Toon posts:

Pim Fortuyn: Nederland = druk

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 791 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wie is het met deze stelling eens?

Als je reageert zou ik graag eerst eens of oneens lezen en daana de argumneten.

naar mijn mening is het woord 'druk'/'vol' niet opjectief en is deze uitspraak absuluut niet wetenschapelijk te onderbouwen.
Daardoor is deze uitspraak in een debat nooit staande te houden.
Ik neem aan dat Pim Fortuyn dit wel zo vind en het aanneemt voor 'waar' het is zijn waarheid die die aan mensen wil overbrengen / opdringen.

Ik ben het trouwens niet Pim fortuyn eens.

Verwijderd

Sterker nog het is veel te druk!!
ik ben het dus volledig eens met zijn stelling

Ik kom uit omgeving Rdam vandaar dat het mij ook opvalt hoe DRUK het dus is!

>:)

Verwijderd

Het "Westen" van Nederland is zeker "druk" maar in het Noorden valt dat erg mee, tenminste die indruk heb ik...

• asmoday
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05-2023

asmoday

1349

Op maandag 17 december 2001 16:10 schreef BAZZA het volgende:
Het "Westen" van Nederland is zeker "druk" maar in het Noorden valt dat erg mee, tenminste die indruk heb ik...
En dat willen we hier in het noorden graag zo houden. :)

Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-01 14:43

unclero

MB EQA ftw \o/

Natuurlijk is het druk, vooral s'ochtends in de trein..
Nee, serieus, het valt best mee. Als we Nederland gaan vergelijken met steden als Hong Kong, Tokyo, Jakarta of Kuala Lumpur valt het hier behoorlijk mee.
Maar goed, om van meneer Fortuyn nu te verwachten dat hij enige tijd in een van bovenstaande steden tussen de bevolking heeft vertoefd is misschien een beetje te hoog gegrepen.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ik denk niet dat Pimmetje dat met druk bedoelt...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Gnoom
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06-2024
Ach ja, het is altijd relatief. Aan zo'n uitspraak heb je niks, want waneer is het nou opeens niet druk meer? Iedereen kan alles druk vinden, ongeacht het aantal mensen.

Iedereen is speciaal, behalve ik.

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 16:16 schreef unclero het volgende:
Natuurlijk is het druk, vooral s'ochtends in de trein..
Nee, serieus, het valt best mee. Als we Nederland gaan vergelijken met steden als Hong Kong, Tokyo, Jakarta of Kuala Lumpur valt het hier behoorlijk mee.
helemaal mee eens. Dit is na mijn mening echt weer zou uitspraak van hem op te stemmen te winnen.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Nederland is helemaal niet druk. Nog geen 6% van ons oppervlak is in gebruik voor bewoning. Dan komt er nog een 5-6 % bij voor dingen als wegen en industrie en dan heb je het wel gehad. Kortom...85% is leeg.

Het is meer zo dat Nederlnders zich druk maken...en dat is heel wat anders. Ga eens op 'je gemak' door Bangkok (10 miljoen), Shanghai (14 miljoen) of Mexico stad (22 miljoen)lopen. Dat zijn echte steden niet die open tuindorpen met minder dan 800 duizend inwoners die we hier hebben.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Pim's mening over druk klopt ..
niet druk met normale mensen, maar te druk met .. erm tja .. hoe zeg je het zonder racisitisch over te komen..

owja .. HELEMAAL mee eens, ff lekker opruimen in ons land

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 16:44 schreef Elect het volgende:
niet druk met normale mensen, maar te druk met .. erm tja .. hoe zeg je het zonder racisitisch over te komen..

Inderdaad, beginnen met alle racisten het land uit te trappen

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 16:44 schreef Elect het volgende:
Wat jij wilt kun je niet zeggen zonder rasistisch over te komen.
Verbeter de wereld, begin bij jezelf.

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 16:09 schreef Guido_DJ_Atiq het volgende:
Het ziet hier 'zwart' van de mensen ;) :+

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:49

Kettrick

Rantmeister!

Op maandag 17 december 2001 16:10 schreef BAZZA het volgende:
Het is hier ook erg druk, vooral niet allemaal hier heen komen :)

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Wat een hypocriet gelul allemaal, al die omzichtige termen om te roepen dat het stikt van de turken en marokkanen, want dat is nou eenmaal wat we bedoelen, tsssssss.

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 11:59
ja doh maar het blijft een homo >:)

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op maandag 17 december 2001 17:02 schreef TwwT_Unexplained het volgende:

[..]

Het ziet hier 'zwart' van de mensen ;) :+
LOL :D

Verwijderd

Mijn tuin is ook druk.
Daarom: Alle afrikaantjes de tuin uit.

Verwijderd

Met druk wordt natuurlijk niet alleen het oppervlak bedoeld. Want stel je eens voor dat we de overige 85% vol bouwen om nog meer asielzoekers naar binnen te laten. Gevolg; veel files, overvolle treinen, wachtleisten in de zorg, enz. Natuurlijk kunnen asielzoekers ook meebouwen aan onze samenleving, maar het is nou eenmaal zo dat zij over het algemeen niet erg hoog opgeleid zijn. Dus veel artsen hoef je er in de eerste generatie's niet van te verwachten. De vraag rijst dan of latere generatie's het beter doen. Ik zou het zo niet weten na het lezen van de Elsevier van deze week.

• Gulpener
  • Laatst online: 22-08-2024

Gulpener

zelluf!

Nederland is niet druk.
Eerder intolerant.

• TheDjasp
  • Laatst online: 08-01 11:17

TheDjasp

het wordt toch niks

Eerder intolerant.
Kom eens een half jaar in Rotterdam wonen. Kijken hoe tolerant je dan nog bent.

Omdat het KAN, HOEFT het nog niet!
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Op maandag 17 december 2001 17:32 schreef Gulpener het volgende:
Nederland is niet druk.
Eerder intolerant.
GOH, krijgen we dat soort verhaaltjes weer, ik ben idd intolerant als men er last van heeft blijft men lekker thuis zeg ik dan.

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:26

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Op maandag 17 december 2001 16:12 schreef asmoday het volgende:

[..]

En dat willen we hier in het noorden graag zo houden. :)
Amen !!! 8-)

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:26

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Op maandag 17 december 2001 17:32 schreef Gulpener het volgende:
Nederland is niet druk.
Eerder intolerant.
Neehoor .. we zijn al jaren véééél te tolerant. Naar mijn mening mogen we best welles wat strenger gaan worden hoor .. en eens "Nee" durfen te zeggen.

Weet je eigenlijk wel hoe f*kin' klein Nederland is t.o.v. de rest ?!

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• TheDjasp

TheDjasp

het wordt toch niks

als men er last van heeft blijft men lekker thuis zeg ik dan.
Wat een absolute onzin.

Omdat ik last heb van de drugsrunners die 24/7 voor mijn deur staan zou IK thuis moeten blijven EN ben IK intolerant?? Ga toch weg......

I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook

• Gulpener
  • Laatst online: 22-08-2024

Gulpener

zelluf!

Wat heeft Rotterdam hier nou weer mee te maken? Bedoel je soms te zeggen dat in Rotterdam alleen maar Nergers/turken/Marokannen wonen en dat de meerderheid daarvan ook nog eens jou loopt te etsen?

Ik ben heel erg tolerant. Dat is niet afhankelijk van locatie.

Verwijderd

Pim Fortuyn is een opportunist/populist: hij zegt wat mensen willen horen.
Hij zegt wat Janmaat en zijn maten een paar jaar geleden zeiden, alleen toen protesteerde veel mensen tegen de uitspraken.
Maar nu zegt een gladakker in een keurig kostuum het en omdat ie professor is geweest aan een of ander universiteit, lijken zijn woorden beschaafd.
Maar als je zijn woorden vertaald bedoelt ie gewoon dat alle buitenlanders en andersdenkende het land uit moeten.

Iemand die gestudeerd heeft wil niet zeggen dat ie tolerant is,
kijk maar naar de 2de Wereld Oorlog: de commandanten van Die Einsatz Gruppen waren o.a. advocaat, theoloog...

Do I have to say more?

Nu las ik in de krant dat Pim de welbekende advocaat Moscowitz heeft gevraagd voor "zijn" partij.
Heel vreemd als je bedenkt dat Pim negatieve uitspraken over buitenlanders doet.

Moscowitz wil wel in de partij, alleen omdat Pim geen negatieve dingen over Israel zegt, weer zoiets kroms.

Er zal in het partijprogramma vast ook niets over homo's staan, want anders zal Pim zelf ook het land uit moeten.

Als Leefbaar Nederland aan de macht komt wordt Nederland Onleefbaar.

• Morphs
  • Laatst online: 21-05-2025
Nederland is in europa een land dat naar verhouding veel immigranten/vluchtelingen opneemt. In de loop der tijd is dat min of meer normaal geworden. En wat is het gevolg? Als nederland haar allochtonenbeleid matigt dan worden we opeens als "intolerant" gezien.....maar dat andere landen al jaren eenzelfde soort beleid voeren worden even "vergeten".

Zo verander je dus van "goedzak" in "klootzak" terwijl volgens diezelfde redenering de rest altijd al "klootzak" was....

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op maandag 17 december 2001 17:33 schreef TheDjasp het volgende:
Ik ben net bezig om een huis te bekijken bij de West Kruiskade. Een hele mooie buurt en vooral ook 'diverse' buurt, ik kom er graag. Ik ken Rotterdam al zo'n 46 jaar. Mij bevalt het wel
Op maandag 17 december 2001 18:09 schreef Gulpener het volgende:
Wat heeft Rotterdam hier nou weer mee te maken? Bedoel je soms te zeggen dat in Rotterdam alleen maar Nergers/turken/Marokannen wonen en dat de meerderheid daarvan ook nog eens jou loopt te etsen?

Ik ben heel erg tolerant. Dat is niet afhankelijk van locatie.
Er zijn ook Rotterdamers die er wel graag wonen. Maar ik ben het met TheDjasp eens dat we sommige mensen kunnen missen. Met name de intolerante soort.

Verwijderd

Wel leuk, zo'n stelling.

Hij is een goeie politicus door zulke stellingen aan te halen en stemmen hiermee te winnen.

Een beetje jammer is dat zijn uiteindelijke oplossingen hiervoor zijn nogal achterwege blijven. Of wilt ie nou werkelijk dat elk gezin op voortaan maar één kind mag krijgen?

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:47
Op maandag 17 december 2001 16:33 schreef Ortep het volgende:
Nederland is helemaal niet druk. Nog geen 6% van ons oppervlak is in gebruik voor bewoning. Dan komt er nog een 5-6 % bij voor dingen als wegen en industrie en dan heb je het wel gehad. Kortom...85% is leeg.

Het is meer zo dat Nederlnders zich druk maken...en dat is heel wat anders. Ga eens op 'je gemak' door Bangkok (10 miljoen), Shanghai (14 miljoen) of Mexico stad (22 miljoen)lopen. Dat zijn echte steden niet die open tuindorpen met minder dan 800 duizend inwoners die we hier hebben.
En dat zijn steden waar het allemaal top geregeld is of zo in jouw mening? Waar mensen de hele dag met stofmaskers moeten lopen? Waar de grootste delen van de stad de meest ranzige shit zijn die je maar kent, vergeven van de ratten en andere zooi? Luchtvervuiling, criminialiteit, armoede. Het hangt samen met dat soort steden.

Nog afgezien van het feit dat je nederland met een stad vergelijkt: Nederland is een land, daar hoort groen, open ruimte en al dat soort moois in thuis. Dat die paupers in de rest van de wereld elkaar op de lange termijn kapot willen maken in dat soort "werelden op zich" moeten zij weten, maar:

ALSJEBLIEFT LAAT NEDERLAND DIE KANT NIET OPGAAN!!! :( Nederland één grote stinkstad als bijvoorbeeld AŽdam, waar alles de hele dag naar pis stinkt. Gatverdamme nee.
Ik ben net bezig om een huis te bekijken bij de West Kruiskade. Een hele mooie buurt en vooral ook 'diverse' buurt, ik kom er graag. Ik ken Rotterdam al zo'n 46 jaar. Mij bevalt het wel
Tuurlijk :O en dat is natuurlijk een achterstandswijkje in RŽdam waar jij zo graag gaat wonen, je weet wel, waar de paupers, proleten, drugsverslaafden en ja, allochtonen het straatbeeld bepalen.

Schijnheilige sufferd, natúúrlijk kom jij óók in een wijkje waar je een beetje zekerheid hebt dat je kinderen ongestoord kunnen opgroeien, of waarvan je zeker weet dat je huis over 5 jaar meer waard is geworden.
En als dat straatje vergeven is van de bruine hoofden dan maak jij óók rechtsomkeert. :(

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 17:52 schreef TheDjasp het volgende:

[..]

Wat een absolute onzin.

Omdat ik last heb van de drugsrunners die 24/7 voor mijn deur staan zou IK thuis moeten blijven EN ben IK intolerant?? Ga toch weg......
wat is dat voor vooroordeel dan :( je hebt ook nog fietsendieven, fabriekers etc.

• MIster X
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-01 23:41
Wat een stelletje rechtse typetjes hier... :r Bah...

Ik ben als blanke jongen in de Bijlmer opgegroeid en woon daar nog steeds met veel plezier. We wonen misschien in één van de dichstbevolkste landen van de wereld, en in de stad is dat nog dichter. Maar is het echt zo druk dat er geen plaats meer is?

Is het trouwens wel de drukte die voor problemen zorgt? Nee! Het is de mentaliteit van mensen die voor problemen zorgt. En die is niet afhankelijk van iemands afkomst.

Toen Pimmetje Fortuin na zijn verkiezing de voorpagina van de krant haalde, moest ik spontaan denken aan Adolfje Hitler toen hij net aan de macht kwam. Ga ik te ver met die gedachte?

Verwijderd

In de trein is het idd echt druk !!!
Daar zou ik wel eens wat mensen willen kicken.......

Verwijderd

Naar mijn idee hoeven we zeer weinig concreets van leefbaar Nederland te verwachten. Wel zullen Pim en kornuiten voor wat brood nodige afwisseling in de tweede kamer gaan zorgen. Na acht jaar Kok is dat ook wel weer eens leuk.
Wat betreft zijn uitlatingen mbt. onze allochtone medelanders, zijn meest negatieve uitspraken richt hij op de laagopgeleide gelukszoekers die hier zonder goede reden van ons sociaal stelsel komen genieten (net zoals er nog heel wat autochtone nederlanders van genieten overigens). Dit profiel geld natuurlijk lang niet voor elke asielzoeker die ons land binnenkomt.
Waarom je dit soort opmerkingen niet zou mogen maken is mij niet duidelijk. Als de samenleving een probleem heeft (en als LN 10 zetels krijgt omdat ze dit probleem aankaarten dan IS er een probleem!) dan kan je het in het kader van politieke correctheid niet langer verzwijgen. Alleen door er over te praten en maatregelen te nemen kunnen we dit oplossen. Gelukkig bespeur ik bij de meeste partijen steeds meer een besef dat men 'het volk' vertegenwoordigd. Als men in de politiek niet luister naar het volk wordt de bestaande kloof tussen de politiek en de in de werkelijkheid levende mensen steeds groter. Hopelijk realiseert men zich in Den Haag dat dit niet veel langer door kan gaan en kiest men voor het overboord zetten van die verschrikkelijke politieke correctheid.
Flame away! :)

Groeten,
Obiwan

PS het is een beetje een lange rant maar ik kan me over dit onderwerp nogal opwinden. :)
PSS ik ben geen LN stemmer, de partij heeft als protest partij wat leuke kanten maar als ik de rest van hun 'partij programma' leest kan ik mijzelf niet overhalen mijn stem aan deze partij te verbinden.

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 23:09 schreef mix het volgende:
Wat een stelletje rechtse typetjes hier... :r Bah...

Ik ben als blanke jongen in de Bijlmer opgegroeid en woon daar nog steeds met veel plezier. We wonen misschien in één van de dichstbevolkste landen van de wereld, en in de stad is dat nog dichter. Maar is het echt zo druk dat er geen plaats meer is?

Is het trouwens wel de drukte die voor problemen zorgt? Nee! Het is de mentaliteit van mensen die voor problemen zorgt. En die is niet afhankelijk van iemands afkomst.

Toen Pimmetje Fortuin na zijn verkiezing de voorpagina van de krant haalde, moest ik spontaan denken aan Adolfje Hitler toen hij net aan de macht kwam. Ga ik te ver met die gedachte?
wat is dat voor onzin dan?
ten 1e Pim Fortuyn=homo :r
ten 2e Pim Fortuyn is geen oorlogsheld
ten 3e wij zijn geen duitsers(voornamelijk allochtonen etc ;)

• MIster X
Op maandag 17 december 2001 23:37 schreef HeiT het volgende:
Nee, klopt. Maar de attitude die die vent aanneemt doet me aan Hitler denken. De manier waarop hij mensen weet te bespelen. Janmaat heeft nooit echt een succes van zijn partij kunnen maken, omdat het hem aan charisma ontbrak. Deze man heeft weliswaar minder uitgesproken ideeen, maar toch gaan je oren een beetje klapperen. Hij heeft genoeg charisma om Janmaats aanhang achter zich te krijgen. Dat idee vind ik eng.

(Dat van 'wij zijn geen duitsers' vind ik trouwens wel een pijnlijke opmerking die je maakt.)

• Yuri
  • Laatst online: 13-08-2024

[..]

Jij vind Adolf Hitler een oorlogsheld? Kom op zeg hij was een van de lafste der lafste!! Ja kom op zeg vrijheid van meningsuiting ok maar ik vind dit te ver gaan! Dan heb ik liever dat jij je mening voor je houdt want zo'n opmerking kan je bij ons je hoofd kosten! En waarom alleen op internet zo'n opmerking maken? Als je lef hebt ga je door de bijlmer lopen met je rood/witte/swastika bandje om je arm en laat jij je snorretje staan en roep je keihard iets wat ik niet mag zeggen (maar iedereen weet wat ik bedoel)! Even kijken..... ik geef je 2 minuten te leven. Ik zou oppassen met dit soort opmerkingen je maakt je niet echt geliefd.....

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• Yuri
Op maandag 17 december 2001 23:47 schreef mix het volgende:

[..]

Nee, klopt. Maar de attitude die die vent aanneemt doet me aan Hitler denken. De manier waarop hij mensen weet te bespelen. Janmaat heeft nooit echt een succes van zijn partij kunnen maken, omdat het hem aan charisma ontbrak. Deze man heeft weliswaar minder uitgesproken ideeen, maar toch gaan je oren een beetje klapperen. Hij heeft genoeg charisma om Janmaats aanhang achter zich te krijgen. Dat idee vind ik eng.

(Dat van 'wij zijn geen duitsers' vind ik trouwens wel een pijnlijke opmerking die je maakt.)
Inderdaad ja de meerderheid van de blanke nederlanders zijn van het West-Germaanse ras dwz het zelfde als onze oosterburen inderdaad!

Verwijderd

Drukte lijkt me niet zo'n probleem, maar ik ben wel bang dat onze bevolkingssamenstelling een beetje problematisch wordt aangezien onze multiculturele samenleving IMHO niet zo lekker blijkt te werken...

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 23:55 schreef Yuri het volgende:

[..]

Jij vind Adolf Hitler een oorlogsheld? Kom op zeg hij was een van de lafste der lafste!! Ja kom op zeg vrijheid van meningsuiting ok maar ik vind dit te ver gaan! Dan heb ik liever dat jij je mening voor je houdt want zo'n opmerking kan je bij ons je hoofd kosten! En waarom alleen op internet zo'n opmerking maken? Als je lef hebt ga je door de bijlmer lopen met je rood/witte/swastika bandje om je arm en laat jij je snorretje staan en roep je keihard iets wat ik niet mag zeggen (maar iedereen weet wat ik bedoel)! Even kijken..... ik geef je 2 minuten te leven. Ik zou oppassen met dit soort opmerkingen je maakt je niet echt geliefd.....
hij werd door de duitsers als held van de 1e wereldoorlog beschouwd.. als je ff wat beter had opgelet tijdens geschiedenis..

Verwijderd

ff over Rotterdam:

Hier is 56 % van de inwoners van NIET-NEDERLANDSE afkomst...
Als ik 's ochtends met de tram naar school zit heel de tram vol en ben ik, ongelogen, de ENIGE blanke! |:(

Ik ben geen rascist, maar de situatie hier in r'dam wordt met de dag vervelender...

Ook voel ik me vaak een buitenlander in eigen land!

Nu is het zo dat het in de drie grote steden (en ook in heel de Randstad) wel extreem is, want zodra je het "platteland" op gaat veranderd het straatbeeld drastisch...

INTEGRATIE is het toverwoord, maar sommige bevolkingsgroepen verdommen het gewoon om zich aan te passen :(
(en daar zijn de normale mensen de dupe van...)

edit:

op het randje, maar ik bedoel er niks kwaads mee :z

• Yuri
Op dinsdag 18 december 2001 00:04 schreef HeiT het volgende:

[..]

hij werd door de duitsers als held van de 1e wereldoorlog beschouwd.. als je ff wat beter had opgelet tijdens geschiedenis..
Oh ik had een 9,8 voor mijn centraal schriftelijk GS maar goed dat jij nu zegt dat hij een oorlogsheld is even wat anders dan dat je zegt dat de mensen vroeger na afloop van WWI meende dat hij een oorlogs held was....! Is het zelfde als je zegt dat Osama bin Laden een oorlogsheld is!!!!!! Ja dat vindt Al Quaida wel!

En btw. Hitler heeft het slechts tot Korporaal geschopt....

[..]

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 23:55 schreef Yuri het volgende:

[..]

huh? wat lul jij nou dan? kijk de geschiedenisb oeken na.. ik zeg toch dat nederland dat niet overkomt?
|:( damn he, wat ben jij dom...|:(

• Yuri
Op dinsdag 18 december 2001 00:13 schreef HeiT het volgende:

[..]

huh? wat lul jij nou dan? kijk de geschiedenisb oeken na.. ik zeg toch dat nederland dat niet overkomt?
|:( damn he, wat ben jij dom...|:(
lees Slechts korporaal

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 18:17 schreef OetelDonk het volgende:
Pim Fortuyn is een opportunist/populist: hij zegt wat mensen willen horen.
Hij zegt wat Janmaat en zijn maten een paar jaar geleden zeiden, alleen toen protesteerde veel mensen tegen de uitspraken.
Maar nu zegt een gladakker in een keurig kostuum het en omdat ie professor is geweest aan een of ander universiteit, lijken zijn woorden beschaafd.
Maar als je zijn woorden vertaald bedoelt ie gewoon dat alle buitenlanders en andersdenkende het land uit moeten.

Iemand die gestudeerd heeft wil niet zeggen dat ie tolerant is,
kijk maar naar de 2de Wereld Oorlog: de commandanten van Die Einsatz Gruppen waren o.a. advocaat, theoloog...

Do I have to say more?

Nu las ik in de krant dat Pim de welbekende advocaat Moscowitz heeft gevraagd voor "zijn" partij.
Heel vreemd als je bedenkt dat Pim negatieve uitspraken over buitenlanders doet.

Moscowitz wil wel in de partij, alleen omdat Pim geen negatieve dingen over Israel zegt, weer zoiets kroms.

Er zal in het partijprogramma vast ook niets over homo's staan, want anders zal Pim zelf ook het land uit moeten.

Als Leefbaar Nederland aan de macht komt wordt Nederland Onleefbaar.
Ik ben het niet met je eens. Pim durft gewoon te zeggen wat anderen in de politiek gewoon niet durven te zeggen. Naar mijn mening zijn de huide partijen gewoon een stelletje slappe gasten die overal over mee kunnen lullen maar die nooit hun eigen mening durven geven. Maar goed zo denk ik erover >:)

• Yuri
Om even ontopic te blijven zeg ik:

Pim Fortuijn lult veel voor iemand die niets zegt!

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 00:18 schreef Yuri het volgende:
Om even ontopic te blijven zeg ik:

Pim Fortuijn lult veel voor iemand die niets zegt!
jah... hij probeert andere mensen te beinvloeden..
is precies hetzelfde als ik naar de groenteboer ga en ik zie 2 rotte appels in zijn tent , ik roepen "KIJK! WAT EEN OPLICHTER HIJ VERKOOPT ROTTE APPELS!" denk je dat er dan nog mensen zijn die daar appels gaan kopen?
n0pe..dom volk... het gevaarlijkste wat er is/..

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-01 10:39

Dommel

Professioneel Software Sloper

So what :? Wil dat zeggen dat hij minder mens is :?
Hitler wel dan :?
Jij niet, ik niet, vele anderen ook niet maar er zijn er wel hier in Nederland die van Duitse origine zijn :) Je kunt dus niet alles en iedereen over 1 kam scheren :)

Nederland heeft wel de grootste instroom wat betreft vluchtelingen in heel de EU. We zijn zowat het kleinste land maar nemen er wel het meeste op.
En ja een deel daarvan is profiteur. Ik heb niks tegen de mensen die hierheen komen omdat ze in hun eigen land neergeschoten worden (oid). Ik heb er alleen wel een hekel aan als ze onder het excuus van politiek vluchteling komen en dan gewoon op vakantie gaan naar het land van herkomst. Daar :r ik dus gewoon op, op dat soort profiteurs.

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 23:47 schreef mix het volgende:

[..]

Ga niet iedereen die een mening heeft in het nadeel mbt vreemdelingen en allochtonen vergelijken met zo iemand als Hitler. Natuurlijk moeten we verschrikkelijk goed oppassen voor zulke gasten. En er mag echt nooit meer voorkomen wat er in de WOII is gebeurd. ik bedoel eigenlijk gewoon te zeggen dat de Nederlandse patijen gewoon moet kunnen zeggen dat Nederland te "druk" zonder dat mensen gelijk gaan lopen schreeuwen van dicriminatie en dat soort shit.
Tsja had je niet verwacht he van een allochtoon :) :)

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op maandag 17 december 2001 22:16 schreef stefijn het volgende:

Tuurlijk :O en dat is natuurlijk een achterstandswijkje in RŽdam waar jij zo graag gaat wonen, je weet wel, waar de paupers, proleten, drugsverslaafden en ja, allochtonen het straatbeeld bepalen.

Schijnheilige sufferd, natúúrlijk kom jij óók in een wijkje waar je een beetje zekerheid hebt dat je kinderen ongestoord kunnen opgroeien, of waarvan je zeker weet dat je huis over 5 jaar meer waard is geworden.
En als dat straatje vergeven is van de bruine hoofden dan maak jij óók rechtsomkeert. :(
Jij kent duidelijk Rotterdam niet en je weet HEEL duidelijk ABSOLUUT niet waarover je praat. Die straat ziet geel, bruin, wit en zwart van de mensen en is een van de MEEST gemengde wijken van Rotterdam.

Ik maak dus GEEN rechtsomkeer, ik ga er juist naartoe

• MIster X
Op dinsdag 18 december 2001 00:11 schreef robgee het volgende:
ff over Rotterdam:

Hier is 56 % van de inwoners van NIET-NEDERLANDSE afkomst...
Als ik 's ochtends met de tram naar school zit heel de tram vol en ben ik, ongelogen, de ENIGE blanke! |:(

Ik ben geen rascist, maar de situatie hier in r'dam wordt met de dag vervelender...

Ook voel ik me vaak een buitenlander in eigen land!
Nou? En? Ik heb in de Bijlmer als één van 5 blanken in een klas met 36 leerlingen. Stapte vandaag weer als enige blanke in de bus. Moet ik daar problemen mee hebben?
Nu is het zo dat het in de drie grote steden (en ook in heel de Randstad) wel extreem is, want zodra je het "platteland" op gaat veranderd het straatbeeld drastisch...
Vandaar dat ik me daar niet thuis voel...
INTEGRATIE is het toverwoord, maar sommige bevolkingsgroepen verdommen het gewoon om zich aan te passen :(
(en daar zijn de normale mensen de dupe van...)

edit:

op het randje, maar ik bedoel er niks kwaads mee :z
Integratie is idd belangrijk...

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 17:33 schreef TheDjasp het volgende:

[..]

Rot op, ik woon al 24 jaar in Rotterdam en ik heb meer gezeik met Hollanders gehad als met die "enorme hoeveelheid" turken en marokkanen die hier wonen.

Ik vind het geweldig, al die culturen bij elkaar! Het Dunya-festival, de Kruiskade, lache man! Maakt allemaal niets uit, ik eet Doner, shoarma, Lahmacun, een broodje kip-kerrie of kip Tikka-Masala als ik daar zin in heb....

• TheDjasp

TheDjasp

het wordt toch niks

Wat hier gebeurt is precies datgene waar het in Nederland om draait. Zo gauw in een discussie allochtonen ter sprake komen rennen een heleboel mensen van schrik weg, of strooien met ongezouten opmerkingen om maar vooral NIET al racist te worden bestempeld.

Laat ik mijn eigen posts hier al voorbeeld nemen:
Ik zei:
Waarop Gulpener meteen heftig reageerde met:
Erg knap als iemand een dergelijke boute stelling uit mijn post weet op te maken. En nee, dat bedoel ik dus niet te zeggen.

Feit: het merendeel van de Rotterdamse bevolking is allochtoon. Punt. Daar kan je lang en breed over discussieren, maar dat is gewoon. Maar dat zeg ik zonder er een WAARDEOORDEEL over te vellenm, want mij hoor je daar niet over hoor. Als ik DAT erg zou vinden zou ik wel een huis op de Groningse hei gekocht hebben ipv een huis in hartje Rotterdam.

MAAR het is ook een feit een kleine minderheid van de Marokkaanse en Antilliaanse jeugd crimineel is en zorgt voor overlast. Over deze laatste groep heb ik het als ik zeg:
de drugsrunners die 24/7 voor mijn deur staan
HeiT reageert daar weer op met:
wat is dat voor vooroordeel dan je hebt ook nog fietsendieven, fabriekers etc.
Ik vraag me af wat dat er mee te maken heeft. Het namelijk gewoon een vaststaand feit dat waar ik woon (Schieweg in Rotterdam, u zijt allen uitgenodigd) zich 24 uur per dag een groepje van 5, 6 man staat. Ze doen verder niets behalve fluiten naar buitenlandse auto's, maar ik vind dat de tolerantie van Nederland de verkeerde kant op gaat als men vind dat ik dit met de mantel van de zelfde tolerantie moet bedekken en me er niets van aan moet trekken.

Marokkaans of niet, drugsrunnen blijft een criminele bezigheid.

Een paar maanden geleden was er een politie-commissaris uit Deh Haag die als eerste een dergelijk opmerking durfde te maken, iets in de trant van "We hebben de criminele marokkaanse jeugd niet onder controle". Veel mensen spraken daar schande van, en ik vraag me dan af waarom? Ik WEET wel waarom, we zijn veel te bang dat mensen denken dat we de GEHELE Marokkaanse bevolking over één kam scheren, en dus racist zijn.

Waar mijn intolerantie over gaat is dat de politiek niet daadkrachtig genoeg blijkt te zijn om dit probleem (de criminele jeugd) het hoofd te bieden en teveel alles wil inkapselen in tolerantie.

Maar natuurlijk en helaas zijn ook natuurlijk genoeg mensen die het verschil tussen kleine minderheid en gehele gemeenschap niet (willen) zien, en tegelijkertijd ook de Turken maar meteen op dezelfde hoop gooien.

En juist dit soort mensen spreekt de populistische taal van dhr. Fortuyn aan. Die zitten niet te wachten op nuance-verschillen of kleine minderheiden. Die willen gewoon horen: "Auslander Raus", maar dan in een salon-fahig jasje. Pim Fortuyn is dat jasje. Dit is het
dom volk... het gevaarlijkste wat er is
waar HeiT het over heeft. En gelijk heeft hij.

Het opportunisme van Fortuyn reikt zover dat hij zich heeft binnen geluld bij een partij waar hij geen affiniteit mee heeft, en die met of zonder hem geen al te lang leven beschoren lijkt te zijn.
Pim durft gewoon te zeggen wat anderen in de politiek gewoon niet durven te zeggen.
Dat is zeker waar. Het spijtige is helaas dat dit op een dergelijk ongenuanceerde manier gebeurt dat de hele boodschap in een sjiek ultra-rechts jasje wordt gegoten, zodat uiteindelijk de honden er geen brood meer van zullen lusten.

Ik denk zelf dat Fortuyn eigenlijk alleen maar probeert een discussie op gang te brengen. Dat is hem aardig gelukt, het spijtige is alleen dat hij zich zelf daarmee heeft bedoezeld. Zeker als hij uitspraken doet in de trant van "De Islam is de grootste bedreiging voor de Westerse wereld".

Dan wil ik nog HEEL EVEN afdwalen naar een post van Ortep:
Jij kent duidelijk Rotterdam niet en je weet HEEL duidelijk ABSOLUUT niet waarover je praat. Die straat ziet geel, bruin, wit en zwart van de mensen en is een van de MEEST gemengde wijken van Rotterdam.
Dat is waar, maar het is ook een erg criminele straat. Het is niet voor niets dat de Chinese gemeenschap die daar woont en werkt begin dit jaar in opstand zijn gekomen en dat er een speciale politie-toko zat speciaal voor de criminaliteit op de Kruiskade.
(voor de niet-Rotterdammers: de Kruiskade is waar Nighttown zit.)

Deze criminaliteit wordt veroorzaakt door groepen jongeren uit twee gemeenschappen, ik laat verder maar in het midden welke, dat lijkt me in het licht van dit verhaal wel duidelijk.

Ik hoop dat mijn post een beetje duidelijk is, en overbrengt wat ik wil zeggen.

logt nu ook

Verwijderd

quote :

Wat hier gebeurt is precies datgene waar het in Nederland om draait. Zo gauw in een discussie allochtonen ter sprake komen rennen een heleboel mensen van schrik weg, of strooien met ongezouten opmerkingen om maar vooral NIET al racist te worden bestempeld.

Ik ben het helemaaal met je eens man ik denk er precies hetzelfde over. Mensen lijken er wel alles voor te doen om maar niet als racist te worden bestempeld. Een racist is in mijn visie heel wat anders dan dat je vind dat nederland gewoon te druk is. (8>

• TheDjasp

TheDjasp

het wordt toch niks

Mmm.. mij hoor je niet zeggen dat Nederland TE druk is. Want dat impliceert meteen dat ik ook het asiel-beleid op de korrel zou willen nemen, en daar weet ik te weinig van om daarover te kunnen oordelen.

Wat ik zeker wel vind is dat je in hemelsnaam het beestje bij zijn naam mag noemen zonder meteen een stempel op gedrukt te krijgen.

logt nu ook

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:14

Freak187

geen

Hier wordt Nederland vergeleken met een stad als Jakarta enzo, dat kan natuurlijk niet. Maar het wordt inderdaad heel erg druk. Ik woon in Purmerend, als ik in de de nieuwste woonwijk ga staan kan ik Zaandam al zien liggen(en geen vage contouren) en Zaandam ligt ook al tegen Amsterdam aan, alles wordt volgebouwd, het is niet normaal. Dit komt onder andere doordat er ontzettend veel allochtonen het land in komen. Ik zeg niet dat het slecht is dat ze hier zijn, maar kijk om je heen! Nederland is klein en het wordt steeds voller omdat we zoveel allochtonen hier binnen laten.
Eén keer houd het op en dat punt is bijna bereikt.

Kia Niro-EV 2024

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 10:19 schreef TheDjasp het volgende:
Mmm.. mij hoor je niet zeggen dat Nederland TE druk is. Want dat impliceert meteen dat ik ook het asiel-beleid op de korrel zou willen nemen, en daar weet ik te weinig van om daarover te kunnen oordelen.

Wat ik zeker wel vind is dat je in hemelsnaam het beestje bij zijn naam mag noemen zonder meteen een stempel op gedrukt te krijgen.
Te druk is ook niet helemaal het juiste woord. ik heb meer problemen met de intergratie dan met de drukte *D
Ben zelf ook een NIET nederlander maar ik erger me gewoon aan hoe sommige mensen zich aanpassen hier in dit land.

• TheDjasp

TheDjasp

het wordt toch niks

ik heb meer problemen met de intergratie dan met de drukte
En dan moeten we ons af vragen wat de oorzaak is van deze gebrekkige integratie: is dat een falen van de overheid, een gebrek aan daadkrachtig optreden (of de middelen daartoe) van de politie of gewoon een mentaliteitsprobleem bij de betrokken allochtonen?

logt nu ook

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op dinsdag 18 december 2001 09:56 schreef TheDjasp het volgende:
Feit: het merendeel van de Rotterdamse bevolking is allochtoon. Punt. Daar kan je lang en breed over discussieren, maar dat is gewoon.
Fout, ongeveer 40% van de bevolking van Rotterdam is allochtoon. En bij dat percentage zitten ook alle Duitsers, Belgen, Engelsen, Amerikanen, Fransen, Italianen etc. die voor de multinationals in Rotterdam werken. En die je niet eens als allochtoon herkent. Ik val daar ook onder, maar ik heb wel blauwe ogen en aan mijn uitspraak kan je het niet horen, hooguit dat ik uit Rotterdam kom. Vergeet niet dat een definitie van een allochtoon is dat één van je ouders in het buitenland geboren is, of dat jezelf in het buitenland geboren bent. Als je die definitie gebruikt kom je aan lekker grote aantallen hoor.

Als je grootouders van moeders kant alletwee Nederlanders waren en je moeder is toevallig tijdens een dagtripje naar Antwerpen geboren, ben jij een allochtoon.

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 10:30 schreef Maniacer het volgende:

[..]

Te druk is ook niet helemaal het juiste woord. ik heb meer problemen met de intergratie dan met de drukte *D
Ben zelf ook een NIET nederlander maar ik erger me gewoon aan hoe sommige mensen zich aanpassen hier in dit land.
idd, en dat is lang niet elke buitenlander, maar ik vind dat het er wel verdomd veel zijn die een beetje fatsoensproblemen hebben.
die gene moeten zich gewoon eens leren aanpassen.
nu ben ik degene die me moet aanpassen in mijn wijk.

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 10:35 schreef TheDjasp het volgende:

[..]

En dan moeten we ons af vragen wat de oorzaak is van deze gebrekkige integratie: is dat een falen van de overheid, een gebrek aan daadkrachtig optreden (of de middelen daartoe) van de politie of gewoon een mentaliteitsprobleem bij de betrokken allochtonen?
ik denk dat ten eerste de politie strenger op moet treden.
vergelijk het optreden van de politie hier maar eens met andere landen.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op dinsdag 18 december 2001 10:24 schreef Freak187 het volgende:
Ik woon in Purmerend, als ik in de de nieuwste woonwijk ga staan kan ik Zaandam al zien liggen(en geen vage contouren) en Zaandam ligt ook al tegen Amsterdam aan, alles wordt volgebouwd, het is niet normaal.
Zoals al eerder gezegd is, slecht 6% van Nederland wordt gebruikt voor bewoning. En ongeveer 5% voor wegen in industrie. Dat kan je niet echt vol noemen. Ik heb het er niet over dat we dan maar 50% moeten gaan gebruiken voor bewoning, dat is heel wat anders, maar voor de goede orde: Dan praat je dus over 150 miljoen mensen. Die dan nog steeds in ruime eengezins woningen wonen.

Dat het vol gebouwd wordt komt niet door de 5% allochtonen die we hebben en die met 8 man op een bovenwoning leven. Maar door het feit dat een gezin vroeg met 6 mensen in een huis woonde maar dat nu de alleenstaanden ongeveer de grootste groep in Nederland vormen en die hebben allemaal OOK een huis.

• TheDjasp

TheDjasp

het wordt toch niks

Fout, ongeveer 40% van de bevolking van Rotterdam is allochtoon.
Je hebt gelijk. Ik had niet goed gelezen. Ik baseerde me op een cijfer van 54%, maar dat blijkt het aantal cumi-leerlingen (CUlturele MInderheden) op basisscholen te zijn.
40 % (en stijgend!) is het juiste getal.
definitie van een allochtoon is dat één van je ouders in het buitenland geboren is, of dat jezelf in het buitenland geboren bent. Als je die definitie gebruikt kom je aan lekker grote aantallen hoor.
Ik ben in België geboren (Nederlandse ouders), dus ben ik volgens jou definitie ook allochtoon. Toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat ik niet tot die 40% gerekend wordt.

logt nu ook

Verwijderd

het is gewoon welletjes nu.
laat nu maar eens een ander land tolerant zijn.
ik ben al zo tolerant geweest dat mijn huis een ton in waarde is gedaald nadat er een asielzoekerscentrum achter is gebouwd.

• TheDjasp

TheDjasp

het wordt toch niks

ik ben al zo tolerant geweest dat mijn huis een ton in waarde is gedaald nadat er een asielzoekerscentrum achter is gebouwd.
Ja, hallo, maar dat is niet de schuld van de asielzoekers of wel? Dat is de schuld van de kopers die niet bij een asielzoekerscentrum willen wonen. Dat kan je vluchtelingen toch niet aanrekenen?

Aan de andere kant, in Rotterdam-Zuid krijg je als huizenkoper al geen hypotheek meer, maar moet je je huis contant betalen.

logt nu ook

Verwijderd

Quote:

===========================================================

Ik denk dat het een combinatie van die dingen hier boven is.
Daadkrachtiger optreden zou inderdaad veel helpen. Maar de overheid mag ook wel eens z'n bek opentrekken en zeggen waar het op staat.

• TheDjasp

TheDjasp

het wordt toch niks

Maar de overheid mag ook wel eens z'n bek opentrekken en zeggen waar het op staat.
En dus is het helemaal niet zo erg om iemand als Pim Fortuyn op de Tweede Kamer los te laten om zo een paar knuppels in het hoenderhok te gooien.

logt nu ook

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op dinsdag 18 december 2001 10:49 schreef TheDjasp het volgende:
Ik ben in België geboren (Nederlandse ouders), dus ben ik volgens jou definitie ook allochtoon. Toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat ik niet tot die 40% gerekend wordt.
Het is niet mijn definitie, maar die van het Centraal Plan Buro. En Ja...jij hoort dus bij de 40% allochtonen in Rotterdam, je wordt gewoon meegerekend. Lastig he...al de Hollanders die er nog wonen, wij allochtonen moeten maar eens snel de macht grijpen. :)

Er zijn trouwens nog meer definities van allochtonen. Eén er van is dat de cultuur waarin je opgegroeid bent bepaald of je allochtoon bent. Maar dat is een hele lastige. Sommige mensen van bv Chinese afkomst zijn dan autochtoon, maar sommige (witte) Nederlanders die in Rotterdam zijn geboren en hun jeugd hebben doorgebracht in Paramaribo zijn dan weer wel allochtoon. Dan kan je ook aanvoeren dat iemand die in het streng Christelijke Bennekom of in Staphorst is geboren een allochtoon is in het katholieke Maastricht.

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 10:55 schreef TheDjasp het volgende:

[..]

Ja, hallo, maar dat is niet de schuld van de asielzoekers of wel? Dat is de schuld van de kopers die niet bij een asielzoekerscentrum willen wonen. Dat kan je vluchtelingen toch niet aanrekenen?

Aan de andere kant, in Rotterdam-Zuid krijg je als huizenkoper al geen hypotheek meer, maar moet je je huis contant betalen.
klopt, maar je kan het de kopers ook niet kwalijk nemen want ik wil namelijk ook niet bij een asielzoekerscentrum wonen.
de fokking onderbroeken worden van mijn waslijn gestolen.
maarja probeer het nu maar eens te verkopen.
dus tja.....dan zal het mijn eigen schuld wel zijn ofzo :?

[edit] trouwens ik geef helemaal de vluchtelingen niet de schuld, maar dit is gewoon mijn argument om aan te geven waarom ik vind dat er maar eens wat minder tolerant gedaan moet worden.
[\edit]

Verwijderd

Quote :

En dus is het helemaal niet zo erg om iemand als Pim Fortuyn op de Tweede Kamer los te laten om zo een paar knuppels in het hoenderhok te gooien.

------------------------------------------------------------

Idd in de hoop dat er eindelijk eens het een en ander gaat veranderen.

• TheDjasp

TheDjasp

het wordt toch niks

de fokking onderbroeken worden van mijn waslijn gestolen.
(Ik zei al dat is van Asielzoekers weinig wist, dacht nl. dat het wel meeviel.. )

Waaruit je dus mag concluderen dat naast het integratiebeleid ook het asielzoekersbeleid faalt.

Tenminste: IK kan me niet voorstellen dat, wanneer ik uit een land wegvlucht omdat ik mijn leven daar niet meer zeker ben, of omdat overleven daar nagenoeg onmogelijk is, en ik dus alles en iedereen achterlaat, en ik uiteindelijk in een land wordt opgevangen, ook al is het dan een AZC, ik deze gastvrijheid beloon met het plunderen van de omringende wijk..

logt nu ook

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Mwoah, de discussie word steeds leuker..
Ik zat een paar weken geleden te praatten met een groepje autochtone WeeWee-ers die halverwege de MAVO eruit waren geknald, ik zei ze dat er best banen te vinden zijn.. Bijvoorbeeld reinigingsdienst of detachering in de agrarische sector. Zij keken mij aan alsof ze water zagen branden en zeiden koeltjes: Moar doar hebbe we toch illegale veur?
Hoezo, genieten van deze verzorgingsstaat, dacht ik toen..
Maar goed, generaliseren is ook een kunst.. Dat een kleine groep het voor de rest verkloot bijvoorbeeld.
Kijk, dat Pim Voortuin homo is, prima. Maar dan is het toch bizar om dan te gaan denken dat alle homo's rechts opstokend schorem is?

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 11:17 schreef TheDjasp het volgende:

[..]

(Ik zei al dat is van Asielzoekers weinig wist, dacht nl. dat het wel meeviel.. )

Waaruit je dus mag concluderen dat naast het integratiebeleid ook het asielzoekersbeleid faalt.

Tenminste: IK kan me niet voorstellen dat, wanneer ik uit een land wegvlucht omdat ik mijn leven daar niet meer zeker ben, of omdat overleven daar nagenoeg onmogelijk is, en ik dus alles en iedereen achterlaat, en ik uiteindelijk in een land wordt opgevangen, ook al is het dan een AZC, ik deze gastvrijheid beloon met het plunderen van de omringende wijk..
dat zijn ze natuurlijk ook niet allemaal die dat doen.
maar feit is dat het gewoon gebeurt en niet alleen bij mij.

Verwijderd

Waarom worden drugsverslaafden, criminaliteit, etc. in verband gebracht met buitenlanders? Zijn er dan geen nederlanders die criminelen en drugsverslaafden zijn?

Volgens statistische gegevens zijn er zelfs MEER nederlanders die criminelen zijn dan buitenlanders!

Verwijderd

Opzich is zo'n type als pim wel 's handig, die schud tenminste iedereen weer ff wakker. Ben het niet eens met zijn uitspraken maar hij wijst tenminste wel weer aan dat er een probleem is (hij is trouwens zelf ook een probleem). Nu wordt er tenminste weer gediscusieerd, mensen durven hun bek weer open te trekken en te zeggen waar ze voor staan, en is dat juist niet de bedoeling in een democratie??

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 11:20 schreef unclero het volgende:
Ik zat een paar weken geleden te praatten met een groepje autochtone WeeWee-ers die halverwege de MAVO eruit waren geknald, ik zei ze dat er best banen te vinden zijn.. Bijvoorbeeld reinigingsdienst of detachering in de agrarische sector. Zij keken mij aan alsof ze water zagen branden en zeiden koeltjes: Moar doar hebbe we toch illegale veur?
Maar goed, generaliseren is ook een kunst.. Dat een kleine groep het voor de rest verkloot bijvoorbeeld.
Kijk, dat Pim Voortuin homo is, prima. Maar dan is het toch bizar om dan te gaan denken dat alle homo's rechts opstokend schorem is?
Het is logisch dat je niet alles over 1 kam moet scheeren. maar het is gewoon ongeloofelijk dat als je in amsterdam rondloopt dat je echt meer allochtoon dan autochtoon ziet.

• TheDjasp

TheDjasp

het wordt toch niks

Op dinsdag 18 december 2001 11:22 schreef sjorsie het volgende:
Waarom worden drugsverslaafden, criminaliteit, etc. in verband gebracht met buitenlanders? Zijn er dan geen nederlanders die criminelen en drugsverslaafden zijn?

Volgens statistische gegevens zijn er zelfs MEER nederlanders die criminelen zijn dan buitenlanders!
Le-zen is ook moeilijk.

Niemand heeft hier het woord drugsverslaafden in de mond genomen.

Niemand heeft hier gezegd dat ALLE criminelen buitenlanders zijn.

Niemand heeft hiet gezegd dat Nederlanders NIET crimineel zijn.

Maar er ZIJN nou eenmaal criminele buitenlanders (en verslaafde buitenlanders..). En als je daarvoor je kop in het zand wil steken prima, ik steek mijn kop naar buiten en zie mijn gelijk met eigen ogen.

logt nu ook

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 11:20 schreef unclero het volgende:
in dit geval vind ik het juist een kunst om niet te generaliseren.
om jouw voorbeeld van pim fortuyn als homo even aan te houden :
als je 9 van de tien keer dat je een groepje homo's ziet staan wordt bedreigd/bestolen of getracht wordt je mobiele telefoon af te pakken
of je zusje weer eens thuiskomt en zegt dat een groepje homo's haar er niet door wilde laten
en nare dingen tegen haar zeiden, dan ga je heus wel anders tegen homo's in het algemeen aankijken.
en dat is inderdaad generaliseren,
maar als je dat niet zou doen dan ben je toch gewoon een oetlul.
zo van : nou laat ik nog maar eens bellend langs een groep homo's lopen, misschien dat ze mijn telefoon vandaag niet willen jatten.
en voor mij is gewoon te weinig het tegendeel bewezen door de goede personen onder die groepen.

• TheDjasp

TheDjasp

het wordt toch niks

als je 9 van de tien keer dat je een groepje homo's
Overdrijven is natuurlijk ook een vak.

Maar in het afgelopen jaar is in mijn directe omgeving:

- iemand in elkaar geslagen en beroofd voor een pakje sigarreten (!)
- twee tassen geroofd
- 1 gsm op klaarlichte dag uit handen getrokken
- iemand bedreigt met een mes
- iemand meerdere malen lastig gevallen in de tram. ("Hee meischje... Neuken? Hee meisje, waarom kijk je niet...")
- iemand meermalen bedreigt in de winkel waar ze werkte

En ELKE keer waren het allochtonen. Geen generalisatie, gewoon feiten.

logt nu ook

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Kijk,
van een andere kant beschouwd is zo'n partij die doelt op een Big-Brother-achtige (als de serie) regering ook wel leuk en humoristisch. Niet alleen schudt het de mensen wakker en laat ze eens nadenken. Maar ook nadenken hoever we zijn met het huidige politieke bestel. Het zou me niets verbazen dat Hare Majesteit op den duur een staatsgreep uitvoerd om eens een echt serieuze regering te krijgen en niet een Tweede Kamer op RTL4-niveau met een PartvdArrogantie en een Leefbaar Achtertuin.

Verwijderd

Wat ik mij eigenlijk afvraag is dat stel dat wij zo doorgaan en niemand ooit eens iets durft te zeggen mbt allochtonen. zou het dan ook zo zijn dat er over 20 jaar meer moslims dan autochtone mensen zijn.??????
Ik zeg niet dat elke allochtoon moslim is maar ik vraag me gewoon af hoe dan Nederland er over 20 jaar uitziet.? Wie weet vier ik dan geen kerst meer maar ben ik lekker een maandje aan het vasten en vier ik een suikerfeest.

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 12:05 schreef Maniacer het volgende:
Wat ik mij eigenlijk afvraag is dat stel dat wij zo doorgaan en niemand ooit eens iets durft te zeggen mbt allochtonen. zou het dan ook zo zijn dat er over 20 jaar meer moslims dan autochtone mensen zijn.??????
Ik zeg niet dat elke allochtoon moslim is maar ik vraag me gewoon af hoe dan Nederland er over 20 jaar uitziet.? Wie weet vier ik dan geen kerst meer maar ben ik lekker een maandje aan het vasten en vier ik een suikerfeest.
haha, ik heb een keer geprobeerd om aan de ramadan mee te doen op aanraden van een marokaanse vriend.
ik hield het nog geen uur vol :)

maar dit zou inderdaad kunnen gebeuren,maar ik denk dat dat niet al binnen 20 jaar zou zijn, daar moeten een paar generaties overheen groeien.

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 16:09 schreef Guido_DJ_Atiq het volgende:
Sterker nog het is veel te druk!!
ik ben het dus volledig eens met zijn stelling

>:)
Ook helemaal mee eens! >:)

Vanavond is Pimmie overigens weer op TV bij Barend & Van Dorp

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 10:39 schreef Ortep het volgende:

[..]

Fout, ongeveer 40% van de bevolking van Rotterdam is allochtoon. En bij dat percentage zitten ook alle Duitsers, Belgen, Engelsen, Amerikanen, Fransen, Italianen etc. die voor de multinationals in Rotterdam werken. En die je niet eens als allochtoon herkent. Ik val daar ook onder, maar ik heb wel blauwe ogen en aan mijn uitspraak kan je het niet horen, hooguit dat ik uit Rotterdam kom. Vergeet niet dat een definitie van een allochtoon is dat één van je ouders in het buitenland geboren is, of dat jezelf in het buitenland geboren bent. Als je die definitie gebruikt kom je aan lekker grote aantallen hoor.
lul niet man!

56% van de Rotterdammers is van niet-nederlandse afkomst.
Daar horen dus de surinamers en de mensen van de ABC-eilanden nog _niet_ bij...

niet dat het erg is, maar jij verdraaid de feiten!

edit:

stem je ook op GroenLinks? ;) :r

Verwijderd

ja duh! |:(

in nederland wonen nog steeds meer nederlanders dan allochtonen...

je moet kijken naar RELATIEVE percentages!
ik zal de database van het CBS wel ff induiken zo...

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op dinsdag 18 december 2001 12:05 schreef Maniacer het volgende:
Er zijn ook autochtone moslims, er zijn autochtone joden, er zijn allochtone hindoes en bedenk het maar.

En wie durdt er niets te zeggen? Ik lees niets anders dan eindeloze scheld en schimp partijen op allochtonen. Niet specifiek hier, maar ga eens kijken op Fok...het lijkt of daar niemand zijn hoofd gebruikt.

Iedereen heeft het over een stel puberende marokkaanse ettertjes. En als die wat gedaan hebben staat het uitgebreid in de krant. Als er ergens een steekpartij is dan zullen 'ze' het wel weer gedaan hebebn. Als dan later blijk dat 'ze' het niet gedaan hebben maar een dronken kaaskop uit Surhuisternijeveen, dan staat dat ergens op pagina 23.

Niemand heeft het over het razend snel inlopen van achterstanden wat bv de Turkse gemeenschap heeft gedaan. Ik zie een autochtone Nederlander nog geen groentewinkel of kruideniers winkeltje beginnen. Maar met heihard werken doen zei dat wel.

En ja, er zijn allochtonen die frauderen met kinderbijslag.

Dat is iets wat je een autochtone Nederlander niet ziet doen. Dat kan hij nl niet omdat hier alles geregistreerd staat. En natuurlijk werken ze ook nooit zwart of laten we ons huis nooit zwart schilderen. En natuurlijk heeft niemand een 'interrieur verzorgster' zonder daarvan keurig alle papieren in te vullen, inclusief ziektenkosten verzekering etc.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op dinsdag 18 december 2001 12:26 schreef robgee het volgende:
lul niet man!
Je mening komt iets gefundeerder over als je niet begint met schelden.
56% van de Rotterdammers is van niet-nederlandse afkomst.
Daar horen dus de surinamers en de mensen van de ABC-eilanden nog _niet_ bij...
Ga maar een praten met de jongens van de Erasmus Universiteit. Om de een of andere rare reden geloof ik die eerder dan iemand die zomaar gaat schelden. Kijk hier maar even voor het geval je het zelf niet kunt vinden:
http://www.erasmusplus.nl/openprog/mams1.html

Zoals bekend, wonen relatief veel allochtonen in de grote steden. Zo is thans ruim 40 % van de totale bevolking van Rotterdam allochtoon en meer dan de helft van de schoolbevolking
Hier zitten dus alle allochtonen bij, ook de hoogblonde dame die een Zweedse moeder heeft. Of de in Belgie uit Nederlandse ouders geboren TheDjasp die in deze discussie ook meedoet.

En wat ook een heel aardige is: het CBS. De cijfers zijn een jaar oud, maar hier hebben ze het over de Niet Westerse Allochtonen. Dan is het nog maar 30% Hier zijn dus alle Duitsers, Engelsen, Fransen en Belgen etc... uit.

http://www.cbs.nl/nl/diensten/persberichten/2001/pb01n216.pdf
niet dat het erg is, maar jij verdraaid de feiten!
Nee hoor, ik lees alleen echte onderzoeken en niet die van Fok en de Telegraaf.
stem je ook op GroenLinks? ;) :r
Niet bepaald...het gebruiken van je verstand en het niet nakwaken van sensatie berichten komt in de meestse politieke partijen voor.

• Caeruleus
  • Laatst online: 17-01 11:59

Wel eens naar Opsporing Verzocht gekeken? "we zoeken een man met een (licht) getinte huidskleur enz." Of zouden ze alle misdrijven die zijn gepleegd door autochtone criminelen eruit halen, lijkt me niet.
About Pim F. hij mag van mij wel in de kamer komen, we kunnen altijd aanzien hoe hij het gaat doen. Ik ga niet op hem stemmen, ik denk dat hij zonder mij ook wel genoeg stemmen krijgt en de rest van LN mag wat mij betreft ver buiten de kamer blijven. (ik hoop dat het nog een beetje te volgen is)

no animals were harmed during the production of this message

Verwijderd

Dat is iets wat je een autochtone Nederlander niet ziet doen. Dat kan hij nl niet omdat hier alles geregistreerd staat. En natuurlijk werken ze ook nooit zwart of laten we ons huis nooit zwart schilderen. En natuurlijk heeft niemand een 'interrieur verzorgster' zonder daarvan keurig alle papieren in te vullen, inclusief ziektenkosten verzekering etc.
tuurlijk werken wij als nederlander zwart. waarom niet?
en natuurlijk zijn er genoeg allochtonen die keihard werken.
maar dat is niet waar ik me druk over maak.
het is dat andere groepje die voor overlast in mijn buurt zorgt en ervoor zorgt dat mijn oma de deur niet meer uit durft omdat een paar van die rukkers haar de vorige keer een gulden aanboden en toen ze haar portomonaie tevoorschijn trok om de gulden op te bergen haar portomonaie uit haar handen gegrist werdt.

edit:
en natuurlijk is dit geen reden om ze allemaal in een slecht daglicht te zetten, maar ik heb voorlopig even genoeg van ze.
en om mijn vertrouwen terug te winnen moeten ze eerst maar eens bewijzen dat ze zich wel kunnen gedragen.
tot die tijd zou ik het helemaal niet erg vinden als er wat strenger opgetreden werdt.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op dinsdag 18 december 2001 11:42 schreef TheDjasp het volgende:
En ELKE keer waren het allochtonen. Geen generalisatie, gewoon feiten.
Hier loop je natuurlijk weer tegen de statistieken aan he. Kale cijfers zeggen zo weinig. Je hebt leugens, grote leugens en statistieken.

Procentsgewijze zitten er meer allochtonen in de bak dan autochtonen. Ga je corrigeren voor 'sociale klasse' dan wordt het al minder extreem. Gezinnen waar iedereen blond haar en blauwe ogen heeft maar die al sinds de jaren 70 werkeloos zijn daar zie je ook meer misdaad. Allochtonen zitten vaak in de laagste sociale klassen. Als je dan ook nog eens gaat corrigeren voor het soort misdrijven dat wordt gepleegt schuif je ook weer wat op en het gebruik van een goede advokaat is waarschijnlijker bij een middenklasse Nederlander dan bij een net gearriveerde Afgaan.

Ze hebben het nadeel dat ze ook herkenbaar zijn. Ze worden bortweg eerder aangehouden.

En het is natuurlijk ook zo dat als je in een wijk woont met 80% allochtonen, dat de misdaad daar ook door de allochtonen zal worden gepleegd. De kans dat je door een Nederlander overvallen wordt in Shanghai is vrij klein. De kans dat het een Chinees is, is veel groter.

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 13:18 schreef Ortep het volgende:

En het is natuurlijk ook zo dat als je in een wijk woont met 80% allochtonen, dat de misdaad daar ook door de allochtonen zal worden gepleegd. De kans dat je door een Nederlander overvallen wordt in Shanghai is vrij klein. De kans dat het een Chinees is, is veel groter.
tuurlijk, in de bijlmer loop je eerder kans om door een neger overvallen te worden dan door een nederlander.
maar je loopt zowiezo eerder kans om uberhaupt overvallen te worden in de bijlmer als in heemstede bijvoorbeeld.

Verwijderd

Ik denk dat er gewoon nog heel wat aan het immigratiebeleid moet gebeuren. Bijvoorbeeld zoiets wat ze in Zwitserland hebben (en nog meer landen) als je daar heen wilt emigreren zul je moeten aantonen dat je werk daar hebt.
Ìk denk dat je dan al een stap in de goede richting gaat.
Ik vind het niet meer dan normaal dat als je in het buitenland gaat wonen dat je de taal zo snel mogelijk leert en je probeert aan te passen aan dat land. Ik vind dat dat te weinig gebeurt hier in Nederland.
(voor politieke vluchtingen geldt natuurlijk een ander verhaal)

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 13:25 schreef Maniacer het volgende:
Ik denk dat er gewoon nog heel wat aan het immigratiebeleid moet gebeuren. Bijvoorbeeld zoiets wat ze in Zwitserland hebben (en nog meer landen) als je daar heen wilt emigreren zul je moeten aantonen dat je werk daar hebt.
Ìk denk dat je dan al een stap in de goede richting gaat.
Ik vind het niet meer dan normaal dat als je in het buitenland gaat wonen dat je de taal zo snel mogelijk leert en je probeert aan te passen aan dat land. Ik vind dat dat te weinig gebeurt hier in Nederland.
(voor politieke vluchtingen geldt natuurlijk een ander verhaal)
dat zou heel goed zijn ja.
en net als met de tijdelijke rijbewijzen vanaf 1 januari, zouden ze een tijdelijke verblijfsvergunning moeten krijgen.
als ze zich zouden misdragen krijgen ze een enkeltje vaderland.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op dinsdag 18 december 2001 13:24 schreef UnDnYaBLe het volgende:
maar je loopt zowiezo eerder kans om uberhaupt overvallen te worden in de bijlmer als in heemstede bijvoorbeeld.
Daarom noemde ik ook al de correctie voor sociale klasse.

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 12:56 schreef UnDnYaBLe het volgende:
tuurlijk werken wij als nederlander zwart. waarom niet?
Omdat dat niet mag volgens de wet. Dat jij het minder erg vindt dan andere vormen van criminaliteit maakt het nog geen geaccepteerd gedrag. Jij meet dus met twee maten: mensen bestelen mag niet, maar de gemeenschap bestelen is oke.
Op dinsdag 18 december 2001 13:25 schreef Maniacer het volgende:
Juist, en je krijgt daar normaal geen arbeidsvergunning als je geen verblijfsvergunning hebt. Dit soort immigratiebeleid is spitsroeden lopen voor vluchtelingen, maar ja in Zwitserland hebben vrouwen ook pas een paar jaar stemrecht (in sommige kantons).

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 13:35 schreef Ortep het volgende:

[..]

Daarom noemde ik ook al de correctie voor sociale klasse.
dat valt wel mee hoor, ik heb daar in een simpel huurhuisje gewoont in een simpele buurt.
het is daar echt niet anders dan bijvoorbeeld zaandam.
behalve dan dat er zeer weinig buitenlanders wonen.
en dat je daar zeer weinig criminaliteit hebt.

• Caeruleus
  • Laatst online: 17-01 11:59
Om van het gezeik af te zijn ben ik ff in de statistieken gedoken. komptie (ik heb Rotterdam gepakt omdat daar de discussie over gaat).
Bron CBS:
Rotterdam inwoners op 1-1-2001:
Totaal: 595.255 Mannen: 291.647 Vrouwen: 303.608

Allochtonen in Rotterdam op 1-1-2001
Totaal: 246.107 Westerse: 57.266 Niet westerse: 188.841

Daarbij komen natuurlijk nog wel een stel illegalen waardoor het percentage nog wat omhoog gaat.

Cijfers mbt gevangenisbevolking in 2000 (naar geboorteland)
Nederland: 5310
Suriname: 985
Nederlandse Antillen/Aruba: 930
Marokko: 860
Turkije: 565
Algerije: 340
Voormalig Joegoslavie: 145
Ander geboorteland: 2630
Totaal anders dan Nederland (optelsom van bovenstaande): 6455 Als ik het dus goed heb is meer dan de helft van de personen in de gevangenis geboren in een land anders dan Nederland.

Een en ander is na te lezen op http://statline.cbs.nl

no animals were harmed during the production of this message

• TheDjasp

TheDjasp

het wordt toch niks

Iedereen heeft het over een stel puberende marokkaanse ettertjes. En als die wat gedaan hebben staat het uitgebreid in de krant.
Het is maar een voorbeeldje hoor maar dit valt imho niet onder puberaal gedrag:
Wat gedaan.
Ortep schreef nog meer:
Als je dan ook nog eens gaat corrigeren voor het soort misdrijven dat wordt gepleegt schuif je ook weer wat op en het gebruik van een goede advokaat is waarschijnlijker bij een middenklasse Nederlander dan bij een net gearriveerde Afgaan.
Eehh. sorry hoor, maar wanneer een net gearriveerde Afghaan een advocaat nodig heeft wegens het plegen van misdrijven....
Ze hebben het nadeel dat ze ook herkenbaar zijn. Ze worden bortweg eerder aangehouden.
Ze werden herkend tijdens het plegen van de misdaad, dat is wat anders.
En het is natuurlijk ook zo dat als je in een wijk woont met 80% allochtonen, dat de misdaad daar ook door de allochtonen zal worden gepleegd.
De gebeurtenissen die ik hierboven noemde hebben zich voorgedaan op het Centraal Station, Weena, Lijnbaan, Kop van Zuid enz. Nou niet echt wat je noemt typische achterstandsbuurten.

Ik denk nu even hardop: het is bekend dat de Chinese gemeenschap een erg gefortuneerde gemeenschap is, en het is een publiek geheim dat dat niet allemaal even legaal verkregen is. Over Chinezen hoor ik niemand.

Zouden de heftige reacties op criminele Marokkaanse jongeren er ook niet mee te maken kunnen hebben dat de misdrijven die ze plegen (verkrachting, aanranding, beroving bijv...) misdrijven zijn die erg ingrijpen op je persoonlijke leefwereld en daarom ook beangstigend zijn..

logt nu ook

Verwijderd

Deze discussie krijgt weer absurdistische tintjes. Als we met statistieken aantonen dat een disproportioneel deel van de amerikaanse gevangenisbevolking niet blank is, wordt dit algemeen geaccepteerd als een indicatie voor een verrot rechtssysteem met racistische tendenzen. Vervolgens proberen we met vrijwel identieke statistieken te bewijzen dat allochtonen in Nederland "crimineler" zijn dan autochtone nederlanders...
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.