3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Nog iets, het nederlands record db draggen staat op naam van een fiat panda. Het wagentje rijd niet meer aangezien het interieur volledig verwijdert is t.b.v. woofers. Ook hebben ze maar beton op de vloer gestort omdat anders de hele wagen eraan ging....
En dat trek je niet. Daarom snap ik niet hoe er met 2000Watt (continu) al 10.000x meer dB's worden getrokken, als een bv 2x50watt ampje.
171dB spl, das harder dan een straaljager. En Jag had nog een post gedaan in mijn topic "welke speaker gaat het hardst" die haalde de 153dB spl (ongeveer een straaljager vanaf 20meter). Maar deze gaan dus nog een ruime 60x harder ofzo? Sorry, dan zou je tot 100.000WAtt Continu aan moeten leveren, dat lijkt mij al vreemd. Bovendien is het harder dan een straaljager, en als je al ziet hoeveel energie die er per seconde uitpompt (niet echt vergelijkbaar maar toch).
Volgens mij doen de die woofer gewoon in een blok hout (6cm dik mdf ofoz: ) en daar de microfoon in, of ze meten vanaf 5cm afstand ofzo, ipv. 1 meter, dit lijkt mij de enige manier om op zo'n abnormaal hoge dB spl waarde, . uit te komen. (en het is trouwens meestal dB spl, niet DB of Db ofzo
171Op woensdag 21 november 2001 15:52 schreef Badley98 het volgende:
YES!!!! Maar ik ga niet zover met het Tigraatje!!
Wel zag ik bij een dBdrag een oude opel record met speciaal glas en toen stonden 2 kerels de deuren tegen te houden
let op de 171dB!!!!!!
Dus een speaker met een gevoeligheid van (zeg) 110db. en dan nog 60db harder... best wel veel wattjes voor nodig. Vraag me af of een motor wel zoveel kw's aan electricitei kan leveren
Dat is dus niet echt geloofwaardig
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
[edit] De wagens waarmee ze zo'n 170Db uit pompen zijn meestal geen wagens meer waar mee gereden kan worden, betonnen vloeren en centimeters dikke plastic ruiten zijn daar wat voorbeelden van. Meestal zitten hier ook een stuk of wat dynamo's onder de motorkap die het geheel moet voeden, uiteraard ondersteund door een batterij accu's. Zo komen ze dus echt aan 10.000Watt (en meer) klasses bij die wedstrijden.
daaaaaaaaag
Droom jij maar lekker verder van de specs, wij gaan liever voor praktijkervaringen/realiteitOp donderdag 22 november 2001 04:48 schreef Badley98 het volgende:
Jo JvS. Kijk anders als je mij niet gelooft op de site van Kicker (www.kicker.com). En dan bij Press Room.
daaaaaaaaag
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Bij meeste professionele db meters kan je verschillende curves kiezen om te meten waarvan eentje ik dacht A of C
extreem gevoelig voor laag is en daarmee zal ook wel de SPL test gedaan worden.
Ik heb dit al meerdere malen getest en iemand die ik ken haalt volgens de officieele SPL meeting 138 dB en dat haalt ie alleen met de C curve en met de A curve moet helaas afhaken op ongeveer 117 dB.
En ik blijf die SPL meetingen vreemd vinden.
HooooohooooiOp donderdag 22 november 2001 04:48 schreef Badley98 het volgende:
Jo JvS. Kijk anders als je mij niet gelooft op de site van Kicker (www.kicker.com). En dan bij Press Room.
daaaaaaaaag
Waarom zo arrogant doen? Ik ben alleen maar realistisch hoor.
Weet hij veel wat realistisch is, hij weet alleen wat specs zijnOp donderdag 22 november 2001 12:07 schreef JvS het volgende:
Het wordt dus gewoon totaal fout gemeten.
[..]
Hooooohooooi
Waarom zo arrogant doen? Ik ben alleen maar realistisch hoor.
Ecodan warmtepomp
Ik heb voor jullie allen weer een mooie link naar duidelijk leesvoer over car HiFi.
http://www.mbquart.com/ma-tech.htm
Amantes amentes
--
Be inspired!

BRON
Oja Badley98, had je al aan een andere accu en dynamo gedacht?
Amantes amentes
--
Be inspired!
Als je namelijk via de C curve meet dan haal ik zelfs in mijn huiskamer makkelijk 125db en dat is gewoon met 2 6 inches en een 10 inch subwoofertje en een oor verdoofend kabaal,
Maar wel gemeten op de luister positie en niet op de plek waar het laag het hardst zoals in auto's dus wel wordt gemeten op de plek waar het laag zich concentreerd voor bij het raam.
Lekker goede warmte afvoer met al dat plexiglas over die amps heenOp donderdag 22 november 2001 12:59 schreef p@dd0 het volgende:
En hier nog ff wat plaatjes hoe het ook kan in een Tigra.
[afbeelding]
[afbeelding]
BRON
Oja Badley98, had je al aan een andere accu en dynamo gedacht?
Ecodan warmtepomp
In een auto werkt actieve koeling ook hoorOp donderdag 22 november 2001 13:39 schreef JT het volgende:
[..]
Lekker goede warmte afvoer met al dat plexiglas over die amps heen![]()
Amantes amentes
--
Be inspired!
Hmmmm...mjah, maar ik zie geen fans zitten. Maar goed, zal gerust dan wel gekoeld worden.Op donderdag 22 november 2001 13:46 schreef p@dd0 het volgende:
[..]
In een auto werkt actieve koeling ook hoor
Ecodan warmtepomp
C is een bijna lineaire meting, normaal dus. A is gecompenseerd voor het menselijk gehoor bij lage spl's. A wordt vooral gebruikt om het geluidsniveau te meten om te kijken of het schadelijk is voor mensen (eigenlijk alleen te gebruiken trouwens onder de 90 dBspl ofzo).Op donderdag 22 november 2001 13:28 schreef mweert het volgende:
JvS of het verkeerd gemeten wordt durf ik niet te zeggen maar dat het een vreemde methode is wel.
Als je namelijk via de C curve meet dan haal ik zelfs in mijn huiskamer makkelijk 125db en dat is gewoon met 2 6 inches en een 10 inch subwoofertje en een oor verdoofend kabaal,
Maar wel gemeten op de luister positie en niet op de plek waar het laag het hardst zoals in auto's dus wel wordt gemeten op de plek waar het laag zich concentreerd voor bij het raam.
C gebruik je om aan geluidsinstallaties te meten, dat is dus niet fout.
klopt , was een panda van JM auto sound uit Schijndel als ik me niet vergis en zat ergens rond de 160 dbOp woensdag 21 november 2001 16:29 schreef dominator het volgende:
condensatoren zijn van diverse merken leverbaar. Prijzen zijn tussen de 250 en 500 gulden. Ligt er een beetje aan of je voor een 1 of 2 farad model gaat. Een condensator is zeker aan te bevelen gezien het vermogen wat je gaat gebruiken, bij mij maakte het althans een gigantisch verschil....
Nog iets, het nederlands record db draggen staat op naam van een fiat panda. Het wagentje rijd niet meer aangezien het interieur volledig verwijdert is t.b.v. woofers. Ook hebben ze maar beton op de vloer gestort omdat anders de hele wagen eraan ging....(ik weet alleen niet meer wat z'n score was)
there's no substitute for cubic inches : 472 cu cadillac
Nee sorry, als je de draad leest, kom je erachter dat ik juist NIETS van specs afweet, dat ik juist afga op mijn eigen ondervindingen op die meetings. Heb die kickers gewoon super horen spelen, en heb zelf nog nooit wat beters gehoord (heb er al een hoop gehoord).Op donderdag 22 november 2001 12:18 schreef JT het volgende:
[..]
Weet hij veel wat realistisch is, hij weet alleen wat specs zijn
En voor JvS: Sorry ben niet arrogant, maar vind t gewoon SUF dat je telkens loopt te zeggen: 'kan niet, die 170 dB' 'er word verkeerd gemeten' 'blablabla'. In jou ogen wordt er verkeerd gemeten, in hun ogen doen ze het al jaren goed en op dezelfde manier. Voor hun is die 170 dB gewoon een meetwaarde voor wie er wint. En de ruiten knallen er echt uit hoor. Maar als JIJ het zou meten, zou het ongeveer 130 dB zijn ofzoiets.
PS: zullen we kappen met dat gezeur over dB's en zo en weer verder gaan over de condensator of een goede amp voor ong 1000 piek (1500)
Ecodan warmtepomp
Wil je dat wij een amp voor jou kiezen of wil je dat wij je helpen met kiezen door je allerlei info te geven?Op donderdag 22 november 2001 18:21 schreef Badley98 het volgende:
[..]
Nee sorry, als je de draad leest, kom je erachter dat ik juist NIETS van specs afweet, dat ik juist afga op mijn eigen ondervindingen op die meetings. Heb die kickers gewoon super horen spelen, en heb zelf nog nooit wat beters gehoord (heb er al een hoop gehoord).
En voor JvS: Sorry ben niet arrogant, maar vind t gewoon SUF dat je telkens loopt te zeggen: 'kan niet, die 170 dB' 'er word verkeerd gemeten' 'blablabla'. In jou ogen wordt er verkeerd gemeten, in hun ogen doen ze het al jaren goed en op dezelfde manier. Voor hun is die 170 dB gewoon een meetwaarde voor wie er wint. En de ruiten knallen er echt uit hoor. Maar als JIJ het zou meten, zou het ongeveer 130 dB zijn ofzoiets.
PS: zullen we kappen met dat gezeur over dB's en zo en weer verder gaan over de condensator of een goede amp voor ong 1000 piek (1500)
Als je het laatste kiest lees dan ff door al mijn links heen, anders zal ik op mijn werk ff over leggen wat voor jou de beste keus is.
Ik wil dan wel ff weten wat je doet, 1 12" Isobaric of 2 10" Isobaric's.
• ff special voor JvS en de anderen die twijfelen aan de SPL waarden. De europese top doet 171,3dB.
BRON
Amantes amentes
--
Be inspired!
ik geloof er nog steeds geen zak vanOp donderdag 22 november 2001 18:36 schreef p@dd0 het volgende:
[..]
Wil je dat wij een amp voor jou kiezen of wil je dat wij je helpen met kiezen door je allerlei info te geven?
Als je het laatste kiest lees dan ff door al mijn links heen, anders zal ik op mijn werk ff over leggen wat voor jou de beste keus is.
• ff special voor JvS en de anderen die twijfelen aan de SPL waarden. De europese top doet 171,3dB.
BRON
Of het is in de speaker gemeten, want als ik een DB meter in me mond plaats, kan ik ook flink hard gillen
SPL meet je op 1m afstand.
Neuh hoor, midden op de voorstoel werd ik al rond de 134Db gemeten. (en dat nog met m'n oude installatie...Op donderdag 22 november 2001 18:21 schreef Badley98 het volgende:
[..]
Maar als JIJ het zou meten, zou het ongeveer 130 dB zijn ofzoiets.
Condensatoren zijn er inmiddels wel zo'n beetje van elk redelijk bekend car hifi merk. Ikzelf gebruik Caps van Zealum, een (nog) onbekend merk wat een hele lijn aan kabels/filters/caps en andere spullekes op de markt brengt. Uit m'n hoofd zeg ik dat een 1Farad Fl 269,-- kost en een 2F Fl 369,--. Gewoon goede condensators met uiteraard zo'n gaaf metertje om je boordvoltage weer te geven, tevens zijn ze beveiligd tegen verkeerd aansluiten. (foolproof!
De capaciteitOp donderdag 22 november 2001 18:42 schreef Badley98 het volgende:
wat is het verschil tussen 1 en 2 farad ook alweer.(natuurkunde is lang geleden)
Amantes amentes
--
Be inspired!
Me neither.Op donderdag 22 november 2001 18:38 schreef JvS het volgende:
[..]
ik geloof er nog steeds geen zak van.
Ecodan warmtepomp
Dat is dus het verschil tussen car HiFi, PA en Home HiFi.Op donderdag 22 november 2001 18:38 schreef JvS het volgende:
[..]
ik geloof er nog steeds geen zak van.
Of het is in de speaker gemeten, want als ik een DB meter in me mond plaats, kan ik ook flink hard gillen.
SPL meet je op 1m afstand.
Er zijn ook mensen die zeggen dat het in een auto nooit zal klinken.
Dat moet je aan de mensen van Sound Quality wedstrijden melden. Zij zullen glimlachen en je ff laten luisteren in hun "auto'tje".
Je bek zal dan toch wel open vallen.
Amantes amentes
--
Be inspired!
Dan is het dus gewoon geen vergelijk. Ga dan ook niet zeggen "jeetje deze kan 170db!!". Mijn speakers hebben vast ook een gevoeligheid van 110db/watt als ik ze in een auto vlak onder de voorruit meet...Op donderdag 22 november 2001 19:25 schreef p@dd0 het volgende:
[..]
Dat is dus het verschil tussen car HiFi, PA en Home HiFi.
Dat een auto ook zowaar mooi kan klinken weet ik wel. Ik heb wel het e.e.a. gehoord (bij Raf hifi Hsum gewerk, zit ook een wannabe caraudiohoekje in en in A'dam geloof ik een best redelijk inbouwstation en Car audio gebeuren). Wat ik ooit mooi vond klinken was een MB quart set, in voordeuren met een (volgens mij) Phase lineair versterker en een (klein!) subje van Rockfort. Ik heb RF ook eens met normale speakers gehoord, en dat vond ik minder (wel ok) en waar ik helemaal een teringhekel aan heb zijn 6x9" speakers in de hoedenplank. Die zijn geloof ik per defenitie lelijkEr zijn ook mensen die zeggen dat het in een auto nooit zal klinken.
Dat moet je aan de mensen van Sound Quality wedstrijden melden. Zij zullen glimlachen en je ff laten luisteren in hun "auto'tje".
Je bek zal dan toch wel open vallen.
Qua klank wel maar qua geluid produktie niet.Op donderdag 22 november 2001 19:45 schreef JvS het volgende:
[..]
Dat een auto ook zowaar mooi kan klinken weet ik wel. Ik heb wel het e.e.a. gehoord (bij Raf hifi Hsum gewerk, zit ook een wannabe caraudiohoekje in en in A'dam geloof ik een best redelijk inbouwstation en Car audio gebeuren). Wat ik ooit mooi vond klinken was een MB quart set, in voordeuren met een (volgens mij) Phase lineair versterker en een (klein!) subje van Rockfort. Ik heb RF ook eens met normale speakers gehoord, en dat vond ik minder (wel ok) en waar ik helemaal een teringhekel aan heb zijn 6x9" speakers in de hoedenplank. Die zijn geloof ik per defenitie lelijk.
Een hoop herrie. de 6x9 dan
Amantes amentes
--
Be inspired!
Tuurlijk wel, in de car audio wereld is 170db==170db. Dat wil niet zeggen dat in vergelijk met jou home audio spullen dit ontiegelijk veel harder gaat(absoluut niet zelfs!), idd word er op andere manieren gemeten. Fijn toch? Maar ga niet zitten zeiken dat er niks van klopt, zo zijn de regels en zo word er dus ook gemeten.Op donderdag 22 november 2001 19:45 schreef JvS het volgende:
[..]
Dan is het dus gewoon geen vergelijk. Ga dan ook niet zeggen "jeetje deze kan 170db!!". Mijn speakers hebben vast ook een gevoeligheid van 110db/watt als ik ze in een auto vlak onder de voorruit meet...
[..]
Er klopt gewoon niks van, want je moet met dezelfde maten meten om het zo maar te zeggen....met maten bedoel ik dan manieren.Op donderdag 22 november 2001 21:35 schreef dominator het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, in de car audio wereld is 170db==170db. Dat wil niet zeggen dat in vergelijk met jou home audio spullen dit ontiegelijk veel harder gaat(absoluut niet zelfs!), idd word er op andere manieren gemeten. Fijn toch? Maar ga niet zitten zeiken dat er niks van klopt, zo zijn de regels en zo word er dus ook gemeten.
Ecodan warmtepomp
Waar wil je in de auto dan een meter van af metenOp donderdag 22 november 2001 22:01 schreef JT het volgende:
[..]
Er klopt gewoon niks van, want je moet met dezelfde maten meten om het zo maar te zeggen....met maten bedoel ik dan manieren.
De voorruit
Amantes amentes
--
Be inspired!
In ieder geval niet in een hoekje ofzo, maar een dbspl meter op de luisterpositie.Op donderdag 22 november 2001 22:06 schreef p@dd0 het volgende:
[..]
Waar wil je in de auto dan een meter van af meten
De voorruit![]()
Ecodan warmtepomp
Ik ga hier weer verder met de woofers en amps.
Continuous power output (RMS), 14.4V (20-20kHz/4ohms), W 2 x 100
Continuous power output (RMS), 14.4V (20-20kHz/2ohms), W 2 x 200
Continuous power output (RMS), 14.4V (Bridged 4 ohms), W 1 x 400
Continuous power output (RMS), 12V (20-20kHz/4ohms), W 2 x 100
Continuous power output (RMS), 12V (20-20kHz/2ohms), W 2 x 200
Continuous power output (RMS), 12V (Bridged 4 ohms), W 1 x 400
Frequency response (Hz) 10 - 50,000
Distortion (%) 0.01
S/N ratio (dB) 105
Max. current consumption (A/4ohms) 46
Chassis size (W x H x D mm) 264 x 65 x 345
Dit is dus te 'klein' voor die 12"solo baric kicker woofer?????????
in de Car Audio wereld,
Maar of ie correct is in de algehele audio wereld betwijfel ik.
Geef hier dan ff antwoord op aubOp donderdag 22 november 2001 18:36 schreef p@dd0 het volgende:
[..]
Wil je dat wij een amp voor jou kiezen of wil je dat wij je helpen met kiezen door je allerlei info te geven?
BRON
Amantes amentes
--
Be inspired!
De discussie liep hier toevallig op uit. Da's geen reden om er een denigrerend topic over te openen hoor...Op donderdag 22 november 2001 22:08 schreef Badley98 het volgende:
Ik heb hier [topic=328556/1/25] een topic geopend over de dB's.
Ik ga hier weer verder met de woofers en amps.
Gooi dan maar dicht.Op donderdag 22 november 2001 22:16 schreef JvS het volgende:
[..]
De discussie liep hier toevallig op uit. Da's geen reden om er een denigrerend topic over te openen hoor...
Maar we gaan verder. Is die Pioneer prs-x720 te 'klein' of is tie goed voor 1 (!!) solo baric 12" kicker
Te licht zou ik het op houden. Komt nog bij trouwens dat die kickers dubbelspoels zijn. Je kunt kiezen uit 2x2 of 2x4 ohm, het slimste zou zijn om de 2x2 te pakken en deze in serie aan te sluiten. Zo kom je aan gewoon 4 ohm wat het minste problemen oplevert bij versterkers. Als je een versterker hebt gevonden die 2ohm stabiel kan draaien (of minder zelfs) kun je de 2x4 pakken welke parrallel weer 2ohm oplevert. Het is maar net wat voor versterker dat je erop gaat hangen.Op donderdag 22 november 2001 22:10 schreef Badley98 het volgende:
DIN power output (W) (DIN45324, +B = 14.4V) 1 x 298 or 1 x 900
Continuous power output (RMS), 14.4V (20-20kHz/4ohms), W 2 x 100
Continuous power output (RMS), 14.4V (20-20kHz/2ohms), W 2 x 200
Continuous power output (RMS), 14.4V (Bridged 4 ohms), W 1 x 400
Continuous power output (RMS), 12V (20-20kHz/4ohms), W 2 x 100
Continuous power output (RMS), 12V (20-20kHz/2ohms), W 2 x 200
Continuous power output (RMS), 12V (Bridged 4 ohms), W 1 x 400
Frequency response (Hz) 10 - 50,000
Distortion (%) 0.01
S/N ratio (dB) 105
Max. current consumption (A/4ohms) 46
Chassis size (W x H x D mm) 264 x 65 x 345
Dit is dus te 'klein' voor die 12"solo baric kicker woofer?????????
PS. welke versterker had je het hier over? (ok, een pioneer dus..
Dus een amp die 2 ohm genoeg watt levert?? Die wordt zeker duur??
Shit man, wil die kicker, maar wil m wel 100% benutten met een goede amp....
Dan is hifonics heel erg schappelijkOp donderdag 22 november 2001 22:29 schreef Badley98 het volgende:
over de pioneer prsx720.
Dus een amp die 2 ohm genoeg watt levert?? Die wordt zeker duur??
Shit man, wil die kicker, maar wil m wel 100% benutten met een goede amp....
Amantes amentes
--
Be inspired!
http://www.kicker.com/images/manuals/SL7boxwhitepaper1.pdf
Amantes amentes
--
Be inspired!
Ga morgen gelijk effe kijken bij de specialist. Weet dat ze Hifonics verkopen. Welke past dan t beste bij de kicker?? Keuze uit deze: http://www.mbcartech.nl/html/body_versterkers6.htmOp donderdag 22 november 2001 22:32 schreef p@dd0 het volgende:
[..]
Dan is hifonics heel erg schappelijk
AndromedaOp donderdag 22 november 2001 22:42 schreef Badley98 het volgende:
[..]
Ga morgen gelijk effe kijken bij de specialist. Weet dat ze Hifonics verkopen. Welke past dan t beste bij de kicker?? Keuze uit deze: http://www.mbcartech.nl/html/body_versterkers6.htm
Olympian Warrior => te licht prijs ????
Zeus Industria
Link werkt niet
Amantes amentes
--
Be inspired!