Toon posts:

Pim Fortuyn: Nederland = druk

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 791 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 12:06 schreef DrStrange het volgende:

Ik zou kunnen zeggen: etc etc etc
Uiteraard heb ik niet de illusie dat Pimp dit gaat verhelpen. Ook is het geen aanleiding voor racistische denkbeelden: Wat mij betreft verdwijnen er een paar miljoen blanken. Dat zal niet gebeuren, en Pimp&co of niet, leefbaar zal Nederland iig niet meer worden
Er is ook nog iets als vergrijzing en een dalende bevolkingsgroei.

Verwijderd

Het is wel druk in Nederland, maar hoe meer zielen hoe meer vreugd (als het goed is). Ik vind wel dat het buitenlanderbeleid wat strenger zou kunnen worden en behalve dat, SNELLER, sommigen zijn 10 jaar aan het procederen, hebben dan een gezin, hebben werk, spreken nederlands, en dan toch ineens moeten ze weg, dat moet veel sneller aangepakt worden, of blijven of weggaan.

Wat de criteria zijn om te mogen blijven bemoei ik me dan maar niet mee :)

Ik vind ook niet dat je de mensen eruit oet schoppen om het rustiger te krijgen, je zou wel minder mensen toe kunnen laten, dus duidelijk kijken of iemand echt hulp nodig heeft of niet :)

Verwijderd

[b]Op donderdag 17 januari 2002 22:36 schreef

Wat de criteria zijn om te mogen blijven bemoei ik me dan maar niet mee :)

Ik vind ook niet dat je de mensen eruit oet schoppen om het rustiger te krijgen, je zou wel minder mensen toe kunnen laten, dus duidelijk kijken of iemand echt hulp nodig heeft of niet :)
Ik weet niet of je het minder druk zal krijgen als de opgesloten asielzoekers het in dit land 'rustig' maakt.
40.000 merk je niet veel van. En zeker niet als zo'n beetje de helft opgesloten zit in een AZC.

Ik zie niet aan iemand dat 't een asielzoeker is. Of ze nou het patriotisme uit de US ontvluchten of ergens anders een onontkeerbare frustatie ontvluchten.

Iemand die werkt, draagt bij de vergrijzing. Als iemand 1 op de 10 die ik tegenkom geen Nederlands spreekt, praat ik gewoon met gebaren mee of spreek Engels. Dat levert trouwens best wel grappige situaties op.

[itsnotme]
Als je mensen eruit wilt schoppen kan je beter de leeftijdsverwachting van 't lang wat verlagen. Die oudjes heb je toch niks aan en vreten alleen maar geld.
[/itsnotme]

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Op donderdag 17 januari 2002 11:53 schreef hicham het volgende:
Nee, Nederland is helemaal niet vol
de bewoners van nederland maken het zo dat het er vol uit ziet
Allemaal op een kluitje wonen, ja, dan lijkt het zeker vol
er passen nog genoeg mensen in Nederland
Asjeblieft zeg... als er in 1 land veel mensen wonen is het Nederland wel. Tuurlijk passen er nog meer mensen bij!! Haal binnen die rommel!! Bouwen maar!! meer!! sneller!!

Ik woon hier in een dorpje omringd door groene weilanden.. heel leeg!! Pleur er maar flats neer :r :r

Weilanden/akkers heb je nodig om mensen van voedsel te kunnen voorzien!!

Nu ben je meteen van mening dat we kunnen blijven bouwen, zodat we nog meer arme vluchtelingen kunnen bergen. Helemaal mee eens, vluchtelingen moet je helpen, maar waar ik niet tegen kan zijn al die mensen die alleen maar naar NL komen om van de financiele kicke situatie en uitkeringen willen profiteren. Nederland is wel degelijk vol (of druk, jouw feestje) Tuurlijk kan er altijd meer bij, maar of het redelijk gaat passen...

Als ik jouw goed begrijp geef je geen stuiver om natuur/rust en kunnen we heel Nederland asfalteren en volbouwen met flats.. asjeblieft zeg.. ga ff ergens anders domme opmerkingen maken. Ik ben niet in een flame-bui, maar van zulke domme opmerkingen wordt ik echt pis-nijdig!! :r

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Op maandag 17 december 2001 17:32 schreef Gulpener het volgende:
Nederland is niet druk.
Eerder intolerant.
|:(

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 17:29 schreef Pim_Voortuin het volgende:
Mijn tuin is ook druk.
Daarom: Alle afrikaantjes de tuin uit.
En alleen nederlandse planten erin.... :D

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Heb begint hier meer op migratie discussie te lijken dan op een gesprek of pimmetje. Maar oke!
Even wat feiten, om te laten zien dat je dingen ook van andere kanten kunt bekijken.

1) Nederland is misschien wel het 2de dichtsbevolkte land ter wereld, maar dat is alleen als je het per land gaat kijken. Ga je per oppervlakte kijken en het aantal mensen dat daar op woont, komen we nog niet in de top 25 voor (de lijn Boston, wash, new york is stuk groter als nederland, de omgeving van tokio ook en zo zijn er meer gebieden te noemen).

2) Argumenten over landbouw zijn niet meer geldig. 80% van onze landbouw producten komen reeds uit het buitenland. Nederland kan zichzelf echt niet voeden, daarvoor zijn we reeds lang (mid jaren '70) afhankelijk van het buitenland. Planmatig gezien met je nederland meer als een stadnatie bestempelen dan een land.

3)Hoewel nederland aardig vol is, is onze demografische opbouw zeer ongezond. Technisch kunnen we bijna spreken van een omgekeerde piramide (niet helemaal maar oke). We zijn dus topzwaar en binnen enkele jaren zal de bevolking af gaan nemen. Dit zou nu al het geval zijn als we de "buitenlanders" niet hadden.

4) Berekeningen binnen de EU en UN hebben aangeven dat om onze economie op peil te houden, we over enkele jaren meer als 100.000 gastarbeiders (in heel west europa) nodig hebben om onze economische groei op peil te houden.

Kortom je zult maar wat blij zijn als straks z'n buitenlander zorgt dat jij geen vrij hoeft te nemen om je moeder te verplegen.

Deze feiten zijn ambtelijk en politiek al lang en breed bekent, maar het "volk" wil hier nog niet aan is hier nog niet rijp voor. Komt van later wel. De voortekenen zij als duidelijk zichtbaar. Waarom denk je dat wij onze verpleegkundigen nu al uit het buitenland willen halen en de EU naar het oosten willen uitbreiden.

Een mooi voorbeeld is nu dat iedereen wil bouwen in de kernen en zo veel mogelijk voor jonger. Heel fijn en leuk, maar als we nu niet heel snel seniorenwoning gaan bouwen zitten we over 10 jaar te roepen dat die er snel moeten komen en lukt dat dan niet meer.

Het is een oud spreekwoord maar klopt wel: Regeren is vooruitzien en om de koppeling naar Pimmetje te maken om zo het weer on topic te komen: Dat kan pimmetje niet. ze gaan alleen in op de huidige onderbuik gevoelens van mensen. Ze spiegelen een perfect wensbare wereld voor zonder duidelijk te maken hoe ze daar willen (en of ze daar kunnen) komen. Roepen hoe iets eigenlijk zou moeten is gemakkelijk. Plannen maken waarbij de realiteit en historie ook in acht neemt is toch nog net iets moeilijker.(en ik gok iets te moeilijk voor leefbaar nederland, gezien ze nog geen enkele onderbouwing hebben kunnen geven voor hun plannen, laat staan iets wat doorgerekend kan worden op langere termijn effecten.) Korte termijn politiek is heel simpel.

b.v. ALs jullie voor mij kiezen maak ik iedereen miljonair. Echt. Ik laat briefjes van 1 miljoen drukken en deel deze uit. Klaar. Alleen op langer termijn is onze economie door hyperinflatie volledig naar de klote.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Nederland is druk.. zucht! een mooie dubieuze uitspraak volkomen lacuniek als cynisch.

Ik vraag me af:

1. de autochtone nederlander wil geen allochtonen in zijn/haar buurt vanwege de overlast en criminaliteit. Zaken als: - ondergoed van de waslijn gestolen, herrieschoppers, drugs etc.. Dit vooral als deze groep allochtonen laag betaalde banen hebben.
Veel allochtonen hebben de sh*t-banen zoals: vuilnisman, werk in de schoonmaak maw: de putjesgraver. Waarom zie ik veel allochtonen met zulke *** banen en waarom zie ik zo weinig autochtonen met zulke banen?
Je zegt bijvoorbeeld niet: "hey kijk dat is mijn vader, hij is vuilnisman".

2. de (autochtone) nederlander wilt graag goed betaalde en wanneer een allochtoon een vet-betaalde baan krijgt, vindt men het onbegrijpelijk. maw: de allochtoon met een hoge opleiding heeft 'zijn/haar' baan gestolen. Toch bestaat er nog steeds behoefde aan goed opgeleide mensen op de nederlandse arbeidsmarkt.

Het beleid van de overheid vind ik heel vreemd:
- het bedrijfsleven zoekt naar goed opgeleide mensen (schaarste).
- vluchtelingen waarvan een mogelijke deelname aan de arbeidsmarkt NIET direct (onzeker) te bepalen, stromen het land in.

ik kijk uit naar uw reacties

Ik weet nog steeds niet wat Pim bedoeld: ik vind het leuk dat ie geweldige uitspraken kan doen.. maar ik heb liever dat ie nederlands pur-sang, a la spreektaal, gebruikt!

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 18:52 schreef Cyberpope het volgende:
Heb begint hier meer op migratie discussie te lijken dan op ...

1) Nederland is misschien wel het 2de dichtsbevolkte land ter wereld, maar dat is alleen als je het per land gaat ...zijn er meer gebieden te noemen).

2) Argumenten over landbouw zijn niet meer geldig. 80% van onze landbouw producten komen reeds uit het buitenland. ...als een stadnatie bestempelen dan een land.

3)Hoewel nederland aardig vol is, is onze demografische ... zijn als we de "buitenlanders" niet hadden.

4) Berekeningen binnen de EU en UN hebben aangeven dat om onze economie op peil te houden, we over enkele jaren meer als 100.000 gastarbeiders (in heel west europa) nodig hebben om onze economische groei op peil te houden.

Kortom je zult maar wat blij zijn als straks z'n ...dat jij geen vrij hoeft te nemen om je moeder te verplegen.

Deze feiten zijn ambtelijk en politiek al lang en breed bekent, maar ... dat wij onze verpleegkundigen nu al uit het buitenland willen halen en de EU naar het oosten willen uitbreiden.

Een mooi voorbeeld is nu dat iedereen wil bouwen in de kernen en zo ...dat die er snel moeten komen en lukt dat dan niet meer.

Het is een oud spreekwoord maar klopt wel: Regeren is vooruitzien en om de koppeling naar Pimmetje te maken om zo het weer on ....(en ik gok iets te moeilijk voor leefbaar nederland, gezien ze nog geen enkele onderbouwing hebben kunnen ... langere termijn effecten.) Korte termijn politiek is heel simpel.

b.v. ALs jullie voor mij kiezen maak ik iedereen miljonair. Echt. Ik ...de klote.
Volkomen mee eens met deze gedachte!!!!!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-01 10:31

PromWarMachine

Forsaken Archer

Op maandag 21 januari 2002 01:34 schreef The_wdX het volgende:
Ik vraag me af:

1. de autochtone nederlander wil geen allochtonen in zijn/haar buurt vanwege de overlast en criminaliteit. Zaken als: - ondergoed van de waslijn gestolen, herrieschoppers, drugs etc.. Dit vooral als deze groep allochtonen laag betaalde banen hebben.
Veel allochtonen hebben de sh*t-banen zoals: vuilnisman, werk in de schoonmaak maw: de putjesgraver. Waarom zie ik veel allochtonen met zulke *** banen en waarom zie ik zo weinig autochtonen met zulke banen?
Je zegt bijvoorbeeld niet: "hey kijk dat is mijn vader, hij is vuilnisman".

2. de (autochtone) nederlander wilt graag goed betaalde en wanneer een allochtoon een vet-betaalde baan krijgt, vindt men het onbegrijpelijk. maw: de allochtoon met een hoge opleiding heeft 'zijn/haar' baan gestolen. Toch bestaat er nog steeds behoefde aan goed opgeleide mensen op de nederlandse arbeidsmarkt.
1. De allochtonen zijn hier ooit gekomen als "gast"arbeiders, allicht dat ze dan niet meteen de beste banen krijgen. Ook nu, zeker 2 generaties later niet, intergratie is niet iets van 10 jaar en ook niet van 50 jaar, daar gaat jaaaren overheen. Natuurlijk zijn er allochtonen met misschien wel veel meer kwaliteiten dan hun autochtone medemens, maar eer dat alle autochtonen dat accepteren/doorhebben....

2. Tsjah, dat snap ik zelf ook niet helemaal.

Disclaimer: Op geen enkele wijze kan ik aansprakelijk gesteld worden voor wellicht racsistische neigingen na het lezen van mijn post. Dit is iig niet racsistisch bedoeld!

/edit
typo's

Dividend for Starters

Verwijderd

beste PIM: gaarne op volgend uitspraak een antwoord/oplossing geven:

Meneer Fortuyn, hoe gaat u het arbeidstekort in de verschillende sectoren bestrijden , op lange termijn

Verwijderd

--vervolg:

*funny mode*
--- hieronder een paar leuke politiek correcte antwoorden --
a. we gaan eerst iedereen euro miljonair maken.
b. we gaan nederland compleet automatiseren.
c. we gaan alle wao'ers een goede baan voostellen
d1. we gaan het onderwijstelsel zodanig reorganiseren zodat wij over dr. , drs, ir, ing. (meervouden) kunnen beschikken waarvan de leeftijd ongeveer 15 jaar is.
d2. we gaan de wet op kinderarbeid afschaffen.
d3. we gaan de havo/vwo per direct afschaffen.
d4. alle 16-jarigen krijgen na 1 jaar studie aan een universiteit direct een diploma.
e. we gaan de belgen vragen of zij een paar honderdduizend knappe koppen kunnen uitlenen.
f. we gaan dolfijnen genetisch manipuleren zodat zij geschikt zijn voor de nederlandse arbeidsmarkt.
g. we gaan een nieuwe kolonie stichten in afrika.
h. we gaan een nieuwe kolonie stichten in zuid amerika
i. we gaan een nieuwe kolonie stichten in azie
j. we gaan belgie innemen
k. we gaan een 60 urige werkweek als wettelijk verplicht voorstellen.
l. we gaan het aantal wettelijk verplichte vakantiedagen met 50% verminderen.
m. we gaan alle overheidsinstanties sluiten zodat de amtbenaren in beter betaalde baan krijgen in het echte bedrijfsleven.
n. we onteigenen de amerikaanse staat florida en haar bevolking
o. gaan de gevangenisstraffen van huidige als toekomstige criminelen kwijtschelden en hen een baan geven.
p. we eisen argentinie op als bruidschat
q. we eisen dat alle buurlanden van argentinie een stuk land afstaan als deel van de bruidschat
r. we onteigenen de noord-en zuidpool
s. We verhuizen de hele bevolking en bezittingen naar de noordpool zodat wij meet ruimte hebben
t. de elfstedentocht wordt per direct op de zuidpool geoorganiseerd.
u: we gaan aliens zoeken en vragen of zij de banen kunnen vullen. we kopen een paar linuxcluster met 10 miljoen AMD XP's cpu en berekenen zoveel mogelijk seti-pakketjes.
v. we gaan de maan bevolken
w. We gaan verjongerings-serum toedienen aan een ieder.
x. We gaan alle slimme-koppen klonen
y. we gaan de genetisch gemanipuleerde dolfijnen klonen.

z: ik l*l maar wat. na het lezen van deze topic en al de post werd ik **********************ziek!!!!!!

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 01:49 schreef The_wdX het volgende:
beste PIM: gaarne op volgend uitspraak een antwoord/oplossing geven:

Meneer Fortuyn, hoe gaat u het arbeidstekort in de verschillende sectoren bestrijden , op lange termijn
Mijn vriend Pim heeft mij gevraagd deze vraag even te beantwoorden aangezien hij even wilde relaxen in de nacht sauna... ;)

"...Van een arbeidstekort is geen sprake meer als straks alle mooie blonde gezonde Nederlandse jongens uit pure vreugde wegens mijn verkiezingsoverwinning een 'tandje harder gaan werken'... :?

Het probleem van een arbeidstekort zal omslaan in een arbeidsoverschot zodat die mooie blonde gezonde jongens zoveel tijd over zullen hebben dat ze ook een nachtje naar de sauna kunnen gaan en ik zou ze aanraden dat te doen op maandagochtend zo tegen half drie zodat ik ze daar het één en ander uit kan liggen.... ;) ...".

Verwijderd

Eens, als je ziet wat er voor huizen allemaal bijgebouwd moeten worden omdat er gewoon woning tekorten zijn, dan kan ik niks anders doen dan het er mee eens zijn :)

Er blijven maar mensen komen... en dan wordt het op een gegeven moment gewoon te kort

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Op maandag 21 januari 2002 09:47 schreef The1 het volgende:
Eens, als je ziet wat er voor huizen allemaal bijgebouwd moeten worden omdat er gewoon woning tekorten zijn, dan kan ik niks anders doen dan het er mee eens zijn :)

Er blijven maar mensen komen... en dan wordt het op een gegeven moment gewoon te kort
Amen :)

En ik weet dat lang niet alle allochtone inwoners van Nederland crimineel, slecht bedeeld, dom, etc zijn. Maar als je in Rotterdam wordt lastig gevallen is het 10 van de 10 keer buitenlands. Dan maak je mij niet wijs dat het "wel meevalt" :(

Verwijderd

Hoeveel procent van Nederland is nog echt natuur? En dan bedoel ik niet aangeplante bossen waar meer joggers dan herten lopen. Zo goed als nul.

Nederland is veeel en veeel te vol. Geldt in mindere mate voor heel de wereld trouwens.

Gevolg van die vele keren te grote wereldbevolking: het klimaat gaat eraan. Broeikaseffect en gat in de ozonlaag, dat soort dingen. Als we zo doorgaan leeft er over 500 jaar niets meer op aarde.
Oplossing: minder mensen. Hier maar ook elders. 2 miljoen mensen in Nederland is meer dan genoeg.

Hoe dit te bereiken? De wereldbevolking groeit exponentieel, als een plaag. Een natuurlijke populatie wordt in bedwang gehouden door ziektes en predatoren (vleeseters die erop jagen).
Predatoren hebben mensen echter niet meer, en veel ziektes zijn tegenwoordig zo genezen.

Het natuurlijke systeem werkt niet helemaal random: individuen die beter zijn aangepast aan de omgeving (een aanzienlijk deel daarvan ligt in de genen) overleven, anderen gaan ten onder. Dit mechanisme heet 'natuurlijke selectie' en is de drijvende kracht achter evolutie.

Zonder die natuurlijke selectie verzwakt en degradeert een soort.

Mensen, vooral in de westerse wereld, zijn niet of nauwelijks meer onderhevig aan natuurlijke selectie. Een erg slechte zaak in mijn optiek.

Als oplossing zou ik dus willen aandragen: zorg er voor dat ziektes de zwakken eruit kunnen selecteren. Weg dus met gezondheidszorg, inentingen en al die onzin.
Dit leidt tot minder mensen (een goede zaak vind ik) en een sterker menselijk ras (ook een goede zaak), op een planeet waar nog wel leven mogelijk is.

Verwijderd

tis niet echt vol
maar mense die hier komen moeten zich maar gewoon aanpasse
ik bedoel, als ik in frankrijk op vakantie ga probeer ik toch ook gewoon frans te lulle (bij wijze van spreken)
maar je hebt hier ook mense die na 10 jaar nog geen woord nederlands kenne, ze moeten zich gewoon aan onze samenleving aanpassen, dan is er allemaal wat makkelijker mee om te gaan en mee te leven denk ik en zijn de "rechtse" gevoelens minder erg.
als die mense hier gewoon een verplichte cursus nederlands krijgen en leren hoe de leef-gewoonten hier zijn kunnen ze tenminste hun kinderen normaal opvoeden, en niet maar min of meer aan hun lot overlaten zodat er gewoon niks van hun terecht komt , vandaar ook bijvoorbeeld dat het percentage "straatrovers" van marokaanse afkomst zo hoog is. (lees ik toevallig vandaag op nu.nl)
het gaat er gewoon veel anders aan toe in hun eige land,
als we/ze daar nou eens mee beginne misschien dat we dan al een heel eind komen.
dus mense gewoon verplicht late leren van wat ik net al noemde, als ze daar geen zin in hebbe mogen ze weer terug gaan.

Verwijderd

Veel topics over, daarom even mezelf plakken en knippen uit een andere draad:

Hoe defineer je 'druk' ?

Volgens mij heeft het gevoel van een 'te druk wordende samenleving' alles te maken met onze drang naar steeds meer individualiteit. We willen allemaal iets anders en zodoende creëren we zoveel mogelijk mogelijkheden om dat te kunnen bewerkstelligen. Daarnaast willen we niet meer te lang wachten en moet alles snel en comfortabel. De drang naar individualiteit vraagt om een snelle ontwikkelingen op alle terreinen. De nieuwbouwwijken en bedrijfsparken schieten niet voor niets als paddestoelen uit de grond, Schiphol heeft niet voor niets een extra baan nodig , de wegen zitten niet voor niets stamp vol. De sociale sector (de gezondheids-sector en welzijns-sector)ligt op zijn gat. Reden: het biedt niet de mogelijkheden tot meer individualiteit en de ontwikkeling die we zouden willen, het kost ons alleen maar. De drang naar individualiteit levert een hoop op, maar kost ons ook een hoop: rust, ruimte, sociale controle, splitsingen in de samenleving, sociale achterstanden (in het verlengde een hogere criminaliteit) enz. Feit is dat de 'zwakkere' bevolkingsgroepen vaak de klos zijn en er achterstanden ontstaan in hun ontwikkeling, sociaal isolement en er spraken is van meer criminaliteit binnen deze 'zwakkere groepen'.

Wat heeft deze drukte te maken met allochtonen ?

Volgens mij bedoelt een partij als Leefbaar Nederland te zeggen: door meer allochtonen in Nederland toe te staan zal er meer druk komen op onze individualisering, of anders gezegd, zullen de negatieve kanten van de induvidualisering meer naar de opparvlakte komen en aangezien de allochtonen bij voorbaat al een 'zwakke schakel' zijn omdat zij uit een land komen waar in vergelijking met Nederland al een achterstand is, kunnen we die maar beter weren. Eigenlijk willen ze dus niet inversteren in een goede (betere) intergratie en in het oplossen van de sociale achterstanden bij de allochtonen (en potentiele nieuwkomers) omdat dat ten koste gaat van eigen ontwikkeling en individualiteit, en dat zal onze eigen vooruitgang belemmeren. Korom, het welzijn van andere gaat dan ten koste van mijzelf... Het heeft dus niets te maken met 'druk' in letterlijke zin (te veel mensen), maar met de 'druk' (als in druk uitvoeren op...) die ontstaat op ons eigenbelang.

Prima als je het daar mee eens bent, maar ben dan transparant en zeg dat je het daar om te doen is ipv te blaten over de invloed van de islaam, teveel mokeeën, dat ze onderling op straat in hun moedertaal speken, dat de allochtonen er zelf ook niets aan doen, allochtonen dit, allochtonen dat enz... en ga vervolgens wél zonder te zeuren in de file staan, klaag niet over een te hoge hypotheek, maak je druk over de winstcijfers van Shell en klaag pas over de ondergang van de samenleving als je onder aan de wachtlijst staat van een ziekenhuis.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:21

Shunt

Boe

dit draatje kan gesloten worden HIJ IS DOOD

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:14

Elvhenk

Madam Mikmak

Voorlopig ook dicht.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.