Het grote [smoothwall] vraagjes/probs... topic!

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 2.835 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We krijgen via een provider voor zakelijk adsl een router in bruikleen. Daarachter wil ik de firewall plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-01 16:09

xychix

FreeBSD Rules !

lees Linux Magazine van deze maand! BRIDGING FIREWALL ! thas what you need.

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

'k hep zelf thuis FreeSCO, daarop heb ik FTPD draaien (men noemt het ook graag FTP4ALL, \me ziet de band niet maar goed :P), op de freescobak staan nu dus ook alle drivers die niet standaard in de door mij gebruikte windows'en aanwezig zijn.

Op het moment dat ik windows dus opnieuw installeer, kan ik, zodra de netwerkkaart werkt, die drivers gelijk er vanaf plukken en de boel installeren.

Verder heb ik statische ip-adressen toegekend, de cliënts verkrijgen dus hun ip wel via DHCP, maar het ip is wel vast.

Buiten de aan de huidige cliënts gebonden statische ip's, zijn er ook nog 2 niet-statische ip's vrij voor als er eens een gast komt (of 2), wat binnenkort ook gaat gebeuren :)

Ik vraag mij af of je zoiets ook gemakkelijk met SM kunt doen...
Uiteraard heb ik er ook SSH op lopen. Geen enkele server die ik erop draai is van buitenaf bereikbaar :9~

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Ik heb op mijn interne netwerk een apache server draaien op 192.168.0.34:1337, als ik op die betreffende PC 172.0.0.1:1337 intoets werkt het prima, probeer ik op een willekeurige PC in het netwerk 192.168.0.34:1337 werkt het ook prima! Maar toets ik in 212.204.168.16:1337 (het externe adres van mijn smoothwall) werkt het niet!?!? Ik heb poort 1337 doorgestuurd naar 192.168.0.34, TCP en UDP. Waarom werkt het niet? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeneralNL
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-03 22:35
Ik ben nu bezig om smoothwall (0.9.9 SE) op m'n router te configureren alleen wil dit niet helemaal lukken. Ik kan niet pingen van m'n pc (WinXP Pro) naar de smoothwall machine. Hij zegt dan connection timed timed out o.i.d. Volgens mij heeft dit ermee te maken dat mijn 2 3com PCI netwerkaarten (niet 2 dezelfde) dezelfde (cross... nog iets) driver nodig zijn. Ik las in een handleiding dat je dan de driver handmatig moest activeren (driver module, io en irq) alleen dit wil maar niet lukken. Hij zegt dan van "kan de driver/module niet laden". Wanneer ik gewoon "probe" doe, lukt het wel en later bij het instellen van de andere "red" nic (ik gebruik Green + Red BTW) kan ik alleen kiezen uit diezelfde driver (cross nogiets) die ik ook bij die "green" nic gebruikt heb. er staat ook gewoon ETH0 en ETH1 bij de kaarten. Wel vreemd vind ik dus als er in de manual staat dat als je 2 dezelfde drivers moet gebruiken dat je dan de optie "handmatig" moet gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royalpieter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04 02:09
Heeft iemand al ervaring met fixe 17???
Ik krijg hem namelijk niet geinstalleerd!!
Iemand een idee?

Fujitsu-Siemens @500mhz K6-II 128 mb 5 gig 12,1"TFT win XP | PII450 92 mb 98Se | P1 120 64 mb Smoothwall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spifff
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 02:19

spifff

Minus one f

Op zaterdag 13 juli 2002 15:13 schreef Royalpieter het volgende:
Heeft iemand al ervaring met fix 17?
Ik krijg hem namelijk niet geinstalleerd!
Iemand een idee?
Ik ook niet, wie kan ons verlichten met zijn/haar kennis?

-yup-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-07 07:59
Bij staat ie er gewoon op, alleen hebbik nog niet gereboot..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58821

Op zaterdag 13 juli 2002 15:13 schreef Royalpieter het volgende:
Heeft iemand al ervaring met fixe 17???
Ik krijg hem namelijk niet geinstalleerd!!
Iemand een idee?
Ik heb hetzelfde probleem, ik heb via IRC bij de smoothy's navraag gedaan maar die hadden geen idee.

Ik gebruik de nederlandse interface, ik heb ook gevraagt of dat een probleem kon zijn, maar nee, ik werd geadviceerd de corporate server aan te schaffen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 13 juli 2002 21:55 schreef Solosmots het volgende:
Bij staat ie er gewoon op, alleen hebbik nog niet gereboot..
Maf, heb jij ook de nederlandse interface?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 08 april 2002 22:48 schreef Solosmots het volgende:
Ik heb het gedaan volgens de andere genoemde site, en het werkte zonder problemen.
Alleen die DMZ, dat werkt nog niet :(
Wat is presies het probleem van je DMZ, ik heb een DMZ draaien met daarin 2 servers, een doet een RC5 perproxy en stats web , en die andere irc bot.

Bij mij werkte ook alles niet meteen, maar als je ff aangeeft wat je tot nu toe hebt gedaan kan ik je mischien helpen :)

ps ik kan nog steeds niet updaten naar fix 17 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
Oei..
Late reactie
Nou ik heb dus 3 nics in mijn P100 gestampt, 3 verschillende wel te verstaan, ik kan ze installeren en alles, hij geeft alles aan als ok, maar pingen en shit, ho maar.
Ik heb het inmiddels opgegeven, ik denk dat die ouwe bak geen 3 nics trekt gewoon. Ben beetje aaan het kijken naaar een geschikte nwe bak die wel 3 nics pakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spifff
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 02:19

spifff

Minus one f

Op woensdag 24 juli 2002 17:52 schreef Solosmots het volgende:
Ik heb het inmiddels opgegeven, ik denk dat die ouwe bak geen 3 nics trekt gewoon.
Ik heb hier een P120 met 32MB draaien met drie nics. Werkt als een speer. Die nics werken wel goed?

-yup-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koos.d
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-07 20:06
Ik heb een tijdje terug geprobeerd. Geinstalleerd op een 200mhz, 2GB HDD, 96MB RAM. Maar kreeg niet niet goed werkend achter een m'n getweakte alcatel modem :'(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
Op woensdag 24 juli 2002 19:54 schreef spifff het volgende:

[..]

Ik heb hier een P120 met 32MB draaien met drie nics. Werkt als een speer. Die nics werken wel goed?
Yeps, meerdere geprobeerd. Tis ook een beetje Butt PC, een ouwe Fujultsi-ICL. Dus het Compraq principe, uitbreiden gaat klote..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Draai hier SW t/m patch 17 op een P75 met 32 MB RAM en 3 nic's. Nog nooit een probleem gehad.

Over patch 17 heb ik e.e.a. gelezen op de mailinglijst (aanrader om daarop een abo te nemen, zie de SW-site). Alleen al als archief is het handig.

Het probleem schijnt te zitten in een foutje in patch 16 waardoor patch 17 raar gaat doen en dus niet wil installeren. Het schijnt dat de eerste dagen er een verminkt bestand voor patch 16 in omloop is geweest. Deze is nu wel goed. Op de mailinglijst kwam ik o.a. het volgende tegen:
Having the trouble with fixes 17 myself (getting the error: .. not
installed) I traced the source:

people who got fixes 16 fast got group file that was short for line:
smoothwa:x:14:nobody

once you add line; reboot;
fixes 17 go in smoothly :)
Wat ook mogelijk is (maar dan moet je een image hebben) is vanaf patch 15 de nieuwe 16 en daarna 17 erop zetten.

Vraag me niet om meer technische info, zo goed ken ik SW niet, al gebruik ik het al een hele tijd. Wil gerust de mailtjes van de lijst forwarden over patch 17, mail me dan ff :)

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royalpieter
THANX Bastien!!
Bij mij loopt hij weer smooth :)

ps
Hoe ga je om met die enorme hoeveelheid mail die je via die mailingslist krijgt? extra account? Is er niet een alternatief in een forum?!?

Fujitsu-Siemens @500mhz K6-II 128 mb 5 gig 12,1"TFT win XP | PII450 92 mb 98Se | P1 120 64 mb Smoothwall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Hoe ga je om met die enorme hoeveelheid mail die je via die mailingslist krijgt? extra account? Is er niet een alternatief in een forum?!?
Ik heb een eigen domeinnaam dus kan naar hartelust adressen aanmaken. Voor SW heb ik een apart account idd. Ik heb nu ruim 4500 mailtjes in 8 maanden. Voor zover ik weet is er geen forum of mailarchief.

Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkie80
  • Laatst online: 30-12-2024

Makkie80

Makkie voor Makkie!

Ik wil misschien ook eens SmoothWall gaan proberen. Op dit moment draait Freesco naar volle tevredenheid, alleen zit m'n broertje te klagen over problemen met CounterStrike.
Nu had ik ff een vraagje; zijn er ook mensen die Netmeeting draaiende hebben met een SmoothWall router? Ik heb in Freesco het H323-protocol ge-enabled en hiermee werkt Netmeeting dus (wanneer ik zelf de verbinding opzet). Iemand ervaring met SmoothWall - Netmeeting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gebruik ook smoothwall, wou het gewoon es laten weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik draai smoothwall 9.9 op een 486 DX2 66 met 8mb ram

draait perfect

maar nu wil ik uit veiligheidsoverwegingen, toch wel een update doen.
als ik de instrucities volg, blijft de update op een bepaald moment hangen

1. ik d/l de fix18.Tar.gz vanaf de smoothwall website.
2. ik ga nr de update sectie op m'n smoothie via de webinterface.
3. ik klik op browse en selecteer de zojuist ged/lde file.
4. ik klik op upload.
5. ik wacht even, en krijg dan een blanco internet explorer scherm met onderaan als status : done. en bovenaan als adres staat er : hxxp://192.168.1.1:81/cgi-bin/updates.cgi

moet ik normaal gezien geen bevestiging krijgen ofzo ?
als ik herstart, en dan kijk bij geinstalleerde updates, dan is alles nog hetzelfde als voorheen, het lijstje is nl leeg.

iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
Je zou gewoon moeten terugkeren naar de updates pagina..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgt_Pepper
  • Niet online

Sgt_Pepper

Lucy in de lucht met diamanten

Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 11:43:
maar nu wil ik uit veiligheidsoverwegingen, toch wel een update doen.
als ik de instrucities volg, blijft de update op een bepaald moment hangen
[knip]
moet ik normaal gezien geen bevestiging krijgen ofzo ?
als ik herstart, en dan kijk bij geinstalleerde updates, dan is alles nog hetzelfde als voorheen, het lijstje is nl leeg.
Heb je alle eerdere updates wel geinstalleerd? Verder schakel bij het updaten (vooral bij relatief grotere updates) alle services zoals proxy, snort, shh etc. uit. Dan is er meer geheugen vrij voor je update.

There's nothing you can know that isn't known
Nothing you can see that isn't shown
No where you can be that isn't where you're meant to be - It's easy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royalpieter
Ken het probleem.
Uit m`n hoofd ligt de oorzaak bij fix 17. De allereerste beschikbare fix 17 bleek een fout te bevatten. Diegen die er snel bij waren hebben dus een "foute" fix geinstalleerd. Je kan twee dingen doen: Fix 17 nog een keer installeren maar ik weet niet zeker of dat gaat. Je kan ook ff op de site kijken, als het goed is staat daar ergens hoe het probleem met fix 17 is te verhelpen.

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
Dit verhaal klopt, maar de foute patch was patch 16. OF 17 had ook iets, maar zover ik weet is dat niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-01 16:09

xychix

FreeBSD Rules !

kan iemand hier de ppp.conf van smoothwall posten ?? deze ben ik nodig om mijn BSD isdn aan de praat te krijgen..

(wel ff een isdn kaart-gebruiker en mutlilink aan zetten aub..0

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai dus sinds 2 weken smootwall 0.9.9se, alles werkt goed op de updates na.
Ik kan geen enkele update installeren, de beschikbare updatelist blijft leeg.
Heb alle fixes nu zelfs gedownload naar mijn client pc en als ik nu dat bestand kies en op upload drukt kom ik na een tijd gewoon terug op een blanco scherm en de update komt niet bij in de lijst.

'k heb juist dit topic helemaal gelezen en blijkbaar zijn er nog mensen die problemen hebben met de updates, ik kom er alleen niet uit wat ik nu juist moet doen om dit op te lossen.
Kan er mij iemand vertellen wat ik moet doen om dit werkent te krijgen?

PS: de poll op de tweakers home page werkt niet meer achter mijn smoothwall????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
Ik had het ook, bij lag het aan een niet (goed?) werkende Chello DNS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon in belgië en heb telenet, zou misschien het zelfde kunnen zijn maar hoe kan ik dat dan oplossen?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-07 12:56
Ik heb ook al een tijdje smoothwall draaien (op een p300 met 128 mb ram en een matrox g200 (8mb agp), ik weet dat het overkill is maar ik had niks anders.

alles werkt perfect, behalve mail via outlook. ik heb mail van wanadoo:

Kan de host pop.cablewanadoo.nl niet vinden. Controleer of u de naam van de server juist hebt opgegeven. Account: 'pop.cablewanadoo.nl', Server: 'pop.cablewanadoo.nl', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 11004, Foutnummer: 0x800CCC0D

iemand een oplossing? tevens doet hij best gek met verbinding maken, als ik reboot/opstart krijg ik automatisch verbinding, maar als ik gewoon midde in een sessie verbinding wil maken doet hij niks, niet dat het erg is, alles is binnen een paar seconde weer opgestart :)

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:43
Wellicht een idee om dit te proberen: (SmoothWall 2 Beta 1)

http://www.smoothwall.org...ews/item/20020828.01.html

Stiekem ben ik erg benieuwd, maar ik heb ondertussen al een E-Tech Broadband Router gekocht en heb dus (helaas) geen SmoothWall meer draaien.

• Solosmots
Eey das beter, hopelijk zitten daar ook foefjes in die in SW Corporate Server, want das helemaal nice :)
alles werkt perfect, behalve mail via outlook. ik heb mail van wanadoo:

Kan de host pop.cablewanadoo.nl niet vinden. Controleer of u de naam van de server juist hebt opgegeven. Account: 'pop.cablewanadoo.nl', Server: 'pop.cablewanadoo.nl', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 11004, Foutnummer: 0x800CCC0D

iemand een oplossing? tevens doet hij best gek met verbinding maken, als ik reboot/opstart krijg ik automatisch verbinding, maar als ik gewoon midde in een sessie verbinding wil maken doet hij niks, niet dat het erg is, alles is binnen een paar seconde weer opgestart
Doen andere mailaccounts het wel?
Kan je die pop server wel pingen?

• Icey
popserver pingen, weet niet hoe, als ik het ip van me pop weet dan ben ik er denk ook wel, hotmail via outlook werkt wel, maar das een ander protocol

• Solosmots
gewoon ping pop.bladiebla.com

• Icey
winxp loopt te zeiken dat ping een ongeldige opdracht is, dus ik ping via me linux bak, kijrg ik dus als ip:

195.96.96.137

ik vul dat in voor inkomende mail. krijg ik geen fouitmelding meer, maar loopt hij te zeiken dat me wachtwoord niet goed is :S

• Icey
bingo. got him... gare wanadoo wil dat je je gebruiersnam opgeeft als [gebruikersnaam]@wanadoo.nl ipv van dat nummer wat in de brief staat (begint met een c).

kan ik toch nog ff weekje mailen, totdat xs4all op de stoep staat met me nieuwe verbinding :)

thx solosmots

• Solosmots
You're Welcome :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
Goed ben weer aan het prutsen om een setup met 3 NICS (DMZ) voormekaar te krijgen op mijn P100 32mb.

De situatie nu:

ETH0: Een Realtek RTl 8129/8239 kaartje 10/100mbit 192.168.0.1 GROEN

ETH1: Een Realtek RTl 8129/8239 kaartje 10/100mbit 192.168.1.0 ORANJE

ETH2: Een AMD PCnet onbaord 10mbit Extern Chello IP ROOD

Met groen en rood werkt het al een hele tijd ( 2 NIC setup), maar nu wil ik dus 3 NICS erin. Bij status zie ik nix verkeerds. Ik kan vanaf het groene LAN naar de beide Smoothwall IP's pingen (192.168.0.1 (groen) en 192.168.1.0 (oranje))

Nu heb ik achter de oranje interface (192.168.1.0) een laptop staan met 10/100nic (192.168.1.8). (Verbonden met crosscable)
Deze kan ik niet pingen vanaf het groene LAN, vanaf de laptop zelf kan ik ook niet naar de oranje interface pingen (192.168.1.0)

Dit had ik de vorige keer ook al, toen d8 ik dat de pc niet lekker om kon gaan met die NICS maar ik denk toch dat het wat anders moet zijn...

Moet je soms bepaalde rules forwarden? of iets anders?
Dus weet iemand een oplossing of kan iemand zijn werkende config es posten zodat ik kan vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
vraagje, heeft iemadn het al voor me kaar gekregen om een webserver/ftp te draaien op ze smoothwall router?? staat er toevallig ergens een howto??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
Kan officiel niet, ze raden het af om aan je SW te gaan 'kloten'.
Maar het zal vast wel kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
ik heb voor de gein naar smootwall een mailte gestuurd, met de vraag of er ooit een printerserver inkomt.. lijkt me wel handig:P

reactie (na 3 Minuten!)

"As the main author, I can tell you with 100% certianty that the chance of
such a thing appearing is zero. Do you want KDE with that? :)"

--

aan ons de taak om iets te gaan maken:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg domme opmerking...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icey schreef op 31 augustus 2002 @ 22:20:
ik heb voor de gein naar smootwall een mailte gestuurd, met de vraag of er ooit een printerserver inkomt.. lijkt me wel handig:P

reactie (na 3 Minuten!)

"As the main author, I can tell you with 100% certianty that the chance of
such a thing appearing is zero. Do you want KDE with that? :)"

--

aan ons de taak om iets te gaan maken:P
Ik heb wel SAMBA en edonkey draaien op mijn smoothwall. Is niet zo moeilijk. Als je alles maar static compileert, zit je ook niet met versie verschillen. SAMBA kan makkelijk dienen als printserver voor WINxx machines.

Die main author is een ongelooooofelijke botte hark... Ik kwam hem een keer techen op hun chat kanaal.... Wat een k*tkop...

Goed alternatief: ipcop (www.ipcop.org) heeft ook nog eens een ext3 filesystem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
ipcop, beetje makkelijk? zelfde simele opzet als smooty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
eigenlijk ben ik opzoek naar een simpel progje ervoor, liefst ies met webittrface, die alleen doet wat hij moet doen... -iefst nit al te moeilijk-

-baterijen toetsnbor op, vandaar ontbreken tekens-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
wat eeen onvriendelijke gast zeg, ik zeg tegen hem dat ik dan misschien zelf maar eens wat in elkaar moet knutselen...

zijn antwoord:

Alternatively you could get a fucking braincell and realise the security
implications of being a dumbass ?

lekker dan :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:43
Het is ook eigenlijk niet de bedoeling om IETS naast de smoothwall te installeren. Zoals de maker al zegt dat het beveiligingsrisico's met zich meebrengt. Iets wat volgens hun voor een Smoothwall uit de boze is. (hierin geef ik ze best wel gelijk). Het product is erg goed en erg veilig. Het is niet verstandig om ermee te gaan kloten. Als je meer wilt dan alleen een veilige gateway dan moet je zeker voor een ander product gaan !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProZa|IA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-06-2005
Icey schreef op 01 september 2002 @ 12:48:
wat eeen onvriendelijke gast zeg, ik zeg tegen hem dat ik dan misschien zelf maar eens wat in elkaar moet knutselen...

zijn antwoord:

Alternatively you could get a fucking braincell and realise the security
implications of being a dumbass ?

lekker dan :S
Daat staat Morrell bekend om en dat is ook de reden waarom zovelen zijn overgestapt op IPCop. Met mij hebben vele anderen gewerkt aan Smoothwall en met zijn dan ook vele anderen overgestapt omdat we niets meer van doen willen hebben meneer Morrell.
IPCop is net zo goed en de ondersteuning is veel beter dan die je krijgt bij SM (namelijk geen, behalve dan dat je wordt uitgemaakt voor alle rotte dingen die je kan verzinnen)
Ik beveel niemand Smoothwall meer aan en heb elke smoothwall bak waar ik dat kon omgezet naar een IPcop bakkie.

Why is called tourist season, if we can't shoot them ? specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProZa|IA
  • Laatst online: 15-06-2005
Icey schreef op 31 augustus 2002 @ 22:31:
ipcop, beetje makkelijk? zelfde simele opzet als smooty?
Ja want het is een fork van Smoothwall. Alleen kom je hier wel mensen tegen die je normaal behandelen als je met een vraag zit

Why is called tourist season, if we can't shoot them ? specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58161

Iemand al geprobeerd het probleem MSN/ICQ op te lossen
dmv SOCKS5 proxy??

heb net SW ge installeerd met een vriend
opzich leuk

ik draai zelf RedHat 6.2
en kan bestande versturen met ICQ met SOCKS5 server.
zolang dat wil wil het

misschien ga ik nog wel eens aan het hobby'en

daarvoor heb ik FreeSCO gehad
dat vond ik een beetje kaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
Er was een module voor MSN en die werkte perfect, maar sinds de nieuwe kernel niet meer :(

Sjek: http://members.optushome....llGPL/SWG_AppCfg_1.1.html

Anoniem: 58161

nou,
ik heb Smoothwall samen met een vriend bij heb thuis geinstalleerd
ging perfect in noordholland met quicknet/multikabel als ISP
leuk spul.....

dus ik dacht iets voor mijn oom in friesland
daar hebben ze chello
en hij heb een com21 modum met vast IP adres.

ik had het ook al met FreeSCO geprobeerd.
en ook met smoothwall
kan ik alleen de gateway pingen vanaf de smootwall pc

en ik krijg een hoop dataverkeer binnen van 212.xxx.xxx.xxx en 213.xxx.xxx.xxx
adressen..

iemand een id?

ik heb de gateway en DNS servers correct ingevuld.

op een ME pc draait het wel gewoon
alleen heeft die boven de lijst met DNS servers (tcp/ip instellingen)
host: ns domain: chello.nl ingevuld

wat houd dit precies in?
moet ik bijv. ipv smoothwall als hostname ns nemen?

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:28

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ej mensen...
Ik heb af en toe connectie problemen met icq.... (trillian prog). Krijg de foutmelding "Error resolving host login.icq.com") Heb bij trillian de port al een tijdje op 5000 staan. De ene keer doet icq het wel de andere keer niet. :? Port mappings staan na mijn doen goed.
Iemand een idee?

Whatever.

• Gompy58
  • Laatst online: 18-04 23:23

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

ik wil ff wat instellingen gaan invoieren in sw. poortjes enzo...

het is me duidelijk dat ik geen range kan invoeren maar als ik nu bijv. 2 clients heb, zeg
192.168.100.3 & .4 moet ik dan alles 2 keer invoeren ???

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-07 11:25

M.I.G.

[like an alien]

Ja dan moet je alles 2 keer invoeren.

<edit>

Euh, volgens mij als ik me niet vergis kan je maar 1 ip invoeren en deze forwarden, dus 2 keer zelfde ip lukt (mij) niet.

</edit>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer smoothwall te installeren maar ik heb problemen met de netwerkkaartjes
Ik heb 2 ISA realtek 8019 kaartjes en deze vind ie niet automatisch.
Als ik handmatig de boel in wil stellen dan krijg ik de error can't load module
Ik vul dit in: ne io=0x240h,0x300 irq=9,3
Dit moet goed zijn volgens de documentatie van smoothwall

Dit vond ik op een linux site over mijn kaartjes:

RealTek 8019
Status: Supported, Driver Name: ne (+8390)

This is a Plug and Pray version of the above. Use the DOS software to disable PnP and enable jumperless configuration; set the card to a sensible I/O address and IRQ and you should be ready to go. (If using the driver as a module, don't forget to add an io=0xNNN option to /etc/conf.modules). The rset8019.exe program can be obtained from RealTek's WWW site at http://www.realtek.com.tw - or via ftp from the same site.

Ik kom er echt niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

komop experts :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
Eey relax, dit topic is langzaam :P
Weet je al hoelang die meegaat? :D

Maar over je probleem; daarom klooi ik dus nie met kaarten die SW niet automagisch detecteert...maar dat ligt aan mij :)

Verwijderd

Nou ik heb dus 2 dezelfde kaartjes erin en hij herkent ze als 2 verschillende. Ach maakt het uit als ze het maar doen. Nu is de installatie ook wel gelukt denk ik maar hij start 1 van de 2 netwerkkaarten niet.
Ik wil kabel internet delen en een netwerk opzetten dan moet ik toch kiezen voor de green+red instelling??

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Dat van die nic's... geen idee. Volg idd wat ze aangeven, een andere optie heb ik niet.

Als je internet wilt delen moet je green-red hebben idd. En dan achter red een hub/switch en in green de utp vanaf je kabelmodem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-07 16:15

thomaske

» » » » » »

En dan achter red een hub/switch en in green de utp vanaf je kabelmodem.
Precies andersom!
GREEN is je veilige thuisnetwerk
RED is het gevaarlijke internet! :)

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok dat is dus goed.. Raar dat ie die kaartjes niet als dezelfde herkent maar nog gekker dat ie 1 van de kaartjes niet opstart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Laatst online: 03-07 22:57

FastBunny

Give it the Works !

Vind het wel stom dat ze ook in de nieuwste beta nog geen pptp support hebben. Terwijl ze wel weer nieuwe usb adsl modems ondersteunen. Gelukkig heeft IPCop dat wel ingebouwd zitten :) En heb je minder last van reclame :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

thomaske schreef op 22 september 2002 @ 01:23:

Precies andersom!
GREEN is je veilige thuisnetwerk
RED is het gevaarlijke internet! :)
Inderdaad... foutje |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ProZa schreef op 03 september 2002 @ 07:35:
Daar staat Morrell bekend om en dat is ook de reden waarom zovelen zijn overgestapt op IPCop. Met mij hebben vele anderen gewerkt aan Smoothwall en met zijn dan ook vele anderen overgestapt omdat we niets meer van doen willen hebben meneer Morrell.

IPCop is net zo goed en de ondersteuning is veel beter dan die je krijgt bij SM (namelijk geen, behalve dan dat je wordt uitgemaakt voor alle rotte dingen die je kan verzinnen)
Mja, ergens heeft-ie wel een punt natuurlijk.
Op een FW hoor je ook geen andere services te draaien in principe, maar de manier waarop Morell reageert en communiceert is inderdaad niet echt handig (now there's an understatement :P )

Schijnt trouwens dat in diverse UK LUGS men al enige ervaringen heeft gehad met meneer, en dat hij een flinke rant heeft geplaatst op de SW site tegen de UK LUG .
meer info
Dat artikel is een boel mensen in het verkeerde keelgat geschoten, en is ook niet meer op de site te vinden (wel in de cache van Google overigens).

Hij heeft wel een beetje gelijk, maar je kan niet elke user over dezelfde kam scheren ..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65393

Ik gebruik nu allang geen smoothwall meer het draaide en werkte allemaal perfect hoor,
Ik heb sinds kort Clarkconnect geinstalleerd, Dat bevalt me veel beter veel meer mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ik zit dus bij quicknet en ik vraag me af of ik bij information for red interface nou moet kiezen voor Static of Dhcp. Ik krijg af en toe een ander ip adres. Dus volgens mij moet ik dan kiezen voor dhcp toch?
Bestaat er een nederlandse handleiding om de boel te configureren voor quicknet+smoothwall/ipcop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Als je je gegevens normaal ophaalt met dhcp zou ik dat zou instellen. Heb je er als het goed is nooit gedonder mee.

En een NL handleiding van SW ben ik nog nooit tegengekomen. Maar de engelse variant is ook wel uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FTP en andere soortige services draaien op een firewall is not done |:(

Het woord zegt het al, het is een firewall ;) dus die andere services kun je het beste op een apparte machine draaien, wel zo safe en draait meestal beter :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60213

Weet iemand of ik mijn uploadsnelheid kan limiteren in smoothwall?

Als deze namelijk gemaxed is, kan ik niet meer surfen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
Standaard kan het niet..
Als je er verstand van heb zou je maybe eea aan kunnen passen..maarrrr let op! Bij probs de maker niet melen ;)

Anoniem: 57375

kheb thuis reeds een kleine 8 maanden SW draaien...werkt perfecto...

Nu ben ik verhuisd (op mezelf gegaan), en is de bedoeling dat we met zun allen (het is een studentenhuis) ADSL gaan bekostigen.

Nu heb ik alvast SW (2 beta1) draaien op een oud beestje...alles was ok met de installatie (behalve de UHCI usb controller (cannot enable usb)) maar ik kan vanaf mun web-browser niet bij die sw bak komen. Pingen en tracert werkt perfect, maar zodra je http://10.0.0.1:81 of https://10.0.0.1:445 intikt kan je het vergeten...dan doettie geen moer meer...ook SSH weigert'ie (connection refused)...

Nu ben ik niet zo happig op het sturen van berichten naar de "vriendelijke" heren van het smoothwall team zelf, aangezien je dan het risico loopt dat ze stoute dingen tegen je gaan zeggen. En ik geen zin heb om voor rotte vis uitgemaakt te worden (meneer morrell deinst daar, zoals ook valt te lezen hierboven, namelijk niet voor terug). Dus vraag ik simpelweg hier of iemand een ideetje voor me heeft.

• Jiffy
  • Laatst online: 21-07 11:59

Jiffy

God, you're ugly!

Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 18:21:
ok ik zit dus bij quicknet en ik vraag me af of ik bij information for red interface nou moet kiezen voor Static of Dhcp. Ik krijg af en toe een ander ip adres. Dus volgens mij moet ik dan kiezen voor dhcp toch?
Kiezen voor DHCP idd.

Enne, als je ISA netwerkkaartjes gebruikt (Realtek 8019, 3Com 509) _moet_ de plug&play functie van de kaart worden uitgezet. IRQ's e.d. dien je handmatig met een dosutil op de kaartjes in te stellen. Vervolgens kun je Smoothwall installeren.

Ik gebruik óók quicknet icm Smoothwall. Opzetten van de machine kostte (vanaf het booten van de cd) 10-15 minuten. Letterlijk.

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Verwijderd

Jiffy schreef op 25 september 2002 @ 11:49:
[...]

Kiezen voor DHCP idd.

Enne, als je ISA netwerkkaartjes gebruikt (Realtek 8019, 3Com 509) _moet_ de plug&play functie van de kaart worden uitgezet. IRQ's e.d. dien je handmatig met een dosutil op de kaartjes in te stellen. Vervolgens kun je Smoothwall installeren.

Ik gebruik óók quicknet icm Smoothwall. Opzetten van de machine kostte (vanaf het booten van de cd) 10-15 minuten. Letterlijk.
Heej mischien wat veel gevraagd hoor maar ken jij een kleine handleiding voor me schrijven? Dus echt met de preciese instellingen zoals jij ze hebt behalve je ip adres dan :) .Zou dit zeer op prijs stellen

• Jiffy

Jiffy

God, you're ugly!

Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 12:38:
[...]

Heej mischien wat veel gevraagd hoor maar ken jij een kleine handleiding voor me schrijven? Dus echt met de preciese instellingen zoals jij ze hebt behalve je ip adres dan :) .Zou dit zeer op prijs stellen
Mail me maar ff thuis (m.jaring@quicknet.nl), zal ik zien wat ik kan doen. Kijken of ik wat tijd kan vrijmaken...

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Verwijderd

*Schop*
Ik wil eigenlijk wel user`s gaan toevoegen maar kan niks vinden?
useradd of adduser werkt iig geen van beiden :/

• Solosmots
User toevoegen? Hoe kom je erbij dat dat kan/moet :?
Kan niet nl.

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-07 16:15

thomaske

» » » » » »

waar wil je een user voor toevoegen?

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor ssh toegang tot mijn bak... Maja zal toch een andere distro op moeten komen vrees ik dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy

Jiffy

God, you're ugly!

User toevoegen gaat niet. Smoothwall is gewoon een gestripte distro met maar één doel: firewall/router spelen. En dat doet-ie behoorlijk goed!

Wil je meer? Neem maar een andere distro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

'SmoothWall GPL 2.0 beta2, codenamed "bullet", is now available!'

Zie http://www.smoothwall.org/beta/

Mooi zitten? Barcelona chair!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jiffy schreef op 27 september 2002 @ 11:31:
User toevoegen gaat niet. Smoothwall is gewoon een gestripte distro met maar één doel: firewall/router spelen. En dat doet-ie behoorlijk goed!

Wil je meer? Neem maar een andere distro...
*Eens*
/me neemt andere distro....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

Smoothwall GPL 2.0 beta1, "metro" gaf bij mij trouwens vieze kernel panics (crash) op het moment dat ik op een Win XP-client in "The All Seeing Eye" wat te fanatiek op Scan server-list ramde. Heeft iemand hier soortgelijk gedrag waargenomen toevallig?

Mooi zitten? Barcelona chair!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgt_Pepper
  • Niet online

Sgt_Pepper

Weet iemand of er in Smoothwall 2 GPL nu 'standaard' PPtP ADSL Support aanwezig is? Dit was namelijk niet aanwezig in 0.9.9. Of ben ik nog steeds overgeleverd aan IpCop?

• Solosmots
Zit ff snel te kijken, maar het lijkt er meer op dat het een versie is met een zooi updates dan een totaal nieuw iets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyzz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-07 01:05

Thyzz

-=leeg=-

Ik ben ook bezig geweest met smoothwall en Ipcop, smoothwall ging erg smooth, echter aangezien er in dit huis veel mensen leven die pure noobs zijn op het gebeid van pc's wil ik graag een robuustere vorm hebben van smoothwall, vandaar dat ik dacht dat ik maar eens ipcop moest installeren vanwege de ondersteunig van ext3. (de server moet namelijk elke avond uit, en ze vergeten hier nogal eens om dan eerst af te sluiten. Ik heb nu win2000 pro als router draaien, en die komt wel weer terug na een harde shutdown, linux zonder ext3 echter niet)

Het probleem is echter dat hij aangeeft de hd niet te kunnen partitioneren(waar smoothwall dat wel kan) niks helpt. Ook niet het eerst terug formatten naar fat hij blijft aangeven dat hij die hd niet kan partitioneren. Weet iemand een oplossing?

5325wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-my
  • Laatst online: 21-05 16:08

Tom-my

w03iz0rz

Ik heb hier nu draaien,

1 win2k bak met een ip die hij verkreeg via smoothwall dhcp. (192.168.0.43)
2 sw 2.0 - Metro beta 1 pc met 2 kaarten. Kaart 1 op ip 192.168.0.9 en kaart 2 (orange) op 192.168.2.10
3 winxp bak die eigenlijk via dhcp of statisch naar kaart 2 zou moeten.

1 en 2 doen het prima (met adsl planet btw werkt top je moet alleen ff de goede instelling voor je usb modempie geven) maar 3 krijg ik niet aan de praat. Ik heb nog geen additionele portforwarding toegevoegd anders dan de standaard instelling. Maar wat ik ook doe, ik krijg niet pc 3 aan de praat naar pc 2.

Overigens zijn 3 en 2 gelinkt via een cross cable (en ja die doet het, weet ik heel zeker)

iemand tips?

edit: ik heb nu het mac adress en ipadress als statisch ingegeven op z owel sw en de winxp bak. Ik kan nu van w2k naar winxp pingen.. maar dus niet andersom, en internet werkt niet vanaf die winxp bak.

WAAAH! 8)7

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgt_Pepper
  • Niet online

Sgt_Pepper

FanToom schreef op 29 september 2002 @ 19:20:
... doen het prima (met adsl planet btw werkt top je moet alleen ff de goede instelling voor je usb modempie geven)
Kan ik hieruit opmaken dat Smoothwall GPL 2 nu eindelijk dus pptp adsl support heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-my

Tom-my

w03iz0rz

Sgt_Pepper schreef op 29 september 2002 @ 19:29:
[...]
Kan ik hieruit opmaken dat Smoothwall GPL 2 nu eindelijk dus pptp adsl support heeft?
lol dunno wat pptp support is, maar ik zit nu achter smoothwall 2 metro b1 te replyen. Ik maak overigens gebruik van adsl van planet (met comfort).

Trek zelf je conclusies ;)

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgt_Pepper
  • Niet online

Sgt_Pepper

FanToom schreef op 29 september 2002 @ 19:31:
[...]lol dunno wat pptp support is, maar ik zit nu achter smoothwall 2 metro b1 te replyen. [...] Trek zelf je conclusies
In Smoothwall 0.9.9 zat geen pptp support. Hierdoor was het niet mogelijk om deze versie van Smoothwall te gebruiken voor Mxstream ("Adsl van KNP Telecom" :Z ) Of je moest zelf pptp toevoegen aan Smoothwall en dit had weer enkele nadelen. De Smoothwall clone IpCop had dit wel ingebakken. Waarschijnlijk is dit nu wel ingebakken in Smoothwall 2, anders kan je het volgens mij niet zomaar gebruiken. Vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-my

Tom-my

w03iz0rz

tjek ik snap, maarre, ik heb het vast getest, dannuh kunnen jullie mij vast wel helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-my

Tom-my

w03iz0rz

er zitten wel irritante bugs in die beta 1 van smoothywally, ik zit gewoon ingebeld met adsl, maar volgens de inet client staat mijn systeem nog op 'inbellen' geinig

Hebben jullie nog meer vage bugs gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van.der.schulting
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Als ik een standaard portscan doe op mijn Smoothie, dan zie ik dat poort 25 en 110 openstaan. Dat zou dus betekenen dat er een SMTP en POP3 server op draait. Nu heb ik geprobeerd ff naar mezelf te mailen (root@24.132.x.x) maar dat lukt niet.

Wie weet hoe het zit, werkt het idd of.....??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
Kijk eens bij services - Port forwarding

maybe heb je wat poorten geforward

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van.der.schulting
Solosmots schreef op 01 oktober 2002 @ 21:26:
Kijk eens bij services - Port forwarding

maybe heb je wat poorten geforward
Nope, ik heb nooit wat gedaan met die poorten (ook niet bij de installatie), ze staan al vanaf het begin open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55473

Sorry, een beetje over data en de lengte van het topic heengekeken |:( , ik laat het toch maar staan:

- Wat betreft de peoples die ook ftp servers e.d. op dezelfde bak willen draaien: smoothie is bedoelt om i.p.v. veel geld uit te geven aan hardwarematige routers/firewalls die beperkt zijn in de mogelijkheden.
- Smoothie is open source, dus als je dingen wilt modificeren en andere services/software op dezelfde bak wilt draaien is dat je eigen keuze, ook al wordt het afgeraden en niet ondersteunt
- Smoothie is bedoelt om om oude hardware te draaien die anders toch niet meer gebruikt kan worden
- Smoothie draait van hd, en neemt na installatie de gehele schijf in
- M.b.v. een bootflop kan ook via http/ftp geinstalleerd worden, of van cd-rom als je daar niet van kan booten.
- Smoothie is perfect via je browser te configureren, te onderhouden en te updaten
- Op de site van Smoothwall zijn 4 documenten te vinden in pdf formaat waarin alle gangbare vragen en problemen worden aangestipt. Ook te vinden in die documenten zijn de installatie voorbereidingen, de installatie zelf en de post-installatie configuratie: link

Kortom, neem even de moeite om die documenten door te lezen, normaal gesproken moet je er dan wel uitkomen, ook als Linux nitwit, je hoeft alleen maar de handleiding te volgen en een beetje op te letten, gemakkelijker kan echt niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
van.der.schulting schreef op 02 oktober 2002 @ 11:48:
[...]

Nope, ik heb nooit wat gedaan met die poorten (ook niet bij de installatie), ze staan al vanaf het begin open.
Jah dat kan zijn, maar daar kan je ze dus ook weer dicht pleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van.der.schulting
Solosmots schreef op 02 oktober 2002 @ 12:37:
[...]

Jah dat kan zijn, maar daar kan je ze dus ook weer dicht pleuren.
Hoe dan? Ik heb ze namelijk:
1. nooit zelf opengezet.
2. nooit geforward.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
Je kan ze aanvinken en deleten. Wel vaag dat ze 'vanzelf' geforward zijn.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste