De Celeron is echt 100% Pentium-compatible.Op donderdag 31 januari 2002 22:08 schreef nikao het volgende:
hmmz..werkt ie dan wel met celeron? (of is dit domme vraag)
Da's tenminste iets waarvan ik meer verstand heb dan geluidskaarten
De Celeron is echt 100% Pentium-compatible.Op donderdag 31 januari 2002 22:08 schreef nikao het volgende:
hmmz..werkt ie dan wel met celeron? (of is dit domme vraag)
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Mja, mag jij mij eens vertellen welk programma je gebruikt om realtime een compressor of wat dan ook over de zooi te gooienOp vrijdag 01 februari 2002 00:32 schreef Zynth het volgende:
een studio is eigenlijk een beetje onzin.
Helemaal als je een beetje gek met computers bent, want tja;
wat hardware kan, kan software ook.
Ja, jij hebt geen last van ruis, alles wordt verricht in de pcbak.even voor de critici:
ik heb een kennis die fulltime in een studio werkt,
en toen ik hem een cd gaf met mijn muziek, vroeg hij of hij de naam van de studio mocht hebben waar ik mijn cd had opgenomen. de kwaliteit is gewoon top.
Met menig goeddunken reken ik mezelf bij die eerste...dit hele verhaal geldt natuurlijk niet als je muziek van een band op wil nemen ofzowdit gaat puur even om de "lonely artist".
Verwijderd
Nopez, ben er vandaag nog geweestOp donderdag 31 januari 2002 22:52 schreef nikao het volgende:
weet je zo of ze bij feedback die dingen ook operationeel hebben staan?..zodat je zelf kunt beoordelen?.. lijkt me wel interessant....
Verwijderd
Mee eens, maar het heeft 0 charme. Ik ben een knoppenfreak en zal altijd de dure apparatuur blijven kopen. Ik gebruik geen softsynths, helemaal 0, want er is niks dat ik met de échte synths niet kan. Ik heb liever mijn kamertje volstaan met een zooi synths en modules dan 3 PC'tjes.Op vrijdag 01 februari 2002 00:32 schreef Zynth het volgende:
dus mijn visie:
allemaal van die dure kassies in een 19" rack is niet echt nodig. Het kost bakken met geld, terwijl je de dingen die je echt nodig hebt, ook op softwaregebied kan vinden, in zeer goede kwaliteit. De enige studiohardware die WEL erg handig is, is:
een mengpaneel(tje), en een koele synth-module...
dit hele verhaal geldt natuurlijk niet als je muziek van een band op wil nemen ofzowdit gaat puur even om de "lonely artist".
Verwijderd
uhmz... leg nader uit?Op vrijdag 01 februari 2002 16:13 schreef speedphreak het volgende:
[..]
Nopez, ben er vandaag nog geweest
Toevallig ook aan het kijken/informeren naar een goede geluidskaart. Ik heb wel ogen naar een Creamware Luna met evt. een 8 i/o breakbox.
Een inca88 is misschien ook wel wat voor mij, maar dan moet ik eerst weten of die kaart echt multiclient is (wil nml. Reaktor en GigaSampler op een client-pc draaien, terwijl ik sequence met Cubase VST op een notebook).
Daarbij moeten de GSIF en MME/DirectSound drivers dus naast elkaar kunnen werken.
De Creamware kaarten (Luna en PowerSampler) hebben trouwens 3 DSP's onboard. Wel erg vet om zo bijvoorbeeld effecten of compressie toe te passen (routen van externe apparatuur kan natuurlijk ook).
Verwijderd
Inderdaad. Dus cubase VST ga ik op mijn notebook draaien. Daarnaast een client-pc met GigaStudio en Reaktor. Die pc is dan alleen met een midikabel verbonden met de notebook.Op vrijdag 01 februari 2002 17:08 schreef gitaarwerk het volgende:
[..]
uhmz... leg nader uit?
client pc wattes?
wil je dat je die programma's vanaf andere pc's laten afspelen en dan met midi verbinden met de hoofd pc? dat moet toch wel lukken
Met een (real) multiclient geluidskaarten kun je (bijvoorbeeld) GSIF en MME/DirectSound drivers tegelijk gebruiken.Ik dacht dat geen enkele geluisdkaart ASIO en MME tegelijk kon.. MME is dus dat wat meestal op de kaart zelf zit..en die ASIO drivers worden gebruik voor de breakoutbox.
Dus ik denk neit dat je die samen kan gebruiken..
ik weet wel dat je met reaktor, je meerdere in/outs kan gebruiken.. evenals reason en de rest
iOS developer
ff mailen die audiotrak dusOp vrijdag 01 februari 2002 17:49 schreef speedphreak het volgende:
Met een (real) multiclient geluidskaarten kun je (bijvoorbeeld) GSIF en MME/DirectSound drivers tegelijk gebruiken.
Wat ik dus wil gaan doen is GigaStudio assignen aan output 1 t/m 6 (gebruik makend van GSIF drivers) en Reaktor assignen aan output 7 & 8 (gebruik makend van MME drivers).
De echosys kaarten kunnen dit bijvoorbeeld. Ik zou dus ook graag willen weten of die Inca88 dat kan.
iOS developer
Verwijderd
Klinkt inderdaad goed, maar probeer het wat strakker/minder flangen te houden, slechts een suggestie van een audiofanaat die z,n mooie spulletjes de deur uit heeft gedaanOp maandag 28 januari 2002 18:17 schreef MrRudi het volgende:
[..]
De basis...een uur of twee. Volledig nummer, 2 weken. Daarna is het nog 100 keer herzien, stukken opnieuw maken en afmixen. Totaal: half jaar per nummer.
Dat klinkt veel, maar ik werk gemiddeld aan 5 nummers tegelijk, zit ik even vast met het ene nummer, dan ga ik door met het volgende. En 2 maanden nadat ik een nummer "af" heb, luister ik het weer een keer en verbeter dan weer een hele zooi. Daarbij wil ik even opmerken dat ik aardig complexe muziek aan het maken ben op het moment, en dat de inspiratie met vlagen komt
Demo Mix van 5 nummers
Verwijderd
Voor REaktor gebruik ik gewoon de standaard modules/instruments. VOldoet voor mij prima.Op vrijdag 01 februari 2002 18:27 schreef gitaarwerk het volgende:
[..]
ff mailen die audiotrak dus![]()
ik gebruik in mijn studio(tje) het programma Reaktor en FM7
qua mogelijkheden is reaktor natuurlijk veel meer, maar is erg ingewikkeld..vind ik tenminste
Verwijderd
Met deze mening ben ik het absoluut niet eens. Tuurlijk kun je veel met software en een goede pc bereiken maar je kunt nog zoveel monitoren prikken, het overzicht wordt er niet beter op. Probeer eens de audiomixer, sequencer, het effectrack en een paar Vst instruments op je monitor te toveren zonder dat je het overzicht uit het oog verliest. Imho verhinderd dit het spontaan muziekmaken.Op vrijdag 01 februari 2002 00:32 schreef Zynth het volgende:
een studio is eigenlijk een beetje onzin.
Helemaal als je een beetje gek met computers bent, want tja;
wat hardware kan, kan software ook.
Wat ik heb staan:
GEM WK6 keyboard
Casio CT-656 (brak ding)
Roland EP-7IIe digitale piano.
Duron 650@800 met 384MB RAM en een SB PCI64 soundcard (fl. 40,-)
dus mijn visie:
allemaal van die dure kassies in een 19" rack is niet echt nodig. Het kost bakken met geld, terwijl je de dingen die je echt nodig hebt, ook op softwaregebied kan vinden, in zeer goede kwaliteit. De enige studiohardware die WEL erg handig is, is:
een mengpaneel(tje), en een koele synth-module...
dit hele verhaal geldt natuurlijk niet als je muziek van een band op wil nemen ofzowdit gaat puur even om de "lonely artist".
[afbeelding]
[afbeelding]
\Op zaterdag 02 februari 2002 02:04 schreef Zynth het volgende:
ff antwoord op de vraag van w00DY;
http://www.guitar-fxbox.com/
nice stukkie software hoor
Verwijderd
helemaal juist..Op dinsdag 05 februari 2002 11:13 schreef Six4Eight het volgende:
Wat veel mensen vergeten is dat software ook veel geld kost.
Het 'voordeel' aan software is dat je het zo kunt downloaden en dus makkelijk kan gebruiken in producties terwijl je op die manier geld uitspaart, maar laten we even veronderstellen dat je ook al je software legaal koopt, net als je hardware moet kopen, dan mag je ook flink diep in je porto graaien.
iOS developer
Verwijderd
Dan quote ik als reactie daarop even een stukje uit Interface:Op dinsdag 05 februari 2002 13:41 schreef gitaarwerk het volgende:
[..]
helemaal juist..
en ik oe teerlijk toegeven dat ik niets koop ..slecht enkele..
ja..dan heb je wel een goedkope studio
Zet je wel te denken of nie dan?[..]Gisteren kwam het bericht binnen dat Reaktor 3 was gekraakt, wat een grote klap voor ons was. We hebben heel lang overwogen of we met een hardware dongle zouden gaan werken, omdat de nadelen (incompatibiliteit, hogere kosten, lastig voor gebruikers) hiervan ons groter leken dan de voordelen (goede beveiliging). Het feit dat al onze producten gekraakt worden dwong ons hier echter toe. Toen gisteren bleek dat dit ook niet voldoet, zag ik het zelfs zo somber in dat ik er helemaal mee op wilde houden.
[..]
Als je een softwarepakket veel gebruikt en er misschien zelfs geld mee verdient door het te gebruiken, steun dan de ontwikkeling ervan door het aan te schaffen, anders stopt de fabrikant met het pakket en uiteindelijk sta je dan zelf met lege handen.
[..]
Laten we hopen dat de piraterij in de software industrie intussen Native Instruments niet fataal wordt, dan kunnen we in de toekomst nog veel leuks van ze verwachten.
Verwijderd
iOS developer
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
[offtopic]Op dinsdag 05 februari 2002 11:13 schreef Six4Eight het volgende:
Wat veel mensen vergeten is dat software ook veel geld kost.
Het 'voordeel' aan software is dat je het zo kunt downloaden en dus makkelijk kan gebruiken in producties terwijl je op die manier geld uitspaart, maar laten we even veronderstellen dat je ook al je software legaal koopt, net als je hardware moet kopen, dan mag je ook flink diep in je porto graaien.
Verwijderd
Verwijderd
Jep, heb mezelf sinds een paar maandjes aangemeldOp woensdag 06 februari 2002 16:11 schreef Thefirstikke het volgende:
[..]
[offtopic]
Hey 648! ook op got!
Waarom wil je 5.1? Ik zou eerst eens goed en veel gaan werken met stereo.Op maandag 18 maart 2002 16:29 schreef gitaarwerk het volgende:
heb je em al? mooi zo..
waar ik nu achter kom, wat ik heel jammer vind,.. is dat ik wil overstappen op 5.1dus geen cubase meer, maar nueno.
en jammer als ik wil afmixen.. ik meot nu denk ik een creativesetje aanschaffen..en dan beluister ik de kanalen maar apart met andere monitors..
dan houd ik die 5.1 set alleen voor de dynamiek te controleren en de balans etc
lekker crosstalkenOp maandag 18 maart 2002 16:32 schreef Hillie het volgende:
[..]
Waarom wil je 5.1? Ik zou eerst eens goed en veel gaan werken met stereo.
Pas op dat je niet teveel 'helikoptereffect' erin gooit. Dus dat allerlei bronnen heen en weer gaan zwalken. Is 1 keer leuk, maar het houdt op.Op maandag 18 maart 2002 16:41 schreef gitaarwerk het volgende:
lekker crosstalken
ja..ik wil kijken of ik wat kan doen..al zou et maar 1 dingetje zijn, en misschien crappy.. maar et lijkt em tof.. om bijvoorbeeld een trance nummer in 5.1 te maken..
ik weet neit hoe, maar et zou me gaaf lijken (misschien makkelijker als et namelijk alleen op de computer gebeurd)
en dan alles afmixen in een 5.1 studio... misschien mogelijk.. maar ik zie wel..
Verwijderd
mail ze anders ff naar gitaarwerk@hotmail.comOp maandag 18 maart 2002 23:27 schreef NorthernLightX het volgende:
Ik heb eindelijk wat picjes van mijn zeer on-professionele thuisstudiowant het is echt een zooi hier, als het goed is heb ik binnen een maand mijn nieuwe bureau (op maat gemaakt voor Korg Triton, yeah!
), dus nu staat de triton op 2 schragen, en de pc op een ikea burautje wat veeel te laag is, etc.
Helaas heb ik geen webspace op ze op te platsen, dus valt er nog nix te zien
Verwijderd
Ik ga je vanavond mailen, heb de pics thuis liggen en moet ze nog even "ietsje" verkleinen...Op maandag 18 maart 2002 23:59 schreef gitaarwerk het volgende:
[..]
mail ze anders ff naar gitaarwerk@hotmail.com
dan zet ik ze wel er voor je op
topOp dinsdag 19 maart 2002 10:53 schreef NorthernLightX het volgende:
[..]
Ik ga je vanavond mailen, heb de pics thuis liggen en moet ze nog even "ietsje" verkleinen...
Ah, nog een Triton gebruikerOp maandag 18 maart 2002 23:27 schreef NorthernLightX het volgende:
Ik heb eindelijk wat picjes van mijn zeer on-professionele thuisstudiowant het is echt een zooi hier, als het goed is heb ik binnen een maand mijn nieuwe bureau (op maat gemaakt voor Korg Triton, yeah!
), dus nu staat de triton op 2 schragen...
...
Verwijderd
Ik heb een Triton Pro, bevalt prima, alleen ben ik helaas nog een beetje n00b op synthesizer gebied. Produceren kan ik wel (d.w.z. tracken, dus samplen en sequencen) alleen al die nieuwe mogelijkheden die MIDI met zich meebrengt, en ook de totaal nieuwe manier van werken heb ik me nog niet meester gemaakt.Op dinsdag 19 maart 2002 15:57 schreef Dr. RiPsaw het volgende:
[..]
Ah, nog een Triton gebruikerHoe bevalt ie? Ik moet zeggen dat mijn nieuwe Triton Le na 3 dagen al zeer goed bevalt (had ook niet anders verwacht)...
Ik ben trouwens benieuwd naar je pics. Ik moet zelf ook eens wat nieuwe pics gaan maken
Specs? Zie ondertitel...
Specs? Zie ondertitel...
toch allemaal wel heel tof.. ik wou dat ik et allemaal had en kon doenOp dinsdag 19 maart 2002 18:30 schreef DaDaJoker het volgende:
Tsja, ik ken de halve Nederlandse muziekwereld, en dan kom je af en toe wel eens iets tegen. Denk maar niet dat ik dit spul allemaal nieuw gekocht heb hoor. Eigenlijk heb ik alleen maar een paar mics, de koptelefoons en het grootste gedeelte van de computers nieuw gekocht. De rest is allemaal 2e hands. Komt bij dat ik de mics vaak verhuur (vooral die Neumanns), en de mic's en de koptelefoons zelf vaak bij een live-klus nodig heb.
Specs? Zie ondertitel...
Specs? Zie ondertitel...
is inderdaad wel aardig.. maar is niet echt goed ofzo hoor.. uitgangen zijn niet gebalanceerd.. en 1 kanaal is dood.. en sommige eq kraakt beetje.. maar ach.. dat boeit natuurlijk niet zoveel.. en voor 180 euro..Op dinsdag 19 maart 2002 18:53 schreef DaDaJoker het volgende:
Nou Nikao, jij bent ook lekker bezig. Leuke mengtafel trouwens.
Specs? Zie ondertitel...
Zo te horen kan een busje contactspray van ongeveer 5 euro wonderen doen bij jou.Op dinsdag 19 maart 2002 19:11 schreef nikao het volgende:
is inderdaad wel aardig.. maar is niet echt goed ofzo hoor.. uitgangen zijn niet gebalanceerd.. en 1 kanaal is dood.. en sommige eq kraakt beetje.. maar ach.. dat boeit natuurlijk niet zoveel.. en voor 180 euro..belangrijkste is dat er gewoon 8 subs op zitten met xlr out en op ieder kanaal mic ingang en een send/return
Specs? Zie ondertitel...
tnxOp dinsdag 19 maart 2002 19:19 schreef DaDaJoker het volgende:
Ok. Kijk maar eens bij www.tascam.com (us224, us428)
en bij www.emagic.com,
en bij www.cmautomation.com
en bij www.kenton.co.uk
en bij www.steinberg.com
Veel succes
en ik denk dat je beter ff een leuke spirit kan kopen..Op dinsdag 19 maart 2002 19:11 schreef nikao het volgende:
[..]
is inderdaad wel aardig.. maar is niet echt goed ofzo hoor.. uitgangen zijn niet gebalanceerd.. en 1 kanaal is dood.. en sommige eq kraakt beetje.. maar ach.. dat boeit natuurlijk niet zoveel.. en voor 180 euro..belangrijkste is dat er gewoon 8 subs op zitten met xlr out en op ieder kanaal mic ingang en een send/return
Hehehe Leuk dat je dat vraagt.Op dinsdag 19 maart 2002 19:22 schreef nikao het volgende:
heb jij geen pics dadajoker?.. ben wel benieuwd
Specs? Zie ondertitel...
kmoet hem inderdaad es nakijken.. tis wat dat betreft een makkelijk mengpaneel.. je heist hem zo uit de flight case en je bent binnenOp dinsdag 19 maart 2002 19:22 schreef DaDaJoker het volgende:
[..]
Zo te horen kan een busje contactspray van ongeveer 5 euro wonderen doen bij jou.
Specs? Zie ondertitel...
mix jij af op de computer zelf, of via mengtafel met externe fx/eq's enhancers ??Op dinsdag 19 maart 2002 20:01 schreef DaDaJoker het volgende:
Afmixen: Alles naar stereo bouncen en op een cd-tje bakken, of inderdaad op DAT, hoewel dat steeds minder voorkomt.
Specs? Zie ondertitel...
Een combinatie van beiden eigenlijk, net zoals het uitkomt.Op dinsdag 19 maart 2002 20:19 schreef gitaarwerk het volgende:
mix jij af op de computer zelf, of via mengtafel met externe fx/eq's enhancers ??
Specs? Zie ondertitel...
ja.. maar wel multimedia.. het audio gedeelte dan.. dus audio bij video enzo.. dat is wat beter vol te houden denk ikOp dinsdag 19 maart 2002 20:25 schreef DaDaJoker het volgende:
Wil jij d'r je werk van maken dan?
Man, ik ben al kapot als ik een dag in de studio heb gezeten, en alleen nog maar naar die herrie geluisterd heb... Laat staan dat je dan nog ff moet afmixen...
Nee... zo een dag of 3-4 gewoon lekker rustig op de zaak werken, dan nog een avond of 2-4 studio/mixen, en dan nog een weekeinde lekker in een zaal of cafe wat live-werk bevalt me prima.
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
ik had me daar ook al in verdiept.. maar et zijn allemaal dure controllers.. en die controlfreaks lijken me wel wat,..maar ze blijven duur..Op dinsdag 19 maart 2002 20:30 schreef erniemars het volgende:
[topic=170601/1/25]
Verwijderd
Verwijderd
Fuck dat is tof man, ik wil ook een harwarematige SID klankopwekking, ik heb zelfs al een C128 staan (doet het nog niet, weet niet waqt er mis is) maar ik wil dus echt wel zo'n MIDI adapter erin hebben dan, ik neem aan dat het zo'n cartridge is (zoals Final Cartrigde 3 e.d.?) Heb je een plaatje en/of merk&typenummer voor mij???Op dinsdag 19 maart 2002 20:56 schreef BCC het volgende:
Commodore 64 + MIDI adapter (alleen is het schakelaartje gesneuvelt, dus moet ik eerst wat solderen)
Verwijderd
HEE OELOE!!!Op dinsdag 19 maart 2002 17:02 schreef gitaarwerk het volgende:
beide zijn et leuke mengtafels
ik heb meer ervaring met de analoge..en ik weet dat die spirit wel goed ismaar met de 01v kan je beter oeloe vragen
Ik heb hem vorig jaar via veilingsite.nl gekocht, maar nu is het schakelaartje lam, dus moet er een nieuwe op solderenOp woensdag 20 maart 2002 12:42 schreef NorthernLightX het volgende:
Fuck dat is tof man, ik wil ook een harwarematige SID klankopwekking, ik heb zelfs al een C128 staan (doet het nog niet, weet niet waqt er mis is) maar ik wil dus echt wel zo'n MIDI adapter erin hebben dan, ik neem aan dat het zo'n cartridge is (zoals Final Cartrigde 3 e.d.?) Heb je een plaatje en/of merk&typenummer voor mij???
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq