absoluut rick,..helemaal me eens,.als logische wijs de voordelen tegenover een CTX overweegt kom je tot de conclusie dat TFT daadwerkelijk op veel fronten wint!!.
Tis alleen de vraag; hoe hoog leg je JOUW lat wat betreft kwaliteit...verder is het een feit dat het kijken naar een TFT veel beter is voor je gezondheid!!!!
[offtopic]..heb gehoord in de wandelgangen dat het aanleveren van de platen ( waar TFT uit gevaardigd word )schaars aan het worden is, vraag me niet waarom...verwacht word dan ook dat de prijsstijging medio 2002 een gevolg daarvan is....
Tis alleen de vraag; hoe hoog leg je JOUW lat wat betreft kwaliteit...verder is het een feit dat het kijken naar een TFT veel beter is voor je gezondheid!!!!
[offtopic]..heb gehoord in de wandelgangen dat het aanleveren van de platen ( waar TFT uit gevaardigd word )schaars aan het worden is, vraag me niet waarom...verwacht word dan ook dat de prijsstijging medio 2002 een gevolg daarvan is....
Op maandag 14 januari 2002 19:55 schreef Rick2001 het volgende:
Ik vind ook inderdaad niet dat je nu moet zeggen dat je geen TFT meer wilt aanschaffen, alleen maar omdat 'Tom' dit zegt.
Waarom is het dan zo moeilijk voor je om een scherm aan te schaffen en als het niet bevalt het alsnog om te ruilen voor een ander TFT of CRT scherm ?
Een normale winkel is verplicht deze service te verlenen.
En ja, op een gegeven moment moet je toch echt een keuze gaan maken en niet blijven zoeken naar plus en minpunten.
Je gaat alleen maar kritischer erop worden, en dan kun je beter helemaal geen monitor aanschaffen.
Je zult overigens nooit van zijn leven een CRT scherm vinden wat de scherpte van een TFT kan evenaren. (Niet eens de duurste SONY of EIZO) Die ervaring heb ikzelf al heel lang, want ik heb de duurste EIZO serie monitoren gehad en ik blijf altijd wel een afwijking ontdekken. Hier erger ik me dan aan en ga dit beter afregelen. Dan is het goed op dat punt en dan zie je wel ergens anders een afwijking. Nooit goed dus. LCD heeft als voordeel dat het altijd even scherp is overal op het scherm, geen convergentie fouten vertoond (bij een goed scherm) en je deze schermen gelukkig dus niet kunt 'bijregelen' (focus, convergentie).
Tubes....It's what make music music!