[DOS] Die goede oude tijd...

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 611 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, de tijd dat iedereen nog in QBASIC, Pascal en C++ programmeerde en een enkeling iets voor Windows 3.1(1) maakte; wie heeft dat nog meegemaakt? :P

En - ook leuk - wie heeft het weleens voor elkaar gekregen dat zijn of haar programmatuur op andere pagina's terecht kwam? Ik was vandaag op zoek naar een analyzer voor bestanden, toen kwam ik op deze pagina, waar ik - wonder boven wonder - één van mijn eerste programma's tegenkwam: PEACE (Professional Executable-Analyzing Code Extractor), uit 1998, gemaakt in QBASIC. Ik was erg verbaasd, aangezien dit programma altijd op de Sudden Discharge site stond, maar die is helaas al weer een tijdje uit de lucht.

Ik heb zelf ook ooit nog eens TitanLock gemaakt, eerst in BASIC, later in Pascal, omdat dat echt ontzettend snel was met het inlezen van bestanden. TitanLock was een encryptieprogramma, in dezelfde stijl als PGP: twee sleutels (je kon een level 1-4 of 8 sleutel (TitanKEY)aanmaken). Dat was tevens de eerste keer dat ik met een randomizer ging werken, want ik had normaal een vaste formule voor alle encryptieprogramma's die ik gemaakt had (en dat waren er een stuk of 10).

Dus: wat voor DOS-programmeurs zitten hier en wat hebben ze gemaakt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:45

bonzz.netninja

Niente baffi

gwbasic?
10 ?"hallo"
20 ?"wat is jouw naam"
30 input a$
40 if a$="erik" then goto 80
50 ?"doei"
60 end
80 ?"erik rockt"

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [ti]
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
10 PRINT "HALLO JE COMPUTER IS GEKRAAKT!"
20 GOTO 10

Ik had ooit es 'n programma geschreven om mensen op een novell netwerk het leven zuur te maken (tja, pubertijd enzo he ;) ) die had ik toen verspreid en daar kreeg ik ook allemaal mailtjes enzow over, dat was wel grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ooit een progje gemaakt dat een >-teken (basic) simuleerde :)
Indien er een programma gestart werd een codemelding geven voor niet bestaand programma en de escape afvangen. Voor de rest de codes gewoon overnemen (lijkt alles hetzelfde alleen het starten werkt niet).

Duurde errug lang voor men het doorhad :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

QBasic? Ik programmeer er nog dagelijks in. :)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Niemantsverdriet
  • Laatst online: 12:19
GWBASIC idd!

Simpel schietspelletje (schiet de eend of zoiets...), wat muziekdingetjes (meen dat je iets als "play "ABCDEFG"; kon doen, met dan nog wat leuke commando's voor octaaf-wisselingen en snelheid enzo). Op een XT door de interne speaker klonk dat natuurlijk als een symfonie-orkest ;)
En in de tijd van het 'vrijdag de 13e virus' (of hoe heette dat ook weer?) een nep-virus maken (listing van de harddisk weergeven: "Dit is uw harde schrijf", die dan helemaal overschrijven met smilies: "Dit WAS uw harde schijf..." en dan het hele scherm vol met HAHAHA). Humor...denk ik tenminste dat het toen was...
edit:
hmm ik lees dat [ti] ooit ook dergelijke humor begreep ;)

Maar om mezelf op grond van bovenstaande een DOS-programmeur te noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelmervos vriend!
Ik prog dagelijks in Thoroughbred Basic (de grootste tegenwoordig) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was toen bezig met de atari 2000 (ik denk dat ie zo heette) waarin je in een dosomgeving.
Regels moet invullen bijv:

1 Sound = 3.2
2 If (bla bla bla)

En zo kun je een spel maken.
Ik heb toen zelf een boek gekocht waarin al die regels in stonden.

Dat was wel leuk!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik heb eens een progje in GWBasic gemaakt, waarmee je grafiekjes kon tekenen. Dat was we handig voor Wiskunde-B op school. Dat progje heeft in het Algemeen Dagblad (RUN, met Nico Baaijens) gestaan, toen ze nog om de zaterdag een basic-progje hadden.

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-04-2023

remier

Tired of spam?

Ja, vroeger nog wat voor de packet geschreven voor TstHost in Pascal.

Heah what?!?? O, signature??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deden we vaak op school:

Met Basic (Qbasic?) je PC-speaker aansturen, en als iedereen (leerling of 20) dat deed dan was t wel een pokkeherrie!

Heel irritant en heel simpel >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CV_SmileY
  • Laatst online: 10-09 12:50

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

benchmark voor je pc :

10 A=0
20 A=A+1
30 print A
40 goto 20
50 rem en nu ff kijken hoeveel hij in 1 minuut doet

tering hoe ging gwbasic ook al weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Laatst online: 17:01
Ik ben begonnen met Batch files :P en toen heel even wat in Basic gedaan maar al snel kwam in op CA Clipper uit. In Clipper heb ik heel wat leuke progs gemaakt. Onder andere een wp51 password hack tool >:) en een adressen prog.

Ik ben nu onder windows aan het progammeren met de Windows versie van Clipper, namelijk Visual Objects

:)

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op dinsdag 11 december 2001 11:17 schreef ItSnows het volgende:
jelmervos vriend!
Ik prog dagelijks in Thoroughbred Basic (de grootste tegenwoordig) :)
Dank u, dank u.

Ben ben bij te horen dat er meer mensen zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor ik met VB begon heb ik inderdaar nog iets met Q-basic gedaan. (long time ago)

edit:

en de accorn electron heb ik ook nog gehad, maar toen ik erachter kwam dat je daar op kon proggen wassie weg :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 20:25

dominic

will code for food

Wij schreven vroeger nog complete demo's in Powerbasic icm assembler, later overgegaan op Pascal met asm. Was errug koel, alleen crashte vaak, altijd die verdomde 'stack overflow' :)

Download my music on SoundCloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

In pascal software vooor bbs'en schrijven.

Zoals bijvoorbeeld file_id.diz uit een zip/arj/rar halen zodra ie geupload werd en daarna deze in files.bbs toevoegen.

Mensen die veel op bbs'en hebben gezeten weten wel waarvoor dit was... ;)

En meer van dit soort tools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

10 input "Wanneer komt er internet voor de MSX", b
20 print "Dat dacht je zeker!"
30 print ":P"

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodielover
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-08 18:10

Goodielover

Only The Best is Good Enough.

Mannen (en vrouwen?)
Is dit niet wat meer een huiskamertopic.
Gezellig kletsen over de goede oude tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Turbo Pascal 5, dat was het. In basic heb ik ooit geprogrammeerd op een BBC Accorn. Daarna wat in Qbasic, maar ik vind het niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik inderdaad ook wel basic op een Acorn electron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enigma69855
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-03-2022

Enigma69855

Candle in my eye.......

Op de middelbare school heb ik nog wel wat QBasic gedaan. Wat progrjes uit de Kijk verzamelen, en dan onderbrengen in een menutje. Zelf nog wat progjes geschreven, klein screensavertje, doolhofspelletje, niet bijzonders. O ja en oefenprogrammatje voor mijn engelse woordjes.... daarheb ik nog 10en door gehaald :)

Wegens verhuizing te koop gevraagd: Sociaal leven in omgeving Arnhem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razor-x
  • Laatst online: 30-07 08:33
Ik heb nog wel wat Qbasic progjes gemaakt, niet zo zulke geweldige, maar ik heb er toch leuke dingen mee gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op dinsdag 11 december 2001 11:46 schreef Goodielover het volgende:
Mannen (en vrouwen?)
Is dit niet wat meer een huiskamertopic.
Gezellig kletsen over de goede oude tijd
jawel dat is het wel.
maar een beetje gezelligheid kan geen kwaad :)

dus deze staan we toe (zolang er maar niet meer komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-04 11:59

SilentStorm

z.o.z

Ik heb heel even een beetje in basic geprutst en wat tut's gelezen, maar in die tijd was het enige dat ik progde mn grafische rekenmachine. Heb daar nog hele programma's voor gemaakt, waaronder een RTS die (vanwege een tekort aan schijfruimte (32k :+)) niet af kwam, maar al wel een hoop features had.. Het vervelende aan qbasic was dat je geen .exe's kon maken.. ik niet tenminste

Localhost is where the heart is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 10:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Op dinsdag 11 december 2001 11:44 schreef Skinkie het volgende:
10 input "Wanneer komt er internet voor de MSX", b
20 print "Dat dacht je zeker!"
30 print ":P"
40 print "Duh?"
50 print "Hey.. dat IS er al :)"
60 print "Ja echt?.. ja echt!"

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

SilentStorm:
Ik heb heel even een beetje in basic geprutst en wat tut's gelezen, maar in die tijd was het enige dat ik progde mn grafische rekenmachine. Heb daar nog hele programma's voor gemaakt, waaronder een RTS die (vanwege een tekort aan schijfruimte (32k :+)) niet af kwam, maar al wel een hoop features had.. Het vervelende aan qbasic was dat je geen .exe's kon maken.. ik niet tenminste
Met QuickBasic wel. Dat was lachen. Nog een soort van GUI in gemaakt, was wel aardig.
En een keer een kaartlezer (magneetstrip) op de parelelle poort aangesloten en een progje geschreven waarbij ik alleen verder kon met mijn bankpas door de kaartlezer te halen :D
Dus dat had ik, toen ik ruzie had gekregen met mijn zusje, in de autoexec gezet :) kinds he? Ik was ook nog maar 12, maar goed...

Op een gegeven moment overgestapt op C(++) maar dat is toch wel ff een stuk moeilijker. Ook een heel eind gekomen met een object-based gui. Maar die is nooit afgekomen. Helaas ben ik door een hard-disk crash die rotzooi ook allemaal kwijtgeraakt een jaar of 3 geleden.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 02:30

dusty

Celebrate Life!

Vorig jaar een oude C64 gekregen via een vriend, zat een sloot diskettes bij en kwam opeens een mega demo uit '86 tegen die ik zelf had gemaakt was best wel freaky..

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verbaasd me dat niet meer mensen hun roots bij de C64 en MSX hebben liggen. Het eerste wat ik me kan herinneren geprogrammeerd te hebben was een line-based print-programmaatje voor de C64. Later ook nog eens tetris geprogrammeerd in Commodore-basic, na compileren (simon's compiler??) was het zelfs rete-snel. Had ik toen gemaakt omdat ik eraan verslaafd was op de uni (waar wel pc's stonden) en ik geen kopie kon vinden van het spel voor de Commodore-64. Er zat zelfs een redelijk geavanceerde high-score systeem in. Als je middels een editor (weet eigenlijk niet precies hoe dat ging op de commodore) de scores aanpasten, zonder een bijbehorende code goed te zetten, werd de schijf (5 1/4, haha) gewist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joshua:
Ik ben begonnen met schrapkaarten :D Daarna meteen aan een tulip 8086 (meen ik) en dat was al het dostijdperk.
Voor mij geen msx of c64. Spellen 'deed' ik met de Atari :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:08

markvt

Peppi Cola

Op dinsdag 11 december 2001 11:32 schreef Viviev het volgende:
Voor ik met VB begon heb ik inderdaar nog iets met Q-basic gedaan. (long time ago)
me too

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Laatst online: 23-08 21:50
Rijen met programma's in Clipper (versie Summer '87 t/m 5.3)
Schijnt dat bij DE Bank er nog altijd 2 van mijn brouwsels dagelijks gebruikt worden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetForce1
  • Laatst online: 21:09

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

Ik bem tot vorig jaar in QB bezig geweest, daarna heel even naar Liberty Basic (voor Win) gekeken. Ben nu wat met JAVA aan het proberen.

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een Commodore 16 gehad, dat was pas lachen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3
  • Laatst online: 01-09 11:52

MRic3

Of praat ik weer poep?

Op dinsdag 11 december 2001 14:20 schreef Zef het volgende:
Ik heb nog een Commodore 16 gehad, dat was pas lachen :7
Commodore 16..... die was er niet, je bedoelt de Vic 20 dat was een beetje de voorloper van de commodore 64.

Afbeeldingslocatie: http://webs4u.co.nz/museum/vic20.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.home-micros.freeserve.co.uk/my_machines/c64.jpg

Heb ze allebei gehad en heel veel gedaan met Commodore 64. Wereldwijd spelen verstuurd met bakken tegelijk, goud geld verdiend. Veder ook lekker veel gekloot in assembly en natuurlijk ook basic.

Ik heb hem nog steeds ergens op zolder liggen maar volgens mij doet ie ut niet meer. Ik had ook vrij snel zo'n 1541 met 5 1/4 schijven, mijn eerste pakje koste van 10 koste 175,00 !!!! Dat waren nog eens dagen.
Afbeeldingslocatie: http://www.oldsoftware.com/softimg2/1541.jpg

Jammer dat ik toen ik ouder werd niet door ben gegaan met computers anders was ik nou echt een wizzard. Maar ja, drank en feest is ook heel belangrijk.... nee, is gewoon belangrijker!!!

[edit]
de commodore 16 was er wel zie ik... hier nog meer van dat soort oude reclames http://www.zock.com/8-Bit/D_Werbung.HTML .... de aquarius, zx81 en de philps P2000T L :) L

Afbeeldingslocatie: http://www.zock.com/8-Bit/Ad_C16.JPG

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

Op dinsdag 11 december 2001 14:12 schreef Joshua30 het volgende:
Het verbaasd me dat niet meer mensen hun roots bij de C64 en MSX hebben liggen.
Daar ben ik niet oud genoeg voor ;)
Op het moment dat ik mijn eerste "Hello world" programmaatje schreef (ik was 10 ofzo?) op de Commodore 4+, kregen we onze eerste PC al in huis. en dat was meteen al een 386.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Commodore 16 bestaat niet :? Het is dat ik hem niet meer in huis heb, maar ik weet echt zeker dat er Commodore 16 op stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op dinsdag 11 december 2001 14:12 schreef Joshua30 het volgende:
Het verbaasd me dat niet meer mensen hun roots bij de C64 en MSX hebben liggen. [...]
Ehh.. mijn roots liggen eigenlijk helemaal niet bij de C64, ben namelijk daarvoor al begonnen ;) dus liggen nog verder terug.

Back In Black!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3
  • Laatst online: 01-09 11:52

MRic3

Of praat ik weer poep?

Op dinsdag 11 december 2001 14:37 schreef Zef het volgende:
Commodore 16 bestaat niet :? Het is dat ik hem niet meer in huis heb, maar ik weet echt zeker dat er Commodore 16 op stond.
klopt je hebt gelijk... ik heb mun post al ge edit... maar ik d8 wel dat deze na de commodore 64 kwam maar dat weet ik niet meer zeker... is ook allemaal zo lang geleden en de drank en leeftijd heeft ook zun werkingen gedaan... ;)

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Heb ze allemaal gehad.. Commodore VC20, C16, C64, Amiga 500, Amiga 2000 :)

ViC20 was eigenlijk de eerste echte homecomputer beschikbaar. (koste maar Fl 2000,- ofzo) met 4Kb geheugen die zou je nooit vol krijgen na een jaar toch 16Kb geheugen uitbereiding gekocht voor maar Fl 500,- Leuke E-Prom brander erbij kon je tenminste alles snel laden Ipv de Tape, tja de diskdrive was nog niet beschikbaar :) Heb nog een stuk of 6 machines liggen van de eigenlijke voorloper van de ViC 20 ( was dus de PEP met ponskaarten, programmeren ging in hexidecimaal. :+ )

* dusty voelt zich opeens oud.

Back In Black!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
  • Laatst online: 22:20
Op dinsdag 11 december 2001 11:49 schreef Zef het volgende:
Turbo Pascal 5, dat was het. In basic heb ik ooit geprogrammeerd op een BBC Accorn. Daarna wat in Qbasic, maar ik vind het niks.
Zegt iemand BBC? jaaaa, prachtig! Ik heb de electron en BBC B gehad (nog steeds ergens). BBC: mode 7 roelt.. Daar kijkt de gemiddelde nederlander nog steeds bijna dagelijks na (mag iemand raden wat ik bedoel :)

screenshotje Electron:
Afbeeldingslocatie: http://catv8013.extern.kun.nl/snap0004.gif
Citadel:
Afbeeldingslocatie: http://medz.org/snap0005.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

:+ ja met ondertiteling op teletekst 888 :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op dinsdag 11 december 2001 14:44 schreef dusty het volgende:

ViC20 was eigenlijk de eerste echte homecomputer beschikbaar. (koste maar Fl 2000,- ofzo) met 4Kb geheugen die zou je nooit vol krijgen na een jaar toch 16Kb geheugen uitbereiding gekocht voor maar Fl 500,- Leuke E-Prom brander erbij kon je tenminste alles snel laden Ipv de Tape, tja de diskdrive was nog niet beschikbaar :) Heb nog een stuk of 6 machines liggen van de eigenlijke voorloper van de ViC 20 ( was dus de PEP met ponskaarten, programmeren ging in hexidecimaal. :+ )

offtopic:
stil jongens! opa verteld! ;) :P

Ben zelf begonnen op een 286 (met 40 mb schijf en ega scherm)met GWBasic. Heb veel gespeeld op de commodore 64 bij een vriend. (met cassette bandje!). Ooit een tekstbased adventure gemaakt (kwam je niet verder, ff in de src kijken en je kon weer verder)

Ik weet nog dat ik in qbasic begon en niets van functies begreep en gewoon lijnnummers bleef typen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
Op dinsdag 11 december 2001 14:59 schreef SilentStorm het volgende:
:+ ja met ondertiteling op teletekst 888 :7
Ben je slechthorend? :) of bij de BBC bij startrek ofzo? Teletekst idd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orphix
  • Niet online
Op dinsdag 11 december 2001 15:04 schreef wasigh het volgende:
Ik weet nog dat ik in qbasic begon en niets van functies begreep en gewoon lijnnummers bleef typen ;)
Hehe ik had precies hetzelfde. Veel spelletjes gespeeld op de C64, Bruce Lee en PitStop. Toen pc gekregen (eerst laptop (!) trouwens, maar niet zo veel mee gedaan) en daar ben ik met QBasic begonnen.
Ik verbaasde me er toen over dat ik soms bestandjes zag van maar een paar regels lang die ongelooflijke dingen deden, later bleek je 'sub-modules' (zo heette dat geloof ik) oftewel functies te kunnen gebruiken :)
Tja ook heeeel veel overgetypt uit boekjes in die tijd, en dan er maar niet uit komen waar de fout zit als je een tikfout had gemaakt :z :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

Je hebt geen idee hoe vaag die engelsen kunnen praten als t live is (ja dat vertalen ze ook! met vertraging :))

maarre.. electron == soort ladderman?

--
batch files ook nog heeeel veel gedaan. bv een arj-handler
a.bat %1 %2, met als %1 voor het aantal bestanden en %2 voor de filenaam voor de extentie. Kun je zelf wel raden hoe de rest er ongeveer uitzag (incl de switches die ik steeds gebruikte).

[flauw]
Of van die trucjes met een set.bat en een unset.bat:
code:
1
2
3
4
5
@echo off
move C:\dos\edit.com C:\dos\edit1
cls
copy 01.bat C:\dos\edit.bat
cls

en dan in 01.bat in een loopje allemaal 0llen en 1en op het scherm toveren :)

icm een linkje in je autoexec.bat die iets vreemds doet
'ff aanpassen'
'he edit doet het niet'
:?
van het zelfde type: prompt veranderen in 'Press any key to continue . . .' :P
[/flauw]

Heb nog hele menu's gemaakt in batch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Op dinsdag 11 december 2001 12:49 schreef Creepy het volgende:

[..]

40 print "Duh?"
50 print "Hey.. dat IS er al :)"
60 print "Ja echt?.. ja echt!"
100 print "Waar?"

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 december 2001 15:39 schreef SilentStorm het volgende:

Heb nog hele menu's gemaakt in batch
Batch was echt heel gaaf! :)

Ik heb een hele tijd geleden (ten tijde van ARJ 2.0) een batchmenu gemaakt om het maken van een ARJ bestand te automatiseren (een wizard), met behulp van ANSI.SYS; die keek dan eerst of ANSI.SYS geladen was (C:\>mem > mem.txt en dan find "ANSI.SYS" mem.txt). Je kon daar opgeven wat het bron en doel bestand was (met choice en set-variabelen sloeg ik de bron- en doelbestandsnamen op) en je kon nog allerlei andere dingen kiezen (wachtwoord, comprimeren naar diskette, etc). En dan natuurlijk voorzien van allemaal hele hippe kleurtjes.

Ik heb ook ooit eens een soort screensaver gemaakt daarmee, wass ook erg leuk. Al die cursorlocatie trucjes in ANSI.SYS - heerlijke tijd :)

Ik herinner me ook nu UC2 (UltraCompressor 2 - een compressietool uit Nederland), werkte ook heel mooi met menu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Laatst online: 02-09 11:02

D2k

<-1 flame>
je bent oud >:)

</flame>

maar goed je kon al coden toen een deel van ons nog in de luiers liep :)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
Op dinsdag 11 december 2001 15:39 schreef SilentStorm het volgende:
Je hebt geen idee hoe vaag die engelsen kunnen praten als t live is (ja dat vertalen ze ook! met vertraging :))

maarre.. electron == soort ladderman?
Nee man, da's een computer!
Afbeeldingslocatie: http://www.aceadvanced.org/computers/acorn/full/electron.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En de Amiga 600HD? (dat was mijn eerste computer, ik heb er nog Mortal Kombat 2 op gespeeld en Lionheart, de coolste adventure allertijden :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

Op dinsdag 11 december 2001 16:05 schreef Theswitch het volgende:

[..]

[afbeelding]
aii.. praten we beetje langs elkaar heen :/ ik dacht aan dat screentje.. had nog noort van electron gehoord, zo lang ga ik nog niet mee..

[-1 te jong :P]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Mastah
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

Da Mastah

...is in da House

Op dinsdag 11 december 2001 11:19 schreef msoete het volgende:
Ik was toen bezig met de atari 2000 (ik denk dat ie zo heette) waarin je in een dosomgeving.
Regels moet invullen bijv:

1 Sound = 3.2
2 If (bla bla bla)

En zo kun je een spel maken.
Ik heb toen zelf een boek gekocht waarin al die regels in stonden.

Dat was wel leuk!!!
Tja, ik heb ook een Atari 800 XL ofzo. Maar die had geen diskdrive erbij, dus als je een progje/spelletje/tooltje had gemaakt kon je die ff bekijken en doen maar ja, na een simpele uitknop beweging was alles verloren. 2 uur werk..... (bij een uitgebreid scriptje)

Jongeren Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhm ik programmeerde eigenlijk alles in DOS. Nu programmeer ik of voor DOS of voor UNIX en meestal voor m'n eigen OS maar iig geen windows of zow ...
Ik heb echt _VEEL_ zut geschreven voor DOS. Kleine spelletjes, CD players, System Diagnostic Tools, Netware Utilities, File Manager, Text User Interface, etc, etc. maar m'n grote project was een Graphical User Interface voor DOS (Driehoeknet heette dat spul) met cooperative multitasking (jaja ;) ) en met daar ook nog wat toei voor (paint, etc.). Ik heb zoveel zooi dat ik eigenlijk nooit meer programmatjes terug kan vinden die goed werken das dan wel weer jammer.
Maar ik vind DOS toch wel fijn om dingen te testen omdat je van DOS alles mag, je mag overal schrijven in het geheugen, alle interrupts omhooken, je mag alles verkloten zonder dat DOS er iets om zal geven. jaja .. die goede ouwe tijd ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjongejonge... dat is lang geleden, vroeger was ik qua proggen nog vrij fanatiek.. 4of10 hiervoor was natuurlijk mijn grote voorbeeld ;)

Toen deed ik ook alles onder DOS, onder windows heb ik eigenlijk alleen maar quake mods gebakken.

En eerst basic, van die kutprogrammaatjes, zo van voer 2 getallen in en tel ze op, de stelling van pythagoras, een menuutje, een blij textspelletje over pretparken.

En daarna overstap gemaakt naar C++ met Borland turbo C++ 1.01 zonder syntax highlighting geloof ik ;). Dat was GAAF, werken met bestanden, arrays voor het eerst, pointers die ik ineens snapte :). En natuurlijk assembler ertussendoor. Daar heb ik verder niet veel zinnigs mee gedaan, een arkonoid kloon met level-editor gebakken, een rekenmachientje met de muis, een voetbalmanager voor competities en bekers, wel met eigen file-dialog, dat was dan wel een beetje koel.

En toen was 't ineens over... ik weet eigenlijk niet zo waarom, maar ineens had ik geen zin meer ofzo. En nu op de TU/e doe ik 't weer een beetje, en ik heb er zeker wel wat aan gehad :). Maar ja theoretisch programmeren in GCL is toch heel wat anders dan echt programmeren. Wat dat betreft had het vak programmeren 0 er dan het meest van weg, wat dan ook echt een lachertje was. (maak een dobbelsteensimulator, vermenigvuldig matrices, lees een bestand in en tel de ;'s ofzo)

Dat waren btw ook gewoon dos apps, 16 bits, maar wel in windhoos geprogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 11 december 2001 11:38 schreef jelmervos het volgende:
In pascal software vooor bbs'en schrijven.
http://pascal.sources.ru/fido/trunclog.htm :)
En nee, die mail komt al jarenlang nergens meer aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 17:05

sjaak

un giorno credi

Vroeger op school, samen met DJSmiley gingen we proberen het netwerk onveilig te maken op school. :D We ondervingen de login routine van Netware, hadden hierdoor onze eigen menu's, alle mappings etc. :D We waren ook door een door DJ geprogrammeerd netwareloginproggie achter het pw van een leraar gekomen. :D Voor de rest maakten we ook dingen voor de pc, waarbij je een tekstbestandje in plaatjes voor de TI-83 rekenmachine om ons geheugen te ondersteunen bij Schoolonderzoeken enzow. ;) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 10:32

Pelle

🚴‍♂️

QBasic is inderdaad wel weer even een tijdje geleden.. jaartje of 5 denk ik wel. Volgens mij heb ik nog wel ergens een diskette of cd met een hoop oude .bas files erop. Kzal eens op zoek gaan..

Het meest zinnige proggie dat ik geschreven heb, berekende de snijpunten van 2 functies, of de nulpunten ofzo. Mooi grafiekje erbij (met PSET en SCREEN 12 :)), en klaar waren mijn wiskunde-b opdrachten.

Verder een hoop onzinnige meuk gedaan, screensavertjes maken die mooie dingen op het scherm toverden (met sinus & cosinus functies kon je echt coole dingen), zelf een keer een soort van encryptie-programma geschreven (stelde niks voor; spiegelde gewoon de ascii-waarde in waarde 127... oftewel 110 werd 144... maar het voldeet prima want de 'informaticaleraar' kon 't niet ontcijferen :)

Oh ja, zelfs een keer (met hulp van drm) een muis-cursor aan de praat weten te krijgen, en toen een soort van norton commander achtig iets gebouwd.

Ja, idd.. die goeie ouwe tijd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op dinsdag 11 december 2001 16:02 schreef D2k het volgende:
<-1 flame>
je bent oud >:)
</flame>
Grrrrr....
maar goed je kon al coden toen een deel van ons nog in de luiers liep :)
Volgens mij kon ik al coden toen een deel hier nog geboren moest worden :+

Back In Black!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op dinsdag 11 december 2001 16:16 schreef Kyori het volgende:
En de Amiga 600HD? (dat was mijn eerste computer, ik heb er nog Mortal Kombat 2 op gespeeld en Lionheart, de coolste adventure allertijden :P)
Was overbodig ( had de twee verschillende A500 + en de A2000.) dus had heel die A600 niet nodig :+

Back In Black!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 12:57
Ik heb in GW-Basic nog een programma geschreven waarbij je de hoesjes voor cassettebandjes kon uitprinten:

- titels voor alle tracks invoeren
- cassettehoesjes opslaan
- cassettehoesjes later weer laden
- print preview ;)
- screensaver

die heb ik nog steeds ergens op een cd'tje staan... vanavond eens weer terugkijken :)
Dat programma bevatte een flink aantal regels code... vooral het printgedeelte...
Op een gegeven moment kregen we een nieuwe printer (merk Yuki)en toen werkte het printen niet helemaal goed :( programma weer aangepast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

ik heb in ms dos batch files op mijn 9e ooit eens iets inelkaar geprogt en ingestuurd naar de pc-active (daar hadden ze een rubriek voor). Dat werd uiteraard geweigerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Op woensdag 12 december 2001 08:18 schreef dusty het volgende:

[..]

Grrrrr....
:* :+
Volgens mij kon ik al coden toen een deel hier nog geboren moest worden :+
noem eens een datum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op woensdag 12 december 2001 08:33 schreef D2k het volgende:
noem eens een datum :)
Pak eens 1978 :z

Back In Black!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb echt het gevoel dat ik een hele hoop gemist heb.
Zat vanaf mijn 10e op een Macintosh+ed :? te kloten.
En dan ook echt kloten, geen idee wat ik aan het doen was.

Daarna kreeg ik een 386 met HD en Floppy-drive, dus heb al
die dingen van vroeger gemist :'(

Trouwens, ik heb wel ontzag voor al die dingen die jullie
gebouwt hebben, vooral die 4of10 met z'n eigen OS.
Hebben ze jou Assembly gevoerd ofzo dat je dat allemaal kan??

Nou ja, ik heb dus geen goeie ouwe tijd ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Op woensdag 12 december 2001 08:35 schreef dusty het volgende:

[..]

Pak eens 1978 :z
dan lag ik idd nog in de luiers aan moeders tiet :+
(ben van eind 78)
dan ben je dus echt oud :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 14:33
Heb vroeger toen ik nog niet kon programmeren wel eens wat overgetypt uit een boek. Ben je drie uur bezig met typen, vervolgens nog 5 uur met al je typfouten opzoeken omdat het progje niet werkt!

Vervolgens maar een vak geleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orca
  • Laatst online: 01-08 08:16

orca

Zwem goed, Broeder.....

in mijn jeugd heb ik een vrij uitgebreid progje gemaakt in Foxpro (de dBase variant) omdat we de allereerste RAM Mobile Data dingen hadden, we moesten in asci formaat een reparatie rapportage doorsturen.

het programma had aparte databases voor klanten, storingen en bezoeken. zodat je bij een bezoek zomin mogelijk info hoefde in te voeren.

het voorzag ook in een week urenstaat omdat alle reis- en werktijden reeds aanwezig waren, het hoefde alleen de juiste gegevens naar boven te halen en die in een leuke formuliervorm weer te geven.

helaas, na een half jaar kregen we een gecompileerde access applicatie die minder kon maar aan de kantoorkant een betere integratie had.

was wel leuk, ik heb er meer tijd aan besteed dan dat ik ooit zou kunnen besparen als ik alles met de hand had gedaan (maar dat definieerd de echte programmeur hihihi)

wel hebben drie collega's het tooltje ook gebruikt....

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banpei
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-10-2022

Banpei

Hachiroku on this touge?

Ben zelf begonnen in 1982 met het proggen op een P2000T:
Afbeeldingslocatie: http://www.retroplayers.com/consolemuseum/assets/images/p2000liten.jpg

Daarna natuurlijk msx, amiga en pc. Al die tijd in Basic en pas eigenlijk sinds 4 jaar in C++ en andere talen. Vandaar dat ik me zo ontzettend thuis voel bij het asp proggen... Krijg ik de hele tijd allemaal goeie herinneringen de hele dag door... :P

AE86 gevonden! | So what I thought I'd do was, I'd pretend to be one of those deaf-mutes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

D2k:
dan lag ik idd nog in de luiers aan moeders tiet :+
(ben van eind 78)
dan ben je dus echt oud :P
of hij kon op z'n derde al coden :D

</flames>
</offtopic>

~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op woensdag 12 december 2001 09:57 schreef drm het volgende:
of hij kon op z'n derde al coden :D
Nope, ben begonnen met programmeren op mijn 7e ;)

Back In Black!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Op woensdag 12 december 2001 10:02 schreef dusty het volgende:

[..]

een vlugge rekensom brengt mij dan tot de conclusie dat je 30 + bent (of snel gaat worden :) )
ergo oud :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodielover
  • Laatst online: 11-08 18:10

Goodielover

Only The Best is Good Enough.

Op woensdag 12 december 2001 10:06 schreef D2k het volgende:

[..]

een vlugge rekensom brengt mij dan tot de conclusie dat je 30 + bent (of snel gaat worden :) )
ergo oud :P
Dank je wel, ik ben nog ouder en heb zelfs op comodores progjes geschreven (de voorgangers van de commodore 64)
maar zo'n P2000 roept bij mij ook allerlei nostalgische herinneringen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op woensdag 12 december 2001 08:53 schreef _grover_ het volgende:
Heb vroeger toen ik nog niet kon programmeren wel eens wat overgetypt uit een boek. Ben je drie uur bezig met typen, vervolgens nog 5 uur met al je typfouten opzoeken omdat het progje niet werkt!
... en vervolgens kun je je applicatie niet opslaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Op woensdag 12 december 2001 10:12 schreef Goodielover het volgende:

[..]

Dank je wel, ik ben nog ouder en heb zelfs op comodores progjes geschreven (de voorgangers van de commodore 64)
maar zo'n P2000 roept bij mij ook allerlei nostalgische herinneringen op.
pssssssssst
stiekum baal ik dat ik veel te laat (>14) pas met pc's ben begonnen.
En coden doe ik nog maar een jaar of 4 in de hobby sfeer
nooit proffessioneel. En ik weet gewoon dat dusty als ik een vreemde taal noem er ooit al eens mee gewerkt heeft :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nappa
  • Laatst online: 27-06 00:10

Nappa

The Barbaric Saiya-jin!

Hehehe, altijd leuk...
Ik was zelf vroeger ook altijd aan het programmeren in QBasic (4.5 gellof ik).
Best wel grappig, ik heb zelfs nog wat spelletjes gemaakt, Maze Master bijvoorbeeld. Zal op de computer van de gemiddelde tweaker vast niet lekker draaien ;)

Alles wat ik zeg kan en zal tegen u gebruikt worden
Scream! Suffer! Panic! | Dark-future Dawnbringer | Unofficial Mordor community

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op dinsdag 11 december 2001 16:05 schreef Theswitch het volgende:

[afbeelding]
Juist die heb ik hier ook nog liggen.
De Acorn Electric!

Best wel geinig dingetje. Heb alleen de adapter niet meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn roots liggen bij de Aster CT-80 die we op school hadden. Voornamelijk basic programma's geschreven die binnen 45 minuten te schrijven waren, omdat het saven op tape vaak fout ging... :(

Daarna PC, met gw-basic en later Turbo Pascal 3.0, 4.0, 5.5 (heb ik nog origineel) en ook 6.0. Het enige programma dat ik zo ongeveer heb af gemaakt is mine-sweeper voor MS-DOS (toen was ik nog tegen Windows, zeg maar >:) )

Af en toe ook Borland C++ 3 of zo, maar dat compileren/linken duurde altijd een eeuwigheid. Turbo Pascal Rulezzz!

Ok, nog fff fotootje van de Aster CT-80

Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/electrickery2/comp/cvml2/cvml2_12.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coooooooooooooooool, ik zag net een plaatje van mijn Acorn Electron *D dat brengt weer herinneringen terug zeg! Snapper, Galactix... ga dat ding meteen weer van zolder halen. Hoop dat mijn adaptor het nog wel doet, en dat de tapes nog in te lezen zijn. Het basic van die PC was voor die tijd ook nog eens MEGA- krachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
Op woensdag 12 december 2001 12:24 schreef apottjewijd het volgende:
Coooooooooooooooool, ik zag net een plaatje van mijn Acorn Electron *D dat brengt weer herinneringen terug zeg! Snapper, Galactix... ga dat ding meteen weer van zolder halen. Hoop dat mijn adaptor het nog wel doet, en dat de tapes nog in te lezen zijn. Het basic van die PC was voor die tijd ook nog eens MEGA- krachtig.
Jaa zeker.. heb je ook een plus 1 en/of plus 3 erbij? Ik wel. :)

Verder kan je oko ElectrEm gebruiken
http://electrem.emuunlim.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
Op woensdag 12 december 2001 10:51 schreef jelmervos het volgende:

[..]

Juist die heb ik hier ook nog liggen.
De Acorn Electric!
Electron :)

En vroeger jaloers zijn op degene die een echte BBC B had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op woensdag 12 december 2001 10:02 schreef dusty het volgende:

[..]

Ik ben vanaf mijn 8e begonnen met GWBasic ('88)
(sindsdien is het alleen maar achteruit gegaan ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
mijn eerste, de IT 99-4/A
Afbeeldingslocatie: http://www.99er.net/graphics/console2.jpg
32 KB DOS, aansluiten op TV en progs saven op cassettebandjes (die het vaak de volgende keren niet meer deden). Wat heb ik daar wat uren achter zitten Basic-en.
Vroeger... :9~
Er ze worden weer hip: http://www.99er.net/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bekkel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-09 17:00

bekkel

BoEsm Productions

ben begonnen met spelletjes programmeren op een
zx-spectrum..

kent iemand die nog.?

.........www.raketje.com....................soon.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op woensdag 12 december 2001 13:01 schreef bekkel het volgende:
zx-spectrum..

kent iemand die nog.?
De ik-ben-lui-dus-ik-wil-vijf-functies-onder-elke-knop computer? :+ B-)

Back In Black!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:30

amphora

Websites & Fotografie

Ooit een keer om de commodore 64 (!) in basic een 'dos emulator' gemaakt... Althans, 't maaktje je scherm zwart en je kreeg een A:\> te zien en je kon dir intikken... of een spel starten door 't in te tikken. Want load "$",8,1 en dan LIST is toch veel te ingewikkeld. (Ja, ik had floppy ;-))
En ik weet nog wel dat ik op de XT van m'n Pa vroeger in gwbasic met LINE enzo zat te kutten en mooie 'kunstwerken' te maken door LINE met for loops enzo te combineren.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bekkel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-09 17:00

bekkel

BoEsm Productions

Op woensdag 12 december 2001 13:03 schreef dusty het volgende:

[..]

De ik-ben-lui-dus-ik-wil-vijf-functies-onder-elke-knop computer? :+ B-)
JAAAAAAA die.....!!! :)

tijd dat ik dat ding weer eens van zolder afhaal

.........www.raketje.com....................soon.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een oude zx-spectrum (die kapot was) omgeruild voor een emulator (Z80 van Gerton Lunter).

Verwijderd

Ooit heel lang geleden toe ik nog de trotse bezitter van een Atari XL-600 was....

Op een gegeven moment ging mn cassettedeck stuk en kon ik niets meer opslaan of inlezen.

Als ik dan een spelletje wilde spelen zat ik zaterdagochtend de code van Zaxxon ! over te typen (koste ongeveer 2 uren) om vervolgens het hele weekend te gamen :)

Die goeie ouwe tijd. Wat een nostalgie hier heren.
Ik ben blij dat dit topic hier is blijven staan voor de 'huiskamersfeer'.

Heeft iemand overigens de code van Commander Keen ? (Turbo Pascal geloof ik) Ik mis Keen.

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 10:00 schreef Philip J. Dijkstra het volgende:
Heeft iemand overigens de code van Commander Keen ? (Turbo Pascal geloof ik) Ik mis Keen.
Commander keen 8-) Ik heb ze allemaal gehad, ik denk dat ik ze hier nog wel heb liggen (niet de sourcecode, maar toch).

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

* Bergen denkt nog steeds dat GWBASIC een afkorting is van Gerben Wijnja Basic *kuch*

• ParaNoiMia
  • Laatst online: 23-08 21:50
Op woensdag 12 december 2001 13:01 schreef bekkel het volgende:
zx-spectrum..

kent iemand die nog.?
Ow ja, op school zaten ze in kastjes, eerste wat we maakten was een fantastische loop met geluidjes en dan de kastjes dicht en op slot gooien aan het eind van de les :o

Verwijderd

Ik heb hier nog een C64 I(de duitse), een c64 II......maar mijn Amiga 1200/030 8Mb fastram / 65 Mb HD / 4x speed CD Rom (zwaar gemodde machine) is de enigste die ik nog gebruik...

Vroeger had ik een hele collectie commodore (zo'n beet je elk type c64, de c16 een vic 20, alle mogelijke diskdrives , zelfs de 3.5' 1581) maar mijn grootste trots was nog wel de C64 SX executive.....een PORTABLE c64 met kleuren CRT en 5.25' dd ingebouwd......en wat heb ik daarmee gedaan? weggegeven :( dom dom dom dom....

Verwijderd

Toen we nog op de middelbare school zaten en de SuperVisor nog in dos inlogde...
We hadden een tooltje gemaakt dat alle toetsen regisreerde die in de buffer kwamen. Na paar 100 regels toetsen te hebben doorgenomen paswoord naar puntenboek gekregen en complete supervisor rechten... vonden ze op school alleen iets minder leuk bleek later >:)

Dat tooltje zou nu nog steeds wel werkden denk ik trouwens

• intert0y
  • Laatst online: 10-03 15:17
Kent iemand het goeie oude BASICODE3 nog?

Dat zonden ze dan op zaterdagochtend vroeg uit ofzow. en de listings stonden ook op teletekst.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• Theswitch
Op donderdag 13 december 2001 12:52 schreef intert0y het volgende:
Kent iemand het goeie oude BASICODE3 nog?

Dat zonden ze dan op zaterdagochtend vroeg uit ofzow. en de listings stonden ook op teletekst.
JAaa, lekker op 1200 bps op radio 5 (AM) de boel opnemen en dan b.v. het belastigprogrmama van 1983 aan je pa laten zien.

Dat werkte met gosub enzo toch, en programmeren vanaf regel 1000.

• intert0y
  • Laatst online: 10-03 15:17
Dat was geniaal toch?

Dat vond ik altijd echt geniaal. bijna ongelovelijk. Snapte er niks van destijds maar vond het vreselijk rocken.

En dan de foutjes eruit halen want er ging vaak iets mis.

ps. ik snapte het wel maar vond het vreselijk geavanceerd.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• NetForce1

NetForce1

Op woensdag 12 december 2001 08:27 schreef Canard het volgende:
Ik heb in GW-Basic nog een programma geschreven waarbij je de hoesjes voor cassettebandjes kon uitprinten:

- titels voor alle tracks invoeren
- cassettehoesjes opslaan
- cassettehoesjes later weer laden
- print preview ;)
- screensaver
Die heb ik zien staan in een boek van de bieb, of heb je hem zelf verzonnen? >:) :)

• NetForce1

NetForce1

Krijg binnekort een 8088, weet iemand toevallig een sijt met een paar gijnige spelletjes voor die dinge? (Me broertje zit al jaren te zeuren om een computer op zn kamer >:) )

Verwijderd

Op donderdag 13 december 2001 14:57 schreef ddewit het volgende:
Krijg binnekort een 8088, weet iemand toevallig een sijt met een paar gijnige spelletjes voor die dinge? (Me broertje zit al jaren te zeuren om een computer op zn kamer >:) )
Ik heb een boek over Assembly op de 8088 geloof ik 8-)
Pagina: 1 2 Laatste