Localhost is where the heart is
* Steven vindt dit idee wel een pluimpje waard...Op donderdag 08 november 2001 18:50 schreef TrailBlazer het volgende:
Ik zat te denken waarom een search gebruiken om te zoeken naar de topics van een user. Als je gewoon elke keer dat een user iets post dit topic toevoegt aan een bestand hoeft er nooit meer gezocht te worden. Gewoon een kwestie van dat bestandje showen. Lijkt mij minder intensief dat een search langs alle topics. Maar ja ik heb de ballen verstand van PHP enzo dus mischien lul ik wel uit mijn nek
Volgens mij ben je dan je eigen aan het DoS'enOp donderdag 08 november 2001 18:50 schreef TrailBlazer het volgende:
Ik zat te denken waarom een search gebruiken om te zoeken naar de topics van een user. Als je gewoon elke keer dat een user iets post dit topic toevoegt aan een bestand hoeft er nooit meer gezocht te worden. Gewoon een kwestie van dat bestandje showen. Lijkt mij minder intensief dat een search langs alle topics. Maar ja ik heb de ballen verstand van PHP enzo dus mischien lul ik wel uit mijn nek
Is mooi dat je daar weer op kan zoeken, thanx modjesOp vrijdag 09 november 2001 13:10 schreef bartvb het volgende:
Is er het e.e.a. veranderd aan de search? Zoeken op username is nu weer bliksemsnel. Heb ik een topic over de search gemist maybe?
Je zoekactie naar 'Klovan' leverde 100 resultaten op (max 100 van laatste 60 dagen)
Verwijderd
Dat zijn dus de Adjes volgens mij...Op vrijdag 09 november 2001 14:06 schreef Klovan het volgende:
[..]
Is mooi dat je daar weer op kan zoeken, thanx modjes
[..]
Maar iig bedankt! Werkt perfect hiero
modjes/adjes maakt niet zo veel uit, waar het wel omgaat dat ik weer kanOp vrijdag 09 november 2001 14:14 schreef KixAss456 het volgende:
[..]
Dat zijn dus de Adjes volgens mij...
Maar iig bedankt! Werkt perfect hiero

bij mij welOp vrijdag 09 november 2001 19:56 schreef dev het volgende:
Zoeken op username doet t nu nie
Je zoekactie naar 'dev' leverde 38 resultaten op (max 100 van laatste 60 dagen)
En aangezien het geen foutje van Topix is gok ik (het werkte eerst wel en er is niets gewijzigd behalve dan dat Femme forward scriptje) dat jullie er eventueel wat aan kunnen doen
Verwijderd
"Je zoekactie naar '_Sanniej_' leverde 31 resultaten op (max 100 van laatste 60 dagen)"Op zaterdag 10 november 2001 16:53 schreef _Sanniej_ het volgende:
hier doet i het op username ook nog niet. dan krijg ik gewoon een leeg scherm. helemaal wit. vaag?
Idd is het wel een goed idee, maar dan zal er wel weer een extra 'item' in de userdatabase moeten worden gebouwd, denk ik zo.Op donderdag 08 november 2001 18:50 schreef TrailBlazer het volgende:
En daar kunnen we een tijdje op gaan wachten
(hmm, na even denken zitten er wel wat flinke haken en ogen aan de implementatie en ik denk niet dat je er de servers echt mee gaat ontlasten als je de search wilt houden zoals ie was (realtime updates/d
/disclaimer: * Sassie is geen hardcore progger, dit zijn maar wat vage ideetjes
Verwijderd
het werkt echter wel als ik op een user klik?
hoe ken da?
(kopietje van topic dat ik opende in LA, die kan evt dicht)
Verwijderd
Thanx, weet ik dat ook weer, het is een weggetje om maar dat maakt nix uitOp zondag 11 november 2001 11:41 schreef ruuddie het volgende:
Waarom werkt het handmatig zoeken op username niet?(via search)
hoe ken da?
Dit krijg ik ook. Wanneer wordt dit probleem opgelost?Op zaterdag 10 november 2001 16:53 schreef _Sanniej_ het volgende:
hier doet i het op username ook nog niet. dan krijg ik gewoon een leeg scherm. helemaal wit. vaag?
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.
idem. krijg geen output.Op zondag 11 november 2001 11:41 schreef ruuddie het volgende:
Waarom werkt het handmatig zoeken op username niet?(via search)
hoe ken da?
nope
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Het is niet opgelost en het kan niet worden opgelost.Op vrijdag 16 november 2001 23:41 schreef AleSyS het volgende:
Is het probleem nogsteeds niet opgelost
Natuurlijk kan het opgelost worden. Er is helemaal niet die het bouwen van een nieuwe search tegen de bestaande DB tegenhoud.....Op zaterdag 17 november 2001 00:24 schreef hdd het volgende:
Het is niet opgelost en het kan niet worden opgelost.
Volgens mij is het niet zo moeilijk om voordat er een query wordt gedaan ff te kijken wat de load is.
if ($load > $...) {
echo "Sorry geen search nu...";
} else {
search($stuff);
}
Dan kan je iig een beetje zoeken, en dan werkt het ook gewoon in de daluren, zonder dat je die er statisch in moet kloppen.
Every morning is the dawn of a new error.
Lijkt me logisch dat ze bezig zijn om aan een totaal ander forum te komen..Op zondag 02 december 2001 19:44 schreef XippIX het volgende:
duurt wel ***** lang volgens mij wordt er niet eens meer aan gewerkt
Verwijderd
Verwijderd
iddOp dinsdag 04 december 2001 00:16 schreef LinuxAap het volgende:
Grrrmmmble..... nog steeds geen search...come on what is het probleem dan? kom ermee naar buiten ofzo, dan zijn er hier vast wel mensen die jullie kunnen en willen helpen.
edit:
ik heb het hier trouwens over de oude, vertrouwde search
Localhost is where the heart is
Verwijderd
hou het mededelingenforum in de gaten ofzo,
maar dit topic is kansloos....
Verwijderd
Hoe kan dat het wel voor 2 dagen ofzo wel kon?
GoT draaide tijdelijk op een andere server. Vond het ook wel verhelderd en fijn dat de search weer 100% werkte. Helaas, het mocht niet lang duren.Op donderdag 13 december 2001 10:27 schreef -KOD- het volgende:
HELLOW mensen, laatst werkte de search weer net zoals vroeger kon gewoon op username zoeken... alleen eergisteren ofzo kon het opeens niet meer.
Hoe kan dat het wel voor 2 dagen ofzo wel kon?
Verwijderd
Ja hoor, die kans is er. We kunnen echter geen tijdsbestek aangeven wanneer dat zo is.Op vrijdag 14 december 2001 09:34 schreef Spartacuz het volgende:
Is er nog een kans dat GOT wel weer normaal gaat draaien met search en alles, want ik kan niet zien hoeveel posts ik heb op dit moment of van wie dan ook.![]()
![]()
![]()
![]()
Aannames zijn fataal.
Yup... ook ik kan niet meer zien op welke topics ik gereageerd heb (ook de tijdelijke uitgeklede versie werkt blijkbaar niet).Op vrijdag 14 december 2001 16:24 schreef TrailBlazer het volgende:
Op het moment is de user search echt zwaar naar de klote. Krijg allemaal PHP?MySQL errors
Heeft dit iets met het serveronderhoud van vandaag te maken?Warning: Failed opening '/www/tweakers/tweakers.net/error.dsp' for inclusion (include_path='.:/usr/local/lib/php') in /www/tweakers/inc/connect.inc on line 36
Warning: Can't connect to local MySQL server through socket '/tmp/mysql.sock' (2) in /www/tweakers/inc/connect.inc on line 10
Warning: MySQL Connection Failed: Can't connect to local MySQL server through socket '/tmp/mysql.sock' (2) in /www/tweakers/inc/connect.inc on line 10
Warning: MySQL: A link to the server could not be established in /www/tweakers/inc/connect.inc on line 10
I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath
Jawel, zie ook [topic=350055]Op vrijdag 14 december 2001 16:32 schreef twmc het volgende:
Heeft dit iets met het serveronderhoud van vandaag te maken?
Jij bent snel, dat vroeg Kees op 2 November....Op dinsdag 15 januari 2002 01:15 schreef Smokehead het volgende:
[..]
euh was da niet "Achelois " ?

Staat zelfs in je quote...
Op zich geen probleem, maar lastig als je bijv. een passage zoekt.
In mijn geval kan ik nu alleen nog maar topics zien van ná 11 januari.
Ik kan bijv. van alle forums wel alle topics gaan opvragen, en dan m.b.v. keywords gaan zoeken, alleen dat geeft zo'n load waarschijnlijk, en mijn IExplore trekt het ook niet.
Ook Onno's search is offline?
http://onno.dhs.org/NSearch/SearchServlet?theme=got
-> HTTP 404 - Bestand niet gevonden
Dit topic is al 2,5 maand oud, je zou zeggen dat dat voldoende tijd zou moeten zijn om de problemen te verhelpen danwel inzicht te geven wanneer de problemen verholpen worden.
Meer informatie naar de gebruikers toe zou geen overbodige luxe zijn!
Topix is the magic word. Daar kan de crew niks aan veranderen, de source code is niet vrij en de support belabberd. Bovendien komt er een nieuw forumpakket aan.Op woensdag 23 januari 2002 12:50 schreef Epitome het volgende:
Ik vind het ook een alles behalve professionele houding van een commercieel bedrijf, dat Tweakers.net is, om de search-optie voor zo'n lange tijd niet normaal te laten functioneren.
Dit topic is al 2,5 maand oud, je zou zeggen dat dat voldoende tijd zou moeten zijn om de problemen te verhelpen danwel inzicht te geven wanneer de problemen verholpen worden.
Meer informatie naar de gebruikers toe zou geen overbodige luxe zijn!
Wat heb je nou liever, dat GoT snel draait, en met de search wat minder mogelijkheden, of dat GoT superbrak draait
Bovendien zijn er heus andere mogelijkheden, zet het aantal paginas wat hgger, CTRL F en huppaaa vul een woord naar keuze in. (ik mag hopen dat je heus wel herinnert hoe de topictitel deels heette).
Verder is GoT nog steeds gratis voor de gebruiker, en inkomsten zijn niet zoveel dat er superveel wordt verdiend ofzo.
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Nu weten we tenminste wat meer!
OK maar verwijzen naar de search wordt op deze manier steeds moeilijker. Ook komen er nu nieuwe topics bij die eerder ook al bestaan hebben, maar die gewoon simpelweg niet meer te vinden zijn.Op woensdag 23 januari 2002 12:59 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Wat heb je nou liever, dat GoT snel draait, en met de search wat minder mogelijkheden, of dat GoT superbrak draait
[...]
Ik was zonet op zoek naar het woord 'domein'.
Ik krijg daarop ong. 450 hits. Maar dan blader ik de resultaten door, en zie op elke pagina meerdere topics staan die ook al eerder waren aangegeven. Sommige topcis komen vier kier voor in het overzicht.
http://www.NUiPhone.nl/
Op dinsdag 16 april 2002 15:12 schreef Diaboluzzz het volgende:
hoezo doet die search op topicstarter het dan nog steeds niet weer![]()

Heb geduld tot het nieuwe forum er is.Op dinsdag 16 april 2002 15:12 schreef Diaboluzzz het volgende:
hoezo doet die search op topicstarter het dan nog steeds niet weer![]()
Ik kan het wel begrijpen, heb de draad zelf ook een paar keer gekicked. Het is beter dan een nieuwe draad te openen. Immers, de search werkt nog steeds niet goed.Op dinsdag 16 april 2002 15:58 schreef hdd het volgende:
Wat is het nut van deze kick![]()
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Dit topic is gesloten.