Het grote [smoothwall] vraagjes/probs... topic!

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 2.834 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-01 16:09

xychix

FreeBSD Rules !

je moet als FROM adres op je isdn het netnummer weg laten !!

ook moet je inbellen naar 06760 60606

laat die 31 ook hier maar weg..

btw. ik heb een leuk scriptje geschreven voor smoothwall !!

als ik op school zit en ik wil dmv @work een vlan opzetten met mijn smoothwall thuisbak dan kan dat niet ivm 30 minuten idle = verbreek verbinding. als ik dus op school ben is de smoothwall bak niet ingebeld.

hiervoor heb ik het volgende gemaakt:
[topic=417505/1/50]

kijke er eens na. van thuis uit bel ik met mijn gsm naar huis, (dit word in de logs van smoothwall gezet)

een cronjob voert een shell script uit om te zien of ik nog gebeld heb.
zoja dan maakt hij verbinding.

ivm, dynamisch ip moet je ff een dyndns domeinnaam instellen.. en dan kun je bij je thuislan vanaf iedere locatie ! :9~

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

als ik vanaf het internet naar mijn bak ping dan komt er 1x een reactie en daarnaa niet meer !

ligt dat aan smoothwall of aan mijn @work ISP ?

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:12
Ik heb ook een vraagje.
Ik draai nu al een tijdje met succes met smoothwall, en alles deed het perfect, tot voorkort, want nu kan ik de webinterface niet meer bereiken. Ik heb al vanalles geprobeerd, maar niets is nog gelukt, heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen. Het is namelijk best wel irritant dat ik de webinterface niet meer op kan, want ik moest ff een poort openstellen ivm VirtualGotcha2, maar dat gaat dus niet.

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Op donderdag 21 februari 2002 09:15 schreef DustMan4u het volgende:
Ik heb ook een vraagje.
Ik draai nu al een tijdje met succes met smoothwall, en alles deed het perfect, tot voorkort, want nu kan ik de webinterface niet meer bereiken. Ik heb al vanalles geprobeerd, maar niets is nog gelukt, heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen. Het is namelijk best wel irritant dat ik de webinterface niet meer op kan, want ik moest ff een poort openstellen ivm VirtualGotcha2, maar dat gaat dus niet.
op de console aanloggen als root en "stetup" intikken, maar zien of je daar iets kunt.
Anders herinstallatie, kost ook maar 10 minuten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-07 17:56

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ouch.... nieuwe update 8....

Hmmz, vind het nieuwe design wel ff wennen. :?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-07 07:59
Ik heb nou iets vaags, ik kan niet connecten met de update server, kan dus ook niet meer updaten omdat ik geen update list krijg...
Van 0.9.9. naar 0.9.9. SE maakte niet uit, precies hetzelfde probleem..
Enige pluspunt is dat ik de eerste 6 updates al wel standaard heb...
Maarrrrrr, ik lees nu iets van een vernieuwde indeling. Zou wel tof zijn om dat te zien.
Iemand enig idee? Of zou Chello de boel hebben dichtgegooid :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
SCHOP!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBA
  • Laatst online: 15-07 21:04

CBA

een vat, een vat, een vat !

Is het mogelijk om in smoothwall een webserver (apache) en een mailserver (?) te installeren :?

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 15:13
Op dinsdag 05 maart 2002 12:25 schreef CBA het volgende:
Is het mogelijk om in smoothwall een webserver (apache) en een mailserver (?) te installeren :?
Als je de status bij info bekijkt en de info over de fixes zou je dat wel zeggen:
From: William Anderson <neuro@smoothwall.org>
Date: Fri, 01 Mar 2002 17:30 +0000 (GMT)
Subject: Info file for fixes8

* Apache updated to 1.3.23
* mod_ssl updated to 2.8.7
* OpenSSL updated to 0.9.6c
* OpenSSH updated to 3.0.2p1
* Snort signature list updated
* Anti-referrer vulnerability code introduced in
fixes7 enhanced to allow anti-referrer functionality
to be disabled (see Remote Access section)
Maar ik nergens vinden hoe je dat moet configureren... :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Profidiam
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01 22:25

Profidiam

Ellenface

Heeft smoothwall een DNS chaching server ?

Da RuBBaH DuCK SKWaT - Ellen what did ye do ?- een test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
Op dinsdag 05 maart 2002 12:25 schreef CBA het volgende:
Ze raden het d8 ik af, maar het kan wel volgens mij als je er handig mee bent..

Verder zag ik met search dat r meer mensen waren die de updatelist niet konden downen, alleen nog geen oplossingen ervoor :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15125

ssh = port 222

Die moet je dus opengooien onder services en je moet ssh aanvinken.

geen dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-11-2024
Hoi,
Ik draai Smoothwall 0.9.9 GPL SE en ik heb een aantal probleempjes.
Allereerst :
Ik zit op internet via Telenet (kabel), dit werkt met DHCP maar je moet een proxy server invullen in je browser (proxy.pandora.be:8080).
Als ik Smoothwall geïnstalleerd heb, probeerd deze te registeren, dit lukt niet.
Dit lijkt me de oorzaak van een ontbrekende proxy server instelling.
Op zich vind ik dit niet zo'n groot probleem als 't nou niet zo zou zijn dat de optie met die DynDNS ook niet wil werken.
Telkens deze wil updaten, gaat die op internet ZONDER proxy settings.
Kan ik ergens in config files dit wijzigen ? (Ik ben niet zo linux minded, maar ik hoop in ieder geval dat 't wel gaat).

2de probleem, misschien hangt dit een klein beetje vast aan't vorige :
Updates...
Ik download die vrolijk van de smoothwall site, ik kies in de webinterface voor uploaden en dan ... doet die niets meer.
CGI-scriptje is maar aan't laden en laden maar doet uiteindelijk niets meer.

Iemand suggesties ?

thanks !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royalpieter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04 02:09
ad1
Waarom zou je hem registreren?
ad2
Heb ik ook wel eens gehad, na een paar keer proberen deed hij het prima? dus hoe het kan: geen idee

succes!

Fujitsu-Siemens @500mhz K6-II 128 mb 5 gig 12,1"TFT win XP | PII450 92 mb 98Se | P1 120 64 mb Smoothwall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly
Ik heb nou IPCop draaien op't moment, dit is gebaseerd op SmoothWall.
Eigenlijk net 't zelfde, enkel een klein beetje duidelijker (vind ik persoonlijk).
Nu heb ik dus een fout ontdekt met 't updaten, iets wat SmoothWall mij niet liet zien), ik kan geen updatelist krijgen.
Hier weer het probleem met de proxy server van m'n ISP.
Alle hulp is welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
Op zondag 03 maart 2002 22:41 schreef Solosmots het volgende:
Ik heb nou iets vaags, ik kan niet connecten met de update server, kan dus ook niet meer updaten omdat ik geen update list krijg...
Van 0.9.9. naar 0.9.9. SE maakte niet uit, precies hetzelfde probleem..
Enige pluspunt is dat ik de eerste 6 updates al wel standaard heb...
Maarrrrrr, ik lees nu iets van een vernieuwde indeling. Zou wel tof zijn om dat te zien.
Iemand enig idee? Of zou Chello de boel hebben dichtgegooid :?
OK in het kader van dit probleem heb ik ff verder lopen uitzoeken wat r aan de hand is. Ik kan op de Smoothwall PC wel intern (LAN) pingen maar niet naar internet. Ook moet ik op de client PC's een ISP DNS opgeven, omdat Smoothwall dus geen verbinding naar buiten kan leggen. Ik werk dus op de clients met mijn ISP DNS servers. Dan werkt het wel. Maar dat lost het Smoothwall probleem niet op, die komt internet niet op en kan dus ook geen update list halen :(
Heel raar, want op mijn eerste Smoothwall werkte het altijd wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47024

Ik wil wel heel de topic lezen,....
maar zijn er nog vragen,
heb smoothwall 0.9.8 en 0.9.9 vaak geinstalleerd via wan/lan en isdn/lan, dus zijn er nog vragen over forwarding or stuff like that ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-07 07:47

maontje

better off Playing

Ik meld me ook

Zou iemand mij kunnen vertellen of het mogelijk is om op de sw server ook een Koetje te draaien.
Is weer goed voor de DPC *D

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

waaaat maontje ??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
Op zondag 10 maart 2002 21:01 schreef soeteharing het volgende:
Ik wil wel heel de topic lezen,....
maar zijn er nog vragen,
heb smoothwall 0.9.8 en 0.9.9 vaak geinstalleerd via wan/lan en isdn/lan, dus zijn er nog vragen over forwarding or stuff like that ?
Boven jouw post staat er 1 ;)
Gaat niet over forwarding, maar goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok solomots,

in smoothwall kan, DNS FORWARDING aan of uit staan,
dan kan je in op de clients een smoothwall dns naam invullen.

kan je op de clients wel de web interface op de server openen?

hoe maak je een verbinding met een extern netwerk isdn/dsl/pstn?

Als je net de interface van de smoothwall op de clients ziet(nadat alles goed is ingestelt) kan je de verbinding op "ACTIVE" zetten.... dit wel erg makkelijk is ;)

zijn er nog problemen na deze tests ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14176

Erg leuk hoor, dat Smoothwall.

De enige problemen die ik er tot nu mee heb ondervonden waren wat problemen met het installeren van fixes7 & 8, maar dat is allemaal goedgekomen.

Waar ik me wel aan stoor is dat de implementatie van het H.323 protocol maar niet schijnt te lukken. Dit protocol wordt onder andere gebruikt door Netmeeting, en ik heb tot op heden nog niet een werkende oplossing kunnen vinden voor inkomende videobeelden via Netmeeting.

Zijn er meer mensen die dit al 's tot op de draad hebben uitgezocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45556

ik heb ff een probleempje met het installeren van fixes 8 & 9. Als ik ze upload, krijg ik de volgende melding:
"This is not an authorised update, or your patchlist is out of date."
Ik heb fix 7 wel goed kunnen installeren een tijd terug. Opnieuw opstarten en dat soort dingen werken niet. Heeft iemand enig id hoe ik dit op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
Op zondag 10 maart 2002 22:38 schreef soeteharing het volgende:
ok solomots,

in smoothwall kan, DNS FORWARDING aan of uit staan,
dan kan je in op de clients een smoothwall dns naam invullen.
Oow, waar kan je dat doen dan?
kan je op de clients wel de web interface op de server openen?
Yep
hoe maak je een verbinding met een extern netwerk isdn/dsl/pstn?
Kabel, chello.
Als je net de interface van de smoothwall op de clients ziet(nadat alles goed is ingestelt) kan je de verbinding op "ACTIVE" zetten.... dit wel erg makkelijk is ;)
Ooow, waar kan dat?
zijn er nog problemen na deze tests ?
Ik hoop van niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
OK! Probleem opgelost, kweenie precies hoe maar goed.
Ik besloot om es secure in te loggen via port 455 en toen kon ik de update list gewoon downen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly
Dat truucje met secure inloggen werkt hier niet :(
Ik moet effectief een proxy ergens ingeven of ik kan niet surfen vanuit die router-bak.
Pingen lukt allemaal wel, maar dat is maar door de DNS settings die ik meekrijg met DHCP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

even een paar problemen opnoemen die ik ben tegengekomen met Smoothwall installaties en hoe ik die opgelost heb:

Moeilijkheden met fixes7, vooral dat ik na het installeren van deze fix niets meer aan kon vinken en saven in de instellingen op de admin webpage, en fixes8 ook niet meer kon uploaden naar Smoothie. Dit heb ik opgelost na een tip in #gplsupport (IRC) door iets toe te voegen in het bestand header.pl. Mochten mensen ditzelfde probleem hebben, mail me dan gerust, of post het hier.

Op een andere SW bak werden fixes7 & 8 niet weergegeven bij beschikbare updates, en konden dus vervolgens ook niet ge-upload worden. Dit heb ik verholpen door uit mijn andere SW bak het bestand /var/smoothwall/patches/available te kopieren. Hierna werden de updates weergegeven en kon ik ze uploaden.

Tot nu toe geen andere problemen ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evol
  • Laatst online: 23:51

evol

hello world

Mijn Smoothwall geeft wel weer dat patches 8 en 9 beschikbaar zijn, maar als ik 8 wil uploaden dan lijkt ie het te doen maar krijg ik vervolgens een wit scherm. Als ik daarna kijk of het toch geupload is blijkt dit niet zo :(
Is dat wat jij ook had WildThang?

Move along people. Nothing to see here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik neem aan dat je lokaal via https naar het GREEN-IP:445 bent gegaan.

Mocht het dan niet lukken, log dan 's in op de console van je SW bak en bekijk het bestand /var/smoothwall/header.pl met een editor (voorbeeld: vi /var/smoothwall/header.pl )

Scroll naar beneden tot je de regel "sub getcgihash" tegenkomt. Dan nog een aantal regels naar beneden tot:

if (open(FILE, "${swroot}/red/local-ipaddress"))
{
$redip = <FILE>;
close(FILE);
}

Druk op "i" om in INSERT modus te komen en voeg toe "chomp $redip;" zodat het eruit ziet als volgt:

if (open(FILE, "${swroot}/red/local-ipaddress"))
{
$redip = <FILE>; chomp $redip;
close(FILE);
}

<ESC> om uit INSERT modus te gaan en dan <SHIFT>ZZ voor save & exit editor. En bij mij waren de problemen toen voorbij.

Opmerking voor anderen: dit werkt alleen als fixes7 is geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly
Ik heb 't gevonden !
Jippieeeeee ...
't Is dan wel met IPCop, maar dit is toch maar een variante op Smoothwall, qua code zal 't ongeveer gelijk zijn.
Moesten er nog mensen zijn die op kabel zitten en verplicht zijn een proxy in te geven (van hun ISP), dan is dit de oplossing :

You need to change the following files:
/home/httpd/cgi-bin/updates.cgi
/usr/local/bin/updatelists.pl

Look for this line:
$sock = new IO::Socket::INET (PeerAddr => 'www.ipcop.org', PeerPort => 80,
Change the hostname and the portnumber to your proxy server's name and port.

in mijn geval werd 't dus :
$sock = new IO::Socket::INET (PeerAddr => 'proxy.pandora.be', PeerPort => 8080,

(met veel dank aan een zekere Jim Hiley die zo vriendelijk was mijn vraag in de mailingliste te beantwoorden)

Verder nog : ik ben overgestapt naar IPCop omdat die wat minder dikke nekken hebben dan de mensen van Smoothwall.
Had dezelfde vraag namelijk ook op de smoothwall-mailinglist gezet en de vraag was niet goed genoeg om op lijst te komen :(
Voor diegene die interesse hebben : http://www.ipcop.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 13 maart 2002 12:12 schreef out het volgende:
Mijn Smoothwall geeft wel weer dat patches 8 en 9 beschikbaar zijn, maar als ik 8 wil uploaden dan lijkt ie het te doen maar krijg ik vervolgens een wit scherm. Als ik daarna kijk of het toch geupload is blijkt dit niet zo :(
Is dat wat jij ook had WildThang?
Nog ff wat...heb je misschien 16Mb of minder in je SW bak? Zo ja, dan kan een tijdelijk geheugentekort ook een probleem zijn. Probeer dan zoveel mogelijk services uit te zetten (SNORT, WEB PROXY etc) om geheugen vrij te maken en vervolgens fixes8 te uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
DAMN :(
Bij mij deed DNS het een dag ofzo, ik heb toen dat updates list probleem dus voor even opgelost. Maarrrrr, nu werkt het dus al niet meer. Op de Smoothbak valt niets meer te pingen op internet....

Wat zou het nou zijn.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45556

ik heb al alles geprobeerd, maar ik krijg nog steeds dezelfde melding ("This is not an authorised update, or your patchlist is out of date.") als ik fixes 8 en 9 probeer te uploaden....

Please help me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evol

evol

hello world

Op woensdag 13 maart 2002 15:10 schreef WildThang het volgende:

[..]

Nog ff wat...heb je misschien 16Mb of minder in je SW bak? Zo ja, dan kan een tijdelijk geheugentekort ook een probleem zijn. Probeer dan zoveel mogelijk services uit te zetten (SNORT, WEB PROXY etc) om geheugen vrij te maken en vervolgens fixes8 te uploaden.
Das wel een goeie tip! Ga ik eerst proberen, heb namelijk maar 8mb in me SW bak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32035

Nou ben ik van plan om ook een Smoothwall te gaan proberen :D

Maarrrr..... nu heb ik thuis een webserverdraaien op de server en die wil ook ik graag ook houden...

Tevens heb ik deze mailserver ook hier draaien, wat ik ook wil houden.....

Is dit allemaal mogelijk, of zeggen jullie van Smootwall is alleen een leuke router maar meer ook niet en "blijf maar Win2k draaien" ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is het probleem..?

Webservers en mailservers e.d. hang je in de DMZ zone van Smoothwall (ORANGE network) en die kun je dan gewoon blijven gebruiken toch?

En waarom zou je het niet gewoon proberen, het is gratis....je moet er alleen ff een oude PC aan opofferen.

Trouwens, ik heb de vraag al eerder gesteld in deze thread, nu nog maar eens:
Heeft iemand al 's gestoeid met dat H323 protocol om Netmeeting aan de gang te krijgen achter een SW bak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
IS dat niet op te lossen met poorten openen?
Of heb je een hele range nodig, want dat is best klote met smoothwall..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nope, netmeeting werkt met dynamische poorten :(

Maar goed, ik weet dat ze bezig zijn om dat IP_masquerading goed te implementeren (ook IPcop kent dit probleem, en werken eraan om het bij versie 0.2 te implementeren).

Uitgaand schijnt alles wel te werken, alleen inkomende audio en vooral video schijnt een groot probleem te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 14 maart 2002 09:46 schreef WildThang het volgende:
Wat is het probleem..?

Webservers en mailservers e.d. hang je in de DMZ zone van Smoothwall (ORANGE network) en die kun je dan gewoon blijven gebruiken toch?

En waarom zou je het niet gewoon proberen, het is gratis....je moet er alleen ff een oude PC aan opofferen.

Trouwens, ik heb de vraag al eerder gesteld in deze thread, nu nog maar eens:
Heeft iemand al 's gestoeid met dat H323 protocol om Netmeeting aan de gang te krijgen achter een SW bak?
Het moet op diezelfde bak draaien waar dan smoothwall op staat......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat gaat niet...Smoothwall draait niet op een volledige distributie maar op een uitgeklede Redhat distri.

Maar als je aparte servers hebt staan kun je die toch gewoon in de ORANGE zone van Smoothwall hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-07 11:32

rik

Dat is wat lastig hier. Wij hebben een algemene server (in GREEN), waar oa. Exchange op draait. Ik dacht daar de Outlook WebAccess op te installeren en deze dmv portmapping van SW van buitenaf beschikbaar te stellen. Dit is me alleen nog niet gelukt.

Ik kan maar beter niet het hele intranet op Oranje zetten denk ik...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
Dat mappen zou gewoon moeten gaan denk ik hoor.
Heb je wel alle poorten opengezet die je nodig hebt?

Een betere oplossing is een extra server en die dan op oranje te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

Op donderdag 14 maart 2002 15:22 schreef rik het volgende:
Dat is wat lastig hier. Wij hebben een algemene server (in GREEN), waar oa. Exchange op draait. Ik dacht daar de Outlook WebAccess op te installeren en deze dmv portmapping van SW van buitenaf beschikbaar te stellen. Dit is me alleen nog niet gelukt.

Ik kan maar beter niet het hele intranet op Oranje zetten denk ik...?
Zo bedoel ik dus:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
    i
    |     62.58.123.456
VERSATEL ROUTER
    |     192.168.1.1
    |
    |  RED   192.168.1.2
SMOOTHWALL          MAIN SERVER 
    |  GREEN 10.0.0.1     w/ EXCHANGE
    |                 | 10.0.0.2     ws     ws
____|__________________________|_______________|_____|___..
                                  |
                                  ws

Op die Main server draait Outlook Web Access, op port 80.
Op Smoothwall (config: RED/GREEN) staat bij PORT FORWARDING
poort 80 geconfigged (ALLES:80 --> 10.0.0.2:80), en bij
EXTERNAL ACCES staat poort 80 open.

Ik kan niet connecten op 62.58.123.456:80 ;(
Is er iets wat ik over het hoofd heb gezien :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmm nou thx annyway, maar dan kan mun huidige Win2k server toch meer alleen is het zo zwaar voor een P266 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

Heb SW ook al weer een tijdje draaien, gaat goed. Voor degene die de documentatie op de website te summier vinden: kijk eens op http://www.ipcop.org.

IP Cop is nu nog een SW "code fork" zoals ze dat zelf noemen, en ze onderscheiden ook rode, groene en oranje nics. Documentatie is echter veel uitgebreider; veel uitleg a.h.v. goede voorbeelden. Ook hun roadmap/release schedule ziet er veelbelovend uit.

Zodra Smoothwall hun "gratis" versie niet meer GPL licenseert (en dat zijn ze van plan), weet ik waarop ik over ga. :7

Mooi zitten? Barcelona chair!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

Iemand die iets over mijn situatie kan zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 15 maart 2002 10:36 schreef Species_8472 het volgende:
Hmmm nou thx annyway, maar dan kan mun huidige Win2k server toch meer alleen is het zo zwaar voor een P266 ;)
Tuurlijk kan die W2K bak meer dan SW, maar SW is ook niet ontwikkeld om allerlei extra services te draaien. Dan moet je een volledige Linux distributie installeren met alerlei losse componenten, en waarschijnlijk ben je niet zo'n linux goeroe.

SW is PUUR een router / firewall (met een paar extra services) die gericht is op SAFETY en EASY INSTALL. Ik weet zeker dat de veiligheid van je lokale netwerk meer gegarandeerd is met SW dan met je W2K bak.

Een software firewall biedt nu eenmaal niet dezelfde bescherming als een hardware firewall.

<ter info: FIXES10 is nu beschikbaar>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:21

Dennahz

Life feels like hell should.

kan ik een mail server draaien met smoothwall :?

zou wel top zijn *D

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
Hmmz als je goed hebt gelezen wist je dat....

nee dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Op vrijdag 15 maart 2002 17:23 schreef Solosmots het volgende:
Hmmz als je goed hebt gelezen wist je dat....

nee dus!
ik heb het hele topic gelezen.. de 1 zegt ja de ander nee.. :(

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

weet iemand hoe ik achter smoothwall gewoon bestanden kan sturen via msn :?

via [topic=184484/1/50]

kom ik er niet uit :(

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ever heard about Google??

Kernwoorden: messenger smoothwall ?

vooruit, voor de echte luie donders hier een 2-tal links;

http://members.optushome.com.au/htravis1/SmoothWallGPL/SWG_AppCfg_1.1.html

http://www.matrixlist.com/pipermail/swgpl-main/2001-November/001314.html

(sorry, geen tijd om de links fancy af te beelden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Op zaterdag 16 maart 2002 00:37 schreef WildThang het volgende:

keej dan tnx :P

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
Ok, kheb net een webserver aan de Orange interface gehangen met een kruiskabel. Ik kan alleen de oranje interface niet pingen vanaf de webserver, en andersom ook niet :(
Moet je soms handmatig alle poorten forwarden? Dat lijkt me namelijk stug.
De oranje interface werkt wel goed, die is te pingen vanaf een client op het groene LAN..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-07 12:30

Ruudjah

2022

DIT BERICHT IS PREVENTIEF VERWIJDERD DOOR DE GEBRUIKER

[ Voor 92% gewijzigd door Ruudjah op 01-12-2009 22:12 ]

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Check in je bios ff de indeling van je HD. Indien deze is ingedeeld in meer dan 1024 cylinders heb je een probleem.

Zet ook de boot sector virus checking uit in je bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20-07 01:46
Op zaterdag 16 maart 2002 00:37 schreef WildThang het volgende:

2 fijne links !!!! Echter hoe doe ik vanaf mn windows PC bestanden uploaden naar de SW??? Of moet ik dat via een diskette doen ???

PS:
Update nr. 10 is uit !!!

Check je updates pagina op je smoothwall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een handig programma, SSH Secure Shell (free for non-commercial use) is op te halen vanaf ftp://ftp.cert.dfn.de/pub/tools/net/ssh/

Download daar de Windows client SSHWinClient-3.1.0-build235.exe.

Product homepage: http://www.ssh.com/products/ssh/

Dit installatie bestand bevat SSH Secure Shell Client (om op afstand via SSH je Smoothie console over te nemen) en SSH Secure File Transfer Client (FTP van en naar je Smoothie over SSH).

Lokaal connecten naar <GREEN IP>:222
Remote connecten naar <RED IP>:222

Zorg dat je Remote Access (SSH) via de WEB admin page hebt ge-enabled.

Thuis heb ik bijvoorbeeld altijd mijn PC's (behalve Smoothie) uitstaan, maar als ik wat bestanden wil FTP'en doe ik dat naar Smoothie en vervolgens haal ik ze thuis met SSH Secure Shell naar m'n windows omgeving.

Suc6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Hmmm. Uurtje later weer een verse SmoothWall erop.

Er ging het een en ander fout denk ik...
Ik heb de instructies opgevolgd zoals op de sites beschreven stond. Echter ik heb rc.network niet online aangepast maar eerst gedownload naar mn pc en toen weer terug geupload naar de SW. Na een reboot werkte de SW niet meer naar behoren en ook handmatig (met VI) verwijderen van het eerder toegevoegde regeltje bood geen oplossing.

Vreemde situatie dus. Is het bij andere mensen wel goed gegaan? Ik heb de aanpassing gedaan nadat ik patch 10 had geinstalleerd (nieuwe kernel)

edit:

Alles nu wel goed. Via remote verbinding ff aanpassing gedaan en nu werkt alles wel. Ook bestandjes sturen via MSN. JOEPIE !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Op maandag 18 maart 2002 22:38 schreef Edwin Broeken het volgende:
Hmmm. Uurtje later weer een verse SmoothWall erop.

Er ging het een en ander fout denk ik...
Ik heb de instructies opgevolgd zoals op de sites beschreven stond. Echter ik heb rc.network niet online aangepast maar eerst gedownload naar mn pc en toen weer terug geupload naar de SW. Na een reboot werkte de SW niet meer naar behoren en ook handmatig (met VI) verwijderen van het eerder toegevoegde regeltje bood geen oplossing.

Vreemde situatie dus. Is het bij andere mensen wel goed gegaan? Ik heb de aanpassing gedaan nadat ik patch 10 had geinstalleerd (nieuwe kernel)

edit:

Alles nu wel goed. Via remote verbinding ff aanpassing gedaan en nu werkt alles wel. Ook bestandjes sturen via MSN. JOEPIE !!!!
w00t.. vertel dan ook ff precies wat je gedaan hebt als wilt :Y)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Well done Edwin ! Soms is het een beetje sleutelen, maar als je je er in vast bijt lukt het vaak uiteindelijk wel.

Enne...BrEeZeR, heb je het zelf al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Op dinsdag 19 maart 2002 09:52 schreef WildThang het volgende:
Well done Edwin ! Soms is het een beetje sleutelen, maar als je je er in vast bijt lukt het vaak uiteindelijk wel.

Enne...BrEeZeR, heb je het zelf al geprobeerd?
hehe.. ik ben totaal linux n00b dus ik weet niet hoe ik bestanden kan aanpassen enzo :'(

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, dat kan ik begrijpen, maar een beetje TwEaKerT weet in ieder geval hoe hij bijv. Google kan gebruiken om informatie te vergaren.

VI is één van de text editors in Smoothwall, dus zoek je vervolgens op "VI" en "COMMANDS" en dan kom je al een heel eind....

Niet altijd vragen naar de gemakkelijkste weg, maar eerst zelf op onderzoek uitgaan. Tenzij iemand het je erg graag volledig uit de doeken wil doen natuurlijk.....?

BTW, Ik ben ook een Linux newbie...en werk pas sinds een aantal weken met een SW bak. Zo zie je maar hoe ver je met een beetje experimenteren kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
Hmmm, dit SSH lijkt me ook een oplossing voor het probleem van de updatelist. Je vraagt de lijst aan iemand die em wel kan downen, en dan zet je hem zelf in Smoothwall.
Alleen zie ik em er niet 123 tussen staan (kweet ook nie hoe het bestand heet). Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Indeed, good thinking...

Zo heb ik het dus ook gedaan. Na fixes8 gaf SW bij mij geen updates meer aan, terwijl die er wel degelijk waren. En ik wist zeker dat de SW bak wel verbinding had met I-net natuurlijk.

Het bestand is /var/smoothwall/patches/available

Ik had 'm gekopieerd uit een andere SW bak (met SSH Secure File Transfer) en kon toen moeiteloos updaten :)

BTW Het bestand zit in je mail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titanium
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-12-2024

Titanium

Android rules

test

Samsung S23 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 19 maart 2002 21:41 schreef Titanium het volgende:
test
:? Forumvervuiling heet dat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
Op dinsdag 19 maart 2002 21:03 schreef WildThang het volgende:
Indeed, good thinking...

Zo heb ik het dus ook gedaan. Na fixes8 gaf SW bij mij geen updates meer aan, terwijl die er wel degelijk waren. En ik wist zeker dat de SW bak wel verbinding had met I-net natuurlijk.

Het bestand is /var/smoothwall/patches/available

Ik had 'm gekopieerd uit een andere SW bak (met SSH Secure File Transfer) en kon toen moeiteloos updaten :)

BTW Het bestand zit in je mail :)
Hey thanx ;)
Ik heb alleen een available staan, en die nieuwe is een availble.DAT
Zou ut uit maken?
Hmm ik heb nu een up to date list, alleen zie ik nog geen patch10 vermelding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het bestand dat ik je gestuurd heb heeft geen extensie, heet dus gewoon "available".

uploaden naar /var/smoothwall/patches en overtuig je ervan dat daar maar 2 bestanden staan, "available" en "installed".

Vervolgens SW rebooten, en dan via de WEB admin bij updates de nieuwe updates uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
Owkee, dan heeft Outlook er zeker een .dat aangehangen :D
lol
OK kzal het ff proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
Op dinsdag 19 maart 2002 22:55 schreef Solosmots het volgende:
Owkee, dan heeft Outlook er zeker een .dat aangehangen :D
lol
OK kzal het ff proberen!
///UPDATE: Het werkt :)
Die extensie verwijderd, en toen gereboot. En toen konnik em downen.
Nu alleen nog kijken of die lijst ook ergens los is te downen van de Smoothwall site, ik vrees van niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat bedoel je? Welke lijst heb je nu nog nodig dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
Neuh ik bedoel als er weer een nwe lijst uitkomt. Anders moet je em steeds weer bij iemand gaan 'bietsen; :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Normaal gesproken zouden eventuele nieuwe updates gewoon zichtbaar moeten worden in de lijst. Ik had het probleem alleen na fixes8 geloof ik, en heb toen handmatig die lijst naar m'n SW bak ge-upload, maar nu werkt het vlekkeloos.

Je moet natuurlijk wel op de WEB admin page bij "updates" op "Herlaad update lijst te klikken" om de lijst te actualiseren (wat alleen gebeurd als er updates zijn natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
Kweenie of dat is aangevinkt (ben niet thuis nu) maar mijn probleem is dat het hele ding zelf niet op internet wil. Ik kan nix pingen op internet vanaf SW...
Dus een updatelist halen wil ook niet :(
Gekke is dat mijn eerst SW install dat altijd wel gewoon deed. Ik kon dan ook mijn clients bij DNS server gewoon de SW IP invullen. Toen hebbik er een derde NIC erbij gezet, SW er opnieuw gegooid en toen deed ie dat niet meer. Ik heb wel een keer gehad dat ie het één wel weer deed (zie dit topic), en dat ik updatelists gewoon kon downen en ook kon pingen en alles vanaf de SW, maar na een dag ofzo waren de problemen terug :(

Ik zou het niet weten wat het is, maybe blokkeert Chello bepaalde poorten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aan chello ligt het iig niet, aangezien mijn SW ook aan Chello hangt :)

ik zal 's kijken of er nog wat in mijn smoothwall mailing list staat daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Nieuw probleempje... Nieuwe uitdaging

Ik heb nu de DNET client netjes draaien op mn SmoothWall. Echter zodra ik ga rebooten dan start ie uiteraard niet netjes mee op... Al het een en ander gelezen over /etc/rc.d/init.d/ enzovoorts, maar op de SW ontbreekt uiteraard weer het een en ander aan files. Iemand een idee?

Ander probleem is dat mn system time na een reboot een x aantal uren achter loopt. Iemand enig idee hoe dat automatisch aangepast kan worden? het is iets van -7 uur ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-07 22:57

FastBunny

Give it the Works !

Okay aan de experts hier :)
Ik draai nu FreeSCO. En opzich bevalt me dat maar ik heb al een paar keer tevergeefs geprobeert om via de router mijn windows 2000 server als vpn server te laten werken. Zou dat met Smoothwall wel simpeller kunnen?

Specs:
Router: 486dx2 66, 16mb, 100mb harddisk, 2x isa netwerkkaart.
Server: Athlon 1GHz, 256MB, Win 2K Server, 3com 10/100.

Zou smootwall draaien op mijn router en lukt daarmee om mijn server als vpn server in te stellen?

Hier een ouder topic van mijn probleem/wensen [topic=435752]

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Iemand een idee hoe ik het volgende op mn smoothwall draaiend krijg?

/usr/sbin/ntpdate -s x.x.x.x
where x.x.x.x is the number or domain name of the time server you selected, or your local private time server.

Probleem is dus dat /usr/sbin/ntpdate niet bestaat...

HELP !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ahum, zoals ik al 's eerder heb gezegd; Smoothwall draait op een zo ver mogelijk gestripte Redhad distri. Het is dus geen volledig Linux OS en wordt het moelijk om additionele progs te installeren.

Wil je dit wel, dan kan je beter op zoek gaan naar een volledige linux distributie met andere router / firewall software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Op maandag 25 maart 2002 01:57 schreef Edwin Broeken het volgende:
Iemand een idee hoe ik het volgende op mn smoothwall draaiend krijg?

/usr/sbin/ntpdate -s x.x.x.x
where x.x.x.x is the number or domain name of the time server you selected, or your local private time server.

Probleem is dus dat /usr/sbin/ntpdate niet bestaat...

HELP !!!
Ok. Beetje verder kijken dan mn neus lang is..... ntpdate staat in /usr/bin en niet in /usr/sbin

Time sync is dus gelukt met het commando:
ntpdate -u ntp.xs4all.nl

Blijft bij mij de vraag... Hoe kan ik mn RC5 client en deze time synchronisation laten draaien tijdens het opstarten van mn smoothie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

Zou iemand een naar mijn probleem op [topic=312852/6/25] kunnen kijken? (2 posts)

Ik ben er nog steeds niet uit. Zou het liggen aan de dubbele NAT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
Iemand nog ervaringen met Smoothwall's DMZ? Oftewel webservers aan de oranje interface? Ik krijg het nog niet voormekaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

als ik vanaf m'n eigen bak wil inloggen op de ssh van smoothwall dmv penguinet of een ander ssh client proggie zegt ie connection refused :( dat terwijl ik wel ssh van buitenaf aan heb staan.

ik wil graag bestanden uploaden naar de www root om een forum te draaien ;)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7998

Op woensdag 20 maart 2002 12:23 schreef Solosmots het volgende:
Kweenie of dat is aangevinkt (ben niet thuis nu) maar mijn probleem is dat het hele ding zelf niet op internet wil. Ik kan nix pingen op internet vanaf SW...
Dus een updatelist halen wil ook niet :(
Gekke is dat mijn eerst SW install dat altijd wel gewoon deed. Ik kon dan ook mijn clients bij DNS server gewoon de SW IP invullen. Toen hebbik er een derde NIC erbij gezet, SW er opnieuw gegooid en toen deed ie dat niet meer. Ik heb wel een keer gehad dat ie het één wel weer deed (zie dit topic), en dat ik updatelists gewoon kon downen en ook kon pingen en alles vanaf de SW, maar na een dag ofzo waren de problemen terug :(

Ik zou het niet weten wat het is, maybe blokkeert Chello bepaalde poorten..
Chello blokkeert geen enkele poort, das wel mooi *D

Ik heb dit probleem ook bij een vriend gehad: als je een 'nieuwe' modem hebt (dus geen COM21 met static IP-adres) _moet_ je je originele 3Com kaart (die je van Chello hebt gekregen) in die server hangen. Anders krijgt de netwerkkaart geen IP-adres, en kun je dus die lijst met updates ook niet halen :)

Ik heb t ook zo opgelost bij die vriend, en dat internet delen werkt nu perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
Geen IP adres krijgen?? Hoe kan ik dan gewoon internetten op de clients?
Maar goed, tis inmiddels wel opgelost. Ik heb een andere DNS in Smoothwall gezet. Blijkbaar was die van Chello niet helemaal lekker ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

ik heb nu alles gedaan zoals hier beschreven staat en nu zegt ie steeds bij opstarten dat ie ip_masq_mms.o niet kan vinden o.i.d :(

terwijl ik hem in de goeie map 'geupt' heb.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
Ik heb het gedaan volgens de andere genoemde site, en het werkte zonder problemen.
Alleen die DMZ, dat werkt nog niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

hij werkt al!

ik moest de .o weg halen :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xilebo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08-2023
zouden alle smoothwallers hier ff kunnen kijken? [topic=461444/1/25] ik snap er de ballen van... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

is er al een mogelijkheid om in te bellen naar XS4all met een Alcatel MXstream modem?

heb al wel andere topics gezien over IPCop, maar nog niks over Smoothie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Zo mensen ik schop het toch ff omhoog.

Heb nog 1 enkel probleem waar ik maar niet uitkom.
Port Forwarding

Dit lukt mij totaal niet.
Deze pc heeft ip: 192.168.1.2
server ip: 192.168.1.1

Steeds krijg ik bij ICQ/MSN de melding dat alle poortjes dicht zitten. ;(
Dus heb ik de range 5000 t/m 5005 ingesteld bij smootwall.

Dus ga ik zo te werk:
TCP source port: 5000 Destination ip: 192.168.1.2 Destination port: 5000

Wat doe ik nou fout? :?
Want als ik dit instel wil icq nog steeds geen files versturen en ontvangen (terwijl ik icq helemaal heb ingesteld op de bovenstaande port range).

Helup!

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Op vrijdag 10 mei 2002 22:20 schreef meendering het volgende:
Zo mensen ik schop het toch ff omhoog.

Heb nog 1 enkel probleem waar ik maar niet uitkom.
Port Forwarding

Dit lukt mij totaal niet.
Deze pc heeft ip: 192.168.1.2
server ip: 192.168.1.1

Steeds krijg ik bij ICQ/MSN de melding dat alle poortjes dicht zitten. ;(
Dus heb ik de range 5000 t/m 5005 ingesteld bij smootwall.

Dus ga ik zo te werk:
TCP source port: 5000 Destination ip: 192.168.1.2 Destination port: 5000

Wat doe ik nou fout? :?
Want als ik dit instel wil icq nog steeds geen files versturen en ontvangen (terwijl ik icq helemaal heb ingesteld op de bovenstaande port range).

Helup!
Vul bij External Service Access eens in dat iedereen op die poort mag binnenkomen :) Dat gecombineerd moet wel werken denk ik :) Dus geen nummer invullen maar op ALL laten en dan het nummer. :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Poging mislukt... :?
Heel vreemd, ik kan dus wel een file sturen via icq, maar ontvangen ho maar! :(

Msn doet al helemaal niets.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Op zaterdag 11 mei 2002 22:14 schreef meendering het volgende:
Poging mislukt... :?
Heel vreemd, ik kan dus wel een file sturen via icq, maar ontvangen ho maar! :(

Msn doet al helemaal niets.
Msn is een bekend probleem :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15125

Oke, ik heb ook nog even een vraag als ervaren smoothwaller.

Heeft er iemand ook nog problemen op update8 via de webinterface geinstalleerd te krijgen? Op het moment dat ik hem heb gebrowsed en op upload druk upload hij duidelijk 3 mb, maar vervolgens timed hij out en krijg ik een blanco pagina. Als ik dan bij updates kijk staat hij er nog niet bij. Weet iemand een oplossing, of misschien de dir waar hij zoekt naar updates op de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evol

evol

hello world

Maar weer es een vraagje hier.
Ik wilde ook proberen om msn ook bestanden te laten versturen, maar moest dan remote inloggen. SSH staat aan in de web interface, maar connecten lukt niet met die shell via de web interface en ook niet met een losse SSH client. Krijg permission denied.
Nu las ik hier dat BreEzEr dat ook al had gehad, maar hoe had ie dit opgelost? Of iemand anders die weet wat ik fout doe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evol

evol

hello world

Ik kick dit topic ff omhoog:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~a.van.olderen/smoothwall.jpg

Dit krijg ik als ik via de shell in me browser wil inloggen. Wachtwoord is goed, en ook bij de gebruikers setup of root krijg ik dit...ook met los prog lukt inloggen niet :?
Iemand die weet waarom niet?
BTW, remote access staat aan, als ik dat uitzet dan connect ie niet eens (connection refused dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1336

Kun je smoothwall ook puur als firewall gebruiken achter een hardware router.
Dus internet->router->smoothwall->private network.
Of zijn hier eenvoudigere en/of betere oplossingen voor.:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
Kan wel, maar waarom zou je...
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste