Hoe ziet jouw semi-professionele thuisstudio eruit

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 6.780 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-09 22:34
Op donderdag 31 januari 2002 22:08 schreef nikao het volgende:

hmmz..werkt ie dan wel met celeron? (of is dit domme vraag :? )
De Celeron is echt 100% Pentium-compatible.
Da's tenminste iets waarvan ik meer verstand heb dan geluidskaarten ;)

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

idd :)
en slecht issie niet :)
mijn huidige celly werkt beter dan welke p3 dan ook :P
naja.misschien overdreven.maar goed >:)

met software kan je idd enorm veel doen,.. dat ben ik helemaal mee eens.. maar toch... ten 1e..is het gewoon geil om al die dingetjes te hebben staan :P
maar et kost veel jah.. 2. Het belast je cpu enorm..dus als ik bijvorbeeld met zn 3en gitaar ga spelen..en opnemen op de pc, kan dat niet zomaar als je gescheiden kanalen wilt hebben.. en wil je dan nog goeie effeten eroverheen opnemen terwijle je cpu enorm belast al word,.. is het toch wel fijn om externe fx apparaten te hebben..en stel je voor.ik wil binnenkort wat live gaan doen.. (trance live sessie) en laat et dan allemaal maar eens van je cpu afhangen ;( (windoos he ;) ..vandaar.. verder vind ik het fijn om alles binnen handbereik te hebben met een mengtafel.. tja..wat ik heb staan is nou ook niet echt wat je zegt,..dat kan je op dwe computer doen..
ik heb een line6je staan.. voorversterker voor gitaren..dat kan je nou niet echt op de computer doen.. weleens geprobeert, maar dat klinkt gewoon niet.
maar wua dance/trance/techno etc kan je erg veel met reason doen. maar zoals ik al zei... voor live sets is het niets

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:17

w00Dy

Make soap, not war

Op vrijdag 01 februari 2002 00:32 schreef Zynth het volgende:
een studio is eigenlijk een beetje onzin.
Helemaal als je een beetje gek met computers bent, want tja;
wat hardware kan, kan software ook.
Mja, mag jij mij eens vertellen welk programma je gebruikt om realtime een compressor of wat dan ook over de zooi te gooien
even voor de critici:
ik heb een kennis die fulltime in een studio werkt,
en toen ik hem een cd gaf met mijn muziek, vroeg hij of hij de naam van de studio mocht hebben waar ik mijn cd had opgenomen. de kwaliteit is gewoon top. :)
Ja, jij hebt geen last van ruis, alles wordt verricht in de pcbak.
dit hele verhaal geldt natuurlijk niet als je muziek van een band op wil nemen ofzow :) dit gaat puur even om de "lonely artist".
Met menig goeddunken reken ik mezelf bij die eerste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

jep..
voorde lonely ranger,.. is alles wel op de pc te doen... naja..erdelijk..
maar goed..als je idd met andere doet enzo..of met meerdere trance gaat maken kan je niet 1 apparaat met zen 3-en besturen ofzow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 22:52 schreef nikao het volgende:
weet je zo of ze bij feedback die dingen ook operationeel hebben staan?..zodat je zelf kunt beoordelen?.. lijkt me wel interessant....
Nopez, ben er vandaag nog geweest :)
Toevallig ook aan het kijken/informeren naar een goede geluidskaart. Ik heb wel ogen naar een Creamware Luna met evt. een 8 i/o breakbox.
Een inca88 is misschien ook wel wat voor mij, maar dan moet ik eerst weten of die kaart echt multiclient is (wil nml. Reaktor en GigaSampler op een client-pc draaien, terwijl ik sequence met Cubase VST op een notebook).
Daarbij moeten de GSIF en MME/DirectSound drivers dus naast elkaar kunnen werken.

De Creamware kaarten (Luna en PowerSampler) hebben trouwens 3 DSP's onboard. Wel erg vet om zo bijvoorbeeld effecten of compressie toe te passen (routen van externe apparatuur kan natuurlijk ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus mijn visie:
allemaal van die dure kassies in een 19" rack is niet echt nodig. Het kost bakken met geld, terwijl je de dingen die je echt nodig hebt, ook op softwaregebied kan vinden, in zeer goede kwaliteit. De enige studiohardware die WEL erg handig is, is:
een mengpaneel(tje), en een koele synth-module...

dit hele verhaal geldt natuurlijk niet als je muziek van een band op wil nemen ofzow :) dit gaat puur even om de "lonely artist".
Mee eens, maar het heeft 0 charme. Ik ben een knoppenfreak en zal altijd de dure apparatuur blijven kopen. Ik gebruik geen softsynths, helemaal 0, want er is niks dat ik met de échte synths niet kan. Ik heb liever mijn kamertje volstaan met een zooi synths en modules dan 3 PC'tjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indrukwekkend allemaal hierzo... :9~ zo zie je maar weer dat ik nog heel lang moet sparen. Maargoed... Zal ik mijn bijmekaar geraapte zooitje maar es ff opnoemen.

Op het moment nog een gewone Athlon 800, 576 mbram, daarin een Sb Audigy. Verder krijg ik binnen een week of twee een Roland master keyboard. Monitoren heb ik nog niet echt, daarvoor in de plaats gebruik ik een Quad 44 voorversterker en 303 eindversterker met daaraan 2 Philips luchtkamerdruk luidsprekers. Een 8 kanaals mixertje komt er ook aan, maar dat duurt nog ff. Ik heb al twee microfoons, een Shure en een Tenlux, maarja zonder mixer kun je daar ook nog niet veel mee.

't is nog lang geen studio, maar langzamerhand begint het een beetje vorm te krijgen en ik probeer zoveel mogelijk van mijn oom te leren, want die heeft zelf wel een studio (maar die is proffesioneel)

Nog een vraagje: Weet iemand wat goede en vooral niet te dure passieve monitoren zijn voor op mijn versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op vrijdag 01 februari 2002 16:13 schreef speedphreak het volgende:

[..]

Nopez, ben er vandaag nog geweest :)
Toevallig ook aan het kijken/informeren naar een goede geluidskaart. Ik heb wel ogen naar een Creamware Luna met evt. een 8 i/o breakbox.
Een inca88 is misschien ook wel wat voor mij, maar dan moet ik eerst weten of die kaart echt multiclient is (wil nml. Reaktor en GigaSampler op een client-pc draaien, terwijl ik sequence met Cubase VST op een notebook).
Daarbij moeten de GSIF en MME/DirectSound drivers dus naast elkaar kunnen werken.

De Creamware kaarten (Luna en PowerSampler) hebben trouwens 3 DSP's onboard. Wel erg vet om zo bijvoorbeeld effecten of compressie toe te passen (routen van externe apparatuur kan natuurlijk ook).
uhmz... leg nader uit?
client pc wattes?
wil je dat je die programma's vanaf andere pc's laten afspelen en dan met midi verbinden met de hoofd pc? dat moet toch wel lukken

Ik dacht dat geen enkele geluisdkaart ASIO en MME tegelijk kon.. MME is dus dat wat meestal op de kaart zelf zit..en die ASIO drivers worden gebruik voor de breakoutbox.
Dus ik denk neit dat je die samen kan gebruiken..
ik weet wel dat je met reaktor, je meerdere in/outs kan gebruiken.. evenals reason en de rest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 17:08 schreef gitaarwerk het volgende:

[..]

uhmz... leg nader uit?
client pc wattes?
wil je dat je die programma's vanaf andere pc's laten afspelen en dan met midi verbinden met de hoofd pc? dat moet toch wel lukken
Inderdaad. Dus cubase VST ga ik op mijn notebook draaien. Daarnaast een client-pc met GigaStudio en Reaktor. Die pc is dan alleen met een midikabel verbonden met de notebook.
Dat gaat ook wel lukken.
Ik dacht dat geen enkele geluisdkaart ASIO en MME tegelijk kon.. MME is dus dat wat meestal op de kaart zelf zit..en die ASIO drivers worden gebruik voor de breakoutbox.
Dus ik denk neit dat je die samen kan gebruiken..
ik weet wel dat je met reaktor, je meerdere in/outs kan gebruiken.. evenals reason en de rest :)
Met een (real) multiclient geluidskaarten kun je (bijvoorbeeld) GSIF en MME/DirectSound drivers tegelijk gebruiken.
Wat ik dus wil gaan doen is GigaStudio assignen aan output 1 t/m 6 (gebruik makend van GSIF drivers) en Reaktor assignen aan output 7 & 8 (gebruik makend van MME drivers).
De echosys kaarten kunnen dit bijvoorbeeld. Ik zou dus ook graag willen weten of die Inca88 dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Ik heb voorlopig de keuze gemaakt om alleen analoge synths aan te schaffen (dus geen VA's of digitale synths), en de samples en digitale synths in mijn PC te houden. Mijn Sek'd Siena heeft in ieder geval genoeg outputs om gecombineerd met het outboard spul om uit de voeten te kunnen.

Ik zie het nut niet in van een Waldorf XT of Yamaha DX-7 als je respectievelelijk de PPG Wave en de FM7 VSTi's hebt, die misschien nog wel beter klinken dan het origineel. Alleen Reaktor ga ik wel gebruiken voor de 'freaky shit', hoewel dat toch een VA is.

Wel hebben sommige oude digitale synths en samplers een analoog filter, en dat gecombineerd met 8 of 12 bit sample kwaliteit heeft ook weer zo z'n charme.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op vrijdag 01 februari 2002 17:49 schreef speedphreak het volgende:
Met een (real) multiclient geluidskaarten kun je (bijvoorbeeld) GSIF en MME/DirectSound drivers tegelijk gebruiken.
Wat ik dus wil gaan doen is GigaStudio assignen aan output 1 t/m 6 (gebruik makend van GSIF drivers) en Reaktor assignen aan output 7 & 8 (gebruik makend van MME drivers).
De echosys kaarten kunnen dit bijvoorbeeld. Ik zou dus ook graag willen weten of die Inca88 dat kan.
ff mailen die audiotrak dus :)

ik gebruik in mijn studio(tje) het programma Reaktor en FM7
qua mogelijkheden is reaktor natuurlijk veel meer, maar is erg ingewikkeld..vind ik tenminste

ik gebruik lekker fm7,..is ook wat minder cpu vretend..
en ik maak er geweldige geluiden mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Als je de FM7 kicken vindt dan moet je de PPG Wave ook zeker een keer proberen. Beetje rare interface in het begin maar je krijgt er ongelofelijk vette geluiden uit.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 18:17 schreef MrRudi het volgende:

[..]

De basis...een uur of twee. Volledig nummer, 2 weken. Daarna is het nog 100 keer herzien, stukken opnieuw maken en afmixen. Totaal: half jaar per nummer.

Dat klinkt veel, maar ik werk gemiddeld aan 5 nummers tegelijk, zit ik even vast met het ene nummer, dan ga ik door met het volgende. En 2 maanden nadat ik een nummer "af" heb, luister ik het weer een keer en verbeter dan weer een hele zooi. Daarbij wil ik even opmerken dat ik aardig complexe muziek aan het maken ben op het moment, en dat de inspiratie met vlagen komt ;(

Demo Mix van 5 nummers
Klinkt inderdaad goed, maar probeer het wat strakker/minder flangen te houden, slechts een suggestie van een audiofanaat die z,n mooie spulletjes de deur uit heeft gedaan :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 18:27 schreef gitaarwerk het volgende:

[..]

ff mailen die audiotrak dus :)

ik gebruik in mijn studio(tje) het programma Reaktor en FM7
qua mogelijkheden is reaktor natuurlijk veel meer, maar is erg ingewikkeld..vind ik tenminste
Voor REaktor gebruik ik gewoon de standaard modules/instruments. VOldoet voor mij prima.

Trouwens, de DSP24 + DSP2000 http://www.staudio.nl lijkt mij ook wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

zeker :)
hoe dur is die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Een paar posts terug de vraag omtrent de Behringer Truth B2031, hoe ze zijn.

Ik heb ze zelf (nog) niet, maar wel aandachtig beluisterd (met officiele High-End test CD). Ik vond ze erg goed klinken voor hun prijsklasse, beter dan de Spirit Absolute 2. Het middengebied van de Truth klinkt erg goed, lage gebied is ook goed, en hoge gebied klonk naar mijn idee ook vrij goed, al hoewel ik wat vaker heb gehoord dat mensen het hoog te hard vonden.

Ik ben er zelf in ieder geval best te spreken over, maar ik kan niet echt een supergoed oordeel geven, ik heb ze bij elkaar maar een uurtje beluisterd bij Feedback...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

uurtje is wel veel..ligt er ook aan met welke muziek stylen..

ik vond die absolute 2 al enorm goed :)
en als die behringer dingen beter zijn :)
jah..makkelijk is het dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. RiPsaw
  • Niet online
Ik heb hem met vanalles geluisterd. Voornamelijk wat jazz cd's die ik goed ken, maar dus ook die High-End audio test CD (geleend van een echte Audiofiel). Daar staan gewoon een paar hele speciale goeie opnames op die vanalles laten horen. Klonk allemaal erg goed. Er staat daar o.a. een piccolo op die op goedkopere speakers vaak beroerd klinkt: het is een hoog, schel en hard geluid. Op de Truth's klonk het goed vond ik.

De Spirit Abs 2 mist toch wel het een en ander in het midden en midden-laag gebied vind ik. Datzelfde geld voor de Abs Zero.
In hun prijsklasse zijn de Truth's op dit moment een van de betere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een studio is eigenlijk een beetje onzin.
Helemaal als je een beetje gek met computers bent, want tja;
wat hardware kan, kan software ook.

Wat ik heb staan:
GEM WK6 keyboard
Casio CT-656 (brak ding)
Roland EP-7IIe digitale piano.
Duron 650@800 met 384MB RAM en een SB PCI64 soundcard (fl. 40,- :))

dus mijn visie:
allemaal van die dure kassies in een 19" rack is niet echt nodig. Het kost bakken met geld, terwijl je de dingen die je echt nodig hebt, ook op softwaregebied kan vinden, in zeer goede kwaliteit. De enige studiohardware die WEL erg handig is, is:
een mengpaneel(tje), en een koele synth-module...

[afbeelding]
[afbeelding]
Met deze mening ben ik het absoluut niet eens. Tuurlijk kun je veel met software en een goede pc bereiken maar je kunt nog zoveel monitoren prikken, het overzicht wordt er niet beter op. Probeer eens de audiomixer, sequencer, het effectrack en een paar Vst instruments op je monitor te toveren zonder dat je het overzicht uit het oog verliest. Imho verhinderd dit het spontaan muziekmaken.

Verder kun je software modules wat minder makkelijk tweaken. Op m'n Nord Modular kan ik bijvoorbeeld onder het spelen gelijk even aan de knoppen draaien wat het creeeren van geluiden makkelijker maakt dan wanneer ik deze 18 draaiknoppen met 1 muis zou moeten bedienen.

Overigens wil ik opmerken dat bijna ieder apparaat tegenwoordig een OS heeft... software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

jep...een muis is slechts 1 langzame hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zynth
  • Laatst online: 02-09 18:43
ff antwoord op de vraag van w00DY;

http://www.guitar-fxbox.com/

nice stukkie software hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geef mij maar flanger met een lekkere VETTE draai knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op zaterdag 02 februari 2002 02:04 schreef Zynth het volgende:
ff antwoord op de vraag van w00DY;

http://www.guitar-fxbox.com/

nice stukkie software hoor :)
\

ik ken dat ding... :'(
brakke software..
je kan nog steeds geen ruk doen met gitaar op de pc,...
wel via hardware naturliujk..
ik ben daar wel heel erg in thuis..geluiden van gitaar etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
heb nog niemand over de sony's gehoord waar ik eerder naar vroeg :).. die MSP5's.. zijn die te vergelijken met de behringers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat veel mensen vergeten is dat software ook veel geld kost.
Het 'voordeel' aan software is dat je het zo kunt downloaden en dus makkelijk kan gebruiken in producties terwijl je op die manier geld uitspaart, maar laten we even veronderstellen dat je ook al je software legaal koopt, net als je hardware moet kopen, dan mag je ook flink diep in je porto graaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op dinsdag 05 februari 2002 11:13 schreef Six4Eight het volgende:
Het 'voordeel' aan software is dat je het zo kunt downloaden en dus makkelijk kan gebruiken in producties terwijl je op die manier geld uitspaart, maar laten we even veronderstellen dat je ook al je software legaal koopt, net als je hardware moet kopen, dan mag je ook flink diep in je porto graaien.
helemaal juist..
en ik oe teerlijk toegeven dat ik niets koop ..slecht enkele..
ja..dan heb je wel een goedkope studio >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Software neemt geen ruimte in. Software heeft geen kabels.

Hardware heeft knoppen. Hardware levert over het algemeen meer op bij verkoop.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 05 februari 2002 13:41 schreef gitaarwerk het volgende:

[..]

helemaal juist..
en ik oe teerlijk toegeven dat ik niets koop ..slecht enkele..
ja..dan heb je wel een goedkope studio >:)
Dan quote ik als reactie daarop even een stukje uit Interface:
[..]Gisteren kwam het bericht binnen dat Reaktor 3 was gekraakt, wat een grote klap voor ons was. We hebben heel lang overwogen of we met een hardware dongle zouden gaan werken, omdat de nadelen (incompatibiliteit, hogere kosten, lastig voor gebruikers) hiervan ons groter leken dan de voordelen (goede beveiliging). Het feit dat al onze producten gekraakt worden dwong ons hier echter toe. Toen gisteren bleek dat dit ook niet voldoet, zag ik het zelfs zo somber in dat ik er helemaal mee op wilde houden.
[..]
Als je een softwarepakket veel gebruikt en er misschien zelfs geld mee verdient door het te gebruiken, steun dan de ontwikkeling ervan door het aan te schaffen, anders stopt de fabrikant met het pakket en uiteindelijk sta je dan zelf met lege handen.
[..]
Laten we hopen dat de piraterij in de software industrie intussen Native Instruments niet fataal wordt, dan kunnen we in de toekomst nog veel leuks van ze verwachten.
Zet je wel te denken of nie dan?

ja ik heb CakeWalk 9 Pro Audio origineel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ehhe.. jah..maar kijk..als je et echt productief gaat gebruiken vind ik het een ander verhaal..
als ik echt live trance maak etc of wat dan ook..en ik ag er wat mee verdienen,..ben ik bereid om et te kopen..
dat lijkt me logisch.maar zolang ik et voor men plezier doe... en geen geld verdien...sterker nog,.alles em alleen maar geld kost, en magix gewoon zuigt,... bennik niet van plan dat soort dingen snel te kopen..

maar als ik er geld mee kan verdienen, dan ben ik bereid om die producten te kopen,..maar alleen zodra ik wat extra hardware heb (nieuwe geluidskaart / atm interface etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Helemaal mee eens, ik gebruik nu o.a. Nuendo, CubaseVST32, Logic Audio en nog wat pakketjes gewoon als een soort van trial versie. Als je zoiets wil aanschaffen, ga je niet over één nacht ijs, ik wil eerst weten welk pakket voor mij het beste is en daar kom je alleen achter door ze te gebruiken in produktiesituaties. Het prijsverschil tussen software en hardware is toch nog best groot vind ik, als je nagaat dat CubaseVST32 nog geen fl.1000,- kost en Nuendo iets van fl2500,-, koop daar een goede geluidskaart bij en, okee, een pc. Dan ben je voor onder de fl.6000,- redelijk compleet. Koop dezelfde kwaliteit/mogelijkheden aan hardware en je bent gauw tienduizenden euro's kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer ik een stuk software goed vindt, heb ik het er absoluut wat centen voor over. Ook al gebruik ik het als hobby. Ik begrijp heus wel dat software niet tastbaar is, vandaar dat veel mensen er geen geld voor over hebben. Maar denk eens na: de bedrijven die het ontwikkelen hebben goede apparatuur en werknemers nodig. Ze moeten tevens blijven investeren in kennis. Reclame kost klauwen met geld. Wanneer alleen professionele mensen betalen, overleeft een bedrijf als ProTools het wel, maar softwarebedrijven als Steinberg, Emagic en Native Instruments zullen op het randje komen te staan van overleven. En Magix? Zijn er mensen in het profi circuit die hun pakketen gebruiken? Denk dat ze de deuren gelijk dicht kunnen doen.

Wanneer je bedenkt dat je een tennisracket koopt, zonder dat je Pete Sampras bent, waarom dan niet een stukje software?

Het enige waar ik wel een dobber aan over heb gehouden was Cubase VST. Ik had er letterlijk een haat liefde verhouding mee. Het werkt erg overzichtelijk, maar die bugs die er iedere keer inzaten na een nieuwe release. Die Steinberg gasten zijn door duizenden platgemailed. Keer op keer. Uit wanhoop heb ik een multitracker gehaald en VST verpatst. Op deze manier werd ik gelijk gedwongen wat meer creatief met de muziek te zijn ipv de techniek. Maar goed, nu er wat meer apparatuur staat wordt ik toch een beetje gedwongen terug naar software te gaan om de kosten enigszins in de perken te houden. Ben hard aan het twijfelen of ik Logic ga proberen of dat ik weer Vst neem. De tijd zal het leren, maar betalen voor de software, dat zal ik zeker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Logic vs. Cubase vergelijk ik altijd met Linux vs. Windows, oftewel Stabiliteit en Instelbaarheid vs. Makkelijk en Instabiel.

Aangezien ik nog niet helemaal aan Cubase vastgegroeid zit ben ik nu met Logic bezig en in principe doet ie het zelfde alleen dan zonder vage errors....en de integratie met SoundDiver vind ik ook erg relaxed.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Laatst online: 00:05

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Ik moet zeggen dat ik persoonlijk niet echt problemen met Cubase heb of gehad heb.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 06:19
:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik met beide niet..ik hoor alleen van vele dat ze logic toch beter vinden..
maar hoe zit et dan met nuendo.. voor recording dan?
wantteh.. ik heb deze 3 proggies.. laat amar zeggen, van allemaal de meest uitgebreide liggen. En aangezien ik voorlopig toch niet opneem nog.. wil ik wel eens weten wat iedereen nou beter vind

cakewalk / nuendo / cubase / logic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op dinsdag 05 februari 2002 11:13 schreef Six4Eight het volgende:
[offtopic]

Hey 648! ook op got! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Ik kies persoonlijk voor Cubase, maar dat komt vooral door de interface. Die vind ik de meest fijne en vanzelfsprekende. Misschien zou ik eens meer met andere apps moeten werken, maar de noodzaak daarvoor heb ik nog niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

jah..idd.. maar ik ben beniewd naar nog meer meningen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Well, ik heb zowel Cubase als Nuendo gebruikt (die anderen niet, omdat ik ook de interface van Steinberg gewend was).
Ik ben uiteindelijk verder gegaan met Nuendo. Voor puur multitrack audio vind ik dat echt de beste. De hele bediening van die mixer en de mogelijkheden van dat programma vind ik gewoon stukken fijner dan Cubase. Cubase is mij iets teveel midi georienteerd. (Je kan btw al wel aan het prijsverschil, Cubase iets van €300,- en Nuendo geloof ik €1200,-, zien dat Nuendo waarschijnlijk iets professioneler zal zijn)
Wel jammer dat er in Nuendo (waarschijnlijk ook in Cubase) nog wat kleine bugs zitten, maar daar is omheen te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Ik heb wel eens even vlug met Nuendo ge-etterd, en het werkt fijn en ziet er goed uit. Ik zou persoonlijk denk ik, als ik nu een complete setup aan moest schaffen, voor Nuendo gaan, vooral omdat mijn MIDI-gebruik redelijk basic is. Maar dat is dan weer even vergelijken met Cubase. Als die 2 functietjes die ik nu net wel handig vind wel in Cubase zitten, maar niet in Nuendo, dan kies ik toch Cubase. Maar ik ben niet zo'n MIDI-wizard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nuendo moet je zien als een concurrent van ProTools. Althans, dat is hoe Steinberg het wil zien. Nuendo is net als Protools meer gericht op het audiogedeelte. Midi is in beide beperkt. Cubase Vst is net als Logic toch wat meer midi-gericht. Ze hebben oneindig veel mogelijkheden wat betreft midi, maar met het audiogedeelte zijn ze weer minder dan Nuendo.

Het grappige van Nuendo is dat je naast de software praktisch alle hardware zelf kan bepalen. Wil je Protools koop je toch min of meer een hele set bestaande uit hardware en software. Hoewel de Digi nog wel enigzins betaalbaar is, zijn de professionelere PT pakketten wat te duur voor hobbymatig gebruik.

Nuendo zie ik een hobbyist nog wel aanschaffen. Persoonlijk denk ik niet dat ik iets aan Nuendo noch PT heb. Ik zal kiezen tussen Logic en Cubase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ah..das al heel wat duidelijker :)
ik doe weinig met midi,.. maar af en toe toch wel tof.. maar ik denk dat je met een simpel keyboardje/sequencer erop aansluit ook moet werken :)

Ik heb nuendo net pas.. en ben er een beetje mee aan et stoeien, ik vind et nog steeds lastig om gelijk 8 kanalen te selecteren... dat lukt me nog niet helemaal..maar ik kom er vast wel achter..nadelig is dat die pro-software altijd zo moeilijk in elkaar zit :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Moeilijk in elkaar zitten? Dat valt wel mee, als je er handigheid in krijgt. Wat denk je van iemand uit de oudheid die nog nooit iets remotely ontwikkelds gezien heeft? Geef zo'n kerel een rol pleepapier en hij weet niet wat 'ie ermee moet doen.

Het is een kwestie van handigheid krijgen. Tipje gitaarwerk: Bij de meeste y0 h0m380y 1337 w4r3z releases van Cubase zit wel een PDF-manual. Nuendo en Cubase schelen qua basis niet zo heel erg veel. Doe er je voordeel mee en oefen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 16:11 schreef Thefirstikke het volgende:

[..]

[offtopic]

Hey 648! ook op got! :)
Jep, heb mezelf sinds een paar maandjes aangemeld ;)
Post buiten AV om niet zoveel hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dBA
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

dBA

Even een vraagje: binnenkort hopen wij (Mephisto FM team) een nieuwe studio te openen voor onze uitzendingen. Ik wilde daarvan ook graag een paar foto's laten zien. Goed idee om hier te posten of niet, omdat het een radiostudio betreft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Heej,..weet iemand nog toevallig waar je de behringer dx1000 kan krijgen??? voor die prijs die ze pas bij feedback hadden?? want et ws een enrm scherpe aanbieding en nergends zijn die dingen meer te krijgen..

please reply soon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. RiPsaw
  • Niet online
(ff topic weer een schop omhoog geven)

Jaja, hij is er dan eindelijk: m'n nieuwe Korg Triton LE !!
Afbeeldingslocatie: http://www.korg.com/gear/images/products/enlarge/lrg_TRITONLe.jpg

Ik ben de komende maanden dus wel weer zoet...

ohja, ff een update van m'n lijst met gear:

Roland JV-1010 (+ Orchestral II expansionboard)
Korg Triton LE
Kawai K1-mkII
Spirit Folio SX mengpaneel
Gina20 (by EchoAudio) soundcard
Sennheiser EH2270
(Marantz PM-57 versterker + Mission Pro boxen)

(nabije) toekomstplannen:
Monitoren (waarschijnlijk Behringer Truth)
Digitale piano (waarschijnlijk Yamaha P-120)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

btw
kheb niet alles gelezen over die cubase discussie hierboven,
maar, op de messe is aangekondigd dat steinberg met een nieuwe cubase versie komt: cubase SX. zie harmony central ... of steinberg.net ofzo..

tevens komt logic ook met versie 5.1 en wordt nuendo ook geupdate naar 1.6...
dus als je software wilt aanschaffen, even wachten nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Laatst online: 11-09 15:17

w00Dy

Make soap, not war

Wat hier opvalt is dat veel personen kiezen voor een folio SX...

Can't blame'm *D, ben blij dat ik dezelfde keuze gemaakt heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

heb je em al? mooi zo..
waar ik nu achter kom, wat ik heel jammer vind,.. is dat ik wil overstappen op 5.1dus geen cubase meer, maar nueno.
en jammer als ik wil afmixen.. ik meot nu denk ik een creative :r setje aanschaffen..en dan beluister ik de kanalen maar apart met andere monitors..
dan houd ik die 5.1 set alleen voor de dynamiek te controleren en de balans etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Op maandag 18 maart 2002 16:29 schreef gitaarwerk het volgende:
heb je em al? mooi zo..
waar ik nu achter kom, wat ik heel jammer vind,.. is dat ik wil overstappen op 5.1dus geen cubase meer, maar nueno.
en jammer als ik wil afmixen.. ik meot nu denk ik een creative :r setje aanschaffen..en dan beluister ik de kanalen maar apart met andere monitors..
dan houd ik die 5.1 set alleen voor de dynamiek te controleren en de balans etc
Waarom wil je 5.1? Ik zou eerst eens goed en veel gaan werken met stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op maandag 18 maart 2002 16:32 schreef Hillie het volgende:

[..]

Waarom wil je 5.1? Ik zou eerst eens goed en veel gaan werken met stereo.
lekker crosstalken :P
ja..ik wil kijken of ik wat kan doen..al zou et maar 1 dingetje zijn, en misschien crappy.. maar et lijkt em tof.. om bijvoorbeeld een trance nummer in 5.1 te maken..
ik weet neit hoe, maar et zou me gaaf lijken (misschien makkelijker als et namelijk alleen op de computer gebeurd)
en dan alles afmixen in een 5.1 studio... misschien mogelijk.. maar ik zie wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Op maandag 18 maart 2002 16:41 schreef gitaarwerk het volgende:
lekker crosstalken :P
ja..ik wil kijken of ik wat kan doen..al zou et maar 1 dingetje zijn, en misschien crappy.. maar et lijkt em tof.. om bijvoorbeeld een trance nummer in 5.1 te maken..
ik weet neit hoe, maar et zou me gaaf lijken (misschien makkelijker als et namelijk alleen op de computer gebeurd)
en dan alles afmixen in een 5.1 studio... misschien mogelijk.. maar ik zie wel..
Pas op dat je niet teveel 'helikoptereffect' erin gooit. Dus dat allerlei bronnen heen en weer gaan zwalken. Is 1 keer leuk, maar het houdt op. :)

Laatste 2 nummers van Sound On Sound staat trouwens aardig wat in over 5.1 mixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eindelijk wat picjes van mijn zeer on-professionele thuisstudio :) want het is echt een zooi hier, als het goed is heb ik binnen een maand mijn nieuwe bureau (op maat gemaakt voor Korg Triton, yeah! :7 ), dus nu staat de triton op 2 schragen, en de pc op een ikea burautje wat veeel te laag is, etc.

Helaas heb ik geen webspace op ze op te platsen, dus valt er nog nix te zien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op maandag 18 maart 2002 23:27 schreef NorthernLightX het volgende:
Ik heb eindelijk wat picjes van mijn zeer on-professionele thuisstudio :) want het is echt een zooi hier, als het goed is heb ik binnen een maand mijn nieuwe bureau (op maat gemaakt voor Korg Triton, yeah! :7 ), dus nu staat de triton op 2 schragen, en de pc op een ikea burautje wat veeel te laag is, etc.

Helaas heb ik geen webspace op ze op te platsen, dus valt er nog nix te zien :+
mail ze anders ff naar gitaarwerk@hotmail.com
dan zet ik ze wel er voor je op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 23:59 schreef gitaarwerk het volgende:

[..]

mail ze anders ff naar gitaarwerk@hotmail.com
dan zet ik ze wel er voor je op :)
Ik ga je vanavond mailen, heb de pics thuis liggen en moet ze nog even "ietsje" verkleinen... 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op dinsdag 19 maart 2002 10:53 schreef NorthernLightX het volgende:

[..]

Ik ga je vanavond mailen, heb de pics thuis liggen en moet ze nog even "ietsje" verkleinen... 8-)
top :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. RiPsaw
  • Niet online
Op maandag 18 maart 2002 23:27 schreef NorthernLightX het volgende:
Ik heb eindelijk wat picjes van mijn zeer on-professionele thuisstudio :) want het is echt een zooi hier, als het goed is heb ik binnen een maand mijn nieuwe bureau (op maat gemaakt voor Korg Triton, yeah! :7 ), dus nu staat de triton op 2 schragen...
...
Ah, nog een Triton gebruiker :) Hoe bevalt ie? Ik moet zeggen dat mijn nieuwe Triton Le na 3 dagen al zeer goed bevalt (had ook niet anders verwacht)...
Ik ben trouwens benieuwd naar je pics. Ik moet zelf ook eens wat nieuwe pics gaan maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 15:57 schreef Dr. RiPsaw het volgende:

[..]

Ah, nog een Triton gebruiker :) Hoe bevalt ie? Ik moet zeggen dat mijn nieuwe Triton Le na 3 dagen al zeer goed bevalt (had ook niet anders verwacht)...
Ik ben trouwens benieuwd naar je pics. Ik moet zelf ook eens wat nieuwe pics gaan maken
Ik heb een Triton Pro, bevalt prima, alleen ben ik helaas nog een beetje n00b op synthesizer gebied. Produceren kan ik wel (d.w.z. tracken, dus samplen en sequencen) alleen al die nieuwe mogelijkheden die MIDI met zich meebrengt, en ook de totaal nieuwe manier van werken heb ik me nog niet meester gemaakt.

Ik ben nu aan het rommelen met Cubase, want de interne sequencer van de Triton is voor mij helemaal niet te bedienen. Samplen doe ik ook op de PC, daarna laad ik ze via floppy in de Triton (gaat in de toekomst via SCSI en CDRW gebeuren), het maken van een multisample lukt vervolgens wel weer vrij eenvoudig.

Ook klanken aanpassen e.d. ben ik nog niet zo ver in, filtertjes en effectjes enzo krijg ik wel voor elkaar (al heb ik vaak geen idee wat die parameters nu eigenlijk doen, ik ga maar op mijn gehoor af) maar modulatie-aanpassingen en weetikhet wat voor mogelijkheden dat ding nog meer heeft; het gaat echt nog een tijd duren voordat ik hem helemaal onder de knie heb.

Ik heb overigens wel alvast 64MB RAM en het MOSS board en het Dance Extreme PCM-board erin gezet, kon ik voor een leuke prijs krijgen. Ik kan niet wachten tot mijn bureau af is, dan gaan we beginnen de studio echt in te richten

Ik zoek eigenlijk nog een mengtafeltje, alleen heb ik weer eens geen idee welke ik nodig heb. Ik wil meer dan 14 analoge inputs (8 van de WaMiRack, 6 van de Triton, en uitbreidingen in de toekomst), lieft allemaal mono, en een feature dat ik een mix kan opslaan en er later mee verdergaan, want ik ben zelden aan 1 productie tegelijk bezig (ik zie het al voor me, alle instellingen op een papiertje schrijven, iedere fader, iedere potmeter...en dan het papiertje kwijtraken...), met als het kan wat ingebouwde apparatuur als compressors en effecten.

Ik dacht zelf aan de Yamaha 01V of de Spirit 328, maar dit zijn gelijk erg grote investeringen... Iemand advies?

Leuke site voor Triton-gebruikers: TritonHaven

lekkere lap tekst hè? :)

[edit]
even linkje ge-edit :o
[/edit]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

beide zijn et leuke mengtafels :)
ik heb meer ervaring met de analoge..en ik weet dat die spirit wel goed is :) maar met de 01v kan je beter oeloe vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
heb met die o1v op school wel es gewerkt.. is wel een lekkere bak hoor :)..

ik zal vanavond trouwens ook es posten van het begin van mijn 'homestudio' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDaJoker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01 09:20

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

OK, even weer on topic:

Mijn homestudio:

-Soundcraft Studio 32+8/8/2 inline.
-Tannoy System 600 Active monitoring
-2x Sennheiser HD-25 Koptelefoon
-2x RME Digi96, dus 16 in, 16 uit, 96k
-Neumann TLM-170 mic, en nog 2 KM-184's, een AKG 414, Shure BG 4.1, Shure 87beta, en nog wat dynamisch spul: AKG D112, SM58, SM57 etc.
-Mac G4-800, Compaq AP550 (dual P3-1 Ghz), en nog 2 audioservers (rackmounts, 2x 73 Gb, scsi raid), 18,1" TFT, 19"CRT, 3Com Gigabit-switch
-Nog wat meuk in mijn outboard: 4x TL Audio compressor, 2x Drawmer Comp/Limiter, Yamaha Rev500, Lexicon PCM90, 4x BSS eq, en andere ambulante rommel.

Dat was het ongeveer.

Het leuke van deze setup is dat ik mijn studiootje PC-based kan maken, maar ook Mac-based. Het enige dat ik hoef te doen is de RME kaarten over te steken. De rest blijft dan gewoon hetzelfde. Vandaar ook die 2 servers ;) . De audio wordt door het netwerk gepompt met per server 2 100 Mb/Full Duplex verbindingen (Adaptive load), dus met 400 Mb/sec :D .
De Mac heeft standaard een Gigabit-ansluiting dus dat gaat ook wel. De doorvoer van het netwerk is zo stukken hoger dan de snelheid van de HD's.

Software is het gebruikelijke spul.

Binnenkort in dit theater: de Alesis HD24, gekoppeld aan de RME Hammerfall. :9~

Specs? Zie ondertitel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

dadajoker.. je bent een prutser >:)
(neej..ik ben jaloers :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDaJoker

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Tsja, ik ken de halve Nederlandse muziekwereld, en dan kom je af en toe wel eens iets tegen. Denk maar niet dat ik dit spul allemaal nieuw gekocht heb hoor. Eigenlijk heb ik alleen maar een paar mics, de koptelefoons en het grootste gedeelte van de computers nieuw gekocht. De rest is allemaal 2e hands. Komt bij dat ik de mics vaak verhuur (vooral die Neumanns), en de mic's en de koptelefoons zelf vaak bij een live-klus nodig heb.

Specs? Zie ondertitel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Geen dank NorthernLightX ;)

En het is Triton Haven! en niet heaven, de juiste website moet dan ook zijn: http://www.tritonhaven.com

Ik heb zelf nu een toffe deal kunnen regelen, ruil m'n Triton in voor een Karma. Voor sampling gebruik ik toch Halion en ik ga veel meer plezier hebben van Karma dan van Triton's dual arpeggiators denk ik.
Daarbij kan ik niet echt wachten totdat de Karma MW software deze herfst uitkomt ;-)

Mijn studio?
Ik hoop deze maand nog:
- Korg Karma
- Hoontech DSP2000
- Behringer E845
- Cubase VST + Halion + Orange Vocoder

Wat dus verkocht wordt of geruild gaat worden is:
- Korg Triton + SCSI + 64MB + Studio Essentials
- Roland XP-30
- Yamaha MU-128

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op dinsdag 19 maart 2002 18:30 schreef DaDaJoker het volgende:
Tsja, ik ken de halve Nederlandse muziekwereld, en dan kom je af en toe wel eens iets tegen. Denk maar niet dat ik dit spul allemaal nieuw gekocht heb hoor. Eigenlijk heb ik alleen maar een paar mics, de koptelefoons en het grootste gedeelte van de computers nieuw gekocht. De rest is allemaal 2e hands. Komt bij dat ik de mics vaak verhuur (vooral die Neumanns), en de mic's en de koptelefoons zelf vaak bij een live-klus nodig heb.
toch allemaal wel heel tof.. ik wou dat ik et allemaal had en kon doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
dan nu wat foto's van mijn hoekje :)

heb momenteel:
Dynamix 16/8/2 mengtafel
Yamaha CS1X
Celeron 550 met 256mb ram
Hoontech dsp 2000
Kef Cresta2 luidsprekers
ouwe Marantz model 1050 versterker
en een echt philips HP120 headphone

Afbeeldingslocatie: http://www.grib.nl/djookbox/overzicht.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.grib.nl/djookbox/mengpaneel.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.grib.nl/djookbox/hoontech.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDaJoker

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Nou Nikao, jij bent ook lekker bezig. Leuke mengtafel trouwens.

Specs? Zie ondertitel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

btw...
ik zoek zo'n soort midi controller, maar weet geen merk type etc.. eerder in dit topic is een roland mcx-8 genoemd (of iets dergelijks)
die leek me wat, maar ik kan em nergends vinden,..

nou had ik deze gezien :
http://www.jlcooper.com/pages/fdrmstrpro.html#
maar die lijkt me onbetaalbaar :P
heeft iemand anders een ideetje voor zo'n soort apparaatje ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDaJoker

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Wat wil je dan gaan 'controllen'?

FF iets specifieker, Gitaarwerk

/edit

Kijk in ieder geval even bij www.midiman.com . Goed spul, niet duur.

/edit

Specs? Zie ondertitel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
Op dinsdag 19 maart 2002 18:53 schreef DaDaJoker het volgende:
Nou Nikao, jij bent ook lekker bezig. Leuke mengtafel trouwens.
is inderdaad wel aardig.. maar is niet echt goed ofzo hoor.. uitgangen zijn niet gebalanceerd.. en 1 kanaal is dood.. en sommige eq kraakt beetje.. maar ach.. dat boeit natuurlijk niet zoveel.. en voor 180 euro.. :P belangrijkste is dat er gewoon 8 subs op zitten met xlr out en op ieder kanaal mic ingang en een send/return :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ok... ik wil dus als ik opneem met cubase/nuendo/cakewalk of logic, wil ik kanalen kunnen toewijzen aan externe midi-faders,... zodat ik gewoon lekker aan de "knoppen" kan zitten ipv alles met de muis te doen..

btw, een kleine mooie oplossing voor een klein gedeelte is misschien dit.. luek idee :
http://www.contourdesign.com/shuttlepro_info.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDaJoker

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Ok. Kijk maar eens bij www.tascam.com (us224, us428)
en bij www.emagic.com,
en bij www.cmautomation.com
en bij www.kenton.co.uk
en bij www.steinberg.com

Veel succes

Specs? Zie ondertitel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
heb jij geen pics dadajoker?.. ben wel benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDaJoker

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Op dinsdag 19 maart 2002 19:11 schreef nikao het volgende:

is inderdaad wel aardig.. maar is niet echt goed ofzo hoor.. uitgangen zijn niet gebalanceerd.. en 1 kanaal is dood.. en sommige eq kraakt beetje.. maar ach.. dat boeit natuurlijk niet zoveel.. en voor 180 euro.. :P belangrijkste is dat er gewoon 8 subs op zitten met xlr out en op ieder kanaal mic ingang en een send/return :)
Zo te horen kan een busje contactspray van ongeveer 5 euro wonderen doen bij jou.

Specs? Zie ondertitel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op dinsdag 19 maart 2002 19:19 schreef DaDaJoker het volgende:
Ok. Kijk maar eens bij www.tascam.com (us224, us428)
en bij www.emagic.com,
en bij www.cmautomation.com
en bij www.kenton.co.uk
en bij www.steinberg.com

Veel succes
tnx :)
maar et moest betaalbaar zijn :P

tis allemaal zo verdomd duur.. zelfs voor een simpele midi gebeuren is het reteduur
Op dinsdag 19 maart 2002 19:11 schreef nikao het volgende:

[..]

en ik denk dat je beter ff een leuke spirit kan kopen.. :) kost niet te veel en is heel leuk!.. ruist amper... voor zijn geld.. perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
dit voldoet voorlopig nog echt wel.. ding ruist niet verder ofzo.. dus als je die enkele beperkingen ff kent dan is het prima werken met dit ding.. ik begin nog maar net met dit studio gebeuren .. dus om te leren is het een leuk ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDaJoker

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Op dinsdag 19 maart 2002 19:22 schreef nikao het volgende:
heb jij geen pics dadajoker?.. ben wel benieuwd :)
Hehehe Leuk dat je dat vraagt.

Het zit dus zo: Ik had dus een Canon Eos3, met 28-70/2.8, 70-200/2.8 enzovoorts, maar die heb ik dus een paar maanden geleden verkocht om a) een homecinema te bouwen, en b) wat apparatuur voor mijn studiootje te kopen.

Verder nog dit: Eigenlijk hebben wij 2 setups.

1 in de studio (die overigens net in oppervlakte is verdubbelt, nog geen 2 weken klaar), en 1 bij mij thuis, gewoon om lekker af te mixen.

Setup studio:

-Tascam M3500 32/8/2 mengtafel
-2x Adat (=16 kanaals)
-Mic's zie boven
-Creamware Pulsar geluidskaart (met DSP's)
-nog wat spul, zie boven

Hoe werkt het nu in de praktijk?

Als we dus iets opgenomen hebben (live of in de studio)dan kunnen we dat meteen in de studio zelf afmixen (als het niet zo druk is) of ik neem gewoon de muziek mee naar huis en ga daar lekker aan de gang. Ook gebeurt het wel dat we afmixen in de studio, en controleren thuis, of andersom.

Dit betekent dus dat wij op 2 plekken tegelijkertijd kunnen afmixen, en dat verdubbelt onze capaciteit. ;)

Nou ff terug naar de vraag over de pic's: het zal zelden voorkomen dat alles op 1 plek staat. Ik kan wel een camera regelen en foto's van de swtudio en onderdelen maken.

Heb ff geduld daarmee, want de studio is alweer in gebruik genomen voordat alles klaar was, dus eerst ff alles afwerken. U hoort van mij.

Specs? Zie ondertitel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
wie zijn 'we' als ik vragen mag?... en wat doen 'jullie' precies? :).. allerlei bandjes opnemen?.. zelf muziek maken en opnemen?.. audio producties maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
Op dinsdag 19 maart 2002 19:22 schreef DaDaJoker het volgende:

[..]

Zo te horen kan een busje contactspray van ongeveer 5 euro wonderen doen bij jou.
kmoet hem inderdaad es nakijken.. tis wat dat betreft een makkelijk mengpaneel.. je heist hem zo uit de flight case en je bent binnen :P

waar mix jij trouwens naar af?.. kzag geen dat of cdrecorder bij je equipment list staan ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDaJoker

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Wat 'we' doen is gewoon allebei werken.

Eentje werkt op een school als leraar, en de andere (ik dus) ben doordeweeks bezig met netwerken en projectbeheer, en in de (lange) weekeinden ben ik geluidstechnicus (al 9 jaar.)

'We' nemen van alles op: van singer/songwriter tot kerkkoren tot punk-bandjes. Ook nemen 'we' veel live op, wat dan later weer bijvoorbeeld als demo gebruikt kan worden, maar het gebeurt ook dat de band besluit d'r een complete cd van te maken. 'We' hoeven d'r niet aan te verdienen, maar het moet ook niet al te veel geld kosten.

Wat we niet doen is allerlei electronische geluiden via midi produceren en dat muziek noemen.

Qua apparatuur: in het eerste rijtje stond wat van mij is, en in het tweede rijtje wat van de ander is. Daar staat de studio trouwens ook.

Snap je het nu?

Specs? Zie ondertitel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDaJoker

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Afmixen: Alles naar stereo bouncen en op een cd-tje bakken, of inderdaad op DAT, hoewel dat steeds minder voorkomt.

Specs? Zie ondertitel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
ksnap het helemaal :).. maar ben nu net op zoek naar een stage plek.. vandaar dat ik ff voor de zekerheid vroeg dat het niet je werk was ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op dinsdag 19 maart 2002 20:01 schreef DaDaJoker het volgende:
Afmixen: Alles naar stereo bouncen en op een cd-tje bakken, of inderdaad op DAT, hoewel dat steeds minder voorkomt.
mix jij af op de computer zelf, of via mengtafel met externe fx/eq's enhancers ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDaJoker

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Wil jij d'r je werk van maken dan?

Man, ik ben al kapot als ik een dag in de studio heb gezeten, en alleen nog maar naar die herrie geluisterd heb... Laat staan dat je dan nog ff moet afmixen...

Nee... zo een dag of 3-4 gewoon lekker rustig op de zaak werken, dan nog een avond of 2-4 studio/mixen, en dan nog een weekeinde lekker in een zaal of cafe wat live-werk bevalt me prima.

Specs? Zie ondertitel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

[topic=170601/1/25]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDaJoker

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Op dinsdag 19 maart 2002 20:19 schreef gitaarwerk het volgende:

mix jij af op de computer zelf, of via mengtafel met externe fx/eq's enhancers ??
Een combinatie van beiden eigenlijk, net zoals het uitkomt.

De fx/eq's/dynamics gebruik ik eigenlijk alleen maar tijdens het opnemen, en de fx dan alleen nog maar voor de monitoring. Als het een vluggertje moet zijn bij het afmixen dan gebruik ik ze wel in de multitrack, gewoon met een spoor d'rbij. Verder zit er nog een eq op de tannoy's om een paar eigenaardigheden van mijn werkkamer op te heffen.

Normaal gesproken gebruik ik alleen maar plug-ins om de dynamics goed te zetten, en een beetje te eq-en. Bedenk dat een goede opname weinig eq nodig heeft. De effecten komen ook uit een plug-in. Masteren doe ik ook via een plug-in. (weet zo gauw niet meer welke... ik dacht TC's)

PS moet nou weg. (jaja... muziek!)

Specs? Zie ondertitel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
Op dinsdag 19 maart 2002 20:25 schreef DaDaJoker het volgende:
Wil jij d'r je werk van maken dan?

Man, ik ben al kapot als ik een dag in de studio heb gezeten, en alleen nog maar naar die herrie geluisterd heb... Laat staan dat je dan nog ff moet afmixen...

Nee... zo een dag of 3-4 gewoon lekker rustig op de zaak werken, dan nog een avond of 2-4 studio/mixen, en dan nog een weekeinde lekker in een zaal of cafe wat live-werk bevalt me prima.
ja.. maar wel multimedia.. het audio gedeelte dan.. dus audio bij video enzo.. dat is wat beter vol te houden denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:08

BCC

Setup:

Synths:
Yamaha CS1x
Commodore 64 + MIDI adapter (alleen is het schakelaartje gesneuvelt, dus moet ik eerst wat solderen :()

PC:
Terratec DMX-XFIRE 1024 (stuk beter dan de hoontech die ik had)
TB 800 met Win 2k (niet ideaal voor muziek.. maar wel stabiel)
2 Monitoren

Software:
Reason
Cakewalk
(Dit werkt ontzettend fijn op mijn 2 monitoren 8-))
Ik ben bezig met Cubase, omdat ik steeds meer reason gebruik, maar Cakewalk is zo lekker simpel!

Output:
ITT Versterker met 2*80 Watt speakers.

Upgrades:
Mengpaneeltje
Roland XP-80 of een JP8080... als ik de staatsloterij win ofzo :D

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op dinsdag 19 maart 2002 20:30 schreef erniemars het volgende:
[topic=170601/1/25]
ik had me daar ook al in verdiept.. maar et zijn allemaal dure controllers.. en die controlfreaks lijken me wel wat,..maar ze blijven duur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben niet zo blij, internet ging al niet zo soepel de laatste tijd, maar nu kan ik al ruim een dag niet op internet thuis, en "ik wordt teruggebeld" door de Quicknet helpdesk |:(

Vandaar ook nog geen pics helaas. Die komen zodra ik weer een internetverbinding heb. (Maar je zit nu toch ook op internet??? Ja, alleen heb ik de pics thuis liggen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
in de nieuwste SOS staat een heel artikel over verschillende midi controlers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 20:56 schreef BCC het volgende:
Commodore 64 + MIDI adapter (alleen is het schakelaartje gesneuvelt, dus moet ik eerst wat solderen :()
Fuck dat is tof man, ik wil ook een harwarematige SID klankopwekking, ik heb zelfs al een C128 staan (doet het nog niet, weet niet waqt er mis is) maar ik wil dus echt wel zo'n MIDI adapter erin hebben dan, ik neem aan dat het zo'n cartridge is (zoals Final Cartrigde 3 e.d.?) Heb je een plaatje en/of merk&typenummer voor mij???

Ik weet ook dat er HardSID ISA kaarten te koop zijn, maar dat is voor de prijs van 10 tweedehand commodores helaas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 17:02 schreef gitaarwerk het volgende:
beide zijn et leuke mengtafels :)
ik heb meer ervaring met de analoge..en ik weet dat die spirit wel goed is :) maar met de 01v kan je beter oeloe vragen :)
HEE OELOE!!! >:)

Hoe bevalt je mengtafel, wat kun je er allemaal mee, hoeveel kanalen kun je nu echt gebruiken, vertel vertel!

Je woont trouwens bestwel bij mij in de buurt! (Velsen/Haarlem) Misschien kunnen we eens IRL wat ideeën uitwisselen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-09 21:45
DaDaJoker, zou je mij wat info kunnen mailen over de verhuur van jullie Neumann mic's? (Prijzen, waar zitten jullie, enz.)

Groet,

Sander Mak
OBM-Veenendaal
sander@obm-veenendaal.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 15:20

Eraser127

Nijkerk

btw, dit is een vette soft synt:

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:08

BCC

Op woensdag 20 maart 2002 12:42 schreef NorthernLightX het volgende:

Fuck dat is tof man, ik wil ook een harwarematige SID klankopwekking, ik heb zelfs al een C128 staan (doet het nog niet, weet niet waqt er mis is) maar ik wil dus echt wel zo'n MIDI adapter erin hebben dan, ik neem aan dat het zo'n cartridge is (zoals Final Cartrigde 3 e.d.?) Heb je een plaatje en/of merk&typenummer voor mij???
Ik heb hem vorig jaar via veilingsite.nl gekocht, maar nu is het schakelaartje lam, dus moet er een nieuwe op solderen :(. Maar gelukkig heb ik QuadraSid (C64 VST pluginn) gewonnen bij een remix wedstrijd vorig jaar, dus kan ik nog wel even vooruit :)! (www.refx.net)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
wat raden jullie me voor processor aan?.
ik heb nu een abit be7 mobo met een celeron 3nogwat@550
maar die trekt het niet echt als ik flink wat sporen gebruik met een zoot effecten aan enzo..
ik wil eigenlijk me mobo wel houden.. (geld enzo :) )
ik zag dat een celeron 900 nog maar 89euro is .. of raden jullie wat anders aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

een nieuw mobo kost niet zoveel..
ik zou voor een pentium 4 nortwhood gaan..512kb cache..
en dat is zeker beter dan een celly.. zowieso geen ding meer als dat.. AFRADER!!! EN LUISTEREN! :P

ik heb gister nog even erna gekeken (ja heb nog geen geld)
ik zit nu zelf met een celly 466, je kan wel iets opnemen, maar thats it.

Ik heb nog met die knakker daar in de winkel zitten testen met multitrack (is een grote audiozaak met computerzooi)
en we kwamen eruiot dat die 512kb cache verdomd handig te pas kwam. Het is niet zozeer die pentium 4, maar de pentium 3 met 512kb cache en toch wat sneller ben je al veel meer kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
argh..dat ding is wel ff 222euro.. en dan moet ik ook nog een nieuw mobo?.. hmmz.. nee..voorlopig zit dat er niet in..:(
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste