IL-2_Sturmovik = :9

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 646 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmz, volgens mij wordt dit weer een single sessie , kom op mensen, :)!

Ik had 1 of ander kanon gekozen voor mn plane, en toen ik per ongeluk bij de eerste of 2e keer raak schoot ging deze plane met1 boem!

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011205807

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocrypha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

voor de joystick gebruikers onder ons :). welke joystick gebruiken jullie? waar heb je hem gehaald? en hoe duur was ie? en meening graag.... wil namelij keen joystick kopen voor dit spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:29
Op woensdag 16 januari 2002 21:40 schreef OeDeLdOeDeL het volgende:
voor de joystick gebruikers onder ons :). welke joystick gebruiken jullie? waar heb je hem gehaald? en hoe duur was ie? en meening graag.... wil namelij keen joystick kopen voor dit spel.
Ik gebruik een logitech force 3D (force feedback dus). Ik hed hem gekocht bij dynabite en koste Fl 200,-. Goed joysticke, maar niet de ultime flightsim stick...

En wat ik ook ff wil weten, hoe draaien jullie IL-2? In direct3D of in opengl?
Als ik namelijk in direct3D draai, draaid het soepeler, maar zie ik de auto's, tanks, etc pas als ik op 10 meter afstand ben. In opengl zie ik al 20 km van te voren stippen waar de auto's en dergelijke rijden (=onrealistich :().
Dus hoe doen jullie dit? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Joystick: Thrustmaster F-16 FLCS
Waar gekocht: Dynabyte Utrecht
Prijs: zonder personeelskorting: 375,00 NLG
Mening: Er zijn maar 3 betere sticks: Cougar, F22Pro+Digital Chip, F22Pro

Throttle: Thrustmaster F-16 TQS
Waar gekocht: Dynabyte Utrecht
Prijs: zonder personeelskorting: 325,00 NLG
Mening: Er zijn maar 2 betere throttles: Cougar, TQS+Digital Chip.

Beiden zijn nieuw niet meer te koop.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wingman extreme, 85 piek bij alternate en heeft 7 knoppen die programmeerbaar zijn + z as en slider! Oh jah, en een hat switch waar mee je rond kan kijken :P!

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/global/images/productov22.gif

Ik heb er pcies genoeg aan bij dit spel en de stick is ligt heerlijk in de hand!

Hier de link naar de site: http://www.logitech.com/cf/products/productoverview.cfm/22!

I O+ this thing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
Op woensdag 16 januari 2002 22:07 schreef Ro2 het volgende:

[..]

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/global/images/productov22.gif
Die heb dus ook, maar dan met force feedback *G

Ik hou ook van hem O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 22:16 schreef gabberjoost het volgende:

[..]

Die heb dus ook, maar dan met force feedback *G

Ik hou ook van hem O+
Roelt echt wel, wat kost ie met? Want ik heb binnenkort 2 pctjes en dan wil ik dr ook wel 1tje met forcefeedback, lijkt me wel de ultime ervaring eigenlijk! Volgens mij heb je dan het idee dat je meer grip op je plane hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Euhm. welke zal ik vandaag een kiezen...

ik heb hier:

• een Suncom Talon+SFS setje (werkt slecht met Win XP)
• een saitek X36 (werkt met custom drivers en speciale editing tools eindelijk zoals het hoort in win XP
• een Thrustmaster Fox 2 shock vooor op reis en bij mijn ouders (als ik daar logeer)

ik ben nog niet zeker over de aanschaf van een cougar setje (€400 is wel veel)

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke tweakers voelen er iets voor om een soort van GoT aircombat clan oid voor IL2 Sturmovik op te richten? Er zitten genoeg goeie piloten hier dus we kunnen denk ik best zoiets realiseren.

we kunnen zo af en toe eens een beetje samen online vliegen, al is het alleen maar elkaar uit de lucht knallen!
Clan wars kunnen altijd nog, toch?

Wie stemt er voor?

Ik :)!

We moeten ook uiteraard een clanleader kiezen, daar moeten we dus ff voor stemmen,

Als het door gaat vote ik voor de persoon die hier naar mijn idee de meeste sim ervaring heeft: Tazzman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

ach het lijkt mij idd wel een leuk idee.

ik moet alleen eerst nog leren om te vliegen (euhm... ik kan wel van A neer B maar onder tussen ook nog kills maken is voor mij nog wat moeilijker gebleken)

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 22:46 schreef ocf81 het volgende:
ach het lijkt mij idd wel een leuk idee.

ik moet alleen eerst nog leren om te vliegen (euhm... ik kan wel van A neer B maar onder tussen ook nog kills maken is voor mij nog wat moeilijker gebleken)
Je kan hier om tips vragen ofcourse! Het belangrijkste is met combat vliegen niet dat je een tegenstander in je gunsight hebt, maar dat er geen vijand op je tale zit. Dus probeer ze telkens voor te blijven door goed over je schouder te kijken!

Als je dat kan, probeer er 1tje te benaderen, houd altijd je speed in de gaten! Zorg dat als je naderd je niet te hard op hem in vliegt, want dan ben je er voorbij en dan ben je zelf het target geworden! de WEP is heel handig, maar gebruik hem niet te veel, want anders wordt je motor een beetje te warm :P.. Oja, enneh, je trim kan ook heel handig zijn, je flaps kan je ook zo af en toe gebruiken om op kort te draaien en voor andere dingen, maar zet ze plat (omhoog) voor snelheid.

Je kan ook grappige dingen met je rudder doen, doe de tuturails maar es!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
Op woensdag 16 januari 2002 22:21 schreef Ro2 het volgende:

[..]

Roelt echt wel, wat kost ie met? Want ik heb binnenkort 2 pctjes en dan wil ik dr ook wel 1tje met forcefeedback, lijkt me wel de ultime ervaring eigenlijk! Volgens mij heb je dan het idee dat je meer grip op je plane hebt!
check: http://www.tweakers.net/pricewatch/15215

En dat voor die clan, dat lijkt me wel leuk, af en toe een beetje tegen mekaar vliegen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:12
Op woensdag 16 januari 2002 22:33 schreef ocf81 het volgende:
Euhm. welke zal ik vandaag een kiezen...

ik heb hier:

• een Suncom Talon+SFS setje (werkt slecht met Win XP)
• een saitek X36 (werkt met custom drivers en speciale editing tools eindelijk zoals het hoort in win XP
• een Thrustmaster Fox 2 shock vooor op reis en bij mijn ouders (als ik daar logeer)

ik ben nog niet zeker over de aanschaf van een cougar setje (€400 is wel veel)
kewl man, ik ziet er ook aan te denken om die x36 of die x45 te kopen. Lijkt me echt een leuke HOTAS set. Maar ze zijn slecht te krijgen helaas. En die Cougar is me echt te duur. Die Suncom was ook een leuk alternatief geweest alleen is de ondersteuning zeer brak.

Zou je mij de x45 aanraden, of gewoon de goedkopere x36?

Een clan is trouwes wel een goed idee!

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 23:14 schreef gabberjoost het volgende:

[..]

check: http://www.tweakers.net/pricewatch/15215

En dat voor die clan, dat lijkt me wel leuk, af en toe een beetje tegen mekaar vliegen :).
yep indeed, nu nog ff afwachten hoeveel mensen we kunnen vinden. minimaal 6 ofzo, dat lukt makkelijk denk ik :)!

Ff een lijstje van mensen die het een goed idee vinden:

----------------

Ikzelf :)

Off81 :)

Gabberjoost :)

Evilernie :)

J.A.M.F :)

OeDeLdOeDeL :)

mrdata :)
---------------

We hebben ook nog een goeie web designer nodig die vrijwillig wat in elkaar knutselt voor onze toekomstig roelerende clan en die een beetje creatief kan denken :Y)!

Ikzelf iig niet, want ik ben slecht in websites maken!

De enige website die ik ooit heb gemaakt zag er nu niet echt verbluffend uit :r ;)!

Tot morgen beste tweakers, ik hoor het nog wel van jullie

mail naar: rolanddeweerdt@hotmail.com
Of icq me!

We hebben inmiddels ook een naam :):

'Dutch Tweakers Sturmovik Squadron' (DTSS) by J.A.M.F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Op woensdag 16 januari 2002 23:40 schreef Evilernie het volgende:

[..]

kewl man, ik ziet er ook aan te denken om die x36 of die x45 te kopen. Lijkt me echt een leuke HOTAS set. Maar ze zijn slecht te krijgen helaas. En die Cougar is me echt te duur. Die Suncom was ook een leuk alternatief geweest alleen is de ondersteuning zeer brak.

Zou je mij de x45 aanraden, of gewoon de goedkopere x36?

Een clan is trouwes wel een goed idee!
Suncom is helaas faiiliet gegaan en opgekocht. dus geen drivers voor XP (en ik heb momenteel geen ruimte voor 2 OS'en ik heb maar 14 gig voor al mijn downloads, spellen en OS'en dus is het XP only momenteel) maar voor €60 was ie echt een koopje. niet meer te kijgen bij mijn lokale discovery ach ik kan hem een op een win98 bak configgen en dan weer proberen te gebruiken met XP

X45 == X36USB met kleurtjes en verlichte knoppen that's all AFAIK

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joystick: Logitech Wingman force
Stuur: Logitech Formula Force
Gamepad: Logitech Rumblepad
Zal nog een Belkin Nostromo N50 Speedpad bij komen voor FPS

----------------

JAMF :)

----------------

Ik doe mee aan het 'Dutch Tweakers Sturmovik Squadron' (DTSS) , zal wel eerst ff het spel moeten kopen. Waar haal ik die voor een vriendelijke prijs? (40,-?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocrypha
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Op woensdag 16 januari 2002 23:54 schreef Ro2 het volgende:

[..]

yep indeed, nu nog ff afwachten hoeveel mensen we kunnen vinden. minimaal 6 ofzo, dat lukt makkelijk denk ik :)!

----------------

---------------

We hebben ook nog een goeie web designer nodig die vrijwillig wat in elkaar knutselt voor onze toekomstig roelerende clan en die een beetje creatief kan denken :Y)!

De enige website die ik ooit heb gemaakt zag er nu niet echt verbluffend uit :r ;)!

Of icq me!
ow ja ik vind het best maar eerst moet ik een joystick + skills krijgen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

ocf81 != Off81

dank u

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat bedoel je?

Edit: Ik zie het al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
ik moet ook nog ff een betere HOTAS kopen. Ik heb nu een top gun maar die heeft dus geen support onder XP en win2000 en dat is dus kut, want die throttle die erbij zit werkt dus ook niet....

Ik ga wel een x36 of een x45 halen...

Maar nog ff voor de duidelijkheid, Ik zit ook nog bij de GoT virtual airline dus ik heb niet altijd tijd :(

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

mijn fox 2 pro shock werkt wel met falcon maar de bijgeleverde software werkt idd niet in WinXP (lijkt met vreselijk veel joystick zo te zijn x-36. CH suncom thrustmaster en waarschijnlijk ook nog anderen)

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 23:54 schreef Ro2 het volgende:

[..]

----------------

J.A.M.F :)

OeDeLdOeDeL :)

mrdata :)
---------------

Of icq me!

We hebben inmiddels ook een naam :):

'Dutch Tweakers Sturmovik Squadron' (DTSS) by J.A.M.F
Hey, welke mod heeft mijn bericht gewijzigd :(, willen jullie dat ff laten aub, er stond niets in wat niet mocht.

Dank u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ik wil best met jullie mee vliegen als gast vlieger maar ik ben bang dat ik niet kan joinen. Volgens de stricte statuten van het 87th VFW Stray Dogs kan ik maar van 1 VFW/VFS let zijn - iets wat ik ook ondersteun.

En de Stray Dogs zijn mijn 2e familie dus die kan ik never nooit verlaten :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

bummer. F4 krijgt bij mij wel voorang en dus ook 87th als ik daar eens bij ga (als ik die F-16 eenmaal uit mijn kop ken)

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ach dat zal wel moeten lukken toch? :) In Feb is er weer een 87th VFW LAN! En deze keer in Nederland! (Vorige keer wassie in Denemarken). Daar moet ik als 873rd SC toch bij aanwezig zijn :) Wordt weer echt ouderwets leuk! Gewoon met 12+ man missies vliegen, geen lag ... want F4 over een LAN gaat echt bijzonder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
Ik ben een beginnende iets professionelere simmer. Al die andere superduffe flightsims (ff lightning 3 enz..) heb ik nu wel gehad, Ik wi lnu gewoon een stapje hoger en iets moeilijker en dus realistischer. Falcon 4 sla ik dan gewoon over en wacht op de opvolger of iets soortgelijks ervan... Het lijkt me echt heel gaaf om op een LAN echt zo'n missie te doen. Zo'n VFS is volgens mij echt heel gaaf... :)

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah, is vast leuk, maar dit topic gaat over IL2 Sturmovik heh :P Dat is echt wel relaxte sim >:)

Enneh, ik heb nog steeds geen webdesigner!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Op donderdag 17 januari 2002 13:29 schreef Evilernie het volgende:
Ik ben een beginnende iets professionelere simmer. Al die andere superduffe flightsims (ff lightning 3 enz..) heb ik nu wel gehad, Ik wi lnu gewoon een stapje hoger en iets moeilijker en dus realistischer. Falcon 4 sla ik dan gewoon over en wacht op de opvolger of iets soortgelijks ervan... Het lijkt me echt heel gaaf om op een LAN echt zo'n missie te doen. Zo'n VFS is volgens mij echt heel gaaf... :)
Ik blijf erbij.. Falcon 4.0 overslaan is iets heel erg moois missen. Maar wellicht zal LOMAC ook ERG goed worden, ik koop hem in ieder geval ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaja, daar is ik weer!

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011298471

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipsec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 20:37
Op maandag 14 januari 2002 12:36 schreef tazzman het volgende:

[..]

Als ik naar je specs kijkt dan heb je een P133? Da's toch niet serieus of wel?

Zelfs op mijn TB900@1Ghz, 512MB (@CAS2+133Mhz), GeForce2 GTS 32MB onder Win2k/Sp2 moet ik de detail levels iets omlaag schroeven om het spel soepeltjes op 1024x768 te laten lopen. Maar het ziet er nog steeds waanzinnig uit.

Het enige wat ik merk is dat als ik een missie laad (single mission of career mode) dat hij dan de kist geladen heeft en 'plop' 1 seconde later is de rest van het landschap erook. Verder heb ik niet echt last van "pop up" effecten.

Wat betreft dat opstijgen, enkele hints:

1. Je FLAPS moet je wel op TAKE OFF zetten anders genereer je never nooit de lift om snel op te stijgen.

2. Je hebt niets voor niets RUDDERS. Hoewel je in een jet sim deze bijna nooit gebruikt, zijn ze bere handig in een WW2 sim. Niet alleen kan je scherpere bochten draaien maar ze zijn noodzakelijk voor het besturen van de kist op de grond. De reden dat die kist naar links of rechts trekt komt door het torque effect van die waanzinnig krachtige motor die voor je zit. Dit moet je compenseren door je rudders. Mijn ME109 trekt naar links bij het opstijgen op full throttle - een beetje rechts rudder geven en alles gaat prima.

3. Trim is ZEER belangrijk. Eigenlijk elke kist zonder Fly By Wire (zoals de F-16) moet constant bijgetrimt worden. Als je wat extra TRIM Up geeft voordat je in take off gaat, kom je automatisch snel los.

4. Wat ik handig vind is het locken van mijn tail-wheel voor take off. Dan kan de kist niet sturen op zijn tail-wheel en reageert enkel op je rudders. Dan blijft hij veel stabieler tijdens take off.

Wat betreft trim etc.. ik zou eigenlijk aanraden om wat vlieglessen met FS2002 Pro te volgen. Ja dat klinkt erg raar maar sinds dat ik dat als studentje in een Cessna 150 rond getuft hebt, heb ik veel meer inzicht gekregen in het belang van rudders, trim etc etc. En dat werpt zijn vruchten af in IL-2!
scripts zijn verpest :(

Heb een Celeron 900@1134

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipsec
  • Laatst online: 09-09 20:37
ik krijg hem deze maand.. en ik ben voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op www.il2sturmovik.com staat een uitnodiging:
Enlist Today for the IOW!
The Ilyushin Online War begins enlistment today for their next online event! You can find out more detailed information from their website, including rules, dates, registration contacts, and times. Don't miss your chance! Enlistment Dates for January 2002 are today, and on January 24th.

Ilyushin 2 Online War Website http://www.jagdgeschwader.com/

General Contact Information:
webmaster@jagdgeschwader.com

Enlistment:
adigalland@jg26.de for VVS Enlistment
steinhorst@jg26.de for Axis Units Enlistment
Dan zal ik maar snel het spel gaan halen, ff oefenen online, en samen op GoT het squadron een solide vorm geven, voor we ons aanmelden op 24 Januari.

THIS MEANS WAR! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierheen voor het DTSS :P

[topic=384039/1/100]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
Mensen, hoe moet ik met zo'n ding mikken? :?

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/joost.visser/fw190.jpg

Als ik gewoon recht door vlieg, zie ik alleen het rechtste horizontale streepje, alleen als ik en een bocht vlieg, zie ik een deel van de cirkel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
dat is realisticsh...druk eens op end

het moet BTW de bewegingen van het hoofd van de vlieger voorstellen

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
Op zondag 20 januari 2002 16:01 schreef Evilernie het volgende:
dat is realisticsh...druk eens op end

het moet BTW de bewegingen van het hoofd van de vlieger voorstellen
Jah, dat van die hoofdbeweging snap ik. En die view hierboven is met 'end'.
Maar ik ken nog steeds niet mikken met dit ding?!?!
Hoe moet dat nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 23:07
Nee, hier is een knop voor. D geloof ik, dan kijkt de piloot recht door het vizier. Even goed in je key layout sheet kijken (of heb je hem geleeched?) Je kan natuurlijk ook een paar keer F1 doen, en met alleen een vizier vliegen.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
Op zondag 20 januari 2002 17:49 schreef s_roubos het volgende:
Nee, hier is een knop voor. D geloof ik, dan kijkt de piloot recht door het vizier. Even goed in je key layout sheet kijken (of heb je hem geleeched?) Je kan natuurlijk ook een paar keer F1 doen, en met alleen een vizier vliegen.
Oke, thanx...
Kon het in de handleiding niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Dat is de DELETE TOETS op je Insert/Delete/Home/End/PageUp/PageDown keypadje.

Met END kijk je weer "normaal". Als je in een exterior view zit, dan werkt DEL als een "ZOOM" button. Fiel Spass :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meldor
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-01-2024
Na een ontmoeting met een aantal bommenwerpers, was ik.... euhh... gedwongen om mijn vliegtuig te verlaten.

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~tmelgers17/myplane1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
Op maandag 21 januari 2002 13:47 schreef TheKnightsTemplar het volgende:
Na een ontmoeting met een aantal bommenwerpers, was ik.... euhh... gedwongen om mijn vliegtuig te verlaten.

[afbeelding]
ach, je hangt igg droog onder je parasol :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
Dit is natuurlijk ook een manier :+

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/joost.visser/IL-2_botsing.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind et maar een kutspel, maar dat ligt denk ik aan mij (of aan mn pretpook(=Cyborg 3D)). Ik heb de grootste moeite om ook maar één klein tankje aan gort te knallen/bombarderen. Verder is het gebruik van mijn POV hat een beetje buggie. (ik druk omlaag, gaatie naar links-onder, erg irri)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:12
Tjonge jonge, leek me wel een leuk spel dus ik ff de demo downen.
Na veel gezeik eindelijk dat klote ding van de grond, blijft ie maar een meter boven de grond vliegen.
Wil niet hoger, zakt steeds verder en dan benk dood :{

Word het spel niet leuker van ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrData
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-07-2022
Op maandag 21 januari 2002 15:19 schreef Manic het volgende:
Tjonge jonge, leek me wel een leuk spel dus ik ff de demo downen.
Na veel gezeik eindelijk dat klote ding van de grond, blijft ie maar een meter boven de grond vliegen.
Wil niet hoger, zakt steeds verder en dan benk dood :{

Word het spel niet leuker van ;(
Zal niet aan het spel liggen hoor...denk dat jij iets fout doet ? :)

"We set sail on this new sea because there is new knowledge to be gained and new rights to be won." - John F. Kennedy - USS Valiant NCC-74210 dedication plaque

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Jah dat denk ik ook, maar wat ?
Benk misschien te zwaar ? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
Op maandag 21 januari 2002 15:38 schreef Manic het volgende:
te weinig snelheid. MEt die oude kisten (mmet overigens perfecte flight models) moet je hem gewoon niet omhoog trekken onder de 220 km/h Misschien helpt het voor je als je een take-off met je WEP-boost doet. Dan heb je net iets meer vermogen. Gebruik ook je flaps

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cappie
  • Laatst online: 17-05 19:09

cappie

all lowercase

Op maandag 21 januari 2002 15:38 schreef Manic het volgende:
Wil niet hoger, zakt steeds verder en dan benk dood
zou goed kunnen..

a) waar vlieg je mee? (wapens/vliegtuig setup)
b) gebruik je je War Emergency Power?
c) zet je je flaps op 'Take Off' als je op wilt stijgen?
d) zet je je flaps op 'combat' om zo meer "grip" te krijgen op de lucht als je een attack-run maakt op tanks?

Aspire to inspire before we expire | profiel | systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Op maandag 21 januari 2002 16:15 schreef cappie het volgende:

[..]

[..]

zou goed kunnen..

a) waar vlieg je mee? (wapens/vliegtuig setup)
b) gebruik je je War Emergency Power?
c) zet je je flaps op 'Take Off' als je op wilt stijgen?
d) zet je je flaps op 'combat' om zo meer "grip" te krijgen op de lucht als je een attack-run maakt op tanks?
a) Maakt niet uit waar ik mee vlieg, ze doen het allemaal (demo btw)
b) wat zei je :?
c) jah geloof ik wel eens, ging niet veel beter
d) Hehe, ben alleen nog maar grond tegengekomen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Laatst online: 12:44
probeer eerst eens wat meer snelheid te maken door je staartwiel op de grond gedrukt te houden. Zodra je dan vaart genoeg hebt kan je opstijgen, en ben je los ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
Op maandag 21 januari 2002 16:22 schreef Manic het volgende:

[..]

a) Maakt niet uit waar ik mee vlieg, ze doen het allemaal (demo btw)
b) wat zei je :?
c) jah geloof ik wel eens, ging niet veel beter
d) Hehe, ben alleen nog maar grond tegengekomen :+
gebruik mijn tips.....War Emergency power is WEP-boost waar ik het over had...

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 23:07
Vergeet niet je trim bij te stellen, maakt veel uit in snelheid (trim zorgt ervoor dat je toestel rechtuit vliegt als je de stick loslaat: Als je niet trimt, maar wel gas geeft zal de neus omhoog gaan. Je bent dan aerodynamisch niet goed bezig, dus het kost snelheid. Trim gaat met ctrl+ pijltoetsen.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Kan ik 'm niet op arcade mode zetten ofzo :?
Ziet er lekker uit maar om nou zo'n hele kist uit m'n kop te kennen, nee....dan neem ik FS2002 wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
Op maandag 21 januari 2002 16:49 schreef s_roubos het volgende:
Vergeet niet je trim bij te stellen, maakt veel uit in snelheid (trim zorgt ervoor dat je toestel rechtuit vliegt als je de stick loslaat: Als je niet trimt, maar wel gas geeft zal de neus omhoog gaan. Je bent dan aerodynamisch niet goed bezig, dus het kost snelheid. Trim gaat met ctrl+ pijltoetsen.
idd...trimmen is ook heel belangrijk....

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je echt niet in de lucht komt, zet hem op autopilot (a). Dan stijgt hij zelf op en kun je in de lucht de a.p. uitzetten om eerst het gevoel voor de kist te krijgen.

N.B. Misschien is je joystick fout gecalibreerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
hmm, trimmen doe ik nie, misschien krijg ik hem makkelijker van de grond door trimmen ipv 2x te stuiteren op de grond en dan de lucht in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

DaŽs altijd leuk.. men wilt de meest realistische WO2 simulator vliegen die tot nu toe is uitgebracht op de PC en zodra het ze niet lukt om behoorlijk op te stijgen is het een kutspel.... :P

Zonder flaps stijgen die kisten inderdaad voor geen METER op. Hier wat kleine hints:

1. Lock je tail-wheel. Dat geeft je betere controle over je kist als je taxiŽd.

2. Gebruik je rudders om je kist recht te houden. Het is heel normaal dat je kist naar links of rechts trekt als je full throttle geeft. Dat heet het Torque effect.

3. Flaps op TAKE OFF mode zetten.

4. Je kist ff 3 tot 4 slagen "UP" Trimmen.

Als je dit alles goed doet, zal de kist vanzelf los komen. Vlieg je met een full fuel load, dan is een klein tikje aan je stick al genoeg om airborne te gaan.

Ik zou de WEP Boost niet gebruiken tijdens take off. Het gebruik ervan maakt je motor enorm warm met het gevaar van oververhitting. Gebruik de Boost alleen dan wanneer het nodig is en deactive hem direct weer. Ik kan je vertellen dat een Bf109 met een compleet oververhitte motor die klinkt als een koffie molen nauwelijks in de lucht blijft en zelfs voor een IL-2 een smakelijk hapje wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Op maandag 21 januari 2002 18:11 schreef tazzman het volgende:
DaŽs altijd leuk.. men wilt de meest realistische WO2 simulator vliegen die tot nu toe is uitgebracht op de PC en zodra het ze niet lukt om behoorlijk op te stijgen is het een kutspel.... :P
DaŽs altijd leuk zo'n st@kker opmerking, ik zei toch zelf dat ik liever arcade heb.
En ik heb nooit gezegt dat het een kutspel is....beetje kinderachtig hoor |:(
Vraag alleen hulp hoe ik dat ding in de lucht krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
mjah maar als je daarna je vents open zet dan koelt je motor meteen weer af, dus je kan voor de zekerheid je WEP gebruiken, heb je niet veel schade mee hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
Op maandag 21 januari 2002 18:22 schreef RaVeNgEr het volgende:
mjah maar als je daarna je vents open zet dan koelt je motor meteen weer af, dus je kan voor de zekerheid je WEP gebruiken, heb je niet veel schade mee hoor ;)
ja idd...als je je cowl flapZ openzet is hij snel afgekoeld, en hij vreog om starthulp dus dan geef ik hem dat als hij dat wil. het is niet de meest realistische manier maar ja....je moet ergens beginnen

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
ik stijg ook op met WEP aan, zodra ik dan in de lucht hang zet ik em meteen weer uit. Ventilatoren open om de motor ffies af te laten koelen eventueel, en gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Laatst online: 17-04 14:07
nou hij hoeft niet aan hoor, misschien pas als je wielen van de grond komen,

mijn vaste plane is de P31Q-10, (wit) en die rijd niet harder dan 170 met WEB of zonder, en zoals hier boven staat, even trimmen en whala :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Net ff met de auto pilot mee geweest..... leuk.
Maar niks voor mij, jaren rondjes vliegen rond 1 of andere basis.
Jaren duurde dat landen ook, eindelijk geland, gebeurt er niks.
Dus ik laat die mannetjes eruit springen :D
Ze springen eruit, na 10m hard lopen springen ze op de grond en blijven ze liggen :{
Vreemd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
Op maandag 21 januari 2002 19:32 schreef Manic het volgende:
Net ff met de auto pilot mee geweest..... leuk.
Maar niks voor mij, jaren rondjes vliegen rond 1 of andere basis.
Jaren duurde dat landen ook, eindelijk geland, gebeurt er niks.
Dus ik laat die mannetjes eruit springen :D
Ze springen eruit, na 10m hard lopen springen ze op de grond en blijven ze liggen :{
Vreemd :?
meestal spring je er op de grond uit omdat je kist in de fik staat. Je rent dan ook weg omdat de kans groot is dat als hij in de fik staat dat de kist dan ontploft :P

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:11
Hier een paar pics van grotere hoogte, en met wat meer vliegtuigjes :P
Afbeeldingslocatie: http://users.castel.nl/~comph02/il2_7_s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.castel.nl/~comph02/il2_8_s.jpg

edit: grootte wat aangepast en klikbaar gemaakt. Ik ben nog bezig met nog meer plaatjes :)

edit2: weet iemand zo snel een plaats waar php werkt?? gratis uiteraard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
kewle pics ! >:)

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Op maandag 21 januari 2002 22:32 schreef Marcj het volgende:
Hier een paar pics van grotere hoogte, en met wat meer vliegtuigjes :P
[afbeelding]
[afbeelding]
OMG :D :9
Is dat mutliplayer? Kun je trouwens mplayer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:11
Op maandag 21 januari 2002 22:57 schreef Manic het volgende:

[..]

OMG :D :9
Is dat mutliplayer? Kun je trouwens mplayer :?
Nee, single. Dat was een custum build level (dwz, veeeel vliegtuigjes en op grote hoogte beginnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Op maandag 21 januari 2002 18:22 schreef Manic het volgende:

[..]

DaŽs altijd leuk zo'n st@kker opmerking, ik zei toch zelf dat ik liever arcade heb.
En ik heb nooit gezegt dat het een kutspel is....beetje kinderachtig hoor |:(
Vraag alleen hulp hoe ik dat ding in de lucht krijg.
Dan was het de poster voor je die dat zei.. Maar ik vind "dat klote ding" nou ook geen uiting van enige diepgang.

Krijg je dat ding nou wel of niet in de lucht? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je met de illegale versie wel online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrData
  • Laatst online: 25-07-2022
Ja kan wel...Bij mij wel iig 8-)

"We set sail on this new sea because there is new knowledge to be gained and new rights to be won." - John F. Kennedy - USS Valiant NCC-74210 dedication plaque

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil je lid worden van het Dutch Tweakers Sturmovik squadron?

Ff naar ons forum dan ==>

http://pub31.ezboard.com/bdtsssquadron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 21:10 schreef Ro2 het volgende:
Wil je lid worden van het Dutch Tweakers Sturmovik squadron?

Ff naar ons forum dan ==>

http://pub31.ezboard.com/bdtsssquadron
alsk een joystick had zouk het zo doen hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggvw
  • Laatst online: 15-12-2024
Weten jullie toevallig het ip van een public sturmovik server?

Dat gamespy vind ik maar nix! :(

-=ggvw=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
De nieuwe patch is uit btw :) www.il2sturmovik.com
Contents of IL-2 patch 1.03 include:

Bug Fixes

1. Solved centering force problems with some force-feedback joysticks.
2. Fixed stutter issue when playing mission files with large amounts of ground activity.
3. Fixed the issue with custom skins appearing incorrectly when playing dogfight missions.
4. Corrected mistakes in aircraft machine guns rate of fire.

Updates

1. Native characters in saved filenames can now be used.
2. Implemented support for the latest version of the UBI Game Service.
3. Modified aircraft AI-controlled turret aiming routines to be less accurate.
4. Added kill messages for multiplayer sessions.

Regarding the stutter issue, this patch should greatly alleviate the problem. However, please be aware that if you attempt to run IL-2 at greater detail levels than your hardware is capable of, you will have performance degradation. In such a case, we highly recommend lowering your detail levels and sound quality.
klik hier voor download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Laatst online: 24-04 18:27
* Neejoh gaat hem morgen kopen.
Heb eerlijk gezegt nog geen ervaring met realistische flightsims. Hoop dat het me een beetje bevalt! Als het een beetje gaaf is, koop ik zeker wel een stick, maar moet eerst nog ff met een gamepad (:?) doen... Zien wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

nog wat leuke pics van een rustig moment van onze zondagsessie: (it was great guys!)

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1012181868

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1012182120

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1012182144

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1012182213

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1012182242

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1012182339

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1012182368

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1012182416

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Spelen jullie allemaal met een stick?? Zelf heb ik op het moment een Trustmaster Firestorm ForceFeedback gamepad, en is het opzich wel mee te doen, maar het "gevoel" is er neit.. Is de Thrustmaster Afterburner een mooi alternatief?

* Neejoh heeft het net vandaag gekocht, en is druk bezig met de training * :9
Ik vind de * Neejoh * kleur van de letters trouwens slecht gekozen.. Ik ga er zo scheel van kijken op die blauwe lucht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
Op maandag 28 januari 2002 20:24 schreef Neejoh het volgende:
Spelen jullie allemaal met een stick?? Zelf heb ik op het moment een Trustmaster Firestorm ForceFeedback gamepad, en is het opzich wel mee te doen, maar het "gevoel" is er neit.. Is de Thrustmaster Afterburner een mooi alternatief?

* Neejoh heeft het net vandaag gekocht, en is druk bezig met de training * :9
Ik vind de * gabberjoost * kleur van de letters trouwens slecht gekozen.. Ik ga er zo scheel van kijken op die blauwe lucht!
Ik speel iig met een stick (logitech force 3D *D). Denk dat de 'vliegfeel' daar een stuk sterker is dan bij een gamepad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Op dinsdag 22 januari 2002 16:05 schreef tazzman het volgende:

[..]

Dan was het de poster voor je die dat zei.. Maar ik vind "dat klote ding" nou ook geen uiting van enige diepgang.

Krijg je dat ding nou wel of niet in de lucht? :P
Jah lag gewoon aan dat ding, was zo'n half bommenwerpen half fighter.
Maar die lichte dingen is wel fun om mee te vliegen, helaas speelt niemand de demo online ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Hier heb ik trouwens een topic geopend voor een stick.. Iemand ervaring/tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds het uitvinden van de PC als game-toestel zijn er flightsims. Veelal gekenmerkt door een aantal vervelende eigenschappen: Blokkerig terrein, standaard acties en onmogelijke tegenstanders. Daarom speelde ik nooit flight-sims. Maar ik heb onlangs de dem van IL2 gedonload en geprobeerd. En nu ben ik best een beetje verslaafd. :9~

Als fanatieke "ik-wil-winnen-speler" doe ik vaak quick action tegen 4 of meer bommenwerpers. Die heel rustig en beheerst afschieten is zo lekker :) Eerst 1 of 2 aanschieten zodat de motoren gaan roken en dan de rest aanvallen. De eerste twee kun je daarna aan het rookspoor terugvinden.

De eerste keer in de sturmovik was super, ik wat toetsen uitproberen en in de boordschutter stoel terechtgekomen. Hmz, hoe moet ik nu schieten. Dus ik probeer mijn muis en ja, hij schiet! ??? .....wat vloog daar nu weg? Leek wel een touwtje:? Oeps had ik mijn eigen staart aan flarden geschoten ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
voor iedereen die lag ondervindt tijdens het opstijgen en een FF joystick heeft: als je FF uitzet heb je geen lag en kan je easier omhoog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
Op maandag 28 januari 2002 23:01 schreef RaVeNgEr het volgende:
voor iedereen die lag ondervindt tijdens het opstijgen en een FF joystick heeft: als je FF uitzet heb je geen lag en kan je easier omhoog :)
Hmmm, nog nooit zoiets bewust meegemaakt met dme ffb pretpookje...
Zal er eens op letten :)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Op dinsdag 29 januari 2002 10:39 schreef gabberjoost het volgende:

[..]

Hmmm, nog nooit zoiets bewust meegemaakt met dme ffb pretpookje...
Zal er eens op letten :)...
Zozo, jij moet wel heel blij zijn met je Logitech :P Als je er al een koosnaampje voor hebt... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
Op dinsdag 29 januari 2002 12:35 schreef Neejoh het volgende:

[..]

Zozo, jij moet wel heel blij zijn met je Logitech :P Als je er al een koosnaampje voor hebt... >:)
Hehehe >:) :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Op dinsdag 29 januari 2002 12:47 schreef gabberjoost het volgende:

[..]

Hehehe >:) :o
Nu ik dat ....euhhh... koosnaampje nog eens lees, wil ik eigelijk niet weten wat je er mee doet!!! >:)
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Speel nu de demo wel eens ff, wel fun.
Staat bijna wel alles uit bij dat realisme >:)

Maar euh waarom vliegt een vliegtuig door als ik eruit spring :?
Hij is wel 5min door gevlogen en toen ben ik maar gestopt.
Het was een vrij zwaare Duitse jager, verder geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Op dinsdag 29 januari 2002 14:06 schreef Manic het volgende:
Speel nu de demo wel eens ff, wel fun.
Staat bijna wel alles uit bij dat realisme >:)

Maar euh waarom vliegt een vliegtuig door als ik eruit spring :?
Hij is wel 5min door gevlogen en toen ben ik maar gestopt.
Het was een vrij zwaare Duitse jager, verder geen idee.
Tja dat vroeg een poolse piloot ook zich af toen hij uit z'n minder functionerende MIG-23 sprong.. welke zich 3 landen verder op zich in een Belgische boerderij boorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demo II is beschikbaar. 146MB :P
Iets voor breedband, dus....

http://www.il2sturmovik.com/download/demo.php

General features of the demo version :

I. Six flyable types of planes

IL-2M (later series) - Russian ground attack
Yak-9T - Russian fighter
LA-5FN - Russian fighter
P-39N-1 Airacobra - American-made Soviet fighter (most popular of all WWII lend lease planes in USSR)
Bf-109G-2 - German fighter
FW-190A-5 - German fighter
II. AI actors

Russian aircraft: IL-2T (torpedo bomber), LaGG-3 (fighter), MBR-2 AM-34 (maritime reconnaissance), Pe-2 (dive bomber), U-2VS (light bomber).

Russian ground units: T-34, T-34-85, IS-2, SU-76M, SU-85, GAZ-67, Willis MB, ZIS-5 truck, ZIS-5 radio, ZIS-5 AA, ZIS-5 medical, ZIS-6 fuel supplier, US-6 Studebecker truck, Studebecker rocket launcher, "Katyusha" rocket launcher, 25 mm AA, 85 mm AA cannon, 76 mm ZIS-3, 152 mm ML-20, Torpedo boat G-5, BBK-1/T-34-76 turrets, Destroyer type 7, Minesweeper.

German aircraft: Fi-156 Storch (reconnaissance, liaison), Ju-52/3mg7e (transport, light bomber).

German ground units: Panzer IIF, Panzer IIIM, Panzer IIIN, Panzer IVF, Panzer IVF2, Panzer V, Panzer VIE, Panzer VIB, Hetzer, StuG III, Kuebelwagen, Opel Kadett, BMW bike, Opel Blitz 3,6-36S, Opel Blitz 3,6-3700A, Opel Blitz 6700 medical, Opel Blitz fuel supplier, Opel Blitz radio car, RSO, Maultier halftrack, Maultier with AA connon, Maultier with rockets, Hanomag, Kattenkrad, 88mm AA Flak cannon 18, 20mm "Oerlikon" AA cannon, Torpedo boat S-80, "Amiral Murgesku", Submarine Type IIB.

Single Play:

· Crimea area map for single play (200x300km).
· Quick Mission Builder

Multiplay:

· LAN/Online Dogfight for 4 players with ability to create own server.
· Special multiplayer maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Op dinsdag 29 januari 2002 14:18 schreef tazzman het volgende:

[..]

Tja dat vroeg een poolse piloot ook zich af toen hij uit z'n minder functionerende MIG-23 sprong.. welke zich 3 landen verder op zich in een Belgische boerderij boorde.
That's called destiny... Voor die Belg in de boerderij dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Op dinsdag 29 januari 2002 14:18 schreef tazzman het volgende:

[..]

Na 5min is ie allang België voorbij.
Maar euh serieus, das toch niet ok lijkt me.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Op dinsdag 29 januari 2002 16:54 schreef Manic het volgende:

[..]

Na 5min is ie allang België voorbij.
Maar euh serieus, das toch niet ok lijkt me.... :?
Dit IS ook Serieus. Die MiG-23 vloog boven Noord Polen en de piloot had wel verwacht dat de Flogger zich in zee zou storten voor de kust van Polen. (De MiG-23 kwam van Slupsk wat in Noord Polen ligt). Alleen de MiG-23 draaide gewoon om en vloog over Duitsland, stukje Holland en daarna over Belgie.

De kist werd vanaf het moment dat hij Duitsland in vloog al onderschept door Duitse F-4F's, Amerikaanse F-15's van Bitburg en Soesterberg en ook Nederlandse F-16s. Men wilde de Flogger niet neerschieten omdat de brokstukken dan letterlijk alle kanten op zouden vliegen (aardige slachtoffers op de grond dus). De MiG-23 bleef hoogte houden toen hij Belgie in vloog en men hoopte dat hij dus over Belgie zou vliegen en dan in zee zou storten. Maar ineens verloor de MiG snel hoogte en boorde zich in de enige boerderij in de omgeving.

Behoorlijk ironisch maar komisch zou ik het niet willen noemen.. er is namelijk 1 persoon om het leven gekomen en dat vind ik toch erg triest.

Anyhow, het is dus wel mogelijk dat een kist zonder bestuurder toch aardig blijft doorvliegen. Zeker als de persoon eruit gesprongen is toen de kist gewoon horizontaal vloog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
Op dinsdag 29 januari 2002 17:30 schreef tazzman het volgende:

[..]

Dit IS ook Serieus. Die MiG-23 vloog boven Noord Polen en de piloot had wel verwacht dat de Flogger zich in zee zou storten voor de kust van Polen. (De MiG-23 kwam van Slupsk wat in Noord Polen ligt). Alleen de MiG-23 draaide gewoon om en vloog over Duitsland, stukje Holland en daarna over Belgie.

De kist werd vanaf het moment dat hij Duitsland in vloog al onderschept door Duitse F-4F's, Amerikaanse F-15's van Bitburg en Soesterberg en ook Nederlandse F-16s. Men wilde de Flogger niet neerschieten omdat de brokstukken dan letterlijk alle kanten op zouden vliegen (aardige slachtoffers op de grond dus). De MiG-23 bleef hoogte houden toen hij Belgie in vloog en men hoopte dat hij dus over Belgie zou vliegen en dan in zee zou storten. Maar ineens verloor de MiG snel hoogte en boorde zich in de enige boerderij in de omgeving.

Behoorlijk ironisch maar komisch zou ik het niet willen noemen.. er is namelijk 1 persoon om het leven gekomen en dat vind ik toch erg triest.

Anyhow, het is dus wel mogelijk dat een kist zonder bestuurder toch aardig blijft doorvliegen. Zeker als de persoon eruit gesprongen is toen de kist gewoon horizontaal vloog.
:D lol
Maar stond de automatische piloot aan of zo?
En waarom sprong die piloot uit z'n vliegtuig, er mankeerde blijkbaar weining aan... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Op dinsdag 29 januari 2002 17:39 schreef gabberjoost het volgende:

[..]

:D lol
Maar stond de automatische piloot aan of zo?
En waarom sprong die piloot uit z'n vliegtuig, er mankeerde blijkbaar weining aan... :?
Als er allemaal waarschuwings lampjes aangaan die zeggen dat de motor in de fik staat, dan lijkt het me een goed moment om uit te stappen. Volgens mij had hij de AP niet aanstan maar bijzonder veel bekend is er niet - dit komt nog uit de tijd dat Polen geen aspirant NATO partner was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Op dinsdag 29 januari 2002 17:43 schreef tazzman het volgende:

[..]

Als er allemaal waarschuwings lampjes aangaan die zeggen dat de motor in de fik staat, dan lijkt het me een goed moment om uit te stappen. Volgens mij had hij de AP niet aanstan maar bijzonder veel bekend is er niet - dit komt nog uit de tijd dat Polen geen aspirant NATO partner was.
Owke..... :? We hebben het hier dus over RL? en niet in IL-2?? Dacht ik namelijk.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Owke.. Nu was ik vanmiddag een aantal missies gaan vliegen, maar ik weet nooit precies waar ik heen moet! Ben ik de enige die geen verkeersborden ziet :? :P

Maar serieus, ik vind het nogal moeilijk me te oriënteren daarboven in de sky!

Verder heb ik soms het probleem dat mijn throttle automatisch terugspringt naar 50%, weten jullie waar het aan ligt? Ik dacht dat het eraan lag dat ik te stijl omhoog ging, maar ik had het ook toen ik gewoon naar de horizon vloog.. help :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Op dinsdag 29 januari 2002 20:10 schreef Neejoh het volgende:
Owke.. Nu was ik vanmiddag een aantal missies gaan vliegen, maar ik weet nooit precies waar ik heen moet! Ben ik de enige die geen verkeersborden ziet :? :P

Maar serieus, ik vind het nogal moeilijk me te oriënteren daarboven in de sky!

Verder heb ik soms het probleem dat mijn throttle automatisch terugspringt naar 50%, weten jullie waar het aan ligt? Ik dacht dat het eraan lag dat ik te stijl omhoog ging, maar ik had het ook toen ik gewoon naar de horizon vloog.. help :?
Op M slaan, en ik volg het lijntje altijd, begint iemand op me te schieten dan schiet ik terug.
Alleen als alles gelukt is heb ik geen zin meer om te landen, dus dan kap ik |:(

Kewl verhaal trouwens over dat vliegtuigje daar richting België :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Op dinsdag 29 januari 2002 20:17 schreef Manic het volgende:

[..]

Op M slaan, en ik volg het lijntje altijd, begint iemand op me te schieten dan schiet ik terug.
Alleen als alles gelukt is heb ik geen zin meer om te landen, dus dan kap ik |:(

Kewl verhaal trouwens over dat vliegtuigje daar richting België :D
Haha lol!!! Of je het geloofd of niet, maar precies toen ik een melding kreeg van HotTopic, las ik het :D \
Je was me dan waarschijnlijk nog geen 15sec voor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Ik denk dat ik al weet waarom mijn trottle soms ineens terugspringt... Ik heb een gamepad, een thrustmaster firestorm FFB. Soort van PS-gamepad look-a-like, met ook 2 van die annaloge sticks erop. Ik stuur met de linker, en blijkt dat ik met de rechter gas kan geven, en dat deed ik dus altijd met de +/-. Als ik extra gas geef, en ik raar dat annaloge sticky aan, springt hij naar het middden = 50% |:(
Pagina: 1 2 3 Laatste