If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
dus dan komt basic nog op 45 eurox2= 90 + 10% = 99 gulden
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
dan heb je wel een 2x zo snelle uploadOp woensdag 14 november 2001 19:01 schreef chucky666 het volgende:
het is wel in euro's he
dus dan komt basic nog op 45 eurox2= 90 + 10% = 99 gulden
Maar als je kijkt naar dat Premium abbo... 65 Euro (145 gulden) voor 2 mbit down en 512 kbit up...
Mxstream fast is toch f 175 voor 1 mbit down en 256 kbit up? Metia is dus zowel up- als downstream 2x zo snel en 30 piek goedkoper!
Verwijderd
150 Euro eenmalig (hoe moet je dan het wereld wijde web op??
Doe-het-zelf (inclusief DSL modem en benodigde kabels)
300 Euro eenmalig (wel een beetje aan de dure kant een aanbieding zou handig zijn)
Yessss dat kunnen we nog wel rooien in de maand
kan Mxstream nog een puntje aan zuigen !
Verwijderd
Verwijderd
Dat is nog maar de vraag...
Kijk naar andere (leuke) initiatieven die aan hun populariteit
ten onder (zijn) (ge)gaan...!
Wat dacht je van mensen die al een DSL modem hebben? Ik heb bijvoorbeeld nu Mxstream en heb dus al een Alcatel modem. Het modem is mijn eigendom dus kan ik hetzelfde modem gebruiken als ik overstap op een andere provider.Op donderdag 15 november 2001 00:14 schreef zakaria1977 het volgende:
Doe-het-zelf (zonder modem)
150 Euro eenmalig (hoe moet je dan het wereld wijde web op??)
"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko
Maar ja..dan is er ook vast wat meer info bekend ivm LineSharing etc.... want echt veel info geven ze niet op hun website!
Maar 65 Euro voor 2 Mbit/s down en 512 kbit/s up is inderdaad errug lekker!!!
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
Ik kan iig afwachten wat de reacties zijn van mensen die het dan hebben tegen die tijd. Hoe strict ze de FUP hanteren, uitval etc.
The whole is always greater than the sum of it's parts.
als je postcode check doet staat als het goed is dat linesharing er al isOp donderdag 15 november 2001 14:29 schreef TheVisionMaster het volgende:
Maar ja..dan is er ook vast wat meer info bekend ivm LineSharing etc.... want echt veel info geven ze niet op hun website!
bij mij wel
maar ik zit ook nog aan mxstream vast tot juli
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
als ze nog bestaan medio sept 2002 neem ik Metia sdsl
damn.. vandaag ook nog @home opgebeld zo van eh hey wanneer gaan jullie die upstream eens opkrikken
euh nee meneer we blijven de komende jaren (tot 2100 ofzow)
nog op 128kbit..
Ik ben erg blij te zien dat er over ons nieuwe product wordt gesproken. Per e-mail heb ik voor een aantal mensen al een aantal vragen beantwoord. Ik zal proberen dit weekend een FAQ op de website te zetten zodat er meer duidelijkheid is over MetiaDSL.
Met vriendelijke groeten,
Paul van Eijden
Hallo Paul, welkom op GoT!Op vrijdag 16 november 2001 02:45 schreef pve het volgende:
Hallo iedereen,
Ik ben erg blij te zien dat er over ons nieuwe product wordt gesproken. Per e-mail heb ik voor een aantal mensen al een aantal vragen beantwoord. Ik zal proberen dit weekend een FAQ op de website te zetten zodat er meer duidelijkheid is over MetiaDSL.
Paul van Eijden
Misschien kan je de volgende vraagjes beantwoorden?
- Is linesharing mogelijk?
- Is de ADSL dienst ook mogelijk in combinatie met een ISDN lijn?
alvast bedankt!
Linesharing is alleen mogelijk als dit is aangegeven wanneer je een postcode check doet, er staat dan het volgende:- Is linesharing mogelijk?
- Is de ADSL dienst ook mogelijk in combinatie met een ISDN lijn?
U kunt desgewenst op dezelfde lijn, als deze analoog is, ook de spraakdiensten van KPN Telecom behouden.
In alle andere gevallen (dus ook met een ISDN lijn) moet er een lijn bijgelegd worden, dit is echter veel minder duur als een extra KPN lijn erbij.
Bovenstaande vragen zal ik proberen wat uitgebreider uit te werken in de FAQ.
Alleen de aansluitingskosten zijn minder.
En, op hoeveel gig ligt de 'fair use policy'?
5, 10, 15, 20, 25, 30, 35, 40 , 45 , 50 gig per maand?
ik zeg maar wat
TrueServer is een van onze leveranciers waar wij onder meer mee samenwerken bij het aanbieden van MetiaDSL.
Verwijderd
Ik weet niet precies of ik het goed geformuleerd heb maar ik denk dat je het wel begrijpt
Carni
Van overboeking zoals andere providers dit toepassen is op dit moment nog geen sprake, maar hier kan in de toekomst verandering in komen. Mocht dit zo zijn dan worden de abonnees hier ruim van tevoren op de hoogte gesteld. Voorlopig wordt vrij ruim bandbreedte ingekocht.Weet je al hoe het zit met "overboeking" op het netwerk ??
Verwijderd
Das mooiOp zaterdag 17 november 2001 18:15 schreef pve het volgende:
[..]
Voorlopig wordt vrij ruim bandbreedte ingekocht.
Verwijderd
Ben maar een klein beetje nieuwsschierig
Verwijderd
En op hoeveel gig ligt die?
Das wel handig om te weten namelijk, en ik kan het nergens op die page vinden
Verwijderd
dit maakt het niet eens zoveel goedkoper dan andere aanbieders, zeker als je kijkt naar het feit dat er nog geen aanbieding is.....
no offence verder PvE v M
Hm ja, dat zie ik nu pas...Op zondag 18 november 2001 02:16 schreef PvH het volgende:
Alle prijzen zijn exclusief BTW.
Binnen welke grenzen zit de FUP.
Mogen er servers/peer to peer gedraaid worden.
Welke ADSL modems kunnen er gebruikt worden.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -
Dit weekend zal ik opnieuw een poging wagen de meestgestelde vragen (en antwoorden) online te zetten.
de reactie was wel snel!Op vrijdag 30 november 2001 14:58 schreef pve het volgende:
Sorry mensen maar door problemen bij het regelen van de HCC dagen en direct er achteraan de Internet in Business beurs is de FAQ voor MetiaDSL er een beetje bij ingeschoten.
Dit weekend zal ik opnieuw een poging wagen de meestgestelde vragen (en antwoorden) online te zetten.
Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets
Wij hopen jullie dan alsnog als abonnee te mogen verwelkomen of misschien al eerder als klant van een van onze hosting producten.
Paul van Eijden
Ik was al opzoek naar een andere ADSL provider ipv MXstream.... (heb et nu precies een jaar)
En ik kan echt nie tot Feb. 2002 zonder internet
Dan maar geen Metia
4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1
• hebben mensen al ervaring met MetiaDSL
* Klovan heeft nl best wel zin in een downstream van 2Mbit
Verwijderd
Inderdaad nog geen Faq, moet paul alles zelf doen ofzo ?Op maandag 28 januari 2002 16:54 schreef Klovan het volgende:
• en hoe staat het nu met MetiaDSL, Paul van Eijden heeft nog geen FAQ gemaakt.
• hebben mensen al ervaring met MetiaDSL
* Klovan heeft nl best wel zin in een downstream van 2Mbitwant dat chello is nu echt brak
Verwijderd
of gebruik de search kom je een heel eind mee succes
chello is geen Mxtream hoor, maar heb nu al bijna 2 jaar chello, dus dat opzeggen zal wel geen probleem zijnOp maandag 28 januari 2002 17:06 schreef dedoder het volgende:
je kan gewoon je mxstream nu al opzeggen want dat recht heb je gewoon kpn verhoogd de prijzen dus kan jij onder je contract uit van een jaar maar hou er rekening mee dat sommige mensen hun mxstrean hadden opzegd per een .... datum dat hij gelijk werd afgesloten maar je kan er in principe er nu al vanaf hoor kijk maar eens op mxstream.nl
De FAQ staat inmiddels online op www.metiadsl.nl/faq.html en mochten er nog meer vragen zijn dan hoor ik dat graag!Op maandag 28 januari 2002 16:54 schreef Klovan het volgende:
• en hoe staat het nu met MetiaDSL, Paul van Eijden heeft nog geen FAQ gemaakt.
alles mooi en aardig maar ik wilde per 1 februari afgesloten worden.... zie het resultaat....Op maandag 28 januari 2002 17:06 schreef dedoder het volgende:
je kan gewoon je mxstream nu al opzeggen want dat recht heb je gewoon kpn verhoogd de prijzen dus kan jij onder je contract uit van een jaar maar hou er rekening mee dat sommige mensen hun mxstrean hadden opzegd per een .... datum dat hij gelijk werd afgesloten maar je kan er in principe er nu al vanaf hoor kijk maar eens op mxstream.nl
Ze hebben me nog niet afgesloten
Mijn kabelabbo loopt per 1 april af.
Ik heb in December. En afgelopenmaant opnieuw... Metia aangevraagd (formulier ingevuld) en niets per post ontvangen.
Ik heb gebeld of ze het alsnog op wilden sturen..... Wederom niets ontvangen.
Nu hoor ik van een vriend dat Metia wat problemen heeft met de financiering van het net......
Damn!! Wat nu. Welke provider op korte termijn? What 2 do...
Van een probleem met de financiering is geen sprake, we hebben alleen meer aanvragen ontvangen dan waar we op hadden gerekend. Hierdoor versturen we vertraagd de contracten de deur uit op volgorde van binnenkomst. Dit om geen verdere problemen te krijgen zoals met MX-Stream.Op maandag 18 februari 2002 22:06 schreef Kirpeknots het volgende:
Nu hoor ik van een vriend dat Metia wat problemen heeft met de financiering van het net......
Voor alle mensen die een contract aangevraagd hebben via onze website: excuses voor de vertraging. We doen ons best om alsnog zo snel mogelijk alle contracten de deur uit te doen.
Paul van Eijden
Metia
thx voor je antwoord in ieder geval.
Per 1 april is mijn kabelaansluiting hier beeindigd (cable4u). Yeahhh! Ik heb dus niet de luxe om nog lang op mijn abbo te wachten.
Ik heb zonet een Cistron Broadband Maxx (7800/512) aangevraagd.
Dat roeleerd pas!!!
Verwijderd
Als iemand al een mailtje van Metia heeft gehad omtrend deze kwestie
Of als meneer Metia himself het hier wil posten...graag!!
Ander moet ik toch voor Luna gaan.
BTW Luna heeft als Fair Use Policy: Gemiddelde verbruik per gebruiker maal 2 (maar is dat hoog of laag
Verwijderd
Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.Op woensdag 20 februari 2002 12:15 schreef Coppermine het volgende:
Maar hoe zit het nou met die Fair Use Policy?
Als iemand al een mailtje van Metia heeft gehad omtrend deze kwestie...post hem hier dan!
Of als meneer Metia himself het hier wil posten...graag!!
Ander moet ik toch voor Luna gaan.
BTW Luna heeft als Fair Use Policy: Gemiddelde verbruik per gebruiker maal 2 (maar is dat hoog of laag)
alle tweakers naar luna en ze zitten met een FUP van 100 GIG in de maand.
me 2Op zaterdag 23 februari 2002 15:02 schreef zakaria77 het volgende:
hmmm ik vraag me af of er al mensen aangesloten zijn... en zo ja of die dan hun ervaringen met ons willen delen..;)
Overgins...metia gaat via TRUESERVER.
Hetzelfde als Tweakdsl en Truedsl dus
De prijzen zijn ook ongeveer gelijk.
(Bij metia is het EX. btw ! )
Verwijderd
Tis echt zo, ik heb wel 2 keer opnieuw gevraagd om te kijken of het klopt!Op zaterdag 23 februari 2002 15:17 schreef jadjong het volgende:
Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.
alle tweakers naar luna en ze zitten met een FUP van 100 GIG in de maand.
Dus alle mensen die nog twijfelen voor hun ADSL, ga naar Luna!!!, het is een van de goedkoopste per maand (aansluitkosten zijn wel hoog)
Verwijderd
Bij het ADSL GO pakket ondersteunen wij de volgende snelheden.Op zaterdag 23 februari 2002 18:24 schreef Coppermine het volgende:
[..]
Tis echt zo, ik heb wel 2 keer opnieuw gevraagd om te kijken of het klopt!
Dus alle mensen die nog twijfelen voor hun ADSL, ga naar Luna!!!, het is een van de goedkoopste per maand (aansluitkosten zijn wel hoog)
ADSL GO account Maandelijks* Eenmalig*
512/256 Kbp/s € 50,00 € 299
1024/512 Kbp/s € 69,00 € 299
2048/512 Kbp/s € 82,00 € 299
8192/512 Kbp/s € 95,00 € 299
* - Alle prijzen zijn inclusief BTW. exclusief modem.
Keuze uit de onderstaande modems:
Copperjet 810 Ethernet modem € 232,00
Copperjet 800 USB modem € 154,00
Kijk om dit te nemen ben ik dus al 531 € kwijt, i.c.m. met die ethernet modem =1170 gulden.
Ik heb echt geen 1170 gulden voor dat adsl over om alleen maar aan te sluiten..
Dan ben je bij andere aanbieders nog goedkoper uit, uiteindelijk.
Verwijderd
Bovendien weer je van Cistron dat je een kwalitiets provider hebt
Van Luna weet ik dat zo net nog niet. Ze hebben zich nog niet bewezen namelijk
En dan blijkt het een bejaarden provider te zijn die gemiddeld 1 gig in de maand overhalen.Op zaterdag 23 februari 2002 18:24 schreef Coppermine het volgende:
[..]
Tis echt zo, ik heb wel 2 keer opnieuw gevraagd om te kijken of het klopt!
Verwijderd
Verwijderd
Maar ja, dat is natuurlijk ook een beetje achteraf gelul.
Verwijderd
moet je nou perse een telefoonnummer via kpn hebben
Ik ga zelf oook over stappen op metia van Zonnet plus. Ik moet alleen wachten op isdn linesharing.
klik hier voor de FAQ
Mag ik een eigen server draaien?
Dat is toegestaan voor hobby of test doeleinden. Het is absoluut niet toegestaan om voor commercieele doeleinden of anderszijds voor Metia concurrerende activiteiten een server of service te starten.
aleen over de FUP staat er nog niks over inMag ik meerdere computers aansluiten?
Dat is niet alleen toegestaan, wij leveren zelfs wanneer u dat wenst een 4- poorts switch/router/firewall met 4 netwerkkaarten zodat u moeiteloos meerdere computers kunt aansluiten.
Why is that als ik vragen mag? Bevalt Zonnet plus niet? Of heb je gewoon meer snelheid nodig?Ik ga zelf oook over stappen op metia van Zonnet plus. Ik moet alleen wachten op isdn linesharing.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
De enige zaken die bagger zijn:
Mailserver
Helpdesk
En vooral die helpdesk heb ik me een aantal keren flink aan geergerd.
The devil is in the details.
"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko
Het si alleen de vraag of hij werkelijk gecapped is op 2Mbit of dat ie gewoon 7.8mbit is, en dat er minimaal 2mbit gegarandeerd wordt....Op vrijdag 01 maart 2002 13:17 schreef -]MaRc0[- het volgende:
Mensen gaan nu het Premium pakket van Metia bestellen, omdat die maar 65 euro is maar als er nog BTW bijkomt wordt het dus 77 euro en dat is 170,- en dus niet goedkoper als Mxstream (alleen wel sneller)
* Xandrios heeft ze gemaild, maar evenals de vorige keer zal dit welweer een aantal weken gaan duren.....
dat wil ik wel es zien een switch met 4 netwerkkaartenOp donderdag 28 februari 2002 20:17 schreef Klovan het volgende:
gelukkig hebben ze nu op metia ook een FAQ staan
klik hier voor de FAQ
Dat is niet alleen toegestaan, wij leveren zelfs wanneer u dat wenst een 4- poorts switch/router/firewall met 4 netwerkkaarten zodat u moeiteloos meerdere computers kunt aansluiten.
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
Daar heb ik het niet over, ik heb het over mensen die het bestellen voor de lage prijs bedrogen uitkomen.Op vrijdag 01 maart 2002 13:57 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
Het si alleen de vraag of hij werkelijk gecapped is op 2Mbit of dat ie gewoon 7.8mbit is, en dat er minimaal 2mbit gegarandeerd wordt....
* Hahn heeft ze gemaild, maar evenals de vorige keer zal dit welweer een aantal weken gaan duren.....
nee, als het wel dus het 7.8mbit pakket is (maar tot 2mbit gegarandeerd) dan zijn ze WEL goedkoopOp vrijdag 01 maart 2002 14:38 schreef -]MaRc0[- het volgende:
[..]
Daar heb ik het niet over, ik heb het over mensen die het bestellen voor de lage prijs bedrogen uitkomen.
check eweka, cistron etc maar eens voor 8mbit abbo's
Er staat 2 mbit en het is 10 euro duurder dan 1 mbit dus je weet natuurlijk al lang dat het geen 8 mbit is.Op vrijdag 01 maart 2002 14:39 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
nee, als het wel dus het 7.8mbit pakket is (maar tot 2mbit gegarandeerd) dan zijn ze WEL goedkoop
check eweka, cistron etc maar eens voor 8mbit abbo's
't ZOU kunnen, dus daarom heb ik ze gemaildOp vrijdag 01 maart 2002 18:24 schreef -]MaRc0[- het volgende:
[..]
Er staat 2 mbit en het is 10 euro duurder dan 1 mbit dus je weet natuurlijk al lang dat het geen 8 mbit is.
(en aangezien bijna alle providers hun duurste pakket automatisch 8mbit maken, is er bestwel een kans)
'k snap niet waarom je daar een probleem van maakt
Waarom zouden ze een snelheid neer zetten die te langzaam isOp vrijdag 01 maart 2002 18:36 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
't ZOU kunnen, dus daarom heb ik ze gemaild
(en aangezien bijna alle providers hun duurste pakket automatisch 8mbit maken, is er bestwel een kans)
'k snap niet waarom je daar een probleem van maakt
En denk je nou echt dat je voor 145,- (gulden ja) met 1 mb kan downloaden terwijl dat bij andere minimaal 200,- kost
dat zeg ik ook niet !Op zaterdag 02 maart 2002 10:44 schreef -]MaRc0[- het volgende:
En je moet niet zeggen: die hebben dat ook dus deze zal het ook wel hebben
ik zeg dat het ZOU KUNNEN.
nouja, lekker boeie dit
gewoon de prijzen op de site + BTWOp woensdag 06 maart 2002 15:16 schreef -]MaRc0[- het volgende:
^KICK^
Heeft niemand Metia zodat ik de echte prijzen weet
btw is 19%, dus als je het bedrag keer 1.19 doet, heb je het preciese bedrag
Maar natuurlijk:Op zaterdag 02 maart 2002 12:11 schreef -]MaRc0[- het volgende:
Kan meer Paul van Eijden misschien de prijzen inclusief BTW posten? zodat we weten hoeveel het ons echt gaat kosten.
Bij voorbaat dank
MetiaDSL incl. BTW (en excl. BTW):
Basic € 53,55 (€ 45,00)
Plus € 65,45 (€ 55,00)
Premium € 77,35 (€ 65,00)
TweakDSL zijn nog geen prijzen van bekend volgens mij, TrueDSL is ook excl. BTW en een tikkeltje duurder dan MetiaDSL. Het klopt dat we voor het DSL aanbod samenwerken met TrueServer.Op zaterdag 23 februari 2002 16:14 schreef Cutebritney het volgende:
Overgins...metia gaat via TRUESERVER.
Hetzelfde als Tweakdsl en Truedsl dus
De prijzen zijn ook ongeveer gelijk.
(Bij metia is het EX. btw ! )
We lopen een beetje achter met de verwerking van alle e-mails die we hebben gekregen, vandaar dat ik het hier ook maar even post:Op vrijdag 01 maart 2002 13:57 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
Het si alleen de vraag of hij werkelijk gecapped is op 2Mbit of dat ie gewoon 7.8mbit is, en dat er minimaal 2mbit gegarandeerd wordt....
* pve heeft ze gemaild, maar evenals de vorige keer zal dit welweer een aantal weken gaan duren.....
Onze Premium abonnementen zijn niet gelimiteerd op 2 mbit maar de lijn staat helemaal open. Dat betekend dat snelheden tot 8 mbit mogelijk zijn afhankelijk van de conditie en lengte van de lijn tot aan de wijkcentrale. Garanderen doen we echter maar tot 2 mbit.
kijk, dit is mooi!Op vrijdag 08 maart 2002 20:31 schreef pve het volgende:
[..]
We lopen een beetje achter met de verwerking van alle e-mails die we hebben gekregen, vandaar dat ik het hier ook maar even post:
Onze Premium abonnementen zijn niet gelimiteerd op 2 mbit maar de lijn staat helemaal open. Dat betekend dat snelheden tot 8 mbit mogelijk zijn afhankelijk van de conditie en lengte van de lijn tot aan de wijkcentrale. Garanderen doen we echter maar tot 2 mbit.
dan had ik dus toch gelijk -]MaRc0[- !
Op vrijdag 01 maart 2002 18:24 schreef -]MaRc0[- het volgende:
[..]
Er staat 2 mbit en het is 10 euro duurder dan 1 mbit dus je weet natuurlijk al lang dat het geen 8 mbit is.
Een telefoonnummer van KPN is inderdaad verplicht. Anders kan KPN zelf de lijn niet vinden om hem over te zetten naar MetiaDSL (of linesharing aan te zetten). Wij verwachten pas tegen het eind van het jaar de mogelijkheid om 'blanco' te beginnen oftewel zonder KPN telefoonnummer.Op zondag 24 februari 2002 18:13 schreef zakaria77 het volgende:
ik vraag me het volgende af:
moet je nou perse een telefoonnummer via kpn hebbenom aangesloten te worden op metia?? ik heb nu zonnet plus en alles is door hen geregeld en heb ik alleen een lijn voor internet dus hoe zit het hier eigenlijk mee...
kunt u me mischien ook vertellen, hoe streng de FUP is?Op vrijdag 08 maart 2002 20:27 schreef pve het volgende:
[..]
TweakDSL zijn nog geen prijzen van bekend volgens mij, TrueDSL is ook excl. BTW en een tikkeltje duurder dan MetiaDSL. Het klopt dat we voor het DSL aanbod samenwerken met TrueServer.
Moet ik rekenen op 20GB/maand of kan ik wel uitgaan van "richting de 50GB"
En betaald (net zoals eweka dat doet) Metia toevallig een analoge lijn voor je als er geen lineshraing beschikbaar is ? (of mischien alleen met het duurste pakket ofzo ? )
Ik ben inderdaad "de meneer van Metia". Dat het Premium abonnement tot 8 mbit kan pieken zullen we binnenkort ook op onze website vermelden, we willen eerst onze achterstand inlopen met het aansluiten van klanten.Op vrijdag 08 maart 2002 20:42 schreef luckyjan het volgende:
Hmmmz ik hoop voor je dat dit inderdaad de meneer van metia isBeetje slechte marketing als je 2048 neerzet terwijl het wel eens een stuk hoger kan zijn
lijkt me toch logisch dat je 2-8 neerzet waarbij 2 gegarandeerd is!!!! scheelt weer een paar duizend klanten dacht ik zo
Dit om te voorkomen dat het echt storm gaat lopen.
Ik begin 't te geloven ook nog, klinkt niet gek 77 euro per maandOp vrijdag 08 maart 2002 20:51 schreef pve het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad "de meneer van Metia". Dat het Premium abonnement tot 8 mbit kan pieken zullen we binnenkort ook op onze website vermelden, we willen eerst onze achterstand inlopen met het aansluiten van klanten.
Dit om te voorkomen dat het echt storm gaat lopen.
Ik zou zeggen kijk eens op onze website waar je het volgende ziet staan:Op vrijdag 08 maart 2002 20:47 schreef luckyjan het volgende:
Verder wil je natuurlijk ook weten met hoeveel mb metia zelf op het internet zitAls ze maar 2mb hoeven te garanderen hoeven ze er ook niet voor te zorgen dat jij 8 haalt ook al zit je 10 meter van de centrale.
100 Mbit op Level3
100 Mbit op Ebone
100 Mbit op Telia
100 Mbit op AboveNet
1 Gbit op AMS-IX
Dat zit dus wel goed!
dat ligt er natuurlijk aan hoeveel users u gaat aansluitenOp vrijdag 08 maart 2002 20:54 schreef pve het volgende:
[..]
Ik zou zeggen kijk eens op onze website waar je het volgende ziet staan:
100 Mbit op Level3
100 Mbit op Ebone
100 Mbit op Telia
100 Mbit op AboveNet
1 Gbit op AMS-IX
Dat zit dus wel goed!
Watvoor overboeking wordt er gebruikt voor KPNCENTRALE <--> BACKBONE ?
[edit]
ik heb mail, ff lezen
[edit2]
thnx pve voor uw snelle reactie
Op vrijdag 08 maart 2002 20:57 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
dat ligt er natuurlijk aan hoeveel users u gaat aansluiten
[edit]
ik heb mail, ff lezen
Dat is absoluut waar!Op vrijdag 08 maart 2002 20:57 schreef Cutebritney het volgende:
dat ligt er natuurlijk aan hoeveel users u gaat aansluiten
De overboeking is die van alle bbned providers: 1 op 25. Van onze SDSL diensten is het 1 op 10.
Nu alleen nog de FUP paul en dan ben je van ons afOp vrijdag 08 maart 2002 21:01 schreef pve het volgende:
[..]
Dat is absoluut waar!
De overboeking is die van alle bbned providers: 1 op 25. Van onze SDSL diensten is het 1 op 10.
Op vrijdag 08 maart 2002 21:07 schreef luckyjan het volgende:
[..]
Nu alleen nog de FUP paul en dan ben je van ons af
'k ben eigenlijk wel zeer geneigd om me meteen aan te melden hier bij metiaBij onze FUP zit (nog) geen limiet qua aantal GBs. Echter deze limiet zal na (ongeveer!) een half jaar wel ingevoerd worden op basis van het totale gebruik van alle gebruikers. Welke rekenmethode we gaan hanteren is nog niet bekend.
Maar ook ik zit een klein beetje met de FUP. Omdat het dus blijkbaar nog zal gaan veranderen...
En dan is er dus de kans dat ik straks met een FUP zit, welke (voor mij) te laag is, maar dat ik nogwel vastzit aan een contract van 6 maanden...
(ik download niet veel, maar mischien wel meer als gemiddeld. Momenteel zit ik op een MAX van 20GB/maand met @home, maar als ik 512 upload heb, zal dat wel wat stijgen door uploads...(simpele webserver e.d.))
Overgins schrijft u dat "indien u uw bestaande lijn overzet naar MetiaDSL zonder linesharing bent u wel van uw KPN abonnee kosten af".
Dus dit zou betekenen dat als ik de lijn die er momenteel ligt omzet naar "metia-lijn", en een nieuwe aanvraag, ik dus eigenlijk niet betaal voor de "metia-lijn" ?