[DOS] Die goede oude tijd...

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 612 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• chaozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 01:01

chaozz

Retrofiel

heb laatst nog LemWar gemaakt in Pascal. staat inmiddels op Download.cnet.com, Gamehippo.com en Thaiware.com

heb ook jaren geleden in Pascal eens HTMCHK gemaakt (controleerde html pages op foutieve links), en die vond ik laatst ook zomaar op 2 sites. heel vetjes :)

Procedure IsKewl;

var
Name : String;

Begin
Write('Whats your name (geen hoofdletters :P) ?');
Readln(Name);
if name = 'chaozz'
then Writeln('dude.. you are KEWL!')
else Writeln('sorry dude, your are NOT kewl!');
end;

greetz..
- chaozz

chaozz.nl | RetroGameCouch

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 12:57
Op donderdag 13 december 2001 14:48 schreef ddewit het volgende:

[..]

Die heb ik zien staan in een boek van de bieb, of heb je hem zelf verzonnen? >:) :)
plagiaat!! nee, ik heb die echt zelf verzonnen... Welk boek dan???

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:01
code:
1
2
@echo off
%@INSTR[%@SELECT[main.mnu,paar coordinaten],30]

was een menubalkje in 4DOS waar je een compleet menu mee kon maken. Simpel toch?
Maaktje je een .mnu file met als inhoud in de eerste 30 karakters op een regel de omschrijving, daarna alle commando's die uitgevoerd werden gescheiden door "^". Ook lekker makkelijk met een directory stack: "pushd", "popd", zodat je altijd weer terug kwam bij je menu :)

Iemand nog troep gemaakt met 4DOS? Mijn 486 had zelfs een millennium fix geprogd in 4DOS *D

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:01
Op donderdag 13 december 2001 12:52 schreef intert0y het volgende:
Kent iemand het goeie oude BASICODE3 nog?

Dat zonden ze dan op zaterdagochtend vroeg uit ofzow. en de listings stonden ook op teletekst.
Hey, daar heb ik nog bandjes van :)

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 16:20 schreef _JGC_ het volgende:

Iemand nog troep gemaakt met 4DOS? Mijn 486 had zelfs een millennium fix geprogd in 4DOS *D
Hmm .. ik heb ook nog wel het een en ander in elkaar gehacked voor 4DOS. Dat waren meer tooltjes voor eigen gebruik zoals een periodic backup maken van directories, dingen uitrekenen, etc. En af en toe gebruik ik nog steeds van die dingen zoals alle files lowercase maken in alle sub dirs voor web sites of zo. Ik vind 4DOS echt _DE_ CLI. Ze moeten eens een port maken voor UNIX. Weg met bash! ;)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

programmeer nog vrij vaak in QBasic of QuickBasic, of Turbo Pascal 6 of 7, als ik snel ff iets wil proberen ofzo. Verder maak ik nog vaak BATch bestanden om bepaalde taken te automatiseren onder Win95/98, blijft toch nog die goeie ouwe DOS tijd he :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• NetForce1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:09

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

[b]Op donderdag 13 december 2001 15:23 schreef Zef

Ik heb een boek over Assembly op de 8088 geloof ik 8-)
Ja, zoiets heb ik ook wel ergens, maar heb ff geen zin om daar aan te beginnen :)

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

• NetForce1
  • Laatst online: 21:09

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

Op donderdag 13 december 2001 16:20 schreef Canard het volgende:

[..]

plagiaat!! nee, ik heb die echt zelf verzonnen... Welk boek dan???
Qbasic in de praktijk van Herman Wind 3e druk
Uitgever: Pim Oets, 1995 Amsterdam
ISBN 9072260635

Schrijver is inmiddels overleden (voordat de 3e druk uitkwam)

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

Verwijderd

DOS?
en de MSX dan :) compleet op basic
Jaren op gewerkt >:)
En natuurlijk gwbasic en daarna in qbasic :)
C++ pas later...

• supersook
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-07 17:09

supersook

Professioneel prutser

hehe, qbasic gebruik ik zeker nog wel. COM en Paralelle poorten zijn nergens zo makkelijk aan te spreken als met Qbasic op een oude pentium bak ;) . Ik gebruik het vooral om schakelingen mee aan te sturen.

• pjonk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-09 15:33
OPEN MODEMPORT$ + ", N,8,1,BIN,RB2048,TB2048" FOR RANDOM AS #1

Enzo?

Mijn roots liggen trouwens ook in GW-Basic wereld
Deze is blijft ook leuk:
FOR I = 100 TO 500 STEP 3
SOUND I, .5
NEXT I

:)

It’s nice to be important but it’s more important to be nice

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-08 20:29
Heb ooit geprogd in QBasic maar vind Java toch leuker :)

En dat werkt ook op een 386 ofzo :) Ik zal qbasic.exe maar es gaan zoeken want bij windows xp zit ie niet :(

Verwijderd

Zelf een vga unit schrijven voor TP6 deels assembly... *zucht* those were the days... :)

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:19
Eh...

Mijn beste:
Een proggie maken (batch bestand), waardoor de computer vastliep.

NL: In autoexec.bat >:) een link zetten naar ding1.bat ... die linkte naar ding2.bat , en die weer naar ding1.bat :P

Toen was het een best gekloot dat weer uit autoexces.bat te krijgen :P

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
  • Laatst online: 27-04 11:59

SilentStorm

z.o.z

Zo heb ik er ook nog wel eentje.. ff opzoeken..

Localhost is where the heart is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

[sorry voor nieuwe post, maar edit schijnt niet te werken]

gevonden! batchfiletje dat recursief directories maakt.. check hier! [update: file onder deze link doet t niet goed.. ben bezig met andere versie en er staat hier iets wat als tussenopslag staat]

na 5 min ratelen ofzo had ik hier op school 3.22 meg aan batchcode in 9468 bestanden in 3146 folders :)

(kun je trouwens zo veranderen door ipv de 26 letters van het alfabet bv 100 nummers te gebruiken.. als je dit nou aan het einde van je autoexec zet issie fijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 12:34

EXX

EXtended eXchange

Begonnen in 1983 met dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.i-m.de/home/compmuseum/sonstige/colourgenie.jpg

Een EACA EG2000 Colour Genie.

Oorspronkelijk met alleen een cassetterecorder als opslagmedium. In 1985 nog een FDD (SS/DD = 180 KB) erbij voor 1500 piek (was toen pokke duur :( , daar koop je nu een hele PC voor). Hier heb ik eerst BASIC op geprogrammeerd. Na pakweg een jaartje werd dat echt te traag en was er maar 1 uitweg: Z80-Assembly. Van deze computer had ik alles: circuit diagrams, ROM listing van de BASIC interpreter, DOS ROM layout etc. Dit soort machientjes waren tot op het laatste bit te ontleden.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 12:57
voor de liefhebbers... hier is mijn cassette hoesjes printer (gw-basic included) die ik al eerder aangegeven heb in dit topic...
uit de what's new van versie 4.0:
De tekst die op het beeld scrollt als u het programma opstart, heb ik langzamer gezet vanwege de snelheid die de computers tegenwoordig hebben! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

[arggh.. als ik nu mn berichtje wil editen staat er dat ie gewijzigd is door een moderator.. ik zie geen mod en er zijn geen wijzigingen..]

voorgaande bestandje kun je volgens hetzelfde linkje nu wel vinden. Deze versie doet t wel.. Nog niet gekeken hoe snel enzo, want ik wordt nu de school uitgetrapt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
* Kjev ; roelt allemaal nog steeds, vooral Qbasic (komt nu weer terug als taal voor grafische rekenmachines - je hebt mensen die zelfs dát niet kunnen programmeren :P)

Zitten mijn kleinkinderen later bij mij op schoot: Basic, dat waren nog eens tijden. Kon je biepjes laten horen. En niet zomaar biepjes, maar ook verschillende tonen!
code:
1
2
3
4
DO
PLAY "C D E F G A B C B A G F E D C"
PRINT "Dit is irritant, hè?"
LOOP

Leukste was FOR-lussen die ik maakte om het programma te laten wachten, dus zo:
code:
1
FOR WAIT=1 TO 1000: NEXT WAIT

Duurde een seconde of zo. Toen ik het later terugvond op deze PC moest ik er 1000000 van maken voor dezelfde wachttijd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

hehe heb ik ook errug veel gedaan met de casio gfx9850gb+ .. errug lekkere taal.. met random nummers kloten was ook wel leuk: int(6*rand#)+1 voor de dobbelsteen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Mijn klasgenoten denken nou ook dat ze kunnen programmeren met dat Casio-Basic van de GB9850, wel leuk om ze te zien klooien. Als ze vervolgens een stuk echte programmeertaal zien dan slaan ze soms wel achter over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars The 18th
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb eens uit pure verveling in pascal een screensaver gemaakt waar 3 van die snake it slangetje door het beeld krieoelen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

commodore 16 gehad, 8086, amiga, veel appels, van alles wat. kon aardig programmeren maar niet super goed. Ik kan met mijn grafische rekenmachine echt alles (ti83)

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

grafische rekenmachine *zucht* ik ben ong een jaar (in tussenuren enzo) bezig geweest om conquest terra nova te maken/optimaliseren.. had ik te weinig ruimte om verder te komen dat het opbouwen van scherm, setten variabelen, save/load (6 slots!), intro, credits, etc. Het enige wat je nog kon doen is nieuwe soldaten recruteren, trainen, motiveren, etc.. maar t was wel leuk.. als ik het ooit nog eens kan porten naar een conventionele taal of emulator, maak ik m ooit wel ns af..

Pagina: 1 2 Laatste