ok dan....
Op 14-11 heb i dus ene laptop besteld (die aanbieding met die gratis printer en tas

)
Duidelijk gemnaakt dat het via PCprive ging, het factuuradres anders zou zijn en waar ze de rekening of pro forma naar toe moesten sturen zodat het bedrijf het geld zou overmaken (dit doen ze vrij snel (+/- 2 werkdagen). Omdat het PCprive is wou ik het nog in het jaar 2001 doen, dat kwam gunstiger uit.
Ook vermeldde ik erbij dat als het een probleem zou zijn dat XP (UK) en works (NL) niet samen zouden vallen de works ook UK mocht zijn (toen was XP nog niet in NL)
Binnen een werkweek kreeg ik dus de bevestiging binnen dat hij ontvangen was en er aan gewerkt werd.
En toen begon de ellende.
Weer een halve week later kreeg ik een bericht dat de laptop vooruitbetaald moest worden. vreemd? ik had toch duidelijk aangegeven dat het PCprive was en gewoon de voorlopige factuur opgestuurd moest worden, dan zouden ze het geld binnenkrijgen. Dit dus teruggemaild (geprobeerd te bellen maar ik kreeg mijn persoonlijke verkoper nooit te pakken). OK, het was rustig, er kwam nix van hun kant af, dus ik dacht dat ze er mee bezig waren. Maar van het bedrijf kreeg ik te horen dat ze nog nix hadden ontvangen.
Dus weer bellen... maar ik kreeg altijd enkel zijn antwoordapparaat, mailtjes zat gestuurd....
Op een gegeven moment krijg ik een mail:
"Ik was ziek, u krijgt vandaag bericht."
Ok, dan hij was ziek, verklaard een hoop, wel een vertraging van 2 weken, maar ja, ik krijg bericht. Ik zal zeggen dat ik na 4 dagen wachten nog geen bericht had gehad en dus zelf maar weer aan de slag ging.
Op een gegeven moment werd ik het zat; ik had hem nog nooit aan de telefoon gehoord en een enkel bericht gehad. En ik heb zat gebeld (ik ga denk de telefoonkosten declareren want...)
Naar aanleiding van een ander topic heb ik geprobeerd de financial manager te pakken te krijgen. Niet gelukt. Dus heb ik op een gegeven moment toch iemand te pakken gekregen die me vertelde dat mijn verkoper aanwezig was (gek, heel de dag geen mailtjes gehad of beantwoord gekregen en zijn telefoon was altijd afwezig) en toen die persoon mij doorschakelde kreeg ik hem ok inderdaad aan de lijn. Ik het hele probleem uitgelegd (hoe pissed ik ook was, ik blijf rustig) en hij verzekerde dat hij erachter aan ging (mag ook wel eens). Teon weer 2 weken niks gehoord.
Krijg ik opeens een bericht van DELL zakelijk. De order was daarnaartoe gespeeld omdat het PC prive was. (PARDON?? , ze hadden er 5 weken over gedaan om enkel de order door te schuiven!!) Maar meteen bericht en ik dacht dat het goed zat. Weer het geblaat van vooruitbetaling.... dus ik weer bellen dat een factuur naar het bedrijf gestuurd moest worden. Het bedrijf zat al in het bestand, er zou een pro forma opgestuurd worden, die zou betaald worden en de laptop zou in productie genomen worden. Voor kerst zou het net niet lukken maar tussen kerst en nieuwjaar....misschien.
Later op die dag krijg ik de pro forma binnen. Nou, ik zou je zeggen, dit was niet de laptop die ik had besteld. Dus ik weer bellen dat de hele configuratie niet klopt. Ik verteld wat het wel moet zijn. Er zou een nieuwe pro forma worden aangemaakt. Die kreeg ik binnen. Klopte weer niet. En ik kreeg de verkoper niet meer te pakken. Ik een mail gestuurd met daarin de originele order. Maar omdat er al anderhalve maand voorbij was (het was net voor kerst) kreeg ik geen antwoord. Ik stuurde een mail dat ik het opgelost wou zien, en ik wou een nieuwe configuratie, voor hetzelfde geld als wat ik betaalde stond nu een betere configuratie op de website. Geen mail terug. Vakantie daar bij DELL.

Maar ik mails blijven sturen zodat ze aan zouden komen als hij zijn mailbox zou openen.
Na de vakantie ik weer bellen, blijkt die gast op vakantie te zijn!! Komt pas de 21e terug. Ik dus zijn vervanger bellen. Die nam niet op, en berichten achterlaten hielp niet. Ik blijven bellen (dat wordt je zat; steeds ene uur wachttijd)
Ik heb afgelopen 2 dagen nog niet gebeld omdat ik op school zat. Ik ga het nu maar weer eens proberen. Hij heeft iig geval nog geen mail teruggestuurd. Mijn configuratie die ik had besteld is er niet meer. Er is nu voor dezelfde prijs een betere configuratie maar de actie is voorbij... De factuur kan niet meer op 2001 worden gezet omdat het dus al 2002 is.
Het feit dat ik daar nog zit is omdat de laptops wel van goede kwaliteit zijn, het personeel iig geval niet. ik wil F5000,- uitgeven en ze zijn te beroerd om daar service voor te geven.
Over het bellen: zodra ik belde naar mijn verkoper werd er niet opgenomen, zodra ik belde naar de receptie werd ik doorverbonden naar de customer care, hoe duidelijk ik ook maakte dat ik daar niet mee verbonden wilde worden. Kwam ik er doorheen bij de customer care werd ik altijd verbonden met de verkoopafdeling die mij heel lollig weer terug verbonden met de customer care......
Dus als ik deze week nog niks heb gehoord ga ik maar eens naar Amsterdam toe; kan ik tenminste niet doorverbonden worden.
Of misschien toch maar DELL af dan....
(sorry voor typefoutjes)
"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."