Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
http://picserv.mediamonks.net/pics/EOAADOHSHHE
http://picserv.mediamonks.net/pics/EAERDOHSHHE
http://picserv.mediamonks.net/pics/EPORDOHSHHE
http://picserv.mediamonks.net/pics/EOSRDOHSHHE
http://picserv.mediamonks.net/pics/ETRTDOHSHHE
http://picserv.mediamonks.net/pics/EODTDOHSHHE
http://picserv.mediamonks.net/pics/EEEODOHSHHE
Verwijderd
Wanneer het een synth wordt, zou ik of een Karma nemen of de Triton, maar niet de Le. Die heeft een wat uitgeklede effectensectie vergeleken met de normale Triton. Verder mist hij nog de sampler, maar goed, als je die al hebt...Op zaterdag 22 december 2001 20:17 schreef Dr. RiPsaw het volgende:
Ik ben intussen ook alweer druk aan het sparen voor een nieuwe uitbreiding. Waarschijnlijk wordt het een Korg Triton (LE) of een Korg Karma, maar ook grote kans dat het een stel Monitoren wordt.
Verwijderd
Eentje plak ik hier, de rest is te vinden op:
http://www.lisk.nl/jesse/studio/

gebruik jij de guillemot als HD recorder? (duh..maar kbedoel als hoof recording device)
en zo ja..bevalt ie goed?
Verwijderd
Tis maar wat je onder netjes verstaatOp zondag 23 december 2001 01:07 schreef gitaarwerk het volgende:
zeer netjes..
Nee, de ISIS bevalt me eigenlijk om eerlijk te zijn volkomen kut. Ik heb hem wel een tijdje gebruikt als hoofd-device, maar nu gebruik ik hem eigenlijk alleen nog maar om mixes digitaal op MD te zetten. Ik heb nu een Echo Layla voor opnames, en daar ben ik toch een stuk blijer mee.gebruik jij de guillemot als HD recorder? (duh..maar kbedoel als hoof recording device)
en zo ja..bevalt ie goed?
Met de ISIS heb ik altijd problemen gehad: slechte drivers, geen Win2000/XP drivers, conflicten met m'n vorige mobo, enz. Ik vind het een naar ding.
Enige voordeel is dat ie veel biedt voor wat ie kost, maar ja, dan moet het wel goed werken... Er zijn trouwens mensen die ik ken waar ie wel (redelijk) goed werkt, dus niet bang worden hoor..
ALS ie lekker zou werken... vind je dan qua recording dat ie goed is..het gaat mij voornamelijk over de geluidskwaliteit.. dat aan de praat krijgen.. dat is mijn probleem
gewoon.. hoe die opneemt.. of dat een beetje degelijk is enzo..
Verwijderd
Met de ISIS zijn zeer acceptabele opnames te maken vind ik. Natuurlijk, het zijn geen topkwaliteit ADCs en DACs, maar dat kan ook niet voor de prijs waarvoor de ISIS verkocht wordt.Op zondag 23 december 2001 01:30 schreef gitaarwerk het volgende:
[...] geluidskwaliteit [...]
Maar goed, als je hem dus helemaal naar behoren aan de praat krijgt, kun je echt wel fatsoenlijke opnames maken hoor!
maar ja.. profi dingen zoals een fostex,..kan ik gewoon niet betalen.. kben ook maar 18,..en dit was een hele leuke oplossing itt een bandrecorder of een cheapo zipdrive recorder (fostex FD-4 / FD-8)
die cdspeler die onder dat MD deck staat, heb ik ookOp woensdag 19 december 2001 21:59 schreef 01V het volgende:
Ik heb eindelijk een foto van mijn 19" bak gemaakt.
Had een feestje, dus hij stond niet op me kamer, komt ooit ook nog wel eens een foto van dat ding op me kamer.
[afbeelding]
het was btw errug gezellig
edit:
he, das waar ook, er staat (voorlopig) ook al een foto van me rack in me signature
Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.
Verwijderd
Ik hoop dat je je ISIS goed aan de gang krijgt, succes in elk geval!
nu nog ff w88 op de Spirit SX... krijg ik half januarie!!
zonder dat kan ik weinig doen nog..heb een beetje

Verwijderd
maar die SX is toch vrij small enzo?? mixt dat dan wel lekker.. ik vind qua formaat de ross wel goed
Verwijderd
maarja.. plaatjes
ik had een oud crappy 5 kanaals mengppaneeltje (phonic ofzow.. 2 stereo / 2 phono / 1 mic + gare delay )
en dat noemde ik men studio
maar alles is een begin,..en je kan heel erg veel doen met de computer. Kijk wat ze af en toe hier posten wat ze in reason gemaakt hebben!!!
Verwijderd
Inmiddels heb ik er een systeem bij (met AMD Athlon 1.2ghz), o.a. voor Reason (de reden dat ik 'm gekocht heb).maar alles is een begin,..en je kan heel erg veel doen met de computer. Kijk wat ze af en toe hier posten wat ze in reason gemaakt hebben!!!
Met software is idd een boel te bereiken, maar toch.. hardware werkt veel directer en ik ben van plan nog wat samplers e.d. erbij te kopen.
Waarschijnlijk wordt m'n eerst volgende aankoop een hardSID geluidskaart. Met deze kaart en een paar filters is hetzelfde te bereiken wat je met een SIDstation kunt bereiken. De SIDstation is alleen wel een paar duizend piek duurder.

phatte Tannoy`z manOp zondag 23 december 2001 12:07 schreef Beathoven het volgende:
mijn werkplek
[afbeelding]
stelt niet veel voor, maar goed
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Verwijderd

Deze uitvoering van de HardSID, de quattro met 2 SID-chips (6581 en 8580) lijkt me wel wat. Weet iemand van jullie misschien hoeveel $179 in guldens is?
was het nou $ x2 of x3, beetje moeilijk uitzoeken zonder koerslijst...
Verwijderd
Op zaterdag 22 december 2001 22:53 schreef gjrebels het volgende:
Een paar pics van mijn vermaak zoldertje........
Mwaah, zo moet het eigenlijk, maar mijn eerste posts zagen er ook zo uit. Geeft niets!
P.S.: Je gaaat mij niet wijsmaken dat je dit allemaal zelf heb betaaald...
Verwijderd
Mag ik die urls niet naar plaatjes omzetten van je? Sorry Hoor...Op zondag 23 december 2001 13:11 schreef Beathoven het volgende:
vetzoide!
Maar er zijn altijd mensen met de juiste connecties of een groot doorzettingsvermogen.
Ik denk dat je sowieso die opleiding moet gaan doen omdat je het leuk/interessant vind en niet met de illusie dat je dan meteen in Wisseloord als mix-engineer aan het werk kan.
Als je echt de audio in wilt, denk ik wel dat je een voorsprong hebt op mensen die alles zelf geleerd hebben.
ps.. quadraverb rules nog steeds
Dat scheelt en doen vele ook..deze shit 2ehands kopen (kijk maar naar veel afgeragde zooi op de plaatjes hiero)
maar tis gewoon vet om een studio te hebben.. je kan zoveel meer dan alleen met je versterkertje en/of keyboard/gitaar enzo
Dit zijn men specs wat ik van plan ben te bereiken
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Soundcraft Spirit SX Mengtafel(20/2/2) Guillemot Maxi Studio ISIS Harddisk recorder Behringer MDX 2200 Pro Compressor Behringer DSP 1000 FX unit Alesis Quadraverb FX unit ZOOM 1202 FX unit Behringer Patchbay Computer (duh :)) Line6 POD 2.0 Roland JP-8080 synth module of NordLead 2 Clavia (liever de 3 :9~) Alesis / Tascam DAT recorder Behringer Truth monitors |
Ik denk dit te behalen eind volgend jaar pas
Maar in iig heb ik snel men mixer
ik vind dan die opleiding te duur.. vind je niet? 13 a 12000 piek te verpillen aan een beetje voorsprong.. ok..tis wel heel erg leuk natuurlijk.. maar als je eigenlijk het geld er niet voor hebt... tjaOp zondag 23 december 2001 13:33 schreef TheLemon het volgende:
Over die SAE: ik werk nu eigenlijk helemaal niet in de audiowereld. Is toch wel erg moeilijk beetje goede baan in te vinden. Als je genoegen neemt met de eerste tijd voor bijv. PA-verhuurbedrijven voor een schijntje of helemaal niks zwaar sjouwwerk verrichten, kun je misschien wat kansen creeren. Ik ben nu gewoon met een gewone baan een beetje geld aan het verdienen om langzaam maar zeker mijn eigen spulletjes te kopen en als ik geld heb voor een groter huis misschien een studiootje bouwen en dan een eigen bedrijfje.
Maar er zijn altijd mensen met de juiste connecties of een groot doorzettingsvermogen.
Ik denk dat je sowieso die opleiding moet gaan doen omdat je het leuk/interessant vind en niet met de illusie dat je dan meteen in Wisseloord als mix-engineer aan het werk kan.
Als je echt de audio in wilt, denk ik wel dat je een voorsprong hebt op mensen die alles zelf geleerd hebben.
SX vrij smal? ik moet zeggen dat ie met z'n bijna 45cm nog aardig veel ruimte in beslag neemt op m'n bureau. check ff aan het begin van deze thread voor een pic van mijn hoekje, dan kun je hem zien liggenOp zondag 23 december 2001 01:51 schreef gitaarwerk het volgende:
jah... gelukkig ken ik em nog verkopen voor 250
maar die SX is toch vrij small enzo?? mixt dat dan wel lekker.. ik vind qua formaat de ross wel goed
Verwijderd
Ja, die Technics roeleerd zwaar,Op zondag 23 december 2001 01:42 schreef Zeepoog het volgende:
[..]
die cdspeler die onder dat MD deck staat, heb ik ookeen mooie technics van pak 'm beet 13 jaar oud? draait prima hier
Dit ding overleeft echt alles, ik heb in de tussentijd nog 2 sony's gehad

Het mooie van die technics vind ik ook die vervoers-beveiliging aan de onderkant, daarmee kun je je loopwerk vastzetten voor vervoer.
BTW, thuis gebruik ik hem amper, heb een pioneer DVD in m'n PC die ik via digitaal uit op me versterker en mengtafel aansluit.
En ja,Henkie_Fraser, ik heb alles zelf betaald
Bij elkaar is wat hiet staat wel zo'n FL 20.000,-
dat is inclusief leren stoel ,bureau,PC is bijna FL 6000,-
Maar dit alles is wel door de jaren heen gekomen
dat van die RW's wist ik niet, eigenlijk.. ik twijfel of ie van mij dat ook doet, want hij maakt nu al toffe slurpgeluiden als ik 'n writable random speel. bij gewonde cd's doet ie 't sowieso goed, zonder slurpgeluidenOp zondag 23 december 2001 15:34 schreef 01V het volgende:
[..]
Ja, die Technics roeleerd zwaar,heb ik van m'n tante gehad. (is eigenlijk al antiek, maar leest ook CDRW's)
Dit ding overleeft echt alles, ik heb in de tussentijd nog 2 sony's gehadmaar die hielden het maar 2 jaar uit, ik heb nu nog een Philips voor erbij.
Het mooie van die technics vind ik ook die vervoers-beveiliging aan de onderkant, daarmee kun je je loopwerk vastzetten voor vervoer.
BTW, thuis gebruik ik hem amper, heb een pioneer DVD in m'n PC die ik via digitaal uit op me versterker en mengtafel aansluit.
Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.
neuh ok.
hej O1V
hoe vind jij dat digitaal mixen ipv van analoog?
Verwijderd
DIE WIL JIJ NIET ZIEN!!!Op vrijdag 21 december 2001 14:06 schreef PluueeR het volgende:
"Hoe ziet jouw semi professionele thuisstudio eruit"
Dan wil ik foto's zien..... ook wel specs, maar niet alleen specs....... FOTO's
Verwijderd
In de meeste gevallen vindt ik digitaal beter gaan omdat ik bv. per kannal een compressor heb en de effecten in de tafel zitten ingeboud. Analoog vind ik voor LIVE werk, zoals bijvoorbeeld met bands lekkerder werken omdat je dan voor elke functie een apparte knop hebt waardoor je dus snelller kan werken ten opzichte van digitaal. Daar moet je aardig wat dingen via de menu's doen, maar dat verschild natuurlijk per tafel.Op maandag 24 december 2001 11:10 schreef gitaarwerk het volgende:
hmz.. iemand nog toevallig een goeie DAT in 19" in de aanbieding :P:P:P
neuh ok.
hej O1V
hoe vind jij dat digitaal mixen ipv van analoog?
Ik gebruik thuis en prive altijd mijn digitale Yamaha 01V mengtafel, als ik met de band op stap ga gebruik ik meestal een 24 kannaals Soundcraft met een losse effectenbak.
Bij die digitale mixer moet je min of meer opnieuw leren mixen omdat de aanpak anders is, maar heb je het eenmaal onder de knie dan gaat het echt super.
Vooral het automatiseren en groeperen van functies op een digitale mengtafel is echt een uitkomst. Je kunt trouwens via digitaal alle funties op je tafel met bijvoorbeel Cubase bedienen, of andersom natuurlijk.
Wat voor jou 'beter' is is een kwestie van smaak en wat je met je mengtafel wilt doen natuurlijk.
Verwijderd
Spirit Folio FX8
Akai S2000 met 32 Mb en 8 o/p
Samson Servo 150
Spirit Absolute 2's [vette shit!]
Evolution MK-149
Kawai R-50 [gaaf drumcomputers uit 1986!]
Cubase 5, Reason, HALion, PPG wave, Pro 52, Model E, Mercury, Reaktor, Battery, superveel plugins.
zoals je ziet doe ik veel softwarematig. vooral omdat het niet zo veel kost als hardware. kost heel weinig zelfs
het gekke is ook dat freeware programma's als simsynth of stomper, waarbij je zelf je geluiden van de grond af aan kan opbouwen, voor mij het beste werken qua creativiteit en inspiratie.
de truc is om je creaties niet al te 'software' te laten klinken door goede geluiden te gebruiken en vervolgens te bewerken met kwaliteitsplugins van TC of waves.
of op een andere manier.
zie maar.
maakt mij het uit.
Verwijderd
Ken je de FM7 al? Die is geil.Op vrijdag 28 december 2001 11:15 schreef Cyan_Circle het volgende:
Cubase 5, Reason, HALion, PPG wave, Pro 52, Model E, Mercury, Reaktor, Battery, superveel plugins.
http://www.nativeinstruments.de/index.php?fm7_us
Of de Waldorf Attack?
http://www.musicplayer.com/CDA/Player/Main/1,2228,Reviews--5171738,00.html
Nu nog wachten op de Absynth van Native, die is super.
http://www.nativeinstruments.de/index.php?absynth_us
Hier een mp3 van de Absynth, er staan nog meer previews op.
Verwijderd
ik zit eigenlijk een beetje te wachten tot de fm-7 [lekker man freq mod] en de attack eh... 'fully operational' op het net verschijnen ergens...
jammer dat de absynth alleen voor de mac is, lijkt me wel een erg relaxte synth.
jahOp vrijdag 28 december 2001 11:37 schreef Cyan_Circle het volgende:
ja... volgens mij wel vette synths.
ik zit eigenlijk een beetje te wachten tot de fm-7 [lekker man freq mod] en de attack eh... 'fully operational' op het net verschijnen ergens...
jammer dat de absynth alleen voor de mac is, lijkt me wel een erg relaxte synth.
beetje dood..
fm-7 hmmz..
check men nieuwe cygnusX strings nabouw
http://www.gitaarwerk.net/supervet.f7s
ik krijg lekker over 2 weken men Spirit SX
Ik ben nieuwe plannen aan et maken voor indeling studio (ruimte is nu 3 bij 2,5 meter.,,te klein, maar goed,..je meot ergends mee beginnen.. en ik krijg binnenkort ook weer een grafische kaart (dualhead) erbij met 2 monitoren
http://www.gwk.nl/koers.lpOp zondag 23 december 2001 13:06 schreef Beathoven het volgende:
[afbeelding]
Deze uitvoering van de HardSID, de quattro met 2 SID-chips (6581 en 8580) lijkt me wel wat. Weet iemand van jullie misschien hoeveel $179 in guldens is?
was het nou $ x2 of x3, beetje moeilijk uitzoeken zonder koerslijst...
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Verwijderd
Hij gaat nu binnenkort ook op de PC uitkomen.Op vrijdag 28 december 2001 11:37 schreef Cyan_Circle het volgende:
Kijk ff op http://www.nativeinstruments.de/index.php?namm02_us
Gitaren:
voor en eind versterker:
computerwerkplek:
Ik wil de pod gaan gebruiken om wat jam-sessies eens een keer op te nemen. Elke keer vergeet ik namelijk leuke dingen weer...

Verwijderd
Soundcraf Spirit 328
Akai DR8 harddiskrecorder (crasht nooit, klinkt goed)
Akai DR4 harddiskrecorder (ideale overdubbak)
Alesis Adat (handig voor backups zonder pjoeter + extra kanalen)
Akai 3000 XL sampler
Emu Ultraproteus module
Divers speelgoed: Lexicon Reflex galm, Yamaha galm, compressor, EQ's etc.
Diverse instrumenten: Music Man bas, Fender gitaar Roland keyboard, electronisch drumkitje. Fender & Marshall & Vox versterker.
Maar ik stop dan ook al jaren elke cent die ik verdien in mijn spullen. Ja ik heb ook een pjoeter: zo'n Athlon met Asus KT7 die dankzij die brakke VIA PCI -bug niet lekker loopt als je heftig met audio in de weer wilt.
PATSEROp maandag 21 januari 2002 12:32 schreef Muzibee het volgende:
Aah, effe lekker patse:
Soundcraf Spirit 328
Akai DR8 harddiskrecorder (crasht nooit, klinkt goed)
Akai DR4 harddiskrecorder (ideale overdubbak)
Alesis Adat (handig voor backups zonder pjoeter + extra kanalen)
Akai 3000 XL sampler
Emu Ultraproteus module
Divers speelgoed: Lexicon Reflex galm, Yamaha galm, compressor, EQ's etc.
Diverse instrumenten: Music Man bas, Fender gitaar Roland keyboard, electronisch drumkitje. Fender & Marshall & Vox versterker.
Maar ik stop dan ook al jaren elke cent die ik verdien in mijn spullen. Ja ik heb ook een pjoeter: zo'n Athlon met Asus KT7 die dankzij die brakke VIA PCI -bug niet lekker loopt als je heftig met audio in de weer wilt.
Hmmz.. koop eens een p3 of p4 voor audio.
ik ben absoluut VOOR amd, maar audio
Ik ben bezig men studio in te korten..aangezien ik veel harddisk recording doe.. ik heb wel enhancer/FX enzo..maar die zijn wel ok.. Maar aagezien ik zooveeeel met computer kan doen.. wat heb ik dan nog aan die dingen
enneh..ik heb nog alleen geen goeie plugin voor compressor gevonden.. de enigste goeie vond ik die van T-racks..
Verwijderd
Hey Amp, ik zie dat jij ook een Hill Multimix mengtafel hebt ! Toevallig heb ik ook zo'n tafel. Heb jij toevallig wat info over die tafel? Kan op internet niets vinden en een manual heb ik ook nietOp zondag 23 december 2001 01:03 schreef Amp het volgende:
Okee, okee, ik heb dan toch ook maar wat foto's gemaakt..
Eentje plak ik hier, de rest is te vinden op:
http://www.lisk.nl/jesse/studio/
[afbeelding]
groeten sten
Ik neem altijd maar 1 ding tegelijk op; via de line-in.
PC:
Athlon1333
SBlive! player 5.1
384mb SDram
40gig IBM 7200rpm HD
SOFTWARE:
Cakewalk guitar studio
Cool edit pro 2000
=> geweldige comb. van progs als je het mij vraagt
GEAR:
BOSS GT-3 guitar effects proc.
Jackson SL-2 USA
Ibanez RG
Yamaha RGX
Vintage acoustic
Beyer Dynamic microphone
Jaaaaahaaaaaa
" Play the violent strings of my symphony "
Pc enzo:
Maxi Isis/ Duron 1000Mhz 40 Gig. 256Mb
Maxi HomeStudio 64 /Duron 1000Mhz 40 Gig. 256Mb
Tascam 4 sporen portastudio.
Harman/Kardon AVR4000.
Magnat MSP60.
Magnat Formula X.
-------------------------------------------------
Instrumenten:
Bas:
Fender Jazzbass '64.
Fender Jazzbass '76.
Fender Jazzbass 5 String.
Fender Precision '72 Fretless Custom.
Fender Jazzbass Fretless.
Acoustische Bas.
BZN Bas.
-----------------------------------------
Amps:
Trace Elliot GP7.
Peavey MK2 400.
Hartke 3500.
Fender MA-10.
--------------------------------------------------
Speakerkasten:
Peavey 2x15 inch. BW.
Peavey 2X15 inch.
4x12 Fender Bassman.
Peavy 1X15 inch.
---------------------------------------------------
Gitaar:
Squiere Strat.
Melody 12 string ak.
Boeing ak.
---------------------------------------------------
Effect e.d.:
Little Big Muff.
Guyatone Chorus.
Zoom BFX 708 .
Zoom 505.
Zoom 506.
Aria Wah AWV 100.
Monarch Heavy Metal.
Spirit Wireless Diversity.
'n paar Hohner Specials.
------------------------------------------------------
Toets e.d.:
Fender Rhodes. Mk2 73'
Roland Soundcanvas SC-33
Keyteck 2000.
Kawai PH50.
Kawai MS710.
Yamaha drumcomoputer DD50.
-----------------------------------------------------
Microfoon:
Audio Technica AT818-2.
-------------------------------------------------------
Zo,en nu nog eens genoeg tijd,én rust in m'n kont om eens wat serieus op te gaan nemen.
Ben van de laatse poging nog geestelijk aan het bijkomen,toen ik de PC uitzette zonder te saven.

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---
PICS,PICS,PICS,PICS!!!!!!!!
PLAATJES,FOTO'S,AFBEELDINGEN!!!!!!!!!!!!
Al dat geouwehoer, dan open je maar een topic over synths ofzo
Pleaz, plaats zoveel mogelijk plaatjes!
Moet je z'n profile 'ns zien,Op zondag 02 december 2001 15:30 schreef piair83 het volgende:
Wie heeft er het geluk alerlei vage 1U-kasten en 19" racks op ze kamer te hebben staan? Vertel er ook bij hoe je het hebt aangesloten enzo, heeft een leek er ook nogwat aan.
Ik vraag me af of ie 1 van de replies gezien heeft
ik bou wverder men dualscreen computer af enzo..en neiuwe meubel maken en dan maak ik weer eens wat pics... ik ga vanavond als ik thuis ben eens dat nuendo uitbroberen
et lijkt me wel een vet proggie
Verwijderd
Ok, mag blij vermelden dat de P4 met 2x256mb rimms, 2 x 40 GB schijven en een Terratec DMX6fire 24/96 erbij is gekomen om het studiootje te vergezellen. Kan de VSR880 van een klein half jaar misschien weer weg. Hangt er even vanaf hoe lekker m'n komkoe werktOp donderdag 06 december 2001 18:52 schreef dopy het volgende:
Pro is het niet, maar hier moet ik het mee doen:
* PC met AcidPro 3.0 en Soundforge 5.0 (beide tegen superprijzen kunnen downloaden van SonicFoundry, geloof 99usd per pakket bij de introductie)
* Akai MPC2000XL (compleet uitgebreid)
* Clavia Nord Modular keys
* Waldorf Microwave 1
* Waldorf Pulse
* Mackie 1402VlzPro
* Emagic AMT8
* dbx266XL
* Digitech S100
* Roland VSR880
binnenkort moeten daar nog een dual cdspeler bijkomen met bijbehorend mixertje en een goede pc met Logic Gold.
En wat die foto's betekent, ik wil er best wel een plaatsen maar dan moet je maar zeggen hoe het moet...
uploaden naar een server en invoegen met de IMG tags.Op woensdag 23 januari 2002 20:47 schreef dopy het volgende:
[..]
Ok, mag blij vermelden dat de P4 met 2x256mb rimms, 2 x 40 GB schijven en een Terratec DMX6fire 24/96 erbij is gekomen om het studiootje te vergezellen. Kan de VSR880 van een klein half jaar misschien weer weg. Hangt er even vanaf hoe lekker m'n komkoe werkt
En wat die foto's betekent, ik wil er best wel een plaatsen maar dan moet je maar zeggen hoe het moet...
Dan zo posten: [img]youwsite/plaatje[/img]
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!! Eindelijk eens iemand met verstand van het meest geile geluid in het hele universumOp dinsdag 22 januari 2002 10:51 schreef apestaartje het volgende:
Nou vooruit,al m'n rommel bij elkaar:
...
Fender Rhodes. Mk2 73'
...
Doe je er wel eens wat mee? kun je een beetje spelen?
Zonee, mag ik hem dan hebben?
Ik moet er zelf ook nog eens een hebben, maar op dit moment ook niet echt veel plaats voor. Voorlopig doe ik het met de Rhodes uit m'n module, maar haalt het niet helemaal bij een echte...
Verwijderd
Eigenlijk zijn het er ontelbaar, alleen weten velen niet in hoeveel nummers dit 'naampje'. Overigens heb ik persoonlijk dan toch liever een Wurlitzer.
Hmm, iets erop gooien... Ik heb een webpage op mp3.com
Zou ik een foto eerst daarop kunnen gooien? Ga ik even proberen.
Endoria is leuk voor studenten in scholieren, maar niet voor mij dus.. Waarom ik zo nederig doe... omdat ik stoerder ben dan die gasten achter Endoria
dual athlon xp op 256 ram (ik weet het zonde van mijn pc zo weinig geheugen)
2 stuks geluidskaart: audigy en een gametheater xp
ac3 decoder (cambridge dtt2500:))
yamaha psr-630
verder nog 2 stuks cdrom drives die ik digitaal kan aansturen (dus langzaam en snel afspelen)
ik wil binnenkort wel naar een mengpaneel en aparte cd spelers gaan (mischien zelfs vinyl) maar ik weet het nog niet het is een hobby dus...
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
@ Dr.Ripsaw,
Ja,ik kan wel "een beetje" spelen.
Alleen niet in het bijzonder op die Rhodes,maarja dat geluid hé...
Wegdoen,eigenlijk kan ik moeilijk afstand doen van instrumenten,maar wat geef je ervoor?
X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---
houweh die zooi!!!
(btw..ik heb wel beetje spijt ervan dat ik die korg er-1 heb weggedaan..net nudat ik live trance wil gaan maken
Les 1: Nooit dingen wegdoen die je later nog wel eens nodig zou kunnen hebben. Bijvoorbeeld een synth die niet vervangen wordt door een nieuwere bijvoorbeeld.Op donderdag 24 januari 2002 15:15 schreef gitaarwerk het volgende:
(btw..ik heb wel beetje spijt ervan dat ik die korg er-1 heb weggedaan..net nudat ik live trance wil gaan maken)
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
ennu heb ik em dan
De Spirit SX
Ik heb nu alleen een PC en een Yamaha PSR-620. Maarja.. ik ben ook meer een toetsenist dan producent/composer. Ik kan binnenkort waarschijnlijk een Roland G1000 overnemen van iemand, voor een redelijk bedrag (~1000 Euro).
Ik wil eigenlijk wel iets meer gaan doen met het zelf componeren van nummers, maar ja.. ik heb nu het spul niet, en eigenlijk ook niet de tijd. De ellende van dat spul is dat het zo allemachtig duur is..
have phunOp donderdag 24 januari 2002 15:28 schreef gitaarwerk het volgende:
idd.. maar jah.. ik maakte er 200 piek winst op en ik had et hard genoeg nodig voor men nieuwe mengtafel
ennu heb ik em dan
De Spirit SX
Ik zal eens kijken of ik wat foto's kan maken van mijn bescheiden setupje bestaande uit een Spirit Folio SX, een Roland Alpha Juno 1 en een Sequential Six-Trak (<-- voor du kennurs
iOS developer
Verwijderd

begrijp niet waarom m'n apparatuur annorexia heeft op de foto
Verwijderd
ik heb meer PA spulletjes
Behringer DX 1000 mengpaneeltje
2 cd spelers
DAP A-500 (2x300W)
AB Precedent series 600LX (2x500W)8-)
2 DAP 250W speakers
1 600W 15" sub (Cerwin-Vega)
2 top speakers (Cerwin Vega)
kassette recorde en tuner (huis tuin en keuken van Kenwood)
komt eeen synth bij
zijn dat patch-bays of da/ad onverters?Op donderdag 24 januari 2002 21:05 schreef dopy het volgende:
Okay dan, 80 pagina's verder maar hier is dan een foto van m'n werkplekkie. Al staat niet alles erop...
[afbeelding]
begrijp niet waarom m'n apparatuur annorexia heeft op de fotoDie op m'n eigen schijf ziet er echt niet zo smal uit.
overduidelijk patch bays volgends mijOp donderdag 24 januari 2002 21:39 schreef jadjong het volgende:
[..]
zijn dat patch-bays of da/ad onverters?
maar goed.. ikkannet mis hebben
Verwijderd
Jazeker kennen we die !! Ik heb zelf overigens 2 Roland alpha Juno 2's gehad. Heb nu een MKS-50Op donderdag 24 januari 2002 18:04 schreef BikkelZ het volgende:
Ha ik heb mijn SX ook eindelijk binnen. Nu nog een drumcomputer, wat FX en een Matrix 6r en ik ben toe aan een nieuwe wishlist
Ik zal eens kijken of ik wat foto's kan maken van mijn bescheiden setupje bestaande uit een Spirit Folio SX, een Roland Alpha Juno 1 en een Sequential Six-Trak (<-- voor du kennurs)
Iemand ideeen om dit op te ruimen?!!
Verwijderd
Ik ken dat ! Kabelgoten werkt niet echt (te veel werk als je een kabel achteruit moet plukken).Op donderdag 24 januari 2002 23:27 schreef gjrebels het volgende:
Is't bij jou ook zo'n rotzooi aan kabels?!!
Iemand ideeen om dit op te ruimen?!!
Wat ik altijd doe is stroomkabels bundelen en audiokabels bundelen (is ook beter voor inteferentie en dat soort shit). Verder niet al te lange kabels gebruiken.
Je hebt ook van die klittebandjes waarmee je kabels kunt bundelen. Dat is op zich wel mooi spul.
Verwijderd
Verwijderd
En ik een Juno-60...zie foto op de vorige paginaOp donderdag 24 januari 2002 22:59 schreef speedphreak het volgende:
[..]
Jazeker kennen we die !! Ik heb zelf overigens 2 Roland alpha Juno 2's gehad. Heb nu een MKS-50
Bekend probleem ja...ik ben een custom meubel aan het maken waar ik alles netjes in kan verwerken, met afsluitbare kabelgoten. Het design is prima (netjes weggewerkt en toch toegankelijk) nu het maken nogOp donderdag 24 januari 2002 23:33 schreef speedphreak het volgende:
[..]
Ik ken dat ! Kabelgoten werkt niet echt (te veel werk als je een kabel achteruit moet plukken).
Wat ik altijd doe is stroomkabels bundelen en audiokabels bundelen (is ook beter voor inteferentie en dat soort shit). Verder niet al te lange kabels gebruiken.
Je hebt ook van die klittebandjes waarmee je kabels kunt bundelen. Dat is op zich wel mooi spul.
nudat ik de sx heb, kan ik lekker meer kabels gaan pluggen
dus dat worden er meer en meer
Congratz! veel plezier ermee, en ik kan je zeggen uit eigen ervaring: dat ding gaat je bevallen!Op donderdag 24 januari 2002 15:28 schreef gitaarwerk het volgende:
idd.. maar jah.. ik maakte er 200 piek winst op en ik had et hard genoeg nodig voor men nieuwe mengtafel
ennu heb ik em dan
De Spirit SX
je hebt toch een Egosys Wami Rack? Gebruik dan een multikabel om hem aan te sluiten op je SX, is heel erg praktisch. Een multikabel is dus eigenlijk 8 in 1 kabel; ik heb er zelf ook een, gewoon 8x jack (unbalanced). Je kunt ze voor zover ik weet ook krijgen met balanced kabels, en ook XLR. Ik zou dan wel kiezen voor balanced (jack of XLR, maakt nie zo heel veel uit), kan een hoop schelen in kwaliteit. Is alleen wel duur zo'n kabel, maar wel verrekte handig.Op vrijdag 25 januari 2002 01:12 schreef gitaarwerk het volgende:
whehe..jah..ik gebruik zop kort mogelijke kabels..
nudat ik de sx heb, kan ik lekker meer kabels gaan pluggen
dus dat worden er meer en meer
Je kunt ze o.a. krijgen bij Feedback.
das iets anders dan een wami
maar goed.. ik weet trouwens niet of de isis balanced was, dat had ik nergends kunnen vidnen..ik werk natuurlijk leiver balanced
probleem is bij de sx, dat ik de enhancer en in de toekomst een compressor gebalanceerd wil laten werken via de inserts..maar die zijn neit gebalanceerd
dus.. ik wil et liever dat ie via mengtafel loopt, dan erachter...
Verwijderd
Ten eerste, scheidt altijd de audiokabels van de stroomkabels. Moeten ze bij elkaar (onwaarschijnlijk als ik naar de foto's kijk) dan kruisen audio en stroomkabels elkaar haaks om interfentie te minimaliseren. Wat ik wel eens deed is een houten doosje timmeren waarbij ik de stroom en audiokabels kon laten kruisen zonder elkaar te raken. Ben je een Formule 1 fan dan kun je het beste even kijken naar Suzuka... Zonder dat bruggetje zullen die wagens voor het einde van de race eraf liggen.Iemand ideeen om dit op te ruimen?!!
Verder kan je het beste multikabels gebruiken. Dat zijn kabels die normaal gesproken per 8 gebundeld zijn. Reken op 100 tot 150 Nlg per kabel van 3 tot 6 meter.
En wanneer je een mixer gebruikt, is een patchbay de oplossing om het netjes te houden.
patchbay rules vooral als je weinig sporen hebt met multitrack en je niet bezit over 8 subsOp vrijdag 25 januari 2002 11:46 schreef dopy het volgende:
[..]
Verder kan je het beste multikabels gebruiken. Dat zijn kabels die normaal gesproken per 8 gebundeld zijn. Reken op 100 tot 150 Nlg per kabel van 3 tot 6 meter.
En wanneer je een mixer gebruikt, is een patchbay de oplossing om het netjes te houden.
gebundelde kabels.. waarom zijn die beter dan losse dikke kabels? ik betaal er ongeveer etzelfde voor..maar dan los..
Ik weet het wel. De ISIS is balanced. Maar goed, klereding is van zo'n matige kwaliteit, dat dat mij niet zoveel meer uitmaakte op een gegeven moment.Op vrijdag 25 januari 2002 11:23 schreef gitaarwerk het volgende:
ik weet trouwens niet of de isis balanced was, dat had ik nergends kunnen vidnen..
enneh
balanced maakte veel uitals je lange kabels gebruikt toch?
dusseh..
(update : ik heb er nu een Sennheisser HD565 koptelefoon bij
Verwijderd
Ik heb niet gezegd dat ze beter zijn... Ik heb gezegd dat je het beste met die kabels kunt werken (zijn overigens vaak color coded). Dan heb je meer overzicht en blijft het er netter uitzien.Op vrijdag 25 januari 2002 12:01 schreef gitaarwerk het volgende:
[..]
patchbay rules vooral als je weinig sporen hebt met multitrack en je niet bezit over 8 subs
gebundelde kabels.. waarom zijn die beter dan losse dikke kabels? ik betaal er ongeveer etzelfde voor..maar dan los..
Een misverstand is overigens dat mensen denken dat dikkere kabels automatisch een betere kwaliteit moet betekenen. Dat is onzin. Verder zullen optredende gasten graag dikkere kabels willen hebben omdat ze wat steviger zijn. De uiteindelijke kwaliteit hangt af van het materiaal waarvan ze gemaakt zijn.
Hij heeft zelfs CC's voor iedere parameter, echt HEEL relaxed.
iOS developer
Dat derde apparaat van boven is dat een Sabine Galm ?Op donderdag 24 januari 2002 21:05 schreef dopy het volgende:
Okay dan, 80 pagina's verder maar hier is dan een foto van m'n werkplekkie. Al staat niet alles erop...
[afbeelding]
begrijp niet waarom m'n apparatuur annorexia heeft op de fotoDie op m'n eigen schijf ziet er echt niet zo smal uit.
en bevalt hij je ?
Verwijderd
Dat wil ik ook wel eens weten. Ik weet wel van wat kaarten die hardwarematig meer beeldlijnen kunnen genereren dan er worden aangeboden. Maar die zijn voor heel specifieke doeleinden.Op donderdag 20 december 2001 10:03 schreef FerryHeibrink het volgende:
[..]
Wel een HELE rare tv capture kaart
Max die ik ken is 768*576 in res
60 FIELDS per seconde (op 640*480) en 50 op 768*576
32bits is dus 24
Vertel mij eens wat voor merk/type jij hebtme = geïnterreseerd als het zo is
32 Bits kaarten bestaan wel degelijk. De Targa-serie van Pinnacle is een voorbeeld. Deze werken oa met uncompressed RGBA (met 8 bitjes alpha dus).
Verwijderd
hmm, nee. bovenste is een patchbay, dan komt er een amt8, een dbx266xl (compressor) en dan de Digitech S100. Das een multieffect. Maar goed, zoals met elk multi-effect gaat het eigenlijk hoofdzakelijk om de galm en die bevalt. Zeker voor die 250 piek die ik ervoor heb neergeteld en er zelfs nog een 8 maandjes garantie over was. Zeg altijd maar zo... Wacht tot iemand iets koopt en totaal niet weet wat hij ermee moet. Dan krijg je die dingen voor een prikkieOp vrijdag 25 januari 2002 19:15 schreef w00Dy het volgende:
[..]
Dat derde apparaat van boven is dat een Sabine Galm ?
en bevalt hij je ?
Akai S2800 32 MB 8 x digi I/O SCSI 1Gb hdd (kan maar de helft gebruiken
Inkel MX-1100 (12 kanaals mixer)
2x Technics SL1210
1x Technics SL1200
Elementen: 2x Stanton Trackmaster 2x Stanton Trackmaster II RS
Midiman Midisport USB 2x2
PC PII 450 1024 MB mem SB-Live! Logic Platinum enz enz
Stelt dus niet veel voor maar het begin is er. Die Inkel mengtafel kraakt aan alle kanten en wordt absoluut als eerste vervangen (het liefste door een Dateq Appollo omdat het draaien toch voor het produceren gaat)
En dan heb ik nog een 2e (luister)studio. Ingebouwd in een Opel Astra
Pioneer DEH-P9000
Pioneer 12 CD wisselaar
2x Pioneer GM-X924 (RMS 4x 110W Class A of 2 x 220W Class A)
2x Pioneer TS-W1200C (12" Subwoofer 200W RMS / 800W Max)
Boston Accoustics rally 65 compo set (voor)
JBL GTO 963 MK II (achter)
Je moet het geluid natuurlijk wel kunnen horen en dat lukt wel met ongeveer 1 Kilo watt
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.