* drm vindt het ook jammer dat het niveau daalt...
•
Mijn visie over newbie vragen:
Ikzelf ben geen newbie (meer), maar ik ben ook geen die-hard coder ofzo. Ik vind /13, /14 en /38 allemaal even interessant.
niet altijd, maar goed
In ieder geval denk ik dat het beoogde doel van GoT is om elkaar te helpen met problemen. Uit die problemen ontstaan vaak discussies, die voor de een interessant is, voor de ander wat minder. Als je iets niet interessant vindt, antwoord je niet.
Waarom zou het dan zo moeten zijn, dat wanneer een newbie wat vraagt, en het ligt voor de hand, dat je hem niet gewoon een zetje in de goeie richting geeft dan jezelf te frustreren?
Een linkje naar de FAQ en een linkje naar manual doet wonderen. Over het algemeen komen mensen hier niet met slechte bedoelingen, en dan vind ik het ook vaak niet terecht om mensen er op af te zeiken dat ze de manual moeten lezen
(ook al heb ik dat ook op mijn geweten, maar ik ben het aan het afleren...)
Voor de (grove) fouten, misplaatste topics, etc. hebben we [forum=26] en voor rtfm en utfs vragen hebben we een linkje naar php.net of anderszins. Als je niks bij te dragen hebt aan de vraag, wat helpt het dan om te antwoorden? Je kan je ergeren, ok, uit dat dan desnoods via een mailtje/icq/whatever, maar het forum wordt er op geen enkele manier beter van door uitingen van frustratie
•
Mijn visie over de splitsing P&W => P, WS
Ik vind het een jammere splitsing. De "groten" onder P&W zijn vertrokken naar P, en de newbie vragen gaan over het algemeen over PHP en niet over C++ bijv. Maar de discussies die in P worden gehouden zijn er naar mijn mening niet beter op geworden... (bedoel ik niet rot)
Het niveau in W&G is zolang ik hier rondwandel (sinds februari ofzo) qua web-related topics nooit "echt hoog" geweest, simpelweg omdat HTML en JavaScript-vragen over het algemeen veel eenvoudiger zijn dan PHP-vragen. (Niet per definitie, maar je snapt wat ik bedoel). Dus dat vond ik ook nooit echt interessant (behalve de hoog-niveau JavaScript vragen).
Maar dat weerhoudt mij er niet van simpele vragen te beantwoorden. En dat zou imo niemand er van moeten weerhouden.
•
tot slot:
Ik vind dit een hele belangrijke: (

@wasigh & [ti])
Het is de taak van de moderators om te zorgen dat mensen zich aan de regels houden. Dat hoef je als user dus niet te doen. Als iemand duidelijk de manual niet heeft gelezen of duidelijk de search niet heeft gebruikt. Ga dan geen dingen naar zijn hoofd roepen(UTFS, RTFM) maar waarschuw even een mod (bijvoorbeeld via Stoute Usertjes, ICQ, Mail)
Concludio:
•
Laten we voorkomen dat we newbies afschrikken. Ooit waren we allemaal newbies, en toen vonden we het ook prettig geholpen te worden
•
Slotjes geeft de sfeer van een politiestaat. Laten we met een
smiley waarschuwen, dan zijn we allemaal blij en vrolijk (ook al is dat niet altijd echt het geval)