Hoe ziet jouw semi-professionele thuisstudio eruit

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 6.775 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 18:54
eeeeumz
philips versterker
2x philips 100 watt
2x panasonic 120 watt

genoeg om de buren mee boos te krijgen :P :D lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 21:59 schreef 01V het volgende:
Ik heb eindelijk een foto van mijn 19" bak gemaakt.
Had een feestje, dus hij stond niet op me kamer, komt ooit ook nog wel eens een foto van dat ding op me kamer.

[afbeelding]
het was btw errug gezellig ;)

edit:
he, das waar ook, er staat (voorlopig) ook al een foto van me rack in me signature |:(
He, jij hebt het zelfde spelertje als ik, vet ding man... alleen peak search and loopjes zijn een beetje brak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hmm, heb trouwens een flink dilemma.. ik heb binnenkort een leuke smak geld bij elkaar gespaard (jaja, ik kan sparen hoor, in tegenstelling tot de meesten hier geloof ik :)), en ik wil dolgraag een nieuwe synth hebben (neeeeeeee!! geen softwaresynths!!!), en ik heb de Korg Triton LE op het oog. Maar ik wil ook een goeie digitale piano hebben (inspelen op een oude synth is ook niet alles, ik ben tenslotte pianist) en goeie studio monitoren. Nou is die laatste combi (Yamaha P-80 en Behringer Truth B2031) net zo duur als een Korg Triton LE...
Aan de andere kant heb ik nog niet echt plek voor monitoren...

moeilijk he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 20:17 schreef SnowDude het volgende:
Ik ben in het bezit van twee studio's Een kleine om te prutsen met deephouse en progressive. Met:

Akai S2800 32 MB 8 x digi I/O SCSI 1Gb hdd (kan maar de helft gebruiken :( )
Inkel MX-1100 (12 kanaals mixer)
2x Technics SL1210
1x Technics SL1200
Elementen: 2x Stanton Trackmaster 2x Stanton Trackmaster II RS
Midiman Midisport USB 2x2
PC PII 450 1024 MB mem SB-Live! Logic Platinum enz enz

Stelt dus niet veel voor maar het begin is er. Die Inkel mengtafel kraakt aan alle kanten en wordt absoluut als eerste vervangen (het liefste door een Dateq Appollo omdat het draaien toch voor het produceren gaat)

En dan heb ik nog een 2e (luister)studio. Ingebouwd in een Opel Astra ;)

Pioneer DEH-P9000
Pioneer 12 CD wisselaar
2x Pioneer GM-X924 (RMS 4x 110W Class A of 2 x 220W Class A) :P
2x Pioneer TS-W1200C (12" Subwoofer 200W RMS / 800W Max) :P
Boston Accoustics rally 65 compo set (voor)
JBL GTO 963 MK II (achter)

Je moet het geluid natuurlijk wel kunnen horen en dat lukt wel met ongeveer 1 Kilo watt >:)
Ik heb ook een Inkel mengpaneel gehad...niet echt geweldig spul nee. Het kraken had ik niet zo'n last van maar de aansluitingen raakten binnen een jaar los ofzo, en na 2.5 jaar dienst hield de voeding het voor gezien (was ik niet echt rouwig om, een goed excuus om iets nieuws te kopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 00:08 schreef Dr. RiPsaw het volgende:
Hmm, heb trouwens een flink dilemma.. ik heb binnenkort een leuke smak geld bij elkaar gespaard (jaja, ik kan sparen hoor, in tegenstelling tot de meesten hier geloof ik :)), en ik wil dolgraag een nieuwe synth hebben (neeeeeeee!! geen softwaresynths!!!), en ik heb de Korg Triton LE op het oog. Maar ik wil ook een goeie digitale piano hebben (inspelen op een oude synth is ook niet alles, ik ben tenslotte pianist) en goeie studio monitoren. Nou is die laatste combi (Yamaha P-80 en Behringer Truth B2031) net zo duur als een Korg Triton LE...
Aan de andere kant heb ik nog niet echt plek voor monitoren...

moeilijk he?
Het hoeft niet moeilijk te zijn. Ten eerste ben je pianist dus ga ik er vanuit dat je al een piano hebt staan thuis. De Triton Le is een heel mooi apparaat, al is er wat bezuinigd op de effectsectie t.o.v. de Triton. Merk je overigens niet zo heel veel van in een compositie. Ik zou voor de Triton Le gaan zodat je een complete begeleiding kan maken om op mee te jammen met je piano.
Simpele grooves die zich eindeloos herhalen zodat je met de piano de meest uiteenlopende technieken kan ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

als je een synth neemt..waarom geen jp-8000 ? (ow die waren d8 ik neit meer te krijgen)
of een roland jp-8080 module :)
hmmz.. verder misschien Acces Virus of de Nordlead 3 ?

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de sytnhs die jij noemt zijn niet te vergelijken met een Triton. Deze is sample based en die jij noemt zijn virtueel analoog. Met één Triton maak je een compleet muziekstuk. Met de andere niet. Daar hebben ze doorgaans niet genoeg dsp voor. Die Nord Modular die ik gebruik moet in theorie 16 stemmen halen. Maar zodra je een beetje fanatiek geluiden ontwerpt, houdt je uiteindelijk 1 tot 4 stemmen over. Dit soort synths worden voornamelijk gebruikt om karakter te geven aan een nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 18:00 schreef dopy het volgende:
de sytnhs die jij noemt zijn niet te vergelijken met een Triton. Deze is sample based en die jij noemt zijn virtueel analoog. Met één Triton maak je een compleet muziekstuk. Met de andere niet. Daar hebben ze doorgaans niet genoeg dsp voor. Die Nord Modular die ik gebruik moet in theorie 16 stemmen halen. Maar zodra je een beetje fanatiek geluiden ontwerpt, houdt je uiteindelijk 1 tot 4 stemmen over. Dit soort synths worden voornamelijk gebruikt om karakter te geven aan een nummer.
Indeedie...1 all-round synth heb je toch wel nodig, de Virus of Nord Lead zijn stuk voor stuk erg tof maar wel als aanvulling. In mijn geval is de XP50 de all-round synth, de rest is aanvulling. Waardevolle aanvulling, maar wel aanvulling.

Triton is een goeie keus, en daar zou ik ook eerder voor gaan dan een electrische piano (maar ik ben geen pianist). Andere opties voor goeie all-round synths is de JV-1080 of opvolgers (JV2080, XV5080), dit zijn wel allemaal modules...een XP50 of XP80 is met klavier, sequencer en arepegiator (alleen de 80).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ow zo :P
jah..dat weet ik niet dat ripsaw meer wil doen.
Lijkt me namelijk zeker als jazz muziekant zo'n synth wel tof. Maar goed :) ieder zijn manieren he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 16:37 schreef gitaarwerk het volgende:
als je een synth neemt..waarom geen jp-8000 ? (ow die waren d8 ik neit meer te krijgen)
Een Golf of een Ferrari, jij weet ze wel op te noemen. :)
De JP8080 kan je maar 2 geluiden per nummer uithalen, beetje zonde, zoiets moet je pas kopen als je genoeg hardware thuis hebt staan is mijn mening. Ga dan idd voor een Access Virus. Die wil ik ook hebben, of een Nord Modular, zoals die verrekte Dopey. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ja.je hebt gelijk. (ik wil die dingen ook!! :9~ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 11:53 schreef gitaarwerk het volgende:
ja.je hebt gelijk. (ik wil die dingen ook!! :9~ )
Weet jij misschien waar Dopey woont? >:)

Ook leuk om te vermelden welke herrie je probeert te produceren. Altijd leuk om te weten. En voor de geintresseerde.. ik 'probeer' ranzige techno of techhouse te maken en als ik in the mooooood ben een hardhouse of progressive nummertje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik speel gitaar ofcourse en vind et ook erg gaaf om trance numemrs te bouwen....maar ik heb er nog geen enkele gemaakt.. (door te weinig samples / kutcomputer/te weinig apparatuur of kabels :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. RiPsaw
  • Niet online
Op zaterdag 26 januari 2002 09:52 schreef dopy het volgende:

[..]

Het hoeft niet moeilijk te zijn. Ten eerste ben je pianist dus ga ik er vanuit dat je al een piano hebt staan thuis. De Triton Le is een heel mooi apparaat, al is er wat bezuinigd op de effectsectie t.o.v. de Triton. Merk je overigens niet zo heel veel van in een compositie. Ik zou voor de Triton Le gaan zodat je een complete begeleiding kan maken om op mee te jammen met je piano.
Simpele grooves die zich eindeloos herhalen zodat je met de piano de meest uiteenlopende technieken kan ontwikkelen.
Piano (akoustische) staat idd hier al in huis, maar als ik straks het huis uit ben (over niet al te lange tijd) wil ik er toch zelf ook nog een hebben, en bovendien wil ik dan een eigen digitale hebben, om ook te kunnen gebruiken voor optredens met ons jazzcombo.
En wat betreft al die functies op de LE: een begeleiding hoef ik niet, ik maak op de PC m'n eigen muziek, het gaat me vooral om de sounds en argpeggio's etc.
Op zaterdag 26 januari 2002 16:37 schreef gitaarwerk het volgende:
Dit zijn ook leuke dingen, maar niet helemaal mijn stijl denk ik. Ik heb trouwens al een Roland JV-1010 module, en met de Triton LE wil ik m'n alround sounds nog verder uitbreiden met wat meer Korg sounds...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. RiPsaw
  • Niet online
Op donderdag 24 januari 2002 12:06 schreef apestaartje het volgende:
<offtopic>

@ Dr.Ripsaw,

Ja,ik kan wel "een beetje" spelen. 8-)
Alleen niet in het bijzonder op die Rhodes,maarja dat geluid hé... :9~

Wegdoen,eigenlijk kan ik moeilijk afstand doen van instrumenten,maar wat geef je ervoor?
Tja, wat vraag je ervoor? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 17:23
Op zondag 27 januari 2002 14:06 schreef Dr. RiPsaw het volgende:

[..]

Piano (akoustische) staat idd hier al in huis, maar als ik straks het huis uit ben (over niet al te lange tijd) wil ik er toch zelf ook nog een hebben, en bovendien wil ik dan een eigen digitale hebben, om ook te kunnen gebruiken voor optredens met ons jazzcombo.
En wat betreft al die functies op de LE: een begeleiding hoef ik niet, ik maak op de PC m'n eigen muziek, het gaat me vooral om de sounds en argpeggio's etc.
[..]

Dit zijn ook leuke dingen, maar niet helemaal mijn stijl denk ik. Ik heb trouwens al een Roland JV-1010 module, en met de Triton LE wil ik m'n alround sounds nog verder uitbreiden met wat meer Korg sounds...
Triton is wel een erg cool ding :). Die LE ken ik niet zo (weet niet precies wat er anders is dan een Triton). Roland XP 80 is ook gaaf.

Maar als je al een goede module hebt, is denk ik de eerste prioriteit een top klavier (zeker als je pianist bent). Dus zou ik denk ik voor de Digitale Piano kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-09 22:34
Ik schaam me dood. Mijn 'studio':
-PC (zie sig) met:
+ SoundBlaster Audigy OEM
+ SoundBlaster Live! 5.1
+ SoundBlaster 128PCI
+ onboard C-Media geluidskaart

En dat alles verbonden met een Akiyama DJ-60 mengpaneel. Verder heb ik nog twee Marantz 100W 8Ohm-speakers, en een kapotte Fisher versterker.

Het probleem is alleen dat ik al m'n geld aan die @%$!& PC uitgeef, en niet aan muziekhardware.

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

whehehe..jah ach... tis waar je prioriteiten in liggen he :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Denk nou toch aan die foto's! ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:17

w00Dy

Make soap, not war

Op zondag 27 januari 2002 17:58 schreef gjrebels het volgende:
Denk nou toch aan die foto's! ;(
Je mag ze altijd zelf komen nemen hoor :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 15:27 schreef DiMension het volgende:
Ik schaam me dood. Mijn 'studio':
-PC (zie sig) met:
+ SoundBlaster Audigy OEM
+ SoundBlaster Live! 5.1
+ SoundBlaster 128PCI
+ onboard C-Media geluidskaart

En dat alles verbonden met een Akiyama DJ-60 mengpaneel. Verder heb ik nog twee Marantz 100W 8Ohm-speakers, en een kapotte Fisher versterker.

Het probleem is alleen dat ik al m'n geld aan die @%$!& PC uitgeef, en niet aan muziekhardware.
Wat een boelpoep, hoe dacht je dat ik met muziekmaken begon... Ik had niet eens een computer. Gewoon op alles rammen wat los en vast zat. Ik was al blij met m'n bluesharp van 40 piek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

40 piek?
dan ben je genaaid :)
ik kocht ze altijd voor 35 :P

ze zijn wel gaaf hee!!.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-09 17:23
De Triton Le is een heel mooi apparaat, al is er wat bezuinigd op de effectsectie t.o.v. de Triton. Merk je overigens niet zo heel veel van in een compositie.
Je merkt daar dus juist heel veel van. Het is best lastig als je maar één insert effect hebt om een hele track te maken.
Ik vind de insert effects en het touchscreen (en de sampling) het prijsverschil goed te rechtvaardigen.

De Behringer Truth's zou ik ook niet nemen, veels te scherp in 't hoog, en de hoeveelheid hoge tonen nemen veels te snel af (binnen 3 jaar tijd voor nieuwe monitors).
Overweeg de Tannoy Reveal Active's eens, ongeveer 150 euro duurder dan de Truth's, en veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op zondag 27 januari 2002 18:12 schreef GREENSKiN het volgende:

[..]

Overweeg de Tannoy Reveal Active's eens, ongeveer 150 euro duurder dan de Truth's, en veel beter.
egt zo?
mmz..
150 euro per kast of per set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 12:03 schreef Prankster het volgende:

[..]

Ook leuk om te vermelden welke herrie je probeert te produceren. Altijd leuk om te weten. En voor de geintresseerde.. ik 'probeer' ranzige techno of techhouse te maken en als ik in the mooooood ben een hardhouse of progressive nummertje. :)
Ach, zo zijn er altijd weer mensen die leukere dingen bezitten. Waar ik nu jaloers op ben zijn weer mensen die een Waldorf Wave hebben. Een synth van over de 20000 Neerlandse florijnen. En groot dat ie is!!!

Wat ik maak? Van alles en nog wat. Vorig jaar heb ik eens wat nummers op www.mp3.com/liu999 gezet. Iets funky achtigs en wat dance georienteerd. Allemaal niet echt je van het, maar als ik ooit nog in de gelegenheid kom om nooit meer te hoeven werken (financiële kant) dan zal ik de eerste zijn die 24/7 in z'n privé muziekstudio zal zitten 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathizsias
  • Laatst online: 24-07 11:16

Mathizsias

Drizzt

Op zondag 02 december 2001 15:43 schreef gitaarwerk het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Waar slaap jij ?! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op zondag 27 januari 2002 18:20 schreef Mathizsias het volgende:

[..]

Waar slaap jij ?! :+
ander kamer.. dit was me oude slaapkamer..
maar ik emot je vertellen dat in die 1/2 maand al de helft verkocht is..ik heb nieuwe spulletjes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GREENSKiN
Op zondag 27 januari 2002 18:16 schreef gitaarwerk het volgende:

[..]

egt zo?
mmz..
150 euro per kast of per set?
Check deze URL: http://www.netzmarkt.de/thomann/artikel-133901.html?ARTTEXTSPRACHE=D&WAEHRUNG=DM&PRL=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

niet duur en zien er goed uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 18:12 schreef GREENSKiN het volgende:

[..]
De Behringer Truth's zou ik ook niet nemen, veels te scherp in 't hoog, en de hoeveelheid hoge tonen nemen veels te snel af (binnen 3 jaar tijd voor nieuwe monitors).
Ik heb zelf een set en ze klinken toch echt verbazingwekkend goed.

Wat ik grappig vindt, is dat er nu gezegt wordt dat ze binnen 3 jaar vervangen kunnen worden.

Monitor is nog geen jaar uit. Makes you wonder, eh?
Waar baseer jij die wijsheid op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

daar zat ik ook al over na te denken..
vond et vaag.maar goed.. laat em maar met goeie argumenen / reviews etc komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe die boxen het uithouden op de lange duur kun je nu nog niet zeggen. Al staan Behringers wel bekend om hun praktisch letterlijk kopieren van apparatuur met goedkopere componenten. In dat geval zou ik je maar vast zorgen gaan maken om je mengpaneel >:) Dan maar een "echte" Mackie.

Ok, geen leuke grap, maar je hebt wel wat leuke dingen zoals de Z1 en dus de Triton. Wanneer je niet bespaart op synths, waarom dan weer wel een budgetmixer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:20

Eraser127

Nijkerk

Heb nog een MusicMaker (blad) met interview met 3 vaste componisten van EA. Die hebben pas studio's :9~

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 12:03 schreef Prankster het volgende:

[..]

Ik heb alle stijlen wel een keer geprobeerd...van hardtrance tot klassiek (serieus). Het klassieke nummer was trouwens beter dan de hardtrance ;) :D

Ik ben nu een album aan het maken gebaseerd op de stijl van Enigma. Simpelweg omdat ik dat fantastische muziek vind, en het als een uitdaging zie iets in die stijl te maken, dat is toch heel wat moeilijker dan dat het lijkt. Dance/Trance maak ik eigenlijk nauwelijks meer, omdat ik het erg anonieme muziek vind, er wordt zoveel trance gemaakt, en alles lijkt op elkaar. Dit album werk ik onder de naam Project Gaia. De website www.projectgaia.net is under construction :)
Afbeeldingslocatie: http://www.projectgaia.net/Images/Pictures/logo_color_kaal.jpg

Ennuh, no flame intended, alles waar 'hard' voor staat vind ik waarschijnlijk herrie :)

Demo muziekjes verkrijgbaar op verzoek (van hetgeen ik nu mee bezig ben dus).

ps. hierboven stond ergens iets over de JP8080...tis toch een mooi apparaatje hoor, hoewel ik de vocoder vaker gebruik dan de VA synth...

ps2. ook nog ergens een opmerking over mega studios van EA. Ik heb veel studios gezien van Gamesbedrijven en je ziet toch meestal hetzelfde. Ikzelf val meer op compacte alles-in-1-meubel studios dan 35 synths in een kamer op standaardjes. Zie wederom Enigma:
Afbeeldingslocatie: http://www.engine-software.nl/images/enigma.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 21:20 schreef dopy het volgende:
Hoe die boxen het uithouden op de lange duur kun je nu nog niet zeggen. Al staan Behringers wel bekend om hun praktisch letterlijk kopieren van apparatuur met goedkopere componenten. In dat geval zou ik je maar vast zorgen gaan maken om je mengpaneel >:) Dan maar een "echte" Mackie.
Behringer is een devisie van Mackie he.

Je zet 'echte' tussen aanhalingstekens, maar mij werd niet duidelijk of in daaruit mag concluderen of je het bovenstaande al wist ;) Vandaar mijn reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh ja...nog ff een vraagje: iemand ervaring met de active monitors van Roland? Ik ben het typenummer ff kwijt, maar die werden me iig aangeraden door de man waar ik m'n spullen inkoop. Ik heb nooit eerder Active monitors gekocht, en ik heb ze nog niet gehoord, dus ik ben wel benieuwd of iemand er iets meer van weet. Zou me iig het kopen van een extra amplifier schelen...(had een samson Servo op het oog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

hmmz.. ik vind die 1 tafel studioos ook mooier,..gewoon wat overzichtelijker, en alles bij de hand.. owkee
dit zou dan maar misschien een kleine studio zijn, maar ik denk dat als je met 1 of 2 computers werk zoals daar..en leuke mengtafel en dat soort dingen gewoon perfect uit bent, zeker als je in je eentje bent :) dan heb je eigenlijk helemaal geen grote mengtafel nodig.
IIG > ik ben blij met mijn spulletjes..
nu hoor ik pas hoe die ISIS ruist ;( misschien proberen met gebalanceerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 21:47 schreef Six4Eight het volgende:

[..]

Behringer is een devisie van Mackie he.

Je zet 'echte' tussen aanhalingstekens, maar mij werd niet duidelijk of in daaruit mag concluderen of je het bovenstaande al wist ;) Vandaar mijn reply.
Juist daarom aanhalingstekens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

is dat zo?
mmz.mackie vind ik te duur en behringer te goedkoop :?
en behringer si van mackie?
vage marketing dan..nou ja goed.. behringer is wel leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, gek maar waar, ik had vaker te horen gekregen dat ze tegenwoordig wat beter met elkaar omgaan.

Maar van oorsprong is Behringer als het goed is een verzinsel van een Duits manneke die als hobby voor zichzelf dingen bouwde en nabouwde. Dat deed hij later ook voor z'n vrienden wat uiteindelijk ertoe heeft geleid dat hij simpelweg printplaten van fabrikanten kopieerde en voor superweinig geld verkocht. Zo is Behringer dus groot geworden. Nadat hij het Amerikaanse Mackie wel heel letterlijk is gaan kopieren is de heer Greg Mackie dus zo boos geworden dat hij maar een rechtzaak heeft aangespannen (er zijn dus een aantal Behringers die bijna de letterlijke kwaliteit van Mackie evenaren). Ik dacht niet dat Mackie Behringer ooit echt heeft opgekocht, want dat Behringer mannetje loopt voor zover ik heb begrepen nogsteeds bij zijn Behringer rond op internationale beursen. Het enige wat ik meerdere malen heb moeten aanhoren dat ze op bepaalde vlakken samenwerken. En nu m'n bed in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GREENSKiN
Wat ik grappig vindt, is dat er nu gezegt wordt dat ze binnen 3 jaar vervangen kunnen worden.

Monitor is nog geen jaar uit. Makes you wonder, eh?
Waar baseer jij die wijsheid op?
Nou, het is eigenlijk best simpel. Pak een nieuwe Truth, meet de hoeveelheid hoge tonen, gebruik 'm twee maanden intensief en meet het weer. Vier maanden, nog een keer. Half jaar, wederom. Je ziet dan de curve hoe snel de hoge tonen in intensiteit afnemen. Het is overigens normaal dat speakers dit doen.

Nu ben ik een beetje voorbarig geweest, want ik heb geen keiharde test voorhanden om 't hard te maken. Ik heb het wel van twee verschillende personen gehoord. So, it makes me think.

Je zult je geen buil vallen met de Truth's (eigenlijk zijn er niet echt slechte monitors meer tegenwoordig, you get what you pay for), maar ik denk dat die 200€ extra voor de Tannoy's 't geld dubbel en dwars waard is.
Wanneer je niet bespaart op synths, waarom dan weer wel een budgetmixer?
Nou, ten eerste zijn synthesizers natuurlijk veel leuker dan mixers :)
Maargoed, waarom een Behringer en niet iets duurder? Ik heb niet het idee dat je het verschil zult horen tussen een Behringer en (bijvoorbeeld) een Mackie in een track. Absoluut geen last van ruis. Het enige wat mij een klein beetje stoort is dat als ik alle kanalen errug ver open zet, en ook het volume van de versterker ver open zet terwijl ik 't kanaal heb gemute waar geluid inkomt ik op andere kanalen heel stiekum het signaal hoor.
In de praktijk zal 't me niet in de weg zitten.

Ik ben dus voor features ipv prijs gegaan. On the road zou ik dus wel voor een andere mixer gaan, Mackie's zijn toch een stukkie steviger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.behringer.de/03_behringer/ear.cfm?mid=3&smid=1&lang=eng

en deze link moest ik toch even neerknallen... Zie hier die oprichter van Behringer. Die slungel is toch effe iets anders van postuur dan Greg, die er uitziet als een Real American Burger met baard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels

Rebels

watev?!

waarom openen jullie niet een forum; "wat vinden jullie de beste mixers?" en/of synths enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op maandag 28 januari 2002 00:02 schreef GREENSKiN het volgende:
Het enige wat mij een klein beetje stoort is dat als ik alle kanalen errug ver open zet, en ook het volume van de versterker ver open zet terwijl ik 't kanaal heb gemute waar geluid inkomt ik op andere kanalen heel stiekum het signaal hoor.
In de praktijk zal 't me niet in de weg zitten.

Ik ben dus voor features ipv prijs gegaan. On the road zou ik dus wel voor een andere mixer gaan, Mackie's zijn toch een stukkie steviger.
Spirit hoor je et dus absoluut niet he.. :) en duur zijn ze niet echt :)

ik gooide alle kanalen bij mij open..gain omhoog en ik hoorde niets *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op maandag 28 januari 2002 00:06 schreef gjrebels het volgende:
waarom openen jullie niet een forum; "wat vinden jullie de beste mixers?" en/of synths enzo.
goed idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 00:06 schreef gjrebels het volgende:
Is er allang, waardoor ik hier bijna niet meer kom. :)

http://synthforum.twin-x.com

SPAM ! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Behringers lekker inderdaad een beetje, maar wat ik het grootste nadeel aan die mixers vindt is de slechte monitor output voorversterker. Als je hem half open zet is het ruis duidelijk te horen. Nu heb ik hem aangesloten op Truth's en daarin is het signaal te regelen, dus als ik mijn output op een kwart zet is hel al aan de erg harde kant.

Als ik daarentegen met een hoofdtelefoon op werk (Sony MDRV-700DJ), moet ik toch richting 3kwart wil er fatsoenlijk geluid uitkomen.

Voor de rest niks dan lof over de prijs / kwaliteit verhouding van Behringer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Heb je al ervaring met de nieuwe lijn van Behringer?
De nieuwe VMX200 lijkt me wel wat, ik hoor er op zich wel goede geluiden over, behalve dat de beatcounter niet helemaal optimaal werkt, maar ik ben wel benieuwd want het spul wordt hoe beter hoe goedkoper lijkt het wel :? 141 Euro is niet echt veel :9

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Op zondag 27 januari 2002 22:52 schreef gitaarwerk het volgende:
is dat zo?
mmz.mackie vind ik te duur en behringer te goedkoop :?
en behringer si van mackie?
vage marketing dan..nou ja goed.. behringer is wel leuk :)
mja, behringer is cheapass ripoff :D, niet alleen van mackie hoor. Ik heb trouwens besloten opnieuw de behringer weg in te slaan, ULTRA-DYNE PRO DSP9024 deze moet het worden. Je kan er nu eenmaal niet omheen dat ze voor weinig geld veel verrichten. Dat is ook de enige reden waarom ik voor behringer kies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
Hoe lang doen jullie nou eigenlijk over het maken van een nummer? 1 dag? een week? een uur?

Ik heb nog niet echt veel zinnigs gemaakt (hoogstens demotjes van een minuut ofzo..) en daar was ik vaak al vrij lang mee bezig vond ik.. (dag ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GREENSKiN
Bij mij: Het nummer zelf moet vrij snel gebeuren, anders komt 't nooit af. Meestal *ploenk!* inspiratie, en dan ligt er binnen een uurtje globaal gezien het nummer. Dan komt er veel tijd voor 't uitwerken, mixen, verder uitwerken, effectjes eroverheen, partijtje erbij, partijtje weg, weer mixen... etc. Dat varieert van een paar uur tot wel meer dan een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Drumsectie heb ik vrij snel, maar de rest :|
kan soms wel enkele weken overgaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

idd woody..
vooral trance heb je ene beat in 2 minuten :| omdat et altijd standard beats zijn hehe
jah..de combinatie en de jusite tonen zoeken is moeilijk. nou ja. Ik vind et belangrijk dat er gevoel in de muziek zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 13:48 schreef msturm10 het volgende:
Hoe lang doen jullie nou eigenlijk over het maken van een nummer? 1 dag? een week? een uur?

Ik heb nog niet echt veel zinnigs gemaakt (hoogstens demotjes van een minuut ofzo..) en daar was ik vaak al vrij lang mee bezig vond ik.. (dag ofzo)
De basis...een uur of twee. Volledig nummer, 2 weken. Daarna is het nog 100 keer herzien, stukken opnieuw maken en afmixen. Totaal: half jaar per nummer.

Dat klinkt veel, maar ik werk gemiddeld aan 5 nummers tegelijk, zit ik even vast met het ene nummer, dan ga ik door met het volgende. En 2 maanden nadat ik een nummer "af" heb, luister ik het weer een keer en verbeter dan weer een hele zooi. Daarbij wil ik even opmerken dat ik aardig complexe muziek aan het maken ben op het moment, en dat de inspiratie met vlagen komt ;(

Demo Mix van 5 nummers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bar weinig nummers die af zijn... Ik wel een berg grooves en nooit afgemaakte nummers omdat ik op de een of andere manier weer ideëen krijg die ik gewoon kwijt wil voor ik het vergeet. Verder beleef ik het meeste plezier wanneer ik met een geluidje bezig ben die ik met de Nord Modular ontwerp. Daar kan ik zelfs m'n nachtrust voor opgeven. Kijk ik op m'n klok is het zes uur 's ochtends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. RiPsaw
  • Niet online
De duur van het maken verschilt bij mij per nummer. Bij de meeste nummers heb ik in een paar uur (soms verspreid over meerdere dagen) een goeie basis staan (piano, strings en ene paar bas/drum noten). Daarna kan het verschillen. Ik heb net van de week een nummer eindelijk een einde (de laatste 24 maten) kunnen geven terwijl ik de rest al 3 maanden geleden heb gedaan, en sommige nummers krijgen soms binnen 2 weken al een afronding. Afmixen ben ik voor sommige nummers nog niet aan toegekomen. Vaak wel al helemaal met HD-recording track voor track opgenomen, maar nog niet afgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David
Op zondag 27 januari 2002 18:11 schreef dopy het volgende:

[..]

Wat een boelpoep, hoe dacht je dat ik met muziekmaken begon... Ik had niet eens een computer. Gewoon op alles rammen wat los en vast zat. Ik was al blij met m'n bluesharp van 40 piek.
Bedankt voor de support. Misschien niet al te semi-professioneel dit, maar ik heb er al wat nummertjes uit kunnen persen (en nee, ik gebruik GEEN M*gix M*sic M*aker), al klinken ze niet perfect.

Ach, ik koop gewoon een keer een versterker en wat software en ik ga verder pielen!

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
Op maandag 28 januari 2002 18:17 schreef MrRudi het volgende:

[..]

De basis...een uur of twee. Volledig nummer, 2 weken. Daarna is het nog 100 keer herzien, stukken opnieuw maken en afmixen. Totaal: half jaar per nummer.

Dat klinkt veel, maar ik werk gemiddeld aan 5 nummers tegelijk, zit ik even vast met het ene nummer, dan ga ik door met het volgende. En 2 maanden nadat ik een nummer "af" heb, luister ik het weer een keer en verbeter dan weer een hele zooi. Daarbij wil ik even opmerken dat ik aardig complexe muziek aan het maken ben op het moment, en dat de inspiratie met vlagen komt ;(

Demo Mix van 5 nummers
Klinkt in iedergeval wel gaaf! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

MEER PICS! >:)
ff buttkickin'aarses for meer pics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee mijn pics dan maar, weet niet meer of ik ze al eerder had gepost:

Afbeeldingslocatie: http://648studios.com/images/muziekhoek.jpg
Wat zien wij hier: :)
- Stanton STR8-60 (is al vervangen door 2e Technics ;), oude foto).
- Numark DM2002X
- Technics SL1200MKII
- Sony MDRV-700DJ
- Sony CD-753
- Behringer MX2642A
- 2 x Behringer Truth B2031
- MidiSport Midiman 4x4
- Terratec EWS 88MT

Afbeeldingslocatie: http://648studios.com/images/pianostand.jpg
En wat zien wij hier: :)
- Leeg 19" rack waar onderhand een heuse Access Virus B in hoort te zitten, was het niet dat Feedback ontiegelijk traag met leveren is :(
- Roland XP 30
- Roland RD 150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GREENSKiN
Hey, die MX2642a heb ik ook :)
Leeg 19" rack waar onderhand een heuse Access Virus B in hoort te zitten, was het niet dat Feedback ontiegelijk traag met leveren is
Oei, ik raad je aan niet op www.thomann.de te kijken, dan had je na 4 werkdagen en voor waarschijnlijk best wel wat minder (€1420).

Sorry! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 13:28 schreef GREENSKiN het volgende:
Hey, die MX2642a heb ik ook :)
[..]

Oei, ik raad je aan niet op www.thomann.de te kijken, dan had je na 4 werkdagen en voor waarschijnlijk best wel wat minder (€1420).

Sorry! :P
Dat wist ik, maar ik haal hem liever in NL ;)
Het scheelt ca. 250 dacht ik. Aangezien ik ook een gedeelte pas later wou betalen, leek NL me een beter idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 10:18 schreef msturm10 het volgende:

[..]

Klinkt in iedergeval wel gaaf! :)
Dank je :)) en dit zijn dan nog quick'n'dirty opnames. En het eerste nummer (Clouds of Life) is al zeker een jaar "af" maar ga ik toch weer reviseren. Ik ben nu de eerste anderhalve minuut van het 6de nummer aan het opnemen zodat ik die met jullie kan delen :) Meer commentaar, altijd welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 13:11 schreef Six4Eight het volgende:
Okee mijn pics dan maar, weet niet meer of ik ze al eerder had gepost:

[afbeelding]
Wat zien wij hier: :)
- Stanton STR8-60 (is al vervangen door 2e Technics ;), oude foto).
- Numark DM2002X
- Technics SL1200MKII
- Sony MDRV-700DJ
- Sony CD-753
- Behringer MX2642A
- 2 x Behringer Truth B2031
- MidiSport Midiman 4x4
- Terratec EWS 88MT

[afbeelding]
En wat zien wij hier: :)
- Leeg 19" rack waar onderhand een heuse Access Virus B in hoort te zitten, was het niet dat Feedback ontiegelijk traag met leveren is :(
- Roland XP 30
- Roland RD 150
Had ik maar zo'n grote kamer om een studiootje in te richten. Zou ook niet moeilijk zijn die tot de nok toe te vullen met synths & samplers. En dan nog een mooie Les Paul en een basgitaartje... O ja, een lekker groot analoge mengpaneel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

analoog rules nog steeds vind ik :)
tis jammer dat ik niet de centjes heb,..ruimte heb ik wel..maar als je centjes hebt, kan je ook wel aan de ruimte komen :)

Ik eot ff neiuwe studioopstelling bedenken.. et leifst wil ik alles in 1 tafel gebouwd hebben
(dualhead computer systeem in 19"pc-kast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

mja, ff met m'n pa derover hebben of ik geen muur kan uitslaan, lekkere studio bouwen, met tafel voor je en de rand apparatuur achter je ingebouwd in kasten :9

I can only dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels

Rebels

watev?!

Heelveel offtopic!
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1012337502

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

*hint* foto mag iets kleiner

hoeveel kost zo'n roland 303 nou ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David
"Everybody Needs A 303" zoals FatBoy Slim dat zo mooi kan verwoorden.

Als ze tegenwoordig (tweedehands) een beetje betaalbaar zijn moet ik er ook een hebben!

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GREENSKiN
Fatboy had 't over een TB-303... niet een MC-303 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels

Rebels

watev?!

Op dinsdag 29 januari 2002 21:56 schreef w00Dy het volgende:
*hint* foto mag iets kleiner

hoeveel kost zo'n roland 303 nou ?
Mijn post is een *hint*

Jullie zouden eens wat meer foto's moeten plaatsen ipv. zo te ouwehoeren over die apparatuur! Daar zijn andere topics voor bv.;
[topic=393930] :P

ps. voor "normale" foto's van m'n kamer zie pagina 9!!!!! ;)
Ik heb nog FL1275,- voor die 303 betaald, voor die S20 Akai sampler trouwens exact hetzelfde! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 22:45 schreef gjrebels het volgende:

[..]

Mijn post is een *hint*

Jullie zouden eens wat meer foto's moeten plaatsen ipv. zo te ouwehoeren over die apparatuur! Daar zijn andere topics voor bv.;
[topic=393930] :P

ps. voor "normale" foto's van m'n kamer zie pagina 9!!!!! ;)
Ik heb nog FL1275,- voor die 303 betaald, voor die S20 Akai sampler trouwens exact hetzelfde! :'(
Een plaatje van die afmetingen en 700 kB is geen hint, das aso...en het verneukt de lay-out :(

En meer foto's kan ik niet posten hoor...meer apparatuur heb ik niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

idd :) verder gaan in
[topic=393930/1/30]
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
Ik zou graag een foto posten.. maar dan zie je alleen een pc en een keyboard :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
  • Laatst online: 10-02-2022
ik hoor veel mensen hier over de Behringer B 2031 Truth monitoren.. is net iets goedkoper dan de Yamaha msp5 maar zijn ze ook beter?.. ken de MSP5's wel maar de behringers niet..dus heb ze nog niet vergeleken..

ik begin trouwens binnenkort pas met een soort van home studiootje ;).. heb nu alleen nog maar een pc + yamaha cs1x + marantz 1030 versterker en wat cheap ass boxjes..
maar ga binnenkort een guillemot isis kopen een een mengpaneeltje..(weet nogniet welke..liefst 2ehands..dus als iemand nog eentje heeft liggen :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op donderdag 31 januari 2002 20:27 schreef nikao het volgende:
ik hoor veel mensen hier over de Behringer B 2031 Truth monitoren.. is net iets goedkoper dan de Yamaha msp5 maar zijn ze ook beter?.. ken de MSP5's wel maar de behringers niet..dus heb ze nog niet vergeleken..

ik begin trouwens binnenkort pas met een soort van home studiootje ;).. heb nu alleen nog maar een pc + yamaha cs1x + marantz 1030 versterker en wat cheap ass boxjes..
maar ga binnenkort een guillemot isis kopen een een mengpaneeltje..(weet nogniet welke..liefst 2ehands..dus als iemand nog eentje heeft liggen :p )
Koop GEEN ISIS.
vraag maar aan de eigenaren van die kaart. (gitaarwerk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
mjah.. ik moet eerst ff uitzoeken of hij draait met mijn mobo.. maar wat ik ervan gelezen en gehoord heb is dat ie wel ok is als ie het doet.. :) zijn ook zat mensen waar hij prima werkt.. maar wat is jouwn suggestie dan als alternatief als ik vragen mag?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David
Op dinsdag 29 januari 2002 22:35 schreef GREENSKiN het volgende:
Fatboy had 't over een TB-303... niet een MC-303 :D
Die bedoelde ik ook eigenlijk. Ik had al op het plaatje lopen speuren, maar kon hem niet vinden

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op donderdag 31 januari 2002 20:49 schreef jadjong het volgende:

[..]

Koop GEEN ISIS.
vraag maar aan de eigenaren van die kaart. (gitaarwerk)
Op donderdag 31 januari 2002 21:17 schreef nikao het volgende:
mjah.. ik moet eerst ff uitzoeken of hij draait met mijn mobo.. maar wat ik ervan gelezen en gehoord heb is dat ie wel ok is als ie het doet.. :) zijn ook zat mensen waar hij prima werkt.. maar wat is jouwn suggestie dan als alternatief als ik vragen mag?.
Jep.op et eerste gezicht is et een leuk kaartje.. zeker omdat ie flink omhoog word geprezen, en op men oude ruisende mengtafel maakte et allemaal niet zo uit..

nu heb ik dus een neiuwe,.. en nu hoor je dat dat ding enorm ruist.. ik heb vandaag heel erg goed geluisterd als ik een cd afspeel via de ingang,..of direct naar de uitgang..

als je via de isis doet.. dan krijgt je geluid wat dunnere klank. Hij mist et "warme" eraan.

Ik doe zelf wel wat met softsynths en de latency kan je niet lager zetten dan 45ms. lijkt me beetje hoog ;(

verder werkt et niet lekker met veel systemen. Maar ik had em niet lang gelee voor 400 piek gekocht.. en qua mogelijkheden is het leuk. Maar als je de isis op et oog hebt, kun je beter "Audiotrak Inca 88" nemen.. die is net een 10 euro duurder ofzow.. niet alteveel iig. en zijn latency is enorm laag.. tis een dochterbedrijf van egosys.. (van de beroemde wami rack)

deze zou je vel ebter kunnen nemen.

Hoop dat ik je op andere ideen heb kunnen brengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
zal zeker nog ff nadenken voor ik iets koop inderdaad.. tis wel mijn begin.. maar ja..dan kun je net zogoed goed beginnen :).. kwas al van plan om geen beringher mengpaneel maar een mackie te kopen ofzo (vanwege die ruis dus :) ) dus zou zonde zijn dat ik die ruis dan toch nog in mijn opnames kreeg door die isis.. bedankt voor alternatief in ieder geval..

hoe nemen de anderen hier op?.. welke geluidskaarten/recorders?

en nog iets over die monitoren wat ik eerder vroeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

veel nemen op op duurdere recorders..of werken in studio's.. daar kunnen ze et betalen..aangezien je de isis wilt..denk ik dat je net zo'n laag budget hebt als mij.. die audiotraks zijn retegoed voor hun geld.. en elk ander kwalitatief zelfde producten zijn gewoon veel duurder..
als je et via echte recorders wilt doen..ben je echter minimaal 1000 guldens kwijt.. voor misschien een 4 kanaals..

feedback heeft die dingen te koop..

uhmz.. de site van die inca 88 is http://www.audiotrak.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
tsja.. ik heb zoiets van: computer heb ik al staan.. dus als ik op die manier voor weinig geld op meer sporen kan opnemen.....
budget is zeg maar bijna nada :)..
over 2 maandjes een keer 1500 piek te besteden.(medisch onderzoek :p ) vandaar dat ik beetje aan het rondkijken ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

voor dat geld kan je neit anders dan die audiotrak kopen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
2 channel microphone amplifiers
das ook wel mooi..heeft de isis ook niet ofwel?
Pentium or AMD CPU (or compatible), mainboard based on Intel, AMD or VIA chipset
hmmz..werkt ie dan wel met celeron? (of is dit domme vraag :? )

en heb jij dit ding?... voordeel van die isis was dat ie makkelijk 2ehands te vinden is.. (gezien budget is dat wel handig :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

met celeron?
ligt aan het chipset
ik heb een 440 intel chipset... (LX)
en hij draait nu ook op een celeron..maar waarom koop je niet voor etzelfde geld een andere?? :P :P :P >:) echt stom om te doen hoor..dat ding kopen..omdat je zelfs bij die andere kaart
8 ingangen en 8 uitgangen hebt.. ipv 4 uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
Op donderdag 31 januari 2002 22:16 schreef gitaarwerk het volgende:
met celeron?
ligt aan het chipset
ik heb een 440 intel chipset... (LX)
en hij draait nu ook op een celeron..maar waarom koop je niet voor etzelfde geld een andere?? :P :P :P >:) echt stom om te doen hoor..dat ding kopen..omdat je zelfs bij die andere kaart
8 ingangen en 8 uitgangen hebt.. ipv 4 uit
ik had het ook over die audiotrak.. je had me al overgehaald min of meer :p .. de vraag of jij hem dus ok gebruikt ging dus ook over de audiotrak :)..

en btw.. welk mengpaneel gebruikte je eerst toen je die ruis niet zo opmerkte en welke nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels

Rebels

watev?!

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Terratec EWS88MT lijkt mij wel een redelijk alternatief kwa mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op donderdag 31 januari 2002 22:22 schreef jadjong het volgende:
Terratec EWS88MT lijkt mij wel een redelijk alternatief kwa mogelijkheden.
die ken ik nog niet.maar had em wel eens gezien... lijkt me ook wel lekker kaartje..
audiotrak is van egosys..en ik weet dat die verdomd goeie dingen maken en van terratec weet ik dat neit.maar als jij et zegt :)
ik heb wel ervaring met de rest (qua geluid..ik ben met steinberg dingen nog een n00b :P )
Op donderdag 31 januari 2002 22:20 schreef nikao het volgende:

[..]

ik had het ook over die audiotrak.. je had me al overgehaald min of meer :p .. de vraag of jij hem dus ok gebruikt ging dus ook over de audiotrak :)..

en btw.. welk mengpaneel gebruikte je eerst toen je die ruis niet zo opmerkte en welke nu?
uhmz..helaas heb ik weinig geld..maar ik heb em geprobeerd en een kennis heeft de andere versie met 2 in en uit en hij is er heel tevreden over..als het goed is meot hij ook op iedere computer draaien..en niet als de isis de pc eromheen bouwen :)

gewoon een goeie kaart die in ieder systeem zou moeten passen..en als je een celeron / p2 / p3 hebt..moet ie zeker weten werken!..

ik heb een demonstratie verder gehad nog van dat ding..is gewoon een heel goed kaartje :)

ik had hiervoor een ross (oud ruisend ding) en nu heb ik een Soundcraft Spirit Folio SX (tegen 1400 piek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
weet je zo of ze bij feedback die dingen ook operationeel hebben staan?..zodat je zelf kunt beoordelen?.. lijkt me wel interessant....

dat mengpaneel probeer ik ook op de kop te tikken (2ehands)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

goed mengpaneel..ikw as overgehaald door ripsaw :)
ik zou em leiver nieuw kopen... vanwege krakende faders etc... das beter hoor :)

ehmz.. feedback heeft die niet ter demonstratie staan.. maar je mag van mij aannemen dat ze de moeite waard zijn voor et geld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
mjah.. op zich heb je wel gelijk..maar scheelt nogal in prijs :p..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

nou ja.. ik zag ze 2e hands voor 900 piek staan nog..ik heb gewoon wat slechte ervaringen met 2e hands..maar als je weet dat ie helemaal goed is..gewoon doen

een normaal iemand zou zo'n ding noit emer weg willen doen..die word er gelijk verliefd op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
:)..vrees dat je gelijk hebt.. dat wordt nog een medisch onderzoekje doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

idd :)
suc6 ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zynth
  • Laatst online: 02-09 18:43
een studio is eigenlijk een beetje onzin.
Helemaal als je een beetje gek met computers bent, want tja;
wat hardware kan, kan software ook.

Wat ik heb staan:
GEM WK6 keyboard
Casio CT-656 (brak ding)
Roland EP-7IIe digitale piano.
Duron 650@800 met 384MB RAM en een SB PCI64 soundcard (fl. 40,- :))

verder gebruik ik qua software:
Reason, Rebirth, CoolEdit Pro, en nog wat andere (shareware)proggies.
En geloof mij; hier kan je dus echt gewoon alles mee doen wat
al die professionals doen met die dure apparatuur.
Samples mixen/loopen, tja, echt ALLES!
met de meest wazige effecten! :)
Ik neem zelfs gewoon met die geluidskaart geluid op van de elektrische gitaar; no problemo!!

even tussen haakjes; ik ben geen sleur-en-pleur artiest. ik maak mijn eigen samples en sounds, en DENK er niet aan om iets als Dancemaker te gebruiken ofzow. (je eigen hit in 3 min. snappie ;))

even voor de critici:
ik heb een kennis die fulltime in een studio werkt,
en toen ik hem een cd gaf met mijn muziek, vroeg hij of hij de naam van de studio mocht hebben waar ik mijn cd had opgenomen. de kwaliteit is gewoon top. :)

dus mijn visie:
allemaal van die dure kassies in een 19" rack is niet echt nodig. Het kost bakken met geld, terwijl je de dingen die je echt nodig hebt, ook op softwaregebied kan vinden, in zeer goede kwaliteit. De enige studiohardware die WEL erg handig is, is:
een mengpaneel(tje), en een koele synth-module...

dit hele verhaal geldt natuurlijk niet als je muziek van een band op wil nemen ofzow :) dit gaat puur even om de "lonely artist".

Afbeeldingslocatie: http://www.rendo.dekooi.nl/~dirkleni/kamer.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rendo.dekooi.nl/~dirkleni/kamer2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
precies.. en ik wil echt (later) ook wel met mijn eigen band opnemen.. en waarschijnlijk komende tijd projectjes opnemen.. met mijn bassist samen en dergelijke.. dan is het toch echt wel prettig als je een beetje fatsoenlijke, ruisvrije geluidskaart hebt .. (met meerdere outputs ..die bassist moet zichzelf altijd zo donders hard horen ...:P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CV_SmileY
  • Laatst online: 10-09 12:50

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

IMO zijn er een aantal synthesizer op de markt die echt niet te evenaren zijn met software.

Analoog klinkt gewoon geil en warm. Ik vindt een digitale opname nog steeds te droog klinken. Gooi je het vervolgens door een analoge bak heen, dan klinkt het gelijk stukken lekkerder. Dit is trouwens gebaseerd op mijn eigen gehoor en persoonlijke smaak, ik quote geen stukjes van andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bovenstaand bericht is van mij, maar SmileY vergat weer is uit te loggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
nog iemand iets zinnigs te zeggen over mijn eerdere vraag over die monitoren? :)
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste