21 inch monitor goed voor in games?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 498 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fish_Hook
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06-2019

Fish_Hook

Skatje

Op donderdag 03 januari 2002 11:53 schreef robbie007 het volgende:
Ik krijg als het goed is over 2 dagen de Eizo T765 :9~ .

En nog even nog iets, als je van een 15" monitor naar een 19" monitor gaat, zal de overgang even groot zijn voor je als je van een 17"naar een 21" monitor toe gaat.

Tenminste het is maar wat je gewend bent. En ik heb liever een top-of-the-bill 19" monitor als een 'goedkope' 21" monitor.
[way off-topic]

Lieve, beste Robbie... waarom kom ik toch al een paar maanden in elk monitortopic minstens één reply van jou tegen waarin je meldt dat die Eizo T765 'al bijna van jou is'? :?

Ik snap dat je heel erg blij bent met je toekomstige monitor (terecht, ik heb'em nu alweer een tijdje binnen) maar aan deze posts heeft eigenlijk helemaal niemand iets.
Behalve misschien dat mensen van die Eizo op de hoogte worden gebracht - dat is niet zo erg - en dat er tenminste één iemand is die hem nu al zo geweldig vind dat hij voordat hij hem heeft er niet over uitgepraat raakt... |:(

Ik vind het gewoon een beetje... eh... jammer.

[/way offtopic]

Anyhow, ik vroeg me nog iets af. ik ben niet zo'n ervaren gamer, en ik heb die monitor ook nog maar 3 weekjes. Heeft er iemand met een 19" en een fikse videokaart voor zichzelf bepaald dat hij liever in 1280*960 speelt dan in 1600*1200? En waarom?

Want dat je je Windows niet in die resolutie (1600:1200) wil draaien snap ik - heb misschien een bril, maar zo goed is die nou ook weer niet :Y). Maar je spellen gaan er toch beter/gedetailleerder uitzien, dus waarom zou je het laten als je videokaart en monitor het aankunnen?

En: bedenk heel goed of je wel ruimte hebt voor zo'n grote monitor. Ik schrok me lam toen ik deze kwart kubieke meter (50*50*50cm - voor de duidelijkheid :P) in mijn kleine kamertje moest stouwen en ik wil gewoon niet eens weten wat een 21/22" met mijn bureau zou hebben gedaan.

"I have no enemies! I have shot them all!" - Spaans generaal Ramon Narvaéz in 1858 op zijn sterfbed op de vraag of hij het zijn vijanden kon vergeven.

Verwijderd

Of je draait je 21" even out of focus als je op lagere resoluties wil gamen :P
Wel opassen staat nogal hoge spanning op beeldbuizen.

Verwijderd

Heb hier een 21". Dat regeert Big Time. Oh ja t is een Dell. Zwart gespoten. Heb weinig ruimte dus meel maar voor een bod!

Verwijderd

21" is echt vet voor games, e.d.. Je moet idd natuurlijk wel een goede videokaart hebben, anders schiet t nog niet op. Heb zelf is een CTX 21" voor een zacht prijsje kunnen kopen, die heb ik nu nog steeds en zou dr echt niet vanaf willen (nouja, misschien voor een Iiyama 22" Diamontron dan). Ik gebruik alleen als VGA kaart een Gainward Twinview :( en heb dr niet echt schik mee, maarja... strax misschien GF4 of Radeon 8500 ;)

grtz Knutsel

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Ik ben dus van plan een andere monitor aan te schaffen en mijn oog is nu gevallen op deze twee Eizo's T765 19" en de T965 21" Ik heb als video kaart een Hercules Geforce 3 Ti500 ik hoop dat dat voldoende is anders moet ik een geforce 4 of wat anders erbij nemen.

Ergens ben ik blij dat in deze draad nu leest dat het best goed gaat Gamen op een 21" scherm.Ik hoop echt dat dat ook zo is.Het liefst zou ik die Eizo T965 21" willen nemen.

Kan iemand mij misschien nog meer informeren ,ik ga zeker proberen om het apperaat zelf te aanschouwen,als een winkel hem ergens heeft staan natuurlijk.Maar mijn gevoel zegt met Eizo zit het wel goed,bij ons op kantoor heb ik ze al gezien alleen dat waren weer oudere types maar ze gaan erg lang mee dat is wat ik ervan weet.

Ik hoop dat ik een goede keuze maakt uit deze twee Eizo's.

• yamAUchi
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

even over dat liever "top of the bill" 19" vs "goedkope" 21"

ik neem nu even aan dat de iiyama de "goedkope" 21" is, ik had een "top of the bill" philips 19" (monitor van ze uit de duurste serie) gekocht, maar was er niet onwijs tevreden mee. deze heb ik om kunnen ruilen voor die iiyama 22" en dat is een van de betere dingen die ik heb gedaan.

de 21" gamed echt wel fijn, heb me desktop gewoon 1600x1200@85hz met r8500.. alles scherp iig.

en ik speel spellen meestal in 1024 of 1280 .. (cs in 1024 .. het is misschien wat groter.. maar problemen heb je er niet mee)

het is even wennen. gigantisch scherm etc. maar waarom zou je niet even dat extra beetje omhoog gaan en een 21" nemen. het gamed lekkerder (groter =), het internet lekkerder, je hebt gewoon ruimte =)

en je zit zo'n 4a5 jaar nog achter die monitor gekleefd, dus dan maar groter/beter voor iets meer geld wat toch wel afgeschreven wordt in dat aantal jaar

[ the server is down, life after student-dorm sucks ]

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Op donderdag 07 februari 2002 01:11 schreef NEWBIE het volgende:
Ik ben dus van plan een andere monitor aan te schaffen en mijn oog is nu gevallen op deze twee Eizo's T765 19" en de T965 21" Ik heb als video kaart een Hercules Geforce 3 Ti500 ik hoop dat dat voldoende is anders moet ik een geforce 4 of wat anders erbij nemen.

Ergens ben ik blij dat in deze draad nu leest dat het best goed gaat Gamen op een 21" scherm.Ik hoop echt dat dat ook zo is.Het liefst zou ik die Eizo T965 21" willen nemen.

Kan iemand mij misschien nog meer informeren ,ik ga zeker proberen om het apperaat zelf te aanschouwen,als een winkel hem ergens heeft staan natuurlijk.Maar mijn gevoel zegt met Eizo zit het wel goed,bij ons op kantoor heb ik ze al gezien alleen dat waren weer oudere types maar ze gaan erg lang mee dat is wat ik ervan weet.

Ik hoop dat ik een goede keuze maakt uit deze twee Eizo's.
[topic=404542/1/25]

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 10:58
Ik heb een 22" Iiyama (eigenlijk gewoon een 21", visible is 0.2" groter als een normale 21") en 22/21" roeleert gewoon, ook in games. Ik heb er een GF2ti inzitten en draai alles op 1280X1024, en dan heb ik echt geen last van blokjes. 2d is ook perfect te doen.

Of het te groot is moet je zelf uitmaken, een 19" zal ook best relaxed zijn (en volop goedkoper), maar ik weet wel dat ik nooit meer kleiner als 21" ga...

Verwijderd

Ik wil een nec fe 950 kopen,is dit een goede keuze?of zijn er veel problemen voorgekomen bij dit type,ik heb ze niet kunnen vinden.
En ik heb een geforce 3 zou dit een groot verschil uitmaken met mijn oude 17 inch

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 16:21 schreef era.b het volgende:
Ik wil een nec fe 950 kopen,is dit een goede keuze?of zijn er veel problemen voorgekomen bij dit type,ik heb ze niet kunnen vinden.
En ik heb een geforce 3 zou dit een groot verschil uitmaken met mijn oude 17 inch
schop schop

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op zondag 03 maart 2002 16:36 schreef era.b het volgende:

[..]

schop schop
|:( |:( |:( Niet schoppen na 15 minuten!!! |:( Spoor je niet ofzo, gewoon een dag wachten. |:( |:( |:(

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
ah mijn lete topic is er weer :)

ik heb nu uiteindelijk een 19" Iyama VM pro 454 voor me neus staan.
bevalt me perfect, geen fouten nog :)

Verwijderd

[quote]Op zondag 03 maart 2002 16:42 schreef bombadil het volgende:

[..]

|:( |:( |:( Niet schoppen na 15 minuten!!! |:( Spoor je niet ofzo, gewoon een dag wachten. |:( |:( |:(
[/quote

Ken je me of zo?

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
ja 21" is leuk maar je zit dan wel naar allaising te kijken bij zo`n beetje elk 3d spel
LOL. Juist niet. OF je naar Anti Aliasing zit te kijken heeft niets met de grootte van je monitor te maken. De pixels worden wel weer een stuk groter. Bovendien zit je met een 17" monitor echt niet te krap met gamen. Voor het geld wat je extra zou betalen voor de 21" tov. 17" kun je beter een mooie GF4Ti 4400 kopen.
ik heb nu uiteindelijk een 19" Iyama VM pro 454 voor me neus staan.
bevalt me perfect, geen fouten nog
Netjes hoor! Nieuwe videokaart is ook al gekocht? Je kunt net zo goed een (als je perse een GF3 wilt) Gainward Ti200 kopen die overgelocked is naar Ti500 snelheid, ben je goedkoper uit.

Verwijderd

ik heb hier ook 22" Iiyama staan
ik ben er zeer tevreden mee
een nadeel vind ik wel dat de monitor wel erg veel ruimte in neemt.
mijn Iiyama is bijna 50CM breedt en 53 cm hoog (met voet)
en 50 cm diep dus pak een meet lat en kijk/meet eens uit hoe groot dat wel niet is. want het blijft een grote monitor
en hou er ook rekening mee dat je wat verder er af wil zitten dan een wat kleinere monitor voor een beter zicht in spellen
maar dan heb je zeer mooi beeld met zo`n Ti500

Verwijderd

die 50 cm is te diep voor mij omdat ie in een kast staat.
daarom ben ik van plan om die nec te nemen die is nl maar 44 cm diep,en dat redt ik wel mooi.

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 14:50

Milmoor

Footsteps and pictures.

Ach, mijn monitor is 52 cm diep, en die ruimte heb ik er graag voor over. Toch krijg je denk ik met een 19" de meeste waar voor je geld, 22" is wel mooi maar kost veel geld en een 24" is alleen voor zakelijke toepassingen en mensen met teveel geld.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Op zondag 03 maart 2002 17:58 schreef Joost E. Boere het volgende:
Ach, mijn monitor is 52 cm diep, en die ruimte heb ik er graag voor over....
Altijd baas boven baas >:)

Maar idd, 21/22+" neemt erg veel ruimte in. Ik had er nooit zo veel last van omdat m'n spul op een andere kamertje stond, maar onlangs heb ik m'n bak in m'n huiskamer gezet (ja, ik zit vaak achter m'n bak, en dan zit ik toch liever in een wat ruimere en sfeervollere omgeving), maar nu m'n 22" hier zo staat valt 'ie echt enorm op. (ben dan ook op zoek naar een wat platter 'alternatief'). Dus zeker een factor om rekening mee te houden.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op zondag 03 maart 2002 17:18 schreef era.b het volgende:

Ken je me of zo?
Nope maar ten eerste heeft schoppen na enkele minuten natuurlijk totaal geen nut.Ik betwijfel of je het nut van schoppen begrijpt of dat je enkel wat anderen na-aapt.
Ten tweede doen nieuwelingen als jezelf er goed aan de FAQ te lezen, daar staat zeker ook wel iets in over vroeg schopppen. http://gathering.tweakers.net/forum/faq

Tevens werkt het bevreemdend om ookk dit topic
[topic=270159]
weer omhoog te halen met dezelfde vraag.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 18:59 schreef bombadil het volgende:

[..]

Nope maar ten eerste heeft schoppen na enkele minuten natuurlijk totaal geen nut.Ik betwijfel of je het nut van schoppen begrijpt of dat je enkel wat anderen na-aapt.
Ten tweede doen nieuwelingen als jezelf er goed aan de FAQ te lezen, daar staat zeker ook wel iets in over vroeg schopppen. http://gathering.tweakers.net/forum/faq

Heb jij het op je genomen om mensen op weg te helpen of wil je gewoon ff lekker zeuren?

Tevens werkt het bevreemdend om ookk dit topic
[topic=270159]

Als je verwijst naar een ander topic kijk dan eerst even of het wel om dezelfde gaat.
de 950 of de 950+
weer omhoog te halen met dezelfde vraag.

• Rody
  • Laatst online: 01-08 10:13
Op zondag 03 maart 2002 17:25 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

LOL. Juist niet. OF je naar Anti Aliasing zit te kijken heeft niets met de grootte van je monitor te maken. De pixels worden wel weer een stuk groter. Bovendien zit je met een 17" monitor echt niet te krap met gamen. Voor het geld wat je extra zou betalen voor de 21" tov. 17" kun je beter een mooie GF4Ti 4400 kopen.
[..]

Netjes hoor! Nieuwe videokaart is ook al gekocht? Je kunt net zo goed een (als je perse een GF3 wilt) Gainward Ti200 kopen die overgelocked is naar Ti500 snelheid, ben je goedkoper uit.
:)
ja ik heb een hercules geforce3 ti 500 erin zitten
draait gewoon standaard kloksneheid en alles draait soepel
draai in games op 1024x768@32 en windows 1280x960 :)

• powadha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:20
Als je dan toch een 21" koopt neem dan gewoon een Trinitron scherm (bijv. Dell P1110) Heb je ook geen last meer van aliasing....

• ReseTTim
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

me buurjongen heeft een Sony E500 met daarop aangesloten een GF2 en speelt alles gewoon op 1024 of op 1280 en werkt perfect...

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

/me Speelt al een tijdje games op z'n 21inc

Werkt echt relaxt en als het een divoorstelling word kun je toch altijd nog gaan OC en

BTW: Mohaa is een vet spel!
hehe vooral 1600x1200x32 alles op high

Oh ja Neem wel een monitor die op 1600x1200@85 hz kan das echt relaxt !

Specs staan in Sig

• Shook
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09-2024

Shook

Go!

misschien volledig overbodig, maar doen die 21".

Ik heb zelf een zwarte 21" van silicon Graphics. In eerste instantie gekocht voor 3dsmax, maar de games, niet te doen, het gevoel in een game te zitten heb je na 3 seconden. Het is gewoon super, en die jagged edges zie je ook op een 19" dus niet moeilijk overdoen!!!

Verwijderd

22" voor Games : ROXXX >:)

Verwijderd

Quality over quantity and else goto bigger is better :)

goede 21 inch is heerlijk!

Verwijderd

Ik kan er niet over meepraten omdat ik werk op dual 19" Eizo monitoren.

1600x1200 vindt ik persoonlijk te priegelig worden op een 19" en dat is overigens ook niet de aangeraden resolutie voor een 19", vandaar dat ik ook groter wil. Niet vanwege perse games, maar vanwege mijn werk als web developer waarbij ik me regelmatig irriteer aan panels in flash en photoshop die over mijn werkblad vallen :)

Ik ben dus een beetje (heel erg zelfs) aan het twijfelen over de 24" van Sony. Ik heb diverse reacties gelezen, alleen varieren deze nogal van "minder scherpte in de hoeken" tot "perfect beeldvullend en scherp". Daar kan ik dus niets mee. Dan heb je nog het nadeel dat deze monitor in geen enkele winkel in Nederland opgesteld schijnt te staan, oftewel ik kan het zelf niet beoordelen.

Verwijderd

Mocht je ongeveer 950 euro te besteden hebben dan is dit wat je wilt hebben:

http://www.tweakers.net/pricewatch/20292

Ga een kijkje nemen en je bent verkocht :)

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 14:50

Milmoor

Footsteps and pictures.

Als je wat meer geld hebt kan je voor zo'n bakbeest gaan. Hij is scherp tot in de hoeken, hoewel de dotpitch daar natuurlijk iets minder is dan in het midden. Ik heb daar nog niet specifiek opgelet, maar het valt in ieder geval niet op. De mijne heeft nog een heel klein instelfoutje, mijn linkerbovenhoek zit net niet helemaal links bovenin. Maar echt storend is dat niet. Een tip: neem on-site garantie, die moet je er appart bijkopen (hoewel veel winkels ervan overtuigd zijn dat hij er standaard bij zit). In geval van problemen komen ze hem halen en brengen, en dat is met een monitor van 50kg wel zo praktisch.
Sommige Apple zaken hebben hem waarschijnlijk standaard staan, daar wordt hij verhoudingsgewijs veel gebruikt.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Verwijderd

Omdat je geen nieuwe topics mag openen, vraag ik het hier maar :

Sony G520

De bovenstaande monitor wil ik gaan aanschaffen maar ik lees verschillende dingen.
In de search functie is er niks over deze monitor te vinden, somige reviews zijn positief en weer andere negatief kortom ik weet niet of ik hem wel neem. 1249 euro is niet niks.. En ik wil er minstens 4 jaar mee doen.

iyama word door de meeste mensen afgeraden vanwege de service en kwaliteit van de 21 inch monitoren.

Eizo doet het niet zo goed in de 21 inch serie ze zijn duur en presteren niet zo goed als de sony G520 E530 series.

Philips, heb ik slechte ervaringen mee.

LG mooie monitoren maar geen 21inch crt schermen.

TFT monitoren, out of the question ik game veel dus lijkt me niks.

Ik weet echt niet wat ik meot kopen :), ik zit nu toch weer naar de iyama te kijken omdat die goekoper zijn. En in vele tests komt de 511 pro als 1 van de beste.

Graag wat advies, ben echt radeloos :).

Nog een probleem, ik krijg pas in mei mijn Geforce 3, dus ik zit dus nu met een Asus v7700 GTS 32mb kan ik hier wel even die 2 maantjes vooruit?

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
strategy games die 1600*1200 ondersteunen >:)

...

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 21:22
Scoobydoo heeft 3 21' schermen staan en hoeft never nooit van z'n leven meer een kleinere te hebben! :9~

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 11:19

PromWarMachine

Forsaken Archer

21" lijkt mij overdreven, mijn prachtige 19" voldoet prima ;)

'k Speel veel StarCraft (640x480) en die wordt er echt niet mooier op :+

Dividend for Starters

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op donderdag 13 december 2001 10:38 schreef STARMAN het volgende:
Ik heb een 22" monitor van Iiyama. Speelt heerlijk! 19" is goed genoeg, maar als je toch geld wilt uitgeven zal ik inderdaad voor die 21" of 22" gaan :9
Hier kan ik me helemaal bij aansluiten.
Het kost wat (staat ook wel een beetje patserig ;)) en ik vind het supermakkelijk. niet enkel voor games.
Vanuit je bed een film kijken is ook makkelijk met zo'n scherm (hoewel dat op mijn 15" ook wel gaat).

Een ander nadeel is het gewicht van het kreng (39KG)

Je moet natuurlijk wel een beetje een videokaart hebben, maar ik kan alles nog redelijk goed draaien met een 2MXje van Abit

Verwijderd

ik heb hier dan misschien wel een21" uit de steentijd staan maar op deze bak kan ik nog steeds prima CS/renegade-en op 1280x960 pix :)

en dat blokjes gedoe valt reuze mee...

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~schaap2k/roompix/room4.jpg
klik op de foto voor meer :)

Verwijderd

mij lijkt het superrelaxed 21 inch, hoe groter hoe beter.
Heb zelf 17 inch, en een vriend van me heeft 21 inch, ziet er erg gelikt uit. alleen zijn ze wel een beetje erg duur :(

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-04 15:20
Ik heb ook de IIyama Visionmaster Pro 510 22" CRT pijp. :P
PERFECT in 2D, en ook errug gaaf in games ..

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-08 20:11
Ik heb toen de Dell P1110 21" met Trinitron buis gekocht toen die in de aanbieding was voor €550. Nooit en dan ook echt nooit spijt van gehad. Games spelen echt heerlijk op zo'n groot scherm en dvd's kijken is nu echt dvd's kijken! Als je het geld ervoor over hebt echt een aanrader.

Verwijderd

Jammer dat die 510 niet meer te koop is :(. Die 512 schijnt heel bagger te zijn :(. Ik kan nergens een goede recente review vinden over nieuwe 21inch monitors :(

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:50
The bigger the better!!!! :o

A201HT op 1600x1200 is leuk om op te gamen, mits ondersteund door een leuk vga-kaartje uiteraard....

Verwijderd

Ik wil een 17" omdat ik dan een beter overzicht heb
Pagina: 1 2 Laatste