MrRudi, ik heb nu pas twee van je nummers even geluisterd, hierbij mijn commentaar:
Clouds of Life: Klinkt leuk vind ik, maar die chorus op de snare vind ik storend, daardoor wordt het een beetje rommelig onder water geluid en dat wil je bij de beat volgens mij niet hebben. In het begin als die pizzicato bas erin komt (ik haat dat geluid sowieso, maar dat terzijde) is die behoorlijk onstrak. Verder is het niet echt mijn muziek.
First Dawn: Sorry dat ik het zeg, maar ik dacht ff dat ik naar een oud .MID bestandje aan het luisteren was als demo bij mijn eerste Soundblaster. Nu weet ik waarom ik zo blij ben dat ik met audio werk en niet met synths en MIDI. Ik vind het echt een mooie compositie, don't get me wrong, maar met een symfonie-orkest (evt. aangevuld met electronische instrumenten en effecten) zou dit echt oneindig veel mooier en voller klinken, een beetje soundtrack voor een film.
Zijn het volledig eigen composities? In dat geval petje af, het zit interessant in elkaar. Niet qua ingewikkeldheid van partijen of harmonieën ofzo (vrij standaard akkoorden, maar dat maakt niet uit, het gaat erom hoe je ze gebruikt), maar wel het arrangement is doordacht.
Ik zou als ik jou was eens met je muziek naar een beetje prof. studio gaan die ook wat meer muzikanten kennen, dan denk ik dat het echt stukken beter tot zijn recht gaat komen.
edit:
Om nog even binnen de laatste posts te blijven; ik zie niet echt in wat een compressor bij deze twee nummers nog zou kunnen doen. Ik vind de dynamiek niet echt overweldigend. Als je veel met samples werkt, heb je ook bijna geen compressie, eq en fx meer nodig eigenlijk, want het zijn meestal samples die al perfect afregeld zijn. Sowieso hebben deze MP3's waarschijnlijk al aan dynamisch bereik moeten inleveren, dus die zou ik al helemaal niet compressen...
[
Voor 16% gewijzigd door
TheLemon op 11-12-2002 00:06
]