dan maak ik maar een nieuwe aan
en zijn die nieuwe drivers sneller dan de andere ?
en zijn die nieuwe drivers sneller dan de andere ?
haha dat zal wel lukken denk ikOp woensdag 02 januari 2002 20:50 schreef wij het volgende:
Maar veel succes met je topic he!!
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
dat ben ik ook aan het doen en ik ga het ook zo wel posten alleen ik kan niet alles testen he ... ik heb niet elk spel en ik test niet alles op iedere manierOp woensdag 02 januari 2002 20:59 schreef wij het volgende:
Anders post jij toch je ervaringen. Kan iedereen het lezen.
Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro
Breek je nek voorzichtig
Anoniem: 39866
Anoniem: 19977
ik heb tot nu toe ook geen problemen met deze drivers maar morgen die nog komen dan zal ik het hier zeker meldenOp woensdag 02 januari 2002 23:52 schreef Morph666 het volgende:
installeer die 6006 drivers maar niet
om de volgende reden :
UT VERNEUKT! kijk zelf maar
HARRPY POTTER VERNEUKT!supah game
COMMANDOS 2 ook verneukt!
oftewel slechte drijvers
UT verneukt ... wat moet ik me daarbij voorstellen? Dat "kijk zelf maar" kan ik niet echt voltooien nlOp woensdag 02 januari 2002 23:52 schreef Morph666 het volgende:
installeer die 6006 drivers maar niet
om de volgende reden :
UT VERNEUKT! kijk zelf maar
HARRPY POTTER VERNEUKT!supah game
COMMANDOS 2 ook verneukt!
oftewel slechte drijvers
Jah, ik ook kijken, was het nog in Dordrecht, dus ik dacht morgen zal ik het wel binnenkrijgen, stond een half uur later de postbode voor de deur. Dus je kunt um vandaag wel verwachten hoor.Op donderdag 03 januari 2002 09:55 schreef Redox het volgende:
Ik hoop dat ik de retail vandaag binnenkrijg van completer. Volgens ptt-tracktrace bevind het pakketje zich nu in Zwolle (sorteringsproces) pff wat doet hij helemaal daarOss ligt anderhalf uur verderop
zijn er toevallig mensen die ervaring hebben met tracktrace, misschien een indicatie kunnen geven hoelang ik moet wachten ( hopelijk niet minstens 1 dag)
w00t
ik heb er nog geen problemen mee alleen is het snelheids verschil met de 6.13.3276 driver niet te merken maakt mischien maar een paar fps uitOp donderdag 03 januari 2002 10:07 schreef robbie007 het volgende:
[..]
Is er nog nieuws over nieuwere drivers?
ff van nvnews.net geplukt.Eines gleich vorweg, in diesem Artikel soll es um die DirectX 8.1 Leistung der beiden GPU's gehen - also Pixel und Vertex Shader. Es wurden jedoch keine DirectX 8 / 8.1 Spiele herangezogen, da Aquanox, mit den ATi-Treibern (6.13.10.6011 - nicht als Download verfügbar!), noch immer kleine Darstellungsfehler aufwies
Anoniem: 4712
27.7 @270/270 http://gamershq.madonion.com/compare2k1.shtml?2164957Op donderdag 03 januari 2002 13:43 schreef Slashhead het volgende:
Kan iemand even een Point Sprite test doen in 3DMark2001 met een Radeon 8500. (vermeld even het type bord, dus core/mem)
Hoeveel Mpix/sec haal je dan ?
Waarom wil jij dat wetenOp donderdag 03 januari 2002 13:43 schreef Slashhead het volgende:
Kan iemand even een Point Sprite test doen in 3DMark2001 met een Radeon 8500. (vermeld even het type bord, dus core/mem)
kan ook iemand een test uitvoeren die net als ik Windows XP draai ? scheeld een boel puntjes vergeleken met iemand die windows 98 draaitOp donderdag 03 januari 2002 13:43 schreef Slashhead het volgende:
Koffie en meer...
Anoniem: 4712
Die zuigende score van de Radeon 7500 0.3Mpix/secOp donderdag 03 januari 2002 13:50 schreef hjs het volgende:
[..]
Waarom wil jij dat weten![]()
Ja dat klopt dat sommige OS'en een stuk minder presteren. Ik haal maar net aan de 10K score met een 1800MHZ AMDXP en ati8500@317/324. Terwijl iemand met WinXP/98/ME en een langzamere cpu gewoon een hogere score haalt. W2k is momenteel de langzaamste als ik 3dmark moet geloven. He f*ck die draai ikOp donderdag 03 januari 2002 13:52 schreef Sonic- het volgende:
kan ook iemand een test uitvoeren die net als ik Windows XP draai ? scheeld een boel puntjes vergeleken met iemand die windows 98 draait
w00t
dan blijf ik toch maar ff lekker w88 totdat er goede drivers uit zijnOp donderdag 03 januari 2002 13:58 schreef TheGuardian het volgende:
[..]
Ja dat klopt dat sommige OS'en een stuk minder presteren. Ik haal maar net aan de 10K score met een 1800MHZ AMDXP en ati8500@317/324. Terwijl iemand met WinXP/98/ME en een langzamere cpu gewoon een hogere score haalt. W2k is momenteel de langzaamste als ik 3dmark moet geloven. He f*ck die draai ik![]()
Anoniem: 43429
Yep ik heb dezelfde problemen gehad, en de oplossing was erg eenvoudig.... Alhoewel...Op donderdag 03 januari 2002 14:47 schreef S3tracer het volgende:
Mijn ervaringen zijn als volgt. Na 3 weken wachten bij SWW heb ik dan eindelijk mijn Radeon 8500 retail (er staat build by ati op doos) binnen. Ik draai op een msi kt266a plank met een AMD XP 1800+ proc met WIN XP. Voorlopig draai ik alles standaard tot ik alles stabiel heb.
Over 2d kan ik kort zijn, ziet er met alle drivers perfect en superscherp uit.
Anyway, ik heb eerst de laatste officiele (6.13.3276) drivers geinstalleerd en de meeste games (CS/INSANE) draaien perfect. Met RTCW vlieg ik er heel soms uit met een blauw scherm met iets van IRQ_LESS_OR_EQUAL. Daarna de ati nature demo gedaan, ziet er goed uit, alleen aan de visjes zitten gekke draajes.
Daarna 3dmark2001 gedaan, gaat goed tot je een kerel zie vissen in een beekje, daarna vliegt ik er uit met een blauw scherm met iets van: "ati3dnogwat.sys heeft een beschermingsfout veroorzaakt, uw computer wordt afgesloten om verdere schade te voorkomen, bla bla bla." Vijf maal geprobeerd, maar ik kom gewoon niet voorbij die visser.
Giteravond de laatste beta drivers geprobeerd (6.13.10.3286), m'n games zien er vaag uit. Ik krijg allelei strepen en vlakken die op m'n scherm flitsen. Net of je naar zo'n oude film aan het kijken ben. Niet speelbaar.
In het menu van de ati nature demo zie ik het zelfde verschijnsel, maar de demo zelf draait nu perfect???
Nog geen tijd gehad voor 3dmark, dat komt vanavond.
Meer mensen met deze verschijnselen
Dit lijken me software problemen, of zou m'n kaart niet goed zijn???
vanavond ook maar eens de 6.13.10.6006 en 6.13.3293 drivers testen alhoewel dit geen officiele drivers zijn.
Zal morgen m'n ervaringen posten
Groetjes van de S3t@cer
PS5 User ;-) ...
Probeer eerst met powerstrip de core en clock op 275/275 te zetten in de performance options (zie meuktraker op tweakers.net).Op donderdag 03 januari 2002 15:15 schreef Morph666 het volgende:
zeg ik heb hier nu mijn 250/250 Ati Redeon met 3.6 Hynix geheugen kan iemand mij nou percies vertellen vanuit ervaring hoe dat overclocken naar 275/275 werkt?
ik heb wel eens gezien dat mensen Failure Errors krijgen
en ik wil dat dus echt niet! dus kan hier iemand uit ervaring spreken hoe het werkt?
Die problemen had ik ook. Ik dacht eerst dat het aan de bios patch zou kunnen liggen van John_Hoek icm de voltage mod. Na wat serieuze koeling er op los te laten bleek het een warmteprobleem te zijn. Ik heb het ding maar omgeruild en mijn problemen lijken nu voorbij. Nu is alles okidoki met vmem mod, bios patch en ramsinkies... Denk ikOp donderdag 03 januari 2002 14:47 schreef S3tracer het volgende:
Mijn ervaringen zijn als volgt. Na 3 weken wachten bij SWW heb ik dan eindelijk mijn Radeon 8500 retail (er staat build by ati op doos) binnen. Ik draai op een msi kt266a plank met een AMD XP 1800+ proc met WIN XP. Voorlopig draai ik alles standaard tot ik alles stabiel heb.
Over 2d kan ik kort zijn, ziet er met alle drivers perfect en superscherp uit.
Anyway, ik heb eerst de laatste officiele (6.13.3276) drivers geinstalleerd en de meeste games (CS/INSANE) draaien perfect. Met RTCW vlieg ik er heel soms uit met een blauw scherm met iets van IRQ_LESS_OR_EQUAL. Daarna de ati nature demo gedaan, ziet er goed uit, alleen aan de visjes zitten gekke draajes.
Daarna 3dmark2001 gedaan, gaat goed tot je een kerel zie vissen in een beekje, daarna vliegt ik er uit met een blauw scherm met iets van: "ati3dnogwat.sys heeft een beschermingsfout veroorzaakt, uw computer wordt afgesloten om verdere schade te voorkomen, bla bla bla." Vijf maal geprobeerd, maar ik kom gewoon niet voorbij die visser.
Giteravond de laatste beta drivers geprobeerd (6.13.10.3286), m'n games zien er vaag uit. Ik krijg allelei strepen en vlakken die op m'n scherm flitsen. Net of je naar zo'n oude film aan het kijken ben. Niet speelbaar.
In het menu van de ati nature demo zie ik het zelfde verschijnsel, maar de demo zelf draait nu perfect???
Nog geen tijd gehad voor 3dmark, dat komt vanavond.
Meer mensen met deze verschijnselen
Dit lijken me software problemen, of zou m'n kaart niet goed zijn???
vanavond ook maar eens de 6.13.10.6006 en 6.13.3293 drivers testen alhoewel dit geen officiele drivers zijn.
Zal morgen m'n ervaringen posten
Groetjes van de S3t@cer
Anoniem: 13524
Ik wil niet veel zeggen hoor, maar waarom koop je in godsnaam een Radeon 8500 als je met een Celeron werkt???!!!Op donderdag 03 januari 2002 16:24 schreef THCM het volgende:
Ik heb eindelijk mijn Radeon 8500 Retail binnen (na 7 weken)
Maaaar ik draai op XP en bij 3dmark 2001 haal ik maar een score van 3300dit is echt super brak
Ik heb wat systemen vergeleken met die van mij en zij haalde allemaal 4500/6000 3dmarks
Ik heb de 6.13.3286 driver geinstalleerd.
Ook heb ik een dual boot gemaakt met win98se en daar was het verschil nouwelijks te merken (3600 3dmarks)
Bij MOH,UT,RTCW,AvP2 is mijn fps echt slecht
En bij aquanox heb ik vette bugs in de planten/gebouwen
Wat kan ik hier aan doen ??
Ik heb de 6006 drivers ook al geprobeerd maar dat hielp geen kont.
Mijn systeem :
Celeron 566@850 512 SDRAM Abit bx133 raid
Radeon 8500 retail 275/275 winxp
Ik weet dat hij traag is en ik ben ook van plan een nieuwe moederplank en cpu te halen maar deze score is bijna de helft van vergelijkbare systemen en dat vindt ik wel raarOp donderdag 03 januari 2002 16:35 schreef Schmoove het volgende:
[..]
Ik wil niet veel zeggen hoor, maar waarom koop je in godsnaam een Radeon 8500 als je met een Celeron werkt???!!!
Pure overkill en zonde van het geld.... tenzij je van plan bent om de proc/mobo ook te vernieuwen natuurlijk
Anoniem: 16334
Landscape LightingOp donderdag 03 januari 2002 16:45 schreef salvador4 het volgende:
dat van aquanox is bekend. je moet ff 1 optie uitschakelen in het video menu. iets met landscape d8 ik.
Anoniem: 7876
Ja dat hoop ik ook[b]Op donderdag 03 januari 2002 17:05 schreef
Ik heb zelf ook een Cely 566@850 met 320 meg RAM. Met mijn Geforce 2 MX haal ik al 2300 3D marks (overgeklokt).
De Radeon moet toch echt een stuk beter zijn...toch??
Anoniem: 38456
sigh
Anoniem: 2211
Niet op voorraad.
Het moet ook kunnen met MediaPlayer. Ik dacht dat het ergens in de Options->Performance->VideoPerformance zat, maar ik dacht niet dat het een goede oplossing was.Op donderdag 03 januari 2002 20:03 schreef Redox het volgende:
Ik heb nu het volgende probleem, ik heb nu dual-monitor aanstaan, als ik dan een DivX open, en hem sleep naar de 2e monitor, dan geeft het geeft het beeldoppervlak niks weer, als ik hem teugsleep naar monitor 1 weer wel.. heeft iets met overlay te maken denk ik.. is hier een fix voor zodat het op beide monitoren werkt ?
Heej, leuk.. Ik ga ze es proberen. ThanksOp donderdag 03 januari 2002 22:00 schreef ghost2003 het volgende:
hier staan de nieuwe drivers
http://www.ati-news.de/HTML/news.html
Anoniem: 43429
Ik gebruik alleen een cpu cooler omdat de gpu blokken nog niet binnen zijn.Op donderdag 03 januari 2002 15:25 schreef TheGuardian het volgende:
S3tracer, misschien moet je even kijken of je moet gaan koelen? Ik had ook problemen op standaard snelheid totdat ik een beetje koeling heb geplaatst. Gewoon een paar casefans voor en achterin je kast plaatsen om een airflow te maken. Mijn kaartje stond gewoon te stikken in zijn eigen (en toen ook nog van mijn cpu luchtkoeling) hitte.
Als dat niks oplevert moet je eens je 3.3V lijn gaan bekijken.
Edit: Owh ik zie dat je een Koolance gebruikt. Zitten hier nog casefans in of is er plek voor? Koolance waren die waterkoeling kasten toch? Als je ook je gpu daarmee koelt (of niet) vergeet dan niet dat je geheugen waarschijnlijk dan wat heet wordt omdat je waarschijnlijk verder geen fans hebt geplaatst.
Uit de FAQ:Op vrijdag 04 januari 2002 08:39 schreef S3tracer een heel verhaal:
Groetjes van de Streetracer
Welkom!Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Wat ook gezegd mag worden is dat 3dmark erg afhankelyk is van de FSB ik haal namelijk met mijn kt133a plankje en m'n radeon op 272/272 een score van 6850 punten en dan loopt mijn TB op een snelheid van 1022Mhz. De FSB is geloof ik 146. Zoals je ziet levert dit een verschil van meer dan 1000pnt op terwijl die radeon veel langzamer loopt.Op donderdag 03 januari 2002 23:32 schreef John_Hoek het volgende:
Wat betrefd de lage 3DMark scores bij langzamere processoren, kan ik het volgende meedelen.
de meeste lezers hier met een radeon 8500 hebben ook een stevige processor erin zitten, vaak een 1400++ Mhz processor. Ikzelf heb maar een 1000Mhz Athlon op een 100Mhz KT7 mainboradje van Abit.
Ikzelf haal ook maar met 300/300Mhz turbosettings max. 5600 3Dmarks2001 met 2x ano/quality aan.
dat vergeleken met die 10K++ scores van anderen. Ben ik zelfs zielig....
De ATI kaarten zijn sterk schaalbaar met betrekking tot processor-rekenpower. Dit heeft een voor en nadeel;
Als je later upgrade naar een nieuwe mamaplank met een veel snellere processor (bijv. een Pentium 4 3000Mhz als die er komt) zal je score sterk omhoog gaan. Je kaart heeft hierdoor in principe een veel langere levensduur, omdat hij beter 'schaalt'.
Het nadeel is dat bij lagere CPU snelheden je kaart wat trager is. Maar in praktijk is een 750Mhz CPU processor snel genoeg om alle huidige EN komende spellen in 2002 vloeiend in bijv. 1024x768x32bits +2xano/quality aan te spelen met zeer redelijke framerates. Vrijwel de meeste mensen met zo'n configurartie hebben ook max. een 15" of 17" monitor en dan zijn hogere resoluties vaak niet zinvol.
Een kaart zoals Nvideagforce2/3 schaalt veel minder en is daardoor beter geschikt voor veel tragere processoren. Maar update je je mamaplank en je CPU op later tijdstip, dan wordt je snelheid niet zo sterk meer opgevoerd. De kaart werkt al meer tegen zijn maximum snelheden aan. Radeo 8500 heeft gewoon wat meer ruimte... Was overigens ook al het geval met de G400 kaarten van Matrox. Op Pentium 2 450Mhz systemen waren ze ongeveer even snel als een TNT2. Maar dezelfde matrox kaart in mijn Athlon 1000Mhz was 1,5 zo snel als de TNT2 Ultra in een gelijkaardig systeem!
Vroeger had je de beruchte 3Dfx Voodoo 1 en 2 kaarten. Deze schaalden in principe voor geen meter, maar het voordeel was wel, dat vrijwel alle spellen in dezelfde kwaliteit en snelheid waren te spelen, ook al had de ene een pentium 120MHZ en de andere een Pentium MMX 250Mhz. Dit maakte in praktijk niet zoveel uit. De raw power van die grafische kaarten was toen zeker superieur aan die van de processoren zelf. Inmiddels zijn de huidige processoren zo krachtig geworden, dat ze in praktijk vaak niets meer doen en ged gebruikt kunnen worden om de GPU (grafische processor) te ondersteunen met taken. Dit is dan ook de reden dat de huidige kaarten meer en meer schaalbaar zijn.
Wees daarom blij... Weet je in ieder geval dat een upgrade van je processor ook later een snellere grafische kaart geeft, zonder een neiuwe te moeten kopen
Nee het is gewoon zo dat 3dmark erg goed gaat op een hoge fsb.Op vrijdag 04 januari 2002 09:55 schreef GambitRS het volgende:
Ja, en dat vindt ik nou raar. Zal wel omdat je AGP bus sneller loopt maar dan zou 120 ongeveer hetzelfde resultaat moeten geven. Nou kan ik dat onmogelijk testen met mijn maximale FSB van 110 (en dat is veel voor een A7V) maar zo belangrijk is het nou ook weer niet. Iedere tweaker gebruikt wel de hoogst haalbare FSB bij het overclocken vanwege de extra AGP/PCI/Mem snelheden.
`Nee, 9005 en 6006, zijn niet off. de laatste zijn gehackt van de mobiele radeon.Op vrijdag 04 januari 2002 10:34 schreef Le_Freak ! het volgende:
Hmmm....ook maar weer eens een reply-tje maken
Ik ben er alweer een tijdje tussenuit maar eh.. zijn er alweer nieuwere/betere/snellere drivers ?
Of zijn het nog steeds de 7206 voor Win98 en de 3286 voor win XP.
Van bovenstaande drivers weet ik uit ervaring dat ze gewoon goed draaien als je kijkt naar prestatie,stabiliteit EN beeldkwaliteit.
Niet op voorraad.
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Dan zou ik gewoon op de 3dmark site kijken (www.madonion.com) , dan krijg je wel een leuk idee van de verschillende snelheden bij verschillende processoren.Op vrijdag 04 januari 2002 11:50 schreef ND het volgende:
Hebben jullie een grafiek met een CPU-schaling met de Radeon 7500 en 8500? Ik ben hier al lang op zoek, maar kan niets vinden
Thankx voor de info edward2Op vrijdag 04 januari 2002 11:47 schreef edward2 het volgende:
[..]
`Nee, 9005 en 6006, zijn niet off. de laatste zijn gehackt van de mobiele radeon.
Nieuws is de mogelijkheid tot aniso in d3d! op rage3d is een handig tooltje daarvoor.
De 9005 drivers draai ik nou, ben er behoorlijk tevreden mee.
w00t
w00t
Niet op voorraad.
Zet dat aub gewoon win98se erop.Op vrijdag 04 januari 2002 13:59 schreef Morph666 het volgende:
uhm wat is er erg aan als ik mijn hd formateer?
format c: /q klaar win ME erin C:\SETUP en binnen 20 min is winME erop en klaar
Anoniem: 7876
Completer kun je niet zijn edward2, thankx man !Op vrijdag 04 januari 2002 14:08 schreef edward2 het volgende:
De 9005 drivers geven een nog betere beeldkwaliteit vooral in d3d, hier nog een kleine review:
http://www.3dnowgalaxy.de/Artikel/radeon8500le/treibervergleich.htm
Je kan in XP ook eerst de 6006 peroberen, die zijn best goed.
Op rade3d staat een link naar deze drivers en hier de anisotool voor d3d, geeft een nog scherpe textureweergave, ten koste van een kleine fps hit, niks is gratis in 3d
http://www.radtweak.pwp.blueyonder.co.uk/D3daniso.exe
...gamen blijft leuk...
Anoniem: 19977
Niet op voorraad.
Ik heb hier nog een XP met 3286 drivers 6600+ punten op 1015Mhz. Waar die radeon op liep weet ik niet.Op vrijdag 04 januari 2002 15:28 schreef Selachii het volgende:
Hmmz, ik heb met mijn 1Ghz p3@1088 een score van 6500 ... wel wat hoger dan 5500 zou ik toch zeggen. Ik vind het nadeel van die schaalbaarheid redelijk meevallen.
Paragon....mag ik jouw ORB-compare URL ff....
http://gamershq.madonion.com/compare2k1.shtml?2366125
edit:
ow, je draait win98...laat maar
Verder voor de Soul Reaver 2 problemen...die zijn met de patch toch allemaal opgelost ???
Ok, zal ik dan jou nu die mail doorsturen van die persoon op rage3d?.Op vrijdag 04 januari 2002 16:40 schreef paragon het volgende:
[..]
Jahoor wil ik wel doen
Niet op voorraad.
Niet op voorraad.
6011? Zijn die beter als de 6.13.10.3293???Op vrijdag 04 januari 2002 17:00 schreef edward2 het volgende:
Het schijnen ook nieuwe WinXP drivers te zijn, versie 6011 geloof ik.
Ik heb je nou zijn hotmailadres doorgegeven.
Ja heel wat beter beter.Op vrijdag 04 januari 2002 17:52 schreef Basz19 het volgende:
[..]
6011? Zijn die beter als de 6.13.10.3293???
Niet op voorraad.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq