_-= Radeon Topic - Deel 26 =- _

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 786 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 10:18
Sow hier gaan we weer verder.

Om 1 of andere reden zie ik bij Queen Systems nog steeds mijn order staan. Morgen toch maar es bellen. Zodra dat afgehandeld is ff kijken of de Radeon8500 retail eerder bij Queen Systems is of bij Informatique. Voor de laatste voel ik meer ivm de verzendkosten en betrouwbaarheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:53

edward2

Schieten op de beesten

Wat betreft die shaderdemos, ik heb ze dus niet, Hielko, als je een mogelijkheid ziet om die up te loaden :)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

ze hadden toch alleen maar de LE's? Of hebben ze nu al de 275/275 versies binnen?

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

He gelukkig, iemand anders is deel 26 begonnen, was al bang dat ik weer in moest grijpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:36

Flexx

This side up

Ik zit echt met het dilemma R8500 of een TI500 kaart. Ik ga een van deze 2 volgende maand kopen en wil er gelijk games mee kunnen doen, en ik denk dat ik met de R8500 niet gelijk alle games goed kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-08 00:17

reapher

Z POWER

Ik heb mijn radeon bij queens besteld. Dus ik wacht af

Click hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Flexx, koop een Radeon, deze kaart heerscht hard en gaat alleen maar harder heerschen. ("Niet echt onderbouwde mening heh", nee klopt...ga de laatste drie Radeontopics maar doorlezen, dan ben je heilig overtuigd)

Heeft Heilko echt die shader demo's ? Op mijn cd stonden ook demo's maar dat waren alleen maar sucky demo's. Mjam, die waterfall wil ik wel hebben! Hij schijnt erg verandert te zijn sinds het E3 filmpje(of whatever presentatie het was). Met gras enzo erbij (SAPPIG+HEBBUH)

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:46
Op zondag 04 november 2001 20:06 schreef edward2 het volgende:
Wat betreft die shaderdemos, ik heb ze dus niet, Hielko, als je een mogelijkheid ziet om die up te loaden :)
Morgen krijg ik kabelinternet, dus dan kan ik dat vast wel doen. Maar dan moet ik eerst ff checken dat wel mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op zondag 04 november 2001 20:40 schreef hielko het volgende:

[..]

Morgen krijg ik kabelinternet, dus dan kan ik dat vast wel doen. Maar dan moet ik eerst ff checken dat wel mag.
Tsja das nog de vraag, ik heb helemaal geen demos en ik heb nog wel de retail, alleen maar van die amateuristische pdf-achtige documentjes..

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

hebben jullie lifeFX,

tis echt leuk, ik zat echt lmao

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Livefx? Heb dat gezien maar niet installed, wtf is het, er leek me geen REET aan. :(

Demo's?? Shader demo's? het zou me verbazen als het de demo's zijn waar iedereen op wacht die ati op de e3 draaide.
elke demo is echter welkom. Demotje van facial morph van de radeon 1 was ook al lache.

hier nogmaals pics van m'n 8500 mod, die valt nu precies weg bij de topic wissel.
Afbeeldingslocatie: http://spiritus.xcl-clan.com/special/bxr2002.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

euuh peltier kan je pix nie zien (ligt natuurlijk weer aan mij maar goed) kan je ff een link zetten of ??
en trouwens wat is het verschil van radoen 8500 en LE er achter??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er mis met mijn compositie van een wit vlak met rood kruis?

hehhe sorry ik ga het nu ff rechtzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexx
  • Laatst online: 17:36

Flexx

This side up

Je ben vergeten *.jpg er achter te zetten.

http://spiritus.xcl-clan.com/special/bxr2002.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het nou met die demos. eerlijk gezegd zou het me GIGANTISCH verbazen als die demo's van de E3 te zien zijn, dan zouden ze namelijk ook op de ATI site te downloaden moeten zijn en dan zou de Directx 8.1 SDK dus ook gereleased zijn. echter er is niets van dit alles.

vermoedelijk een stel ruk demo's, no offence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Instaleer dat lifeFX, tis grappig, vooral de tijger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

life fx?
ZUIGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG
zeg maar een gerenderde bonzio bird die je mail voorleest?
whahaha wat een onzin, als het een offline prog was om tekst voor te laten lezen, das ook, maar voor de rest, FUCK IT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

ik vond het anders grappig, ik had de lyrix van afromen in geplakt en ik liet die tijger het spreken. maar goed,

had SWW computer die retails nou vrijdag gekregen?

leuk pics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Zitten die retails is zo'n mooie zwarte doos of gewoon verpakt is zo'n zaktje?
Ik zou zeggen retail=doos, oem=zakje, maar tegenwoordig weet je het niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS

GambitRS

w00t

Op zondag 04 november 2001 20:26 schreef Flexx het volgende:
Ik zit echt met het dilemma R8500 of een TI500 kaart. Ik ga een van deze 2 volgende maand kopen en wil er gelijk games mee kunnen doen, en ik denk dat ik met de R8500 niet gelijk alle games goed kan draaien.
Dit probleem had ik een tijdje geleden dus ook :+ De oplossing was simpel: Radeon8500. Een paar redenen:

-De Radeon rendert de textures in spellen, vooral in de verte, een stuk duidelijker dan de GF3
-De Radeon is sneller als er ontzettend veel op het scherm gebeurt. (Wat heb je nou aan 50 frames extra als er niks te zien is? :+ )
-De Radeon is goedkoper dan de GF3 Ti500 (bijna de helft van de prijs, in die buurt iig), terwijl hij meer 3DMarks haalt dan de GF3
-Toegegeven, in sommige spellen is de GF3 Ti500 iets sneller, maar dat zal in de toekomst zeker wel veranderen als je ziet hoe er in 3DMark 2k1 hoger wordt gescoord..... met dus nog niet geoptimaliseerde drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Zijn jullie er al uit hoe je nieuwe drivers "schoon" installeert onder WinXP :?

dus dat XP niet na het verwijderen van de huidige drivers auto de standaard XP drivers installeerd maar vraagt om een path ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

van NVNEWS[quote]
[b]I was browsing some forums before calling it a night, and I noticed this post. It appears that Radeonic has had it with ATI's less-than-stellar regard for their fansites, and will be making some changes....Here's the rip.
[/b]
Rather than just spring the news, I figured I should let you in on some of the behind the scenes conversations we have been having over here. The basic summary of what we're discussing is that Radeonic will soon cease to be, not because we're giving up on the computer hardware scene which is a passion we all share, but because we can't continue pretending to offer a service to the ATi user when ATi themselves don't seem to give a damn!

Before I get too full on, let me state clearly that ATi-UK have been awesome, offering everything they could, but it seems the parent company doesn't offer them a lot of support either (my words not theirs). We have been promised a place on their mailing list for 8 months, it never happened! Our emails to them go unanswered, our requests for new hardware under NDA, or indeed under any other circumstances, are refused due to a "lack of resources". On a daily basis I try to defend ATi to readers who have had endless technical support emails ignored or who have been stalled and given the run-around.

It makes ATi look bad, it makes us look bad and it does nothing to repair their reputation as a company who cares only about their OEMs. Sometimes, even with the best will in the world you have to admit you're beaten, and until ATi get their asses in gear and learn to appreciate the value of sites like Rage3D and the other few active fansites, then you have no need to wonder why there are so few of them on the 'Net right now.

The Radeonic team will continue, but it will be under a new name, a new look and a new focus. As soon as we have the details we'll post them right here but for now it's business as usual under the radeonic banner. End of rant!

I think this speaks volumes for the amazing job that nVidia does, in terms of both hardware and fansites, like us (nvnews), 3DGPU, etc.
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

uiteraard...nvidia is zo goed *kots*...Radeonic is een slechte site -> hun probleem...

Over dat bios-flashen. Het is iemand in Frankrijk gelukt. Als ik zijn werkwijze hanteer krijg ik alleen een error :(
http://atifrst.nexenservices.com/index.php3?article=8

uhmmz, ik ga er ff harder aan kloten, als hij dat kan, kan ik het ook (hij kreeg hem ook op 300/600 (ik neem aan dat dat gewoon 300/300 is))

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6Pac
  • Laatst online: 19-08 13:28

6Pac

"Roma Victor"

heb vandaag mn "Apollo" ? radeon 8500 gekregen.. maar alles wijst er op dat dit een originele ati kaart is.. zelfs de cd is van ati. ik snap er niets meer van.. waar kan ik zien dat dit een LE uitvoering is?

I'd like to see things from your point of view... But I can't seem to get my head that far up my ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
  • Laatst online: 01-09 10:18
Powerstrip downen en runnen. Kan je de default settings zien en aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6Pac

6Pac

"Roma Victor"

Ok thanx Flopp..ik ga die kaart effe installeeren en kom zo terug met mn bevindingen.. :9

I'd like to see things from your point of view... But I can't seem to get my head that far up my ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Selachi, in het vorige topic heeft John_Hoek dit ook al geprobeerd en kreeg errors.
Hij is op zoek naar een nieuwer/beter flashprogramma.

Het flashprogramma wat die Fransoos gebruikt is die die nu nog op RadeonFAQ staat en die werkte wel voor de Radeon 1 maar voor de R8500 is dus niks gegarandeerd. Volgens mij kletst die pief gewoon uit z'n nek of probeert 'ie indruk te maken :( .

FMS, heb je die Queens kaart nu goed draaiend onder W98? Ik zit er zelf stevig aan te denken om die kaart aan te schaffen maar als het beeld hapert onder 98/ME heb ik er geen zin in, nu al XP aanschaffen (oplossing volgens Edward) om m'n nieuwe videokaart aan de praat te krijgen heb ik geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Op maandag 05 november 2001 13:04 schreef madashell het volgende:

FMS, heb je die Queens kaart nu goed draaiend onder W98? Ik zit er zelf stevig aan te denken om die kaart aan te schaffen maar als het beeld hapert onder 98/ME heb ik er geen zin in, nu al XP aanschaffen (oplossing volgens Edward) om m'n nieuwe videokaart aan de praat te krijgen heb ik geen zin in.
ik kan je morgen middag vertellen of WinXP wat uitmaakt. Hoe dan ook, ik verkoop beide R8500 dat ik nu heb.
ik ga een echte retail nemen en een Ti-500.

haast je niet, wacht op de echte retail. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:59

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

jow heren spreek ik hier met radeon fans ik wel er ook zo een aanschaffen maar ik zit nog te dubben met een geforce 3 kunnen jullie me wat useful information verstrekken over die radeon, en geforce 3 ik hoef geen haatdragend gedoe maar gewoon ff wat zinvolle reacties, kan hier maar ook bij mn ingezonden forumpje hieronder dan bij welke videokaart bedankt

peen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 13:19 schreef FMS het volgende:

[..]

ik kan je morgen middag vertellen of WinXP wat uitmaakt. Hoe dan ook, ik verkoop beide R8500 dat ik nu heb.
ik ga een echte retail nemen en een Ti-500.
Ok, tnx!
haast je niet, wacht op de echte retail. :)
Waarom? Verwacht je zoveel betere prestaties van de echte retail dat dit het prijsverschil van +/- f 180,- goedmaakt?
Ik heb nu een Radeon 64 ViVo OEM, geflashed naar Retail en die draait werkelijk perfect (toch gem. 80 fps in UT op 1024x768x32 max).
Wat ik uit deze topics en alle reviews opmaak is dat het meer een kwestie is van drivers om het maximale uit die kaart te halen en aangezien ik niet een echte hardcore-gamer ben kunnen die 5-10 fps die nu een OEM van een Retail onderscheiden me niet echt boeien en denk ik liever even aan m'n portemonnee, ook omdat de Sint en de Kerstman me al heel lang geleden van de cadeautjes-lijst hebben geschrapt >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

HJS ff mijn ervaring van XP mbt drivers: drivers bij werken is iig niet de juiste manier heb ik ondekt, registerresten blijven achter ect.

IK heb zelf de proef op de som genomen, omdat ik na een tweaker bepaalde instellingen niet meer ongedaan kon maken.

Toen heb ik de oude niet eerst geuninstalled, maar gelijk de nieuwe er overheen, toen ik reboote waren die zelfde register instellingen nog aanwezig dus die waren niet overschreven.

Wat ik nu doe is, drivers uninstallen, in veilige modes opstarten, zoeken naar ATI bestanden en deze verwijderen.

Rebooten, dan krijg je melding dat de kaart gevonden wordt maar de drivers niet, dan kan je voor annuleren kiezen en de drivers installeren.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Op maandag 05 november 2001 13:55 schreef madashell het volgende:

Waarom? Verwacht je zoveel betere prestaties van de echte retail dat dit het prijsverschil van +/- f 180,- goedmaakt?
Ik heb nu een Radeon 64 ViVo OEM, geflashed naar Retail en die draait werkelijk perfect (toch gem. 80 fps in UT op 1024x768x32 max).
Wat ik uit deze topics en alle reviews opmaak is dat het meer een kwestie is van drivers om het maximale uit die kaart te halen en aangezien ik niet een echte hardcore-gamer ben kunnen die 5-10 fps die nu een OEM van een Retail onderscheiden me niet echt boeien en denk ik liever even aan m'n portemonnee, ook omdat de Sint en de Kerstman me al heel lang geleden van de cadeautjes-lijst hebben geschrapt >:) .
ik Wil gewoon de echte retail :P ik wil OC'en, dat gaat beter met de echte retail.

in de komende weken zullen verschelende shops de echte retail verkopen, en dan zal de prijs ook dalen, rond de 720-750.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

Op de site van die fransoos is ook een forim te vinden. Ik heb daar ook ff gevraagd over die foutmelding. Het schijnt bij sommige kaarten wel te werken en bij anderen weer niet.
een of andere fransoos
Flash seems to work on some card but not on all.
With a jupiter DVI it doesn't work.

Perhaps some cards have protected bios or there is different bios for each manufacturer...

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 14:22 schreef Selachii het volgende:
Op de site van die fransoos is ook een forim te vinden. Ik heb daar ook ff gevraagd over die foutmelding. Het schijnt bij sommige kaarten wel te werken en bij anderen weer niet.
[..]
Vreemd, of het moet zo zijn dat er inderdaad OEM- en Retail-biossen zijn. Waarbij dan het retail-bios van een 3rd party kaart met een OEM-bios geflashed is. Snap ik dit nog :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

Nee, het ligt aan de flashutil.
Als je 'flashrom /i 0' uitvoerd krijg je informatie over de adapter (Radeon dus in dit geval). Je kijgt dat een lijstje met Informatie. Daartussen staat dit :

Flash : -

Dit geeft aan dat de flshutil niet in staat is te flashen, te herekennen, whatever...Wachten op een volgende versie dus...

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 14:44 schreef Selachii het volgende:
Nee, het ligt aan de flashutil.
Als je 'flashrom /i 0' uitvoerd krijg je informatie over de adapter (Radeon dus in dit geval). Je kijgt dat een lijstje met Informatie. Daartussen staat dit :

Flash : -

Dit geeft aan dat de flshutil niet in staat is te flashen, te herekennen, whatever...Wachten op een volgende versie dus...
Dus dan had ik het toch goed dat die Fransoos uit z'n nek zit te lullen met die gelukte flash! Ik zag ook al geen schermdumpjes om zijn beweringen te staven!
Toch eens dat lijstje met 3rd party namen van John_Hoek gaan afstruinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op maandag 05 november 2001 13:20 schreef hjs het volgende:
ATI RADEON 8500 Q&A
Interesting, ze geven nu toe dat er kwaliteits problemen waren met Q3 op een slinkse manier ;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Ik heb vandaag mijn R8500LE binnen, mijn waterblokclip voor mijn 2e processor en mijn twee 256MB Micron PC2100 registered ECC dimms.
Het enige dat me nu nog ontbreekt om samen met mijn nieuwe Tyan Tiger MP mobo'tje een (nieuw) beest van een systeem te bouwen zijn 2 Athlon XP procjes en (veel) vrije tijd ;)

Ik vraag me af wat ik eigenlijk nog op de HCC ga zoeken :?
Ach, ik moet wel een echte phreak zijn, want ik ga toch >:)

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6Pac

6Pac

"Roma Victor"

Gggrmbl...mn pc wilt niet verder booten met mn nieuwe radeon 8500 (apollo) :( ..ik zie alleen, wat ik denk, de bios met de volgende omschrijving.." R200 113-85704-103 BIOS" weet iemand de AGP voltage die deze kaart trekt ? ..ik heb een PIII 733, Supermicro 370 SCD Mainb. (Intel 820 en AGP Pro), infineon 256 MB pc133. SB live value en een Realtek 8129 Lan controller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Ik ben nu bezig met het uploaden van de demo installer = 150MB. Trouwens ik weet niet welke demo's jullie verwachten, maar die Islands demo ziet er echt super mooi uit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Niet online
Heeft iemand een idee van het snelheidsverschil tussen de Radeon 8500 LE en Retail ? (in 3dmarks of zo, boeit eigenlijk niet)

Ik zag nl bij ASCI.nl de Radeon8500 LE met TVout e.d. voor 649 of zo, als die niet veel langzamer is dan een radeon op 275mhz ga ik die halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op maandag 05 november 2001 15:47 schreef hielko het volgende:
Ik ben nu bezig met het uploaden van de demo installer = 150MB. Trouwens ik weet niet welke demo's jullie verwachten, maar die Islands demo ziet er echt super mooi uit :).
Whoo, super, vast bedankt!

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Op maandag 05 november 2001 15:50 schreef speed24 het volgende:
Heeft iemand een idee van het snelheidsverschil tussen de Radeon 8500 LE en Retail ? (in 3dmarks of zo, boeit eigenlijk niet)

Ik zag nl bij ASCI.nl de Radeon8500 LE met TVout e.d. voor 649 of zo, als die niet veel langzamer is dan een radeon op 275mhz ga ik die halen...
Ik heb de mijne bij Queen vandaan. Was slechts fl.619,-
Het snelheidsverschil schijnt, hoewel theoretisch 10%, in real life slechts een paar (2-4) % te zijn, zo'n 3-5 fps (op een totaal van meer dan 100fps) in Q3.
Ik vond dat kleine verschil de wachttijd (minimaal 2 weken, en ik heb mijn oude Radeon ViVo reeds verkocht) en het extra geld (130 tot 180 gulden) voor de retail niet waard.
En wie weet heb ik nog een beetje mazzel met OC'en... :P

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Niet online
Op maandag 05 november 2001 16:04 schreef FirefoxAG het volgende:
Ik heb de mijne bij Queen vandaan. Was slechts fl.619,-
Het snelheidsverschil schijnt slechts een paar % te zijn, zo'n 3-5 fps (op een totaal van meer dan 100fps) in Q3.
Ik vond dat kleine verschil de wachttijd (minimaal 2 weken, en ik heb mijn oude Radeon ViVo reeds verkocht) en het extra geld (130 tot 180 gulden) voor de retail niet waard.
En wie weet heb ik nog een beetje mazzel met OC'en... :P
Misschien dat je je het niet kan voorstellen, maar bij Queen Systems heb ik toch gemengde gevoelens ... zie de shop survey :)

Bij ASCI.nl reageren ze snel op mails, dat doet me ook al goed. Die 30 gulden zijn dan voor betere service, geef ik er graag aan uit (mocht er ooit iets mis gaan, hoop het niet btw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6Pac

6Pac

"Roma Victor"

Op maandag 05 november 2001 15:41 schreef 6Pac het volgende:
Gggrmbl...mn pc wilt niet verder booten met mn nieuwe radeon 8500 (apollo) :( ..ik zie alleen, wat ik denk, de bios met de volgende omschrijving.." R200 113-85704-103 BIOS" weet iemand de AGP voltage die deze kaart trekt ? ..ik heb een PIII 733, Supermicro 370 SCD Mainb. (Intel 820 en AGP Pro), infineon 256 MB pc133. SB live value en een Realtek 8129 Lan controller
Heeft er iemand enig idee?? :? pleez

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Op maandag 05 november 2001 16:07 schreef speed24 het volgende:
Misschien dat je je het niet kan voorstellen, maar bij Queen Systems heb ik toch gemengde gevoelens ... zie de shop survey :)

Bij ASCI.nl reageren ze snel op mails, dat doet me ook al goed. Die 30 gulden zijn dan voor betere service, geef ik er graag aan uit (mocht er ooit iets mis gaan, hoop het niet btw).
Die jongen bij Queen runt in z'n eentje een zaak en hij wordt doodgegooit met allerlei vraagmailtjes. Veel mensen geven hem een slechte survey omdat hij niet altijd reageert op emails (wat ik me kan voorstellen als je ruim 200 emails per dag krijgt waarvan een groot deel waarschijnlijk niet eens echt serieus is).
Ik heb gewoon de bestelling geplaatst op de site, afgelopen vrijdag ff telefonisch bevestigd (aardige gozer trouwens :) ), en je ziet het... vandaag in huis :)
Ik heb absoluut niets te klagen over Queen... lage prijs, snelle bezorging :9

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 16:12 schreef 6Pac het volgende:

[..]

Ik weet alleen dat die Intel 820 chipset erg gevoelig is voor ruis en dat dit vage lock-ups kan veroorzaken.
Misschien dat de nieuwe kaart hier invloed op heeft. Dan kun je beter op een ander mobo overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Op maandag 05 november 2001 16:12 schreef 6Pac het volgende:
Verzuip je Intel P3-733 en je Intel 820 mobo en koop AMD. Problem solved >:)

Meer ff alle gekheid op een stokje: Als je wilt weten of het aan je huidige systeem ligt dat de kaart het niet doet moet je hem ff testen in de PC van een vriend.
Heeft je mobo trouwens uberhaupt AGP 4x onderteuning en zit de kaart goed aangedrukt?

Succes!!

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

Op maandag 05 november 2001 15:10 schreef madashell het volgende:

[..]

Dus dan had ik het toch goed dat die Fransoos uit z'n nek zit te lullen met die gelukte flash!
Nee dat heb je niet.
Ten eerste, wat doe je vijandig tegen die gast.
Ten tweede, het lukt sommige fransen dus wel.
Leuk detail is dat hun 3rd party kaarten "Jupiter's" zijn...zien jullie de connectie? Apollo...Jupiter ? In Italie misschien Saturnus ? Just a guess :)

GEIL HEILKO !!! Hoe kom je daaraan??? Sappig, ik kan niet wachten! Mogen ze vrij gedistribueerd worden ???

edit:
[quote]
Firefox
Verzuip je Intel P3-733 en je Intel 820 mobo en koop AMD. Problem solved
[/quote]

Ik denk niet dat iemand hierom kan lachen.

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Op maandag 05 november 2001 16:50 schreef Selachii het volgende:
GEIL HEILKO !!! Hoe kom je daaraan??? Sappig, ik kan niet wachten! Mogen ze vrij gedistribueerd worden ???
Gekregen van ATi op een driver CD'tje bij de ATi Radeon 8500 (voor een review). Staat nergens dat het spul onder NDA staat oid, dus ik probeer het nu te uploaden naar files.tweakers.net :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

hielko, de waterfall demo, en die schatkist heb je niet, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Op maandag 05 november 2001 16:50 schreef Selachii het volgende:
Ik denk niet dat iemand hierom kan lachen.
'T was ook niet grappig bedoeld >:)
Om ff een flamewar te voorkomen: Ik heb eerder vernomen van problemen van de Intel 820 chipset met bepaalde videokaarten. Het zou wel eens kunnen dat de R8500 daar ook een van is |:(

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Op maandag 05 november 2001 17:16 schreef FMS het volgende:
hielko, de waterfall demo, en die schatkist heb je niet, toch?
Zeker wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Op maandag 05 november 2001 17:29 schreef hielko het volgende:

[..]

beter :) duurt lekker lang met me ISDN.
de waterfall demo is echt super mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Heb net kabel, maar met ongeveer 100Kbps gaat het niet veel sneller dan ISDN...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

mijn ISDN kan net 7kb halen. maar als het goed is krijg ik ook kabel, van casema dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Selachii schreef:
Nee dat heb je niet.
Ten eerste, wat doe je vijandig tegen die gast.
Ten tweede, het lukt sommige fransen dus wel.
Mijn Frans is erg roestig dus ik kan het e.e.a. verkeerd gelezen hebben. Als dat zo is, wil ik gerust mijn mening bijstellen.

Maar voorlopig komt mijn reactie uit het volgende voort:
Ten eerste heb ik er bezwaar tegen als iets geponeerd wordt als zijnde iets universeels terwijl er dus duidelijk uitzonderingen zijn (die worden niet vermeld, er wordt alleen op geattendeerd dat je je capabel moet voelen voor een flash). Dit heeft m.i. net zoveel nut als het vermelden dat alle OEM's op 275/275 kunnen draaien als je het zelf wel voor elkaar hebt gekregen terwijl uit de topics blijkt dat dit lang niet voor alle OEM's geldt!
M.a.w. dit soort dingen zaait verwarring en frustatie en draagt daarmee bij aan een (nodeloze) negatieve sfeer rondom de R8500.

Ten tweede heb ik in het forum niks kunnen lezen of het bij anderen wel gelukt is (alleen maar vragen of het kan etc.).
Het blijft dan voor mij dat de enige die het gedaan heeft de schrijver zelf is en daar zet ik toch mijn vraagtekens bij aangezien ik geen bewijzen zie en de meldingen over een mislukte flash van anderen.

Dus zolang ik geen bewijzen zie van een gelukte flash vind ik het stemmingmakerij c.q. misleiding en reageer ik hier afwijzend/vijandig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op maandag 05 november 2001 17:29 schreef hielko het volgende:

[..]

Mooi, ik ben zeer benieuwd, die demos hebben Dx8.1 final nodig toch?

Ik hoop dat de dx8.1 in WinXP "goed" genoeg is.

Hielko, het is toch zo dat de reviewsites weer liever geen reviews mogen doen, totdat de nieuwe drivers half nov het daglicht zien?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

[old-post]
Edward, waar kan ik die settings in me registry vinden...echt duidelijk zeggen ze het niet in die threads
:?
[/old-post]

kheb ze :)

Ben je al klaar Heilko? ;)

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
DX 8.1 in XP is goed genoeg, die gebruik ik namelijk ook.
Hielko, het is toch zo dat de reviewsites weer liever geen reviews mogen doen, totdat de nieuwe drivers half nov het daglicht zien?
Daar weet ik niks vanaf. Die drivers die gebruik vind ik trouwens best goed. De enige problemen die ik tegen ben gekomen is een texture rendering foutje in de Islands demo, en SmoothVision in combinatie met de Islands demo. Maar verder loopt alles perfect :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

kan iemand me zeggen waar die demo is?

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impact99
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 08:41
yes las net op de site van queens dat mijn radeon verstuurt is :) :) :) :) :) :) :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op maandag 05 november 2001 18:03 schreef Selachii het volgende:
[old-post]
Edward, waar kan ik die settings in me registry vinden...echt duidelijk zeggen ze het niet in die threads
:?
[/old-post]

kheb ze :)

Ben je al klaar Heilko? ;)
Je moet gewoon in de regeditor zoeken naar Disableblockwrites, DisableDrvAlphaBlend en DisableDrvStretchBlt ze komen heel vaak voor en ik heb ze allemaal waarde 0 gegeven

Hier staat XPbench: http://www.stardock.com/products/xpbench/

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Ben je al klaar Heilko?
Ben nu op 57%, met 94 minuten remaining. Dus je moet nog ff wachten (en hopen dat er geen server wordt gerestart oid...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op maandag 05 november 2001 18:37 schreef hielko het volgende:

[..]

Ben nu op 57%, met 94 minuten remaining. Dus je moet nog ff wachten (en hopen dat er geen server wordt gerestart oid...)
hehe, ik kijk om ca 20.00 u wel ff :)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Niet online
Ik weet het even niet meer, ik zie op http://www.queensystems.nl de Radeon 8500 LE staan, hier staat niks van TV-out oid bij (bij de normale 8500 wel...) , heeft ie dat wel of niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liggie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-12-2022
(jarig!)
De Radeon 8500 LE heeft ook tv out. Het enige wat anders is is dat hij op 250/250 loopt inplaats van 275/275

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Niet online
Ohkee thnx, dan ga ik um morgen wel ergens bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 13:55 schreef madashell het volgende:

In het bezit zijnde van een ViVo wil ik hem ook wel flashen naar een retail.
Kun je mij zeggen waar je de flasher en de bios vandaan hebt?
Bij deze mijn dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus een 82cm LG breedbeeld tv met vga aansluiting, kan ik deze gewoon naast mijn gewone monitor aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 19:04 schreef Gerion het volgende:

[..]

In het bezit zijnde van een ViVo wil ik hem ook wel flashen naar een retail.
Kun je mij zeggen waar je de flasher en de bios vandaan hebt?
Bij deze mijn dank.
Zoek op deze site (http://www.radeonfaq.com) met 'flash'.
Je komt dan bij een hoofdstukje 'Video BIOS Flashing'. Hier staan alle benodigdheden (programma, bios, instructies).
Kijk wel even of je Radeon op 183/183 kan lopen zonder artefacts (door de flash komt hij default op die snelheid te draaien).

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Iemand trueform nou al eens in actie gezien?, het ziet er best geinig uit in UT, alleen heeft Nitro helaas de oude openGLdriver gebruikt, ik zal es vragen of hij dat ook met de nieuwste kan doen.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 21:18

Bluppy2

Hip!

ik heb een mailtje gestuurd naar informatique en (of cource) ook een mailtje terug gehad..

Et voilà:
Geachte heer Nolten,

Wij kunnen binnenkort leveren de ATI Radeon 8500, 64Mb DDR, VGA/DVI/TV-Out Retail 719.00. Voor zover ik weet is dit gewoon de officiele ATI retail versie.
Met vriendelijke groeten,
Informatique computers en componenten BV

J. L.

( Telefoon verkoop: 010-5191666
( Telefoon technische dienst: 010-5191665
2 Telefax: 010-5191661
* E-mail: verkoop@informatique.nl
þ Internet: http://www.informatique.nl

-----Oorspronkelijk bericht-----
| Van: Remko Nolten [mailto:bluppy2@seekspot.com]
| Verzonden: zondag 4 november 2001 13:45
| Aan: verkoop@informatique.nl
| Onderwerp: van de website
|
| Hallo
|
| Ik heb een vraagje over de ATi Radeon 8500 die jullie
| binnenkort in jullie assortiment verwachten. Er zijn,
| zoals misschien bekend, verschillende versies in omloop,
| waarvan de retail versie op 275/275 MHz de snelste is.
| Er zijn ook third party en OEM radeons in omloop,
| maar die lopen allemaal op 250/250 MHz.
|
| Nu is mijn vraag: Welke radeon gaan jullie leveren
| voor die 719 gulden in jullie prijslijst?
|
| Ik kon er bij jullie geen verdere informatie over vinden.
|
| Alvast bedankt,
|
| Remko Nolten
-----Oorspronkelijk bericht-----
dus zo te zien kan je gewoon bij Informatique bestellen.. hun ShopSurvey scores zijn beter als die van Queens dusseh.. ik zou het wel weten :)

[ Voor 0% gewijzigd door Kees op 28-11-2008 13:39 ]

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

ZO ging het bij iedere winkel. Het zijn gewoon retails, de leveranciers weten niet beter. We zullen het pas weten als ze de dozen in handen hebben.

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Precies en als ik de prijs zie, lijkt het mij geen retail (built by ATI), daar Informatique niet de goedkoopste is, maar wel een top zaak.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertje-blijf-bij-me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-03 09:40
ach.....ik krijg morgen mijn r8500 retail kaartje van MTI en zij hebben mij gegarandeerd dat het de echte is...(zo niet gaat ie rechtsstreeks terug)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeweeherman
  • Laatst online: 22-09-2024

peeweeherman

energieleverend.nl

Op maandag 05 november 2001 19:19 schreef madashell het volgende:

[..]

Zoek op deze site (http://www.radeonfaq.com) met 'flash'.
Je komt dan bij een hoofdstukje 'Video BIOS Flashing'. Hier staan alle benodigdheden (programma, bios, instructies).
Kijk wel even of je Radeon op 183/183 kan lopen zonder artefacts (door de flash komt hij default op die snelheid te draaien).

suc6
Is het ook mogelijk om de bios aan te passen naar bijv. 220/210?
Ben die tweakers wel zat :(

Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 20:01 schreef Peewee_Herman het volgende:

[..]

Is het ook mogelijk om de bios aan te passen naar bijv. 220/210?
Ben die tweakers wel zat :(
Je zou het in ieder geval wel met het bios voor de Radeon SE kunnen proberen (198/198).
Wil je nog hoger zul je zelf moeten hacken (iets waar ik me toch niet aan waag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 21:18

Bluppy2

Hip!

Hij heeft wel een DVI uitgang.. die had de LE toch niet, of vergis ik me nu??
(ze maken het veels te verwarrend...)

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
http://www.tweakers.net/meuktracker/1165

De ATi Radeon 8500 demo's: geplaatst op de files.tweakers.net (haalde zonet 0,5MB/sec via @home :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

k'heb ff gekeken, ik denk, bijna zeker, dat queens me kaarten terug zal nemen. dan krijg ik over een week de echte retails ivp wat ik nu heb, tegen bijbetaling. ik denk dat ik dat ga doen,
Sorry Bobberman :)

kennis van mij heeft een Hercules Ti-500 gekocht, ik heb ff er mee kunnen spelen en wat blijkt, me kaart is sneller! In Quake dan, ca 6 FPS. 3Dmark heb ik nog niet gedaan. Hij heeft een MSI pro KT266 en een 1.53 atlon xp.

ik denk dat zijn drivers niet goed zijn. ik ga der later nog mee benchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Downing the demos @ 88kbps (adsl premium bij selachii)
Kan niet wachten! (wie wel) :(
sneller sneller.

Owja nog ff m'n excuus voor wat pagina's geleden. Ik was gigantisch sceptisch dat dit ze inderdaad zouden zijn. Nou I was wrong, en ben er bijzonder blij mee dat k het fout had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reapher
  • Laatst online: 30-08 00:17

reapher

Z POWER

of de ati is niet eens zo slecht :)

Click hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

zo, even kijken of die ATI demo op een radeon 1 en op een geforce 3 runnen :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Hoef je niet op te rekenen ivm met PixelShaders v1.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

1% al, gaat lekker zo, nog 6 uur :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Laatst online: 20:12

SG

SG surft naar info hardewaren

Ik vind de prijs best wel mee vallen DX8 features ongeveer G3Ti500 performance en ietje duurder dan G3Ti200 maar goedkoper dan De oude G3 en die G3Ti500 kan je op prijs vergeten.

Beste prijs/performance 8500
Beste prijs/feautures(DX8) G3Ti200
Beste performance G3Ti500/8500

/me gaat voor de 8500 die dan 'n G2MX Twinview vervangt

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Thanx Hielko, we gaan eens gauw kijken :)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS

GambitRS

w00t

wordt er wel dx8.1 bij de radeon 8500 geleverd? Ik kan alleen 8.0a vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

winxp heeft dx 8.1 andere osses hebben alleen beta's.
GVD het ziet er echt erg goed uit. RAchel demo is vrij nice. Jammer dat het mens niet normaal kan lachen.

Waterfall demo is erg erg nice. En dan te bedenken dat de makers elke keer schreven hoe veel beter ie nog is geworden.

Treasure chest ziet er heel erg goed uit. Prachtig om te zien.

Island demo's zijn best leuk maar je heb niet echt tijd om een apart ding te bestuderen, je racet erover heen.

Dolphin truform demo is gaaf. Die dolphins lijken vrij goed, stukken beter dan hun ongetruformde counterparts. zeker als ze bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Peltier, screan shots svp. 150mb is te groot voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moment, ben ze ff met selachii (zijn pc) aan het schieten.
Waterfall en rachel zijn al gecapped, rest coming up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 02:37
Op maandag 05 november 2001 20:20 schreef FMS het volgende:
k'heb ff gekeken, ik denk, bijna zeker, dat queens me kaarten terug zal nemen. dan krijg ik over een week de echte retails ivp wat ik nu heb, tegen bijbetaling. ik denk dat ik dat ga doen,
Sorry Bobberman :)
;( ;(

En het is Bomberman, maar maakt niet uit hoor PMS ;) ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

De demo's zijn schitterend enlopen silky smooth vooral waterfall en de treasure chest mogen er zijn .

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Op maandag 05 november 2001 22:02 schreef Bomberman het volgende:

[..]

;( ;(

En het is Bomberman, maar maakt niet uit hoor PMS ;) ...
PMS, is dat niet afkorting vn iets? ;)
check je mail, anders. wat moet ik met 2 retails, queens geeft geen terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koop
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 28-10-2023

Koop

Go ahead!.. Rake my Hay!

zo, ik heb mijn radeon binnen en de installatie ging boven verwachting goed.

UT, Quake3, SOF, MercedesBenztruckracing (:)) doen het allemaal als een tiet, 6350 3DMarks is ok niet heel slecht voor een TB1333 met win2k toch?

Alleen, ik krijg HydraVision niet aan de praat (met 3281 drivers), tenminste alleen gecloned, maar daar heb ik niet zo veel aan. Ik heb toch echt twee Plug and Pray 17" vrienden, allebij draaien ze dezelfde resolutie, dus dat mag geen probleemzijn lijkt me. Heb al een Profile aangemaakt met de juiste opties, maar die vreet hij niet.

iemand een goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Wat dacht je ervan om in Windows bij de beelscherminstellingen de optie "Extend to this monitor" aanvinken. Dat is alles wat je moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ze zijn hier als een package te downen. Vooral om het voor modemmers ook leuk te houden en het forum niet te vervormen.

Update
28 Bestanden 2,5MB. ben ze ff aan het watermarken en dan komen ze online.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.