Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Verwijderd
Kijk in vraag&aanbod voor een leuk geprijsde P3. Die extra cache ga je wel merken.Op donderdag 21 maart 2002 12:26 schreef nikao het volgende:
wat raden jullie me voor processor aan?.
ik heb nu een abit be7 mobo met een celeron 3nogwat@550
maar die trekt het niet echt als ik flink wat sporen gebruik met een zoot effecten aan enzo..
ik wil eigenlijk me mobo wel houden.. (geld enzo)
ik zag dat een celeron 900 nog maar 89euro is .. of raden jullie wat anders aan?
Als je echt veel sneller wilt zou ik ook niet voor p4 gaan, mar voor Athlon met AMD chipset, maar dat is mijn persoonlijke smaak.
amd is sneller ja.. maar ik merk (ik heb een 1400MHz, met een verdomd goed mobo) maar veel geluisdkaarten werken niet lekker, en hij maakt nog eens veel lawaai (zelfs met een silverado eropOp donderdag 21 maart 2002 14:12 schreef NorthernLightX het volgende:
[..]
Kijk in vraag&aanbod voor een leuk geprijsde P3. Die extra cache ga je wel merken.
Als je echt veel sneller wilt zou ik ook niet voor p4 gaan, mar voor Athlon met AMD chipset, maar dat is mijn persoonlijke smaak.
(ps.. koop gelijk zo'n 19" kast voor je pc
Verwijderd
Ik heb nu al 2 19" PC kastjesOp donderdag 21 maart 2002 15:11 schreef gitaarwerk het volgende:
[..]
amd is sneller ja.. maar ik merk (ik heb een 1400MHz, met een verdomd goed mobo) maar veel geluisdkaarten werken niet lekker, en hij maakt nog eens veel lawaai (zelfs met een silverado erop) dus ja.... best wel vervelend lijkt me dat!
(ps.. koop gelijk zo'n 19" kast voor je pc)
Moet ze alleen nog even swart spuiten.
Heb jij een AMD chipset? Ik vermoed een VIA.
Oh ja, ik ga zeer binnenkort beginnen met waterkoeling (als geluidsreductie) op mijn P3-750, en als ik een AMD ga kopen (in de toekomst, als mijn geldboom-stekje groot is) wordt die ook watergekoeld. "Wat heb jij een ruis in je opnames! - Nee, dat zijn mijn ventilatoren die je op de achtergrond hoort..."
Verwijderd
eeeeey... is dat niet de studio van Michael Cretu (aka Enigma) ?!Op maandag 03 december 2001 16:20 schreef MrRudi het volgende:
(dit is een geintje...was het maar)
In realiteit:
Roland XP50 met 4 expansion boards:
-- Dance Board
-- Session Board
-- Techno Board
-- orchestral 2 board
Roland Juno-60
Kawai K1r
Roland MD8
Roland/Edirol UM4 USB Midi interface (4*4)
Behringer Ultrafex II
Quicklock keyboardstand
Quicklock 19" Rack
Senheiser E815s Mic + standaard
M'n mengpaneel is kaduukdus ik ga binnenkort een nieuwe halen, m'n hele zooi wordt vervangen eigenlijk. Nieuw mengpaneel, nieuwe monitors...komen ook nog wel wat synths bij
ik heb een abit kg7-raid mobo.. (amd/via chipset)Op donderdag 21 maart 2002 16:14 schreef NorthernLightX het volgende:
[..]
...
[/edit]
uhmz. .wateroeling.. pff.. overdreven zooi..(vind ik)
Op donderdag 21 maart 2002 16:17 schreef Ceyene het volgende:
[..]
ik ben ook bezig met zo'n meubel te maken.. echt fijn erkt dat, zo'n tafel..lekker alles binnen handbereik
eeeeey... is dat niet de studio van Michael Cretu (aka Enigma) ?!
Verwijderd
Van VIA Chipsets is dat bekend. AMD maakt zelf ook chipsets, daar heb ik betere verwachtingen van.Op donderdag 21 maart 2002 16:33 schreef gitaarwerk het volgende:
[..]
ik heb een abit kg7-raid mobo.. (amd/via chipset)
uhmz. .wateroeling.. pff.. overdreven zooi..(vind ik)
[..]
Waterkoeling overdreven? Dan moet je ook niet klagen dat je PC herrie maakt.
naja...
wat jij wilt
Verwijderd
RAID 0 striping zekerOp donderdag 21 maart 2002 16:33 schreef gitaarwerk het volgende:
[..]
ik heb een abit kg7-raid mobo.. (amd/via chipset)
Verwijderd
Dat wil je ook wel voor audio toepassingenOp donderdag 21 maart 2002 23:45 schreef DGO het volgende:
RAID 0 striping zeker
Ga ik ook bouwen in mijn nieuwe systeempje
ik heb raid overwogen, maar ik heb in de andere gewoon 3 losse hd's zitten (helaas een celly 466)
Zodra ik het venster van Cubase over de tweede monitor sleep gaat het geluid kraken...... In Nuendo heb ik nergens last van maar heb die 2e monitor + videokaart nou juist aangesloten voor cubase

Dat moet ik morgen maar eens proberen. Ik heb een vermoeden dat het toch ook iets met m'n videokaart te maken heeft. Ik had als tweede videokaart er een voodoo3 in gedaan en toen kreeg ik gekraak in al m'n muziek proggies (zelfs winamp) als ik alleen de muis alleen al over het tweede scherm bewoog. Ik dacht toen aan een IRQ probleem maar de kaarten staan toch op een verschillend IRQOp zaterdag 23 maart 2002 19:57 schreef gitaarwerk het volgende:
heel raar.. nieuwe install?
ehmz.. ikke niet weten.. heb je via sjipset? (nej..je sig
ehmz..
damn.. ff denkeh.. misschien weten ze dat bij proc / mobo's en geheugen ..
ps.. nuendo is ook gewoon beter
Ja maar anders.... Cubase heb ik nu net een beetje door. Logic zal ook wel beter zijn maar daar kom ik helemaal niet uitOp zaterdag 23 maart 2002 20:35 schreef gitaarwerk het volgende:
probeerdat idd eens..
ps.. nuendo is ook gewoon beter(alleen midi is wat minder)
ik heb nog steeds et probleem dat ik amar op 2 kanalen tegelijk kan opnemen.. en ik emot er 8 kunnen
Dus wil je op het moment nog niet teveel geld uit geven aan nieuw spul, dan is de celeron 1,0GHz het beste wat je er op dit moment erin kan zetten (tenzij je die speciale Powerleap slotconverter te pakken kunt krijgen: dan kun je een celeron 1,2GHz Tualatin 256kb erin zetten, is nog weer sneller, maar converter is moeilijk aan te komen).
Of je hebt genoeg geld en gaat zoals al genoemd voor de P4 op een mobo met i850 chipset.
(ik heb zelf m'n celly1000 gekocht om nog ff een jaartje voort te kunnen, en dan overstappen op nog weer een nieuwe generatie procs)
Verwijderd
Maar goed, voor alle duidelijkheid. M'n studiopic klopt niet meer. Er staat nu een heerlijk klinkende Korg Triton bij die ik voor een wel hele mooie prijs heb kunnen krijgen. Geloof het of niet, bij muziekwinkels loont het weleens om op de prijs in te spelen
Enige nadeel is dat ik geen ruimte meer had voor de Nord Modular keys dus die heb ik maar omgeruild voor een Yamaha EX-5 en die aan m'n kleine broer gegeven. Kan die ook zo langzaamaan muziek gaan maken.
Oh, kwa computers: ik gebruik een P4 1.8 met 512 mb aan rimms. Wacht even af hoe de nieuwe Cubase SX gaat werken alvorens ik beslis bij Steinberg te blijven of dat ik overstap naar Logic. Proggies als Soundforge 5 en Acid Pro 3.0 werken iig wel soepel hierop. Geeft geen krimp
Vage is overigens dat ik een Logic VS gebruik icm de Roland VSR880 en dat ik een midi timing heb van een dekzwabber bungelend aan een elastiekje aan de railing van de Titanic
Superirritant omdat ik net met een project van een gast uit Hawaii wilde meedoen... grmbl.
tja.. ik hou et nog ff op een celly 466..1e is een 19" pc kast..ff wat belangrijker..dan heb je nog een controller van 99$ bij appleshop die ik erbij wil hebben (goedkoopste oplossing, of je moet er een 0-etje bij optellen)
verder.. kan iemand me zeggen hoe je een normale 8 simultaantracks opneemt? instellingen enzo..want ik kom er niet meer uit
ik zal binnenkort als ik em digicam heb eens wat nieuwe pics maken (met dualhead
in logic (en alle andere sequencers) werkt het zo dat je gewoon je track selecteert die je wilt opnemen. dan zorg je dat de input van die track staat op de input van je kaart en dan zou het moeten werken
dan kan je gewoon je tracks aanvinken op record en opnemen maar..
ik heb bij de config " multitrack recording" op "active" geprobeerd, en ik kan er dan ook maar 2 tegelijk aanvinken
Op zondag 24 maart 2002 17:14 schreef NorthernLightX het volgende:
Gitaarwerk: je hebt mail van me
welk adres heb je gestuurd? @ewsnl.com en @gitaarwerk.net zijn even niet in gerbuik.. (serveronderhoud) ik hoop dat je et naar een van me hotmailadressen hebt gestuurd...
Verwijderd
gitaarwerk@hotmail.com, zoals ook in je profile staat. Ik heb geen reject-message binnen o.i.d. (plaatjes zijn beetje groot) dus ik verwacht dat het aangekomen is.Op zondag 24 maart 2002 17:57 schreef gitaarwerk het volgende:
[..]
heel fijn,... maar ik heb alleen neits gekregen
welk adres heb je gestuurd? @ewsnl.com en @gitaarwerk.net zijn even niet in gerbuik.. (serveronderhoud) ik hoop dat je et naar een van me hotmailadressen hebt gestuurd...
sorry..nog steeds niet ontvangen (ja kan maar 1mb max doorsturen)Op zondag 24 maart 2002 18:13 schreef NorthernLightX het volgende:
[..]
gitaarwerk@hotmail.com, zoals ook in je profile staat. Ik heb geen reject-message binnen o.i.d. (plaatjes zijn beetje groot) dus ik verwacht dat het aangekomen is.
Verwijderd
Verwijderd
k** hee, kan ik de pics dan niet ergens anders heenmailen???Op zondag 24 maart 2002 21:08 schreef gitaarwerk het volgende:
[..]
sorry..nog steeds niet ontvangen (ja kan maar 1mb max doorsturen)
ze zijn ongeveer 650 KB per stuk...
krijg inderdaad net een "undeliverable" binnen...
en dan per stuk doorsturen??
Verwijderd
ICQ gebruik ik al niet meer sinds de middelbare school. Ik wil ze wel even zippen, alleen als ik ze een voor een dorstuur krijg je er toch 2 tegelijk in je mailbox, toch?Op zondag 24 maart 2002 22:36 schreef gitaarwerk het volgende:
jpeg zippen.??
en dan per stuk doorsturen??(icq? )
Verwijderd
Gelukkig is dit niet een "wie heeft de mooiste foto van zijn studio" maar een "wie heeft de g**lste studio" topic
Helaas verlies ik op beide punten

probeer anders to dit adres : jordyhoutman@hotmail.com
zo..alstu northernligtX
Verwijderd
Daar staat dus mijn Korg Triton Pro, 64MB, MOSS, EXB Dance Extreme (ben nog op zoek naar een leuk geprijsd (tweedehands) SCSI board en moet nog een keuze maken voor een tweede EXB-PCM board) op 2 houten schragen. Over een week of 3 à 4 is mijn bureau af, dan wordt de rommel ook gelijk een stuk minder, hoop ik.
In het PC'tje naast het rackje zit een pentium 3 750, de WaMi kaart, en een SB AWE64Gold. In mijn rackje zit van boven naar beneden: Egosys WaMi Rack 24, D&R Discom 2 mixer (mixt nu 1 stereo out van de WaMi en de stereo out van de SB AWE64Gold) en onderin het rack mijn servertje.
Ik heb een tweede 19" kast gekocht en het plan is om beide kasten een kleurtje te geven. Daarna ga ik proberen om in 1 van de 2 kasten waterkoeling te bouwen. Als dat goed lukt is de andere kast daarna aan de beurt. En ondertussen probeer ik: Cubase te leren, de Korg te begrijpen, tijd te vinden voor mijn vriendin, werk, studie, andere hobby's... tijd te kort!
Pearl Drums met Sennheiser Mics en Zildjan cymbals:

Musicman Luke met Line6 versterker (linksonderin staat een Hammond orgel, maar geen losse pic van):

PC met Audigy en Logic Audio:

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia
die hammond(linksonderin staat een Hammond orgel, maar geen losse pic van):
vast geen b3..
l100 a100 ..? ander? uberhaupt toonwiel?
Neenee, geen B3! Er zit wel een een roterende speaker (leslie?) in. Maar het is een bagger ding vergeleken bij mijn NI B4Op dinsdag 26 maart 2002 13:09 schreef djazete het volgende:
type hammond?
vast geen b3..
l100 a100 ..? ander? uberhaupt toonwiel?

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

mijn raginstallatie
Verwijderd
P.S. Mooi draadje btw, ben echt onder de indruk wat sommige tweakers er allemaal wel nie hebben staan
Over mengpaneeltjes valt her en der wel wat te lezen als je eens zoekt.
Verwijderd
Hoeveel heb je over voor mijn Dreun & Ruis Discom 2??? (Zie foto boven) bij een leuk bod mag je hem hebben.Op dinsdag 26 maart 2002 14:30 schreef Mr_Hiney het volgende:
kun je ook gewoon je audio instalatie posten? (heb nog wel wat staan, maar niet echt professioneel spul) en heeft iemand tips voor mij voor een goedkoop mengpaneel. Een vriend van mij heeft op zijn kamer ook een mengpaneel waar hij de pc radio cd speler enz achter heeft zitten, alleen het mengpaneel wat hij had is nie meer te koop. Nu zoek ik zelf een goedkoop ding. Iemand tips of ideeen? Alvast bedankt![]()
P.S. Mooi draadje btw, ben echt onder de indruk wat sommige tweakers er allemaal wel nie hebben staan![]()
Verwijderd
Hahah, nog zo'n drukke vogel... Maar die Korg zal snel wennen hoor. Zeker als je hem gaat vergelijken met een Yamaha EX-5, die hier ook nog in huis staat. De triton kun je iig rustig iedere dag een beetje meer van begrijpen zonder in de handleiding te hoeven zoeken.Op dinsdag 26 maart 2002 09:29 schreef NorthernLightX het volgende:
En ondertussen probeer ik: Cubase te leren, de Korg te begrijpen, tijd te vinden voor mijn vriendin, werk, studie, andere hobby's... tijd te kort!
Zal binnenkort wel weer een update fotootje van mijn werkhoekje maken.

m'n monitors
m'n 19' rack, u herkent next! E215h, Behringer Virtualizer Pro, Dbx 166A comp, exp, gate, limiter, Dbx project 1 compressor / limiter.
deze is wel echt brak moet een Roland E660 parametric EQ voorstellen + m'n Technics SU7700K versterker
de folio SX
De bak waar alles aanhangt, met daarin een P4 1.7, een live, een audigy en een 1024. notice the tweaker logo
Als ik er betere kan maken, zal ik ze in de plaats van deze op m'n webspace zetten.
Verwijderd
---Maar stieken ben ik wel een beetje jalours--

Voor instrumenten : zie onder
Aciiiieeed!
Verwijderd
Zie hier:
uitleg:de onderste is de uiteindelijke. vlnr zie je rood keyboards, daarboven apparaten als videorecorder en md-recorder. daarnaast(op de planklaag ) nog een receiver om de controle bij de hand te houden. Dan centraal bovenaan een superpc met brander en 2 lcd-monitoren, daarnaast een tv. centraal laag vind je de Sp-808links en mc-505 van roland rechts. voorin zit nog een mengpaneel (dj-2000) en de digitale van roland bij die set van kaart/mengpaneel/nogiets.
rechts komen nog 19" apparaten als cd-speler(zo'n prof dubeel ding)en bovenrechts misschien een draaitafel. en helemaal boven in de studio natuurlijk 2 prof speakers, al hebben de buren liever waarschijnlijk dat ik de kopt. gebruik.Ach, als ik het kan betalen zal ik het wel anders inrichten..
Leuk gebrobeert maar is autocad niet wat mooier??????Op dinsdag 30 april 2002 16:30 schreef henkie_fraser het volgende:
Ha daar ben ik weer. Ik heb ooit dit topic gestart maar kon daarna nooit meer inloggen en met deze id lukte het wel. Maar back-to-topic: hoewel ik geen studio heb, ben ik wel ff aan het ontwerpen gegaan. Resultaat: twee vage jpg's die niet eens overeenkomen.
Zie hier:
[afbeelding]
[afbeelding]
uitleg:de onderste is de uiteindelijke. vlnr zie je rood keyboards, daarboven apparaten als videorecorder en md-recorder. daarnaast(op de planklaag ) nog een receiver om de controle bij de hand te houden. Dan centraal bovenaan een superpc met brander en 2 lcd-monitoren, daarnaast een tv. centraal laag vind je de Sp-808links en mc-505 van roland rechts. voorin zit nog een mengpaneel (dj-2000) en de digitale van roland bij die set van kaart/mengpaneel/nogiets.
rechts komen nog 19" apparaten als cd-speler(zo'n prof dubeel ding)en bovenrechts misschien een draaitafel. en helemaal boven in de studio natuurlijk 2 prof speakers, al hebben de buren liever waarschijnlijk dat ik de kopt. gebruik.Ach, als ik het kan betalen zal ik het wel anders inrichten..
the right tool for the right job__smaken verschillen maar lelijk is niet mooi
Verwijderd

Aan de kwaliteit van het plaatje word gewerkt. Solid speakers + subwoofer. Verder een harman/kardon avr 35 rds. En een dvd en een cd speler.

u ziet :
2x numark TT-100 pick-up
magnedine mag-10 mengertje
sony VDR v700 koptelefoon
2 x pc, 1 voor recording, sampling ander voor games e.d
sharp setje met md en cd, voor demo's op te nemen.
sinds kort erbij :

korg kaoss pad. realtime effectbox/loopjesmaker
na de maak van de foto's nog een setje tonar banana's (pickup naalden) erbij gehaald en een nieuwe platentas (UDG)
Verwijderd
Setup:
* Mackie 1402Vlz Pro
* Korg Triton
* Akai Mpc2000xl
***Rack van boven naar beneden:***
* Waldorf Pulse
* Antares AVP-1
* dbx266XL
* Waldorf Microwave 1
* Roland VSR880
* Neutrik patchbay
* Emagic amt8
Software:
* AcidPro 3.0
* Soundforge 5.0
-------------------
sorry voor de wat te grote foto, had hem beter even kunnen bijwerken
Verwijderd
U heeft koele gear!Op dinsdag 30 april 2002 20:32 schreef dopy het volgende:
Nieuwe foto. Zoals m'n homestudiootje er nu uitziet. De computer is even buiten de foto gebleven. Die wordt niet vaak gebruikt.
[afbeelding]
Setup:
* Mackie 1402Vlz Pro
* Korg Triton
* Akai Mpc2000xl
***Rack van boven naar beneden:***
* Waldorf Pulse
* Antares AVP-1
* dbx266XL
* Waldorf Microwave 1
* Roland VSR880
* Neutrik patchbay
* Emagic amt8
Software:
* AcidPro 3.0
* Soundforge 5.0
-------------------
sorry voor de wat te grote foto, had hem beter even kunnen bijwerken
Is die blauwe brief op de Triton tevens het prijskaartje?
Heej netjese spullekes.. Hej jij woonde toch ook in dordrecht? Ik had geloof ik eens met je geicq-ed en ik zou ooit eens komen kijken naar je spulletjes..Op dinsdag 30 april 2002 20:32 schreef dopy het volgende:
Nieuwe foto. Zoals m'n homestudiootje er nu uitziet. De computer is even buiten de foto gebleven. Die wordt niet vaak gebruikt.
[afbeelding]
(still counts??
HEEL RUIG!!Op maandag 22 april 2002 11:32 schreef OnAcid het volgende:
Nou eindelijk een plaatje van mij...
[afbeelding]
Voor instrumenten : zie onder
Aciiiieeed!
Ik vind het zeer entjes gedaan! (ook al i s het niet in CADOp dinsdag 30 april 2002 16:30 schreef henkie_fraser het volgende:
Ha daar ben ik weer. Ik heb ooit dit topic gestart maar kon daarna nooit meer inloggen en met deze id lukte het wel. Maar back-to-topic: hoewel ik geen studio heb, ben ik wel ff aan het ontwerpen gegaan. Resultaat: twee vage jpg's die niet eens overeenkomen.
Zie hier:
[afbeelding]
[afbeelding]
lap text
hij lijkt een beetje op de homestudio van Tjeerd Ossterhuis
Maar wel ideaal!
ik ben ook van plan binnenkort es wat te ontwerpen.. heb nogal last van mijn bureau die als klankkast fungeert voor de bas dus wil zelf een mooie meubel gaan maken
ligt eraan wat je wilt doen enzo..maar misschien kunnen we samen wat ontwerpen.. ik wil ook alles opniew inrichten etc.. misschien wel tof om samen eraan te werkene n dan voor de geintreseerde het hier postenOp woensdag 01 mei 2002 12:56 schreef nikao het volgende:
das inderdaad een hele mooie (en praktische) opstelling..
ik ben ook van plan binnenkort es wat te ontwerpen.. heb nogal last van mijn bureau die als klankkast fungeert voor de bas dus wil zelf een mooie meubel gaan maken
zekers.. maar ontwerpen kan nooit kwaad voor de portomonneeOp woensdag 01 mei 2002 14:25 schreef nikao het volgende:
is inderdaad wel leuk id.. maar moet wel ff wat geld sparen dan want dat gaat vast wel het een en ander kosten
Op woensdag 01 mei 2002 16:37 schreef nikao het volgende:
hehe...jawel hoor.. want als ik zoiets ontwerp ben ik er vast zo enthousiast over dat ik het gelijk wil maken..
hehe.. ja...je kan er mee bezig zijn,..maar dan maken we em nietaf ok?
Verwijderd
Heheh... Dat briefje is m'n pensioenvoorziening. Over 20 jaar ben ik miljonair door enkel dit blauwe briefje!Op woensdag 01 mei 2002 10:36 schreef NorthernLightX het volgende:
[..]
Is die blauwe brief op de Triton tevens het prijskaartje?
En gitaarwerk: jep, ben die gast uut ut mooie Dordt. En dat je een keer langs ken kommuh staat ook nogsteeds...
Gun me alleen nog effe wat tijd. Behalve die tien minuten tijd die ik verspreid over elke dag wat rond kan rennen door het huis heb ik het nogsteeds erg druk. Gisterennacht overigens wel even een half uurtje kunnen pielen.
Je staat nogsteeds in m'n icq lijstje dus het komt allemaal nog goed.
mooi zoOp woensdag 01 mei 2002 18:23 schreef dopy het volgende:
[..]
BL@@T!!
ik ben ook altjid wel druk..maar ik maak er wel tijd voor
Verwijderd

Mijn (overigens zeer mooie) studiomeubel is vorige week geleverd. Alleen heeft de timmerman in plaats van 12,5 centimenter RUIMTE voor mijn synth 12,5cm van het blad tot de BODEM van de plank (lade) waar de synth op moet komen te staan gerekend. Resultaat: de boel is een ruimte centimeter te krap. Hij gaat het wel fixen, uiteraard, maar het is wel balen, want fixen is altijd minder mooi dan in 1 keer goed...
12.5->12.5 uhhhhMijn (overigens zeer mooie) studiomeubel is vorige week geleverd. Alleen heeft de timmerman in plaats van 12,5 centimenter RUIMTE voor mijn synth 12,5cm van het blad tot de BODEM van de plank (lade) waar de synth op moet komen te staan gerekend. Resultaat: de boel is een ruimte centimeter te krap. Hij gaat het wel fixen, uiteraard, maar het is wel balen, want fixen is altijd minder mooi dan in 1 keer goed...
maar idd hoeveel heeft dat gekost bij z'n meubelmaker
the right tool for the right job__smaken verschillen maar lelijk is niet mooi
tot de bodem van de plank waar de synth op moet zegtie12.5->12.5 uhhhh
Behringer B2031 Truth monitor speakers.
Ik heb nog ff geen goede kabels ervoor...dus heb momenteel alleen de rechter speaker aangesloten, maar wat een geluid, heerlijk zuiver. Net ff een stukje Enya opgezet... wow, die zuiverheid in die stem komt echt mooi naar voren.
Jaja, dat is weer even wat anders dan dat 5.1 setje van creative wat ik gewend was
Volgende stap is een keyboard met GROTE toetsen en meer dan 2.5 octaven
Verwijderd
Jij hebt het heel goed begrepenOp woensdag 01 mei 2002 20:49 schreef nikao het volgende:
[..]
tot de bodem van de plank waar de synth op moet zegtie.. terwijl hij had uitgemeten tot de top van de plank
.. de dikte van de plank is dus het verschil.. (als ik het goed heb begrepen tenminste
)
Het hele pakket bestond uit:
- Bureaublad in 2 delen met halve ronding, uitgevoerd in 3CM Berkenhout.
- Speciale lade om synth onder bureaublad te laten rollen (leuk ideetje he?
- 3 stalen poten, in alu-kleur gespoten
- Ladeblokje met 3 lades, waarvan 1 voor archiefmappen, uitgevoerd in Berken
- montage ter plekke
Totale kosten waren zo'n 1400 euro, maar dit gaat dus mijn hele leven mee, dus ik zie het niet als een uitgave maar als een investering. Plaatjes komen nog wel, geduld...
Verwijderd
En is het meubel niet te groot?Op donderdag 02 mei 2002 11:40 schreef NorthernLightX het volgende:
[..]
Jij hebt het heel goed begrepen
Het hele pakket bestond uit:
- Bureaublad in 2 delen met halve ronding, uitgevoerd in 3CM Berkenhout.
- Speciale lade om synth onder bureaublad te laten rollen (leuk ideetje he?), uitgevoerd in 1,8CM Beuken
- 3 stalen poten, in alu-kleur gespoten
- Ladeblokje met 3 lades, waarvan 1 voor archiefmappen.
montage ter plekke, uitgevoerd in Berken
Totale kosten waren zo'n 1400 euro, maar dit gaat dus mijn hele leven mee, dus ik zie het niet als een uitgave maar als een investering. Plaatjes komen nog wel, geduld...
synth in lade is leuk idee.. maar ik denk dat ik het zoals ik hetnu heb strax ook wel wil.. toetsenbord + muis op zon blad die je onder je bureaublad kan rollen.. en op dat bureaublad me synth en daarachter me monitoren
Verwijderd
toch zit ik er ook aan te tijfelen of ik nou moet kiezen tussen de tannoy en behringer. Ik hoef niet superprofessioneel te zijn, en toch lijken mij die behringers goed. (het gaat nu over de monitoren) De reveals active zijn echt een stukje duurder, en het zijn copie-en van de mackie's
er is al eerder eent opicje over geweest, maar ik weet het nog steeds niet. Scheelt wel enorm in prijs iig. Of zou ik dan toch voor de passieve monitors van tannoy gaan?
ehmz..
Ja dat keyboardje suckt nogalOp donderdag 02 mei 2002 14:14 schreef gitaarwerk het volgende:
humoristich keyboardje
toch zit ik er ook aan te tijfelen of ik nou moet kiezen tussen de tannoy en behringer. Ik hoef niet superprofessioneel te zijn, en toch lijken mij die behringers goed. (het gaat nu over de monitoren) De reveals active zijn echt een stukje duurder, en het zijn copie-en van de mackie's
er is al eerder eent opicje over geweest, maar ik weet het nog steeds niet. Scheelt wel enorm in prijs iig. Of zou ik dan toch voor de passieve monitors van tannoy gaan?
ehmz..
Ik vind de speakers erg goed klinken... maar heb eigenlijk niet de tijd gehad om ze te vergelijken... ik kon deze 2e hands in nieuwstaat krijgen voor 350 euro (set).
Dat is dan nog goedkoop, ik ben ze niet tegengekomen onder de 502 Euro. Sommigen verkopen ze zelfs voor 600 Euro.Op donderdag 02 mei 2002 14:27 schreef gitaarwerk het volgende:
das niet teveel..een heel nieuw setje kost geloof ik ook niet meer dan 480 euro
ik moet denk ik eens wat etsts gaan lezen (de negatieve zijn het best)
Ik kan wel even wat opnemen met de microfoon en omzetten naar mp3, kan je horen hoe het klinktOp donderdag 02 mei 2002 14:36 schreef gitaarwerk het volgende:
ja...door euro's kosten zowieso alles al duurder (ja alleen statiegeld nar benee terwijl ik 20 flessen had staan)
ik moet denk ik eens wat etsts gaan lezen (de negatieve zijn het best)
uhmz.. laat dat dan liever in wave staanOp donderdag 02 mei 2002 14:40 schreef . w o u t e r . het volgende:
[..]
Ik kan wel even wat opnemen met de microfoon en omzetten naar mp3, kan je horen hoe het klinkt
maar..dat heb toch neem ik aan weinig nut? of wel? microfoons zijn ook subjectief tenzij je een hele dure hebt
duhOp donderdag 02 mei 2002 15:01 schreef gitaarwerk het volgende:
[..]
lijkt me geen geod plan
da wissikOp donderdag 02 mei 2002 15:03 schreef . w o u t e r . het volgende:
[..]
duhwas ook echt serieus bedoeld enzo
Wat ik vind zelf zover ik de tannoy's heb beluisterd, vind ik er weinig bas uitkomen. Niet echt diep.
Hoe klinkt dat bij jou??? (de Truth heb ik niet gehoord)
goed ideeOp donderdag 02 mei 2002 15:02 schreef nikao het volgende:
hehe.. en je beluisterd het dan ook nog es op speakers.. lol..
zeker geen sub nodig hier... echt mooie bassOp donderdag 02 mei 2002 15:04 schreef gitaarwerk het volgende:
[..]
da wissikmaar ik wou er heel nerderig op in gaan
sorry kon het niet laten
hehehe
Wat ik vind zelf zover ik de tannoy's heb beluisterd, vind ik er weinig bas uitkomen. Niet echt diep.
Hoe klinkt dat bij jou??? (de Truth heb ik niet gehoord)
Ze gaan vrij laag... net ff een frequentietestje gedaan; van 100Hz naar 0Hz in 45 seconden (linear)... hij hield het ongeveer tot de 32 seconden vol waarna ik een windvlaag in m'n gezicht kreeg en niks meer hoorde
ja? enneh.. beetje strak ook???Op donderdag 02 mei 2002 15:05 schreef . w o u t e r . het volgende:
[..]
zeker geen sub nodig hier... echt mooie bass
Een stuk strakker dan m'n Creative 5.1 setje wat ik hiervoor had... maar of dat nou representatief isOp donderdag 02 mei 2002 15:06 schreef gitaarwerk het volgende:
[..]
ja? enneh.. beetje strak ook???
Ohja, en bij een Hz of 30 kan je ze als airco gebruiken, maar vraag me af of dat goed is als je dat lang doet
maar lijkt me inderdaad niet echt iets zeggen als je ze vergelijkt met je 5.1 setje
Mja, daar zeg je me wat.Op donderdag 02 mei 2002 15:19 schreef nikao het volgende:
lijkt me niet goed..van airco wordt je verkouden
maar lijkt me inderdaad niet echt iets zeggen als je ze vergelijkt met je 5.1 setje
Maar m'n vader vond ze ook heel erg goed klinken en die heeft zo'n handgemaakte set van 1500 piek per speaker ofzo.
Ze zijn dus zeker niet slecht