15" LCD: Eizo, iiyama, ViewSonic, NEC?

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.710 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eerder vandaag heb ik een berichtje gepost over diverse videokaarten i.c.m. een LCD scherm. Alhoewel ik daar nog niet helemaal uit ben gekomen, heb ik in de tussentijd wel een selectie gemaakt van 15" LCD schermen die voor mij in aanmerking komen. Ik weet niet of ik uiteindelijk toch voor 17" zal kiezen, maar zolang iemand mij het e.e.a. kan uitleggen over de diverse specificaties, dan is dat al een grote stap vooruit.

De modellen die ik geselecteerd heb zijn:

EIZO FLEXSCAN L375
Brightness: 300 cd/m2
Contrast Ratio: 450:1
Response time: 25ms
Input: Analog, Digital (2x DVI-I)
Viewing Angle: 160 degrees (H), 160 degrees (V)

NEC MULTISYNC LCD1550X
Brightness: 250 cd/m2
Contrast Ratio: 300:1
Response time: ??
Input: Analog, Digital (DVI-I)
Viewing Angle: 170 degrees (H), 170 degrees (V)

VIEWSONIC VP150
Contrast Ratio: 300:1
Input: Analog, Digital (DVI-V)

IIYAMA TXA3834MT
Contrast Ratio: > 300:1
Input: Analog

Alhoewel ik begrijp dat een lagere response time beter is dan een hoge, en een hoge brightness/contrast waarde weer een beetje beter is dan een lagere, vraag ik me toch nog steeds af wat nou belangrijker is. Maakt het ueberhaupt iets uit of een monitor een contrast-ratio heeft van 300:1 i.p.v. 400:1, als de monitor met een lagere ratio wel een hogere brightness waarde heeft? En kan het menselijk brein eigenlijk wel het verschil zien tussen een scherm met 25ms of 45ms response-tijd?

Mijn vraag is nu: aan de hand van deze gegevens, wat is nou eigenlijk op papier de beste monitor? Ik snap dat de uiteindelijke beslissing voor een groot deel zal afhangen van de beeldkwaliteit, en een beetje van de mogelijkheden zoals USB en Pivot. Maar kan iemand mij uitleggen waar ik nu in het bijzonder naar moet kijken bij de aanschaf van zo'n monitor, en welke waarden vaak onrealistisch zijn en niet echt van belang? De monitor zal voornamelijk gebruikt worden voor 2D applicaties, maar hij zal ook zeker een DVD video moeten kunnen afspelen en met spelletjes omgaan. (Ik ben niet zo'n framerate-freak, maar CS en UT moet 'ie toch wel aankunnen.)

Tevens vroeg ik mij af of iemand bekend is met de DVI-V interface van de ViewSonic. Ik weet nu eindelijk het verschil tussen DVI-D en DVI-I, en nu komen ze weer met wat anders... :)

Oh ja! Hoe belangrijk is het dat een monitor een digitaal signaal accepteert i.p.v. analoog? Maakt dat een hoop verschil m.b.t. kwaliteit en/of compabiliteit? (Ik neem aan dat het vooral iets is wat in de nabije toekomst als standaard zal worden gezien.) Want een hele hoop monitoren die zo'n beetje alles hadden wat ik wilde hebben, vielen toch af omdat ze enkel een analoog signaal aankonden. Ik weet echter niet of dit wel een juiste redenering is...

Sorry voor al die vragen, maar als ik al zo'n ding koop wil ik wel een goeie hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 06:11

Rick2001

9950X delidded en direct die

Een hoop vragen. Ik zit met hetzelfde 'dilemma'.
Het EIZO scherm is zonder meer de beste keuze van allen. Ik heb dit scherm vandaag kunnen bewonderen en het ziet er echt supergoed uit.
Verder zou ik het NEC 1550X scherm schrappen uit je lijstje, en hier het NEC 1550M scherm van maken. Hierin huisd exact hetzelfde panel als in de EIZO huisd, namelijk een SUPER IPS scherm van HITACHI wat compleet gebaseerd is op het MVA scherm van FUJITSU-SIEMENS.
Het VIEWSONIC scherm is niet zo gemakkelijk verkrijgbaar in europa. Ook vind ikzelf het design niet zo aantrekkelijk van dit scherm, hoewel het wel goed zal zijn kwa kwaliteit.
Het IIYAMA is helemaal niet mijn keuze. Ik vind de designs van de IIYAMA schermen echt tegenvallen. Ook de kwaliteit is wat minder tenopzichte van andere merken. De nieuwe IIYAMA schermen zijn overigens wel zeer modieus en modern, maar deze heb ik nog niet kunnen bewonderen technisch gezien. Ook heb ik vandaag het HERCULES scherm bewonderd, en moet zeggen dat de beweringen niet helemaal juist zijn wat betreft dat dit een beetje te donker zou zijn.
Het SAMSUNG 151s scherm is overigens ook een hele goeie keuze. Dit scherm heeft ook erg goeie specs en ziet er ook nog eens erg mooi uit in het zilver. Al met al moet ik ook snel een keuze maken, en dit is niet al te gemakkelijk. Het EIZO zou eigenlijk mijn keuze zijn, maar dit vind ikzelf net iets te duur voor een 15" TFT scherm.
Het verschil tussen DVI en ANALOOG is voor mij niet zichtbaar. Ik doel dan op de verschillende typen monitoren waarbij het ene scherm bijv. alleen maar ANALOOG kan en de andere DIGITAAL. Een goed ANALOOG scherm heeft zeker dezelfde kwaliteit als een DIGITAAL scherm. Enige voordeel van een DIGITAAL scherm is dat dit scherm zich compleet zelf kan instellen. Dit is voor mij dus niet echt belangrijk vind ikzelf. Je steld de resoluties 1 keer goed in op je monitor en daarna hoef je dit dus niet meer te wijzigen, dus digitaal vind ik niet meer van belang. Als de kwaliteit nu zichtbaar beter zou zijn, dan zou ik zeggen ja.
Voor mij is het dus nog even kijken welke ik het liefst wil hebben.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tja, de Eizo stond ook als eerste vermeld omdat deze toch alles heeft wat ik zoek. Hij heeft de op het eerste oog beste specificaties van de modellen die ik heb bekeken, en volgens mij ook nog een USB-hub wat het natuurlijk wel een beetje aantrekkelijker maakt. Uiteindelijk zal ik toch het scherm "in actie" moeten zien voor ik echt de beslissing neem het te kopen, of in ieder geval afspreek dat ik hem nog kan retourneren als 'ie niet zo mooi is als ik had verwacht. (Dit geldt natuurlijk voor elk scherm als ik die beslissing neem.) Het gaat uiteindelijk om een hoop geld, en daarvoor wil ik wel een goed scherm hebben en niet zomaar iets kopen waarvan ik niet weet of ik het uiteindelijk wel goed genoeg vind.

De NEC heb ik gekozen omdat ik zelf een CRT monitor heb van dit bedrijf en daar heel erg blij mee ben. Alhoewel de brightness- en contrastwaarde minder zijn dan bij de Eizo, en ik ook geen reactietijd kon vinden liet ik mij hierdoor een beetje leiden. Maar omdat ik niet echt weet wat nou goed of onacceptabel is m.b.t. deze waarden, kan ik me ook niet echt een voorstelling maken hoe het er "in real life" zou uitzien. De 1550M stond eerst ook op mijn lijstje, viel echter af omdat deze niet met een DVI aansluiting komt. Als dit echt niet zo belangrijk is als het klinkt, dan zal ik er toch nog eens over nadenken. Want de rest van de specificaties zijn (behalve reactietijd, die ik ook hier niet kan vinden) net zo goed als die van de Eizo.

ViewSonic heb ik gekozen omdat ik weet dat het hier min of meer de LCD productie van Nokia betreft, en Nokia heeft toch een reputatie hoog te houden als het gaat om de kwaliteit van hun beeldschermen. Of het zo 1-2-3 te krijgen is weet ik niet, maar ik ben best bereid iets meer moeite te doen en te betalen voor een scherm dat duidelijk beter is dan een ander model wat misschien wel voorradig is. Uiteindelijk gaat zo'n scherm (hopelijk) toch wel een paar jaar mee (zeker gezien het feit dat het scherm voor mijn ouders bestemd is), en het is dan de extra kosten en moeite zeker waard.

IIyama is zo'n merk dat je veel ziet en wat ook veel wordt verkocht, maar waarbij ik toch nog steeds mijn twijfels heb. (Ik wilde er zo eentje kopen toen ik mijn CRT kocht, maar het zag er toch minder overtuigend uit dan die de NEC MultiSync die ik uiteindelijk heb gekocht.) Mede vanwege het feit dat bijna elke computerwinkel deze direct op voorraad heeft of binnen enkele dagen in huis kan hebben, heb ik hem maar erbij genomen. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik meer geinteresseerd ben in zijn 17" grote broer, de AS4431D. Alhoewel deze ook alleen een analoge ingang heeft, is het wel een van de weinige schermen die ik heb kunnen ontdekken die een reactietijd hebben van slechts 25ms. De rest heeft allemaal 35ms of hoger, lijkt het wel.

Mag ik je trouwens vragen waar je de Eizo gezien hebt? Want ik zou 'm best wel eens willen bekijken om te zien of 'ie nou echt zo goed is als de specificaties beloven.

Dus in het kort: Contract/helderheid zijn belangrijker dan het feit of een monitor een digitaal signaal accepteert? Als dat zo zou zijn moet ik toch weer opnieuw beginnen met mijn onderzoek, want dan komen er een hoop kandidaten bij die ik toch nog eens nader moet gaan bekijken.

Bedankt trouwens, voor je reactie. Het wordt langzamerhand steeds duidelijker. (Gelukkig wel, anders zou ik wel erg dom zijn... :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb veel gehoord en gelezen over de LG 15" 563LE TFT, hoe zit het daarmee met de specs en ervaringen? Ben er best benieuwd naar aangezien het redelijk veel word aan geprezen.
De specs heb ik jammer niet gevonden op de site van LG, ook revieuws zijn er niet veel van en als er eentje online staat, staat er niet in van wat ik wil weten.

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

De monitoren die ik gisteren bewonderd heb, die heb ik bij MEDIAMARKT in Duitsland bekeken.
Vandaag ben ik echter weer naar een ander filiaal geweest van MEDIAMARKT, waar ik wat andere modellen heb kunnen bekijken.
Het EIZO scherm was natuurlijk weer direct de uitsteker boven de meesten, maar deze had wel een dode pixel wat echt irritant was.
Dan wat het beste scherm was, en ook is volgens de specificaties is het SAMSUNG Syncmaster 151S scherm. Dit is zilver van design (erg mooi) en heeft daarnaast zeer goeie specs. De brightness is 250cd/m2 en het contrast ratio is 330:1 wat dus ook erg goed is.
Dit scherm had ook de mooiste en natuurlijkste kleuren van allen. Verder waren er nog een ACER FP559 (echt vies naar mijn mening) het PHILIPS 150S (ook echt niet mijn keuze) dan nog het HERCULES scherm wat overigens ook goeie kleuren had en ook genoeg contrast, maar toch een beetje achterliep met de brightness (dus iets te donker zoals in reviews). Dan hebben we nog de twee SONY's. Het normale en het dure scherm. Het normale heeft een erg goeie lichtopbrengst, maar is te traag voor snelle films of games (50ms).
Het zwarte en dure SONY scherm had donkere vlekken en de kleuren waren afschuwelijk. Dan was er nog een ander SAMSUNG scherm wat ook niet mooi uitzag. Het 570V was dit. Teweinig contrast en doffe kleuren. Het EIZO scherm zag er dan wel weer goed uit, maar met een defecte pixel. (Kan gebeuren natuurlijk)
Al met al, een moeilijke keuze.
Toch denk ik dat mijn keuze gaat tussen het SAMSUNG 151S scherm (misschien het 151B model wat speakers eraan heeft zitten (meerprijs iets van 10 euro) en het NEC 1550M scherm.
Nu is MEDIAMARKT maar een mindere zaak, maar toch heb ik het zover dat ik bijv. het SAMSUNG scherm koop, en als het niet bevalt ik het NEC 1550M mag bestellen.
Oh ja, de prijzen. Het SAMSUNG 151S scherm kost € 613 en het NEC 1550M scherm (wat besteld moet worden) kost me € 636 (zoals in de pricewatch)
Het EIZO scherm kost overigens € 710 hier. Natuurlijk is het verschil klein, maar het NEC 1550M scherm ziet er echt mooier uit kwa design als het EIZO scherm wat hetzelfde panel behuisd.
Ja, jij wilde specs weten. Okay.
Het PHILIPS 150S scherm heeft een responsetijd van 50ms.
Het SONY M51 scherm heeft een responsetijd van 50ms.
Het EIZO L365 scherm heeft een responsetijd van 25ms.
Het SAMSUNG 151S scherm heeft een responsetijd van 25ms.
Het NEC 1550M scherm heeft een responsetijd van 25ms.
Verder ben ik nog bij een andere zaak geweest waar ik ADI en IIYAMA TFT monitoren gezien heb. Nou, nee dank je. Die vallen allemaal af voor mij. ADI heeft een leuk design, maar dat was het dan ook. Responsetijden van meer dan 50ms hoeft echt niet.
Dan de IIYAMA's. De responsetijden zijn vrij hoog, maar ook het wit is te geel van deze schermen. Dus ook niets voor mij.
Het HERCULES scherm heeft erg goeie kleuren en is ook een leuke prijs. Alleen is het design misschien iets te futuristisch voor veel mensen en het scherm is iets te donker. Verder is de responsetijd van dit scherm 30ms.
Dan hebben we nog de LG schermen. Erg goedkoop, maar de kwaliteit is ook niet helemaal wat ik zoek. De responsetijd wat er vermeld staan op de sites zijn niet realistisch. Deze zijn namelijk alleen maar van zwart naar wit gemeten, dus niet de totale responsetijd. Er wordt geadverteerd door LG met 25ms, maar dit is dus tussen de 40 en 50ms wat ook te langzaam is vind ikzelf.
(Als je hier info over wilt van LG moet je kijken op www.lge.de)

Nou, laat jouw ideeen maar eens horen hierover.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Haha... het ziet er naar uit dat je al mijn "field research" (hoe noem je zoiets in het Nederlands -- veldwerk?) al hebt gedaan. Dank je wel... ;)

Ik zie mijzelf niet naar MediaMarkt in Duitsland rijden om een paar monitoren te bekijken, dus ik ga er voor het gemak vanuit dat je het allemaal goed gezien hebt en dat de Eizo L375 dus gewoon erg goed is. Einde verhaal.

Helaas moet ik bekennen dat ik meer aandacht heb besteed aan de NEC 1550X dan aan de 1550M vanwege de digitale DVI aansluiting. Nu ik ook ergens op Internet gelezen heb dat het echt niet zo verschrikkelijk veel verschil meer maakt heden ten dage, is deze dus met stip gestegen en komt als vervanger van de 1550X op mijn lijstje. Voor de rest is de 1550M een van de betere volgens de specificaties, en dus zeker een aanrader.

Alhoewel ik een test gezien heb waarbij de Acer FP559 als beste werd bevonden, klonk het toch niet echt overtuigend wat ik las. (Het was meer zo dat de andere modellen slecht waren, als dat deze nou zo goed was.) Daarbij rekening houdend met wat jij verteld over het scherm, is deze dus bij voorbaat al uit de running... niet dat ik er ook maar een seconde serieus over heb nagedacht deze te kopen, maar goed. :)

Bij Sony valt het me op dat eigenlijk alleen de duurste modellen echt goed zijn (en dat geldt niet alleen voor de monitoren), en daar heb ik dus het geld niet voor -- volgende! :)

Wat betreft Hercules, is het design gewoon te speels. Dat betekent niet dat het niet mooi is, maar het past gewoon niet (zowel niet bij de rest van de computer, als bij de inboedel).

Wat Philips betreft kan ik kort zijn: Nee, dank je. Ik heb teveel tests gezien waarin Philips producten niet beter dan gemiddeld uit de bus kwamen, dus voorlopig laat ik deze gewoon buiten beschouwing. (Al moet ik bekennen dat hun "0 dode pixels" garantie wel goed is, en dus betekent dat zij achter hun producten staan. Ik vraag me alleen af wat het addertje onder het gras is... :)) LG = Philips, dus ook die laat ik verder maar met rust.

IIyama lijkt op het eerste gezicht goed, maar ik heb toch wel wat dingen gehoord (en gezien) die mij niet bevielen. Ik wil nog wel proberen om een model in de winkel te gaan bekijken, maar zal er zeker geen kopen zonder hem eerst in actie gezien te hebben.

Rest dus nog de Samsung... waar ik absoluut geen idee van heb, dus daar zal ik eerst nog meer over te weten moeten komen. Maar als 'ie echt zo goed is als jij zegt, dan is dit mijn top drie (in willekeurige volgorde):

- Eizo FlexScan L375
- NEC MultiSync 1550M
- Samsung SyncMaster 151S

Om het mezelf niet nog lastiger te maken, zal ik me tot deze drie beperken, en onderzoeken waar ik ze kan komen bezichtigen.

Wat vind je van mijn ideeen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Ja, je idee is in ieder geval hetzelfde als het mijne. :)
Alleen even terug te komen op het EIZO scherm, ik had het eigenlijk over het L365 scherm, wat dezelfde specs heeft, alleen een andere aansluiting heeft. Ik denk dan ook dat je het L365 zult bedoelen. :)
Maar goed, het EIZO scherm is het duurste. Dan komt het NEC en vervolgens het SAMSUNG scherm.
Ik zit ook met hetzelfde probleem dat je ze eigenlijk gewoon op je eigen pc wilt zien draaien met jouw testen. Natuurlijk is dit moeilijk.
Het enige dat ze in een zaak kunnen doen (tenminste, bij MEDIAMARKT is dat zo) is dat je een scherm koopt wat ze op voorraad hebben (alleen het SAMSUNG in dit geval) en als het niet bevalt je alsnog teruggaat en een andere besteld.
Dit lijkt mij de meest ideale en eerlijke oplossing. Het SAMSUNG scherm kost daar € 613, het NEC scherm kost € 636 en het EIZO scherm kost € 712 ongeveer. Verder hebben al deze schermen 3jaar garantie op alle onderdelen incl. backlight. (En onsite garantie 3jaar)
De specs weet je nu wel denk ik. :)
De kwaliteit is natuurlijk altijd moeilijk aanneembaar van iemand anders, maar ik kan je garanderen dat ik echt elk foutje of detail zie aan een monitor. Ik heb de duurste EIZO CRT monitoren gehad, en ik zie altijd wel ergens de convergentie ernaast of de focus niet scherp genoeg afgeregeld. Alleen was mijn probleem dat als je dit bijregeld, je blijft bijregelen. Oftewel een perfecte monitor bestaat in mijn ogen niet. (Of het zou echt duur worden)
Je mag er wel vanuit gaan dat ik weet waar ik over praat, en dat mijn keuze ook echt serieus zal zijn.
Ik denk dat je ergens een keuze moet maken, zodat je een scherm meeneemt, en als je het niet goed vind je het mag ruilen. Dat is tenminste mijn opzet van het verhaal. Zo kun je tenminste zeker zijn dat je aankoop een beetje geslaagd zal zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is een interessant topic en qua 15" LCD scherm keuze moet ik zeggen dat ik volledig meega met je samenvatting. Heb zelf een NEC en die heeft een prachtig beeld en heb ook een tijdje met een IIyama gewerkt en ik vond het beeld niet goed, voornamelijk door het nogal geelachtig zijn van het wit.

Maar ik heb tussenin een klein vraagje voor Rick2001.
Weet je toevallig welk paneel er gebruikt wordt in het NEC 1850DX scherm? Het lukt mij echt niet die info te vinden en jij weet meestal wel het antwoord hierop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Ik denk zelf een HITACHI SUPER IPS, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oeps... ik had het toch echt over de Eizo FlexScan L375. (Lees mijn eerste post maar als je me niet gelooft... :))

Maar ik denk eerlijk gezegd dat dat niet zoveel uitmaakt, want de specificaties van het scherm zijn hetzelfde. De L365 heeft alleen ingebouwde speakers (wil ik niet) en een DVI-D ingang, terwijl de L375 een USB hub heeft, DVI-I accepteert, en ook nog kantelbaar is. Maar de schermen zullen precies dezelfde zijn, dus allemaal even goed.

Wat betreft het testen op je eigen PC, dat zou natuurlijk het mooiste zijn. Ik vind ook eigenlijk dat dat bij een monitor wel moet kunnen, want beeldkwaliteit is altijd een subjectief iets en ook de gebruikte videokaart is van grote invloed. Daarom zal ik er ook zeker voor zorgen dat ik voor aanschaf afspreek dat ik hem thuis in mijn eigen omgeving mag bekijken (natuurlijk reken ik wel eerst af :)), en hem mag terugbrengen of ruilen als 'ie niet bevalt. (Vaak duurt het ook even voor zo'n scherm echt goed is "opgewarmd".) Als zij dit niet willen omdat ze bang zijn dat ze het scherm dan niet meer kunnen verkopen, dan wil ik wel mijn PC meenemen en het daar bekijken, maar dat zal voor hun meer tijd kosten. Als ik geen van beide kan krijgen, dan zeg ik wel dat ik 'm ergens anders ga kopen. Wedden dat ze dan van gedachte veranderen?! :)

Ik heb trouwens even gekeken naar de prijs, en zag dat de L365 €839,- kost (PcVergelijk.nl -- dit is bij mij in de buurt, dus lekker makkelijk). Alhoewel de L375 (nog) niet in de lijst staat, kost de L371 €879,-. Ik denk dus dat de L375 wel weer ietsje duurder zal zijn en zo rond de €900,- zal gaan kosten, misschien nog iets meer in het begin. Ik ben echter bereid dat te betalen vanwege de mogelijkheden t.o.v. de L365 (Pivot, USB, DVI-I). Dit is allemaal niet echt nodig, maar maximaal €100 heb ik daar wel voor over. De helft daarvan betaalt toch het energiebedrijf, dus waarom niet? :)

Ik zag ook dat de NEC 1550M "maar" €679,- kost, dus misschien dat dat toch nog wel belangrijk gaat worden. Die is (volgens jouw gegevens omtrent het beeldfabrikaat en de gegevens die online staan) gewoon een exacte kopie van de L365, alleen een ander ontwerp. Dus als mijn ouders de L375 te duur vinden, dan maar het minder uitgebreide model L365 -- dan maakt het niet uit of het Eizo of NEC wordt.

Wat betreft de Samsung, weet ik niet of de kleur wel goed zou staan, want de rest van de PC is saai beige. Maar als 'ie ook mij zo goed bevalt als jou, dan ben ik misschien opeens wel kleurenblind... :)

God, wat is dit toch lastig... Het liefst zou ik ze alle drie kopen, en na een week die twee terugbrengen die mij het minst bevallen. Maar ja, dat is wel erg onwaarschijnlijk. En ik loop het risico dat ik geen keuze kan maken, en "opgescheept" zit met drie van die dingen. :)

Ik ga morgen (of liever gezegd, vandaag :)) eens een beetje rondbellen om uit te vinden waar ze deze modellen verkopen en hopelijk hebben uitgestald. Kan ik gelijk een kijkje nemen en mezelf overtuigen.

Morgen meer! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Je kunt ook zelf even kijken om een indicatie te krijgen op http://shop.mediamarkt.de/webapp/commerce/command/CategoryDisplay?cgmenbr=3016&cgrfnbr=8823
Hier kun je het EIZO L365 scherm zien wat € 714 kost en het EIZO L371 wat € 664 kost. Deze prijzen zijn natuurlijk beter als van de nederlandse shops.
Ikzelf heb een zilveren case, dus het SAMSUNG scherm zou echt mooi passen kwa kleur. Alleen zit ik toch met het feit dat ik voor bijna dezelfde prijs het NEC 1550M scherm kan bestellen wat toch iets beter is kwa specificaties, maar ik niet heb kunnen zien. Dat is nou mijn dilemma.
Ik heb het SAMSUNG bekeken en ziet er echt supergoed uit, maar het NEC heeft nog iets betere specs. Probleem is dat alles wat ze op voorraad hebben, gewoon te ruilen is. Alles wat besteld moet worden is een heel ander verhaal.
Hoe dan ook blijft het een moeilijke keuze, maar die toch gemaakt zal moeten worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar wat is eigenlijk dan het verschil tussen DVI-D en DVI-I.

En die Samsung 151S, heeft die eigenlijk DVI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Het SAMSUNG scherm heeft geen digitale ingang nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Hier zijn de betekenissen van de digitale interfaces die er zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.kayye.com/store/Images/connectors/dvid_female.jpg
DVI-D is a digital ONLY connector, and is the leading connector standard for digital only connection. DVI-D is a connection standard specified by the Digital Display Working Group.

Afbeeldingslocatie: http://www.kayye.com/store/Images/connectors/dvii_female.jpg
DVI-I can support digital and analog (RGB). The connector has a few more pins, and some display and graphics cards manufacturers are offering this connector type on their products, as opposed to separate analog and digital connectors. Be careful! Some manufacturers are not supporting analog connections, even though they are using a DVI-I receptacle! DVI-I is a connection standard specified by the Digital Display Working Group.

Afbeeldingslocatie: http://www.kayye.com/store/Images/connectors/dvia_male.jpg
DVI-A is available as a plug (male) connector only, and mates with a DVI-I receptacle. DVI-A mates to the analog-only pins of the DVI-I connector. This connector is used in adapters, where there is the need to convert to or from a traditional analog VGA signal.

Afbeeldingslocatie: http://www.kayye.com/store/Images/connectors/dfp_female.jpg
DFP, or MDR-20, was the initial connector type specified by the Digital Flat Panel working group, part of the Video Electronics Standards Association. Like DVI-D, this connector supports digital only. This connector type is still used on some displays, however it is being phased out.

Afbeeldingslocatie: http://www.kayye.com/store/Images/connectors/m1_female.jpg
P&D, EVC, or M1, is another connector type that some manufacturers, such as InFocus, are using on their projectors. This connector looks a lot like the DVI-I connector, but is slightly larger in size. Like DVI-I, it also handles analog and digital. Unlike the other standards, it has the flexibility to also handle USB and FireWire video connections. Check with your display or graphics card manufacturer for compatible signals. P&D, as well as M1 are standards of the Video Electronics Standards Association.

Afbeeldingslocatie: http://www.kayye.com/store/Images/lvds_connector.gif
OpenLDI, LVDS, or MDR-36, is the connector type used by Silicon Graphics on some flat panel monitors, such as the 1600SW. Although this connector looks like a DFP connector, it is wider, and uses different digital signaling. The OpenLDI connection is based on the American National Standards Institute LVDS standard. Although LVDS signals are not directly compatible with DVI, P&D or DFP, Silicon Graphics manufactures a MultiLink adapter that converts the signal types.

Afbeeldingslocatie: http://www.kayye.com/store/Images/connectors/adc_female.jpg
ADC, or the Apple Display Connector, is a digital connection proprietary to Apple Computer, and is used on the Apple Cinema Displays. This connector carries power, DVI-D signals and USB, and is compatible with DVI-D graphics cards, provided that you have the proper adapter to break off power and USB.

Dit is in ieder geval de uitleg over de diverse digitale aansluitingen die er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, perfect... Ik ben weer tevreden. :) Ik zit nog te twijfelen tussen de samsung 151S, LG 563LE en de EIZO L365.

De LG 563 LE bleek ook eigenlijk niet zo'n slecht ding te zijn. Zeker voor de prijs van 499,-

Zie:
[topic=296717/3/25]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Op donderdag 10 januari 2002 14:59 schreef tazzzmaniac het volgende:
Ok, perfect... Ik ben weer tevreden. :) Ik zit nog te twijfelen tussen de samsung 151S, LG 563LE en de EIZO L365.

De LG 563 LE bleek ook eigenlijk niet zo'n slecht ding te zijn. Zeker voor de prijs van 499,-

Zie:
[topic=296717/3/25]
Ik ben het half eens. Het LG scherm ziet er leuk uit, maar ook daar zijn de kleuren te geen zoals bij de IIYAMA schermen en ook heb ik mijn twijfels bij de snelheid. Er zit namelijk een gewoon simpel TN scherm in en geen IPS wat in ieder geval voor een betere contrast en snelheid zorgt.
Ik zou dus het LG scherm echt laten afvallen als ik jouw was.
Het EIZO scherm is een beetje duur, maar wel goed.
En het SAMSUNG scherm viel me direct op bij het binnenlopen van de winkel gisteren. Het stak gewoon 10x kwa kwaliteit en kleuren boven alle andere monitoren uit. Echt mooi beeld.
Het prijsverschil tussen het EIZO en SAMSUNG scherm is zo'n 100-150 euro. Die keuze moet je dan maken, maar ik vind zelf dat je met het SAMSUNG scherm echt geen verkeerde keuze zou maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.nl/upload/product/images/product/SYNCMASTER_151_BM.JPG

Dit is de samsung 151BM, het enige verschil is toch dat ie boxjes heeft he?

En btw, sommige tft's hebben bij een lagere resolutie, bijv 800x600 een zwarte rand om het beelscherm heen. Het beeld wordt dus gewoon verkleind en er wordt dus slechts een gedeelte van het beeldscherm gebruikt. Hoe weet ik nou of een monitor dat nou doet, of het automatisch corrigeert, dus dat je gewoon net zoals bij CRT monitors ook bij lagere resoluties het hele beeldscherm gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een EIZO L365 staan en dat is echt :9~
Spelen van games gaat echt super, kleuren zijn ook super eigenlijk is alles super, hij zou alleen wat groter kunnen zijn.
Mijn vorige monitor was een LG 795FT+ (ook niet echt slecht) maar de EIZO bevalt veel beter.

Rick heb je ook zo veel info over 17" of grotere LCD's ??
Ik ben al aan het kijken voor de volgende en die kan wel iets groter dan 15". Zijn er 17" schermen met het super IPS scherm van HITACHI ??? want die bevalt me echt super :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 07:21

silitek

Tubes Only

tja,...wat is nu het ultieme TFT,.kwa prijs kwaliteit verhouding dan!!..ben zelf voor de SONY gegaan...vind het persoonlijk een heel mooi en goed scherm...kwas eerts huiverig om z'n response van 50 ms...maar hier merk je absoluut niks van...games zien er allemaal er goed uit.."no ghosting"..iiyama daar tegen vind ik minder,.tevens is deze SONY nog een erg dun (3cm)...vele zijn nog behoorlijk lomp daartegen......

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fault
  • Laatst online: 18:35
Dit is nog eens een topic vol met goede, uitgewerkte antwoorden op de gestelde vragen. Ik volg dit topic op de voet, ga zo door :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Niet online
Mijn vader zit nog te twijvelen hoeveel geld hij wilt uitgeven voor een nieuwe PC, als de budget groter is, neem ik de AGNeovo X-174, heb er vele goede dingen overgehoord, en is niet zo gek duur, vergeleken met andere schermen.
Als het budget wat minder is dan neem ik de NEC1550M, al moet ik die over internet bestellen. Of is de AGNeovo F-15 een betere keuze?

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:01
Kwa 15" schermen zijn de eizo L365 & de Nec 1550M zeker de 2 beste !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbrandts
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-04-2022

cbrandts

Ben wel gek, maar niet dom...

Ik wil ook de Eizo :9
Wie weet een goed(koop) adres.
Ik heb hem al gezien bij informatique, sww en prijsvergelijk...allemaal behoorlijk duur
In Amerika gaat tie voor $ 530!!!!

xMouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de hercules prophetview 720 is zeker geen aanrader he? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbrandts
  • Laatst online: 19-04-2022

cbrandts

Ben wel gek, maar niet dom...

Een vriend van me heeft deze gekocht. Hij is er erg tevreden over. Enige min puntje is dat hij wat aan de donkere kant is.Verder haarscherp.

xMouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

De EIZO kost in Duitsland bij MEDIAMARKT € 714
Het HERCULES scherm is inderdaad superscherp met zeer goeie kleuren, alleen inderdaad ietsje te donker.
De AGNEOVO daar verschillen de meningen nogal over. Ikzelf heb de X174 en de F-15 gezien, en moet echt zeggen dat ik er niet kapot van was. Het design is redelijk mooi te noemen, maar voor mij heeft het zich daar dan ook bij.
De scherpte is wat minder en kwa kleuren kon het ook wel wat beter. Verder heb ik geen games gezien, maar vertrouwend op de verkoper (die ik ken) was het niet echt een monitor voor snelle games.
Er blijft dus uiteindelijk alleen maar het EIZO scherm, het NEC 1550M en het SAMSUNG scherm over.
Nu kan ik morgen dus het SAMSUNG scherm, de 151BM zoals op de foto in dit tread, opgaan halen voor € 500.
Ik twijfel echt nog steeds of ik dit wel of niet zal doen.
Punt is, als ik hier in Duitsland het SAMSUNG scherm haal, wel zonder speakers, voor € 613 dan, dat ik het kan ruilen en het NEC kan bestellen als het SAMSUNG scherm toch niet bevalt. Doe ik dit niet en koop het 151BM scherm morgen, dan kan ik natuurlijk niet meer ruilen als ik het toch niet dat vind wat ik verwacht had.
Het enige echte verschil tussen de NEC en de SAMSUNG is de 250 cd/m2 tegenover 300 cd/m2 en de 330:1 contrast ration tegenover 450:1 van de NEC.
Het is natuurlijk niet echt noodzakelijk zoveel contrast te hebben, maar natuurlijk wel weer mooi.
Het SONY scherm heeft goeie kleuren en hoge contrast, maar toch ben ik er zelf niet echt super tevreden over. Een vriend van me heeft dit scherm, zoals ik al eerder zei, maar het is niet echt mijn keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Op donderdag 10 januari 2002 15:32 schreef Carnivore het volgende:
Ik heb hier een EIZO L365 staan en dat is echt :9~
Spelen van games gaat echt super, kleuren zijn ook super eigenlijk is alles super, hij zou alleen wat groter kunnen zijn.
Mijn vorige monitor was een LG 795FT+ (ook niet echt slecht) maar de EIZO bevalt veel beter.

Rick heb je ook zo veel info over 17" of grotere LCD's ??
Ik ben al aan het kijken voor de volgende en die kan wel iets groter dan 15". Zijn er 17" schermen met het super IPS scherm van HITACHI ??? want die bevalt me echt super :)
Ik heb hier wel wat info, maar geen nieuwe HITACHI panels in deze schermen.

EIZO Flexscan L461
16" / TN van SHARP
Responsetime 50ms
Analoog / Digitaal DVI-I

SHARP LL-1610W
16" / TN van SHARP
Responsetime 45ms
Analoog / Digitaal DVI-D

ACER FP751
17" / TN van ADT (Acer Display Technology)
Responsetime geen opgave
Analoog

ADI L712
17" / TN van CMO (Chi Mei Optoelectronics)
Responsetime 40ms
Analoog / Analoog Digitaal DVI-I / S-Video

APPLE STUDIO DISPLAY
17" / IPS van SAMSUNG
Responsetime geen opgave
Digitaal ADC

IIYAMA AS4311U
17" / IPS van SAMSUNG
Responsetime 40ms
Analoog

IIYAMA AS4311UTN
Responsetime 50ms
Analoog

BELINEA 101710
Responsetime 30ms
Analoog

NEC LCD 1700M+
17" / IPS van SAMSUNG
Responsetime 35ms
Analoog

SAMSUNG 170T
17" / IPS van SAMSUNG
Responsetime 25ms
Analoog / Digitaal DVI-D

SAMSUNG 770TFT
17" / IPS van SAMSUNG
Responsetime 25ms
Analoog

VIDEOSEVEN L17AS
Responsetime 45ms
Analoog

VOBIS HS780
Responsetime geen opgave
Analoog

MAGIC LCD 174AF
17.4" / MVA van Fujitsu
Responsetime geen opgave
Analoog

Dat is wat ik zo heb kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- foutje -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eizo L685
18,1" / S-IPS Hitachi (nieuw paneel)
Response time 40ms
Digitaal DVI x 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Op vrijdag 11 januari 2002 02:26 schreef Thommy het volgende:
Eizo L685
18,1" / S-IPS Hitachi (nieuw paneel)
Response time 40ms
Digitaal DVI x 2
Ja, dat wilde ik inderdaad zeggen. Hier zit ook het nieuwe Hitachi panel in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Nog even een review op de modellen.
Dit is het SAMSUNG 151S (gelijk aan 151BM maar dan zonder speakers)

Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.nl/upload/product/images/product/SYNCMASTER_151_S.JPG

a-siTFT/TN panel van SAMSUNG
Contrast ratio: 300:1
Responetime: 25ms
Angle: Horizontal 140 degrees
Angle: Vertical 120 degrees

Features

Automatische signaal optimalisatie
Inzoom functie
Monitor 90° kantelbaar
In hoogte verstelbare monitorstand
Ingebouwde voedingsadapter

Het EIZO L365 scherm.

Afbeeldingslocatie: http://www.eizo.co.jp/welcome/products/lcd/l365/images/photo01.jpg

SUPER IPS Panel van HITACHI
Contrast ratio: 450:1
Angle: Horizontal 160 degrees
Angle: Vertical 150 degrees

En het NEC 1550M scherm.

Afbeeldingslocatie: http://www.necmitsubishi.com/products/images/products/NEC/LCD1550m-Blk_big.jpg

SUPER IPS panel van HITACHI
Angle: Horizontal 150 degrees
Angle: Vertical 110 degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
Op vrijdag 11 januari 2002 02:54 schreef Rick2001 het volgende:
Nog even een review op de modellen.
Dit is het SAMSUNG 151S (gelijk aan 151BM maar dan zonder speakers)

[afbeelding]

a-siTFT/TN panel van SAMSUNG
Contrast ratio: 300:1
Angle: Horizontal 140 degrees
Angle: Vertical 120 degrees

Features

Automatische signaal optimalisatie
Inzoom functie
Monitor 90° kantelbaar
In hoogte verstelbare monitorstand
Ingebouwde voedingsadapter

Het EIZO L365 scherm.

[afbeelding]

SUPER IPS Panel van HITACHI
Angle: Horizontal 160 degrees
Angle: Vertical 150 degrees

En het NEC 1550M scherm.

[afbeelding]

SUPER IPS panel van HITACHI
Angle: Horizontal 150 degrees
Angle: Vertical 110 degrees
toon volledige bericht
[drooling mode]
:9~ :9~ :9~ :9~ :9~
[/drooling mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-07 17:43
Het verbaasd mij eigenlijk wel dat ik hier nog geen info heb gezien over de CTX LCD-schermen (PV505/PV510/PV520).
De PV510 is een tijdje geleden als beste getest bij (volgens mij) Hardwareinfo.net.
Ik heb geen specs van de schermen, maar ik heb de PV510 en PV520 gezien en dat was zeker geen slecht beeld! Het is zeker het overwegen waard.

http://www.ctx.nl/nl/newindex.htm

Afbeeldingslocatie: http://www.ctx.nl/images/PV520.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
Als je kijkt op de site van CTX dan zie je dat de specs niet echt geweldig zijn (contrast & brightness), dus vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Da's ook wat, zeg. Ben je net een dag weg, nemen ze gelijk je thread over!

[/run kak-mode]Absurd gewoon...[/end kak-mode]

;)

Maar goed... ik heb gisteren bij Dunnet in Rotterdam de Samsung SyncMaster 151S kunnen bekijken, en die zag er eerlijk gezegd wel (t.o.v. de andere schermen die ze daar hadden) het beste uit, qua scherpte maar ook wat betreft de helderheid/contrast. Het is alleen jammer dat ze ook daar gebruik maken van zo'n verdeler, zodat ze een apparaat op meerdere monitoren kunnen aansluiten. Begrijpelijk, maar hierdoor is het toch een stuk minder scherp, wat het dus allemaal een beetje moeilijk te beoordelen maakt. Als ik me voorstel dat het beeld er thuis een stukje scherper uit zal zien en het scherm niet onder groot licht zal worden geplaatst, dan ben ik ervan overtuigd dat dit scherm zeker een goede is. Ik vraag me trouwens af waarom de grote spelers in deze markt niet meer druk kunnen uitoefenen op hun resellers, zodat deze hun LCD scherm meer pushen. (Bijv. niet via zo'n verdeler aansluiten, op een speciale manier presenteren, e.d.) Dat zou toch een hoop meer ooh's en aah's opleveren van een potentiele klant.

Tevens hadden ze de NEC MultiSync 1550, maar niet de M uitvoering. In plaats daarvan stond er de 1550V, en die viel een beetje tegen. Maar als ik dan de specificaties bekijk (helderheid: 200 cd/m2, contrast 300:1), dan is dat wel weer te begrijpen. T.o.v. de 1550M is de 1550V van een heel andere (mindere) kwaliteit. Ter beoordeling van deze monitor zal ik toch ergens anders moeten kijken -- toch maar een keertje naar MediaMarkt in Duitsland? :)

Mijn favoriet, de Eizo FlexScan L375, hadden ze natuurlijk ook niet... en ik denk ook niet dat die zo makkelijk te krijgen is. Ik heb alle computerspecialisten (?) in de omgeving afgelopen, maar ze kennen c.q. verkopen het merk niet eens! :?

/me vraagt zich af wat deze zaken dan zo "speciaal" maakt, als ze deze dan niet op zijn minst kunnen bestellen...

Ik heb wel via de zaak waar mijn moeder werkt een mailtje ontvangen over de nieuwe 18" van Eizo: L685. Natuurlijk veel te duur voor ons, maar het ziet er wel geil uit... :)

(Als iemand interesse heeft, hij kost €1,625 (adviesprijs: €1,950). Dit is natuurlijk exclusief bemiddelingskosten en dat soort ongein... ;))

Nou, ja... ik weet zo 1-2-3 niet meer wat ik nou moet doen. Ik heb de drie modellen die op mijn lijstje staan ter offerte aangeboden bij een collega van mijn moeder. Hopelijk kan die me verrassen met een interessante prijs. Het lastige is namelijk dat ik eerst een 17" op het oog had voor €1,100. Wanneer ik nu zeg dat de Eizo "de beste" is zullen ze dat wel geloven, maar als 'ie rond de €950 - €1,000 moet kosten, zullen ze zich toch afvragen waarom ik dan niet voor de 17" heb gekozen. Tja, kwaliteit kost geld, toch? :)

Ik ga vandaag eerst de rest van de computer kopen. En als ik daar dan toch ben, koop ik misschien wel ook iets voor mijzelf. Voel ik me misschien toch weer een beetje beter na de afgang van gisteren... :)

Oh, ja... een dingetje nog over die DVI aansluitingen. De L365 komt met DVI-D ingang, maar de L375 heeft een DVI-I ingang. Heeft dit nog invloed op de videokaart die gebruikt kan worden, of is dit gewoon een kwestie van een andere adapter gebruiken? (Ik kan me voorstellen dat een DVI-D alleen kan worden aangesloten op een videokaart met een speciale DVI-uitgang.) Want ik heb de specificaties nogmaals vergeleken tussen deze twee modellen, en alleen die aansluiting is het verschil... niet echt belangrijk, dus. (Maar dan moet ik wel met die domme speakers leren leven... :))

p.s. Mocht een GoT moderator dit lezen: Kun je iets doen aan die irritante Tutch banner? Want die vertraagt de boel nogal. Ik typ een zin, en moet dan een seconde of twee wachten voordat 'ie op het scherm verschijnt. Dat heb ik niet meer gehad sinds de dagen van de Commodore 64... ;)

<edit>

Type-foutje... het is natuurlijk de L685, en niet L675 zoals ik eerst vermeldde.

Dank, Thommy. Ik ben trouwens blij dat je wat aan deze thread hebt, anders voel ik me helemaal zo in de steek gelaten. :D

Ik mag dit forum wel...

</edit>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-07 09:49

arnova

weet veel, maar niet alles

Ik ben gisteren wezen kijken bij Dixons, waar ze de Samsung 151S hebben (voor een redelijk scherpe prijs). En ik moet zeggen dat ik het voor die prijs (€544 euro minus ca. €40 energie premie) een supergoed ding is. Hij is snel, scherp, goed contrast, goede backlight (ook goed verdeeld over het hele scherm). Bovendien is de interpolatie van lage resoluties (<1024x768 en zelfs textmode) ook echt perfect en er zit totaal geen jitter in het beeld (zoals bv. die Iiyama TXA3813's dat hebben => is behoorlijk irritant). Ik ga em vanmiddag of morgen halen en dan gaat mijn oude 15" CRT het raam uit (bij wijze van spreke dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Laat ons weten wat je ervan vindt als je hem een dag of wat hebt gedraaid? Ik hoor liever van echte gebruikers wat ze er van vinden dan dat ik het op een website moet lezen, want die professionele reviews zijn vaak van het soort dertien in een dozijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 11 januari 2002 11:24 schreef aa_koch het volgende:
Da's ook wat, zeg. Ben je net een dag weg, nemen ze gelijk je thread over!

[/run kak-mode]Absurd gewoon...[/end kak-mode]

;)
Tja, het is dan ook een interesant topic hé ;)
Maar volgens mij wordt hier wel een wedstrijd gehouden "om ter langste post". Voor degene die nu beginnen met het lezen van deze volledig topic: "Veel succes" 8-)
Ik heb wel via de zaak waar mijn moeder werkt een mailtje ontvangen over de nieuwe 18" van Eizo: L675. Natuurlijk veel te duur voor ons, maar het ziet er wel geil uit... :)

(Als iemand interesse heeft, hij kost €1,625 (adviesprijs: €1,950). Dit is natuurlijk exclusief bemiddelingskosten en dat soort ongein... ;))
Is de nieuwste Eizo niet de L685?
Oh, ja... een dingetje nog over die DVI aansluitingen. De L365 komt met DVI-D ingang, maar de L375 heeft een DVI-I ingang. Heeft dit nog invloed op de videokaart die gebruikt kan worden, of is dit gewoon een kwestie van een andere adapter gebruiken? (Ik kan me voorstellen dat een DVI-D alleen kan worden aangesloten op een videokaart met een speciale DVI-uitgang.)
Een DVI-D kan je enkel op een DVI uitgang aansluiten. Je videokaart moet dus een DVI uitgang hebben (zowel DVI-D als DVI-I uitgangen op je kaart zijn goed).

Een DVI-I kan je zowel aansluiten op een DVI als op een D-Sub aansluiting. Meestal zit er in de doos een 'DVI-I to D-Sub' kabel meegeleverd zodat je die gewoon kan aansluiten op je videokaart.

Je moet wel goed kijken naar wat er allemaal meegeleverd wordt want een hoop tft schermen durven wel eens geleverd worden met enkel zo'n 'DVI-I to D-Sub' kabel en als je dan een DVI aansluiting hebt op je videokaart mag je nog eens gaan rondzoeken naar een 'DVI to DVI' kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Tja, wat zal ik zeggen. Ik ben vandaag ook helemaal naar UTRECHT gereden om het SAMSUNG scherm op te gaan halen.
Ik ben net terug en heb hem aangesloten. Ik moet echt zeggen, super kwaliteit. Kan niet zeggen slechter als het EIZO scherm. Ik ben in ieder geval zeer tevreden.
Het is het SAMSUNG 151S scherm. De BRIGHTNESS en de CONTRAST staan beiden op 60% en het beeld is zo super helder. Oh, het scherm was welliswaar niet nieuw, maar was nog geen 2 dagen gebruikt. (Wegens verkrijgen van laptop)
Het scherm is gekocht half december en heb de rekening en alle papieren erbij. Ook dit scherm komt van DIXONS overigens. Alleen de prijs was wat beter. :) Ik heb € 400 betaald, waar ik best wel tevreden mee ben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Mijn favoriet, de Eizo FlexScan L375, hadden ze natuurlijk ook niet... en ik denk ook niet dat die zo makkelijk te krijgen is. Ik heb alle computerspecialisten (?) in de omgeving afgelopen, maar ze kennen c.q. verkopen het merk niet eens! :?
die verkopen ze hier kost alleen E 943,- (hoe krijg je dat euro-tekentje?)
Ik had vanochtend gebelt of datding bestelbaar was, hun antwoord was ja, en toen ik thuis kwam stond hij er tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rick2001: Eindelijk! :)

Ik ben blij om te zien dat in ieder geval een van ons de knoop heeft doorgehakt. Heb je al een beetje spelletjes gespeeld of een DVD Video afgespeeld? Want daar ben ik zeer benieuwd naar -- ik ben er nu wel van overtuigd alle drie merken goed zijn, maar ik zou er graag eentje willen hebben die niet van die achterlijke remsporen achterlaat... ;)

Trouwens... stom vraagje misschien, maar kun je niet voor een betere foto van je angeltje zorgen? Het lijkt zoveel op dat plaatje van Tazzzmaniac... :P

Accident: Hebben ze hem daar ook in de winkel staan? :) Of is het een kwestie van uit een lijst kiezen, afrekenen aan de kassa en hopen dat ze niet een ongelukkig model pakken uit het magazijn waarmee ik dan later weer terug moet komen? Want ik zou hem graag gewoon een keertje willen zien -- als 'ie dan nog zo mooi is als ik mij voorstel uit de verhalen die ik hier hoor, dan koop ik 'em wel meteen.

(Het is dat ik de mannelijke vorm gebruik, anders zou je bijna gaan denken dat ik het over een h*er heb of zo. ;))

Zoetermeer is niet zo ver hiervandaan, dus dat zou perfect zijn. Alleen nog een passende videokaart... hmm, dat wordt waarschijnlijk een aangepaste Radeon LE, want zo blijft er natuurlijk weinig geld over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Ik blijf gewoon verbaasd van de scherpte en de contrast wat deze monitor bezit.
Natuurlijk heb ik al films bekeken, en ook quake 3 even opgestart. Totaal niets van 'smearing' of 'ghosting' of wat dan ook. Ook snel met de muis bewegen laat helemaal niets maar dan ook niets van sporen achter. De kijkhoek is echt groot als je van de zijkant naar het scherm kijkt. Ook is het scherm in hoogte verstelbaar, wat ik toch wel handig vindt.
De responsetime is ook zeer goed in orde.
Ik kan alleen maar lovend over dit scherm spreken, maar dat doet natuurlijk iedereen over zijn eigen spullen. Alleen heb ik de afgelopen dagen wat monitoren gezien, en dit scherm is gewoon zijn geld meer dan waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, da's beter... (De foto, bedoel ik -- het scherm is toch minder belangrijk. :))

Ze hebben die 151S toch ook in het wit? Ik dacht dit nl. gezien te hebben op de Samsung website, maar alle sites waar ik gezocht heb zeggen dat 'ie er alleen in het zilver is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Op vrijdag 11 januari 2002 22:21 schreef aa_koch het volgende:
Kijk, da's beter... (De foto, bedoel ik -- het scherm is toch minder belangrijk. :))

Ze hebben die 151S toch ook in het wit? Ik dacht dit nl. gezien te hebben op de Samsung website, maar alle sites waar ik gezocht heb zeggen dat 'ie er alleen in het zilver is.
Dank je.

Ja, toevallig dat ik dus ook een witte heb nu. Dit wist ik niet vantevoren, maar het maakt me niet zo heel veel uit. Had wel mooi bij mijn alienware dragons silver case gepast, maar ik ben minstens zo blij met mijn witte uitvoering van de monitor. (Voor een betere prijs ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is een Hercules Prophetview 720 iets voor jou?
Ik heb hem zelf en het is echt een aanrader!!!!!!
Lage Responstime, zeer scherp, een strak design en voor weinig! (E 572,-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InSPiRE
  • Laatst online: 14-04 20:57
Wat een verhalen, gebruik gewoon 's een keer de SEARCH!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar als we de search gebruiken, komen we toch op deze pagina uit... :)

Trouwens, wat is er mis met een beetje gezelligheid? Het begint een beetje op een chat te lijken, maar "what gives?"

Rick2001: Als je die zilvere leuker vindt, wil ik die witte wel van je hebben. Wat dacht je van... €350? ;)

Genoeg voor vandaag, OK, rAcEr? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Op vrijdag 11 januari 2002 22:35 schreef rAcEr het volgende:
Dit is natuurlijk een standaard antwoord.
Als je eens logisch nadenkt, dan had je kunnen begrijpen dat als er geen topics zijn als deze, je met de search natuurlijk nooit up-to-date informatie zult vinden, dus ik vind dit een verkeerde uitspraak voor dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Op vrijdag 11 januari 2002 22:51 schreef aa_koch het volgende:
Maar als we de search gebruiken, komen we toch op deze pagina uit... :)

Trouwens, wat is er mis met een beetje gezelligheid? Het begint een beetje op een chat te lijken, maar "what gives?"

Rick2001: Als je die zilvere leuker vindt, wil ik die witte wel van je hebben. Wat dacht je van... €350? ;)

Genoeg voor vandaag, OK, rAcEr? :)
Nou, nee dank je. Ik weet dat dit scherm goed is en geen defecte pixels heeft en ook echt nieuw is. Daarnaast heb ik vandaag 450 kilometer moeten afleggen, dus ik hou deze mooi zelf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
Op vrijdag 11 januari 2002 22:35 schreef rAcEr het volgende:
Ik ben het met "Rick 2001" eens dat dit een verkeerde opvatting is wat betreft dit topic en dat het tevens een lame standaard reply is.

In dit topic staat namelijk een heleboel bruikbare info.
Bij deze wil ik ook iedereen bedanken die zijn kennis hier met ons deelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 11 januari 2002 23:14 schreef Wild pigeon het volgende:

[..]

Ik ben het met "Rick 2001" eens dat dit een verkeerde opvatting is wat betreft dit topic en dat het tevens een lame standaard reply is.

In dit topic staat namelijk een heleboel bruikbare info.
Bij deze wil ik ook iedereen bedanken die zijn kennis hier met ons deelt :)
Sluit ik me volledig bij aan 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Nee ze hebben hem niet in de winkel staan sterker nog: ze hebben daar niet eens een showroom, maar ik heb besloten er gewoon een te kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
Ik ben net ff alle shops langs gegaan die de Nec 1550M verkopen en bij bijna allemaal zijn de prijzen FLINK (lees rond de €50) omhoog gegaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het voor mij dan ook de samsung 151S wordt. Heb inmiddels die hercules al uit mijn gedachten verbannen, want die donkere instellingen bevielen mij dus helemaal niet. Rick, well done ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens nog een klein vraagje over DVI. Wat is nou eigenlijk het wezenlijke kwaliteitsverschil tussen het analoge (VGA) en het digitale systeem (DVI). Want ik hoor veel mensen zeggen dat het een enorm verschil is. Maar waaruit het verschil bestaat is mij nog niet duidelijk. Wordt het scherper? betere kleuren?

Het technische gedeelte is me duidelijk dat de omweg via digtaal -> analoog -> digitaal niet echt handig is. Maar, wat merk je er nu daadwerkelijk van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 12 januari 2002 14:42 schreef tazzzmaniac het volgende:
Trouwens nog een klein vraagje over DVI. Wat is nou eigenlijk het wezenlijke kwaliteitsverschil tussen het analoge (VGA) en het digitale systeem (DVI). Want ik hoor veel mensen zeggen dat het een enorm verschil is. Maar waaruit het verschil bestaat is mij nog niet duidelijk. Wordt het scherper? betere kleuren?

Het technische gedeelte is me duidelijk dat de omweg via digtaal -> analoog -> digitaal niet echt handig is. Maar, wat merk je er nu daadwerkelijk van?
De kwaliteit van het beeld zou moeten beter zijn. Dus zowel de helderheid, het contrast en de scherpte.

Nu is dat wel heel afhankelijk van model tot model van scherm. Bij het ene scherm zal je een duidelijk verschil zien omdat de analoge kwaliteit minder is maar bij het andere scherm zie je totaal geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Het verschilt inderdaad van monitor tot monitor.
Als je dit SAMSUNG scherm naast een EIZO met een digitale aansluiting ziet, dan zeg je echt dat er geen verschil in de scherpte zit. Een GOED analoog scherm kan netzogoed zijn als een goed digitaal scherm.
Verder is het verschil tussen digitaal en analoog dat je bij analoog de settings zelf moet wijzigen terwijl dit bij digitaal automatisch gaat. Nu is het zo dat het SAMSUNG scherm een mooie knop AUTO heeft waarna hij zelf het scherm precies en perfect afregeld op de grootte en settings die je hebben moet. Dus ook dit voordeel van digitaal is er niet meer bij sommige analoge schermen.
Ook kun je een analoog scherm op bijv. 70 of 75Hz instellen (wat weinig zin heeft, maar het kan) en een digitaal scherm kan alleen maar met 60Hz overweg. (Ja, je vroeg om de verschillen >:) )

Oh, nog een leuke bijkomstigheid. Het SAMSUNG scherm kun je 90 graden draaien en met de portrait software kun je dus echt de informatie op je scherm 90 graden draaien. Dit is bijv. handig als je lange brieven moet typen. :)
Ik ben nog steeds zeer tevreden met het schermpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft een van jullie ook ervaring met de iiyama 4314 een 17"
misschien hoort de vraag hier niet tussen maar wie weet is er iemand die dit ding heeft.
het heeft een resp. time van .40 is dit echt wel laag genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Op zaterdag 12 januari 2002 18:13 schreef hen3 het volgende:
heeft een van jullie ook ervaring met de iiyama 4314 een 17"
misschien hoort de vraag hier niet tussen maar wie weet is er iemand die dit ding heeft.
het heeft een resp. time van .40 is dit echt wel laag genoeg?
Beetje vreemd. Op de site wordt er geadverteerd met 40ms en in de PDF sheet van het scherm staat 25ms.
Verder zien de specs wel goed uit van het scherm. Toch zou ik het eerst proberen te bekijken ergens of het wit niet geel uitziet. Tenminste, dat vind ik wel van belang dat wit ook wit is en niet geel, zoals de meeste IIYAMA schermen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er dan niemand die zo'n low budget 17" van iiyama heeft (4314)
laat horen hoe die is!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Oh, en ter informatie over het SAMSUNG scherm, resoluties lager dan 1024x768 zijn echt goed ge-interpoleerd. Het is dus niet gewoon erg blurrie en wazig, maar goed leesbaar en scherp. (Toch ook belangrijk om te weten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
dit is echt een super goed topic, hier heb ik teminste iets aan. Ik ga over 2 weken een Monitor kopen en ik wil Misschien de CRT-Iiyama HM704UTC kopen, maar nu ik dit allemaal gelezen heb, ga ik denk ik maar even goed naar die samsung kijken.

Ik ben laatst op de zwarte markt geweest, en dan in de computer hal. Daar stonden ook een paar samsung lcd's. Ik vroeg dus aan de verkoper of er een stikker op het beeldscherm zat, want het beeld was echt te strak. maar toen bewoog hij de muis, dus toen bleek dat het echt was, echt ziek. dat was echt mooi. Ik weet niet welke samsung dat was, maar die was wel mooi.

ik ga dus zeker kijken voor de samsung 151s. en dan dus zwart/silver. past mooi bij de rest van mijn comp.

Logitech cordless desktop optical(zwart/grijs), canon s400x printer(donker grijs/licht grijs), antec SX1030BEC(zwart) kast. Dus dat is dan wel zo mooi.

Ik had ff zin om te typen, gave topic, dat hij maar erg lang mag worden.

mzzls

MB.

p.s Rick jij hebt teveel verstand van deze bende. :)

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Sorry hoor. :+

Let wel op als je naar de SAMSUNG schermen kijkt dat het een 151 serie is en niet de 570 serie. Deze is echt maar dan ook echt veel slechter. Geel beeld, vage kleuren en weinig contrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-07 11:30
De EIZO L350 is dat wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Op zondag 13 januari 2002 03:52 schreef Iron Mike het volgende:
De EIZO L350 is dat wat?
Leuk scherm, alleen alweer wat verouderde techniek.
Dit scherm werkt nog met 262,144 kleuren wat ge-smooth worden naar 16,8 miljoen.
Ook de brightness is een beetje aan de lage kant, 170 cd/m2.
Over de responsetime heb ik nog niet veel kunnen vinden.

/quote uit een review

WHAT'S HOT: The FlexScan L350 received an excellent score from our judges for text quality, earning the highest marks on our tests for legibility in Microsoft Word and Excel and clear Windows desktop icons. Image-adjusting options include horizontal and vertical size controls, which not all LCD monitors have, as well as moire canceling and user-adjustable image smoothing, which lets you compensate somewhat for the jaggy look that images can have on LCD monitors. The L350 has a sleek, elegant design, available in black or beige.

WHAT'S NOT: This model scored a bit lower on tests for graphics quality, due to difficulty distinguishing between similar gray scales. The detail in intensely hued photographs also could have been better. Eizo's weekday, business-hours-only tech support is stingy, especially for a monitor priced at $796--much more expensive than other flat panels with comparable features and image quality.

WHAT ELSE: The FlexScan L350 comes with a Kensington lock slot and a quick-reference card for the on-screen controls, and the user manual includes a generous troubleshooting section and adequate setup instructions. Eizo also provides a floppy with drivers and an auto-adjusting utility.

BEST USE: The clean lines of this monitor would look good in public spots such as a receptionist's desk, and its text quality would make it suitable for someone who frequently views lots of small type. However, the high-end price puts the FlexScan L350 out of reach for most people.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinman
ik zag er eentje te koop staan voor 300 euro (gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Leuke prijs, maar niet echt een monitor voor snelle games dus. Moeilijke keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinman
de NEC 1550M is volgens jou wel een aanrader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom kiezen jullie eigelijk niet voor een 17" TFT? Lijkt mij, gezien de mogelijkheid om hogere resoluties te hebben, veel makkelijker. Of niet? Ik heb hier nu een 17" CRT staan @ 1152*864. Zodra ik em op 1024*768 zet krijg ik een beetje last van clausofobie!
Zou de 17" Samsung (171S, dan maar geen portrait/landscape versie, scheelt een paar honderd)net zo'n mooi beeld hebben als de 15", of is dat weer een totaal ander scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-04-2024
Eindelijk, de informatie die ik zocht over TFT schermen verzameld in 1 topic. Schitterende uitleg btw, Rick.

Enneuh, ik denk dat de meeste mensen hier geen 17" TFT kunen veroorloven hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Een 17" goed TFT scherm is inderdaad op dit moment nog erg duur. Het prijsverschil is nog te groot tussen de 15" en de 17", dus dit duurd nog even voordat deze meer verkocht worden.
Hoe het SAMSUNG 171S scherm is weet ik niet, want dit heb ik niet kunnen bekijken. Als ik de specs bekijk zie ik wel dat deze wat minder zijn als van het 151S scherm, maar op de site in the US staan weer dezelfde specs als voor het 151S scherm. Zeker weet ik het dus niet wat goed is. Op de NL site staat 40ms en de US site staat 25ms.
Ook de brightness en contrast ratio's wijken af onderling tussen beide sites.
Ik denk zelf dat het verschil vrij minimaal zal zijn tussen de 151S en de 171S omdat dit eigenlijk dezelfde lijn van schermen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou... ik heb gisteren een kleine wereldreis gemaakt, maar weet niet veel meer dan twee dagen geleden. Ja, de Samsung is inderdaad een mooi scherm, maar de Eizo heeft toch mijn voorkeur. Mocht die echter nergens te zien zijn voordat ik moet beslissen, dan wordt het misschien alsnog de Samsung, want die zie ik nu overal. Dus dan is de reclame die Rick2001 heeft gemaakt voor dit model niet helemaal voor niets geweest, en mag Samsung hem wel een gratis exemplaar toesturen. :)

Wat betreft de aanschaf van een 17", het volgende: Ik was in principe meer geinteresseerd in een 17" dan een 15", omdat ik toch wel wil dat zo'n scherm een tijdje meegaat. Ik kan me voorstellen dat over een jaartje of zo, 17" als te klein zal worden beschouwd, en dat 19" dan echt de standaard is die je krijgt wanneer je een complete PC zou aanschaffen. In dat geval zou een 15" LCD monitor dus wel eens te klein kunnen blijken, en dat is zonde gezien de kostprijs. (Het ligt er natuurlijk vooral aan wat je wilt gaan doen. Als je toch alleen maar brieven typt en een beetje op Internet surft, dan is dat meer dan voldoende. De meeste sites zijn toch geoptimaliseerd voor lagere resoluties.) Echter, ik heb gemerkt dat relatief dure 15" schermen een stuk beter zijn dan 17" modellen welke, om niet helemaal appels met peren te gaan vergelijken, zo'n 250 euro duurder zijn. En dat is gewoon een hele hoop geld als je al de duurdere 15" modellen bekijkt.

De 17" iiyama die ik op het oog had kost 1.100 euro -- veel geld, maar als het beeld erg goed is dan vind ik het dat wel waard. Echter, dat beeld schijnt dus nogal tegen te vallen. De modellen die dan wel weer goed blijken te zijn, zijn helaas weer stukken duurder. Daarom heb ik dus toen besloten om liever iets meer dan gemiddeld uit te geven aan een goede 15" (mocht dat nodig zijn), dan een betaalbare 17" te kopen waarmee ik dan gevoelsmatig niet zo happy mee ben.

Als ik dan toch veel geld moet uitgeven, dan liever aan zoiets. :9~

(Ik vind hem trouwens niet echt mooi, maar ik kan me toch voorstellen dat het wel geil is om zo'n ding in je woonkamer te hebben. :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyB
Ik denk dat dit is zoals bij zowat alle computeronderdelen. Je hebt goedkope en dure exemplaren. Bv, zoals je zegt, voor een duur (goed) 15" TFT heb je misschien (bijna) een goedkoop 17" TFT scherm. Dan moet je voor jezelf de keuze maken. Vind je het belangrijker dat je een 17 " scherm hebt (en kun je leven met een mindere kwaliteit), of verkies je een 15" scherm met prachtige kwaliteit... Ik reken mezelf tot groep 2. Dus ik wacht tot een goed 17" betaalbaar wordt. De hoofdreden voor mij is dat een 15" ten hoogste 1024*768 aankan (als ik me niet vergis). En ik ben gewend van te werken op 1280/1024.

Dus nog wat geduld... maar intussen wel nuttige informatie verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In jouw geval zal vooruitgang (van CRT naar LCD) dan ook een achteruitgang betekenen (wat betreft beeldoppervlak en de daarmee verbonden resolutie). Als je daar niet mee kunt leven, en dat is begrijpelijk mits je dit oppervlak nodig hebt en optimaal weet te benutten, dan ben ik het met je eens. Dan maar een mindere kwaliteit voor hetzelfde geld, maar met behoud van het huidige beeldoppervlak. Echter, dit is niet hetzelfde als wachten op een goed 17" scherm, want ik sprak over de aanschaf op korte termijn van een goed 15" of een gemiddeld 17" scherm. Jij hebt het over het uitstellen van de aankoop, wat dus een derde mogelijkheid is. Als je geen nieuw scherm hoeft te kopen, dan moet je dat ook gewoon niet doen.

Al kun je je wel afvragen of je dan niet met hetzelfde dilemma zit als voorheen: i.p.v. 15" vs. 17", heb je het dan misschien wel over 17" vs. 19", omdat dan de prijzen (hopelijk) weer zo gezakt zijn dat een 19" LCD binnen het bereik komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vweereld
  • Laatst online: 09:06
Super topic. Hier wordt je nog eens wijzer van.

Ik ben zelf ook op zoek naar 15 inch TFT.
Ik vind die AG Neovo schermen mooi om te zien maar weet iemand uit ervaring hoe goed ze zijn?
Iiyama schermen worden in dit topic niet als de beste beschouwd, maar de modellen die genoemd zijn, zijn nu uitlopers volgens de website van Iiyama. De twee nieuwe 15" zijn de 3817UT en de 3818UTC. Zijn deze twee modellen stukken beter?
Ik hoor ook veel goeds over de Samsung 151S.
Ik weet het nu even niet meer wat ik wil zucht....

P.S. Wat raden jullie aan. Een TFT kopen in de winkel in de buurt ivm met controle op dode pixels. Of kopen via postorder die stukken goedkoper zijn maar zonder controle op dode pixels.
En wat zijn de toleranties op dode pixels van AGNeovo, Iiyama en Samsung? Daar lees je niets over in de spec.

Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Ik heb mijn 15" Apple TFT monitor kunnen verkopen bij een systeem, en heb nu dit SAMSUNG scherm dus gratis. Vandaar dat dit de reden geweest is om een nieuw scherm aan te schaffen. Het Apple scherm was goed, alleen vond ik een nieuwer scherm toch wat meer licht geven (contrast en brightness) en natuurlijk 3 jaar garantie. De Apple die ik had had overigens een LG panel erin zitten wat even scherp beeld gaf als deze SAMSUNG. Dus voor mij is het eigenlijk een ruil geweest die gunstig voor mij geweest is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Op zondag 13 januari 2002 19:39 schreef vweereld het volgende:
Super topic. Hier wordt je nog eens wijzer van.

Ik ben zelf ook op zoek naar 15 inch TFT.
Ik vind die AG Neovo schermen mooi om te zien maar weet iemand uit ervaring hoe goed ze zijn?
Iiyama schermen worden in dit topic niet als de beste beschouwd, maar de modellen die genoemd zijn, zijn nu uitlopers volgens de website van Iiyama. De twee nieuwe 15" zijn de 3817UT en de 3818UTC. Zijn deze twee modellen stukken beter?
Ik hoor ook veel goeds over de Samsung 151S.
Ik weet het nu even niet meer wat ik wil zucht....

P.S. Wat raden jullie aan. Een TFT kopen in de winkel in de buurt ivm met controle op dode pixels. Of kopen via postorder die stukken goedkoper zijn maar zonder controle op dode pixels.
En wat zijn de toleranties op dode pixels van AGNeovo, Iiyama en Samsung? Daar lees je niets over in de spec.

Frank
De AGNEOVO schermen vind ikzelf tegenvallen kwa scherpte en kleuren. Ik heb de 15 en de 17" modellen gezien (De F en de X) Ook zijn deze niet het beste voor snelle video's of games.
Over de IIYAMA schermen heb ik ook nagedacht, maar heb nergens de nieuwe modellen kunnen bezichtigen, en daarnaast valt me de responsetime nog steeds tegen van de IIYAMA schermen. Het SAMSUNG heb ik nu zelf en kan echt zeggen dat er niets is waaraan je vertraging zou zien of ghosting.
Het is altijd moeilijk een TFT scherm proberen te krijgen zonder dode pixels. Die garantie geeft bijna geen enkele winkel, omdat het gewoon meer tijd/werk/geld kost.
Online is natuurlijk ook een gok, maar komt meestal op hetzelfde neer.
Voordeel van in een winkel kopen is dat je het scherm kunt ruilen en een ander kunt nemen, zolang ze niet extra hoeven te bestellen.
Over het aantal defecte pixels staat meestal wel ergens op de site omschreven. (Goed zoeken. Meestal wordt dit in een bepaalde klasse omschreven en gaat het om minimaal 3 defecte pixels binnen een kleine circel.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi

De Iiyama 3817UT kun je wel vergeten, deze heeft mijn zus pas geleden gekocht. Met spellen is dit in iedergeval niets. :(
De 3818UTC kan ik geen mening over geven, maar deze heeft in ieder geval 35ms respons tegen de 3817 50ms.

Ook ik zit te dubben over een tft scherm. Na het lezen van al deze berichten gaat mijn voorkeur denk ik uit naar de NEC 1550M. :) Prijs technisch en beeldtechnisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyB
Koch, ik begrijp wat je bedoelt... Maar het is eigenlijk wel van moeten. Heb me net een 1800+ gekocht met Radeon en dergelijke. Dus eigenlijk hoort daar ook gewoon een heel goed scherm bij. Maar ik denk dat ik me nu een "goedkoop" 17" CRT koop, om voorlopig met dat oppervlak te blijven. En dan hopelijk binnen een paar maand is een 17/18" TFT betaalbaar... Maar je hebt gelijk als je zegt dat tegen dan misschien 19" er alweer is. Maar ja, in deze informaticawereld moet je eens beslissen, ook al weet je dat er morgen iets beter is. Nu ja, ik zie nog wel. Ik ga der nog es mijn kop over breken denk ik.

Ik vind een scherm een onderdeel waarop NIET te besparen valt. Dus eigenlijk wil ik er die 60000 lappen wel aan geven. Maar een mens moet ze liggen hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Op vrijdag 11 januari 2002 22:21 schreef aa_koch het volgende:

Ik heb em van het weekend in het wit (ivory) gekocht bij Dixons. Zie verderop mijn ervaringen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Nou ik heb em dus nu 2 dagen, de Samsung 151S. En ik blijf erbij dat ik het een perfect scherm vind (en dat dus niet alleen in de winkel vond):

- geen dode pixels (bij aankoop)
- geen ghosting etc. met games of films (25 ms response)
- perfect contrast en brightness
- interpolatie (icm de auto button) werkt perfect met lage resoluties
- goede egalisering van de backlight

Ik moet alleen wel de opmerking maken (ik ben toch kritisch) dat als je bv. 16:9 films kijkt (dus met onder en boven zwarte balken) dat de balken niet "echt" zwart zijn, zeker niet met donkere beelden. Het lijkt wel of het scherm z'n licht niet kwijt kan ofzo, het zwart wordt een beetje "zilver spiegelend". Verder niet heel erg irritant en denk dat dit ook typerend is voor vrijwel elk TFT scherm (verdere ervaringen???) maar ik denk ik zeg het toch even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Dat is een normaal verschijnsel. Bijna alle displays met zo'n felle backlight doen dit. Je bedoeld dus dat bij een zwart scherm, je licht aan de zijkanten ziet van het backlight. De meeste schermen hebben dit. Dat komt doordat het panel zelf direct achter het plastic eindigd en dus het licht laat spiegelen aan de voorzijde.
Het scherm is inderdaad kwa contrast en brightness erg goed. Ook bij games en films is alles dik in orde.

(Hoe heb jij je contrast en brightness staan ? Bij mij 60% en 60%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Op maandag 14 januari 2002 10:34 schreef Rick2001 het volgende:
Dat is een normaal verschijnsel. Bijna alle displays met zo'n felle backlight doen dit. Je bedoeld dus dat bij een zwart scherm, je licht aan de zijkanten ziet van het backlight. De meeste schermen hebben dit. Dat komt doordat het panel zelf direct achter het plastic eindigd en dus het licht laat spiegelen aan de voorzijde.
Het scherm is inderdaad kwa contrast en brightness erg goed. Ook bij games en films is alles dik in orde.

(Hoe heb jij je contrast en brightness staan ? Bij mij 60% en 60%)
Ik ben nog een beetje aan het spelen met die instellingen( maar het staat nu op: 70% brightness en 60% contrast, dacht ik => ik zit nu op mijn werk nl.). Overigens heb jij ook die meegeleverde software geinstalleerd waarmee je nog wat profielen kan kiezen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vweereld
  • Laatst online: 09:06
Ben nu dus hier en daar prijzen aan het zoeken over die Samsung 151S. Ik zou hem graag in het zilver willen maar daar kom ik meerprijzen tegen van €20 tot zelfs € 35 tov een witte/ivoor uitvoering.
Kost een zilver spuitlaagje over je TFT zo veel extra????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de IBM T540..en die bevalt me errug goed :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi
Ik heb hier de specs van de Eizo L465K
Is de responstijd van dit ding wat?
Ik begrijp de 10ms en 35ms niet zo, jullie praten altijd over 1 responstijd.

Analog Input Digital Input
Panel Type 41 cm (16") TFT Color LCD Panel
Pixel Pitch 0.248 mm x 0.248 mm
Display Colors 16.7 million colors
Viewing Angle Horizontal: 160°, Vertical: 130°
Scanning Frequency H: 24.8 - 80 kHz
V: 50 - 75 Hz H: 31.5 - 64 kHz
V: 60 Hz (VGA Text: 70 Hz)
Maximum Resolution 1280 × 1024
Brightness 250 cd/m2 (typical)
Contrast Ratio 400:1 (typical)
Response Time Rise Time: 10 ms, Fall Time: 35 ms
Dot Clock 135 MHz 108 MHz
Input Signals RGB Analog DVI Standard 1.0
Input Terminals (Switchable) D-Sub mini 15 pin DVI-D 24 pin
Active Display Size 317 mm x 254 mm
Viewable Image Size Diagonal: 406 mm
Recommended Resolution 1280 x 1024 lines
Plug & Play1 VESA DDC 2B
Screen Control ScreenManager®, One Touch Auto Adjustment Function
Power Requirements AC 100-120V/220-240V, 50-60 Hz
Power Management System VESA DPMS DVI-DMPM
Power Consumption 45 watts (typical)
Power Save Mode Less than 3 watts
OSD Languages English, German, French, Spanish, Italian, Swedish
Dimensions 370 mm (W) x 398 mm (H) x 157 mm (D) (with stand)
370 mm (W) x 333 (H) x 54 (D) (without stand)
Tilt 30° Up, 3° Down
Net Weight 5.0 kg (with stand), 4.0 kg (without stand)
Certifications and Standards TCO'992, TÜV/Ergonomics (including ISO 13406-2 and MPR-III), TÜV/GS, c-Tick, CE, CB, UL 1950, CSA C22.2 No.950, FCC-B, Canadian ICES-003-B, TÜV/S, VCCI-B, EPA ENERGY STAR® Program, Energy 2000
Audio Speaker Output 1 watt + 1 watt
Input Connector Stereo mini jack
Output Connector Stereo mini jack (for headphones)
Supplied Accessoires AC power cord, user's manual, signal cable (D-Sub mini 15 pin), audio cable, ScreenManager Quick Reference, 4 mounting screws, warranty registration card

1 Only Valid when computer system supports all Plug & Play functions (personal computer, graphics board, Windows® 95/98/2000). For more details, please refer to the Windows 95/98/2000, personal computer, and graphics board manuals or contact the manufacturers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

[quote]Op maandag 14 januari 2002 11:58 schreef Tbird het volgende:
Hoi
Ik heb hier de specs van de Eizo L465K
Is de responstijd van dit ding wat?
Ik begrijp de 10ms en 35ms niet zo, jullie praten altijd over 1 responstijd.

Ja, vaak specificeren de fabricanten maar 1 responsetijd en dat is geloof ik het gemiddelde voor rise/fall time, in jouw geval dus 10+35 / 2 = 22.5 ms. Wat het belangrijkste (volgens mij) is de fall time omdat deze de mate van "ghosting" bepaald (das het nagloeien van vorige "beeldjes").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 14 januari 2002 12:10 schreef master_artech het volgende:
Ja, vaak specificeren de fabricanten maar 1 responsetijd en dat is geloof ik het gemiddelde voor rise/fall time, in jouw geval dus 10+35 / 2 = 22.5 ms. Wat het belangrijkste (volgens mij) is de fall time omdat deze de mate van "ghosting" bepaald (das het nagloeien van vorige "beeldjes").
Dit klopt eigenlijk niet. De response time bestaat inderdaad uit 2 delen. De fall en de rise time. Je moet beide optellen om de totale response time te hebben. Dus het is niet (10+35)/2 maar gewoon 10+35. De response time is dus 45 ms.

Indien er maar 1 getal staat in de specificaties is dit (toch meestal) de volledige response time. Dus rise en fall opgeteld.

Qua prijsverlagingen voor tft en dan vooral de 17"/18" modellen vrees ik dat het voor dit jaar niets zal worden. Integendeel zelfs, de prijzen zouden iets stijgen doordat de vraag groter wordt naar 17"/18" panelen en ze niet snel genoeg kunnen gefabrikeerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt Tommy

Ik had hier dus echt geen idee van. Hiermee valt dus de Eizo L465K direct af. :(
Laat ik me toch maar wenden naar de NEC series, te weten de 1550M. Alleen deze heeft een levertijd van 4 weken (SWW)
:'(
Ik weet alleen niet of ik wel zo lang wil wachten.
Weet iemand een leverancier die sneller kan leveren?
Ik hoor het graag.......
BTW, bij SWW kost ie 667 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Ik heb er ook verschillende bedrijven voor gebeld en van allemaal kreeg ik te horen dat het zeker een 3 weken kon gaan duren. Vandaar dat ik dus ook verder gekeken heb.
De responsetime bij SAMSUNG is inderdaad 25ms totaal. (Dus black-white-black)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Op maandag 14 januari 2002 10:57 schreef master_artech het volgende:

[..]

Ik ben nog een beetje aan het spelen met die instellingen( maar het staat nu op: 70% brightness en 60% contrast, dacht ik => ik zit nu op mijn werk nl.). Overigens heb jij ook die meegeleverde software geinstalleerd waarmee je nog wat profielen kan kiezen??
Die software had ik wel graag gehad van je, als dat kan.
Zoals je hebt kunnen lezen heb ik het scherm van iemand overgenomen (2 dagen gebruikt) en hier zat geen software bij. Ik had wel inderdaad graag die software gehad die bij het scherm geleverd wordt. Kunnen we iets regelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NEC MultiSync 1550M voor e. 679,00. Deze wordt wel vanaf fabriek geleverd (dus ook niet op voorraad), maar dat hoeft dan hopelijk geen vier weken te duren. Volgens de reacties van t.net bezoekers is het een goede tent, dus je kunt het in ieder geval vragen.

OK... Samsung gezien, NEC gezien, zelfs de Hercules gezien. Maar de Eizo L375 lijken ze wel nergens te verkopen. Is dit een vreemd merk of zo?!

Ik kan hem trouwens kopen voor e. 815,00. Wel iets voordeliger dan in de winkel (plm. e. 100,00 schat ik, maar ik weet nog niet precies de winkelprijs voor de L375), maar zonder hem gezien te hebben is het toch een aardig bedrag.

IS ER IEMAND die een winkel weet waar dit scherm te zien is? Maastricht, Groningen -- het maakt me allemaal niet uit... :)

Voor de gebruikers van de Samsung en NEC schermen: Een spel als Counter-Strike of Unreal Tournament, waarbij je vaak snel moet wisselen van standpunt, is dat wel goed te spelen op jullie scherm? Want ik zag er vandaag een waarbij dat "ghosting" zelfs te zien was bij het afspelen van een DVD Video. Ik kan me niet voorstellen dat dit dan niet minstens zo erg is als bij het spelen van een spel.

Misschien wordt het toch de Samsung... de enige waarvan mijn vader zei dat 'ie er goed uitzag, de rest vond hij maar niks. (Het is een beetje een zeikerd... :))

*sigh*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Op maandag 14 januari 2002 15:39 schreef Rick2001 het volgende:

[..]

Die software had ik wel graag gehad van je, als dat kan.
Zoals je hebt kunnen lezen heb ik het scherm van iemand overgenomen (2 dagen gebruikt) en hier zat geen software bij. Ik had wel inderdaad graag die software gehad die bij het scherm geleverd wordt. Kunnen we iets regelen ?
Ik zit momenteel op mijn werk en heb van de week verder vakantie. Maar als ik terug ben maandag dan zal ik die software wel bij mij op ftp server zetten. Ik weet niet hoe snel jou internet verbinding is anders kan ik eventueel ook een image van de CD voor je maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Op maandag 14 januari 2002 15:45 schreef aa_koch het volgende:
NEC MultiSync 1550M voor e. 679,00. Deze wordt wel vanaf fabriek geleverd (dus ook niet op voorraad), maar dat hoeft dan hopelijk geen vier weken te duren. Volgens de reacties van t.net bezoekers is het een goede tent, dus je kunt het in ieder geval vragen.

OK... Samsung gezien, NEC gezien, zelfs de Hercules gezien. Maar de Eizo L375 lijken ze wel nergens te verkopen. Is dit een vreemd merk of zo?!

Ik kan hem trouwens kopen voor e. 815,00. Wel iets voordeliger dan in de winkel (plm. e. 100,00 schat ik, maar ik weet nog niet precies de winkelprijs voor de L375), maar zonder hem gezien te hebben is het toch een aardig bedrag.

IS ER IEMAND die een winkel weet waar dit scherm te zien is? Maastricht, Groningen -- het maakt me allemaal niet uit... :)

Voor de gebruikers van de Samsung en NEC schermen: Een spel als Counter-Strike of Unreal Tournament, waarbij je vaak snel moet wisselen van standpunt, is dat wel goed te spelen op jullie scherm? Want ik zag er vandaag een waarbij dat "ghosting" zelfs te zien was bij het afspelen van een DVD Video. Ik kan me niet voorstellen dat dit dan niet minstens zo erg is als bij het spelen van een spel.

Misschien wordt het toch de Samsung... de enige waarvan mijn vader zei dat 'ie er goed uitzag, de rest vond hij maar niks. (Het is een beetje een zeikerd... :))

*sigh*
toon volledige bericht
Ik heb o.a. Return Of Castle Wolfenstein en nog wat andere spellen gespeeld en heb absoluut 100% geen last van ghosting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zelf de Viewsonic, en ik ben er erg tevreden mee!
Goede lichtopbrengst, kwaliteit beeld is super en de "nagloeitijd" is vrijwel nihil (ik merk het nml. niet)

Max. refresh van 75Hz.

Het enige nadeel dat ik kan bedenken is de kijkhoek. Als je er echt schuin achter zit dan is het beeld slecht leesbaar. dat is wel jammer :(

Maar voor de rest niets dan goeds over het apparaat! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan eigenlijk helemaal geen review op internet vinden over de Samsung 151S. Of heb ik niet goed gezocht }:O laat het me weten. Niet dat ik Rick niet vertrouw, maar mijn vader wil het ook nog 's van meerdere reviews lezen, ter bevestiging :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Op maandag 14 januari 2002 17:08 schreef tazzzmaniac het volgende:
Ik kan eigenlijk helemaal geen review op internet vinden over de Samsung 151S. Of heb ik niet goed gezocht }:O laat het me weten. Niet dat ik Rick niet vertrouw, maar mijn vader wil het ook nog 's van meerdere reviews lezen, ter bevestiging :?
Ik heb zelf inderdaad ook geen reviews gevonden, maar aangezien ik nu het scherm zelf heb, kan ik alleen maar zeggen dat je echt helemaal geen ghosting of ijl effecten krijgt te zien. Niet bij UT of QUAKE III nada.
Films zien er ook gewoon normaal uit zonder vertragingen.
Op maandag 14 januari 2002 15:48 schreef master_artech het volgende:

[..]

Ik zit momenteel op mijn werk en heb van de week verder vakantie. Maar als ik terug ben maandag dan zal ik die software wel bij mij op ftp server zetten. Ik weet niet hoe snel jou internet verbinding is anders kan ik eventueel ook een image van de CD voor je maken
Ja, via ftp is al goed genoeg. Ik heb @home met een download speed van 480Kilobyte per seconde en zo'n trage upload van 16Kilobyte de seconde, maar als je het kunt hosten, graag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm... net deze review gelezen bij Tom's Hardware. Het klinkt helaas allemaal niet positief. Misschien dat het toch nog te vroeg is om van dit soort schermen te mogen verwachten dat ze met een "ouderwetse" CRT monitor kunnen wedijveren?

Als ik eerlijk ben, dan is volgens mij de Belinea 10 15 35 de beste als je alleen rekening houdt met beeldkwaliteit. Hij mag er dan niet "ergonomisch verantwoord" uitzien, ik vind het stukje tekst bij deze monitor toch positiever klinken dan die bij de andere monitoren. Zelfs met een responsetijd van 40ms, doet 'ie 't vaak beter dan andere modellen met een lagere responstijd. De Eizo komt ook wel goed uit de verf, al schijnt deze toch ook wel op een paar punten tekort te schieten.

Met uitzondering van de Belinea, lijkt een ding duidelijk: een monitor met een responsetijd van meer dan 25ms is niet goed genoeg voor de gemiddelde thuisgebruiker. Een monitor met een responsetijd van rond de 35ms - 45ms is misschien voldoende voor een baliemedewerker die de monitor alleen gebruikt om gegevens in te voeren of te raadplegen, maar als zelfs het scrollen van tekstpagina's al een probleem is... :? Zeker in dit opzicht is de afwezigheid van Samsung een groot gemis. Ik had toch wel eens het verhaal willen horen van een "professional". (No offense, Rick2001. :)) Misschien dat iedereen Samsung maar eens een mailtje moet sturen, om te vertellen dat zij toch echt die site gebruiken om tot aankoopbesluiten te komen. Niet echt verstand van zaken, die PR lui van Samsung.

Ik denk dat ik het hele LCD verhaal voorlopig maar laat voor wat het is, want hier word ik echt treurig van. Ik heb geen zin om zoveel geld uit te geven, wanneer je je bedenkt dat een 17" monitor voor de helft van het geld gewoon beter is. Met het geld dat overblijft koop ik dan liever een betere videokaart, of een nog snellere (lees: AMD :)) processor. Gebrek aan ruimte heb ik niet, dus dat is het probleem niet. En het feit dat zo'n monitor minder stroom verbruikt... ach, je moet een CRT toch wel heel lang aan laten staan om de honderden guldens die een enigzins gelijkwaardig LCD scherm meer kost, "terug te verdienen." Ik weet dat ik nogal kritisch ben bij dit soort aankopen, maar het moet wel leuk en betaalbaar blijven.

Sorry, guys -- I'm abandoning ship. CRT, here I come.

;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 07:21

silitek

Tubes Only

ff over die response tijd,...neem dat niet letterlijk op..ben zelf in bezit van z'n SONY en ja,..met een response van 50..moet zeggen dat je daar bar weinig van merkt..games al helemaal niet..minimaal, alleen bij scrollen van pagina's..iiyama daartegen geeft echt zwarte strepen..( mijn buurman heeft z'n ding )...dat is echt het aanzien niet waard...blijf er toch bij om te zeggen dat een TFT scherm "echt" de moeite waard is om aan te schaffen...

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Ik vind ook inderdaad niet dat je nu moet zeggen dat je geen TFT meer wilt aanschaffen, alleen maar omdat 'Tom' dit zegt. >:)
Waarom is het dan zo moeilijk voor je om een scherm aan te schaffen en als het niet bevalt het alsnog om te ruilen voor een ander TFT of CRT scherm ?
Een normale winkel is verplicht deze service te verlenen.
En ja, op een gegeven moment moet je toch echt een keuze gaan maken en niet blijven zoeken naar plus en minpunten. ;)
Je gaat alleen maar kritischer erop worden, en dan kun je beter helemaal geen monitor aanschaffen.
Je zult overigens nooit van zijn leven een CRT scherm vinden wat de scherpte van een TFT kan evenaren. (Niet eens de duurste SONY of EIZO) Die ervaring heb ikzelf al heel lang, want ik heb de duurste EIZO serie monitoren gehad en ik blijf altijd wel een afwijking ontdekken. Hier erger ik me dan aan en ga dit beter afregelen. Dan is het goed op dat punt en dan zie je wel ergens anders een afwijking. Nooit goed dus. LCD heeft als voordeel dat het altijd even scherp is overal op het scherm, geen convergentie fouten vertoond (bij een goed scherm) en je deze schermen gelukkig dus niet kunt 'bijregelen' (focus, convergentie).

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.