Op zaterdag 29 december 2001 16:38 schreef SuperSucker het volgende:
k
utspel man... na het laden dan gaat ie het landschap in elkaar zetten zeg maar en dan stuitert mn plane op de baan: hij gaat naar rechts, ik wil opstijgen raas 38743 velden over en ik ga omhoog en weer naar beneden en ik zeg: BOEM....
doei ik
iemand die mij kan helpen?
Als ik naar je specs kijkt dan heb je een P133? Da's toch niet serieus of wel?
Zelfs op mijn TB900@1Ghz, 512MB (@CAS2+133Mhz), GeForce2 GTS 32MB onder Win2k/Sp2 moet ik de detail levels iets omlaag schroeven om het spel soepeltjes op 1024x768 te laten lopen. Maar het ziet er nog steeds waanzinnig uit.
Het enige wat ik merk is dat als ik een missie laad (single mission of career mode) dat hij dan de kist geladen heeft en 'plop' 1 seconde later is de rest van het landschap erook. Verder heb ik niet echt last van "pop up" effecten.
Wat betreft dat opstijgen, enkele hints:
1. Je FLAPS moet je wel op TAKE OFF zetten anders genereer je never nooit de lift om snel op te stijgen.
2. Je hebt niets voor niets RUDDERS. Hoewel je in een jet sim deze bijna nooit gebruikt, zijn ze bere handig in een WW2 sim. Niet alleen kan je scherpere bochten draaien maar ze zijn noodzakelijk voor het besturen van de kist op de grond. De reden dat die kist naar links of rechts trekt komt door het torque effect van die waanzinnig krachtige motor die voor je zit. Dit moet je compenseren door je rudders. Mijn ME109 trekt naar links bij het opstijgen op full throttle - een beetje rechts rudder geven en alles gaat prima.
3. Trim is ZEER belangrijk. Eigenlijk elke kist zonder Fly By Wire (zoals de F-16) moet constant bijgetrimt worden. Als je wat extra TRIM Up geeft voordat je in take off gaat, kom je automatisch snel los.
4. Wat ik handig vind is het locken van mijn tail-wheel voor take off. Dan kan de kist niet sturen op zijn tail-wheel en reageert enkel op je rudders. Dan blijft hij veel stabieler tijdens take off.
Wat betreft trim etc.. ik zou eigenlijk aanraden om wat vlieglessen met FS2002 Pro te volgen. Ja dat klinkt erg raar maar sinds dat ik dat als studentje in een Cessna 150 rond getuft hebt, heb ik veel meer inzicht gekregen in het belang van rudders, trim etc etc. En dat werpt zijn vruchten af in IL-2!
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)