Alles is najagen van wind...
Verwijderd
Whirlgif...Op dinsdag 04 december 2001 13:16 schreef KNOETJE het volgende:
Thanx allemaal
Hij doet et!!
Heeft misschien iemand een id hoe je een animatedgif kunt maken??
Moet je een bepaalde versie van GD geinstalleerd hebben, dit schijnt alleen niet legaal te zijn i.v.m de 'gif' rechten etc. En deze versie staat niet op bv f2s.com geinstalleerdOp dinsdag 04 december 2001 13:16 schreef KNOETJE het volgende:
Thanx allemaal
Hij doet et!!
Heeft misschien iemand een id hoe je een animatedgif kunt maken??
Verwijderd
Tahnx! Hmmms.. maar die kleuren willen nogsteeds niet..Op dinsdag 04 december 2001 13:48 schreef Xtentic het volgende:
[..]
Vind je icon echt topperrrrr
krijg het niet voorelkaar, en kan geen info vinden
zat te denken om de uptime gewoon 'vast' te zetten en vanaf die datum/tijd te rekenen maar das ook niet zo makkelijk

Verwijderd
*timestamp vastleggen bij opstartenOp dinsdag 04 december 2001 13:49 schreef Xtentic het volgende:
Heeft iemand die uptime check voor winhooz code?
zat te denken om de uptime gewoon 'vast' te zetten en vanaf die datum/tijd te rekenen maar das ook niet zo makkelijk
*bij opvraag nieuwe timestamp maken
* date (H:m:s(nieuwe-oude))
Is dat hen niet gewoon?
/me is n00bOp dinsdag 04 december 2001 13:51 schreef dj_delta het volgende:
[..]
*timestamp vastleggen bij opstarten
*bij opvraag nieuwe timestamp maken
* date (H:m:s(nieuwe-oude))
Is dat hen niet gewoon?
Verwijderd
Nou die tijd... ik wil niet dat ie random kleuren doet...Op dinsdag 04 december 2001 13:49 schreef Xtentic het volgende:
[..]
Hoe bedoelje?
ik heb nu dit:
1
2
3
4
5
6
7
| <? $color = ImageColorAllocate($dst_img, 255,255,255); $color1 = ImageColorAllocate($im, 255,255,255); $color3 = ImageColorAllocate($im, 0,0,0); imagefilledrectangle ($im, 0,0 , 60,10 , $color3); ImageString($im, $font=1, 2, 2, "$tijd:$min", -$color1); ?> |
maar hij zet hem toch om in random kleurtje
Deze had ik al ge-installd op m'n eigen webserver-tjeMoet je een bepaalde versie van GD geinstalleerd hebben, dit schijnt alleen niet legaal te zijn i.v.m de 'gif' rechten etc. En deze versie staat niet op bv f2s.com geinstalleerd dus zou op je eigen webserver moeten!
Waarom check je dan niet de uren?..ofzo en daaraan knoop je een kleur!Op dinsdag 04 december 2001 13:53 schreef dj_delta het volgende:
[..]
Nou die tijd... ik wil niet dat ie random kleuren doet...
ik heb nu dit:
PHP:
1 2 3 4 5 6 7 <? $color = ImageColorAllocate($dst_img, 255,255,255); $color1 = ImageColorAllocate($im, 255,255,255); $color3 = ImageColorAllocate($im, 0,0,0); imagefilledrectangle ($im, 0,0 , 60,10 , $color3); ImageString($im, $font=1, 2, 2, "$tijd:$min", -$color1); ?>
maar hij zet hem toch om in random kleurtje
1
2
3
4
5
| $time = time(); if ($date("i", $time) > 0 && $date("i", $time) <=6) { $kleur = "#ffffff"; }elseif etc } |
ff uit me hoofd, zo iets moet toch te improviseren zijn
Verwijderd
Ummmm... het liefst heb ik gewoon zwarte balk en witte letters.. zo staat ie ook ingesteld.. maar op een of andere manier kan ie die kleuren niet vinden... dus pikt ie maar ander kleurtje...Op dinsdag 04 december 2001 13:56 schreef Xtentic het volgende:
[..]
Waarom check je dan niet de uren?..ofzo en daaraan knoop je een kleur!
code:
1 2 3 4 5 $time = time(); if ($date("i", $time) > 0 && $date("i", $time) <=6) { $kleur = "#ffffff"; }elseif etc }
ff uit me hoofd, zo iets moet toch te improviseren zijn
http://www.koekie.f2s.com/iconweb/test.html
Dus als iemand zijn scriptje kan en klaar kan aanleveren etc, zou het leuk zijn (email/homepage/whatever zal geworden toegevoegd indien gediend!).
Verwijderd
Je kan de losse frames dan gewoon met gd aanmaken en die vervolgens tot een animatie samenvoegen met whirlgif.. ben d'r zelf ook ff naar opzoek geweest maar ik kon alleen ongecompileerde versie vinden... en ik heb geen compiler voor win32... dus ik heb het maar uit mijn hoofd gezet...Op dinsdag 04 december 2001 13:56 schreef Xtentic het volgende:
[..]
juist jah, dan moet het geen probleem zijn alleen hoe?... dunno (yet)
weet je wat ik ga wel ff zoeken..Op dinsdag 04 december 2001 14:01 schreef dj_delta het volgende:
[..]
Je kan de losse frames dan gewoon met gd aanmaken en die vervolgens tot een animatie samenvoegen met whirlgif.. ben d'r zelf ook ff naar opzoek geweest maar ik kon alleen ongecompileerde versie vinden... en ik heb geen compiler voor win32... dus ik heb het maar uit mijn hoofd gezet...
copernic pro deed ook al wonderen voor de GD lib (alleen is die ook ongecompileerd

het is de source maar ook een ttp file
dit kwam van een bestand van deze pagina.
Whirlgif is a TTP program, and you must type all parameters on the
command line. So how do I get started?
First, you must create some gif images. After this sort of art exercise,
create a list file, plain ascii, with all images listed. Doubleclick on
whirlgif.ttp, and enter:
-o myfirst.gif -loop -trans #000000 -time 1 -i mylist.txt
After a while, whirlgif quits, and you should now have created an
animated gif. Check it with Cab. For a more in depth explanation of the
parameters, read the whirlgif.doc!
Verwijderd
GIF Tools contain 2 programs: GIF Make and GIF Info. GIF Info gives information about a GIF image (size, no of colours used, ...). With GIF Make you can make an ANIMATED GIF out of a number of normal GIF's. It's also usable to make TRANSPARENT GIF's from normal GIF's. GIFMake is NO drawing program, you'll need another program to make the GIF's you want to animate.
http://www.fortunecity.com/skyscraper/capacity/517/dos/gt20free.zip
Kijk hier maar esOp dinsdag 04 december 2001 13:49 schreef dj_delta het volgende:
[..]
Tahnx! Hmmms.. maar die kleuren willen nogsteeds niet..
http://www.php.net/manual/en/function.imagecolordeallocate.php
idd voor atari gecompiled, nu nog even een php ondersteunende webserver voor mijn mega-st tje klussen
Wat ik heb gedaan is gewoon de uptime van MySQL uit de database halen... Deze is nagenoeg hetzelfde als de uptime van mijn server...Op dinsdag 04 december 2001 13:49 schreef Xtentic het volgende:
Heeft iemand die uptime check voor winhooz code?
Ook zou je gebruik kunnen maken van de uptimei.exe tool die van de microsoft website is te halen...
Ik gebruik zelf geen MySQL db, (nog niet, dat is latere zorgOp dinsdag 04 december 2001 15:08 schreef Escobar het volgende:
[..]
Wat ik heb gedaan is gewoon de uptime van MySQL uit de database halen... Deze is nagenoeg hetzelfde als de uptime van mijn server...
Ook zou je gebruik kunnen maken van de uptimei.exe tool die van de microsoft website is te halen...
Mag ik jullie er op attenderen dat mijn 'PHPIcon site' is veranderd [HUGE!]
Ik heb fftjes wat source gemaaid en wat javascript code geadd
hier ff klikken
mja ziet er leuk uit hoor, maar waarom geen linkje naar een .phps file ipv een .txt? daarnaast vind ik die 5 sterren voor dat random picture-icon een beetje teveel van 't goedeOp dinsdag 04 december 2001 16:41 schreef Xtentic het volgende:
Mensen!,
Mag ik jullie er op attenderen dat mijn 'PHPIcon site' is veranderd [HUGE!]
Ik heb fftjes wat source gemaaid en wat javascript code geadd, scripts met van alles en nogwat inclusief rating
(downloads werken nog niet
)
hier ff klikken
geef comments pls!
oja, ik vind 't ook vrij irritant dat je de tekst van je site niet kan selecteren, heb je dat opzettelijk gedaan?
nog iets over het 'random backgroundcolor icon', da
"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman
Op dinsdag 04 december 2001 16:55 schreef Flat© het volgende:
[..]
mja ziet er leuk uit hoor, maar waarom geen linkje naar een .phps file ipv een .txt? daarnaast vind ik die 5 sterren voor dat random picture-icon een beetje teveel van 't goede
enuh omdat ik eingelijk nog iets anderes wil maar dat komt nog
die site werkt nu niet meer hier hoor
kan klikken wat ik wil, komt geen icon tevoorschijn =P
kun je het niet gewoon bij standaard html houden ipv javascript dingesen die alles vertragen?
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
hoe bedoel je dat?... ik begrijp het niet?Op dinsdag 04 december 2001 16:55 schreef Flat© het volgende:
[..]
oja, ik vind 't ook vrij irritant dat je de tekst van je site niet kan selecteren, heb je dat opzettelijk gedaan?
nog iets over het 'random backgroundcolor icon', da........
ik krijg de code zo aangeleverd:
Muse - New Born (studio version)
en mijn icon maakt er dit van:

hoe kan ik het maken dat ie de titel op de volgende regel ramt en hoe kan ik meer tekst op 60 pixels krijgen
Titel op volgende regel: je moet de positie van - bepalen metOp dinsdag 04 december 2001 18:56 schreef Juggernaut het volgende:
Ik ben ook bezig met winamp in me icon te proppen
[afbeelding]
hoe kan ik het maken dat ie de titel op de volgende regel ramt en hoe kan ik meer tekst op 60 pixels krijgen
1
2
3
| <? strrpos($var, "-"); ?> |
en dan de 2 stukken appart uitlezen met substr()
Hail to the guardians of the watchtowers of the north
Verwijderd
mijn code staat ook nog ergens... explode("- ", $string);Op dinsdag 04 december 2001 18:56 schreef Juggernaut het volgende:
Ik ben ook bezig met winamp in me icon te proppen
[afbeelding]
1
2
3
4
| <? $title = $winamp->CurrentSongTitle; $string = explode("- ", $title); ?> |
en dan heb ik artiest en titel beschikbaar met:$string[0] en $string[1]
1
2
3
| <? $file = fopen("winamp.txt", "r+"); ?> |
en
1
2
3
| <? if (!($winamp=fread($file,30))) ?> |
en ik laat het zien met:
1
2
3
| <? ImageString($im, $font=1, 0, $y=20, $winamp, $color); ?> |
waar frot ik dan dat explode ding tussen?
is er trouwens niemand benieuwd over hoe simpel ik dat .txt bestandje krijg vanuit winamp
Ehm... JA!Op dinsdag 04 december 2001 19:08 schreef Juggernaut het volgende:
[..]
is er trouwens niemand benieuwd over hoe simpel ik dat .txt bestandje krijg vanuit winamp
kheb un mirc plugin gevonden die je titel&track ook naar een txt file stuurt..Op dinsdag 04 december 2001 19:22 schreef Escobar het volgende:
[..]
Ehm... JA!
of wat je ook wil aan info
Ik vind dat een beetje omslachtig, dan roep ik toch liever direct WinAmp aan...Op dinsdag 04 december 2001 19:24 schreef Juggernaut het volgende:
[..]
kheb un mirc plugin gevonden die je titel&track ook naar een txt file stuurt..
of wat je ook wil aan info
hoezo...Op dinsdag 04 december 2001 19:37 schreef Escobar het volgende:
[..]
Ik vind dat een beetje omslachtig, dan roep ik toch liever direct WinAmp aan...
ik heb mirc nooit aan staan, en hij schrijft het gewoon weg in een txt bestand.. plugin loopt gewoon op de achtergrond en kan desgewenst ook een message geven als winamp op pauze staat, gestopt is of niet aan staat.
Verwijderd
http://www.wdewit.nl/icon/icon/icon.php?ext=.png
hmm had ik maar een f2s account (zucht)
Vind het een beetje omslachtig dat je niet gewoon verteld hoe je winamp direcht aanspreekt ipv mensne nog een keer laat postenOp dinsdag 04 december 2001 19:37 schreef Escobar het volgende:
[..]
Ik vind dat een beetje omslachtig, dan roep ik toch liever direct WinAmp aan...
"Als je het kan bedenken, kan het gemaakt worden" Parcye - 14 januari 2002
Verwijderd
Als je counter.txt nou eens naar 666 chmod...Op dinsdag 04 december 2001 19:43 schreef masterwill het volgende:
en ik ben de trotse () bezitter van deze error:
Verwijderd
hoe doen we dat dan?Op dinsdag 04 december 2001 19:53 schreef Zef het volgende:
Als je counter.txt nou eens naar 666 chmod...
Contact me maar als je hosting nodig hebt...Op dinsdag 04 december 2001 19:43 schreef masterwill het volgende:
en ik ben de trotse () bezitter van deze error:
Verwijderd
Met een ftp client (WS_FTP, LeachFTP)Op dinsdag 04 december 2001 19:56 schreef masterwill het volgende:
[..]
hoe doen we dat dan?
http://www.winamp.com/nsdn/winamp2x/dev/sdk/api.jhtmlOp dinsdag 04 december 2001 19:44 schreef Parcye het volgende:
[..]
Vind het een beetje omslachtig dat je niet gewoon verteld hoe je winamp direcht aanspreekt ipv mensne nog een keer laat postenDat is pas omslachtig!
Hoe vraag je dan bij f2s gratis hosting aan...Op dinsdag 04 december 2001 19:56 schreef Escobar het volgende:
[..]
Contact me maar als je hosting nodig hebt...
"Als je het kan bedenken, kan het gemaakt worden" Parcye - 14 januari 2002
of met telnetOp dinsdag 04 december 2001 19:59 schreef Zef het volgende:
[..]
Met een ftp client (WS_FTP, LeachFTP)
Niet, ze nemen momenteel geen members meer aanOp dinsdag 04 december 2001 20:01 schreef Parcye het volgende:
[..]
Hoe vraag je dan bij f2s gratis hosting aan...
Gelukkig heb ik er op tijd 3 aangevraagdOp dinsdag 04 december 2001 20:06 schreef Xtentic het volgende:
[..]
Niet, ze nemen momenteel geen members meer aan
ik heb weer wat gefiddlet met m'n icon, dit is het resultaat:
wat is het verschil vraag je, buiten dat er geen random achtergrond is en het font is veranderd?
nou.. hij is nu in C geschreven als CGI, in plaats van php
k ga er nog ff die random achtergronden in implementen en dan zet ik em in plaats van m'n huidige neer
Kewl man!Op dinsdag 04 december 2001 20:26 schreef CyB3R het volgende:
jow
ik heb weer wat gefiddlet met m'n icon, dit is het resultaat:
[afbeelding]
wat is het verschil vraag je, buiten dat er geen random achtergrond is en het font is veranderd?
nou.. hij is nu in C geschreven als CGI, in plaats van php
k ga er nog ff die random achtergronden in implementen en dan zet ik em in plaats van m'n huidige neer
Het houdt jou wel van de straat he?
zekerOp dinsdag 04 december 2001 20:29 schreef Escobar het volgende:
[..]
Kewl man!
Het houdt jou wel van de straat he?
tis m'n eerste echte C brouwsel dus t duurde zeker langer om dit voor mekaar te krijgen dan in php
Verwijderd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
| <? //This generates my user icon for forums and includes a counter.. // open het bestand $file = fopen("counter.txt", "r+"); flock($file,1); // als het bestand niet bestaat dan... if (!$file) { // oeps echo "<p>Couldn\'t open counter file\!<p>"; // stop het script exit; // eind als (if) } // lees de counter uit de counter.txt if (!($counter=fread($file,30))) { // oeps kan niet lezen echo "<p>Couldn\'t read counter file\!<p>"; // eind als (if) } // plaats het schrijfkopje van php op positie 0 van het bestand. fseek($file,0); // schrijf de nieuwe counter waarde naar het bestand. (counter + 1) fwrite($file, ++$counter, 30); // en sluiten maar weer. fclose($file); // set de header op image/png (formaat van plaatje // kan je ook wijzigen naar image/jpeg of image/gif // indien je andere plaatjes gebruikt. Header("Content-type: image/png"); // cache het plaatje niet! Header("Cache-Control: no-store, no-cache, must-revalidate, post-check=0, pre-check=0"); // experiation date ;) Header("Expires: Thu, 19 Nov 1981 08:52:00 GMT"); // again dit plaatje niet saven! Header("Pragma: no-cache"); // laat het plaatje naar $im $im = imagecreatefrompng("icon.png"); // zet de achtergrond kleur op wit (255,255,255) $color = ImageColorAllocate($im, 255,255,255); // hier bereken ik de positie van het plaatje. $x = (60 - strlen($counter) * 6); // en dat weer delen door 2 = precies het midden :+ $x = $x / 2; // nu de string toevoegen aan het plaatje ImageString($im, $font=2, $x, $y=48, $counter, $color); // laat het plaatje zien! ImagePng($im); // verwijder het plaatje van de 'server?' ImageDestroy($im); ?> |
en dit komt erdan uit

maar hoe komt het dat het plaatje erzo ranzig uit komt te zien terwijl de originele

omdat gd < 2.0.1 geen true color ondersteunt
2.0.1 wel, met een speciale call
en die gebruikt php volgens mij niet
Verwijderd
Ok, das dus jammerOp dinsdag 04 december 2001 20:36 schreef CyB3R het volgende:
Ab.Normaal:
Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op
Mario game in je icoonOp dinsdag 04 december 2001 20:50 schreef corani het volgende:
Heeft er iemand nog een ideetje wat ik nog meer met m'n usericon kan? Ik wil proggen, maar ik weet niet wat

iemand die de source wil hebben? 102 regels
hmm
ik kan er ook een plaatje onder stouwen
de mijne ondersteunt wel truecolor
Sources zijn altijd welkomOp dinsdag 04 december 2001 21:07 schreef CyB3R het volgende:
ok dat zit er ook in
hmm
Ik zie trouwens nu pas dat jouw uptime _ook_ naar de filistijnen is..Op dinsdag 04 december 2001 21:07 schreef CyB3R het volgende:
ok dat zit er ook in
hmm
jahOp dinsdag 04 december 2001 21:12 schreef Escobar het volgende:
[..]
Ik zie trouwens nu pas dat jouw uptime _ook_ naar de filistijnen is..
ik was bezig dat icontje te maken, wou ik em viewen, kreeg ik opeens een kernel panic
althans blijkbaar wel, want na 30sec rebootte ie automatisch
Balen joh!Op dinsdag 04 december 2001 21:14 schreef CyB3R het volgende:
[..]
jah
ik was bezig dat icontje te maken, wou ik em viewen, kreeg ik opeens een kernel panic
althans blijkbaar wel, want na 30sec rebootte ie automatisch
Je nieuwe script is trouwens een stuk minder goed leesbaar soms, misschien iets om aan te werken?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
| #include <stdio.h> #include <stdlib.h> #include <gd.h> #include <gdfonts.h> #include <time.h> #include <unistd.h> int uptime(void); double loadavg(void); int main(int argc, char *argv[]){ gdImagePtr im; int up, cup, i, cgi = 0; double load; int textcolor, bgcolor; int color[2]; int brect[8]; double size = 8; FILE *pngout; char *font = "/home/marco/ttf/supernova.ttf"; char *upstring; char *err; if (!strcmp("icon.cgi", argv[0]) || !strcmp("./icon.cgi", argv[0])) cgi = 1; im = gdImageCreateTrueColor(60, 60); srand((time(NULL) << 16) + getpid()); for (i = 0; i <= 2; i++){ color[i] = rand(); } bgcolor = gdImageColorResolve(im, color[0], color[1], color[2]); gdImageFill(im, 0, 0, bgcolor); if (((color[0] + color[1] + color[2]) / 3) > 127){ textcolor = gdImageColorResolve(im, 0, 0, 0); } else { textcolor = gdImageColorResolve(im, 255, 255, 255); } up = uptime(); /* "Uptime:" */ err = gdImageStringFT(im, &brect[0], textcolor, font, size, 0., 2, 10, "Uptime:" ); if (err) fprintf(stderr, "%s\n", err); /* days */ cup = (((up / 60) / 60) / 24) % 24; sprintf(upstring, "%d day%s", cup , cup != 1 ? "s" : ""); gdImageStringFT(im, &brect[0], textcolor, font, size, 0., 2, 20, upstring); /* hours */ cup = ((up / 60) / 60) % 24; sprintf(upstring, "%d hour%s", cup, cup != 1 ? "s" : ""); gdImageStringFT(im, &brect[0], textcolor, font, size, 0., 2, 30, upstring); /* minutes */ cup = (up / 60) % 60; sprintf(upstring, "%d min%s", cup, cup != 1 ? "s" : ""); gdImageStringFT(im, &brect[0], textcolor, font, size, 0., 2, 40, upstring); /* load */ load = loadavg(); sprintf(upstring, "Load: %2.2f", load); gdImageStringFT(im, &brect[0], textcolor, font, size, 0., 2, 59, upstring); if (cgi == 1){ printf("Pragma: No-Cache\n"); printf("Cache-Control: no-store, no-cache, must-revalidate\n"); printf("Expires: Thu, 19 Nov 1981 08:52:00 GMT\n"); printf("Content-Type: image/png\n\n"); gdImagePng(im, stdout); } else { pngout = fopen("test.png", "wb"); gdImagePng(im, pngout); fclose(pngout); } gdImageDestroy(im); return 0; } int uptime(void){ int up; char buf[32]; FILE *fd; fd = fopen("/proc/uptime", "r"); fgets(buf, sizeof buf - 1, fd); sscanf(buf, "%d", &up); return up; } double loadavg(void){ double load; char buf[32]; FILE *fd; fd = fopen("/proc/loadavg", "r"); fgets(buf, 5, fd); load = strtod(buf, NULL); return load; } |
compilen als volgt:
1
2
3
| gcc -g -Wall -L/usr/lib -L/usr/local/lib -I/usr/include -I/usr/local/include\ -I /usr/include/freetype2 -lgd -lpng -ljpeg -lfreetype\ -o icon.cgi icon.c |
Werkt alleen op systemen met een /proc/uptime en /proc/loadavg (die compatible is met linux)
[edit]
layout
[edit2]
de nieuwe versie is veel beter en staat hier:
http://phoenix.uzaynet.nl/icon.c
ahuh, kben uit aan het zoeken waarom dat isOp dinsdag 04 december 2001 21:15 schreef Escobar het volgende:
[..]
Balen joh!
Je nieuwe script is trouwens een stuk minder goed leesbaar soms, misschien iets om aan te werken?
ik doe precies hetzelfde als in php wat dat betreft
Hmm.. wordt moeilijk.. Maar het moet wel mogelijk zijn om een mannetje te laten lopen door een icon, met de besturing in je signature..Op dinsdag 04 december 2001 20:59 schreef razor-x het volgende:
[..]
Mario game in je icoon
Maar zoveel tijd heb ik nou ook weer niet.. 'k zal hem in ieder geval onthouden!
uhm ik denk dat je je daar een beetje in kan vergissenOp dinsdag 04 december 2001 21:42 schreef corani het volgende:
[..]
Hmm.. wordt moeilijk.. Maar het moet wel mogelijk zijn om een mannetje te laten lopen door een icon, met de besturing in je signature..
Maar zoveel tijd heb ik nou ook weer niet.. 'k zal hem in ieder geval onthouden!

Doet iets met Cloud (MS/IBM)
ten eerste waren m'n rand() values nog te groot (dat was het grootste probleem)
en dankzij iemand uit #gimp heb ik een manier om de intensiteit uit te rekenen
bij deze een diff (hele file opnieuw wordt zo veel
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| --- old-icon.c Tue Dec 4 21:46:55 2001 +++ icon.c Tue Dec 4 21:47:01 2001 @@ -27,11 +27,11 @@ srand((time(NULL) << 16) + getpid()); for (i = 0; i <= 2; i++){ - color[i] = rand(); + color[i] = rand() % 255; } bgcolor = gdImageColorResolve(im, color[0], color[1], color[2]); gdImageFill(im, 0, 0, bgcolor); -if (((color[0] + color[1] + color[2]) / 3) > 127){ +if ((color[0] * 0.30 + color[1] * 0.59 + color[2] * 0.11) >= 127){ textcolor = gdImageColorResolve(im, 0, 0, 0); } else { textcolor = gdImageColorResolve(im, 255, 255, 255); |
[edit]
cosmetisch foutje
Dat is nog eens een kewle code...Op dinsdag 04 december 2001 21:48 schreef CyB3R het volgende:
ik ben er uit
ten eerste waren m'n rand() values nog te groot (dat was het grootste probleem)
en dankzij iemand uit #gimp heb ik een manier om de intensiteit uit te rekenen
bij deze een diff (hele file opnieuw wordt zo veel
[..]
ik ben kewlOp dinsdag 04 december 2001 21:49 schreef Escobar het volgende:
[..]
Dat is nog eens een kewle code...
* CyBeR rent
Oh, maar ik bedoel ook niet een complete mario game, maar een mannetje wat laten lopen kan nooit moeilijk zijnOp dinsdag 04 december 2001 21:47 schreef D2k het volgende:
[..]
uhm ik denk dat je je daar een beetje in kan vergissen
En laten botsen en coins enzo erinOp dinsdag 04 december 2001 21:52 schreef corani het volgende:
[..]
Oh, maar ik bedoel ook niet een complete mario game, maar een mannetje wat laten lopen kan nooit moeilijk zijn
uhmOp dinsdag 04 december 2001 21:52 schreef corani het volgende:
[..]
Oh, maar ik bedoel ook niet een complete mario game, maar een mannetje wat laten lopen kan nooit moeilijk zijn

ask razor-x maar eens
zijn (jullie) mario game was wel lacheOp dinsdag 04 december 2001 21:54 schreef D2k het volgende:
[..]
uhm
ask razor-x maar eens
Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt
we hadden al eerder een ASP icon, en nu dankzij mij ook C
en ik denk dat ik ook wel een perl icon kan regelen
idd, weet je ook toevallig welk spel het is?Op dinsdag 04 december 2001 21:56 schreef corani het volgende:
razor-x, jou icon leent zich ook wel voor een minigame-icon
vast wel =)Op dinsdag 04 december 2001 22:03 schreef corani het volgende:
kun je je usericon niet in flash maken?
alleen kan ik em dan niet zien voor commentaar
tis nooit afgekomen omdat het verschrikkelijk moeilijk werd bij de collision detection bij het pakken van de coins en het detecteren van de platforms. En zwaartekracht maar niet te vergeten
maar goed razor-x laat wel wat plaatjes zien strax
ff for the record: het was speelbaar en we hadden zo'n 500!! users.
* D2k gaat lekker

<edit>
1
| s_mario Browse Select Insert Properties Drop Empty 877 |
oops iets meer dan 500
wel open sourcen he?Op dinsdag 04 december 2001 22:16 schreef D2k het volgende:
razor-x gaat ff wat fabrieken voor de genen die ons mario icon toen niet gezien hebben
tis nooit afgekomen omdat het verschrikkelijk moeilijk werd bij de collision detection bij het pakken van de coins en het detecteren van de platforms. En zwaartekracht maar niet te vergeten
* D2k gaat lekker
anders komen er nooit gratis spelletjes de wereld in

Eerste map van mario

Is leuk om te maken ,maar ook moeilijker dan ik dacht
D2k : WOW ! 877 al !! ?

en bedacht de ultieme
Maak een icon die op lichtpaars een donkerpaarse achtergrond heeft en visa versa
Nou? wie krijgt het voor elkaar?
ik wacht rustig ff want dit wil ik wel ff zienOp dinsdag 04 december 2001 22:16 schreef D2k het volgende:
razor-x gaat ff wat fabrieken voor de genen die ons mario icon toen niet gezien hebben
tis nooit afgekomen omdat eht verschrikkelijk moeilijk werd bij de collision detection bij het pakken van de coins en het detecteren van de platforms. En zwaartekracht maar niet te vergeten
* D2k gaat lekker
[off topic]
ik ga ook een gaaf icon maken maar dan moet eerst mijn router voor zien zijn van een werken webserver met php ondersteuning (dat wil nog niet echt lukken) en nog wat over php leren
dus als deze thread bij pagina 30 of 40 is dan kom ik hoop mijn icon showen.
[/offtopic]
gespeeld dus doorOp dinsdag 04 december 2001 22:21 schreef razor-x het volgende:
Mario in action
Eerst map van mario
Is leuk om te maken ,maar ook moeilijker dan ik dacht
1
| s_mario Browse Select Insert Properties Drop Empty [b]877[/b] |
877 spelers
das niet gek d8 ik zo
simpel.Op dinsdag 04 december 2001 22:21 schreef corani het volgende:
Ik zag net dit hier:
[afbeelding]
en bedacht de ultiemeuitdaging..
Maak een icon die op lichtpaars een donkerpaarse achtergrond heeft en visa versa
transparante gif
[edit]
woops, verkeerd gelezen
hmm ff over nadenken
kan ook welOp dinsdag 04 december 2001 22:21 schreef corani het volgende:
Ik zag net dit hier:
[afbeelding]
en bedacht de ultiemeuitdaging..
http://www.php.net/manual/en/function.imagecolorsforindex.php
/edit
hij pakt natuurlijk de rgb value van het plaatje , maar als je hem transparant maakt dan heeft hij geen rgb value....
Heeft iemand zin om het te testen?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <? $im = ImageCreateFromJpeg(./test.jpeg); $start_x = 40; $start_y = 50; $color_index = imagecolorat($im, $start_x, $start_y); $color_tran = imagecolorsforindex($im, $color_index); $color_set = ImageColorAllocate($im,$color_tran["red"],$color_tran["green"],$color_tran["blue"]); ?> ?> |
deze code dan gebruiken,
ik kan het niet testen omdat ik geen GD support heb , heb ook geen zin im het te installeeren
Hoe? met imagecolorsforindex kun je een kleur maken uit een image-index-kleur. Maar, hoe wou je dat doen om donker op licht en licht op donker te krijgen?Op dinsdag 04 december 2001 22:27 schreef razor-x het volgende:
[..]
kan ook wel
http://www.php.net/manual/en/function.imagecolorsforindex.php
/edit , lezen is ook een vakOp dinsdag 04 december 2001 22:39 schreef corani het volgende:
[..]
Hoe? met imagecolorsforindex kun je een kleur maken uit een image-index-kleur. Maar, hoe wou je dat doen om donker op licht en licht op donker te krijgen?

lees ook eventjes mijn edit aub
maar bij lukt et niet?? hebben jullie nog hints??
Krijg deze error:
Pandora's-Box:/var/www/icon# gcc -g -Wall -L/usr/lib -L/usr/local/lib -I/usr/include -I/usr/local/include -I/usr/include/freetype2 -lgd -lpng -ljpeg -lfreetype -o icon.cgi icon.c
/tmp/ccKTW8Yw.o: In function `main':
/var/www/icon/icon.c:26: undefined reference to `gdImageCreate'
/var/www/icon/icon.c:32: undefined reference to `gdImageColorResolve'
/var/www/icon/icon.c:33: undefined reference to `gdImageFill'
/var/www/icon/icon.c:35: undefined reference to `gdImageColorResolve'
/var/www/icon/icon.c:37: undefined reference to `gdImageColorResolve'
/var/www/icon/icon.c:43: undefined reference to `gdImageStringFT'
/var/www/icon/icon.c:51: undefined reference to `gdImageStringFT'
/var/www/icon/icon.c:56: undefined reference to `gdImageStringFT'
/var/www/icon/icon.c:61: undefined reference to `gdImageStringFT'
/var/www/icon/icon.c:66: undefined reference to `gdImageStringFT'
/var/www/icon/icon.c:73: undefined reference to `gdImagePng'
/var/www/icon/icon.c:76: undefined reference to `gdImagePng'
/var/www/icon/icon.c:79: undefined reference to `gdImageDestroy'
/usr/local/lib/libpng.so: undefined reference to `deflate'
/usr/local/lib/libpng.so: undefined reference to `inflate'
/usr/local/lib/libpng.so: undefined reference to `inflateInit_'
/usr/local/lib/libpng.so: undefined reference to `crc32'
/usr/local/lib/libpng.so: undefined reference to `deflateInit2_'
/usr/local/lib/libpng.so: undefined reference to `inflateReset'
/usr/local/lib/libpng.so: undefined reference to `deflateReset'
/usr/local/lib/libpng.so: undefined reference to `inflateEnd'
/usr/local/lib/libpng.so: undefined reference to `deflateEnd'
collect2: ld returned 1 exit status
Heb gd wel geinstalld!! verkeerde versie??
Kan wel php-en...
Dat gaat niet werken.. want hoe kun je, als je je plaatje maakt, nou weten waar in de pagina hij terecht komtOp dinsdag 04 december 2001 22:27 schreef razor-x het volgende:
[..]
hij pakt natuurlijk de rgb value van het plaatje , maar als je hem transparant maakt dan heeft hij geen rgb value....
Mijn mening is dat het onmogelijk is
donker-op-donker en licht-op-licht is makkelijk te maken (transparant)
maar voor donker-op-licht en licht-op-donker zou je iets als inverteren ofzo nodig hebben. (niet inverteren, want dan worden het helemaal spannende kleuren, maar zoiets)
Ik dacht niet dat er image-formats bestaan waar dat in zit
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
| <? $id = "12926"; // tweakers [xtentic] post id header("content-type: image/png"); function leave($image){ $red = imagecolorallocate($image, 255, 0, 0); imagettftext($image, 14, 45, 20, 40, $red, 1, "#55"); imagepng($image); exit(); } echo "ueaj"; // create images $image = imagecreate ( 60, 60); // setup colours $bgcolor = imagecolorallocate ( $image, 214, 213, 194 ); $postscolor = imagecolorallocate ( $image, 0, 0, 255 ); $uptimecolor = imagecolorallocate ( $image, 255, 0, 0 ); // fill image imagefilledrectangle( $image, 0, 0, $width - 1, $height - 1 , $bgcolor ); // get file mtime from got counter $fp = @fopen( "got.txt", "r" ); $chk = 1; if (!$fp) $chk = 0; else { if (time() > filemtime("got.txt") + 10 ) $chk = 0; } if ( !$chk ) { // get now post tota $fp = @fopen( "http://gathering.tweakers.net/profile.php?id=$id", "r" ); if ( !$fp ) leave( $image ); $profile = ""; while (!feof($fp)) { $stuff = fgets($fp,100); $profile = "$profile$stuff"; } fclose( $fp ); $profile = strip_tags ( $profile ); if ( ereg( "Aantal posts:([0-9]+)", $profile, $poststring ) ) { $posts = $poststring[1]; } else { leave( $image ); } $fp = @fopen( "got.txt", "w" ); fputs( $fp, "$posts" ); fclose( $fp ); } else { $posts = fgets($fp,5); fclose( $fp ); } // put everything in the image imagettftext( $image, 2, 0, 2, 7, $postscolor, "$font", "Posts:" ); imagettftext( $image, 2, 0, 2, 15, $postscolor, "$font", "$posts" ); imagepng( $image ); ?> |
werkt niet, ziet iemand de fout?... het schriptje blijft maar laden (tis een mini rip off
Hoe kom je daar dan bij? Dat kan php al vanaf versie 4.0.6 hoor, en goed ook, kan je heleOp dinsdag 04 december 2001 20:36 schreef CyB3R het volgende:
Ab.Normaal:
Truecolor Images
Alpha Blending
Bicubic Resizen/Resamplen
AntiAliasen
scriptje blijft maar laden??Op dinsdag 04 december 2001 23:06 schreef Xtentic het volgende:
Mensen een vraagje,
[..]
werkt niet, ziet iemand de fout?... het schriptje blijft maar laden (tis een mini rip off)
bij mij geeft ie een paar errors:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| ueaj<br> <b>Warning</b>: Supplied argument is not a valid File-Handle resource in <b>/www/htdocs/swinxuni/extern/test/icon.php</b> on line <b>62</b><br> <br> <b>Warning</b>: Supplied argument is not a valid File-Handle resource in <b>/www/htdocs/swinxuni/extern/test/icon.php</b> on line <b>63</b><br> <br> <b>Warning</b>: Could not find/open font in <b>/www/htdocs/swinxuni/extern/test/icon.php</b> on line <b>72</b><br> <br> <b>Warning</b>: Could not find/open font in <b>/www/htdocs/swinxuni/extern/test/icon.php</b> on line <b>73</b><br> PNG IHDR<<G1á PLTEÖÕÂÿÿµIDATxc`£`UÀÝÚì«IEND®B` |
misschien kom je hiermee wat verder??
waarschijnlijk is dat laatste geblaat PNG-output
Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt
Bij mij werkt het anders wel.. 'k heb alleen ff een font ingesteld, en iets groter als punt 2 gemaaktOp dinsdag 04 december 2001 23:06 schreef Xtentic het volgende:
Mensen een vraagje,
[Een stuk PHP code]
werkt niet, ziet iemand de fout?... het schriptje blijft maar laden (tis een mini rip off)
Maar hij doet het wel..
zie hier:
Moet je ff een filetje got.txt met rechten 666 makenOp dinsdag 04 december 2001 23:16 schreef SWINX het volgende:
[..]
scriptje blijft maar laden??
bij mij geeft ie een paar errors:
[errors, errors en errors]
misschien kom je hiermee wat verder??
waarschijnlijk is dat laatste geblaat PNG-output
Dit topic is gesloten.