Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
World -> Map View...Op donderdag 06 december 2001 13:58 schreef terwee het volgende:
Even iets anders. Is het ook mogelijk om tijdens het vliegen je flightplan te zien? Zodat ik ils gegevens van een ander vliegveld kan instellen als ik toch naar een andere bestemming wil vliegen? En.. is er ergens een freeware scenery voor schiphol? Compatible uiteraard met FS2002...
Thanx!
Je ziet dan niet je vluchtplan, maar wel een kaartje waar je de gegevens van vliegvelden mee kan opvragen (klik op een vliegveld).
Freeware scenery die 100% compatible met fs2002 is bestaat naar ik weet nog niet, je kan die van www.nl-2000.com proberen, maar daar zijn nog wat probleempjes mee.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Wat doe ik fout?
tne tweede je probeert op schiphol oost te landen
ten derde de baaan waar je op zou moeten landen; vlieg je nu voorbij...
tampert, kriminalpolizei
Je moet de autopilot op NAV zetten! Dan is het een stuk eenvoudiger als je nog moeite hebt met de richting te zoeken. Verder vlieg je veeeeel te hard. Bij IAS kan je de snelheid instellen en die met A/T (autothrottle) vaststellen.Op donderdag 06 december 2001 16:29 schreef BigB het volgende:
Aargh ik word helemaal gek ik doe het precies zoals jullie zeggen maar ik kom nooit recht voor de runway aanvliegen
Wat doe ik fout?
[afbeelding]
Verwijderd
Je vlieft op de verkeerde baan af!!!! Zie je roze balkje! Je moet de baan hebben die links naast je ligt!! Zorg dat je recht op die balkjes afvliegt!!!Op donderdag 06 december 2001 16:29 schreef BigB het volgende:
Aargh ik word helemaal gek ik doe het precies zoals jullie zeggen maar ik kom nooit recht voor de runway aanvliegen
Wat doe ik fout?
[afbeelding]
En wat doe ik aan die 2 punten?Op donderdag 06 december 2001 16:35 schreef Evilernie het volgende:
tne tweede je probeert op schiphol oost te landen
ten derde de baaan waar je op zou moeten landen; vlieg je nu voorbij...
Je autopilot op NAV zetten, vaart minderen (veel), je hoogte aanpassen dmv. de paarse driehoekjes (die moeten rond het middelste streepje zitten).Op donderdag 06 december 2001 16:37 schreef BigB het volgende:
[..]
En wat doe ik aan die 2 punten?
Ik zou ook niet in een window spelen, want dan werkt de hardware acceleration niet geloof ik.
course heb je nergens voor nodig..(voor de ils dan)Op donderdag 06 december 2001 16:40 schreef BigB het volgende:
Kan ik voor course en hdg nou gewoon 061 doen? als ik op baan 6 ga landen of hangt dat ook weer ergens vanaf
En wanneer schakel ik over naar HDG of APR?
- hoe kom je aan de informatie voor ILS
- hoe voer je het precies in?
- zijn er nog speciale dingen waar je op moet letten?
Graag uitleg ik n00b-taal (voor FS 2002 dan
Kan ik vanavond om 20:45 ook weer vliegen, maar dan met een goeie landing
-ga naar je map in je world menu (kom je in met alt) en zoek de ils frequenties opOp donderdag 06 december 2001 16:52 schreef Saekerhett het volgende:
Ik snap nog steeds niet precies hoe je ILS instelt, ik begrijp dat er 2 paarse naaldjes zijn die in het midden moeten komen te staan, maar:
Graag uitleg ik n00b-taal (voor FS 2002 dan)
Kan ik vanavond om 20:45 ook weer vliegen, maar dan met een goeie landing
-ga naar je Radio stack die in elke kist zit en voer bij je NAV1 in hoe wat de ils is van de baan (die kon je vinden in je map en dan inzoomen op het vliegveld waar je gaat landen en dan dubbelklikk) en zet hem aan.
-tot nu toe niet...
tampert, kriminalpolizei
Ik zou een paar lesjes groundschool doen om wat te leren over VOR's en ILS, maar ik zal even proberen uit te leggen.Op donderdag 06 december 2001 16:52 schreef Saekerhett het volgende:
Informatie over ILS vind je op de kaart (niet de GPS kaart) maar de kaart die je met het knopje met het windroosje opent. Zoek een luchthaven op en zoom erop in. Kies een landingsbaan (of wacht tot je er eentje door de ATC toegewezen krijgt) en onthoudt het landingsbaan nummer (bijv 6 op Schiphol/EHAM). Dubbelklik in het kaartje op de luchthaven. Er komt nu een tabel te voorschijn. Onderaan die tabel staan de banen van dit vliegveld met daarachter de course en de frequentie.
Frequentie vul je in op de radio bij NAV1 (zorg dat die frequentie niet op de standby stand staat, maar op de active). Bijv. 110.55 voor EHAM baan 6. Course vul je in op je instrumentenpaneel CRS bij de autopilot (ook voor EHAM baan 6 dus). Zorg dat je koers van het vliegtuig een beetje goed is ten opzichte van baan 6. In de buurt en de ILS onderschept? Schakel over op NAV en het vliegtuig lijnt je redelijk tot zeer goed uit voor baan 6 (afhankelijk van de koers die je gekozen hebt). Let op de paarse pijltje, pas je snelheid en je flaps aan. Gebruik evt. je spoilers om af te remmen (niet onder 1000 ft.) doe je gears uit en breng het vliegtuig naar de baan met de neus een tikkeltje omhoog aan het einde. Speedbrake zet je op arm voor de landing en remmen doe je voorzichtig.
Zo moet je een redelijke landing kunnen maken.
Ik heb net geprobeerd maar weer gaat het fout
Probeer het eerst eens om de ils frequentie goed in te stellen en dan vanaf het punt waar je nu vliegt, de APR button in te drukkenOp donderdag 06 december 2001 17:09 schreef BigB het volgende:
Als ik die autopilot aan heb staan enzo die zorgt dan toch dat je recht op de baan afkomt?
[afbeelding]
tampert, kriminalpolizei
Doe eens een plaatje van de radio erbij. En niet te vlug dalen.Op donderdag 06 december 2001 17:09 schreef BigB het volgende:
Als ik die autopilot aan heb staan enzo die zorgt dan toch dat je recht op de baan afkomt?
[afbeelding]
APpRoach, nadering van de landingsbaan. Hij begeleidt je dan helemaal naar de landingsbaan. Hou je weinig handwerk over. Is wel eenvoudiger, maar vind ik zelf niet zoveel aanOp donderdag 06 december 2001 17:12 schreef terwee het volgende:
zomaar even.. wat is APR??
Sluit deze raampjes af, en open je radio-stack. Je vind hier de COM1,COM2,NAV1,NAV2 etc. Bij NAV1 heb je twee dispays. Ga met je muis over de twee dispays van NAV1. Als het goed is verandert de muis bij het rechter display in een handje, en bij de linker niet. De linker kun je dus niet veranderen, en de rechter wel! Je zult ook wel opmerken dat je bij het handje plus of min ziet. Dit is om de getallen te veranderen. (check it out) De rechter display is de STANDBY frequentie, en de linker is de huidige die op het systeem is aangesloten. De STANDBY (die je dus kan veranderen) heeft geen effect op je apparatuur. Verander de standby in 110.55 Dat is dus de ILS frequentie van SCHIPHOL EHAM runway 6. (vergeet niet de course in te stellen op 61 graden) Tussen de Linker en recter display van NAV1 zit een knopje. Als je deze indrukt worden de linker en de standby(rechter display) met elkaar verwisselt. Nu betekent het dus dat 110.55 WEL is geactiveerd en aangesloten is op het systeem.
Dat was de uitleg over het GOED instellen van ILS freq.
succes!
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
je suckt!!!Op donderdag 06 december 2001 18:16 schreef BigB het volgende:
blergh laat maar zitten
Ik heb alles geprobeerd en het lukt gewoon niet
Maar aan de screenshots hierboven te zien ga je VEEEEEL te hard!!! Probeer eens te naderen met 180 tot 200 knots.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
surprise
als die het niet doet ga dan naar
gotVA forum en dan naar plane's en scenery en dan naar het topic daar
tampert, kriminalpolizei
thxOp donderdag 06 december 2001 22:12 schreef Evilernie het volgende:
ff allemaal dank aan Kimble voor zijn geweldige ILS FAQ
Om het helemaal mooi te maken zou ik alleen ook je 'course' instellen op de juiste koers van de baan. Dan werkt je Localizer ook wat duidelijker, nu staat hij een beetje erg scheef. Voor de werking maakt het niet uit in de 737, maar ik vind scheef kijken altijd zo vervelend. Zo leer je het ook in het echt trouwens, want bij de oudere systemen die nog met naaldjes werkten enzo (zie chessna) krijg je geen juiste werking als je de course niet goed hebt.
Nog even wat extra informatie uit de echte wereld:
- Meestal (!) moet je op de hoogte blijven die je vliegt tot je recht voor de baan zit ("hold altitude until established on the localizer"). Dus, niet op APR drukken voor je recht voor de baan hant, want APR gaat ook de glideslope volgen (=hij gaat dalen). Met de NAV knop kan je hem lekker laten uitlijnen. Zorg wel dat je iets onder de hoogte zit die de ILS voorstelt, dan kan je nog overstappen op APR voor je de glideslope invliegt, want dan pakt hij hem netjes mee. Dit HOEF je niet te doen, maar het is wel ietsje echter.
- De APR is geen autoland feature. Het is een 'volg de ILS' knop. Dus niet vergeten dat ding weer uit te zetten voor je landt, want anders zal het vliegtuig aan de andere kant een evt. backcourse ofzo gaan volgen (=weer omhoog) maar meestal loopt dat gewoon heel slecht af.
- De auto-throttle is onafhankelijk van de autopilot aan/uit te zetten. Dus als je automatisch aan komt vliegen en de zaak uitzet zoals hierboven beschreven, vergeet dan je autothrottle niet af te zetten anders gaat hij meer gas geven terwijl je remt en rij je aan de andere kant de baan weer af.
... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.
Harstikke goed! Ga naar schooltijd maar even oefenen...Op donderdag 06 december 2001 21:41 schreef KIMBLE het volgende:
jongens na 1.5 uur werkenis die klaar
surprise
als die het niet doet ga dan naar
gotVA forum en dan naar plane's en scenery en dan naar het topic daar
Weliswaar kun je de APR functie gebruiken maar dat vind ik een beetje nep
Maar goed, ik blijf met ILS oefenen totdat ik er geen moeite meer mee heb
Kia Niro-EV 2024
APR is juist niet nep...in real-life gaat het er ook zo aan toe. op ongeveer 1000 voet zetten ze de AP uit en het laatste stuk doen ze zelf...Op vrijdag 07 december 2001 09:03 schreef Freak187 het volgende:
Wow.. Kimble.. dat ziet er goed uit! Alleen ik vind het vreemd vinden dat je niet gewoon recht voor de baan wordt geloodst, maar dat je nu zelf moet uitpuzzelen wanneer en hoe je de ILS moet onderscheppen.
Weliswaar kun je de APR functie gebruiken maar dat vind ik een beetje nep
Maar goed, ik blijf met ILS oefenen totdat ik er geen moeite meer mee heb
tampert, kriminalpolizei
Dus zodra de ATC zegt: cleared for ILS Landing Runway 6, bla bla localizer. Dan kun je je APR button aanzetten?
Kia Niro-EV 2024
Volgens mij staat in de tutorial van Kimble precies waar je die moet aanzettenOp vrijdag 07 december 2001 11:04 schreef Freak187 het volgende:
Ow hehe
Dus zodra de ATC zegt: cleared for ILS Landing Runway 6, bla bla localizer. Dan kun je je APR button aanzetten?
tampert, kriminalpolizei
Op vrijdag 07 december 2001 11:05 schreef Evilernie het volgende:
[..]
Volgens mij staat in de tutorial van Kimble precies waar je die moet aanzetten
kan die ook in combinatie met GPS gebruikt worden, of moet ik GPS uitzetten na een bepaalde tijd?
Kia Niro-EV 2024
Kunnen we voor de volgende vlucht niet aangeven waarin iedereen gaat vliegen zodat we die planes van te voren in FS2002 kunnen hebben staan? Wel zo leuk om de juiste planes in de lucht te hebben naast elkaar.
Misschien een combi van Feel Real en Posky planes naast en boven elkaar in de lucht.
Verwijderd
ILS voor beginners
Rechtsklikken en bewaren als, anders opent ie' m in je browser. Of anders ff de link kopieren en daarmee downloaden. (Ik kreeg net een foutmelding van Geocities dat de pagina er niet was: toen ik de link kopieerde en in een nieuw venster plakte, werkte het wel, dus...)
Ik zag alleen dat de plaatjes niet zo scherp zijn... Misschien moet ik die eerst ff in Photoshop naar het juiste formaat omzetten vóórdat ik ze in de lay-out importeer...
Nou ja, 't gaat om het idee. En anders maak ik 'm maandag wel mooier (eerder heb ik geen tijd...)
heb jij msn/icq?Op vrijdag 07 december 2001 15:47 schreef hellogoodbye het volgende:
Hey Kimble (en de rest): check this out: 'k heb er even een pdf van gemaakt. In de FS 2002 huisstijl, natuurlijk.
ILS voor beginners
Rechtsklikken en bewaren als, anders opent ie' m in je browser. Of anders ff de link kopieren en daarmee downloaden. (Ik kreeg net een foutmelding van Geocities dat de pagina er niet was: toen ik de link kopieerde en in een nieuw venster plakte, werkte het wel, dus...)
Ik zag alleen dat de plaatjes niet zo scherp zijn... Misschien moet ik die eerst ff in Photoshop naar het juiste formaat omzetten vóórdat ik ze in de lay-out importeer...
Nou ja, 't gaat om het idee. En anders maak ik 'm maandag wel mooier (eerder heb ik geen tijd...)
ik vloog net van Twente naar Schiphol, en ik wou landen op landingsbaan 27. Dus ik vul die frequentie in bij Nav1, zet hem op active, vlak voordat ik bij Schiphol kwam, daalde ik naar 2500 meter en 180 kts om de ILS te ontvangen, ik drukte APR in, en er gebeurde niets! Ik bleef gewoon doorvliegen!
Ik had GPS aan, AP aan, speed limiet aan, hoogte limiet aan... waar kan het aan liggen??
misschien niet in de baken gevlogen?Op vrijdag 07 december 2001 16:12 schreef Saekerhett het volgende:
Het wil maar niet lukken...
ik vloog net van Twente naar Schiphol, en ik wou landen op landingsbaan 27. Dus ik vul die frequentie in bij Nav1, zet hem op active, vlak voordat ik bij Schiphol kwam, daalde ik naar 2500 meter en 180 kts om de ILS te ontvangen, ik drukte APR in, en er gebeurde niets! Ik bleef gewoon doorvliegen!
Ik had GPS aan, AP aan, speed limiet aan, hoogte limiet aan... waar kan het aan liggen??
In die rooie cirkels bedoel je?Op vrijdag 07 december 2001 16:15 schreef KIMBLE het volgende:
[..]
misschien niet in de baken gevlogen?
Ik kom er niet langs als ik GPS aanheb, want er werd mij gezegd dat het met GPS aan geen enkel probleem is...
Op vrijdag 07 december 2001 16:19 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
In die rooie cirkels bedoel je?
Ik kom er niet langs als ik GPS aanheb, want er werd mij gezegd dat het met GPS aan geen enkel probleem is...
Verwijderd
THANX!
Ja, maar als de autopilot aanstaat kun je niet sturen..Op vrijdag 07 december 2001 16:22 schreef KIMBLE het volgende:
[..]
, je moet gewoon die baken (rooie cirkels) invliegen en daarvoor al apr ingedrukt hebben
En ik heb op jouw screenshots gezien dat je de AP pas uitschakelt als je bijna land.
je kan toch de hdg veranderen!Op vrijdag 07 december 2001 17:28 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ja, maar als de autopilot aanstaat kun je niet sturen..
En ik heb op jouw screenshots gezien dat je de AP pas uitschakelt als je bijna land.
tuurlijkOp vrijdag 07 december 2001 17:13 schreef terwee het volgende:
Ik heb het plan om zeg maar een wereldreis te maken in fs2002.. is het mogelijk dat als ik ergens bij de gate ben dat ik een nieuw flightplan maak? Zodat ik alleen maar hoef te tanken, instellingen veranderen en hoppa, moven weer... Dus niet dat ik steeds create flight hoef te doen.... wie o wie kan me helpen..
THANX!
Verwijderd
hm.. kan ik niet zoveel mee met dit antwoord..Op vrijdag 07 december 2001 17:34 schreef KIMBLE het volgende:
[..]
je kan toch de hdg veranderen!
[..]
tuurlijk
Je moet je HDG instellen richting de "rode circels". HDG = heading = 1 - 360 graden..Op vrijdag 07 december 2001 17:39 schreef terwee het volgende:
[..]
hm.. kan ik niet zoveel mee met dit antwoord..
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Dus HDG werkt ook icm de auto piloot en GPS ?Op vrijdag 07 december 2001 17:42 schreef bolk het volgende:
[..]
Je moet je HDG instellen richting de "rode circels". HDG = heading = 1 - 360 graden..
HDG = de autpilot.. die zorgt voor de richting.. als je de HDG instelt op 360 dan zal je pal naar het noorden vliegen. 180 naar het zuiden etc.Op vrijdag 07 december 2001 17:58 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Dus HDG werkt ook icm de auto piloot en GPS ?
Verwijderd
Als je ILS ontvangt zet je AUTO-PILOT uit en zet je APROACH aan.
Wel je hoogte en snelheid handmatig regelen en je kleppen niet vergeten.
Ruim voor de landingsbaan begin je al met dalen en snelheid verminderen.
Zo simpel is het.
a/p master switch aan laten staan.. APR aan, snelheid regelen.. en de rest gaat vanzelf (glidescope)Op vrijdag 07 december 2001 18:07 schreef Bamboe het volgende:
Stuur je plane op AUTO-PILOT richting landingsbaan.
Als je ILS ontvangt zet je AUTO-PILOT uit en zet je APROACH aan.
Wel je hoogte en snelheid handmatig regelen en je kleppen niet vergeten.
Zo simpel is het.
APR is ook een deel van de autopilot.
De HDG = Heading, dan vliegt 'ie de koers die je aangeeft. Ga je de glideslope volgen (links/rechts) dan moet 'ie op NAV. Wil je ook de verticale hoek laten regelen dan moet je naar APR.
Wat ik merk is dan mensen toch nog moeite hebben met het begrijpen hoe het ILS landen gaat. Hier nog een stukje uitleg, misschien voor de FAQ oid ...
Op de kaart is een rode cirkel een baken. Dat is niet belangrijk voor de ILS. De groene driehoekjes in het verlengde van een landingsbaan is het stuk waar de ILS werkzaam is. Als je daar in vliegt dan kan je via de ILS landen. Maar de automatische piloot in FS2002 pakt hem pas op als je hem ONDERSCHEPT. Dus, je moet er schuin en iets te laag invliegen, dan draait hij hem recht bij en zal dalen zodra de gewenste hoogte lager komt dan waarop jij vliegt.
Als je een IFR vlucht maakt en de aanwijzingen van de verkeersleiding volgt, zal je ook zo door hun worden uitgelijnd: je komt onder een hoek en iets 'te laag' op de baan af. Een typische hoek waarin je naar de baan geleidt wordt is rond de 20 graden. In real life wordt een hoek van 30 graden als het maximum gezien waaronder je nog een localizer kan onderscheppen zonder dat je zo ver doorschiet dat je eigenlijk al boven de baan vliegt voor je de juiste koers te pakken hebt.
Is dit duidelijk, of niet? Ik wil het graag nog verder uitleggen hoor, het is leuk spul als je het eenmaal doorhebt.
... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.
Stijg bijvoorbeeld op van Schiphol baan 01L. Stel je nav2 in op SPY (spykerboor) 113.30. Stijg op schakel over op autopilot: A/T F/D HDG SPD:250 ALT 7000 A/P. Op je kompas zie je nav2 in het groen aangegeven en of door te sturen of door middel van je HDG op de autopilot (die staat op nul en moet je naar de nav2 pijl toedraaien) stel je je koers naar SPY in. Boven SPY draai je wijzig je in HDG naar 103 deg. Je vliegt dan naar ADF LLS 326.0 Lelystad. Boven LLS draai je naar koers 200 en daal je naar 5000ft en daar ga je 210 vliegen. Je stelt je NAV1 op de ILS van Schiphol 27 en dat is 111.50 en course 270. Nav2 stel je in op PAM 117.80 (Pampus).Op vrijdag 07 december 2001 16:12 schreef Saekerhett het volgende:
Het wil maar niet lukken...
Als je koers 210 vliegt en de NAV2 pijl geeft aan dat PAM op koers 250 ligt begin je naar PAM toe te draaien zorg dat je uitkomt koers 260/265. Niet lang daarna zie je in je kompas de ILS verschijnen en kan je over op APP.
Sorry, maar ik snap hier de ballen vanOp vrijdag 07 december 2001 18:22 schreef rdluca het volgende:
[..]
Stijg bijvoorbeeld op van Schiphol baan 01L. Stel je nav2 in op SPY (spykerboor) 113.30. Stijg op schakel over op autopilot: A/T F/D HDG SPD:250 ALT 7000 A/P. Op je kompas zie je nav2 in het groen aangegeven en of door te sturen of door middel van je HDG op de autopilot (die staat op nul en moet je naar de nav2 pijl toedraaien) stel je je koers naar SPY in. Boven SPY draai je wijzig je in HDG naar 103 deg. Je vliegt dan naar ADF LLS 326.0 Lelystad. Boven LLS draai je naar koers 200 en daal je naar 5000ft en daar ga je 210 vliegen. Je stelt je NAV1 op de ILS van Schiphol 27 en dat is 111.50 en course 270. Nav2 stel je in op PAM 117.80 (Pampus).
Als je koers 210 vliegt en de NAV2 pijl geeft aan dat PAM op koers 250 ligt begin je naar PAM toe te draaien zorg dat je uitkomt koers 260/265. Niet lang daarna zie je in je kompas de ILS verschijnen en kan je over op APP.
Verwijderd
Of hebben jullie 'm gemist?
ILS voor beginners (rechtsklikken en Doel opslaan als..., anders werkt het niet, volgens mij.)
hijs kewl jaOp vrijdag 07 december 2001 18:36 schreef hellogoodbye het volgende:
Zeg, jongens, wat vinden jullie nou van m'n pdf'je? Ik dacht allemaal reacties te krijgen van 'Oooh' en 'Aaaah' (daar doe je 't toch voor, uiteindelijk), maar nee hoor.
ILS voor beginners (rechtsklikken en Doel opslaan als..., anders werkt het niet, volgens mij.)
Op vrijdag 07 december 2001 18:53 schreef Bamboe het volgende:
Oohhhhhhhhhhhhh
Aaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhh
Verwijderd
Dit was voor mij wel duidelijk.. maar is het niet mogelijk om een nieuwe IFR te maken als je geland bent, aan de gate staat en weer ergens anders heen wil??Op vrijdag 07 december 2001 18:05 schreef bolk het volgende:
[..]
HDG = de autpilot.. die zorgt voor de richting.. als je de HDG instelt op 360 dan zal je pal naar het noorden vliegen. 180 naar het zuiden etc.
Verwijderd
Op vrijdag 07 december 2001 18:53 schreef Bamboe het volgende:
Oohhhhhhhhhhhhh
Aaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhh
neeOp vrijdag 07 december 2001 19:48 schreef terwee het volgende:
[..]
Dit was voor mij wel duidelijk.. maar is het niet mogelijk om een nieuwe IFR te maken als je geland bent, aan de gate staat en weer ergens anders heen wil??
Verwijderd
Zou ook niet erg realistisch zijn, vind je wel? In het echt stappen de piloten ook wel ff uit de cockpit na een lange vlucht! In FS stap je uit de cockpit door End flight te kiezen. Daarna plan je de volgende etappe. Wat ik al zei: wel zo realistich. Waarom wil je per se alleen maar tanken en weer verder?Op vrijdag 07 december 2001 19:48 schreef terwee het volgende:
Dit was voor mij wel duidelijk.. maar is het niet mogelijk om een nieuwe IFR te maken als je geland bent, aan de gate staat en weer ergens anders heen wil??
Verwijderd
Leek me gewoon leuk, maar je hebt op zich ook wel gelijk. Maar goed laat verder maar. Ga weer even verder met mijn vlucht naar St Maarten.. landen met een Airbus 380... zal erg lastig worden, maar worth trying..Op vrijdag 07 december 2001 23:17 schreef hellogoodbye het volgende:
[..]
Zou ook niet erg realistisch zijn, vind je wel? In het echt stappen de piloten ook wel ff uit de cockpit na een lange vlucht! In FS stap je uit de cockpit door End flight te kiezen. Daarna plan je de volgende etappe. Wat ik al zei: wel zo realistich. Waarom wil je per se alleen maar tanken en weer verder?
we willen wel picsOp vrijdag 07 december 2001 23:26 schreef terwee het volgende:
[..]
Leek me gewoon leuk, maar je hebt op zich ook wel gelijk. Maar goed laat verder maar. Ga weer even verder met mijn vlucht naar St Maarten.. landen met een Airbus 380... zal erg lastig worden, maar worth trying..
Verwijderd
Heel goed van je!Op vrijdag 07 december 2001 18:36 schreef hellogoodbye het volgende:
Zeg, jongens, wat vinden jullie nou van m'n pdf'je? Ik dacht allemaal reacties te krijgen van 'Oooh' en 'Aaaah' (daar doe je 't toch voor, uiteindelijk), maar nee hoor.
Hoe kan ik dit oplossen?
Kia Niro-EV 2024
Ik heb geen idee. Misschien kan je beter je vraag ff in het grote topic stellen daar geef ik je meer kansOp zaterdag 08 december 2001 12:08 schreef Freak187 het volgende:
Ander vraagje: Ik heb net een freeware kist gedownload, een KLM 747. Hij heeft een mooi panel, alleen de motoren hoor je niet. Ik hoor de ATC, ik hoor de flaps en gear en ga zo maar door. Maar geen motoren. Ik heb al van de standaart 747 kist de sound.cfg gecopy-paste naar die nieuwe 747 maar dat doet ook niks.
Hoe kan ik dit oplossen?
Verwijderd
1) Moet je zelf naar de rode ringetjes toevliegen, of kan/doet de auto-pilot dat?
2) Als de auto-pilot dit zelf kan, hoe zorg ik ervoor dat ie dan ook werkelijk ernaartoe vliegt?
3) Als ik bij de rode ringetjes ben, neem ik aan dat ik de groene "lijn" moet volgen, maar ik heb zelf gemerkt dat je met APR niet veel hoeft te doen en de AP het voor je regelt. Ik had het echter net gedaan en wat gebeurde er? Hij volgde wel de baan, maar hij zat véél te hoog
meer tips?
kvind die FAQ van KIMBLE niet al te duidelijk
Op zaterdag 15 december 2001 14:33 schreef hicham het volgende:
hmpf. ik heb er nog steeds wat problemen mee
1) Moet je zelf naar de rode ringetjes toevliegen, of kan/doet de auto-pilot dat?
dat moet je wel instellen
2) Als de auto-pilot dit zelf kan, hoe zorg ik ervoor dat ie dan ook werkelijk ernaartoe vliegt?
door de hdg in te stellen
3) Als ik bij de rode ringetjes ben, neem ik aan dat ik de groene "lijn" moet volgen, maar ik heb zelf gemerkt dat je met APR niet veel hoeft te doen en de AP het voor je regelt. Ik had het echter net gedaan en wat gebeurde er? Hij volgde wel de baan, maar hij zat véél te hoog
hoe hoog?
meer tips?
L*LHOOFD
Op welke baan probeer je te landen en op hoe hoog vlieg je over de rode dingetjes?Op zaterdag 15 december 2001 14:33 schreef hicham het volgende:
hmpf. ik heb er nog steeds wat problemen mee
meer tips?
Verwijderd
rwy 6 van schipholOp zaterdag 15 december 2001 15:39 schreef rdluca het volgende:
[..]
Op welke baan probeer je te landen en op hoe hoog vlieg je over de rode dingetjes?
KIMBLE, kritiek verboden?
ik zat op ongeveer 2500 ft denk ik (toen ik door rode dingetjes ging) en ik zat al boven de baan terwijl ie nog op 1000 ft zat. Maar ik kan ook iets anders fout hebben gedaan want daarvoor lukte het wel.
ik ga zo weer proberen
ik houd u op de hoogte
hoe hard vloog je erin 180/200/220 ktsOp zaterdag 15 december 2001 17:51 schreef hicham het volgende:
[..]
rwy 6 van schiphol
KIMBLE, kritiek verboden?
ja!![]()
ik zat op ongeveer 2500 ft denk ik (toen ik door rode dingetjes ging) en ik zat al boven de baan terwijl ie nog op 1000 ft zat. Maar ik kan ook iets anders fout hebben gedaan want daarvoor lukte het wel.
ik ga zo weer proberen
ik houd u op de hoogte
en het kan ook gewoon een bug zijn dus je kan ook ff een andere rwy proberen
Verwijderd
oefening baart kunst
wist je trouwens dat je een mooie FAQ hebt KIMBLE ?
okOp zondag 16 december 2001 13:16 schreef hicham het volgende:
het lukt me onderhand wel een beetje
oefening baart kunst
wist je trouwens dat je een mooie FAQ hebt KIMBLE ?
![]()
![]()
ja he
Verwijderd
Wat ben ik onder de indruk van dit alles.
Ik als newbie moet nog veel leren. Ik heb het eens geprobeert dit uit te voeren tijdens een vlucht maar....
ja je raad het al...ik moet eerst maar eens oefenen voor ik met zo'n mooie kist ga vliegen.
In ieder geval ik heb wel al veel geleerd van jullie.
Maar volgens mij doe ik iets niet goed ofzo (of er zit een bug in fs2002), want als ik namelijk zover tot de landingsbaan genaderd ben dat de indicator voor de glideslope begint te zakken tot het midden, waarna dus het 'alt' lampje in de auto-pilot uitgaat, hoort het vliegtuig dan niet die glideslope enigszins te volgen???
Als ik de glideslope onderschep volgt hij hem misschien een seconde en daarna zakt ie veel te snel, zodat ik al vrijwel vanaf het begin gedoemd ben de pitch enorm bij te sturen (en dan praat ik echt over de joystick helemaal naar achter trekken).
Dat hoort toch niet??
jaja, het is toch wat...
Dat heb ik nou ook precies. Iemand een oplossing?Op vrijdag 21 december 2001 19:39 schreef mvdg het volgende:
Leuk die faq van Kimble, heb ik veel aan gehad...
Maar volgens mij doe ik iets niet goed ofzo (of er zit een bug in fs2002), want als ik namelijk zover tot de landingsbaan genaderd ben dat de indicator voor de glideslope begint te zakken tot het midden, waarna dus het 'alt' lampje in de auto-pilot uitgaat, hoort het vliegtuig dan niet die glideslope enigszins te volgen???
Als ik de glideslope onderschep volgt hij hem misschien een seconde en daarna zakt ie veel te snel, zodat ik al vrijwel vanaf het begin gedoemd ben de pitch enorm bij te sturen (en dan praat ik echt over de joystick helemaal naar achter trekken).
Dat hoort toch niet??
Voldoende/juiste snelheid? Flaps? Spoilers onder 1000ft ingeklapt?Op vrijdag 21 december 2001 19:39 schreef mvdg het volgende:
Dat hoort toch niet??
Nu volgt de a.p. de glideslope in ieder geval veeeeeeel beter, hij stort niet meer als een baksteen neer.
jaja, het is toch wat...
Op vrijdag 04 januari 2002 20:40 schreef mvdg het volgende:
nou ik heb geloof ik eindelijk door wat ik fout deed, ik had te veel brandstof bij me (ik realiseerde me niet dat dat veel zou uitmaken![]()
![]()
... ). Ik probeerde iedere keer te landen met een nagenoeg volle tank...
Nu volgt de a.p. de glideslope in ieder geval veeeeeeel beter, hij stort niet meer als een baksteen neer.
Verwijderd
1. Als ik een vluchtplan gemaakt heb en ik volg de groene GPS lijn met mijn AP aan en de HDG ingevuld kom ik niet recht voor de landingsbaan, ondanks dat ik op 2995 Alt. of lager zit en de Apr. heb aanstaan.....moet ik toch veel bijsturen om er recht voor te komen ( is dit normaal ? ), wat zorgt dat ik wat zenuwachtig en onhandig moet bijsturen en het fout gaat
SOS SOS SOS
2. Soms heb ik ook dat de landingsbaan hoger ligt dan de 0 op de alt. meter, waar kan ik aflezen hoe hoog de landingsbaan ligt waar ik naartoe vlieg.?
BF1: Don-Panio
Verwijderd
1. Ten eerste: die 2995 die ATC altijd omroept, heeft te maken met je barometer (eh... dacht ik): het heeft in ieder geval NIETS te maken met de hoogte die moet vliegen!!! Je kan het beste onder de glideslope invliegen (tussen de 2000 en 2500 of zo).Op vrijdag 04 januari 2002 22:12 schreef FlightFisH het volgende:
Misschien zijn deze vragen overbodig, of al geweest bij een topic.
1. Als ik een vluchtplan gemaakt heb en ik volg de groene GPS lijn met mijn AP aan en de HDG ingevuld kom ik niet recht voor de landingsbaan, ondanks dat ik op 2995 Alt. of lager zit en de Apr. heb aanstaan.....moet ik toch veel bijsturen om er recht voor te komen ( is dit normaal ? ), wat zorgt dat ik wat zenuwachtig en onhandig moet bijsturen en het fout gaatzeker bij online vluchten is dat wat knullig. Uiteraard zal ik moeten oefenen maar kan mij iemand helpen.?
SOS SOS SOS
2. Soms heb ik ook dat de landingsbaan hoger ligt dan de 0 op de alt. meter, waar kan ik aflezen hoe hoog de landingsbaan ligt waar ik naartoe vlieg.?
Ten tweede: je moet hdg en alt aan hebben in je ap: als je de ils pijltjes ziet verschijnen, zet je de approach aan: als die de localizer intercept, zal de hdg vanzelf uigaa; en als die de glideslope intercept, zal de alt vanzelf uitgaan. Bij mij zorgt ATC er altijd voor dat ik de ils vanuit een goede hoek benader: de approach werkt het beste als hij de ils vanuit een hoek benadert.
2. Ga naar de map en klik op de baan waar je gaat landen: daar staat hoe hoog hij in werkelijkheid ligt: zelden zal die precies op 0 liggen! Een baan in Himalaya bijvoorbeeld...
The cyclographing developer
Verwijderd
Tnx HELLOOp vrijdag 04 januari 2002 23:34 schreef hellogoodbye het volgende:
[..]
1. Ten eerste: die 2995 die ATC altijd omroept, heeft te maken met je barometer (eh... dacht ik): het heeft in ieder geval NIETS te maken met de hoogte die moet vliegen!!! Je kan het beste onder de glideslope invliegen (tussen de 2000 en 2500 of zo).
Ten tweede: je moet hdg en alt aan hebben in je ap: als je de ils pijltjes ziet verschijnen, zet je de approach aan: als die de localizer intercept, zal de hdg vanzelf uigaa; en als die de glideslope intercept, zal de alt vanzelf uitgaan. Bij mij zorgt ATC er altijd voor dat ik de ils vanuit een goede hoek benader: de approach werkt het beste als hij de ils vanuit een hoek benadert.
2. Ga naar de map en klik op de baan waar je gaat landen: daar staat hoe hoog hij in werkelijkheid ligt: zelden zal die precies op 0 liggen! Een baan in Himalaya bijvoorbeeld...
Ik heb het geprobeert samen met SheiK in een vluchtje hier thuis en inderdaad gaat al een stuk beter maar ik moet blijven oefenen.:)
Op het moment dat hij blijft cirkelen boven de landingsbaan betekent dat ik nog geen toestemming heb om de plane neer te zetten.?
En wat betekenen dan die witte/ gele en blauwe buttons links van panel van standaard 737 plane.? ( deze gaan ook even aan en uit bij het in en uitlaten van de wielen, ( of moet ik zeggen landingsgestel )).
p.s. het gaat wel al een stuk beter