Daar ben ik het 100% mee eens!Op vrijdag 31 mei 2002 11:10 schreef basset het volgende:
Jarno,
Ik vind het juist onacceptabel dat je niet naar dode pixels mag speuren. Mischien vinden zij 1100 niet duur, maar ik vind het een verdomd hoog bedrag en daarvor mag je best eisen dat je 0! dode pixels hebt.
Als ze niks willen verdienen, dan halen ze het geld maar bij iemand anders vandaan.
En anders koop je gewoon bij de mediamarkt waar binnenkort geloof ik ook eizo's komen en als je een dode pixel hebt ruil je hem binnen 8 dagen om. Oftewel, je brengt hem terug bij de balie en pakt een andere van de grote stapel. Dat zal hun een worst zijn. Dat is weer het voordeel van die winkel.
Nog even over de iiayama AX 3835 UT :
Ik heb eindelijk een beetje mogen testen met dat ding en ben even wat van jullie vragen afgegaan.
{ geel-wit } :
CRT ernaast gehouden en met photoshop wat verschillende wit geeltinten gedraaid. Op CRT en LCD gelukkig geen vertekening.
{ 2d met verschillende videokaarten } :
vooral al met de standaard 15 pins vga is natuurlijk belangrijk en heb ik dus weer getest met een matrox G400 en een geforce 2 GTS. In beide gevallen errug scherp doch de geforce liet soms een steekje vallen (onscherp en soms zelfs echte vertekening).
{ Games! } :
Tja... wat kan ik zeggen ...
Scherp .... goed zichtbaar, zelfs met lichte velden
geprobeerde games waren : UT, Quake3 , RTCW, Porche unleased, Counter-Strike.
Wel 1 opmerking ... je moet flink met je instellingen klooien om het voor elkaar te krijgen ...maar als ie goed is ...dan is ie dat echt.
Ik kan nog wat meer testen hiero ...dus als je nog vragen hebt : Posten !
Ik heb eindelijk een beetje mogen testen met dat ding en ben even wat van jullie vragen afgegaan.
{ geel-wit } :
CRT ernaast gehouden en met photoshop wat verschillende wit geeltinten gedraaid. Op CRT en LCD gelukkig geen vertekening.
{ 2d met verschillende videokaarten } :
vooral al met de standaard 15 pins vga is natuurlijk belangrijk en heb ik dus weer getest met een matrox G400 en een geforce 2 GTS. In beide gevallen errug scherp doch de geforce liet soms een steekje vallen (onscherp en soms zelfs echte vertekening).
{ Games! } :
Tja... wat kan ik zeggen ...
Scherp .... goed zichtbaar, zelfs met lichte velden
geprobeerde games waren : UT, Quake3 , RTCW, Porche unleased, Counter-Strike.
Wel 1 opmerking ... je moet flink met je instellingen klooien om het voor elkaar te krijgen ...maar als ie goed is ...dan is ie dat echt.
Ik kan nog wat meer testen hiero ...dus als je nog vragen hebt : Posten !
Verwijderd
Ik ben net even bij de Mediamarkt in A'dam wezen kijken en zag daar de Samsung voor 549,-,vind hem alleen wat hoog op z'n poten staan.
Welk type was dat? En hadden ze ook Eizo schermen??Op vrijdag 31 mei 2002 13:13 schreef rjw het volgende:
Ik ben net even bij de Mediamarkt in A'dam wezen kijken en zag daar de Samsung voor 549,-,vind hem alleen wat hoog op z'n poten staan.
Trouwens, JMW (no spam intended) verkoopt ook de Eizo schermen. Levertijd 2 a 3 werkdagen en wederom geen mogelijkheid tot bekijken: bestellen is kopen. On-ge-loof-lijk. Ze verwachten echt dat je met een blinddoek om 1000 euro uitgeeft.
Correctie op bovenstaande:
Ik heb nog even heen-en-weer gemailed met JMW, en het blijkt wel degelijk mogelijk een scherm op zicht te laten komen, zonder verdere aankoopverplichting. Een winkel mag (kennelijk) per week 3 'zicht-schermen' laten komen van meneer Eizo, daar zaten ze voor deze week al overheen, maar volgende week kon dit weer wel. Vandaar de verwarring.
Needless to say, ben ik volgende week daar te vinden
.
Ik heb nog even heen-en-weer gemailed met JMW, en het blijkt wel degelijk mogelijk een scherm op zicht te laten komen, zonder verdere aankoopverplichting. Een winkel mag (kennelijk) per week 3 'zicht-schermen' laten komen van meneer Eizo, daar zaten ze voor deze week al overheen, maar volgende week kon dit weer wel. Vandaar de verwarring.
Needless to say, ben ik volgende week daar te vinden
Helaas niet, ik zag in rotterdam een bordje bij de monitoren staan waarbij men dit vermelde. Ik heb ook een hekel aan het woord binnenkort, want dat kan soms heel lang duren. SorryOp vrijdag 31 mei 2002 12:28 schreef Jarno het volgende:
Enig idee wat binnenkort is v.w.b. de Eizo's bij de Mediamarkt?
Hop,hop,hop!
Nou, ondertussen wacht ik al ruim een week op mn Eizo L565 scherm. Bij jmw kon ik 'm dus eerst bekijken voordat ik kocht, daar heb ik er dus 1 besteld. Zou 2 tot 3 dagen duren en Eizo krijgt het voor elkaar om nu al tot 2 keer toe het verkeerde scherm op te sturen!!!
Als het goed is komt ie nu maandag binnen, helaas kan ik pas zaterdag naar jmw toe. Als k 'm heb zal ik jullie zeker laten weten hoe ie bevalt!
Als het goed is komt ie nu maandag binnen, helaas kan ik pas zaterdag naar jmw toe. Als k 'm heb zal ik jullie zeker laten weten hoe ie bevalt!
Ok, even een korte impressie van de Eizo L565-K die ik zaterdag gekocht heb:
.
Wat een mooie monitor zeg! Allereerst complimenten voor de winkel waar ik 'm gehaald heb, ik zal verder geen reclame maken maar ze zitten in ieder geval in St. Oedenrode
. Toen ik aankwam stond de monitor (geen showroom exemplaar maar dus echt een nieuwe) al netjes aangesloten op een pc, werkend en al zodat ik 'm netjes kon bekijken en controleren op fouten. Ik werd zelfs aangespoord om hier 'toch vooral de tijd voor te nemen omdat het niet niks was, zon uitgave!'. Geweldig. Men had zelfs de Logitech Cordless Desktop set die ik mee had besteld al klaargelegd ter keuring. Hulde.
Nouja, de monitor is gewoon erg goed. Gelukkig heb ik geen fouten kunnen ontdekken, hopelijk blijven alle pixeltjes leven. In combinatie met de cordless desktop staat het allemaal erg strak, alles netjes zwart (leuk, met zon lian li PC71 onder je buro!).
Het beeld is erg helder en strak. Als je na 10 minuten weer op een CRT kijkt, ziet dat er wazig en somber uit. Kortom: ik wil niet anders meer! Tot nu toe alleen nog maar met een 'gewone' VGA kabel geprobeerd, als ik vanmiddag tijd heb haal ik nog even een DVI kabel om ook dat te proberen.
Maar veel beter kan het volgens mij niet worden!
Wat een mooie monitor zeg! Allereerst complimenten voor de winkel waar ik 'm gehaald heb, ik zal verder geen reclame maken maar ze zitten in ieder geval in St. Oedenrode
Nouja, de monitor is gewoon erg goed. Gelukkig heb ik geen fouten kunnen ontdekken, hopelijk blijven alle pixeltjes leven. In combinatie met de cordless desktop staat het allemaal erg strak, alles netjes zwart (leuk, met zon lian li PC71 onder je buro!).
Het beeld is erg helder en strak. Als je na 10 minuten weer op een CRT kijkt, ziet dat er wazig en somber uit. Kortom: ik wil niet anders meer! Tot nu toe alleen nog maar met een 'gewone' VGA kabel geprobeerd, als ik vanmiddag tijd heb haal ik nog even een DVI kabel om ook dat te proberen.
Maar veel beter kan het volgens mij niet worden!
Verwijderd
Ik heb de Samsung 151S aangeschaft maar met zeggen dat het wel even wennen was,moest me contrast en brightness terug regelen tot 20 en 10%,geen dode pixels maar wel twee lichten vlekjes waarvan gisteren een dode pixels uit kwam(groen),heb een licht tikje op het puntje gegeven en was weer weg(ergens gelezen in deze topic) zit er toch over te denken om hem weer in te ruilen voor een andere.
Ik ga die 151S nu ook zo aanschaffen voor ~500.
Het is een kado voor me pa. Echter voorzover ik weet zit hij achter een verouderde PII met ik weet niet wat voor louche videokaart.
Is dit een probleem? Spelletjes gaat hij er niet op doen...
Het is een kado voor me pa. Echter voorzover ik weet zit hij achter een verouderde PII met ik weet niet wat voor louche videokaart.
Is dit een probleem? Spelletjes gaat hij er niet op doen...
Ik heb dit weekend op een panparty gezeten naast iemand met een lcd scherm. Hij had een LG LCD FLATRON 563LE 15" scherm, een goedkoop dingetje in feite. Ik heb een Viewsonic Vg175 17.4" lcd scherm.
Kwa specs (op papier dus) klopt mijn scherm dat lg scherm gewoon makkelijk (veel hoger contrast, hij 60ms ik 25ms reactietijd).
Maar wat blijkt nu, ik vond zijn scherm veeeelllll mooier om naar te kijken, veel beter contrast enzo.
Maar de grote klap kwam toen ik zijn scherm in actie zag, tijdens games dus. NO GHOSTING AT ALL !!!! mijn scherm is gewoon vreselijk slecht in vergelijking met het zijne. Bv. in counterstrike in de_dust om maar iets te zeggen (woestijnkleurige grond met donkere mannetjes) ghost het bij mij heel duidelijk. Op mijn scherm hebben de mannetjes een heel duidelijke sleep achter zich aan en de benen kan je amper herkennen (is gewoon een hoop donkere massa). Nu bij hem was dat totaal niet het geval, NIKS GHOSTING (even goed als een crt monitor, ik meen het!) ik voelde mij opeens vreselijk bedrogen! ik 25ms hij 60ms en dan zoiets zien ... conclussie ik geloof nooit meer wat ze mij wijs proberen te maken op hun websites enzo!
Kwa specs (op papier dus) klopt mijn scherm dat lg scherm gewoon makkelijk (veel hoger contrast, hij 60ms ik 25ms reactietijd).
Maar wat blijkt nu, ik vond zijn scherm veeeelllll mooier om naar te kijken, veel beter contrast enzo.
Maar de grote klap kwam toen ik zijn scherm in actie zag, tijdens games dus. NO GHOSTING AT ALL !!!! mijn scherm is gewoon vreselijk slecht in vergelijking met het zijne. Bv. in counterstrike in de_dust om maar iets te zeggen (woestijnkleurige grond met donkere mannetjes) ghost het bij mij heel duidelijk. Op mijn scherm hebben de mannetjes een heel duidelijke sleep achter zich aan en de benen kan je amper herkennen (is gewoon een hoop donkere massa). Nu bij hem was dat totaal niet het geval, NIKS GHOSTING (even goed als een crt monitor, ik meen het!) ik voelde mij opeens vreselijk bedrogen! ik 25ms hij 60ms en dan zoiets zien ... conclussie ik geloof nooit meer wat ze mij wijs proberen te maken op hun websites enzo!
Daarom ben ik ook uitermate tevreden met mijn 576LU van LG:Op zondag 07 juli 2002 13:11 schreef -NuKeM- het volgende:
http://www.lg.ca/product/576lu.asp
Ik heb meerdere TFT monitoren goed bekeken, Iiyama, Philips, Samsung, etc. En ik vond LG kwa beeldkwaliteit er het beste uitkomen (zeker vooral kwa kleurweergave!). Mijn LG heeft een response tijd van 45ms, en ik zie ook geen ghosting in games.
Ik heb al eerder gezegd dat specs op zich niet veel zeggen omdat dit maar net afhangt hoe de fabrikant ze gemeten heeft en onder welke condities. Het beste is gewoon de monitor te bekijken voordat je 'm koopt!
Heb je niet nodig zit bij je TFTOp maandag 17 juni 2002 09:07 schreef Jarno het volgende:
Weet iemand of de Mediamarkt (R'dam centrum) DVI kabels verkoopt?
ja even een schop naar boven.
Heb net die hele zooi door gelezen en vind het erg informatief. Ik was zelf al aan het kijken naar het
scher 171 porche van samsung. Mijn vraag is eigenlijk of iemand een plek rond leiden weet waar dit scherm staat?
Of heeft iemand ervaring met dit scherm, Ik heb al gezocht op got hoop info gekregen maar vond het zonde als deze zeer informatieve beina faq verloren gaat
Ik heb trouwens op de leidsche universiteits bibliotheek (ub) hun lg monitoten gezien, maar dat is brak als je kijkt naar de kleurovergangen. Is dat nog tseeds zo met 24bit schermen.
Als je bijvoorbeeld naar bureablad overige kleuren instellen gaat. Zie je dan een heel erg geblokte overgang?? of is dat al verholpen?
thnks
Heb net die hele zooi door gelezen en vind het erg informatief. Ik was zelf al aan het kijken naar het
Of heeft iemand ervaring met dit scherm, Ik heb al gezocht op got hoop info gekregen maar vond het zonde als deze zeer informatieve beina faq verloren gaat
Ik heb trouwens op de leidsche universiteits bibliotheek (ub) hun lg monitoten gezien, maar dat is brak als je kijkt naar de kleurovergangen. Is dat nog tseeds zo met 24bit schermen.
Als je bijvoorbeeld naar bureablad overige kleuren instellen gaat. Zie je dan een heel erg geblokte overgang?? of is dat al verholpen?
thnks
Verwijderd
Zijn er nog veranderingen op dit gebied?? Ik ben van plan een 15 " tft scherm te gaan kopen maar ik wil er niet zo erg veel geld voor uitgeven.
Max 450 euro.
Ik had de Lite on en de hercules prophetview in gedachte.
Hebben jullie nog tips voor mij?????
Max 450 euro.
Ik had de Lite on en de hercules prophetview in gedachte.
Hebben jullie nog tips voor mij?????
Voor "welke monitor moet ik kopen vragen": http://gathering.tweakers..._messages/610591#ervaring
Dit topic is gesloten.