Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl
Verwijderd
tb900? hmz, ik heb me destijds helemaal gek getweaked op m'n tb 800, heel inconsequent, eerst haalde ik een FSB van 155, nu moet ik boven de 140 niet proberen (gister daarom winxp reinstalled) Draai uiteindelijk slechts 180Mhz boven spec, das toch vrij weinig grmbl.
Verwijderd
LOL ghighi, die bios was ik aan het flashen, maar dat ging dus niet lekkerOp woensdag 14 november 2001 18:49 schreef Peewee_Herman het volgende:
[..]
Misschien weet iemand hier hoe ik een bios dump kan maken? Maak ik voor jou een retail bios (183/ 183)

Ik ga nu ff die oude weer terug joekelen, kijken wat ie doet...
Operating System Microsoft Windows 2000
DirectX Version 8.00
Mobo Manufacturer
Mobo Model 8363-686A
CPU AMD Athlon(tm) Processor 983 Mhz
FSB 109 MHz
3D Accelerator RADEON 8500/RADEON 8500LE
Graphics Chipset ATI Radeon 8500
Driver Version 5.13.01.3286
Video Memory 64 MB
Resolution 1024x768 32bit
Texture Format Compressed
FSAA Disabled
Z-Buffer Depth 24bit
Frame Buffer Double
Rendering Pipeline D3D Pure Hardware T&L
3DMark Result 5587 3D marks
Game 1 Car Chase - Low Detail 77.2 FPS
Game 1 Car Chase - High Detail 24.0 FPS
Game 2 Dragothic - Low Detail 118.0 FPS
Game 2 Dragothic - High Detail 62.5 FPS
Game 3 Lobby - Low Detail 77.3 FPS
Game 3 Lobby - High Detail 32.2 FPS
Game 4 Nature 24.0 FPS
Fill Rate (Single-Texturing) 784.7 MTexels/s
Fill Rate (Multi-Texturing) 1644.1 MTexels/s
High Polygon Count (1 light) 25.9 MTriangles/s
High Polygon Count (8 lights) 8.9 MTriangles/s
Environment Bump Mapping 95.3 FPS
DOT3 Bump Mapping 87.2 FPS
Vertex Shader Speed 82.4 FPS
Pixel Shader Speed 70.8 FPS
Point Sprite Speed 25.4 MSprites/s
Published No
update:
CPU AMD Athlon(tm) Processor 1001 Mhz
FSB 111 MHz
3DMark Result 5682 3D marks
ik heb ff heel snel een vraagje, zonde om een nieuw topic te beginnen.
ik ben bezig met maken van dual winXP/98se. win98 heb ik nu schoon er op gezet, nou wil ik winXP op me D(NTFS) HD's als 2th boot zetten.
is het nou "New Instalation" of "Upgrade" ?
ik denk new-instalation en dat ik later aan geef om winXP op de tweede HD's te instaleren. right?
Troost je in de gedachte dat men over 6 maanden zal zitten te kankeren op de nieuwe van NVIDIA die dan ongetwijfeld brakke drivers zal hebben, en dan zal iedereen dus voor de Radeon 8500 gaan, die dan een stuk sneller zal zijn dan de Ti500.Op woensdag 14 november 2001 14:06 schreef The_PyroPath het volgende:
Ik vind het toch een interressant gegeven dat mensen een GF3 6 maanden de tijd geven om alles op orde te krijgen en een Radeon 8500 moet dat maar ff binnen 2 maanden fixen anders is het troep![]()
![]()
![]()
"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs
Dan moet * edward2 dus duidelijk de originele drivers gebruikenOp woensdag 14 november 2001 00:34 schreef edward2 het volgende:
Òp rage3d staan mirrors op het forum, ik ben niet meer zo enthousiast meer, beeldkwaliteit on 3DMark2001 is flink achteruitgegaan, [.....]
Ik kan me voor ATi wel voorstellen dat ze dit doen. Ze hebben het zelf al aangegeven: ze worden gewoon vooral afgerekend op performance. Dat is een feit.
Als jij bij ATi zou werken, zou je het leuk vinden om op alle review sites te lezen hoe je product onderuit gehaald wordt? Ik kan me het wel voorstellen dat ze proberen dit met quick hacks aan de driver op te lossen. Ik keur het niet goed maar de wereld is niet zo'n ideale plaats waar iedereen altijd eerlijk is. En ik hoop dat ze ondertussen wel werken aan de drivers, zodat ze de quick hacks in de toekomst niet meer nodig hebben.
Eigenlijk is het beste 2 drivers uit de brengen: een "Pro" driver en een "Hardcore Gamer Edition" driver. De eerste doet geen concessies aan kwaliteit terwijl de laatste optimaliseert voor framerate. En dan is het de bedoeling dat reviewers de tweede gebruiken..
Dat lijkt mij een mooie oplossing voor het probleem waar ATi inzit.
"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs
feit: Q3 is grafish nu weer normaal
Over het algemeen zijn alle spellen sneller geworden, verschil met ti500 is met uitzondering van UT minimaal (lage UT score schijnt ook alleen in windows xp en open gl te zijn, alle andere combos schijnen okay te zijn)
Smoothvision wekrt gewoon goed (en kennelijk kwalitatief mooier dan de gf3 met wel een grotere fps hit)
Voor zover ik gezien heb zijn vrijwel alle problemen met spellen opgelost
dan vraag ik me dus af wat het uitmaakt dat de beeldkwaliteit in 3d mark wat lager is, kan me niet voorstellen dat het opzettelijk is, ook nvidia heeft drivers gehad waar de graphics in een benchmark programma plotseling anders was.
www.simsport-racing.com
Verwijderd
Heb vandaag mijn Radeon ontvangen.
Ouwe drivers netjes gedeinstallt nieuweste XP driverserop
En daarna uittesten. Alles wat ik tot nu toe geprobeerd hebt loopt vast of het beeld gaat ineens wechm, waardoor ik ook moet resetten. (heb 3dmark 2000/2001, CS, UT, Ghost recon, etc)
Heb ook al fastwrites uitgezet, maar helpt ook niet
Ik zit um hier helemaal te flippen:(
Zijn er meer mensen die probelem hebben (gehad) onder XP
Ik draai dus de vandaag uitgekomen drivers. Ben nu de ouwe versie aan het downloaden, ga ik die zo testen.
Please helpt mij, voordat ik die kaart uit het raam donder. :(
AGP op 2xOp woensdag 14 november 2001 21:20 schreef wildweazel het volgende:
Arhg!! ik zit met een probleem.
Heb vandaag mijn Radeon ontvangen.
Ouwe drivers netjes gedeinstallt nieuweste XP driverserop
En daarna uittesten. Alles wat ik tot nu toe geprobeerd hebt loopt vast of het beeld gaat ineens wechm, waardoor ik ook moet resetten. (heb 3dmark 2000/2001, CS, UT, Ghost recon, etc)
Heb ook al fastwrites uitgezet, maar helpt ook niet
Ik zit um hier helemaal te flippen:(
Zijn er meer mensen die probelem hebben (gehad) onder XP
Ik draai dus de vandaag uitgekomen drivers. Ben nu de ouwe versie aan het downloaden, ga ik die zo testen.
Please helpt mij, voordat ik die kaart uit het raam donder. :(
en vertel ff waar je woont, ga ik onder dat raam staan
Verwijderd
nu driver 3376 geinstaleerd die op de cd stond
3dmark2001 loopt nu helemaal uit 6300 punten op 1200Mhz Athlon
mooi, dus ik denk lekker avp2 te gaan spelen, maar ho maar ...loopt vrijwel meteen vast als ik ga spelen..
Nog ff en die kaart krijgt vliegles..
AGP2x ,,, dan is ie toch enorm traag
Het moet toch gewoon lukken
Misschien moet je anders winxp er opnieuw opzetten.Op woensdag 14 november 2001 22:12 schreef wildweazel het volgende:
aaaahhhh ik sta hiero te koken!
mooi, dus ik denk lekker avp2 te gaan spelen, maar ho maar ...loopt vrijwel meteen vast als ik ga spelen..
Nog ff en die kaart krijgt vliegles..![]()
Ik weet het het is een paardenmiddel. Maar als je daarna van je problemen af bent.
Kijken of ik hem overgeclocked stabiel kan houden :]
Keek net bij powerstrip, stond nog op 275/275 MHz
Ok dan!
Ik heb em ook op AGP 2x staan, verschil is echt heeel miniem..Op woensdag 14 november 2001 22:12 schreef wildweazel het volgende:
aaaahhhh ik sta hiero te koken!
Nog ff en die kaart krijgt vliegles..![]()
Ik heb nu dualboot gemaak, helemaak schoon, 1 HD's 25gig met win98 en 5gig winXP(NTFS).
jammer genoeg heb ik 3Dmark2001 per ongeluk verwijderd, en 40gig dowen met ISDN doe je niet zomaar. maar goed, dus heb ik als eerst die treasure demo geprobeerd, en natuurlijk hoor, happerd beeld. nu is het tig keer zo erg, met win98 had ik geen haperend beeld meer, helemaal niet in die demo.
verder is me systeem up 2 date, Bois, via, enz
[edit]
the hell met winXP, doe mij maar win98se. simpel en eerlijk software.
Kan mijn "oude" VIVO eigenlijk op AGP 4x?Op woensdag 14 november 2001 23:11 schreef wildweazel het volgende:
2x AGP
Het werk!!!!!!!!!![]()
Thanks!! maar waarom wil 4x nou niet?
Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl
Anandtech:
Anandtech AA benchesBecause of the demand for performance measurements on an Athlon platform we ran all gaming tests on an EPoX 8KHA+ with an AMD Athlon XP 1800+. Our OS of choice was Windows XP Professional with the OS configured for benchmarking per Microsoft's recommendations.
Tommies hardewarengids:
Tommies HWG AA performanceProcessor INTEL Pentium 4 1800
Motherboard ASUS P4T (i850)
Memory 256MB PC800 RDRAM
HD Seagate 12GB ST313021A DMA 66
Vind ik toch wel een erg groot verschil in AA performance...(soz voor klote links maar platen van anandtech kan je niet showen is opgebouwt uit meerdere plaatjes
wat ik verder nogal boeind vond was dit:
nog een keer de anandtech AA performance
vergelijk nu het plaatje van QuakeIII met AA met die van RTCW : ATi 107->104 nVidia 100->90
vind ik een erg interressant gegeven: RTCW tov Quake III geeft een lagere perf verschil dan bij de Ti500
Breek je nek voorzichtig
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Testresultaten benchmark Quake 3 Arena High Quality settings, 1024x768 2x Performance AA (R8500) vs. Quincunc AA (NVIDIA) (tussen haakjes score non AA) f.p.s. Tom's HW AnandTech Pent4 1800 MHz AMD 1800+ MHz Ti 500 91.2 (190.1) 100 (217) perf.hit -52% -54% R 8500 72.3 (189.9) 107 (209) perf.hit -62% -49% |
Dus de Pentium 4 heeft wel een heel grote hit bij FSAA i.c.m. Radeon.
Wel nog checken of Tom en Anand ook dezelfde demo gebruiken natuurlijk.
Breek je nek voorzichtig
Ik weet niet wat vor effect de cpu hierop kan hebben, maar ik denk dat de hierboven gestelde vergelijking net iets te simpel kan zijn (bovendien heb toch een amd
www.simsport-racing.com
misschien leunt het sterk op een AMD instructie set.Op donderdag 15 november 2001 09:43 schreef H-Alien het volgende:
Uhmm SV werkt totaaaaaal anders dan quinc of "normale" fsaa, de berekeningen worden op een totaal andere manier gedaan, het is dus veel te simpel om te vergelijken en te zeggen hey bij een ti 500 is het verschil zoveel dus moet dat bij sv ook zo zijn, appels met peren vergelijken, wel allebei fsaa maar de manier waarop is totaal anders.
Ik weet niet wat vor effect de cpu hierop kan hebben, maar ik denk dat de hierboven gestelde vergelijking net iets te simpel kan zijn (bovendien heb toch een amd)
Verwijderd
Heb 3dmark gedraait met de volgende specs;
Athlon 1200@1350 (12.5 x107) 512MB SDRAM (cas3) ASUS a7v Radeon 8500 LE
6500 punten in 3dmark 2001 8400 punten in 3dmark 2000
Zijn dit een beetje redelijke scores voor mijn systeem?
Beeldkwaliteit in Q3 is op de lucht na weer terug, RTCW loopt super met een goed beeld, de R8500 is nu met aniso aan duidelijk sneller dan alles wat er op de markt is.
Max Payne loopt ook redelijk nu onder XP, maar is op 1156x864 nog duidelijk achter de GF3(235/535)
UT openGL(laatste openGLdriver) is total fucked up, vanavond eens met een dx8 optimized d3ddriver proberen.
Al met overheerst het positieve gevoel weer, maar ik baal nog steeds van dat compromis mbt de beeldkwaliteit, ook al is het (maar) 3DMark2001, trend is gezet.
Niet op voorraad.
Verwijderd
Mogguh mensen!
Ik heb gisteren een ATI Radeon SDR gekocht.
Eerst had ik een ATI Rage 128, waarmee ik een stabiele 40 fps haalde in Counterstrike. Met die nieuwe videokaart haal ik 75 fps stabiel in toekijken, maar zodra ik zelf ga lopen stort dat helemaal in tot 20 fps en lager
fps_max staat op 75 (100 maakt niks uit, en 75 in refresh rate van monitor). Ik heb van alle hardware al de nieuwste drivers.
Overigens draai ik in OpenGL, met FSAA uit, Antrosopoisch filteren uit en Vsync AAN (anders krijg je kartels als je strafed

Gisteren heb ik heel mijn systeem geformatteerd en geinstalleerd. Gegevens:
AOpen AX63 mobo
VIA Apollo Pro Plus chipset (693)
Intel Celeron 850/100
256MB PC100
ATI Radeon 32MB SDR
40GB 7200rpm, 2x8GB 5400rpm
40x CD
SBLive
3Com 10MBit NIC
Miro PCTV
Chello Internet
Win98SE / 4-in-1 4.35v
Counterstrike 1.3 / ATI Overflow patch
Ik hoop dat jullie uit dit hele verhaal iets nuttigs kunnen halen! Help! Ik word gek!
Dat lijkt met toch wel.Op donderdag 15 november 2001 10:18 schreef wildweazel het volgende:
Het is me gelukt. Ik heb me Radeon 8500 nu stabiel draaien onder XP met de nieuwe drivers.
Heb 3dmark gedraait met de volgende specs;
Athlon 1200@1350 (12.5 x107) 512MB SDRAM (cas3) ASUS a7v Radeon 8500 LE
6500 punten in 3dmark 2001 8400 punten in 3dmark 2000
Zijn dit een beetje redelijke scores voor mijn systeem?
Ik haal 78000 3dmark2001 met mij systeem dus het klopt ongeveer wel.
EhmOp donderdag 15 november 2001 10:59 schreef MartNL het volgende:
[..]
Dat lijkt met toch wel.![]()
Ik haal 78000 3dmark2001 met mij systeem dus het klopt ongeveer wel.
Begin eerst eens met een RadeonTweaker te installeren.Op donderdag 15 november 2001 10:36 schreef robgee het volgende:
Onderwerp: [CS] Framerate
Mogguh mensen!
Eerst had ik een ATI Rage 128, waarmee ik een stabiele 40 fps haalde in Counterstrike. Met die nieuwe videokaart haal ik 75 fps stabiel in toekijken, maar zodra ik zelf ga lopen stort dat helemaal in tot 20 fps en lagerIk vind dit een vreemde zaak!
fps_max staat op 75 (100 maakt niks uit, en 75 in refresh rate van monitor). Ik heb van alle hardware al de nieuwste drivers.
Overigens draai ik in OpenGL, met FSAA uit, Antrosopoisch filteren uit en Vsync AAN (anders krijg je kartels als je strafed). VSync uit helpt misschien 3 of 4 FPS.
Gisteren heb ik heel mijn systeem geformatteerd en geinstalleerd. Gegevens:
AOpen AX63 mobo
VIA Apollo Pro Plus chipset (693)
Intel Celeron 850/100
256MB PC100
ATI Radeon 32MB SDR
40GB 7200rpm, 2x8GB 5400rpm
40x CD
SBLive
3Com 10MBit NIC
Miro PCTV
Chello Internet
Win98SE / 4-in-1 4.35v
Counterstrike 1.3 / ATI Overflow patch
Ik hoop dat jullie uit dit hele verhaal iets nuttigs kunnen halen! Help! Ik word gek!
Ik twijfel nog steeds over de kaart namelijk.
1. Installeer de nieuwste (officieele) ATi Radeon1 drivers (zie ati.com of rage3d.com)Op donderdag 15 november 2001 10:36 schreef robgee het volgende:
Onderwerp: [CS] Framerate
Eerst had ik een ATI Rage 128, waarmee ik een stabiele 40 fps haalde in Counterstrike. Met die nieuwe videokaart haal ik 75 fps stabiel in toekijken, maar zodra ik zelf ga lopen stort dat helemaal in tot 20 fps en lagerIk vind dit een vreemde zaak!
2. Mocht dat niet helpen: Ga CS onder D3D spelen. Dat doet het i.i.g. wel perfect.
Succes!
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz
Wie helpt mij even uit de twijfel om de Asus GF3 Ti200 te verkiezen boven de Ati Radeon 8500 ?
Om de prijs hoef ik het niet te laten namelijk.
*zucht*
Dat gaat niet lukken (die Ti200 er boven verkiezen) want het blijkt dat de R8500 met de nieuwste drivers beter presteerd dan de Ti500... dus:Op donderdag 15 november 2001 12:15 schreef Serum het volgende:
Grrr.
Wie helpt mij even uit de twijfel om de Asus GF3 Ti200 te verkiezen boven de Ati Radeon 8500 ?
*zucht*
KOOP EEN RADEON 8500 !!!
Zoals vaak gezegd, hangt helemaal af van wat je wil...Op donderdag 15 november 2001 12:15 schreef Serum het volgende:
Grrr.
*zucht*
Wil je innovatie, nieuwe features en eye-candy, en heb je het geduld om op goede drivers te wachten (hoewel die nieuwe drivers goed in de richting komen en me tot nu toe bijzonder goed bevallen
Wil je nu meteen zeer goede drivers en interesseren de nieuwe features van de R8500 je niet, dan koop je een GF3.
Voor de snelheid hoef je het niet meer te doen trouwens. De GF3Ti200 wordt op ruwe snelheid met de nieuwe Radeon drivers in vrijwel alle benches verlagen. De gewone Geforce3 in de meeste en de GF3Ti500 in een aardig aantal gevallen trouwens
PS: Waar blijft mijn (of liever: mijn broertjes
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz
En anders werkt de dx8 optimized d3d wel?
Niet op voorraad.
is er nog wat over die demos bekend?
ene, heeft iemand de 7206 drivers voor win98/me gebenched?
PS, Ik ben niet tevreden met die 350w enermax, m'n 5volt lijn is maar 4.80.
Dat hebben er wel meerdere met zo'n Enermax..Op donderdag 15 november 2001 13:14 schreef FMS het volgende:
Ik heb toch ddr en jij niet.Op donderdag 15 november 2001 11:24 schreef Vo0 het volgende:
[..]
Ehm![]()
Is toch niet zo heel moeilijk te begrijpen.
En ik ben natuurlijk een veel betere tweaker dan jou.
Hier hetzelfde, ik heb via SWW een Antec 400 W besteld, ik hoop dat daarmee m'n oc problemen zijn opgelost.Op donderdag 15 november 2001 13:14 schreef FMS het volgende:
hmm, er is nog niets gekomen van de R8500 demo's, tis al een week na de releas van DX8.1.
is er nog wat over die demos bekend?
ene, heeft iemand de 7206 drivers voor win98/me gebenched?
Niet op voorraad.
Oeps foutje.Op donderdag 15 november 2001 14:47 schreef Stefmeister het volgende:
ik denk dat die "ehm" is omdat je een nul te veel in je score hebt 78000 ipv 7800.
als ik de vcore hoger dan 1.80 doe krijg ik gelijk lockup's enzo, met de oude 300 kon ik niet eens 1.75, dus het kan alleen aan de PSU liggen.
om antwoord tegeven op me eigen vraag, die 7206 drivers zijn zeer goed. geen happerend beeld meer!!
iemand enig idee
Breek je nek voorzichtig
Ff de nieuwste drivers downen, Geforce1ddr uninstallen en dan is het (hopelijk) feest
En hopen dat je hem op 275/275 krijgtOp donderdag 15 november 2001 17:33 schreef speed24 het volgende:
Zo,ik heb mijn 8500 OEM nu binnen
Ff de nieuwste drivers downen, Geforce1ddr uninstallen en dan is het (hopelijk) feest
Bij mij lukt het iig, maar alleen tijdens 3DMark2001 krijg ik soms wat vage textures enzo, elk ander spel/benchmark doet het perfect
Ik heb net als eerste F1 Racing Championship gedaan , maar die geeft rare textures
(met geforce1ddr ook wel eens , vooral bij tv-camera standpunt
3dmark2k1 ben ik nu ff opnieuw aan het downen, files waren corrupt of zo
Verwijderd

Daar zit ik nu ook mee ..Op donderdag 15 november 2001 18:29 schreef The_Guardian het volgende:
Hier ben ik nu altijd zo bang voor met die Ati kaarten. Je haalt net een nieuwe kaart binnen en start als eerste je favoriete game op en dan krijg je hem niet (volledig)aan de praat. Ik zit daarom nog steeds te twijfelen om voor de radeon8500 of ti200 te gaan. Wel wat mindere prestaties maar geen gezeur. Maar ati kan daar misschien ook komen en dan gelijk met meer performanceAAAAaah, ik word gek hiervan. Gok wagen of niet?
2D is ook stukken beter (behalve bij zo'n Leadtek geval)
Verwijderd
Heb net ff zitten avp2en op 1152 x 864 32bit highdetail met 2x smoothvision
Check deze screenie: Super vet screenie
is een bmp file hellaas wel 2.8meg, maar staat op een snelle server
Wat zijn de console commands om dit aan te zetten
Niet op voorraad.
Verwijderd
Net wolfenstein Test geprobeerd
ATDEMO6 1024 --- 13fps!!! ja je ziet het goed
ATDEMO6 1600 --- 30fps!!!
Hoe lager ik ga in resolutie hoe minder fps
Das toch een beetje bizar!!
Je zou toch verwachten dat je hoe lager je resolutie wordt hoe meer fps je hebt
Ik heb niet naar de instellingen gekeken ik heb het ook niet gebenchmarkt, ik speel namelijk nooit UT.Kheb het alleen even opgestart en Deck 16 ][ geload met 9 bots en instagib. 10 Frags gespeeld en ik vond het slecht draaien. Zou een andere Radeon owner dit kunnen bevestigen...
Verder een wereld kaart. AVP2 draait nu zonder glitches(yeah) op 1600x1200x32 ZOOOOOOO GOED...MJAMMMMMMIE
...gamen blijft leuk...
IK heb toch nog 1 punt waar ik als fps speler maar niet aan kan wennen onder Win2K/XP, ik krijg in games nog steeds geen fijn afgestelde muis,dus niet vloeied en dat kan ik niet gebruiken, het verschil tussen gefagget of fraggen, iemand een oplossing?
Ik heb nu een logitech zonder logitechdrivers,maar dus de XP drivers..
Met WinMe was mijn muis tot in de mm af stellen..
Niet op voorraad.
Verwijderd
Het meeste werk nu wel prima,, alleen 1 ding
De refreshrate is steeds 75 of 60Hz ...das niet echt lekker
Dit is vast al een eerder aan de orde geweest. Maar nogmaal hoe verandere je je refreshrate weer in 100 of 85Hz
Ik heb RageTweak 3 beta1 geprobeerd, maar na de installatie is m'n hele systeem naar de klote zowat (erg traag, display properties loopt vast) |:
Oja ik draai dus XP
Quote van topic Refresh niet hoger dan 60 hz met radeon 7500:
Op donderdag 15 november 2001 23:17 schreef Vo0 het volgende:
Ik had dit probleem in het begin ook. Zo heb ik het opgelost:
Start -> Settings -> Control Panel -> Display -> Settings tab -> Advanced -> Displays tab
Dan moet je het linksbovenste pictogram nemen, die monitor dus. Klik op monitor-tekst. Dan onder kan je de maximum resolution en de Maximum refresh rate instellen.
Voor 60Hz in games raad ik je Powerstrip aan. Veel plezier
edit:
Denk nu niet dat mijn monitor ook daadwerkelijk 1280x1024 @ 100Hz aankan, maar zo heb ik het gewoon ingesteld, hij kan iig maar max 85Hz, maar ja heb het ooit zo ingesteld. Binnenkort wel een LG 915FT+ die wel 1280x1024 @ 100Hz aankan
Zeker erg VETOp donderdag 15 november 2001 21:27 schreef wildweazel het volgende:
Woooo wat vet is de Radeon 8500
Heb net ff zitten avp2en op 1152 x 864 32bit highdetail met 2x smoothvision
Check deze screenie: Super vet screenie
is een bmp file hellaas wel 2.8meg, maar staat op een snelle server
Ik kreeg een vage error over dat ie een (of meer) DLL's van de HAL niet kon vinden, spontaan
Dat wordt dalijk ff een verse install doen en dan opnieuw benchen, eens kijken of ik mijn 8500LE toch tot de 6000 3dmarks kan krijgen zonder um te oc'en (kan dat met een 1 Ghz , FSB 100 ? )
Heb trouwens mijn RAM al op cas 2/2/2 gezet ter voorbereiding
Bij 103 dan gaat de Highpoint raar doen (zo heb ik al eens Win2k / WinXP profielen vern**kt
dus dat wordt dan toch maar OC'en van Radeon
8500 retail
8500 LT
De LT versie heeft een langzamere geklokte core + mem. Is dit verschil makkelijk te zien van de buitenkant?
Ik heb even gebeld naar ze maar het is nog steeds NIET de (original) build by Ati maar de versie die op 250/250 draait.Op vrijdag 16 november 2001 08:38 schreef GambitRS het volgende:
Ik zie dat Queen systems de retail nu eindelijk binnen heeft, wat een aanduiding is dat andere shops nu eindelijk ook de retail 275/275 versie binnen hebben gekregenDat werd tijd, de HCC is volgende week al en dan wil ik nie dat er geen retail versie meer voor mij is
Vorige keer op de beurs was alles trouwens even duur als online bestellen, ik denk dat als het dit jaar weer tegenvalt met de prijs ik misschien gewoon bestel, dan weet ik iig het adres om het terug te sturen als ie niet goed blijkt te zijn
Er is nog geen fabrikant in nederland die na de eerste partij build by Ati kaarten de tweede lichting binnen heeft.
Ik daag degene uit die denkt dat hij het beter weet.
[zucht] Ik blijf wachten
Verwijderd
Rage3d tweak ofzoo? versie 3 b1 werkte voor geen meter en 2.6 heeft nog geen ondersteuning ??
Dit is trouwens al de 2de keer dat ik dit post, ik wordt maar niet geholpen.
Thanks
Verwijderd
maar het aparte is als ik mn radeon in mn koffermod zet met een 15" monitor eraan, dat ik het dan niet heb!
dus het is dus ook nog afhankelijk van de monitor driver..
heb zelf al het eea geprobeerd, maar word niet echt duidelijk...
normaal draai ik mn radeon trouwens op een 21" P1100 van compaq..
gebruik nu gewoon powerstrip... als je er1maal aan gewend ben is het best wel een handig tooltje... zeker met die Apps profiles enzo
Denk eerder afhankelijk van het OS.Op vrijdag 16 november 2001 12:35 schreef Cyberia het volgende:
ik heb daar idd ook last van...
maar het aparte is als ik mn radeon in mn koffermod zet met een 15" monitor eraan, dat ik het dan niet heb!
dus het is dus ook nog afhankelijk van de monitor driver..
heb zelf al het eea geprobeerd, maar word niet echt duidelijk...
normaal draai ik mn radeon trouwens op een 21" P1100 van compaq..
gebruik nu gewoon powerstrip... als je er1maal aan gewend ben is het best wel een handig tooltje... zeker met die Apps profiles enzo
ik heb hem met unituner gefixed, maar het is een kwestie van een sleutel met regedit aanpassen, bomberman heeft welles de oplossing gepost, maar vindt die nog maar eens terug
Weet iemand dit nog? en hoe trueform in Half-Life?Op donderdag 15 november 2001 22:49 schreef edward2 het volgende:
Met de laatste is UT idd naar de kloten, maar dat zal wel tijdelijk zijn, met 7199 liep het beter dan ik ooit heb meegemaakt.
IK heb toch nog 1 punt waar ik als fps speler maar niet aan kan wennen onder Win2K/XP, ik krijg in games nog steeds geen fijn afgestelde muis,dus niet vloeied en dat kan ik niet gebruiken, het verschil tussen gefagget of fraggen, iemand een oplossing?
Ik heb nu een logitech zonder logitechdrivers,maar dus de XP drivers..
Met WinMe was mijn muis tot in de mm af stellen..
Niet op voorraad.
Verwijderd
Ik meende dat mijn pistool er wat bobbelig uitzag...dat komt toch door die trueform?
Onder direct3d had ik dat niet.
60 hz fixYou can force OpenGL refreshrates by directly manipulating the registry entry,
that describes the min and max frequencies of your currently installed monitor.
Usually you can find the key in
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet0001\Control\Class\{4D36E96E-E325-11CE-BFC1-
08002BE10318}\0000\MODES\1600,1200]
(ControlSet0001 *could be* ControlSet0002 ... 000x, so look for the key
beginning with "Mode1"
The key is stored in the following format:
Mode1"="(min.vHz-max.vHz,min.hHz-max.hHz,polarity,polarity
Mostly you will find the key as
Mode1"="30.0-96.0,48.0-160.0,+,+
as this is a typically 19" monitor
Now you can chance the "48.0" to a higher value, like 75.0 or 85.0. After
reboot, the OpenGL-Game will default to the changed value as the refreshrate.
CAUTION: Be carefull. Read the specs of your monitor and your GraCa. False
values can destroy monitor and damage the W2K installation irreparably
Werkt bij mij niet eens, kan sommige dirs al niet eens vinden.Op vrijdag 16 november 2001 14:12 schreef hjs het volgende:
[..]
60 hz fix
Het systeem is nie overclocked (9X100/33). En memory staat op fast, 4 way. Fast write disabled, shadowing uit.
En in de advanced display properties staat alles op performance en smoothvision uit.
Ik ben dus nog steeds niet uit de ideale settings.
Ik gebruik nu trouwens de unituner, daar zit ook een tabblad waarmee je alle resoluties op 85 hz kunt vastzetten. (opengl en d3d volgens mij)
http://hem.passagen.se/emiper/Radeon.html
Hee sir Floppy, ik was van plan om m'n bios te gaan flashen maar dat kan ik dus beter niet doen.Op vrijdag 16 november 2001 14:42 schreef Sir_Floppy het volgende:
Blegh 3d mark is ineens 4700 points na nieuwe BIOS (64) flashen.
Het systeem is nie overclocked (9X100/33). En memory staat op fast, 4 way. Fast write disabled, shadowing uit.
En in de advanced display properties staat alles op performance en smoothvision uit.
Ik ben dus nog steeds niet uit de ideale settings.
Ik dacht te lezen dat jij het zo langzamerhand wel voor elkaar had.
Is die terugval in 3d mark volledig te wijten aan dat nieuwere bios ? ?
Ik denk dat ik dan maar 1 bios daarvoor neem of zo, of helemaal geen update, maar ja dan krijg ik dat gedoe met soundblaster 5.1 weer.
Vanmiddag maar eens mijn drivers herinstallen en alle instellingen nalopen. Dit is nml best wel bizar veel verschil en kan niet alleen aan de bios liggen
Verwijderd
Project Name My Benchmark
DirectX Version 8.00
Mobo Manufacturer <http://www.abit.com.tw>
Mobo Model 8363-686A(KT7[A][-RAID],KT7E)
CPU AMD Athlon(tm) Processor 900 Mhz
FSB 100 MHz
Video Memory 64 MB
FSAA Disabled
Z-Buffer Depth 24bit
Frame Buffer Double
3DMark Result 5485 3D marks
Game 1 Car Chase - Low Detail 74.2 FPS
Game 1 Car Chase - High Detail 22.8 FPS
Game 2 Dragothic - Low Detail 118.2 FPS
Game 2 Dragothic - High Detail 60.6 FPS
Game 3 Lobby - Low Detail 76.1 FPS
Game 3 Lobby - High Detail 32.1 FPS
Game 4 Nature 24.0 FPS
Fill Rate (Single-Texturing) 786.3 MTexels/s
Fill Rate (Multi-Texturing) 1644.2 MTexels/s
High Polygon Count (1 light) 25.8 MTriangles/s
Environment Bump Mapping 94.6 FPS
DOT3 Bump Mapping 89.9 FPS
Vertex Shader Speed 82.6 FPS
Pixel Shader Speed 71.6 FPS
Published Yes
Compare URL
» http://gamershq.madonion.com/compare2k1.shtml?2007089
Update:
CPU AMD Athlon(tm) Processor
FSB 133 MHz
3DMark Result
(3D marks) 5889
Heb ff 2x 128MB PC 133 eruit gesloopt (1x 512 PC 133 over). Ik vermoed dat er 1 brak van was en mij verhinderde op een FSB van 133 te lopen.
Ik heb eindelijk tijd gehad om 3Dmark2001 te dowen (2 uur)
Dit zijn de resultaten:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
| DISPLAY Platform RADEON 8500/RADEON 8500LE CPU Optimization D3D Pure Hardware T&L Width 1024 Height 768 Depth 32 bit Z-Buffering 24 bit Texture Format Compressed Buffering Double Refresh Rate Default FSAA Mode None OPTIONS Show Title Screens Yes Continuous Benchmark No Benchmark Run Count 1 Demo Sounds Enabled Yes Continuous Demo No Game Sound Effects Enabled Yes Game Music Enabled Yes Game Detail Level Low RESULTS 3DMark Score 7977 Game 1 - Car Chase - Low Detail 128.4 fps Game 1 - Car Chase - High Detail 52.8 fps Game 2 - Dragothic - Low Detail 127.2 fps Game 2 - Dragothic - High Detail 73.8 fps Game 3 - Lobby - Low Detail 120.4 fps Game 3 - Lobby - High Detail 55.2 fps Game 4 - Nature 29.1 fps Fill Rate (Single-Texturing) 780.7 MTexels/s Fill Rate (Multi-Texturing) 1645.0 MTexels/s High Polygon Count (1 Light) 33.2 MTriangles/s High Polygon Count (8 Lights) 8.7 MTriangles/s Environment Bump Mapping 96.7 fps DOT3 Bump Mapping 92.4 fps Vertex Shader 83.3 fps Pixel Shader 91.4 fps Point Sprites 25.3 MSprites/s |
De kaart is niet Ocd dus gewoon 250/250, ik ga zo wel overclocker, ( wat is eigelijk de beste OC programma voor ATI )
de geheugen staat gewoon op Normal setting, dus geen Turbo wel cas2 4way.
Vergeleken met de oude drivers 7191 ben ik ongeveer 900 punten omhoog gegaan. Vooral bij de Naure Game, eerst was het 21FPS met welke instelling dan ook nu is het 30FPS. Ik heb in totaal 3 maal haperend beeld gehad.
ik denk dat ik 9000 wel er uit kan persen.
edit:
k'heb ff de DDR settings op Turbo gezet, ik haal nu 8169
Verwijderd
Operating System Microsoft Windows 98 Microsoft Windows 2000
DirectX Version 8.00 8.00
Mobo Manufacturer ASUSTeK Computer INC. <http://www.abit.com.tw>
Mobo Model <A7V> 8363-686A(KT7[A][-RAID],KT7E)
CPU AMD Athlon(tm) Processor 1211MHz AMD Athlon(tm) Processor 900MHz
FSB 100 MHz 100 MHz
3D Accelerator Radeon DDR RADEON 8500/RADEON 8500LE
Graphics Chipset ATI RADEON DDR ATI Radeon 8500
Driver Version 4.13.7099 5.13.01.3286
Video Memory 64 MB 64 MB
Resolution 1024x768 32bit 1024x768 32bit
Memory 192 MB 768 MB
Z-Buffer Depth 24bit 24bit
Texture Format Compressed Compressed
FSAA Disabled Disabled
Rendering Pipeline D3D Hardware T&L D3D Pure Hardware T&L
3DMark Result
(3D marks) 3320
5485
Game 1 - Car Chase - Low Detail
(FPS) 50.5 ati radeon
74.2 ati radeon 8500
Game 1 - Car Chase - High Detail
(FPS) 24.0 radeon
22.8 radeon 8500
Game 2 - Dragothic - Low Detail
(FPS) 52.6 radeon
118.2 radeon 8500
Game 2 - Dragothic - High Detail
(FPS) 28.6 radeon
60.6 radeon 8500
Game 3 - Lobby - Low Detail
(FPS) 62.7 radeon
76.1 radeon 8500
Game 3 - Lobby - High Detail
(FPS) 30.5 radeon
32.1 radeon 8500
Game 4 - Nature
(FPS) Not available
24.4 radeon 8500
Fill Rate (Single-Texturing)
(MTexels/s) 286.9 radeon
786.3 radeon 8500
Fill Rate (Multi-Texturing)
(MTexels/s) 813.9 radeon
1644.2 radeon 8500
High Polygon Count (1 Light)
(MTriangles/s) 5.0 radeon
25.8 radeon 8500
High Polygon Count (8 Lights)
(MTriangles/s) 1.8 radeon
8.9 radeon 8500
Environment Bump Mapping
(FPS) 72.5 radeon
94.6 radeon 8500
DOT3 Bump Mapping
(FPS) 51.2 radeon
89.9 radeon 8500
Vertex Shader Speed
(FPS) 27.7 radeon
82.6 radeon 8500
Pixel Shader Speed
(FPS) Not available
71.6 radeon 8500
Point Sprite Speed
(MSprites/s) 0.5 radeon
25.4 radeon 8500
verschil tussen mijn systeem (ati radeon classic)
en een systeem van hun (ati radeon 8500)
ps mijn ati stond op 200/200 timing van het geheugen stond op normaal .
mijn ati kan nog sneller maar ik heb die atlon niet meer .
maximalen snelheid zonder fouten in mijn beeld was:
225\225 timing van het geheugen maximaal
kaart was een oem versie met 5,5 sec geheugen
Verwijderd
3DMark Score Chipset
6858 206%
ATI Radeon 8500
6546 197%
NVIDIA GeForce3 Ti 500
5703 171%
NVIDIA GeForce3 Ti 200
5609 168%
NVIDIA GeForce3
4153 125%
ATI Radeon 7500
3881 116%
NVIDIA GeForce2 Ultra
3415 102%
NVIDIA GeForce2 GTS/Pro/Ti
3398 102%
NVIDIA Quadro2/Pro
3320 100%
ATI RADEON DDR deze is van mij
3150 94%
ATI RADEON DDR
2641 79%
NVIDIA GeForce DDR
2594 78%
ATI RADEON SDR
2417 72%
NVIDIA GeForce2 MX/MX 400
2173 65%
STMicro KYRO II
2162 65%
STMicro KYRO
2049 61%
3dfx Voodoo5 5500
1990 59%
NVIDIA GeForce SDR
1969 59%
ATI RADEON VE
1796 54%
Matrox G400 MAX
1672 50%
NVIDIA RIVA TNT2 Ultra
1571 47%
NVIDIA RIVA TNT2/Pro
1562 47%
3dfx Voodoo4 4500
1518 45%
ATI RAGE 128 PRO
1381 41%
Matrox G400
1258 37%
NVIDIA GeForce2 MX 100/200
904 27%
NVIDIA RIVA TNT
886 26%
ATI RAGE 128
817 24%
NVIDIA TNT2 m64
753 22%
NVIDIA Vanta
662 19%
S3 Savage4 / Pro
410 12%
Generic VGA
met alle testen met 1,2g amd thunderbird
Ziet er toch goed uit op deze manierOp vrijdag 16 november 2001 20:01 schreef Sir_Floppy het volgende:
Sow weer ff gebenched. Kennelijk lag het aan een koe die standby stond. Bij deze bench staat de dramclock op HCLK + PCICLK voor de rest de gebruikelijke settings.
Project Name My Benchmark
DirectX Version 8.00
Mobo Manufacturer <http://www.abit.com.tw>
Mobo Model 8363-686A(KT7[A][-RAID],KT7E)
CPU AMD Athlon(tm) Processor 900 Mhz
FSB 100 MHz
Video Memory 64 MB
FSAA Disabled
Z-Buffer Depth 24bit
Frame Buffer Double
3DMark Result 5485 3D marks
Game 1 Car Chase - Low Detail 74.2 FPS
Game 1 Car Chase - High Detail 22.8 FPS
Game 2 Dragothic - Low Detail 118.2 FPS
Game 2 Dragothic - High Detail 60.6 FPS
Game 3 Lobby - Low Detail 76.1 FPS
Game 3 Lobby - High Detail 32.1 FPS
Game 4 Nature 24.0 FPS
Fill Rate (Single-Texturing) 786.3 MTexels/s
Fill Rate (Multi-Texturing) 1644.2 MTexels/s
High Polygon Count (1 light) 25.8 MTriangles/s
Environment Bump Mapping 94.6 FPS
DOT3 Bump Mapping 89.9 FPS
Vertex Shader Speed 82.6 FPS
Pixel Shader Speed 71.6 FPS
Published Yes
Compare URL
» http://gamershq.madonion.com/compare2k1.shtml?2007089
Update:
CPU AMD Athlon(tm) Processor
FSB 133 MHz
3DMark Result
(3D marks) 5889
Heb ff 2x 128MB PC 133 eruit gesloopt (1x 512 PC 133 over). Ik vermoed dat er 1 brak van was en mij verhinderde op een FSB van 133 te lopen.
Met die koe bedoel je toch de dutch power cows he ?
Woei! aperture op 256Mb fast dram timing (het gaat hier om 512MB pc133 VIA-only Cas 333 memory):
3DMark Result 5923 3D marks
http://gamershq.madonion.com/compare2k1.shtml?2008411
Of zeg ik nu rare dingen.
En er is DirectX 8.1 geinstalled. Wel vaag dat 3dmark dat nie herkend
probeer je toch gewoon eerst cas2.5 ?Op zaterdag 17 november 2001 11:14 schreef Sir_Floppy het volgende:
Cas2 kan waarschijnlijk wel of net niet. Het is een kwestie van proberen. Ik heb um nu liever ff op 333.
En er is DirectX 8.1 geinstalled. Wel vaag dat 3dmark dat nie herkend
><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>
Sir_Floppy heeft pc133 ram en geen ddr en dan heb je geen cas 2.5Op zaterdag 17 november 2001 11:30 schreef bluppy2 het volgende:
[..]
probeer je toch gewoon eerst cas2.5 ?
Verwijderd
ik had hier dus zelf ook last van, maar ik heb nu onder mn display properties van AI by display de max refresh omhoog gegooid, en nu werkt het gewoon..
draai nu dus 1600x1200@85Hz zonder additionele programma's!
trouwens, ik las hierboven iets over een bios flash..
gaat dit over de bios van de Radeon of gewoon de bios van het systeem??
(De original built by Ati)
Laat maar, ik heb begrepen dat Ati ze gaat uitleveren op 19-11.2001.
Dat eerste had ik al heel uitgebreid uitgelegdOp zaterdag 17 november 2001 12:31 schreef Cyberia het volgende:
ff nog over de refresh rate van 60Hz...
ik had hier dus zelf ook last van, maar ik heb nu onder mn display properties van AI by display de max refresh omhoog gegooid, en nu werkt het gewoon..
draai nu dus 1600x1200@85Hz zonder additionele programma's!
trouwens, ik las hierboven iets over een bios flash..
gaat dit over de bios van de Radeon of gewoon de bios van het systeem??
En dat tweede is de Radeon 8500 LE flashen zodat het een "Retail" wordt. Wordt het voltage verhoogd zodat je geheugen weer op 275 of hoger krijgt
Verwijderd
waar is tie te downen dan?
vinut wel raar dat het nog niet in dit topic heeft gestaan.
Verwijderd
Space prom. ? waar zitten die eigenlijk.Op zaterdag 17 november 2001 17:02 schreef tweakingdude het volgende:
Originele radeon wordt al geleverd; kreeg net een mailtje van space prom. dat ie verzonden is.
Dit topic is gesloten.