Die composer hangt tussen mengtafel en mijn versterker voor het eventueel per ongelijk keihard open staan van de volumesOp dinsdag 28 mei 2002 17:55 schreef w00Dy het volgende:
[..]
je hebt een triple C en een composer pro en je klaagt over de virtualize
behringer is maar grellig
en?.. wat is het nou geworden?Op dinsdag 28 mei 2002 18:33 schreef gitaarwerk het volgende:
ok..zit met een probleempje, ..heb geen zin om nieuw topic te openen hiervoor...
1 : ik koop de waveterminal bij musicstorekoeln.de
2 : hier is het probleem, :
ik wil een paar dingen :
- compressor (Behringer T-1952 Tube Composer) (of de Behringer DSP 9024)
- microfoon rode nt1
- mic voorversterker Behringer T-1953 Tube UltraGain
- midikeyboard (heb er al een maar die is niet geweldig)
ik heb ongeveer dus voor nummer 2 255 euro te besteden.. wat ik is het verstandigst om te kopen nu? (ik neem op en master met computer, is dan een compressor wel handig?)
(ik wil snel bestellen, want ik kan bij musicstore ineens de tubecompressor niet meer bestellen : dus reageer snel pelase :
OBEY MY DOG)
1: egosys waveterminal
2: egosys miditerminal 4140 (parralael, di eheeft smpte en aangezien ik op synthforum van dr.ripsaw een post las dat ie strak is, ik hem oko amar besteld had)
3: een simpel midikeyboard (49 toetsen)
2: egosys miditerminal 4140 (parralael, di eheeft smpte en aangezien ik op synthforum van dr.ripsaw een post las dat ie strak is, ik hem oko amar besteld had)
3: een simpel midikeyboard (49 toetsen)
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Ik heb ook een virtualizer, ben er niet ontvreden over hij doet waar voor zijn geld. Voor de rest moet ik van Behringer niks weten.Op woensdag 29 mei 2002 10:42 schreef TwiNNy het volgende:
[..]
Die composer hangt tussen mengtafel en mijn versterker voor het eventueel per ongelijk keihard open staan van de volumesik gebruik heb dus als veredele limmiter. That's all... Die Virtualiser is gewoon een leuk speleding maar hij ruist nogal hEftig zeg maar... vandaar de smilie...
de virtualizer vind ik het slechtste apparaat van zeOp woensdag 29 mei 2002 21:05 schreef w00Dy het volgende:
[..]
Ik heb ook een virtualizer, ben er niet ontvreden over hij doet waar voor zijn geld. Voor de rest moet ik van Behringer niks weten.
ok.. nou hebben we leuke apparatuur lijstjes gezien en foto's enzo..
nu ben ik wel es benieuwd of er ook echt wat wordt gemaakt met die apparatuur of alleen beetje mee gekloot (wat bij mij meeste is
) dus kom maar op met die tracks! 
dit is de track waar ik nu mee bezig ben:
www.saneinsanity.net/innerself/innerself.mp3
nu ben ik wel es benieuwd of er ook echt wat wordt gemaakt met die apparatuur of alleen beetje mee gekloot (wat bij mij meeste is
dit is de track waar ik nu mee bezig ben:
www.saneinsanity.net/innerself/innerself.mp3
klinkt goed
over die snare misschien leuk om een stereo delay te doen.... en misschien een strings op de achtergrond mo e meer " relaxed" te maken
over die snare misschien leuk om een stereo delay te doen.... en misschien een strings op de achtergrond mo e meer " relaxed" te maken
er moet inderdaad nog wat bij
.. maar zit een beetje vast met dit nummer.. zal vanmiddag wel es een poging wagen..
misschien een mellotron koortje
... ben van plan die m-tron plugin te kopen.. mensen hier die ervaring met dat dinge hebben?
mensen die niet weten wat een mellotron is moeten ff naar het nummer exit music luisteren van radio head.. de kippevel koortjes komen uit een mellotron
misschien een mellotron koortje
mensen die niet weten wat een mellotron is moeten ff naar het nummer exit music luisteren van radio head.. de kippevel koortjes komen uit een mellotron
dan heb je vast deze nog niet vast gehadOp woensdag 29 mei 2002 23:54 schreef gitaarwerk het volgende:
[..]
de virtualizer vind ik het slechtste apparaat van ze

klik
Verwijderd
mijn 'studiootje':

PC: P4 2Ghz, 512Mb Rimm, GF4 Ti4400 dualhead (17"+19")
M-Audio Delta Audiophile 24/96
SB-Audigy voor de gamez
Audio: Samson Servo-170 (2x85W)
Behringer Ultracurve 8024
Blueroom Minipods
Sennheiser HD590
Keys: Evolution MK-249C Midikeyboard
Audio doorgelust naar huiskamerset voor als het echt hard moet
En dit ben ik aan het prutsen:
liedje 1
liedje 2
moet duidelijk nog aan gewerkt worden

SB-Audigy voor de gamez
Blueroom Minipods
Sennheiser HD590
liedje 1
liedje 2
Zow, dat ziet er goed uit zeg! Blueroom Minipods toch die speakers? Van de Truman show
Bevallen die een beetje?
Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia
Verwijderd
Thanx, zijn inderdaad die uit de Truman show 
Bevallen me prima, heb er nog vier in surround opstelling staan met de sub die erbij hoort.
Met de Ultracurve schroef ik de bas nog een beetje op zodat ze ook bij mijn PC voldoende laag weergeven.
Heeft er al iemand naar liedje1 geluisterd? Graag kritiek!!
Bevallen me prima, heb er nog vier in surround opstelling staan met de sub die erbij hoort.
Met de Ultracurve schroef ik de bas nog een beetje op zodat ze ook bij mijn PC voldoende laag weergeven.
ik ga ze zo ff luisteren!Op vrijdag 31 mei 2002 17:48 schreef PF77 het volgende:
Thanx, zijn inderdaad die uit de Truman show
zijn die speakers beetje goed? (prijs ook btw?
begint fantastich.. maar ik denk dat je je verloop anders moet doen denk ik.. misschien minder strings-based werken..
maar ik ga je niet vertellen hoe jij muziek moet maken, want dat doe je zo te horen 10x beter als mij
aanmerking op liedje 2... de samples van Madonna, die klinen slecht, en er is een grote tik in het einde van de sample (daar haalt ze adem)verder vervormt die sample en is een beetje dof/mat geluid...
(sorry for being such a bastard
Verwijderd
bedankt voor het luisteren!! 
dat madonna liedje zuigt inderdaad, is gemaakt in Cubase en Reason..loopt niet helemaal lekker samen...ik ga die madonna samples over zetten in cubase en dan moet het beter gaan!
Liedje 1 heb ik in een uurtje gemaakt, live ingespeeld en voor de rest weinig aan gedaan...ik kom nooit ver met m'n songs, meestal heb ik een leuke beat maar bij het arrangeren loopt het altijd spaak. Maar ik wilde gewoon ff wat online zetten.
Ik heb net die P4 2Ghz, dus nu loopt Cubase als een zonnetje...wordt het componeren ook een stuk aangenamer.
Als ik een nummer echt naar m'n zin heb (kan ff duren), knal ik hem wel weer online.
dat madonna liedje zuigt inderdaad, is gemaakt in Cubase en Reason..loopt niet helemaal lekker samen...ik ga die madonna samples over zetten in cubase en dan moet het beter gaan!
Liedje 1 heb ik in een uurtje gemaakt, live ingespeeld en voor de rest weinig aan gedaan...ik kom nooit ver met m'n songs, meestal heb ik een leuke beat maar bij het arrangeren loopt het altijd spaak. Maar ik wilde gewoon ff wat online zetten.
Ik heb net die P4 2Ghz, dus nu loopt Cubase als een zonnetje...wordt het componeren ook een stuk aangenamer.
Als ik een nummer echt naar m'n zin heb (kan ff duren), knal ik hem wel weer online.
loopt lekker ook denk ik door je geluidskaartOp vrijdag 31 mei 2002 19:46 schreef PF77 het volgende:
bedankt voor het luisteren!!
ik heb ook net neiuwe aangeschaft..mrogen hoop ik dat ie komt
Verwijderd
Die kast, dat is zo'n gek idee nog niet. En die Minipods zien er cool uit. Zelf heb ik ze liever in het blauw, maar dat terzijde. In de Bijenkorf in Rotterdam hangen ze ook (ietsjes groter dan).Op donderdag 30 mei 2002 21:56 schreef PF77 het volgende:
mijn 'studiootje':
[afbeelding]
[afbeelding]
SB-Audigy voor de gamez
Blueroom Minipods
Sennheiser HD590
liedje 1
liedje 2
Verwijderd
Die kast heb ik van de week in elkaar getimmerd,omdat die pc een ongelooflijke tyfuns herrie maakt, en omdat de vrouw ging mauwen over de 'rommel' (apparatuur) op dat schouwtje. Vrouw blij, ik blij!
Enige nadeel van die kast is dat het een beetje hot wordt aan de binnenkant. Heb er een casefan ingebouwd aan de achterkant. Dus die hoor ik nu wel een beetje, maar daar ga ik een dimmer op verzinnen.
Enige nadeel van die kast is dat het een beetje hot wordt aan de binnenkant. Heb er een casefan ingebouwd aan de achterkant. Dus die hoor ik nu wel een beetje, maar daar ga ik een dimmer op verzinnen.
Liedje 1 is heel leukOp donderdag 30 mei 2002 21:56 schreef PF77 het volgende:
mijn 'studiootje':
[afbeelding]
[afbeelding]
SB-Audigy voor de gamez
Blueroom Minipods
Sennheiser HD590
liedje 1
liedje 2
Alleen liedje 2 is een beetje gaar...
The devil is in the details.
Dat zijn weer geen minipod maar de originele van B&W. In dezelfde lijn als de technopods en de dadarababy-pods.Op vrijdag 31 mei 2002 21:26 schreef dopy het volgende:
[..]
Die kast, dat is zo'n gek idee nog niet. En die Minipods zien er cool uit. Zelf heb ik ze liever in het blauw, maar dat terzijde. In de Bijenkorf in Rotterdam hangen ze ook (ietsjes groter dan).
Heb zelf ook wel een leuke studio.
Novation BasStation
Nord Micro Modular
Mc-303
TB-303
set silver minipods
Dateq XTC mengpaneel
2 x sl1210mkII
ews64XL van Terratec
GSR200 basgitaar van Ibanez
Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o
PICSS!!Op zaterdag 01 juni 2002 14:49 schreef tymiek het volgende:
[..]
w00terdet00terdet00t!!!!!!!!!!!!!!!!!!
hebben jullie weleens die NI absynth gehoord? er is nu een demo van uit... ik heb em net gedowned... ik denk dat deze zeer zeker de moeite is om aan te schaffen.. zulke heerlijke trance/space geluiden heb ik nog nooit gehoord !!
http://www.native-instruments.com
hebben jullie weleens die NI absynth gehoord? er is nu een demo van uit... ik heb em net gedowned... ik denk dat deze zeer zeker de moeite is om aan te schaffen.. zulke heerlijke trance/space geluiden heb ik nog nooit gehoord !!
Op zondag 02 juni 2002 15:43 schreef gitaarwerk het volgende:
w00terdet00terdet00t!!!!!!!!!!!!!!!!!!
je vind em dus ook mooiOp maandag 03 juni 2002 19:09 schreef HTF99_PCP het volgende:
[..]
Volgens mij PF77 ook wel (zie z'n studio pics)Op maandag 03 juni 2002 20:11 schreef gitaarwerk het volgende:
[..]
je vind em dus ook mooi
Wat ik nou nog steeds niet snap in cubase.... Hoe laat je een VST instrument meerdere sounds tegelijk afspelen (dit kan toch?)?
Zeg maar;
Midi track 1 FM7 > Danze lead
Midi track 2 FM7 > Trance lead
Bij mij krijgen zeg maar alle midi tracks die de FM7 gebruiken hetzelfde instrument
simpel..Op maandag 03 juni 2002 21:21 schreef HTF99_PCP het volgende:
[..]
Midi track 1 FM7 > Danze lead
Midi track 2 FM7 > Trance lead
Bij mij krijgen zeg maar alle midi tracks die de FM7 gebruiken hetzelfde instrument
dan komt eronder de "vst instruments"een ander vakje te staan waar je ene nieuwe instrument kan uitkiezen, daar moet je opnieuw fm7 weer inladen met een ander geluid.. heel zwaar voor je pc helaas...
hij meot namelijk ieder geluid generen...
Verwijderd
Absynth is inderdaad errug heftug 
Maar ook de Juno van reFX is fat!
En FM-heaven ,kan 16 geluiden tegelijk aan dus dan kan je wel via midikanalen andere geluiden spelen.
Ben nu met Phatmatic pro aan het prutsen, is een soort drRex van Reason en Recycle in 1! en dan in VST.
Maar ook de Juno van reFX is fat!
En FM-heaven ,kan 16 geluiden tegelijk aan dus dan kan je wel via midikanalen andere geluiden spelen.
Ben nu met Phatmatic pro aan het prutsen, is een soort drRex van Reason en Recycle in 1! en dan in VST.
*schop*
is leuk topic.. dus ff omhoog schoppen
is leuk topic.. dus ff omhoog schoppen
hmz.. nog een keer schoppen.. zijn er nog mensen met gave pics??
hmz. .wel grote plaatjes maar ziet er weer lekker uit..goeie tafels van hun hoor!
ik zal innenkort eens wat foto's maken van mijns tudiootje weer..flink wat veranderd sinds de laatste tijd.. maar leiver wacht ik even todat ik wat meer heb enzo..
ik zal innenkort eens wat foto's maken van mijns tudiootje weer..flink wat veranderd sinds de laatste tijd.. maar leiver wacht ik even todat ik wat meer heb enzo..
ik zal ook eens foto's maken...
als mijn Korg D1200 USB binnen is
als mijn Korg D1200 USB binnen is
Zit een groot pluspunt EN een groot minpunt aan:gitaarwerk schreef op 24 september 2002 @ 19:53:
hmz. .wel grote plaatjes maar ziet er weer lekker uit..goeie tafels van hun hoor!
Plus: Volledig digitaal
Min: Geen gemotoriseerde faders
scheelt wel behoorlijk veel poen die dingen hoor..
ik wou dat je zo een ding als controller beter kan gebruiken
wat mocht die kosten als ik vragen mag? (en zit er midi op? )
Volledig instelbaar via MIDI of RS232 poorten, dus vanuit je luie stoel een kanaal openzetten.gitaarwerk schreef op 24 september 2002 @ 21:11:
[...]
scheelt wel behoorlijk veel poen die dingen hoor..
ik wou dat je zo een ding als controller beter kan gebruiken
wat mocht die kosten als ik vragen mag? (en zit er midi op? )
Kostte me 600.- ,dat is inclusief 50% korting.
1200 euro
maar dan 100%
600 euro voor zo een midi controller is niet te gek duur
MIDI controllergitaarwerk schreef op 24 september 2002 @ 22:44:
1200 euromaar dan 100%
Uhmmm Gitaarwerk,
Kleine correctie als ik mag: Tis een digitaal mengtafeltje...
Kleine correctie als ik mag: Tis een digitaal mengtafeltje...
Specs? Zie ondertitel...
dat weet ik hoor 
als er midi opzit .. kan je met dat ding volledig cubase controllen... das heerlijk..
ik weet niet of jullie de prijzen hebben egzien van zo een pro tools tafel of de emagic logic control..
das niet om vrolijk van te worden...
als er midi opzit .. kan je met dat ding volledig cubase controllen... das heerlijk..
ik weet niet of jullie de prijzen hebben egzien van zo een pro tools tafel of de emagic logic control..

Wist ik niet eens, mooi meegenomen dusgitaarwerk schreef op 25 september 2002 @ 11:13:
dat weet ik hoor
ik weet niet of jullie de prijzen hebben egzien van zo een pro tools tafel of de emagic logic control..das niet om vrolijk van te worden...
Verwijderd
Ik heb niet het hele topic doorgelezen (maar wel veel), maar zijn er ook mensen die een electronisch drumstel gebruiken in hun set-up?
De laatste tijd ben ik me aan het orienteren. Wat ik nu heb ik een simpel synthesisertje en een elec. drumstel (roland TD-6 K) M'n geluidskaart wordt een Waveterminal 192 L of X. Ook ga ik een boek kopen om Logic Audio van achter tot voren te leren.
En verder nog wat... als ik die foto's bekijk en de mensen hier aanhoor... 'ruimtegebrek' hoor en zie ik hier. Ik weet zeker dat ik HEEL VEEL in een klein kamertje kan krijgen. Als je het maar goed indeeld. Zelf je meubels maken enzo, dan kom je echt heel ver. En het is makkelijker dan dat het lijkt. Mijn versterker heb ik nbijv ingebouwd, dat ding staat op z'n zij ipv. van de normale stand. Scheeld weer ruimte. En dat ding kan er best tegen. Ook heb ik m'n synthesiser in een soort bak gedaan onder m'n toetsenbord. Als ik wil spelen dan maak ik de bak open en schuif het toetsenbord naar voren. Als ik een briefje wil typen kan ik gewoon zitten zoals je normaal op kantoor ook zit.
En in de hoogte kan je natuurlijk ook vanalles plaatsen. Vooral allerlei modules. En mengpanelen kan verticaal plaatsen. (zoals je beeldscherm ook staat) Speakers kan je ophangen, etc. etc.
De laatste tijd ben ik me aan het orienteren. Wat ik nu heb ik een simpel synthesisertje en een elec. drumstel (roland TD-6 K) M'n geluidskaart wordt een Waveterminal 192 L of X. Ook ga ik een boek kopen om Logic Audio van achter tot voren te leren.
En verder nog wat... als ik die foto's bekijk en de mensen hier aanhoor... 'ruimtegebrek' hoor en zie ik hier. Ik weet zeker dat ik HEEL VEEL in een klein kamertje kan krijgen. Als je het maar goed indeeld. Zelf je meubels maken enzo, dan kom je echt heel ver. En het is makkelijker dan dat het lijkt. Mijn versterker heb ik nbijv ingebouwd, dat ding staat op z'n zij ipv. van de normale stand. Scheeld weer ruimte. En dat ding kan er best tegen. Ook heb ik m'n synthesiser in een soort bak gedaan onder m'n toetsenbord. Als ik wil spelen dan maak ik de bak open en schuif het toetsenbord naar voren. Als ik een briefje wil typen kan ik gewoon zitten zoals je normaal op kantoor ook zit.
En in de hoogte kan je natuurlijk ook vanalles plaatsen. Vooral allerlei modules. En mengpanelen kan verticaal plaatsen. (zoals je beeldscherm ook staat) Speakers kan je ophangen, etc. etc.
Dank jeVerwijderd schreef op 26 september 2002 @ 15:15:
Jadjong, ik heb je mix gedownload.. schrok van grote (103MB) maar het klinkt goed. Al heb ik zelf een sch... houd ik niet zo van die muziek.
Heeft alleen niet veel eigenlijk helemaal niets met een studio te makenn
hier ben ik best jaloers op
mooie setup
tellen studios van huisgenoten ook mee? in dat geval zal ik binnenkort een fotootje maken...
the pic's would telldjazete schreef op 27 september 2002 @ 00:39:
tellen studios van huisgenoten ook mee? in dat geval zal ik binnenkort een fotootje maken...
Hey, je hebt niet veel staan maar ik vind het toch erg netjes er uit zien, mooi bureau daar zou ik me echt zo thuis voelen zoiets wil ik ook op mijn kamer maken, nu zit ik maar in een appart hok in de kamer met koelkast maar zit mun broertje ook altijd te computeren en dat vertrouw ik niet zo. w o u t e r . schreef op 02 mei 2002 @ 14:08:
Zo, vandaag even een goedkoop mixertje erbij voor de volumeregeling:
*Clickable*
[url="http://www.xs4all.nl/~wognum/kamer/studio2.jpg"][afbeelding][/url]
[url="http://www.xs4all.nl/~wognum/kamer/studio1.jpg"][afbeelding][/url]
Maar ziet er netjes uit. Wat voor monitors heb je daar staan? Bevallen ze je een beetje?
Verder had ik wat gelezen dat iemand monitors zocht, wil je niet duur uit zijn en toch erg goede monitoren hebben moet je eens de Spirit Absolute 2 beluisteren dit zijn ook erg goede speakers zijn wel passief dus versterker heb je wel nodig.
[ Voor 0% gewijzigd door Drazzic op 19-11-2002 14:31 . Reden: Wat vergeten te zeggen.. ]
ff wat leven in blazen..anders krijgen we alleen maar sb topics 
wie heeft hier focusrite spul staan?
wie heeft hier focusrite spul staan?
jammer 
ik wil nog een beetje goeie apparatuur, maar ik wil dat alles met midi te besturen is.. zodat ik bij ieder nummer alle instellingen van een apparaat kan opslaan
zijn er compressors/ voorversterkers met die functie?
ik wil nog een beetje goeie apparatuur, maar ik wil dat alles met midi te besturen is.. zodat ik bij ieder nummer alle instellingen van een apparaat kan opslaan
zijn er compressors/ voorversterkers met die functie?
vast wel.. alleen is het wel duur. Ik zou als ik jou was voor s/w gaan. Dat is veel goedkoper en biedt ook die functionaliteit....
Jou een beetje kennende schat ik in dat je de de apparatuur wel gaaf vind, (wie niet) maar er vast wel goedkopere en eenvoudigere oplossingen voor zijn... Er zijn trouwens overigens bijna geen studio's waar ze die functionaliteit gebruiken voor zover ik weet...
Voorversterkers al helemaal niet, en een compressor heeft ook maar 5 parameters ofzo dus die kan je ook wel met de hand instellen (hoeft zo'n apparaaatu ook niet onnodig duur te worden)
met een galmpje of multifx kan ik het me wel voorstellen... die bieden. die midi fucntionaliteit dan ook wel vaker..
en focusrite...ach. er zijn zoveel goede merken. staar je daar niet blind op!
Jou een beetje kennende schat ik in dat je de de apparatuur wel gaaf vind, (wie niet) maar er vast wel goedkopere en eenvoudigere oplossingen voor zijn... Er zijn trouwens overigens bijna geen studio's waar ze die functionaliteit gebruiken voor zover ik weet...
Voorversterkers al helemaal niet, en een compressor heeft ook maar 5 parameters ofzo dus die kan je ook wel met de hand instellen (hoeft zo'n apparaaatu ook niet onnodig duur te worden)
met een galmpje of multifx kan ik het me wel voorstellen... die bieden. die midi fucntionaliteit dan ook wel vaker..
en focusrite...ach. er zijn zoveel goede merken. staar je daar niet blind op!
wat is s/w ??
focusrite zijn voor derest erg goed.. joemeek heeft veel kleuring en verder kom je weinig van dezelfde kwalteit tegen voor de prijs die focusrite hun appartuur aanbieden.
verder ben ik uiteraard net als ieder ander een apparaat geiler
maar ik wil met zo min mogelijk het meeste eruit halen 
dus het liefst een compressor en mic voorversterker in een.... (focusrite platinum voicemaster (niet de pro) )
verder zoek ik nog steeds een betaalbare (het liefst gemoteriseerd, maar dat hoeft niet per se) midi controller voor nuendo te besturen mee..
dan nog een eind compressor en een roland r08 srumcomputer (je vind ze voor lekker weinig geld 2e hands.. en ik vind ze perfect
)
.. maar effecten pas ik verder toe op de computer.. wellicht ooit eens een paar synths erbij
focusrite zijn voor derest erg goed.. joemeek heeft veel kleuring en verder kom je weinig van dezelfde kwalteit tegen voor de prijs die focusrite hun appartuur aanbieden.
verder ben ik uiteraard net als ieder ander een apparaat geiler
dus het liefst een compressor en mic voorversterker in een.... (focusrite platinum voicemaster (niet de pro) )
verder zoek ik nog steeds een betaalbare (het liefst gemoteriseerd, maar dat hoeft niet per se) midi controller voor nuendo te besturen mee..
dan nog een eind compressor en een roland r08 srumcomputer (je vind ze voor lekker weinig geld 2e hands.. en ik vind ze perfect
.. maar effecten pas ik verder toe op de computer.. wellicht ooit eens een paar synths erbij
Binnenkort een microfoon + Behringer 802A mengtafeltje
Over een tijdje dan er nog een Tascam CD-RW700 erbij
VRAAGJE: Is een paar van deze goed aan te raden als cheapo-monitors?
Over een tijdje dan er nog een Tascam CD-RW700 erbij
VRAAGJE: Is een paar van deze goed aan te raden als cheapo-monitors?
[ Voor 38% gewijzigd door Vinnienerd op 25-11-2002 18:39 ]
de ene vind van wel de andere niet..
ik durf et niet te zeggen want ik heb ze nog niet beluisterd.. et schijnt dat de behringer voor 200 euro meer (gelijk actief ook
) een heel stuk beter zijn..
waarom wil je een behringer mengtafel.. ga liever voor een spirit folio SX of een F ofzo
ik durf et niet te zeggen want ik heb ze nog niet beluisterd.. et schijnt dat de behringer voor 200 euro meer (gelijk actief ook
waarom wil je een behringer mengtafel.. ga liever voor een spirit folio SX of een F ofzo
s/w .. software. ach.. 
euh ja, waarom loop jij zo te freaken op compressie, als ik vragen mag? Kan je je niet beter concentreren op andere dingen?
Daar je in nuendo mixt, kan je allerlei gave goedklinkende sw compressors gebruiken, dus waarom je dan nog een soort van mastering hw compressor zou willne hebben snap ik niet.
Evt een compressor voor een mic is opzich handig zodat je zo hard mogelijk kan insturen zonder oversturing (gebruik je tenminste je volledige resolutie van je ad convertor)
dan is een focusrite best ok, maar er is wel meer op de wereld die dezelfde kwaliteit biedt voor minder geld.. alleen dat zijn vaak niet de bekende merken maar dat kan een kwestie van smaak etc etc zijn
dus ja
www.ucapps.de als je handig bent met electronica: bouw je eigen gemotoriseerde faderbak voor nuendo of whatever..
maar euh, gitaarwerk, kzou wel eens wat muziek van je willen horen eigenlijk.. genoeg over apparatuur gelult dacht ik zo
ennen vinnienerd, ik zou ook investeren in een nieuwe hdd...:
Specs:...4,4 GB WD Caviar HD;
euh ja, waarom loop jij zo te freaken op compressie, als ik vragen mag? Kan je je niet beter concentreren op andere dingen?
Daar je in nuendo mixt, kan je allerlei gave goedklinkende sw compressors gebruiken, dus waarom je dan nog een soort van mastering hw compressor zou willne hebben snap ik niet.
Evt een compressor voor een mic is opzich handig zodat je zo hard mogelijk kan insturen zonder oversturing (gebruik je tenminste je volledige resolutie van je ad convertor)
dan is een focusrite best ok, maar er is wel meer op de wereld die dezelfde kwaliteit biedt voor minder geld.. alleen dat zijn vaak niet de bekende merken maar dat kan een kwestie van smaak etc etc zijn
dus ja
www.ucapps.de als je handig bent met electronica: bouw je eigen gemotoriseerde faderbak voor nuendo of whatever..
maar euh, gitaarwerk, kzou wel eens wat muziek van je willen horen eigenlijk.. genoeg over apparatuur gelult dacht ik zo
ennen vinnienerd, ik zou ook investeren in een nieuwe hdd...:
Verwijderd
ik snap gitaarwerk wel.. ik heb jáááren met s/w gewerkt, maar sinds een jaar aan de harde waren.. en wat een genot.. ik wil meer ! 
kantekening, ik maak nog steeds gebruik van software, de combi is perfect, alleen software mist iets..
kantekening, ik maak nog steeds gebruik van software, de combi is perfect, alleen software mist iets..
Kweetetdjazete schreef op 25 November 2002 @ 20:04:ennen vinnienerd, ik zou ook investeren in een nieuwe hdd...:
precies
probleem is dat hardawre compressie nog steeds gigantisch verschilt met software
de focusrite wil ik inderdaad omdat er compressie op zit voor de zang.. maar soms zou ik ook weleens men gitaar erin willen prikken voor een heel erg schoon geluid..
verder loop ik echt neit te freaken op compressie.. maar soms is het gewoon nodig..
buiten alleen gitaar muziek (hardrock/metal/ballads/texas blues/country/fingerpicking freaken ) speel ik ook nog keyboard (softsynth) en speel mondgarmonica.. dat laatste moet vaak redelijk compressed worden omdat et een beetje moet 'scheuren' dus ik moet em limitten als een gek..of juist lekker knijpen. Et is de sound wat ik met die dingen kan maken
verder doe ik nog wat dance/techno maken en dat soort dingen.. verder heb ik niet erg veel dingen opgenomen omdat ik klote monitoren heb.. (die ik ook eens moet vervangen.. misschien wat dynaudio's b6p ) en ik nog niet erg goed overweg kan met cubase/nuendo.. en ik haat alles met de muis instellen.. daarom een knoppenbalk wel handig
(transport control is het meest belangrijke vind ik)
en ik ben niet erg handig met electronica.. ik weet wat alles is en kan een beetje solderen, maar daar houdt et dan wel op.
probleem is dat hardawre compressie nog steeds gigantisch verschilt met software
de focusrite wil ik inderdaad omdat er compressie op zit voor de zang.. maar soms zou ik ook weleens men gitaar erin willen prikken voor een heel erg schoon geluid..
verder loop ik echt neit te freaken op compressie.. maar soms is het gewoon nodig..
buiten alleen gitaar muziek (hardrock/metal/ballads/texas blues/country/fingerpicking freaken ) speel ik ook nog keyboard (softsynth) en speel mondgarmonica.. dat laatste moet vaak redelijk compressed worden omdat et een beetje moet 'scheuren' dus ik moet em limitten als een gek..of juist lekker knijpen. Et is de sound wat ik met die dingen kan maken
en ik ben niet erg handig met electronica.. ik weet wat alles is en kan een beetje solderen, maar daar houdt et dan wel op.
transport control kan je vast wel bedienen via je numerieke toetsenbord, kortom, daar heb je geen controler voor nodig.
dat hw compressie beter zou klinken dan sw compressie is onzin, anders zouden grote studios nooit sw gebruiken en dat doen ze wel (en niet uit budget overwegingen)
sterker nog, voor de prijs heb je meer aan een waves sw compressor dan aan een half gare dbx, waar die waves dan ook nog es beter klinkt, hoewel dat laatste weer relatief is natuurlijk. in ieder geval zeker vergelijkbaar...
en nou heb ik het niet over de top compressors (urei bv)
mondharmonica hoeft niet gecompressed te worden om te scheuren volgens mij... hangt ook van je opname af enzo en van wel veel meer dingen.. maar goed, dat kan dus net zo goed in s/w als h/w, zeker omdat als je dat ding toch wil laten scheuren een beetje analoge distortion ook niet uitmaakt...
ennem, ik vind het feit dat je kut monitoren hebt geen excuus om geen muziek te maken
(wat voor monitors heb je dan?)
je kunt met een redelijke koptelefoon, speakers, en nog een gettoblaster behoorlijk wat doen hoor. Ook qua sound en mix.. maar geen sound en geen mix zonder muziek...
wat ik probeer te zeggen is dat je je niet blind moet staren op compressie, want ik geloof dat compressie het woord is wat ik jou het meestheb zien roepen in de afgelopen halfjaar in de studio threads..
maakt verder niet uit, maar ikz eg het maar wel even.. Veel amateur/semi pro? technici of producers springen op bij de term compressie, terwijl dat niet altijd terecht is.. of juist vaak niet.
ik vind het een beetje onzin.
dat hw compressie beter zou klinken dan sw compressie is onzin, anders zouden grote studios nooit sw gebruiken en dat doen ze wel (en niet uit budget overwegingen)
sterker nog, voor de prijs heb je meer aan een waves sw compressor dan aan een half gare dbx, waar die waves dan ook nog es beter klinkt, hoewel dat laatste weer relatief is natuurlijk. in ieder geval zeker vergelijkbaar...
en nou heb ik het niet over de top compressors (urei bv)
mondharmonica hoeft niet gecompressed te worden om te scheuren volgens mij... hangt ook van je opname af enzo en van wel veel meer dingen.. maar goed, dat kan dus net zo goed in s/w als h/w, zeker omdat als je dat ding toch wil laten scheuren een beetje analoge distortion ook niet uitmaakt...
ennem, ik vind het feit dat je kut monitoren hebt geen excuus om geen muziek te maken
(wat voor monitors heb je dan?)
je kunt met een redelijke koptelefoon, speakers, en nog een gettoblaster behoorlijk wat doen hoor. Ook qua sound en mix.. maar geen sound en geen mix zonder muziek...
wat ik probeer te zeggen is dat je je niet blind moet staren op compressie, want ik geloof dat compressie het woord is wat ik jou het meestheb zien roepen in de afgelopen halfjaar in de studio threads..
maakt verder niet uit, maar ikz eg het maar wel even.. Veel amateur/semi pro? technici of producers springen op bij de term compressie, terwijl dat niet altijd terecht is.. of juist vaak niet.
ik vind het een beetje onzin.
[ Voor 17% gewijzigd door djazete op 25-11-2002 23:06 ]
Vette mondharmonicasound krijg je voornamelijk door een goede gitaarbuizenbak (Vintage Fender amps bijv.) die een beetje overstuurt.
En inderdaad slechte monitoren zijn geen excuus, ik heb mijn cd volledig gemixt met één Sennheiser HD210 en af en toe mijn cheapo stereo-installatie. Heb de mix laatst gehoord op een high-end installatie van tig K€ en de frequentiebalans en het stereobeeld vond ik overtuigend klinken. (ik zeg niet dat het een geweldige mix was, maar dat lag meer aan mijn opname)
Verder met ik het ook met djazete eens dat ik liever mijn geld uitgeef aan een goede microfoon dan hetzelfde geld voor een goede compressor, want een brakke microfoon is nog steeds niet goed te maken met plugins.... Als je verder goede kwaliteit instrumenten hebt en ervaren muzikanten, kan het zonder compressie ook prima klinken, dan hou je gelijk wat meer dynamiek in je muziek.
Als je zang met compressie opneemt, gebruik je vaak juist heel weinig van je 24 bits. Als je goede mic-preamps hebt, heb je echt heel wat dB's tot je beschikking en hoef je niet altijd alles op maximaal volume op te nemen.
En inderdaad slechte monitoren zijn geen excuus, ik heb mijn cd volledig gemixt met één Sennheiser HD210 en af en toe mijn cheapo stereo-installatie. Heb de mix laatst gehoord op een high-end installatie van tig K€ en de frequentiebalans en het stereobeeld vond ik overtuigend klinken. (ik zeg niet dat het een geweldige mix was, maar dat lag meer aan mijn opname)
Verder met ik het ook met djazete eens dat ik liever mijn geld uitgeef aan een goede microfoon dan hetzelfde geld voor een goede compressor, want een brakke microfoon is nog steeds niet goed te maken met plugins.... Als je verder goede kwaliteit instrumenten hebt en ervaren muzikanten, kan het zonder compressie ook prima klinken, dan hou je gelijk wat meer dynamiek in je muziek.
Als je zang met compressie opneemt, gebruik je vaak juist heel weinig van je 24 bits. Als je goede mic-preamps hebt, heb je echt heel wat dB's tot je beschikking en hoef je niet altijd alles op maximaal volume op te nemen.
Beste djazete ,
compressie moet je het liefst zo min mogelijk doen.. je hoort et vaak geneens
(als je het goed doet dan
)
en met monitoren heb ik zelfbouw.. klote iig
verder plaats ik veel meer behalve over compressie, maar dat is niet op dit forum
waarom ik geen muziek OPNEEM (maken doe ik wel
) is gewoon omdat ik er niet zoveel tijd voor heb o pdit moment om alles nog eens te gaan editten enzo.. je kent et wel 
verder staar ik me ook niet blind hoor
dat lijkt maar zo omdat ik toevallig wat erover wilt weten.. dan zoek ik et altijd tot op de bodem uit
maar je kan compressie puur om een sound te maken gebruiken en om te gebruiken waar die voor bedoeld is
en ik wil et liefst et eerste.. daarom wil ik zo een ding gewoon hebben.. die ik effe ergends tussen kan prikken.. software vind ik niet lekker als ie aant processen is en terwijl ik op meerdere inputs dat spul gebruik..
tis wellicht goedkoper als een nieuwe pc
compressie moet je het liefst zo min mogelijk doen.. je hoort et vaak geneens
en met monitoren heb ik zelfbouw.. klote iig
verder plaats ik veel meer behalve over compressie, maar dat is niet op dit forum
waarom ik geen muziek OPNEEM (maken doe ik wel
verder staar ik me ook niet blind hoor
maar je kan compressie puur om een sound te maken gebruiken en om te gebruiken waar die voor bedoeld is
en ik wil et liefst et eerste.. daarom wil ik zo een ding gewoon hebben.. die ik effe ergends tussen kan prikken.. software vind ik niet lekker als ie aant processen is en terwijl ik op meerdere inputs dat spul gebruik..
tis wellicht goedkoper als een nieuwe pc
ah. .thelemon..
waarom ik perse compressie wilt op zang.. is om het wat 'luchtiger ' te maken.. tis ook niet zo dat ik ga besparen op een mic.. ik hoef geen super kwaliteit te hebben.. daarom zat ik in gedachte met een rode nt1000
leuke middenmootter 
verder beschik ik wel over goeie instrumenten (2 gitaren uitgerust met dure reeks seymour duncan elemten )
ik weet wat et doet, en waarvoor ik et wil..en ik kan niet altijd alles zo goed onder woorden brengen en word vaak niet zo goed begrepen wat mijn doel is
dus ik wil er liever over ophouden.. 
verder wil ik compressie gewoon in aparte hardware... ik wil in princiepe zo min mogelijk met computer doen.. en nuendo met toetsenbord vind ik een ramp.. sorry
waarom ik perse compressie wilt op zang.. is om het wat 'luchtiger ' te maken.. tis ook niet zo dat ik ga besparen op een mic.. ik hoef geen super kwaliteit te hebben.. daarom zat ik in gedachte met een rode nt1000
verder beschik ik wel over goeie instrumenten (2 gitaren uitgerust met dure reeks seymour duncan elemten )
ik weet wat et doet, en waarvoor ik et wil..en ik kan niet altijd alles zo goed onder woorden brengen en word vaak niet zo goed begrepen wat mijn doel is
verder wil ik compressie gewoon in aparte hardware... ik wil in princiepe zo min mogelijk met computer doen.. en nuendo met toetsenbord vind ik een ramp.. sorry
Ik had absoluut niet de bedoeling om jou aan te vallen, ik ben ervan overtuigd dat je weet wat je doet. Mijn reactie was meer bedoeld voor lezers van dit topic die er net wat minder in thuis zijn en om djazete's betoog een beetje bij te staan.
even voor de lezers ter info
ik zou zelf bv. rode droppen en een minder bekend merk kopen voor het hetzelfde geld meer kwaliteit, bv....
en ik kies dan natuurlijk weer voor m'n eigen sm58
Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi
hehe, ja ik zou ook voor een sm-58 kiezen als ik een grootmembraam condenstator mic zou willen
Yeah, gisteren nieuwe spulletjes besteld (pics van nieuwe setup volgen evt later)
- RME HDSP 9652 (nieuwste kaart van RME) met 8 analoge inputs extra
- Soundcraft Spirit LX7-16 mixer
Nu kan het feest echt beginnen, microfoons zal ik voorlopig moeten bijhuren (heb alleen nog een SM58 en een SM57), maar dat is nooit duur.
- RME HDSP 9652 (nieuwste kaart van RME) met 8 analoge inputs extra
- Soundcraft Spirit LX7-16 mixer
Nu kan het feest echt beginnen, microfoons zal ik voorlopig moeten bijhuren (heb alleen nog een SM58 en een SM57), maar dat is nooit duur.
noem een merk djazete 
het gaat wel om hetzelfde formaat mic dus
rme roels
en spirit ook
lx7 had ik ook op et oog..maar geen plaats voor
de sx past lekker in een rakkie..
moet weer eens wat nieuwe pics schieten..is wel veel veranderd
het gaat wel om hetzelfde formaat mic dus
rme roels
lx7 had ik ook op et oog..maar geen plaats voor
moet weer eens wat nieuwe pics schieten..is wel veel veranderd
Als je ook maar een beetje serieus een microfoonsignaal wilt opnemen is een microfoonvoorversterker onontbeerlijk. Je kan nog zulke goeie software hebben maar als je originele signaal brak je PC binnenkomt zal je er weinig aan hebben.
Voor weinig geld en thuisgebruik is een Behringer Ultra-Voice hartstikke leuk (meer dan goed genoeg voor een goeie demo). Voor de semi-professionele projectstudio (dat klinkt altijd stoer)
is de Focusrite Platinum range erg leuk en betaalbaar (helaas niet voor mij met m'n studenten-en-ook-nog-eens-lui-zijn-dus-niet-werken-budget) 
Zelf werk ik trouwens voor een groot gedeelte in software, voornamelijk met de Waves plugins.
Voor weinig geld en thuisgebruik is een Behringer Ultra-Voice hartstikke leuk (meer dan goed genoeg voor een goeie demo). Voor de semi-professionele projectstudio (dat klinkt altijd stoer)
Zelf werk ik trouwens voor een groot gedeelte in software, voornamelijk met de Waves plugins.
[ Voor 3% gewijzigd door GREENSKiN op 27-11-2002 04:05 ]
ik heb nu de rode nt-1 besteld bij thomann inclusief shockmount
behringer voorversterker zie je me niet snel kopen
wellicht wel een focusrite, joemeek, TLAudio
voorlopig gaat ie nog gewoon via men spirit de pc binnnen..
behringer voorversterker zie je me niet snel kopen
wellicht wel een focusrite, joemeek, TLAudio
voorlopig gaat ie nog gewoon via men spirit de pc binnnen..
er zijn de het laatste jaar wat aziatische klonen gemaakt van neumann en rode enzo, die dus veel goedkoper zijn.. Ook audiotechnika enzo zijn merken die minder duur zijn maar goede spullen maken.
Rode ben ik gewoon niet dol op omdat ze brak klinken.. een C3000 klinkt net zo goed vind ik.
(en dat is een butt microfoon imo)
als je die rode vergelijkt met een at 4033 of 4044 dan klinken die AT's gewoon veel minder gekleurt..
kijk, als jij die kleuring wilt hebben, ok...
maar dat vind ik persoonlijk niet het kenmerk van een goede microfoon. tis wel bruikbaar maar wel selectief bruikbaar en als dat dan je enige condensator mic is...
mwah.
Rode ben ik gewoon niet dol op omdat ze brak klinken.. een C3000 klinkt net zo goed vind ik.
(en dat is een butt microfoon imo)
als je die rode vergelijkt met een at 4033 of 4044 dan klinken die AT's gewoon veel minder gekleurt..
kijk, als jij die kleuring wilt hebben, ok...
maar dat vind ik persoonlijk niet het kenmerk van een goede microfoon. tis wel bruikbaar maar wel selectief bruikbaar en als dat dan je enige condensator mic is...
mwah.
dat zo kunnen zijn... maar dat weet ik niet.. ik heb ook niet al te hoge eisen eraan.. en buiten dat zal ik het niet professioneel gaan gebruiken.. hoogstends voor een demo..
Over rode zijn veel meningen verdeeld. Behringer B2 is misschien leuke kloon, maar ik durf er niet echt op af te gaan.. Fame heb ik ook niemand over gehoord.. de red5 lijken mij helemaal niets... en de 3000b kwam vergelijkend met een rode nt1
de nt1000 die ik liever wou, was niet echt vele beter als een nt1 getest.. vandaar datik die niet heb genomen anders. en 229 euro is geen superhoog bedrag.. dus ik kan altijd later er nog een bijkopen.. zo vaak gebruik ik zo een ding niet..
Over rode zijn veel meningen verdeeld. Behringer B2 is misschien leuke kloon, maar ik durf er niet echt op af te gaan.. Fame heb ik ook niemand over gehoord.. de red5 lijken mij helemaal niets... en de 3000b kwam vergelijkend met een rode nt1
de nt1000 die ik liever wou, was niet echt vele beter als een nt1 getest.. vandaar datik die niet heb genomen anders. en 229 euro is geen superhoog bedrag.. dus ik kan altijd later er nog een bijkopen.. zo vaak gebruik ik zo een ding niet..
Dan snap ik jouw instelling niet zo goed... Als je zo'n instelling hebt kan je toch net zo goed aan het behringer spul?
Of zie ik nou iets verkeerd...
Of zie ik nou iets verkeerd...
Kun je dit beargumenteren? Ik zit nl. denken aan een C2000b, ken je die ook?
Ik heb ze beiden nog niet gehoord, maar ga in de eerste instantie alleen af op reputatie van AKG en de specs, die zien er niet slecht uit. Wat vind je er kut aan?
nou..
djazete.. nu doe ik er misschien nog niets mee....
ik heb et verder gewoon niet zo op behringer (in het begin wel hoor..maar dat is afgezwakt)
verder heb ik geen zin in duurkoop... ik wil gewoon een beetje ok ding hebben.. hoeft niet pro te zijn..maar mag wel mee pject studio
zo zie ik mijn studiootje ook meer
djazete.. nu doe ik er misschien nog niets mee....
ik heb et verder gewoon niet zo op behringer (in het begin wel hoor..maar dat is afgezwakt)
verder heb ik geen zin in duurkoop... ik wil gewoon een beetje ok ding hebben.. hoeft niet pro te zijn..maar mag wel mee pject studio
zo zie ik mijn studiootje ook meer
omg dit topic is oud, hier heb ik meer dan een half jaar geleden mijn pics gepost
jep.. en ik heb em lekker omhoog gekickt.. gewoon om lekker te lullen over die zakenRebels schreef op 27 november 2002 @ 18:03:
omg dit topic is oud, hier heb ik meer dan een half jaar geleden mijn pics gepost
anders gaat et aleen maar over projectors en SB lives
nog ingrijpende veranderingen in je studio?
mijnes is bijna compleet anders namelijk
Behringer MX 602A it is for me...goedkoopste die ik tot nu toe heb kunnen vinden (LEES:te koop is in Utrecht)
als jij het wilt
Wow, deze topic leeft gewoon weer; lang niks gelezen hier 
Begin volgend jaar ga ik ook eindelijk maar eens een set monitoren kopen, waarschijnlijk Tannoy Reveal Active, maar heel misschien spaar ik door voor Dynaudio (BM6).
Ohja, en een Roland RD-700 stagepiano staat ook op m'n verlangenlijst!
Begin volgend jaar ga ik ook eindelijk maar eens een set monitoren kopen, waarschijnlijk Tannoy Reveal Active, maar heel misschien spaar ik door voor Dynaudio (BM6).
Ohja, en een Roland RD-700 stagepiano staat ook op m'n verlangenlijst!
*woei* 
de BM6 zit ik ook naar te kijken.. denk wel passief dan..
als je reveal active neemt, kun je beter ffkes doorsparen naar de system 600A .. (1111 bij musicstore koeln) die zijn een heel stuk beter (geen faseverschillen door coaxiale speaker)
de BM6 zit ik ook naar te kijken.. denk wel passief dan..
als je reveal active neemt, kun je beter ffkes doorsparen naar de system 600A .. (1111 bij musicstore koeln) die zijn een heel stuk beter (geen faseverschillen door coaxiale speaker)
Ik vraag me af hoeveel goede monitoren aan je studio toevoegen. Ik vind het echt iets wat als aller aller laatste komt. Eerst heb je ideeën, dan hardware (of andersom, maar dat is zeker niet altijd beter), daarmee maak je een liedje en dat mix je uiteindelijk af. En dat afmixen kan ook heel behoorlijk op een standaard stereo set (oké niet al te yukimakkie). Al was het maar omdat je uiteindelijke mix toch 9 van de 10 keer op een standaard stereoset wordt afgespeeld.
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
het grote van de monitoren is is dat je ze kent.. welke tekortkomingen ze hebben... als je dat weet, kan je makkelijk afmixen..
btw.. detaillering kun je niet kennen
btw.. detaillering kun je niet kennen
ach ja, je bewust zijn van waar je mee bezig bent en je eigen ruimte (!!) en set kennen is heel wat.. Goede monitoren zijn in principe vrij belangrijk om alles te horen wat je doet, aan de andere kant kan het voor een muzikant wel aan het eind van zijn lijstje komen. Voor een studiobeer zoals gitaarwerk
is het wel weer belangrijk want die is meer met sound bezig dan met muziek.. als ik het een beetje begrijp dan.
ik vind zelf dynaudio trouwens erg goede spullen maken..
hoe hun kleinere series zijn weet ik niet
en wat betreft die C3000, ik heb hem bv naast een rode nt1 gelegt en vind er amper verschil in zitten. Hij klinkt echt als een budget microfoon. Niet zo helder als bv een C414 (okay..) of een AT4033 of een C451 (kleinmembraam).
Voor het geld is het opzich wel een leuk ding, misschien voor zang om te beginnen, maar ik denk dat als je een beetje oren hebt, je al gauw richting de betere mics wilt..
Kijk ook eens naar grooveTech trouwens.. relatief nieuwe speler geloof ik maar wel goeie mics.
* djazete gaat zo surround opnames maken op het conservatorium... B+K, shoeps, neumann...Yay!
ps gitaarwerk, als het klopt wat jij zegt, over dat het voordeel van monitoren is dat je ze kent en hun tekortkomingen, kan je dat zelfde truckje uithalen met een willekeurige audio set die kut klinkt, waarvan je ook weet dat ie kut klinkt (en daar zit nog wel een behoorlijk kern van waarheid in trouwens). ANdere kant van monitors is dat je een soort van referentie hebt, geen/weinig kleuring. Eerlijke speakers die je vertellen hoe iets klinkt (op een Sony MegaBass knipperligt instalatie met meer baspoort dan speaker klinkt het uiteraard anders (met bv meer bas, dat willen die mensen) maar weet je wel hoe het eruit komt. Tis ook altijd goed om 2 paar speakers (1 goed paar 1 brak paar, of bv ns10's (yamaha, witte speaker) als referentie te hebben.. Ook in mastering trouwens)
ik vind zelf dynaudio trouwens erg goede spullen maken..
hoe hun kleinere series zijn weet ik niet
en wat betreft die C3000, ik heb hem bv naast een rode nt1 gelegt en vind er amper verschil in zitten. Hij klinkt echt als een budget microfoon. Niet zo helder als bv een C414 (okay..) of een AT4033 of een C451 (kleinmembraam).
Voor het geld is het opzich wel een leuk ding, misschien voor zang om te beginnen, maar ik denk dat als je een beetje oren hebt, je al gauw richting de betere mics wilt..
Kijk ook eens naar grooveTech trouwens.. relatief nieuwe speler geloof ik maar wel goeie mics.
* djazete gaat zo surround opnames maken op het conservatorium... B+K, shoeps, neumann...Yay!
ps gitaarwerk, als het klopt wat jij zegt, over dat het voordeel van monitoren is dat je ze kent en hun tekortkomingen, kan je dat zelfde truckje uithalen met een willekeurige audio set die kut klinkt, waarvan je ook weet dat ie kut klinkt (en daar zit nog wel een behoorlijk kern van waarheid in trouwens). ANdere kant van monitors is dat je een soort van referentie hebt, geen/weinig kleuring. Eerlijke speakers die je vertellen hoe iets klinkt (op een Sony MegaBass knipperligt instalatie met meer baspoort dan speaker klinkt het uiteraard anders (met bv meer bas, dat willen die mensen) maar weet je wel hoe het eruit komt. Tis ook altijd goed om 2 paar speakers (1 goed paar 1 brak paar, of bv ns10's (yamaha, witte speaker) als referentie te hebben.. Ook in mastering trouwens)
[ Voor 27% gewijzigd door djazete op 28-11-2002 09:27 ]
ben het volledig met je eens djazete 
surroundopnaes zijn erg gaaf..wou ik me eerst mee bezig houden
maar toch maar even neit 
ps.. ik ben inderdaad iemand die van de 'sound' houd. Zonder sound kan ik ook niet lekker gitaar spelen.... ik ben daar heel moeilijk ik.
en over dat je je spul moet kennen.. is uiteraard ook leuk voor je set.. alleen tja..als audiofiel moet je ook nog eens je ' stand' hoog houden door zo weinig mogelijk componenten het beste sound
maar das een ander vehaal
ik moet verder idd bij thomann 25 euro bij betalen
dan kan ik em beter in NL kopen.. verspuy heeft ze incl shockmount voor 249
ik accepteer thomann bestelling dus dan niet..
ik heb netjes gevraagd voordat ik bestelling plaatste en dat was allemaal geen probleem
dus.. op naar peter verspuy.. nu heb ik nog even tijd om wat 'beters' te vinden
* gitaarwerk vindt de buizen mic van akg (solidtube) ook wel erg mooi klinken.. beetje die sound wil gitaarwerk hebben, maar dat kan niet omdat het een buizen mic is
surroundopnaes zijn erg gaaf..wou ik me eerst mee bezig houden
ps.. ik ben inderdaad iemand die van de 'sound' houd. Zonder sound kan ik ook niet lekker gitaar spelen.... ik ben daar heel moeilijk ik.
en over dat je je spul moet kennen.. is uiteraard ook leuk voor je set.. alleen tja..als audiofiel moet je ook nog eens je ' stand' hoog houden door zo weinig mogelijk componenten het beste sound
maar das een ander vehaal
ik moet verder idd bij thomann 25 euro bij betalen

ik heb netjes gevraagd voordat ik bestelling plaatste en dat was allemaal geen probleem
dus.. op naar peter verspuy.. nu heb ik nog even tijd om wat 'beters' te vinden
* gitaarwerk vindt de buizen mic van akg (solidtube) ook wel erg mooi klinken.. beetje die sound wil gitaarwerk hebben, maar dat kan niet omdat het een buizen mic is
[ Voor 12% gewijzigd door gitaarwerk op 28-11-2002 16:11 ]
Als je je signaalpath zo klein mogelijk wil houden kan je ook een focusrite red 4 kopen (of 2) en dan een goede (!!) 8 kanaals ad-da convertor, rechtstreeks zonder toonregeling je computer ingaan via adat (rme bv) en vervolgens alles digitaal mixen (er is niks mis met digitale randapparatuur. in de meeste hardware bakken wordt ook gewoon digitaal gewerkt, behalve compressie of eq, maar lang niet alles, mfx en galm en delay bv.)
als je nou een classic old skool vintage sound wil, dan hoeft je signaalpath ook niet zo kort, want je zult dan toch je analoge randapparatuuur nodig hebben
en audio fiel en studiotechnicus gaat niet samen: verstrengelde belangen
edit
surround is inderdaad gaaf. Vooral voor klassiek en film. Voor pop ben ik nog niet zo overtuigd. misschien komt dat nog...
Het is in ieder geval een leuk onderzoeks gebied, omdat er nog veel minder ervaring in is dan stereo, en dat gebied gewoon nog niet bepaald is, welke techniek het best werkt bijvoorbeeld. en dat maakt het leuk om te experimenteren met lokalistatie en geluidskwaliteit...
als je nou een classic old skool vintage sound wil, dan hoeft je signaalpath ook niet zo kort, want je zult dan toch je analoge randapparatuuur nodig hebben
en audio fiel en studiotechnicus gaat niet samen: verstrengelde belangen
edit
surround is inderdaad gaaf. Vooral voor klassiek en film. Voor pop ben ik nog niet zo overtuigd. misschien komt dat nog...
Het is in ieder geval een leuk onderzoeks gebied, omdat er nog veel minder ervaring in is dan stereo, en dat gebied gewoon nog niet bepaald is, welke techniek het best werkt bijvoorbeeld. en dat maakt het leuk om te experimenteren met lokalistatie en geluidskwaliteit...
[ Voor 24% gewijzigd door djazete op 28-11-2002 17:23 ]
AKG C12-VR buizenmic heb ik bij de SAE mee opgenomen. Kan best goed klinken, maar ik vond hem weinig helder, voor sommige stemmen kan dat een probleem zijn. Maar nog even over die 'budget' (ik vind het nog best veel geld namelijk) mics van AKG: vind jij wel dat het een goede investering zou zijn als je zoals ik alleen nog maar twee Shure dynamische mics hebt? Ik vind voorlopig 200-300 euro echt wel zat voor een mic, en ik wil er eigenlijk twee om stereo akoestische gitaar en drums mee te kunnen opnemen, dan is die C414 bijv. echt out of the question. Ik heb verder nog weinig persoonlijke ervaring met andere condensatormics dan die van AKG, dus zal ik niet snel gaan kijken naar Rode of andere obscure merken die djazete noemt.
Het blijft moeilijk, geluidsapparatuur kopen, je kan eigenlijk in geen enkele winkel (ik ken er geen) fatsoenlijk apparatuur luisteren en vergelijken, dan moet je toch op andermans ervaringen, reviews en reputatie afgaan.
Het blijft moeilijk, geluidsapparatuur kopen, je kan eigenlijk in geen enkele winkel (ik ken er geen) fatsoenlijk apparatuur luisteren en vergelijken, dan moet je toch op andermans ervaringen, reviews en reputatie afgaan.
precies..
ik heb de rode toch maar genomen.. zelfs met die 25 euro is die het goedkoopste..
Verder kwa AD-DA convertor heb ik die mooie egosys kaart.. die ECHT NIET slecht is... hoog dynamisch bereik.. goeie convertoren .. ok.. tis geen RME ofzo.. maar doet zeker voor hoge klasse aan.. ik zat eerst ook te denken aan digi 001, maar samen met een studiogozer heb ik em tijdje kunnen vergelijken met egosys spullen..we zijn voor egosys gegaan omdat :
1) je kan er veel meer mee doen (VST compatible enzo)
2) we vonden het geluid wat beter...
over surround.. ik heb heel wat audio surround stukjes nu gehoord.. en inderdaad is bij klassiek.. en dan alleen met co-relaties tussen voor en achter speakers het mooi..als je vreemde dingen ermee gaat doen.. word je moe om ernaar te luisteren. (omdat je steeds je aadacht weg word getrokken)
verder audiofielen en studiomensen liggen inderdaad totaal anders. Ik heb dan ook heel wat moeite om een audiofiel in zen waarde te laten.. omdat er vaak in 'onze' ogen geen ruk van waar is.. net als de verschillen in al die kabels.. ik heb dan een luisterdag georganiseerd en het zelf mogen mee maken dat er zeker verschil in kan zijn.. je zet zeker ook onder bijna alles spikes (maar dat is gewoon waar
) tja.. je moet het gewoon reeel houden enzo..vind ik
maar het bewijst ook dat je niet altijd per se actieve monitoren nodig hebt.. als je een GOEIE eindversterker hebt die niet kleurt.. en weinig speakerkabel gebruikt kan je tot een behoorlijk goed eindresultaat komen
verder om je signaalweg kort te houden.. tja.. ik kan op dit moment dat niet goed uit testen.. je moet hjet inderdaad altijd zo kortmogelijk houden .maar ik hoor op dit moment (met mijn gare monitoren en versterker) weinig verschil..
ik moet met de manier van opbouwen.. nog eens even goed over nadenken.. de AD-DA convertoren zijn redelijk prijzig.. het zijn juist die dingen die ik het liefst gebalanceerd hebt.. en dat word alleen maar duurder nog
verder ben ik op dit moment meer multimedia dingen aant bouwen.. .vind ik nog even leuker.. als ik echt lekekr kan werken en er tijd voor heb, dan wil ik echt even goed ertegen aan gaan..
er zijn trouwends redelijk veel compressie spullen die digitaal zijn..probleem is bij de goedkopere dat er vaak een niet zo heel goeie AD DA convertor in zit.. burr browns zijn wel lekker.. kleuren weinig tot niet...
wat verder audiofiel zeer waar is zijn de kut opamps.. ik heb zelf een hekel aan goedkope cd spelers omdat ik altijd het geluid kut vind .. (vervorming in het hoog)
dat schijnt vaak te komen door opamps.. cd spelers met opamploze uitganstrappen (die vervangen zijn door trafo's en buizen) klinken heel erg goed naar mijn mening. Op high-end apparatuur is al het verschil duidelijk te horen..
beetje lastig om alles bij melkaar te houden waar het hoort.. maar ik snoep graag van waarheden in beide wereldjes
af en toe moet je eens even op de hifi forums kijken.. best wel humoristisch
pff.. ik dwaal een beetje af
voorlopig even die mic afwachten.. je hoort vanzelf echt wel men ervaringen
ik heb de rode toch maar genomen.. zelfs met die 25 euro is die het goedkoopste..
Verder kwa AD-DA convertor heb ik die mooie egosys kaart.. die ECHT NIET slecht is... hoog dynamisch bereik.. goeie convertoren .. ok.. tis geen RME ofzo.. maar doet zeker voor hoge klasse aan.. ik zat eerst ook te denken aan digi 001, maar samen met een studiogozer heb ik em tijdje kunnen vergelijken met egosys spullen..we zijn voor egosys gegaan omdat :
1) je kan er veel meer mee doen (VST compatible enzo)
2) we vonden het geluid wat beter...
over surround.. ik heb heel wat audio surround stukjes nu gehoord.. en inderdaad is bij klassiek.. en dan alleen met co-relaties tussen voor en achter speakers het mooi..als je vreemde dingen ermee gaat doen.. word je moe om ernaar te luisteren. (omdat je steeds je aadacht weg word getrokken)
verder audiofielen en studiomensen liggen inderdaad totaal anders. Ik heb dan ook heel wat moeite om een audiofiel in zen waarde te laten.. omdat er vaak in 'onze' ogen geen ruk van waar is.. net als de verschillen in al die kabels.. ik heb dan een luisterdag georganiseerd en het zelf mogen mee maken dat er zeker verschil in kan zijn.. je zet zeker ook onder bijna alles spikes (maar dat is gewoon waar
verder om je signaalweg kort te houden.. tja.. ik kan op dit moment dat niet goed uit testen.. je moet hjet inderdaad altijd zo kortmogelijk houden .maar ik hoor op dit moment (met mijn gare monitoren en versterker) weinig verschil..
ik moet met de manier van opbouwen.. nog eens even goed over nadenken.. de AD-DA convertoren zijn redelijk prijzig.. het zijn juist die dingen die ik het liefst gebalanceerd hebt.. en dat word alleen maar duurder nog
verder ben ik op dit moment meer multimedia dingen aant bouwen.. .vind ik nog even leuker.. als ik echt lekekr kan werken en er tijd voor heb, dan wil ik echt even goed ertegen aan gaan..
er zijn trouwends redelijk veel compressie spullen die digitaal zijn..probleem is bij de goedkopere dat er vaak een niet zo heel goeie AD DA convertor in zit.. burr browns zijn wel lekker.. kleuren weinig tot niet...
wat verder audiofiel zeer waar is zijn de kut opamps.. ik heb zelf een hekel aan goedkope cd spelers omdat ik altijd het geluid kut vind .. (vervorming in het hoog)
dat schijnt vaak te komen door opamps.. cd spelers met opamploze uitganstrappen (die vervangen zijn door trafo's en buizen) klinken heel erg goed naar mijn mening. Op high-end apparatuur is al het verschil duidelijk te horen..
beetje lastig om alles bij melkaar te houden waar het hoort.. maar ik snoep graag van waarheden in beide wereldjes
af en toe moet je eens even op de hifi forums kijken.. best wel humoristisch
pff.. ik dwaal een beetje af
voorlopig even die mic afwachten.. je hoort vanzelf echt wel men ervaringen
Nou ja, ik zit niet zo in de prijzen, TheLemon, maar ik heb het idee dat je voor die prijs wel beter kan krijgen, mits je dus uitwijkt naar andere merken. AKG heeft een naam, en daar betaal je voor. Rode (met een streepje door de o) is trouwens niet echt obscuur (australisch merk, laat volgens mij zn spul tegenwoordig in azie assembleren)...
Als je AKG in je studiootje hebt, zegt het men heel wat, terwijl als je zegt dat je B+K of DPA hebt, dan heeft iedereen zoiets van, wat lul je nou, terwijl het toch wel beter is... (in de 'demo' kringen, pro markt weer kent men B+K wel..)
maar ja, gebruik je oren. Als opstap van dynamisch naar condenser is opzich die klasse C3000, NT1, etc helemaal niet verkeerd. Je gaat er in ieder geval op vooruit!
misschien moet je nog wat verder onderzoek doen, en kijken wat voor kwaliteit je erbij krijgt als je er bv. 100 euro bij op doet...
het is natuurlijk beter om je eigen ontwikkeling voor te zijn. Ik kan me zo voorstellen dat als je eenmaal een condenser hebt, je ook een goede wilt. Het is dan jammer dat je over 6mnd misschien een beter mic wilt, terwijl je dat misschien kunt ondervangen door nu iets langer te sparen en er 100 euro bij op te doen....
En gw,
idd, compressors zijn vaak wel analoog van binnen nog. MFX, delays en galmen vaak weer niet..
en dan komt idd de ADDA om de hoek kijken, dus kan je het net zo goed in je protools/cubase/nuendo/logic/cakewalk/digitalperformer/iedere willlekeurige andere vst/directx/mas/tdm host houden
Als je AKG in je studiootje hebt, zegt het men heel wat, terwijl als je zegt dat je B+K of DPA hebt, dan heeft iedereen zoiets van, wat lul je nou, terwijl het toch wel beter is... (in de 'demo' kringen, pro markt weer kent men B+K wel..)
maar ja, gebruik je oren. Als opstap van dynamisch naar condenser is opzich die klasse C3000, NT1, etc helemaal niet verkeerd. Je gaat er in ieder geval op vooruit!
misschien moet je nog wat verder onderzoek doen, en kijken wat voor kwaliteit je erbij krijgt als je er bv. 100 euro bij op doet...
het is natuurlijk beter om je eigen ontwikkeling voor te zijn. Ik kan me zo voorstellen dat als je eenmaal een condenser hebt, je ook een goede wilt. Het is dan jammer dat je over 6mnd misschien een beter mic wilt, terwijl je dat misschien kunt ondervangen door nu iets langer te sparen en er 100 euro bij op te doen....
En gw,
idd, compressors zijn vaak wel analoog van binnen nog. MFX, delays en galmen vaak weer niet..
en dan komt idd de ADDA om de hoek kijken, dus kan je het net zo goed in je protools/cubase/nuendo/logic/cakewalk/digitalperformer/iedere willlekeurige andere vst/directx/mas/tdm host houden
ik ga niet weer zo een lang verhaal ophangen 
b+k ken ik wel...
goed spul zeker ja! DPA zegt me zelf niets..
ben pas eigenlijk net weer bezig.. ik wissel et een beetje af wat ik niet zou moeten doen
ik wil kwa digitaal in me pc nog een paar van die egosys kaarten erin zetten voor analoog en dan een stuk of wat digitale ingangen en men mengpaneel wil ik eigenlijk gaan gebruiken als afluistering.. wellicht kan ik de direct outs gebruiken als ik evt op surround overwil.. handig zo een modulaire computer
maar dat zijn jarenplannen.. beginnik nog echt niet aan..maar houd et wel op et oog dat ik digitaal kan als ik wil..
btw. .mindprint is opzich niet zo goed duur als ik had gezien eerst..
en-voice schijnt goed te zijn(of zij jij dat?
)
en ze hebben een leuke buizen compressor..
b+k ken ik wel...
ben pas eigenlijk net weer bezig.. ik wissel et een beetje af wat ik niet zou moeten doen
ik wil kwa digitaal in me pc nog een paar van die egosys kaarten erin zetten voor analoog en dan een stuk of wat digitale ingangen en men mengpaneel wil ik eigenlijk gaan gebruiken als afluistering.. wellicht kan ik de direct outs gebruiken als ik evt op surround overwil.. handig zo een modulaire computer
maar dat zijn jarenplannen.. beginnik nog echt niet aan..maar houd et wel op et oog dat ik digitaal kan als ik wil..
btw. .mindprint is opzich niet zo goed duur als ik had gezien eerst..
en-voice schijnt goed te zijn(of zij jij dat?
en ze hebben een leuke buizen compressor..
mindprint is voor zover ik weet idd best ok.. het ziet er iig stoer uit
idddjazete schreef op 29 November 2002 @ 10:05:
mindprint is voor zover ik weet idd best ok.. het ziet er iig stoer uit
tis niet slecht iig..
focusrite ISA is ook wel leuke serie..
ja en TLaudio ivory zijn ook wel mooi... etc etc etc
en wel te betalen zo dacht ik wel
Bij mij in het hokkie
- P4 1.7 - 512Mb - 2x20Gb + 1x15Gb - GeForce 4 ti4600 64DDR - SB Live 5.1
- Yamaha DX7 (overigens nog op zoek naar een paar onderdelen ter vervanging)
- Roland masterkeyboardje (totdat de DX7 weer in originele staat speelt)
- Roland MC-303
- Reason 2.0 + Logic voor de softwarekant
- Enkele softsynths als Absynth, Dynamo en natuurlijk de FM7 en B4
Beneden in woonkamer nog een bak met een ISIS XL, 12x2 kanaals mackie, microfoon, gitaarversterker, basversterker, yamaha p-80 piano, md-recorder.
- Roland MC-303
Beneden in woonkamer nog een bak met een ISIS XL, 12x2 kanaals mackie, microfoon, gitaarversterker, basversterker, yamaha p-80 piano, md-recorder.
PICS!!!!MissingDog schreef op 29 November 2002 @ 13:57:
Bij mij in het hokkie
- Roland MC-303
ik heb nog een isis over

isis sux big time...
was mijn eerste ramp ervaring zeg. heb er 3 verknalt..
toen maar verpatst aan iemand...
ik vind ivory best wel prijzig nog...
of prijzig.. veel geld. maar dat is met al die shit zo...
was mijn eerste ramp ervaring zeg. heb er 3 verknalt..
toen maar verpatst aan iemand...
ik vind ivory best wel prijzig nog...
of prijzig.. veel geld. maar dat is met al die shit zo...
jep.. is zo..
ISIS was mijn eerste en laatste miskoop eigenlijk
maar goed..
maar goed..
Geen miskoop, was pure eigenwijsheid. Ding werd je meerdere keren afgeraden maar jij moest zonodig een ISIS kopengitaarwerk schreef op 29 november 2002 @ 17:45:
jep.. is zo..
maar goed..