Quote:
Door abwouters - dinsdag 11 december 2001 15:38
--------------------------------------------------------------------------------
ook maar ff hier posten dan.
Voor de volgende vraag loopt al een apart topic maar misschien dat ik hier meer kans heb. (dacht hier eigenlijk pas net aan )
Maar het probleem wat ik dus heb is het volgende.
Als ik met mijn club 3D radeon een 3D applicatie opstart (een spel of 3Dmark) reboot mijn pc na 30 sec automatisch. Ik ben er zelf achter gekomen dat het langer duurt voordat hij reboot als ik de resolutie lager zet maar hij blijft nogsteeds rebooten.
In mijn bios (van een epox 8kha+) staat fastwrites uit en de fsb staat gewoon nog op 133. Verder heb ik bij zo'n optie waar je hex getallen in kunt vullen de waarde op ea gezet maar niets helpt.
Het probleem komt zowel onder win 2k voor en onder win me/ 98.
Verdere onderdelen die in mijn bak zitten die van belang zouden kunnen zijn, athlon xp 1700+ soundblaster live 5.1 3com nic en 1 hdd + brander /dvd-rom. verder heb ik voor alle os'en de laatste radeon drivers.
Plz, help me want ik begin nu toch echt wanhopig te worden .
unquote:
----
Klingt misschienraar, maar ik zou je RAM eens goed testen van je mamaplank! Ik kreeg ook opeens van die rare reboots, en afgelopen week bleek dat er een dimmetje gewoon werkt maar bij testen af en toe een error gaf op een specifiek adres. deze eruit gegooit en gelijk een nieuwe geplaatst van 128Mb en toen werkte hij wer goed. Alle spontane resets waren gelijk weg!
Zeker mem wat overgeklokt is kan op verloop van tijd toch slechter worden. Overklokkebn betekend ook snellere slijtage van chips. Desintegratie heet dat proces!