_-= Radeon Topic - Deel 27 =- _

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.544 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 02:37
Op zondag 11 november 2001 17:34 schreef edward2 het volgende:
Mensen met de R8500 adviseer ik voorlopig op z'n minst een multibootje met WinMe/9x te draaien en dan met de 7199 drivers, MaxPayne loopt super met deze! ook de rest is gewoon merkmaar sneller met deze combo, WinMe/9x met 7199 rocks.
Ik heb wel benchmarks gezien waarbij ik echt schrok van het verschil tussen Win2K en Win9x (natuurlijk zag ik die pas toen ik de kaart al gekocht had ;) ). Misschien ga ik er ook wel weer Win98SE naast draaien (bleeghhh, eigenlijk helemaal geen behoefte aan maar het scheelt wel erg veel in snelheid).

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 22:28

edward2

Schieten op de beesten

Op zondag 11 november 2001 17:37 schreef GambitRS het volgende:

[..]

Hij is in die 2 benchmarks die ik aangaf maar 17% sneller. Zet jij je Radeon maar eens op een lagere aniso etc. zodat ie dezelfde settings heeft en bench dan maar eens op een 1Ghz. Ik durf te wedden dat ie niet 2x zo snel is in max payne high detail 1024x768x32 of in die race demo, zelfde settings. Het blijft bij een frame of 5, misschien 10 sneller. Allemaal dus leuk en aardig, maar zoals ik al zei: als je geen 21" scherm hebt en geen 1900+ zoals ik is het dus onzin om een Radeon te kopen voor die paar frames extra.
Hij is veel meer sneller dan die 17%, je vergeet, zoals ik al eerder zei, fsb snelheid en geheugen snelheid een enorme rol spelen in 3DMak2001, de vergelijking hier is 100 mhz fsb cas3 tov 133 mhz fsb cas?(weet ik niet ;) dus dat scheelt nogal een slok op een borrel, ik kan je verzekeren dat ook jij in real time games een enorm verschil zal merken, of dat het je waard is om te switchen kan ik natuurlijk niet zeggen.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Grmbl, kunnen we die 3dmark2001 BS discussie kappen? Een Radeon is echt wel sneller dan een GF2. Ook in lage reso's. Vriend van mij heeft een GF3. die haalt op de lage reso's dezelfde scores als een GF2 (80 FPS ?), tis alleen dat de hij deze framerate op 1600x1200 ook haalt... Hele discussie is dus zinloos, als je op lage reso's blijft (800x600?) dan is een voodoo 3 al voldoende. En je hebt geen 21" nodig voor 1600x1200. Een 19" is ook voldoende. Verder heb ik mijn Radeon niet zozeer om de zware performance, maar ook om de FUNKY FEATURES. Die werken ook op de lage reso's hoor (fijn heh). Als je trouwens op lage reso's zit, is de Radeon NOG interessanter. Aangezien hij Multisampling FSAA heeft (Smoothvision, zelfde principe als 3dfx), dan heb je ook nog mooi beeld, op je lage hakkelreso...beetje truform erbij...iedereen happy.

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Op zondag 11 november 2001 18:09 schreef Selachii het volgende:
Grmbl, kunnen we die 3dmark2001 BS discussie kappen? Een Radeon is echt wel sneller dan een GF2. Ook in lage reso's. Vriend van mij heeft een GF3. die haalt op de lage reso's dezelfde scores als een GF2 (80 FPS ?), tis alleen dat de hij deze framerate op 1600x1200 ook haalt... Hele discussie is dus zinloos, als je op lage reso's blijft (800x600?) dan is een voodoo 3 al voldoende. En je hebt geen 21" nodig voor 1600x1200. Een 19" is ook voldoende. Verder heb ik mijn Radeon niet zozeer om de zware performance, maar ook om de FUNKY FEATURES. Die werken ook op de lage reso's hoor (fijn heh). Als je trouwens op lage reso's zit, is de Radeon NOG interessanter. Aangezien hij Multisampling FSAA heeft (Smoothvision, zelfde principe als 3dfx), dan heb je ook nog mooi beeld, op je lage hakkelreso...beetje truform erbij...iedereen happy.
Ik heb een 19" en hoewel hij best 1600x1200 aan kan is de frequentie dan ook opeens 72Hz en daar worden de ogen moe van. Ik zeg ook niet dat de Radeon langzamer is, maar op het moment dat je echt performance nodig hebt, als je dus high detail speelt (en als je net als ik 1024x768 gebruikt omdat je geen dure monitor kon betalen), dat het snelheidsverschil echt niet supergroot is maar eerder.... teleurstellend.

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS

GambitRS

w00t

Op zondag 11 november 2001 17:56 schreef edward2 het volgende:

[..]

Hij is veel meer sneller dan die 17%, je vergeet, zoals ik al eerder zei, fsb snelheid en geheugen snelheid een enorme rol spelen in 3DMak2001, de vergelijking hier is 100 mhz fsb cas3 tov 133 mhz fsb cas?(weet ik niet ;) dus dat scheelt nogal een slok op een borrel, ik kan je verzekeren dat ook jij in real time games een enorm verschil zal merken, of dat het je waard is om te switchen kan ik natuurlijk niet zeggen.
Jammer voor jouw dat ik dus de laagste FSB heb, of dacht je echt dat mijn A7V 133mhz fsb cas2/2/2 kan draaien? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op zondag 11 november 2001 18:45 schreef GambitRS het volgende:

[..]

Jammer voor jouw dat ik dus de laagste FSB heb, of dacht je echt dat mijn A7V 133mhz fsb cas2/2/2 kan draaien? :+
Waarom is dat jammer voor mij? of je gaat er toch zker niet vanuit dat ik me zo'n discussie persoonlijk aantrek, nee toch zeker he?

Verder zijn de R8500drivers in WinXP voorlopig nog niet al te snel (ik meen dat Sir-Floppy XP draait) en eigenlijk niet representatief voor de werkelijke performance van de R8500, daar valt nog heel wat aan te sleutelen door ATI, maar die van vVidia zijn al gelijkwaardig aan WinMe/9x dus daar zal nog veel verbetering inzitten.

Ik zal het nog sterker vertellen, m'n Radeon1 64 mb was al sneller dan m'n GF2 in 3DMark2001.

Maar volgens mij draai je 113 fsb ;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS

GambitRS

w00t

113 fsb, i wish :) Heb gewoon de multiplier verhoogt naar 10.5 met fsb van 7 meer. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS

GambitRS

w00t

Eventjes pricewatch erop na geslagen. Radeon kost 800 piek als je retail wil hebben ongeveer, nieuwe processor/mobo/ram combi kost net boven de duizend piek. De proc/mobo/ram combi levert bijna 2x zoveel fps, de radeon levert dat alleen als je het niet nodig hebt :+ laat ik eens lief zijn en er 30% van maken op high detail.
kan ik dus beter voor 1000 piek nieuw mobo/ram/proc kopen en 2x zo snel spelen dan 800 piek en 1.3x zo snel spelen :+

Ach, misschien als die drivers beter worden dat het allemaal weer wat sneller draait :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

Gambit, je kan je posts ook editten, dan post je niet 100x onderelkaar, dit wordt dubbel-post genoemd en als irritant ervaren.

Ik ken niemand die niet op high detail speelt. Op 1600x1200 ben ik pas 1 spel tegengekomen dat slecht draaide. Die titel gaat naar Tribes 2. Voor de rest draaid alles hondjes-goed onder WinXP high detail vol met players, veel geschiet en alle harikiri die erbij hoor, op 1024 ....naja, daar heb ik het al nieteens over. Mijn 19" kan volgens de specs ook maar 75Hz aan op 1600, maar als ik hem op 85Hz doet hij dit ook braaf. (Sony E400)

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS

GambitRS

w00t

ik zeg ook alleen maar dat als je net zoals ik geen 1600x1200 aankan je niet veel snelheidswinst moet verwachten. De meeste mensen hebben geen vette monitor of hebben geluk dat hun monitor meer kan dan staat aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

Feit: Mensen kunnen een vette snelheidswinst verwachten wanneer ze naar een Radeon 8500 overstappen, ook op de lage reso's. Dit geldt in mindere mate voor de GeFroce 3 gebruikers.

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand wanneer de Mobility Radeon 7500 uitkomt? Ik wacht vol ongeduld op een betaalbare notebook met deze videokaart :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS

GambitRS

w00t

Op zondag 11 november 2001 19:37 schreef Selachii het volgende:
Feit: Mensen kunnen een vette snelheidswinst verwachten wanneer ze naar een Radeon 8500 overstappen, ook op de lage reso's. Dit geldt in mindere mate voor de GeFroce 3 gebruikers.
Behalve in mijn situatie. 30% is niet "vet", het is zielig. Ik heb net aangetoond dat ik maar een 30% winst zal krijgen, lees het maar eens na. Die vette winst krijg je pas als je die Radeon koopt terwijl je ook je processor vernieuwd, of als je al een XP processor hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KAPPEN MET GENERALISEREN aub.

Als je nou eerst ff naar je eige ranzige situatie kijkt en je toekomstige pc aankopen ergens anders spamt.

iemand die een 19 inch kan betalen, en graag op 1600x1200 speelt heeft graag een gf3/r200. Of je dan een radeon wilt of niet is eigenlijk je eige keuze.

Als je puur snelheid wilt, tja, dan zit je met een gf2 mx op 640x480 best aardig, en het scheelt je klauwen met geld.

Als je geen radeon kunt kopen, of je huidige pc is langzamer dan een p3e 500, clock die p3e dan over. en als dat niet helpt, tja koop eerst een beetje pc voor je geld gaat uit geven aan een high end kaart.

etc. er wordt hier zoveel met onzin en 3dmark gegooid. Harde feiten aub, geen gewauwel. Voor gewauwel kan je op elk forum terecht. Als je nix weet, of je hebt niets te zeggen, houd dan je tanden op elkaar en lees. Als iedereen dat zou doen dan zijn we gelijk af van al het onzin geblaat hierzo.

(no flame intended, maarre kappen met onzin blaten die Niets toevoegd aan de thread aub)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

In jouw geval is het zeker niet verkeerd om eerst voor een nieuwe CPU+mobo te gaan, zijn we het daar teminste over eens ;) als je in 1024x768 speelt.

Ben trouwens benieuwd wat de nieuwe week gaat brengen, 7200 drivers, demo's ?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op zondag 11 november 2001 19:50 schreef Peltier het volgende:
KAPPEN MET GENERALISEREN aub.

Als je nou eerst ff naar je eige ranzige situatie kijkt en je toekomstige pc aankopen ergens anders spamt.

iemand die een 19 inch kan betalen, en graag op 1600x1200 speelt heeft graag een gf3/r200. Of je dan een radeon wilt of niet is eigenlijk je eige keuze.

Als je puur snelheid wilt, tja, dan zit je met een gf2 mx op 640x480 best aardig, en het scheelt je klauwen met geld.

Als je geen radeon kunt kopen, of je huidige pc is langzamer dan een p3e 500, clock die p3e dan over. en als dat niet helpt, tja koop eerst een beetje pc voor je geld gaat uit geven aan een high end kaart.

etc. er wordt hier zoveel met onzin en 3dmark gegooid. Harde feiten aub, geen gewauwel. Voor gewauwel kan je op elk forum terecht. Als je nix weet, of je hebt niets te zeggen, houd dan je tanden op elkaar en lees. Als iedereen dat zou doen dan zijn we gelijk af van al het onzin geblaat hierzo.

(no flame intended, maarre kappen met onzin blaten die Niets toevoegd aan de thread aub)
Dat heb je toch zeker niet tegen mij mag ik hopen? bovendien vind ik dit een schoolvoorbeeld van een discussie met feiten, dus loos gelul in de ruimte vond ik wel meevallen, nix mis mee dus,

Jij maakt hier toch niet de dienst uit waarover mensen willen praten, ook al zijn we het er niet mee eens.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS

GambitRS

w00t

Op zondag 11 november 2001 19:50 schreef Peltier het volgende:
Blaaaaaaaaaat
Ik generaliseer niet, ik probeer iets duidelijk te maken. Niet iedereen heeft een pc van tienduizend piek want sommigen hebben geen pappie of mammie die miljoenen per jaar verdienen. Ik probeer meteen ook aan te tonen dat 3dmark zuigt en je niet klakkeloos 3dmarks met elkaar kan vergelijken. Dat jij het niet kan hebben dat er iemand is die kritiek heeft op jouw afgod de Radeon 8500 is jouw probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

HAHAHAHAHAHAHAHA, vet lachen hier, iedereen loopt op elkaar te schreeuwen...LOL

Maarja, ik vind dat we edward's drift maar ff moeten catchen...

"wat gaat deze nieuwe week brengen"

Persoonlijk denk ik DEMO'S! Over nieuwe drivers ben ik nog niet zo zeker, maar het zou wel mooi zijn.

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ik hou wel van een discussie op een saaie zondagavond ;) ook al niet wezen stappen dus weinig schokkends meegemaakt.

Op rage3d is ook al nix nieuws te vinden, over drivers of demos.

Heeft iemand trouwens al eens Unreal2 met de R8500 geprobeerd?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt dat spel niet bijvoorbeeld pas volgend jaar uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Er is een aantal weken een alpha versie van Unreal 2 gelekt , ik denk dat ie die versie bedoelde :)

Ik hoop dat m'n Radeon morgen komt , is toch wel een verbetering tov m'n gf1ddr , kan ik eindelijk spellen op 1600x1200 spelen (daar heb je dan ook een 19" voor :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS

GambitRS

w00t

ja, ben eigenlijk ook wel benieuwd naar nieuwe drivers :) Misschien dat ik nu toch op de HCC de Radeon ga kopen met in m'n achterhoofd dat de drivers nog niet optimaal zijn. Die nieuwe (beta) GTS drivers zorgden zomaar voor een leuke snelheidsverbetering dus misschien dat nieuwe Radeon drivers het verschil wat hoger kunnen maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ja ik bedoel die E3 demo, was het maar waar dat hij al zover was ;( ik was al behoorlijk onder de indruk van sommige textures.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Ff over de R8500 ultra:
quote van pcpop.com is dus via babelfish:
ATi perhaps is receives ncVidia subdivides reveals the card product line the inspiration, after R200 issue, also the product division is Radeon8500 Ultra, Radeon8500, Radeon8500 LE: Radeon8500 the LE chip and reveals saves separately moves in 250MHz, but reveals saves with the core movement in the 275mHz R200 general designation is Radeon8500, highest end Radeon8500 Ultra operation in 300MHz.
link

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tick
  • Laatst online: 10-09 20:21

Tick

Im that jerk,who wants to know

Ik heb dit topic ff door gelezen/gezocht maar het word me niet duidelijk waar je nou de Echte ratail kan kopen in nederland.
Dus de 275/275.

Dus even niet gaan blaten dat ik het ergens kan vinden, zo kan ik ook wel postst krijgen... Dus gewoon heel kort welke zaak heeft ze! Forum is voor vragen....

There are many mysteries in this universe, including me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:19
Op zondag 11 november 2001 19:34 schreef Selachii het volgende:
Gambit, je kan je posts ook editten, dan post je niet 100x onderelkaar, dit wordt dubbel-post genoemd en als irritant ervaren.

Ik ken niemand die niet op high detail speelt. Op 1600x1200 ben ik pas 1 spel tegengekomen dat slecht draaide. Die titel gaat naar Tribes 2.
Ben wel benieuwd hoe Ghost Recon draait met de R8500. Op mn GF2 GTS op onderstaande systeem onder XP draait ie alleen nog soepel op 1024x768x32 met shadows op low (en de rest op high). Maar dan nog kan ie het bij sommige explosies (in mission 6 of 7 geloof ik, waar je door die kraters loopt) niet echt aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Loopt een en ander al beter met Dx 8.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tick
  • Laatst online: 10-09 20:21

Tick

Im that jerk,who wants to know

Ik heb van onze videokaarten fabrikant gehoord dat de eerste uitgaves bijna allemaal 250 Mhz zullen zijn, de volgende shipments zullen 275 Mhz zijn. (bij de groothandel waar ik werk dan).

Dit is van in een nederland onbekend merk, Ennyah Digicolor.
Beetje low budget kaartjes, maar toch wel grappig.

There are many mysteries in this universe, including me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer niet te veel van de topic af te dwalen, maar ik wilde over gambits verhaal toch het volgende nog ff kwijt.

(Grappig is dat edward zich stevig op de tenen getrap voelt, terwijl hij, toch een aardig gerelativeerd verhaal opzet. gambit doet dat in weze ook, maar houd 2 dingen door elkaar zoals op het einde te lezen valt. nu fps, of nu die radeon stressen door altijd eyecandy te hebben en een degenlijke fps in de volgende generatie games.)

Het relevante hele verhaal in logische opbouw
Eventjes pricewatch erop na geslagen. Radeon kost 800 piek als je retail wil hebben ongeveer, nieuwe processor/mobo/ram combi kost net boven de duizend piek. De proc/mobo/ram combi levert bijna 2x zoveel fps, de radeon levert dat alleen als je het niet nodig hebt laat ik eens lief zijn en er 30% van maken op high detail.
kan ik dus beter voor 1000 piek nieuw mobo/ram/proc kopen en 2x zo snel spelen dan 800 piek en 1.3x zo snel spelen
Als je een eenvoudig systeem hebt, verwacht dan niet dat je met een r200 op hoge reso's een acceptabele fps haald. Generaliseer dus niet door je eigen pc met die van edward te vergelijken.
ik zeg ook alleen maar dat als je net zoals ik geen 1600x1200 aankan je niet veel snelheidswinst moet verwachten. De meeste mensen hebben geen vette monitor of hebben geluk dat hun monitor meer kan dan staat aangegeven.
Hier heb je niet helemaal gelijk. Zelfs als je geen 19 inch moni hebt, dan kan je op 1024x768 nog steeds van de radeon genieten. eenvoudigweg omdat je alles wat de video kaart doet op max. kan zetten, en evt smooth vision erbij. Met andere woorden, je zou wel degenlijk wat aan een feature rijke kaart (lees: radeon) hebben
Behalve in mijn situatie. 30% is niet "vet", het is zielig. Ik heb net aangetoond dat ik maar een 30% winst zal krijgen, lees het maar eens na. Die vette winst krijg je pas als je die Radeon koopt terwijl je ook je processor vernieuwd, of als je al een XP processor hebt.
Nogmaals als je je pc eens met een vergelijkbare pc met een radeon gaat vergelijken, dan schiet het een stuk meer op. Je punt is duidelijk dat je geen 10.000 in je pc hebt gestoken, en dat is prima. Echter je kan nog steeds op 1024 alles op max zetten aangezien je radeon dan alsnog tot z'n recht komt. Oftewel ook hier geld, met je huidige pc heb je nog steeds wat aan een snelle video kaart. Echter de vraag blijft of je eyecady wilt of barre fps.
Ik generaliseer niet, ik probeer iets duidelijk te maken. Niet iedereen heeft een pc van tienduizend piek want sommigen hebben geen pappie of mammie die miljoenen per jaar verdienen. Ik probeer meteen ook aan te tonen dat 3dmark zuigt en je niet klakkeloos 3dmarks met elkaar kan vergelijken. Dat jij het niet kan hebben dat er iemand is die kritiek heeft op jouw afgod de Radeon 8500 is jouw probleem.
Welliswaar heeft je pc (gelukkig) geen 10k gekost, maar het is niet bepaald een trage bak, het enige is dat je geen gf3/r8500 hebt en een fsb die niet ver boven de 100Mhz komt.
De vraag is of je je op features en eyecandy richt. Oftewel, nu alles op 1024x768 met max settings zetten met een radeon 8500, of een snellere proco en mobo kopen en op 1024 heel veel fps halen, maar zonder al te veel eyecandy etc. Aangezien je zelf al zegt dat je budget relatief bescheiden is zou ik me op de volgende generatie games richten en dus voor de eyecandy optie gaan. Toekomstige games gaan een hogere eis leggen aan die gf2 en dat breekt je dan weer op de in de fps. Die CPU, daar trek je het voorlopig wel mee zeker met een radeon.

Je kan dus naar mijn mening 2 verstandige dingen doen.
1 koop een goedkope oem 8500. (die zijn snel zat, en je kan ze vermoedelijk flashen en of oc-en mocht je dat nodig vinden) en richt je op de volgende generatie games. Je kan dan zo ie zo je huidige generatie makkelijk op 1024 met alles maxed out draaien, en de volgende generatie idem. je beeld kwaliteit schiet omhoog, je hebt superieure dvd decoding (if you care), support voor multimonitor support en al de andere features die de radoen rijk is.

2 koop een nieuwe cpu en moederbord, en richt je op de huidige generatie games, houd je grafise settings laag, en behoud voorlopig een goede framerate. maar met de volgende generatie games gaat die gf2 gts het zwaarder krijgen.
Je hebt dan een matige fps, en dan op lage grafische settings.

Uiteindelijk heb je een 1+Ghz cpu, een ding dat, naar mijn mening, absoluut krachtig genoeg is om wat aan de radeon te hebben. dus de keuze is aan jou, nu fps met een niew mobo en proco, of nu eyecandy en in de toekomst eyecandy en een betere fps met een radeon 8500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halo_Master
  • Laatst online: 02-12-2024

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Jongens , het is nu Comdex en er staat op het punt om in de loop van vandaag iets te worden aangekondigd.

Zier hier : www.nvnews.net

En misschien gaan ze er zelfs een artikel over schrijven.
Het heeft waarschijnlijk dus iets te maken met vid cards.

Gokje 1:Nv25 wordt alvast aangekondigd en ze laten hiervan een demo zien, om de radeon 8500 en Ati alvast wat wind uit de zeilen te nemen.
Hij is immers al af, een versie hiervan zit nl. al in de x-box , ze zullen hem inmiddels al hebben aangepast en getweaked en klaar hebben gestoomd voor de pc.
Het zou wel iets zijn voor Nvidia : verlaag de prijs van de ti-200 met zo een fl. 100 (fl. 500,-)
De geforce 3 met fl. 200,- (fl. 600 a 650)
De geforce 3 Ti 500 met fl. 200,- (fl.800 a fl. 850)
De NV25(GF3 Ultra ?) fl. 1100.-

En zeg niet dat ik gek ben , Nvidia haalt meer van dat soort streken uit.En de NV25 is volgens mij Dx8.1 compliant en niet al ontworpen voor DX9. Het is nl. gewoon een geforce 3 met een extra vertexshader (zwakke punt van nvidia , de radeon 8500 heeft een veel snellere vertexshader) en misschien pixelshaders met ondersteuning voor pixelshader versie 1.4.

Gokje 2 :

Bitboys heeft een werkende versie van hun chipset. :Y)

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Laatst online: 06-09 10:54
Op maandag 12 november 2001 09:04 schreef Tick het volgende:
Ik heb dit topic ff door gelezen/gezocht maar het word me niet duidelijk waar je nou de Echte ratail kan kopen in nederland.
Dus de 275/275.

Dus even niet gaan blaten dat ik het ergens kan vinden, zo kan ik ook wel postst krijgen... Dus gewoon heel kort welke zaak heeft ze! Forum is voor vragen....
Zou ik ook heeeel graag willen weten :) :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halo_Master

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Hoi,

Ik heb een 8500 retail van Ati zelf , gekocht bij SWW (www.sww.nl) ze zijn daar nu uitverkocht , maar ze verwachten binnen 1 week of zo een nieuwe lading retail kaarten.

ff mijn config aanpassen , heb al een weekje of 3 die radeon 8500 retail

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Halo_Master's pc, over een pc van 10k gesproken. Mooie bak trouwens.

Gokje, 3dfx komt met een groepje army booth girls de nvidia stand afrossen.

Gokje, radeon ultra wordt gepresenteerd (300Mhz) met de nieuwe 8500 demo's.

Gokje, bitboys staan huilend naast hun stand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Op maandag 12 november 2001 11:32 schreef Peltier het volgende:

Gokje, 3dfx komt met een groepje army booth girls de nvidia stand afrossen.

Gokje, radeon ultra wordt gepresenteerd (300Mhz) met de nieuwe 8500 demo's.

Gokje, bitboys staan huilend naast hun stand
1. 3dfx = nVidia dus die kans is klein

2. + de nieuwe drivers

3. En nVidia staat mee te doen als punt 2 waar is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halo_Master

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Nee hoor jongens , ik ben echt serieus , Dat van die ATi Radeon Ultra zal ook wel aangekondigd worden , maar als Nvnews ergens een artikel over gaat schrijven zal het niet hierover gaan.Ik heb echt een vermoeden dat de NV25 op dezelfde manier zal worden gepresenteerd als de GF3 , met alle gegevens, etc. om alle speculaties op gang te brengen, langzamerhand zal hij dan verkrijgbaar gaan worden (voor de kerst lukt dit waarschijnlijk nooit meer).

Of ze gaan aankondigen dat ze een nieuwe markt gaan aanboren , een tijdje geleden heb ik gelezen dat Nvidia de naam soundstorm had vastgelegd.Gezien de audio chip die ze hebben ontwikkeld voor de Xbox en de ingebakken sound op de nforce is dit ook een mogelijkheid.

Of ...... Nvidia gaat CPU's op de markt brengen (Intel and AMD, be afraid , be very afraid!!!) :Y)

Ze hebben met de geforce 2 ook 4 versies gehad van hun grafische chips : GF2 MX (GF3 ti 200),GF2 (GF3),GF2 pro (GF3 ti 500) , GF2 Ultra (NV25?) , misschien releasen ze hem wel op 275 Mhz of zoiets , dat kan makkelijk , de xbox NV25 is nl. gefrabiceerd op 0.13 micron ipv. de 0.15 micron van de geforce 3.

En ja, Peltier , is een superbakkie , ik ga over een maandje een vapochill systeem kopen , mijn processor kan echt veel verder dan die 2300 Mhz , ik heb hem weleens op 2350 gehad , maar daar kwam ik wel in windows en dan liep hij vast , met een vapochill heb ik het idee dat hij iig wel tot 2500 mhz gaat , ik zit nu met een retail koelertje van intel ( en 5 casefans van delta op volle toeren :'( )
al op de 2300 mhz en dan wordt hij inderdaag wel erg heet onder load (idle toch maar een graadje of 52,load wel een graadje of 67).Ook komt hier nog een cd writertje bij en 60 gig hd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaaf vapochill, leuke investering voor de komende zoveel pc's gelijk. Kan je die combineren met je radeon?? dat zou spectaculaire resultaten kunnen leveren. De core komt met een hsf amper boven de 300 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Zal nvidia weer het licht weten weg te kapen, dmv marketingsshows,.. wat dat aangaat moet ATI nog veel leren....

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halo_Master

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Geloof me , Nvidia gaat inderdaad weer de show stelen.
Ati is net uit met de Radeon mobility 7500 (dx7 compliant) , Nvidia komt met de GF3Go(full dx 8. eeeehhuum 1,volgens nvidia, compliant) en heeft een engeltje mij net ingefluisterd de.............. NV25 (betrouwbare bron, tot nu toe tenminste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of die oem versies ook een goede 2D kwaliteit hebben? Of zitten daar weer bagger filters op enzo?

250 of 275 Mhz kan me niet zoveel boeien als de 2D kwaliteit maar in beide gevallen goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
  • Laatst online: 13-06 16:54

H-Alien

aka Schenk

oem 8500 + retail 8500 hebben allebei 400 Mhz ramdac (bepalend voor 2d kwaliteit), er is geen verschil in 2d kwaliteit tussen oem en retail.

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnos
  • Laatst online: 24-03 12:50
Op maandag 12 november 2001 12:39 schreef kadaver het volgende:
Weet iemand of die oem versies ook een goede 2D kwaliteit hebben? Of zitten daar weer bagger filters op enzo?

250 of 275 Mhz kan me niet zoveel boeien als de 2D kwaliteit maar in beide gevallen goed is.
Voor zover ik weet is de 2d kwaliteit hetzelfde. Ik heb althans nog nergens op forums over een verschil in 2d kwaliteit iets gelezen. De 2d kwaliteit van mijn oem op m'n 22inch is goed te noemen en ik heb hoge eisen wat dat betreft ;)

"Choose life"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Laatst online: 11-09 10:46

Masselink

Voor de dorst

Ik weet het niet meer.....Moet ik nu de Radeon (retail) of de Ti500 van leadtek nemen (heeft ook goede beeldkwaliteit)

Ik heb al een 22" (Ha202DT), en die wil ik dus ook goed gebruiken.
Verder heb ik net maar 2x256 Corsair DDR Pc2400 gekocht. (voordat het nog duurder word)
De rest ga ik nog invullen. (AMD XP+KT266A)

Moet ik nu de Radeon 8500 (retail) of de Leadtek Ti500 nemen, als budget geen probleem is ??

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnos
De jongens in deze thread zullen je waarschijnlijk een Radeon 8500 aanraden :), omdat hij een hoop potentie bezit.
Als geld geen probleem is, zou ik toch voor een ti500 gaan. Waarom? Goede en snelle drivers en geen eventueel gezeur met spellen die helemaal niet of slechts gedeeltelijk werken.
Dat is mijn ervaring. Kijk ik heb "maar" fl 575 voor die oem betaald en dan vind ik het een goede koop. Een kaart met een hoop features en (hopelijk) goede drivers in de nabije toekomst. Ik vind het prijsverschil dan te groot met een ti500.
Maar een retail 8500 kost hier in Nederland zo'n fl 800,-, dan zou ik persoonlijk iets meer neerleggen en voor die Leadtek ti500 gaan. Vooral ook omdat deze een goede 2d kwaliteit heeft.

"Choose life"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 12 november 2001 14:26 schreef Martijnos het volgende:
De jongens in deze thread zullen je waarschijnlijk een Radeon 8500 aanraden :), omdat hij een hoop potentie bezit.
Als geld geen probleem is, zou ik toch voor een ti500 gaan. Waarom? Goede en snelle drivers en geen eventueel gezeur met spellen die helemaal niet of slechts gedeeltelijk werken.
Dat is mijn ervaring. Kijk ik heb "maar" fl 575 voor die oem betaald en dan vind ik het een goede koop. Een kaart met een hoop features en (hopelijk) goede drivers in de nabije toekomst. Ik vind het prijsverschil dan te groot met een ti500.
Maar een retail 8500 kost hier in Nederland zo'n fl 800,-, dan zou ik persoonlijk iets meer neerleggen en voor die Leadtek ti500 gaan. Vooral ook omdat deze een goede 2d kwaliteit heeft.
Ahum, een Radeon 8500 heeft betere 2D en 3D kwaliteit dan een geforce3. En een Radeon 8500 heeft TRUFORM en Smoothvision, wat er behoorlijk mooi uitziet.

Deze dingen heeft een GF3 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:16

MartNL

Op maandag 12 november 2001 15:30 schreef iefje het volgende:

[..]

Ahum, een Radeon 8500 heeft betere 2D en 3D kwaliteit dan een geforce3. En een Radeon 8500 heeft TRUFORM en Smoothvision, wat er behoorlijk mooi uitziet.

EN hij is ook nog eens sneller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:35

ChUcKiE

Dus........

Ennuh waar is die dan voor 575,-- te halen?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnos
Op maandag 12 november 2001 15:33 schreef ChUcKiE het volgende:
Ennuh waar is die dan voor 575,-- te halen?
Ik heb hem uit Amerika :) En de voorgaande reacties had ik wel verwacht :). Volgens mij heeft het geen zin om de discussie aan te gaan, omdat sommige mensen niet in staat zijn kritisch naar een product te kijken en hun uitspraken (b.v. 2d kwaliteit van een Radeon 8500 is beter dan die van de Geforce 3, alsof het een feit betreft :O)met argumenten te onderbouwen.

Er zijn maar weinig mensen op dit forum die kritisch naar hun eigen aankopen kunnen kijken en vaak zie je mensen hun eigen aankopen goed praten door te zeggen hoe goed het bewuste product wel niet is (cognitieve dissonantie ;)).

"Choose life"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS

GambitRS

w00t

Op maandag 12 november 2001 15:30 schreef iefje het volgende:

[..]

Ze hebben jammer genoeg beiden getest en de 2D/3D kwaliteit van de GF3 is tegenwoordig van dezelfde kwaliteit als de 2D/3D kwaliteit van de Radeon 8500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Op maandag 12 november 2001 15:31 schreef MartNL het volgende:

[..]

EN hij is ook nog eens sneller!
Dit is dus precies waar ik me zorgen over maak. Dan is hij sneller, dan weer niet.....wat is het nu ?? Sneller dan de Ti500 of niet. en dan alleen sneller bij 'nieuwe' games (DX 8.1) of ook nu....ik heb vele benchmarks gezien, en veel in het voordeel vande Radeon gezien. Als de games echter allemaal in richting van 'nature' gaan, dan heb ik liever de Ti500. Beeldkwaliteit is bij mij geen issue. (de ATi en de Leadtek Ti500 hebben beide goed beeld)

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Bah, geen dx8.1 demo's geen nieuwe drivers, waar wachten ze nou op, moet er eerst een hotemetoot een lintje doorknippen?...

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS

GambitRS

w00t

ja, en die hotemetoot heeft vandaag vrij en is morgen ziek, waardoor hij ook de rest van de week geen energie heeft om dat lintje door te knippen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL

MartNL

Op maandag 12 november 2001 16:30 schreef edward2 het volgende:
Bah, geen dx8.1 demo's geen nieuwe drivers, waar wachten ze nou op, moet er eerst een hotemetoot een lintje doorknippen?...
Waarschijnlijk moet je het gewoon hier mee doen.
Er komt voorlopig helemaal niks meer uit.
Geen drivers en geen demo's. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Laatst online: 14-08 21:18

Bluppy2

Hip!

Op maandag 12 november 2001 17:26 schreef MartNL het volgende:

[..]

Waarschijnlijk moet je het gewoon hier mee doen.
Er komt voorlopig helemaal niks meer uit.
Geen drivers en geen demo's. :(
kom nou.. er zijn nieuwe drivers beloofd... die zullen ook echt wel komen.. Smoothvision is nog niet eens enabled...

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

Smoothvision doet het toch gewoon ? Sinds de 3281 drivers (WinXP)

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op maandag 12 november 2001 18:42 schreef Selachii het volgende:
Smoothvision doet het toch gewoon ? Sinds de 3281 drivers (WinXP)
Volgens sommigen niet, ik weet het ook niet meer, bovendien schijnt er in de nieuwe drivers 12x smoothvision te zijn...

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

AHa, ik lees het net ook allemaal op Rage3d...over dat 3281 niet helemaal officieel is :? Naja, tzal me boeie, alles werkt bij mij als een trein...beter nog, het werkt allemaal als een TGV....t00t t00t ;)

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de Smoothvision resultaten.

Overigens kan ik volmondig zeggen, dat mijn Radeon betere beeldkwaliteit geeft, dan de MX'en die ik heb gezien (daarbij doelend op grafisch oke beeld met filtering, fading, mipmappig etc...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

ik heb smoothvision met de eerste stock drivers al gehad. das heeft iedereen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Smoothvision stond wel in de displayopties maar werkte bij de meeste drivers als gewone FSAA, of het in de laatste 3281 nou wel werkt weet ik niet.

Ik hoor helemaal niemand over trueform, heeft niemand nou al een beetje met trueform in Half-Life gespeeld, ik ga hem vannavond weer eens erop gooien, het zit hopelijk ook in de wapens?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS

GambitRS

w00t

ja, ik heb daar een paar screenshots van gezien, de CS wapens leken op rare speelgoed pistooltjes omdat er rare ronde vervormingen ontstonden :+ Ik hoop dat ze dat al hebben opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

De dx8.1 demos worden nog wat aangepast volgens iemand van ATI, released when it's done, waar ken ik dat van... ;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trueform werkt uitsteken in CS en halflife.

Ik heb die gigantische update van Halfilife gedownload (78 Mbyte) met mijn 56Kb modempje, s'nachts. maar het moet gezegd, het geeft echt stukken vloeiender poppetjes en monsters. Waar je wel op moet letten dat het alleen met OpenGL werkt en niet met Direct3D.

Wat het flashen van mijn OEM kaart naar Retail kaart betrefd. helaas heb ik nog geen tijd gehad van het weekend om goedt te testen met diverse flashprogramma's. Ik heb wel een emailtje naar ATI gedaan om te vragen of ze mij een juist flashprogramma willen toesturen.

En ik blijf erbij, ERGENS moet er een goed flashprogramma zijn te vinden. Zeker op sites zoals ASUS, Gigabyte en consorten die zeker ook RADEON 8500 kaarten gaan verkopen.

Nu denk ik er opeens aan; We zoeken allemaal 9hoop ik) naar RADEON 8500 flashers, maarre waarschijnlijk werkt een flasher voor de nieuwe radeon 7500 ook. De kaarten zijn vrijwel tegelijk op de markt gekomen en bezitten zeer waarschijnlijk dezelfde flashprom. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Ik weet dat het een beetje vroeg is :) maar weet iemand misschien of er al Linux drivers voor de R8500 gemaakt zijn?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Laatst online: 15:12
mensen, weet iemand hoeveel gelt ik nog voor m'n radeon ddr kan vangen, kwil namelijk een r7500 (aangezien ik niet zoveel spelletjes speel) , op die manier kan ik dual monitoren met 2 17' :9

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op maandag 12 november 2001 21:32 schreef John_Hoek het volgende:
Trueform werkt uitsteken in CS en halflife.

Ik heb die gigantische update van Halfilife gedownload (78 Mbyte) met mijn 56Kb modempje, s'nachts. maar het moet gezegd, het geeft echt stukken vloeiender poppetjes en monsters. Waar je wel op moet letten dat het alleen met OpenGL werkt en niet met Direct3D.
Waar is die te downen? ik zag em niet zo gauw staan.

Edit,

ik zie het al, is het gewoon versie 1108?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

mensen, help me out. Leadtek ti-500 of een 22" Iiyama.

ik heb nu een 17" CTX Trinitron, Beeld kwaliteit is prima, hij is super scherp, keuren geeft ie perfect aan. Maar 1600-1200 gaat niet met acceptabel refresh rate , 60mhz namelijk.

Leadtek heb ik vaker gehad en het bevalt me prima, vooral de grote heatsinks en de mogelijkheid om te modden. En over de 2D en snelheid hoef ik niet te beginnen, ;)

Wat denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeweeherman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09-2024

peeweeherman

energieleverend.nl

Op maandag 12 november 2001 22:48 schreef FMS het volgende:

Wat denk je?
Echt wel Iiyama, heb hem zelf met een radeon Vivo.
Met die 8500 van jou is het helemaal smullen :9

Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL

MartNL

&nbsp;

ik heb nu een 17" CTX Trinitron, Beeld kwaliteit is prima, hij is super scherp, keuren geeft ie perfect aan. Maar 1600-1200 gaat niet met acceptabel refresh rate , 60mhz namelijk.

Leadtek heb ik vaker gehad en het bevalt me prima, vooral de grote heatsinks en de mogelijkheid om te modden. En over de 2D en snelheid hoef ik niet te beginnen, ;)

Wat denk je?
Wat een stom gelul zeg nou wil je een geforce 3 kopen terwijl je een radeon8500 hebt.
En dat terwijl je naar een 17inch beeldscherm zit te kijken.

|:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Nou nou ieder moet voor zichzelf weten wat ie koopt of niet koopt, daar hoeven we elkaar niet over te beoordelen |:( ... beetje 'elkaar-afzeik-toon' in deze thread :( .

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn compu crasht elke keer als ik quake2 ga spelen. Ene keer na 5 minuten, andere keer na 1 minuut andere keer na 20 minuten, zwaaaaaaar irri |:( |:(

Geprobeerde drivers: 5.13.3276 en 5.13.3281
Heb in bios al ALLES op standaard gezet, AGP 2x enzo. Heb de kaart teruggeclocked naar 250/250, niks werkt.. |:(
Onder andere spellen doet ie het wel perfect...

Morgen maar ff SP2 voor w2k bij me oma downloaden, hopen dat dat werkt.
Iemand nog andere ideeën ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Op maandag 12 november 2001 23:31 schreef MartNL het volgende:

[..]

Wat een stom gelul zeg nou wil je een geforce 3 kopen terwijl je een radeon8500 hebt.
En dat terwijl naar een 17inch beeldscherm te kijken.
|:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(
Ten eerste mag je de |:( voor je zelf houden, ten tweede is het mijn keuzen om iets te kopen of niet. als je niet normaal kan reageren doe dat dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:03
Op maandag 12 november 2001 23:37 schreef Vo0 het volgende:
Mijn compu crasht elke keer als ik quake2 ga spelen. Ene keer na 5 minuten, andere keer na 1 minuut andere keer na 20 minuten, zwaaaaaaar irri |:( |:(

Geprobeerde drivers: 5.13.3276 en 5.13.3281
Heb in bios al ALLES op standaard gezet, AGP 2x enzo. Heb de kaart teruggeclocked naar 250/250, niks werkt.. |:(
Onder andere spellen doet ie het wel perfect...

Morgen maar ff SP2 voor w2k bij me oma downloaden, hopen dat dat werkt.
Iemand nog andere ideeën ?
ik heb al best veel q2 gespeeld met de r8500 en helemaal geen problemen. ik draai win98se met de 7199 drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 09:04

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

hallo ik was van plan om een Ati radeon te kopen op de HCC straks maar welke versie moet ik precies hebben ik wil wel graag een goede (duh) is logisch natuurlijk, kan iemand me helpen. danke sehr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 12 november 2001 23:43 schreef Peentje het volgende:
hallo ik was van plan om een Ati radeon te kopen op de HCC straks maar welke versie moet ik precies hebben ik wil wel graag een goede (duh) is logisch natuurlijk, kan iemand me helpen. danke sehr
ATI Radeon 8500 Retail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 12 november 2001 23:39 schreef salvador4 het volgende:

[..]

ik heb al best veel q2 gespeeld met de r8500 en helemaal geen problemen. ik draai win98se met de 7199 drivers.
|:( vaag dan, want ik voor een tournooi moet ik dat spel wel ff stabiel kunnen spelen gvd.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
Op maandag 12 november 2001 23:47 schreef Vo0 het volgende:

[..]

|:( vaag dan, want ik voor een tournooi moet ik dat spel wel ff stabiel kunnen spelen gvd.. |:(
windows 98 se lijkt me de oplossing, draai het anders dual boot, desnoods win98 alleen voor q2 =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje

Peentje

Op maandag 12 november 2001 23:46 schreef Vo0 het volgende:

[..]

ATI Radeon 8500 Retail
Wij danken u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
Op maandag 12 november 2001 23:49 schreef Peentje het volgende:

[..]

Wij danken u
pak dan wel die retail waar echt op staat dan ie van ati af komt, dus geen ander merk. die met dat logo van die doodskop. hier in nl noemen alle winkels hun radeon de retail terwijl een 3e fabrikant er gewoon een doos omheen doet met een 8500le erin. meer info in radeon part 24/25 gok ik :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Jongens laten we iemand nou beoordelen wat ie koopt, gewoon niet verder gaan dan advies ;) , misschien is hij wel niet tevreden met de R8500, misschien wil hij wel 2 kaarten hebben, dat doet er allemaal niet toe, discusseren en verschillende meningen hebben is ok, maar hou het daarbij lijkt mij .

Als ik FMS was, zou ik voor het scherm gaan en tijdelijk winMe installeren, desnoods multiboot, ik heb de R8500 zo mooi draaien met de 7199 drivers dat hij de concurrentie moeiteloos aan kan met de GF3(ti500) (dat ligt ook vooral aan de instellingen die ik gebruik, ik speel graag met aniso aan en de performancehit is zo lekker laag met de R8500) en een mooi scherm doet meer dan je misschien zou denken.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje

Peentje

ok ok ik heb al een doos van de ATI site gedownload dus dan weet ik ongeveer hoe ie eruit ziet, er staat in iedergeval duidelijk, "Build by ATI" op nou kzal hem nu wel vinden denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaszki
  • Laatst online: 15-09 13:50
is er trouwens gek veel verschil tussen de ATI Radeon 7200 & ATI Radeon 7500? ik heb de topic's beetje doorgelezen maar niet zo 123 iets gevonden. :)

want geld voor een 8500 heb ik gewoon nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL

MartNL

&nbsp;

Op maandag 12 november 2001 23:38 schreef FMS het volgende:

[..]

Ten eerste mag je de |:( voor je zelf houden, ten tweede is het mijn keuzen om iets te kopen of niet. als je niet normaal kan reageren doe dat dan niet.
Ik kan wel normaal reageren, maar ik dacht dat het een idiote vraag was. Maar daar heb ik me geloof ik in vergist.
:P

Zoek je nog een koper voor die radeon?
Is het een retail? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Op dinsdag 13 november 2001 00:38 schreef _MRT_ het volgende:
is er trouwens gek veel verschil tussen de ATI Radeon 7200 & ATI Radeon 7500? ik heb de topic's beetje doorgelezen maar niet zo 123 iets gevonden. :)

want geld voor een 8500 heb ik gewoon nog niet...
Ik weet het niet precies maar volgens mij is de R7200 gewoon precies hetzelfde als de oude Radeon(1). De R7500 heeft o.a. een 290MHz coreclock (oude Radeon was 166/183MHz, of de 7200 dat ook heeft weet ik niet), Dual Head, sneller geheugen, etc. De R7500 is dus wel een stuk sneller dan de R7200 lijkt me ..

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

[..]

Wat denk je?
Ik heb zelf een 22"iiyama (ha202DT) en daar ktijg je gen spijt van. De vraag die ik me toen heb gesteld was, wat is nu een betere investering ? Een Ti500 koop je over een jaar voor fl, 500,-- ?? en de montitor ??

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Op dinsdag 13 november 2001 01:09 schreef Bomberman het volgende:

[..]

Ik weet het niet precies maar volgens mij is de R7200 gewoon precies hetzelfde als de oude Radeon(1). De R7500 heeft o.a. een 290MHz coreclock (oude Radeon was 166/183MHz, of de 7200 dat ook heeft weet ik niet), Dual Head, sneller geheugen, etc. De R7500 is dus wel een stuk sneller dan de R7200 lijkt me ..
De oude Radeon is inderdaad de R7200, mijn 32mb Radeon DDR heet nu Radeon 7200 als ik in dat drivers gedoe kijk.
en de snelheid is 166/166 behalve de retail 64mb vivo welke op 183/183 loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 12 november 2001 23:48 schreef salvador4 het volgende:

[..]

windows 98 se lijkt me de oplossing, draai het anders dual boot, desnoods win98 alleen voor q2 =)
Win98se heeft een andere sensitiviy dan win2k |:(
En ik wil wel gewoon Win2k blijven gebruiken om te gamen gvd, niet elke keer een reboot doen om te q2'en |:(

Grrr...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeer binnenkort gaan we een nieuwe pc kopen. Afweging is natuurlijk Radeon8500 OEM, Leadtek Ti 500 of Asus Ti 500 DeLuze (3d Bril!). Ik heb geen ervaring met slechte 2D dus weet niet wat te verwachten van een Asus. 3D Bril lijkt me heel tof. Overklokken liever niet (stom om bij een pc van 5000,- toch nog je videokaart te moeten overklokken). Monitor heb ik al 17 inch, 1600*1200. De bedoeling is nieuwe spellen draaien op 1600*1200 met wat Anti-Aliasing en in 800*600 met hele hoge AA (voor spelen op tv). Wat is de beste keus? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halo_Master

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Wat is de beste keus?

Radeon 9500 of geforce 4

want 1600x1200 met lichte AA is nu gewoon nog niet speelbaar.

800x600 met hele hoge AA is echter wel mogelijk.Wacht nog ff tot morgen of overmorgen want dan komen er waarschijnlijk reviews over smoothvision van de Radeon 8500 , die met de nieuwste drivers wel zal werken.
Volgens de geruchten is de kwaliteit iig hoogstaand en gaat er niets aan scherpte verloren(wordt niet wazig , zoals Quincunx AA van Nvidia).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
Op dinsdag 13 november 2001 00:01 schreef edward2 het volgende:
Jongens laten we iemand nou beoordelen wat ie koopt, gewoon niet verder gaan dan advies ;) , misschien is hij wel niet tevreden met de R8500, misschien wil hij wel 2 kaarten hebben, dat doet er allemaal niet toe, discusseren en verschillende meningen hebben is ok, maar hou het daarbij lijkt mij .

Als ik FMS was, zou ik voor het scherm gaan en tijdelijk winMe installeren, desnoods multiboot, ik heb de R8500 zo mooi draaien met de 7199 drivers dat hij de concurrentie moeiteloos aan kan met de GF3(ti500) (dat ligt ook vooral aan de instellingen die ik gebruik, ik speel graag met aniso aan en de performancehit is zo lekker laag met de R8500) en een mooi scherm doet meer dan je misschien zou denken.
Ik zou ook de 22" nemen. En ga vooral dicht tegen het scherm zitten bij Quake 3, gegarandeerde desorientatie en duizeligheid, maar het is wel ècht! :o.

Of je neemt de 19" PLUS een Ti500. :)

Ikzelf ben tevreden met mijn Radeon ViVo en mijn 22". Helaas is mijn eigen systeem niet snel genoeg om echt prettig te gamen, maar dat ligt aan m'n onwijs brute Celeron ;).

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
Op dinsdag 13 november 2001 13:11 schreef Halo_Master het volgende:
Wat is de beste keus?

Radeon 9500 of geforce 4

want 1600x1200 met lichte AA is nu gewoon nog niet speelbaar.

800x600 met hele hoge AA is echter wel mogelijk.Wacht nog ff tot morgen of overmorgen want dan komen er waarschijnlijk reviews over smoothvision van de Radeon 8500 , die met de nieuwste drivers wel zal werken.
Volgens de geruchten is de kwaliteit iig hoogstaand en gaat er niets aan scherpte verloren(wordt niet wazig , zoals Quincunx AA van Nvidia).
Een 17" monitor doet al aan hardware FSAA voor 1600x1200 ;)
't is mij iig nog niet gelukt het uit te zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 10:31
De Radeon 7200 is dus niet hetzelfde als de oude Radeon 64DDR, het is namelijk een kaart met SDR geheugen. Verder is het dezelfde kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Op dinsdag 13 november 2001 14:02 schreef Schmoove het volgende:
De Radeon 7200 is dus niet hetzelfde als de oude Radeon 64DDR, het is namelijk een kaart met SDR geheugen. Verder is het dezelfde kaart.
Pardon, welke kaart heeft SDR? (of eigenlijk allemaal wel DDR SDram ;) )
de Radeon 7200 iig niet. of de radeon met sdram moet nu ook opeens de R7200 heten, dat hebben ze wel alles op een grote berg gegooid bij ATI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjMark
  • Laatst online: 15-09 13:18
Op dinsdag 13 november 2001 12:35 schreef HeerVanHasselt het volgende:
Zeer binnenkort gaan we een nieuwe pc kopen. Afweging is natuurlijk Radeon8500 OEM, Leadtek Ti 500 of Asus Ti 500 DeLuze (3d Bril!). Ik heb geen ervaring met slechte 2D dus weet niet wat te verwachten van een Asus. 3D Bril lijkt me heel tof. Overklokken liever niet (stom om bij een pc van 5000,- toch nog je videokaart te moeten overklokken). Monitor heb ik al 17 inch, 1600*1200. De bedoeling is nieuwe spellen draaien op 1600*1200 met wat Anti-Aliasing en in 800*600 met hele hoge AA (voor spelen op tv). Wat is de beste keus? :?
Ik heb zelf een Asus v7700 Deluxe(Geforce 2 GTS). En ik heb dus ook zo'n 3d bril. Ik dacht ook dat dit heel tof was, maar het valt erg tegen. Het 3d is een beetje nep, die bril zit totaal niet lekker en het is moeilijk om hem goed af te stellen. Die bril zou ik dus niet meenemen in je overweging. Ik ben verder wel super tevreden over mijn Asus kaartje.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgems mij wordt het zo langzamerhand weer eens tijd voor deel 28..

Wie maakt um ..ik niet want ik beschouw me zelf nog als aspirant-tweaker.. Dus een volwassen tweaker moet um maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 13 november 2001 15:14 schreef wildweazel het volgende:
Volgems mij wordt het zo langzamerhand weer eens tijd voor deel 28..

Wie maakt um ..ik niet want ik beschouw me zelf nog als aspirant-tweaker.. Dus een volwassen tweaker moet um maken.
Nee dit topic sluit pas bij 255, en niet bij 253 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 13 november 2001 14:55 schreef DjMark het volgende:

[..]

Ik heb zelf een Asus v7700 Deluxe(Geforce 2 GTS). En ik heb dus ook zo'n 3d bril. Ik dacht ook dat dit heel tof was, maar het valt erg tegen. Het 3d is een beetje nep, die bril zit totaal niet lekker en het is moeilijk om hem goed af te stellen. Die bril zou ik dus niet meenemen in je overweging. Ik ben verder wel super tevreden over mijn Asus kaartje.

Succes!
Die bril is ook maar iets van 60Hz, doet dus erg pijn aan je ogen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 12 november 2001 22:53 schreef Peewee_Herman het volgende:

[..]

Echt wel Iiyama, heb hem zelf met een radeon Vivo.
Met die 8500 van jou is het helemaal smullen :9
Ja idd :9~
Binnenkort ga ik ook genieten van 19" schermpje + Radeon 8500 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 13 november 2001 16:15 schreef Vo0 het volgende:
Die bril is ook maar iets van 60Hz, doet dus erg pijn aan je ogen |:(
Valt wel mee hoor. Als je dat echte 3D gezien hebt vergeet je dat snel. Meer pijn aan je neusbrug en oren van die rot pasvorm. 60Hz met die bril is trouwens anders dan 60Hz van de monitor. Met die LCD-shutters komt dat veel minder irrtant over.

Je kunt ook 800x600@160Hz proberen, dan heb je effectief 80Hz.

Het echte nadeel is dat het zon gehannes is om telkens die 3D goed in beeld te krijgen. Maar het geeft een onwijs mooi effect.

Over een paar jaar heeft iedere gamer een 3D-tft zonder bril. :P

Van Metabyte hebben ze trouwens een eigen onafhankelijke 3D bril. Hoef je geen Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuwe topic is open...

slotjuh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en weer op slot :)
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.