Hoe ziet jouw semi-professionele thuisstudio eruit

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 6.654 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62477

Ik heb trouwens op de HCC beurs een mixpaneeltje gekocht van Alto (de S-8 dacht ik).
Gaaf ding: werkt grandioos en was helemaal niet duur: 125,-
Leuk voor naast de synths....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

jadjong schreef op 29 November 2002 @ 20:26:
[...]

Geen miskoop, was pure eigenwijsheid. Ding werd je meerdere keren afgeraden maar jij moest zonodig een ISIS kopen |:(
:P
*slet* ;) :X

ach..indertijd kon ik het toen goed gebruiken en wist niet of ik meer wou dan alleen opnemen.. intussen weet ik een stuk meer, maar ik hou de kaart waarschijnlijk

blijft leuk dingetje voor zijn geld :)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12019

Cubase SX 1.03
Native Instruments Battery,Absynth,FM7,Kontakt en Reaktor
Waves Gold Bundle 3.6 plugins
Reason 2.0(gebruik deze voornamelijk als VST rack met Cubase SX,en dan eigenlijk alleen de Subtractor synth's)
ReFX Junox 1.51 (goede synth met weinig knoppen waar je toch het geluid aardig mee kan veranderen)

Spirit Folio Powerpad(mixer en versterker ineen)
Roland PC200(deze wordt vervangen door een Midiman Radium)
Terratec 2496 (4ms latency)

Ik ben zeer tevreden met deze setup,wil er alleen nog een 15/17inch TFT bij hebben zodat ik op één monitor constant de mixer heb en natuurlijk de PC200 vervangen omdat deze geen controllerknobs heeft,de Midiman Radium lijkt me wel een goede vervanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 20:55
Weppel schreef op 26 March 2002 @ 14:25:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

mijn raginstallatie :) el cheapo, maar bonkt lekker door naar de buren, en de buren van de buren, en de buren van de buren van de buren *D
Ik heb ook die philips-speakers (links-boven). op een 702 radio van philips. Die dingen zijn volgens mij meer dan 25 jaar oude, maar ze werken nog perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

volgens mij is dat die philips mfb serie.. zijn erg goede speakers volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowrunR
djazete schreef op 30 november 2002 @ 17:56:
volgens mij is dat die philips mfb serie.. zijn erg goede speakers volgens mij
Ja? Ze klinken in iig geval wel goed. Maar heb nooit echt gevonden welke reeks het is. Staat er niet echt op. Dus als iemand het weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

'Tis nie echt voor mijn thuisstudio, maar ik ben er wel erg blij mee, net gekocht:

QSC EX1600 eindversterker (2x600 Watt bij 4 ohm) en twee Peavey Hisys 4 kasten (2x15" en 1x1", 700 Watt continu). Klinkt behoorlijk strak zo samen >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowrunR
TheLemon schreef op 01 december 2002 @ 19:15:
'Tis nie echt voor mijn thuisstudio, maar ik ben er wel erg blij mee, net gekocht:

QSC EX1600 eindversterker (2x600 Watt bij 4 ohm) en twee Peavey Hisys 4 kasten (2x15" en 1x1", 700 Watt continu). Klinkt behoorlijk strak zo samen >:) .
Klinkt wel tof. En waarvoor gebruik je ze dan wel? Om je buren te pesten? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ShadowrunR schreef op 01 december 2002 @ 19:40:
[...]

Klinkt wel tof. En waarvoor gebruik je ze dan wel? Om je buren te pesten? :p
nope.. voor zen moeder ;) de buren krijgen het dubbele >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Kill em all!!
nee zonder gekheid, voor mijn band. Bij wijze van mini-PA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

het is echt wel lekker :) een pa voor jezelf.. en anders als monitoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ja precies, ik kan ze ook prima als far-field monitors gebruiken. (nu nog fatsoenlijke nearfields ;( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

TheLemon schreef op 02 December 2002 @ 17:35:
Ja precies, ik kan ze ook prima als far-field monitors gebruiken. (nu nog fatsoenlijke nearfields ;( )
dap setje? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69879

Kben al 13 jaar bezig met het produceren van muziek. Doe tegenwoordig de productie van sample cd's (Reason Refills).

Dit is de setup. Zijn al wat dingen bijgekomen zoals een behringer t1952 Tube Compressor en de Mam mb33mkII (303 cloon)

Komt binnenkort nog een Access virus bij en mogelijk een Nord Lead in de niet zo verre toekomst.

De computer systemen die er staan kloppen ook niet meer. Dit is nu een Apple Mac G4 dual 867 en een P4 2.4 @ 2.7 (zoals in sig.)

Setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Anoniem: 69879 schreef op 03 december 2002 @ 00:48:
Kben al 13 jaar bezig met het produceren van muziek. Doe tegenwoordig de productie van sample cd's (Reason Refills).

Dit is de setup. Zijn al wat dingen bijgekomen zoals een behringer t1952 Tube Compressor en de Mam mb33mkII (303 cloon)

Komt binnenkort nog een Access virus bij en mogelijk een Nord Lead in de niet zo verre toekomst.

De computer systemen die er staan kloppen ook niet meer. Dit is nu een Apple Mac G4 dual 867 en een P4 2.4 @ 2.7 (zoals in sig.)

Setup
Dat vraagt om plaatjes schieten :)

leuke set zelfs :D ik neem als je 13 jaar ervaring hebt, je wel wat kan zeggen met compressors.. hoe die van behringer is (ik kijk er een beetje met afschuw naar :/ )

btw... access virus is vetter als een nord lead :D maar blijft een lastige keuze als je tussen die 2 moet kiezen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:40

BCC

En een Roland JP 8080 dan? :)?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 11:57

kazz1980

Goh... Ik hier?

Mijn studio blijft voorlopig slechts een droom ;)
Gebrek aan geld EN kennis maken het voorlopig nog onmogelijk.....helaas

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

BCC schreef op 03 december 2002 @ 11:00:
En een Roland JP 8080 dan? :)?
wave based.. helaas.. maar staat stiekum de 8000 op mijn verlanglijstje :D

btw.. ik heb vandaag de microfoon nt-1 geweigerd.. (ze hadden ook een fout in de bedragen gemaakt, naja.. niet een fout maar een kutstreek(je) eigenlijk. Ze hebben nieuwe prijs voor dat ding, en ik krijg het voor de oude redelijk duurdere prijs terwijl dat ding niet verstuurd was nog... )
ben naar feedback vanmiddag gegaan en heb daar een superlux ( :? ) cm-h8c gekocht
dual membraam.. de man bij feedback zei dat ik dit ding beter kon gebruiken omdat de nt-1 wat schel is, en deze wat rustiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

kazz1980 schreef op 03 December 2002 @ 12:31:
Mijn studio blijft voorlopig slechts een droom ;)
Gebrek aan geld EN kennis maken het voorlopig nog onmogelijk.....helaas
het is te doen.. alleen heel rustig opbouwen..
verder zit ik net als jou gebrek aan geld. Je kan namelijk nooit genoeg geld hebben voor een studio :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27493

gitaarwerk schreef op 03 december 2002 @ 17:22:
[...]

wave based.. helaas.. maar staat stiekum de 8000 op mijn verlanglijstje :D
Wat bedoel je met wave based dan? :?

En de 8000 is nagenoeg hetzelfde, maar je mist de vocoder... (noujah, missen) :)
voor het keyboard hoef je het niet te doen iig... ik vind een wat groter masterkeyboard meestal wat fijner spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

eeh..wavebased.. bedoel samplebased :P
gewoon met samples die steeds bewerkt worden enzo.. beetje lastig uit te leggen...(voor mij :P )

de analoge zijn wat vetter enzo... de 8000 wil ik juist voor zijn toetsenbak :) 8080 neemt teveel rackspace in :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sorry maar een 8080 is volgens mij net zo analoog als een Access Virus :)
Beide zijn ze 'slechts' virtueel analoog... Bij wave based denk ik toch echt eerder aan de JV/XV serie van Roland :)

Wil je echt analoog, moet je vintage kopen, OF die nieuwe Andromeda... die's weer ECHT analoog (zie laatste interface magazine)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38691

sorry jongens maar ik heb een nOOb 8)7 vraag, en ik heb de search wel gebruikt maar geen dingen gevonden O-) Hoe heette de site waar je gratis een foto kon uploaden ook al weer. bedankt _/-\o_ want dan kan ik mijn studiotje ook laten zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Anoniem: 27493 schreef op 03 december 2002 @ 18:10:
sorry maar een 8080 is volgens mij net zo analoog als een Access Virus :)
Beide zijn ze 'slechts' virtueel analoog... Bij wave based denk ik toch echt eerder aan de JV/XV serie van Roland :)

Wil je echt analoog, moet je vintage kopen, OF die nieuwe Andromeda... die's weer ECHT analoog (zie laatste interface magazine)
haha..sorry dan :D dan ben ik slecht voorgelicht.. wil iemand de naam weten?? >:)
ghehehehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 20:03

Eraser127

Nijkerk

Anoniem: 38691 schreef op 03 December 2002 @ 20:21:
sorry jongens maar ik heb een nOOb 8)7 vraag, en ik heb de search wel gebruikt maar geen dingen gevonden O-) Hoe heette de site waar je gratis een foto kon uploaden ook al weer. bedankt _/-\o_ want dan kan ik mijn studiotje ook laten zien
zucht

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wav based betekent dat de wavforms gesampled zijn en niet origineel opgewekt worden door de synth. Dit soort synths kunnen ook meestal de rol van een sampler vervullen. De 8080 is geen wavbased synth maar een echte 'virtual' analog.

Over de Behringer Compressor. Deze is echt goed. Je zult versteld staan van de kwaliteit die het apparaat levert. Je kunt de buizen verwijderen en er hogere kwaliteit buizen in terug zetten. Dit komt het buizen effect echt ten goede.
En voor de prijs is het zeker een aanrader :)

De Nord Lead is zeker een hele vette synth. Er zijn maar weinig synths die aan het geluid kunnen tippen. Elke synth heeft z'n eigen geluids karakteristieken. Ook al vergelijk je hem met een synth die in principe dezelfde functie's aan boord heeft.

Als je echt alleen maar voor het principe van een synth gaat dan heb je aan 3 synths al genoeg:

Analog = Moog Series, Andromeda...
Digitaal = 'virtual analog' = Access Virus, Nord Lead, Roland SH-32....
FM = Yamaha DX-7, DX-200...

Hier een pic van de setup. Deze pics zijn een paar maanden oud en er zijn al weer wat dingen veranderd. Maar qua uiterlijk is het nog hetzelfde. Er zit alleen wat meer in het 19 inch rack nu :)

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 69879 op 03-12-2002 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

|
|
\/

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/DnK%20studio%20compiled.jpg :)

[ Voor 136% gewijzigd door Eraser127 op 03-12-2002 22:19 ]

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haha thnx. Wat is de code die je hebt gebruikt. Ik heb er meerdere geprobeerd maar met geen resultaat :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30273

ik zal ook binnenkort wat pics posten, weer wat bijgekocht en verbouwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

*woei*
ik ga ook eens wat pics weer posten van men nieuwe opzet. .alleen dit keer opgeruimd :D

over die behringer compressors... ik weet et nog net zo niet allemaal.. stel dat je 200 euro meer neemt, wat best wel te doen is voor zo een ding.. dan is er vast nog wel wat leukers te krijgen (zoiets als mindprint, focusrite, TC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja in principe zijn er altijd weer leukere dingen te krijgen. Daar komt in principe geen einde aan. Het Behringer spul is echt wel goed. Het is een dual mono met side chain. Als je dat wil van TL Audio zeg maar ben je al gauw veel meer kwijt. Ik gebruik m niet om eind mixen mee te compressen maar meer als creatieve compressor. Als je echt eindmixen wil gaan compressen ben je idd misschien beter af met een TL Audio of zoals je zegt een TC.

Mindprint en focusrite hebben ook leuke dingen. De focusrite Penta is een hele aardige compressor. Een Finalyzer van TC is helemaal tof. Das een multiband. Ideaal voor een eindmix :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72539

het zou grappig zijn moesten jullie ook eens vermelden wat je dermee doet want apparaturu kopen kan iedereen, het vertalen in een project is iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djazete

djazete

steel

goede opmerking...
daar ben ik voor.. al dat 'gepats' .. laat nu maar eens wat horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

tis toch een pats topic? ? :D
ik heb nog niets echt bijzonders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

begin je dan nog niet het nut van al dat materiaal in vraag te stellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Goed plan, misschien ff een nieuw topic: laat hier je studiowerk horen. Eind v/d maand ga ik met mijn nieuwe spulletjes twee dagen opnemen, als dat klaar is, horen jullie het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mjah, ik maak vooral game-muziek... maargoed, muziek is muziek dus check m'n homepage voor wat fragmenten dan maar :) (zie signature)

Muziek die daar op staat is niet volledig, en heeft een vrij lage bitrate, maar dan krijg je iig een indicatie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Anoniem: 72539 schreef op 04 december 2002 @ 12:31:
begin je dan nog niet het nut van al dat materiaal in vraag te stellen ?
ik geef ze aan de derde wereld landen.. maar moet eerst sparen denk ik :7

nee serieus.. ik doe er best wel veel mee, maar ik gooi alles weer weg omdat ik et achteraf niets vind :(

ben muzikaal genoeg..dat weet ik wel, maar ik heb een beetje last van inspiratie problemen denk ik. Kan goed ook hoor, want ik heb niet zo een alte beste jaren achter de rug en still going on...

kijk..ik heb wel wat van reason online staan, maar dat is zwaar nog niet af en er meot vanalles aan het geluid geschroefd worden
( http://www.trancebender.com/song2.mp3 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djazete

djazete

steel

ik ben er ook voor om een 'laat hier je studiowerk horen' topic te openen, en dat moet dan niet verstranden in een gearpats topic of een kijk es hoeveel refills ik heb en hoe goed ik met reason om kan gaan topic, want ik ben daar niet in geinterreseerd eerlijk gezegd. 'echte' muziek vind ik leuker. dus opnemen, mixen, masteren, whatever... ik ga in de kerstvakantie een project doen en ik heb dan dus ook 'vers' materiaal om te laten horen. daarnaast heb ik nog wel wat andere dingen liggen
maar goed... TheLemon, eens contact daarover houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

net als eerst een afmix topic :P zal ook wel leuk zijn..

nu heb ik wat betere apparatuur dan toen ook.. scheelt weer ff in 'kwaliteit'
ik zal eens wat proberen te maken.

[ Voor 16% gewijzigd door gitaarwerk op 04-12-2002 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62772

ziet er allemaaal vet uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gitaarwerk schreef op 04 December 2002 @ 16:04:
[...]

kijk..ik heb wel wat van reason online staan, maar dat is zwaar nog niet af en er meot vanalles aan het geluid geschroefd worden
Met alle respect hoor maar die plaat maak je ook met een elcheapo programmake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je zal eerst alles van top tot teen moeten kennen voordat je eruit kan halen wat erin zit. En voor de een is prutsen met synths net zo leuk als voor iemand anders een game spelen met een pc van 2000 euro met een GForce235 kaart.. Waarom meteen patsen? Als er ergens gepatst word is het wel op dit forum.. Kijk mijn l33t modcase, zie mijn supersnelle Athlon die geklokt is op 4000Mhz !@ :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Over apparatuur kopen kan iedereen... dat is dus NIET het geval..

... Reason downloaden, DAT kan iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh ja.. ik ga weer lekker frummelen met m'n HARDWARE.... *PATS PATS*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kijk zo ziet mijn studiootje eruit, onderaan staan de specs...

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/studio-1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/studio-2.jpg

specs: Atari 1040Ste, Akai S6000 , Akai S-3000xl, Akai S-01, Roland MC-505, Technics SL1200 MKII, Soundcraft Spirit Folio SX, Pentium III 600MHz, Soundcard: Echo Mia, Roland TR-808, Roland SH-101

Software:
Cubase 2.0 ( 1989 !!), Cool Edit Pro, Sonic Foundry Vegas Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

gitaarwerk schreef op 04 december 2002 @ 16:04:
De Backing mist compleet en de Beat is saai idd :)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ach.. mensen woude toch wat horen.. dat is van reason 1 gewoon..
ik was ook 'net' begonnen met dance, electronica.. etc

tis toch wat heel anders dan een gitaar ;)

En pater-jack.. dat is juist ja.. reason is ook el-cheapo programma.. maar toch blijft het bij mij erop om 'snel' even een compositie te maken en die kan je gebruiken om er wat beters uit te krijgen in een ander programma/hardware

vette spullen mr_morpheus :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door gitaarwerk op 04-12-2002 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

Ik zie reason toch meer als een aanvulling met prachtige minimalistische instrumenten en heel handige loop-functies en snelle effecten. Ik gebruik hem ook altijd in Cubase geRewired...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank je gitaarwerk, jou nummer is ook nog nie zo slecht, moet idd nog heel wat editen, maar mag ik het ook eens proberen. nie om te jatten maar om te kijken of ik er iets leuks uit kan halen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Damn, volgens mij heeft bijna iedereen die Folio sx (tenminste op die foto's wel).
Inkoopactie gedaan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dan toch maar eens weer wat posten hier. Aangezien de 'laat je studiowerk eens horen' thread nog niet bestaat post ik de link maar hier.

[url="http://www.triangle-services.nl/hosted/soundblend/beta/Dr_RiPsaw-Orbital_P2-1d3.mp3"]Orbital P2[/url]
Het is nog maar een beta-versie, het nummer moet nog worden afgemaakt en afgemixed (vooral EQ), ik kan je bij voorbaat vertellen dat de bass te hard staat.

Het nummer is niet echt bedoeld voor jullie om er wat aan te doen, maar om er gewoon lekker naar te luisteren! Ik moet trouwens de eerste nog vinden die de solo een beetje fatsoenlijk kan napspelen ;)

Gear gebruikt voor dit nummer:
Korg Triton Le
Roland JV-1010
Spirit Folio SX
Egosys WaMi Rack 24 in een P3-systeem
Sennheiser EH-2270 koptelefoon
Cakewalk Pro Audio 9
Enkele losse drumsamples

[ Voor 4% gewijzigd door Dr. RiPsaw op 04-12-2002 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
TheLemon schreef op 04 december 2002 @ 22:16:
Damn, volgens mij heeft bijna iedereen die Folio sx (tenminste op die foto's wel).
Inkoopactie gedaan? ;)
Is inderdaad erg populair!
Maar geen inkoopactie voor mij. Ik heb hem 1,5 jaar geleden al gekocht, nog voordat de M-serie uitkwam van Soundcraft. Was toen fl. 1100,- bij Feedback (aanbieding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djazete

djazete

steel

DrRipsaw: leuk om weer es wat van je te horen, als ik dit vergelijk met je oude werk vind ik dit een stuk beter, zowel qua compositie als sounds.

ik zou dat rhodes ding dat je hem naar beneden slide op het laatst niet doen.. komt erg jippie over, ofzo :)

en wat ik verder nog te zeggen heb moet je maar niet zo serieus nemen omdat he tnog niet af is":
piano in het begin (die ene noot die je herhaalt) klinkt toch niet 'ambience' genoeg
ook je snare daar is te droog in het begin.. iets meer velocity changes zou het wel goed doen volgens mij. Je snare in het 2e gedeelte ahw is wel ok
imo
naja, je bass wat meer presence geven.. opzich staat ie qua volume niet te hard (iig niet op mijn speakers)

verder:
erg leuk!! :) weer es wat anders dan al dat reason geweld hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Anoniem: 38691 schreef op 04 december 2002 @ 21:39:
Dank je gitaarwerk, jou nummer is ook nog nie zo slecht, moet idd nog heel wat editen, maar mag ik het ook eens proberen. nie om te jatten maar om te kijken of ik er iets leuks uit kan halen ???
misschien leuk om er samen aan te werken? ik 'kom net kijken' met dit soort dingen..

wellicht is het leuk om er een klein projectje van te maken...

en over SX
het is een geweldige mixer voor het geld met alle mogelijkheden wat een profi mixer ook heeft, alleen dan wat minimalistischer en wat minder hoge kwaliteit.

gewoon waar voor je geld, en prima als je het alleen maar voor jezelf gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

'echte' muziek vind ik leuker
Jij hebt er duidelijk geen kaas van gegeten. Echte muziek is wat jij maakt. Een composeer programma zal geen muziek voor jouw schrijven hoor. Dat moet je toch nog steeds echt zelf doen. Reason is een pracht tool om te gebruiken als je muziek aan het componeren bent. Als je iets verder kijkt dan weet je ook wel dat Reason sample based (ook 2 synths) is en dat je die heel goed zelf samples kan maken (opnemen). Je kan het Rewiren aan Cubase en het op die manier gebuiken in combinatie met de hardware. Er zijn geen programma's die ook maar in de buurt van het gebruiks gemak van Reason komen ....

Als ik de titel goed begrijp wordt er door de topic opener gevraagt om je studio te laten zien. Waarom moeten er dan nog steeds mensen reppen over 'gearpatsen' ??

Als je serious met het composeren van muziek en het produceren van geluiden bezig ben zit je al snel aan zoiets. Je hebt altijd een mixer, computer, effect apparaten, compressors, keyboards etc nodig om dit op z'n minst minimaal te kunnen doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 69879 op 05-12-2002 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38691 schreef op 04 december 2002 @ 17:52:
Kijk zo ziet mijn studiootje eruit, onderaan staan de specs...
101 en een 808 !! ACIIIID ! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djazete

djazete

steel

Anoniem: 69879 schreef op 05 december 2002 @ 00:45:
[...]

Jij hebt er duidelijk geen kaas van gegeten. Echte muziek is wat jij maakt. Een composeer programma zal geen muziek voor jouw schrijven hoor. Dat moet je toch nog steeds echt zelf doen. Reason is een pracht tool om te gebruiken als je muziek aan het componeren bent. Als je iets verder kijkt dan weet je ook wel dat Reason sample based (ook 2 synths) is en dat je die heel goed zelf samples kan maken (opnemen). Je kan het Rewiren aan Cubase en het op die manier gebuiken in combinatie met de hardware. Er zijn geen programma's die ook maar in de buurt van het gebruiks gemak van Reason komen ....

Als ik de titel goed begrijp wordt er door de topic opener gevraagt om je studio te laten zien. Waarom moeten er dan nog steeds mensen reppen over 'gearpatsen' ??

Als je serious met het composeren van muziek en het produceren van geluiden bezig ben zit je al snel aan zoiets. Je hebt altijd een mixer, computer, effect apparaten, compressors, keyboards etc nodig om dit op z'n minst minimaal te kunnen doen.
Ik heb er geen kaas van gegeten, nou, en bedankt. Erg gegronde redenen in jouw topic zie ik niet. Waarom zou jij er nou opeens meer 'verstand' van moeten hebben dan ik... jammer hoor.
Waar het mij om gaat is dit:
door de reason interface, de reason manier van handelen, de reason manier van sounds maken, ontstaat er bij 95% van alle muziek die met reason gemaakt iets, iets wat op elkaar lijkt. Mensen die reason gebruiken zijn vaak geen creatieve geesten en denken snel iets in elkaar te kunnen happen. Dáar heb ik een hekel aan. Er zullen vast best een aantal wel leuke nummers gemaakt zijn met reason, maar volgens mij loopt een _echte_ muzikant al snel tegen de beperkingen op van zo'n programma.

Ik vind reason net zoiets als magix music maker, maar dan 1 stapje verder...

Componeren is een erg brede term, en een beetje trance strings, basje, beatje, breakje, melodietje bij elkaar zetten zonder idee te hebben wat je nou eigenlijk doet noem ik geen componeren, want dan kan iedere kleuter mondriaan maken en iedere smurf stockhausen als ie tegen wat pannen tikt, bij wijze van spreken.
Niet alles wat je als mens maakt is een compositie of moet zo gezien worden.. Reason is best leuk als schetspad, maar om het nou als serieus instrument te gebruiken en jezelf dan nog serieus te nemen als muzikant: nee.

Daar komt bij, dat als je reason gebruikt, je volgens mij helemaal nergens die hardware outboard gear voor nodig hebt. Een berhinger mixertje zou reeds volstaan om _evt_ een stem of wattan ook op te nemen. Maar om dan direct over TL audio, TC electronics, en andere 'vette' hardware boeren te gaan praten, terwijl je een beetje loopt te krotten in reason en je dus lekker al je fx daar kunt regelen, is dus echt grote onzin. Dát bedoel ik met gearpatsen. Fijn dat tegenwoordige iedere puber met wat centen een ruimte met een mixer, computer en compressor in elkaar kan zette, reason kan opstarten, 'vette' beats maken en zeggen dat ie muziek maakt en een studio heeft, vind ik een beetje jammer... Ik vind dat je dat soort dingen dan ook beter in het how to become a producer topic neer kunt zetten. Het gaat hier over een semi professionele thuisstudio, en niet eoa tienerkamertje met reason...

mensen met reason lachen mensen met music maker uit, en zo kan je dus wel verder gaan.
Reason is leuk om snel wat in elkaar te zetten dat acceptabel klinkt, maar neem jezelf dan ajb niet zo serieus qua muziekmaken of 'componeren'

Dat dit dus een gearpats topic is geworden dat nergens meer over gaat, is een beetje jammer.......
Als je dan zo graag die spullen wil hebben, laat dan ook HOREN waarom..
Ze zeggen wel dat het beter is in de blaadjes, maar wat doet het met jouw muziek..? Soms is een 'brakke' compressor net zo lekker als een urei hoor, afhankelijk van wat je maakt..
(en iets laten zien is niet direct patsen, het hebben over wat voor vette shit er wel niet is zonder dat het je iets zegt, dat is onzin)

Nou ja..
Veel plezier ermee...

PS, DotCom: Als je dan toch al iets quote, lees dan eerst de context nog even.. De post waarin ik dat zei ('echte' muziek vind ik leuker) kwam uit de post waarin ik zei dat we idd eens een laat je studiowerk eens horen topic moesten doen, en dat ik in die context echte muziek leuker vind omdat daar veel meer te zeggen is over mix opname en mastering... dus je quote slaat eigenlijk ook al niet echt ergens meer op....(en mijn posting is misschien ook een beetje offtopic nu)

[ Voor 9% gewijzigd door djazete op 05-12-2002 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Maar om dan direct over TL audio, TC electronics, en andere 'vette' hardware boeren te gaan praten, terwijl je een beetje loopt te krotten in reason en je dus lekker al je fx daar kunt regelen, is dus echt grote onzin. Dát bedoel ik met gearpatsen. Fijn dat tegenwoordige iedere puber met wat centen een ruimte met een mixer, computer en compressor in elkaar kan zette, reason kan opstarten, 'vette' beats maken en zeggen dat ie muziek maakt en een studio heeft, vind ik een beetje jammer... Ik vind dat je dat soort dingen dan ook beter in het how to become a producer topic neer kunt zetten. Het gaat hier over een semi professionele thuisstudio, en niet eoa tienerkamertje met reason...
ik ben er ookzo een ;)

ghehehe :D kidding...

tja..echt muziek maken en reason..et licht wat dichterbij voor veel mensen...dat is het goeie ervan.. het is leuk om mee te beginnen. Het is mijn start voor dance/trance... maar voor gitaar / multimedia en wat dan ook zit ik liever met andere proggies te werken.. cubase/logic/nuendo bijvoorbeeld

daarbij gebruik ik reason soms voor wat beats met maken..
Ik heb gister met reason en nuendo samen met mijn oom wat gespeeld (hij gitaar, ik keyboard) en dat klonk verdomd leuk.
Ook ben ik heel erg te spreken over de mic. Hij haalt dus echt de pure stem zonder echt te vervormen wat ik veel merk met dynamische mic's
daarbij speelt uiteraard de gevoeligheid van zo een ding een grote rol.

Buiten het 'maken van muziek' hoort er een stukje sound bij wat ik net zo belangrijk vind als de muziek zelf, maar hierover zijn de meningen een beetje verdeeld denk ik. Zonder goeie sound vind ik veel muziek niet te pruimen gewoon.

buiten dat vind ik dat muziek wat eigens en origineels moet hebben. Dance en Trance is dat minder 'gemakkelijk' omdat je dus echt wat beperkingen hebt erin.

Ik ben wat aant 'schetsen' en kijken of ik eens er wat echts uit kan halen. Dat horen jullie dan vast wel :Y)

en djazete.. don't mind velen hier. Een jongeren met poen is altijd leuk.. zo een ben ik ook, maar dan zonder veel poen. Ik werk hard voor mijn apartuur, en ik ben zeker niet van plan om er gewoon mee te gaan patsen (als je soms mij bedoelde ;) )

Wat wel waar is dat dit een pats topic is, daarom had ik er wat meer discussie over apparatuur in willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

Anoniem: 69879 schreef op 03 december 2002 @ 22:48:
Haha thnx. Wat is de code die je hebt gebruikt. Ik heb er meerdere geprobeerd maar met geen resultaat :) :)
[img]url van het plaatje[/img]

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jonges wat een geneut hier. Eerst en vooral hoe kom je aan het idiote woord patsen, en ten 2de ik heb nog maar 1 ding gehoord wat door de beugel kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

tja... :)
je kan er meer mee patsen dan een mobile phonetje :D dus.. er zullen ongetijfeld mensen zijn.

Maar wat ik denk dat mensen die zich bezig houden met het maken van muziek dat niet zo zullen zien... nietwaar? :Y)

ok.. laten we even verder gaan met een discussie misschien..

Wat vinden jullie de mooiste en meest bruikbare effecten (en waar passen JULLIE ze op toe)
even reverb er buiten houden.

Ik trap af :
Chorus, ik vind dit een wat minder bruikbaar effect voor em algemeen te gebruiken. Ik gebruik em zelf veel voor gitaar. Ik zet de chorus dan heel langzaam en niet te diep. Zo krijg je een kristalhelder vloeiende waterge toon :9~ dit effect is meesterlijk voor clean spelen.

delay, Dit effect wil ik nog eens vaker toepassen op korte toontjes die gegeneerd worden uit een sequencer, of op wat percussie (ligt aan het liedje op welke precies ik em zet) Het liefst laat ik em stereo delay doen (kleine panning, maar niet teveel..anders trekt het teveel aandacht)

nu jullie :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

Flanger, op een clap bv. geeft het een lekker spacy geluid

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Eraser127 schreef op 05 December 2002 @ 18:16:
Flanger, op een clap bv. geeft het een lekker spacy geluid
moet ik eens proberen..

kijk.. beetje gesamsgefuhl :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

go djazete.. de man van de kaas.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557

gitaarwerk schreef op 05 December 2002 @ 18:12:
tja... :)
je kan er meer mee patsen dan een mobile phonetje :D dus.. er zullen ongetijfeld mensen zijn.

Maar wat ik denk dat mensen die zich bezig houden met het maken van muziek dat niet zo zullen zien... nietwaar? :Y)

ok.. laten we even verder gaan met een discussie misschien..

Wat vinden jullie de mooiste en meest bruikbare effecten (en waar passen JULLIE ze op toe)
even reverb er buiten houden.

Ik trap af :
Chorus, ik vind dit een wat minder bruikbaar effect voor em algemeen te gebruiken. Ik gebruik em zelf veel voor gitaar. Ik zet de chorus dan heel langzaam en niet te diep. Zo krijg je een kristalhelder vloeiende waterge toon :9~ dit effect is meesterlijk voor clean spelen.

delay, Dit effect wil ik nog eens vaker toepassen op korte toontjes die gegeneerd worden uit een sequencer, of op wat percussie (ligt aan het liedje op welke precies ik em zet) Het liefst laat ik em stereo delay doen (kleine panning, maar niet teveel..anders trekt het teveel aandacht)

nu jullie :Y)
Delay, voor de hierboven genoemde redenen, ik gebruik zelf het vaakst Triple-Tap Delay dat geeft bij korte geluiden een heerlijk spacey effect. Je gebruikt dit effect pas goed als je het minimaal gebruikt trouwens...het is snel overdone :)

Phaser, zeker op strings is het geweldig.

Distortion, lekker aso effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

tremmelo.. weer op gitaar :)
je speelstyle moet je er behoorlijk op aanpassen. Dit geeft een beetje 'texas/country_rock' effect .. heerlijk :)

hmz.. zo leren we nog eens wat.

wat gebruikt men vaak op stemmen? ik eigenlijk alleen compressie... heel af en toe een lichte reverb. Maar ik vind het mooi om stemmen zo puur mogelijk te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gitaarwerk schreef op 05 December 2002 @ 19:09:
tremmelo.. weer op gitaar :)
je speelstyle moet je er behoorlijk op aanpassen. Dit geeft een beetje 'texas/country_rock' effect .. heerlijk :)

hmz.. zo leren we nog eens wat.

wat gebruikt men vaak op stemmen? ik eigenlijk alleen compressie... heel af en toe een lichte reverb. Maar ik vind het mooi om stemmen zo puur mogelijk te houden.
Ik niet, ik kan niet zingen :)

Ik gebruik altijd stereo-reverb (lichtjes) op de stemmen om ze ruimtelijk te maken. Maar het goed plaatsen van vocalen in de mix doet al heel veel (en dat is dan ook best moeilijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

gitaarwerk schreef op 05 december 2002 @ 18:49:
[...]

moet ik eens proberen..

kijk.. beetje gesamsgefuhl :P
http://members.chello.nl/~ch.stolwijk/got/siebe/DTOutput.mp3
ff klein voorbeeldje hoe het ongeveer klinkt

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

klinkt gaaf..
lekker een beetje afwisselend maar niet teveel weer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

gitaarwerk schreef op 05 December 2002 @ 19:31:
[...]

klinkt gaaf..
lekker een beetje afwisselend maar niet teveel weer :P
voor drum(samples) gebruik ik vaak DrumStation DT-010 :P
Kun je ook verschillende drumkits laden.

Onderin dus de clap met effect

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Dt-010.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Eraser127 op 05-12-2002 19:40 ]

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

cool :)
is dat puur een soundbank als het ware? of een complete drumcomputer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het gaat hem over het woord patsen zelf, welke idioot komt in godsnaam op zo een woord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

gitaarwerk schreef op 05 December 2002 @ 19:58:
cool :)
is dat puur een soundbank als het ware? of een complete drumcomputer?
complete drumcomputer, ooit (lees: zo'n 3j geleden) gekocht bij FRS :P maar het werkt lekker

[ Voor 16% gewijzigd door Eraser127 op 05-12-2002 20:36 ]

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djazete

djazete

steel

waar het woord patsen vandaan komt gaat een beetje te ver voor dit draadje.. hoe ik erbij kom waarom men hier zou patsen..? ik snap n og niet of je nou valt over het woord of over waarom ik het noem eigenlijk, maar goed...
ik heb mn punt al wel gemaakt.. :+
----------------------
Wat ik wel eens op zang gebruik is (naast compressie soms) wat lichte distortion (afhankelijk van de stijl), dat kan net wat extra hoog geven, en soms werkt delay (lange delay, zacht, weinig feedback) erg leuk op zang... maar niet altijd. en EQ :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daar komt bij, dat als je reason gebruikt, je volgens mij helemaal nergens die hardware outboard gear voor nodig hebt. Een berhinger mixertje zou reeds volstaan om _evt_ een stem of wattan ook op te nemen. Maar om dan direct over TL audio, TC electronics, en andere 'vette' hardware boeren te gaan praten, terwijl je een beetje loopt te krotten in reason en je dus lekker al je fx daar kunt regelen, is dus echt grote onzin. Dát bedoel ik met gearpatsen. Fijn dat tegenwoordige iedere puber met wat centen een ruimte met een mixer, computer en compressor in elkaar kan zette, reason kan opstarten, 'vette' beats maken en zeggen dat ie muziek maakt en een studio heeft, vind ik een beetje jammer... Ik vind dat je dat soort dingen dan ook beter in het how to become a producer topic neer kunt zetten. Het gaat hier over een semi professionele thuisstudio, en niet eoa tienerkamertje met reason...
Dit is jouw mening. En zeker totaal niet gebaseerd op enige kennis. Zoals je misschien nog niet weet gebruiken heel veel echte grote namen (phatts & smalls, orbital, Ben Liebrand om er maar 3 te noemen, Ben Liebrand predikt Reason en is zeker niet de minste lijkt me....) Reason.

Stukje van de site van Ben Liebrand:
Want to start on the MPC60, add logic sequences, add reason sounds, add soundmodules and record everything in Protools, Logic Audio or the DD1500, no problem.
Reason is een programma waar je complete muziek mee kan maken maar kan idd beperkend zijn voor de mensen die er wat meer mee willen. Daarom zijn er ook nog programma's zoals Cubase en Logic. Waar je Reason ook op aan zou kunnen sluiten. Je hebt het wel over FX afregelen in Reason. Maar zoals je misschien wel weet zitten er maar 7 verschillende effecten in. Dus voor de wat meer eisende gebruiker is dat niet toereikend. Ik heb ook helemaal niet gezegd dat Reason het enigste is wat je nodig hebt om professionele muziek mee te maken. Maar je kan Reason dus nooit vergelijken met Magix Music Maker. Dat zou elke logisch nadenkende persoon toe moeten geven. Het is natuurlijk niet zo dat je in Reason stukjes muziek kan kiezen en die in een spoor kan plaatsen. Je zal het toch zeker zelf in moeten spelen. En met een behringertje een stem opnemen? Weet je wel waar je het over hebt jongen. Heb je de sampler in Reason weleens gezien? IS toch zeker een hele uitgebreide. Je kan multisampled patches maken en zelfs velocity layering toepassen... En lijkt me niet dat ik compleet afhankelijk ben van Reason als ik nog 7 hardware synths heb staan. En die klinken zeker niet veel beter als de synths in Reason. Ik ben geen puber met wat centen, een ruimte en noem maar op. Maar ben toch zeker serieus met muziek bezig.

Het gedrag wat jij vertoont daarentegen is toch zeker wel puberaal en beinvloed door een zekere trent die gaande is. Die trend is dat je vooral het je eigen zo moeilijk mogelijk moet maken. Dat daar dan muziek uit komt die niet om aan te horen is wordt vor lief genomen. Ga maar na. Heel veel grote namen in de muziek industrie gebruiken middelen om het een en ander makkelijker te maken. En daar hoort Reason zeker bij. De Dr.Rex loop player speelt REX en Rx2 loops af. Die je kan maken met Recycle. Wat alweer een programma is dat wordt gebruikt door grote namen en dan heb ik het niet over dj jan uit de plaatselijke feest schuur maar over The Prodigy en Armand Van Helden en noem maar op.

Reason niet goed in samenwerking met outboard gear??? Als je goed kijkt zie je dat als je een beetje goeie soundkaart gebruikt (en geen creative) dat je multiple outputs kan gebruiken en die rechtstreeks op een mengtafel kan aansluiten. Die kan je dan mooi met je outboard spul bewerken en recorden.
Componeren is een erg brede term, en een beetje trance strings, basje, beatje, breakje, melodietje bij elkaar zetten zonder idee te hebben wat je nou eigenlijk doet noem ik geen componeren, want dan kan iedere kleuter mondriaan maken en iedere smurf stockhausen als ie tegen wat pannen tikt, bij wijze van spreken.
Niet alles wat je als mens maakt is een compositie of moet zo gezien worden.. Reason is best leuk als schetspad, maar om het nou als serieus instrument te gebruiken en jezelf dan nog serieus te nemen als muzikant: nee.
Het lijke sterke woorden. Maar zijn eigenlijk maar gewoon gebakken lucht natuurlijk. Zoals ik al zei dan zouden de Prodigy, Armand van Helden, Phatts & Smalls zich zeker ook niet als muzikant mogen zien. Voortaan zelf maar eens nadenken voor je van die onzin uitkraamt.....
Ik heb er geen kaas van gegeten, nou, en bedankt. Erg gegronde redenen in jouw topic zie ik niet. Waarom zou jij er nou opeens meer 'verstand' van moeten hebben dan ik... jammer hoor.
Ik bedoel er zeker niet mee dat ik er meer verstand van heb dan jouw. (zou erg puberaal zijn) Maar als ik je post zie dan zit daar ook niet echt een doordachte achtergrond achter.
Je hebt het over spullen die me niks zeggen. Nou, die spullen zeggen me wel degelijk wat. Ik heb ze allemaal gehoord en baseer daar m'n bevindingen op.

Een patser is iemand die graag andere mensen hun ogen uitsteekt met de spullen die die wel niet heeft. En dat ongevraagd doet. Daar is in dit topic dus geen sprake van omdat de topic starter wel degelijk vraagt: hoe ziet jouw semi-profesionele studio eruit... Als je dan niet kan verdragen dat daar gehoor aan gegeven wordt moet je ook niet ernaar kijken.
Als je dan zo graag die spullen wil hebben, laat dan ook HOREN waarom..
Ze zeggen wel dat het beter is in de blaadjes, maar wat doet het met jouw muziek..?
Ik wil die spullen hebben omdat ze wat toevoegen aan de verschillende typen geluid die ik kan produceren. Ik ben bezig met het maken (produceren :P) van commerciele sample cd's (Reason Refills) en heb dus veel verschillende geluidsbronnen nodig.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 69879 op 05-12-2002 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

armand van helden kan je moeilijk een muzikant noemen, ma bon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmm heeft toch al een paar albums op z'n naam staan en wel degelijk een paar hits. Hij is ook verantwoordelijk voor veel muziek waar zijn naam niet onder staat zoals proffesional widow van tori amos. En wat dacht je van de witch dokter. Ook in de hip hop scene heeft hij z'n sporen meer dan verdient

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 69879 op 05-12-2002 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zeker een mooi stukje Dr Ripsaw 8)

De bass klinkt lekker diep en de strings mooi zacht. De piano zou ik alleen ietsje zachter maken. En dan bedoel ik niet het volume maar de middeltonen een klein beetje dempen. Het arrangement is zeker goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

Dr Ripsaw: puik werkje :)

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djazete

djazete

steel

[reactie op dotCom]
nou ja, ik vlieg af en toe op uit mn stoel als ik jouw post lees, maar ik vind het allemaal een beetje te ver gaan. In ieder geval wil ik 1 ding nuanceren van mezelf, en dat is dat niet alle reason gebruikers n00bs zijn, maar dat heb ik ook nooit zo bedoeld.. Waar het mij in de dingen die ik zeg omgaat, is dat het tegenwoordig wel verdomd makkelijk is om 'het geluid dat je op de radio hoort' na te maken met dit soort programma's. Niks mis mee, maar wat je erbij krijgt is een groep randfiguren die wel iets kunnen maken wat klinkt zoals ze horen, maar muzikaal niks heeft. Die groep is erg groot en ik moet zeggen dat ik me dus een beetje irriteer aan mensen die zichzelf componist of producer noemen als ze wat apparatuur (hard of software) hebben staan. Al zou je een 909 101 303 moog, arp, etc hebben staan, en je maakt er shit mee, vind ik dat ook erg debiel, vooral als je dan van jezelf zegt dat je producer bent, of dat je erg geeft om de sound.. want de sound staat lijkt me toch in dienst van de muziek, of vind je van niet..?
Het zelfde vind ik dus ook voor mensen die op die manier met hun software om gaan...
Ik kom het dus niet alleen op dit forum tegen maar ook in het dagelijks leven..
Ik wil niet zeggen dat JIJ een slechte producer ben of dat jij een eikel bent omdat je zonodig reason gebruikt, daar gaat het mij helemaal niet om. Waar het mij om gaat is dus de toename van het aantal mensen dat zich muzikant/componist/producer noemt en de afname van de daarmee gemoeid gaande kwaliteit vh produkt. daar stoor ik me aan...

En dat vind ik jammer..

Verder, je kent mij niet dus al die verwijten van jou dat ik mijn mening niet op enige kennis basseer
Dit is jouw mening. En zeker totaal niet gebaseerd op enige kennis.
dat ik puberaal ben en dit allemaal lul vanuit een trent die er gaande is (waar waar/??)
Het gedrag wat jij vertoont daarentegen is toch zeker wel puberaal en beinvloed door een zekere trent die gaande is.
en dat wat ik zeg sterk lijkt maar gebakken lucht is:
Het lijke sterke woorden. Maar zijn eigenlijk maar gewoon gebakken lucht natuurlijk.
dát vind ik persoonlijk een beetje een vervelende manier van discusseren..?
ik zeg toch ook niet dat jij niks mag zeggen omdat je nou toevallig zus of zo of zus. Je mag best je instrument verdedigen, maar mag ik dan ook zeggen wat ik ervan vind...?

Alle namen die je noemt trouwens, die gebruiken reason volgens mij niet als hun hoofdinstrument en hebben toch al wel een redelijke achtergrond in de muziek...
ik heb het dus ook niet over die mensen, maar voornamelijk over de groep mensen die zichzelf (te) serieus is gaan nemen sinds reason...

Nou ik heb genoeg gelult, ga vooral zo door DotCom, we doen allebei wat in de muziek industrie en datis heel fijn voor jou en heel fijn voor mij. Ga jij lekker door met je sample CD's maken, dan zal ik voortaan niet meer zo ongenuanceerd oordelen over alle reason gebruikers...
ik krijg altijd een beetje een rotgevoel bij dit soort discussies..
En nogmaals, ik bedoel met patsen niet het laten zien van wat je thuis hebt staan.
Iemand die zijn vette nieuwe mercedes komt laten zien mag dat doen van mij, maar als blijkt dat ie niet kan rijden of amper kan rijden denk ik, tja.... krijg ik een soort van speeltuin gevoel. Maar misschien neem ik het allemaal veeel te serieus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je hebt helemaal gelijk. Wat je zegt over mensen die voor duizenden euro's spullen hebben en er dan geen bal mee doen of kunnen is pure waarheid. Misschien nam ik je post ook wel wat te persoonlijk. Het is niet mijn bedoeling om hier een strijd van te maken want dat heeft toch geen enkel nut. Het is alleen wel zo dat je met je post de mensen die wel wat ermee kunnen en doen een beetje kleineert en dat lijkt me ook niet echt een gezonde discussie.

Ik bedoelde met gebakken lucht de zin dat Reason niet als serieus instrument gezien kan worden. Dat is gewoon niet waar. En de trend waar ik het over heb is zeker gaande. Er zijn tegenwoordig teveel mensen die vinden dat het zwak is om ook maar een loop te gebruiken. En dat zijn dan ook nog eens vaak mensen die zelf maar bagger muziek maken. Als die eens een loopje zouden gebruiken zou het zeker een stuk beter kunnen worden. Alleen al door de inspirerende werking van een loop die je achteraf nog zou kunnen verwijderen uit je nummer. Ik bedoelde ook met dat is jouw mening en..... dat je niet goed hebt gekeken naar wat er wel met Reason gedaan kan worden en dat er zeker serieuze muzikanten zijn die het wel degelijk serieus gebruiken. Ik heb dat niet echt goed geformuleerd dus bij deze :)

Nou dit lijkt me wel uitgesproken. Is ook niet mijn bedoeling om er een ordinaire bekvecht partij van te maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djazete

djazete

steel

hm ja ok. Het gaat opzich ook niet om het middel, maar om het produkt. En in principe is alles daarmee gezegd. Waar ik dan dus over viel is het hoge percentage nikskunners die wel lopen te smijten met reason. Dat zou dus niks af moeten doen aan de mensen die wel iets kundigs maken met reason..
Suzanne Vega bruikt ook de standaard roland GM sfx geluiden bank op haar cd (99f), wat ook standaard als corny en amatieuristisch geld, terwijl het daar wel leuk gebruikt is, dus het middel zegt niet zoveel...

tis idd wel 'uitgepraat' :) je ging alleen erg op de man af en daar hou ik niet zo van, zoals ik al zei, omdat je daarvoor iets te weinig van me weet (of lurk je al lang op dit forum, ik zag dat je gister pas geregistreerd bent namelijk..)
nevermind :0

--- off topic ---
trouwens, wat ik me net bedenk:
wat ik zeg over dat het gaat om het produkt, is ook niet altijd waar.
Soms gaat het ook om de persoon die het gemaakt heeft en het daarmee tot een stuk maakt dat acceptabel is, terwijl het normaal gesproken 'shit' geweest zou zijn, maar door de weg die die persoon bewandeld heeft, of de motivatie of gedachte waarmee hij/zij het stuk gemaakt heeft is het wel tot een stuk kunst of muziek ofzo geworden...
(denk aan mondriaans 'simpele' composities, waar meer achterzit dan het lijkt, omdat het misschien mondriaan is, of plastikman (hoewel ik daar dan wel een beetje om lach soms..) of merzbow (ach..))

[ Voor 31% gewijzigd door djazete op 05-12-2002 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72628

nog bedankt

hoe of waar kan ik eigen gemaakt muziek uitwissellen ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben niet gisteren pas geregistreerd hoor. Ben al een tijd geregistreerd. Vreemd :)

Ja precies het gaat om het eind doel en dat vergeten veel mensen. Die zijn veel teveel bezig met alleen maar het nieuwste en het beste te gebruiken dat ze vergeten waar het om gaat, de muziek :)
wat ook standaard als corny en amatieuristisch geld, terwijl het daar wel leuk gebruikt is, dus het middel zegt niet zoveel...
Ja precies :) Het is maar wat je ervan maakt. Het is juist de kunst om van niks iets te maken.
Nou gaat dat in mijn geval niet helemaal op want ik ben afhankelijk van geluidsbronnen. Als ik een synth koop, koop ik m meestal voor de geluids bewerkings optie's en de kwaliteit van de wavforms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

er is een topic voor supermingwoe (weet zo snel de link niet op te zoeken)

even naar djazete, er kan weleens een misverstand komen, of mensen die slechts de letters anders opvatten.. maar zoals jij zegt : het is uitgepraat. lijkt mij duidelijk. Laten we met onze tools, want dat zijn het.. gewoon gereedschappen verder lullen over muziek, wat we ermee doen. Laten we niet doen wat audiofielen doet " Mijn cd speler speelt jouwes eruit. " Als et een gitarist zou zijn ipv een cd speler, zal ik er nog steeds twijfels over hebben.

laten we het lekker erop houden dat et om et product gaat! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djazete

djazete

steel

ja, dus what about a delay op de zang? :P
* djazete gaat zometeen 5.1 surround mixen.. woei!

[ Voor 36% gewijzigd door djazete op 06-12-2002 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

djazete schreef op 06 December 2002 @ 09:34:
ja, dus what about a delay op de zang? :P
* gitaarwerk gaat zometeen 5.1 surround mixen.. woei!
*woei*

he..ik heb een forumstop aaangekondigd.. mij zie je even voorlopig niet meer.
misschien weer over een maandje (of 2 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gitaarwerk schreef op 06 December 2002 @ 09:53:
[...]

*woei*

he..ik heb een forumstop aaangekondigd.. mij zie je even voorlopig niet meer.
misschien weer over een maandje (of 2 )
Een forumstop :?

Wellicht doet ie er zo lang over om "To Zanarkand" op piano te leren spelen, zelfs met mijn verbluffende instructies ;) :P

Ik zal ook nog eens wat muziek online gooien...ik ben net het tegenover gestelde van de mensen die Djazete beschrijft...ik maak al lang muziek, ik probeer elke stijl te leren maken, maar noem mezelf geen muzikant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok hier wat demo materiaal...ik ben niet goed thuis in muziekstijlen dus ik kan het best anders noemen dan wat het is, laat me dat dan maar ff weten :)

Demo #1, [url="http://www.engine-software.nl/demos/demows1.mp3"]Clouds of Life[/url], stijl = New age/worldscape
Demo #2, [url="http://www.engine-software.nl/demos/demows2.mp3"]Language of Man[/url], stijl - Tribal/Soundscape
Demo #3, [url="http://www.engine-software.nl/demos/demodance.mp3"]Fly with me[/url], stijl = Clubby? (remix)
Demo #4, [url="http://www.engine-software.nl/demos/demo.mp3"]Rena's Theme[/url], stijl = uhmm...instrumentaal? :)
Demo #4, [url="http://www.engine-software.nl/demos/demoorch.mp3"]First Dawn[/url], stijl = Symfonisch Orchestraal

Ik heb ook nog wat zut liggen in de Eurodance, Folk en Funk stijl...zoals ik al zei, ik probeer alles wel een keer als het ff kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72628

Mr Rudi

wat voor hard- en software gebruik je ??????????/

demo 3 spreek me wel wat aan,maar is de bassline nou zo zacht of ligt het aan mijn app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

Anoniem: 2557 schreef op 06 december 2002 @ 17:49:
Ok hier wat demo materiaal...ik ben niet goed thuis in muziekstijlen dus ik kan het best anders noemen dan wat het is, laat me dat dan maar ff weten :)

Ik heb ook nog wat zut liggen in de Eurodance, Folk en Funk stijl...zoals ik al zei, ik probeer alles wel een keer als het ff kan.
Klinkt goed.. sommige nummers missen alleen net wat balans bij het afmixen, maar zeker niet slecht! Clouds of Life (ENIGMA :)?)bijv. vind ik echt heel goed klinken (hoewel hij net iets warmer afgemixt zou mogen worden) Fly with me vind ik eigenlijk juist een beetje te standaard. Waar komen trouwens al die voice-samples vandaan? Eigen fabrikaat, sample CD's of creatief ripwerk :)? Ik zal binnenkort ook maar eens wat online gooien dan .... :Y)

[ Voor 18% gewijzigd door BCC op 07-12-2002 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10300

Anoniem: 2557 schreef op 05 December 2002 @ 19:14:
[...]

Ik niet, ik kan niet zingen :)

Ik gebruik altijd stereo-reverb (lichtjes) op de stemmen om ze ruimtelijk te maken. Maar het goed plaatsen van vocalen in de mix doet al heel veel (en dat is dan ook best moeilijk)
ik weet niet of het veel uitmaakt met vocals, maar ik denk dat het ruimtelijke effect iets mooier wordt als je de vocals over 3 kanalen uitspreidt met een 3 verschillende pan en -volumesettings

b.v.
kanaal 1: -vocals aan het begin van de maat
panning : 64 (midden)
volume : 127

kanaal 2: - vocals op de helft van 1/4
panning: 1 (links)
volume : +/- 75

kanaal 3: -vocals op 2/4
panning 127 (rechts)
volume: +/- 30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djazete

djazete

steel

dat snap ik dan net echt, beathoven..? normaal regelt je galm dat, stereo en plaatsing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72628 schreef op 06 december 2002 @ 23:13:
Mr Rudi

wat voor hard- en software gebruik je ??????????/

demo 3 spreek me wel wat aan,maar is de bassline nou zo zacht of ligt het aan mijn app
Hardware:
Roland XP50 Workstation
Roland Juno-60 Analogue Synthesizer
Kawai K1r Synthmodule
Vier roland expansion boards: Dance, Techno, Session, Orchestral

Software:
Cakewalk 9 Pro Audio
Cool Edit 2.0
TalkAny (voice synth)
BCC schreef op 07 december 2002 @ 14:51:
[...]

Klinkt goed.. sommige nummers missen alleen net wat balans bij het afmixen, maar zeker niet slecht! Clouds of Life (ENIGMA :)?)bijv. vind ik echt heel goed klinken (hoewel hij net iets warmer afgemixt zou mogen worden) Fly with me vind ik eigenlijk juist een beetje te standaard. Waar komen trouwens al die voice-samples vandaan? Eigen fabrikaat, sample CD's of creatief ripwerk :)? Ik zal binnenkort ook maar eens wat online gooien dan .... :Y)
Het hele idee van Clouds of Life en ook Language of Man was om de Enigma stijl te leren, CoL was het eerste experiment dus die lijkt nog het meeste op Enigma zelf...het metrum van de drumloop is vrijwel identiek aan Sadeness (maar wel zelf gemaakt in tegenstelling tot Era die een standaard Roland loopje gebruikte).

De voice samples in Clouds of Life en Fly With Me zijn eigen fabrikaat, ingezongen/gesproken door een Zweedse vriendin van me. De tribal drums in Language of Man komen van de sample CD "Spices of India" en het lapse gezang dat je heel zacht op de achtergrond hoort komt van een bandje dat ik in 1993 in Noorwegen heb gekocht (waar trouwens ook de sample van Return to Innocence van Enigma vandaan komt).

En ja, mixen is niet mijn sterkste kant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10300 schreef op 07 december 2002 @ 15:57:
[...]

ik weet niet of het veel uitmaakt met vocals, maar ik denk dat het ruimtelijke effect iets mooier wordt als je de vocals over 3 kanalen uitspreidt met een 3 verschillende pan en -volumesettings

b.v.
kanaal 1: -vocals aan het begin van de maat
panning : 64 (midden)
volume : 127

kanaal 2: - vocals op de helft van 1/4
panning: 1 (links)
volume : +/- 75

kanaal 3: -vocals op 2/4
panning 127 (rechts)
volume: +/- 30
Even overheen gelezen. Maar je hebt gelijk, ik gebruik ook altijd mono kanalen voor de vocals. Het centrale kanaal is helemaal kaal meestal, misschien een hele lichte phasing om de hardheid van de stem af te halen, dit is afhankelijk van de stem natuurlijk. Ik zet deze alleen niet veel harder dan de andere twee, maar dat is een kwestie van smaak, ik hou meer van vocals die midden in, of achter in de mix zitten. Vaak gebruik ik ook een toenemende reverb op de twee echo kanalen trouwens, dus dat ze beginnen met 0 reverb en eindigen met 127...afgekeken van (daar is ie weer!) Enigma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

Koop een goedkope buizencompressor... dan ben je al ZO VEEL verder!

[ Voor 11% gewijzigd door BCC op 07-12-2002 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Laatst online: 23:20
Bij de Feedback kan ik een Rode NT 3 voor € 159.- halen, doen? Schijnt wel een kickass mic te zijn... (kwil een beetje allround opnemen...gitaar...stem...elec. gitaar). of anders een Shure 16 AM voor € 69,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emkedouwe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Rode NT3 is een hele nette mic. We gebruiken m zelf bij de radio ook. Hij is zeer gevoelig en klinkt heel clean en helder. Alleen een beetje oppassen dat ie niet gaat clippen
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste