got van triest triester triestst

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 300 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-11 17:44
leuk hoor alle regelts van vandaag de dag.
is nodig omdat het hier na een paar fijna jaren wordt overspoeld door nono's.

got gaat ten onder aan zijn eigen succes :(

maar zoals altijd,
door al die regeltjes worden veel mensen zonder enig verhaal altijd enorme fatsoensrakkers omdat dat het enige is waar ze enige macht aan kunnen ontlenen, want aan het niveau van hun kennis moet men het meestal niet hebben,
dus dan maar mensen afzeiken als ze zich niet perfect in hun ogen aan de regeltjes houden. :r

er lopen er hier rond het weten te presteren om in een half jaartje zo'n slordige 2 tot 3000 posts achter hun naam te krijgen.
vet hoor!
maar het merendeel van die posts gaat helemaal nergens meer over.

minstens 50% van die posts bevat de woorden:"search gebruiken"

ja kan soms handig zijn.
maar enigzins aan de discussie bijdragen, ho maar!

ik weet inmiddels wel waar die verdomde search knop zit, thank you very much.

die andere 50% gaat over dat ik weer iets verbodens heb gevraagd omdat er ergens in de faq van inmiddels 10 a4tjes lang per forum er een vage referentie naar het probleem genoemd staat waar ik ik een discussie over wil starten.

aaaghhh!

een voorbeeldje:

ik stel een vraag over welke content management pakketten er op de markt zijn omdat ik graag van mensen hier hun ervaringen wil horen over de verscheidende pakketten die er zijn op de markt(veel!)
[topic=312248/1/50]

ik heb wel geteld drie niet onzinnige antwoorden gehad bij een totaal van 24 replies!

een paar vertellen me dat ik wel hun CMS mag overkopen wat ze net die ochtend in elkaar hebben gezet,
maar ik wil helemaal nix kopen of hebben,
ik wil gewoon ervaringen met bestaande pakketten horen!
en de rest?
de rest gaat over hoe dom ik wel niet was dat ik de (weer eens kapotte!) search niet heb gebruik en dat ik nog dommer was niet eerst de 'onno' search te gebruiken en nog veel stommer dat ik eigenlijk uberhaubt de vraag had gesteld, immers, zo zei iemand:"waarom zoek je niet op google" |:(

mischien moet GOT echt maar opgeheven worden en vervangen voor een redirect naar google,
het schijnt erg populair te zijn.

als klap op de vuurpijl komt er een modje voorbij die de laatste reply alleen heeft gelezen en dus maar ff snel concludeerd dat ik heel graag van iemand een gratis script probeer aftetroggelen dus een slot erop!.....duhhhhhh
nogmaals: wil ik niet, ik wil ervaringen horen!

nahhhh

ik durf echt bijna niets meer te vragen.

maar goed ik had natuurlijk dit allemaal niet moeten intypen maar naar de algehele waarheid en alle antwoorden op het leven inclusief de moord op kenedy en het onstaan van het heelal gewoon op google moeten zoeken.

sorry hoor.

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

Verwijderd

GiLux,

ik ben het helemaal met je eens...
Zelf ben ik niet vaak zo onbeschoft behandeld, maar lees vaak met stijgende verbazing dergelijke dingen...

Ik heb het idee dat het niveau echt aan het dalen is (zelf draag ik daar overigens ook niet echt aan bij hoor :P ) en het voor sommigen alleen nog om de posts gaat.

Persoonlijk denk ik dat het goed zou zijn om te stoppen met posts te tellen om dergelijk 'puberaal posten' te voorkomen..

• GiLuX
Op woensdag 07 november 2001 01:27 schreef Eggplant het volgende:
GiLux,

ik ben het helemaal met je eens...
Zelf ben ik niet vaak zo onbeschoft behandeld, maar lees vaak met stijgende verbazing dergelijke dingen...

Ik heb het idee dat het niveau echt aan het dalen is (zelf draag ik daar overigens ook niet echt aan bij hoor :P ) en het voor sommigen alleen nog om de posts gaat.

Persoonlijk denk ik dat het goed zou zijn om te stoppen met posts te tellen om dergelijk 'puberaal posten' te voorkomen..
dat is helemaal geen slecht idee! :)
weg met die telling!!

btw,
mooi systeempje heb jij daar (S3Virge DX (noodoplossing)) :+

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 21:38

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Nu ga ik iets zeggen wat ik beter niet had kunnen doen.

Maar vroeger werd er gemod door mensen met verstand van zaken maar bovenal met tijd om het topic door te lezen en dan pas hun conclussies te trekken..

Vooral tijdsgebrek veroorzaakt door de hoeveelheid postings/seconde tegenwoordig zal het grootste probleem zijn.

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-12 08:45

Jaymz

Keep on moving !

Mja, ondergaan aan je eigen succes. Zo kun je het bijna wel noemen jah :)

Anderen helpen blijf ik leuk vinden, maar tegenwoordig denk ik ook 4 keer na voordat ik uberhaupt een reply ga tikken, die ik dan ook nog eens 4 keer review, en de helft van de keren maar laat zitten.

Stel je voor dat je iets zegt wat niet klopt, of al eens in de search genoemd staat, oeh dan ben je de lul. (ik overdrijf een beetje ;))

Als ik eens iemand help (en verrek, dat ben ik weer eens gaan doen na lange tijd van 'andere bezigheden') neem ik daar de tijd voor, en ga ik ervanuit dat niet iedereen alles weet, zoals ik :P
En ik probeer dat meestal als ik redelijk zeker ben dat ik ook daadwerkelijk hulp kan bieden.

"Kijk eens in de search, heb je support.company.com al geprobeerd, wat staat er en de manual." Zijn vragen die ik aan andere overlaat om te stellen, mede omdat ik die vragen (meestal) niet boeiend vind.

Vragen stellen:

Neuh meestal kom ik niet verder dan support.company.com, af en toe een (on-line)manual, gezond verstand (voornamelijk eigenlijk) en soms me collega's.

Mja, nobody's perfect.... but me :D

Verwijderd

Op woensdag 07 november 2001 01:17 schreef GiLuX het volgende:

[topic=312248/1/50]
Ik heb de topic even door gelezen en ik snap niet waarom hij op slot is gegaan (ACM leg es uit als je wil ??) en waarom iedereen jou naar de FAQ of google stuurt... je vraagt heel duidelijk om een discussie over CMS.

Ik kan me trouwns ook dood ergeren aan mensen die je steeds naar die search sturen. Als je nou net nieuw bent hier dan kan ik me dat voor stellen, maar jij hebt hier al zo veel posts gedaan dat ik aan neem dat je begrijpt hoe het systeem werkt en de FAQ al lang gelezen hebt.

Heel wazig :?

Ik ga Zzzlapen... :z :Z

• Flaman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-12-2022
Op woensdag 07 november 2001 01:53 schreef HBM het volgende:
Was jij geen MOD of zo??

En ik vind GoT niet triest hoor, of ik ken gewoon niet anders. IK zit hier sinds september vorig jaar geloof ik. Er zullen altijd rotte appels tussen zitten maar ik maak mij daar vrij weinig druk om. En als er een user is maak ik daar gewoon verslag van. IK snap gewoon niet zo waar je je druk om maakt.

Kom op hey het is een forum, niet je hele leven of zo.

Verwijderd

Op woensdag 07 november 2001 08:07 schreef Flaman_Creationz het volgende:

Kom op hey het is een forum, niet je hele leven of zo.
Het lijkt erop dat dat voor sommige mensen hier wel geldt...die hebben blijkbaar niets anders dan GOT :)

Verwijderd

Ik heb in onderstaande topic ook een soortgelijke mening geventileerd.

[topic=310328/1/25]

De enige manier om normale antwoorden te krijgen is de professionele fora opzoeken en niet dit forum. Mocht je niet genoeg antwoorden hebben gekregen op je CMS vraag, stuur me eens een mailtje met wat je wil weten naar micha@smash.net en dan kan ik je de serieuze info toemailen, ik werk namelijk dagelijks met diverse CMS systemen.

Ik neem niet eens de moeite meer om mijn advies publiekelijk te ventileren op dit forum omdat er dan 9 van de 10x een antwoord op komt waar jij ook last van had, die tijd heb ik wel gehad.

Feel free to mail :)

• Cyphax
  • Laatst online: 23:27

Cyphax

Moderator LNX
Op woensdag 07 november 2001 09:16 schreef Gordijnstok het volgende:
Ik heb in onderstaande topic ook een soortgelijke mening geventileerd.

[topic=310328/1/25]

De enige manier om normale antwoorden te krijgen is de professionele fora opzoeken en niet dit forum. Mocht je niet genoeg antwoorden hebben gekregen op je CMS vraag, stuur me eens een mailtje met wat je wil weten naar micha@smash.net en dan kan ik je de serieuze info toemailen, ik werk namelijk dagelijks met diverse CMS systemen.

Ik neem niet eens de moeite meer om mijn advies publiekelijk te ventileren op dit forum omdat er dan 9 van de 10x een antwoord op komt waar jij ook last van had, die tijd heb ik wel gehad.

Feel free to mail :)
Ik heb ook gereageerd in dat draadje...
Hetzelfde vind ik nog steeds :)
Als je een vraag hebt, post het. Als mensen bullshit antwoorden gaan geven, of UTFS gaan lopen blaten, zegt dat genoeg over hen. Toch?
Daar sta je toch boven? :)
In vrijwel alle topics die ikzelf ooit ben begonnen kwamen er goeie antwoorden. Af en toe een flauwe of komische ofzo, maar over het algemeen is er wel degelijk hulp te krijgen.
Ik weet ook niet zo goed waar 't aan ligt... de manier waarop je je topic opent?
Als je iets als
"ei lullo's, 't werkt nie, help es"
aandraagt.. ga je weinig positieve reacties krijgen denk ik :)

Saved by the buoyancy of citrus

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-12 15:22

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ik heb het topic én de P&W FAQ (hoort die niet updated te zijn na de scheiding tussen P & W) ook doorgelezen en ben het absoluut met GiLux eens.
in die FAQ staat niksnadanakkes vermeld over CMS-en.

hooguit kun je zeggen dat het onderwerp wel uitentreure is behandeld en vermelding in de FAQ op zijn plaats zou zijn.
maar momenteel zou je verwachten dat mensen wat begrip tonen en reageren voorbehouden tot wanneer ze ook daadwerkelijk wat te melden hebben (dat is het belangrijkste probleem)

dat ACM hem sluit met een somewhat vage vermedling van scriptrequest is een vergissing, misschien veroorzaakt door het geblaat door die offtopic reacties.

in zekere zin lijkt me dit een goede aanleiding eens wat te doen tegen mensen die replieen op topics zonder antwoorden te geven (misschien HK/postcount-posterts?)

GaMeOvEr, bemiddeling?

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Mart!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-10 10:59
Ik vindt de stemming ook een stuk grimmiger worden. Maar er tegenin gaan helpt ook niet, getuige het volgende topic:

[topic=305413/1/25]

Als in tekst 'Paint' dan topicstarter = 'newbie' dus gevolg:
reply 1 onzin
reply 2 onzin
reply 3 onzin
reply 4 onzin
reply 5 onzin + RTFM
reply 6 mijn reactie (draagt inderdaad ook niet veel bij, maar mijn punt is wel duidelijk)
reply . etc, etc
reply . topicstarter wordt er beetje moe van en doet dus |:(
reply . Topic op slot, want OzBoz is W&G vriendje van Xanadix?

Ik snap inderdaad ook niet dat er zo vaak naar de search/faq/manual wordt verwezen door de die-hards. Als je het topic niet interessant vindt, laat het dan met rust. Anderen laten het wel te reageren als de die-hards meteen beginnen te gillen.

• Exirion
  • Laatst online: 23:12

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 07 november 2001 09:32 schreef Mart! het volgende:
Nee hoor, dat heeft er niks mee te maken denk ik. Layers behoren tot de basis van het werken met Photoshop, en iedereen die een beetje met layers overweg kan (inderdaad een kwestie van RTFM) kan dit zondermeer oplossen. Het antwoord was inderdaad al gegeven, en dan is het tijd om het zelf te gaan proberen zonder dat elke stap voorgekauwd wordt terwijl het letterlijk in de handleiding staat.

Dus als we het over het niveau van GoT gaan hebben... Juist het filteren van dit soort topics zorgt er voor dat het niveau voldoende blijft.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op woensdag 07 november 2001 09:26 schreef RM-rf het volgende:
ik heb het topic én de P&W FAQ (hoort die niet updated te zijn na de scheiding tussen P & W) ook doorgelezen en ben het absoluut met GiLux eens.
in die FAQ staat niksnadanakkes vermeld over CMS-en.

hooguit kun je zeggen dat het onderwerp wel uitentreure is behandeld en vermelding in de FAQ op zijn plaats zou zijn.
maar momenteel zou je verwachten dat mensen wat begrip tonen en reageren voorbehouden tot wanneer ze ook daadwerkelijk wat te melden hebben (dat is het belangrijkste probleem)

dat ACM hem sluit met een somewhat vage vermedling van scriptrequest is een vergissing, misschien veroorzaakt door het geblaat door die offtopic reacties.

in zekere zin lijkt me dit een goede aanleiding eens wat te doen tegen mensen die replieen op topics zonder antwoorden te geven (misschien HK/postcount-posterts?)

GaMeOvEr, bemiddeling?
Wat mij betreft mogen de personen die niet normaal kunnen replien op een vraag en opzettelijk de draak gaan steken met de poster hetzij deze gewoonweg belachelijk maken per direct op een 24 uurs ban worden geplaatst.

De enige manier om niveau verhoging te krijgen is hard op te treden tegen diegene die het niveau verlagen.

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Kijk, dit topic gaat natuurlijk over mij O+
dus ik zal er ook maar ff op reageren.

De laatste tijd zijn er meerdere keren vragen geweest over het betreffende onderwerp. Niet alleen dat! Er zijn ook nog eens interessante discussies uit voorgevloeid.

Wil je informatie hebben, dan kunnen wij het allemaal 6 keer zeggen, elke week weer, ik kan elke week wel een screenshot van mijn cms maken en opsturen, of we wijzen je op een draad waar alle info staat die je wilt hebben.

En dat is precies hetgene wat ik heb gedaan. Ik heb (op mijn eigen lompe botte manier) jou gewezen op een draadje waar jij veel info uit zou kunnen halen als je dat wilt.

Ik heb even gezocht met Onno en dit gevonden: [topic=87697/1/25]
Goed, daar staat best wat leuke info in denk ik.

Furthermore,
beste nielz,
zoals jij natuurlijk allang wist met bijna 3000 posts op je naam sinds mei is dat de search functie al enkele dagen met horten stoten uit en in de lucht is.
op dit moment istie nogal kapot.
dat zei je dan ook puur om mij te pesten, niet?
Het is Nielsz;
De search gebruik ik niet; ik heb geen vragen :7 ;)
het is natuurlijk heel erg makkelijk te roepen dat iemand de search functie moet gebruiken,
zeker als je lui bent of wil verbergen dat je geen enkel verstand hebt van waar de topic overgaat, dan kan je toch heerlijk in de ruimte blaten zonder dat iemand door heeft waar je het over hebt en toch weer een postje extra scoren.
Denk je nou zelf dat ik ga posten om te posten? Wat denk je, dat ik puntjes moet scoren voor de HK? (thanx Floris ;) )
En ik weet genoeg van CMS, maybe wel meer dan jou, die optie misschien bij je doorgedrongen?
er kleeft ook een nadeel aan,
namelijk dat het als je op een topic gaat zitten replien van een jaar geleden dat het waarschijnlijk een weinig upto date topic is.
Je stelde toch een vraag? Geen opende niet echt een discussie imho.
punt 2, veel van de mensen die toendertijd hadden gereageerd lopen er waarschijnlijk nu niet (meer) hier rond met als gevolg dat je da dus wel kan reageren op een reply maar die persoon dus dat helemaal niet meer leest.
Maar je hebt wel veel informatie, en dat is toch wat je wilt?

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
De reden waarom hij gesloten is begrijp ik niet helemaal, wel is het zo dat deze vraag al behoorlijk vaak gestelt is, bovendien denk ik dat je nauwelijks gebruik hebt gemaakt van andere bronnen, ik weet dit omdat ik zelf naar dit onderwerp onderzoek heb gedaan en ik binnen 2 minuten 2 zeer goede bronnen had gevonden, namelijk de google directories over cms systemen en de website www.contentmanager.de kortom ga niet te snel lopen zeuren maar doe eerst zelf eens wat meer moeite.

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

[topic=305413/1/25]

Als in tekst 'Paint' dan topicstarter = 'newbie' dus gevolg:
[..]
reply 5 onzin + RTFM
[..]
misschien ben ik ook wel een 'vriendje van Xangadix', maar zijn replie is juist heel behulpzaam.
hij geeft aan onder welke functionaliteit de topicstarter moet zoeken: 'layers', zoiets is een essential voor juist photoshop gebruik en iets dat elke beginners-tutorial gelijk zal behandelen, zolang je dat soort basics niet onder de knie hebt moet je niet eens denken om wat te maken met het programma, alsof ik een html-pagina wil bouwen en vraag hoe een toestenbord functioneert.

de vraag komt over alsof de gebruiker alles relateerd aan zijn ervaring met Paint, maar het is een goede suggestie om alle 'kennis' daarvan als niet terzake doende opzij te schuiven, dat kan je hooguit in de weg zitten.
(mn excuses aan enthousiaste paint-gebruikers, leuk ding voor droodles maar niet voor professioneel gebruik)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Floor-is
  • Laatst online: 21-11 10:35

Floor-is

5.2

Ik heb de topictitel aangepast.

Ik ben ook lang niet altijd tevreden over hoe er gereageerd wordt, maar hard optreden is ook niet goed. Dan krijgen wij alleen maar te horen 'die en die is zo streng, dat vern**kt de sfeer'. Het is volgens mij heel belangrijk dat de users zelf (ook) aangeven dat bepaalde dingen niet kunnen en dat goede reacties wel op prijs worden gesteld.

Bericht hierboven

• raptorix
Misschien dat het al opgevallen is dat het voormalig /14 steeds meer geboycot wordt door de betere mensen en door sommige mensen al helemaal niet bezocht wordt omdat ze telkens door 'newbees' geschoffeerd worden?

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11 16:53

D2k

Op woensdag 07 november 2001 10:25 schreef raptorix het volgende:
Misschien dat het al opgevallen is dat het voormalig /14 steeds meer geboycot wordt door de betere mensen en door sommige mensen al helemaal niet bezocht wordt omdat ze telkens door 'newbees' geschoffeerd worden?
vervang /14 door /38 en dan heb je mijn mening

<edit>
en hier gelijk een mooi voorbeeldje erbij in /14 dit keer
[topic=313054/1/25]

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 02-12 17:52

Wokschotel

Op 6 wielen

Op woensdag 07 november 2001 10:07 schreef Floris Diemel het volgende:
Ik heb de topictitel aangepast.

Ik ben ook lang niet altijd tevreden over hoe er gereageerd wordt, maar hard optreden is ook niet goed. Dan krijgen wij alleen maar te horen 'die en die is zo streng, dat vern**kt de sfeer'. Het is volgens mij heel belangrijk dat de users zelf (ook) aangeven dat bepaalde dingen niet kunnen en dat goede reacties wel op prijs worden gesteld.
Dat hard optreden moet dan blijkbaar wel. Ik kom hier nou al een aardige tijd, en het niveau begint echt in te zakken. Volgens mij komt dat deels door de massaliteit, maar ook deels door de lamlendigheid van mensen om eerst zelf te kijken naar oplossingen. Dat gebeurt dus niet, en dan kun je ook vervelende replies verwachten. Die massaliteit is voor jullie natuurlijk wel prettig (meer inkomsten), maar als GoT langzaamaan verwordt tot een forum ala scholieren.com kan dat wel eens als een boemrang gaan werken en in een hele vicieuze cirkel terecht komen.

Als je denkt dat ik overdrijf: ik hoor in mijn omgeving echt steeds meer mensen zeggen dat t.net/got niet meer serieus te nemen zijn. Ik neem aan dat het MT dat soort geluiden ook wel opvangt (hier is er dus eentje ;) ), en goed nadenkt over de toekomst, en welke koers er gevaren moet worden.

De islam kan uw vrijheid schaden

• raptorix
Je ziet ook enorm veel posts door mensen die gewoon de HK in willen, er is eerder al gezegt dat dit niet het geval zou zijn maar ik ben die mening niet toegedaan. Wat mij betreft zou het een goed idee zijn om alle niet tech fora gewoon op bepaalde tijden te sluiten zodat de andere fora wat minder last hebben van server belasting.

• Beaves
  • Laatst online: 02-12 14:47

Beaves

Usque ad Finem

De non technische fora dienen gewoon weg gehaald te worden, het heeft helemaal niets met GoT te maken en voor de nodige onzin kan je altijd nog naar Fok!.

En het argument dat de technische fora dan overspoeld zullen worden met mensen alla "Sjef nogwat" is onzin. Je kan toch de mensen die alleen maar meuk posten gewoon bannen?

Verder dient er gewoon strenger opgetreden te worden tegen mensen die alleen maar UTFS en UTFM kunnen roepen, dat is nergens voor nodig. Ook al is de vraag 10x voorbij gekomen, je kan toch wel ff uitleggen dat we daar een FAQ en een search voor hebben?

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op woensdag 07 november 2001 11:46 schreef Beaves het volgende:
De non technische fora dienen gewoon weg gehaald te worden, het heeft helemaal niets met GoT te maken en voor de nodige onzin kan je altijd nog naar Fok!.

En het argument dat de technische fora dan overspoeld zullen worden met mensen alla "Sjef nogwat" is onzin. Je kan toch de mensen die alleen maar meuk posten gewoon bannen?
Hmmm aan je regdatum te zien zou je eigenlijk moeten weten dat dat dus niet werkt. Door het weghalen van de HK krijg je weer gewoon een hoop onzin en bullshit tussen de topics door.

Ook al is GoT oorspronkelijk een tech forum, dat hoeft toch niet te betekenen dat je hier geen lol mag hebben. De scheiding tech/onzin vind ik juist goed werken.

En om naar Fok te gaan voor onzin, dat kan natuurlijk wel, maar de bezoekers van GoT willen juist als tweakers onder mekaar lol hebben, ipv va Fokkers. (Begrijp me niet verkeerd, maar tis toch ander volk/doelgroep)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Verwijderd

completely agree,

je kunt altijd utfs en rtfm zeggen, want alles staat overal beschreven, en als je geen antwoord weet op een vraag, hou je mond dan dicht en reageer niet.....

• Beaves
  • Laatst online: 02-12 14:47

Beaves

Usque ad Finem

Hmmm aan je regdatum te zien zou je eigenlijk moeten weten dat dat dus niet werkt. Door het weghalen van de HK krijg je weer gewoon een hoop onzin en bullshit tussen de topics door.
Ik weet wel dat er vroeger heel wat minder rotzooi werd gepost, ook toen er ff geen onzin fora aanwezig was. Ik begrijp ook wel dat je lol wilt hebben, maar als dat betekend dat er een hoop rotzooi wordt gepost heb ik liever dat die fora weg gehaald worden.
Ook al is GoT oorspronkelijk een tech forum, dat hoeft toch niet te betekenen dat je hier geen lol mag hebben. De scheiding tech/onzin vind ik juist goed werken.

En om naar Fok te gaan voor onzin, dat kan natuurlijk wel, maar de bezoekers van GoT willen juist als tweakers onder mekaar lol hebben, ipv va Fokkers. (Begrijp me niet verkeerd, maar tis toch ander volk/doelgroep)
Onzin == onzin, op welk fora dan ook.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Vreemd dat ik altijd zelf mijn problemen op kan lossen. Meestal heb je GoT niet eens nodig. Er is meer dan alleen GoT op het internet. :)

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

wie heeft er veel ervaring met web content management systemen.
welke zijn goed en wat kost zoiets?

maakt niet uit of het in java/xml/xsl/php/asp/cf is
Begon je je topic. Ok, dat is nog geen 'scriprequest achtig iets', maar wel een "opsomtopic".

En natuurlijk was, zoals altijd bij een te ruime/vage vraagstelling, meer dan de helft ruis.

Als je nog steeds info erover wilt, en zeker weet dat zoiets niet eerder voorgekomen is (hint, de search werkt als het goed is nu) mag je er best een vraag over stellen.

Maar ga het dan niet in zo'n globale opsomtopic-structuur stoppen.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op woensdag 07 november 2001 12:08 schreef Prankster het volgende:
Vreemd dat ik altijd zelf mijn problemen op kan lossen. Meestal heb je GoT niet eens nodig. Er is meer dan alleen GoT op het internet. :)
Dat 'probleem' heb ik ook :P

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 07 november 2001 12:08 schreef Prankster het volgende:
Voor mij:

1. Zelf proberen totdat het echt hopeloos is
2. Google
3. GoT

Het blijft meestal bij punt 1, en 2 dekt 95% van de resterende gevallen :P Maar toch is GoT in die gevallen gelukkig ook nog handig ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Config
  • Laatst online: 06-01 00:49
Ik zit hier 1 maand nadat WoT bestond, dus ik heb wel recht van spreken IMO...

GoT is wel achteruit gegaan, maar dat ligt niet aan de mods..maar aan de users. Die n000bs...de HK lijers, de scriptkiddies en naaiers die gratis geld willen en daarom maar al het huiswerk en de webdesignbedrijf-opdrachten gaan vragen aan iedereen...daar moet hard tegen worden opgetreden imo...en niet tegen mij, als ik gewoon zeg dat ik fan ben van NAC...verdomme...nichtenmods...

En die CMS topic had echt niet dicht geMOGEN van mij...

Verwijderd

Op woensdag 07 november 2001 12:37 schreef Config het volgende:
Ik zit hier 1 maand nadat WoT bestond, dus ik heb wel recht van spreken IMO...

GoT is wel achteruit gegaan, maar dat ligt niet aan de mods..maar aan de users. Die n000bs...de HK lijers, de scriptkiddies en naaiers
Goeie.
nichtenmods...
En vergeet degene die het hardst schelden ook niet :Z

Verwijderd

als ik gewoon zeg dat ik fan ben van NAC...verdomme...
Tegen zulke personen moet juist hard opgetreden worden ! >:)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

als ik gewoon zeg dat ik fan ben van NAC...verdomme...nichtenmods...
Ja, ga maar weer lekker lopen schelden. Ik weet precies waar je het nu over hebt, dus ondanks dat het offtopic is zal ik laten zien hoe goed jij bent in het verdraaien van feiten:
Kut feyenoorders lalalala!!!

Damn wat een neppubliek is dat ook...komen ze terug naar 2-1..juigen ze nieteens...arrogante kut rotterdammers...

Feyenoord = Ajaz publiek, Feyenoord Amsterdam olee oleee

B-side Rulez!
'Kut feyenoorders' en 'arrogante kut rotterdammers' schreeuwen noem ik niet 'laten merken dat je fan van Nac bent'. Denk toch ff na man, voordat je van die onzin gaat lopen blaten.

Dit soort kreten zijn DE manier om een rel te veroorzaken, en aangezien je dit soort dingen al vaker hebt gedaan heb ik je 3 officieuze waarschuwingen omgezet in een officiele waarschuwing.

Als jij zo dwars bent dat je meent te mogen flamen onder het mom van 'ik mag toch wel laten merken dat ik fan ben?' dan moet je het zelf maar weten.

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Ik heb het hele draadje even doorgelezen, maar dit is en blijft altijd een stevig discussie onderwerp natuurlijk.
Ik heb in die andere topic; GoT:een klaagzang ook een reactie gepleegd, en denk dat ie hier ook wel van toepassing is.
Ik denk dat de rol van T.net/GoT ook veranderd is in de loop der tijd, zo het eerst bedoeld was voor een elite groepje genaamd de tweakers, en die hun ondervindingen hier deelden, zo is het nu neerlands grootste computer related site geworden (iig bijna)veel nederlanders weten te vinden.
Dat dwingt je automatisch vanuit commercieel oogpunt ook om die rol te accepteren en daarop in te spelen...
En hoe groter het commerciele succes, des te meer mensen komen er hier "over de vloer".
En gezien de computer ook sterk ingeburgerd is sinds het (commerciele)begin ten tijde van dos is de gewone gebruiker ook alom vertegenwoordigd, dus ook op het forum...
En dat veranderd het hele forum tov de tijden waar jij het over had.

En ik denk dat je dat bedoeld...
En we moeten toch proberen om een middenweg te vinden met elkaar, want we zitten hier nog altijd wel met z'n allen.

En als laatste nog een vraagje: over dat UTFS en RTFM afgestraft moet worden, is het dan de bedoeling dat indien een soortgelijke opmerking op zijn plaats is gewoonweg in een vriendelijkere context moet worden geplaatst, of wordt er verwacht dat er een <politiek correct> volledig antwoord neergezet wordt. :?
Want dat kon ik er niet geheel duidelijk uit op maken.

• Twynn
  • Laatst online: 24-11 16:08
Op woensdag 07 november 2001 12:31 schreef Exirion het volgende:
1. Zelf proberen totdat het echt hopeloos is
2. Google
3. GoT

Het blijft meestal bij punt 1, en 2 dekt 95% van de resterende gevallen :P Maar toch is GoT in die gevallen gelukkig ook nog handig ;)
Tja, voor sommigen (including me) is het zelf proberen gewoon leuk, leerzaam. Je doet er enorme ervaring mee op, meer nog dan dat je ooit uit een forum kunt leren..

Helaas geld dit niet voor iedereen.. Ik heb echt het idee dat GoT tegenwoordig gewoon als een vraagbaak wordt gezien, een soort Helpdesk waar je je vragen neer kunt droppen, en je krijgt wel een standaard antwoord. En dat veroorzaakt nu juist ook het niveau-probleem. Dingen die je zelf makkelijk kunt uitvinden zijn voor de wat meer ervaren gotters natuurlijk een 'piece of cake', dus ver onder het niveau. Bijkomend probleem is dan ook dat de meer interessante topics gewoon ondergesneeuwd worden door alle simpelere topics.

In de hardware fora merk ik ook bijna dagelijks dat de meesten niet eens meer de moeite nemen om te denken! Als iemand een nieuw systeem wil kopen, post hij/zij een topic om te vragen wat er gekocht moet worden.. Het lijkt mij dat je gewoon door een beetje te lezen, en zelf na te denken gewoon het beste voor jezelf de keuze kunt maken.

Tja, en wil je GoT weer naar een hoger niveau krijgen, dan zul je toch echt van het vraagbaak imago af moeten komen.. En dat is nu vrij lastig geworden!

(Dit stukje is wel geschreven door iemand die eigenlijk alleen in de hardware/os fora komt, dus geen inzicht heeft in het web/scripting/progamming gebeuren! Wat ik wel weet is dat bij programming je veel meer leert door maar zelf te proberen!!)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 07 november 2001 12:50 schreef Sundead het volgende:
En als laatste nog een vraagje: over dat UTFS en RTFM afgestraft moet worden, is het dan de bedoeling dat indien een soortgelijke opmerking op zijn plaats is gewoonweg in een vriendelijkere context moet worden geplaatst, of wordt er verwacht dat er een <politiek correct> volledig antwoord neergezet wordt. :?
Want dat kon ik er niet geheel duidelijk uit op maken.
Ik heb in de FAQ gezet dat er niet zomaar RTFM en/of UTFS gebruld moet worden, en uitgelegd wat ik dan wel wil. Ik verwacht echt niet dat er een waterdichte oplossing wordt gegeven of dat er een overdreven vriendelijke post wordt gedaan. Zeker als iemand superlui is dan ben ik zelf ook niet altijd even vriendelijk.

Het gaat er alleen om dat er niet alleen maar op een commanderende toon wordt geschreeuwd met termen als UTFS en RTFM. Vooral iemand die nog niet zo lang meedraait op GoT kun je best op een normale en vriendelijke manier wijzen op de mogelijkheden van de Search. Naar de Search of de manual verwijzen mag uiteraard gewoon. Graag zelfs! Het gaat gewoon puur om de manier waarop :)

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Dank voor de opheldering exirion, ik begrijp nu hoe en wat.
*D

Verwijderd

Op woensdag 07 november 2001 10:25 schreef raptorix het volgende:
Owja ;) Hmmz, ik ben daar denk ik dan in alle honesty eentje van. In principe de hele devschuur momenteel, wat overigens onder mijn fulltime baan valt als internet developer.

Redenen:
- In webscripting = PHP, PHP, en nog eens PHP vragen ipv uitdagendere vragen m.b.t. andere talen.
- Webdesign & Scripting = UTFS, RTFM, onbeschofte replies doelend op het neerhalen van mensen die gewoon een vraag stellen.

Is het nog interessant? Neuh , niet echt. Bovendien valt de mentaliteit me zeer zwaar tegen. Er zou een aanpassing moeten komen op het forum. Namelijk een afbeelding met hierop "Dit forum is speciaal opgezet voor onbeschofte boeren" ;)

Op de reactie van Nielsz, je onderbouwing is niet compleet. Je l*lt er wel heel makkelijk om heen, maar waarom reageer je in eerste instantie uberhaupt?

• Nielsz
  • Niet online
Op woensdag 07 november 2001 13:40 schreef Gordijnstok het volgende:

[..]

Op de reactie van Nielsz, je onderbouwing is niet compleet. Je l*lt er wel heel makkelijk om heen, maar waarom reageer je in eerste instantie uberhaupt?
Ik reageerde in die draad om hem te laten merken dat er een tijdje geleden (laat het 2 maanden zijn?) al een draad was geweest, met alle info die hij zou willen hebben, including screenshots enzo.

Verwijderd

Op woensdag 07 november 2001 13:56 schreef Nielsz het volgende:

[..]

Ik reageerde in die draad om hem te laten merken dat er een tijdje geleden (laat het 2 maanden zijn?) al een draad was geweest, met alle info die hij zou willen hebben, including screenshots enzo.
Ik vindt (en dat is persoonlijk) dat jouw manier van laten merken in dit topic heel erg lullig is. Het is duidelijk dat jij de topicposter lui vindt. En dit zeg je met een omweg.
Het is dat ik te lui ben om te zoeken, maar anders had ik wel ff op search gedrukt en dan in deze post neer te zetten:
Het grote CMS topic!

waar heel veel nuttige info in staat.

Maar goed, ik ben te lui.
De juiste manier had moeten zijn
Pas geleden is hier ook een topic over geweest met een hoop nuttige info, neem is een kijkje op onderstaande link:

url naar draadje

Misschien dat het zo allemaal iets duidelijker wordt.
De manier waarop jij de topicstarter de "deur wijst" vindt ik buiten alle proporties.

Daarbij komt ook dat ik zeker de moderators als mede-schuldigen hierbij aanwijs. Ze hadden jouw hierop moeten wijzen, hetzij het draadje een duw in de goede richting moeten geven.

• Nielsz
  • Niet online
Op woensdag 07 november 2001 14:35 schreef Gordijnstok het volgende:

[..]

Ik vindt (en dat is persoonlijk) dat jouw manier van laten merken in dit topic heel erg lullig is. Het is duidelijk dat jij de topicposter lui vindt. En dit zeg je met een omweg.
[..]
Dat is idd jouw mening. Ik had zeker niet de intentie om te zeggen dat hij lui is, zeker niet.
De manier waarop jij de topicstarter de "deur wijst" vindt ik buiten alle proporties.

Daarbij komt ook dat ik zeker de moderators als mede-schuldigen hierbij aanwijs. Ze hadden jouw hierop moeten wijzen, hetzij het draadje een duw in de goede richting moeten geven.
Goed, dat mag jij vinden. Mijn text was idd niet al te netjes, maar 'buiten alle proporties' gaat mij ook weer net te ver.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12 15:12
Ik heb het al es eerder voorgesteld maar met het invoeren van een user rating zou je misschien dat soort vervelende reacties kunnen stoppen. Mensen die steeds onnodig UTFS of Google roepen krijgen dan een lage rating en dat vindt niemand leuk.

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op woensdag 07 november 2001 15:09 schreef Bigfoot72 het volgende:
Ik heb het al es eerder voorgesteld maar met het invoeren van een user rating zou je misschien dat soort vervelende reacties kunnen stoppen. Mensen die steeds onnodig UTFS of Google roepen krijgen dan een lage rating en dat vindt niemand leuk.
+ 1 inzichtvol.
Heb ik zelf ook al regelmatig geopperd. Maar het standaard antwoord is: "Geen tijd en mensen om al die posts te modden." :'(

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 07 november 2001 15:18 schreef bombadil het volgende:
"Geen tijd en mensen om al die posts te modden." :'(
Dat is gewoon een feit. Als je er een idee van hebt hoeveel tijd er in modden opzich kan zitten, dan wil je niet weten hoeveel tijd het kost om elke post helemaal door te lezen en eerlijke beoordeling te geven.

Dan zou je het dus aan de users over moeten laten, maar dat werkt dan voor geen meter. Mensen die de pest aan elkaar hebben die modereren elkaar de grond in, etc. Als je ziet hoe slecht sommige users zich zonder die 'macht' al gedragen, dan wil je niet weten hoe dat zou zijn als ze ook nog eens invloed op de moderatie op GoT zouden hebben.

• SilentStorm
  • Laatst online: 22-11 00:51

SilentStorm

z.o.z

Hmm met users zou toch best kunnen? (vgl frontpage). Hoe meer users een andere user modden, hoe eerlijker het is. Je kunt ook zeggen dat een user pas na bv 100 of 250 beoordelaars een rating kan krijgen. Met dat laatste weet je in ieder geval zeker dat je bij de gemiddelde user max 5% ofzo afwijking hebt. Het kan even duren, maar users zullen toch een hoop meer op hun postgedrag letten

[edit] en voor wan-modders en bv gewaarschuwden kun je dan een strafpunten systeem gebruiken. Ik ken de techniek achter GoT niet zo best, maar ik zou zeggen dat je een hoop kan copy-en-peesten van de frontpage

Localhost is where the heart is

• McVirusS
  • Laatst online: 23-10 00:49
De discussie van een modsysteem door users op GoT is vaker gevoerd; dit gaat gewoon niet gebeuren.

• GiLuX
tja,
ik had vanmorgen een lange reply geschreven maar het verkeerde wachtwoord ingevoerd en ploef! is je hele typ werk naar /dev/null.
(jaja, ik weet dat je wachtwoord kan laten onthouden door het "wachtwoord opslaan?" aan te vinken, is net een fresh install dus nog niet gedaan, 1000x excuus, mijn fout)

anyway,
ik zal het wat korter houden.

ik loop hier ook al sinds het prille begin rond en weet hoe fijn het hier vroeger was.
ik ben nooit anders mijn vragen gaan stellen of mijn reacties anders gaan geven, kortom ik ben niets veranderd (althans, niet echt veel) maar GOT zeer zeker wel.

vroeger had ik nooit problemen op het forum met mensen maar nu is het 1 in de 2 keer raak als ik iets post.

ik erger er mij ook al veel langer aan maar moest het nu toch echt ff kwijt.

got groeit en verandering is dus onontkoombaar.
ik zal dit waarschijnlijk gewoon moeten slikken en mijn bek houden of op zoek moeten gaan naar een alternatief.

ik weet alleen niet precies waar ik dan moet zijn maar ik heb dan ook nog niet op google gezocht.

ik vind het gewoon verdomd jammer dat het hier op uit moest lopen al is het natuurlijk onvermijdelijk.

[nostalgisch emotioneel geouwehoer]

Soms loop ik hier over de got straat met mijn looprekje en trillende parkinson handjes terwijl de XP backgroundjes voorbij razen en de google billboards uit de grond worden gestampt.
ik praat hardop in mezelf maar niemand verstaat wat ik zeg.
ik wordt door sommige kiddos aangestaard, de een met medelijden in zijn ogen, de ander met onbegrip en druk gebarend, hij heeft over de searchlaan, daar staat namelijk een groot orakel de ander wijst naar de stoep waar ik loop, ik schijn aan de verkeerde kant te lopen, ik staar hem aan, hij pakt boos een tweakers wetboek uit zijn binnenzak en begint driftig door de zijn boekje te bladeren,
"hier! kijk dan ouwe, hier staat duidelijk dat je hier niet mag lopen!" bijt hij me toe.
ik haal mijn schouders op loop verder en ga op het oude bankje naast het got monument zitten en staar een beetje in het luchtledige.
dan valt het mij opeens op dat de duivenpoep op het monument inmiddels tot aan de sokkel reikt en bedenk me oppeens hoe de tijd vliegt.

naast het monument staat een modje een beetje onbeholpen met een emmertje sop zijn best te doen de aanwas van verse poep zoveel mogelijk wegtepoetsen maar de matte blik in zijn ogen veraad dat hij eigenlijk liever ergens anders had willen zijn.

aan de andere kant van het monument staat een groepje opgeschoten jongeren. ze lachen. ze zijn de lulligste niet.
"hee modje, zullen we jou eens ff helpen!?" roept er een.
de sarcastische ondertoon voorspelt echter niet veel goeds.
een paar tellen later staan er een stuk of wat een wedstrijdje te doen wie de meeste duiven shit van het got monument kan pissen.

ik besteed er maar geen aandacht meer aan, mijn aandacht wordt eigenlijk ook door iets anders getrokken,
in de verte ontwaar ik 2 schimmen, het zijn er 2 van vroeger.
ze staan samen op de hoek van de straat over vroeger te keuvelen, ik kan het gewoon zien aan de enthousiaste arm bewegingen en dikke grijns op hun gezichten,
het vuurtje in mijn hart laait ietsje op,
ik zit te dubben...
ik besluit toch maar om nog even van dat warme gevoel te genieten en daarna maar eens op huis aan te gaan om een beetje aan mijn aan mijn pc sleutelen, dat kikkert vast wel weer een beetje op.

[/nostalgisch emotioneel geouwehoer]

snik snif :)

old skool tweakers unite!

• OldButNotSoWise

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

;(

zo mooi, en zo waar.

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

GiLuX:.. XP backgroundjes voorbij razen en de google billboards ..

..
dan valt het mij opeens op dat de duivenpoep op het monument inmiddels tot aan de sokkel reikt en bedenk me oppeens hoe de tijd vliegt.

naast het monument staat een modje een beetje onbeholpen met een emmertje sop zijn best te doen de aanwas van verse poep zoveel mogelijk wegtepoetsen maar de matte blik in zijn ogen veraad dat hij eigenlijk liever ergens anders had willen zijn.
GiLux mn complimenten, niet enkel dat ik eerbied heb 'voor jouw grijze haren' maar je hebt daar een verdomd mooi stukkie literatuur neergetieped.

heb net effe de tekst van 'Man en Macht' van E vd Wurf, R Crispijn en H v Veen drbij gepakt en je hebt dat gevoel goed geraakt, maar wat verder, is dit een constatering of wil je wat veranderen, en zo ja wat?

Gordijnstok heeft een stukje terug wat gepost dat door mij met zeer veel interesse is gelezen, mijn vraag daarbij was, 'waarom verliest iemand zijn interesse in posten op GoT'

vooral dit viel me op (met volledig respect voor Gordijnstok, ik hoop dat je weet waar ik op doel):
Wat mij betreft mogen de personen die niet normaal kunnen replien op een vraag en opzettelijk de draak gaan steken met de poster hetzij deze gewoonweg belachelijk maken per direct op een 24 uurs ban worden geplaatst.
nu weet ik verdomd goed wat één van mn favoriete posts aler tijden op dit forum is, als de search zou functioneren zou je hem kunnen vinden op termen als 'koffie protocol', 'bananenschil language', 'ronde hoekjes'
edit: ik zou zeggen: kijk zelf

dat is een draadje zonder enig respect tov de originele postert, sterker nog, na drie pagina's moest hem worden uitgelegd dat de replies die hij kreeg niet echt serieus waren, door een derde.

was dat een waarschuwing of ban waard, nee, eerder een nobelprijs voor de literatuur voor Gordijnstok en Tom die het opzetten. in uitvoering is die namelijk geniaal (en de vraagsteller mag zich hopelijk eens afvragen waarom hij in godsnaam dat soort vragen gaat stellen)

waar ik op wil komen is dat dit forum een genot dient te zijn voor de mensen die replieën, een plek om humor te ventileren, en daarbij mensen te kunnen helpen (ondanks de bovengenoemde thread worden er vaker mensen wel serieus geholpen in /13, als ze enkel aan een paar basis-regels qua eigen inbreng cq. moeite doen en minimaal vooronderzoek voldoen)
Allerminst een plek waar frustaties kunnen oplopen, als dat immers gebeurt, dan kun je altijd wegblijven.

an sich is de vraag waarom dan frustaties bij mensen ontstaan interessanter dan de oplossing, immers die 'oplossing' is warschijnlijk tijdelijk of bureaucratisch

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-11 18:30
probleem ligt niet alleen bij de newbies, hk fanatics etc. maar meer bij die gasten denken dat ze echt zo gigantisch kewl zijn omdat ze al 4 maanden lid zijn en 4000 posts hebben en ook met wat termen kunnen smijten zoals :newbie, n00b, UTFS, TFM etc. daar kots ik nou echt van.

probeer het gewoon een beetje gezellie te houden hier

ik kreeg gister me eerste officiele wwarschuwing voor het openen van dit topic

[topic=312918/1/25]

wat puur als geintje bedoelt was (parodie)
en waarvan ik eigenlijk gedacht had dat het in HK zou verdwijnen. beetje een overreactie van MCvirus wat mij betreft, leek me niet dat iemand hier problemen mee had ;)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Pistopics worden ook in de HK niet getolereerd :)

Verwijderd

Hey wanneer kom ik in de HK kan iemand dat ff checken ?
thx }:O

Verwijderd

Op donderdag 08 november 2001 09:24 schreef EvilSpirit het volgende:
Hey wanneer kom ik in de HK kan iemand dat ff checken ?
thx }:O
Aantal posts: 33
Gem. aantal posts/dag: 3

Nog lange niet, nog lange niet....

Verwijderd

:'(

Verwijderd

Op donderdag 08 november 2001 09:27 schreef EvilSpirit het volgende:
Omstreeks 23 december a.s., mits je dan minimaal 150 techposts hebt!

• D2k
  • Laatst online: 18-11 16:53

D2k

Op donderdag 08 november 2001 09:27 schreef EvilSpirit het volgende:
kijk ff in de LA faq
dan weet je alles :)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Er wordt soms idd te veel neergekeken op zgn newbies hiero, maar wat de meeste mensen niet beseffen is dat wanneer je hier nieuw bent dat je dan natuurlijk niet IRL ook een newbie hoeft te zijn.
Veelal wordt er gekeken naar de registratiedatum en geboortedatum, en trekken mensen vanuit daar hun conlusie(s) en antwoorden dan ook met de nodige neerbuigendheid.

Ook worden er te vaak mensen in de zeik gezet omdat ze maar mavo of maar vbo doen, ik wordt hier gewoonweg niet goed van, wat heeft dat met je niveau van gamen, proggen, cas-modden, installen of wat dan ook te maken? :?

Mij is dit allemaal nog niet overkomen, maar ik zie dit gewoon zo vaak gebeuren hier dat ik mij er soms best kwaad om maak.
Veelal zijn er genoeg mensen hier die wel met fatsoen zo'n iemand te woord kunnen staan.

De modjes doen hun werk naar mijn inzicht wel goed, soms wel een onterecht slotje om warez/pr0n/onzin te voorkomen, maar ach modjes zijn ook maar mensen. (neem ik aan iig :+ )

Ik had een weekje geleden voor de gein een link naar een pr0n site geplaatst, en die had HlpDsK toen weggehaald met de melding (in het rood, lettertype 30 :P ) dat het mij een waarschuwing kostte.
..En terecht hoor, maar dan vindt je zo'n iemand toch wel ff een @#$@!#$@#$ moraalridder enzo, maar hij had wel gelijk.

Ik ben ook van mening dat er professionelere fora zijn, maar die zijn meestal ook een stuk saaier en totaal onpersoonlijk, GOT is totaal anders en toch ook wel in een zeker opzicht professioneel.

• zeef
  • Laatst online: 29-11 01:17
Ach dit is een beweging die zich om de zoveeltijd weer hernieuwd leven in blaast, nadat ze de vorige periode als een nachtkaars heeft afgesloten.

Laten we ons nou niet zo druk maken, we gaan echt niet ten onder aan eigen succes. Ik heb wel het gevoel dat veel die hards verkast zijn naar t.net omdat daar met de modforce de berichten zakelijk en to the point gehouden worden.

• Blue-eagle
  • Niet online
Tips voor GoT:
• kill HK
• SG moeilijker te bereiken maken
• 'utfs' = waarschuwing -> reageer niet of zeg iets nuttigs
• 'google' = mailtje over dat dit niet gewenst is, mensen kennen google wel, tuurlijk kun je zoeken, maar waar is GoT dan voor??!
• userid en aantal posts overal verbergen, als een userid 35000 is dan krijg je daarop vaak klere replies, is je id tussen de 1000/3000 dan hebben ze wel respect voor je :r

Zo wordt het een stukje leuker denk ik, vooral punt 1 mag weg van mij.

• raptorix
Op donderdag 08 november 2001 13:26 schreef Blue-eagle het volgende:
Tips voor GoT:
• kill HK
• 'google' = mailtje over dat dit niet gewenst is, mensen kennen google wel, tuurlijk kun je zoeken, maar waar is GoT dan voor??!
• userid en aantal posts overal verbergen, als een userid 35000 is dan krijg je daarop vaak klere replies, is je id tussen de 1000/3000 dan hebben ze wel respect voor je :r

Zo wordt het een stukje leuker denk ik, vooral punt 1 mag weg van mij.
Wat betreft google ben ik niet mee eens, waarom is de helft van de vragen in WS op te lossen met 1 simple zoek actie op Google? Lijkt me vrij nutteloos om voor alle standaard vragen gelijk op GOT te posten

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12 18:25

Crazy D

I think we should take a look.

Tips voor GoT:
• kill HK
Daar loopt al een groot topic over... op zich is het wel leuk om lekker offtopic met mede-nerds te ouwehoeren, veel andere onzinforums komen mensen met wie je een stuk minder hebt als met gotters...
:?
http://gathering.tweakers.net/moeilijk/moeilijker/erg_moeilijk/showforum/nogniet/1 :?
Ik denk dat als je het aantal postings wat je moet hebben opkrikt het alleen maar nog meer een l33t-clubje wordt die kewl zijn omdat ze genoeg hebben gepost...
Volgens mij geld dat nu al redelijk. Alleen een reactie met utfs wordt al "niet gewaardeerd".
Dat geld ook voor rtfm. Waar is got voor? Vragen stellen (en beantwoorden) als je er zelf (of iemand anders) niet uitkomt. Maar tussen een verschrikkeljke rtfm vraag of iets wat in 2 sec. te vinden is, en echt een probleem waar je niet uitkomt, zit nogal een verschil. Als ik wil weten hoe ik m'n netwerkkaart moet inbouwen, is got wel de laatste plaats om, te vragen. Er zijn maar ong. 54646611681 sites waar dat stapje voor stapje wordt uitgelegt. Maar er zijn genoeg dingen die niet of niet zo heel makkelijk te vinden zijn. Waar de grens precies ligt is natuurlijk moeilijk, maar lata ik het zo zeggen: als ik antwoord kan geven op een vraag, waar ik eigenlijk niets van weet, maar puur door te googlen en de 1e link te klikken, vind ik dat een typische "zoek zelf eens eerst voordat je wat vraagt" vraag.
Goed idee. Nummer zegt helemaal niks, aantal posts ook niet. (en al helemaal niet als je HK en SG ook mee laten tellen, en de andere niet technische forums). Maar ook al zou je alleen de techforums tellen weet je nog niets. MIsschien weet je wel veel, maar ben je te traag en hebben anderen al antwoord gegeven...

Exact expert nodig?

Verwijderd

Voelt goed hè, Gilux, even stoom afblazen?

Maar ik ben het grotendeels met je eens. Het is te druk, te onvriendelijk, te strak, etc.
Vroeger, toen het gras nog groen was, was de sfeer veel gemoedelijker. bla bla bla

Helaas, vervlogen tijden...
Laten we het orginele GoT koesteren in onze herinneringen.

Verwijderd

GoT is er voor dingen waar je zelf niet zomaar uit komt, en als je alles al hebt geprobeerd. Dan hou je dus een interessante zaak over, waarover je kan discussieren en overleggen.

In W&G was er bijvoorbeeld een topic over een diagonale scrollbar, dat zijn dingen die niet vanzelfsprekend zijn.
Dat zijn leuke topics. Maar als je iedere dag een 40 vragen krijgt van mensen die vragen gaan stellen voor ze wat geprobeerd hebben, dan word je daar heel moe van.

Volgens mij is de beste beschrijving van een tweaker nog altijd iemand die lekker zit te prutsen, en dat leuk vindt om te doen. Pas op het moment dat je het echt niet meer weet en als je denkt dat je er zelf niet uit komt, dan moet je een goede vraag stellen, met een duidelijke topictitel, en een goede omschrijving van je probleem.

Er zijn a-so-ciaal veel topics die absoluut niet nodig zijn.
GoT is geen persoonlijke helpdesk.

• OzBoz
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Topic op slot, want OzBoz is W&G vriendje van Xanadix?
Ja. |:( Sorry maar als je een probleem hebt met de manier waarop slotjes worden uitgedeeld terwijl ik, zoals Rm-rf (ookal een vriendje) zegt, gewoon een goede tip geef. Dan moet je toch wat doen aan je motivatie. Dus je mag best zeiken tegen me, maar dan wel graag onderbouwd.

[edit]
Ik sluit me bij Cheatah aan. In W&G wordt nog best mild gemod, maar soms is het schijnbaar nodig er met de bezem doorheen te gaan. Geloof me, ik heb ook wel wat beters te doen.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Op woensdag 07 november 2001 15:53 schreef McVirusS het volgende:
De discussie van een modsysteem door users op GoT is vaker gevoerd; dit gaat gewoon niet gebeuren.
Maar goed ook, anders bestaat straks heel GoT uit kakkers.

• OldButNotSoWise

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Op donderdag 08 november 2001 15:54 schreef iefje het volgende:

[..]

Maar goed ook, anders bestaat straks heel GoT uit kakkers.
of a-socialen, net wat de meerderheid is, dat weet je nog niet. :P

• Mart!
  • Laatst online: 30-10 10:59
Refererend aan mijn reply in topic [topic=305413/1/25] schreef OzBoz het volgende:

Ja. |:( Sorry maar als je een probleem hebt met de manier waarop slotjes worden uitgedeeld terwijl ik, zoals Rm-rf (ookal een vriendje) zegt, gewoon een goede tip geef. Dan moet je toch wat doen aan je motivatie. Dus je mag best zeiken tegen me, maar dan wel graag onderbouwd.
Ok, die laatste opmerking was misschien een beetje te.. excuses. Maar het ging mij voornamelijk om het feit dat er 4 man begint te schreeuwen over paint (echt zo'n newbie programma, i know). Vandaar ook mijn reply in dat topic dat al die replies niet echt bijdragen aan dat topic:
- euh 'paint'??? wa is da?
- MS Paint of Painter?
- pbrush.exe
- uhm, waarom wil je in godsnaam paint gebruiken? - NEway; volgens mij kun je dat grapje gewoon met layers doen - RTFM

HIER ging het dus eigenlijk over, en ik denk dat dat ook de frustratie van de topicstarter opleverde. Ik kan natuurlijk ook de plank volledig mis slaan...

Verwijderd

Op donderdag 08 november 2001 13:55 schreef Cheatah het volgende:

...

Volgens mij is de beste beschrijving van een tweaker nog altijd iemand die lekker zit te prutsen, en dat leuk vindt om te doen. Pas op het moment dat je het echt niet meer weet en als je denkt dat je er zelf niet uit komt, dan moet je een goede vraag stellen, met een duidelijke topictitel, en een goede omschrijving van je probleem.

Er zijn a-so-ciaal veel topics die absoluut niet nodig zijn.
GoT is geen persoonlijke helpdesk.
Tja, als we eens het aantal topics konden zien dat mensen GEOPEND hebben (als topicstarter) ipv het totaal aantal topics waarin die persoon heeft gepost...

Kun je meteen toch wel het kennis-"niveau" van iemand afleiden, wat meestal omgekeerd evenredig is met het aantal topics dat gestart is door deze persoon. Hierbij dienen MODS, de fora LA/SU/DPC/TMF bv niet in meegenomen te worden.

Niet om mezelf op te hemelen, maar wel ff als voorbeeldje: ik durf te wedden dat ik minder als 10 topics heb aangemaakt, exclusief LA/SU natuurlijk.

Natuurlijk moet ontspanning ook kunnen, en mensen die comuterbeginners zijn ook. t forum moet echter niet zoals al gezegd is als helpdesk gaan fungeren, en evenmin dat men voor elk wissewasje een nieuwe topic opent...

Wat betreft UTFS etc:

je kunt alvast een gedeelte van de oplossing aandragen indien het antwoord zeker in de search te vinden is, en dan neerzetten: "voor meer gedetailleerdere informatie, kijk even in de search of op Google, en zoek op de trefwoorden x en y" (waarbij x en y natuurlijk de te gebruiken zoekwoorden zijn).

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 02-12 14:29
Op donderdag 08 november 2001 01:21 schreef GiLuX het volgende:
tja,
ik had vanmorgen een lange reply geschreven maar het verkeerde wachtwoord ingevoerd en ploef! is je hele typ werk naar /dev/null.
(jaja, ik weet dat je wachtwoord kan laten onthouden door het "wachtwoord opslaan?" aan te vinken, is net een fresh install dus nog niet gedaan, 1000x excuus, mijn fout)

anyway,
ik zal het wat korter houden.

ik loop hier ook al sinds het prille begin rond en weet hoe fijn het hier vroeger was.
ik ben nooit anders mijn vragen gaan stellen of mijn reacties anders gaan geven, kortom ik ben niets veranderd (althans, niet echt veel) maar GOT zeer zeker wel.

vroeger had ik nooit problemen op het forum met mensen maar nu is het 1 in de 2 keer raak als ik iets post.

ik erger er mij ook al veel langer aan maar moest het nu toch echt ff kwijt.

got groeit en verandering is dus onontkoombaar.
ik zal dit waarschijnlijk gewoon moeten slikken en mijn bek houden of op zoek moeten gaan naar een alternatief.

ik weet alleen niet precies waar ik dan moet zijn maar ik heb dan ook nog niet op google gezocht.

ik vind het gewoon verdomd jammer dat het hier op uit moest lopen al is het natuurlijk onvermijdelijk.

[nostalgisch emotioneel geouwehoer]

Soms loop ik hier over de got straat met mijn looprekje en trillende parkinson handjes terwijl de XP backgroundjes voorbij razen en de google billboards uit de grond worden gestampt.
ik praat hardop in mezelf maar niemand verstaat wat ik zeg.
ik wordt door sommige kiddos aangestaard, de een met medelijden in zijn ogen, de ander met onbegrip en druk gebarend, hij heeft over de searchlaan, daar staat namelijk een groot orakel de ander wijst naar de stoep waar ik loop, ik schijn aan de verkeerde kant te lopen, ik staar hem aan, hij pakt boos een tweakers wetboek uit zijn binnenzak en begint driftig door de zijn boekje te bladeren,
"hier! kijk dan ouwe, hier staat duidelijk dat je hier niet mag lopen!" bijt hij me toe.
ik haal mijn schouders op loop verder en ga op het oude bankje naast het got monument zitten en staar een beetje in het luchtledige.

aan de andere kant van het monument staat een groepje opgeschoten jongeren. ze lachen. ze zijn de lulligste niet.
"hee modje, zullen we jou eens ff helpen!?" roept er een.
de sarcastische ondertoon voorspelt echter niet veel goeds.
een paar tellen later staan er een stuk of wat een wedstrijdje te doen wie de meeste duiven shit van het got monument kan pissen.

ik besteed er maar geen aandacht meer aan, mijn aandacht wordt eigenlijk ook door iets anders getrokken,
in de verte ontwaar ik 2 schimmen, het zijn er 2 van vroeger.
ze staan samen op de hoek van de straat over vroeger te keuvelen, ik kan het gewoon zien aan de enthousiaste arm bewegingen en dikke grijns op hun gezichten,
het vuurtje in mijn hart laait ietsje op,
ik zit te dubben...
ik besluit toch maar om nog even van dat warme gevoel te genieten en daarna maar eens op huis aan te gaan om een beetje aan mijn aan mijn pc sleutelen, dat kikkert vast wel weer een beetje op.

[/nostalgisch emotioneel geouwehoer]

snik snif :)

old skool tweakers unite!
Mooi getypt, tranen in m'n ogen echt waar.
Wij oude garde [huh? ik ben ook pas 26] begrijpen dat ;).

Ik wil toch ook even mijn steentje bijdragen aan deze oeverloze, maar toch wel zinvolle discussie.

Op het moment dat ik trots moet zijn op mijn aantal posts kaap ik per direct een nieuw account... of zeg mijn internet account op, verkoop mijn PC en ga een andere hobby zoeken. Maar tot die tijd blijf ik aansukkelen, hopen dat de leuke tijden nog moeten komen.

Zolang ik het leuk vindt om mensen te helpen en er misschien zelf nog wat van op te steken kun je me hier vinden, zo niet dan maak ik plaats voor een ander.

groeten uit 's-Hertogenbosch,
/me

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

asje, nog een voorbeeld :

[topic=313603/2/25]

iemand vraagt hier dus om titels voor zijn nichtje van 10.. een lolbroek vind het zelfs stoer om een "plaatje" te plaatsen

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-11 12:50
Op donderdag 08 november 2001 18:47 schreef SYCooo het volgende:

[topic=313603/2/25]

iemand vraagt hier dus om titels voor zijn nichtje van 10.. een lolbroek vind het zelfs stoer om een "plaatje" te plaatsen
Ja :( nou sorry hoor je hebt gelijk, dat is echt veel te kinderachtig om te plaatsen daar....

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• BOOTZ
  • Laatst online: 13-11 09:38
ik heb hier eigenlijk weinig op te zeggen, behalve dat ik het helemaal met jullie eens ben.

nou ga ik niet zeggen dat ik zelf niks verkeerd doe. in het begin als je hier net komt (en ik zit hier nog niet zo lang), is het in jouw ogen leuk om iedereen na te doen en lekker utfs en rtfm te roepen, terwijl dit alleen maar irritatie opwekt, maar daar kom je later pas achter...

en dan het gezeik over de hk. de hk is (in mijn ogen iig) om gewoon lekker dingen kwijt te kunnen, onzin of niet, vreugde of verdriet, dingen die je met andere tweakers wil delen. en dat mensen dan gaan zeuren over dat het onzingehalte te hoog is, dat is ook wel een beetje zo, maar om dan maar meteen de hk af te schaffen gaat een beetje ver, het heeft heel wat moeite gekost om het allemaal zo op te zetten als het nu is. maargoed ik dwaal af...

ook gaan mensen op modjes zeiken dat ze te streng of juist niet streng genoeg modden. daarom proberen ze (lijkt me) alles zo veel mogelijk volgens de regeltjes te doen, dan kan er niemand over gaan zeiken (of dan hebben ze iig niks te zeiken, want zo staat het in de regeltjes en daar moeten de lieve usertjes zich maar aan houden).

nou zeggen jullie misschien dat ik me dr niet mee moet bemoeien omdat ik hier nog relatief kort rondloop, boeiuh, ik moest het toch ff kwijt.

Maak je eigen poll

Verwijderd

Zou het misschien mogelijk zijn om bij prefs aan te geven niet voor HK e.d. in aanmerking te komen, of deze iig bij active topics niet weer te geven...
Juist het feit dat er zoiets bestaat als de HK betekent toch, dat de tech-forums tech-forums kunnen blijven???

nogmaals: die wedstrijd veel-posten mag van mij sowieso opgeheven worden, maar als je echt geen leven hebt schijnt dat toch wel errug spannend te zijn!

btw er zijn echt goeie alternatieven voor het geval dit topic niks blijkt te helpen....

Verwijderd

Ik kom hier ook al een tijdje, en verbaas met inderdaad steeds vaker over de slappe onderwerpen welke mensen starten. Je kunt inderdaad soms wel stellen dat deze onderwerpen triest zijn, maar wat wil je eraan doen?
Er wordt hier aangedragen een mod systeem wat er toch niet komt volgens de crew.

Is het hier ook niet zo, net als in de rest van de wereld dat maar een klein gedeelte van de users het voor de rest een beetje onzinnig aan het maken is?

Is het voor de crew dan niet mogelijk om statistieken van gebruikers te genereren. Als inderdaad iemand in 4 maanden een x aantal post genereert, dan zijn deze mensen er toch wel snel uit te filteren. Als we dan ook nog eens gaan kijken naar de gemiddelde lengte van deze postings, dan zul je ze er wel helemaal goed uit kunnen filteren. Mischien ook wel op het gebruik van emicons t.o.v. het aantal gebruikte woorden.

Andere mogelijkheid: mensen voordat ze een onderwerp openen, eerst de titel door de search halen, en de meest relevante titels eerst laten zien. Openen mensen dan toch nog een al voor de Xe keer behandeld onderwerp, deze een vriendelijke doch goed sarcastiche vraag stellen of ze het normaal vinden om alles dubbel te vragen. En natuurlijk ook dit onderwerp meteen sluiten, maar dat spreekt voor zich.
Ik weet het de search is overbelast, maar ik probeer alleen maar ideeen te generen, om veel nutteloze onderwerpen niet te laten openen, waardoor de search mischien ook weer beter gaat werken.

• OldButNotSoWise

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Op donderdag 08 november 2001 18:47 schreef SYCooo het volgende:

[topic=313603/2/25]

Die lolbroek met dat sexshopplaatje, bannen die gast :(

Verwijderd

Waarom sluiten ze heel de hk gewoon niet ik vond het in het begin wel leuk maar het begint saai te worden en eigenlijk zou ik er niet eens toegang meer toe willen hebben alleen om de url te volgen als ie verplaats wordt naar hk of als er een referentie naar toe gemaakt wordt. Nou staat ie in de active links en daar kijk ik naar alle topics anders zou ik er dus nooit komen.

Wat voegt de hk toe aan een tech forum als got.
ALs je een verzetje wil ga je toch naar irc.

Tevens de post count kan ook wel wseg vind ik wat heeft er dat nou mee te maken zet er als het onder de 100 posts is gewoon newby neer en anders niks dan hoef je je daar ook niet druk om te maken.

Verwijderd

Private acces forum? nee dat is natuurlijk onzin..

• IceStorm
  • Laatst online: 22:16

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op donderdag 08 november 2001 20:10 schreef HBM het volgende:
Die lolbroek met dat sexshopplaatje, bannen die gast :(
Dat gaat dan weer net iets TE ver maar ik haal hem wel weg.

Alleen het zou makkelijker zijn als 'jullie' (eng woord :)) als user dit soort dingen in SU melden. Ik kan gewoon niet alle topics in de gaten houden en dit soort dingen valt gewoon 'slecht' op.

Verwijderd

Kan een van jullie niet ff een poll opzetten over het al dan niet tellen van posts.... kan zelf niet erg programmeren.. alleen op C64:

10 print "pa is gek"
20 goto 10

Verwijderd

http://www.dubbelf.com/poll

kan u hem zelf maken

• OldButNotSoWise

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Op donderdag 08 november 2001 20:14 schreef IceStorm het volgende:

[..]

Dat gaat dan weer net iets TE ver maar ik haal hem wel weg.

Alleen het zou makkelijker zijn als 'jullie' (eng woord :)) als user dit soort dingen in SU melden. Ik kan gewoon niet alle topics in de gaten houden en dit soort dingen valt gewoon 'slecht' op.
Zag hem 5 minuten geleden pas aan de hand van het linkje hiero, was wel van plan om het te melden, en een ban is idd overdreven :P
een klein waarschuwinkje dan ;)

Verwijderd

ik heb daar nou nog nooit opgelet :)

wat betreft de hk, die kan van mij part ook weg, veel lui op dit forum zitten op het moment dat ze hk rechten hebben helemaal niet meer in andere delen van het forum, maargoed, ik denk niet dat ze hk gaan sluiten aangezien toch wel een groot deel van got er wel de heledag rondhangt inclusief veel modjes... bovendien zullen veel usertjes op het moment dat ie dicht zou gaan serieuze afkick verschijnselen krijgen :) zitten veel lui hier die vrijwel niks anders doen dan hk'en de heledag :)

• Mithrandir
  • Laatst online: 01-12 19:28
Op donderdag 08 november 2001 20:19 schreef Kertje het volgende:

[..]

ik heb daar nou nog nooit opgelet :)

wat betreft de hk, die kan van mij part ook weg, veel lui op dit forum zitten op het moment dat ze hk rechten hebben helemaal niet meer in andere delen van het forum, maargoed, ik denk niet dat ze hk gaan sluiten aangezien toch wel een groot deel van got er wel de heledag rondhangt inclusief veel modjes... bovendien zullen veel usertjes op het moment dat ie dicht zou gaan serieuze afkick verschijnselen krijgen :) zitten veel lui hier die vrijwel niks anders doen dan hk'en de heledag :)
Dat is waar. Maar daarom zijn de HK regels nu ook strakker geworden.

Verbouwing

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 01:05
Ik ben het helemaal met de topic starter eens , de kwaliteit is er de afgelopen tijd alleen maar op achteruit gegaan IMHO.

Maar volgens mij roept GOT dit over zichzelf af, nm. WEL veel users willen hebben ivm ad inkomsten ed. Dat bereik je dus volgens mij alleen maar door groepen als SG en HK in het leven te roepen. Want het lijkt er de laatste tijd wel op dat veel users alleen maar op GOT komen om in die groepen te posten (een veredelde ICQ). Hehe volgens mij kent de helft de tweakers frontpage niet eens :Y) .

Het feit dat je dan eerst 150 techpost en een tijdje geregd moet zijn nemen ze dan wel op de koop toe maar je blijft wel steeds houden dat nieuwe users voor die techposts alleen een beetje onzin gaan lopen posten of lulantwoorden zoals RTFM en UTFS etc.. gaan lopen blaten want anders halen ze dus never die 150 techposts niet.

Wat mij betreft mag die hele SG en HK verdwijnen , maar wie ben ik :) .

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

Verwijderd

Amen to that.

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-12 13:40
Niveau is op got dik aan het dalen inderdaad. Waar het door komt is me een raadsel, maar denk inderdaad dat een forum ook te groot kan zijn. De user db moet eens geschoond worden. Mensen die bijvoorbeeld een half jaar niet ingelogd hebben, gewoon verwijderen, net zo als mensen die alleen maar posten in de HK of SG. Vroeger (ja, dat is al een tijdje terug) was het niveau in bijna alle categorieën veel hoger, betere vragen betere antwoorden.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik vind de reply van Bulldog in dit topic nu ook niet echt hoogstaand: [topic=314903/1/25]

• IceStorm
  • Laatst online: 22:16

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op donderdag 08 november 2001 22:12 schreef rdgf het volgende:
Ik vind de reply van Bulldog in dit topic nu ook niet echt hoogstaand: [topic=314903/1/25]
Denk niet dat handig is om in dit topic van personen een niet hoogstaande reply op te noemen :).

Waar het om gaat is dat het niveau misschien lager is dan 'vroeger' maar de enige die er wat aan kan doen ben je zelf. En dat geld voor iedereen :)

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Op donderdag 08 november 2001 22:15 schreef IceStorm het volgende:

[..]

Denk niet dat handig is om in dit topic van personen een niet hoogstaande reply op te noemen :).

Waar het om gaat is dat het niveau misschien lager is dan 'vroeger' maar de enige die er wat aan kan doen ben je zelf. En dat geld voor iedereen :)
Ik gaf alleen een voorbeeld van een volstrekt belachelijke reply op een serieuse vraag.

• Marc H
  • Laatst online: 20:59

Marc H

- - Is wakker - -

Het grote probleem steekt weer eens zijn kop op. (idd, het is niet de eerste keer)

De "oude garde" mist her sfeertje dat er (lang geleden) was, toen we met een klein groepje een heel forum voltikten. Iedereen kende iedereen, en nieuwelingen werden snel genoeg wijsgemaakt in het tweakerschap. Offtopic gaan was geen groot probleem, sterker nog, daar ontstonden vaak de leukste discussies uit.

De meeste die hier kwamen waren (zijn) mensen die tot de doelgroep gerekend konden worden, dus mensen die er geen probleem in zagen om even een C300A op 450 te zetten, en dan het liefst op een BP6je in dual natuurlijk.

Maar omdat er zoveel kennis op tweakers aanwezig is, is dat natuurlijk aantrekkelijk voor newbies, geen moeilijk geklooi, gewoon even posten en whoppa, antwoord. In het begin was dat niet erg, maar nu wordt het forum zo nu en dan gewoon ondergesneeuwd met dat soort posts. Wat natuurlijk irritatie oproept bij de vaste bezoekers.

Dan krijg je natuurlijk de wannabees die vrolijk UTFS, Google enz. gaan roepen om ook als diehard tweaker over te komen.

Eigenlijk zou je iedereen die zich aanmeld een "verplichte" inburgeringcursus moeten geven (met examen!), maar dat kan natuurlijk niet.

Maar zou het niet mogelijk zijn om een nieuwbie gedeelte in het forum te maken waar nieuwbies de eerste 10 dagen alleen in mogen posten, en daarna pas in de andere techfora? Evt zouden de modjes dan de mogelijkheid hebben om nieuwe bezoekers die zich wel weten aan te passen versneld rechten kunnen geven om in de techfora te posten. Op deze manier krijg je een hoop minder zooi in de techfora en nieuwbies krijgen toch de mogelijkheid om berichten te posten.

Aantal posts verbergen lijkt mij een mindere oplossing, mensen gaan dan wel ergens anders naar kijken om onderscheid te maken, zoals ID nummer, leeftijd, studie/beroep.

Wat er nog eens bijkomt is dat van de harde kern van tweakers, (=iedereen met een id lager dan 1000), een grote groep al niet meer komt, of veel minder reageert dan vroeger.

Just my 0.02 euro

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-11 12:50
Ik ben pas sinds 10 september op GoT, maar ik ook ik vind dat iedereen respect voor elkaars (misschien wel behoorlijke domme) vragen moet hebben en vooral voor de vragen van beginners. Zij moeten het natuurlijk ook nog leren. En oefening + uitleg baren kunst. B-)

'k Heb zelf al ongeveer 10 jaar ervaring en kraak ook niemand, maar dan ook niemand af!

Als je niets nuttigs te zeggen hebt op een vraag, zeg dan helemaal niets, een geintje is leuk, maar UTFS & RTFM slaan natuurlijk nergens op :(

edit:

n00bs for presidents nog ff duidelijk gemaakt

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• Erik Jan
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Op donderdag 08 november 2001 22:27 schreef Marc H een zinnige reply
Mee eenser kan ik het niet met je zijn Marc, ook wat dat punt van "oude garde" die minder posten. Mijn posting-rate is als f(x)=10/x omlaag gegaan waarbij x=0 m'n overgang van het Webwereld naar het Webmagix forum voorstelt, zeg maar :)

This can no longer be ignored.

• OzBoz

OzBoz

Op donderdag 08 november 2001 16:40 schreef Mart! het volgende:

[..]
HIER ging het dus eigenlijk over, en ik denk dat dat ook de frustratie van de topicstarter opleverde. Ik kan natuurlijk ook de plank volledig mis slaan...
Nou ik begrijp je punt wel en wat dat betreft ben ik het ook met je eens. Mensen die binnen W&G erg de neiging hebben om UTFS e.d. te roepen krijgen van mij ook een mailtje. Laat mij dat maar roepen, daar zit ik voor, maar stemmingmakerij dat werkt niet.

Nu is W&G (geldt denk ik voor de gehele devschuur) een beetje een verhaal apart, dwz je moet wel een zeker niveau proberen te handhaven omdat anders de mensen met juist de antwoorden en weinig vragen ongemotiveerd raken. En dat is juist de groep mensen waar je wat aan hebt. Dat is dus ook de reden dat er een stukje newbie-vragen opgenomen is in de FAQ en die dus meestal ook meteen op slot gaan. Als iemand al te beroerd is zelf wat research te doen om iets te leren, prima.. maar dan is W&G de plek niet voor je vraag. En ik moet zeggen dat het zelden gebeurd dat daar gezeik over ontstaat. Gebeurd allemaal vrij flexibel en omdat veel mensen van W&G elkaar al es IRL gezien hebben is er toch een beetje een goede kern ontstaan wat volgens mij alleen maar bijdraagt tot een stukje kwaliteit.

• Blue-eagle
  • Niet online
En toch blijf ik erbij dat de HK teveel publiek aantrekt wat zich niet meer bezig houd met de tech fora, de anderen minder kans geeft op antwoorden en in een 'Fok!Onzin Forum' situatie (lees: clan-achtig zooitje ongeregeld) terecht komt waardoor de zg. 'n00bs' helemaal geen kans meer krijgen.

Dat geld wel voor alle 'special fora' - maar SG heeft hier en daar nog een nuttige bijdrage.

En, wat ook eerder is gezegd:
als iemand een topic plaats, zoek dan met de opgegeven titel door de records in dat forum van de afgelopen 2 weken, is er een overeenkomstige thread aanwezig in dat tijdsbestek, dan wordt de user geforward naar die betreffende thread waar hij/zij alsnog zijn antwoord kan krijgen. Staat hier het antwoord niet in, schopt hij/zij het draadje maar omhoog.

Dit is handig om dubbele threads (zowel nuttig als on-nuttig) tegen te gaan.

• Lordy79
  • Laatst online: 22:17

Lordy79

Vastberaden

Ik heb een paar ideeen:

1) elke user moet een ratio halen van techposts/niet-techposts en er moet gekeken worden naar de kwaliteit van de techposts
2) de HK moet bijzonder streng gemodereerd worden. Elk topic dat niet uitlokt tot 'discussie' (vb:"ik ben moe, ga naar bed. welterusten") direct sluiten en een waarschuwing geven aan de topic-starter waarbij 3 waarschuwingen een HK-ban betekent.

Ik vind verder dat het in SG erg goed gaat. Weinig tot geen onzin-topics. (komt natuurlijk omdat alle onzin naar HK wordt gemoved :P )

En verder moet er denk ik een soort van 'kwaliteitsstempel' voor users moeten komen die bewezen hebben zich te kunnen gedragen in tech-fora en bewezen te hebben een basiskennis van computers te hebben (die lat hoeft echt niet hoog te liggen, maar toch wel iets van: hoe bouw ik een PC in elkaar en installeer ik windows)

Dit is puur uit de losse pols (tenminste, een deel ervan) dus er zullen wel mensen met negatieve kritiek zijn. Gaarne ga ik in discussie.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

Floris:
Het is volgens mij heel belangrijk dat de users zelf (ook) aangeven dat bepaalde dingen niet kunnen en dat goede reacties wel op prijs worden gesteld.

Antwoord:
Nou dan heb je ook van die yesterday figuren die zeggen ja als je het zo vraagt dan dit dan dat laat ik het zo zeggen

Sommige mensen houden van het woordje "UTFS" ze houden ervan. maar wanneer hun met een vraag komen moet het wel worden beantwoord. maarja..

zoals ik al eerder heb gezegt:
"Een wolf verliest zijn haren maar het blijft toch een wolf"

ik denk dat dit het effect is van:
"water naar de sloot brengen"

• OzBoz

OzBoz

Op donderdag 08 november 2001 23:53 schreef Lordy79 het volgende:
...een basiskennis van computers te hebben (die lat hoeft echt niet hoog te liggen, maar toch wel iets van: hoe bouw ik een PC in elkaar en installeer ik windows)
Lijkt me in de praktijk onhaalbaar, hoewel het mooi zou zijn als zoiets zou werken. Kijk ik bv naar 'mijn' W&G dan zitten er legio mensen tussen die echt compleet geen verstand hebben van PC's maar wel erg goed zijn in hun vakgebied. Dus denk niet dat je er bent met jouw voorstel.

Mijn visie: Wil je geen geouwehoer aantrekken dan moet je zorgen dat er geen chat fora zijn, gaat de lol er voor die mensen snel af. Binnen de techfora moet er dan wel ruimte zijn voor wat dommere comments. Die ruimte is er bv ook in sommige fora en dat werkt best. Mensen komen niet naar GoT als ze af en toe een lullige opmerking kunnen maken in een tech-forum, wel als er een speciale sectie voor is. Maar zoals gezegd, puur mijn visie als individu.

• Lordy79
  • Laatst online: 22:17

Lordy79

Vastberaden

Op vrijdag 09 november 2001 00:19 schreef OzBoz het volgende:

Lijkt me in de praktijk onhaalbaar, hoewel het mooi zou zijn als zoiets zou werken. Kijk ik bv naar 'mijn' W&G dan zitten er legio mensen tussen die echt compleet geen verstand hebben van PC's maar wel erg goed zijn in hun vakgebied. Dus denk niet dat je er bent met jouw voorstel.
Nee, heb je volkomen gelijk in. W&G is dan ook een uitzondering. Ik ben ook best 'jaloers' op W&G omdat het niveau daar WEL hoog is. Zelf ben ik redelijk aktief op W&L (nee, da's niet tech) en daar wordt het niveau ook redelijk hoog gehouden door een drempel op te leggen voor topics.
Mijn visie: Wil je geen geouwehoer aantrekken dan moet je zorgen dat er geen chat fora zijn, gaat de lol er voor die mensen snel af.
Hmm, SG vind ik wel kunnen. Het is bedoeld als ontspanning en voor zaken die niets met computers te maken hebben. Prima, maar (en nu citeer ik een modje geloof ik) het moet niet een doel op zich worden om in SG rond te hangen.

De HK moet dicht. Dat is mijn ongenuanceerde mening en ik geloof dat we die mening delen.
Mensen komen niet naar GoT als ze af en toe een lullige opmerking kunnen maken in een tech-forum, wel als er een speciale sectie voor is. Maar zoals gezegd, puur mijn visie als individu.
Hmm, dus je vindt (als individu >:) ) SG dus ook zelfs sluit-rijp? hmm.. op zich zit daar wel iets in, maar dan zouden NSTM en W&L ook dicht moeten omdat je anders alle HK en SG freaks daarheen 'lokt' door 'hun' fora te sluiten.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

sg vind ik veeeeel minder erg dan hk, aangezien ik zelf ook nogal rondhang in sg...sg is geen onzin forum zoals hk wel is, er worden (is de bedoeling teminste) toch wel serieuze dingen besproken... hk is bijna alleen maar cu2 niveau
Pagina: 1 2 Laatste