Laptop via PC Prive: Dell Inspiron 8100

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 875 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 15:35
Op mijn werk is er eindelijk ook een keer zo'n leuke actie. Eigenlijk is het voor PC's bedoeld, maar laptops mochten ook. Een PC heb ik al, dus wil ik een laptop. :)

Tot mijn schrik zijn die dingen erg duur en voor max. fl. 5000,- |:( incl. BTW is het moeilijk een goede keuze te maken voor de eisen die ik heb.

Ik heb veel topics op GoT gelezen en zag dat een aantal merken steeds naar boven kwamen:
Dell, Topline, Compaq en Toshiba.
Mijn voorkeur gaat in eerste instantie uit naar Dell.

Op de site van Dell kun je er 1 samenstellen. Dat heb ik dus gedaan, maar kom boven de 5000 uit.

Ik heb gezocht naar diverse aanbiedingen en online shops, maar ik kan er maar moeilijk uitkomen.

Mijn eisen:
(zeg aub. niet dat het niet kan voor die prijs :P)

- AMD of PIII van 1,0Ghz of hoger :7
- 15,1" TFT
- 256Mb SDRam
- Touchpad (niet zo'n minescuul knuppeltje)
- Netwerkkaartje (ipv. 56k modempje)
- Windows en Office (Die zijn dus verplicht |:()

En als het even kan, de volgende opties:
- DVD-Rom/CD-brander
- 30Gb HD
- De batterij moet minimaal 3 uur meegaan :9

Wie kan mij enig advies geven?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Fl. 5.000,- ????
hmmm ik dacht dat we in euro's werken heden?

• Smarron
Op donderdag 03 januari 2002 20:48 schreef iGorE het volgende:
Fl. 5.000,- ????
hmmm ik dacht dat we in euro's werken heden?
Sorry, 2268,90 Euro dan ongeveer. :(

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:39
ff een aantal dingen: die battery van 3 uur, dat haal je dus nooit!

Ook het beeldscherm is nogal groot.meestal is een laptop toch rond de 13-14 inch? of misschien nog wel 12!

Een DVD-rom zou ik nie doen. ik denkd at de video kaart toch niet zo super is om DVD's te spelen.

en 30GIG HDD is volgens mij aardig veel voor een Laptop

• HenkieNL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03-2024

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Volgens mij mag je ook gewoon bijbetalen hoor, alleen tot € 2269,- is het vrijgesteld loon op grond van artikel 11 lid 1 onderdeel q Wet LB '64. Dus je bent vrij om meer uit te geven, als je dat er voor over hebt, alleen is daar geen fiscale voorziening meer voor (over het bedrag boven € 2269,- dus)

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

• Y0ur1
  • Niet online
Dell is en goedkoop en heeft ogede laptops en zie zien er nog mooi uit ook!

• Smarron
Op donderdag 03 januari 2002 20:53 schreef Henkie20nl het volgende:
Volgens mij mag je ook gewoon bijbetalen hoor, alleen tot € 2269,- is het vrijgesteld loon op grond van artikel 11 lid 1 onderdeel q Wet LB '64. Dus je bent vrij om meer uit te geven, als je dat er voor over hebt, alleen is daar geen fiscale voorziening meer voor (over het bedrag boven € 2269,- dus)
Daar zeg je me wat! Ik ga het meteen even navragen of dat mogelijk is! Dan zou het wel beter uitkomen.
Op donderdag 03 januari 2002 20:53 schreef maartenb het volgende:
ff een aantal dingen: die battery van 3 uur, dat haal je dus nooit!

Ook het beeldscherm is nogal groot.meestal is een laptop toch rond de 13-14 inch? of misschien nog wel 12!

Een DVD-rom zou ik nie doen. ik denkd at de video kaart toch niet zo super is om DVD's te spelen.

en 30GIG HDD is volgens mij aardig veel voor een Laptop
Die 15" is wel een eis, de anderen zijn opties. Als ik een laptop kan vinden met alleen de eisen ben ik ook al tevreden.

• HenkieNL

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Op donderdag 03 januari 2002 20:57 schreef Smarron het volgende:

Daar zeg je me wat! Ik ga het meteen even navragen of dat mogelijk is! Dan zou het wel beter uitkomen.
Ik weet het eigenlijk wel zeker (moet ik ook weten), alleen sommige bedrijven vinden dat waarschijnlijk teveel gedoe. Ik zie vaak ook dat bedrijven je eigenlijk verplichten bij 1 winkel waar ze toevallig een contract mee hebben je pc-prive pc te kopen, ook dat mogen ze officieel niet.

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

• Smarron
Op donderdag 03 januari 2002 21:00 schreef Henkie20nl het volgende:

Ik weet het eigenlijk wel zeker (moet ik ook weten), alleen sommige bedrijven vinden dat waarschijnlijk teveel gedoe. Ik zie vaak ook dat bedrijven je eigenlijk verplichten bij 1 winkel waar ze toevallig een contract mee hebben je pc-prive pc te kopen, ook dat mogen ze officieel niet.
Dat is gelukkig niet het geval. Ik hoef alleen de factuur in te leveren.

Maar nou had ik de volgende vraag nog. In PCM van december zat een bijlage voor PC Prive, daarin stond het volgende:

Wat kost uw PC van fl. 5000,- nu echt in een PC Prive-regeling? Met daarbij een tabel.
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~r.angenois/PCPrive.jpg

Volgens mij is de regeling bij ons zo dat wij alleen de BTW niet hoeven te betalen. Volgens mij klopt er dan iets niet. Geldt dat voor bovenstaand, wat een voorbeeld is uit een regeling of bij ons bedrijf die extra van ons profiteren!?

• HenkieNL

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Nou de regeling bestaat eruit dat je werkgever je pc uit je bruto-loon kan betalen, over dat loon hoef je dus geen belasting te betalen. De fiscus betaalt dus als het ware een gedeelte van de pc. Stel je werkgever koopt een pc van fl 5000,- voor je (toch maar weer in die oude vertrouwde valuta). Normaal gesproken zou je over die fl. 5000,- (je loon) belasting moeten betalen (afhankelijk van je inkomen een bepaald %, zie jouw staatje). Nu is dit "loon" dus vrijgesteld, je hoeft er geen belasting over te betalen. Stel je zit in de 2e schijf (37,6 %) dan betaald de fiscus dus als het ware fl. 1880,- van je pc (37,6% van fl. 5000,-). Hoe dat zit met de BTW weet ik niet precies, maar als het goed is moet je die toch echt betalen, alleen je werkgever kan die terugvorderen. Kan zijn dat ze ook dat voordeel aan jou laten, krijg jij je pc nog goedkoper (kun je een pc kopen voor 5000 ex btw) maar dan heb je een gulle werkgever, want die wordt over dat bedrag dan wel belast.

• Smarron
Ok. Ik zal het allemaal nog eens goed navragen.

Maar heeft iemand inmiddels al een oplossing of een suggestie? Het moet toch wel mogelijk zijn om er 1 samen te stellen?

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Soms kan je ook voor meer dan 5000,- gulden bestellen, maar alles boven dit bedrag is dan niet belastingvrij. Misschien is dit een optie, dan kun je toch je 'dreammachine' samenstellen ??

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• HenkieNL

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Op donderdag 03 januari 2002 22:25 schreef ZeRoC00L het volgende:
Soms kan je ook voor meer dan 5000,- gulden bestellen, maar alles boven dit bedrag is dan niet belastingvrij. Misschien is dit een optie, dan kun je toch je 'dreammachine' samenstellen ??
Uhhh dat heb ik een paar post terug al gezegd geloof ik....

• Smarron
Ik heb er inmiddels 1 gevonden. Het is een Jewel Brilliant 2750, de specs:

Processor (cache) P III 1000 MHz (256 Kb L2)
Beeldscherm (max. res.) 15.1" TFT (1024 x 768)
Geheugen (max.) 128 MB (640 MB)
Vaste Schijf 10 GB
CD-ROM 24x (intern)
DVD-ROM Optioneel (8x intern)
CD-Rewriter Optioneel (4x 4x 20x intern)
Floppy Disk Drive 1.44MB 3.5" (intern)
Videokaart VIA PN133, 128-bit 2D/3D
Videogeheugen 4x AGP Shared Memory Architecture (max 32Mb)
Geluidskaart Sound Blaster compatible
Modem K56flex/V.90 data-, fax-, voice-, modem
Netwerkkaart 10/100MBit LAN (UTP)
PC-Card 2 x CardBus type II, 1x type 3
Infrarood -
Poorten 1 x RJ-11 jack for modem, 1 x RJ-45 jack for LAN, IEEE1394/Firewire, 1 x DC-in jack for AC adapter, 1 x ECP/EPP compliant parallel port, 1 x external VGA port, P/S2 (muis of toetsenbord), TV out (S-Video), 1 x line-out jack, 1 x microphone-in jack, 2 x USB ports
Batterij type Li-Ion
Max. Levensduur Batterij 2.0 uur
Besturingssysteem (taal) -
Gewicht 3.0 Kg
Dimensies 308 x 254 x 37,5 mm
Garantie 1 Jaar Carry in
Overige bijzonderheden Draagtas

Upgrades heb ik:
8X DVD-Rom
384Mb SDRam
20Gb HD
Windows XP Home

Totale prijs incl. BTW: €2197,-

Verwijderd

Nou... Het is maar wat je wilt he.
Weet wel dat jouw 'eisen' soms simpelweg niet geven wat je wilt doordat op andere dingen is bespaard.

10GIG?!?! Weinig...
edit:
Ja, okee, ik kan niet lezen...

1024x786... Leuk.. Maar denk toch wel (NET ALS DE GULDEN) uit de tijd.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.paradigit.nl/images/voyg5.jpg

1 paradigit voyager december aanbieding
1 14,1" tft 56k+10/100 nic on board
1 cpu intel tualatin cel 1,2 ghz,256kb&coo
1 geheugen 128 mb on board
1 geheugen sodimm 128 mb - pc133
1 harddisk 20 gb e-ide 2,5" toshiba
1 slimline cd rom 24 speed
1 geen verzekering

Software:

1 microsoft windows xp home nl oem + lic.
1 ms works 2001 nl v6.0 oem cd + licentie

Externe onderdelen:

1 garantie: 1 jaar pick-up & return
1 garantie: 6 maanden garantie op accu

Opmerkingen:

Verkoper: Kostprijs basis set: 3598,66 ( 1633,-)

Uitleverlokatie: , Totaal bedrag opties: 0,-
Betaling: contant of pin

--------------------------------------------------------------------------------
Totaalbedrag bestelling inclusief B.T.W.:
--------------------------------------------------------------------------------
( 1633,-) 3598,66

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 22:52 schreef timotee het volgende:
Weet wel dat jouw 'eisen' soms simpelweg niet geven wat je wilt doordat op andere dingen is bespaard.

10GIG?!?! Weinig...
1024x768 uit de tijd???? hoe kom je daar dan bij?

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 21:19
die paradigit ziet er idd :9 uit
wat voor chipset zit erop ?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Sorry, maar als ik 1024x786 instel, lijkt het net of ik een vergrootglas heb. 1152 is toch minimaal. 1280 beter. 1600! WOO HOO! Hoger: waar is mijn vergrootglas...

Ja, ik ben vrij progressief. (1Ghz is langzaaaammm :P )

• HenkieNL

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Op donderdag 03 januari 2002 22:52 schreef timotee het volgende:

10GIG?!?! Weinig...
edit:
Ja, okee, ik kan niet lezen...

Volgens mij draait elk willekeurig TFT scherm op 1024x786, heeft toch iets te maken met het aantal pixels op het scherm? Correct me if I'm wrong.

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 22:55 schreef Bamibal het volgende:
die paradigit ziet er idd :9 uit
wat voor chipset zit erop ?
geen ID

Verwijderd

Nee, ik had IBM die kon alleen op 1600x1200. Het is wel fixed.

• HenkieNL

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Op donderdag 03 januari 2002 22:56 schreef timotee het volgende:
Nee, ik had IBM die kon alleen op 1600x1200. Het is wel fixed.
aha, maar dat heeft dan toch weer te maken met de grootte van het scherm of niet dan?

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 22:55 schreef Henkie20nl het volgende:

[..]

Volgens mij draait elk willekeurig TFT scherm op 1024x786, heeft toch iets te maken met het aantal pixels op het scherm? Correct me if I'm wrong.
nee dat is niet waar maar is wel de meest gangbare resolutie ja... ik zou hem niet hoger zetten iig...

Verwijderd

Nee, ligt eraan hoeveel pixels erin gepropt zijn. Je hebt dus gelijk..

• Smarron
Ok, misschien moet ik toch maar een kleiner scherm nemen als ik echt waar voor mijn geld wil hebben wat betreft extra accesoires enzo.

Wil ik even het volgende weten:
Ik heb 15,1" gezien en dat zag er erg groot uit! Heel mooi dus, vandaar dat ik die wil. Maar 14,1" scheelt weinig en is stukken goedkoper! Wie kan mij vertellen waarom ik geen 15,1" moet nemen!?

Welke laptops van mijn prijsklasse kunnen dan wel op 1152 of 1280 draaien?

• HenkieNL

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Ik hou me hier verder maar buiten, ik heb niet echt ervaring met laptops, alleen van de wetgeving rondom pc-prive projecten :P Succes ermee

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Kijk eens naar een sony vaio goedkoop
pas een AMD 1Gigahertz laptopje gekocht met alles erop en eraan.

Dus kijk eens naar een Sony goed en goedkoper als al deze merken bij elkaar :Y)

En hij werkt nog steeds goed.

Het was bij deze winkel http://www.degreef.nl/ goede ervaring mee en aardig goedkoop

• Smarron
Op donderdag 03 januari 2002 23:04 schreef Padje het volgende:
Kijk eens naar een sony vaio goedkoop
pas een AMD 1Gigahertz laptopje gekocht met alles erop en eraan.

En hij werkt nog steeds goed.
Heb je meer specs. en eventueel een link ?

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:37
[Correcting] Een LCD heeft inderdaad een lampje/transistor voor elke pixel. Echter, er worden al geruime tijd LCD's gemaakt (ook voor laptops) met resoluties van 1400x1050 en zelfs 1600x1200, genaamd UXGA en UXGA+. Een "willekeurige" LCD kan dus ook een andere resolutie hebben dan 1024x768.[/Correcting]

• HenkieNL

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Op donderdag 03 januari 2002 23:09 schreef Solarsparc het volgende:
[Correcting] Een LCD heeft inderdaad een lampje/transistor voor elke pixel. Echter, er worden al geruime tijd LCD's gemaakt (ook voor laptops) met resoluties van 1400x1050 en zelfs 1600x1200, genaamd UXGA en UXGA+. Een "willekeurige" LCD kan dus ook een andere resolutie hebben dan 1024x768.[/Correcting]
Ok, thanx, ik ben nooit te oud om te leren, ben ook nog niet zo oud eigenlijk ;)

Verwijderd

Bij TFT schermen ligt het allemaal net iets anders dan bij CRT en 1024x768 is inderdaad een standaard in TFT wereld (13-15 inch, al kunnen sommige 15" meer aan)... Dus daar moet je niet wakker over liggen..

Je kan voor de goedkopere merken gaan (Topline, Aldi, of de aanbiedingen die ik hier bij heb zien staan), maar je merkt het verschil (stabiliteit), vooral bij afwerkingen.. Vele scheurtjes, verf die eraf bladerd, onderdelen die niet werken...

Ik zou toch voor de merken gaan Dell, Toshiba, Compaq of iets dergelijks...

Ik heb een aantal Dell's gehad... Nooit problemen mee gehad, super service en een laptop die werkt als een desktop, makkelijke modules en altijd super schermen..
Nu werk ik met Toshiba, kwaliteit is goed, afwerking en zo ook, super stabiele componenten, instellingen zijn niet zo makkelijk als bij Dell (wat dieper zoeken), niet de makkelijkste laptop (ik vergelijk Toshiba met een Duitse automerk, je moet er van houden).
Voor Compaq geldt hetzelfde.. Even een verse install doen vanuit fabriek.. Beetje rommelen in de settings want nooit staat iets in 1 keer goed... Componenten zijn goed, niet zo stabiel als Toshiba of Dell..
Ik heb ook nog een Aldi laptopje hier staan (de laatste). Zit alles erop en eraan en voor een super prijs.. Ik heb er 4 dagen op gewerkt, 2 verse installs en vele ergenissen verder heb ik deze maar aan de kant geschoven.. Afwerking is niet flex, verf eraf, gammele behuizing. Maar wel super compleet voor de prijs..

Succes en zoek maar verder

• Kev0867
  • Laatst online: 12-12-2020
kan je binnen komen bij Office Centre??(pasje, of pasje lenen van iemand), daar hebben ze ook hele mooie aanbiedingen van laptops, ik zal daar maar even een kijkje nemen

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op donderdag 03 januari 2002 22:58 schreef Smarron het volgende:
Ik heb 15,1" gezien en dat zag er erg groot uit! Heel mooi dus, vandaar dat ik die wil. Maar 14,1" scheelt weinig en is stukken goedkoper! Wie kan mij vertellen waarom ik geen 15,1" moet nemen!?
Een 15" TFT heeft een net zo groot viewable gebied als een 17" CRT monitor. Hier ontstaat al snel verwarring bij de laptopkopers in spe die zelf weten hoe een simpele CRT monitor eruitziet. Een 14" TFT is vergelijkbaar met een 16" CRT (die overigens niet bestaat :? ), dus beslist wel te overwegen. Ik heb zelf een IBM Thinkpad X20 met een 12" TFT en die heeft een ongeveer een net zo groot viewable gebied als een 15" CRT schermpje. Op die 12" TFT kun je makkelijk 1024x768 doen. Daar ben ik wel tevreden mee, voor snel tussendoor werken. Normaal (op werk) hangt er wel een 17" CRT aan, dan stel ik de Ati Rage-M ff op 1280x1024 (de chip kan max 1600x1200 aan), evenals een fatsoenlijk toetsenbord en muis ;)

Verwijderd

hoezo kwam je bij Dell niet uit met F5000.

15.0(1400x1050)
1000Mhz
128(weet je wilde 256 maar geheugen is mij dell erg duur, bestel bij corsair bij)
100/10lan+modem
touchpad+stick ( alletwee zijn aanwezig )
XP en office krijg je er ook bij.

extra's

Geforce 2 Go
2de accu(je kunt de 2 accu's er samen met een dvd speler instoppen, je moet dan wel je fdd missen :'( , dit is de enige manier om aan 3 uur werken op je accu('s) te kunnen komen)
dvd-speler

je zult het helaas dus met maar 128Mb moeten doen, en ook maar een 20 Gb Hdd.

Het gaat hier trouwens om een inspiorion 8100, en een geforce 2 Go vindt je nergens ( behalve dan nog F8000+ toshiba's ), 2 accu's zie je ook weinig.

Tip: als je geen zin hebt om geheugen ergens anders vandaan voor 25% van de dell prijs te bestellen. Dan moet je gewoon die 1000Mhz proc eruit kicken, 866 is gruwelijk snel, en renderen doe je niet op je laptop. Ook zo je de 2de accu kunnen laten liggen, maar die is nou net wel leuk bij een laptop.

p.s. we zitten altijd nog op het tweakers forum, wrm klok je een 866 niet over!!! Die lager geklokte proc's willen altijd super overklokken.

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 23:04 schreef Padje het volgende:

goedkoper als al deze merken bij elkaar, jah dat moet haast wel >:)

Maar ff series, sinds wanneer is sony goedkoop? Ik heb ff op de site gekeken, en ik zag maar 1 laptop onder de F5000 van sony ( en die was niet geprijst dus 0.00 euro ). En dan was er nog zo ding tussen de pda en een notebook in, dat geld ook niet echt.

• Rollerjooster
  • Laatst online: 08-05 11:48

Rollerjooster

OhNoNotHim

Koop gewoon een Dell, die dingen zijn echt, tsja, geweldig. Ik heb een paar maanden terug de forums doorgespit met hetzelfde budget, en daaruit viel maar één conclusie te trekken: Dell levert de beste shit. Laat je niet gek maken door de specs van andere systemen; Ik moet de laptop nog tegenkomen die de Dell Inspiron verslaat met dezelfde specs. En dan heb ik het nog niet eens over de kwaliteit van het scherm gehad. Masturbabel gewoon.
Nadeel: Het duurt #%*& lang voordat je dat kreng binnenhebt na je bestelling. Een maand of 2 kan je gerust uittrekken. Zie hiervoor ook de Shop Survey.

Forza Mucca!

• Smarron
Ik denk toch maar dat ik voor een Dell ga, dan de Inspiron 8100. Werkgeheugen moet ik dan even voor lief nemen en ergens anders bestellen. Iemand goedkope winkels daarvoor?

Ik wordt echter echt niet vrolijk van de shopsurvey van Dell. Service en levering zijn slecht. Dit weerhoudt me nu al om een Dell te kopen, terwijl de laptops zelf wel in orde zijn. Ik heb geen zin om 2 maanden te moeten wachten op een bestelling, terwijl ze op de website zeggen dat het ongeveer een week kan duren.

Zijn de Dell's ook gewoon in andere winkels te koop? Zo ja, waar? Als dat niet zo is, ben ik toch geneigd uit te wijken naar een ander merk ...

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

offtopic:
[quote]
Op vrijdag 04 januari 2002 02:01 schreef Rollerjooster het volgende:
[bla] Masturbabel gewoon [bla]
[/quote]

:D LOL :D

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 06:24 schreef Smarron het volgende:

Ik wordt echter echt niet vrolijk van de shopsurvey van Dell. Service en levering zijn slecht. Dit weerhoudt me nu al om een Dell te kopen, terwijl de laptops zelf wel in orde zijn. Ik heb geen zin om 2 maanden te moeten wachten op een bestelling, terwijl ze op de website zeggen dat het ongeveer een week kan duren.

Zijn de Dell's ook gewoon in andere winkels te koop? Zo ja, waar? Als dat niet zo is, ben ik toch geneigd uit te wijken naar een ander merk ...
Ik heb vanochtend een Inspiron 8100 besteld, ben benieuwd hoe lang dat gaat duren.

• Kev0867
  • Laatst online: 12-12-2020
hopelijk niet lang voor je, maar ik moest 5 weken w8en..

• Smarron
Op vrijdag 04 januari 2002 11:36 schreef Kev0867 het volgende:
hopelijk niet lang voor je, maar ik moest 5 weken w8en..
Dat wil ik dus al voorkomen. Ik moet helaas naar een ander merk uitwijken. Iemand suggesties?

Verwijderd

Uhmm.. Service van Dell slecht??? :? :? Geloof mij maar... Een betere service geven ze nergens!!! Met levering heb ik nog nooit problemen mee gehad en een gangbaar model is zeker leverbaar binnen een week! :D

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 11:55 schreef Laptom het volgende:

Uhmm.. Service van Dell slecht??? :? :? Geloof mij maar... Een betere service geven ze nergens!!! Met levering heb ik nog nooit problemen mee gehad en een gangbaar model is zeker leverbaar binnen een week! :D
Ik ben benieuwd, ik heb er een besteld met zo'n nieuwe Radeon 7500 kaart.

• Smarron
Op vrijdag 04 januari 2002 11:55 schreef Laptom het volgende:

Kijk, ik heb de shop survey gelezen en daar zijn gewoon teveel mensen die slechte ervaringen met levertijd en service. Dat is niet zo voor iedereen, maar wil het risico gewoon niet nemen.

Verwijderd

Ik zou eens kijken naar IBM ThinkPad laptops. Sinds 1994 heb ik 3 IBM laptops gehad en heb er serieus nooit 1 probleem mee gehad. Ik weet alleen niet of er IBM laptops zijn met een touchpad i.p.v. zo'n klein stickje, maar ik vind zo'n stickje veel handiger werken.

Neem geen Topline: een kennis van me heeft een Topline laptop gehad en kon dat ding elke 6 maanden opsturen met defecten, zoals kapot scherm of een niet werkende CD-ROM speler...

• makkie
  • Laatst online: 24-08-2025
is dit misschien iets

Processor Intel PIII 1Ghz 256Kb cache

Scherm 14,1" TFT XGA ( 1024x768) 32bit
Video 4 - 32Mb regelbaar
Memory 128Mb
Harddisk 15Gb 2,5"
Floppy Drive 1,44Mb intern
Operating Software Keuze uit: MS Windows Millennium/ MS Window '98 / MS XP Home Edition
MS Windows 2000 professional / MS Windows XP Professional*
Sound On board 3D 16Bits
Cdrom / DVDRom 24x speed intern / 8x speed intern
Modem 56Kbps V.90 Fax/Voice
IR ja
PC-Card 1x type II / Zoomed Video / Cardbus
Afmetingen 30 x 24,5x 3,8
gewicht 2,9Kg inclusief batterij
Toetsenbord Windows-85 toetsen
Pointing device Touchpad
Netwerkkaart 10/100 Lan RJ45
Power management SMM / APM 1,1 & ACPI 1,0
Draagtas Luxe draagtas gratis
*Garantie 1 jaar pick up and return ( 2e en 3e jaar optioneel ) Advies verkoop

Omschrijving Euro NLG
Nexus Compagno Intel PIII 1Ghz Windows ME 1579 3479,66
Nexus Compagno Intel PIII 1Ghz Windows '98 1579 3479,66
Nexus Compagno Intel PIII 1Ghz Windows 2000 Prof.€1659 fl 3655,95
Nexus Compagno Intel PIII 1Ghz Windows XP Professional €1659 fl3655,95

excl. BTW

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Heb hier een Toshiba Sattelite Pro staan (halaas niet van mij :( ) en ik vind het echt een waanzinnig fijn ding. Celeron 700 + 64Mb, maar Win2k loopt echt super! Vooral dit stikje vind ik vele male fijner dan zo'n gaar touchpad geval!

Verwijderd

Ik denk toch maar dat ik voor een Dell ga, dan de Inspiron 8100. Werkgeheugen moet ik dan even voor lief nemen en ergens anders bestellen. Iemand goedkope winkels daarvoor?
Je hebt voor dell laptops cas2 sodimm nodig(dit om te voorkomen dat je geheugen ergens anders koopt), echter er zijn grote geheugenboeren die dit speciale geheugen leveren voor een fractie van de prijs die dell vraagt.

tip:

http://www.crucial.com/

en ff al die stappen invullen=>dell=>inspirion=>8100 enzovoort. Een hoop mensen hebben hier bestelt, en ik heb er nooit iets slechts gehoort. Komt echter wel uit Engeland, dus er kan ff overheen gaan.

Verwijderd

Ff kijken hoor 128 mb geheugen kost bij www.degreef.nl fl. 170. De laptop kost fl. 4445,-- + 170 = fl. +/- 4620.
Moet je nog ff kijken voor een office oem versie kan ik niet vinden op de site hebben ze vast wel.
http://www.degreef.nl/shop/view.asp?pid=131125

Das je laptop, met cd-rw ipv. dvd kost ie fl. 100,-- meer.
Maar je kan beter dvd nemen, cd-rw heb je vast wel in je huis pc zitten dmv. intern netwerkje gooi je je rotzooi over en brand je op cd. Verder is de harddisk 20gig maar denk meer dan voldoende.

Of neem deze:
http://www.degreef.nl/shop/view.asp?pid=147387

Je moet maar zelf ff kijken op www.degreef.nl
Btw speel jij spelletjes op je werk ofzo, als je al een pc hebt hoe je toch niet zoveel |:(

• Smarron
Ik ben al druk bezig met het bekijken van diverse sites, maar de keuze hebben tot fl. 5000,- is het gewoon erg moeilijk kiezen.

Na het lezen van een aantal reacties en wat brainstormen ben ik tot de volgende conclusie gekomen over welke hardware ik 100% zeker in mijn configuratie wil hebben:

- 15,1"
- DVD-Rom
- Netwerkkaart
- 20Gb HD
- PIII 1,0Ghz

De rest is neem ik aan wel simpel uit te breiden?
- SDRam ?
- Batterij
- GeForce2 Go ??

Het moet toch wel mogelijk zijn om dan incl. Office en Windows onder de fl. 5000,- te blijven ?!

Ben ik trouwens te veeleisend als het gaat om de 1,0Ghz processor? Is een PIII 800 ook voldoende?

Verwijderd

Kijk op www.dell.nl

-> thuis -> notebooks -> choose inspiron 8100 -> recommended systems en dan de 2e aanbieding.

Dat is precies wat je zoekt.

1Ghx
256 Mb geheugen
30 Gb disk
Geforce 2 Go 32 Mb
DVD speler
etc. etc.

voor 4730 incl. btw.

Ik heb ook dat ding besteld voor mijn PC prive en ik ga gewoon wat bij betalen voor een nog vettere combinatie :)

• Padje
  • Laatst online: 19-05-2025
Op vrijdag 04 januari 2002 01:49 schreef The Rapier het volgende:

[..]

goedkoper als al deze merken bij elkaar, jah dat moet haast wel >:)

Maar ff series, sinds wanneer is sony goedkoop? Ik heb ff op de site gekeken, en ik zag maar 1 laptop onder de F5000 van sony ( en die was niet geprijst dus 0.00 euro ). En dan was er nog zo ding tussen de pda en een notebook in, dat geld ook niet echt.
Maar goed dat was rond 10 Oktober toen ik hem besteld had maar goed vergeleken met een Toshiba en Dell was ie het goedkoopst kan best zijn dat ie niet meer op de pagina van de degreef staat :Ž(

• Smarron
Op zaterdag 05 januari 2002 00:37 schreef Douwe het volgende:
Kijk op www.dell.nl

-> thuis -> notebooks -> choose inspiron 8100 -> recommended systems en dan de 2e aanbieding.

Dat is precies wat je zoekt.

1Ghx
256 Mb geheugen
30 Gb disk
Geforce 2 Go 32 Mb
DVD speler
etc. etc.

voor 4730 incl. btw.

Ik heb ook dat ding besteld voor mijn PC prive en ik ga gewoon wat bij betalen voor een nog vettere combinatie :)
Die Inspiron wilde ik ook al zeker bestellen, alleen de shopsurvey van Dell was gewoon erg slecht. De Dell zelf lijkt me erg strak!

Ik ga waarschijnlijk gewoon voor 128Mb. Uitbreiden doe ik wel bij een andere shop die goedkoper is, net als de GeforceGo 32Mb.

Nog een klein vraagje als ik inderdaad die Dell bestel, welke Ethernetkaart moet ik hebben? Ik heb internet via Chello.
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~r.angenois/Modem.jpg

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-05 19:21
Ik zit met een soort gelijk probleem.

Ik heb/had 2 budgetten voor laptops.

1ste ter waarde van 2650 gulden ( kon ik wel iets overheen, 3200 was echt maximaal!
En 1 van 5000 gulden.

Medio december heb ik van een redeljk onbekend merk Gericom een laptop bij de Mediamarkt gekocht ( Gericom verkoopt wel de meeste notebooks in Europa afgelopen jaar )
Aldi en Lidl stunten ook met Gericom notebooks af en toe.

Voor 2999 gulden had ik.
Celeron 1.2Gh Taluatin.
256mb
14.1Tft
DVD
15Gb
Netwerk/Modem
Lithium Ion accu
etc etc etc.
INCLUSIEF 2 jaar pick up and return GARANTIE! :7

Ik ben ZEER tevreden over dat Systeem, heel mooi scherm, redelijk stevige behuizing.

Ik heb het luxe probleem dat ik nu nog 5000gulden te besteden heb aan een laptop voor mezelf. En ik MOET een DIKKERE/VETTERE/SNELLERE configuratie hebben dan die Gericom! En dat is me niet gelukt.

Wil ik bij dell.nl op een soortgelijke config uitkomen, dan zit ik al aan de 5800 gulden! :'(

Dingen waar ik op tippel zijn.
15.1TFT
Meer geheugen.
Snellere video ( niet zo moelijk met die onboard Sis kaart )
Grotere harddisk
Meer Megahertzen ! ( Problem Numero 1, want hoger dan 1.2ghz kom je niet)
DVD/CDwriter combo
Om nog maar te beginnen, en dan binnen de 5k te blijven :)

American Express vraagbaak

Verwijderd

Waarschijnlijk die combo die 110 piek extra kost. Modem + 100 Mbit netwerk kaart. Die heb ik ook besteld.

Mijn (hele korte) ervaring met Dell is tot nu toe nog positief. Gisteren het ding besteld met een Radeon 7500 kaart er in. Bleek helaas niet mogelijk met een 1400x1050 scherm dus ik werd terug gebeld en ze zou het uitzoeken. Kwam ik van m'n werk terug gisteravond werd ik rond 1800 nog thuis gebeld, ze had alles nagekeken en netjes uitgezocht. Toen heb ik maar een 1600x1200 scherm besteld omdat ik perse die Radeon wilde hebben.

• Stinger_Ventura
Op zaterdag 05 januari 2002 12:37 schreef Smarron het volgende:

[..]

Die Inspiron wilde ik ook al zeker bestellen, alleen de shopsurvey van Dell was gewoon erg slecht. De Dell zelf lijkt me erg strak!

Ik ga waarschijnlijk gewoon voor 128Mb. Uitbreiden doe ik wel bij een andere shop die goedkoper is, net als de GeforceGo 32Mb.

Nog een klein vraagje als ik inderdaad die Dell bestel, welke Ethernetkaart moet ik hebben? Ik heb internet via Chello.
[afbeelding]
volgnes mij kan je het videogeheugen van die Geforce niet zomaar uitbreiden! Ben ik wel vrij zeker van. Je moet dit dus bij Dell zelf bestellen bij aanschaf.

Intern netwerkkaartje lijkt me toch voldoende om Chello met te draaien!? Die Modem/Netwerk combo voldoet perfect neem ik aan!

• Smarron
Op zaterdag 05 januari 2002 13:12 schreef Stinger_Ventura het volgende:

volgnes mij kan je het videogeheugen van die Geforce niet zomaar uitbreiden! Ben ik wel vrij zeker van. Je moet dit dus bij Dell zelf bestellen bij aanschaf.

Intern netwerkkaartje lijkt me toch voldoende om Chello met te draaien!? Die Modem/Netwerk combo voldoet perfect neem ik aan!
Ik dacht dat je zo'n kaartje er altijd aan de zijkant los in kon klikken! Hmm, heb ik dan toch verkeerd begrepen.
Op zaterdag 05 januari 2002 13:11 schreef Douwe het volgende:
Waarschijnlijk die combo die 110 piek extra kost. Modem + 100 Mbit netwerk kaart. Die heb ik ook besteld.

Mijn (hele korte) ervaring met Dell is tot nu toe nog positief. Gisteren het ding besteld met een Radeon 7500 kaart er in. Bleek helaas niet mogelijk met een 1400x1050 scherm dus ik werd terug gebeld en ze zou het uitzoeken. Kwam ik van m'n werk terug gisteravond werd ik rond 1800 nog thuis gebeld, ze had alles nagekeken en netjes uitgezocht. Toen heb ik maar een 1600x1200 scherm besteld omdat ik perse die Radeon wilde hebben.
En met die Radeon 7500 is het goed spellen te spelen ? Of heb ik dan al genoeg aan de 32Mb van Geforce. Dat 1200*1600 scherm spreekt me ook heel erg aan!

Dus als ik het goed begrijp kan ik alleen het geheugen zo'n beetje uitbreiden ...

Waarvoor is die Multi Bay eigenlijk? Is dat een extra ruimte om nog meer troep kwijt te kunnen zoals een harde schijf of een CD-Rom ?

Verwijderd

Op zaterdag 05 januari 2002 13:10 schreef Stinger_Ventura het volgende:
Ik heb het luxe probleem dat ik nu nog 5000gulden te besteden heb aan een laptop voor mezelf. En ik MOET een DIKKERE/VETTERE/SNELLERE configuratie hebben dan die Gericom! En dat is me niet gelukt.

Wil ik bij dell.nl op een soortgelijke config uitkomen, dan zit ik al aan de 5800 gulden! :'(

Dingen waar ik op tippel zijn.
15.1TFT
Meer geheugen.
Snellere video ( niet zo moelijk met die onboard Sis kaart )
Grotere harddisk
Meer Megahertzen ! ( Problem Numero 1, want hoger dan 1.2ghz kom je niet)
DVD/CDwriter combo
Om nog maar te beginnen, en dan binnen de 5k te blijven :)
Je moet wel realistisch blijven, jij wilt voor heeeel weinig geld op de eerste rang zitten.

Als je bij Dell op de website kijkt moet je altijd de aanbiedingen bij 'Recommended systems' bekijken. Als je de configuraties die daar staan op de hoofdpagina invult kom je 500 tot 1000 piek duurder uit.

Verwijderd

Op zaterdag 05 januari 2002 13:24 schreef Smarron het volgende:

[..]

Ik dacht dat je zo'n kaartje er altijd aan de zijkant los in kon klikken! Hmm, heb ik dan toch verkeerd begrepen.
[..]

En met die Radeon 7500 is het goed spellen te spelen ? Of heb ik dan al genoeg aan de 32Mb van Geforce. Dat 1200*1600 scherm spreekt me ook heel erg aan!

Dus als ik het goed begrijp kan ik alleen het geheugen zo'n beetje uitbreiden ...

Waarvoor is die Multi Bay eigenlijk? Is dat een extra ruimte om nog meer troep kwijt te kunnen zoals een harde schijf of een CD-Rom ?
Dat ding van dell is een interne modem/netwerk kaart geloof ik. Je hoeft dan geen PCMCIA slot te gebruiken.

Die Radeon kaart is 60 tot 100% sneller dan die GeForce 2 32 Mb dus uitermate geschikt voor spelletjes.

1600x1200 is wel heel erg groot, maar ik heb op dat Dell Forum wel een aantal tips gelezen zodat je de letters onder de icons etc. etc. groter kunt maken zodat het zonder vergrootglas nog leesbaar is.

In die multibay kun je inderdaad een 2e cdrom/writer/dvdspeler/harde schijf stoppen.

Verwijderd

Dit kun je trouwens kwijt op 1600x1200:

http://www.c-zone.net/zts/dell1600x1200uxga.jpg

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zaterdag 05 januari 2002 13:30 schreef Douwe het volgende:

[..]

Dat ding van dell is een interne modem/netwerk kaart geloof ik. Je hoeft dan geen PCMCIA slot te gebruiken.
Ik heb hier een C600 met die combo, en ik kan je vertellen dat dat heeeel goed bevalt.
Geen geklooi met insteekkaarten, NIC werkt ook onder linux (3com vortex/boomerang drivers), alleen het modem nog niet (controllerless, helaas).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Smarron
Tot nu toe heb ik deze configuratie:

- Pentium III 933Mhz (Snel genoeg denk ik :))
- 15,0" TFT UXGA (1600*1200 zeer gaaf Douwe!)
- 128Mb SDRam (zelf uitbreiden, anders kom ik over mijn budget :))
- 20Gb HD (groot zat)
- 64Mb ATi Radeon 7500 (vette performance, beter dan mijn GF2Ultra!)
- 8x DVD-Rom (leuk voor in de trein, RW heb ik niet nodig)
- Internal Combo 10/100 NIC & 56K modem (voor Sjello)
- Windows XP Home NL (verplicht voor PC Prive)
- Works Suite 2001 NL (idem)

Totale prijs incl. BTW: € 2255,51 (fl. 4970,50)

Extra accu kan ik altijd nog wel kopen.

Dit is toch wel een leuke configuratie?! En precies onder het maximum budget!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Extra accu's zijn los nogal prijzig, en ik vind het altijd wel prettig om er één geladen n m'n tas te hebben.

Ik zou 'm erbij nemen, maar dat ben ik natuurlijk ;)

DVD is combo of puur DVD?

Vergeet niet voor C-Hell-o te controleren of je een willekeurige NIC kunt gebruiken, anders kun je de HD bellen om je MAC adres door te geven (Chello/A2000+lancity modem bijvoobeeld werkt op mac-adres)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Stinger_Ventura
Ik vind het trouwens SCHANDELIJK dat Dell 150 gulden verzendkosten durft te vragen!
Besteed je dikke 5000 gulden, en dan mag je nog 150pieken betalen ook.
25 Euro max voor verzendkosten ofzo is wel redelijk, maar dit is het 3 voudige!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

...is dacht ik wel inclusief verzend-verzekeringskosten.

• Smarron
Op zaterdag 05 januari 2002 14:13 schreef BackSlash32 het volgende:
Extra accu's zijn los nogal prijzig, en ik vind het altijd wel prettig om er één geladen n m'n tas te hebben.

Ik zou 'm erbij nemen, maar dat ben ik natuurlijk ;)

DVD is combo of puur DVD?

Vergeet niet voor C-Hell-o te controleren of je een willekeurige NIC kunt gebruiken, anders kun je de HD bellen om je MAC adres door te geven (Chello/A2000+lancity modem bijvoobeeld werkt op mac-adres)
Dan kom ik dus over het budget heen. Ik kan natuurlijk wel een losse bestelling doen op een andere bon, zullen ze heus geen probleem vinden.

Alleen de DVD-Rom.

Hoe kan ik dat conroleren voor die willekeurige NIC ? Ik heb in ieder geval nog die oude COM21 modem van Chello.

Verwijderd

Op zaterdag 05 januari 2002 13:58 schreef Smarron het volgende:

- 20Gb HD (groot zat)

Lekker bakje toch ;-)

Alleen jammer dat die verzendkosten zo hoog zijn.

Bij mijn systeem heb ik ook die extra 2 jaar garantie genomen. Ik wil dat ding vrij intensief gaan gebruiken en als naar 2 jaar een display scharnier kapot gaat wil ik dat niet zelf hoeven betalen. Kost wel vrij veel, 550 piek excl. btw maar dat moet dan maar.

Ik heb het ook als PC-PRIVE gedaan, nu kost het me ongeveer 1000 piek die ik zelf moet betalen, de rest is vakantiedagen, atv en overuren.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zaterdag 05 januari 2002 14:23 schreef Smarron het volgende:
Hoe kan ik dat conroleren voor die willekeurige NIC ? Ik heb in ieder geval nog die oude COM21 modem van Chello.
Dacht dat je met een com21 gewoon kon overprikken :)

Wel eerst ipconfig /release of winipcfg > release doen voor die nics.

• Smarron
Op zaterdag 05 januari 2002 23:49 schreef BackSlash32 het volgende:

Dacht dat je met een com21 gewoon kon overprikken :)

Wel eerst ipconfig /release of winipcfg > release doen voor die nics.
Wat is een NIC nu precies?
Hoef ik niet alleen de IP-configuratie in te stellen dus?

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 12:03 schreef Smarron het volgende:

[..]

Wat is een NIC nu precies?
Hoef ik niet alleen de IP-configuratie in te stellen dus?
Volgens mij is een NIC gewoon een netwerkkaart.

• joosd
  • Laatst online: 05-05 14:50
acer heeft een hele leuke aanbieding die aan alles voldoet,

ACER TRAVELMATE 614TXCI PIII-1GHZ 14.1TFT 128MB WI

CPU : PIII-1000MHZ 256KB CACHE DVD/CD : DVD+CDRW comboDISPLAY : 14.1" TFT HDD: 30GB VGA: 12MB FDD: optioneel USB GEHEUGEN: 128MB (UITBREIDBAAR TOT 512MB) SOUND: 16 BIT 3D MODEM: 56K INTERN 56k6 OS : WINDOWS 2000 NETWERK : 10/100Mbps LAN INCL: SmartCard Reader
GARANTIE: 1JR ULTRA PORTABLE, SLECHTS 2.2KG!

wij hebben er op het werk 2 keer 1 besteld voor 4000 gulden ex btw ex diskdrive en die kost 179,-- gulden

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 12:48 schreef joosd het volgende:
acer heeft een hele leuke aanbieding die aan alles voldoet,

ACER TRAVELMATE 614TXCI PIII-1GHZ 14.1TFT 128MB WI

CPU : PIII-1000MHZ 256KB CACHE DVD/CD : DVD+CDRW comboDISPLAY : 14.1" TFT HDD: 30GB VGA: 12MB FDD: optioneel USB GEHEUGEN: 128MB (UITBREIDBAAR TOT 512MB) SOUND: 16 BIT 3D MODEM: 56K INTERN 56k6 OS : WINDOWS 2000 NETWERK : 10/100Mbps LAN INCL: SmartCard Reader
GARANTIE: 1JR ULTRA PORTABLE, SLECHTS 2.2KG!

wij hebben er op het werk 2 keer 1 besteld voor 4000 gulden ex btw ex diskdrive en die kost 179,-- gulden
Die 256 kb cache duidt erop dat het geen mobile CPU is.

Dit alles kost 4973.01 inc btw, dan zou ik toch echt een dell genomen hebben...

• Smarron
Op zondag 06 januari 2002 12:53 schreef PJSCHRIJVER het volgende:

Die 256 kb cache duidt erop dat het geen mobile CPU is.

Dit alles kost 4973.01 inc btw, dan zou ik toch echt een dell genomen hebben...
Precies, en dan heb ik nog een 15" scherm ook !! Ik hou het voorlopig echt bij die Dell, totdat iemand goedkopere aanbiedingen kan aanraden die ook een 15" scherm hebben.

Verwijderd

Speciaal voordegene die ook op dell talk rondsnuffelen ,
wat is jullie mening over al die discussie`s die er lopen
over de radeon kaart ?
Schijnt dus een wereld kaart te zijn , maar alweer een grote maar ??
Slechte drivers , geen contrast , slecht beeld ?
Ook daar zijn de meningen verdeeld maar het merendeel schijnt het aan het scherm te wijten , wel lekker als je maar keuze heb uit 1 type scherm :?

Was er voor men eigen al een tijdje uit wat het zou worden volgende maand , maar begin nu toch wel een beetje te twijfelen .

Verwijderd

Ik heb ook die Inspiron 8100 met 7500 Radeon kaart besteld maar inderdaad, nu zijn er mensen die vinden dat het contrast een stuk slechter is dan die van de Nvida Geforce 2. Dit kan natuurlijk ook nog aan drivers liggen want de kaart is nog zwaar nieuw.

Nadeel van die forums is dat je er vaak alleen mensen met een probleem tegenkomt, daar moet je je niet op gaan verkijken.

Andere mensen die problemen hebben met het contrast hebben al opgemerkt dat dat ook aan de fabrikant van het LCD gedeelte kan liggen.

Ik wacht gewoon in spanning af ....

Verwijderd

Mjaa... Ik vond het ook jammer dat ze niet zo scherp zouden zijn. En aan het scherm zou het blijkbaar niet liggen want er was een kerel die 2 identieke schermen had (IBM geloof ik) en bij de radeon was ie minder scherp.

Nu maar hopen dat het aan de drivers ligt...

EDIT: Nu blijkt het toch aan het LCD scherm te liggen :? Las het juist op Delltalk :)

Verwijderd

Phew, da's weer een pak van m'n hart.

Op delltalk hebben ze het ook vaak over het feit dat die Inspirons een beetje slorig geassembleerd zijn. Ik heb een paar weken geleden een keer gevraagd naar de meningen van andere europeanen (die dus ook zo'n ding uit Ierland krijgen). Zij waren wel aardig te spreken over de kwaliteit, hopelijk worden ze dan voor ons netter in elkaar gezet dan dat in de USA gebeurd.

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 20:57 schreef ForMatPrO het volgende:

EDIT: Nu blijkt het toch aan het LCD scherm te liggen :? Las het juist op Delltalk :)
Klopt , just for the record hier de conclussie :

Ok folks, since I have to send my 8100 with the GeForce card back to Dell tomorrow, and since I also have been extremely disappointed with the appearance with the ATI card, I just did the test that told me what the problem is. I swapped the display panels on the two machines

...and guess what?

It's the LCD...it's NOT the Radeon card.

Now that I have switched the display panels, the one with the GeForce card is washed out, a little fuzzy, and the whites have a slightly yellow cast, while the one with the ATI card is sharp as a knife and crystal clear. This is just the opposite of what I had before the switch.

Nou vraag ik me af , als je dit zou hebben , en net als deze persoon het ook overduidelijk kan aantonen , zou je dan een ander scherm krijgen ?

Verwijderd

die gast had het geluk dat hij er twee naast elkaar had staan zodat hij het kon vergelijken.

Het wordt mijn eerste laptop dus ik zou waarschijnlijk zo onder de indruk zijn dat het mij niet eens op zou vallen.

Helaas ken ik nog niemand met ook zo'n 8100 anders konden we dat mooi vergelijken.

Weet iemand trouwens of je in NL ook die 30 dagen niet-goed-geld-terug policy hebt?

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 22:14 schreef Douwe het volgende:

Helaas ken ik nog niemand met ook zo'n 8100 anders konden we dat mooi vergelijken.

Weet iemand trouwens of je in NL ook die 30 dagen niet-goed-geld-terug policy hebt?
Dat van die policy weet ik eigenlijk niet , denk dat ik morgen maar eens even ga bellen .

Nog even iets anders , er word heel erg geklaagd over contrast , maar bij mijn weten kan je bij een tft scherm alleen maar de brightness in stellen en contrast zowiezo niet . Althans dat is bij mijn cpx zo .
Dan zou het dus in dit geval wel een driver kwestie kunnen zijn . Nou heb ik nog niet kunnen vinden of er ook mensen zijn op dell talk die de XP 6006 hebben geprobeerd van rage3d . Heb die net op m`n pc geinstalleerd en daar stonde de radeon mobille ook tussen .

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 22:25 schreef Hunger het volgende:

[..]
Nog even iets anders , er word heel erg geklaagd over contrast , maar bij mijn weten kan je bij een tft scherm alleen maar de brightness in stellen en contrast zowiezo niet . Althans dat is bij mijn cpx zo .
Dan zou het dus in dit geval wel een driver kwestie kunnen zijn
Dat klopt volgens mij, alleen brightness kun je instellen. Ik kwam wel een berichtje van iemand tegen op Delltalk van iemand die helemaal gek werd van alle knopjes en keuzes etc. etc. waarmee die Radeon 7500 te configuren was. Waarschijnlijk moet je zelf ff gaan tweaken voor je ideale settings.

Verwijderd

Heb net een mailtje naar dell gestuurd , met de vraag of die 30 dagen policy hier ook geld , zo gauw als ik antwoord heb zal ik het hier wel posten.

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 22:46 schreef Hunger het volgende:
Heb net een mailtje naar dell gestuurd , met de vraag of die 30 dagen policy hier ook geld , zo gauw als ik antwoord heb zal ik het hier wel posten.
Dan zou het kunnen dat je lang mag wachten >:)

Ik heb +- 1 maand geleden een mailtje naar ze gestuurd en nog steeds niet ontvangen... Hopelijk heb je meer geluk :)

Verwijderd

hebben jullie ook al eens gekeken naar die nieuwe NV17 van Nvidia? Zou die veeel sneller zijn als die ATI Radeon?

Dat is altijd het rotte van nieuwe spullen kopen, een paar maanden later is er altijd wel wat leukers te koop voor minder geld. Maarja, ik heb hem nu al besteld dus ik moet het maar afwachten :)

• Smarron
Op zondag 06 januari 2002 22:46 schreef Hunger het volgende:
Wens ik je succes. Ik heb gisteren het programma Kassa gekeken, werd de top 10 van langste wachttijden van helpdesks laten zien. Natuurlijk stonden daar UPC en KPN in.... Maar DELL stond vet op nummer 1!!!

Toch wil ik een Dell laptop kopen.

Dat probleem met een slecht TFT-schermpje van Dell kan misschien wel kloppen, zolang je maar kan vergelijken. Ik denk dat ik heus wel blij zal zijn als ik zo'n ding in huis heb gehaald!

Sommige minpuntjes moet je op de koop toenemen. Aan elke PC mankeert wel wat zal ik maar zeggen.

Wie heeft er al wel die 8100 Inspiron met ATI-kaart erin zitten?

Verwijderd

Op maandag 07 januari 2002 00:07 schreef Smarron het volgende:

[..]

Wens ik je succes. Ik heb gisteren het programma Kassa gekeken, werd de top 10 van langste wachttijden van helpdesks laten zien. Natuurlijk stonden daar UPC en KPN in.... Maar DELL stond vet op nummer 1!!!

Wie heeft er al wel die 8100 Inspiron met ATI-kaart erin zitten?
Ik heb vrijdag gebeld en werd direct doorgeschakeld met een zeer aardige en behulpzame dame. Absoluut geen klachten.

De ATI 7500 Inspiron 8100 is onderweg, zodra ik wat meer details/indrukken heb zal ik dat zeker laten weten.

• Smarron
Op maandag 07 januari 2002 00:14 schreef Douwe het volgende:

Ik heb vrijdag gebeld en werd direct doorgeschakeld met een zeer aardige en behulpzame dame. Absoluut geen klachten.
Dan bel ik ook even morgenochtend. Ben trouwens benieuwd of ze ook 2 facturen kunnen maken ofzo. Blijf ik lekker handig binnen het budget van die fl. 5000,- en de extra troep doe ik gewoon op een andere factuur laten zetten. Dan hoef ik verder ook niet moeilijk te doen.

Zou dat probleem met die ATi aan die LCD van UXGA(1600*1200) kunnen liggen? Dat als je bijvoorbeeld dat scherm neemt i.c.m. een GF2 Go ook het probleem van het onscherpe hebt ?

Verwijderd

Op maandag 07 januari 2002 00:21 schreef Smarron het volgende:

[..]

Zou dat probleem met die ATi aan die LCD van UXGA(1600*1200) kunnen liggen? Dat als je bijvoorbeeld dat scherm neemt i.c.m. een GF2 Go ook het probleem van het onscherpe hebt ?
Yep, de problemen op Delltalk waren terug te leiden naar problemen met het LCD scherm. Een persoon heeft een slecht scherm op de Ati verwisseld met een goed scherm dat op een Geforce 2 combinatie zat. Daarna was het beeld van de Ati machine goed en de Geforce bagger, het lag dus puur aan het LCD scherm.

• Smarron
Op maandag 07 januari 2002 08:43 schreef DeadLock het volgende:

Yep, de problemen op Delltalk waren terug te leiden naar problemen met het LCD scherm. Een persoon heeft een slecht scherm op de Ati verwisseld met een goed scherm dat op een Geforce 2 combinatie zat. Daarna was het beeld van de Ati machine goed en de Geforce bagger, het lag dus puur aan het LCD scherm.
Maar omdat ik hierboven ergens had gelezen dat die ATi alleen i.c.m. dat UXGA-scherm en niet met het gewone SXGA scherm verkrijgbaar was, zal het wel aan dat scherm(UXGA res. 1600*1200 max) liggen.

Wilde ik net een ATi erin douwen, ben ik nu nog verder van huis |:(

Verwijderd

Op maandag 07 januari 2002 10:10 schreef Smarron het volgende:

[..]

Maar omdat ik hierboven ergens had gelezen dat die ATi alleen i.c.m. dat UXGA-scherm en niet met het gewone SXGA scherm verkrijgbaar was, zal het wel aan dat scherm(UXGA res. 1600*1200 max) liggen.

Wilde ik net een ATi erin douwen, ben ik nu nog verder van huis |:(
Je kunt inderdaad alleen een Ati 7500 kiezen met een UXGA scherm. Nu zijn er dus een paar mensen met een UXGA scherm van wat mindere kwaliteit (maar genoeg mensen met een uitstekend UXGA scherm). Het ligt dus absoluut niet aan de Ati Radeon 7500 dus die zou ik gewoon aanschaffen.

• Smarron
Ik zit dus nog steeds te twijfelen ...
In principe wil ik die Radeon 7500 kopen, maar dan is dat SXGA scherm niet scherp.

Als ik het UXGA scherm neem, dan heb ik alleen die GF2 Go van 32Mb.

Terwijl die benchmarks van die ATi vele malen beter zijn! Is het spelen van spellen op een laptop wel te doen eigenlijk ?

Zoveel spellen speel ik eigenlijk niet:
- UT (gaat denk ik best lastig zonder muis)
- F1 Racing Championship (doe ik op de PC met mijn Act Labs :9)
- Tennis (volgens mij heb ik dan aan 32Mb wel genoeg)

Voor de rest internetten en films kijken ;).
Dan lijkt me die ATi toch wel een beetje overbodig, of niet ?

Verwijderd

> Ik zit dus nog steeds te twijfelen ...
> In principe wil ik die Radeon 7500 kopen, maar dan is dat > SXGA scherm niet scherp.

Dit combinatie kan al helemaal niet.

> Als ik het UXGA scherm neem, dan heb ik alleen die GF2 Go
> van 32Mb.

Hoezo? Anders ga je over je budget?

> Terwijl die benchmarks van die ATi vele malen beter zijn!
> Is het spelen van spellen op een laptop wel te doen
> eigenlijk ?

Ja hoor, met die kaart wel :)

> Zoveel spellen speel ik eigenlijk niet:
> - UT (gaat denk ik best lastig zonder muis)

Je kunt toch een ps/2 muis aansluiten, ik ga echt
geen spelletjes doen met dat clitje op het toetsenbord ;)

> Voor de rest internetten en films kijken ;).
> Dan lijkt me die ATi toch wel een beetje overbodig, of

Ja, voor dat werk heb je niet zo'n brute 3D kaart nodig (voor laptop begrippen dan).

• Smarron
Op maandag 07 januari 2002 14:31 schreef DeadLock het volgende:
> Ik zit dus nog steeds te twijfelen ...
> In principe wil ik die Radeon 7500 kopen, maar dan is dat > SXGA scherm niet scherp.

Dit combinatie kan al helemaal niet.

> Als ik het UXGA scherm neem, dan heb ik alleen die GF2 Go
> van 32Mb.

Hoezo? Anders ga je over je budget?

> Terwijl die benchmarks van die ATi vele malen beter zijn!
> Is het spelen van spellen op een laptop wel te doen
> eigenlijk ?

Ja hoor, met die kaart wel :)

> Zoveel spellen speel ik eigenlijk niet:
> - UT (gaat denk ik best lastig zonder muis)

Je kunt toch een ps/2 muis aansluiten, ik ga echt
geen spelletjes doen met dat clitje op het toetsenbord ;)

> Voor de rest internetten en films kijken ;).
> Dan lijkt me die ATi toch wel een beetje overbodig, of

Ja, voor dat werk heb je niet zo'n brute 3D kaart nodig (voor laptop begrippen dan).
Als je de ATi in de laptop wilt, dan kun je dit alleen doen door ook het UXGA (1600*1200) scherm te nemen. Volgens mij zei Douwe dit in een andere post. Dus je bent het eigenlijk verplicht om dubbele kosten voor 1 keuze te maken.

Ik denk dat ik gewoon de GF2 Go neem van 32Mb. Ook het gewone scherm van 1400*1050. Volgens mij is dat al klein zat. Dan hou ik meer geld over voor bijvoorbeeld een extra batterij.
Het geheugen kan ik bij Crucial wel kopen. Scheelt mij ontzettend veel geld.
Ik kan er eventueel nog de HP 5400 scanner bijdoen, die wilde ik toch al aanschaffen en scheelt me dan minimaal 100 piek! Dan kom ik rond de 4900 piek uit.

Alleen de verzendkosten zijn belachelijk duur |:(

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 23:59 schreef Douwe het volgende:
hebben jullie ook al eens gekeken naar die nieuwe NV17 van Nvidia? Zou die veeel sneller zijn als die ATI Radeon?

Dat is altijd het rotte van nieuwe spullen kopen, een paar maanden later is er altijd wel wat leukers te koop voor minder geld. Maarja, ik heb hem nu al besteld dus ik moet het maar afwachten :)
Zo veel sneller zou hij niet zijn hoor... Er zijn enkele benchmarks op het net maar die zijn allemaal van nvidia zelf ;) Die benchmarks tonen aan dat de NV-17-M 5x sneller zou zijn, onbetrouwbaar dus doordat:

-de 7500 is onderclockt
-men heeft 4x FSAA opgezet waarbij de 7500 slecht presteerd t.o.v nvidea kaarten
-de 7500 getest met win98 drivers terwijl deze helemaal niet gereleased waren, waarschijnlijk heeft men standaard Radeon 7500 drivers gebruikt en niet van de M versie waarbij de performance zo'n 80% daalt
-enz...

Ik schat dat in real life de NV-17M zo'n 30-50% sneller zal zijn.

Verwijderd

Op maandag 07 januari 2002 00:07 schreef Smarron het volgende:
[..]
Valt nog mee , hierbij de respons van dell :

Geachte heer xxxxxx,

In eerste instantie dank u voor uw interesse in Dell Computer.
In antwoord op uw vraag als volgt:

U heeft 7 dagen ( geen 30 dagen ) de tijd na ontvangst van uw computer om
deze te retourneren.
U dient dus binnen dit tijdsbestek aan te geven dat u de pc wenst te
retourneren bij onze customer care afdeling.
U krijgt dan uiteraard uw betaling retour gestort of u kiest voor een andere
configuratie.

U kunt bij de resolutie van de UXGA schermen altijd kiezen voor de large
icons.
Bij multi media gebruik, dvd en video spellen en dergelijke heeft u bij deze
resolutie optimaal gebruik.

Verwijderd

Er schreef ook iemand dat hij 5 weken op z'n laptop moest wachten. Vandaag heb ik de orderbevestiging binnen gekregen (de credit card maatschappij zei dus OK). Vandaag is hij dus officieel besteld en de aflever datum is nu nog 17 januari. Dit zijn dus 10 dagen, valt mij dus hard mee. Nu even kijken of dat echt gaat kloppen.

Verwijderd

Op zaterdag 05 januari 2002 13:58 schreef Smarron het volgende:

- 20Gb HD (groot zat)

Helaas zie de toevoeging op de dell site ( gisteren of vandaag pas gedaan :? )

64MB ATI Radeon 7500 alleen mogelijk met: Windows XP, UXGA (1600*1200) scherm, minimaal 1Ghz processor, 20GB Hard Drive en DVD speler .

Lekker weer , heb nog een cpx dvd speler liggen , maar zoals ik dit nu lees , leveren ze hem niet zonder dvd uit icm de radeon .

Verwijderd

Waarschijnlijk wordt dit wel weer ongedaan gemaakt. In de USA kunnen mensen die Ati kaart al als 'onderdeel' bestellen en zelf hun Geforce 2 vervangen door deze kaart.

De keuze voor de 1600x1200 in combinatie met die Ati kaart is waarschijnlijk puur commercieel, het is, lijkt mij, geen technische belemmering.

Misschien moet je nog even wachten met bestellen.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste