Dick (of iemand anders) weet jij waar je die Promise SX4000 kan kopen...ik ben al paar dagen op zoek maar kan hem nergens op voorraad vinden.
SX6000 was iets te duur
SX6000 was iets te duur
Je hebt mailmikevanrooijen schreef op 29 oktober 2002 @ 11:36:
Dick (of iemand anders) weet jij waar je die Promise SX4000 kan kopen...ik ben al paar dagen op zoek maar kan hem nergens op voorraad vinden.
SX6000 was iets te duur
ARME AOW’er
Verwijderd
Je kan gewoon je schijven aan je ide hangen en herpartitioneren/formatteren als je ze aan je IDE/ATA controller hangt.Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 16:01:
Ik neem aan dat ik gewoon die disks kan formatten en de kabels kan prikken op de IDE sloten op mn mobo, maar moet ik dan ook nog de RAID-software uninstallen? of wordt dat niet in de BIOS geïnstalled..?
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Misschien een beetje laat, maar toch nog ff een response...Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 16:01:
Vraagje:
Ik heb nu RAID0 met 2 hds (een van 60g en 80g op 7200rpm) draaien op WinXP. Ik ben niet echt te spreken over de gevolgen die de RAID bezorgt.. (instabiel systeem (blauwe schermen en 5-sec-vastnaaiers)) dus wil ik graag weer terug naar de normale IDE...
Ik neem aan dat ik gewoon die disks kan formatten en de kabels kan prikken op de IDE sloten op mn mobo, maar moet ik dan ook nog de RAID-software uninstallen? of wordt dat niet in de BIOS geïnstalled..? naja, gaarne een op-aanmerking n.a.v dit verhaal..
Dankje!
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
dit hangt een beetje af van je budget. Heb je geld dan is 3x40 natuurlijk de beste optie want plek heb je nooit genoeg. Is geld wel een probleem dan is 3x30 de financieel betere optie.DragonZeal schreef op 11 november 2002 @ 23:19:
Is het verstandig om bijvoorbeeld een 30gb schijf te kopen als OS schijf en 2x30gb RAID 0 voor al mijn games?
Moest ik dan ooit van plan zijn mijn raid config te veranderen heb ik toch 3x30gb.
Als jullie natuurlijk vinden dat ik dan beter 3x40gb neem begrijp ik dat wel.
Dus wat vinden jullie van 3x30 of 3x40 en welke oplossing te nemen?
Verwijderd
Die oplossing had je zelf al gegeven: softwarematige RAID.. Overigens, waarom denk je eigenlijk dat de Compaq het niet gaat trekken? 800MHz is snel zat daarvoorIk zoek dus een behoorlijke oplossing zonder een raid kaart te hoefen kopen..
PreciesBalusC schreef op 10 november 2002 @ 12:16:
RAID0 = in theorie 2x sneller, maar je verliest al je data wanneer een van de schijven te gronde gaat.
Maar Games zijn in theorie 'onbelangrijke data', dus je lijdt geen groot verlies wanneer Games op een RAID0 schijf verloren gaan. Je kunt het simpelweg herinstalleren. Verder heb je met RAID0 de voordeel dat de Games daarvandaan sneller opstarten dan van een stand alone schijf. Kortom: je haalt er zeker wel voordeel mee
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Verwijderd
I am a rock, I am an Island, and a rock feels no pain and an Island never cries
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Maakt niks uit, hoeft ook helemaal niet tegelijk.KillerB schreef op 23 januari 2003 @ 13:18:
Ook maar even een vraagje
Ik heb nu ook een Stripe set (RAID 0) draaien met 2x 30gb Maxtors op een Promise Fastrak 100. Die combinatie omdat ik daar makkelijk aan kon komen. Het gaat behoorlijk snel trouwens. Dus als er een nieuwe computer komt komt er gelijk weer RAID 0 in, maar dan een snellere controller + hd's.
Kun je met een stripe set ongestraft je HD's laten downspinnen(energysave)? In principe zouden beide schijven dan tegelijk moeten downspinnen. Maar het is natuurlijk de vraag of win2k dat ook echt goed doet.
Kan dat gevaar voor me data opleveren of maakt het helemaal niks uit?
[ Voor 9% gewijzigd door BalusC op 03-02-2003 16:48 ]
Als je één disk van 120gb bijkoopt zou ik geen raid-config nemen. Er gaat dan namelijk 80gb verloren (maar dat wist je uiteraard al door deze draad volledig te doorlezen).fooker schreef op 03 februari 2003 @ 16:22:
Ik heb nu :
1*40GB
ik wil daar een van120GB
bij kopen welke raid moet ik dan hebben ?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq