MXstream prijzen omhoog :?

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste
Acties:
  • 4.551 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
De upstream verhogen is gewoon een softwarematige instelling, dat kunnen ze gewoon vanaf hun werkplek doen. Bij KPN duurt het zo lang omdat die administratie daar van geen kanten klopt. Peace of cake dus voor bedrijven die hun administratie wel goed voor elkaar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Bij KPN moet het eerst door 5 managers, 10 secretaressen, en 30 proefschriften en haalbaarheidspapieren heen, voordat er tegen een monteur gezegd wordt dat ie in switch op 16 moet zetten ipv 8. Vreemde lui die KPN-en :?

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44978

Op zaterdag 12 januari 2002 23:04 schreef VincentB het volgende:

[..]

* Anoniem: 44978 vond het ook jammer dat hij niets kon zeggen, hij wil namelijk graag landelijk doorbreken!
Wie waren dat eigenlijk die WEL aan het woord kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-07 20:32

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op zaterdag 12 januari 2002 22:36 schreef VincentB het volgende:
Tweakers,

hier is ie dan weer, terug uit Hilverdorp! Inderdaad ben ik tijdens de uitzending helaas niet aan het woord geweest, ik kwam dan ook vrij laat binnen. Voor het programma is er namelijk een soort voor-discussie, waarin besloten wordt wie er een microfoontje krijgen. Ik heb mij nog in die discussie proberen te werpen (compleet met wilde armgebaren ;) ), maar het mocht niet baten.

Ik denk trouwens wel dat dit een goede boodschap is naar KPN toe, ze krijgen nu wel heel erg veel negatieve publiciteit.

Ikzelf heb nog altijd het plan om naar DDS over te stappen, tenzij KPN nu met iets heel geweldigs komt. Waar ik niet op reken trouwens.

De Tweakers die niet gekomen zijn hebben trouwens wel iets gemist: een flesje wijn én een warme handdruk van meneer Meurders himself.
Jij kunt bij mij niet meer stuk hoor Vincent! :)

Ik heb je nog gemaild, maar ik d8 ik ga de ellende ff van mij afzuipen zoals op de webcam van mijn pages te zien is (www.wielgoesonline.net) dus... Ik heb het niet meer gehaald maar ik vin het inderdaad jammer dat jij niet aan het woord geweest bent!

Dat zou iets geweest zijn!
Ik had ook graag gekomen, maar de tijd liet dat nou net niet meer toe. Doordat ik mijn treintje gemist had miste ik alle nodige aansluitingen daarna, en was het dus niet meer goed om nog te gaan voor mij... :(

* zwahiel was errug graag gegaan! En had in die voor discussie wel wat gewonnen hoor... >:)
Want als er een ding is wat ik héél errug graag doe dan is het discussieren, en meestal ook winnen! >:) >:)

We hadden de KPN een poepie laten ruiken!....

Maar er gingen vanuit Doeskja geruchten dat het item nog eenst terug zou komen, en ze zou het me van te voren laten weten (ruim van te voren!) zodat ik wat mensen kan mobiliseren op GoT!!!! We gaan ze dan als het gebeurd in elk geval een poepie laten ruiken die lui van KPN. Ook die vent van HCCnet, had ik met de grond gelijk gemaakt met zijn onzin verhalen over opzeggen van abbo's.... Waar sloeg dat nou eigenlijk op!?!?!?!!? Je zegt pas op als je iets beters hebt gevonden, anders niet!

Vincent!? Had jij trouwens niet toevallig een blauw t-shirt/trui aan bij Kassa! :?

edit:

Damn, een beetje teveel gehad man! >:) Je weet wel, van dat bier waar Limburg trots op is! ;)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op zaterdag 12 januari 2002 20:12 schreef cheshire87 het volgende:
BBnet? wa's dat nou weer? Goedkoper? Sneller?
Bbnet is een ASP, die zorgt voor het netwerk waar de ISP's over werken en wat jij gebruikt, maar je kunt niet zelf een abbo bij bbnet afsluiten, want dat doen ze alleen maar bij providers en anders niemand, of je moet een héél groot bedrijf zijn!

Dan is er natuurlijk altijd en bij iedereen mogelijkheid tot een babbel! ;)

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

O nog even duidelijkheid over de non-advertenties van Bbnet over de upstream verhoging.

Met een ding wat die man HCCnet zei was ik het eens:
De normale consument heeft helemaal geen behoefte aan een hogere upstream, die maakt het alleen uit hoelang het duurd voordat die DivX film binnen is en hoelang het duurd voordat dat ene MP3'tje binnen is, dat spellen goed gespeeld kunnen worden.

De consument vindt een upload verhoging een aanfluiting!
Daarom maakt Bbnet er geen reclame om. De normale consument wil dat helemaal niet...
Die draait geen FTP, of andere servers... Die wil gewoon een snelle downstream hebben...!

Nou omdat bbnet de tweakers onder ons en de thuisserver administrators wel tegemoet wil komen laat het via mailberichten aan bepaalde personen en postings op bepaalde nieuwssites deze gegevens kenbaarmaken aan de wereld!

Wat heeft een uitgebreide reclame campagne nou te doen, daar bereiken ze geen doelgroepen mee, de hoofddoelgroep is de consument, die geen server draait, maar gewoon emaild met familie of vrienden, surft en verder geen ingewikkelde dingen doet via het net...
Daar adverteren ze op, en niet op die kleine groep mensen die een server heeft draaien, want dat hebben ze eigenlijk liever niet, want dat kost upstream van het hele netwerk... En upstream kost geld! En geld is niet goed, als het uitgeven wordt! :)

Dus zo zit het, degenen die het willen weten komen het op deze manier wel te weten. Maar de "gewone" consument wil dit helemaal niet, en weet ook eigenlijk niet wat het is, en wil er derhalve ook niet mee gecontronteerd worden! ;)

Zo nu heb ik weer een nachtverhaaltje verteld...
Oogjes toe en snaveltjes dicht!
Ik ga pissen en dan :Z :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36011

sorry dat ik het zeg hoor Zwahiel, maar je moet alle info ff aanpassen. Het is BBned (met een d op het einde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-07 17:06
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, als je op de ene computer wil online gamen en op de andere computer tegelijk wil kunnen internetten is die upstream heel handig dat je niet meteen een behoorlijke lag krijgt. Als je iets wil uploaden naar je homepage, foto's wil laten printen of sharing progjes wil gebruiken zonder dat je download helemaal weg is dan is die upload zeker nodig. Niet alleen als je een server hebt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-06 22:07
Op zondag 13 januari 2002 09:38 schreef Richy_Rich het volgende:
sorry dat ik het zeg hoor Zwahiel, maar je moet alle info ff aanpassen. Het is BBned (met een d op het einde)
Wilde ik net zeggen, er zijn er veel die dat verkeerd doen. Staat BBNed voor BreedBand Nederland ofzo?

Ik heb nu MxStream bij xs4all aangevraagd omdat BBNed pas in mei beschikbaar is hier; als die xs4all pilot met BBNed goed gaat, en ze via BBNed ADSL gaan aanbieden, zou ik dan in mei kunnen overstappen, of zit ik dan nog aan m'n 1-jarig KPN-contract vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:23

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Op zondag 13 januari 2002 11:29 schreef willemj het volgende:

[..]

Wilde ik net zeggen, er zijn er veel die dat verkeerd doen. Staat BBNed voor BreedBand Nederland ofzo?

Ik heb nu MxStream bij xs4all aangevraagd omdat BBNed pas in mei beschikbaar is hier; als die xs4all pilot met BBNed goed gaat, en ze via BBNed ADSL gaan aanbieden, zou ik dan in mei kunnen overstappen, of zit ik dan nog aan m'n 1-jarig KPN-contract vast?
Vast aan het 1-jarig KPN contract

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:17
Op zondag 13 januari 2002 03:35 schreef zwahiel het volgende:

[knipperdeknip]
Vincent!? Had jij trouwens niet toevallig een blauw t-shirt/trui aan bij Kassa! :?
Neen, een zwarte blouse, maar ik ben schijnbaar slechts een fractie van een seconde in beeld geweest.

Maar goed, het was erg geinig om er even naar toe te gaan, dus misschien kunnen we de volgende keer (mocht die er komen) inderdaad met wat meer mensen gaan. En er is gratis cake, dus daar zal het niet aan liggen.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

goed goed, Bbned met een d...

Maar ik ben het ook niet met het verhaal eens van die HCCnet man, die de upstream niet belangrijk vind...

Maar de grote netwerken (Bbned, BabyXL, KPN) vinden de upstream minder belangrijk dan de downstream, zoals ik al uitgelegd had in mijn verhaaltje hierboven...

Dat is nou een maal een hard feit in Nederland, de enige die er iets om geeft omdat dit netwerk in zien dat steeds en steeds meer mensen servers en dingen gaan draaien die upload nodig hebben, is Bbned, en slim als ze zijn reageren ze op de huidige marktsituatie en geven dus snel voor dezelfde prijs een hogere upstream...

Alle ISP's die via Bbned gaan hebben dus automatisch een hogere upstream bij de basic abbo's... Dit omdat Bbned gewoon geen lagere upstream meer aanbied bij dat soort abbo's! :) :9~

Zo zit dat dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op zondag 13 januari 2002 11:38 schreef VincentB het volgende:

[..]

Neen, een zwarte blouse, maar ik ben schijnbaar slechts een fractie van een seconde in beeld geweest.

Maar goed, het was erg geinig om er even naar toe te gaan, dus misschien kunnen we de volgende keer (mocht die er komen) inderdaad met wat meer mensen gaan. En er is gratis cake, dus daar zal het niet aan liggen.
Gratis cake? Nou ik kom zekerz ;) >:), zolang we het van te voren dan maar weten, zodat het niet meer op het laaste moet gaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op vrijdag 11 januari 2002 22:45 schreef Homedisc het volgende:
quote van de cistron site:
De verwachte aansluittijd zal 4 tot 7 weken na inschrijving bedragen. Tot die tijd stelt Cistron een gratis-dial-in account ter beschikking.

Maar biedt Eweka ook zulke service? want ik kan namelijk niet al te lang zonder internet (ben namelijk total addict ;) )
weet iemand dit?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glival
Op zondag 13 januari 2002 12:28 schreef Homedisc het volgende:

quote van de cistron site:
De verwachte aansluittijd zal 4 tot 7 weken na inschrijving bedragen. Tot die tijd stelt Cistron een gratis-dial-in account ter beschikking.
Maar biedt Eweka ook zulke service? want ik kan namelijk niet al te lang zonder internet (ben namelijk total addict ;) )

weet iemand dit?
Een 'gratis account', is dat flat-fee of een gratis abbo bij Cistron waarbij je nog wel telefoonkosten betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op zondag 13 januari 2002 13:40 schreef willemj het volgende:

[..]

Een 'gratis account', is dat flat-fee of een gratis abbo bij Cistron waarbij je nog wel telefoonkosten betaald?
:) gheghe hier was ik ook nog benieuwd naar :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44207

moi aussi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb een aantal eisen aan mijn Internet-provider:
- fatsoenlijke mailbox
- fatsoenlijke webspace
- geen gezeik over limieten
- stabiel downloaden/uploaden
- vast ip
- etc.

Dan kom ik toch bij XS4ALL uit. Die eweka, cistron en dds alternatieven zijn tov een XS4ALL abbo gewoon uitgekleed. En dat vind ik nog irritanter dan een tientje meer betalen!
Mooi dat ze upstream verhogen, ben ik tevreden mee (was ook mijn eerste reactie: prijsverhoging okay, maar doe iets aan die upstream). Naar mijn mening hebben nu alleen de fast abbo's nog reden om te zeuren, want zij krijgen niets.
Of zijn al die klagers mxstream abbo's met een planet/zonnet/wannadoo account? Tsja, had je maar voor een fatsoenlijke mxstream ISP moeten kiezen >:)
Ik ga dus zeker niet opzeggen en als BBned komt, dan ga ik weer evalueren of een overstap voor mij een oplossing is.
Overigens is Mxstream hier nog de enige met linesharing en ISDN ondersteuning (Breda 4827), dus ook vanuit dat oogpunt zou het dom zijn om nu mijn mxstream snel te cancellen. Over 3 maanden ben ik toch van mijn jaar abbo af en kan ik ook per maand opzeggen. Zitten er nog zoveel mensen in hun eerste ADSL jaar trouwens???

[toegevoegd]Ik was nog vergeten te vermelden dat mensen hier klagen dat het duurder wordt en bij de overstap naar een ander wel aanvaarden dat ze meer moeten gaan betalen??? "Ja, daar krijg je dan wel meer voor je geld."
Nou en? Ik wil gewoon zo weinig mogelijk betalen én zo weinig mogelijk moeite doen. Die andere providers zijn niet allemaal zaligmakend en zo wordt het hier wel gebracht. Ik snap totaal niet waarom...

[toegevoegd 2]vergelijking tussen XS4ALL basic ADSL met andere providers (opmerking: geen enkele provider fungeert ook als dial-in account zoals XS4ALL dat doet):
- Cistron:
nadelen cistron:
* € 3,- per maand duurder dan xs4all
* 10gb datalimiet ipv geen bij xs4all
* 1 popmailbox ipv 5 bij xs4all
voordeel:
* hogere upstream (256kbit tegen de toekomstige 128kbit bij xs4all)
- Eweka:
nadelen eweka:
* bijbetalen voor vast ip (€ 2,-), terwijl dit naar mijn mening standaard moet zijn (is in mijn ogen een indicatie van uitzuigen van abonnee's)
* de software die je bij eweka voor € 3,- per maand betaalt, is bij xs4all standaard inbegrepen
voordelen:
* zonder bovengenoemde nadelen kun je in theorie voor €45,- p/m het net op, anders is het even duur.
* hogere upstream
opmerking:
* ik zie niks over hoeveel webspace je krijgt en de grotere hoeveelheid email adressen zie ik nog geen extra pop ruimte geven.
- DDS:
Goed pakket (net iets goedkoper), maar geen ISDN mogelijk en geen info over het beschikbaar zijn van een vast IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21785

Ik ben even een paar dagen weggeweest - had wel wat rumoer verwacht, maar dat er inmiddels al bijna 4000 protestmailtjes zijn verstuurd via die geweldige site van eborn had ik nooit kunnen denken. Goeie actie! :)

Het is natuurlijk mooi dat KPN mede hierdoor in elk geval zo is geschrokken dat ze toch de upstream snelheid gaan verhogen, maar aan de andere kant is het buitengewoon belachelijk dat dit pas per 1 mei gebeurt, terwijl de hogere tarieven al per 1 februari ingaan. Ook is dit gebaar alles behalve spectaculair: ze gaan nu van een voor ADSL begrippen veel te lage upstream naar een normale upstream; leuk, maar dat rechtvaardigt nog steeds geen prijsverhoging van dik 23%. Bovendien verandert dat helemaal niets aan de asociaal korte termijn waarop ze deze prijsverhoging hebben aangekondigd (laat staan aan de arrogantie waarmee die aankondiging gepaard ging).

Maar er zit wel één positieve kant aan dit hele verhaal: de alternatieven voor MXstream worden dankzij deze idiote actie van KPN nu nadrukkelijk in de schijnwerpers gezet. Helaas is er in mijn postcodegebied nog geen fatsoenlijk alternatief voorhanden en net als Helsie wil ik XS4ALL niet kwijt. Vandaar dat ik XS4ALL inmiddels dringend heb verzocht om toch vooral vaart te maken met het aanbieden van alternatieven voor MXstream. Het is wat dat betreft goed nieuws dat ze een proef gaan doen met het aanbieden van BBNED; jammer dat het nog enkele maanden duurt voordat het grote publiek hiervan kan profiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Op zondag 13 januari 2002 18:17 schreef MORA het volgende:
leuk, maar dat rechtvaardigt nog steeds geen prijsverhoging van dik 23%. Bovendien verandert dat helemaal niets aan de asociaal korte termijn waarop ze deze prijsverhoging hebben aangekondigd (laat staan aan de arrogantie waarmee die aankondiging gepaard ging).
Die 23% is inmiddels onderhand mythologisch te noemen. Bijna iedereen lijkt te vergeten dat het niet over het hele bedrag van 50EUR gaat, maar slechts over de helft gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:57
Op zondag 13 januari 2002 18:36 schreef Helsie het volgende:

[..]

Die 23% is inmiddels onderhand mythologisch te noemen. Bijna iedereen lijkt te vergeten dat het over het hele bedrag van 50EUR gaat, terwijl het slechts over de helft gaat.
Je hebt gewoon 2 afspraken gemaakt. Een met je ISP en een met KPN. Aan allebei betaal je het overeengekomen bedrag. De prijsverhoging geldt alleen voor het bedrag wat je met KPN hebt afgesproken. Die 23% is dus in mijn visie wel degelijk reeel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Op zondag 13 januari 2002 18:45 schreef DJTimo het volgende:

[..]

Je hebt gewoon 2 afspraken gemaakt. Een met je ISP en een met KPN. Aan allebei betaal je het overeengekomen bedrag. De prijsverhoging geldt alleen voor het bedrag wat je met KPN hebt afgesproken. Die 23% is dus in mijn visie wel degelijk reeel!
Dat bedoel ik dus niet. Het is wel 23% over het KPN deel, maar iedereen vergelijkt het met de prijzen bij andere providers, die dus wel in 1x het volledige bedrag rekenen. Daarom vind ik dat mensen overdrijven.
Wat kost ADSL via XS4ALL na verhoging? Ruim 50EUR ipv 45? Dan is 5EUR verhoging dus gewoon ong 11% over de hele verbinding. Want dat zijn de vergelijkende bedragen met alternatieve providers. Met die 23% kun je niets. Alleen met het totale bedrag na verhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helsie:
Die 23% is inmiddels onderhand mythologisch te noemen. Bijna iedereen lijkt te vergeten dat het over het hele bedrag van 50EUR gaat, terwijl het slechts over de helft gaat.
KPN verhoogt de prijs voor hun product met 23%. In mijn ogen is er geen enkele rechtvaardiging voor een dergelijke verhoging van de prijs van hun product.

Het aandeel van de ISP doet wat dat betreft helemaal niet ter zake; dat staat los van deze hele discussie! Mijn opmerkingen zijn niet voor niets gericht tegen KPN en niet tegen de ISP's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Op zondag 13 januari 2002 18:56 schreef MORA het volgende:

[..]

KPN verhoogt de prijs voor hun product met 23%. In mijn ogen is er geen enkele rechtvaardiging voor een dergelijke verhoging van de prijs van hun product.

Het aandeel van de ISP doet wat dat betreft helemaal niet ter zake; dat staat los van deze hele discussie! Mijn opmerkingen zijn niet voor niets gericht tegen KPN en niet tegen de ISP's.
Als je alleen over de prijsverhoging praat, dan staat het los ja. Maar in deze hele discussie wordt ook over alternatieven gepraat en die zijn alleen te vergelijken bij het optellen van ISP en ADSL provider?
Maar als iedereen zijn ADSL alleen kiest op basis van ADSL provider, dan klopt er niks meer van de vergelijking. Mxstream doet verder niks anders dan de lijn openstellen. Daarom vind ik dat het wel degelijk over het totaal gaat.
Bij DDS, Cistron, etc. praat je toch ook over het totaal?
Praat je over de verhoging, dan kun je over KPN/MxStream alleen praten. Praat je over het hele ADSL pakket dat je uiteindelijk afneemt en ontvangt, dan kun je daar nooit de provider buiten laten (vooral niet als die provider ook nog eens dingen toevoegt die van invloed zijn op wat je uiteindelijk kunt met je gehele ADSL+ISP abbo!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helsie:
Als je alleen over de prijsverhoging praat, dan staat het los ja. Maar in deze hele discussie wordt ook over alternatieven gepraat en die zijn alleen te vergelijken bij het optellen van ISP en ADSL provider?
Maar als iedereen zijn ADSL alleen kiest op basis van ADSL provider, dan klopt er niks meer van de vergelijking. Mxstream doet verder niks anders dan de lijn openstellen. Daarom vind ik dat het wel degelijk over het totaal gaat.
Bij DDS, Cistron, etc. praat je toch ook over het totaal?
Praat je over de verhoging, dan kun je over KPN/MxStream alleen praten. Praat je over het hele ADSL pakket dat je uiteindelijk afneemt en ontvangt, dan kun je daar nooit de provider buiten laten (vooral niet als die provider ook nog eens dingen toevoegt die van invloed zijn op wat je uiteindelijk kunt met je gehele ADSL+ISP abbo!).
Je haalt twee dingen door elkaar: het protest tegen de prijsverhoging en het vergelijken van de tarieven van diverse ADSL abonnementen. In dat laatste geval moet je uiteraard het hele bedrag meenemen, inclusief het aandeel van de ISP. Maar daar draait het hier (in elk geval in mijn betoog, waar jij immers op reageerde) niet om. Het gaat mij helemaal niet om een vergelijking van verschillende abonnementen; het gaat erom dat ik vind dat KPN mij als klant onbehoorlijk behandelt.

Het is een feit dat KPN de tarieven voor het openstellen van de MXstream lijn verhoogt met maar liefst 23%. Het is een feit dat ze dat slechts een halve maand van tevoren aankondigen. Het is een feit is dat ze dit (toevallig?) net na de invoering van de euro doen. Het is een feit dat ze met deze service in diverse delen van het land een monopoliepositie innemen, waardoor deze prijsverhoging voor menigeen neerkomt op 'slikken of stikken': òf betalen, òf geen breedbandverbinding. Het is een feit dat KPN het product zelf pas heeft aangepast nadat er een storm van protest losbrak. Het is een feit dat deze aanpassing van de service pas drie maanden ná de verhoging van de prijs wordt geïntroduceerd.

Allemaal zaken waardoor ik voorlopig mijn buik vol heb van KPN. En dat zeg ik als trouwe klant van KPN! Je hebt helemaal gelijk met jouw opmerkingen over XS4ALL; ik wil deze provider ook het liefst behouden. Maar àls er in mijn regio goede alternatieven komen voor mijn huidige XS4ALL/MXstream abonnement, dan is voor mij de keus snel gemaakt. Ik hoop daarom dat XS4ALL snel BBNED services zal gaan aanbieden, ik hoop dat ze dat tegen concurrerende prijzen zullen doen en ik hoop dat dit ook in mijn postcodegebied zal gaan gebeuren. En ondertussen hoop ik dat KPN de tariefswijziging zal heroverwegen en excuses zal maken tegenover haar klanten (maar dat zal wel ijdele hoop zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

prijsverhoging met 12% of 23%, ik moet 5 euro extra betalen en dat vind ik gewoon veels te veel. Zelfs met 64kb upload erbij :( gimme more download!

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29912

Op zondag 13 januari 2002 19:46 schreef MORA het volgende:
Het is een feit is dat ze dit (toevallig?) net na de invoering van de euro doen.
Ze zeggen dat de euro er nix mee te maken heeft, maar mij lijkt het sterk dat wanneer er geen euro was geweest, de prijsstijging hetzelfde was geweest. €27.95 is nl. FL61.59 en ik denk niet dat ze dan dat bedrag zouden kiezen. De euro heeft dus wel degelijk invloed (op de afronding)

Ik ben het verder helemaal met je eens.

Ik denk dat wanneer de prijs iets gematigder omhoog was gegaan (naar €25 ofzo), er veel en veel minder ophef was ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

HEhe, bij elke provider bij wie ik kijk is ADSL beschikbaar op mijn postcode en linesharing. Ik ben zo blij!!

Ik wacht tot VincentB heeft gebeld met DDS op maandag (of ik bel zelf op), en als het positief is, stap ik over op DDS.

Lang leve BBNet met 512/256 basic voor 100piekkies :D

I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bizkit:
Ze zeggen dat de euro er nix mee te maken heeft, maar mij lijkt het sterk dat wanneer er geen euro was geweest, de prijsstijging hetzelfde was geweest. €27.95 is nl. FL61.59 en ik denk niet dat ze dan dat bedrag zouden kiezen. De euro heeft dus wel degelijk invloed (op de afronding)
Ik denk dat je gelijk hebt, maar ik denk dat KPN daarnaast ook gebruik heeft willen maken van het psychologische effect dat een prijsverhoging van €5,- minder erg lijkt dan een prijsverhoging van fl. 11,-. Vandaar mijn opmerking over de timing van deze prijsverhoging; ik geloof niet dat het toevallig is dat deze net na de invoering van de euro is aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Laatst online: 17:06

AvK

Ready Set Go

XS4all XS4all....
Iedereen heeft de mond vol over XS4all.
Wat is er in vredesnaam zo bijzonder aan XS4all?

Voor alle flamers van de laatste tijd: XS4all is ook KPN!!!
Ongetwijfeld een prima provider.
Of is het omdat XS4all misschien in zee gaat met BBned?

Zelf zit ik al meer als 4 jaar bij Planet.
Ik geniet dus ook hun maximale korting van 30% op het provider deel. Scheelt toch gauw 15 gulden (sorry, zo'n 7 Euro).
De meeste mensen die meegedaan hebben aan de discussie van de afgelopen 5 dagen zitten nogal op de centen. Om kwaliteit geven ze zo lijkt het minder.
Maw: geeft XS4all ook zo'n korting voor trouwe klanten?

Ondanks dat 'internet' met de dag veranderd ben ik altijd trouw gebleven aan Planet.
Toen er gratis providers kwamen heb ik toch mijn abbo gehouden.
HetNet was een goed alternatief, maar ook daar moet je tegenwoordig voor betalen. HetNet gebruik ik overigens voor mijn werk.

Ook nu de Mxstream-discussie zo'n beetje over zijn hoogtepunt heen is zie ik nog steeds geen reden om van provider te veranderen.
Nu KPN per mei (veel te laat !!!!!) een upstream biedt van 128k is er voor mij helemaal geen twijfel meer.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Op zondag 13 januari 2002 20:44 schreef AvK het volgende:
XS4all XS4all....
Goede service en een abbo bij hun is ook echt een compleet abbo. Ik ben er gewoon tevreden over. Ook hebben ze goede communicatie naar hun abbonees en komen ze op mij erg betrouwbaar over.
Het is vooralsnog de enige die overweegt om naast MxStream ook alternatieven op ADSL gebied te gaan bieden. Maar ik was er al positief over voordat het bekend was van die BBned pilot.
Ik geniet dus ook hun maximale korting van 30% op het provider deel. Scheelt toch gauw 15 gulden (sorry, zo'n 7 Euro).
De meeste mensen die meegedaan hebben aan de discussie van de afgelopen 5 dagen zitten nogal op de centen. Om kwaliteit geven ze zo lijkt het minder.

Ondanks dat 'internet' met de dag veranderd ben ik altijd trouw gebleven aan Planet.
HetNet was een goed alternatief, maar ook daar moet je tegenwoordig voor betalen. HetNet gebruik ik overigens voor mijn werk.
XS4ALL heeft niet echt een beloning voor trouwe leden geloof ik... Maar daar hoor ik dan toch niet bij, want ik ben pas bij XS4ALL gegaan voor de ADSL.
Ook nu de Mxstream-discussie zo'n beetje over zijn hoogtepunt heen is zie ik nog steeds geen reden om van provider te veranderen.
Nu KPN per mei (veel te laat !!!!!) een upstream biedt van 128k is er voor mij helemaal geen twijfel meer.
Slotoordeel is dus hetzelfde als van mij: doordat je tevreden bent over het providerdeel van de totale levering blijf je gewoon.
Alle mensen die nu zo makkelijk weggaan, waren dan toch al niet tevreden?
Ik ben wel benieuwd of mensen die overstappen nog even in dit topic laten horen of ze, op de hogere snelheden na, nou echt zoveel tevredener zijn over de nieuwe provider.
En gebruikt iedereen ook die hogere upstream snelheden effectief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja, zwaar off-topic, maar toch:
AvK:
:? Wie zit hier nu te flamen?

XS4ALL is een dochterbedrijf van KPN, maar wel zelfstandig:

http://www.xs4all.nl/nieuws/overzicht/akkoord.html

Het is daarnaast inderdaad ook nog eens een prima provider, dus ik snap jouw opgewonden reactie met al die uitroeptekens eigenlijk helemaal niet. Ik vind het ontzettend fijn voor je dat je zo tevreden bent met jouw provider, maar dan mag ik toch nog wel blij zijn met de mijne?

Klaarblijkelijk heb jij geen moeite met die prijsverhogingen van KPN. Fijn, dat is jouw zaak; ik heb daar een andere mening over. Maar vergeet niet dat je die hogere upstream mede te danken hebt aan de massale protesten tegen deze tariefswijzigingen en de daaruit voortvloeiende publiciteit.

Planet is ook KPN!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Op zondag 13 januari 2002 21:59 schreef MORA het volgende:

Maar vergeet niet dat je die hogere upstream mede te danken hebt aan de massale protesten tegen deze tariefswijzigingen en de daaruit voortvloeiende publiciteit.
Ja, al beweren ze bij de KPN dat hier maanden marktonderzoek aan vooraf ging. Ze weten het mooi te brengen...

Als er inderdaad maanden van onderzoek aan vooraf is gegaan, hadden ze het beter slim aan kunnen pakken en de tariefs- en snelheidsverhoging tegelijk aangekondigd.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Laatst online: 18:06

-Stef-

Slainthe!

Voor wie Kassa gemist heeft.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Op zondag 13 januari 2002 23:09 schreef -Stef- het volgende:
Voor wie Kassa gemist heeft.
Dat is de aflevering van vorige week... (denk ik, aan de datum te zien. Vorig jaar evt zelfs... 6-1-2001)
Correcte url:
http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/tv/vara/kassa/bb.20020112.rm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Even voor de zekerheid vragen:
Pas in april heb ik mxstream 1 jaar, en daar heb ik voor getekend destijds.
Maar ik kan dus nu omdat KPN die prijzen omhoog doet zo bij hun weg?, zonder extra kosten of wat dan ook?, ondanks dat ik dan geen jaar abonnee ben?
Alvast bedankt.
Ik vraag het maar voor de zekerheid.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32332

Op zondag 13 januari 2002 22:28 schreef VincentB het volgende:

[..]

Ja, al beweren ze bij de KPN dat hier maanden marktonderzoek aan vooraf ging. Ze weten het mooi te brengen...

Als er inderdaad maanden van onderzoek aan vooraf is gegaan, hadden ze het beter slim aan kunnen pakken en de tariefs- en snelheidsverhoging tegelijk aangekondigd.
Er is ook maanden onderzoek aan vooraf gegaan en daaruit bleek dat ze het niet zouden doen (bewaren voor de volgende tariefsveroging).

Maar als ze zoveel klanten dreigen kwijt te raken blijkt een snelheid verhoging in ene wel noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel100
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:12
XS4all XS4all....

Om kwaliteit geven ze zo lijkt het minder.
Xs4all geeft geen korting. Niet op de prijzen, maar zeker niet op de kwaliteit! En daarom is Xs4all een van de weinige goede providers.

Wat betreft KPN. Xs4all is een volledig zelfstandige dochter van KPN, en heeft kwa services niets met KPN te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel100
  • Laatst online: 07:12
Op zondag 13 januari 2002 11:29 schreef willemj het volgende:

[..]

BroadBand Nederland in dat geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Okay mensen, over een half uurtje ga ik DDS bellen om te vragen:

* of zij, net als de andere BBned aanbieders, ook 256 up gaan bieden
* wat de datalimieten zijn
* hoe lang het ongeveer duurt voor je aangesloten bent

Als er iemand nog vragen heeft, post ze hier dan stel ik ze straks ook gelijk.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Op maandag 14 januari 2002 10:27 schreef VincentB het volgende:
Okay mensen, over een half uurtje ga ik DDS bellen om te vragen:

* of zij, net als de andere BBned aanbieders, ook 256 up gaan bieden
* wat de datalimieten zijn
* hoe lang het ongeveer duurt voor je aangesloten bent

Als er iemand nog vragen heeft, post ze hier dan stel ik ze straks ook gelijk.
En? Ik wou ze net bellen, maar ben de site van zwahiel (damn, moeilijke nickname) vergeten en was er nu op naar zoek.
Dus de 256up, datalimiet, aansluittijd. Da's alles denk ik.

Vertel, vertel!!! Ik ben erg benieuwd.

Edit: site gevonden: http://www.myzwahiel.tk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Ik ga nú bellen (ik wachtte nog even op een reactie).

edit:

Ik heb gebeld, en dit te horen gekregen:

* 256 kbps upstream: ze waren er nog niet zeker van dat ze dit ook automatisch aanbieden, maar ze gaan er vanuit van wel. Ik kan het best later nog even terug bellen om er zeker van te zijn.

* Er zijn geen datalimieten, maar wel een fair user policy. Net zoals bij XS4ALL dus.

* Er gaan ongeveer 8 weken overheen voor je aangesloten bent.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Op maandag 14 januari 2002 11:24 schreef VincentB het volgende:
veel succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Op maandag 14 januari 2002 11:27 schreef Darkvater het volgende:

[..]

veel succes :)
Gelukt! Zie de resultaten boven jouw posting :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Op maandag 14 januari 2002 11:24 schreef VincentB het volgende:

* Er gaan ongeveer 8 weken overheen voor je aangesloten bent.
:'( Balen zeg. Zit ik 6 weken zonder ADSL dan als ik het doe. Klote zeg!

VincentB: dank je zeer voor het telefoontje.

edit:

Weet je of het ook 8 weken is als je je modem al hebt en ADSL van KPN? Ik bedoel de technische check is er al, linesharing kan bij mij ook, modem is er ook al, ze hoeven alleen maar een mail te sturen met inloggegevens.

[Edit2]
Waarmee heb je gebeld? De helpdesk? 0900-3374357 (0900-DDSHELP)
[/Edit2]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Op maandag 14 januari 2002 11:29 schreef Darkvater het volgende:

[..]

:'( Balen zeg. Zit ik 6 weken zonder ADSL dan als ik het doe. Klote zeg!

VincentB: dank je zeer voor het telefoontje.
No problemo. Het schijnt trouwens wel bijna overal zo lang te duren voor je aangesloten bent. Mijn contract is in oktober al verlopen, dus voor mij is het niet zo'n probleem (ik kan Mxstream gewoon nog heel even aanhouden).

Iets anders:

morgen heeft Frank Gillebaard van de Mxstream gebruikersgroep (zijn jullie daar mee bekend) overleg met KPN. Check deze link even, misschien dat we hier nog iets mee kunnen bereiken:

http://www.xs4all.nl/~grifal/mxstream.html

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Op maandag 14 januari 2002 11:29 schreef Darkvater het volgende:

Weet je of het ook 8 weken is als je je modem al hebt en ADSL van KPN? Ik bedoel de technische check is er al, linesharing kan bij mij ook, modem is er ook al, ze hoeven alleen maar een mail te sturen met inloggegevens.
Die periode maakt als het goed is niets uit. Ik heb in ieder geval gezegd dat ik al Mxstream heb. E.e.a. moet waarschijnlijk nog door de papiermolen van KPN...
Waarmee heb je gebeld? De helpdesk? 0900-3374357 (0900-DDSHELP)
Nee, met de salesdesk: 020-4233315.

Bovendien hebben ADSL'ers een helpdesk tegen lokaal (Amsterdam) tarief (dus geen 0900): 0320-294532.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Op maandag 14 januari 2002 11:34 schreef VincentB het volgende:
Nee, met de salesdesk: 020-4233315.
Dank. Heb ook effe net gebeld en tegen mij zei de medewerker ongeveer 6 weken :? ipv de 8 die jij te horen kreeg.

Hij zei ook (wat jij al zei) dat zij de upstreamverhoging doorvoeren maar daar nog bevestiging voor moest krijgen.

Na ja. Ik meld me vanavond aan bij DDS na overleg met mijn ouders en dan een maandje, 6 weken terug naar de modem :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Op maandag 14 januari 2002 11:42 schreef Darkvater het volgende:

[..]

Dank. Heb ook effe net gebeld en tegen mij zei de medewerker ongeveer 6 weken :? ipv de 8 die jij te horen kreeg.

Hij zei ook (wat jij al zei) dat zij de upstreamverhoging doorvoeren maar daar nog bevestiging voor moest krijgen.

Na ja. Ik meld me vanavond aan bij DDS na overleg met mijn ouders en dan een maandje, 6 weken terug naar de modem :'(
Hmmm, dan zijn ze zeker nog niet helemaal wakker daar. Nouja, ik zou maar van het ergste uitgaan en dan ondertussen stiekem hopen op die 6 weken.

Hoe lang loopt jouw contract nog door trouwens?

En mensen: niet vergeten even naar die link te kijken die ik een paar postings hierboven plaatste, die is misschien wel interessant!

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34592

De pingtijden van XS4all zijn de laatste tijd nog beter geworden. Ik kan nu lekker fraggen in UT zonder lags enz.
Ik moet zeggen dat ik een hele tevreden gebruiker ben, en natuurlijk ook baal van KPN, zolang het maar hier bij blijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Op maandag 14 januari 2002 11:45 schreef VincentB het volgende:
Hoe lang loopt jouw contract nog door trouwens?
Ik heb me contract pas vanaf november. Dus nog ongeveer 9 maanden. Maar aangezien KPN de prijzen verhoogt, mag ik voor 1 februari opzeggen. En dat zal ik dus ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Op maandag 14 januari 2002 11:57 schreef Darkvater het volgende:

[..]

Ik heb me contract pas vanaf november. Dus nog ongeveer 9 maanden. Maar aangezien KPN de prijzen verhoogt, mag ik voor 1 februari opzeggen. En dat zal ik dus ook doen.
Ooow, okay. Das wel balen dan. Maar wacht nog even tot morgen, wie weet wat er uit die bespreking komt!

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfield|IA
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op maandag 14 januari 2002 11:31 schreef VincentB het volgende:

morgen heeft Frank Gillebaard van de Mxstream gebruikersgroep (zijn jullie daar mee bekend) overleg met KPN. Check deze link even, misschien dat we hier nog iets mee kunnen bereiken:

http://www.xs4all.nl/~grifal/mxstream.html
Er stond laatst op Planet Internet een colum van hem, waar hij een voorspelling deed dat het einde van Mxstream [mogelijk] in zicht komt.
Zie ook: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/11818386#11818386 voor het artikel.
Het beeld dat uit deze cijfers naar voren komt is dat 67% niet tevreden is met het aanbod van KPN. Een eventuele verhoging van de downstream wordt door velen wel als acceptabel ervaren. Het is dan ook de bedoeling om dit via deze actie aan KPN voor te stellen. Concreet is het voorstel om alle snelheden van MXSTREAM te verdubbelen. Hiermee krijgt het basic adsl een snelheid van 1024/128 en fast adsl wordt dan 2048/512.
Dus: http://www.xs4all.nl/~grifal/mxstream.html

Lijkt mij dus wel de moeite waard om een mail te sturen, geen idee of deze snelheid haalbaar is tegen de prijs wat je nu voor Mxstream betaald, maar het valt te proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Op maandag 14 januari 2002 12:25 schreef Devil_2000 het volgende:
Dus: http://www.xs4all.nl/~grifal/mxstream.html

Lijkt mij dus wel de moeite waard om een mail te sturen, geen idee of deze snelheid haalbaar is tegen de prijs wat je nu voor Mxstream betaald, maar het valt te proberen ;)
Ik betwijfel erg of dat mogelijk is. Dan is MxStream veelste goedkoop tov wat het levert, en kan de concurrentie er echt niet meer tegenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Ik kan het even niet laten, hihihi:

Afbeeldingslocatie: http://www.bovelander.net/got/kassascreenshot.jpg

:P

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Op maandag 14 januari 2002 12:35 schreef Darkvater het volgende:

[..]

Ik betwijfel erg of dat mogelijk is. Dan is MxStream veelste goedkoop tov wat het levert, en kan de concurrentie er echt niet meer tegenop.
Ik denk ook niet dat het mogelijk is. Maar proberen kan nooit kwaad...

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-06 21:55

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Op maandag 14 januari 2002 12:39 schreef VincentB het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat het mogelijk is. Maar proberen kan nooit kwaad...
Is laatste kans voor KPN om mij te overtuigen van goede wil.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24451

Op maandag 14 januari 2002 12:25 schreef Devil_2000 het volgende:

[..]

Er stond laatst op Planet Internet een colum van hem, waar hij een voorspelling deed dat het einde van Mxstream [mogelijk] in zicht komt.
Zei ik al een hele tijd geleden... is duidelijk dat KPN zijn eigen graf graaft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfield|IA
  • Niet online
Op maandag 14 januari 2002 13:03 schreef Cow_tipping het volgende:

[..]

Is laatste kans voor KPN om mij te overtuigen van goede wil.
Ja mij ook, de Voicemail actie was al niet geweldig en nu dit weer....
Ik begin een beetje KPN moe te worden, erg jammer want ik ben vroeger wel een redelijke KPN supporter geweest.

Maar een verdubbeling van de downstream of een verhoging van 128/256 kB zou ik al erg netjes vinden.
Dan laat de KPN tenminste zien dat ze wel luisteren naar de klant, en gevoelig is voor kritiek.
Op zaterdag 12 januari 2002 10:19 schreef CyBeRduDe007 het volgende:
Hallo,

Nou ik zag inmiddels dat de tekst op :
http://fambus.dhs.org/kpn

Is aangepast komt er min of meer op neer dat we meer downstream willen ;-) Dat is toch ook zo jongens/meisjes?

laten we die brief gewoon allemaal nog een keertje opsturen ;-)

Mischien verhoogd kpn de downstream dan ook wel ;-)

Greetz FrOm CyBeRduDe
Ziet er netjes uit de vernieuwde brief :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

XS4all XS4all....

* zwahiel is back! :) (school's out, morgen weer verder, en de biefstukken bakken nog wel zelluf verder bij Valk!)

Ik zat dit stukkie hierboven te lezen en d88 terug aan een conversatie die ik per mail met de XS4all helpdesk had...

Van te voren ff een vraagje....
Heeft iemand van jullie bij een ADSL ISP een DNS server draaien??? :?

Antwoord...: Wedden van niet! Ik bedoel hier trouwens een DNS server op de hostname die je van je ISP hebt gekregen

Heeft dan iemand op zijn hostname van z'n ISP een WINS server draaien!?

Neeeeeeeee!!!!!!!!!!!!

Waarom niet!?!?! Omdat dat gewoon weg niet KAN!
Waarom niet? Omdat je host onderdeel is van een domeinnaam, en die kan dus geen DNS server zijn, als de domeinnaam dat al heeft!

Nu zitten jullie te denken, ja en dan... So? I don't give a $&^@ !

Nou ikke wel! ;)

Het feit is dat Xs4all dat wel wilde doen!
Ze zouden alles omzetten en goed zetten zodat ik mijn eigen DNS server kon gaan draaien via een ander domein wat dan weer gerelayed werd naar mijn xs4all domein!

Weet je wat dat grapje mij ging kosten? 2 appelvlaaien met echte slagroom! En daar kreeg ik een rondleiding bij XS4all gratis bij, als ik die dingen zelf kwam brengen! ;)

Nu weten jullie misschien niet helemaal wat zo'n actie normaal kost...
Nou dat loopt nog al op in de $$$ zeg maar tegen de € 200 aan of zo... Makkelijk als je een hosting provider hebt die niet mee werkt! En zelfs daar hebben ze me geholpen door de HSP ff te mailen over wie wat en hoe!

Zie je dat bij Planet? Zie je dat bij HCCnet, bij Zonnet of welke andere ISP ook!?!?! NEE, ik heb gemaild en er kwamen behoorlijke kosten bij als ik dat wilde doen, ik moest de ISP al als HSP pakken... En dan nog ff verhuiskosten, en installkosten en weet ik wat voor kosten betalen! Zooi!

Dus XS4all geeft niet direct korting maar behandeld je fatsoenlijk, niet als een nummer, en je hoort ook echt wat je wilt horen en geen lulverhaal van hier tot tokio, waar dan uitkomt dat het nog niet mogelijk is wat je wilt!

Nog een reden waarom XS4all in veel harten van internetters in gebakken zit:
XS4all was de eerste zelfstandige Nederlandse provider in Nederland die ook internet aan particulieren aanbood tegen normale tarieven!

En XS4all is op gericht door een stel studenten! (als ik dat nou goed gelezen heb... ;) )

Ze zijn volgens mij later pas volledig bij KPN gevoegd, en nu dan weer los gekoppeld!

O en mensen ik heb weer insiderz mail gekregen van Bbned! >:)

Mooi en handig hoor! :)

dus:

* update

* zwahiel informs and delights :)

* update *

En hoezo, moeilijke nickname???? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfield|IA
  • Niet online
Op maandag 14 januari 2002 14:21 schreef zwahiel het volgende:

[..]
O en mensen ik heb weer insiderz mail gekregen van Bbned
En wanneer komt dat op je site te staan ? ik ben namelijk erg benieuwd :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op maandag 14 januari 2002 14:25 schreef Devil_2000 het volgende:

[..]

En wanneer komt dat op je site te staan ? ik ben namelijk erg benieuwd :Y)
Over 5 minuten als ik het heb gehtmled! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfield|IA
  • Niet online
Op maandag 14 januari 2002 14:35 schreef zwahiel het volgende:

[..]

Over 5 minuten als ik het heb gehtmled! ;)
Okay bedankt, we houden je site scherp in de gaten :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42680

Wat ben ik toch blij met mijn Chello abbo....heb de prijsverhogen al gehad >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

beter nieuws voor jullie, ik heb nu een postcode checker voor je ADSL gebeuren wat op ASP checked! :)

Ik html nog ff door! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Laatst online: 14:43
Wel jammer trouwens dat er in de mailbox bij Kassa! geen 'GoT' klachtenbrieven te zien waren... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Op maandag 14 januari 2002 14:21 schreef zwahiel het volgende:O en mensen ik heb weer insiderz mail gekregen van Bbned! >:)
Ik zie hem nog niet. Waar moet ie staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op maandag 14 januari 2002 14:57 schreef Darkvater het volgende:

[..]

Ik zie hem nog niet. Waar moet ie staan?
Hij staat er nu op!

Ik heb de BBned pb checker ook ff d'r bij gezet! :)

Checken maar! Ik kreeg een aangename verrassing van de checker te zien! :) >:)

Doei KPN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfield|IA
  • Niet online
Op maandag 14 januari 2002 15:15 schreef zwahiel het volgende:

[..]

Hij staat er nu op!

Ik heb de BBned pb checker ook ff d'r bij gezet! :)

Checken maar! Ik kreeg een aangename verrassing van de checker te zien! :) >:)

Doei KPN!
No http result :?
Wat zou ik dan moeten zien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op maandag 14 januari 2002 15:17 schreef Devil_2000 het volgende:

[..]

No http result :?
Wat zou ik dan moeten zien ?
probeer nog 'ns... ff een voutje gemaakt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfield|IA
  • Niet online
Op maandag 14 januari 2002 15:22 schreef zwahiel het volgende:

[..]

Hij doet het !
Uw regio is beschikbaar
Gefeliciteerd!
ADSL is reeds beschikbaar in uw regio
Wist ik alleen al ;(

Voor de rest werkt het goed :Y) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Op maandag 14 januari 2002 15:22 schreef zwahiel het volgende:

[..]

Je hebt bij de 2de mail van BBNed een foute link. "Lees hier verder" gaat naar de providers toe en niet naar de 2e antwoord van BBNed.

Update: yes, ik heb en BBNed en Linesharing (maar dat wist ik al van DDS :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op maandag 14 januari 2002 15:31 schreef Darkvater het volgende:

[..]

Je hebt bij de 2de mail van BBNed een foute link. "Lees hier verder" gaat naar de providers toe en niet naar de 2e antwoord van BBNed.

Update: yes, ik heb en BBNed en Linesharing (maar dat wist ik al van DDS :) )
oepser de poeps, ik heb het aan het verbeteren!
Ik heb binnenkort ook de pb checker van BabyXL erop! :)

Ik had eerst een aangepaste versie van die checker, maar dat deed ie eerst wel, maar toen ineens niet meer :(
Nou ja zo doet ie het ook wel!

Ik heb trouwens voor wie wil de originele gebruiksaanwijzing van de SpeedTouch Home er ook op gesmeten! Altijd handig hé! :)
Ik zal ook ff de KPN software voor degenen die de CD kwijt zijn erop smijten dadelijk!

:)

* zwahiel infors and delights! :)

edit:

Changed it! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Tiscali, heeft haar reactie verstuurd!

* update *

* zwahiel informs and delights

* update *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29912

Zwahiel, je moet nog ff bovenaan een linkje maken naar je 'startpagina', anders is het zo lastig om daar weer heen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glival
Op myzwahiel.tk:

Het kan zijn dat het wat lang duurd = duurt

En wa's:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Warning: Unable to connect to PostgresSQL server:
pqReadData() -- backend closed the channel unexpectedly.
This probably means the backend terminated abnormally
before or while processing the request.
in /home/pcdb.bbned.nl/docs/inc/functions-000302.inc on
line 32
no connect-1

?

Verder een leuk idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharnout
  • Laatst online: 10-04-2024

Scharnout

Meuk

Op maandag 14 januari 2002 14:21 schreef zwahiel het volgende:

[..]

En XS4all is op gericht door een stel studenten! (als ik dat nou goed gelezen heb... ;) )

Ze zijn volgens mij later pas volledig bij KPN gevoegd, en nu dan weer los gekoppeld!
Nee stel oude hackers :) Die weten wel hoe ze je veilig moeten houden. Xs4all blokt voor jouw gemak ff alle standaardpoorten van Trojans en hebben secure webmail :) Plus je kan alles lekker zelf instellen via i-net. Je krijgt ook gratis Virusscanner en PGP

Helaas ben ik ietsie pietsie te vaak afgescheept met standaardmail en daarna niets meer gehoord en nogal wat probleempjes gehad die ze niet netjes opgelost hebben. Daarom toch naar Eweka die mij ook wel bevalt voorlopig.

Verder zijn ze nog steeds 100% dochter van KPN, maar blijven zelfstandig (ja dat kan zei de ass accountant, daar heb je moeilijke bv-constructies voor *D )

And Bob's your uncle ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfield|IA
  • Niet online
Wie weet wanneer radar een item over Mxstream heeft ? want ik kijk nu op de site en op teletekst maar ik zie niets staan over Mxstream.

Ik dacht dat het vandaag zou komen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfield|IA
  • Niet online
/dubbel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op maandag 14 januari 2002 17:04 schreef willemj het volgende:
Op myzwahiel.tk:

Het kan zijn dat het wat lang duurd = duurt

En wa's:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Warning: Unable to connect to PostgresSQL server:
pqReadData() -- backend closed the channel unexpectedly.
This probably means the backend terminated abnormally
before or while processing the request.
in /home/pcdb.bbned.nl/docs/inc/functions-000302.inc on
line 32
no connect-1

?

Verder een leuk idee!
Die foutmelding is niet van mij, want ik heb geen PostgreSQL geinstalleerd, die is BBned zelluf!

No comprendé paz! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Okee Zwahiel, mooie updates weer.

Ik hoop trouwens dat er morgen echt wat uit dat overleg komt, want ik heb geen zin om te wachten tot XS4ALL die pilot heeft afgerond (wie weet hoe lang dat nog kan duren), maar ik vind het wel erg jammer om bij XS4ALL weg te gaan (al lijkt DDS mij ook prima)...

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glival
Op maandag 14 januari 2002 17:38 schreef zwahiel het volgende:

[..]

Die foutmelding is niet van mij, want ik heb geen PostgreSQL geinstalleerd, die is BBned zelluf!

No comprendé paz! :?
Hij doet ut al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

*dubbelpost*

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Even een vraag:
Bij Eweka staat nergens hoe groot je email box is en of je uberhaubt wel een email account erbij krijgt :?
En heb je bij Eweka ook een Een eigen homepage? en zo ja hoeveel MB is die dan?

Hopelijk weet iemand hierop antwoord zodat ik het zo snel mogelijk aan kan gaan vragen :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Als nuo bv de dl wordt verdubbelt, terwijl je een USB modem hebt, dan kan je dat dus wel vergeten of zo?

Ze zeiden altijd dat USB modem niet geschikt is voor ADSL pro

Maar, de specs zijn dus gelijk van beide modems:
dl max 8Mbps
ul max 1Mb/s

Ik snap het niet meer...
Als ze zowel dl als ul zouden verdubbelen, wat gebeurt er dan als je een USB versie hebt...(?)

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 18:35

TheVMaster

Moderator WOS
ik heb ADSL aangevraagd bij EWEKA....'k ben voor het PREMIUM pakket gegaan...'k heb uit betrouwbare bron vernomen dat er 1 feb een pilot aangaat komen waar ze dus (als er geen linesharing beschikbaar is) gratis een analoge lijn voor je aangevraagd gaat worden!! :) en dat voor maar 89 EURO!! hmm..'k stuur me ISDN ADSL modem wel ff op naar kPN :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op maandag 14 januari 2002 23:07 schreef Homedisc het volgende:
Even een vraag:
Bij Eweka staat nergens hoe groot je email box is en of je uberhaubt wel een email account erbij krijgt :?
En heb je bij Eweka ook een Een eigen homepage? en zo ja hoeveel MB is die dan?

Hopelijk weet iemand hierop antwoord zodat ik het zo snel mogelijk aan kan gaan vragen :)
Ik meen dat je helemaal geen homepage krijgt, maar dat je voor € 3,- per maand een domeinnaam erbij kunt krijgen voor een DNS server of een andere server en dat daar je mail dan ook vanaf komt, op zich wel handig...!

Je krijgt natuurlijk zowieso een emailaccount, maar hoe groot die is weet ik niet precies, ik denk zo'n 10 ~15 mb of zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Vandaag tussen 14.00 en 15.00 uur overleg tussen de MxstreamGG en KPN. Ik ben benieuwd...

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Op dinsdag 15 januari 2002 11:45 schreef VincentB het volgende:
Vandaag tussen 14.00 en 15.00 uur overleg tussen de MxstreamGG en KPN. Ik ben benieuwd...
hmm...KPN gaat NOOIT akkoord gloof ik :) (hoop ik hehe) althans anders heb ik dus voor niets ADSL via MXstream opgezegd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Op dinsdag 15 januari 2002 11:50 schreef TheVisionMaster het volgende:

[..]

hmm...KPN gaat NOOIT akkoord gloof ik :) (hoop ik hehe) althans anders heb ik dus voor niets ADSL via MXstream opgezegd :p
Dan hoop ik dat ook maar voor jou. Ikzelf wacht dus nog even af.

Overigens schreef Frank Gillebaard dit in de newsgroup xs4all.adsl:
Dan is er nog het probleem van het meer gebruiken van de lijn (meer data
verkeer). het lijkt mij een goede oplossing om het als volgt te beschrijven.
je ontvang je data wel sneller maar niet meer data. dus wat nu fair use is
(of de huidige datalimiet) blijft dan het zelfde. een gebruiker haalt dan
dus wel sneller zijn data op maar doet daar korter over dus er veranderd dan
niets in de internationale dataverkeer. de isp kunnen een extra dienst
aanbieden voor mensen die veel meer data willen gebruiken als nu met fast
mogelijk is. je krijgt dan drie producten

* basic met de snelheid van het huidige fast maar met de datalimiet van het
huidige basic

* fast met de dubbele snelheid van nu maar met de datalimiet van het huidige
fast

* super fast, ook met dubbele snelheid van het huidige fast maar met meer
dataverkeer.
Ik vind het wel interessant klinken, en volgens mij moet zoiets toch wel haalbaar zijn! Maar, we zullen het vanmiddag wel zien...

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Op dinsdag 15 januari 2002 13:29 schreef VincentB het volgende:

[..]

Dan hoop ik dat ook maar voor jou. Ikzelf wacht dus nog even af.

Overigens schreef Frank Gillebaard dit in de newsgroup xs4all.adsl:
[..]

Ik vind het wel interessant klinken, en volgens mij moet zoiets toch wel haalbaar zijn! Maar, we zullen het vanmiddag wel zien...
'k kan me voorstellen dat KPN dit niet KAN maken...dan zijn de prijzen dus weer te laag in vergelijking tot de concurrenten... :) maar we zullen zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Op dinsdag 15 januari 2002 13:39 schreef TheVisionMaster het volgende:

[..]

'k kan me voorstellen dat KPN dit niet KAN maken...dan zijn de prijzen dus weer te laag in vergelijking tot de concurrenten... :) maar we zullen zien!
Ik heb nog maar niet mijn abonnement opgezegd bij Mxstream. Je weet nooit hoe het afloopt.
* J0YR1D3R hoopt op een verhoging van de downstream en in standhouding datalimieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

En hoe is die discussie afgelopen?

Heeft iemand misschien een standaard opzegbrief voor MxStream? Misschien een idee bij zwahiel op de site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Op dinsdag 15 januari 2002 17:56 schreef Darkvater het volgende:

Heeft iemand misschien een standaard opzegbrief voor MxStream? Misschien een idee bij zwahiel op de site?
ik had het al opgezegt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

hahahaha! :)

Ik heb iets véél beters gevonden, vandaag had ik weer een zéér interessante mail van BBned! :) Van mijn grote (en onze!) grote vriend Paul Vink ! >:) ;)

Lees maar zelf! :)

Ik zal trouwens ff kijken voor een update met zo'n soort brief... Ik zal die HCCnet brief ff strietsen en aanpassen! :)

Komt goed...

máárrrr :

* update *

* zwahiel informs and delights

* update *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Op dinsdag 15 januari 2002 18:03 schreef TheVisionMaster het volgende:

[..]

ik had het al opgezegt... :)
Waar?

BBNed is of aardig, of erg uit op ADSL-markt in Nederland. In ieder geval zijn we daar erg blij mee :)

Is (CCNA s1 = 7.7!!!) Natuurkunde? Ik ben nog van de oude garde, dus heb geen idee van die dingen. In ieder geval gefilicteerd, een 7.7 is erg goed voor NA (in mijn tijd dan :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Das nog niet bekend. Zodra Gillebaard met een bericht komt, zal ik het hier posten.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
* J0YR1D3R wacht in spanning af op de uitslag van de discussie en de posts van VincentB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Helaas, het gesprek heeft niet veel opgebracht...
Op 15 Januari heeft er een gesprek plaatsgevonden tussen een vertegenwoordiger van 2782 gebruikers die via een mailingactie aan KPN hebben gevraagd om, als tegenprestatie voor de prijsverhoging van 1 februari, de snelheid van het product MXSTREAM voor alle klanten te verdubbelen. In dit voorstel wordt wel de snelheid van het product verdubbeld maar niet de hoeveelheid toegestane dataverkeer die over deze verbinding loopt.

KPN heeft dit voorstel afgewezen.
Meer op de homepage van Frank Gillebaard: www.xs4all.nl/~grifal.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Op dinsdag 15 januari 2002 19:21 schreef VincentB het volgende:
Helaas, het gesprek heeft niet veel opgebracht...
[..]

Meer op de homepage van Frank Gillebaard: www.xs4all.nl/~grifal.
Helaas, het was te verwachten. Maar goed dat ze het geprobeerd hebben, niet geschoten is altijd mis zeg ik maar. Misschien kunnen we er €25 van maken ipv €27,95?
Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste