Als 'soon-to-be' trainee vlieger even de volgende vraagjes:
1. Moet zo'n VA ingeplande vlucht online plaats vinden, of hoe moet ik dat zien? (Ivm. ATC enz natuurlijk?)
2. Waar worden eventuele trainingsvluchten in gemaakt, ik neem aan niet direct in de 'heavy-metals'
3. Nieuwsgierig: als er tijdens zo'n vlucht iets gebeurd, engine fail of crash heeft dit dan nog gevolgen of is het gewoon een kwestie van uithuilen en opnieuw beginnen
4. Het hele navigatie-gebeuren probeer ik nu onder de knie te krijgen, maar vraagt nog om wat 'simpelere' voorbeelden zodat ik het wat beter kan overzien..... Heeft iemand nog wat meer linkjes zoals
Deze? (The Quick Start Guide for 737 pilots)
En dan het liefst natuurlijk nog voor de hierboven genoemde trainingsbak
5. Andere strekking: kan iemand me het verschil vertellen tussen de 3-code grote IATA(bv. MIA of AMS)code en de 4-code grote IOCA (bv. KMIA of EHAM) code, en waarom de meeste flightsimulators de laatste gebruiken?
Ok, dat waren zo even wat vraagjes. Helaas ben ik nog niet in bezit 'gekomen' van FS2002

, ik ben nog steeds wat 'winkels' aan het afgaan, to no avail at the moment.....
Ondertussen ben ik dus wat vluchten aan het maken in X-plane (6.06) en daar zie je dus vrij veel details in, verkeer in steden ('s avonds zie je ook zwaailichten en richtingaanwijzers 9~ ) en gisteren had ik zelfs vuurwerk boven een stad..... kan ik dit in FS2002 ook verwachten?
Zo ik hoop dat het niet teveel ineens was, maar door dit topic en de screenshots topic ben ik toch wel enthousiast geworden en hoop ik me binnenkort te kunnen aansluiten