Laptop via PC Prive: Dell Inspiron 8100

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 875 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:43
Op donderdag 14 februari 2002 09:18 schreef Ruuud het volgende:

[..]

Op het Delltalk forum wordt gespeculeeerd dat de P4 Mobile begin maart uit zal komen, en dan ook de 8200.
Waar kan ik dat forum eigenlijk vinden?

American Express vraagbaak

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 13:34 schreef Stinger_Ventura het volgende:

[..]

Waar kan ik dat forum eigenlijk vinden?
http://support.euro.dell.com/nl/nl/delltalk.asp

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-05 21:46
Sinds maandag dus ook in het bezit van een 8100. Heb alleen een probleempje bij het installeren van office 2000:
Word 2000 stond er al op, deze verwijderd en office 2000 premium geinstalleerd: installeren ging prima, maar starten hoe maar. Bij het starten van Word of Frontpage zie ik het progamma voor een halve seconde verschijnen en klapt er direct weer uit. Iemand een ideetje?

Verwijderd

na het doorspitten van allerlei threads op dit forum over de inspiron 8100 heb ik vannochtend er ook 1 besteld en meteen telefonisch betaald.

Ik ben erg benieuwd, vooral naar die radeon en het 1600x1200 scherm.

Alle posters van deze thread bedankt voor de nuttige info !

Kan ik eindelijk uit de zolderkamer vertrekken en gewoon naast mijn vrouw zitten 3d max'en als zij tv wil kijken.

Shit dat ding is duurder dan mijn auto :) ... spannend hoor

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 16:23 schreef samlem het volgende:
na het doorspitten van allerlei threads op dit forum over de inspiron 8100 heb ik vannochtend er ook 1 besteld en meteen telefonisch betaald.
Heb je ook nog op een of andere manier korting gekregen ofzo? En wat heb je precies besteld?

Verwijderd

Dell gaat de Ati Radeon 7500 schrappen en er komt een Geforce 4 Go voor in de plaats.
Van het Delltalk forum:
Aprils edition of PC Pro magazine(UK) has announced that Dell plan to no longer use the Radeon 7500 Mobility chipset, so I guess they will go GF4 Go....
Just took a look at the Windows Update catalog to see what drivers were available for Nvidia... The latest WHQL drivers there are 2.7.2.3, (Nvidia 27.23) and are Dell-specific to three Nvidia implementations only:

NVidia.Nv17M.1 = "NVIDIA GeForce4 440 Go (Dell Mobile)"
NVidia.Nv17M.2 = "NVIDIA GeForce4 440 Go (Dell Mobile) "
NVidia.Nv17GL.2 = "NVIDIA Quadro4 500 GoGL (Dell Mobile) "

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 20:01 schreef Ruuud het volgende:
Dell gaat de Ati Radeon 7500 schrappen en er komt een Geforce 4 Go voor in de plaats.
Dat zou wel verklaren waarom er van de week in een keer 2 keer de 8100 op de site stond , en de aanbiedingen van de maand niet verandert zijn in vergelijking met januari .

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 13:04 schreef Stinger_Ventura het volgende:
Ook wil ik heel erg graag 3 jaar garantie. Maar dat kost het astronomische bedrag van 550 gulden.

Twijfel twijfel allom
Was er niet een regel/wet in de maak dat er 2 jr garantie gegeven moet gaan worden .( mischien dat dat nu al geldt ? , net als op nieuwe auto`s )
Ik twijfel zelf ook nog over die extra garantie .
Weet ook wel als een schermpje kapot gaat is het zowiezo al meer als die extra kosten , maar toch .

• wezep
Niemand een idee voor mijn Office probleem (zie paar reply's hierboven)??

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 21:36

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op donderdag 14 februari 2002 15:46 schreef wezep het volgende:
Sinds maandag dus ook in het bezit van een 8100. Heb alleen een probleempje bij het installeren van office 2000:
Word 2000 stond er al op, deze verwijderd en office 2000 premium geinstalleerd: installeren ging prima, maar starten hoe maar. Bij het starten van Word of Frontpage zie ik het progamma voor een halve seconde verschijnen en klapt er direct weer uit. Iemand een ideetje?
Had ik ook op mijn Dell :) Je moet even SP2 eroverheen knallen en dan een reinstall van office doen :)
Tis de std shutdownappbug ;)

Succes en veel plezier met je nieuwe bak!

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E24 - 6Mio voor kromme beekjes, 50meter minder huizenbouw & AI = mount stupid.

• wezep
SP2 erover heen knallen: er is toch nog geen SP2 van Windows XP?? Of bedoel je SR2 van Office 2000?

• Smarron
  • Laatst online: 23:38
Welk programma werkt goed met de TV-Out optie?

Ik had TV-Tool erop geknald, maar toen ik wilde switchen naar TV-mode, toen crashte mijn laptop. Allemaal rare kleuren enzo.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Excrusiator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 20:19

Excrusiator

Say wha?

Op zaterdag 16 februari 2002 12:07 schreef Smarron het volgende:
Welk programma werkt goed met de TV-Out optie?

Ik had TV-Tool erop geknald, maar toen ik wilde switchen naar TV-mode, toen crashte mijn laptop. Allemaal rare kleuren enzo.
http://delltalk.us.dell.com/messages/frame_message_view.asp?name=insp_video&id=zxtzu&bandwidth=fra

met andere woorden:
Je hoeft helemaal geen programma te gebruiken als je een tv-out hebt. Je moet alleen even de settings van je drivers controleren of ze goed staan voor jouw tv.
Want een tv-out is gewoon een kloon van wat je op je beeldscherm ziet en dat wordt hardware matig geregeld.

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

• Stinger_Ventura
Op donderdag 14 februari 2002 23:49 schreef Hunger het volgende:

[..]

Was er niet een regel/wet in de maak dat er 2 jr garantie gegeven moet gaan worden .( mischien dat dat nu al geldt ? , net als op nieuwe auto`s )
Ik twijfel zelf ook nog over die extra garantie .
Weet ook wel als een schermpje kapot gaat is het zowiezo al meer als die extra kosten , maar toch .
Ja, zo'n wet was in de maak geloof ik! en zou zelfs per 2002 ingaan. Maar hier valt dus nog niets van te zien.

Maar je hebt ook met iets anders te maken. Nl de levensverwachting van een product.
Veel fabrikanten van machine's leveren maar 1 jaar garantie, maar bv een TV heeft een levensduur van zeg 7 jaar ( redelijk toch ?). Als die dan na 3 jaar kapot gaat dan moet de fabrikant hem wel maken en de koste delen met de consument in verhouding tot het moment waarop hij kapot ging en de verwachte levenduur. Kortom buiten de gestelde garantie door de fabrikant kan je nog aanspraak repartie tegen gereduceerde kosten.

Maar dit ligt dus wat moeilijker als je geen winkel hebt om te klagen.
Want eerst moeten ze hem ophalen en overtuig ze dan maar eens van het feit dat jij in je gelijk staat!
maar het kan dus wel, ben wel bang dat je wat moet dreigen met rechtzaken. Veel mensen zijn zich het nl. niet bewust wat de consumentenwetten hier over te melden hebben.

• Stinger_Ventura
Op donderdag 14 februari 2002 21:24 schreef Hunger het volgende:

[..]

Dat zou wel verklaren waarom er van de week in een keer 2 keer de 8100 op de site stond , en de aanbiedingen van de maand niet verandert zijn in vergelijking met januari .
Verbaasde mij ook! dat er zo extreem weinig veranderd is sinds januari!
Eigenlijk zijn ze zelfs duurder geworden van de P3-933 is er uit gegaan die 1950 koste!
maar er staat nog wel steeds op de site "Vanaf 1950 euro" Terwijl je dus naar de P3-1ghz moet met vanalles er op en er aan. voor iets van 2200 euro.

Daar baal ik wel van , want ik moet de afweging maken tussen Spec's en Garantie!
En op dit moment wil ik voor de garantie gaan.

Wanneer veranderd Dell dan zijn aanbiedingen? Is dit altijd aan het begin van de maand?! of de 2de week ofzo? Of wil dit ook wel eens tussendoor zijn?
Kunnen we daar dus de conclussie uit trekken dat de nieuwe aanbiedingen in Maart zullen volgen?

• Smarron
Op zaterdag 16 februari 2002 18:39 schreef Excrusiator het volgende:

http://delltalk.us.dell.com/messages/frame_message_view.asp?name=insp_video&id=zxtzu&bandwidth=fra

met andere woorden:
Je hoeft helemaal geen programma te gebruiken als je een tv-out hebt. Je moet alleen even de settings van je drivers controleren of ze goed staan voor jouw tv.
Want een tv-out is gewoon een kloon van wat je op je beeldscherm ziet en dat wordt hardware matig geregeld.
Thnx, ik ga het meteen even proberen. Hopen dat het werkt!

• Smarron
Wie heeft er een CD-RW in zijn Inspiron 8100 zitten ? Ik kan namelijk onder geen mogelijk een CD-RW formatteren. Ik gebruik Nero, versie 5.5.5.1

Op mijn PC is dat geen enkel probleem. Het branden op mijn laptop ook niet, alleen het formatteren doet het niet. Als ik wil formatteren voert hij de actie gewoon uit, maar is binnen een minuut klaar. Dan blijkt de CD helemaal niet leeg te zijn. Kan ook niet zo snel.

Ik heb alle opties al geprobeerd, Full Erase, Quick Erase, Unclose Last Session. Niks doet het.

Moet ik misschien een ander programma gebruiken? DirectCD 5.1 kan mijn CD ook niet formatteren.

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
ik heb hetzelfde soms op mijn plextor (burn pc thuis), snap er ook niks van :?

...

• Smarron
Op maandag 18 februari 2002 08:23 schreef AwesomE het volgende:
ik heb hetzelfde soms op mijn plextor (burn pc thuis), snap er ook niks van :?
Jah, lekker vreemd. Op mijn PC thuis dus nergens last van. Misschien even bij DellTalk kijken ..

Even gekeken op het Delltalk forum. Het schijnt een bekend probleem te zijn. Moet ik dus mijn laptop weer een week inleveren en dan een andere brander erin laten zetten ... |:(

Is er geen firmware update te vinden ofzo? Ik heb een Matshita brander erin zitten van 8x.

• MadMax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-12-2025

MadMax

Dammax

Probeer InCD 3.23 eens. Te downloaden van http://www.ahead.de/

Game sys specs - Laptop specs - Server specs

• Smarron
Op maandag 18 februari 2002 14:22 schreef MadMax het volgende:
Ik heb hem binnen, maar werkt nog niet echt optimaal. Denk ik ook vanwege ik DirectCD en Easy CD Creator er nog op heb staan. Die ga ik strax even formatteren, dan laat ik wel weten of het is gelukt.

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-05 08:55

Maf

Niet te geloven maar waar, mijn Inspirion is net binnen gekomen :):)

Vrijdag 8 feb besteld, de maandag daarop de bevestiging en nu binnen :)

Ik ben blij en ga m nu uitgebreid testen; ik heb m nog niet boven de 733 MHz uitgekregen (speedstep 1000 MHz) maar tis een lekker dingetje :)

De vorige bestelling is dus goed mis gegaan maar deze is mooi gegaan... ik ga nu weer verder testen :):)

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

Verwijderd

ik weet niet of jullie het blaadje van de lidl al gezien hebben.... maar daar is dus een flaptop met een amd athlon thunderbird 1200, 512mb ram, 30gb hd, dvd, cd-rw, 2x usb, ethernet kaart, 14.1" beeldscherm enz. enz.

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 15:58 schreef Maf het volgende:
Niet te geloven maar waar, mijn Inspirion is net binnen gekomen :):)

Vrijdag 8 feb besteld, de maandag daarop de bevestiging en nu binnen :)

Ik ben blij en ga m nu uitgebreid testen; ik heb m nog niet boven de 733 MHz uitgekregen (speedstep 1000 MHz) maar tis een lekker dingetje :)
Met netspanning zou hij wel op 1000 mhz moeten gaan lopen.

• Stinger_Ventura
Op maandag 18 februari 2002 16:00 schreef pjot het volgende:
ik weet niet of jullie het blaadje van de lidl al gezien hebben.... maar daar is dus een flaptop met een amd athlon thunderbird 1200, 512mb ram, 30gb hd, dvd, cd-rw, 2x usb, ethernet kaart, 14.1" beeldscherm enz. enz.
Heb ik even overwogen, maar ik ga toch gewoon voor de Dell.
15.1" TFT
Geforce2 Go.

Verwijderd

Zou de prijs veel dalen als de Pentium 4 of de Geforce 4 uitkomt? En weet iemand hoe lang dit nog gaat duren?

• Excrusiator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 20:19

Excrusiator

Say wha?

Op zondag 17 februari 2002 22:48 schreef Smarron het volgende:

[..]

Thnx, ik ga het meteen even proberen. Hopen dat het werkt!
Is het nog gelukt?

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

• Smarron
Op maandag 18 februari 2002 16:00 schreef pjot het volgende:
Punt 1: Lidl of Dell ....
Punt 2: 14,1" of 15"
Punt 3: Onboard Video memory of minimaal 32Mb DDR GeForce2 Go

In principe is de configuratie wel ok, maar uiteindelijk wil ik zo'n dure aankoop toch liever doen bij een bekende winkel of dealer.

• bluf98
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-05 12:07
Kheb in rond '911' een Dell Inspiron 4000(P3-800;256Mb;10Gb HD; NIC/56k combo; DVD; 14" TFT; 59Whr batt.; 3jr warranty) voor: $1506,- gekocht.
Erg fijn apparaat... FS2k2 draait er zelfs goed op!

...restant van 5k aan een monitor uitgegeven.

Als je wilt dat een 'notebook' alles kan wat een/je moderne PC ook kan -maar dan lekker draagbaar- dan heeft dat zijn prijs! Toch heeft Dell.com goeie aanbeidingen dus gewoon je aankoop uitstellen totdat ze met jouw voorkeur gaan stunten...

Sysje

• Stinger_Ventura
Op maandag 18 februari 2002 21:39 schreef bluf98 het volgende:
Toch heeft Dell.com goeie aanbeidingen dus gewoon je aankoop uitstellen totdat ze met jouw voorkeur gaan stunten...
Toch stunten ze me wat te weinig de afgelopen maand.

Aan de onderkant van de 8100 serie hebben ze het model weggehaald ( scheelde zo'n 250 euro ).

En ze hebben totaal geen leuke aanbiedingen meer, zoals WinXP Pro + 128mb voor 50 gulden.
Daarna werd het alleen Winxp Pro voor 50 gulden

En nu mag je voor WinXP pro 100 euro betalen!

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 21:53 schreef Stinger_Ventura het volgende:

[..]

Toch stunten ze me wat te weinig de afgelopen maand.

Aan de onderkant van de 8100 serie hebben ze het model weggehaald ( scheelde zo'n 250 euro ).
Heb net even wat zitten spelen op de dell site , en als je deze (npm-81000201) e-value code ingeef , krijg je de 933 config nog wel te zien , dus zou die nog te leveren moeten zijn :?
En op de pc-active ( weet het niet zeker meer dat het dit blad was ) zat een wikkel waar die aanbieding met xp en geheugen nog wel op stond . En heb vandaag op het werk even het februari boekie door zitten bladeren en er staan idd geen leuke aanbiedingen in :( . Toch maar even een week of 3 wachten .

• Stinger_Ventura
Op maandag 18 februari 2002 22:10 schreef Hunger het volgende:

[..]

Heb net even wat zitten spelen op de dell site , en als je deze (npm-81000201) e-value code ingeef , krijg je de 933 config nog wel te zien , dus zou die nog te leveren moeten zijn :?
Maestro!! :7

Ik wacht ook nog even 3 weekjes denk ik. dit is een "aanbieding" van begin Januari en dat zind me toch niet echt.
Zeker niet met de P4-mobile in aantocht en de Geforce4 Go in de aantocht.

Mhhh, is wel een prettige aanbieding. Voor mij dan, ik kom precies op FL 4990.46 uit. Het dak is nl 5000 gulden.

Die aanbieding tov de 1ghz is.
933 ipv 1000mhz
128mb minder
geen draagtas

Maar dat geeft me wel net genoeg ruimte om de 3 jaar garantie te nemnem :9~

Ach, wacht wel even. Kunnen we gezellig samen bestellen :P

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 22:15 schreef Stinger_Ventura het volgende:

[..]

Maestro!! :7

Ik wacht ook nog even 3 weekjes denk ik. dit is een "aanbieding" van begin Januari en dat zind me toch niet echt.
Klopt helemaal , ik was zelf toen in de markt voor de 0205 (standaard met brander ) maar die was ook in 1 keer verdwenen .
Moet het nog maar ff op m`n ouwe Inspiron 5000 blijven doen , eens kijken wat maart voor leuks gaat brengen ;)

• Stinger_Ventura
Op maandag 18 februari 2002 22:18 schreef Hunger het volgende:

[..]

Klopt helemaal , ik was zelf toen in de markt voor de 0205 (standaard met brander ) maar die was ook in 1 keer verdwenen .
Moet het nog maar ff op m`n ouwe Inspiron 5000 blijven doen , eens kijken wat maart voor leuks gaat brengen ;)
Ja, februari is vreselijk mager qua aanbiedingen :'( .
Ik was eigenlijk vanplan om deze week te gaan bestellen. Had eindelijk de knoop doorgehakt Acessoires/Garantie. Het word dus de garantie. Maar nu hebben ze niets speciaals.

• Smarron
Ik denk dat het zo rustig is omdat ze misschien binnenkort komen met een nieuwe grafische chip .. Stilte voor de storm misschien ?

Maar als ik nu mijn laptop samenstel voor hetzelfde bedrag wat ik uitgegeven had, had ik wel 66Mhz meer en een draagtas erbij gekregen ... Ze zijn iets goedkoper geworden.

• Smarron
Op maandag 18 februari 2002 14:22 schreef MadMax het volgende:
Nou, geinstalleerd. Wil ik formatteren, krijg ik de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~r.angenois/CDRW.jpg

Verwijderd

Ik dacht laat ik mijn bevindingen ff posten;

Heb ook een bestelling geplaatst bij dell, een inspiron 510m.
Levertijd was ok ookal heb je m natuurlijk het liefst na dat je de submit knop hebt geraakt.

De geschatte levertijd op de Dell site was inderdaad geschat ;)
Walsh Western link deed het na een paar dagen en die levertijd was 3 dagen na de geschatte levertijd van Dell. Netjes op die dag en lekker vroeg bezorgd.

(Werd zelfs wakker gebeld op m'n gsm dat ie voor het huis stond. En nee, ik ben geen luie rat. Dus lekker wakker worden ;))

Laptop is perrrrfect en werkt als een zonnetje!
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste