Canon EOS 80D En wat glaswerk

Verwijderd

En ons huis

Panorama foto :

Alle foto's zijn genomen op automatische stand. (Canon P A20)

Ga jij altijd met je fiets door je raam naar buitenGister geschoten vanuit het raam 5 min voor ik erop de fiets door moest
Komen trouwens wel weer hele mooie foto's langs!
Zat hier heerlijk te genieten in het nazonnetje in Noordwijk.
Groot
Ik had een achtergrond nodig, en die zon was zo mooi, en de lucht ook, dus tjah!

Groot
Same...

Groot
Same...

Groot
Drankenkast online, make your own cocktail!

Groot
En waar mijn vader zo trots op is, zijn zwembad!

Groot
Ik wou dat ik weer die cam kon hebben...
Intentionally left blank.
9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º
Verwijderd
Jij en geldtekort? Jaja...Op zondag 30 december 2001 15:38 schreef Bitfreak het volgende:
Ik heb jammer genoeg mijn Digitale Camera Nikon Coolpix 880 weg moeten doen ivbm geldtekort, maar het was voor mijn zinnen een perfecte camera...
Zat hier heerlijk te genieten in het nazonnetje in Noordwijk.
[afbeelding]
Groot
Ik had een achtergrond nodig, en die zon was zo mooi, en de lucht ook, dus tjah!
[afbeelding]
Groot
Same...
[afbeelding]
Groot
Same...
[afbeelding]
Groot
Drankenkast online, make your own cocktail!
[afbeelding]
Groot
En waar mijn vader zo trots op is, zijn zwembad!
[afbeelding]
Groot
Ik wou dat ik weer die cam kon hebben...
Verwijderd
Wow die druppels, hoe heb je dat gedaan?Op zondag 30 december 2001 15:20 schreef LoneGunman het volgende:
Foto's zijn klikbaar....de HQ's zijn 1280, de 2048's (zonder JPEG-strepen e.d.) zijn op verzoek verkrijgbaar (geen zin om 2,4 MB up te loaden)
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Ik wil een foto van mijn auto maken in het donker. dus ik doe dat, maar dan blinkt me nummerbord echt de pan uit. hoe kan ik dan dat nummerbord gewoon matglans maken in plaats van dat reflectie effect??
hier een foto gemaakt met mijn nieuwe fuji finepix 6800.
Ben nogal nieuw in fotografie dus moet nog alles leren over sluitertijd ed.

Verwijderd
Om foto's te nemen natuurlijk!
Deze foto's heb ik vanmiddag genomen met een Sony DSC-S75.

Deze gisteravond genomen bij maanlicht in het park.

HiervoorOp zondag 30 december 2001 18:44 schreef cYbert het volgende:
Waar gaat de Tweaker nog voor naar buiten?
...

Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber
Verwijderd
was best donker op de hei (trokken telkens sneeuw/hagel buien voorbij)
zo'n wandeling doet wel goed na een nachtje feesten

Verwijderd
Die laatste is mooiste foto die ik ooit heb gezien!! heb je die groter?Op zondag 30 december 2001 18:44 schreef cYbert het volgende:
Waar gaat de Tweaker nog voor naar buiten?
Om foto's te nemen natuurlijk!
Deze foto's heb ik vanmiddag genomen met een Sony DSC-S75.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Deze gisteravond genomen bij maanlicht in het park.
[afbeelding]
Daar heb ik idd ook heel veel belangstelling voorOp zondag 30 december 2001 20:14 schreef Binne het volgende:
[..]
Die laatste is mooiste foto die ik ooit heb gezien!! heb je die groter?
(ik draai hier op 1280x1024)
Hierbij wat footoootjes van 'onderweg in sneeuw'.
Verwijderd
Hierbij de link naar de full sized.Op zondag 30 december 2001 20:46 schreef Maarten N. het volgende:
[..]
Daar heb ik idd ook heel veel belangstelling voor
(ik draai hier op 1280x1024)
DSC02078full.jpg (2048 x 1536)
Verwijderd
Ok, dan nu hier mijn bescheidenen bijdrage:

Gemaakt tijdens de opening van de wervingscampagne voor brandweervrouwen.

Brandweervrouwen tijdens een flas-over oefening.

Natuur, altijd een dankbaar onderwerp.

Deze is gemaakt door mijn vrouw.

Ik heb iets met oude verweerde materialen.

Genomen als studie/bronmateriaal voor textures.

Ditto.

Ik heb hier ook al andere katten gezien dus die van mij kan er ook nog wel bij.
Verwijderd
Mega thnx! hij is echt tof, ik zag gister toen ik op stap ging de lucht ook, volle maan en met sneeuw gaf dat machtig landschap,maarja had cam niet mee. Thnx! hij staat nu op backgroundOp zondag 30 december 2001 21:25 schreef cYbert het volgende:
[..]
Hierbij de link naar de full sized.
woei dank jeOp zondag 30 december 2001 21:25 schreef cYbert het volgende:
[..]
Hierbij de link naar de full sized.
Verwijderd
Geen dank!Op zondag 30 december 2001 22:13 schreef Binne het volgende:
[..]
Mega thnx! hij is echt tof, ik zag gister toen ik op stap ging de lucht ook, volle maan en met sneeuw gaf dat machtig landschap,maarja had cam niet mee. Thnx! hij staat nu op background
Is dat toevallig een Sony camera? Die kleuren vinnik zo blij namelijkOp zondag 30 december 2001 22:04 schreef TheArray het volgende:
Ik heb al een aantal fastastische foto's gezien en de nodige inspiratie opgedaan!
Ok, dan nu hier mijn bescheidenen bijdrage:
[afbeelding]
Gemaakt tijdens de opening van de wervingscampagne voor brandweervrouwen.
[afbeelding]
Brandweervrouwen tijdens een flas-over oefening.
[afbeelding]
Natuur, altijd een dankbaar onderwerp.
[afbeelding]
Deze is gemaakt door mijn vrouw.
[afbeelding]
Ik heb iets met oude verweerde materialen.
[afbeelding]
Genomen als studie/bronmateriaal voor textures.
[afbeelding]
Ditto.
[afbeelding]
Ik heb hier ook al andere katten gezien dus die van mij kan er ook nog wel bij.
Verwijderd
Nee, het is een Olympus C3030Z, maar je hebt wel gelijk. Met name bij die foto's van die structuren heb ik de saturation behoorlijk opgeschroeft. Op het scherm komt het wat feller over dan als ik ze laat afdrukken. Maar met name bij dit soort foto's houd ik wel van dit effect.Op maandag 31 december 2001 01:05 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
[..]
Is dat toevallig een Sony camera? Die kleuren vinnik zo blij namelijk(da's mijn smaak hoor, veel mensen vinden het mooi)
Bij foto op de heide met dat gifgroene mos, dat zag er dus echt zo uit. Waarschijnlijk door de combinatie van de felle lage zon en het net ontdooide mos. Dat was voornamelijk de reden van de foto.
Zonde danOp maandag 31 december 2001 01:24 schreef TheArray het volgende:
[..]
Nee, het is een Olympus C3030Z, maar je hebt wel gelijk. Met name bij die foto's van die structuren heb ik de saturation behoorlijk opgeschroeft. Op het scherm komt het wat feller over dan als ik ze laat afdrukken. Maar met name bij dit soort foto's houd ik wel van dit effect.
Bij foto op de heide met dat gifgroene mos, dat zag er dus echt zo uit. Waarschijnlijk door de combinatie van de felle lage zon en het net ontdooide mos. Dat was voornamelijk de reden van de foto.
Olympus heeft IMHO de mooiste kleuren en die heb je nu verpest
Verwijderd
En waar bazeer jij op dat Olympus de mooiste kleuren heeft?Op maandag 31 december 2001 01:33 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
[..]
Zonde dan
Olympus heeft IMHO de mooiste kleuren en die heb je nu verpest
Verwijderd
na het testen van verscheidene camera's, veel reviews lezen en nog meer testenOp maandag 31 december 2001 01:47 schreef 01V het volgende:
En waar bazeer jij op dat Olympus de mooiste kleuren heeft?
Verwijderd
OKOp maandag 31 december 2001 10:58 schreef Eddo het volgende:
[..]
na het testen van verscheidene camera's, veel reviews lezen en nog meer testen
(veel reviews enzo, maarja.....)
Het blijft natuurlijk subjectief

[ Voor 13% gewijzigd door een moderator op 08-03-2009 12:38 ]
Verwijderd
Ik had nog een mooie oog-macro, weer eens wat anders zo op 't einde van 't jaar.
Fuji finepix 6900, macromode MET flits!
Orgineel is 6 megapixel, maar dat koste mij een beetje teveel webspace..
Is NL 17 MB!!!!!
Verwijderd
Dat is toch geen tuin meer, dat is een BOS!!!!!Op maandag 31 december 2001 12:05 schreef Lassekjus het volgende:
Net ff me tuin in geweest, wat fotos gemaakt.
[...]
Verwijderd
Vaak zit ik in de trein of kijk ik uit het raam en dan heb ik ook de neiging om een foto te maken, alleen... ik heb geen digicam. Ik zit er dus al heel lang aan te denken eentje te kopen, alleen zijn die dingen zo duur. Weet iemand een goeie digicam voor niet al te veel geld? Hij hoeft echt geen 2048x1536 te kunnen, 1 of 2 resolutie hoger dan 1024x768 vind ik al genoeg. Ik wil zo tussen de 300 en 500 gulden uitgeven (en kom nou niet aanzetten met de beste digicam voor 500, maar met de beste prijs/kwaliteit verhouding in die prijsklasse!). De enige die ik tot nu toe heb gezien die me wel mooi lijkt, is die Fuji FinePix 1300. Iemand betere suggesties?
Verwijderd
je let echt niet op he???Op maandag 31 december 2001 12:36 schreef 208 het volgende:
Ten eerste: WAAROM wist ik niets van dit topic af?
[topic=348962/1/25]
Verwijderd
In pricewatch staat ie voor f361,-Op maandag 31 december 2001 12:38 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]
je let echt niet op he???![]()
[topic=348962/1/25]
Dat baseer ik op mijn ogen en smaak, het is puur persoonlijk. Dat is ook 1 van de redenen dat ik een Olympus gekocht heb. Canon G2 vinnik ook hele mooie kleuren hebben trouwensOp maandag 31 december 2001 01:47 schreef 01V het volgende:
[..]
En waar bazeer jij op dat Olympus de mooiste kleuren heeft?![]()
gemaakt met een fuji 2400zoom.
alleen verkleind, niet bewerkt.
antwerpen:

lichtmast:

stokroos:

dorps sloot: (click to enlarge)

winterlanschapjes: (click to enlarge)

a word to the wise is more often the start of an argument than the help it ought to be
Allen zijn gemaakt met een sluitertijd van 4 seconden, op een tafelstatiefje vanachter mijn raam vandaan (wat niet zo schoon is, eik best jammer, anders waren ze vast beter gelukt
Alles is in PSP7 van 1600*1200 naar 800*600 gedownscaled, en opgeslagen met 30% JPEG-compressie (ik moet het een beetje klein houden wegens een modem..)
Wat vuurwerk (tja.. je moet toch wat..)

En: het inmiddels jaarlijkse Berkelse "het jaar is weer voorbij dus het is tijd voor een nieuwe kliko-bak" vreugde-vuur..

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Verwijderd
En hier het begin van mijn bijdrage voor dit jaar...
Aardig gelukte vuurwerkfoto's al zeg ik het zelf
maar wat vinden jullie ervan?
Verwijderd
Dat scheeld me toch een hoop ruimte!!!
Voor allen die dit op dit moment nog niet doen raad ik het aan, je (ik) ziet het verschil niet met een resolutie van 640 x 480
Scheeld erg in de laadtijden (vooral voor modemers)
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen man!
Ziet er wel kewl uit
Ik zal jullie maar niet gaan bestoken met mijn digifoto's! Het is namelijk een Aiptek spypen ofzo
Verwijderd
Drank maakt meer kapot dan je lief is... ook in 2002

Gelukkig nieuwjaar iedereen!
Verwijderd
Hier nog een paar bankstellen die in de fik gingen op de hoek Keizersgracht/Prinsenstraat:

Op zondag 30 december 2001 17:01 schreef twixx het volgende:
zeg LoneGunman, hoe heb je 'druppelsHQ' gemaakt? (zonder zelf of cam nat te worden?)
Deze dus. Camera eerst gefocussed op 2/2,5 cm, daarna met wat stuntwerk boven de fontein gehouden.Op zondag 30 december 2001 17:50 schreef Binne het volgende:
[..]
Wow die druppels, hoe heb je dat gedaan?
Verwijderd

ps bij het bekijken van deze foto's denk ik 'dat wil ik ook!!' eigenlijk net wat ik zoek, een hobby er bij *heb er niet zoveel en dis juis zo leuk
Met natuurlijk als eerste posting een stel links naar deel 1, 2, 3, 4
Post ik daar mijn sneeuw wel weer in
ping 127.212.23.124
Neuh, we zijn nog niet eens op de helft van dit topicOp dinsdag 01 januari 2002 20:11 schreef pjottum het volgende:
Is het niet eens tijd voor een deel 5?
Met natuurlijk als eerste posting een stel links naar deel 1, 2, 3, 4en een link naar het overzicht van de camera's?
denk het wel eigenlijk..Op dinsdag 01 januari 2002 20:11 schreef pjottum het volgende:
Is het niet eens tijd voor een deel 5?
Met natuurlijk als eerste posting een stel links naar deel 1, 2, 3, 4en een link naar het overzicht van de camera's?

PSN-id: Chrasher
Het zijn plaatjes van de Fuji Finepix 1400 Zoom, gevonden in een gallery van www.imaging-resouce.com

Geef mij maar een Warsteiner.
Verwijderd
maakt die een beetje foto's voor net zulke foto's als op dit topic?? ik dr namelijk voor gaan sparen...Op zondag 30 december 2001 10:35 schreef abbadon het volgende:
Heerlijk die sneeuw, dat wordt weer plaatjes schieten
Deze twee heb ik net geschoten toen ik vol verbazing de gordijnen opentrok:
[afbeelding]
[afbeelding]
F505V, alleen gerezised.
wel mooie plaatjes hoor, maar 't idee achter deze thread was afaik juist het posten van plaatjes die je zelf hebt geschoten, anders kan iedereen een hele bak gaan posten van "deze vind ik ook mooi"Op woensdag 02 januari 2002 02:54 schreef Knakker het volgende:
Dit zijn een paar pics die ik niet zelf geschoten heb, maar genomen zijn met een camera die ik wil gaan kopen
Het zijn plaatjes van de Fuji Finepix 1400 Zoom, gevonden in een gallery van www.imaging-resouce.com
(edit: ff wat geknipt
Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
1 woord, 3 letters, klinkt als mouw.
W O W!
Vette pics zeg!
Overigens, even over een andere foto: Die maanfoto is erg vet.
Alleen vreemd dat er hier in Weert geen volledig volle maan te zien was, maar bij Chrasher dus wel....
Intentionally left blank.
Verwijderd
Thnx !Op woensdag 02 januari 2002 12:29 schreef MarcelG het volgende:
Psygho,
1 woord, 3 letters, klinkt als mouw.
W O W!
Vette pics zeg!
Deze heb ik op 30-12-2001 gemaakt, toen sneeuwde het hier in Assen (drenthe) eindelijk ook eens, de dagen ervoor was het niet noemswaardig...Op woensdag 02 januari 2002 12:36 schreef Loodeweickje het volgende:
@ Psygho, erg mooie pics. Maar waar zijn die dan gemaakt? Tjee wat een hoop sneeuw, hier ligt niets (Delft).
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
Verwijderd
Uit de handOp dinsdag 01 januari 2002 20:33 schreef Chrasher het volgende:
Gisteravond heb ik vlak voor 0:00H nog deze foto kunnen maken van de Maan. Finepix 6900 met Oly B300 1.7x Teleconverter, uit de hand geschoten.
[...]
Maar wat een instelling heb je gebruikt, ik heb nl zelf ook een finepix 6900 (zonder teleconverter
Verwijderd
[topic=364642/1/50]Op woensdag 02 januari 2002 12:33 schreef Bitfreak het volgende:
Waar is dat speciale vuurwerk/digicam plaatjes thread dan?
Ik heb voor mezelf het volgende lijstje waar ik uit wil kiezen namelijk :
Canon DIGITAL IXUS v
Fuij Finepix 2400
Olympus Camedia C-200
Sony DSC-P50
Deze liggen allemaal rond de 900 gulden (deel zelf maar door 2.21)
Wie kan mij vertellen welke ik het besten kan purchasen.
Kenners weten waarom
En vergeet de Canon Powershot A20 niet, die was ook rond de 900 gulden, en is tevens 2 mpixel en 3x optische zoom
Geef mij maar een Warsteiner.
Kenners weten waarom

Vuurwerk, 1-1-2002, Weert
Canon Digital Ixus V
1/2 seconde sluitertijd.
Fake-flits (vinger voor flitser, daardoor kortere sluitertijd)
70mm zoom, F4,0
Ingesteld op 'gloeilamp' licht.
Toevalsshot, wist nog niet eens dat ik 'm gemaakt had.
Bij nadere bestudering blijkt het een vuurpijl te zijn op het moment dat ie uit elkaar knalt...

Met 1x sharpen erover.

Kan zo in een folder denk ik..

't was inderdaad slecht weer, veel mist..
Verwijderd
btw. de sony zou voor mij ook afvallen vanwege de te hoge prijs van de extra kaartjes.

dees was wel mooi gelukt
zo'n klimop plantje tegen een grote boom
foto gemaakt met een Canon S40.

(klik op plaatje voor originele resolutie)
BeSmart! Everything goes well | photographs by Canon EOS 5D - Canon L 24-70 USM - Canon 70-300 USM IS
Kenners weten waarom
Rest van de plaatjes:op m'n eigen site (geen sluipreclame, want veel bijzonders is er verder toch nog niet te vinden
Misschien overbodig:
- let niet op de troep
- ja ik slaap dus een paar dagen op de grond
- ja, die kastjes zijn oranje ja
- ja dat is een enorme stapel Sun SPARCStations (1/1+/2/5/20/IPC/IPX) en een paar Sun 17"jes (lief
- geschoten met Pentax EI-2000 (oh wacht, dat staat ook al in m'n sig)
Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber
Verwijderd
En ik maar denken dat mijn kamer een zooitje isOp donderdag 03 januari 2002 02:19 schreef leipie het volgende:
- let niet op de troep
Op zaterdag 29 december 2001 00:55 schreef Da_RoNiN het volgende:
[..]
[..]
Trouwens kheb al een keuze gemaakt wordt die Fuji 2600 , lijkt me wel een flex dingetje
hahaha hoevaak ga je dat nog zeggen ??Op woensdag 02 januari 2002 23:59 schreef Da_RoNiN het volgende:
K weet het nu zeker , ik ga voor de fujifinepix 2400 . Dank voor de info
volgens mij zijn de 2400 en de 2600 bijna hetzelfde..
de 2600 is iets minder lang, maar wel iets dikker.
en ik heb zo'n vermoeden dat ie nog nieuwer is ook
Hij is in ieder geval wel goedkoper
pricewatch:
2400 --> € 438,-
2600 --> € 393,-
hmmm
Eindelijk wat zon pics
redelijk mooi gelukt wel vooral die met die kerk met die zon achter gemaakt met fuji 1300
Iemand nog leuke tips of comentaar van mijn pics ?
gooi ermaar uit
Volvo V70 D5 my2011
Verwijderd
Best wel mooie foto, die met die kerk en die met dat blad vin'k ook niet onaardig.
Foto is genomen in de 1280x960 resolutie met de maximale digitale zoom. De maan gaf zoveel ligt dat met een diafragma van F3 ik een sluitersnelheid had van 1/800s. Verder stond de kamera op Aperture-priority, Spot-metering en ISO-100.Op woensdag 02 januari 2002 12:46 schreef 01V het volgende:
[..]
Uit de handknap hoor
Maar wat een instelling heb je gebruikt, ik heb nl zelf ook een finepix 6900 (zonder teleconverter) en ik vindt het wel een erg mooi foto van de maan.
PSN-id: Chrasher
Verwijderd
Aha!! Spot metering, dat ken ik ook wel eens proberen,Op vrijdag 04 januari 2002 00:39 schreef Chrasher het volgende:
[..]
Foto is genomen in de 1280x960 resolutie met de maximale digitale zoom. De maan gaf zoveel ligt dat met een diafragma van F3 ik een sluitersnelheid had van 1/800s. Verder stond de kamera op Aperture-priority, Spot-metering en ISO-100.
Thnx voor de info
Op vrijdag 04 januari 2002 00:39 schreef Chrasher het volgende:
[..]
Foto is genomen in de 1280x960 resolutie met de maximale digitale zoom. De maan gaf zoveel ligt dat met een diafragma van F3 ik een sluitersnelheid had van 1/800s. Verder stond de kamera op Aperture-priority, Spot-metering en ISO-100.
En dan bedoel ook ik hoe kan ik dat op de FinePix 6900Z instellen.
Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber
Spot metering is een optie om de lichtmeting te doen op 1 punt in het beeld (Meestal tussen 2 en 3 % van het beeld in het midden). Als je dan op een fel object richt dan word de omgeving donker en het felle licht (lamp bijv.) normaal verlicht. Ik heb gebruik het niet vaak, ik gebruik meestal multisegment en center weighted (lichtmeting in het hokje in het midden).Op vrijdag 04 januari 2002 11:26 schreef doemaarwat het volgende:
[..]
Wat is die Spot-metering?
En dan bedoel ook ik hoe kan ik dat op de FinePix 6900Z instellen.
Het knopje dat er op mijn Sony DSC-F707 zit is een Vierkantje met een rond puntje in het midden. Hoe dat op de Fuji is weet ik niet precies maar het icoon moet volgens mij hetzelfde zijn
Dankje. Ik had het al eens gelezen toen ik de camera net had. Maar heb er eigenlijk niets mee gedaan nog en dus eigenlijk een beetje vergeten.Op vrijdag 04 januari 2002 12:34 schreef FerryHeibrink het volgende:
.
[..]
Spot metering is een optie om de lichtmeting te doen op 1 punt in het beeld (Meestal tussen 2 en 3 % van het beeld in het midden). Als je dan op een fel object richt dan word de omgeving donker en het felle licht (lamp bijv.) normaal verlicht. Ik heb gebruik het niet vaak, ik gebruik meestal multisegment en center weighted (lichtmeting in het hokje in het midden).
Het knopje dat er op mijn Sony DSC-F707 zit is een Vierkantje met een rond puntje in het midden. Hoe dat op de Fuji is weet ik niet precies maar het icoon moet volgens mij hetzelfde zijn
Maar ik ga ook deze functie maar eens goed uitproberen om alles 'uit' de camera te halen.
Uiteraard wil ik nu niet vervelend doen, maar waar wil jij een Fuji Finepix 2400 vandaan halen?? Ik zie overal alleen maar een 1300 en 2600? Ben ik blind, of jij vaudtOp woensdag 02 januari 2002 23:59 schreef Da_RoNiN het volgende:
K weet het nu zeker , ik ga voor de fujifinepix 2400 . Dank voor de info
Dit topic is gesloten.