The last update from OME 8500 to RETAIL 8500 BIOS flashing:
Quote van mijn posting op Rage3D:
Please wait everybody... Sherlock has emailed me because he possibly found a way to flashing the RADEON 8500 cards, but it seems till now that the cards are getting ****ing up after this....
Let's get relaxed, and we are working on it to get it done! I thnik we're on the right track now.
step 1) get a good bios - done (we hope)
step 2) get a flashprogram that work with the buildin ATI R200 core
step 3) get flashing - still now succes. but something is happening here!
END Quote:
Ja, jullie lezen het goed! Wij twee hebben een flashtool gevonden dat schijnbaar wel de buildin Flashprom van de R200 core kent! We kunnen hiermee een goede dump maken van de BIOS.
Helaas zijn de gemaakte dumpbiossen met het programmaatje van NVidea toch niet correct gebleken, de checksums schijnen niet te kloppen?!
Flashen echter werkt nog niet goed. Sherlock heeft zijn kaart verkloot,

maar waarschijnlijk gaan we hem wel weer werkend krijgen. Dit flashprogrammatje bezit nl. veel opties die goed ingesteld moeten worden, maar schijnbaar staat de ROM locked. Deze lock moet er eerst af voordat we verder kunnen gaan!
Waar we wel achter zijn gekomen is dat er schijnbaar toch verschillende BIOSSEN rondwaren op de RADEON 8500 kaartenm. niet alleen retail en OEM versies, maar ook verschillende voor NTSC en PAL!!!!

Nu zal dit waarschijnlijk geen problemen geven, immers je kan in de ATI settings primary display output van NTSC naar PAL zetten, maar zeker weten doen wij dit niet. Het flashtooltje spreekt bij mijn OEM 8500 rom over PAL settings en bij Sherlock (uit de US) NTSC settings. De roms zijn ook een beetje verschillend...
Nu zoeken we dus nog een Europeaan (lees Tweaker

) met een RETAIL kaart en die ons wil helpen met een nieuwe RETAIL PAL bios te maken. Wij hebben er waarschijnlijk al een uit de US zo gek gekregen.
Echter aangezien dit flashtooltje niet foolproof is, willen we zekerheid hebben dat het niet zomaar gaat zwermen op het NET. We willen geen problemen, en mocht het misgaan, dan kunnen we altijd nog de kaart terugbrengen naar ATI, zonder lastige vragen te krijgen.
Dus als iemand wil helpen met een retailBIOS, geef dan een mailtje naar j_hoek@wish.net. We zullen dit zeer vertrouwelijk behandelen!