[FS2002] ILS Vraag

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 411 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Op donderdag 06 december 2001 21:41 schreef KIMBLE het volgende:
jongens na 1.5 uur werken :) is die klaar
surprise
als die het niet doet ga dan naar
gotVA forum en dan naar plane's en scenery en dan naar het topic daar
Harstikke goed! Ga naar schooltijd maar even oefenen...

:)

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:44
Wow.. Kimble.. dat ziet er goed uit! Alleen ik vind het vreemd vinden dat je niet gewoon recht voor de baan wordt geloodst, maar dat je nu zelf moet uitpuzzelen wanneer en hoe je de ILS moet onderscheppen.
Weliswaar kun je de APR functie gebruiken maar dat vind ik een beetje nep :)
Maar goed, ik blijf met ILS oefenen totdat ik er geen moeite meer mee heb :)

Kia Niro-EV 2024

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-01 22:55
Op vrijdag 07 december 2001 09:03 schreef Freak187 het volgende:
Wow.. Kimble.. dat ziet er goed uit! Alleen ik vind het vreemd vinden dat je niet gewoon recht voor de baan wordt geloodst, maar dat je nu zelf moet uitpuzzelen wanneer en hoe je de ILS moet onderscheppen.
Weliswaar kun je de APR functie gebruiken maar dat vind ik een beetje nep :)
Maar goed, ik blijf met ILS oefenen totdat ik er geen moeite meer mee heb :)
APR is juist niet nep...in real-life gaat het er ook zo aan toe. op ongeveer 1000 voet zetten ze de AP uit en het laatste stuk doen ze zelf...

tampert, kriminalpolizei

• Freak187
Ow hehe :)
Dus zodra de ATC zegt: cleared for ILS Landing Runway 6, bla bla localizer. Dan kun je je APR button aanzetten?

Kia Niro-EV 2024

• Evilernie933
  • Laatst online: 08-01 22:55
Op vrijdag 07 december 2001 11:04 schreef Freak187 het volgende:
Ow hehe :)
Dus zodra de ATC zegt: cleared for ILS Landing Runway 6, bla bla localizer. Dan kun je je APR button aanzetten?
Volgens mij staat in de tutorial van Kimble precies waar je die moet aanzetten :)

tampert, kriminalpolizei

• KIMBLE
  • Laatst online: 10:11
Op vrijdag 07 december 2001 11:05 schreef Evilernie het volgende:

[..]

Volgens mij staat in de tutorial van Kimble precies waar je die moet aanzetten :)
:P

• Saekerhett
  • Nu online
Nog een vraag over ILS:

kan die ook in combinatie met GPS gebruikt worden, of moet ik GPS uitzetten na een bepaalde tijd?

• Freak187
Nee daar hoef je niks aan te doen.

Kia Niro-EV 2024

• rdluca
  • Niet online
Je kan gewoon op GPS (NAV wanneer je een flightplan hebt geladen) vliegen of op HDG en zodra je ILS ontvangt en goed is overschakelen op APP.

• rdluca
  • Niet online
Saekerhett de ongeduldige .... :)

Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.net/pics/EAERHRDDHHE
Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.net/pics/EOPHHRDDHHE

Kunnen we voor de volgende vlucht niet aangeven waarin iedereen gaat vliegen zodat we die planes van te voren in FS2002 kunnen hebben staan? Wel zo leuk om de juiste planes in de lucht te hebben naast elkaar.
Misschien een combi van Feel Real en Posky planes naast en boven elkaar in de lucht.

• Saekerhett
  • Nu online
Op vrijdag 07 december 2001 14:07 schreef rdluca het volgende:
Saekerhett de ongeduldige .... :)

Verwijderd

Hey Kimble (en de rest): check this out: 'k heb er even een pdf van gemaakt. In de FS 2002 huisstijl, natuurlijk.

ILS voor beginners

Rechtsklikken en bewaren als, anders opent ie' m in je browser. Of anders ff de link kopieren en daarmee downloaden. (Ik kreeg net een foutmelding van Geocities dat de pagina er niet was: toen ik de link kopieerde en in een nieuw venster plakte, werkte het wel, dus...)

Ik zag alleen dat de plaatjes niet zo scherp zijn... Misschien moet ik die eerst ff in Photoshop naar het juiste formaat omzetten vóórdat ik ze in de lay-out importeer...

Nou ja, 't gaat om het idee. En anders maak ik 'm maandag wel mooier (eerder heb ik geen tijd...)

• KIMBLE
Op vrijdag 07 december 2001 15:47 schreef hellogoodbye het volgende:
Hey Kimble (en de rest): check this out: 'k heb er even een pdf van gemaakt. In de FS 2002 huisstijl, natuurlijk.

ILS voor beginners

Rechtsklikken en bewaren als, anders opent ie' m in je browser. Of anders ff de link kopieren en daarmee downloaden. (Ik kreeg net een foutmelding van Geocities dat de pagina er niet was: toen ik de link kopieerde en in een nieuw venster plakte, werkte het wel, dus...)

Ik zag alleen dat de plaatjes niet zo scherp zijn... Misschien moet ik die eerst ff in Photoshop naar het juiste formaat omzetten vóórdat ik ze in de lay-out importeer...

Nou ja, 't gaat om het idee. En anders maak ik 'm maandag wel mooier (eerder heb ik geen tijd...)
heb jij msn/icq?

Verwijderd

Nee...
e-mail: hellogoodbye100@hotmail.com

• Saekerhett
  • Nu online
Het wil maar niet lukken...

ik vloog net van Twente naar Schiphol, en ik wou landen op landingsbaan 27. Dus ik vul die frequentie in bij Nav1, zet hem op active, vlak voordat ik bij Schiphol kwam, daalde ik naar 2500 meter en 180 kts om de ILS te ontvangen, ik drukte APR in, en er gebeurde niets! Ik bleef gewoon doorvliegen!

Ik had GPS aan, AP aan, speed limiet aan, hoogte limiet aan... waar kan het aan liggen??

• KIMBLE
Op vrijdag 07 december 2001 16:12 schreef Saekerhett het volgende:

ik vloog net van Twente naar Schiphol, en ik wou landen op landingsbaan 27. Dus ik vul die frequentie in bij Nav1, zet hem op active, vlak voordat ik bij Schiphol kwam, daalde ik naar 2500 meter en 180 kts om de ILS te ontvangen, ik drukte APR in, en er gebeurde niets! Ik bleef gewoon doorvliegen!

Ik had GPS aan, AP aan, speed limiet aan, hoogte limiet aan... waar kan het aan liggen??
misschien niet in de baken gevlogen?

• Saekerhett
  • Nu online
Op vrijdag 07 december 2001 16:15 schreef KIMBLE het volgende:

[..]

misschien niet in de baken gevlogen?
In die rooie cirkels bedoel je?

Ik kom er niet langs als ik GPS aanheb, want er werd mij gezegd dat het met GPS aan geen enkel probleem is... :)

• KIMBLE
Op vrijdag 07 december 2001 16:19 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

In die rooie cirkels bedoel je?

Ik kom er niet langs als ik GPS aanheb, want er werd mij gezegd dat het met GPS aan geen enkel probleem is... :)
:? , je moet gewoon die baken (rooie cirkels) invliegen en daarvoor al apr ingedrukt hebben

Verwijderd

Ik heb het plan om zeg maar een wereldreis te maken in fs2002.. is het mogelijk dat als ik ergens bij de gate ben dat ik een nieuw flightplan maak? Zodat ik alleen maar hoef te tanken, instellingen veranderen en hoppa, moven weer... Dus niet dat ik steeds create flight hoef te doen.... wie o wie kan me helpen..

THANX!

• Saekerhett
  • Nu online
Op vrijdag 07 december 2001 16:22 schreef KIMBLE het volgende:

[..]

:? , je moet gewoon die baken (rooie cirkels) invliegen en daarvoor al apr ingedrukt hebben
Ja, maar als de autopilot aanstaat kun je niet sturen..

En ik heb op jouw screenshots gezien dat je de AP pas uitschakelt als je bijna land.

• KIMBLE
Op vrijdag 07 december 2001 17:28 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Ja, maar als de autopilot aanstaat kun je niet sturen..

En ik heb op jouw screenshots gezien dat je de AP pas uitschakelt als je bijna land.
je kan toch de hdg veranderen!
Op vrijdag 07 december 2001 17:13 schreef terwee het volgende:
Ik heb het plan om zeg maar een wereldreis te maken in fs2002.. is het mogelijk dat als ik ergens bij de gate ben dat ik een nieuw flightplan maak? Zodat ik alleen maar hoef te tanken, instellingen veranderen en hoppa, moven weer... Dus niet dat ik steeds create flight hoef te doen.... wie o wie kan me helpen..

THANX!
tuurlijk

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 17:34 schreef KIMBLE het volgende:

[..]

je kan toch de hdg veranderen!
[..]

tuurlijk
hm.. kan ik niet zoveel mee met dit antwoord..

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Op vrijdag 07 december 2001 17:39 schreef terwee het volgende:

[..]

hm.. kan ik niet zoveel mee met dit antwoord..
Je moet je HDG instellen richting de "rode circels". HDG = heading = 1 - 360 graden..

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• Saekerhett
  • Nu online
Op vrijdag 07 december 2001 17:42 schreef bolk het volgende:

[..]

Je moet je HDG instellen richting de "rode circels". HDG = heading = 1 - 360 graden..
Dus HDG werkt ook icm de auto piloot en GPS ?

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Op vrijdag 07 december 2001 17:58 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Dus HDG werkt ook icm de auto piloot en GPS ?
HDG = de autpilot.. die zorgt voor de richting.. als je de HDG instelt op 360 dan zal je pal naar het noorden vliegen. 180 naar het zuiden etc.

Verwijderd

Stuur je plane op AUTO-PILOT richting landingsbaan.
Als je ILS ontvangt zet je AUTO-PILOT uit en zet je APROACH aan.
Wel je hoogte en snelheid handmatig regelen en je kleppen niet vergeten.
Ruim voor de landingsbaan begin je al met dalen en snelheid verminderen.
Zo simpel is het.

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Op vrijdag 07 december 2001 18:07 schreef Bamboe het volgende:
Stuur je plane op AUTO-PILOT richting landingsbaan.
Als je ILS ontvangt zet je AUTO-PILOT uit en zet je APROACH aan.
Wel je hoogte en snelheid handmatig regelen en je kleppen niet vergeten.
Zo simpel is het.
a/p master switch aan laten staan.. APR aan, snelheid regelen.. en de rest gaat vanzelf (glidescope) :)

Verwijderd

Oja Masterswitch aanlaten !!!

Verwijderd

Vlak voor de landingsbaan kun je alles uitzetten en proberen handmatig te landen.
Door steeds eerder alles uit te zetten bij je landingen heb je de APR later helemaal niet meer nodig.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 01:08

Pogostokje

* twiet *

GlideSLOPE is het :P

APR is ook een deel van de autopilot.
De HDG = Heading, dan vliegt 'ie de koers die je aangeeft. Ga je de glideslope volgen (links/rechts) dan moet 'ie op NAV. Wil je ook de verticale hoek laten regelen dan moet je naar APR.

Wat ik merk is dan mensen toch nog moeite hebben met het begrijpen hoe het ILS landen gaat. Hier nog een stukje uitleg, misschien voor de FAQ oid ...

Op de kaart is een rode cirkel een baken. Dat is niet belangrijk voor de ILS. De groene driehoekjes in het verlengde van een landingsbaan is het stuk waar de ILS werkzaam is. Als je daar in vliegt dan kan je via de ILS landen. Maar de automatische piloot in FS2002 pakt hem pas op als je hem ONDERSCHEPT. Dus, je moet er schuin en iets te laag invliegen, dan draait hij hem recht bij en zal dalen zodra de gewenste hoogte lager komt dan waarop jij vliegt.
Als je een IFR vlucht maakt en de aanwijzingen van de verkeersleiding volgt, zal je ook zo door hun worden uitgelijnd: je komt onder een hoek en iets 'te laag' op de baan af. Een typische hoek waarin je naar de baan geleidt wordt is rond de 20 graden. In real life wordt een hoek van 30 graden als het maximum gezien waaronder je nog een localizer kan onderscheppen zonder dat je zo ver doorschiet dat je eigenlijk al boven de baan vliegt voor je de juiste koers te pakken hebt.

Is dit duidelijk, of niet? Ik wil het graag nog verder uitleggen hoor, het is leuk spul als je het eenmaal doorhebt. *D

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• rdluca
  • Niet online
Op vrijdag 07 december 2001 16:12 schreef Saekerhett het volgende:

Stijg bijvoorbeeld op van Schiphol baan 01L. Stel je nav2 in op SPY (spykerboor) 113.30. Stijg op schakel over op autopilot: A/T F/D HDG SPD:250 ALT 7000 A/P. Op je kompas zie je nav2 in het groen aangegeven en of door te sturen of door middel van je HDG op de autopilot (die staat op nul en moet je naar de nav2 pijl toedraaien) stel je je koers naar SPY in. Boven SPY draai je wijzig je in HDG naar 103 deg. Je vliegt dan naar ADF LLS 326.0 Lelystad. Boven LLS draai je naar koers 200 en daal je naar 5000ft en daar ga je 210 vliegen. Je stelt je NAV1 op de ILS van Schiphol 27 en dat is 111.50 en course 270. Nav2 stel je in op PAM 117.80 (Pampus).
Als je koers 210 vliegt en de NAV2 pijl geeft aan dat PAM op koers 250 ligt begin je naar PAM toe te draaien zorg dat je uitkomt koers 260/265. Niet lang daarna zie je in je kompas de ILS verschijnen en kan je over op APP.

• Saekerhett
  • Nu online
Op vrijdag 07 december 2001 18:22 schreef rdluca het volgende:

[..]

Stijg bijvoorbeeld op van Schiphol baan 01L. Stel je nav2 in op SPY (spykerboor) 113.30. Stijg op schakel over op autopilot: A/T F/D HDG SPD:250 ALT 7000 A/P. Op je kompas zie je nav2 in het groen aangegeven en of door te sturen of door middel van je HDG op de autopilot (die staat op nul en moet je naar de nav2 pijl toedraaien) stel je je koers naar SPY in. Boven SPY draai je wijzig je in HDG naar 103 deg. Je vliegt dan naar ADF LLS 326.0 Lelystad. Boven LLS draai je naar koers 200 en daal je naar 5000ft en daar ga je 210 vliegen. Je stelt je NAV1 op de ILS van Schiphol 27 en dat is 111.50 en course 270. Nav2 stel je in op PAM 117.80 (Pampus).
Als je koers 210 vliegt en de NAV2 pijl geeft aan dat PAM op koers 250 ligt begin je naar PAM toe te draaien zorg dat je uitkomt koers 260/265. Niet lang daarna zie je in je kompas de ILS verschijnen en kan je over op APP.
Sorry, maar ik snap hier de ballen van |:(

Verwijderd

LOL

• Saekerhett
  • Nu online
Op vrijdag 07 december 2001 18:32 schreef Bamboe het volgende:
LOL

• rdluca
  • Niet online
:(

Verwijderd

Zeg, jongens, wat vinden jullie nou van m'n pdf'je? Ik dacht allemaal reacties te krijgen van 'Oooh' en 'Aaaah' (daar doe je 't toch voor, uiteindelijk :)), maar nee hoor.
Of hebben jullie 'm gemist?
ILS voor beginners (rechtsklikken en Doel opslaan als..., anders werkt het niet, volgens mij.)

• rdluca
  • Niet online
:+

• KIMBLE
Op vrijdag 07 december 2001 18:36 schreef hellogoodbye het volgende:
Zeg, jongens, wat vinden jullie nou van m'n pdf'je? Ik dacht allemaal reacties te krijgen van 'Oooh' en 'Aaaah' (daar doe je 't toch voor, uiteindelijk :)), maar nee hoor.
ILS voor beginners (rechtsklikken en Doel opslaan als..., anders werkt het niet, volgens mij.)
hijs kewl ja

Verwijderd

Oohhhhhhhhhhhhh
Aaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhh

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Op vrijdag 07 december 2001 18:53 schreef Bamboe het volgende:
Oohhhhhhhhhhhhh
Aaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhh
:?

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 18:05 schreef bolk het volgende:

[..]

HDG = de autpilot.. die zorgt voor de richting.. als je de HDG instelt op 360 dan zal je pal naar het noorden vliegen. 180 naar het zuiden etc.
Dit was voor mij wel duidelijk.. maar is het niet mogelijk om een nieuwe IFR te maken als je geland bent, aan de gate staat en weer ergens anders heen wil??

• ND863
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

nope

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 18:53 schreef Bamboe het volgende:
Oohhhhhhhhhhhhh
Aaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhh
:o

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Op vrijdag 07 december 2001 19:48 schreef terwee het volgende:

[..]

Dit was voor mij wel duidelijk.. maar is het niet mogelijk om een nieuwe IFR te maken als je geland bent, aan de gate staat en weer ergens anders heen wil??
nee :(

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 19:48 schreef terwee het volgende:
Zou ook niet erg realistisch zijn, vind je wel? In het echt stappen de piloten ook wel ff uit de cockpit na een lange vlucht! In FS stap je uit de cockpit door End flight te kiezen. Daarna plan je de volgende etappe. Wat ik al zei: wel zo realistich. Waarom wil je per se alleen maar tanken en weer verder?

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 23:17 schreef hellogoodbye het volgende:

[..]

Zou ook niet erg realistisch zijn, vind je wel? In het echt stappen de piloten ook wel ff uit de cockpit na een lange vlucht! In FS stap je uit de cockpit door End flight te kiezen. Daarna plan je de volgende etappe. Wat ik al zei: wel zo realistich. Waarom wil je per se alleen maar tanken en weer verder?
Leek me gewoon leuk, maar je hebt op zich ook wel gelijk. Maar goed laat verder maar. Ga weer even verder met mijn vlucht naar St Maarten.. landen met een Airbus 380... zal erg lastig worden, maar worth trying.. :)

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Op vrijdag 07 december 2001 23:26 schreef terwee het volgende:

[..]

Leek me gewoon leuk, maar je hebt op zich ook wel gelijk. Maar goed laat verder maar. Ga weer even verder met mijn vlucht naar St Maarten.. landen met een Airbus 380... zal erg lastig worden, maar worth trying.. :)
we willen wel pics :)

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 18:36 schreef hellogoodbye het volgende:
Heel goed van je! :)....alleen heb ik het niet meer nodig :P

• Freak187
Ander vraagje: Ik heb net een freeware kist gedownload, een KLM 747. Hij heeft een mooi panel, alleen de motoren hoor je niet. Ik hoor de ATC, ik hoor de flaps en gear en ga zo maar door. Maar geen motoren. Ik heb al van de standaart 747 kist de sound.cfg gecopy-paste naar die nieuwe 747 maar dat doet ook niks.
Hoe kan ik dit oplossen?

Kia Niro-EV 2024

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Op zaterdag 08 december 2001 12:08 schreef Freak187 het volgende:
Ander vraagje: Ik heb net een freeware kist gedownload, een KLM 747. Hij heeft een mooi panel, alleen de motoren hoor je niet. Ik hoor de ATC, ik hoor de flaps en gear en ga zo maar door. Maar geen motoren. Ik heb al van de standaart 747 kist de sound.cfg gecopy-paste naar die nieuwe 747 maar dat doet ook niks.
Hoe kan ik dit oplossen?
Ik heb geen idee. Misschien kan je beter je vraag ff in het grote topic stellen daar geef ik je meer kans :)

Verwijderd

hmpf. ik heb er nog steeds wat problemen mee

1) Moet je zelf naar de rode ringetjes toevliegen, of kan/doet de auto-pilot dat?
2) Als de auto-pilot dit zelf kan, hoe zorg ik ervoor dat ie dan ook werkelijk ernaartoe vliegt?
3) Als ik bij de rode ringetjes ben, neem ik aan dat ik de groene "lijn" moet volgen, maar ik heb zelf gemerkt dat je met APR niet veel hoeft te doen en de AP het voor je regelt. Ik had het echter net gedaan en wat gebeurde er? Hij volgde wel de baan, maar hij zat véél te hoog

meer tips? :)
kvind die FAQ van KIMBLE niet al te duidelijk

• KIMBLE
Op zaterdag 15 december 2001 14:33 schreef hicham het volgende:

1) Moet je zelf naar de rode ringetjes toevliegen, of kan/doet de auto-pilot dat?
dat moet je wel instellen
2) Als de auto-pilot dit zelf kan, hoe zorg ik ervoor dat ie dan ook werkelijk ernaartoe vliegt?
door de hdg in te stellen
3) Als ik bij de rode ringetjes ben, neem ik aan dat ik de groene "lijn" moet volgen, maar ik heb zelf gemerkt dat je met APR niet veel hoeft te doen en de AP het voor je regelt. Ik had het echter net gedaan en wat gebeurde er? Hij volgde wel de baan, maar hij zat véél te hoog
hoe hoog?
L*LHOOFD

• rdluca
  • Niet online
Op zaterdag 15 december 2001 14:33 schreef hicham het volgende:

Op welke baan probeer je te landen en op hoe hoog vlieg je over de rode dingetjes?

Verwijderd

Op zaterdag 15 december 2001 15:39 schreef rdluca het volgende:

[..]

Op welke baan probeer je te landen en op hoe hoog vlieg je over de rode dingetjes?
rwy 6 van schiphol
KIMBLE, kritiek verboden? :)

ik zat op ongeveer 2500 ft denk ik (toen ik door rode dingetjes ging) en ik zat al boven de baan terwijl ie nog op 1000 ft zat. Maar ik kan ook iets anders fout hebben gedaan want daarvoor lukte het wel.

ik ga zo weer proberen
ik houd u op de hoogte ;)

• KIMBLE
Op zaterdag 15 december 2001 17:51 schreef hicham het volgende:

[..]

rwy 6 van schiphol
KIMBLE, kritiek verboden? :)
ja! :P

ik zat op ongeveer 2500 ft denk ik (toen ik door rode dingetjes ging) en ik zat al boven de baan terwijl ie nog op 1000 ft zat. Maar ik kan ook iets anders fout hebben gedaan want daarvoor lukte het wel.

ik ga zo weer proberen
ik houd u op de hoogte ;)
hoe hard vloog je erin 180/200/220 kts :?
en het kan ook gewoon een bug zijn dus je kan ook ff een andere rwy proberen

Verwijderd

het lukt me onderhand wel een beetje
oefening baart kunst ;)

wist je trouwens dat je een mooie FAQ hebt KIMBLE ?

:P :P :+

• KIMBLE
Op zondag 16 december 2001 13:16 schreef hicham het volgende:
het lukt me onderhand wel een beetje
oefening baart kunst ;)

wist je trouwens dat je een mooie FAQ hebt KIMBLE ?

:P :P :+
ok

ja he 8-)

Verwijderd

Hallo allemaal,

Wat ben ik onder de indruk van dit alles.
Ik als newbie moet nog veel leren. Ik heb het eens geprobeert dit uit te voeren tijdens een vlucht maar.... :+
ja je raad het al...ik moet eerst maar eens oefenen voor ik met zo'n mooie kist ga vliegen.

In ieder geval ik heb wel al veel geleerd van jullie. :)

• El Marcos
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

El Marcos

Ich bin ein Berliner!

Leuk die faq van Kimble, heb ik veel aan gehad... :)

Maar volgens mij doe ik iets niet goed ofzo (of er zit een bug in fs2002), want als ik namelijk zover tot de landingsbaan genaderd ben dat de indicator voor de glideslope begint te zakken tot het midden, waarna dus het 'alt' lampje in de auto-pilot uitgaat, hoort het vliegtuig dan niet die glideslope enigszins te volgen???
Als ik de glideslope onderschep volgt hij hem misschien een seconde en daarna zakt ie veel te snel, zodat ik al vrijwel vanaf het begin gedoemd ben de pitch enorm bij te sturen (en dan praat ik echt over de joystick helemaal naar achter trekken). :7

Dat hoort toch niet?? :?

jaja, het is toch wat...

• ND863

ND863

Op vrijdag 21 december 2001 19:39 schreef mvdg het volgende:
Leuk die faq van Kimble, heb ik veel aan gehad... :)

Maar volgens mij doe ik iets niet goed ofzo (of er zit een bug in fs2002), want als ik namelijk zover tot de landingsbaan genaderd ben dat de indicator voor de glideslope begint te zakken tot het midden, waarna dus het 'alt' lampje in de auto-pilot uitgaat, hoort het vliegtuig dan niet die glideslope enigszins te volgen???
Als ik de glideslope onderschep volgt hij hem misschien een seconde en daarna zakt ie veel te snel, zodat ik al vrijwel vanaf het begin gedoemd ben de pitch enorm bij te sturen (en dan praat ik echt over de joystick helemaal naar achter trekken). :7

Dat heb ik nou ook precies. Iemand een oplossing?

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06:37
Op vrijdag 21 december 2001 19:39 schreef mvdg het volgende:

Voldoende/juiste snelheid? Flaps? Spoilers onder 1000ft ingeklapt?

• rdluca
  • Niet online
heb je dat ook als je 180 vliegt op het moment de glide slope actief wordt

• ND863

ND863

zelfs als ik langzamer vlieg, dan krijg je die probleem ook.

• rdluca
  • Niet online
juist niet te langzaam vliegen. Als je de glideslope op 3000ft pakt 180 vliegen en zodra je neus naar benee gaat 170 flaps5. Dan moet het beter gaan

• rdluca
  • Niet online
De autopilot van FS2002 volgt de Glide Slope veel slechter dan die van FS2000. Hopelijk iets voor de FS2002 patch.

• ND863

ND863

ow, moet je dan pas Flaps 5 doen. Ik heb namelijk altijd eerder al flaps5 staan |:(

• El Marcos
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

El Marcos

Ich bin ein Berliner!

nou ik heb geloof ik eindelijk door wat ik fout deed, ik had te veel brandstof bij me (ik realiseerde me niet dat dat veel zou uitmaken |:( |:( :P ... ). Ik probeerde iedere keer te landen met een nagenoeg volle tank... :+

Nu volgt de a.p. de glideslope in ieder geval veeeeeeel beter, hij stort niet meer als een baksteen neer. :)

jaja, het is toch wat...

• KIMBLE
Op vrijdag 04 januari 2002 20:40 schreef mvdg het volgende:
nou ik heb geloof ik eindelijk door wat ik fout deed, ik had te veel brandstof bij me (ik realiseerde me niet dat dat veel zou uitmaken |:( |:( :P ... ). Ik probeerde iedere keer te landen met een nagenoeg volle tank... :+

Nu volgt de a.p. de glideslope in ieder geval veeeeeeel beter, hij stort niet meer als een baksteen neer. :)
;)

Verwijderd

Misschien zijn deze vragen overbodig :+, of al geweest bij een topic.

1. Als ik een vluchtplan gemaakt heb en ik volg de groene GPS lijn met mijn AP aan en de HDG ingevuld kom ik niet recht voor de landingsbaan, ondanks dat ik op 2995 Alt. of lager zit en de Apr. heb aanstaan.....moet ik toch veel bijsturen om er recht voor te komen ( is dit normaal ? ), wat zorgt dat ik wat zenuwachtig en onhandig moet bijsturen en het fout gaat :+ zeker bij online vluchten is dat wat knullig. Uiteraard zal ik moeten oefenen maar kan mij iemand helpen.?
SOS SOS SOS :O

2. Soms heb ik ook dat de landingsbaan hoger ligt dan de 0 op de alt. meter, waar kan ik aflezen hoe hoog de landingsbaan ligt waar ik naartoe vlieg.?

• Paniohitus
  • Laatst online: 22-01 18:13

Paniohitus

Paniohitus

dan zit je dus in het juiste topic om te lezen hoe je er dus recht voor kan komen... (gebruik maken van ILS)

BF1: Don-Panio

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 22:12 schreef FlightFisH het volgende:
Misschien zijn deze vragen overbodig :+, of al geweest bij een topic.

1. Als ik een vluchtplan gemaakt heb en ik volg de groene GPS lijn met mijn AP aan en de HDG ingevuld kom ik niet recht voor de landingsbaan, ondanks dat ik op 2995 Alt. of lager zit en de Apr. heb aanstaan.....moet ik toch veel bijsturen om er recht voor te komen ( is dit normaal ? ), wat zorgt dat ik wat zenuwachtig en onhandig moet bijsturen en het fout gaat :+ zeker bij online vluchten is dat wat knullig. Uiteraard zal ik moeten oefenen maar kan mij iemand helpen.?
SOS SOS SOS :O

2. Soms heb ik ook dat de landingsbaan hoger ligt dan de 0 op de alt. meter, waar kan ik aflezen hoe hoog de landingsbaan ligt waar ik naartoe vlieg.?

1. Ten eerste: die 2995 die ATC altijd omroept, heeft te maken met je barometer (eh... dacht ik): het heeft in ieder geval NIETS te maken met de hoogte die moet vliegen!!! Je kan het beste onder de glideslope invliegen (tussen de 2000 en 2500 of zo).
Ten tweede: je moet hdg en alt aan hebben in je ap: als je de ils pijltjes ziet verschijnen, zet je de approach aan: als die de localizer intercept, zal de hdg vanzelf uigaa; en als die de glideslope intercept, zal de alt vanzelf uitgaan. Bij mij zorgt ATC er altijd voor dat ik de ils vanuit een goede hoek benader: de approach werkt het beste als hij de ils vanuit een hoek benadert.

2. Ga naar de map en klik op de baan waar je gaat landen: daar staat hoe hoog hij in werkelijkheid ligt: zelden zal die precies op 0 liggen! Een baan in Himalaya bijvoorbeeld...

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:34

Potatoman

koniwa

BTW Kimble, het is misschien wel handig om in je FAQ te zetten dat het nav/gps switchje op nav moet staan. Het is mij in mijn beginperiode (nu niet meer gelukkig :) )vaak gebeurd dat ik dat was vergeten |:(

The cyclographing developer

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 23:34 schreef hellogoodbye het volgende:

[..]

1. Ten eerste: die 2995 die ATC altijd omroept, heeft te maken met je barometer (eh... dacht ik): het heeft in ieder geval NIETS te maken met de hoogte die moet vliegen!!! Je kan het beste onder de glideslope invliegen (tussen de 2000 en 2500 of zo).
Ten tweede: je moet hdg en alt aan hebben in je ap: als je de ils pijltjes ziet verschijnen, zet je de approach aan: als die de localizer intercept, zal de hdg vanzelf uigaa; en als die de glideslope intercept, zal de alt vanzelf uitgaan. Bij mij zorgt ATC er altijd voor dat ik de ils vanuit een goede hoek benader: de approach werkt het beste als hij de ils vanuit een hoek benadert.

2. Ga naar de map en klik op de baan waar je gaat landen: daar staat hoe hoog hij in werkelijkheid ligt: zelden zal die precies op 0 liggen! Een baan in Himalaya bijvoorbeeld...
Tnx HELLO :+

Ik heb het geprobeert samen met SheiK in een vluchtje hier thuis en inderdaad gaat al een stuk beter maar ik moet blijven oefenen.:)
Op het moment dat hij blijft cirkelen boven de landingsbaan betekent dat ik nog geen toestemming heb om de plane neer te zetten.?
En wat betekenen dan die witte/ gele en blauwe buttons links van panel van standaard 737 plane.? ( deze gaan ook even aan en uit bij het in en uitlaten van de wielen, ( of moet ik zeggen landingsgestel )).

p.s. het gaat wel al een stuk beter *D
Pagina: 1 2 Laatste