Op zaterdag 12 januari 2002 15:54 schreef CheS het volgende:
Over ISP's gesproken KPN had even buiten de boze reacties gerekend, notabene het hardst van de (achterban van) de onafhankelijke dochterbedrijven HCC(net) en Xs4all. Is dit niet een beetje hypocriet? Eerst profiteren deze partijen van de KPN-strategie om met lage Mxstream-tarieven de markt te veroveren, en bij verhoging protesteren ze. Xs4all had natuurlijk eerder al met concurrenten van KPN in zee kunnen gaan, of voerde ze toen nog onderhandelingen over haar zelfstandigheid met KPN en wilde ze deze niet voor het hoofd stoten?
Jij graaft lekker je eigen kuil.
Ik zie inderdaad de KPN er wel voor om tegen Xs4all te zeggen dat ze anders geen zelfstandigheid meer krijgen. Xs4all doet er ook heel verstandig aan een andere provider voor ADSL ERBIJ te zoeken. Dan kan je pas zien wat het verschil is. Voorheen had KPN dik monopoliepositie en na het vertragen van Cistron wat daardoor failliet ging hadden ze helemaal vrij spel en hoe lager je je snelheden houdt hoe minder het quablijkelijk kost. En toch geen concurenten, dus waarom zou je het aanpassen.
Het probleem is nu dat er concurentie is en .. he .. wat doet de KPN nu .. nu kan het opeens wel allemaal.
Het allergrootste probleem was de ranzige arrogantie en schofterigheid van de KPN om het ff 4 weken van tevoren aan te kondigen terwijl ik verplicht ben een jaarabo te nemen!!
En die coulance regeling is helemaal om je gek over te lachen. Dat is geen coulance, dat is diefstal!!
En aangezien dit niet het eerste is wat de KPN mij flikt is het voor mij over (voicemail, daluren). Het moet maar eens over zijn met die uitbuiters van de monopolie!!
And Bob's your uncle ...