Toon posts:

15" LCD: Eizo, iiyama, ViewSonic, NEC?

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.751 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 10:19

silitek

Tubes Only

absoluut rick,..helemaal me eens,.als logische wijs de voordelen tegenover een CTX overweegt kom je tot de conclusie dat TFT daadwerkelijk op veel fronten wint!!.
Tis alleen de vraag; hoe hoog leg je JOUW lat wat betreft kwaliteit...verder is het een feit dat het kijken naar een TFT veel beter is voor je gezondheid!!!!

[offtopic]..heb gehoord in de wandelgangen dat het aanleveren van de platen ( waar TFT uit gevaardigd word )schaars aan het worden is, vraag me niet waarom...verwacht word dan ook dat de prijsstijging medio 2002 een gevolg daarvan is....
Op maandag 14 januari 2002 19:55 schreef Rick2001 het volgende:
Ik vind ook inderdaad niet dat je nu moet zeggen dat je geen TFT meer wilt aanschaffen, alleen maar omdat 'Tom' dit zegt. >:)
Waarom is het dan zo moeilijk voor je om een scherm aan te schaffen en als het niet bevalt het alsnog om te ruilen voor een ander TFT of CRT scherm ?
Een normale winkel is verplicht deze service te verlenen.
En ja, op een gegeven moment moet je toch echt een keuze gaan maken en niet blijven zoeken naar plus en minpunten. ;)
Je gaat alleen maar kritischer erop worden, en dan kun je beter helemaal geen monitor aanschaffen.
Je zult overigens nooit van zijn leven een CRT scherm vinden wat de scherpte van een TFT kan evenaren. (Niet eens de duurste SONY of EIZO) Die ervaring heb ikzelf al heel lang, want ik heb de duurste EIZO serie monitoren gehad en ik blijf altijd wel een afwijking ontdekken. Hier erger ik me dan aan en ga dit beter afregelen. Dan is het goed op dat punt en dan zie je wel ergens anders een afwijking. Nooit goed dus. LCD heeft als voordeel dat het altijd even scherp is overal op het scherm, geen convergentie fouten vertoond (bij een goed scherm) en je deze schermen gelukkig dus niet kunt 'bijregelen' (focus, convergentie).

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 14 januari 2002 19:22 schreef aa_koch het volgende:
Hmm... net deze review gelezen bij Tom's Hardware. Het klinkt helaas allemaal niet positief. Misschien dat het toch nog te vroeg is om van dit soort schermen te mogen verwachten dat ze met een "ouderwetse" CRT monitor kunnen wedijveren?

...

Sorry, guys -- I'm abandoning ship. CRT, here I come.

;(
'k Heb de review ook eens helemaal doorgelezen. Er komen nu veel schermen uit met een ander techniek, de s-IPS.
Zoals je aan hun tests ziet zijn de specificaties ook niet altijd alles. Een scherm met een response time van 40ms die even goed werkt als een scherm met een responste time van 25ms.

Maar qua beeldkwaliteit is het natuurlijk wel een subjectieve mening. Over het Eizo scherm geef ik ze gelijkk, de beeldkwaliteit is heel goed. Maar het Neovo en Iiyama scherm heb ik vandaag ook gezien en ik vond die beeldkwaliteit persoonlijk niet goed.

Persoonlijk ben ik wel volledig overtuigd over de voordelen van tft t.o.v. crt. Alleen spijtig dat er in de winkels zo heel weinig grotere (17",18", ...) tft schermen te bekijken vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 16:34

Rick2001

9950X delidded en direct die

Op maandag 14 januari 2002 23:22 schreef Thommy het volgende:

[..]

'k Heb de review ook eens helemaal doorgelezen. Er komen nu veel schermen uit met een ander techniek, de s-IPS.
Zoals je aan hun tests ziet zijn de specificaties ook niet altijd alles. Een scherm met een response time van 40ms die even goed werkt als een scherm met een responste time van 25ms.

Maar qua beeldkwaliteit is het natuurlijk wel een subjectieve mening. Over het Eizo scherm geef ik ze gelijkk, de beeldkwaliteit is heel goed. Maar het Neovo en Iiyama scherm heb ik vandaag ook gezien en ik vond die beeldkwaliteit persoonlijk niet goed.

Persoonlijk ben ik wel volledig overtuigd over de voordelen van tft t.o.v. crt. Alleen spijtig dat er in de winkels zo heel weinig grotere (17",18", ...) tft schermen te bekijken vallen.
Ja, blijkt toch nog een te groot kostenplaatje te zijn. Het is zowieso al moeilijk genoeg om wat winkels te vinden waar je 15" TFT monitoren kunt bekijken en beoordelen zonder wazige splitters ertussen te hebben.
Het NEOVO scherm is echt onscherp tov. veel andere schermen. De IIYAMA's blijven geel als wit weergeven.
Een SUPER IPS scherm hoeft dus nog niet altijd beter te zijn als een TN+film.
Het is natuurlijk gewoon een onzin verhaal om te zeggen dat zij het HERCULES het beste vonden alleen maar vanwege het design.
Dat design niet alles zegt is nu weer bewezen. De IIYAMA schermen vind ik ook erg tegenvallen kwa design, afgezien van de nieuwe zilveren modellen.
Het is echt jammer dat het SAMSUNG scherm niet in de test voorkwam.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 23:38
Zoals velen van jullie zoek ik ook een geschikte 15" TFT. Ik stel hoge eisen aan het uiterlijk omdat hij in de woonkamer komt. Ik zat tot nu toe te twijfelen tussen de Helcules Prophetview 720 (Mooi, redelijke prijs, maar wat traag en donker) of de NEC 1550M black (niet lelijk, prijzig, maar wel goede specs). Als ik de discussie volg is de Samsung 151B ook heel goed. Daar is nu de Iiyama 3818UTC bij gekomen (Mooi, redelijke prijs, aardige specs). Kijk eens op http://www.iiyama.nl/files/AX3818UTC.pdf Iiyama is voor de meesten geen optie, maar heeft iemand dit scherm al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor het geval iemand de T.net frontpage heeft gemist:
http://www.tomshardware.com/display/02q1/020114/index.html
Tom's hardware heeft daar een vergelijking gemaakt. Jammer genoeg wilde Samsung geen scherm sturen, dus weten we niet echt hoe die presteert in verhouding met de anderen.
Even een vraag over die samsung: heeft iemand em al tijdens games aangezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Op dinsdag 15 januari 2002 19:15 schreef Herodion het volgende:
Voor het geval iemand de T.net frontpage heeft gemist:
http://www.tomshardware.com/display/02q1/020114/index.html
Tom's hardware heeft daar een vergelijking gemaakt. Jammer genoeg wilde Samsung geen scherm sturen, dus weten we niet echt hoe die presteert in verhouding met de anderen.
Even een vraag over die samsung: heeft iemand em al tijdens games aangezien?
Als je de gehele tread had gelezen, dan had je kunnen zien dat ik dit SAMSUNG scherm al bezit, en er zeer tevreden over ben. Nada ghosting of ijlen van het scherm bij snelle bewegingen. De contrast en brightness heeft heel erg veel reserve over. Ik ben zeer tevreden over dit scherm. :)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vweereld
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 19:59
Net als Rick2001 ben ik tot aankoop over gegaan van het Samsung 151s scherm.
Heb alleen een levertijd van twee weken helaas.
Heb hem wel in de zilverkleur besteld.
Jammer dat er overal extra voor betaald moet worden. Ook in deze meerprijs grote verschillen. Bij de een een extra van 10 tot 75 Euro!!!!! Belachelijk voor een spuitlaagje.
Bij Neovo geen meerprijs voor de zilveren uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funk414
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01-2022
Eindelijk begint iedereen in te zien dat de Samsung een schermpje is dat minstens zo veel te bieden heeft als de zo gehypte Prophetview en dat voor minder geld. Het schermpje is alweer een paar maandjes uit en krijgt nu pas credit op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiburg
  • Laatst online: 05-01-2022
Interessant topic dat ik al een paar dagen volg. Ik ben zelf ook op zoek naar een goed TFT scherm (15 inch, maar het liefst groter als de kwaliteit ok is). Ik was vanmiddag bij mediamarkt (Amsterdam Arena) en
daar stond ook de Samsung 151S opgesteld: inderdaad het beste TFT scherm dat daar stond.
De Eizo (L365, L375 en L465) zoek ik ook, maar ik heb de hoop opgegeven een winkel te vinden waar ik ze kan bekijken. Zelfs een mailtje via eizo.nl leverde niets op !
Weet iemand waar ik de NEC 1550 M ergens kan bekijken ?

Verder zou ik graag willen weten hoe goed de Samsung 171S en de NEC 1830 zijn ?
Ik zou het liefst namelijk groter dan een 15 inch willen gaan, maar dan moet het wel een net zo goed scherm zijn. Is er iemand die de 1830 heeft
van NEC of de 171S van Samsung ?

Groeten,

Herman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Op dinsdag 15 januari 2002 21:30 schreef hiburg het volgende:
Interessant topic dat ik al een paar dagen volg. Ik ben zelf ook op zoek naar een goed TFT scherm (15 inch, maar het liefst groter als de kwaliteit ok is). Ik was vanmiddag bij mediamarkt (Amsterdam Arena) en
daar stond ook de Samsung 151S opgesteld: inderdaad het beste TFT scherm dat daar stond.
De Eizo (L365, L375 en L465) zoek ik ook, maar ik heb de hoop opgegeven een winkel te vinden waar ik ze kan bekijken. Zelfs een mailtje via eizo.nl leverde niets op !
Weet iemand waar ik de NEC 1550 M ergens kan bekijken ?

Verder zou ik graag willen weten hoe goed de Samsung 171S en de NEC 1830 zijn ?
Ik zou het liefst namelijk groter dan een 15 inch willen gaan, maar dan moet het wel een net zo goed scherm zijn. Is er iemand die de 1830 heeft
van NEC of de 171S van Samsung ?

Groeten,

Herman
Ja, dat bekijken van sommige schermen is niet gemakkelijk.
Al helemaal niet als het gaat om 17" of 18" schermen.
Hier zijn in ieder geval de specs.

NEC 1830

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rick2003/nec1830.JPG

SAMSUNG 171S

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rick2003/171s.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiburg
Bedankt voor de foto's. Ik denk dat het toch de Samsung wordt (het liefst de 171s, als die net zo goed is als de 151s). Want ik ben het afbellen naar de diverse winkels etc nu wel aardig zat.
Ga in ieder even zoeken nog bij een winkel die ik ken die Samsung verkoopt of ze ook de 171s hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eerlijk gezegd ben ik er ook nog niet helemaal uit, maar het feit dat er nergens een scherm te bezien valt, bevalt me niet. Hoe kunnen ze nou in godsnaam verwachten dat ik 900 euro uitgeef zonder ook maar het scherm eerst te mogen bekijken?! Als ze ergens een showmodel hebben waar iets meer op valt te zien dan een achterlijke screensaver, dan snap ik dat wel. (Je mag uitgaan dat elk scherm hetzelfde presteert, ook al weet je dat het niet zo is. :)) Maar ik koop een (ongeopende?) doos en ik moet maar hopen op een meevaller? Nee, dus. Niet voor dat geld, in ieder geval.

En als je dan vraagt wat te doen als ik thuis ben en de beeldkwaliteit laat te wensen over, dan komt het neer op het volgende: "Als het scherm niet defect is, dan valt het niet onder de omruilgarantie." Ik krijg dus niet eens de kans om dat ding terug te brengen als ik het niks vind -- da's lekker makkelijk!

Daarom heb ik zo ongeveer besloten om voorlopig maar te wachten met de aanschaf van een LCD scherm. Blijkbaar zijn fabrikanten niet bereid om te investeren in de "exposure" van hun producten (al is dit toch wel de tijd om een hoop marktaandeel weg te snoepen van je concurrenten), en van computerzaken hoef je al helemaal niets verwachten. (Dat is misschien wel begrijpelijk gezien de prijs van die LCD schermen, maar hoe zorg je er anders voor dat dit soort schermen aanslaat bij het grote publiek? Dat zou ook een hoop ruimte besparen in het magazijn! :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 22:20 schreef aa_koch het volgende:
Eerlijk gezegd ben ik er ook nog niet helemaal uit, maar het feit dat er nergens een scherm te bezien valt, bevalt me niet. Hoe kunnen ze nou in godsnaam verwachten dat ik 900 euro uitgeef zonder ook maar het scherm eerst te mogen bekijken?! Als ze ergens een showmodel hebben waar iets meer op valt te zien dan een achterlijke screensaver, dan snap ik dat wel. (Je mag uitgaan dat elk scherm hetzelfde presteert, ook al weet je dat het niet zo is. :)) Maar ik koop een (ongeopende?) doos en ik moet maar hopen op een meevaller? Nee, dus. Niet voor dat geld, in ieder geval.

En als je dan vraagt wat te doen als ik thuis ben en de beeldkwaliteit laat te wensen over, dan komt het neer op het volgende: "Als het scherm niet defect is, dan valt het niet onder de omruilgarantie." Ik krijg dus niet eens de kans om dat ding terug te brengen als ik het niks vind -- da's lekker makkelijk!

Daarom heb ik zo ongeveer besloten om voorlopig maar te wachten met de aanschaf van een LCD scherm. Blijkbaar zijn fabrikanten niet bereid om te investeren in de "exposure" van hun producten (al is dit toch wel de tijd om een hoop marktaandeel weg te snoepen van je concurrenten), en van computerzaken hoef je al helemaal niets verwachten. (Dat is misschien wel begrijpelijk gezien de prijs van die LCD schermen, maar hoe zorg je er anders voor dat dit soort schermen aanslaat bij het grote publiek? Dat zou ook een hoop ruimte besparen in het magazijn! :))
Ik werk zelf ook bij een computerwinkel, hebben we 1 LCD staan (we verkopen dr niet zo gek veel). Dit is omdat die dingen toch behoorlijk duur zijn, en gezien de kleine afzet is het dan wel een risico dat mensen em niet kopen, of we het showroommodel mee moeten geven, waarop de klant dan weer korting wil hebben omdat "ie al uit de doos is geweest". Bekijk het ook eens van die kant ;)
Maar groot gelijk heb je, ik vind het af en toe ook een rare regel maarjah daar doe ik niet zoveel aan, ben ook maar een parttimer ;)
rick2001: had inderdaad nog nie helemaal bijgelezen, maar volg de thread nou wel weer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Mediamarkt geeft je wel die garantie dat je het scherm mag ruilen als het niet bevalt.
Overigens geldt dit volgens mij voor ieder product dat je aanschaft. Je hebt een zogeheten 'tevredenheids' garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vweereld
Balen vandaag.
Gisteren die Samsung 151S silver besteld en vandaag bericht gekregen dat ze die niet meer leveren. :( Alleen de ivory uitvoering. Zoek nu een zaak in Brabant die ze wel levert of op voorraad heeft. Via postorder is geen optie. Ik wil de monitor eerst aangesloten zien voordat ik hem meeneem ivm dode pixels. Weet iemand nu een zaak die de 151S silver wel heeft staan?
Onze monitorkenner Rick2001 misschien???????? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm, zijn die zilveren zo zeldzaam dan? Want het gekke is dat juist met de zilvere reclame wordt gemaakt en de ivory bijna niet te zien is in de reclamefolders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xplosive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:53
Ook ik heb besloten een tft scherm aan te schaffen. Dat tft schermen ontzettend duur zijn en de kwaliteit op sommige punten nog niet te vergelijken is met huidige monitoren, vind ik jammer maar is voor mij geen reden om nog langer te wachten met de aanschaf van een tft. Dit omdat ik met een tft eindelijk m'n monitor recht voor me neus kan zetten. Om dit te bereiken neem ik de nadelen van een tft monitor voor lief, ik begin nu namelijk erg last te krijgen van een stijfe nek enzo.

Diegene die zo hard roepen dat tft monitoren in prijs gaan stijgen hadden beter op moeten letten, want de meeste tft schermen zijn al flink in prijs gestegen. De Eizo L365 heeft een adviesprijs van 680 euro, maar is bij sww te koop voor 833 euro :( .
Zelf heb ik de Philips 150p2 besteld, dit omdat ik deze monitor bij een vriend van mij uitgebreid heb kunnen testen, en mijn ervaringen positief waren de kleuren waren erg goed, en ghost effecten heb ik ook niet kunnen ontdekken. Mijn ervaring met Philips monitoren is erg goed, ik heb er hier drie staan ik ik heb er nog nooit problemen mee gehad.
Ik heb getwijfeld over de Eizo L365 maar aangezien ik die nergens kan bewonderen, vind ik dat een te groot risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Op woensdag 16 januari 2002 19:14 schreef Xplosive het volgende:
Ook ik heb besloten een tft scherm aan te schaffen. Dat tft schermen ontzettend duur zijn en de kwaliteit op sommige punten nog niet te vergelijken is met huidige monitoren, vind ik jammer maar is voor mij geen reden om nog langer te wachten met de aanschaf van een tft. Dit omdat ik met een tft eindelijk m'n monitor recht voor me neus kan zetten. Om dit te bereiken neem ik de nadelen van een tft monitor voor lief, ik begin nu namelijk erg last te krijgen van een stijfe nek enzo.

Diegene die zo hard roepen dat tft monitoren in prijs gaan stijgen hadden beter op moeten letten, want de meeste tft schermen zijn al flink in prijs gestegen. De Eizo L365 heeft een adviesprijs van 680 euro, maar is bij sww te koop voor 833 euro :( .
Zelf heb ik de Philips 150p2 besteld, dit omdat ik deze monitor bij een vriend van mij uitgebreid heb kunnen testen, en mijn ervaringen positief waren de kleuren waren erg goed, en ghost effecten heb ik ook niet kunnen ontdekken. Mijn ervaring met Philips monitoren is erg goed, ik heb er hier drie staan ik ik heb er nog nooit problemen mee gehad.
Ik heb getwijfeld over de Eizo L365 maar aangezien ik die nergens kan bewonderen, vind ik dat een te groot risico.
Het is natuurlijk moeilijk vergelijken als je maar 1 scherm hebt om te bezichtigen. Kwa kleuren kan dit ontzettend veel uitmaken en ook kwa contrast etc.
Het PHILIPS scherm heeft niet al te beste specs, en zelf heb ik beiden gezien. De 150S en de 150P2, maar kan niet zeggen dat ik ze zo super vond. (Mijn mening)
Over de EIZO had je niet hoeven te twijfelen, alleen dat het scherm dat ik in een winkel heb bekeken een dode pixel had, maar ja, dat kan met ieder scherm gebeuren.
Op woensdag 16 januari 2002 14:46 schreef vweereld het volgende:
Balen vandaag.
Gisteren die Samsung 151S silver besteld en vandaag bericht gekregen dat ze die niet meer leveren. :( Alleen de ivory uitvoering. Zoek nu een zaak in Brabant die ze wel levert of op voorraad heeft. Via postorder is geen optie. Ik wil de monitor eerst aangesloten zien voordat ik hem meeneem ivm dode pixels. Weet iemand nu een zaak die de 151S silver wel heeft staan?
Onze monitorkenner Rick2001 misschien???????? :)
Ja, deze schermen staan bij Mediamarkt in Herzogenrath en in Aachen te koop, en zijn tevens te bezichtigen daar.
De prijs is niet al te laag, maar liefst € 613
Op woensdag 16 januari 2002 17:48 schreef tazzzmaniac het volgende:
hmmm, zijn die zilveren zo zeldzaam dan? Want het gekke is dat juist met de zilvere reclame wordt gemaakt en de ivory bijna niet te zien is in de reclamefolders.
Ja, ik vond dit ook vreemd dat er meer reclame is van de zilveren. Toch denk ik dat meer mensen gewoon een wit schem willen dan een zilveren, vanwege het 'afsteken' van de kleur tussen de aanwezige apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om een beetje mee te doen aan de Samsung hype.
Kent iemand of heeft iemand ervaring met dit scherm:

Samsung 180T

Afbeeldingslocatie: http://www.pcvergelijk.com/images/products/sag180t.gif

En Rick, terug de gebruikelijke vraag: "Welk paneel wordt hierin gebruikt?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xplosive
[quote]Op woensdag 16 januari 2002 21:23 schreef Rick2001 het volgende:

Over de EIZO had je niet hoeven te twijfelen, alleen dat het scherm dat ik in een winkel heb bekeken een dode pixel had, maar ja, dat kan met ieder scherm gebeuren.
[..]

Volgens mij heeft Eizo voor dat scherm ook een 0 dode pixel garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Op woensdag 16 januari 2002 19:14 schreef Xplosive het volgende:
De Eizo L365 heeft een adviesprijs van 680 euro, maar is bij sww te koop voor 833 euro :( .
die adviesprijs van 680 euro is ex btw dus 809,2 incl. btw
nog steeds meer dat wel, maar het gat word kleiner :)
Tja, dat had ik ook met de L375 maarja heb de gok toch maar genomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Hercules zouden ze eigenlijk in een titaniumkleur uitvoering moet brengen met de techspecs van de samsung 151S... Dan had ik er wel 50,- meer voor betaald :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Op woensdag 16 januari 2002 22:49 schreef tazzzmaniac het volgende:
Die Hercules zouden ze eigenlijk in een titaniumkleur uitvoering moet brengen met de techspecs van de samsung 151S... Dan had ik er wel 50,- meer voorbetaald :D
Ja, het HERCULES is wel een mooi schermpje, maar toch is het iets te 'speels'. Ze hadden het iets professioneler mogen maken, dan had het nog een betere kans van slagen gehad. Nu is het alleen maar voor de 'game-freaks' leuk als hebbedingetje. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dat misschien zelfs nog niet eens, want ookal heeft ie een rt van 30 ms, blijkt ie nog soms ghosting te hebben bij grote omschakelingen van licht naar donker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Wat ik erg interessant zou vinden, is een programma om de responetime mee te testen. Lijkt me niet echt moeilijk te programmeren te zijn. (Niet dat ik het zo zou kunnen, maar toch)
Dus een programma waarbij het scherm of delen hiervan snel omschakelen van zwart naar wit en omgedraaid en waar je dus de responetime kunt instellen om te kijken of je iets kunt opmerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roughy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 23:10
Ik ben de zeer tevreden eigenaar van een Iiyama TXA 3834 MT (:9~). Eerst in de winkel helemaal gecheckt en toen meteen meegenomen. Wat mij betreft een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fault
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-09 13:13
IIyama heeft geen mooie kleuren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Vergelijk de wit balans maar eens met sommige andere monitoren, dan zie je dat de IIYAMA's gewoonweg te geel beeld geven in plaats van wit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 17:10 schreef Rick2001 het volgende:
Vergelijk de wit balans maar eens met sommige andere monitoren, dan zie je dat de IIYAMA's gewoonweg te geel beeld geven in plaats van wit. :)
Vind ik ook van die Iiyama schermen maar het is wel zo dat iedereen echt wit anders ziet.
Wij vinden dat wit te geel maar voor hen is dat misschien wel echt wit.
En de schermen die wij dan weer echt wit vinden zijn voor hen misschien te blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Laatst online: 25-10-2024
Hey Rick,

Ik ben van plan om dat scherm van samsung (wat jij hebt) ook te gaan kopen, maar nadat ik die test op toms heb gelezen vind ik het toch een beetje moeilijk geworden.

Kan jij misschien precies vertellen wat je nou goed en minder goed vind aan deze monitor?

en heb je echt totaal geen last van ghosting?

Een kennis van me heeft de philips 150s, die heeft een kijkhoek van 150 graden. Dat is meer als de samsung, maar als je bij die philips een klein beetje je hoofd verdraaid (dus naar rechts of links leunt) dan is het beeld gelijk een stuk donkerder. Komt dat door de brightness of het contrast of door iets anders? en heb je dat dan ook bij die Samsung?

Ik ga hem volgende week bekijken, maar ik wilde dit alvast even weten.

Alvast bedankt,

Martijn.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe hij kan ieder moment posten. Hij reageert als Zoef de haas :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

De kijkhoek is redelijk groot voordat de kleuren een beetje anders uitzien. Dit zul je altijd houden bij de huidige schermen. De kijkhoek van SAMSUNG is al erg groot vergeleken met andere schermen en ongeveer het maximale wat je met dit type panels kunt bereiken.
Er is helemaal niets van ghosting te zien op het scherm. Ik snap dat het moeilijk is om dit zo uit te leggen en dat je dat maar moet geloven, maar het is gewoon de waarheid.
Enige 'mindere' aan deze monitor, maar dat is bijna bij alle andere monitoren ook, is dat bij een volledig zwart scherm, je een klein beetje licht vanuit de zijkanten op het scherm ziet. Dit komt doordat de backlight verlichting van deze schermen vrij hoog zijn, en het panel maar precies past in de behuizing, (vandaar dus ook echt 15") en hierdoor krijg je dus dit effect. Je hebt hier in principe normaal nooit last van, want echt volledig zwarte schermen heb je toch bijna nooit. Voor de rest heb ik absoluut geen op of aanmerkingen op de kwaliteit of responsetime of wat dat ook.
Maar nogmaals, smaken verschillen natuurlijk. Het wit is ook echt wit bij dit scherm.
Je kunt overigens de kleuren zelf apart bijregelen zodat je zelf precies je witbalans mooi kunt afregelen.
Iedere situatie is natuurlijk weer anders. Als je tl verlichting hebt, dan heb je een andere kleur licht in je kamer dan bij bijv. daglicht. Dus is de witbalans ook weer anders en kun je, als je dat noodzakelijk vindt, dit weer bijregelen.
Het scherm heeft een AUTO knop die echt gemakkelijk is. Deze configureerd exact de geometrie van de resolutie die je op dat moment draaid. Je hoeft eigenlijk nooit meer bij te regelen voor een andere resolutie.
Ook de interpolatie van dit scherm is zeer goed. Natuurlijk zijn de letters minder scherp, maar nog scherp genoeg om het van een afstand goed te lezen. Dus niet blurrie zoals vaak het geval is bij TFT monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op deze site:

http://members.home.nl/clairvoyant/zotty/tabel.htm

staan wat tft'tjes opgesomt en daarbij hun eigenschappen.
Bij de Samsung 151S staat dat ie een a-Si TFT display heeft.
Weet iemand wat dat precies inhoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Op vrijdag 18 januari 2002 00:00 schreef tazzzmaniac het volgende:
Op deze site:

http://members.home.nl/clairvoyant/zotty/tabel.htm

staan wat tft'tjes opgesomt en daarbij hun eigenschappen.
Bij de Samsung 151S staat dat ie een a-Si TFT display heeft.
Weet iemand wat dat precies inhoudt?
Lees hier maar eens een stukje.

http://www.pctechguide.com/07panels.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xplosive
He Rick, ik heb toch afgezien van de aanschaf van de Philips 150p2. Nu zit ik te twijfelen tussen de Eizo l365 en de samsung 151S. Wat ik van de Eizo weet is dat ze een 0 dode pixel garantie geven. Maar van de Samsung heb ik hier niks over kunnen vinden, weet jij hier wat van??
Weet jij ook of je die samsung aan de muur kan hangen?? Alvas bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Op vrijdag 18 januari 2002 10:08 schreef Xplosive het volgende:
He Rick, ik heb toch afgezien van de aanschaf van de Philips 150p2. Nu zit ik te twijfelen tussen de Eizo l365 en de samsung 151S. Wat ik van de Eizo weet is dat ze een 0 dode pixel garantie geven. Maar van de Samsung heb ik hier niks over kunnen vinden, weet jij hier wat van??
De SAMSUNG kan wel aan de muur bevestigd worden ja. Heeft gewoon de standaard ISO aansluiting achterop zitten. :)
SAMSUNG geeft voor zover ik weet geen 0 dode pixels voor de specs, dus dat is een klein nadeeltje ja.
Als je niet online koopt, kun je toch vragen of ze hem voor je aansluiten en dan kijk je gewoon. Anders heb je nog omruil garantie. Met een normaal mens in een winkel valt meestal wel te praten. Online is inderdaad een ander verhaal. Het EIZO scherm is dan ook wel een stukje duurder. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident

Accident

's Happen

Op vrijdag 18 januari 2002 10:08 schreef Xplosive het volgende:
Waar heb jij die wijsheid vandaan als ik vragen mag?
en als je dan toch een Eizo koopt zal ik als ik jouw was de L375 nemen, deze ziet er een stuk strakker uit, en heeft niet van die zielige speakertjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.eizo.co.jp/welcome/products/lcd/l375/images/photo01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xplosive
Ik heb vanmiddag in de Mediamarkt in rijswijk, de Samsung 151S bekeken maar ik vond het beeld toch een beetje tegenvallen, vooral de helderheid van het scherm valt me tegen. Daarnaast vind ik de mediamarkt op dat gebied een slechte zaak want die monitor koste maar liefst 800 euro!!!!! :( Het was trouwen we een geheel witte monitor ook de voet maar dat zou toch niet zoveel uit moeten maken??

Nu begin ik er toch sterk over na te denken om het Eizo scherm aan te schaffen, alleen heb ik nog geen winkel gevonden waar ik dit scherm kan bewonderen.
Wat me ook irriteert is dat alle lcd monitoren die ik tot nu toe heb bekeken heel slecht bewegende letters kunnen weergeven , dat is vooral irritant als je door een internet pagina aan het scrollen bent. Weet iemand of het Eizo scherm dit ook heeft??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident

Accident

's Happen

volgens mij zijn die Eizo's alleen op bestelling leverbaar,
de mijne heb ik igg bij SWW besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xplosive
Op vrijdag 18 januari 2002 17:19 schreef Accident het volgende:

[..]

Waar heb jij die wijsheid vandaan als ik vragen mag?
en als je dan toch een Eizo koopt zal ik als ik jouw was de L375 nemen, deze ziet er een stuk strakker uit, en heeft niet van die zielige speakertjes:
Philips heeft een 0 dode pixzel garantie http://www.tweakers.net/nieuws/18888?highlight=philips wat vastgelegd is in deze ISO norm :ISO 13406-2, en als je de specs van de Eizo L365 bekijkt zie je dat deze monitor aan dezelfde norm voldoet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident

Accident

's Happen

Aha, i see
das wel slim bedacht ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Het SAMSUNG 151S scherm en niet genoeg contrast ? Sorry, dan heb je toch wel of een heel erg slecht signaal gehad of een monitor die op was. Er is zoveel contrast op mijn monitor dat het pijn aan de ogen doet bij 100%. (contrast en brightness)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xplosive
Op vrijdag 18 januari 2002 17:46 schreef Rick2001 het volgende:
Het SAMSUNG 151S scherm en niet genoeg contrast ? Sorry, dan heb je toch wel of een heel erg slecht signaal gehad of een monitor die op was. Er is zoveel contrast op mijn monitor dat het pijn aan de ogen doet bij 100%. (contrast en brightness)
Het kan aan de kabel hebben gelegen ja, daarom wil ik dat scherm ook nog een keer bij een echte computer winkel gaan bekijken, mischien heb ik daar meer geluk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vweereld
Ik heb vanmiddag mijn Samsung 151S scherm opgehaald.
Vanwege omstandigheden kon hij hem in de winkel niet aansluiten ivm controle op dode pixels. Hij schreef op de bon dat, indien ik tot 8 dagen na aankoop een dode pixel zou zien, ik het scherm meteen mocht omruilen. Maar het scherm was helemaal in orde :)
Ik moet zeggen dat ik in de winkel waar ik was een perfect vergelijk had want naast de Samsung stond nog een Iiyama 3818UTC een Neovo F-15 en nog een 17" Iiyama. Type weet ik niet meer. Een kantteking is dat ze allemaal waren doorgelusd op 1 pc. Overal hetzelfde beeld met de standaard weergavemodus. Dan kan het beeld iets minder scherp zijn. Maar dat geldt dan voor alle modellen.
Ik moet Rick2001 gelijk geven wat betreft de kleuren van het wit. De Iiyama's neigen echt naar het geel. Ook qua scherpte stak de Samsung er echt boven uit. De Neovo was wat fletser en minder helder.
En voor "Xplosive": €800 is echt te veel voor de Samsung.
Ze zijn voor stukken minder te krijgen.
Ik heb er €545 voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
Bedankt Rick.

Ik ga volgende zaterdag in Leiden kijken, dus ik hoop dat ze hem daar hebben, en ik hoop ook dat hij daar geen 800 Euro kost. Wat is eigenlijk het MAX wat ik ervoor moet uitgeven? niet boven de 600 euro ofzo?

p.s Dit is echt een gave topic.

p.s/p.s hoe typ je die euro?
ik heb wel een euro teken op mijn toetsenbord maar dat werkt niet.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident

Accident

's Happen

Hoe je dat euro-teken in je reply krijgt weet ik niet, maar voor die
samsung zou ik 550,- a 560,- als richtprijs aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 22:04 schreef Accident het volgende:
Hoe je dat euro-teken in je reply krijgt weet ik niet, maar voor die
samsung zou ik 550,- a 560,- als richtprijs aanhouden.
offtopic:
voor het € teken, druk je op je toetsenbord (Als je tenminste een redelijk nieuw toetsenbord hebt) op de RECHTER (en ALLEEN de rechter zal werken) ALT knop van je toetsenbord, en dan op de 5 (boven de toetsen, dus niet het calculatorgedeelte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident

Accident

's Happen

Op vrijdag 18 januari 2002 23:06 schreef Herodion het volgende:

[..]

offtopic:
voor het € teken, druk je op je toetsenbord (Als je tenminste een redelijk nieuw toetsenbord hebt) op de RECHTER (en ALLEEN de rechter zal werken) ALT knop van je toetsenbord, en dan op de 5 (boven de toetsen, dus niet het calculatorgedeelte)
ok ik heb een Cherry uit 2000 dus dat is niet het probleem denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
ik heb een logitech cordless desktop optical maar als ik dus alt gr + 5 intoets dan lukt dat niet. misschien moet ik het gewoon ff instellen in windows ofzo. maar nu werkt het in iedergeval niet.

toch bedankt.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand wel eens gekeken naar de diverse Wattages?

Een scherm van Iyama bijvoorbeeld de 3813 gebruikt nog steeds 50 Watt, maar een scherm van NEC gebruikt weer 20 Watt. Doorgaans gebruiken ze zo'n 35 watt. En dat als je er vaak achter zit scheelt als je achter zo'n 19 inch kanon zit van 120 Watt.
Blijf het echter vreemd vinden waarom die Ijama's meer stroom verbruiken..... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf de IIyama TXA3813MT...en hij is echt relax vind ik..Leeker scherpbeeld natuurlijk en ook geen vegen en dat soort dingen, gehaald bij de HCC dagen
Tis eeen goed scherm...en ik vind niet dat IIyama meer geler beeld geeft dan anderen, misschien omsdat idd iedereen wit als anders ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Niet online
Op zaterdag 19 januari 2002 02:54 schreef Mcart het volgende:
Iemand wel eens gekeken naar de diverse Wattages?

Een scherm van Iyama bijvoorbeeld de 3813 gebruikt nog steeds 50 Watt, maar een scherm van NEC gebruikt weer 20 Watt. Doorgaans gebruiken ze zo'n 35 watt. En dat als je er vaak achter zit scheelt als je achter zo'n 19 inch kanon zit van 120 Watt.
Blijf het echter vreemd vinden waarom die Ijama's meer stroom verbruiken..... :?
Een andere techniek om je tft doen op te lichten. De een gebruikt MVA tegen over TN. VOor meer uitleg: http://www.pctechguide.com/07panels.htm#TFT_displays

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fault
Weet niet of het al ergens vermeld stond in dit topic, maar die eizo L365 is in Duitsland 714 Euro.
En inclusief die 8 Euro verzendkosten, is het nog veel goedkoper als in NL.
http://shop.mediamarkt.de/stores/shop/mediamarkt.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 19:39
Op zaterdag 19 januari 2002 12:58 schreef Fault het volgende:
Weet niet of het al ergens vermeld stond in dit topic, maar die eizo L365 is in Duitsland 714 Euro.
En inclusief die 8 Euro verzendkosten, is het nog veel goedkoper als in NL.
http://shop.mediamarkt.de/stores/shop/mediamarkt.htm
Dat gaat dus niet door :(
Je kan namelijk niet in NL laten bezorgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fault
En erheen rijden? Je zal nooit 100 Euro aan benzine kwijt zijn denk ik. Ze hebben er ook nog een mooie toshiba laptop die 500 euro goedkoper is. Misschien maar gelijk alle 2 halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 20:35 schreef _MB_ het volgende:
Bedankt Rick.

Ik ga volgende zaterdag in Leiden kijken, dus ik hoop dat ze hem daar hebben, en ik hoop ook dat hij daar geen 800 Euro kost. Wat is eigenlijk het MAX wat ik ervoor moet uitgeven? niet boven de 600 euro ofzo?

p.s Dit is echt een gave topic.

p.s/p.s hoe typ je die euro?
ik heb wel een euro teken op mijn toetsenbord maar dat werkt niet.
Ik heb de Samsung 151s vorige week voor 450 euro(energiepremie is er al af) gekocht bij de MediaMarkt (Amsterdam Arena)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag een Iiyama 17" (de 4311) aangesloten gehad op mn werk... quake 2 gestart, en wat zwart (of igg donker) had moeten zijn, viel paars uit! Verder geen last van ghosting. Hebben alle TFT's dat? Zag dr nl niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xplosive
Ik kan nu de SAMSUNG 151S krijgen voor €500,- de witte uitvoering dan wel. Ik zit er heel sterk aan te denken dit beeldscherm te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enig id wat de zilveren kost? die ziet dr wel 8-) uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident

Accident

's Happen

Hier hebben ze die zilveren op voorraad voor 580 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xplosive
Op vrijdag 18 januari 2002 17:31 schreef Xplosive het volgende:

[..]

Philips heeft een 0 dode pixzel garantie http://www.tweakers.net/nieuws/18888?highlight=philips wat vastgelegd is in deze ISO norm :ISO 13406-2, en als je de specs van de Eizo L365 bekijkt zie je dat deze monitor aan dezelfde norm voldoet :)
ehhh, ik moet toch effe kwijt dat ik hier fout zat |:( Tot nu toe is Philips echt de enige die een 0 dode pixel garantie geeft. De ISO 13406-2 specificeert alleen dat een tft scherm niet meer dan 4 dode pixels mag hebben. Wie dus echt 100% zeker wil zijn van 0 dode pixels zal voor een Philips moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Laatst online: 19:14

Chrasher

Tevree met z'n PS5

AG-Neovo heeft ook een 0 dode pixel garantie (voor de eerste 3 maanden). daarna de normale 3 jaar garantie. Deze schermpjes zijn iets duurder dan de vergelijkbare maten, maar zijn net effe wat mooier afgewerkt.
Zit bij de meesten ook een glasplaat voor het scherm wat erg mooi is. 8-). Heb er hier zelf ook een (X-174, 17,4"), waar ik zeer tevreden over ben. Iedereen die hem bij mij ziet staan wil er ook een kopen. :D

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vweereld
Even iets over die dode pixels.
Ik heb nu ook een paar dagen de Samsung 151S. :P
Ik weet niet wat Samsung precies voor pixelgarantie heeft, maar ik dacht iets van max. 2 dode pixels.
Ik had met de verkoper afgesproken dat, indien ik thuis binnen 8 dagen een dode pixel had, het scherm meteen mocht omruilen voor een nieuwe. Duidelijk zwart op wit gekregen!
Hij vertelde me (maar dat wist ik al) dat de dode pixels meestal niet thuis optreden, maar dat het 9 van de 10 keer een productiefout is. Als je eenmaal thuis bent en er zijn geen dode pixels dan blijft dat over het algemeen zo. Gelukkig had ik geen dode pixels :)

Er wordt hier ook gesproken over de zilveren uitvoering van Samsung. Die is op sommige plaatsen schrikbarend duurder geprijsd. Op dit adres http://www.perfect-systems.nl/ is maar lieft een prijsverschil van €70. En dat voor een spuitlaagje :?
Toch wilde ik er ook een. Volop prijsopgaves maar ze zijn blijkbaar heel moeilijk te leveren. Heb dus nu een witte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fault
http://www.tweakers.net/pricewatch/20967
Samsung 171s, heeft deze dezelfde beeldkwaliteit als zijn de kleinere 151s?
Dan zou dit een behoorlijk goedkope monitor zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 14:53 schreef Fault het volgende:
Effe goed teruglezen, heb ik een paar pagina's terug al gevraagd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Zo goedkoop is de 171S nu ook weer niet. Het zijn altijd nog € 500 tegenover € 900. Toch bijna het dubbele.
Zelf denk ik dat het inderdaad vergelijkbaar is, het 151S en het 171S scherm kwa kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rick2001: heb je als je games speelt op die samsung, ook geen last van verdraaide kleuren? Zoals ik boven al schreef had ik hier op mn werk dus last mee bij een iiyama 4311.
En nog wat: is het nou verstandig om een digitale connector op je monitor drbij te hebben of maakt het nou niets uit?
dank *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Op zondag 20 januari 2002 16:06 schreef Herodion het volgende:
rick2001: heb je als je games speelt op die samsung, ook geen last van verdraaide kleuren? Zoals ik boven al schreef had ik hier op mn werk dus last mee bij een iiyama 4311.
En nog wat: is het nou verstandig om een digitale connector op je monitor drbij te hebben of maakt het nou niets uit?
dank *D
De kleuren blijven gewoon zoals ze horen op het SAMSUNG scherm.
Een digitale connector is leuk, maar niet perse noodzakelijk bij een goeie analoge monitor.
Met andere woorden, een goeie analoge monitor heeft het voordeel dat deze op iedere gewenste videokaart werkt, dit heb je met een digitale monitor natuurlijk niet.
Over het algemeen zou een digitale monitor iets beter beeld hebben vanwege het overslaan van het DA signaal.
Mijn ervaring is in ieder geval dat het erg moeilijk te zien is op goeie monitoren. Voor mij hoeft het voorlopig nog niet digitaal te zijn in ieder geval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 17:27 schreef Alannie het volgende:

[..]

Ik heb de Samsung 151s vorige week voor 450 euro(energiepremie is er al af) gekocht bij de MediaMarkt (Amsterdam Arena)
zilver of ivoorkleurig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xplosive
Op zondag 20 januari 2002 14:53 schreef Fault het volgende:
Samsung 171s
Type beeldscherm TFT LCD
Beelddiagonaal 17"
Dotpitch 0.264 mm
Aantal kleuren 16.7 miljoen
Kijkhoek horizontaal 150°
Kijkhoek boven / onder 65° / 65°
Contrast ratio nominaal 350 : 1
Helderheid 250 cd / m2
Responstijd 40 ms
Max. resolutie analoog 1280 x 1024
Max. resolutie digitaal nvt

Toch een wat tragere response tijd dan de 151s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Ja, en als je dus kijkt op de amerikaanse site van samsung, dan staat er gewoon 25ms.

/quote

Samsung 171s
Type beeldscherm TFT LCD
Beelddiagonaal 17"
Dotpitch 0.264 mm
Aantal kleuren 16.7 miljoen
Kijkhoek horizontaal 160°
Kijkhoek boven / onder 60° / 60°
Contrast ratio nominaal 330 : 1
Helderheid 220 cd / m2
Responstijd 25 ms
Max. resolutie analoog 1280 x 1024

http://www.samsungusa.com/cgi-bin/nabc/product/b2c_product_detail.jsp?BV_SessionID=@@@@0781354620.1011551048@@@@&BV_EngineID=hadcddgmdiidbedjcfcffcggm.0&prod_id=171S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 17:40 schreef Herodion het volgende:

[..]

zilver of ivoorkleurig?
ivoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 19:59 schreef Alannie het volgende:

[..]

ivoor
weet je wel of ze überhaupt de zilveren leveren (sorry als ik zeikerig overkom maar ik wil die zilveren zo graag :9~ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

De zilveren 151S staat hier in Aken (duitsland) bij mediamarkt, maar kost wel € 613 daar. Beetje veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:15

arnova

weet veel, maar niet alles

Op maandag 14 januari 2002 15:39 schreef Rick2001 het volgende:

[..]

Die software had ik wel graag gehad van je, als dat kan.
Zoals je hebt kunnen lezen heb ik het scherm van iemand overgenomen (2 dagen gebruikt) en hier zat geen software bij. Ik had wel inderdaad graag die software gehad die bij het scherm geleverd wordt. Kunnen we iets regelen ?
Hoi Rick, ik heb die software op mijn FTP gezet. Het is een rar file van de orginele CD (dus geen image). De link is ftp://132.229.96.157/samsung_151s.rar Ik hoor het verder wel over je instellingen enzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Op maandag 21 januari 2002 09:01 schreef master_artech het volgende:

[..]

Hoi Rick, ik heb die software op mijn FTP gezet. Het is een rar file van de orginele CD (dus geen image). De link is ftp://132.229.96.157/samsung_151s.rar Ik hoor het verder wel over je instellingen enzo....
Bedankt. Ik heb hem net gedownload met 350Kilobyte/seconde.
Ga direct proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Op donderdag 17 januari 2002 12:33 schreef Rick2001 het volgende:
Wat ik erg interessant zou vinden, is een programma om de responetime mee te testen. Lijkt me niet echt moeilijk te programmeren te zijn. (Niet dat ik het zo zou kunnen, maar toch)
Dus een programma waarbij het scherm of delen hiervan snel omschakelen van zwart naar wit en omgedraaid en waar je dus de responetime kunt instellen om te kijken of je iets kunt opmerken.
[Ben zelf programmeur] Ik zal kijken of ik "effe" wat in elkaar kan flansen het zal alleen wel onder plain dos moeten draaien (denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Op maandag 21 januari 2002 11:53 schreef master_artech het volgende:

[..]

[Ben zelf programmeur] Ik zal kijken of ik "effe" wat in elkaar kan flansen het zal alleen wel onder plain dos moeten draaien (denk ik).
Of het onder dos is, dat maakt niet veel uit. Als er maar iets is dat een soort van schatting maakt zodat je verschillende modellen kunt vergelijken.
Als je een tester nodig hebt, dan houd ik me wel aanbevolen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 12:33 schreef Rick2001 het volgende:
Toch een kleine opmerking hierover (kan het niet laten :)). Het overschakelen van zwart naar wit en terug duurt niet, zoals velen denken, het langst maar is net de korste overschakeling. Veranderen tussen bv grijswaarden neemt veel meer tijd in beslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguan
  • Laatst online: 07-11-2024

Eguan

Be Creative !

Ik zit/zat zelf te denken aan zo'n AGNeovo X174, maar da's niet echt een aanrader volgens jullie?

Lang draadje trouwens, heb nog niet alles doorgelezen...

Sommige dingen moet je geloven om ze te kunnen zien. http://www.becreative.nu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Op maandag 21 januari 2002 13:52 schreef Thommy het volgende:

[..]

Toch een kleine opmerking hierover (kan het niet laten :)). Het overschakelen van zwart naar wit en terug duurt niet, zoals velen denken, het langst maar is net de korste overschakeling. Veranderen tussen bv grijswaarden neemt veel meer tijd in beslag.
Niet dat ik je niet geloof hoor maar wat is jou onderbouwing hiervoor???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 14:12 schreef master_artech het volgende:

[..]

Niet dat ik je niet geloof hoor maar wat is jou onderbouwing hiervoor???
Heb ik in een bespreken gelezen over lcd schermen waar er opgemerkt werd dat een populaire verkeerde opvatting was dat zwart-wit en wit-zwart voor een lcd het langst duren maar dat eigenlijk het schakelen naar de tussenkleuren veel langer duurt en dat daarom het ene 40ms scherm soms sneller is dan het ander 25ms scherm.

Ik ga eens zoeken om die link terug te vinden. Ik dacht daarvoor trouwens ook dat zwart-wit en wit-zwart het langst duurden hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Op maandag 21 januari 2002 13:36 schreef Rick2001 het volgende:

[..]

Of het onder dos is, dat maakt niet veel uit. Als er maar iets is dat een soort van schatting maakt zodat je verschillende modellen kunt vergelijken.
Als je een tester nodig hebt, dan houd ik me wel aanbevolen. :)
Ik heb hier wat zitten experimenteren maar ik denk dat een heel scherm laten "knipperen" geen zin heeft aangezien dit het verschijnsel dan niet goed waarneembaar is. Mijn idee was om het scherm in een stuk of wat vlakken op te delen en deze opeen volgend "aan te zetten" (wit te maken en dan zwart). Ik weet niet of jij nog suggesties hebt, als ik wat heb laat ik het zsm mogelijk aan je weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Ik denk inderdaad dat het toch vrij moeilijk zal zijn een programma te schrijven hiervoor, maar het is het proberen toch waard. ;)

Meestal is de 'time to raise' inderdaad niet gelijk aan de 'time to fall' waardoor je dus een responsetime krijgt die een bepaalde waarde is, maar dus niet gedeeld moet worden door 2.
Ik ben wel benieuwd naar dat artikel, want ik dacht ook dat de maximale responsetime die een scherm kan hebben gewoon was van zwart naar wit en weer terug naar zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident

Accident

's Happen

Eindelijk heb ik mn Eizo L375 binnen, en ik moet zeggen dat het wel ff beter is als mn oude 17" CTX apperaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk heb ik hem terug gevonden.

Hier de link i.v.m. de response time:

http://www.extremetech.com/article/0,3396,apn%253D2%2526s%253D1021%2526a%253D15016%2526ap%253D1,00.asp

Hier een stukje uit de tekst:

Unfortunately, the picture for standard LCD panels is even more blurred than this. The response rate specifications are typically based on the average time to switch from full on to full off and back again. This may seem as though it would be the worst case scenario, but in many cases, it's actually a fairly favorable test. The following graph (provided by Mitsubishi) indicates the response times required to switch from one gray scale level to another, ranging from 0 (black) to 255 (white). The panel used for these tests has liquid crystal material with fast response rates.

Het komt er eigenlijk op neer als je van een grijswaarde naar een grijswaarde gaat hij eerst helemaal naar zwart gaat en terug. Maar als je van wit naar zwart of van zwart naar wit gaat ben je direct bij je eindkleur (zwart/wit) en is dit dus korter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fault
Accident, wat is het voordeel van de L375 boven de L365?!
Alleen een ander design?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Op dinsdag 22 januari 2002 17:04 schreef Thommy het volgende:
Eindelijk heb ik hem terug gevonden.

Hier de link i.v.m. de response time:

http://www.extremetech.com/article/0,3396,apn%253D2%2526s%253D1021%2526a%253D15016%2526ap%253D1,00.asp

Hier een stukje uit de tekst:

Unfortunately, the picture for standard LCD panels is even more blurred than this. The response rate specifications are typically based on the average time to switch from full on to full off and back again. This may seem as though it would be the worst case scenario, but in many cases, it's actually a fairly favorable test. The following graph (provided by Mitsubishi) indicates the response times required to switch from one gray scale level to another, ranging from 0 (black) to 255 (white). The panel used for these tests has liquid crystal material with fast response rates.

Het komt er eigenlijk op neer als je van een grijswaarde naar een grijswaarde gaat hij eerst helemaal naar zwart gaat en terug. Maar als je van wit naar zwart of van zwart naar wit gaat ben je direct bij je eindkleur (zwart/wit) en is dit dus korter.
Ik heb het gelezen.
Dat is dus ook de reden waarom sommige fabrikanten een responsetime opgeven die eigenlijk maar gemiddeld is.
Probleem is dan ook dat je nooit een echte responsetime kunt opgeven, want voor iedere kleur is dit weer anders.
Je kunt natuurlijk ook zeggen dat het contrast ratio bij wit hoger is dan bijv. bij blauw of rood. >:)
Blijft gewoon dat er een iso standaard is en deze gehanteerd moet worden. Natuurlijk is de responsetime niet de belangrijkste factor, maar moet wel in de gaten worden gehouden, want al een hoge response bij zwart-wit-zwart, betekend natuurlijk een nog hogere response bij kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Op dinsdag 22 januari 2002 17:24 schreef Fault het volgende:
Accident, wat is het voordeel van de L375 boven de L365?!
Alleen een ander design?
De L375 heeft alleen maar digitale ingangen en de L365 heeft beiden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident

Accident

's Happen

Op dinsdag 22 januari 2002 17:29 schreef Rick2001 het volgende:

[..]

De L375 heeft alleen maar digitale ingangen en de L365 heeft beiden. :)
nou je kan op allebij de ingangen van de L365 een analoge bron aansluiten, wat voor de rest behalve het design
de verschillen zijn weet ik niet 123, maar dat is ook de enige reden dat ik voor de L375 gekozen heb.
Er zit igg wel het zelfde paneel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinman
  • Laatst online: 27-09 11:53
Yeahh, ik heb nu ook een Samsung 151s !!!

Van iemand overgenomen voor € 300 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Op dinsdag 22 januari 2002 17:50 schreef Iron Mike het volgende:
Yeahh, ik heb nu ook een Samsung 151s !!!

Van iemand overgenomen voor € 300 :P
Mooie prijs. Hoe oud is hij ?
Ik heb er een over genomen voor € 400 en is net 1 maand oud. Was overigens maar 2 dagen gebruikt, ivm met het verkrijgen van een laptop van die persoon. :)
Heb je een witte ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinman
  • Laatst online: 27-09 11:53
Ja, is een witte uitvoering

2 maanden oud en in perfecte staat compleet met software e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InSPiRE
  • Laatst online: 14-09 20:04
Koop een Eizo L365!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident

Accident

's Happen

Op dinsdag 22 januari 2002 19:06 schreef rAcEr het volgende:
Koop een Eizo L365!
Of een Eizo L375 alhoewel deze een stuk duurder zijn, wordt dit wel (gedeeltelijk) gecompenseerd door de betere beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Op dinsdag 22 januari 2002 21:16 schreef Accident het volgende:

[..]

Of een Eizo L375 alhoewel deze een stuk duurder zijn, wordt dit wel (gedeeltelijk) gecompenseerd door de betere beeldkwaliteit.
Beetje vreemd. Er is dus geen betere beeldkwaliteit, want beide monitoren gebruiken hetzelfde panel. Verder heeft het L365 een analoge en een digitale ingang en de L375 zou 2 digitale ingangen moeten hebben.
Kun jij me dan uitleggen wat er beter aan zou moeten zijn ? En dan heb ik het over wat op het beeld verschijnt, niet het design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident

Accident

's Happen

ik had het over mijn ervaringen met de samsung en de Eizo,
sorry voor de verwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiburg
Accident: waar heb jij de Eizo bekeken, want ik zoek een winkel waar ik deze monitor kan bekijken ?
Weet jij een winkel die wat meer 17 inch TFT in de showroom heeft staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident

Accident

's Happen

Nou die Eizo staat bij mij thuis dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Op dinsdag 22 januari 2002 22:42 schreef hiburg het volgende:
Accident: waar heb jij de Eizo bekeken, want ik zoek een winkel waar ik deze monitor kan bekijken ?
Weet jij een winkel die wat meer 17 inch TFT in de showroom heeft staan ?
Hier zul je het toch moeilijk mee krijgen. Ik ken al helemaal niet veel winkels waar je uberhaupt nog maar 1 17" TFT monitor kunt bekijken.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.