Goede service moet nog blijken, paul post nu hier omdat ie een email achterstand heeft. Snelheid moet ook nog blijken als er straks aansluitingen werken en we kunnen kijken bij www.speedtest.nl. De fup is nog niet vastgesteld dus je kunt in ieder geval 6 maanden leechen als een gek
Gezien de concurentie zal die wel niet verkeerd zijn denk ik. 't is dat ik voor mijn werk een gegarandeerde goede service nodig heb (cistron dus) anders zou dit voor mij een goeie "gok" zijn denk ik.
'k kreeg direct een (zeer uitgebreide) mail van Paul, dat noem ik zeker goede serviceOp vrijdag 08 maart 2002 21:21 schreef luckyjan het volgende:
Goede service moet nog blijken, paul post nu hier omdat ie een email achterstand heeft. Snelheid moet ook nog blijken als er straks aansluitingen werken en we kunnen kijken bij www.speedtest.nl. De fup is nog niet vastgesteld dus je kunt in ieder geval 6 maanden leechen als een gekGezien de concurentie zal die wel niet verkeerd zijn denk ik. 't is dat ik voor mijn werk een gegarandeerde goede service nodig heb (cistron dus) anders zou dit voor mij een goeie "gok" zijn denk ik.
De snelheid zal precies hetzelfde zijn als bij Cistron, Eweka, TrueDsl, tweakdsl etc etc
En 6 maanden leechen is leuk (
Zeker, toen ik de site van Metia zag dacht ik gelijk: "DIT is wat ik neem", gelukkig zijn er dan nog tweakers die zo attend zijn om aan te geven dat het EXCLUSIEF BTW is !!! 
Ik vind dit eigelijk wel misleiding aangezien het alleen bovenaan de pagina staat en verder achter de prijzen niet de de prijs incl. btw (tussen haakjes) vermeld word ofzo
Dan nog iets Paul, jullie hebben bij installatie zo'n pakket staan van 500 Euro, maar deze prijs is veel te hoog; even een rekensommetje:
- Aansluitkosten : 150 E
- Router, firewall, 4 poorts switch in 1: max 180 E
- 4 netwerkkaartjes : 4*15 : 60
- kabels : 15 E
Totaal : 405 E --> ok zeg 425 E
Het is dus meer dan 150 Nederlandse Guldens teveel !!

dus of je gaarne hier en op je site bij deze pakketten aan zou willen geven waaruit dit pakket bestaat --> merken + welke producten enz !!
Verder, moet jij soms alles alleen doen ofzo ??, dat jullie zo'n achterstand hebben met de mail ?
Ik vind dit eigelijk wel misleiding aangezien het alleen bovenaan de pagina staat en verder achter de prijzen niet de de prijs incl. btw (tussen haakjes) vermeld word ofzo
Dan nog iets Paul, jullie hebben bij installatie zo'n pakket staan van 500 Euro, maar deze prijs is veel te hoog; even een rekensommetje:
Het is dus meer dan 150 Nederlandse Guldens teveel !!
dus of je gaarne hier en op je site bij deze pakketten aan zou willen geven waaruit dit pakket bestaat --> merken + welke producten enz !!
Verder, moet jij soms alles alleen doen ofzo ??, dat jullie zo'n achterstand hebben met de mail ?
Doe es ff rustig an johOp zondag 10 maart 2002 16:31 schreef flipjevandejam het volgende:
Zeker, toen ik de site van Metia zag dacht ik gelijk: "DIT is wat ik neem", gelukkig zijn er dan nog tweakers die zo attend zijn om aan te geven dat het EXCLUSIEF BTW is !!!
Het is dus meer dan 150 Nederlandse Guldens teveel !!![]()
Excl. btw staat er gewoon bij, en ookal als je dat niet ziet, dan zie je vastwel dat het ERG goedkoop is, en als je een beeeetje doordenkt, ga je dan ff op zoek naar de voorwaarden oid waar wel instaat of het inc. of excl. btw is
en ik weet niet of je kunt rekenen, maar:
- ADSL Modem: 200 E
Ik kom dan op dik €600 uit hoor....
ik doe rustig aan en waar jij het hebt over een ADSL modem, dat is NIET nodig !!!, dat zit namelijk in die router,switch,modem check dit maar :
Analoog :
-Draytek
-Sitecom (dit kan ook de ISDN versie zijn, dit weet ik niet zeker, staat ook niet op de site
)
-E-tech(Bij deze staat OOK niet of het ISDN en/of Analoog ondersteunt)
ISDN:
-Draytek
Analoog :
-Draytek
-Sitecom (dit kan ook de ISDN versie zijn, dit weet ik niet zeker, staat ook niet op de site
ISDN:
-Draytek
oja ?!Op zondag 10 maart 2002 16:59 schreef flipjevandejam het volgende:
ik doe rustig aan en waar jij het hebt over een ADSL modem, dat is NIET nodig !!!, dat zit namelijk in die router,switch,modem check dit maar :
Analoog :
-Draytek
-Sitecom (dit kan ook de ISDN versie zijn, dit weet ik niet zeker, staat ook niet op de site)
ISDN:
-Draytek
Zullen we wedden dat in die routers GEEN modem ingebouwd zit, en dat je die er dus nog WEL bij nodig hebt!
[edit]
info van bijv. de draytec:
4-Poorts Ethernet 10/100BaseT Switch
Breedband aansluiting, voor aansluiten op een ADSL- of kabelmodem
gelijk na mijn posting ging ik het idd nog ff checken, en je heb gelijk, ik liet het editen van me posting maar ff zitten.
Nu heb ik eigelijk nog ff een vraag, kijk ik weet nu dat je dus een ADSL modem nog een keer erbij moet kopen.
Nu heb je bij de Draytek Vigor2200X een ISDN aansluiting erbij en die heb je bij de 2200E niet, nu vraag ik me af of die aansluiting niets meer is dan een extra Dialup mogelijkheid.
Als dat namelijk zo is hoef je als je ISDN heb (zoals ik) die modem helemaal niet te nemen (hij is namelijk 2x zo duur
)
Nu heb ik eigelijk nog ff een vraag, kijk ik weet nu dat je dus een ADSL modem nog een keer erbij moet kopen.
Nu heb je bij de Draytek Vigor2200X een ISDN aansluiting erbij en die heb je bij de 2200E niet, nu vraag ik me af of die aansluiting niets meer is dan een extra Dialup mogelijkheid.
Als dat namelijk zo is hoef je als je ISDN heb (zoals ik) die modem helemaal niet te nemen (hij is namelijk 2x zo duur
de functies van die ISDN poort:Op zondag 10 maart 2002 17:44 schreef flipjevandejam het volgende:
gelijk na mijn posting ging ik het idd nog ff checken, en je heb gelijk, ik liet het editen van me posting maar ff zitten.
Als dat namelijk zo is hoef je als je ISDN heb (zoals ik) die modem helemaal niet te nemen (hij is namelijk 2x zo duur)
+ Directe Dial-up LAN-LAN verbindingen andere filialen
+ Inbellen op het LAN door telewerkers
+ Internet access, bij routers met een breedband aansluiting, automatische backup voor de Internet toegang bij het uitvallen van de breedband aansluiting
+Virtual TA voor gebruik van CAPI gebaseerde programmatuur, voor bijvoorbeeld faxen en EFT
Oftewel: als de verbinding uitvalt, neemt de isdn verbinding het over, maar hij belt dan gewoon in.
Het is een soort backupmogelijkheid.
Je hebt alsnog een Modem nodig.
Wat wel zou kunnen, is een modem van Alcatel te gebruiken, de Speed touch PRO is wel een modem en (simpele) router in een.
maar wat is dit dan ?!?!:
http://www.lapwing.nl/producten/adsl_routerwithbuiltinadslmodem.htm
Hier hebben ze het namelijk wel over een Annex A en Annex B verbinding (A=Analoog B=ISDN)
Ik weet niet van welk merk dit is, maar dit lijkt me wel masterlijk en goedkoper dus
Hier hebben ze het namelijk wel over een Annex A en Annex B verbinding (A=Analoog B=ISDN)
Ik weet niet van welk merk dit is, maar dit lijkt me wel masterlijk en goedkoper dus
Dat is er inderdaad wel 1 met ingebouwde routerOp zondag 10 maart 2002 17:55 schreef flipjevandejam het volgende:
maar wat is dit dan ?!?!:
Maar de router die hier in zit, zal NOOIT zo goed configureerbaar zijn als een "echte" router, en ook niet echt geschikt voor de zakelijke klanten van Metia. (ik neem aan dat dat pakket toch wel voor de zakelijke klanten bedoeld is....)
[edit]
waar zie je de prijs staan van dat ding?
Ik zie de prijs ook niet staan idd, lapwing is ook een groothandel, geen winkel en ik ben nog op zoek naar waar je dat ding zou kunnen krijgen.
En waarom zou hij dan niet zo goed als een "echte" (
het is een ECHTE) router te configuren zijn dan ?
Het is meer dat ik verwacht dat dit goedkoper is dan alles los kopen, dat is altijd al zo gebleken, dus dat zal nu ook wel zo zijn.
Het pakket is niet alleen voor de zakelijk klant bedoeld aangezien het ook gewoon voor het laagste abbo verkrijgbaar is.
Ik heb Paul btw ook weer ff (op zijn eigen mailadres) gemaild dat hij hier weer wat moet gaan posten om zo wat meer duidelijkheid te krijgen over het Metia-gedeelte van het hele ADSL gebeuren.
En waarom zou hij dan niet zo goed als een "echte" (
Het is meer dat ik verwacht dat dit goedkoper is dan alles los kopen, dat is altijd al zo gebleken, dus dat zal nu ook wel zo zijn.
Het pakket is niet alleen voor de zakelijk klant bedoeld aangezien het ook gewoon voor het laagste abbo verkrijgbaar is.
Ik heb Paul btw ook weer ff (op zijn eigen mailadres) gemaild dat hij hier weer wat moet gaan posten om zo wat meer duidelijkheid te krijgen over het Metia-gedeelte van het hele ADSL gebeuren.
kijk hier, bijna onderaan de site staat dat ze bij d-link ook een ADSL modem/router/switch ineen hebben, volges mij klopt dit niet, of wel ??, als ik namelijk op de site van dlink kijk staat het er niet (duidelijk ??).
Nouja, je zult er wel een netwerk mee kunnen delen, miss wat mappings aanmaken, maar dat zal et ookwel ongeveer zijn...Op zondag 10 maart 2002 18:06 schreef flipjevandejam het volgende:
En waarom zou hij dan niet zo goed als een "echte" (het is een ECHTE) router te configuren zijn dan ?
Een "echte" router (bijv. een Cisco) kan nog ZOOOO veel meer..maar ook bijv. een draytek zal meer kunnen denk ik.
Maar als je niets meer wilt dan een netwerkje delen met 2-3 PC's, heel simpel een paar portmappings wilt aanmaken, dan zal het ookwel lukken met zo'n "alles-in-een" geval
Verwijderd
Heb ook zon draytek router, het is een hub en router enzo wel makkelijk, je kan gewoon met je browser inloggen en hem netjes configureren. Maar je hebt wel een apart modem nodig.
en wat is ZOOOO veel meer dan precies ?, ik bedoel die draytek router is ook eigelijk maar bedoeld voor 4 aansluitingen en dus ook niet voor een profi netwerk (zoals Cisco waar jij het over hebt).
Heb jij eigelijk of anderen misschien al een winkel/site gevonden waar ze dat alles-in-1 ding verkopen ?
Heb jij eigelijk of anderen misschien al een winkel/site gevonden waar ze dat alles-in-1 ding verkopen ?
*kick*
Waar blijft Paul, en Cute --> kan je nog ff reageren ??
Waar blijft Paul, en Cute --> kan je nog ff reageren ??
FUP: Deze zal alleen gaan gelden voor mensen die dan abonnee worden, huidige klanten houden hun huidige voorwaarden tot het eind van hun contractperiode. Immers als we iets aan het contract willen veranderen moeten de klanten onder hun contract uit kunnen komen (vergelijk met de mxstream prijsverhoging).Op vrijdag 08 maart 2002 21:16 schreef Cutebritney het volgende:
En dan is er dus de kans dat ik straks met een FUP zit, welke (voor mij) te laag is, maar dat ik nogwel vastzit aan een contract van 6 maanden...
[..]
Dus dit zou betekenen dat als ik de lijn die er momenteel ligt omzet naar "metia-lijn", en een nieuwe aanvraag, ik dus eigenlijk niet betaal voor de "metia-lijn" ?
Metia-lijn: Dit klopt, bij het opzeggen van de spraakdienst van KPN hoef je hier dus ook niet meer voor te betalen. Je betaald natuurlijk nog wel voor je MetiaDSL abonnement.
Om alle mogelijke onduidelijkheid over de prijzen weg te nemen staan ze nu ook inclusief BTW erbij vermeld.Op zondag 10 maart 2002 16:31 schreef flipjevandejam het volgende:
Zoals al eerder is opgemerkt heb je bij je rekensom van het installatiepakket het modem vergeten, de geleverde router is namelijk niet met ingebouwd modem. Overigens zullen we vandaag hier wat meer duidelijkheid over geven op onze website.
Dit is inderdaad beter, duidelijker
en dan nog iets, moet jij in je eentje die site/bedrijf onderhouden ?? zo lijkt het iig wel, omdat jij blijkbaar alle veranderingen doorvoerd enzo
en dan nog iets, moet jij in je eentje die site/bedrijf onderhouden ?? zo lijkt het iig wel, omdat jij blijkbaar alle veranderingen doorvoerd enzo
Als je via BBned werkt, kan de boel opzich door 1 a 2 personen gerunned worden. Als het eenmaal draait, is het niet veel meer werk dan nieuwe mensen aannemen, info doorgeven aan BBned, en klachten opnemenOp maandag 11 maart 2002 18:32 schreef flipjevandejam het volgende:
Dit is inderdaad beter, duidelijker
In het geval van storingen oid zal het meestal toch BBned en/of Trueserver zijn, dus valt er voor de ISP weinig aan te doen...
het lijkt me toch wel dat er meer mensen zijn, aangezien er echt een MEGA-administratie aan het hele gebeuren vast moet zitten enzo !
ja, nouja, mischien nog wat goedkope, simpele uitzendbureau krachten....maar het technische gedeelte is met 2-3 man zeker wel te doen hoorOp maandag 11 maart 2002 19:23 schreef flipjevandejam het volgende:
het lijkt me toch wel dat er meer mensen zijn, aangezien er echt een MEGA-administratie aan het hele gebeuren vast moet zitten enzo !
Heeft iemand al een verbinding van dit bedrijf?
Hoe bevalt het en hoe is de service?
Ik heb zelf 2 dagen geleden een mail gestuurd met een paar vragen, maar nog steeds geen reply gekregen
Dat is geen goed begin....
Ik heb zelf 2 dagen geleden een mail gestuurd met een paar vragen, maar nog steeds geen reply gekregen
de mail wordt idd (nog) niet zo vlug beantwoord. Is idd een minpunt(je).Op donderdag 21 maart 2002 17:03 schreef Raven- het volgende:
Heeft iemand al een verbinding van dit bedrijf?
als metia nog mensen zoekt om email te beantwoorden, ik wil best voor een gratis verbinding ofzow elke dag wat standaard mails beantwoorden hoor
Overgins loopt er hier wel ergens iemand van Metia rond, waar je het ook aan kan vragen
Ik vind dit zelf een zeer slechte zaak.
Mede omdat ik bij een provider (Chello / Via Networks) zit / heb gezeten waar men zelden (~3 weken later) of nooit de email beantwoord.
Nu zeg ik niet dat dit bij METIA hetzelfde is, maar ik wil
dit natuurlijk nog niet een 3e keer meemaken.
Overigens heb ik de afgelopen week meerdere providers gemaild en ik had bij allen binnen het uur een reply.
Behalve bij METIA dus.
Mede omdat ik bij een provider (Chello / Via Networks) zit / heb gezeten waar men zelden (~3 weken later) of nooit de email beantwoord.
Nu zeg ik niet dat dit bij METIA hetzelfde is, maar ik wil
dit natuurlijk nog niet een 3e keer meemaken.
Overigens heb ik de afgelopen week meerdere providers gemaild en ik had bij allen binnen het uur een reply.
Behalve bij METIA dus.
Bijna 2 weken verder en nog steeds geen reply.
Nou, voor mij geen metia dsl meer. Deze heren verzuimen het dus om op de emails van klanten te replyen.
TWEAKDSL here i come
Nou, voor mij geen metia dsl meer. Deze heren verzuimen het dus om op de emails van klanten te replyen.
TWEAKDSL here i come
Sorry dat ik dit topic omhoog kick, maar ik vind Metia ADSL nogal interessant 
Kan ik met mijn Alcatel Speed Touch USB modem (van Mxstream) ook op het Metia netwerk komen? Het is een ADSL modem en dus geen Kabel of telefoonmodem. Als dat zo is kan ik heel veel besparen op de aansluitkosten
Kan ik met mijn Alcatel Speed Touch USB modem (van Mxstream) ook op het Metia netwerk komen? Het is een ADSL modem en dus geen Kabel of telefoonmodem. Als dat zo is kan ik heel veel besparen op de aansluitkosten
The devil is in the details.
Ehh ?Op zondag 26 mei 2002 15:51 schreef Geqxon het volgende:
Als ze hun site op een METIADSL ADSL server hosten, zal het wel traag zijn
dat jij zo'n verneukte trage verbinding hebt kan metia niets aan doen
Ik zou al 3 weken geleden mijn contract krijgen zodat ik dan na 18 dgn ADSL Premium zou krijgen.
Nou is het wel fijn dat ik nu opeens lees dat die 2mbit lijn open staat en ik woon niet ver van de centrale (plus minus 500m), maar als dat contract niet krijg schiet het niet op !!!
Ik zou, vooral omdat ik intussen mijn web/mail/proxy/game server klaar heb wel willen testen.
Vooral een (prive)game-server heb ik wel wat meer bandbreedte nodig dan 56k....
Dus ....
En anders ga ik toch maar voor Cistron ...
Nou is het wel fijn dat ik nu opeens lees dat die 2mbit lijn open staat en ik woon niet ver van de centrale (plus minus 500m), maar als dat contract niet krijg schiet het niet op !!!
Ik zou, vooral omdat ik intussen mijn web/mail/proxy/game server klaar heb wel willen testen.
Vooral een (prive)game-server heb ik wel wat meer bandbreedte nodig dan 56k....
Dus ....
En anders ga ik toch maar voor Cistron ...
I got a problem-solver and its name is revolver
Verwijderd
Mijn verhaal over Metiadsl:
Ik heb het net voor 30sept 2002 aangevraagd zodat ik nog gebruik kon maken van die bbned aanbieding die zo'n beetje alle providers hadden.
Het contract liet even op zich wachten, maar na een telefoontje had ik het na 1week binnen. Uiteraard heb ik 't dezelfde dag retour gestuurd.
Jammer genoeg is het nu al 7nov en mijn lijn is nog niet opgeleverd, laat staan dat ik al een modem/enig bericht via post heb gekregen.
Ik ga er maar van uit dat KPN nog even zit te treuzelen, dus wacht ik het nog maar even af. Maar het zou toch wel handig zijn als metia een 'status' pagina of iets dergelijks had, want dan is er iets meer duidelijkheid.
Iig hoop ik dat Metia zo spoedig mogelijk over de brug komt anders ga ik steeds meer spijt krijgen dat ik nb naar metia heb gebeld voor het contract, terwijl in dezelfde week TWEAKDSL zijn comeback maakte.
Zijn er overigens al mensen die uberhaupt via metiadsl i-netten? Zo ja, wat zijn de ervaringen? (aansluitingsduur, snelheid etc.)
Ik heb het net voor 30sept 2002 aangevraagd zodat ik nog gebruik kon maken van die bbned aanbieding die zo'n beetje alle providers hadden.
Het contract liet even op zich wachten, maar na een telefoontje had ik het na 1week binnen. Uiteraard heb ik 't dezelfde dag retour gestuurd.
Jammer genoeg is het nu al 7nov en mijn lijn is nog niet opgeleverd, laat staan dat ik al een modem/enig bericht via post heb gekregen.
Ik ga er maar van uit dat KPN nog even zit te treuzelen, dus wacht ik het nog maar even af. Maar het zou toch wel handig zijn als metia een 'status' pagina of iets dergelijks had, want dan is er iets meer duidelijkheid.
Iig hoop ik dat Metia zo spoedig mogelijk over de brug komt anders ga ik steeds meer spijt krijgen dat ik nb naar metia heb gebeld voor het contract, terwijl in dezelfde week TWEAKDSL zijn comeback maakte.
Zijn er overigens al mensen die uberhaupt via metiadsl i-netten? Zo ja, wat zijn de ervaringen? (aansluitingsduur, snelheid etc.)
Verwijderd
Beetje grote kick, maar goed...
Heb je al contact met Metia gehad? Het lijkt mij dat ze nog niet eens operationeel zijn, want bij speedtest heb ik nog niemand kunnen ontdekken, die metia als provider heeft.
Heb je al contact met Metia gehad? Het lijkt mij dat ze nog niet eens operationeel zijn, want bij speedtest heb ik nog niemand kunnen ontdekken, die metia als provider heeft.
Verwijderd
Het leek mij handiger om hier te reageren dan een nieuw topic te openen.
Anyway, ik heb contact gehad met metia 2 weken geleden. Er is mij verteld dat mijn aanvraag gepland stond in dezelfde week en dat ik meteen een brief zou krijgen. (ik ga ervanuit dat die brief ook in dezelfde week zou komen)
Nu zijn er inmiddels al 2 weken voorbij en ik heb geen brief, bericht of iets gezien.
Dus tja, ik denk dat ik nog maar even aanzie. Mocht ik eind nov nog steeds niks gezien hebben dan zal ik Metia bellen, om uitleg vragen en overwegen om Tweakdsl te nemen. (ik wil niet het risico lopen dat ik die korting misloop en dan nog geen dsl heb)
Maar ik ga er natuurlijk vanuit dat er niks aan de hand is en dat ik zsm gebruik kan maken van m'n lijntje.
Verwijderd
Ze geven bij Concepts ICT nou ook flinke korting, geloof helemaal geen aansluitkosten bij zo'n superverbinding. Linkje: www.concepts.nl
Deze lijkt mij eerlijk gezegd betrouwbaarder dan metia, aangezien ze al operationeel zijn, plus ik ken het bedrijf en die doen het prima. Daarnaast, de mensen die er werken zijn vrij professioneel en de mensen die een verbinding hebben via hun zijn dik tevreden.
Deze lijkt mij eerlijk gezegd betrouwbaarder dan metia, aangezien ze al operationeel zijn, plus ik ken het bedrijf en die doen het prima. Daarnaast, de mensen die er werken zijn vrij professioneel en de mensen die een verbinding hebben via hun zijn dik tevreden.
kan me nog herinneren dak in dit topic helemaal metia fan was 
Mjah kzit nu bij eweka..... echt geweldige service ik wil er nooit meer weg! (NOT
)
Misschien dat metia toch niet zon gek idee is om naar over te stappen
Mjah kzit nu bij eweka..... echt geweldige service ik wil er nooit meer weg! (NOT
Misschien dat metia toch niet zon gek idee is om naar over te stappen
Ze hebben hoge aansluitkosten waarmee ze de abo kosten weer omlaag kunnen doen.
Intentionally left blank.
Verwijderd
Ik heb toch maar even gebeld en er is nieuws. 
M'n lijn is al een aantal weken opgeleverd en klaar voor gebruik, maar Metia (of beter gezegd de leverancier van Metia) schijnt problemen te hebben met de levering van de DSL(ethernet) modems.
Dus ik zit op dit moment op m'n modem te wachten. Zodra ik die binnen heb kan ik i-netten.
Wordt vervolgd dus.....
PS.
't verbaast mij trouwens dat er geen enkele Tweaker blijkt te zijn met MetiaDSL
M'n lijn is al een aantal weken opgeleverd en klaar voor gebruik, maar Metia (of beter gezegd de leverancier van Metia) schijnt problemen te hebben met de levering van de DSL(ethernet) modems.
Dus ik zit op dit moment op m'n modem te wachten. Zodra ik die binnen heb kan ik i-netten.
Wordt vervolgd dus.....
PS.
't verbaast mij trouwens dat er geen enkele Tweaker blijkt te zijn met MetiaDSL
Gaat lekker bij metia dsl
Ik neem tweakDSL 8 mbit denk ik
Dan maar iets meer betalen maar dan wel zekerheid en goede service
Verwijderd
Ja idd, als je nog niet bij Metia hebt ingeschreven dan zou ik gewoon naar TweakDSL gaan. Dit schiet nl. niet (echt) op. Metiadsl heeft overigens wel haar excuses aangeboden vanwege de vertraging, dus dat is wel netjes.
Verwijderd
En heel erg op zijn plaats, lijkt me....Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 15:35:
Ja idd, als je nog niet bij Metia hebt ingeschreven dan zou ik gewoon naar TweakDSL gaan. Dit schiet nl. niet (echt) op. Metiadsl heeft overigens wel haar excuses aangeboden vanwege de vertraging, dus dat is wel netjes.
Verwijderd
Zit nu 4 maanden bij metia en nog geen down time gehad
Heel snel vooral de upload
en ondanks 80 GIG per maand geen gezeur over data verkeer.
Verwijderd
Hier ook, aangesloten sinds Augustus en altijd online geweest
Moest een week wachten op het modem wat meteen werkte, zonder instellingen! Ik woon 2km vanaf de centrale maar gewoon op 8Mbit
voor Metia...
Verwijderd
Ik heb m'n modem dan eindelijk binnen 
Woensdagavond had ik wat problemen met het bereiken van sites buiten .nl vanwege een router die down was. Maar verder draait alles vooralsnog perfect.
De pingtijden binnen .nl liggen rond de 20 - 25 en verders haal ik 107 a 108KB/s down en 53-54KB/s up. (getest via ftp surfnet blabla + 1024 / 512 abo dus)
Metia lijkt trouwens samen te werken met nlhosting.nl, (ook aan m'n ip te zien; blablabroadband.nlhosting.nl) dus vandaar dat er geen snelheidsmetingen van metia op speedtest te vinden zijn, speedtest.nl herkend m'n verbinding dus ook als nlhosting.nl en add de resultaten daarbij.
Email werkt goed, voor news (news.nlhosting.nl) geld hetzelfde.
Ik ben iig blij dat de verbinding perfect werkt, want de moed was me intussen wel in de schoenen gezakt na die 2 maanden wachten. (dat moet ook echt beter metia!)
Woensdagavond had ik wat problemen met het bereiken van sites buiten .nl vanwege een router die down was. Maar verder draait alles vooralsnog perfect.
De pingtijden binnen .nl liggen rond de 20 - 25 en verders haal ik 107 a 108KB/s down en 53-54KB/s up. (getest via ftp surfnet blabla + 1024 / 512 abo dus)
Metia lijkt trouwens samen te werken met nlhosting.nl, (ook aan m'n ip te zien; blablabroadband.nlhosting.nl) dus vandaar dat er geen snelheidsmetingen van metia op speedtest te vinden zijn, speedtest.nl herkend m'n verbinding dus ook als nlhosting.nl en add de resultaten daarbij.
Email werkt goed, voor news (news.nlhosting.nl) geld hetzelfde.
Ik ben iig blij dat de verbinding perfect werkt, want de moed was me intussen wel in de schoenen gezakt na die 2 maanden wachten. (dat moet ook echt beter metia!)
Verwijderd
Ik heb het Traffic abonnement nu anderhalve maand geleden besteld. De lijn zou geporteerd moeten zijn. Ik heb slechts een avond gebruik kunnen maken van de verbinding. Nu werkt hij al een flink aantal dagen niet meer, en
METIA IS ONBEREIKBAAR !!
De telefoon wordt direct naar een voicemail doorgeschakeld? Word ik opgelicht??
METIA IS ONBEREIKBAAR !!
Weet je heel zeker dat het aan de lijn ligt ? Bij mij was het zo dat om de zoveel tijd het modem en de lijn gewoon geen connectie hadden. Nu heb ik een E-tech (versie 2), maar nu gebeurt het nog steeds. Krijg spontaan een time-out. Alleen bij deze 2e versie word het modem wel heeeeel heet. Bah. Ik had het eerste half jaar niet betaald, omdat er geen goede oplossing werd geboden. Kreeg helemaal geen herinneringen oid.Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 16:38:
Ik heb het Traffic abonnement nu anderhalve maand geleden besteld. De lijn zou geporteerd moeten zijn. Ik heb slechts een avond gebruik kunnen maken van de verbinding. Nu werkt hij al een flink aantal dagen niet meer, en
METIA IS ONBEREIKBAAR !!
Paul moet je echt bellen, want mailen heeft geen zin. Ik wilde eigenlijk wel over naar Traffic, maar laat het toch maar zitten omdat ik gewoon geen vertrouwen heb. En zeker niet als ik het zo hoor. Ik vind het wel jammer, want nog steeds zijn de prijzen redelijk scherp. Bij Cistron betaal je weer net iets meer en je hebt een max data limiet. Ik vind tweakdsl wel redelijk, maar had liever wat meer gecombineerd zien zoals de bv TweakDSL + abbo Tweakers.net voor een voordeelprijs.
Dit topic is meer dan twee weken oud!
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Dus...Spider.007 schreef op 04 July 2003 @ 21:16:
Dit topic is meer dan twee weken oud!
Wij (ik en 2 anderen van got) hadden van de week ook last van een storing. MetiaDSL had de voice mail aanstaan en via e-mail werd niet gereageerd. We moesten NB. een andere provider bellen om meer duidelijkheid te krijgen!!!Ik heb het Traffic abonnement nu anderhalve maand geleden besteld. De lijn zou geporteerd moeten zijn. Ik heb slechts een avond gebruik kunnen maken van de verbinding. Nu werkt hij al een flink aantal dagen niet meer, en
METIA IS ONBEREIKBAAR !!
Lees hier maar eens: [rml][ MetiaDSL Gebruikers] Storing op de verbindingen...[/rml]
Misschien kunnen overige MetiaDSL gebruikers zichzelf daar verzamelen, want ik heb zo het idee dat er nog veel meer problemen zijn.
Als ik mijn reactie bovenaan deze pagina zie krijg ik vrij veel spijt dat ik toch bij Metia een abo heb genomen. Had tweakdsl nu maar geen doorstart hoeven maken
[ Voor 3% gewijzigd door Paquito op 04-07-2003 21:46 ]
Het is altijd vervelend als mensen op posts van 2 jaar geleden gaan reageren; ik denk ook dat het beter is om de huidige Metia discussie centraal te houden in het draadje dat jij begonnen bent in plaats van de informatie over 2 draadjes te verspreiden
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Ik heb nu inmiddels mijn abbo per 31-08-2003 per aangetekende brief opgezegt, heb de voicemeel ingesproken en heb meerdere emails verstuurd. Ik kan nog gewoon internetten zoals jullie merken. Ik heb geen AI en krijg verder ook geen nota's. Mijn plan is om iedere maand een email met ontvangstbevestiging te sturen. Mocht hij er ooit op terugkomen heb ik een aangetekende brief (over 6 maanden waarschijnlijjk ook eentje waarin ik hem sommeer om mijn lijn terug te plaatsen ivm porteren naar een andere DSL dienst) en dan kan ik zo aantonen dat het niet mijn schuld is.
Vind het allemaal erg vreemd en raar dat hij op helemaal niks reageert.
Intussen blijf ik er gewoon gebruik van maken, moet ie maar zijn administratie bijhouden
Intussen blijf ik er gewoon gebruik van maken, moet ie maar zijn administratie bijhouden
Grappig. Ik wilde net een topic openen want ik heb hetzelfde 'probleem':Dethroned schreef op 03 oktober 2003 @ 19:49:
Ik heb nu inmiddels mijn abbo per 31-08-2003 per aangetekende brief opgezegt, heb de voicemeel ingesproken en heb meerdere emails verstuurd. Ik kan nog gewoon internetten zoals jullie merken. Ik heb geen AI en krijg verder ook geen nota's. Mijn plan is om iedere maand een email met ontvangstbevestiging te sturen. Mocht hij er ooit op terugkomen heb ik een aangetekende brief (over 6 maanden waarschijnlijjk ook eentje waarin ik hem sommeer om mijn lijn terug te plaatsen ivm porteren naar een andere DSL dienst) en dan kan ik zo aantonen dat het niet mijn schuld is.
Dit is overigens niet mijn enigste probleem. Ik krijg, vanwege een falende administratie vrees ik, nog erg veel geld van de beste man, waar ik nu al letterlijk maanden op wacht en hem al _talloze_ keren op gewezen heb.MetiaDSL: Hoe zeg ik op?
--------------------------------
Ja, een 'rare' vraag voor ex- en of huidige gebruikers. Ik heb 1,5 maand geleden een opzegbrief per fax, e-mail en post verstuurd. Ik krijg echter totaal geen reactie van de beste man. Talloze keren inspreken op de voicemail (die 24/7 aanstaat) heeft ook geen resultaat. De datum waarop mijn relatie, als het goed is, met Metiadsl beindigt wordt komt wel erg snel dichtbij, dus ik vraag mij eigenlijk af wat er nu gaat gebeuren. Wat zijn de ervaringen van andere gebruikers?
Deth. Heb jij overigens deze brief gekregen? Ik heb hem nooit gezien.
Permanent voordeel voor bestaande klanten van Metia
Indien u al een abonnement heeft van MetiaDSL krijgt u schriftelijk bericht over de consequenties van de prijsverlaging. Indien u een MetiaDSL Premium of Traffic abonnement heeft zal hier ook in vermeld staan hoe u kunt upgraden naar een upload van 1 Mbit. Wij verzoeken u deze brief af te wachten voordat u contact met ons opneemt.
Wil je wel iemand bereiken bij metia, dan kun je het volgende 06 nummer bellen...
[Weggehaald: Prive nummer]
(als je Paul (de eigenaar) aan de lijn wilt krijgen zul je waarschijnlijk de voicemail in moeten spreken)
Deze gegevens heb ik gekregen via de kamer van koophandel, omdat ik op geen ekele manier contact kon krijgen met metia...
[Weggehaald: Prive nummer]
(als je Paul (de eigenaar) aan de lijn wilt krijgen zul je waarschijnlijk de voicemail in moeten spreken)
Deze gegevens heb ik gekregen via de kamer van koophandel, omdat ik op geen ekele manier contact kon krijgen met metia...
[ Voor 8% gewijzigd door Xandrios op 20-11-2003 18:24 ]
Dank voor dit nummer. Er neemt niemand op, maar ik heb ingesproken. Hopelijk heeft het resultaat.
Weet jij waarom Metia onbereikbaar blijft voor de abonnees? Zitten ze in financiele problemen of is het iets anders?
Weet jij waarom Metia onbereikbaar blijft voor de abonnees? Zitten ze in financiele problemen of is het iets anders?
Ik heb hem aan de lijn gehad, en hem gevraagd waarom de voicemail er altijd opstaat. Ik kreeg als antwoord dat ze de telefooncentrale aan het vervangen waren in hun bedrijf... Dat is dus duidelijk gelogen toen ik op dit forum zag dat het al vanaf juli is. Ik weet dat kpn best traag is af en toe, maar zo lang hoeft het ook niet te duren.Raven- schreef op 11 november 2003 @ 14:45:
Dank voor dit nummer. Er neemt niemand op, maar ik heb ingesproken. Hopelijk heeft het resultaat.
Over hun financiele situatie weet ik alleen wat de kamer van koophandel over metia zegt: "Er is niets bekend bij ons, dus ze zijn niet failliet".
Wat ik wel weet is dat Metia een stichting is. Dat zou betekenen als Metia failliet zou gaan dat Paul (de eigenaar) niet hoofdelijk aansprakelijk is voor alle gevolgen die hierdoor kunnen komen.
Toen ik vorig jaar na een ellenjange administratieve chaos UPC
verruilde voor Metia dacht ik dat ik een juiste beslissing had
genomen. Het tegoed dat ik nog bij UPC had van 58 euro en
waar ik nooit meer iets van heb teruggezien, daar heb ik me
dan ook maar bij neergelegd.
Ik heb mij 28 oktober 2002 aangemeld bij Metia voor het ADSL
traffic abonnement, inclusief E-TECH modem. Begin dit jaar 17
januari 2003 kreeg ik het modem opgestuurd en heb ik voor het
eerst gebruik gemaakt van de faciliteiten van Metia.
Zodra het afschrift van de eerste automatische afschrijving bij
mij was binnengekomen bleek dat ze als startdatum van het
abonnement 4 december 2002 aanhielden. Ik heb vanaf 14
februari 2003, zo'n vijftienmaal getracht, zowel schriftelijk als-
wel telefonisch dit te laten corrigeren. Telefonisch is het mij
slechts enkele malen gelukt dhr. P.J. van Eijden te pakken te
krijgen. Er werd dan veel beloofd en excusses aangeboden en
vervolgens gebeurde er niets. Ik kon zien dat verstuurde e-mails
werden bekeken op de pc's, reacties bleven echter uit. Verstuurde
aangetekende brieven met ontvangstbevestiging werden aange-
nomen maar reacties bleven uit. Ik ben dus weer in een admini-
stratieve chaos beland.
De maat is vol, 27 oktober 2003 heb ik via e-mail en aangetekende
post met ontvangstbevestiging laten weten dat ik het abonnement
niet zal verlengen en dat de laatste datum waarop ik dan nog ge-
bruik kan maken van de internetverbinding 16 januari 2004 zal zijn.
Vervolgens bleef het stil. De dag daarna, 28 oktober, kreeg ik een
afschrift van een automatische incasso in handen met daarop weer
inhoudingen die uitgaan van een startdatum van 4 december 2002.
Ik heb vervolgens de week daarop tot driemaal toe het antwoord-
apparaat ingesproken met het verzoek om mij terug te bellen. Dit
alles zonder resultaat. Afgelopen week heb ik de afgeschreven be-
dragen van 28 oktober terug laten boeken en heb gelijk de auto-
matische incasso die Metia had op mijn bankrekening laten intrekken.
Ik weet niet hoe jullie dit verder zouden regelen, maar ik zou het
fijn vinden als ik zo kort mogelijk na het Metia verhaal kan over-
stappen op een andere provider. Dit kan denk ik alleen als er van
de kant van Metia een schriftelijke bevestiging komt dat het abon-
nement op een bepaalde datum zal aflopen en de lijn zal worden
vrijgegeven. In de tussentijd kan ik dus niet ingaan op een mooie
ADSL aanbieding van één van de andere providers zolang Metia
niets van zich laat horen. Wat te doen?
verruilde voor Metia dacht ik dat ik een juiste beslissing had
genomen. Het tegoed dat ik nog bij UPC had van 58 euro en
waar ik nooit meer iets van heb teruggezien, daar heb ik me
dan ook maar bij neergelegd.
Ik heb mij 28 oktober 2002 aangemeld bij Metia voor het ADSL
traffic abonnement, inclusief E-TECH modem. Begin dit jaar 17
januari 2003 kreeg ik het modem opgestuurd en heb ik voor het
eerst gebruik gemaakt van de faciliteiten van Metia.
Zodra het afschrift van de eerste automatische afschrijving bij
mij was binnengekomen bleek dat ze als startdatum van het
abonnement 4 december 2002 aanhielden. Ik heb vanaf 14
februari 2003, zo'n vijftienmaal getracht, zowel schriftelijk als-
wel telefonisch dit te laten corrigeren. Telefonisch is het mij
slechts enkele malen gelukt dhr. P.J. van Eijden te pakken te
krijgen. Er werd dan veel beloofd en excusses aangeboden en
vervolgens gebeurde er niets. Ik kon zien dat verstuurde e-mails
werden bekeken op de pc's, reacties bleven echter uit. Verstuurde
aangetekende brieven met ontvangstbevestiging werden aange-
nomen maar reacties bleven uit. Ik ben dus weer in een admini-
stratieve chaos beland.
De maat is vol, 27 oktober 2003 heb ik via e-mail en aangetekende
post met ontvangstbevestiging laten weten dat ik het abonnement
niet zal verlengen en dat de laatste datum waarop ik dan nog ge-
bruik kan maken van de internetverbinding 16 januari 2004 zal zijn.
Vervolgens bleef het stil. De dag daarna, 28 oktober, kreeg ik een
afschrift van een automatische incasso in handen met daarop weer
inhoudingen die uitgaan van een startdatum van 4 december 2002.
Ik heb vervolgens de week daarop tot driemaal toe het antwoord-
apparaat ingesproken met het verzoek om mij terug te bellen. Dit
alles zonder resultaat. Afgelopen week heb ik de afgeschreven be-
dragen van 28 oktober terug laten boeken en heb gelijk de auto-
matische incasso die Metia had op mijn bankrekening laten intrekken.
Ik weet niet hoe jullie dit verder zouden regelen, maar ik zou het
fijn vinden als ik zo kort mogelijk na het Metia verhaal kan over-
stappen op een andere provider. Dit kan denk ik alleen als er van
de kant van Metia een schriftelijke bevestiging komt dat het abon-
nement op een bepaalde datum zal aflopen en de lijn zal worden
vrijgegeven. In de tussentijd kan ik dus niet ingaan op een mooie
ADSL aanbieding van één van de andere providers zolang Metia
niets van zich laat horen. Wat te doen?
[ Voor 10% gewijzigd door NaZGuLL op 20-11-2003 10:53 ]
I've seen things you people wouldn't believe, a P4 on fire at Mach2. I watched DDR-memory glitter in the dark. All those moments will be lost in time, like money down the drain. Time to spend.
Ik krijg net een brief binnen wat betreft het Metia ADSL abonnement. De klanten van Metia worden overgenomen door FIBERWORLD. Er is een helpdesk welke tegen 0,50 euro/min. kan worden geraadpleegd. Ik hoop wel dat ik nu niet weer al die aangetekende brieven moet gaan sturen want dat gaat toch wel aardig in de papieren lopen.
I've seen things you people wouldn't believe, a P4 on fire at Mach2. I watched DDR-memory glitter in the dark. All those moments will be lost in time, like money down the drain. Time to spend.
Leuk is dit. Worden de schulden van Metia overgeheveld naar FIBERWORLD (ik heb nog geen brief gezien) of kan ik daar nu naar fluiten?
[edit]
Ok ik heb de brief toch ontvangen. Leuk is dit. Het hele gezeik begint dus weer van voor af aan. WEER bellen, WEER brieven sturen, WEER dit, WEER dat... Waar ik dus absoluut geen tijd en zin in heb. De 1e de beste facturering wordt iig teruggeboekt.
grrr
En wat gebeurd er met mijn verbinding. De snelheden en prijzen die op fiberworld.nl vermeld staan beloven niet veel goeds. Lekker ook dat dit even 10dagen van tevoren aangekondigt wordt.
[edit]
Ok ik heb de brief toch ontvangen. Leuk is dit. Het hele gezeik begint dus weer van voor af aan. WEER bellen, WEER brieven sturen, WEER dit, WEER dat... Waar ik dus absoluut geen tijd en zin in heb. De 1e de beste facturering wordt iig teruggeboekt.
grrr
En wat gebeurd er met mijn verbinding. De snelheden en prijzen die op fiberworld.nl vermeld staan beloven niet veel goeds. Lekker ook dat dit even 10dagen van tevoren aangekondigt wordt.
[ Voor 75% gewijzigd door Paquito op 20-11-2003 18:38 ]
Ik vraag mij trouwens af of we niet per direct kunnen opzeggen. Ik heb namelijk een overeenkomst gesloten met METIA en niet met FIBERWORLD. Nergens een woord over
of de overeenkomst die we met METIA hebben afgesloten onder dezelfde voorwaarden
zal worden overgenomen.
of de overeenkomst die we met METIA hebben afgesloten onder dezelfde voorwaarden
zal worden overgenomen.
[ Voor 3% gewijzigd door NaZGuLL op 22-11-2003 16:12 ]
Gisteren ook een brief ontvangen. Ik heb een email gestuurd met daarin vermelding van opzegging richting Metia. Nu willen zij die brief. Is best.NaZGuLL schreef op 22 november 2003 @ 16:08:
Ik vraag mij trouwens af of we niet per direct kunnen opzeggen. Ik heb namelijk een overeenkomst gesloten met METIA en niet met FIBERWORLD. Nergens een woord over
zal worden overgenomen.
Tevens zijn ze behoorlijk duur. Uiteraard kan je opzeggen, want in het contract staat geen Fiberworld en daarbij komen ze al de algemene voorwaarden niet na.
Dus einde.
Ik ben inmiddels wat gekalmeerd.
Brief gaat vandaag per mail naar fiberworld. Uiteraard zeg ik op, maar ik wil eerst mijn geld zien, wat Metia nog aan mij verschuldigd is. (aanzienlijk bedrag) Ik heb mij laten vertellen dat de verplichtingen van Metia door Fiberworld moeten worden overgenomen, dus ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren.
Huh, vreemd.
Metia loopt dus via BBned.
Op mijn postcode+huisnummer (9351GH) is alleen bitstream beschikbaar.
Duur dus.
En nu kan Metia wel een 'goedkope' lijn leveren VIA BBned (wél bitstream waarschijnlijk) in tegenstelling tot Demon / TweakDSL / Cistron?
Metia loopt dus via BBned.
Op mijn postcode+huisnummer (9351GH) is alleen bitstream beschikbaar.
Duur dus.
En nu kan Metia wel een 'goedkope' lijn leveren VIA BBned (wél bitstream waarschijnlijk) in tegenstelling tot Demon / TweakDSL / Cistron?
edit:
Hm, eerst maar even de volledige draad doorlezen voor ik blaat
, zag net de brief van een overname door fiberworld.
Hm, eerst maar even de volledige draad doorlezen voor ik blaat
edit:
Nog een edit'je: mkay, fijne prut is/was Metia dus. Dan weet ik het antwoord op mijn vraag waarom Metia via BitStream wél goedkoop is ook gelijk
Nog een edit'je: mkay, fijne prut is/was Metia dus. Dan weet ik het antwoord op mijn vraag waarom Metia via BitStream wél goedkoop is ook gelijk
[ Voor 47% gewijzigd door r0b op 23-11-2003 03:27 ]
19 november, is er opnieuw een bedrag afgeschreven van mijn rekening. Dit is ondanks dat ik mijn rekening heb laten blokkeren. Het blijkt dat mijn aangetekende brief van 9 november waarbij ik heb aangegeven dat ik de automatische incasso heb ingetrokken, nog op het postkantoor in leeuwarden ligt om te worden opgehaald.
Zo zie je maar weer dat een bank toch maar weinig voor je kan betekenen in deze. Morgen opnieuw naar de bank, om het bedrag te laten terugboeken en er nogmaals voor te zorgen dat Metia niets meer kan afboeken. Al met al, als ik akkoord zou zijn gegaan met de af-boekingen van Metia, dan had ik nu al voor meer dan een jaar abonnementsgeld betaald.
Zo zie je maar weer dat een bank toch maar weinig voor je kan betekenen in deze. Morgen opnieuw naar de bank, om het bedrag te laten terugboeken en er nogmaals voor te zorgen dat Metia niets meer kan afboeken. Al met al, als ik akkoord zou zijn gegaan met de af-boekingen van Metia, dan had ik nu al voor meer dan een jaar abonnementsgeld betaald.
Het is natuurlijk veel handiger je AI te laten intrekken bij de bankNaZGuLL schreef op 23 november 2003 @ 15:40:
19 november, is er opnieuw een bedrag afgeschreven van mijn rekening. Dit is ondanks dat ik mijn rekening heb laten blokkeren. Het blijkt dat mijn aangetekende brief van 9 november waarbij ik heb aangegeven dat ik de automatische incasso heb ingetrokken, nog op het postkantoor in leeuwarden ligt om te worden opgehaald.
Zo zie je maar weer dat een bank toch maar weinig voor je kan betekenen in deze. Morgen opnieuw naar de bank, om het gedrag te laten terugboeken en er nogmaals voor te zorgen dat Metia niets meer kan afboeken. Al met al, als ik akkoord zou zijn gegaan met de af-boekingen van Metia, dan had ik nu al voor meer dan een jaar abonnementsgeld betaald.
Ik heb zelf de eerste 5 maanden in begin februari betaald omdat die gast niet reageerde. En nu heb ik sinds augustus niet betaald (ook opgezegt) maar heb gewoon nog internet
Automatische incasso was ingetrokken, maar het moest volgens de Rabobank eerst via zo'n rood kaartje, dat moest worden opgestuurd aan het bedrijf dat is gemachtigd. Zou er dan nogmaals een afboeking volgen dan kon het bedrijf worden geblokkeerd. Er omslachtig allemaal, kan ik nu weer naar die bank hobbelen.Dethroned schreef op 23 november 2003 @ 18:36:
[...]
Het is natuurlijk veel handiger je AI te laten intrekken bij de bank
Bij mij is er ook geld afgeschreven voor de periode 1-12-2003 - 1-01-2004. Ik had ook zo'n mooi rood kaartje bijgevoegd bij mijn opzegbrief van 30sept welke is verstuurd per fax, mail en post. Blijkbaar is het niet gelezen of gewoon genegeerd.
Morgen dus naar de bank.
Morgen dus naar de bank.
Weer naar mijn Rabobank geweest. Zo'n rood opzeggingskaartje is dus ge-
woon bullshit. Je moet een apart formulier laten invullen dat opgestuurd
moet worden aan Interpay. Dit blokkeert dan echt je rekening voor een be-
paald bedrijf (in eerste instantie werd mij verteld dat dit voor individuele
bedrijven niet zou kunnen, wel konden alle automatische incasso's voor
mijn rekening worden geblokkeerd).
Eigenlijk had ik ook wel gewild dat die FIBERWORLD brief namens Metia zou
zijn geschreven, dus met ondertekening van dhr. P.J. van Eijden (of het één
en ander ook via een Metia brief). We hebben goed beschouwd geen enkel
bewijs dat dit ook bij Metia bekend is. De zwendel is groot tegenwoordig, je
weet maar nooit hoe de vork werkelijk aan de steel zit
.
woon bullshit. Je moet een apart formulier laten invullen dat opgestuurd
moet worden aan Interpay. Dit blokkeert dan echt je rekening voor een be-
paald bedrijf (in eerste instantie werd mij verteld dat dit voor individuele
bedrijven niet zou kunnen, wel konden alle automatische incasso's voor
mijn rekening worden geblokkeerd).
Eigenlijk had ik ook wel gewild dat die FIBERWORLD brief namens Metia zou
zijn geschreven, dus met ondertekening van dhr. P.J. van Eijden (of het één
en ander ook via een Metia brief). We hebben goed beschouwd geen enkel
bewijs dat dit ook bij Metia bekend is. De zwendel is groot tegenwoordig, je
weet maar nooit hoe de vork werkelijk aan de steel zit
[ Voor 44% gewijzigd door NaZGuLL op 24-11-2003 17:43 ]
Wat ik ff wil zeggen is dat een abbo bij fiberworld volgens hun website veeeeeel duurder is als die van metia. Ik stap naar een andere provider. Ik heb trouwens nog geen brief ontvangen van metia...
Verwijderd
Als je goed op de fiberworld site kijkt, zie je dat daar niet de BBned abbonementen vermeld staan, alleen het Wide Open abbo. De rest is van KPN. Dit zegt dus niks over de prijs die jij moet betalen.
Ik heb nu Traffic abonnement van Metia, als ik de onderstaande link erbij pak opVerwijderd schreef op 26 november 2003 @ 19:11:
Als je goed op de fiberworld site kijkt, zie je dat daar niet de BBned abbonementen vermeld staan, alleen het Wide Open abbo. De rest is van KPN. Dit zegt dus niks over de prijs die jij moet betalen.
de site van Fiberworld, kan ik denk ik wel zeggen dat het aanzienlijk duurder is
bij Fiberworld. Duidelijk vermeld staat, in de linkerbovenhoek, dat het via BBNED
loopt.
http://www.fiberworld.nl/inhoud/adsl_p_info_wide.html
Hoe zie jij dat dan BlackOnyx?
Helemaal met je eens maat.NaZGuLL schreef op 26 november 2003 @ 23:58:
[...]
Ik heb nu Traffic abonnement van Metia, als ik de onderstaande link erbij pak op
de site van Fiberworld, kan ik denk ik wel zeggen dat het aanzienlijk duurder is
bij Fiberworld. Duidelijk vermeld staat, in de linkerbovenhoek, dat het via BBNED
loopt.
http://www.fiberworld.nl/inhoud/adsl_p_info_wide.html
Hoe zie jij dat dan BlackOnyx?
Ik heb trouwens naar fiberworld gebeld... Het klonk ook niet echt georganiseerd. Ik kreeg een secretaresse aan de lijn die me niks concreet kon vertellen. Die heeft me doorverbonden naar de technische dienst. Die kon me vertellen dat de abbonementsprijzen gelijk bleven aan die van metia. Het zou vandaag (27-11-2003) nog worden aangepast op de website. Is zo te zien nog niet gebeurt... Dus....
Verwijderd
Handig hè, telefonistes die je doorverbindenIk kreeg een secretaresse aan de lijn die me niks concreet kon vertellen. Die heeft me doorverbonden naar de technische dienst.
Je hebt gebeld en hebt antwoord. Lijkt me duidelijk dus.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2003 09:15 ]
Nog even een update van mij zo vroeg in de ochtend.
Ik wacht nog op nieuws van Fiberworld wat betreft de prijzen, welke na het weekend bekend zouden moeten zijn, maar:
- Fiberworld is niet verantwoordelijk voor de schulden. (althans dat zeggen ze) Als ik het goed begrepen heb leverde Fiberworld altijd al de verbindingen aan Metia en hebben deze nu teruggehaald omdat Metia, administratief, er een potje van gemaakt heeft. Metia blijft dus bestaan, incl de schulden die ze hebben, maar zonder produkt dat leverbaar is.
- Fiberworld kan Metia zelf ook nergens bereiken* en kan de klanten dus ook niet
helpen met het terugvorderen van de schulden. Ik vind dit punt vreemd, want in
de brief staat 'in nauw overleg* met Metia is besloten.....'
- Aangezien Fiberworld dus altijd al verantwoordelijk was voor de verbindingen vraag ik me af of het wel stabiel zal blijven in de toekomst. Het afgelopen jaar is namelijk qua pingtijden, routers volstrekt niet stabiel geweest.
- Fiberworld levert geen modems, kan niet helpen met het probleem dat ik mijn modem elke dag moet rebooten, (hij loopt namelijk vast) want dit zou aan de SMC/E-tech modems zelf liggen. M.a.w. als ik deze verbinding zou behouden zou ik dus met dit probleem blijven zitten.
Ik wacht zelf tot na het weekend, afwachtend op de nieuwe prijzen, en zal dan beslissing maken. Bovenstaande discutabele punten maken mijn keuze echter wel erg gemakkelijk..... weggaan dus, want ik blijf in feite met dezelfde verbinding zitten die mij er telkens aan herinnert dat ik nog een bedrag van 3 cijfers van de beste man krijg. Fiberworld kan mij niet helpen, ik kan de beste man nergens bereiken, = onnodige 'spanningen'.
Ik wacht nog op nieuws van Fiberworld wat betreft de prijzen, welke na het weekend bekend zouden moeten zijn, maar:
- Fiberworld is niet verantwoordelijk voor de schulden. (althans dat zeggen ze) Als ik het goed begrepen heb leverde Fiberworld altijd al de verbindingen aan Metia en hebben deze nu teruggehaald omdat Metia, administratief, er een potje van gemaakt heeft. Metia blijft dus bestaan, incl de schulden die ze hebben, maar zonder produkt dat leverbaar is.
- Fiberworld kan Metia zelf ook nergens bereiken* en kan de klanten dus ook niet
helpen met het terugvorderen van de schulden. Ik vind dit punt vreemd, want in
de brief staat 'in nauw overleg* met Metia is besloten.....'
- Aangezien Fiberworld dus altijd al verantwoordelijk was voor de verbindingen vraag ik me af of het wel stabiel zal blijven in de toekomst. Het afgelopen jaar is namelijk qua pingtijden, routers volstrekt niet stabiel geweest.
- Fiberworld levert geen modems, kan niet helpen met het probleem dat ik mijn modem elke dag moet rebooten, (hij loopt namelijk vast) want dit zou aan de SMC/E-tech modems zelf liggen. M.a.w. als ik deze verbinding zou behouden zou ik dus met dit probleem blijven zitten.
Ik wacht zelf tot na het weekend, afwachtend op de nieuwe prijzen, en zal dan beslissing maken. Bovenstaande discutabele punten maken mijn keuze echter wel erg gemakkelijk..... weggaan dus, want ik blijf in feite met dezelfde verbinding zitten die mij er telkens aan herinnert dat ik nog een bedrag van 3 cijfers van de beste man krijg. Fiberworld kan mij niet helpen, ik kan de beste man nergens bereiken, = onnodige 'spanningen'.
[ Voor 25% gewijzigd door Paquito op 28-11-2003 02:45 ]
Even zonder de rest van de thread te hebben gelezen:
Metia had een (of meer) deurwaarders achter zich aan, ik heb een van die personen de servers moeten aanwijzen van Metia, dus dat is best wel betrouwbare info
FiberWorld is een bedrijf van Harry Dijkstra aka io.nl ik weet niet in hoeverre hij goed of slecht bekend staat, maar het is wellicht iets om rekening mee te houden.
Metia had een (of meer) deurwaarders achter zich aan, ik heb een van die personen de servers moeten aanwijzen van Metia, dus dat is best wel betrouwbare info
FiberWorld is een bedrijf van Harry Dijkstra aka io.nl ik weet niet in hoeverre hij goed of slecht bekend staat, maar het is wellicht iets om rekening mee te houden.
Bericht hierboven
Waar moet ik rekening mee houden?
By the by hebben jullie ook problemen met het versturen van
je mail. Het komt niet aan bij de tegenpartij of het duurt on-
tiegelijk lang.
By the by hebben jullie ook problemen met het versturen van
je mail. Het komt niet aan bij de tegenpartij of het duurt on-
tiegelijk lang.
[ Voor 73% gewijzigd door NaZGuLL op 28-11-2003 14:06 ]
Ik heb net Fiberworld aan de lijn gehad, aangezien ik met een medewerker had afgesproken om 1 december terug te bellen om een beslissing te maken of ik zou blijven of niet. Paar dingen:
1) De betreffende medewerker is deze week niet op het kantoor.
Waarom spreekt hij dan af dat ik op 1 dec terug moet bellen?
2) Nieuwe prijzen zijn niet bekend bij de aanwezige medewerkers.
3) Ik word gedwongen om nog een maand langer te blijven.
4) Ik moet 'sloopkosten' betalen om mijn lijn eind december te laten ontkoppelen.
Deze bedragen ~65 euro. Dit zou bbned bij elke provider hanteren.
Ja, zeg maar niks. Dit wordt bezoekje aan de rechtswinkel morgen.
Leuke afsluiting van deze toch al turbulente periode. Het 06 nummer van die Paul is inmiddels ook afgesloten, daar gaat mijn geld en nog meer geld om hiervan af te komen.
1) De betreffende medewerker is deze week niet op het kantoor.
Waarom spreekt hij dan af dat ik op 1 dec terug moet bellen?
2) Nieuwe prijzen zijn niet bekend bij de aanwezige medewerkers.
3) Ik word gedwongen om nog een maand langer te blijven.
4) Ik moet 'sloopkosten' betalen om mijn lijn eind december te laten ontkoppelen.
Deze bedragen ~65 euro. Dit zou bbned bij elke provider hanteren.
Ja, zeg maar niks. Dit wordt bezoekje aan de rechtswinkel morgen.
Leuke afsluiting van deze toch al turbulente periode. Het 06 nummer van die Paul is inmiddels ook afgesloten, daar gaat mijn geld en nog meer geld om hiervan af te komen.
Ik zeg niets. Laat wel even weten hoe het afloopt. Dit zal wel het soort aap
zijn dat zij bij een ieder op de mouw willen spelden, die het abonnement gaat
opzeggen (iemand iets op de mouw spelden en de aap komt uit de mouw)
Sloopkosten staan bij mijn weten niet in de overeenkomst zoals we die heb-
ben afgesloten met Metia. Ik zal het nogeens nalezen.
Betreft het bij jou een ontkoppeling voor de afloop van het abonnement?
Ik heb maanden geleden al gezegd, dat Metia volgens mij een One Man Show
was. Ik denk dat dit wel is uitgekomen. Gelukkig heb ik de afboekingen van
28-10-2003 en 19-11-2003 nog kunnen laten terugboeken. Dat kon Paul blijk-
baar nog wel regelen. Voorlopig hebben ze een tegoed bij mij, dus laten ze het
één en ander dan maar correct afhandelen.
zijn dat zij bij een ieder op de mouw willen spelden, die het abonnement gaat
opzeggen (iemand iets op de mouw spelden en de aap komt uit de mouw)
Sloopkosten staan bij mijn weten niet in de overeenkomst zoals we die heb-
ben afgesloten met Metia. Ik zal het nogeens nalezen.
Betreft het bij jou een ontkoppeling voor de afloop van het abonnement?
Ik heb maanden geleden al gezegd, dat Metia volgens mij een One Man Show
was. Ik denk dat dit wel is uitgekomen. Gelukkig heb ik de afboekingen van
28-10-2003 en 19-11-2003 nog kunnen laten terugboeken. Dat kon Paul blijk-
baar nog wel regelen. Voorlopig hebben ze een tegoed bij mij, dus laten ze het
één en ander dan maar correct afhandelen.
[ Voor 6% gewijzigd door NaZGuLL op 01-12-2003 22:45 ]
Ik heb 30 sept een opzegbrief verstuurd. Mijn jaarcontract zou op 5 november of 27 november aflopen. Volgens de Administratie van Metia gebruik ik de verbinding al sinds 5 november 2002 en heb daarvoor ook betaald. Maar mijn lijn is pas op 27 november opgeleverd. (heb daar ook een brief van) Hoe dan ook, mijn opzegbrief is tijdig verstuurd. Fiberworld wil anders doen overkomen en hanteert mijn 'reactie-mail' van 23 november 2003 (nadat ik een brief van hun had gekregen) als opzegbrief, dus moet ik een maand wachten (opzegtermijn volgens hun voorwaarden) en ook nog is 'sloopkosten' betalen omdat dit in hun voorwaarden staat en omdat bbned deze zogenaamd voor alle providers hanteert.
Ik zie dus net dat ze ook hier op 28-10-2003 geld hebben afgeschreven. Dat heb ik dus niet gemerkt.
Wat ik overigens vreemd vind is dat Fiberworld zegt dat de transacties per heden (sinds de brief) door fiberworld gedaan zullen worden, terwijl de transactie voor December 2003 nog wel onder 'Stichting Metia' is gedaan. Wat klopt hier niet?
Ik zie dus net dat ze ook hier op 28-10-2003 geld hebben afgeschreven. Dat heb ik dus niet gemerkt.
Wat ik overigens vreemd vind is dat Fiberworld zegt dat de transacties per heden (sinds de brief) door fiberworld gedaan zullen worden, terwijl de transactie voor December 2003 nog wel onder 'Stichting Metia' is gedaan. Wat klopt hier niet?
[ Voor 16% gewijzigd door Paquito op 02-12-2003 07:41 ]
Verwijderd
Ik lees vol verbazing de reacties in deze thread. De één nog dommer dan de ander.
Ik begrijp niet wat het probleem is. Metia heeft er een potje van gemaakt. Vervolgens neemt Fiberworld de boel over onder dezelfde voorwaarden. Fiberworld verleent alle medewerking aan ex Metia klanten om tot een oplossing te komen. Natuurlijk moet je een maand opzegtermijn in acht nemen. Fiberworld heeft geen idee wat er bij Metia allemaal gebeurd is, althans niet elke persoonlijke ervaring. Welke klant heeft wel opgezegd en welke niet. Ik kan best begrijpen dat Fiberworld een maand opzegtermijn hanteert. De afsluitkosten zijn inderdaad standaard kosten voor een BBNed aansluiting. Ik geef toe dat dat een beetje raar is maar het is in ieder geval niets iets van Fiberworld.
Conclusie: Er is een ISP die het grandioos verknalt en jullie kiezen vervolgens de verkeerde zondebok om jullie gal te spuugen. En als iemand even echt een onderzoekje van twee minuten was gestart dan had je kunnen zien dat Metia DSL technisch door Fiberworld werd gerealiseerd.
Ik begrijp niet wat het probleem is. Metia heeft er een potje van gemaakt. Vervolgens neemt Fiberworld de boel over onder dezelfde voorwaarden. Fiberworld verleent alle medewerking aan ex Metia klanten om tot een oplossing te komen. Natuurlijk moet je een maand opzegtermijn in acht nemen. Fiberworld heeft geen idee wat er bij Metia allemaal gebeurd is, althans niet elke persoonlijke ervaring. Welke klant heeft wel opgezegd en welke niet. Ik kan best begrijpen dat Fiberworld een maand opzegtermijn hanteert. De afsluitkosten zijn inderdaad standaard kosten voor een BBNed aansluiting. Ik geef toe dat dat een beetje raar is maar het is in ieder geval niets iets van Fiberworld.
Conclusie: Er is een ISP die het grandioos verknalt en jullie kiezen vervolgens de verkeerde zondebok om jullie gal te spuugen. En als iemand even echt een onderzoekje van twee minuten was gestart dan had je kunnen zien dat Metia DSL technisch door Fiberworld werd gerealiseerd.
Ik zou bijna willen zeggen: "Wie is u en waar bemoeit u zich mee". Heb je soms aandelen FIBERWORLD? Indien je namens FIBERWORLD spreekt doe dit dan via een officieel document.Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 09:39:
Hoop Blabla
Ik ben wel benieuwd hoelang LAR&T (WWW.LARENT.NL), het vol gaat houden. Denk je soms van je klanten ook dat de één nog dommer is dan de ander? Je begrijpt het probleem wel, he.
Lees eerst eens alle postings in deze thread, voor je dingen gaat oplepelen die we hier een paar postings terug al gemeld hebben. Dit is een beetje als mosterd na de maaltijd en brengt niets nieuws.
Nog even voor de duidelijkheid. Nooit hebben we een bericht gehad van METIA, dat de afgesloten overeenkomst zal worden overgenomen onder de dezelfde voorwaarden, door FIBERWORLD. Het schrijven van FIBERWORLD is ook niet namens METIA ondertekend. De voorwaarden zoals we die in een overeenkomst met METIA hebben afgesloten blijft gewoon van kracht. Dus ook de mogelijkheid tot ontbinding van de overeenkomst, zie algemene voorwaarden. Nergens wordt gesproken over het betalen van "sloopkosten" bij het beëindigen van de overeenkomst aan METIA, laat staan aan FIBERWORLD.
Overigens, de kreet "FIBERWORLD verleent alle medewerking aan ex-METIA klanten", dat blijkt vooralsnog nergens uit. Aan de opmerking dat METIA DSL, technisch door FIBERWORLD "werd" gerealiseerd hebben we niets en is ook geen aanbeveling.
Noch ik noch iemand anders schildert FIBERWORLD hier als zondebok af. Het besluit om met een andere provider dan METIA/FIBERWORLD in zee te gaan, hebben vele METIA gebruikers al maanden geleden genomen. De "overname" door FIBERWORLD komt dan ook maanden te laat.
[ Voor 43% gewijzigd door NaZGuLL op 02-12-2003 17:28 ]
Verwijderd
Als ik jou was zou ik gewoon ff ademhalen. Ik heb geen aandeel in Fiberworld maar kan gewoon slecht tegen onredelijke mensen. In mijn ogen behoor jij tot die categorie.
Fiberworld heeft alle klanten teruggenomen van Metia. Ik begrijp dat het onmogelijk was om te communiceren met Metia. Dat is nu wel anders. Fiberworld heeft je dus al een dienst bewezen door gewoonweg gehoor te geven aan je vragen. Fiberworld wil je abonnement beëindigen maar dan wel met een maand opzegtermijn. Prima toch! Wat zeur je nou, bij Metia was je dat dit jaar niet meer gelukt. Dat is de tweede dienst die Fiberworld je bewezen heeft. Het gekke is dat jij nu loopt te mekkeren dat het nog steeds niet goed is. Heb je vroeger altijd je zin gekregen ofzo? Metia gaat naar geruchten straks failliet dus wees maar blij dat je daar nu weg bent. Centjes ben je toch al kwijt dus probeer eens een positieve houding aan te nemen tegenover je internet SERVICE provider...
Fiberworld heeft alle klanten teruggenomen van Metia. Ik begrijp dat het onmogelijk was om te communiceren met Metia. Dat is nu wel anders. Fiberworld heeft je dus al een dienst bewezen door gewoonweg gehoor te geven aan je vragen. Fiberworld wil je abonnement beëindigen maar dan wel met een maand opzegtermijn. Prima toch! Wat zeur je nou, bij Metia was je dat dit jaar niet meer gelukt. Dat is de tweede dienst die Fiberworld je bewezen heeft. Het gekke is dat jij nu loopt te mekkeren dat het nog steeds niet goed is. Heb je vroeger altijd je zin gekregen ofzo? Metia gaat naar geruchten straks failliet dus wees maar blij dat je daar nu weg bent. Centjes ben je toch al kwijt dus probeer eens een positieve houding aan te nemen tegenover je internet SERVICE provider...
Noch ik noch iemand anders schildert FIBERWORLD hier als zondebok af. Het besluit om met een andere provider dan METIA/FIBERWORLD in zee te gaan, hebben vele METIA gebruikers al maanden geleden genomen. De "overname" door FIBERWORLD komt dan ook maanden te laat.Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 11:36:
.... onredelijke mensen. In mijn ogen behoor jij tot die categorie.
Als ik onredelijk ben dan is dat gericht tegen METIA, nergens ben ik onredelijk tegenover FIBERWORLD. Dat heeft ook weinig nut omdat ik geen overeenkomst heb met FIBERWORLD.
Ik weet niet hoe je aan deze wijsheid komt. Mijn eerste gesprekken met FIBERWORLDVerwijderd schreef op 02 december 2003 @ 11:36:
Fiberworld wil je abonnement beëindigen maar dan wel met een maand opzegtermijn. Prima toch! Wat zeur je nou...
dateren van 21-11-2003. Gemaild heb ik ze maandag 24-11-2003, ik heb buiten een mededeling dat het mailtje is ontvangen en in behandeling zal worden genomen nog
niets vernomen van FIBERWORLD. Ik heb hier drie dagen na het versturen wel over
terug moeten bellen alvorens ik deze bevestiging kreeg.
[ Voor 38% gewijzigd door NaZGuLL op 02-12-2003 17:29 ]
Datzelfde probleem heb ik dus ook. Fiberworld is tot nu toe een goede provider gebleken die de zaakjes van metia over wilt nemen. En geloof me, er is zeer veel correspondetie van mijn kant uit naar metia gegaan voordat ik via nlhosting fiberworld "technische" ondersteuning van metia door kreeg.NaZGuLL schreef op 02 december 2003 @ 11:50:
[...]
Ik en niemand anders schildert FIBERWORLD als zondebok af. Het besluit om met een andere provider dan METIA/FIBERWORLD in zee te gaan, hebben vele METIA gebruikers al maanden geleden genomen. De "overname" door FIBERWORLD komt dan ook maanden te laat.
Als ik onredelijk ben dan is dat gericht tegen METIA, nergens ben ik onredelijk tegenover FIBERWORLD. Dat heeft ook weinig nut omdat ik geen overeenkomst heb met FIBERWORLD.
Dus naar FIBERWORLD toe, heb ik niks te klagen. Vind het zelfs netjes dat ze de lijnen over willen nemen. Ze doen dit echter wel veeslte laat.. maar goed.
Er wordt nu iest aan het probleem zelf gedaan...
Kleine update:
Ik heb vandaag wat informatie ingewonnen. Ik kan hierover helaas nog geen verdere uitspraken doen. Verdere progressie volgt nog.
Met de heer Larent, die bij voorbaad mensen en/of reacties al 'dom' noemt, heb ik niet zoveel zin om in discussie te gaan. Ik zou u alleen willen adviseren om de letters van het consumentenrecht nog eens goed door te lezen.
Ik heb vandaag wat informatie ingewonnen. Ik kan hierover helaas nog geen verdere uitspraken doen. Verdere progressie volgt nog.
Met de heer Larent, die bij voorbaad mensen en/of reacties al 'dom' noemt, heb ik niet zoveel zin om in discussie te gaan. Ik zou u alleen willen adviseren om de letters van het consumentenrecht nog eens goed door te lezen.
[ Voor 8% gewijzigd door Paquito op 02-12-2003 16:31 ]
Je hebt gelijk, maar het volgende wil ik jullie toch niet onthouden. Wat is de kans dat iemand zich 2 december 2003 om 8:53 aanmeldt bij GoT en vervolgens in onze thread om 9:39 zijn eerste reactie plaatst welke begint met de volgende historische woorden: "Ik lees vol verbazing de reacties in deze thread. De één nog dommer dan de ander."Raven- schreef op 02 december 2003 @ 16:30:
Met de heer Larent, die ....heb ik niet zoveel zin om in discussie te gaan.
Een echte binnenkomer meneer.
Nogmaals wat is de kans dat hij, vanuit Leeuwarden, juist onze thread van de vele duizenden threads waaruit hij kon kiezen, geheel belangenloos, van goed advies voorziet.
[ Voor 9% gewijzigd door NaZGuLL op 04-12-2003 13:13 ]
Ik heb een email gestuurd die ik morgen zal posten. Hierin geeft Fiberworld nogmaals mijn opzegging te willen ontvangen en dat de oude abonnementsprijzen blijven gehanteerd.
Ik had vrij snel antwoord tot 2x toe. Wat mij ook opviel is dat de lijn per 1 dec over zou gaan. Ik hou nu mijn mond tot zeker half januari. Als mijn lijn dan nog blijft werken stuur ik nog 1x alle docu toe en dan wacht ik zeker. Daarna is het free-internet for me.
Het is mijn schuld niet en een aangetekende brief sturen kost € 5,- dus jammer voor hun.
Intussen heb ik nog wel dezelfde netwerk-issues, of het moet aan het modem/router/switch (Etech
) liggen dat mijn connectie om de 15 a 35 uur uitvalt.
Ik had vrij snel antwoord tot 2x toe. Wat mij ook opviel is dat de lijn per 1 dec over zou gaan. Ik hou nu mijn mond tot zeker half januari. Als mijn lijn dan nog blijft werken stuur ik nog 1x alle docu toe en dan wacht ik zeker. Daarna is het free-internet for me.
Het is mijn schuld niet en een aangetekende brief sturen kost € 5,- dus jammer voor hun.
Intussen heb ik nog wel dezelfde netwerk-issues, of het moet aan het modem/router/switch (Etech
Het ligt aan die etech geval... heb ook vanaf het begin een etech ding gehad. dat ding gaf alleen maar problemen. Een paar maanden geleden heb ik een andere router gekocht, en die functioneert tot nu to perfect.. Ik zou zegen probeer eens een andere router. Via bbned website, kun je een lijst vinden van routers die ondersteund worden.Dethroned schreef op 02 december 2003 @ 21:40:
Ik heb een email gestuurd die ik morgen zal posten. Hierin geeft Fiberworld nogmaals mijn opzegging te willen ontvangen en dat de oude abonnementsprijzen blijven gehanteerd.
Intussen heb ik nog wel dezelfde netwerk-issues, of het moet aan het modem/router/switch (Etech) liggen dat mijn connectie om de 15 a 35 uur uitvalt.
Etech geval ligt nu geheel gestript ergens in een kast....
Heb je je E-tech wel eens een firmware update gegeven? Sorry als het er al eens staatDethroned schreef op 02 december 2003 @ 21:40:
Intussen heb ik nog wel dezelfde netwerk-issues, of het moet aan het modem/router/switch (Etech) liggen dat mijn connectie om de 15 a 35 uur uitvalt.
DIt heb ik ook geprobeerd. Met de firmware van bbned, van nlhosting gekregen, maar dat mocht ook niet baten... Daarna heb ik de firmware van e-tech zelf geprobeerd, ook dat gaf problemen. Voor mij was er maar 1 optie, en dat was een nieuwe router.EquiNox schreef op 03 december 2003 @ 11:17:
[...]
Heb je je E-tech wel eens een firmware update gegeven? Sorry als het er al eens staat
Leen eens een router/modem van iemand anders, test daarmee en kijk of dat wel stabiel is... Dan kun je je conclusie trekkenfcs schreef op 04 december 2003 @ 09:42:
[...]
DIt heb ik ook geprobeerd. Met de firmware van bbned, van nlhosting gekregen, maar dat mocht ook niet baten... Daarna heb ik de firmware van e-tech zelf geprobeerd, ook dat gaf problemen. Voor mij was er maar 1 optie, en dat was een nieuwe router.
Verbindingen vallen uit, dat ding word zo heet dat je er een ei op kan koken.
Dit is al het 3e modem dat ik heb.....
Maar goed. heb nog steeds gratis internet dus zal me wat.
Ik kan je vermoedens bevestigen noch ontkennen. Desalnietemin vind ik het wel erg intimiderend zoals dhr Larent zich opstelt.Je hebt gelijk, maar het volgende wil ik jullie toch niet onthouden
Ik heb zelf al 5 modems gehad, ofzo. Bijna alle modems in de adsl serie voor e-tech. Nu heb ik een SMC modem. Alle modems hebben het probleem dat de verbinding exact na 1dag 12hr en zoveel minuten wegvalt. Of het nu aan het netwerk ligt of de modems is voor mij speculeren, want ik weet het niet.
Ik heb een E-tech ISDN modem met 4 poorts switch en nooit soortgelijke
problemen ondervonden. Hij wordt niet bijzonder warm en de verbinding
valt niet weg.
Het modem staat bij mij echter niet 24 uur aan, m.b.v. een tijdklok gaat
het modem tussen 00:30 en 8:30 van het stroom net af. Dus s'ochtens
volgt er steeds opnieuw een ip-adres lease. Misschien dat jullie dit ook
kunnen proberen.
Wat mij verder opvalt is dat de Downstream Rate dan altijd op de bij mij
maximale waarde staat t.w. 7616kbps (interleaved). Houd ik het modem
24 uur per etmaal in de lucht dan zie ik deze waarde langzaam zakken tot
7100kbps. De Upstream Rate blijft altijd stabiel op 512kbps (interleaved)
staan.
Firmware bios 1.03Q, is de laatste die ik erop heb gezet, er is volgens mij
alweer een recentere. Begin dit jaar heb ik zeer regelmatig de nieuw ver-
krijgbare firmware geflashed, zonder problemen. Maar het kan ook fout
gaan. Modem kan dan niet meer worden benaderd, ook niet d.m.v. een
emergency flash aan de hand van het MAC-adres. Enige optie die mij toen
overbleef was het modem ter reparatie aanbieden bij LAPWING. Het
modem was ik daarbij één week kwijt. Dit viel toen nog onder de garantie.
problemen ondervonden. Hij wordt niet bijzonder warm en de verbinding
valt niet weg.
Het modem staat bij mij echter niet 24 uur aan, m.b.v. een tijdklok gaat
het modem tussen 00:30 en 8:30 van het stroom net af. Dus s'ochtens
volgt er steeds opnieuw een ip-adres lease. Misschien dat jullie dit ook
kunnen proberen.
Wat mij verder opvalt is dat de Downstream Rate dan altijd op de bij mij
maximale waarde staat t.w. 7616kbps (interleaved). Houd ik het modem
24 uur per etmaal in de lucht dan zie ik deze waarde langzaam zakken tot
7100kbps. De Upstream Rate blijft altijd stabiel op 512kbps (interleaved)
staan.
Firmware bios 1.03Q, is de laatste die ik erop heb gezet, er is volgens mij
alweer een recentere. Begin dit jaar heb ik zeer regelmatig de nieuw ver-
krijgbare firmware geflashed, zonder problemen. Maar het kan ook fout
gaan. Modem kan dan niet meer worden benaderd, ook niet d.m.v. een
emergency flash aan de hand van het MAC-adres. Enige optie die mij toen
overbleef was het modem ter reparatie aanbieden bij LAPWING. Het
modem was ik daarbij één week kwijt. Dit viel toen nog onder de garantie.
[ Voor 7% gewijzigd door NaZGuLL op 05-12-2003 12:15 ]
................. en nog steeds. Horen we eigenlijk wat te merken dat of gebeurt er eigenlijk niks technisch met de lijnen ivm overgang van Metia naar Fibreworld ?Dethroned schreef op 04 december 2003 @ 12:20:
Verbindingen vallen uit, dat ding word zo heet dat je er een ei op kan koken.
Nou, ik merk hier iig helemaal niks. Ook geen email, telefoontje, oid dat wij nu officieel bij Fiberworld zitten. De facturering van december is ook nog steeds door 'stichting metia' gedaan, dus tja..
Als ik jou was zou ik zo snel mogelijk die laatste afboekingen terug laten storten. Een medewerker van Fiberworld heeft tegen mij gezegd dat de facturering nu zal worden voortgezet door Fiberworld. Om te voorkomen dat er dubbel gefactureerd zal gaan
worden moest ik alle afboekingen van Metia, na de overname door Fiberworld, laten storneren. Gelukkig heb ik dat al gedaan, nu jij nog
(Laat je niet verrassen!)
worden moest ik alle afboekingen van Metia, na de overname door Fiberworld, laten storneren. Gelukkig heb ik dat al gedaan, nu jij nog
Verwijderd
ik heb vandaag een brief ontvangen van MJ Internet B.V. en het blijkt dat Paul via hun ook aardig wat lijnen heeft aangesloten.
in de brief staat dat Metia hun betalingsverplichting aan MJ Internet B.V. niet voldoet en dat MJ Internet de diensten van METIA gaat staken.
Wel bieden ze de mogelijk om kosteloos(lees administratief) over te stappen naar MJ Internet aangezien de adsl lijnen toch al via hun lopen.
ik weet niet wat die paul allemaal aan het doen is maar het gaat niet goed iig....
Ik weet zeker dat ik over ga naar MJ Internet B.V.
in de brief staat dat Metia hun betalingsverplichting aan MJ Internet B.V. niet voldoet en dat MJ Internet de diensten van METIA gaat staken.
Wel bieden ze de mogelijk om kosteloos(lees administratief) over te stappen naar MJ Internet aangezien de adsl lijnen toch al via hun lopen.
ik weet niet wat die paul allemaal aan het doen is maar het gaat niet goed iig....
Ik weet zeker dat ik over ga naar MJ Internet B.V.
Net even een storing van zo'n 4 uur achter de kiezen. Glasvezel reparaties door
BBNed uitgevoerd.
BBNed uitgevoerd.
Nadat ze hem stuk hadden gemaakt...NaZGuLL schreef op 11 december 2003 @ 13:38:
Net even een storing van zo'n 4 uur achter de kiezen. Glasvezel reparaties door
BBNed uitgevoerd.