ping 127.212.23.124

Alleen jammer dat het een studentenhuis is, dus het is allemaal niet echt mooi onderhouden. En dat blijkt vooral uit dit soort foto's... Toch maar eens keer bij mijn ouders doen
De foto's zijn getrouwens genomen met een sluitertijd van 1/1000 seconde met een Canon G2
Verwijderd
wel aardig gelukt vindt ik zelf
Gemaakt met fuji finepix 6900, met flits, ISO 200 en F 2.8, macro mode.
maar wat vinden jullie ervan (op- of aanmerkingen)
Wel goed gelukt... alleen waarom zitten er zoveel vlekken op?Op vrijdag 21 december 2001 16:41 schreef 01V het volgende:
Ik heb vanmiddag op school ook ff een paar vallende druppels gefotografeerd
wel aardig gelukt vindt ik zelf
[...]
maar wat vinden jullie ervan (op- of aanmerkingen)
BTW het schijnt dat het gaat sneeuwen dit weekend, als dat doorgaat dan komen er weer een stoot leuke pics van mijn G2 hiero.
* Arnout wacht af
* LEiPiE wacht met method meeBTW het schijnt dat het gaat sneeuwen dit weekend, als dat doorgaat dan komen er weer een stoot leuke pics van mijn G2 hiero.
* LEiPiE wacht af
vorig jaar veel winterfoto's gemaakt met een Kodak DC260, maar grootste deel daarvan is niet zo super geworden, zou wel cool zijn als dit weekend sneeuw valt... which reminds me: batterij ff volladen en 128MB CF leeg
Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber
Verwijderd
Die vlekken zijn van die wasbak.Op vrijdag 21 december 2001 17:39 schreef MetHod het volgende:
[..]
Wel goed gelukt... alleen waarom zitten er zoveel vlekken op?
BTW het schijnt dat het gaat sneeuwen dit weekend, als dat doorgaat dan komen er weer een stoot leuke pics van mijn G2 hiero.
/me wacht af
Staat in ons prakticum lokaal, wordt gebruikt om printjes en degelijke af te spoelen, vandaar die bruine kleur van de kwast op de achtergrond
Dat ets spul is nl vrij agressief, moet je ook niet op je kleren krijgen
Ik hoop ook dat 't gaat sneeuwen, wordt nl de 1e winter dat ik deze camera heb
ik heb toch wat met lichtjes en water..
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

(klik voor 1600x1280)
Genomen in de auto stand (point and shoot

Origineel
Verwijderd
Alles genomen op auto stand van de sony s85, alles verkleind naar 640x480, groot formaat op verzoek.

En nog wat sneeuw van vanochtend toen ik net uit bed kwam.

De tijdelijke huurauto van de baas, in afwachting van de bestelde auto.

Kijk nou een roodwimpelmees !Op zaterdag 22 december 2001 13:53 schreef Eddo het volgende:
ook de vogeltjes hebben honger
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
bij ons ging het alleen een beetje hagelen, het moet gaan sneeuwen!Op zaterdag 22 december 2001 16:50 schreef Binne het volgende:
wow heel wat meer sneeuw dan hier, hier ligt... niks
Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!
stoerOp zaterdag 22 december 2001 17:06 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:

fuji kost 400 guldenOp zaterdag 22 december 2001 17:25 schreef thefirstikke het volgende:
Ik wilde net bijna die fuji finepix 1300 gaan halen voor 400 piek, maar nu ik dit allemaal zo zie heb ik toch maar besloten om een echte digicam te kopenFuji FinePix 2800Zoom of de Olympus C-2100 UltraZoom. De olympus heeft mijn lichte voorkeur
olympus kost 1500 gulden
wat zal toch het verschil zijn joh?
Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!
Ik heb ook de camera gepakt, en ben de sneeuw gaan vastleggen (voor later, als het broeikaseffect alle sneeuw heeft laten smelten...
De tuin..

De parkeerplaats vanaf de zolder, zonder flits.

Nogmaals de parkeerplaats vanaf de zolder, zonder flits.

Diepvrieskip

De tuin..

De tuin, van boven uit het raam.

Altweerterheide, vanmiddag (toen het nog niet zo erg gesneeuwd had..
binnen een half uur een laag van 5-10cm, en het sneeuwt door!

Ben er ff op uitgetrokken, bekijk hieronder het resultaat.
Grotere versies verkrijgbaar. +1 overbodig: Canon Powershot G2. Alle images geresized.

Geinge spiegeling in het raam

Het is moeilijk je belichting goed voor elkaar te krijgen in de sneeuw
Het busje heeft geslipt.

Verwijderd
Die's mooiOp zondag 23 december 2001 10:31 schreef MetHod het volgende:
Zoals ik vrijdag al hoopte is er dan toch een flink pak gevallen... in combinatie met vorst van -11 vannacht (nu nog steeds -8) blijft het goed liggen.
Grotere versies verkrijgbaar. +1 overbodig: Canon Powershot G2. Alle images geresized.
Ik wil ook een digicam
Ik wil ook weer een digicam, dan kan ik leuk laten zien dat er echt 0,0mm sneeuw ligt hier.
Bericht hierboven
De sneeuw is gewoon blijven liggen during the day....
EN....
http://teletekst.nos.nl/cgi-bin/tt/nos/page/703
voorspelt meer sneeuw, en als ik hier zo uit het raam kijk zie'k inderdaad de eerste buien alweer deze kant opkomen vanaf de Noordzee/Waddenzee!
Geef mij maar een Warsteiner.
Erg mooie foto's zegOp zondag 23 december 2001 10:31 schreef MetHod het volgende:
Zoals ik vrijdag al hoopte is er dan toch een flink pak gevallen... in combinatie met vorst van -11 vannacht (nu nog steeds -8) blijft het goed liggen.
.
.
.
Ik nog moeite met de lichtgevoeligheid van m'n G2 bij daglicht, foto's worden bij mij nog te licht... ik doe vast iets niet goed.
Kun je van een aantal foto's eens de instelingen vermelden, dus: ISO, witbalans, exposure compensation, etc. ?
Volvo V70 D5 my2011
Heb je dat altijd of alleen als je van donkere onderwerpen plaatjes wilt schieten? Als het onderwerp in het midden van je plaatje donkerder is dan de rest van de foto, of omgeven door fel licht, dan moet je light metering op 'centre' zetten.Ik nog moeite met de lichtgevoeligheid van m'n G2 bij daglicht, foto's worden bij mij nog te licht... ik doe vast iets niet goed.
Het lijkt erop dat MetHod een polarisatiefilter gebruikt, dat maakt ook een hoop uit...Op zondag 23 december 2001 17:20 schreef FalconM het volgende:
Ik nog moeite met de lichtgevoeligheid van m'n G2 bij daglicht, foto's worden bij mij nog te licht... ik doe vast iets niet goed.
Nope... gebruik de G2 zonder extra filters en andere accessoires.Op zondag 23 december 2001 18:22 schreef Knakker het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat MetHod een polarisatiefilter gebruikt, dat maakt ook een hoop uit...
Reactie op FalconM:
Standaard gebruik ik de Auto stand.
Echter, vaak, gebruik ik de P (half auto) mode om de flits te kunnen regelen (ook qua sterkte).
Verder gebruik ik voor bepaalde foto's de Av stand (Aperture) om meer velddiepte te verkrijgen.
Zaken als bijgestelde metering enzo heb ik nog niet gebruikt.
Wel een favoriete 'truuk' is: center-focussen in macro mode op dichtbij staand object, en dan de shutter half indrukken, en dan camera klein stukje draaien/verplaatsen. Zie bovenste plaatje voor voorbeeld van die truuk. Op die manier kun je makkelijk mooie effecten bereiken.
Open anders even een topic hierover in Gadget Talk, gaan we daar verder, dit topic moet zoveel mogelijk foto's-only blijven IMO. Dat praat ook wat makkelijker.
Hier wat pics van mijn toestel (Kodak DC 3800), niet zo mooi als al dat geweld hierboven maar voor zo'n klein ding best aardig imho:

Toch nog iets wat op sneeuw lijkt dan he:
Thanx voor de info MetHod en Hellfire. Btw, die lichte plaatjes waren in de Av stand met af en toe overexposure van 2/3. Waarom de G2 dat deed weet ik niet (misschien perongeluk zelf gedaan in mijn onervarenheid).Op zondag 23 december 2001 18:34 schreef MetHod het volgende:
[..]
.
Reactie op FalconM:
Standaard gebruik ik de Auto stand.
.
.
edit:
Open anders even een topic hierover in Gadget Talk, gaan we daar verder, dit topic moet zoveel mogelijk foto's-only blijven IMO. Dat praat ook wat makkelijker.
Btw. als ik er niet uitkom open ik hiervoor wel een nieuw topic.
Volvo V70 D5 my2011
Verwijderd
Mooie foto'sOp zondag 23 december 2001 17:10 schreef Flippit het volgende:
Nog een paar fotootjes, vanmiddag genomen in het a'damse bos:
[afbeelding]
Deze heeft een beetje een vreemd randje aan de bovenkant. Iemand enig idee hoe dat komt?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Was zelf ook van plan om vanmiddag naar het amsterdamse bos te gaan, voor wat fototjes. Moet mijn werk zonodig weer eens bellen dat er een probleem is
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
mooie pic'sOp zondag 23 december 2001 17:10 schreef Flippit het volgende:
Nog een paar fotootjes, vanmiddag genomen in het a'damse bos:
[afbeelding]
Deze heeft een beetje een vreemd randje aan de bovenkant. Iemand enig idee hoe dat komt?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
welke cam is da ?
Canon EOS 80D En wat glaswerk
Verwijderd
&Op zondag 23 december 2001 19:36 schreef Marc H het volgende:
[..]
Mooie foto's![]()
Was zelf ook van plan om vanmiddag naar het amsterdamse bos te gaan, voor wat fototjes. Moet mijn werk zonodig weer eens bellen dat er een probleem is![]()
TnxOp zondag 23 december 2001 19:46 schreef Firecow het volgende:
[..]
mooie pic's
welke cam is da ?
Gebruikte cam: Fujifilm MX2900zoom. Ook heb ik tegelijk een paar piccies geschoten met de Sony DSC-P5 van m'n pa, maar die zijn duidelijk minder mooi. Dus die post ik maar niet.

Beetje donkere foto's, is ook genomen op mijn donkere zolder kamertje
Ik heb er nu een 58mm UV filter voor zitten (Hama).Op zondag 23 december 2001 11:12 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Het is moeilijk je belichting goed voor elkaar te krijgen in de sneeuw
Dit helpt ook erg en de tekening in de wolken word op een of andere manier een stuk duidelijker
De douchekopfotos ken ik wel, en ik heb zelf ook de start ff gegeven voor waterdruppelfotos...nu dus Rook

Fuji Finepix 6900 (may I add, met vervuilde lens...productie foutje, wordt binnenkort vervangen:)
Herkenningspunt: De Poel!Op zondag 23 december 2001 13:39 schreef PW het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
onderstaande foto's zijn gemaakt op de begraafplaats waar m'n oma begraven ligt en vanuit het appartement van m'n opa op 4 hoog
camera: olympus c-2100uz

Verwijderd
Klopt als een busOp zondag 23 december 2001 21:06 schreef Webgoodie het volgende:
[..]
Herkenningspunt: De Poel!

ons kerststalleke

En nog 2 van mijn laatste modelbouw-aanwinst. Ik heb hem van de zomer in het echt zien rijden, dus dit H0-model moest ik hebben

Kan ik nog een tijdje nar dit soort pracht foto's blijven kijken
Camera sensitivity, ISO 100, 200, 400, 800 (ISO equivalent)
Wat betekent dat ISO ook alweer, en wat is beter
ISO 100 of ISO 200.
Is ISO 100 genoeg/goed voor een digicam?
[edit]
Hier gevonden:
Specs van de Minolta S304
[/edit]
Waar slaat dit op????Op zaterdag 22 december 2001 17:49 schreef DeXtOuRiuS het volgende:
[..]
fuji kost 400 gulden
olympus kost 1500 gulden
wat zal toch het verschil zijn joh?
Blijf weg als niks fatsoenlijks weet te zeggen
Verwijderd
ISO staat voor de lichtgevoeligheid van de camera, des te lager de ISO waarde (100) des te minder ruis er aanwezig is in de foto. De te hoger de ISO waarde (400) des te kortere sluitertijden je hebt en des te groter de lichtgevoeligheid voor in bijvoorbeeld donkere ruimtes.Op maandag 24 december 2001 01:07 schreef Fozzie het volgende:
War staat dit ook alweer voor
Camera sensitivity, ISO 100, 200, 400, 800 (ISO equivalent)
Wat betekent dat ISO ook alweer, en wat is beter
ISO 100 of ISO 200.
Is ISO 100 genoeg/goed voor een digicam?
[edit]
Hier gevonden:
Specs van de Minolta S304
[/edit]
Wil je dus binnen foto's maken zonder statief, kies dan een hogere (200) ISO waarde, doe je het buiten of met statief dan kun je beter voor een lagere ISO waarde kiezen (100).
Zelf gebruik ik de ISO 400 op me camere (fuji finepix 6900) bijna nooit, omdat er dan erg veel ruis op de foto komt, mijn faforiete instelling is ISO 200.
Ik hoop hiermee je vraag juist en volledig te hbb beandwoord.
BTW, de ISO 800 mode heeft fuji van de nieuwere modellen afgehaald omdat de hoeveelheid ruis dan te groot werd dus deze modus was dan toch practisch onbruikbaar
(om vervelende reacties te voorkomen: ik ga hierbij uit van een digitale camera, maar het komt in grote lijnen overeen met een 'normale' camera)
In het kader van geen sneeuw dan maar gespeel met de piek van m'n kerstboompje:

(overigens weer een mooi staaltje slecht instellen enzo... veel ruis, verkeerde kleurinstelling etc... rest van deze serie was nog slechter (niet alleen omdat ondergetekende er ook zelf op staat
Blijft leuk zo'n fisheye effect
Update: (forum was ff down dus bovenstaand heb ik al wat langer geleden geschreven) HET SNEEUWT!
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

De lichte kat heeft zulke blauwe ogen dat de rode ogen functie zelfs niet werkt... Iemand een tip???
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Uit mijn Canon boekje:Op maandag 24 december 2001 10:49 schreef Macer het volgende:
De lichte kat heeft zulke blauwe ogen dat de rode ogen functie zelfs niet werkt... Iemand een tip???
Ik zou het gewoon vriendelijk aan ze vragenVraag mensen om niet in de lens te kijken
Bij de Minolta Dimage E203 staat:Op maandag 24 december 2001 01:30 schreef 01V het volgende:
ISO staat voor de lichtgevoeligheid van de camera, des te lager de ISO waarde (100) des te minder ruis er aanwezig is in de foto. De te hoger de ISO waarde (400) des te kortere sluitertijden je hebt en des te groter de lichtgevoeligheid voor in bijvoorbeeld donkere ruimtes.
Wil je dus binnen foto's maken zonder statief, kies dan een hogere (200) ISO waarde, doe je het buiten of met statief dan kun je beter voor een lagere ISO waarde kiezen (100).
Zelf gebruik ik de ISO 400 op me camere (fuji finepix 6900) bijna nooit, omdat er dan erg veel ruis op de foto komt, mijn faforiete instelling is ISO 200.
Ik hoop hiermee je vraag juist en volledig te hbb beandwoord.
BTW, de ISO 800 mode heeft fuji van de nieuwere modellen afgehaald omdat de hoeveelheid ruis dan te groot werd dus deze modus was dan toch practisch onbruikbaar
(om vervelende reacties te voorkomen: ik ga hierbij uit van een digitale camera, maar het komt in grote lijnen overeen met een 'normale' camera)
Maar de camera heeft wel een instelbare sluitertijd:• Camera sensitivity
- ISO 100 equivalent
Is dat dan ook goed• Shutter
- CCD electronic shutter and mechanical shutter
- Shutter speeds: 1/2000 - 2 seconds
Wie heeft er verstand van?
Verwijderd
In het gaval van deze minolta komt het volgens mij op het volgende neer:Op maandag 24 december 2001 21:00 schreef Fozzie het volgende:
[..]
Bij de Minolta Dimage E203 staat:
[..]
Maar de camera heeft wel een instelbare sluitertijd:
[..]
Is dat dan ook goed![]()
Wie heeft er verstand van?
Je hebt een vrij lage lichtgevoelgheid waardoor je problemen kan krijgen in donkere ruimtes omdat de sluitertijd dan te lang moet worden om een mooie foto te krijgen waardoor hij 'bewogen' wordt. Opzich is dit niet zo'n probleem als je dan maar binnen je sluitertijd zo laag mogelijk houdt en het liefst een statief gebruikt. Ook raad ik je aan om binnen de flitser in de camera te gebruiken, omdat daardoor de sluitertijd nog weer korter kan.
Voor buiten is ISO 100 helemaal top en zul je ook verder geen problemen ondervinden. (denk ik)
Het allerbelangrijkste is misschien wel dat je gewoon zelf eens gaat experimenteren en gaat kijken wat die camera allemaal wel en niet kan. Ga gewoon eens rare situaties opzoeken, donker, licht, bewegende dingen etc...
Mocht je verder nog vragen hbb dan ben ik altijd bereid om deze te beandwoorden en ik hoop ook dat mijn andwoorden juist zijn, zo niet dan mag iemand mij natuurlijk verbeteren...
lol, je was me voorOp dinsdag 25 december 2001 15:17 schreef Knakker het volgende:
Mijn pa heeft een Sony F707 gekocht, en daar met de sneeuw van afgelopen zondag wat fotootjes mee geschoten.
Jammergenoeg heeft ie de datum & tijd er wel in laten schieten (bluh), maar goed. Klik op de plaatjes voor een origineel.
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Leuk hoor, ik doe ook ff mee.Op dinsdag 25 december 2001 13:40 schreef Flippit het volgende:
Nog ff een leuk experimentje:
[...]

eh....waar gaat dit experiment eigenlijk over....
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
Verwijderd
daar kan ik donderdag mooi mee terug naar de winkel
moet je maar eens op het onderstaande plaatje klikken en kijken hoeveel (half)dode pixels je ziet
de grote plaatjes staan hier
Ventilator op standje 3

Gootsteen

Douche
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Verwijderd
Volgens mij zijn dit geen halfdode pixels zoals jij het noemd, maar zogenaamde HOT pixels. Sommige pixels zijn wat gevoeliger als andere en voor zover ik weet heeft iedere digicam hier last van bij langere sluitertijden. Er is dus volgens mij niks mis met je digicam.Op dinsdag 25 december 2001 17:34 schreef Eddo het volgende:
sinterklaas ging even de sluitertijd van m'n camera testen en toen kwamen we erachter dat mijn camera bij 16 sec. sluitertijd een 'zwarte' foto kan maken met ongeveer 1489 kleuren
moet je maar eens op het onderstaande plaatje klikken en kijken hoeveel (half)dode pixels je ziet
[afbeelding]
btw, wie maakt er nu ook zwarte foto's met een sluitertijd van 16 sec
Yeah right... je hebt gewoon de sterrenhemel gefotografeerd manOp dinsdag 25 december 2001 17:34 schreef Eddo het volgende:
sinterklaas ging even de sluitertijd van m'n camera testen en toen kwamen we erachter dat mijn camera bij 16 sec. sluitertijd een 'zwarte' foto kan maken met ongeveer 1489 kleuren
[afbeelding]
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
Verwijderd
Flippit, zou je ons misschien ook willen uitleggen waar dit experiment voor dient,Op dinsdag 25 december 2001 13:40 schreef Flippit het volgende:
Nog ff een leuk experimentje:
[...]
Ik heb er geen last van, als je het plaatje van Eddo bekijkt zie je dat het uit 3400 kleuren bestaat, maak ik een plaatje met een sluitertijd heb ik 4 kleuren! En je ziet ze niet, het is pikzwartOp dinsdag 25 december 2001 17:58 schreef 01V het volgende:
[..]
Volgens mij zijn dit geen halfdode pixels zoals jij het noemd, maar zogenaamde HOT pixels. Sommige pixels zijn wat gevoeliger als andere en voor zover ik weet heeft iedere digicam hier last van bij langere sluitertijden. Er is dus volgens mij niks mis met je digicam.
Testen of je hot pixels hebt misschienbtw, wie maakt er nu ook zwarte foto's met een sluitertijd van 16 sec
Ik heb al een paar foto's gemaakt met een sluitertijd van 16 seconden, vooral 's nachts is dat reuze handig.
Verwijderd
Hmm, dus het aantal kleuren maakt uitOp dinsdag 25 december 2001 20:27 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
[..]
Ik heb er geen last van, als je het plaatje van Eddo bekijkt zie je dat het uit 3400 kleuren bestaat, maak ik een plaatje met een sluitertijd heb ik 4 kleuren! En je ziet ze niet, het is pikzwart
[..]
Testen of je hot pixels hebt misschien
Ik heb al een paar foto's gemaakt met een sluitertijd van 16 seconden, vooral 's nachts is dat reuze handig.
Ik kan trouwens maar tot een sluitertijd van 3 sec
Fuji Finepix 6900 ZOOM
Verwijderd
het leek inderdaad net de sterrenhemel
de grootte van de bestanden verandert wel heel snel als er ook maar een paar kleuren bijkomen! ik heb wel 1 super-mega-turbo-hotpixel die op meerdere foto's te zien is...
eerst nog maar wat verder testen met dat ding en kijken of het inderdaad meevalt
Om precies te zijn, ELKE digitale camera
alleen sommige recente modellen hebben anti-hotpixel-filtering ingebouwd, hardwarematig
sommige cams maken 2 exposures, eentje zonder dat de CCD licht binnen krijgt en 1tje normaal en de hotpixels op de lichtloze worden dan uitgeblurred door omringende "goede" pixels ...en die zie je niet meer terug, believe me.
Weer andere cams die maken er zwarte gaten van, en dit valt meestal niet op omdat hotpixels eigenlijk alleen maar in donkere gebieden voorkomen en maar een enkele keer in witte of goed belichte gebieden .
Jouw camera heeft dus geen "remove-hotpixel-filtering" ingebouwd .....
mijn fuji 6900 bijv. ook niet
Doe ik echter met de hand..mooi scriptje voor gebouwd in photoshop .
Heb fotos met exposures van 1 tot 3 sec (verder gaat mn fuji niet) , en een bepaalde reeks filteren/blurren/selections/delete etc , en dat resulteert
in al mn fotos ook met 3 sec exposure in zeer lichtarme omstandigheden in 0,0 zichtbare deadpixels . (en 2 sec photoshop werk)
Op dinsdag 25 december 2001 17:34 schreef Eddo het volgende:
[afbeelding]
• Minolta Dimage E203 bezitters, of
• Canon Powershot A20 bezitters
Kunnen jullie hier je mooiste pics pleaz posten
Ik zit namelijk te twijfelen tussen die twee Cams.
Waarom hebben jullie gekozen voor juist diegene die je hebt?
Alleen Minolta E203 of Canon P A20 bezitters dan he
Ik weet echt niet welke beter is of zo.
* FitNiX gaat na de Kerst naar de winkel en eens kijken wat ze daar kosten, en vragen wat ze er daar van vinden
Zet je statief helemaal neer voor een foto voor GoT?Op dinsdag 25 december 2001 19:37 schreef doemaarwat het volgende:
Zomaar een macro foto met de Fuji FinePix 6900. Als je goed kijkt zie je mij de foto nemen :-)
Of is dit een professionele foto? (dan is het ook weer niet zo slim om jezelf te laten weerspiegelen lijkt me
Verwijderd
Mwah, gewoon ff experimenteren met scherptediepte. Verder had het geen significante educatieve onderbouwing, eigenlijk. 'k Vond vooral dat blauwe effect (naast de scherptediepte) welOp dinsdag 25 december 2001 19:54 schreef 01V het volgende:
[..]
Flippit, zou je ons misschien ook willen uitleggen waar dit experiment voor dient,het is wel leuk enzo, maar ik snap er niets van
![]()
![]()
![]()
Nee had statief al opgezet. En deze foto natuurlijk niet speciaal voor GoT gemaakt, maar vond hem wel leuk.Op dinsdag 25 december 2001 22:57 schreef SEFje het volgende:
[..]
Zet je statief helemaal neer voor een foto voor GoT?
Of is dit een professionele foto? (dan is het ook weer niet zo slim om jezelf te laten weerspiegelen lijkt me)
Niet professioneel. Het viel me eigenlijk net pas op dat ik mezelf zag.
Wil je meer vertellen over dat scriptje of hem misschien wel delen met een andere Fuji 6900 gebruikerOp dinsdag 25 december 2001 21:10 schreef majic het volgende:
mijn fuji 6900 bijv. ook niet
Doe ik echter met de hand..mooi scriptje voor gebouwd in photoshop .
Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber
Verwijderd
JA, dat lijkt mij ook leuk!!Op dinsdag 25 december 2001 23:15 schreef doemaarwat het volgende:
[..]
Wil je meer vertellen over dat scriptje of hem misschien wel delen met een andere Fuji 6900 gebruiker
De wagentjes komen met een snelheid van zo'n 100 km/u voorbij.
Klein voorbeeldje:

Het is de bedoeling dat ik wat vaker (en betere) shots ga maken.
Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber
Verwijderd
Wat helpt voor dit soort 'snelle' shots binnen is een flitser met een groot bereik. Dan kun je namelijk af met een kortere sluitertijd en een lagere lichtgevoeligheid wat je foto's ten goede komt.Op dinsdag 25 december 2001 23:58 schreef doemaarwat het volgende:
Kheb trouwens dit weekend geprobeerd in de ijsselhallen tijdens het Winter Indoor RC (modelbouw) Gala wat 'snelle' foto's proberen te maken. Viel een beetje tegen binnen. Ik had hem op ISO 400 staan
De wagentjes komen met een snelheid van zo'n 100 km/u voorbij.
Klein voorbeeldje:
[...]
Het is de bedoeling dat ik wat vaker (en betere) shots ga maken.
Voor 'normale' shots binnen is het trouwens ook lekker om een flitser te hebben die je kan verstellen zodat je via bijv. het plafont kunt flitsen. Dan krijg je veel mooiere foto's als met je standaard (hulp-)flitsertje.
Ik heb zelf ook net een grote flitser aangeschaft voor mijn fuji finepix 6900. Ik heb er nog niet al te veel foto's mee gemaakt, maar de foto's die ik er mee heb gemaakt ben ik heel tevreden over.
Zo ziet mijn flitser eruit:
Hier een foto van ReseTTim met mijn nieuwe *FLITSER*
Ik waarschuw iedereen, zet je zonnebril

En de wijn vloeide rijkelijk
mijn eerste pics met fuij finepix 1300

Best mooi kwalie vin ik voor een 1.3 pixels hoor !
Canon EOS 80D En wat glaswerk
Ik denk dat ik dat ik ook maar eens rond ga snuffelen voor een 'extra' flitser. Je hebt zeker gelijk, want in die ijsselhallen red je het niet met de standaard flitser. En wat betreft het flitsen via het plafond, natuurlijk.... dank voor weer een tip (en waarschijnlijk een lichtere portemoneeOp woensdag 26 december 2001 00:38 schreef 01V het volgende:
Wat helpt voor dit soort 'snelle' shots binnen is een flitser met een groot bereik. Dan kun je namelijk af met een kortere sluitertijd en een lagere lichtgevoeligheid wat je foto's ten goede komt.
Voor 'normale' shots binnen is het trouwens ook lekker om een flitser te hebben die je kan verstellen zodat je via bijv. het plafont kunt flitsen. Dan krijg je veel mooiere foto's als met je standaard (hulp-)flitsertje.
Verwijderd

Deze is genomen vanuit de trein, volledige zoom.

Het vlees van gister bij het gourmetten. Leuk effect

Een kaarsje van gisteravond
p.s. Dat met die kraan? gewoon steeds aan en uit doen en dan foto nemen
nee gewoon de kraan vol aan zetten en rustig een foto nemen, das nou het leuke.Op woensdag 26 december 2001 13:03 schreef Binne het volgende:
p.s. Dat met die kraan? gewoon steeds aan en uit doen en dan foto nemen
hmmm
Verwijderd
vanuit een rijdende trein? of een stilstaande??Op woensdag 26 december 2001 13:03 schreef Binne het volgende:
Deze is genomen vanuit de trein, volledige zoom.
Dit topic is gesloten.
![]()