_-= Radeon Topic - Deel 31 =-

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.354 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37543

weet iemand al waar je de "Radeon 8500 (6.13.10.6003)" die ze hier gebruikt hebben kan downen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-05 02:10

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Met commanche 4 zijn inderdaad problemen, driver issue zullen we maar zeggen

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Dat haperend beeld is een algemeen probleem, met bijna alle spellen heb ik dat.

Er zijn paar oplossingen, AGP apturezize op 128 zetten, fastwrite uitzetten helpen het meest, mij helpt het ook als ik 8-bit Stencil uitschakel, vooral met 3Dmark.

Commanche 4 werkt bij mij wel ok, met hier en daar een tikje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Is dat ding nou al een beetje te leveren in de gemiddelde pc shop zoals MyCom, Dunnet, Computerland, etc? Ik ga morgen shoppen in R'dam, issie daar al ergens gesignaleerd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
  • Laatst online: 18-05 22:20

H-Alien

aka Schenk

Nope woon in R'dam niet te krijgen sorry

die driver is niet te downloaden, is een beta driver en die site heb kennelijk goede contacten :)

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb m'n R8500 net besteld bij ASCI Technologies :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:41

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Op donderdag 06 december 2001 22:39 schreef KaAzKoP het volgende:
daar verkopen ze de Appolo oem versie toch?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 03:23
[OT] The PyroPath, ga jij naar Lan=Life II? Ik zag je nick op de lijst staan, misschien zie ik je daar :) .

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

[OT 2 bomberman]
inderdaad ga ik naar Lan=LifeII moet alleen het geld ff overmaken, voordeel van zo'n unieke nickname, iedereen herkent hem :)
geef ff een gil misschien dat ik je daar tref
[/OT 2 bomberman]

Weet iemand een mooie manier om het radeon 8500 logo op mn kast te krijgen, want ik vind mn Aopen H600a net iets te kaal om zo mee te nemen naar L=L2

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Weet iemand een mooie manier om het radeon 8500 logo op mn kast te krijgen, want ik vind mn Aopen H600a net iets te kaal om zo mee te nemen naar L=L2
Hoe bevalt die kast?
denk eraan om hem ook te kopen.

Wil je het logo verfen of uitfrezen oid en dan een lampje en een plexiglas plaatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:11
Op donderdag 06 december 2001 22:39 schreef KaAzKoP het volgende:
Dan moet je nog ongeveer een week wachten tot dat ze hem daar binnen hebben.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2211

Update van het RADEON 8500 FLASHFRONT!

I'm working with a few guy's together to make personal BIOS verions reday for the Radeon 8500. Then you can use your own RAM settings fro instance... We have made e new BIOS with more stability on the RAM. Second, I'm working on a universal BIOS to use all kind off speed settings etc, so you can alway flash your card with the right stable settings! We hope to get it possible to use another voltages on the RAM, GPU and I/O too! :)

for example; a standard OEM card with plain OEM BIOS could only reach 260Mhz DDR Ram speed without artifacts. With the new BIOS 265,5Mhz. Not much improvement but there is still some! It's a begin.... ;)

Also my flashprogram (flashradeon8500.zip package) is capable to flash the new Radeon 8500 Ultra/MAX version on 300/300Mhz. The radeon core is just the same (R200). Only the ram on this (to be released) cards should made with a higher rating then 3,6ns I presume. But in some very rare cases It might be working on Good quality Retail cards also! 8-)

For more info abot flashing your RADEON 8500 card, go to:

www.home.zonnet.nl/Hoek89

The official FlashRadedon 8500 page! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

John_Hoek, met hoeveel procent kun je de voltage van de core opvoeren? Wat is de maximum voltage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8392

Misschien een idee om inderdaad een tweak tool
te maken dat de verschillende paramters van
een raw bios file kan modden.

Wegschrijven en patchen, of flashen eigenlijk.

Hiervoor moet je uiteraard de offset weten van de verschillende paramters. En de min max waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

HJS, ik heb vandaag eindelijk alles in die kast gedouwd en het is een verademing vergeleken bij mn oude kassie, werkt lekker die blokkies waarmee je je CDROMMEN vastklikt ipv vastschroeft en dat loskoppelbare bakkie voor je HD en FDD is heerlijk. een nadeeltje, de mammaplankplank kan er niet uit, maar dat vind ik geen drama.

ALs ik tegen de kerst tijd heb zal ik de fan gaten wat groter knutselen enzo.

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6090

Op dinsdag 04 december 2001 15:14 schreef The_Killing_Guide het volgende:
ik had weer 2 vastlopers. ik zal mijn probleem nog een keer uitleggen .en volgens mij ligt het niet aan de drivers (ik heb er al 4/5 geprobeerd waarvan 2 2k drivers en 3 xp ) ik heb ook alle via updates (4-1 en agp ) al geprobeerd

ik heb dus win xp en een ati radeon 32mb ddr retail. met de standaard drivers van winxp doet hij het goed ...alleeen heb ik geen opengl en doet hij het maar tot een reso van 1024x768..nu heb ik alle drivers geprobeerd (behalve de 1e voor xp)maar nu doet hij het goed alleen heb ik in spellen en wind .dat ie halve wege het scherm ineens zwart word en dan loopt ie vast..

Radeon-6.13.3281-WinXP heb ik nu ik heb de final ookal geprobeerd...zelfde probleem/\

dat als ik naar device manger ga en op dislplay klik staat er niet zoals er zou moeten staan Radeon 32mb ddr retail maar radeon 7200 of 7000 ...maar dat klopt dacht ik weer (ze hebben dat veranderd ofzo?? )

hij loopt nu alleen vast in windows zelf en tot nu toe in skatepark tycoon (dus miss alleen in 2d? )

ik heb een amd athlon 1200mhz (266) thunderbird
msi k7t 266 pro en die ati radeon 32mb ddr retail
windows xp
een bios update heeft het verholpen.

vooral bedankt voor jullie hulp :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35403

Op vrijdag 07 december 2001 10:00 schreef John_Hoek het volgende:
Update van het RADEON 8500 FLASHFRONT!

for example; a standard OEM card with plain OEM BIOS could only reach 260Mhz DDR Ram speed without artifacts. With the new BIOS 265,5Mhz. Not much improvement but there is still some! It's a begin.... ;)
Dat is inderdaad zo, na het flashen van de retail bios wilde m'n geheugen zo'n 5Mhz hoger lopen zonder artifacts op 265Mhz, na het aanbrengen van ramsinks kan ik nu al op 270Mhz, hopelijk komt deze bios met mogelijkheid voor voltageaanpassing binnekort uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cimbom
  • Laatst online: 26-04-2024

cimbom

Just Kidding

Q6: How can I identify that I have a Powered by ATI Partner Product?

A6:
Partner Products will have a Powered by ATI logo on the retail packaging.

ATI Retail products will have a Built by ATI logo and 100 part number on the retail packaging, as well as a 102 part number on the PC Board.
Dit staat op ATI site maar wat bedoelen ze met 102 part number...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:23
Op vrijdag 07 december 2001 10:36 schreef FMS het volgende:
John_Hoek, met hoeveel procent kun je de voltage van de core opvoeren? Wat is de maximum voltage?
ZOu best wel wat omhoog moeten kunnen vinden jullie ook niet, mijn oude Geforce werd echt stukken warmer, laten we zeggen heet :) DIe radeons die doen het volgens mij ook wel zonder koeling zo koud blijven ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Vanmiddag 'maar' de 7500 gekocht. 8500 is absoluut nergens leverbaar, en de 7500 kreeg ik voor een mooie prijs (420) mee bij PCL computers. Straks maar even wat benchmarken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-05 20:51

edward2

Schieten op de beesten

Op vrijdag 07 december 2001 16:29 schreef Jarno het volgende:
Vanmiddag 'maar' de 7500 gekocht. 8500 is absoluut nergens leverbaar, en de 7500 kreeg ik voor een mooie prijs (420) mee bij PCL computers. Straks maar even wat benchmarken :)
Heb je wel goed gekeken? (dit is geen flame).

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Op vrijdag 07 december 2001 16:49 schreef edward2 het volgende:

[..]

Heb je wel goed gekeken? (dit is geen flame).
Jups. Ben in zo'n beetje elke computerwinkel in R'dam geweest en het ding is nergens te vinden. Het is sowieso al lastig om ook maar iets anders dan een GeForce te vinden in de gemiddelde computerwinkel, en al helemaal zo'n specifiek product als de ATI Radeon. Computerwinkels vertikken het over het algemeen om ook maar iets buiten het algemene in te kopen, echt vreselijk.

Overigens verwachte PCL de 8500 'over een paar weken'.

Maar goed, ik heb de 7500, paste ook beter in m'n budget en ik ga zo maar eens fijn Ghost Recon spelen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Laatst online: 30-05 10:30
Op vrijdag 07 december 2001 15:39 schreef cimbom het volgende:

[..]

Dit staat op ATI site maar wat bedoelen ze met 102 part number...
Als ze daar de eerste drie cijfers mee bedoelen op het part numer .. Dan ben ik een heel blij man :)

Bij mij is dit het part number:102857....

En die van mij komt van de HCC Computerland stand ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35888

Comanche4 zou het moeten doen als je Vertex Shaders uitzet in het Options menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17784

Ik wou nog ff terug komen op mijn TV uit probleem met mijn radeon8500 en simpele 37cm tv.

In de handleiding op de install CD word gesproken over een S-video naar compositie plug die in de verpakking zou zitten nu heb ik een OEM en er alleen een S video kabel van ~ 1,5 m bijgekregen.

Nu vroeg ik me af of iemand weet hoe die plug eruit moet zien is dat net zo 1 als bij mijn Gforce en Voodoo3 gezeten heeft dus 4 pennetjes --> tulp of is het er eentje zoals bij mijn Hollywood + heeft gezeten 7 pennetje --> tulp.
Ik heb ze namelijk beide hier maar werken beide niet en Z/W via een S video --> scart zoals ik nu heb ben ik beu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36131

Heeft iemand voor mij dat Flash progie
"FlashRadeon8500.zip" :)
staat niet meer op de eerder geposte site van John_Hoek :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
OVer de 3292 driver loopt nu een topic bij rage3d:
http://www.rage3d.com/board/showthread.php?s=&threadid=33593213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1795

Ik weet niet of jullie het al weten, maar op XBit las ik dat Powercolor de volgende kaarten in het assortiment heeft :
The list includes: RADEON 8500 Ultra (hm, there is no chip like that, actually, but the card exists!), RADEON 8500 PRO (it is most likely to be the regular RADEON 8500 275MHz/275MHz), RADEON 8500LE, Radeon 7000 32MB SDR, RADEON 7500 PRO, RADEON 7500VE, Radeon 7000 64MB SDR, Radeon 7200 64MB DDR TV, Radeon 7000 32MB DDR and even the already forgotten Rage 128 PRO.
Dat worden dus hele goedkope Radeons :)

[sub]bron: http://www.xbitlabs.com/news/story.html?id=1007681060[/sub]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Quote:

Misschien een idee om inderdaad een tweak tool
te maken dat de verschillende paramters van
een raw bios file kan modden.
Wegschrijven en patchen, of flashen eigenlijk.

Hiervoor moet je uiteraard de offset weten van de verschillende paramters. En de min max waarde. :?

Unquote:

Misschien is dit speciale tooltje zeer binnenkort te bewonderen op mijn site?! ;) Ik en een collega uit Russistan werken er nog even aan. We weten echter nog niet presies hoe we het voltage van het RAM vanuit BIOS kunnen opkrikken.

Wat we wel zeker weten is dst het RAM Voltage van alle Retail kaarten op 3,5Volt staat ingesteld, en bij alle OEM's maar op 3,20Volt. DIT is dus de belangrijkste reden dat er problemen zijn met het overklokken van het RAM op de LE kaarten, en dat dit probleem mede versterkt wordt door iets andere RAM timings in de BIOS. :(

Wat timings betrefd, daar konden we wel vanuit de BIOS iets aan doen, en dat gaf een verbetering van ca. 6 MHZ. ;)

---
Een aantal andere collega's vanuit verweggistan, americstan en russiestan hebben in ieder geval al de juiste voltageregulators gereengineerd op de planken en daar gehardmod (gesoldeerd dus!!!) met andere weerstandfactoren.

Een van deze 'vrienden' heeft het nu voor elkaar gekregen om zijn 8500LE ram van 3,2Volt op te krikken naar 3,56Volt!

Results:
Met OEM plain BIOS;
standaard 3,2 Volt ; max. 276Mhz zonder artifacts
extreme. 3,56Volt ; max. 293Mhz!!!

Met Retail plain BIOS;
standaard 3,2Volt ; max. 279MHZ
extreme 3,56Volt ; max. 301,5MHZ!!!! :)

En met een premodded retail BIOS;
.... laten we dat nog maar niet verklappen! ;)
(ps. maar ligt zeker ruim boven de 300Mhz op die 8500LE)

---

Kijk nog even hoe ik die nieuwere BIOS op mijn site kan proppen in overleg met ATI en mijn verre vrienden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CASEBADGES VOOR RADEON 8500!!!

Ga hier maar eens kijken... :)

http://cgi.ebay.com/aw-cgi/eBayISAP...item=1306407876

They got a whole bunch of other bad ass ones check this one out.

http://cgi.ebay.com/aw-cgi/eBayISAP...item=1295512423

De mijne is onderweg! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35403

Keep us informed John_Hoek :)
Btw, die link voor die casebadges werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34357

Op dinsdag 04 december 2001 12:01 schreef speed24 het volgende:
Ik kan Need for Speed 4 ook niet meer runnen, maar dat zal wel aan XP ipv aan Radeon liggen :)
Kan niet, ik heb ook XP en werkt als een zonnetje... ligt ergens anders aan...
Probeer anders ff compatibilaty mode.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb vanacht een interresante converatie gehad per email.

Voltage update gaat waarschijnlijk niet lukken vanuit de BIOS. Het probleem is dat ATI geen programmeerbare MOSFET toepast, maar een hardwired.

Toch hebben we uitgevogeld WAAR je exact een weerstandje moet omsolderen om je OEM voltage dat normaal standaard op 3,15Volt staat (ipv. eerder vermelde 3,20Volt!) op te krikken naar ca. 3,58Volt! :)

Het desbetreffende weerstandje zit naast de mosfet regalaar/comperator IC; U8 op je Radeonboardje.
Dit ic heeft nr. 51031. Dit ICtje (met 8 pootjes), staat met poot 4 (Vgate) in verbinding met de werkelijke PowerMosfet; type irf7416. Dit IC levert definitief de voltage van het RAM! :7

Bijbehorende technische docs; :P

http://www.onsemi.com/pub/Collateral/CS51031-D.PDF

http://www.irf.com/product-info/datasheets/data/irf7416.pdf

-------

Nu zit er direct bij het voltage comperator/stuur IC 51031 een weerstandje van ca. 100 Ohm op de OEM (8500LE) boards. Op de retailbords zit er als het goed is een weerstandje van ca. 1,75KOhm. Dit weerstandje zit direct aangelsoten op pennetje 5 van dit IC en regelt Vref. oftewel het te regelen voltage wordt hier teruggekoppeld en gecorrigeerd naar Vgate etc.

Als je nu wat meer weerstand plaatst tussen deze pen 5, dus bijv. die weerstand van 100 Ohm eruit soldeerd en vervangt tot bijv. 1,75 of zelfs 2 KOhm, dan denkt die regelaar, he' ik ben er nog niet en ik moet wat meer gaan uitsturen. En hoepla, je hebt gelijk een juiste voltage van ca. 3,56Volt met 2Kohm en 3,45/3,5Volt met 1,75KOhm! 8-)

Nu ben ik op zoek naar een makkelijker manier om je plankje te modden. Tja, je bent tweaker of niet?! >:)

Volgens mij zal er wel ergens een jumper zitten die je moet onderbreken of sluiten om die weerstandsfactor te veranderen. ATI zal zeker geen twee verschillende boarden maken, geeft volgens mij teveel kosten met productie, laat staan dat ze per ongeluk retail BIOSsen op OEM kaarten branden en die als retail verkopen.... |:(

----
Het lijkt er dus op dat we moeten gaan solderen met zijn allen! Maar daar lichten we toch onze hand niet voor om. Een Radeon 8500LE laten lopen als een radeon 8500 Ultra op 300Mhz/300MHZ willen we toch allemaal?! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Cool, interessant verhaal :) ! Ik ben benieuwd, als het echt een kwestie is van wat solderen wil ik me er ook nog wel aan wagen.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

Hmm ja dat willen we allemaal wel ja, maar ik denk dat er toch errrug weinig mensen gaan solderen, ikzelf niet iig had altijd een erg krappe 6 voor handarbeid :D

jammer dat het nie anders kan, maar jullie zijn lekker bezig met ze allen, keep up the good work :)

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19977

Hey bomberman, hoe bevalt die audigy player, en wat heb je er voor betaald, en waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjMark
  • Laatst online: 13:48
Ha!
Zometeen naar het postkantoor om mijn 8500 Retail(275/275)
op te halen!! :)
Ben benieuwd hoe het allemaal zal gaan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Dus dat is nou het grote geheim van ATi retail en LE? een ander weerstandje? mooi! dan gaat ik ff naar mn broer toe die electronica soldeermeneer is en dan zeg ik: "kerel, doen solderen" en dan heb ik toch een lekker retail kaartje :P. Is het bewezen met bijvoorbeeld een volt meter dat de Retail hoger draait?

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmz John, met een premod retail bios en een vmod ver boven de 300Mhz?? DAT spreekt wel aan! (Heb ik gelijk weer reden om m'n ramsinkjes opnieuw te plaatsen. ze maakten eerst geen fuck uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Guardian
  • Laatst online: 01-06 07:22

The Guardian

I'll keep an I on you

John Hoek ga zo door! Als er wat meer bekend is horen we het graag. Een beetje solderen heeft me nog nooit tegen gehouden maar dan moet ik wel het idee hebben dat het de enigste oplossing en de goede is. Ik moet overigens nog mijn kaartje flashen naar plain retail met de ATI flasher tool. Maar met die plain retail bios kan ik dus misschien al een paar MHz winnen maar krijg ik dat nu doordat de timing wordt verandert (is dit verbeteren of verslechteren van de timing?) of iets anders? De spanning kun je dus nog niet uppen via bios dus is het neem ik aan die timing van het geheugen waardoor je wat hoger komt met de plain retail bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben er nog niet uit of je vanuit het BIOS het voltage kan aanpassen. :? We zijn nog niet uit een aantal registersettings die iets doen, maar nog niet bekend wat?
(OEM BIOS en RETAIL Bios versies verschillen wat dat betrefd niet zoveel van elkaar...)

Maar het kan wel degelijk door een weerstandje te vervangen en een andere met een veel hogere waarde terug te solderen.

Dit is gecheckt met een Voltmeter die aangesloten is tijdens bedrijf! best wel tricky niet. Een van de waaghalsen maakte kortsluiting met deze weerstand, en pats, zijn RAM werd gelijk opgeblazen! De kaart werkte nog wel om te modden, maar beeld... laat maar.... :'( Voor ons wel gunstig, want nbu kuenne we makkelijker (lees onvoorzichtiger) te werk gaan om alles juist uit te vogelen. De kaart werkt toch niet meer goed, op de ingestelde voltages na dan ;)

Hier wat meer info over die hardwarematige VoltageMOD: :)

Quote Rage3D forum:

"And I think I found the correct resistor too This time I replaced 1,5kohm resistor w/ 1,75kohm. And it went up from 3,16V to 3,46V. Looking good."

Is this the resistor you are talking about:

"Follow the path from Pin 4 and u find U8(51031 00275).
I saw the resistor between Pin5 and ground " :P

The resistor I replaced is connected to pin5 (FB) of U8 chip (51031). This chip can be found from the back side of the card. Once you have located it you'll see that there is 5 little SMD-components on the left side of the chip. The resistor (1,5kohm) to be replaced is the 4th from the chip. I replaced the resistor w/ ~1,83kohms (1,75 and 0,08k connected in series) and this boosted the voltage up to 3,58V. Might try higher voltage today... :7

John, Thanks for the datasheet! *D

Ach we gaan er gewoon voor.... nu nog een makkelijke manier vinden op de kaart om te solderen, liefst zonder iets weg te moeten halen ofzo, of beter nog, gewoon even krassen met een mesje of potloodje, just like the Athlon trick... :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16334

Ik ga m'n pa maar eens lief aankijken in verband met dat solderen enzo :P

Kon het voltage van de core nou ook worden aangepast??
En kan je het voltage ook voorbij dat van een retail gooien zoals bij cpu's of zijn vga-planken daar te gevoelig voor??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Laatst online: 12-03 13:25
Op zaterdag 08 december 2001 01:53 schreef John_Hoek het volgende:
----
Het lijkt er dus op dat we moeten gaan solderen met zijn allen! Maar daar lichten we toch onze hand niet voor om. Een Radeon 8500LE laten lopen als een radeon 8500 Ultra op 300Mhz/300MHZ willen we toch allemaal?! :?
Jaaaaaaaaa dat willen we allemaal wel :) :)

ps.Wie zou het straks voor mij willen doen ?
(ben daar niet zo handig in)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJan
  • Laatst online: 15-01 18:46
Op zaterdag 08 december 2001 12:54 schreef Le_Freak ! het volgende:

[..]

Jaaaaaaaaa dat willen we allemaal wel :) :)

ps.Wie zou het straks voor mij willen doen ?
(ben daar niet zo handig in)
ja! wij ook! maar okee eerst maar eens gewoon flashen:

Ik heb WinXP met NTFS ipv Fat32.. Hoe kan ik nu de bios van mijn R8500 flashen? Kan iemand mij daarmee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16334

Op zaterdag 08 december 2001 13:02 schreef HertogJan het volgende:

[..]

ja! wij ook! maar okee eerst maar eens gewoon flashen:

Ik heb WinXP met NTFS ipv Fat32.. Hoe kan ik nu de bios van mijn R8500 flashen? Kan iemand mij daarmee helpen?
Hebbik ook, gewoon een floppy gepakt, die erin geduwd, in XP op format gedrukt, dan make MS-Dos bootable of iets dergelijks gekozen, vervolgens kan je dus vanaf die floppy booten, enige wat je nog mot doen is dat programma op die bootable floppy unzippen, dan ben je klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kheb geen adrive, en geen bootable cd. maarja, ff zipdisk gepakt, geformat, alle onzin erop gezet, en het werkte PERFECT. beter nog dan een cd rom met spin up times etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25383

IK heb dus een probleem met mijn radeon 8500 ik kan CMR2 in win98 niet meer spelen krijg elke keer bij het opstarten een pagefault in cmr2.exe. Ik heb alles op nieuw geinstalleerd, geen effect toen ben ik het gaan uit zoeken. Clean instal met GF2 dx7a test->pass | dx8.1 test -> pass | drivers voor soundblaster geinstalleerd test -> pass | GF2 gedeinstalleerd, radeon erin | test-> page fault

Het moet dus aan de radeon liggen, ik heb zowel de nieuwste als de meegeleverde drivers geprobeerd. In winXP werkt het wel maar CMR2 loopt gewoon een stuk minder smooth onder 2k/XP dus ik wil het in win98 spelen. Iemand een idee?
Hier heb ik hetzelfde probleem, en dezelfde oplossing (XP)
Bedankt voor het testen van alle opties onder 98 ;)
Had ik nog geen tijd voor gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33687

domme vraag: Waarom is de OEM duurder dan de LE? ik keek net op de HCC prijslijst en daar was de OEM +-100 ballen duurder?
ik dacht dat de OEM de 'kale' versie van de 8500 was en dus goedkoper. kan iemand me ff precies uitleggen wat de LE nou precies inhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

wow, jezus man, lees ik hier op dit forum over kaart mollers die alles uit de Radeon 8500 willen halen. En dan dalijk ook nog met een easy oplossing komen zodat alle LEs in Ultras kunnen worden veranderd. Lijkt me leuk om te doen :) Zal ATI vast ook heel leuk vinden hehehe >:) Keep us posted John :)

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Op zaterdag 08 december 2001 14:59 schreef ICBM het volgende:
domme vraag: Waarom is de OEM duurder dan de LE? ik keek net op de HCC prijslijst en daar was de OEM +-100 ballen duurder?
ik dacht dat de OEM de 'kale' versie van de 8500 was en dus goedkoper. kan iemand me ff precies uitleggen wat de LE nou precies inhoud?
OEM = LE zover ik weet. Beide draaien op 250MHz. Waarom ie duurder is .. geen idee.

Ow en Peltier, die Audigy Player bevalt prima :) . Geen gekraak meer onder XP zoals ik wel met m'n SBLive! had. Verder merk ik nog weinig verschil, het is dat ik een exemplaar met vergulde stekkertjes kon kopen voor de prijs van een OEM, anders had ik er waarschijnlijk niet eens 1 gekocht ;) .

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjAb
  • Laatst online: 23-03 12:30
Op vrijdag 07 december 2001 20:06 schreef Starscream het volgende:
icq ofzo zou wel handig zijn he.. :)

Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

wel op de genoemde mirror op zijn site...

*kuch*www.xcl-clan.com*kuch*

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

Op zaterdag 08 december 2001 16:12 schreef Bomberman het volgende:

[..]

OEM = LE zover ik weet. Beide draaien op 250MHz. Waarom ie duurder is .. geen idee.

Ow en Peltier, die Audigy Player bevalt prima :) . Geen gekraak meer onder XP zoals ik wel met m'n SBLive! had. Verder merk ik nog weinig verschil, het is dat ik een exemplaar met vergulde stekkertjes kon kopen voor de prijs van een OEM, anders had ik er waarschijnlijk niet eens 1 gekocht ;) .
Voor zover ik het begrepen heb zit het zo

Ati Radeon retail (de echte 275/275)
Ati Radeon LE (3rd party kaart 250/250)
Ati Radeon oem (zelfde als boven alleen dan wel van ati zelf, oftewel een oem zoals in de normale zin van het woord oem)

Heb net Asci gevraagd over de radeon LE volgens hun was het dus een 250 mhz maar wel echt van ati zelf en geen 3rd party, oftewel dat zou dan mijn optie 3 zijn. Echter de kaarten zijn op en ze hopen volgende week nieuwe te krijgen, wat voor variant het dan is weten ze zelf niet gaven ze eerlijk toe.

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Ik heb hier een ATi Radeon 8500 LE Retail en volgens mij is die ook van ATi zelf, ik zie tenminste alleen ATi op de kaart staan. Gemaakt in China misschien (ipv Canada) maar nog steeds ATi .. of misschien zit ik er langs.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Op zaterdag 08 december 2001 16:51 schreef H-Alien het volgende:

[..]

Voor zover ik het begrepen heb zit het zo

Ati Radeon retail (de echte 275/275)
Ati Radeon LE (3rd party kaart 250/250)
Ati Radeon oem (zelfde als boven alleen dan wel van ati zelf, oftewel een oem zoals in de normale zin van het woord oem)
Volgens mij is het juist zo:

Radeon retail (ATI 275/275 met kabels en driver CD)
Radeon retail LE OEM (3rd party apollo/clubrd etc. 250/250 met mooi gekleurde doos en kabels en driver CD)
Radeon LE OEM (ATI 250/250 met kabels en driver CD)
Radeon OEM = Radeon LE OEM

Namelijk:
-retail wil zeggen met mooie glossy doos er omheen, zegt niets over OEM
-OEM wil zeggen dat ATI de kaart gefabriceerd heeft en dat een ander hem doorverkoopt, zegt niets over wel/geen doos
-LE wil zeggen dat ie niet op de volle snelheid loopt maar op 250.
-de niet LE's zijn nog niet verkrijgbaar van een andere partij behalve ATI zelf (en dan nog moeilijk ook)

Helaas vinden de meeste winkeliers dit te moeilijk, de een denkt heee een doos dus retail (appollo, club3d), de ander denkt hee 't is geen ATI dus een LE, maar zetten er dan het echte merk niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Op zaterdag 08 december 2001 10:34 schreef DjMark het volgende:
Ha!
Zometeen naar het postkantoor om mijn 8500 Retail(275/275)
op te halen!! :)
Ben benieuwd hoe het allemaal zal gaan draaien.
Waar heb je de retail versie vandaan? Ik zoek me een breuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjMark
Op zaterdag 08 december 2001 18:02 schreef Cap het volgende:

[..]

Waar heb je de retail versie vandaan? Ik zoek me een breuk.
Ik heb hem bij Completer(www.completer.nl)gekocht. Na wat moeilijkheden met installatie bevalt ie nu prima!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
Op zaterdag 08 december 2001 13:41 schreef Dutch_DanceAholic het volgende:

[..]

Hier heb ik hetzelfde probleem, en dezelfde oplossing (XP)
Bedankt voor het testen van alle opties onder 98 ;)
Had ik nog geen tijd voor gehad.
Ik las op rage3d dat het aan de drivers ligt en dat het in een update van drivers gefixed moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Op vrijdag 07 december 2001 20:06 schreef Starscream het volgende:
He in mijn sign staat een link naar het progje.

He John zou je mij ff kunnen mailen wanneer er een nieuwe versie van jouw flash prog uit is zodat ik deze ook op mijn site kan aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Results:
Met OEM plain BIOS;
standaard 3,2 Volt ; max. 276Mhz zonder artifacts
:( helaas waar, ook al hoef ik me niet te schamen voor mijn 3dmark2001 default score: 8418 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Quote:

IK heb dus een probleem met mijn radeon 8500 ik kan CMR2 in win98 niet meer spelen krijg elke keer bij het opstarten een pagefault in cmr2.exe. Ik heb alles op nieuw geinstalleerd, geen effect toen ben ik het gaan uit zoeken. Clean instal met GF2 dx7a test->pass | dx8.1 test -> pass | drivers voor soundblaster geinstalleerd test -> pass | GF2 gedeinstalleerd, radeon erin | test-> page fault :(

Unquote:

Schijnte een probleem te zijn van CMR2 zelf. Maar is op te lossen door een tweee monitor aan je secondaire poort te hangen. dan schijnt het wel goed te werken. Ik had dezelfde problemen. shit, shit, shit... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat betrefd modden, Ja het is ook mogelijk om je GPU voltage op te krikken.

Echter het prbleem op de radeon 8500 kaart is dat alles SMD is en dus niet zo gemakkelijk is te vervangen door andere weerstandjes.

Er zijn inmiddels al drie kaarten her en der gestorven. kortsluiting en poef! :(

We zijn nu aan het zoeken voor makkelijker soldeerpoints en hopelijk een switcher die je vanuit BIOS kunt aansturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En met een premodded retail BIOS;
.... laten we dat nog maar niet verklappen! ;)
(ps. maar ligt zeker ruim boven de 300Mhz op die 8500LE)
Is er dan eigenlijk betere koeling van de kaart nodig ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41191

Eh jongens, ik ben nieuw in dit soort zaken:)
maare wat is nu het voordeel van een radeon kaart ten opzichte van mijn Ati Rage 128 pro (met de nieuwste drivers??) want ik zie het nog niet helemaal geloof ik....

laterz alex>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36131

als ik mijn radeon 8500 retail ook maar 5 MHZ overclock
cracht hij al in 3dmark 2k1 :'(
iemand een idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 08 december 2001 23:06 schreef Starscream het volgende:
als ik mijn radeon 8500 retail ook maar 5 MHZ overclock
cracht hij al in 3dmark 2k1 :'(
iemand een idee
eerst flashen, dan de core-voltage naar 220v opschroeven.....

Geintje.... ben een beetje |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJan
ik ben beetje een nep tweaker, dus ik wilde vragen of iemand mij even via icq/msn kan helpen mijn R8500 Oem te flashen (ik heb een NTFS drive)?!

MSN/email: ilmer@chello.nl / mailto:ilmer@chello.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Guardian
  • Laatst online: 01-06 07:22

The Guardian

I'll keep an I on you

Ik heb mijn kaartje net een biosflash gegeven en heeft mij zo'n 7MHz op het geheugen opgeleverd. Ik kan hem nu op 280 gebruiken inplaats van 273 (veilig). Ik kan nu ook wat verder als het niet te lang duurt ;) namelijk 285 inplaats van 276. Dus ik weet niet wat er verandert is maar het is een begin. Nu de betere mods nog van John :)

Ik haal nu een 3dmark'01 score van 9389 op mijn systeem en ik ben daar aardig over te spreken zoals je mag begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
Op zaterdag 08 december 2001 22:18 schreef John_Hoek het volgende:
Schijnte een probleem te zijn van CMR2 zelf. Maar is op te lossen door een tweee monitor aan je secondaire poort te hangen. dan schijnt het wel goed te werken. Ik had dezelfde problemen. shit, shit, shit... ;)
Hmm, ja maar dan moet je wel een 2de monitor hebben en die heb ik dus niet. Ik neem ook aan dat het aansluiten van een tv niet helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-05 14:46
Ik heb sinds de HCC een radeon8500 en sinds een paar dagen gaat het allemaal niet meer zo goed. Ik heb hem gewoon standaard op 250/250 lopen en in spellen zoals Fifa2002 en RTCW krijg ik na een paar minuten dikke verticale strepen over m'n beeld in verschillende kleuren en loop m'n pc vast. Dit had ik eerst alleen als ik m'n radeon8500 aan het oc'en was. Maar nu doet het dat terwijl hij gewoon op 250/250 loopt.
Soms krijg ik die strepen ook als ik gewoon aan het i-netten ben of een screen saver aan heb staan. Ik begrijp er niks van. Ik gebruik de nieuwste drivers. Ik heb de Jupiter Radeon8500. Het lijkt wel dat hij in 3D heel snel vast loopt. Is dit een driver probleem en is het opte lossen met een paar instellingen? Ik wil wel graag een spelletje kunnen spelen met zo'n kaart :(
Heeft iemand dit probleem ook en wie heeft er een oplossing voor?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkrythe
ik heb het eigenlijk al vanaf dat ik die radeon heb. Ik nog geen fatsoenlijk spel kunnen spelen. Ligt dit aan de drivers of is m'n kaart niet goed? Ik heb er zelf heatsinkjes op geplakt.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5448

Op Sunday 09 December 2001 21:49 schreef ruubruub het volgende:
ik heb het eigenlijk al vanaf dat ik die radeon heb. Ik nog geen fatsoenlijk spel kunnen spelen. Ligt dit aan de drivers of is m'n kaart niet goed? Ik heb er zelf heatsinkjes op geplakt.
Het begint er toch op te lijken dat je kaart gewoon brak is
aangezien jij de enige bent die hier last van heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkrythe
dat vind ik dus ook zo klote. Denk je dat ik nog garantie heb omdat ik die heatsinkjes erop heb geplakt?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ruubruub, onzin dat die kaart brak is. epox mobo's zijn niet zo happy met radeons, onderzoek ff wat je daar aan kan doen, bios setting verkeerd oid. Dat soort kleine zijn fataal (zo nu en dan)

Garantie? niet echt, maar je kan proberen de sinkjes eraf te breken, en het ram Heel voorzichtig weer schoon te maken. (das HEEL veel werk)
kaart werkt gewoon, is niks mis mee, setting ergens verkeerd vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJan
Ik heb mijn Radeon8500 Oem (die met die kerel met zonnebril) ook geflashed! Werkt goed en ong 500/600 3DMarks hoger! Hulde aan de maker (Hoek of zo :)).
Ik heb alleen een tikkie artifects bij de test waar al die mannetjes door elkaar heen rennen en elkaar beschieten. Sorrt van lange "spike". Moet ik nou mijn geheugen of core underclocken of maakt het niet zo uit in spellen?
Bedankt Hoek en ik heb nog even een mirror gemaakt:

HTML-File (Uitleg)

ZIP-File (Flasher)

edit:

Bij Emperor: Battle For Dune geeft 'ie ook Artifacts. :(
Ik heb even Powerstrip geinstalleerd, maar deze geeft 250/250 aan.
Wat raden jullie me aan te doen?

[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Mijn radeon zit ook gewoon op een epox plankje dus zeggen dat die elkaar niet kunnen luchten is ook onzin, ik heb een ander plankje wel iswaar, maar je moet het dus niet generaliseren.

Maar de problemen die jij weergeeeft vertoonde een oude videokaart van mij en die was gewoon brak.

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op zondag 09 december 2001 23:09 schreef Peltier het volgende:
epox mobo's zijn niet zo happy met radeons,
Dit was bij mij idd de oorzaak, ik heb nu de AsusA7V266E en zit nog steeds te wachten op de 1e vastloper, ik draai zelfs met fastwrites (niet dat dat zoveel scheelt, maar het geeft wel aan hoe het zit met de stabiliteit)

Ik lees veel problemen met Epoxmobo's maar lang niet iedereen, misschien gaat het om kleine verschillen van timings die zelfs hetzelfe merk mobo en type mobo onderling kunnen hebben, who knows..

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

tsja ik heb tot nu toe geen problemen met mn epox bordje, misschien een ideetje om het laatste bios erop te zetten? tenminste als je dat nog niet gedaan hebt. Mijn timings staan allemaal op het snelst van ram, fastwrites heb ik uit, maar nooit aan gehad, maar dat werkt toch ook niet aangezien de radeon deze niet ondersteund of zit ik er ver naast?

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Niet online
ruubruub, heb je niet de mogelijkheid de 8500 even in een andere pc te hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja! Mijn Radeon 8500 loopt! :7

.... Nog steeds op plain retail speed. Modding met een soldeer bout durf ik nog niet aan. Jesus man, wat zijn die weerstandjes klein zeg?! :(

---
Some results van mijn buddy's:

Soldering a resistor directly to pin5 - GND might be possible but it has to be tested first. Might do that tomorrow.

OEM Radeon 8500 Card @ 301,5/303,75MHz now
GPU at 1,74V and mem at 3,77V. I tried 3,98V for mem but it didn't seem to help. Those memchips get too hot I guess. :Y)

The bios change modifies the clock speed settings and the memory TIMINGS. Voltage modification to boards is necessary on SOME oem versions. Some people are lucky enough to have proper resistors for retail overclocking an oem board with the bios change alone. Sherlock ;P

Veel geluk allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou het kunnen, dat de 8500's waarvan de onderdelen op de ati site als retail vermeld worden, geen mods nodig hebben?
(de eerste lading completer 8500's onder andere)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wie kan me helpen? Ik heb hier een beetje haast mee, sorry voor de bolde tekst. Maar wat kan ik beter doen, een ATI Radeon 8500 64 MB DDR of een GeForce3 (random kaart uit de GF3 serie) voor een game pc?

Ik ben namelijk m`n eigen pc aan het samenstellen, en ik heb nu een mooi systeem met een Athlon XP 1800+ en een 100 Gig Maxtor HDD :9~

Tnx in advance!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Op maandag 10 december 2001 10:18 schreef Blue-eagle het volgende:
Wie kan me helpen? Ik heb hier een beetje haast mee, sorry voor de bolde tekst. Maar wat kan ik beter doen, een ATI Radeon 8500 64 MB DDR of een GeForce3 (random kaart uit de GF3 serie) voor een game pc?

Ik ben namelijk m`n eigen pc aan het samenstellen, en ik heb nu een mooi systeem met een Athlon XP 1800+ en een 100 Gig Maxtor HDD :9~

Tnx in advance!
Nou de GF3 zit qwa performance ongeveer aan zijn top (drivers zijn zo goed als final). De 8500 heeft vast en zeker nog wel wat over wanneer er betere drivers uitkomen. Ik zou i.p.v. 1 100GB schijf 2x 40GB (of 50 als die bestaat) in RAID nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjMark
Mijn originele Radeon 8500 retail loopt inmiddels ook als een zonnetje. In het begin had ik allerlei problemen, maar met de nieuwste drivers is alles opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hastur
  • Laatst online: 25-11-2024

Hastur

I stink, therefore I am

Het zou fijn zijn als ik dat ding ook ergens krijgen kon. Ik heb vandaag stad & land afgebeld, maar ho maar. En levertijden durven ze al ook niet te geven. Ik heb hier een bijna compleet nieuw systeempje staan, dat schreeuwt om een grafische kaart. Nu kan ik natuurlijk mijn oude MXje overzetten in mijn nieuwe Athlon XP monster en wachten op betere tijden. Maar dat vind ik bijna een belediging. Anders ga ik maar voor de GeForce3 ti200, die van Hercules lijkt me wel aardig. Die heb ik tenminsten gewoon de volgende dag in huis. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-05 18:01
dat laatste probleem heb ik dus ook ik heb dan wel een kaart in mn pc zitten maar ik wil ook graag die originele ATI Radeon 8500 maar waar kan je die nu krijgen. Zou hem er het liefst direct in hebben zitten maar ja.

vannuit de pricewatch durf ik ook ff niet te gaan want die willen ook nog wel eens de LE verkopen en ik wil gewoon de originele als dat kan.

Thxn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16867

Peeps weet iemand hoe ik hoge resos in spellen kan nemen? Want nu als ik vanaf 1280x960 doe gata ie naar window-mode (Q3,Q2,cs) en dat is nogal jammer met zo'n kaart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Spelen jullie ook nog wel eens spellen met je R8500 ;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawa
  • Laatst online: 14:37
Nu je het toch over games hebt. Is het normaal dat die beloofde games NIET bij de retail (de 'echte') versie zitten? De ATI site brabbeld er over dat halflife, CS en nog wat meegeleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy
  • Nu online

Roy

Hobbies?

Hmm, ik heb de retail (Built by ati 275/275), maar ik kreeg er geen spelletjes bij, volgens mij moet er dan Hardcore Gamer Edition op de doos staan.

Nog een vraagje: Op mijn systeem (specs zie beneden) draait de treasure demo niet lekker smooth, het schokt om de paar seconden. Ik draai win2k, heb de laatste drivers, AGP fast write in Bios staat uit, maar nog steeds schokt het. En onder sommige spelletjes (ballistics) loopt ie opeens vast, geen foutmelding, niets. Maar het geluid gaat wel verder, dus het lijkt erop alsof alleen het beeld stil staat.

Wie kan mij helpen ?

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawa
  • Laatst online: 14:37
Ik heb (bijna, op de RU na) dezelfde specs en ik had er ook last van na wat bios tweaks. Heb toen bios defaults teruggezet en toen draaide alles smooth. Daarna weer bios op fast settings gezet, fsb omhoog en had ik het zelfde gelazer weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkrythe
als ik fastwrite uitzet kan ik wolfenstein zonder lock-ups spelen. Fifa 2002 lukt nog niet. Ik krijg btw deze weer een MSI K7T266 Pro2-RU kijken of dat helpt.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19649

Mmmmm Wat moet ik nu doen, ik heb een goede GeForce 2 Ultra (Gainward Goldensample) die eigenlijk nog wel aardig werkt. Maar toch zou ik graag een 8500 hebben. Geld is niet zo'n probleem maar ik vindt het wel zonde om 2 video kaarten te hebben (ik heb de ultra nog niet verkocht) als het goed is komt woensdag mijn bestelde Retail bij SWW binnen.

Zal ik hem halen of kan ik beter op de volgende generatie planken wachten :?

Wat o wat zal ik doen

Carni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Op maandag 10 december 2001 19:12 schreef ruubruub het volgende:
als ik fastwrite uitzet kan ik wolfenstein zonder lock-ups spelen. Fifa 2002 lukt nog niet. Ik krijg btw deze weer een MSI K7T266 Pro2-RU kijken of dat helpt.
Ik ben benieuwd, als het probleem aan de Epox board ligt ga ik ook upgraden.

Ik vind die iWill333 wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27413

ik heb er 1 bij asci bestelt.
vraag me alleen af of mijn voltage naar mijn agp voldoende is.
die staat op 3.23.
heb nu een gts 7700gts pure,3dmark 2001 3201.
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 13:41

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

kweet niet of de vraag al eens is geweest marja zijn ook al zoveel radeon 8500 topics :)

Kun je een 3'th party Radeon 8500 ook Flashen naar de (275mhz) retail bios?

btw heeft er eimadn ervaring met de Radeon 8500 van club 3D?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Laatst online: 12-03 13:25
Weet er toevallig al iemand iets over nieuwe drivers ?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Laatst online: 01-06 21:57

MartNL

Op maandag 10 december 2001 23:14 schreef Le_Freak ! het volgende:
Weet er toevallig al iemand iets over nieuwe drivers ?
Ja ik!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Hmm, dan nog lekker truform aan bij RTCW, heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Tsja voor alsnog is er nog niets wat er op wijst dat RTCW ook daadwerkelijk Truform gebruikt....

Breek je nek voorzichtig

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.