Ik heb hem bij Completer(www.completer.nl)gekocht. Na wat moeilijkheden met installatie bevalt ie nu prima!!Op zaterdag 08 december 2001 18:02 schreef Cap het volgende:
[..]
Waar heb je de retail versie vandaan? Ik zoek me een breuk.
Ik las op rage3d dat het aan de drivers ligt en dat het in een update van drivers gefixed moet worden.Op zaterdag 08 december 2001 13:41 schreef Dutch_DanceAholic het volgende:
[..]
Hier heb ik hetzelfde probleem, en dezelfde oplossing (XP)
Bedankt voor het testen van alle opties onder 98
Had ik nog geen tijd voor gehad.
He in mijn sign staat een link naar het progje.Op vrijdag 07 december 2001 20:06 schreef Starscream het volgende:
Heeft iemand voor mij dat Flash progie
"FlashRadeon8500.zip"![]()
staat niet meer op de eerder geposte site van John_Hoek
He John zou je mij ff kunnen mailen wanneer er een nieuwe versie van jouw flash prog uit is zodat ik deze ook op mijn site kan aanbieden.
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Anoniem: 37543
Results:
Met OEM plain BIOS;
standaard 3,2 Volt ; max. 276Mhz zonder artifacts
Anoniem: 2211
Quote:
IK heb dus een probleem met mijn radeon 8500 ik kan CMR2 in win98 niet meer spelen krijg elke keer bij het opstarten een pagefault in cmr2.exe. Ik heb alles op nieuw geinstalleerd, geen effect toen ben ik het gaan uit zoeken. Clean instal met GF2 dx7a test->pass | dx8.1 test -> pass | drivers voor soundblaster geinstalleerd test -> pass | GF2 gedeinstalleerd, radeon erin | test-> page fault
Unquote:
Schijnte een probleem te zijn van CMR2 zelf. Maar is op te lossen door een tweee monitor aan je secondaire poort te hangen. dan schijnt het wel goed te werken. Ik had dezelfde problemen. shit, shit, shit...
IK heb dus een probleem met mijn radeon 8500 ik kan CMR2 in win98 niet meer spelen krijg elke keer bij het opstarten een pagefault in cmr2.exe. Ik heb alles op nieuw geinstalleerd, geen effect toen ben ik het gaan uit zoeken. Clean instal met GF2 dx7a test->pass | dx8.1 test -> pass | drivers voor soundblaster geinstalleerd test -> pass | GF2 gedeinstalleerd, radeon erin | test-> page fault
Unquote:
Schijnte een probleem te zijn van CMR2 zelf. Maar is op te lossen door een tweee monitor aan je secondaire poort te hangen. dan schijnt het wel goed te werken. Ik had dezelfde problemen. shit, shit, shit...
Wat betrefd modden, Ja het is ook mogelijk om je GPU voltage op te krikken.
Echter het prbleem op de radeon 8500 kaart is dat alles SMD is en dus niet zo gemakkelijk is te vervangen door andere weerstandjes.
Er zijn inmiddels al drie kaarten her en der gestorven. kortsluiting en poef!
We zijn nu aan het zoeken voor makkelijker soldeerpoints en hopelijk een switcher die je vanuit BIOS kunt aansturen!
Echter het prbleem op de radeon 8500 kaart is dat alles SMD is en dus niet zo gemakkelijk is te vervangen door andere weerstandjes.
Er zijn inmiddels al drie kaarten her en der gestorven. kortsluiting en poef!
We zijn nu aan het zoeken voor makkelijker soldeerpoints en hopelijk een switcher die je vanuit BIOS kunt aansturen!
Is er dan eigenlijk betere koeling van de kaart nodig ????En met een premodded retail BIOS;
.... laten we dat nog maar niet verklappen!
(ps. maar ligt zeker ruim boven de 300Mhz op die 8500LE)
Anoniem: 41191
Eh jongens, ik ben nieuw in dit soort zaken:)
maare wat is nu het voordeel van een radeon kaart ten opzichte van mijn Ati Rage 128 pro (met de nieuwste drivers??) want ik zie het nog niet helemaal geloof ik....
laterz alex>:)
maare wat is nu het voordeel van een radeon kaart ten opzichte van mijn Ati Rage 128 pro (met de nieuwste drivers??) want ik zie het nog niet helemaal geloof ik....
laterz alex>:)
Anoniem: 36131
als ik mijn radeon 8500 retail ook maar 5 MHZ overclock
cracht hij al in 3dmark 2k1
iemand een idee
iemand een idee
eerst flashen, dan de core-voltage naar 220v opschroeven.....Op zaterdag 08 december 2001 23:06 schreef Starscream het volgende:
als ik mijn radeon 8500 retail ook maar 5 MHZ overclock
iemand een idee
Geintje.... ben een beetje

ik ben beetje een nep tweaker, dus ik wilde vragen of iemand mij even via icq/msn kan helpen mijn R8500 Oem te flashen (ik heb een NTFS drive)?!
MSN/email: ilmer@chello.nl / mailto:ilmer@chello.nl
MSN/email: ilmer@chello.nl / mailto:ilmer@chello.nl
Ik heb mijn kaartje net een biosflash gegeven en heeft mij zo'n 7MHz op het geheugen opgeleverd. Ik kan hem nu op 280 gebruiken inplaats van 273 (veilig). Ik kan nu ook wat verder als het niet te lang duurt
namelijk 285 inplaats van 276. Dus ik weet niet wat er verandert is maar het is een begin. Nu de betere mods nog van John 
Ik haal nu een 3dmark'01 score van 9389 op mijn systeem en ik ben daar aardig over te spreken zoals je mag begrijpen.
Ik haal nu een 3dmark'01 score van 9389 op mijn systeem en ik ben daar aardig over te spreken zoals je mag begrijpen.
Hmm, ja maar dan moet je wel een 2de monitor hebben en die heb ik dus niet. Ik neem ook aan dat het aansluiten van een tv niet helpt.Op zaterdag 08 december 2001 22:18 schreef John_Hoek het volgende:
Ik heb sinds de HCC een radeon8500 en sinds een paar dagen gaat het allemaal niet meer zo goed. Ik heb hem gewoon standaard op 250/250 lopen en in spellen zoals Fifa2002 en RTCW krijg ik na een paar minuten dikke verticale strepen over m'n beeld in verschillende kleuren en loop m'n pc vast. Dit had ik eerst alleen als ik m'n radeon8500 aan het oc'en was. Maar nu doet het dat terwijl hij gewoon op 250/250 loopt.
Soms krijg ik die strepen ook als ik gewoon aan het i-netten ben of een screen saver aan heb staan. Ik begrijp er niks van. Ik gebruik de nieuwste drivers. Ik heb de Jupiter Radeon8500. Het lijkt wel dat hij in 3D heel snel vast loopt. Is dit een driver probleem en is het opte lossen met een paar instellingen? Ik wil wel graag een spelletje kunnen spelen met zo'n kaart
Heeft iemand dit probleem ook en wie heeft er een oplossing voor?
Soms krijg ik die strepen ook als ik gewoon aan het i-netten ben of een screen saver aan heb staan. Ik begrijp er niks van. Ik gebruik de nieuwste drivers. Ik heb de Jupiter Radeon8500. Het lijkt wel dat hij in 3D heel snel vast loopt. Is dit een driver probleem en is het opte lossen met een paar instellingen? Ik wil wel graag een spelletje kunnen spelen met zo'n kaart
Heeft iemand dit probleem ook en wie heeft er een oplossing voor?
ik heb het eigenlijk al vanaf dat ik die radeon heb. Ik nog geen fatsoenlijk spel kunnen spelen. Ligt dit aan de drivers of is m'n kaart niet goed? Ik heb er zelf heatsinkjes op geplakt.
Anoniem: 5448
Het begint er toch op te lijken dat je kaart gewoon brak isOp Sunday 09 December 2001 21:49 schreef ruubruub het volgende:
ik heb het eigenlijk al vanaf dat ik die radeon heb. Ik nog geen fatsoenlijk spel kunnen spelen. Ligt dit aan de drivers of is m'n kaart niet goed? Ik heb er zelf heatsinkjes op geplakt.
aangezien jij de enige bent die hier last van heeft....
dat vind ik dus ook zo klote. Denk je dat ik nog garantie heb omdat ik die heatsinkjes erop heb geplakt?
Anoniem: 19977
ruubruub, onzin dat die kaart brak is. epox mobo's zijn niet zo happy met radeons, onderzoek ff wat je daar aan kan doen, bios setting verkeerd oid. Dat soort kleine zijn fataal (zo nu en dan)
Garantie? niet echt, maar je kan proberen de sinkjes eraf te breken, en het ram Heel voorzichtig weer schoon te maken. (das HEEL veel werk)
kaart werkt gewoon, is niks mis mee, setting ergens verkeerd vermoed ik.
Garantie? niet echt, maar je kan proberen de sinkjes eraf te breken, en het ram Heel voorzichtig weer schoon te maken. (das HEEL veel werk)
kaart werkt gewoon, is niks mis mee, setting ergens verkeerd vermoed ik.
Ik heb mijn Radeon8500 Oem (die met die kerel met zonnebril) ook geflashed! Werkt goed en ong 500/600 3DMarks hoger! Hulde aan de maker (Hoek of zo
).
Ik heb alleen een tikkie artifects bij de test waar al die mannetjes door elkaar heen rennen en elkaar beschieten. Sorrt van lange "spike". Moet ik nou mijn geheugen of core underclocken of maakt het niet zo uit in spellen?
Bedankt Hoek en ik heb nog even een mirror gemaakt:
HTML-File (Uitleg)
ZIP-File (Flasher)
[
Ik heb alleen een tikkie artifects bij de test waar al die mannetjes door elkaar heen rennen en elkaar beschieten. Sorrt van lange "spike". Moet ik nou mijn geheugen of core underclocken of maakt het niet zo uit in spellen?
Bedankt Hoek en ik heb nog even een mirror gemaakt:
HTML-File (Uitleg)
ZIP-File (Flasher)
edit:
Bij Emperor: Battle For Dune geeft 'ie ook Artifacts.
Ik heb even Powerstrip geinstalleerd, maar deze geeft 250/250 aan.
Wat raden jullie me aan te doen?
Bij Emperor: Battle For Dune geeft 'ie ook Artifacts.
Ik heb even Powerstrip geinstalleerd, maar deze geeft 250/250 aan.
Wat raden jullie me aan te doen?
[
Mijn radeon zit ook gewoon op een epox plankje dus zeggen dat die elkaar niet kunnen luchten is ook onzin, ik heb een ander plankje wel iswaar, maar je moet het dus niet generaliseren.
Maar de problemen die jij weergeeeft vertoonde een oude videokaart van mij en die was gewoon brak.
Maar de problemen die jij weergeeeft vertoonde een oude videokaart van mij en die was gewoon brak.
Breek je nek voorzichtig
Dit was bij mij idd de oorzaak, ik heb nu de AsusA7V266E en zit nog steeds te wachten op de 1e vastloper, ik draai zelfs met fastwrites (niet dat dat zoveel scheelt, maar het geeft wel aan hoe het zit met de stabiliteit)Op zondag 09 december 2001 23:09 schreef Peltier het volgende:
epox mobo's zijn niet zo happy met radeons,
Ik lees veel problemen met Epoxmobo's maar lang niet iedereen, misschien gaat het om kleine verschillen van timings die zelfs hetzelfe merk mobo en type mobo onderling kunnen hebben, who knows..
Niet op voorraad.
tsja ik heb tot nu toe geen problemen met mn epox bordje, misschien een ideetje om het laatste bios erop te zetten? tenminste als je dat nog niet gedaan hebt. Mijn timings staan allemaal op het snelst van ram, fastwrites heb ik uit, maar nooit aan gehad, maar dat werkt toch ook niet aangezien de radeon deze niet ondersteund of zit ik er ver naast?
Breek je nek voorzichtig
Ja! Mijn Radeon 8500 loopt! 
.... Nog steeds op plain retail speed. Modding met een soldeer bout durf ik nog niet aan. Jesus man, wat zijn die weerstandjes klein zeg?!
---
Some results van mijn buddy's:
Soldering a resistor directly to pin5 - GND might be possible but it has to be tested first. Might do that tomorrow.
OEM Radeon 8500 Card @ 301,5/303,75MHz now
GPU at 1,74V and mem at 3,77V. I tried 3,98V for mem but it didn't seem to help. Those memchips get too hot I guess.
The bios change modifies the clock speed settings and the memory TIMINGS. Voltage modification to boards is necessary on SOME oem versions. Some people are lucky enough to have proper resistors for retail overclocking an oem board with the bios change alone. Sherlock ;P
Veel geluk allemaal!
.... Nog steeds op plain retail speed. Modding met een soldeer bout durf ik nog niet aan. Jesus man, wat zijn die weerstandjes klein zeg?!
---
Some results van mijn buddy's:
Soldering a resistor directly to pin5 - GND might be possible but it has to be tested first. Might do that tomorrow.
OEM Radeon 8500 Card @ 301,5/303,75MHz now
GPU at 1,74V and mem at 3,77V. I tried 3,98V for mem but it didn't seem to help. Those memchips get too hot I guess.
The bios change modifies the clock speed settings and the memory TIMINGS. Voltage modification to boards is necessary on SOME oem versions. Some people are lucky enough to have proper resistors for retail overclocking an oem board with the bios change alone. Sherlock ;P
Veel geluk allemaal!
Zou het kunnen, dat de 8500's waarvan de onderdelen op de ati site als retail vermeld worden, geen mods nodig hebben?
(de eerste lading completer 8500's onder andere)
(de eerste lading completer 8500's onder andere)
Wie kan me helpen? Ik heb hier een beetje haast mee, sorry voor de bolde tekst. Maar wat kan ik beter doen, een ATI Radeon 8500 64 MB DDR of een GeForce3 (random kaart uit de GF3 serie) voor een game pc?
Ik ben namelijk m`n eigen pc aan het samenstellen, en ik heb nu een mooi systeem met een Athlon XP 1800+ en een 100 Gig Maxtor HDD
Tnx in advance!
Ik ben namelijk m`n eigen pc aan het samenstellen, en ik heb nu een mooi systeem met een Athlon XP 1800+ en een 100 Gig Maxtor HDD
Tnx in advance!
Nou de GF3 zit qwa performance ongeveer aan zijn top (drivers zijn zo goed als final). De 8500 heeft vast en zeker nog wel wat over wanneer er betere drivers uitkomen. Ik zou i.p.v. 1 100GB schijf 2x 40GB (of 50 als die bestaat) in RAID nemen.Op maandag 10 december 2001 10:18 schreef Blue-eagle het volgende:
Wie kan me helpen? Ik heb hier een beetje haast mee, sorry voor de bolde tekst. Maar wat kan ik beter doen, een ATI Radeon 8500 64 MB DDR of een GeForce3 (random kaart uit de GF3 serie) voor een game pc?
Ik ben namelijk m`n eigen pc aan het samenstellen, en ik heb nu een mooi systeem met een Athlon XP 1800+ en een 100 Gig Maxtor HDD![]()
Tnx in advance!
Mijn originele Radeon 8500 retail loopt inmiddels ook als een zonnetje. In het begin had ik allerlei problemen, maar met de nieuwste drivers is alles opgelost
Het zou fijn zijn als ik dat ding ook ergens krijgen kon. Ik heb vandaag stad & land afgebeld, maar ho maar. En levertijden durven ze al ook niet te geven. Ik heb hier een bijna compleet nieuw systeempje staan, dat schreeuwt om een grafische kaart. Nu kan ik natuurlijk mijn oude MXje overzetten in mijn nieuwe Athlon XP monster en wachten op betere tijden. Maar dat vind ik bijna een belediging. Anders ga ik maar voor de GeForce3 ti200, die van Hercules lijkt me wel aardig. Die heb ik tenminsten gewoon de volgende dag in huis.
dat laatste probleem heb ik dus ook ik heb dan wel een kaart in mn pc zitten maar ik wil ook graag die originele ATI Radeon 8500 maar waar kan je die nu krijgen. Zou hem er het liefst direct in hebben zitten maar ja.
vannuit de pricewatch durf ik ook ff niet te gaan want die willen ook nog wel eens de LE verkopen en ik wil gewoon de originele als dat kan.
Thxn
vannuit de pricewatch durf ik ook ff niet te gaan want die willen ook nog wel eens de LE verkopen en ik wil gewoon de originele als dat kan.
Thxn
Anoniem: 16867
Peeps weet iemand hoe ik hoge resos in spellen kan nemen? Want nu als ik vanaf 1280x960 doe gata ie naar window-mode (Q3,Q2,cs) en dat is nogal jammer met zo'n kaart
Spelen jullie ook nog wel eens spellen met je R8500
Niet op voorraad.
Nu je het toch over games hebt. Is het normaal dat die beloofde games NIET bij de retail (de 'echte') versie zitten? De ATI site brabbeld er over dat halflife, CS en nog wat meegeleverd worden.
Hmm, ik heb de retail (Built by ati 275/275), maar ik kreeg er geen spelletjes bij, volgens mij moet er dan Hardcore Gamer Edition op de doos staan.
Nog een vraagje: Op mijn systeem (specs zie beneden) draait de treasure demo niet lekker smooth, het schokt om de paar seconden. Ik draai win2k, heb de laatste drivers, AGP fast write in Bios staat uit, maar nog steeds schokt het. En onder sommige spelletjes (ballistics) loopt ie opeens vast, geen foutmelding, niets. Maar het geluid gaat wel verder, dus het lijkt erop alsof alleen het beeld stil staat.
Wie kan mij helpen ?
Nog een vraagje: Op mijn systeem (specs zie beneden) draait de treasure demo niet lekker smooth, het schokt om de paar seconden. Ik draai win2k, heb de laatste drivers, AGP fast write in Bios staat uit, maar nog steeds schokt het. En onder sommige spelletjes (ballistics) loopt ie opeens vast, geen foutmelding, niets. Maar het geluid gaat wel verder, dus het lijkt erop alsof alleen het beeld stil staat.
Wie kan mij helpen ?
Inderdaad...
Ik heb (bijna, op de RU na) dezelfde specs en ik had er ook last van na wat bios tweaks. Heb toen bios defaults teruggezet en toen draaide alles smooth. Daarna weer bios op fast settings gezet, fsb omhoog en had ik het zelfde gelazer weer terug.
als ik fastwrite uitzet kan ik wolfenstein zonder lock-ups spelen. Fifa 2002 lukt nog niet. Ik krijg btw deze weer een MSI K7T266 Pro2-RU kijken of dat helpt.
Anoniem: 19649
Mmmmm Wat moet ik nu doen, ik heb een goede GeForce 2 Ultra (Gainward Goldensample) die eigenlijk nog wel aardig werkt. Maar toch zou ik graag een 8500 hebben. Geld is niet zo'n probleem maar ik vindt het wel zonde om 2 video kaarten te hebben (ik heb de ultra nog niet verkocht) als het goed is komt woensdag mijn bestelde Retail bij SWW binnen.
Zal ik hem halen of kan ik beter op de volgende generatie planken wachten
Wat o wat zal ik doen
Carni
Zal ik hem halen of kan ik beter op de volgende generatie planken wachten
Wat o wat zal ik doen
Carni
Ik ben benieuwd, als het probleem aan de Epox board ligt ga ik ook upgraden.Op maandag 10 december 2001 19:12 schreef ruubruub het volgende:
als ik fastwrite uitzet kan ik wolfenstein zonder lock-ups spelen. Fifa 2002 lukt nog niet. Ik krijg btw deze weer een MSI K7T266 Pro2-RU kijken of dat helpt.
Ik vind die iWill333 wel wat.
Anoniem: 27413
ik heb er 1 bij asci bestelt.
vraag me alleen af of mijn voltage naar mijn agp voldoende is.
die staat op 3.23.
heb nu een gts 7700gts pure,3dmark 2001 3201.
vraag me alleen af of mijn voltage naar mijn agp voldoende is.
die staat op 3.23.
heb nu een gts 7700gts pure,3dmark 2001 3201.
kweet niet of de vraag al eens is geweest marja zijn ook al zoveel radeon 8500 topics 
Kun je een 3'th party Radeon 8500 ook Flashen naar de (275mhz) retail bios?
btw heeft er eimadn ervaring met de Radeon 8500 van club 3D?
btw heeft er eimadn ervaring met de Radeon 8500 van club 3D?
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Weet er toevallig al iemand iets over nieuwe drivers ?
Ja ik!!Op maandag 10 december 2001 23:14 schreef Le_Freak ! het volgende:
Weet er toevallig al iemand iets over nieuwe drivers ?
Hmm, dan nog lekker truform aan bij RTCW, heerlijk.
Tsja voor alsnog is er nog niets wat er op wijst dat RTCW ook daadwerkelijk Truform gebruikt....
Breek je nek voorzichtig
Quote:
kweet niet of de vraag al eens is geweest marja zijn ook al zoveel radeon 8500 topics
Unquote:
Andwoord: JA
Mits je aan een paar minimale voorwaarden voldoet. kijk mar op www.home.zonnet.nl/Hoek89
Hier is de officiele Radeon 8500 Flashpage
Unquote:
Andwoord: JA
Mits je aan een paar minimale voorwaarden voldoet. kijk mar op www.home.zonnet.nl/Hoek89
Hier is de officiele Radeon 8500 Flashpage
Waarom 'natuurlijk zwart wit' ?Op woensdag 05 december 2001 21:11 schreef Camel het volgende:
Hoe kan ik een TV die geen S-video ondersteund laten werken met een 8500.
Als ik de S-videokabel S-video-->scart er tussen hang dan werk het wel, maar natuulijk zwart wit.
Nu is de tv aansluitening hetzelfde als op mijn Hollywood (mpeg2) dus ik dat verloopje gebruiken samen met een compositiekabel, maar dan detecteerd hij niks.
Iemand een idee ff een S-video TV kopen is geen optie
Ik heb zowel s-video -> svideo aangesloten als ook svideo -> scart. Ik zie geen verschil tussen beiden. En aangezien ik alleen maar een svideo aansluiting heb aan de voorkant van mn TV en 3 scarts aan de achterkant was voor mij de keuze makkelijk.
Lukt het je op wat voor manier dan ook de TV out werkend te krijgen, save dan deze settings in een profile zodat je die later kan terughalen _zonder_ dat er detectie nodig is.
Nou, het staat gewoon bij de opties hoor :truform on of truform off , en ik zie zeker wel verschil.Op dinsdag 11 december 2001 00:57 schreef The_PyroPath het volgende:
Tsja voor alsnog is er nog niets wat er op wijst dat RTCW ook daadwerkelijk Truform gebruikt....
Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)
En ?............wat weet je dan ????????Op maandag 10 december 2001 23:54 schreef MartNL het volgende:
[..]
Ja ik!!
Zijn er al weer andere ? nieuwere ? betere ?
Als ik de DVI uitgang voor mijn LCD gebruik heb ik dan nog wel een TV out op de 8500 Reatail ???
Ja dat is me gelukt maar, ik dach niet dat het met die ati fileplayer was.Op dinsdag 11 december 2001 08:03 schreef sverzijl het volgende:
Is het iemand overigens al gelukt om een fullscreen DIVX af te spelen op TV als 2e (extended) monitor ? (zodat je dus niet zowel je desktop als TV op 800x600 hoeft te zetten)
Mag ik tussendoor even wat vragen over divx kijken op tv met de radeon 8500 ?
Ik heb mijn pc boven staan en wil graag divx-en kijken (EN dvd's natuurlijk) maar ik denk dat ik toch al snel een kabel van zo'n 20a 25 meter nodig heb om door te trekken naar beneden.
Als ik dat doe heb ik dan wel een goed beeld of is de kabel te lang
Alvast bedankt
Ik heb mijn pc boven staan en wil graag divx-en kijken (EN dvd's natuurlijk) maar ik denk dat ik toch al snel een kabel van zo'n 20a 25 meter nodig heb om door te trekken naar beneden.
Alvast bedankt
Je kan ook aan een draadloze oplossing denken, bijv. de Marmitek 2,4Ghz set te koop bij oa Mycom.Op dinsdag 11 december 2001 13:28 schreef Le_Freak ! het volgende:
Mag ik tussendoor even wat vragen over divx kijken op tv met de radeon 8500 ?
Alvast bedankt
ook maar ff hier posten dan.
Voor de volgende vraag loopt al een apart topic maar misschien dat ik hier meer kans heb. (dacht hier eigenlijk pas net aan
)
Maar het probleem wat ik dus heb is het volgende.
Als ik met mijn club 3D radeon een 3D applicatie opstart (een spel of 3Dmark) reboot mijn pc na 30 sec automatisch. Ik ben er zelf achter gekomen dat het langer duurt voordat hij reboot als ik de resolutie lager zet maar hij blijft nogsteeds rebooten.
In mijn bios (van een epox 8kha+) staat fastwrites uit en de fsb staat gewoon nog op 133. Verder heb ik bij zo'n optie waar je hex getallen in kunt vullen de waarde op ea gezet maar niets helpt.
Het probleem komt zowel onder win 2k voor en onder win me/ 98.
Verdere onderdelen die in mijn bak zitten die van belang zouden kunnen zijn, athlon xp 1700+ soundblaster live 5.1 3com nic en 1 hdd + brander /dvd-rom. verder heb ik voor alle os'en de laatste radeon drivers.
Plz, help me want ik begin nu toch echt wanhopig te worden .
en hier is de link naar mijn topic.
Voor de volgende vraag loopt al een apart topic maar misschien dat ik hier meer kans heb. (dacht hier eigenlijk pas net aan
Als ik met mijn club 3D radeon een 3D applicatie opstart (een spel of 3Dmark) reboot mijn pc na 30 sec automatisch. Ik ben er zelf achter gekomen dat het langer duurt voordat hij reboot als ik de resolutie lager zet maar hij blijft nogsteeds rebooten.
In mijn bios (van een epox 8kha+) staat fastwrites uit en de fsb staat gewoon nog op 133. Verder heb ik bij zo'n optie waar je hex getallen in kunt vullen de waarde op ea gezet maar niets helpt.
Verdere onderdelen die in mijn bak zitten die van belang zouden kunnen zijn, athlon xp 1700+ soundblaster live 5.1 3com nic en 1 hdd + brander /dvd-rom. verder heb ik voor alle os'en de laatste radeon drivers.
en hier is de link naar mijn topic.
misschien ff handig om ook een verwijzing te maken naar jouw andere topic.Op dinsdag 11 december 2001 15:38 schreef abwouters het volgende:
Voor de volgende vraag loopt al een apart topic maar misschien dat ik hier meer kans heb. (dacht hier eigenlijk pas net aan)
Ik ben meer geinteresseerd in waarmee wél. Heb Mediaplayer, MicroDVD, PowerDVD en ATI player geprobeerd, maar geen van allen werken fullscreen op het 2e scherm (als je ze wel fullscreen zet springt het beeld naar het primary display)Op dinsdag 11 december 2001 11:17 schreef paragon het volgende:
[..]
Ja dat is me gelukt maar, ik dach niet dat het met die ati fileplayer was.
Nou als jij verschil ziet in RTCW dan mag jij van mij een screen maken met en zonder, waaruit blijkt dat het werkt, zelf John Carmack heeft te kennen gegeven dat het nix doet. Dus lijkt me sterk dat het wat doet, maar ga je gang en probeer die screens te plaatsen
Breek je nek voorzichtig
SS2
http://64.152.59.22/GP/GP1.ASP?packageid=0050900007&AV=&UA=&GoTo=&sourceid=00001&css=&ck=
Misschien dat daar wel truform in zit.
http://64.152.59.22/GP/GP1.ASP?packageid=0050900007&AV=&UA=&GoTo=&sourceid=00001&css=&ck=
Misschien dat daar wel truform in zit.
Ik krijg op mijn PC hydravision niet aan de praat... Als ik de pc aanzet zie ik op de tweede monitor wel hetzelfde als op de 1e. De eerste is een Iiyama s901gt (vision master 450), de tweede is een CTX 1565GM. De eerstegenoemde monitor draait op 1152x864@100Hz, de tweede wilde ik laten draaien op 800x600@85Hz. De tweede geeft echter alleen een zwart beeld nadat de eerste monitor op bovengenoemde resolutie overschakeld. Tijdens het booten zie ik dus wel op alle 2 de monitoren het bootlogo...
Ik kan in het 'Displays' Tabblad van de radeon8500 driver (overigens de nieuwste versie volgens mij) niets veranderen (grayed-out). Ik heb de tweede monitor via de adapter aangesloten op de dvi-out en in het 'settings'-tablad heb ik 'extend my windows desktop onto this monitor' ook aangevinkt...
Ik kan in het 'Displays' Tabblad van de radeon8500 driver (overigens de nieuwste versie volgens mij) niets veranderen (grayed-out). Ik heb de tweede monitor via de adapter aangesloten op de dvi-out en in het 'settings'-tablad heb ik 'extend my windows desktop onto this monitor' ook aangevinkt...
System info: Abit KG7-Raid, AMD Athlon XP 1800+@1900+, 512 Mb DDR ram, Radeon 8500LE, 2x40Gb Maxtor 7.2k + 1x 100Gb Maxtor 5.4k, 24x Plextor CdWiter, 16x Pioneer DVD, 3.5" Floppy, SB Audigy, 10/100 noname network, Iiyama Vision Master 450
Ik vraag me wel af wanneer er nieuwe drivers uitgebracht worden
.... Wacht er echt met smart op. Iemand een datum toevallig? Nee zeker?!
Ja dat geintje ken ik alOp dinsdag 11 december 2001 13:45 schreef fulgore het volgende:
[..]
Je kan ook aan een draadloze oplossing denken, bijv. de Marmitek 2,4Ghz set te koop bij oa Mycom.
Absoluut niet het beeld wat ik wil hebben.
Ik heb het uitgebreid en op alle manieren getest en 1 film uitgekeken, maar het is het niet.
Quote:
Door abwouters - dinsdag 11 december 2001 15:38
--------------------------------------------------------------------------------
Voor de volgende vraag loopt al een apart topic maar misschien dat ik hier meer kans heb. (dacht hier eigenlijk pas net aan )
unquote:
----
Klingt misschienraar, maar ik zou je RAM eens goed testen van je mamaplank! Ik kreeg ook opeens van die rare reboots, en afgelopen week bleek dat er een dimmetje gewoon werkt maar bij testen af en toe een error gaf op een specifiek adres. deze eruit gegooit en gelijk een nieuwe geplaatst van 128Mb en toen werkte hij wer goed. Alle spontane resets waren gelijk weg!
Zeker mem wat overgeklokt is kan op verloop van tijd toch slechter worden. Overklokkebn betekend ook snellere slijtage van chips. Desintegratie heet dat proces!
Door abwouters - dinsdag 11 december 2001 15:38
--------------------------------------------------------------------------------
Voor de volgende vraag loopt al een apart topic maar misschien dat ik hier meer kans heb. (dacht hier eigenlijk pas net aan )
unquote:
----
Klingt misschienraar, maar ik zou je RAM eens goed testen van je mamaplank! Ik kreeg ook opeens van die rare reboots, en afgelopen week bleek dat er een dimmetje gewoon werkt maar bij testen af en toe een error gaf op een specifiek adres. deze eruit gegooit en gelijk een nieuwe geplaatst van 128Mb en toen werkte hij wer goed. Alle spontane resets waren gelijk weg!
Zeker mem wat overgeklokt is kan op verloop van tijd toch slechter worden. Overklokkebn betekend ook snellere slijtage van chips. Desintegratie heet dat proces!
Radeon 8500 Modding:
Hier is de eerste foto van een geslaagde voltage MOD.
Je kan hem ook op je kaartje vinden op de achterzijde, gelabeld bij ic U8 (rechtsboven op je kaart)
Op de OEm kaarten zit een weerstand van 1,5Kohm
Op de retail een van 4,4KOhm
http://virtual5.nebula.fi/~efidata/images/macci/ati/atimods.jpg
Verder heb ik nog wat meer info over die verschillende weerstanden idie ATi gebruikt...
ATI uses 5% resistors in memory voltage circuit. It should be 1% to guarantee connect Vmem. This mean a wide range of real Vmem. And in the most of LE (i think) this voltage is below manufacturer recomended range (3.2V-3.4V). for example at this forum Vmem was 3.17V. Simple replacing of 2 resistors at PCB allowed to increase mem freq up to 285 (it was possible to achive only 265 before this mod).
Succes met het verbranden van je kaart! In praktijk is het allemaal iets kleiner....
Hier is de eerste foto van een geslaagde voltage MOD.
Je kan hem ook op je kaartje vinden op de achterzijde, gelabeld bij ic U8 (rechtsboven op je kaart)
Op de OEm kaarten zit een weerstand van 1,5Kohm
Op de retail een van 4,4KOhm
http://virtual5.nebula.fi/~efidata/images/macci/ati/atimods.jpg
Verder heb ik nog wat meer info over die verschillende weerstanden idie ATi gebruikt...
ATI uses 5% resistors in memory voltage circuit. It should be 1% to guarantee connect Vmem. This mean a wide range of real Vmem. And in the most of LE (i think) this voltage is below manufacturer recomended range (3.2V-3.4V). for example at this forum Vmem was 3.17V. Simple replacing of 2 resistors at PCB allowed to increase mem freq up to 285 (it was possible to achive only 265 before this mod).
Succes met het verbranden van je kaart! In praktijk is het allemaal iets kleiner....
ow, dus je hoeft niet persee een smd weerstandje te solderen, maar het kan ook gewoon zo?, das een heel stuk makkelijker 
Maar worden er nou andere weerstanden gebruikt op die retail of niet, ik bedoel als elk onderdeel het zelfde type nummer heeft moet het toch ergens anders in zitten dan hw matig....
Maar worden er nou andere weerstanden gebruikt op die retail of niet, ik bedoel als elk onderdeel het zelfde type nummer heeft moet het toch ergens anders in zitten dan hw matig....
Breek je nek voorzichtig
Tom heeft de 8500DV getest. Het betreft de Amerikaanse versie, er zijn nog wat problemen met de tuner. Verder is hij positief. Ik hoop dat het Europese model wel wat sneller geheugen heeft, daar heb ik best extra geld voor over.
Uit het review:
"In any case, ATI describes this new All In Wonder as a beta version, at least to the big software dealers. The final version is slated to appear in January or February, which should be enough time to smooth out the kinks."
Uit het review:
"In any case, ATI describes this new All In Wonder as a beta version, at least to the big software dealers. The final version is slated to appear in January or February, which should be enough time to smooth out the kinks."
Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.
Ik vind de informatie nog wat weinig over die voltmod. Komt er een complete 'howto'? Zodat alle informatie en plaatjes in één oogopslag te bekijken en begrijpen zijn? Of meot er nog wat meer getest worden?
Hmz, dat ziet er wel VERDOMDE MAKKLIJKE uit. ff door iemand laten doen die kan solderen, en je bent klaar.
Ik wacht nog ff af tot iemand er een goede how to over schrijft met veel pics en info. Ik heb het niet zo op videokaarten slopen.
owja, thegardian, gooi die sb128 er uit. dat is z'n absolute rot kaart. koop ergens een cheape sb live, of met jou budget, stap over op een oem cheap ass audigy, daar ben je stukken happier mee dan die sb 128
Ik wacht nog ff af tot iemand er een goede how to over schrijft met veel pics en info. Ik heb het niet zo op videokaarten slopen.
owja, thegardian, gooi die sb128 er uit. dat is z'n absolute rot kaart. koop ergens een cheape sb live, of met jou budget, stap over op een oem cheap ass audigy, daar ben je stukken happier mee dan die sb 128

Ik heb nog geen problemen ondervonden met die kaart. Wat moet er verkeerd gaan dan? Deze kaarten kosten bijna niks en ik gebruik het alleen voor een beetje geluid bij mijn spellen en divx en daar doet ie het goed genoeg voor eigenlijk.
The gardian, als ie werk is het prima. Bij sommige zaken gaat de conversie van 44kHz naar ??? niet goed en is het geluid wel goed hoorbaar maar ontzettend lelijk. Als ik naar je pc kijk dan zie ik een fors budget. Wellicht als je toch alleen maar degenlijke hardware in je pc gebruikt kan je er over denken om ook een prime quality soundcard te pakken.
maarja, als je niets mist, dan mis je niets.
Echter je weet niet wat je mist, totdat je iets hebt dat beter is. (lees: dat je beter vind)
maarja, als je niets mist, dan mis je niets.
Echter je weet niet wat je mist, totdat je iets hebt dat beter is. (lees: dat je beter vind)
ey, ff een vraag: ik heb nu een 7500 maar dat bleek zon bagger sdr ding te zijn nu heb ik dat bedrijf gemailed en kan ik m ruilen maar wel voor een ATI radeon 8500 op 250mhz, 64MB + DVI en dan moet ik 360 bijleggen (intotaal heeft ie me dan 670 gekost...of ik kan m ruilen tegen een gf2 ti... maar is die 250 niet die LE versie?
thnxx
thnxx
Bears and Bulls
JaOp woensdag 12 december 2001 12:55 schreef mindcre8r het volgende:
ey, ff een vraag: ik heb nu een 7500 maar dat bleek zon bagger sdr ding te zijn nu heb ik dat bedrijf gemailed en kan ik m ruilen maar wel voor een ATI radeon 8500 op 250mhz, 64MB + DVI en dan moet ik 360 bijleggen (intotaal heeft ie me dan 670 gekost...of ik kan m ruilen tegen een gf2 ti... maar is die 250 niet die LE versie?
thnxx
Over Voltage modding.
Ja het werkt.
Ja we weten ongeveer hoe en waar we moeten zijn
Ja het is nu nog erg vroeg om allemaal te gaan modden. Maar hulp is altijd welkom
Nee, er is nog geen howto. Reden? We moeten eerst zelf uitvogelen hoe en wat.
Ja de Howto gaat er wel komen. Wacht op antwoorden van mijn Russische vrienden, die er blijkbaar niet zo'n moeite mee hebben om kaarten te slopen
Als je interresse hebt om werkelijk wat te gaan solderen heb ik nog wel meer info. Maar aangezien het lage tweakersgehalte (als ik mijn brievenbus moet geloven?!) van de meeste lezers hier, lijkt het me nu nog niet verstandig alles te geven. Krijg ik alleen gelazer mee.
Voltage modding dmv. solderen op je Radeon is very, very tricky!
Ja het werkt.
Ja we weten ongeveer hoe en waar we moeten zijn
Ja het is nu nog erg vroeg om allemaal te gaan modden. Maar hulp is altijd welkom
Nee, er is nog geen howto. Reden? We moeten eerst zelf uitvogelen hoe en wat.
Ja de Howto gaat er wel komen. Wacht op antwoorden van mijn Russische vrienden, die er blijkbaar niet zo'n moeite mee hebben om kaarten te slopen
Als je interresse hebt om werkelijk wat te gaan solderen heb ik nog wel meer info. Maar aangezien het lage tweakersgehalte (als ik mijn brievenbus moet geloven?!) van de meeste lezers hier, lijkt het me nu nog niet verstandig alles te geven. Krijg ik alleen gelazer mee.
Voltage modding dmv. solderen op je Radeon is very, very tricky!
------
ja
------
hmmmzzz that sucks!
is ie dan veel langzamer? of raadt je me dan aan om die gf2 ti te nemen?
ja
------
hmmmzzz that sucks!
Bears and Bulls
De LE kan zelf (met de huidige drivers) aardig mee komen met de Geforce 3 TI 500.Op woensdag 12 december 2001 13:28 schreef mindcre8r het volgende:
------
ja
------
hmmmzzz that sucks!
Neem eens een kijkje op mijn radeon flash pagina (zie sign) hoe je van een LE een Retail kunt maken.
Anoniem: 8392
John H.
THnx voor je info over de weerstanden,
eigenlijk is dit geen klusje voor de beginner die
voor het eerst een soldeer bout van de gamma gaat testen.
Voor iemand die het al jaren doet, en thuis een regelbare
weller bout (ofzo) heeft staan is dit niet moeilijk.
Wel de avond te voren niet veel zuipen, en een derde handje
met vergrootglas gebruiken. En LITZE kopen.
Mocht het fout gaan, kan je direct met Litze (koperlint)
die teveel geknoeide soldeertin opzuigen.
Gebruik alsjeblieft niet direct de aansluitingen op het IC, want je plakt alle aansluitingen aanelkaar. Ook een geoefend
soldeer piloot maakt er dan een lelijk basksel van.
Maar het zeker mogelijk, en niet eens zo lastig.
THnx voor je info over de weerstanden,
eigenlijk is dit geen klusje voor de beginner die
voor het eerst een soldeer bout van de gamma gaat testen.
Voor iemand die het al jaren doet, en thuis een regelbare
weller bout (ofzo) heeft staan is dit niet moeilijk.
Wel de avond te voren niet veel zuipen, en een derde handje
met vergrootglas gebruiken. En LITZE kopen.
Mocht het fout gaan, kan je direct met Litze (koperlint)
die teveel geknoeide soldeertin opzuigen.
Gebruik alsjeblieft niet direct de aansluitingen op het IC, want je plakt alle aansluitingen aanelkaar. Ook een geoefend
soldeer piloot maakt er dan een lelijk basksel van.
Maar het zeker mogelijk, en niet eens zo lastig.
Ik ben vandaag bij Asci technologies geweest, om een nieuw systeem te kopen, maar nu bleek dat ze de radeon 8500 niet kunnen leveren en dat dat wel half januari kon worden, toen wou ik wel een Gf3 ti 200, maar daar zit ook al zo'n lange levertijd op, hebben meer mensen hier last van dat op alle goede videokaarten zo'n lange levertijd zit?
ik heb vorige week dinsdag een Radeon 8500 Retial bij SWW besteld en ik heb helaas nog steeds geen kaart
.
It's never easy.....
Lol, sorry hoor maar dat duurt nog ff. Ik was een van de eerste die bij SWW had bestled, een maand terug. ik kreeg vorige week pas een telefoontje van de ze eentje voor me hadden, terwijl ik 2 had besteld.Op woensdag 12 december 2001 16:12 schreef hirogene het volgende:
ik heb vorige week dinsdag een Radeon 8500 Retial bij SWW besteld en ik heb helaas nog steeds geen kaart.
ATI had toch aangekondigd dat ze geen kaarten gaan maken, maar alleen chips. nou dan wordt die retail R8500 beetje een Collectors item.
Je kunt het best gewoon een OEM bestellen als die nog zijn.
Carnivore, weet je hoe het zit met de wachttijden bij completer?
Ik heb er net 1 gehaald een 8500 Retail !!!!!! bij Completer in Rotterdam. Loopt super nog geen problemen gehad en de 2d is veeel beter dan m'n oude GeForce 2 Ultra 
ps Ze hadden er nog een paar liggen dus wie snel is
check even met powerstrip of ie wel op 275/275 loopt, want de mijne van completer bleek ook een OEM uiteindelijkOp woensdag 12 december 2001 16:24 schreef Carnivore het volgende:
Ik heb er net 1 gehaald een 8500 Retail !!!!!! bij Completer in Rotterdam. Loopt super nog geen problemen gehad en de 2d is veeel beter dan m'n oude GeForce 2 Ultra
Anoniem: 13524
Ik heb de mijne ook bij asci besteld (2 weken geleden)
Ze zeggen iedere keer " ja hij komt morgen binnen "
en ik wacht nu al 2 weken, ik hoop niet dat ze dus pas in jan binnen komen want dan ga ik m dus echt wel ergens anders kopen.
Kloten zooi :(
en ik wacht nu al 2 weken, ik hoop niet dat ze dus pas in jan binnen komen want dan ga ik m dus echt wel ergens anders kopen.
Pricewatch is erg onduidelijk hoor..
eerst was er iemand die een prijs bij had gedaan waar expliciet 275 mhz bij stond nu is die blijkbaar samengegooid met de (retail) en daar zitten zowel 275 als 250's tussen
zucht
eerst was er iemand die een prijs bij had gedaan waar expliciet 275 mhz bij stond nu is die blijkbaar samengegooid met de (retail) en daar zitten zowel 275 als 250's tussen

Anoniem: 39866
Waarschijnlijk kan ik heel slecht zoeken maar waar is in godsnaam die Fifa2002 Truform Patch te vinden?!
Fifa2002 heeft geen truform.Op woensdag 12 december 2001 17:25 schreef HeerVanHasselt het volgende:
Waarschijnlijk kan ik heel slecht zoeken maar waar is in godsnaam die Fifa2002 Truform Patch te vinden?!
Je moet smoothvision aanzetten.
Moet je kijken hoe het er dan uitzet.
hmm als ik mijn ati radeon 8500 LE overclock naar 275/275 heb ik bijna nergens artifacts behalve in de ati techdemo 's weet iemand hoe dat kan ?
p.s. k ga ff memory heatsinks bestellen missien dat dat helpt.
p.s. k ga ff memory heatsinks bestellen missien dat dat helpt.
Hoe ziet jouw doos er uit dan ?? ik heb wel de echte ATI doos !Op woensdag 12 december 2001 16:37 schreef psomsen het volgende:
[..]
check even met powerstrip of ie wel op 275/275 loopt, want de mijne van completer bleek ook een OEM uiteindelijk
Even iets anders ik gebruik de DVI uitgang voor mijn LCD scherm, als ik een film bekijk (maakt niet uit welke speler ik gebruik) Is het beeld niet gecentreerd. Wat doe ik hier aan ?????
Anoniem: 39866
Ja dat had ik gedaan, 6x Performance op 1024*768, zo relaxt, vooral die goalpalen, die waren eerst echt een ramp maar nu schitterend!Op woensdag 12 december 2001 17:48 schreef MartNL het volgende:
[..]
Fifa2002 heeft geen truform.
Je moet smoothvision aanzetten.
Moet je kijken hoe het er dan uitzet.
Toch dacht ik echt dat er Truform support was voor fifa 2002, jammer
vriend van me heeft net ook die Retail besteld bij completer, hij krijgt em morgen in huis, mazzelpik 
Hij had eerst een Ti-600! In bestelling, Maar dat heeft ie afgezegd.
Zo zie je maar weer hoe populair de R8500 is geworden.
loop ik weer achterOp woensdag 12 december 2001 19:12 schreef FMS het volgende:
vriend van me heeft net ook die Retail besteld bij completer, hij krijgt em morgen in huis, mazzelpik
of is het een typfoutje
Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!
Misschien interessant voor de lezers hier, ik heb net bij rage3d deze thread gestart: "Adding an extra VGA-output on a 8500DV".
Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.
Pfffff ti-600. my ass. beetje onzin kaart maar goed. zit er nog fysiek beter ram op? wow, en dan zeker hardcore extra pieken lappen. kan je beter een original gf3 kopen, en het extra geld sparen zodat je de volgende keer de volgennde chip kan betalen. eb je meer aan dan een ti 600 wanne be ultra gf3
Ti-600 heeft 3.3ns geheugen, en das ontiegelijk duur.
edit: Thank u Peltier voor de oh zo positieve reactie.
, ik ben met je eens, eerst moeten ze de core snelheid van de G3 omhoog krikken dan pas het geheugen.
edit: Thank u Peltier voor de oh zo positieve reactie.
, ik ben met je eens, eerst moeten ze de core snelheid van de G3 omhoog krikken dan pas het geheugen.
Als het goed is krijg ik morgen mijn Radeon 8500 oem binnen (club3D).
Ik wou eerst ook voor de retail gaan, maar dat ding is bijne nergens leverbaar, an als hij wel leverbaar is kostie minstens 800 piek. Was me allemaal wat teveel moeite voor dei 5% extra snelheid.
Ik wou eerst ook voor de retail gaan, maar dat ding is bijne nergens leverbaar, an als hij wel leverbaar is kostie minstens 800 piek. Was me allemaal wat teveel moeite voor dei 5% extra snelheid.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Radeon 8500 voor $183?
Het plaatje is van de 8500, weet alleen niet of het de reatail is... Iemand?
(Ik heb de prijs-info via pricewatch.com)
Het plaatje is van de 8500, weet alleen niet of het de reatail is... Iemand?
(Ik heb de prijs-info via pricewatch.com)
.... Ik weet het ook niet
ik heb de mijne bij queen systems besteld waar ik nsteeds maar nix van hoor behalve de order bevestiging (meerdere e-mails gestuurd, geen reactie). verder heb ik hem ook bij beat-it besteld in apeldoorn (woon daar) ze stuurden mij een mailtje dat hij er 24 december bij hun zou zijn dus nu maar hopen dat ik hem dan krijg... *zucht...*Op woensdag 12 december 2001 16:52 schreef THCM het volgende:
Ik heb de mijne ook bij asci besteld (2 weken geleden)
Volgens mij werd jouw vraag nog niet beantwoord...mag ik je op de Radepn-FAQ wijzen, daar staat dir probleem etc. precies uitgelegd...(door niemand minder dan mijzelfOp dinsdag 11 december 2001 20:26 schreef Pegasus81 het volgende:
Ik krijg op mijn PC hydravision niet aan de praat... Als ik de pc aanzet zie ik op de tweede monitor wel hetzelfde als op de 1e. De eerste is een Iiyama s901gt (vision master 450), de tweede is een CTX 1565GM. De eerstegenoemde monitor draait op 1152x864@100Hz, de tweede wilde ik laten draaien op 800x600@85Hz. De tweede geeft echter alleen een zwart beeld nadat de eerste monitor op bovengenoemde resolutie overschakeld. Tijdens het booten zie ik dus wel op alle 2 de monitoren het bootlogo...
Keep it up John Hoek
(op xcl heb je nu 2000 downloads)
...gamen blijft leuk...
Hmmz, kzie dat er niet echt 1 Radeon faq is
oeps...uhhh die vraag hierboven staat helemaal onderaan in de tv-out faq (staat gewoon bovenaan in V&B) Volgens mij staat alles verder een beetje verspreid 
UH... dit is de 254ste post...gaan we daar een beetje op letten? 255 is end of the line! Morgen ff nieuw topic maken iemand...ik ga nu tukken
UH... dit is de 254ste post...gaan we daar een beetje op letten? 255 is end of the line! Morgen ff nieuw topic maken iemand...ik ga nu tukken
...gamen blijft leuk...
flashen van mijn Apollo leverde geen winst whatsoever op
Ik kan er nu 290/265 uithalen, bij 295 kreeg ik windows crash.... en HDD was daarna kapot. Bleken bad clusters op te zitten, ik denk dat die crash de doodsteek was
Heb trouwens wel even getest met de 290/265 setting en de low detail tests liepen een heeeeel klein beetje sneller, in high detail was er geen verschil te zien. dat wordt dus over 2 jaar solderen, koop ik toch weer een nieuwe kaart
Hopelijk is er dan een NVidia/3DFX hybride ofzo, dat lijkt me een goede combi. En dan de Leadtek versie met super filters bestellen
Of natuurlijk de Radeon 9900
Dit topic is gesloten.