_-= Radeon Topic - Deel 27 =- _

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.499 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:42

Masselink

Voor de dorst

Ik weet het niet meer.....Moet ik nu de Radeon (retail) of de Ti500 van leadtek nemen (heeft ook goede beeldkwaliteit)

Ik heb al een 22" (Ha202DT), en die wil ik dus ook goed gebruiken.
Verder heb ik net maar 2x256 Corsair DDR Pc2400 gekocht. (voordat het nog duurder word)
De rest ga ik nog invullen. (AMD XP+KT266A)

Moet ik nu de Radeon 8500 (retail) of de Leadtek Ti500 nemen, als budget geen probleem is ??

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnos
  • Laatst online: 24-03 12:50
De jongens in deze thread zullen je waarschijnlijk een Radeon 8500 aanraden :), omdat hij een hoop potentie bezit.
Als geld geen probleem is, zou ik toch voor een ti500 gaan. Waarom? Goede en snelle drivers en geen eventueel gezeur met spellen die helemaal niet of slechts gedeeltelijk werken.
Dat is mijn ervaring. Kijk ik heb "maar" fl 575 voor die oem betaald en dan vind ik het een goede koop. Een kaart met een hoop features en (hopelijk) goede drivers in de nabije toekomst. Ik vind het prijsverschil dan te groot met een ti500.
Maar een retail 8500 kost hier in Nederland zo'n fl 800,-, dan zou ik persoonlijk iets meer neerleggen en voor die Leadtek ti500 gaan. Vooral ook omdat deze een goede 2d kwaliteit heeft.

"Choose life"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15218

Op maandag 12 november 2001 14:26 schreef Martijnos het volgende:
De jongens in deze thread zullen je waarschijnlijk een Radeon 8500 aanraden :), omdat hij een hoop potentie bezit.
Als geld geen probleem is, zou ik toch voor een ti500 gaan. Waarom? Goede en snelle drivers en geen eventueel gezeur met spellen die helemaal niet of slechts gedeeltelijk werken.
Dat is mijn ervaring. Kijk ik heb "maar" fl 575 voor die oem betaald en dan vind ik het een goede koop. Een kaart met een hoop features en (hopelijk) goede drivers in de nabije toekomst. Ik vind het prijsverschil dan te groot met een ti500.
Maar een retail 8500 kost hier in Nederland zo'n fl 800,-, dan zou ik persoonlijk iets meer neerleggen en voor die Leadtek ti500 gaan. Vooral ook omdat deze een goede 2d kwaliteit heeft.
Ahum, een Radeon 8500 heeft betere 2D en 3D kwaliteit dan een geforce3. En een Radeon 8500 heeft TRUFORM en Smoothvision, wat er behoorlijk mooi uitziet.

Deze dingen heeft een GF3 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:12

MartNL

Op maandag 12 november 2001 15:30 schreef iefje het volgende:

[..]

Ahum, een Radeon 8500 heeft betere 2D en 3D kwaliteit dan een geforce3. En een Radeon 8500 heeft TRUFORM en Smoothvision, wat er behoorlijk mooi uitziet.

EN hij is ook nog eens sneller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:54

ChUcKiE

Dus........

Ennuh waar is die dan voor 575,-- te halen?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnos
  • Laatst online: 24-03 12:50
Op maandag 12 november 2001 15:33 schreef ChUcKiE het volgende:
Ennuh waar is die dan voor 575,-- te halen?
Ik heb hem uit Amerika :) En de voorgaande reacties had ik wel verwacht :). Volgens mij heeft het geen zin om de discussie aan te gaan, omdat sommige mensen niet in staat zijn kritisch naar een product te kijken en hun uitspraken (b.v. 2d kwaliteit van een Radeon 8500 is beter dan die van de Geforce 3, alsof het een feit betreft :O)met argumenten te onderbouwen.

Er zijn maar weinig mensen op dit forum die kritisch naar hun eigen aankopen kunnen kijken en vaak zie je mensen hun eigen aankopen goed praten door te zeggen hoe goed het bewuste product wel niet is (cognitieve dissonantie ;)).

"Choose life"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Op maandag 12 november 2001 15:30 schreef iefje het volgende:

[..]

Ze hebben jammer genoeg beiden getest en de 2D/3D kwaliteit van de GF3 is tegenwoordig van dezelfde kwaliteit als de 2D/3D kwaliteit van de Radeon 8500.

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Op maandag 12 november 2001 15:31 schreef MartNL het volgende:

[..]

EN hij is ook nog eens sneller!
Dit is dus precies waar ik me zorgen over maak. Dan is hij sneller, dan weer niet.....wat is het nu ?? Sneller dan de Ti500 of niet. en dan alleen sneller bij 'nieuwe' games (DX 8.1) of ook nu....ik heb vele benchmarks gezien, en veel in het voordeel vande Radeon gezien. Als de games echter allemaal in richting van 'nature' gaan, dan heb ik liever de Ti500. Beeldkwaliteit is bij mij geen issue. (de ATi en de Leadtek Ti500 hebben beide goed beeld)

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-06 14:15

edward2

Schieten op de beesten

Bah, geen dx8.1 demo's geen nieuwe drivers, waar wachten ze nou op, moet er eerst een hotemetoot een lintje doorknippen?...

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS

GambitRS

w00t

ja, en die hotemetoot heeft vandaag vrij en is morgen ziek, waardoor hij ook de rest van de week geen energie heeft om dat lintje door te knippen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL

MartNL

Op maandag 12 november 2001 16:30 schreef edward2 het volgende:
Bah, geen dx8.1 demo's geen nieuwe drivers, waar wachten ze nou op, moet er eerst een hotemetoot een lintje doorknippen?...
Waarschijnlijk moet je het gewoon hier mee doen.
Er komt voorlopig helemaal niks meer uit.
Geen drivers en geen demo's. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Laatst online: 11-03 13:34

Bluppy2

Hip!

Op maandag 12 november 2001 17:26 schreef MartNL het volgende:

[..]

Waarschijnlijk moet je het gewoon hier mee doen.
Er komt voorlopig helemaal niks meer uit.
Geen drivers en geen demo's. :(
kom nou.. er zijn nieuwe drivers beloofd... die zullen ook echt wel komen.. Smoothvision is nog niet eens enabled...

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Smoothvision doet het toch gewoon ? Sinds de 3281 drivers (WinXP)

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op maandag 12 november 2001 18:42 schreef Selachii het volgende:
Smoothvision doet het toch gewoon ? Sinds de 3281 drivers (WinXP)
Volgens sommigen niet, ik weet het ook niet meer, bovendien schijnt er in de nieuwe drivers 12x smoothvision te zijn...

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

AHa, ik lees het net ook allemaal op Rage3d...over dat 3281 niet helemaal officieel is :? Naja, tzal me boeie, alles werkt bij mij als een trein...beter nog, het werkt allemaal als een TGV....t00t t00t ;)

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de Smoothvision resultaten.

Overigens kan ik volmondig zeggen, dat mijn Radeon betere beeldkwaliteit geeft, dan de MX'en die ik heb gezien (daarbij doelend op grafisch oke beeld met filtering, fading, mipmappig etc...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

ik heb smoothvision met de eerste stock drivers al gehad. das heeft iedereen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Smoothvision stond wel in de displayopties maar werkte bij de meeste drivers als gewone FSAA, of het in de laatste 3281 nou wel werkt weet ik niet.

Ik hoor helemaal niemand over trueform, heeft niemand nou al een beetje met trueform in Half-Life gespeeld, ik ga hem vannavond weer eens erop gooien, het zit hopelijk ook in de wapens?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS

GambitRS

w00t

ja, ik heb daar een paar screenshots van gezien, de CS wapens leken op rare speelgoed pistooltjes omdat er rare ronde vervormingen ontstonden :+ Ik hoop dat ze dat al hebben opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

De dx8.1 demos worden nog wat aangepast volgens iemand van ATI, released when it's done, waar ken ik dat van... ;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2211

Trueform werkt uitsteken in CS en halflife.

Ik heb die gigantische update van Halfilife gedownload (78 Mbyte) met mijn 56Kb modempje, s'nachts. maar het moet gezegd, het geeft echt stukken vloeiender poppetjes en monsters. Waar je wel op moet letten dat het alleen met OpenGL werkt en niet met Direct3D.

Wat het flashen van mijn OEM kaart naar Retail kaart betrefd. helaas heb ik nog geen tijd gehad van het weekend om goedt te testen met diverse flashprogramma's. Ik heb wel een emailtje naar ATI gedaan om te vragen of ze mij een juist flashprogramma willen toesturen.

En ik blijf erbij, ERGENS moet er een goed flashprogramma zijn te vinden. Zeker op sites zoals ASUS, Gigabyte en consorten die zeker ook RADEON 8500 kaarten gaan verkopen.

Nu denk ik er opeens aan; We zoeken allemaal 9hoop ik) naar RADEON 8500 flashers, maarre waarschijnlijk werkt een flasher voor de nieuwe radeon 7500 ook. De kaarten zijn vrijwel tegelijk op de markt gekomen en bezitten zeer waarschijnlijk dezelfde flashprom. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
  • Laatst online: 06-06 03:33
Ik weet dat het een beetje vroeg is :) maar weet iemand misschien of er al Linux drivers voor de R8500 gemaakt zijn?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Laatst online: 16-06 21:34
mensen, weet iemand hoeveel gelt ik nog voor m'n radeon ddr kan vangen, kwil namelijk een r7500 (aangezien ik niet zoveel spelletjes speel) , op die manier kan ik dual monitoren met 2 17' :9

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op maandag 12 november 2001 21:32 schreef John_Hoek het volgende:
Trueform werkt uitsteken in CS en halflife.

Ik heb die gigantische update van Halfilife gedownload (78 Mbyte) met mijn 56Kb modempje, s'nachts. maar het moet gezegd, het geeft echt stukken vloeiender poppetjes en monsters. Waar je wel op moet letten dat het alleen met OpenGL werkt en niet met Direct3D.
Waar is die te downen? ik zag em niet zo gauw staan.

Edit,

ik zie het al, is het gewoon versie 1108?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

mensen, help me out. Leadtek ti-500 of een 22" Iiyama.

ik heb nu een 17" CTX Trinitron, Beeld kwaliteit is prima, hij is super scherp, keuren geeft ie perfect aan. Maar 1600-1200 gaat niet met acceptabel refresh rate , 60mhz namelijk.

Leadtek heb ik vaker gehad en het bevalt me prima, vooral de grote heatsinks en de mogelijkheid om te modden. En over de 2D en snelheid hoef ik niet te beginnen, ;)

Wat denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeweeherman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09-2024

peeweeherman

energieleverend.nl

Op maandag 12 november 2001 22:48 schreef FMS het volgende:

Wat denk je?
Echt wel Iiyama, heb hem zelf met een radeon Vivo.
Met die 8500 van jou is het helemaal smullen :9

Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL

MartNL

&nbsp;

ik heb nu een 17" CTX Trinitron, Beeld kwaliteit is prima, hij is super scherp, keuren geeft ie perfect aan. Maar 1600-1200 gaat niet met acceptabel refresh rate , 60mhz namelijk.

Leadtek heb ik vaker gehad en het bevalt me prima, vooral de grote heatsinks en de mogelijkheid om te modden. En over de 2D en snelheid hoef ik niet te beginnen, ;)

Wat denk je?
Wat een stom gelul zeg nou wil je een geforce 3 kopen terwijl je een radeon8500 hebt.
En dat terwijl je naar een 17inch beeldscherm zit te kijken.

|:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Nou nou ieder moet voor zichzelf weten wat ie koopt of niet koopt, daar hoeven we elkaar niet over te beoordelen |:( ... beetje 'elkaar-afzeik-toon' in deze thread :( .

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12953

Mijn compu crasht elke keer als ik quake2 ga spelen. Ene keer na 5 minuten, andere keer na 1 minuut andere keer na 20 minuten, zwaaaaaaar irri |:( |:(

Geprobeerde drivers: 5.13.3276 en 5.13.3281
Heb in bios al ALLES op standaard gezet, AGP 2x enzo. Heb de kaart teruggeclocked naar 250/250, niks werkt.. |:(
Onder andere spellen doet ie het wel perfect...

Morgen maar ff SP2 voor w2k bij me oma downloaden, hopen dat dat werkt.
Iemand nog andere ideeën ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Op maandag 12 november 2001 23:31 schreef MartNL het volgende:

[..]

Wat een stom gelul zeg nou wil je een geforce 3 kopen terwijl je een radeon8500 hebt.
En dat terwijl naar een 17inch beeldscherm te kijken.
|:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(
Ten eerste mag je de |:( voor je zelf houden, ten tweede is het mijn keuzen om iets te kopen of niet. als je niet normaal kan reageren doe dat dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:33
Op maandag 12 november 2001 23:37 schreef Vo0 het volgende:
Mijn compu crasht elke keer als ik quake2 ga spelen. Ene keer na 5 minuten, andere keer na 1 minuut andere keer na 20 minuten, zwaaaaaaar irri |:( |:(

Geprobeerde drivers: 5.13.3276 en 5.13.3281
Heb in bios al ALLES op standaard gezet, AGP 2x enzo. Heb de kaart teruggeclocked naar 250/250, niks werkt.. |:(
Onder andere spellen doet ie het wel perfect...

Morgen maar ff SP2 voor w2k bij me oma downloaden, hopen dat dat werkt.
Iemand nog andere ideeën ?
ik heb al best veel q2 gespeeld met de r8500 en helemaal geen problemen. ik draai win98se met de 7199 drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:15

Peentje

MAC / Windows i don't care

hallo ik was van plan om een Ati radeon te kopen op de HCC straks maar welke versie moet ik precies hebben ik wil wel graag een goede (duh) is logisch natuurlijk, kan iemand me helpen. danke sehr

Dell Latitude E7450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 12 november 2001 23:43 schreef Peentje het volgende:
hallo ik was van plan om een Ati radeon te kopen op de HCC straks maar welke versie moet ik precies hebben ik wil wel graag een goede (duh) is logisch natuurlijk, kan iemand me helpen. danke sehr
ATI Radeon 8500 Retail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 12 november 2001 23:39 schreef salvador4 het volgende:

[..]

ik heb al best veel q2 gespeeld met de r8500 en helemaal geen problemen. ik draai win98se met de 7199 drivers.
|:( vaag dan, want ik voor een tournooi moet ik dat spel wel ff stabiel kunnen spelen gvd.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
Op maandag 12 november 2001 23:47 schreef Vo0 het volgende:

[..]

|:( vaag dan, want ik voor een tournooi moet ik dat spel wel ff stabiel kunnen spelen gvd.. |:(
windows 98 se lijkt me de oplossing, draai het anders dual boot, desnoods win98 alleen voor q2 =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje

Peentje

Op maandag 12 november 2001 23:46 schreef Vo0 het volgende:

[..]

ATI Radeon 8500 Retail
Wij danken u

Dell Latitude E7450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
Op maandag 12 november 2001 23:49 schreef Peentje het volgende:

[..]

Wij danken u
pak dan wel die retail waar echt op staat dan ie van ati af komt, dus geen ander merk. die met dat logo van die doodskop. hier in nl noemen alle winkels hun radeon de retail terwijl een 3e fabrikant er gewoon een doos omheen doet met een 8500le erin. meer info in radeon part 24/25 gok ik :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Jongens laten we iemand nou beoordelen wat ie koopt, gewoon niet verder gaan dan advies ;) , misschien is hij wel niet tevreden met de R8500, misschien wil hij wel 2 kaarten hebben, dat doet er allemaal niet toe, discusseren en verschillende meningen hebben is ok, maar hou het daarbij lijkt mij .

Als ik FMS was, zou ik voor het scherm gaan en tijdelijk winMe installeren, desnoods multiboot, ik heb de R8500 zo mooi draaien met de 7199 drivers dat hij de concurrentie moeiteloos aan kan met de GF3(ti500) (dat ligt ook vooral aan de instellingen die ik gebruik, ik speel graag met aniso aan en de performancehit is zo lekker laag met de R8500) en een mooi scherm doet meer dan je misschien zou denken.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje

Peentje

ok ok ik heb al een doos van de ATI site gedownload dus dan weet ik ongeveer hoe ie eruit ziet, er staat in iedergeval duidelijk, "Build by ATI" op nou kzal hem nu wel vinden denk ik. :)

Dell Latitude E7450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:19
is er trouwens gek veel verschil tussen de ATI Radeon 7200 & ATI Radeon 7500? ik heb de topic's beetje doorgelezen maar niet zo 123 iets gevonden. :)

want geld voor een 8500 heb ik gewoon nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL

MartNL

&nbsp;

Op maandag 12 november 2001 23:38 schreef FMS het volgende:

[..]

Ten eerste mag je de |:( voor je zelf houden, ten tweede is het mijn keuzen om iets te kopen of niet. als je niet normaal kan reageren doe dat dan niet.
Ik kan wel normaal reageren, maar ik dacht dat het een idiote vraag was. Maar daar heb ik me geloof ik in vergist.
:P

Zoek je nog een koper voor die radeon?
Is het een retail? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Op dinsdag 13 november 2001 00:38 schreef _MRT_ het volgende:
is er trouwens gek veel verschil tussen de ATI Radeon 7200 & ATI Radeon 7500? ik heb de topic's beetje doorgelezen maar niet zo 123 iets gevonden. :)

want geld voor een 8500 heb ik gewoon nog niet...
Ik weet het niet precies maar volgens mij is de R7200 gewoon precies hetzelfde als de oude Radeon(1). De R7500 heeft o.a. een 290MHz coreclock (oude Radeon was 166/183MHz, of de 7200 dat ook heeft weet ik niet), Dual Head, sneller geheugen, etc. De R7500 is dus wel een stuk sneller dan de R7200 lijkt me ..

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

[..]

Wat denk je?
Ik heb zelf een 22"iiyama (ha202DT) en daar ktijg je gen spijt van. De vraag die ik me toen heb gesteld was, wat is nu een betere investering ? Een Ti500 koop je over een jaar voor fl, 500,-- ?? en de montitor ??

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Op dinsdag 13 november 2001 01:09 schreef Bomberman het volgende:

[..]

Ik weet het niet precies maar volgens mij is de R7200 gewoon precies hetzelfde als de oude Radeon(1). De R7500 heeft o.a. een 290MHz coreclock (oude Radeon was 166/183MHz, of de 7200 dat ook heeft weet ik niet), Dual Head, sneller geheugen, etc. De R7500 is dus wel een stuk sneller dan de R7200 lijkt me ..
De oude Radeon is inderdaad de R7200, mijn 32mb Radeon DDR heet nu Radeon 7200 als ik in dat drivers gedoe kijk.
en de snelheid is 166/166 behalve de retail 64mb vivo welke op 183/183 loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 12 november 2001 23:48 schreef salvador4 het volgende:

[..]

windows 98 se lijkt me de oplossing, draai het anders dual boot, desnoods win98 alleen voor q2 =)
Win98se heeft een andere sensitiviy dan win2k |:(
En ik wil wel gewoon Win2k blijven gebruiken om te gamen gvd, niet elke keer een reboot doen om te q2'en |:(

Grrr...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39866

Zeer binnenkort gaan we een nieuwe pc kopen. Afweging is natuurlijk Radeon8500 OEM, Leadtek Ti 500 of Asus Ti 500 DeLuze (3d Bril!). Ik heb geen ervaring met slechte 2D dus weet niet wat te verwachten van een Asus. 3D Bril lijkt me heel tof. Overklokken liever niet (stom om bij een pc van 5000,- toch nog je videokaart te moeten overklokken). Monitor heb ik al 17 inch, 1600*1200. De bedoeling is nieuwe spellen draaien op 1600*1200 met wat Anti-Aliasing en in 800*600 met hele hoge AA (voor spelen op tv). Wat is de beste keus? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halo_Master
  • Laatst online: 02-12-2024

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Wat is de beste keus?

Radeon 9500 of geforce 4

want 1600x1200 met lichte AA is nu gewoon nog niet speelbaar.

800x600 met hele hoge AA is echter wel mogelijk.Wacht nog ff tot morgen of overmorgen want dan komen er waarschijnlijk reviews over smoothvision van de Radeon 8500 , die met de nieuwste drivers wel zal werken.
Volgens de geruchten is de kwaliteit iig hoogstaand en gaat er niets aan scherpte verloren(wordt niet wazig , zoals Quincunx AA van Nvidia).

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Laatst online: 23-05-2023
Op dinsdag 13 november 2001 00:01 schreef edward2 het volgende:
Jongens laten we iemand nou beoordelen wat ie koopt, gewoon niet verder gaan dan advies ;) , misschien is hij wel niet tevreden met de R8500, misschien wil hij wel 2 kaarten hebben, dat doet er allemaal niet toe, discusseren en verschillende meningen hebben is ok, maar hou het daarbij lijkt mij .

Als ik FMS was, zou ik voor het scherm gaan en tijdelijk winMe installeren, desnoods multiboot, ik heb de R8500 zo mooi draaien met de 7199 drivers dat hij de concurrentie moeiteloos aan kan met de GF3(ti500) (dat ligt ook vooral aan de instellingen die ik gebruik, ik speel graag met aniso aan en de performancehit is zo lekker laag met de R8500) en een mooi scherm doet meer dan je misschien zou denken.
Ik zou ook de 22" nemen. En ga vooral dicht tegen het scherm zitten bij Quake 3, gegarandeerde desorientatie en duizeligheid, maar het is wel ècht! :o.

Of je neemt de 19" PLUS een Ti500. :)

Ikzelf ben tevreden met mijn Radeon ViVo en mijn 22". Helaas is mijn eigen systeem niet snel genoeg om echt prettig te gamen, maar dat ligt aan m'n onwijs brute Celeron ;).

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Laatst online: 23-05-2023
Op dinsdag 13 november 2001 13:11 schreef Halo_Master het volgende:
Wat is de beste keus?

Radeon 9500 of geforce 4

want 1600x1200 met lichte AA is nu gewoon nog niet speelbaar.

800x600 met hele hoge AA is echter wel mogelijk.Wacht nog ff tot morgen of overmorgen want dan komen er waarschijnlijk reviews over smoothvision van de Radeon 8500 , die met de nieuwste drivers wel zal werken.
Volgens de geruchten is de kwaliteit iig hoogstaand en gaat er niets aan scherpte verloren(wordt niet wazig , zoals Quincunx AA van Nvidia).
Een 17" monitor doet al aan hardware FSAA voor 1600x1200 ;)
't is mij iig nog niet gelukt het uit te zetten :P

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:43
De Radeon 7200 is dus niet hetzelfde als de oude Radeon 64DDR, het is namelijk een kaart met SDR geheugen. Verder is het dezelfde kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Op dinsdag 13 november 2001 14:02 schreef Schmoove het volgende:
De Radeon 7200 is dus niet hetzelfde als de oude Radeon 64DDR, het is namelijk een kaart met SDR geheugen. Verder is het dezelfde kaart.
Pardon, welke kaart heeft SDR? (of eigenlijk allemaal wel DDR SDram ;) )
de Radeon 7200 iig niet. of de radeon met sdram moet nu ook opeens de R7200 heten, dat hebben ze wel alles op een grote berg gegooid bij ATI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjMark
  • Laatst online: 13:33
Op dinsdag 13 november 2001 12:35 schreef HeerVanHasselt het volgende:
Zeer binnenkort gaan we een nieuwe pc kopen. Afweging is natuurlijk Radeon8500 OEM, Leadtek Ti 500 of Asus Ti 500 DeLuze (3d Bril!). Ik heb geen ervaring met slechte 2D dus weet niet wat te verwachten van een Asus. 3D Bril lijkt me heel tof. Overklokken liever niet (stom om bij een pc van 5000,- toch nog je videokaart te moeten overklokken). Monitor heb ik al 17 inch, 1600*1200. De bedoeling is nieuwe spellen draaien op 1600*1200 met wat Anti-Aliasing en in 800*600 met hele hoge AA (voor spelen op tv). Wat is de beste keus? :?
Ik heb zelf een Asus v7700 Deluxe(Geforce 2 GTS). En ik heb dus ook zo'n 3d bril. Ik dacht ook dat dit heel tof was, maar het valt erg tegen. Het 3d is een beetje nep, die bril zit totaal niet lekker en het is moeilijk om hem goed af te stellen. Die bril zou ik dus niet meenemen in je overweging. Ik ben verder wel super tevreden over mijn Asus kaartje.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38232

Volgems mij wordt het zo langzamerhand weer eens tijd voor deel 28..

Wie maakt um ..ik niet want ik beschouw me zelf nog als aspirant-tweaker.. Dus een volwassen tweaker moet um maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 13 november 2001 15:14 schreef wildweazel het volgende:
Volgems mij wordt het zo langzamerhand weer eens tijd voor deel 28..

Wie maakt um ..ik niet want ik beschouw me zelf nog als aspirant-tweaker.. Dus een volwassen tweaker moet um maken.
Nee dit topic sluit pas bij 255, en niet bij 253 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 13 november 2001 14:55 schreef DjMark het volgende:

[..]

Ik heb zelf een Asus v7700 Deluxe(Geforce 2 GTS). En ik heb dus ook zo'n 3d bril. Ik dacht ook dat dit heel tof was, maar het valt erg tegen. Het 3d is een beetje nep, die bril zit totaal niet lekker en het is moeilijk om hem goed af te stellen. Die bril zou ik dus niet meenemen in je overweging. Ik ben verder wel super tevreden over mijn Asus kaartje.

Succes!
Die bril is ook maar iets van 60Hz, doet dus erg pijn aan je ogen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 12 november 2001 22:53 schreef Peewee_Herman het volgende:

[..]

Echt wel Iiyama, heb hem zelf met een radeon Vivo.
Met die 8500 van jou is het helemaal smullen :9
Ja idd :9~
Binnenkort ga ik ook genieten van 19" schermpje + Radeon 8500 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443

Op dinsdag 13 november 2001 16:15 schreef Vo0 het volgende:
Die bril is ook maar iets van 60Hz, doet dus erg pijn aan je ogen |:(
Valt wel mee hoor. Als je dat echte 3D gezien hebt vergeet je dat snel. Meer pijn aan je neusbrug en oren van die rot pasvorm. 60Hz met die bril is trouwens anders dan 60Hz van de monitor. Met die LCD-shutters komt dat veel minder irrtant over.

Je kunt ook 800x600@160Hz proberen, dan heb je effectief 80Hz.

Het echte nadeel is dat het zon gehannes is om telkens die 3D goed in beeld te krijgen. Maar het geeft een onwijs mooi effect.

Over een paar jaar heeft iedere gamer een 3D-tft zonder bril. :P

Van Metabyte hebben ze trouwens een eigen onafhankelijke 3D bril. Hoef je geen Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5646

nieuwe topic is open...

slotjuh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1795

en weer op slot :)
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.