Is er inmiddels al bekend waar de 4.13.7200 drivers te downloaden zijn???
De links bovenaan zijn volgens mij deadlinks...
Verwijderd
Arctic Silver epoxy is puur (dus wat meer epoxy nemen) erg sterk hoor , dat kan 1000kg per cm² aan
jah en stel ATI heeft dat spul ook gebruikt om die heatsink op de core te plakken, dan krijg je het er echt niet af (jah met grof geweld altijd maar ik denk niet dat dat zo gezond zal zijn voor je radeon
) Ik zou dus ook niet weten hoe ik die HS eraf moet halen als dat vastgelijmt is ipv vast geschroeft
Hoe zit dat met die driver nummers? Ik heb volgens XP de 6.13.3276 drivers, dus waarom wijkt mijn versie zover af van versie 4.nogwat?Is er inmiddels al bekend waar de 4.13.7200 drivers te downloaden zijn??? De links bovenaan zijn volgens mij deadlinks...
En RooT: de ATi heatsink is dus vastgelijmt... Maar vast niet met arctic silver epoxy. Meestal vallen standaard koelertjes er wel af te slopen door de lijm eerste te bevriezen.
Het kan met een creditcard/AH bonuskaart. Check het beroemde Radeon Cooling artikel van Rage3DOp zaterdag 03 november 2001 18:50 schreef hielko het volgende:
[..]
En RooT: de ATi heatsink is dus vastgelijmt... Maar vast niet met arctic silver epoxy. Meestal vallen standaard koelertjes er wel af te slopen door de lijm eerste te bevriezen.
"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs
Maar ik zit me net te bedenken. Stel ik krijg die HS eraf, dan doe ik met epox (of minder sterke lijm) de heatsink van de koolance erop. Ok dat is klaar, dan na een paar weken moet het kaartje eruit om de een of andere reden. Dan zit die heatsink + waterkabels er nog aan, die krijg je dan niet 1-2-3 los. Dus dat erom lijmen lijkt me ook niet echt een optie, misschien iemand anders een smart id ?
misschien dat deze site al gegeven is, maar ik wil 'm toch nog ff posten
Bij deze site worden de verschillen tussen de GF3 en de Radeon 8500 getest met verschillende soorten games
Versie 4: Win95 en Win MEOp zaterdag 03 november 2001 18:50 schreef hielko het volgende:
[..]
Hoe zit dat met die driver nummers? Ik heb volgens XP de 6.13.3276 drivers, dus waarom wijkt mijn versie zover af van versie 4.nogwat?
Versie 5: Windows 2000 en Win NT4
Versie 6: Windows XP
Intel Core 2 Quad Q9550 @ 3.20GHz, Gigabyte GA-EP35-DS4, 4GB OCZ PC2-6400 (4-4-4-15), 600 Watt ZM600-HP, Scythe Mugen 2, Sapphire HD5770, 120GB Intel 510 SSD.
Nope, helaas nog niet, dit zullen de 1e zijn met flinke performanceverbeteringen, iig in d3d.Op zaterdag 03 november 2001 18:50 schreef hielko het volgende:
[..]
Hoe zit dat met die driver nummers? Ik heb volgens XP de 6.13.3276 drivers, dus waarom wijkt mijn versie zover af van versie 4.nogwat?
De 4.13 is voor WinMe, 5.13 Win2K en 6.13 voor XP, dit zijn de laatste voor XP : http://www.maxreboot.com/files/drivers/Radeon-6.13.3281-WinXP.zip
Niet op voorraad.
Ik heb problemen met me kaart;
k'heb dus een 3d party retail van queens, ik heb nu eindelijk de tijd gehad om het te instaleren maar hij loop ontiegelijk slecht. ik krijg steeds weer artifacts en lockups. In 3dmark bijvoorbeeld, eerste game happert het beeld nogal, tweede game zit vol met artifacts en hij loopt vast. hij is helemaal niet OC'd, en airflow is zat.
ik hoop zelf dat het een driver probleem is, ik heb nu de drivers van de bijgeleverde Cds.
PS, smooth vision doet het gewoon hier, maar dat kon toch niet
k'heb dus een 3d party retail van queens, ik heb nu eindelijk de tijd gehad om het te instaleren maar hij loop ontiegelijk slecht. ik krijg steeds weer artifacts en lockups. In 3dmark bijvoorbeeld, eerste game happert het beeld nogal, tweede game zit vol met artifacts en hij loopt vast. hij is helemaal niet OC'd, en airflow is zat.
ik hoop zelf dat het een driver probleem is, ik heb nu de drivers van de bijgeleverde Cds.
PS, smooth vision doet het gewoon hier, maar dat kon toch niet
Hoi FMS ik zal je es ff helpen, wat OS draai je, zet iig fast writes uit en zet ook PCI 1 en PCI 2 write uit in het bios.
Niet op voorraad.
ik draai nu 98se, ik ga win2k sp2 er op doen. ik zal die PCI geval es doen nu.Op zaterdag 03 november 2001 20:39 schreef edward2 het volgende:
Hoi FMS ik zal je es ff helpen, wat OS draai je, zet iig fast writes uit en zet ook PCI 1 en PCI 2 write uit in het bios.
fast writes moet ook uit, mij bij iig geval, anders liep 3DMark2001 gelijk vast, artefacts kwamen ook van fastwrites.
Niet op voorraad.
Ik draai nou XP met 6.13.3281 met win2K moet je 5.13.3281 nemen, staan op maxreboot en 7191 zijn het snelst met Win9x geloof ik..
Niet op voorraad.
win98 zal wel het snelste zijn?
ik ga experimenteren.
edit:kan ik beter DX 8a gebruiken of 8.1? ik kan 8.1 niet vinden. url pls
en die demos zijn nog niet te dowen of wel? waterfall enz.
ik ga experimenteren.
edit:kan ik beter DX 8a gebruiken of 8.1? ik kan 8.1 niet vinden. url pls
en die demos zijn nog niet te dowen of wel? waterfall enz.
Bij mij haperde het beeld ook in 3DMark2001 toen ik WinMe draaide, nu in XP is het smooth, maar wel een tikkie langzamer, dat haperen lag my aan het feit dat er allemaal hardiskcalls waren nu in XP zijn die er nauwelijks..
IK draai zelf de bios van 17 okt en de via 435.
IK draai zelf de bios van 17 okt en de via 435.
Niet op voorraad.
heb je XP op NTFS op fat32?
ik heb XP pro hier liggen. heb eigelijk geen zien om het nu te doen maar als het beter werkt.
ik ga eerst bios enzo upgraden.
ik heb XP pro hier liggen. heb eigelijk geen zien om het nu te doen maar als het beter werkt.
ik ga eerst bios enzo upgraden.
NTFS, ik draai zowat alles zonder problemen, alleen onlangs de uitgekomen Deadly Dozen en Ballistics geven artefacts.
Niet op voorraad.
Is eigenlijk bekend hoeveel % langzamer NT gebaseerde systemen in de praktijk zijn in vergelijking met W9x?Op zaterdag 03 november 2001 21:47 schreef edward2 het volgende:
Bij mij haperde het beeld ook in 3DMark2001 toen ik WinMe draaide, nu in XP is het smooth, maar wel een tikkie langzamer...
Lijkt mij wel interessant.
Misschien ga ik 98 wel weer installeren (heb al langere tijd W2000 e.d. gedraaid).
"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs
Hou het maar op zo'n 5-20 %,bv. q3 slechts 2-5% UT 10%.
Niet op voorraad.
Verwijderd
Die reclame op gamespy vind ik wel dunno hoor "world leader of grapics" komt daar met een enorm pixelig vrouwtje in hun reclame..
Dat kan echt niet..
Dat kan echt niet..
Eerste 3dmark resultaten. nieuwe bios update, 4.33 via, Win98se 7191 drivers. Dit is nog de eerste keer en de CPU draait op 1466,(ik kan 1700mhz en hoger) me score was 7104,
De laatste game Nature heb ik in software mode geprobeerd maar geen verschil. Unlike the GF3.
Het beeld happert nog steeds
De laatste game Nature heb ik in software mode geprobeerd maar geen verschil. Unlike the GF3.
heeft iemand meer info over de ati radeon8500 van informatique? Ik ga hem daar waarschijnlijk bestellen
Dat ze hem nog niet hebben ? er staat een 'V' (verwacht) achter de ATI 8500Op zondag 04 november 2001 00:08 schreef Sir_Floppy het volgende:
heeft iemand meer info over de ati radeon8500 van informatique? Ik ga hem daar waarschijnlijk bestellen
wordt verwacht maar wanneer?
Misschien heeft iemand al naar ze gebeld en weet meer.
Misschien heeft iemand al naar ze gebeld en weet meer.
Verwijderd
Ik had graag de pics gepost van m'n inmiddels zwaar gemodde radeon.
Heb heatsinkjes gekocht bijgezaagd en gemonteerd (2 druppels 1 sec lijm op rand met thermal paste op de chip, werkt perfect en is te undo-en)
Heb een credit card achtig ding gepakt, mes gepakt, en die heatsink er koelbloedig afgepopt (met de v3 en gf2 al eens gedaan en met de de voodoo5 en die heeft 2 chips)
Zal morge m'n mega brakke webcam pics posten.
ik ben met m'n memory 5Mhz hoger gekomen, de core niet eens 1Mhz.
draai nu 300/280 das vrij hoog voor een oem. hoger gaat ech niet airflow koeling.
Ik gebruik dus 8 oversized ram sinks en een socket 370 heatsink op de core (die had evt groter gemogen maar had weinig geholpen denkik)
Daarboven een 12Cm van op 12V voluit (zie m'n vorige pics van m'n pc met ongemodde radeon)
Ik vrees dat overclocken al door ati is gedaan, echt veel headroom zit er niet in. 300/280 is al erg hoog.
peltiers en waterkoeling anyone?
mwa teveel werkt voor te weinig % speed gain.
drijvers blijft het verhaal denk ik.
mensen een goeden nacht. (zzzz)
Heb heatsinkjes gekocht bijgezaagd en gemonteerd (2 druppels 1 sec lijm op rand met thermal paste op de chip, werkt perfect en is te undo-en)
Heb een credit card achtig ding gepakt, mes gepakt, en die heatsink er koelbloedig afgepopt (met de v3 en gf2 al eens gedaan en met de de voodoo5 en die heeft 2 chips)
Zal morge m'n mega brakke webcam pics posten.
ik ben met m'n memory 5Mhz hoger gekomen, de core niet eens 1Mhz.
draai nu 300/280 das vrij hoog voor een oem. hoger gaat ech niet airflow koeling.
Ik gebruik dus 8 oversized ram sinks en een socket 370 heatsink op de core (die had evt groter gemogen maar had weinig geholpen denkik)
Daarboven een 12Cm van op 12V voluit (zie m'n vorige pics van m'n pc met ongemodde radeon)
Ik vrees dat overclocken al door ati is gedaan, echt veel headroom zit er niet in. 300/280 is al erg hoog.
peltiers en waterkoeling anyone?
mwa teveel werkt voor te weinig % speed gain.
drijvers blijft het verhaal denk ik.
mensen een goeden nacht. (zzzz)
Peltier, doe je naam eer aan en laat het niet bij convensionele koeling zitten 
Ik las op Guru3d dat er een GF3Ti600 aankwam met 3,3 ns ram, misschien moet het maar eens tijd worden dat geheugen modules los te koop zijn voor gfx-kaarten en dat ze upgradebaar worden net als Matrox vroeger
Ik las op Guru3d dat er een GF3Ti600 aankwam met 3,3 ns ram, misschien moet het maar eens tijd worden dat geheugen modules los te koop zijn voor gfx-kaarten en dat ze upgradebaar worden net als Matrox vroeger
Niet op voorraad.
Verwijderd
Ik heb inmiddels een Blue orb geplaatst en ik moet zeggen dat het niet het gewenste resultaat had 
Mijn kaart is gewoon GEEN overclocker want ik draai hem nog steeds niet op 275/275 zonder artifacts in de diverse 3dmarks
Ik heb een Completer 250/250 kaart, win9Se, P3-800, Asus Cusl2.
Het geheel wordt WEL stukken beter gekoeld als voorheen want die ATI HSF gaat echt nergens over, dus mensen die een kaart hebben die wel wat marge hebben kunnen mischien een stuk verder komen.
Anyways, het ziet er in iedergeval een stuk beter uit, en moet alleen nog het RAM eens voorzien van wat Ramsinks.
Ik heb de BLORB vastgemaakt met Arctic Silver compound (lijmende werking !) en verdunt met een 1/2 deel Arctic silver dus hij zit goed vast, geleid als de beste MAAR hij is te verwijderen
Als de ramsinks ook geen winst geven (wat niet te verwachten is trouwens), dan ga ik mijn DangerDen Chipset waterjacket monteren en kijken wat die doet vwb wat extra OC marge.
Btw, de ATI HSF zat vast met een viezige plakkerige lijm en het schoonmaken van de core vroeg toch wel om de nodige arbeid. Daarna even de core gelapped want ik had niet het idee dat ie echt vlak was.
Enjoy the pictures.

P.s. de Gulden in de laatste foto is om eens duidelijk te laten zien hoe klein en minimaal die ATI koeler is
Quamen
Mijn kaart is gewoon GEEN overclocker want ik draai hem nog steeds niet op 275/275 zonder artifacts in de diverse 3dmarks
Ik heb een Completer 250/250 kaart, win9Se, P3-800, Asus Cusl2.
Het geheel wordt WEL stukken beter gekoeld als voorheen want die ATI HSF gaat echt nergens over, dus mensen die een kaart hebben die wel wat marge hebben kunnen mischien een stuk verder komen.
Anyways, het ziet er in iedergeval een stuk beter uit, en moet alleen nog het RAM eens voorzien van wat Ramsinks.
Ik heb de BLORB vastgemaakt met Arctic Silver compound (lijmende werking !) en verdunt met een 1/2 deel Arctic silver dus hij zit goed vast, geleid als de beste MAAR hij is te verwijderen
Als de ramsinks ook geen winst geven (wat niet te verwachten is trouwens), dan ga ik mijn DangerDen Chipset waterjacket monteren en kijken wat die doet vwb wat extra OC marge.
Btw, de ATI HSF zat vast met een viezige plakkerige lijm en het schoonmaken van de core vroeg toch wel om de nodige arbeid. Daarna even de core gelapped want ik had niet het idee dat ie echt vlak was.
Enjoy the pictures.

P.s. de Gulden in de laatste foto is om eens duidelijk te laten zien hoe klein en minimaal die ATI koeler is
Quamen
Netjes, ik ben benieuwd naar de WC resultaten.
Ik vraag me af of een Alpha FC-PAL15U op de R8500 zou passen?
Ik vraag me af of een Alpha FC-PAL15U op de R8500 zou passen?
Heb je dan meer nodig op de radeon? Het was toch altijd zo dat de core toch niet zo heet werd?
Ik denk toch dat er wat gedaan is met die oems zodat ze veel minder overclockbaar zijn. Opzich is dit slim van ati. ZO verkoop je je retails beter aan een klein gedeelte mensen en voorkom je dat er burned out radeons terug komen. Moch het inderdaad zo zijn, is het natuurlijk aan ons om er een hack crack whatever op te vinden.
Ik denk toch dat er wat gedaan is met die oems zodat ze veel minder overclockbaar zijn. Opzich is dit slim van ati. ZO verkoop je je retails beter aan een klein gedeelte mensen en voorkom je dat er burned out radeons terug komen. Moch het inderdaad zo zijn, is het natuurlijk aan ons om er een hack crack whatever op te vinden.
Verwijderd
Nou ik heb de Alpha FC-PAL15U hier liggen en die zal niet zonder wat trucjes zomaar op de core passen 
Heb hem eventjes op de core geplaatst voordat ik de Blorb erop zette en dat was niet bemoedigend
Hij moet in ieder geval mbv een coldplate/spacer omhoog om zo wat extra 'offset' te maken zodat ie wat kleine condensators 'cleared' en hoogstwaarschijnlijk moeten 2 rijtjes koel finnetjes sneuvelen want anders cleared ie nooit PCI poort 1 !
Het probleem zijn die klote condensators die hem dus niet veel bewegings vrijheid geven en je dus weinig keuze overhoud. De Aplha HSF is vrij fors en zal dus aan de PCI slot kant iets moeten worden uitgedund. Op zich geen probleem want hij heeft koelvinnen zat !
Maar de Blorb wordt niet eens handwarm dus die kan de warmte met GEMAK afvoeren dus ik denk dat de Alpha FC-PAL15U niet echt veel zal uitmaken dus ik denk niet dat ik alle moeite zal nemen om hem uberhaupt te plaatsen.
Waterkoeling is volgens mij de enige methode om die kaart eens echt aan zijn taas te trekken.
Maar ook ik vrees (net zoals Peltier) dat deze kaarten al behoorlijk aan het einde van hun kunnen lopen.
Quamen
Heb hem eventjes op de core geplaatst voordat ik de Blorb erop zette en dat was niet bemoedigend
Hij moet in ieder geval mbv een coldplate/spacer omhoog om zo wat extra 'offset' te maken zodat ie wat kleine condensators 'cleared' en hoogstwaarschijnlijk moeten 2 rijtjes koel finnetjes sneuvelen want anders cleared ie nooit PCI poort 1 !
Het probleem zijn die klote condensators die hem dus niet veel bewegings vrijheid geven en je dus weinig keuze overhoud. De Aplha HSF is vrij fors en zal dus aan de PCI slot kant iets moeten worden uitgedund. Op zich geen probleem want hij heeft koelvinnen zat !
Maar de Blorb wordt niet eens handwarm dus die kan de warmte met GEMAK afvoeren dus ik denk dat de Alpha FC-PAL15U niet echt veel zal uitmaken dus ik denk niet dat ik alle moeite zal nemen om hem uberhaupt te plaatsen.
Waterkoeling is volgens mij de enige methode om die kaart eens echt aan zijn taas te trekken.
Maar ook ik vrees (net zoals Peltier) dat deze kaarten al behoorlijk aan het einde van hun kunnen lopen.
Quamen
Jammer, ik was op punt op die Alpha te bestellen. ik denk dat een p2 cooler of een FOP38 sink de beste keuzes zijn voor lucht cooling.
edit: of misschien een GlobalWin FEP32
edit: of misschien een GlobalWin FEP32
Verwijderd
FMS,
Hoe bevalt dat EPox mobo ?
Wil zelf ook een 8KHA+ halen eind nov. (mischien HCC) en een Athlon XP erbij.
Btw die Alpha is GVD wel een mooi coolertje !
Je ziet gewoon aan de afwerking, het gewicht en het geheel dat het wat sepciaals is. Jammer dat men steeds meer crap op die Video kaarten gooit die ze zo hoog maken
Quamen
Je ziet gewoon aan de afwerking, het gewicht en het geheel dat het wat sepciaals is. Jammer dat men steeds meer crap op die Video kaarten gooit die ze zo hoog maken
Quamen
Heb je nu nog steeds last van happeringen en denk je dat het aan de kaart zelf ligt want ik hem ook besteld bij gueens en als die van hun niet goed werken dan bestel ik hem als nog ergens anders.Op zaterdag 03 november 2001 23:26 schreef FMS het volgende:
Eerste 3dmark resultaten. nieuwe bios update, 4.33 via, Win98se 7191 drivers. Dit is nog de eerste keer en de CPU draait op 1466,(ik kan 1700mhz en hoger) me score was 7104,
Even een vraagje aan Edward (of andere die deze vraag kunnen beantwoorden): hoe bevalt de R8500 ivm de GF3? Je zult het vast wel ergens vermeld hebben maar als zovelen die het Radeon topic niet dagelijks volgen is het nogal een klus om dat terug te vinden
.
Ik schrok namelijk een beetje hoe goedkoop deze kaart is, ik zou m'n GF3 kunnen verkopen en zonder al te veel bij te leggen heb ik dan een R8500. Ik zou alleen wel willen weten hoe het zit met compatibility/drivers/artifacts/stability/etc. Ik vindt vooral artifacts (dat die er dus niet zijn
) en stability erg belangrijk. Ik gebruik WinXP btw. Normaal zou ik dit zelf uit gaat zoeken door het web af te surfen maar daar heb ik nu erg weinig tijd voor ... alvast bedankt!
Ow en nog iets, waar hebben ze gegarandeerd 275MHz kaartjes (op voorraad het liefst)?
Ik schrok namelijk een beetje hoe goedkoop deze kaart is, ik zou m'n GF3 kunnen verkopen en zonder al te veel bij te leggen heb ik dan een R8500. Ik zou alleen wel willen weten hoe het zit met compatibility/drivers/artifacts/stability/etc. Ik vindt vooral artifacts (dat die er dus niet zijn
Ow en nog iets, waar hebben ze gegarandeerd 275MHz kaartjes (op voorraad het liefst)?
Epox board bevalt me prima, hij was erg makkelijk te installeren. je kunt er goed mee OC'en. ik wil het zo simpel mogelijk, want me doel is OC'en en stabiliteit, ik hoef geen raid, onboard 5.1 sound enz.Op zondag 04 november 2001 13:37 schreef Quamen het volgende:
Ik vind die cooler van de R8500 een grap, dat ding is zo gvd klein. chipset cooler van de mobo is groter. een FOP38 sink kan er perfect op passen. Met eventueel een 53watt pelt.
impact99, dat happeringen heb ik nog steeds, maar alleen met 3Dmark. volgens ed ligt het aan de OS, daarom ga ik winXP proberen.
kaart is hetzelfde als wat je bij Completer of perefctsysteems krijgt.
edit: ik heb nog een R8500 LE tekoop.
Verwijderd
Hier m'n gemodde radeon. heb helaas geen mega cam, dus je zal het met m'n webcammetje moeten doen.
totale kosten: 10,- en 4 uur met z'n tweeen aluminium blokjes bij zagen vijlen en slijpen.
Gister avond genomen:

Vanochtend met daglicht erbij genomen.

Resultaat, ipv van 300/275 haal ik nu 300/280. (Dat lijkt inderdaad weinig. ECHTER ik draai die 12CM van nu niet meer op 12V maar op 5V. Oftewel minder herrie, ietsje meer speed, geslaagd zou ik zeggen. Denk dat ATI er alles wel heeft aangedaan om die kaart zo hoog mogenlijk te laten draaien zoals de rest van de overclockers ook al merkt. Echt hoger kom je niet, helaas. Maarja, vergelijk de memory en coresnelheid maar eens met een gf3, die draait een stuk lager.
De fotos van het verwijderen van de heatsink zie je hierboven stukken beter, het zag er bij mij EXACT hetzelfde uit, die lijm stinkt trouwens naar amandelen, dat is characterestiek, heeft elke vidkaart bijna zelfs de i740
(beleive me I tried)
totale kosten: 10,- en 4 uur met z'n tweeen aluminium blokjes bij zagen vijlen en slijpen.
Gister avond genomen:

Vanochtend met daglicht erbij genomen.

Resultaat, ipv van 300/275 haal ik nu 300/280. (Dat lijkt inderdaad weinig. ECHTER ik draai die 12CM van nu niet meer op 12V maar op 5V. Oftewel minder herrie, ietsje meer speed, geslaagd zou ik zeggen. Denk dat ATI er alles wel heeft aangedaan om die kaart zo hoog mogenlijk te laten draaien zoals de rest van de overclockers ook al merkt. Echt hoger kom je niet, helaas. Maarja, vergelijk de memory en coresnelheid maar eens met een gf3, die draait een stuk lager.
De fotos van het verwijderen van de heatsink zie je hierboven stukken beter, het zag er bij mij EXACT hetzelfde uit, die lijm stinkt trouwens naar amandelen, dat is characterestiek, heeft elke vidkaart bijna zelfs de i740
(beleive me I tried)
Waar staat die LE voor?Op zondag 04 november 2001 14:41 schreef FMS het volgende:
edit: ik heb nog een R8500 LE tekoop.
3d party kaart. hij was voor me Lan systeem bedoelt.Op zondag 04 november 2001 14:51 schreef Bomberman het volgende:
[..]
Waar staat die LE voor?
FMS thankximpact99, dat happeringen heb ik nog steeds, maar alleen met 3Dmark. volgens ed ligt het aan de OS, daarom ga ik winXP proberen.
kaart is hetzelfde als wat je bij Completer of perefctsysteems krijgt.
Zeg hem dan niet af had eerst bij SWW besteld maar toch ff zitten denken 200 piek verschil voor die paar frames. Besteed ik het liever aan een proc aangezien dat dat nu de bottleneck gaat worden in mijn systeem.
Is een 250MHhz kaartje? Als je hem voor een leuke prijs wilt verkopen mail me maar:Op zondag 04 november 2001 14:53 schreef FMS het volgende:
[..]
3d party kaart. hij was voor me Lan systeem bedoelt.
dutch_bomberman@hotmail.com
Verwijderd
Radeon 8500 retail = radeon 8500 (275Mhz/275Mhz)
Radeon 8500 oem = radeon 8500 LE (250Mhz/250Mhz)
Owja, wat je niet ziet, ik heb uiteraard ook een heatsinkje op de Rage theater chip geplakt
Radeon 8500 oem = radeon 8500 LE (250Mhz/250Mhz)
Owja, wat je niet ziet, ik heb uiteraard ook een heatsinkje op de Rage theater chip geplakt
Ok thnx, sorry ik ben niet meer zou bij ..
check je ICQOp zondag 04 november 2001 14:56 schreef Bomberman het volgende:
[..]
Is een 250MHhz kaartje? Als je hem voor een leuke prijs wilt verkopen mail me maar:
dutch_bomberman@hotmail.com
Bomberman de meeste games die ik draai gaan uitstekend, artefacts heb ik alleen in een demo van Deadly Dozen en APV2, maar de laatste schijnt met het disablen van Hierarchical Z te verhelpen te zijn.
Het kaartje draait foutloos onder XP, de performance ligt in XP ruwweg op het niveau van een GF3 in dx7 spellen en duidelijk hoger met Dx8 spellen, jij interreseert je niet zo voor 3dmark2001, maar het verschil met de GF3 is echt heel groot (meer dan 1500 punten), de Aquanox demo loopt veel sneller op de R8500 evenals DroneZ,(100 vs 150 !) alleen mist DroneZ de ATI-openGL extensies voor Bumpmapping en ik weet niet hoeveel performancehit wordt zodra de R8500 dat ook gaat renderen.
Ik speel nou weer vol met aniso aan in 1280x1024x32, de performancehit is altijd zo lekker laag met ATI kaarten en moire is verleden tijd, dat was met de Radeon1 wel anders
Het wachten is nou op dx8.1 officieel en drivers die smoothvision gaan ondersteunen, half nov, ik ben benieuwd of ik dan voor het eerst fsaa in games ga gebruiken
Wat me opvalt is dat de R8500 erg veel geometrische kracht heeft, dus sterke goed werkende T&L engine, levels met veel geometrie en spiegelingen lopen veel beter, portals in Q3 hebben geen performancehit meer.
2d is super, zelfs 1600x1200x32 is haarscherp, maar dat was met m'n Elsa ook behoorlijk.
Ik ben erg tevreden, maar de performance moet gezien de specs nog duidelijk omhoog kunnen.
Het kaartje draait foutloos onder XP, de performance ligt in XP ruwweg op het niveau van een GF3 in dx7 spellen en duidelijk hoger met Dx8 spellen, jij interreseert je niet zo voor 3dmark2001, maar het verschil met de GF3 is echt heel groot (meer dan 1500 punten), de Aquanox demo loopt veel sneller op de R8500 evenals DroneZ,(100 vs 150 !) alleen mist DroneZ de ATI-openGL extensies voor Bumpmapping en ik weet niet hoeveel performancehit wordt zodra de R8500 dat ook gaat renderen.
Ik speel nou weer vol met aniso aan in 1280x1024x32, de performancehit is altijd zo lekker laag met ATI kaarten en moire is verleden tijd, dat was met de Radeon1 wel anders
Het wachten is nou op dx8.1 officieel en drivers die smoothvision gaan ondersteunen, half nov, ik ben benieuwd of ik dan voor het eerst fsaa in games ga gebruiken
Wat me opvalt is dat de R8500 erg veel geometrische kracht heeft, dus sterke goed werkende T&L engine, levels met veel geometrie en spiegelingen lopen veel beter, portals in Q3 hebben geen performancehit meer.
2d is super, zelfs 1600x1200x32 is haarscherp, maar dat was met m'n Elsa ook behoorlijk.
Ik ben erg tevreden, maar de performance moet gezien de specs nog duidelijk omhoog kunnen.
Niet op voorraad.
Ok thnx Edward! En FMS, ben jij die El Grade op ICQ die alleen berichten stuurt van 1 letter
...
ja dat ben ik, maar 1 letter? huh ik schrijf hele zinnen.Op zondag 04 november 2001 15:14 schreef Bomberman het volgende:
Ok thnx Edward! En FMS, ben jij die El Grade op ICQ die alleen berichten stuurt van 1 letter...
edit: tis die ICQ 2001 beta.
Ik zie telkens alleen 'v' of 'd' of 'y' .. etc. Raar .. mail anders maar ff
.
lolz. ik vond het al vaag, jij begint met "wtf is going on, en who the fuck are u"
ik zet icq 2000 wel op
ik zet icq 2000 wel op
Verwijderd
Hahaha, sinds m'n dual peltier project met m'n voodoo3 ben ik gekapt met peltiers op video kaarten (op me gf2 na dan)Op zondag 04 november 2001 02:59 schreef edward2 het volgende:
Peltier, doe je naam eer aan en laat het niet bij convensionele koeling zitten
Die gekke nvidia gasten worden helemaal gek van die r8500. Ze blijven maar TI 600's gooien terwijl ze nooit ATI zullen halen
Haha, ik geloof niet dat ik 'fuck' gebruikt heb maar ik dacht dat jij 1 of andere klier was
..
Die komen als dx 8.1 off gereleased is, daar zit ik ook zker op te wachten.Op zondag 04 november 2001 15:59 schreef FMS het volgende:
is er nog wat bekend over die ATI demos?
Niet op voorraad.
ik heb een beta versie van 8.1, ik dacht dat er ook een beta van DX9 was. maar goed,
ik neem een leadtek ti-500 erbij
Denken jullie dat de latere 8500's beter over te clocken zijn?
Dat zie je ook bij Thunderbirds, de latere versies zijn beter en clocken relaxter over.
Hehe, net zo'n videokaartegek als ik, maar ik hou het alleen bij de Radeon 8500, maar FMS, is dit niks voor je:Op zondag 04 november 2001 16:20 schreef FMS het volgende:
ik heb een beta versie van 8.1, ik dacht dat er ook een beta van DX9 was. maar goed,
GeForce3 Ti 600 - Hilbert Hagedoorn @ 9:32
Okay, so this is not a NVIDIA official title, but performance wise this product might be it. We where just contacted by a new (to us) hardware manufacturer. They are a Spanish company called EKComputer.com/Eucotek and specialize in high performance hardware. Their videocard line-up is called 'Argos' and for us gamers they released the Argos 3000 Ti 500, Argos 3000 G, Argos 2000 G Pro, Argos 2000 MX 400, Argos TIL and Argos Ti 600 which seem to be exclusive and unique hard core gamer graphic boards. What immediately caught my attention was their Argos Ti 600. It is based on the GeForce3 Ti 500, and thanks to its 3.3 ns memory, this graphic board will get you a lot of performance.
The maker presents to the market a complete graphic board range called Argos, targeting two kind of users: Gamers and Professionals. The ones concentrated on the professional market, Argos 3000 Q y Argos 2000 Q Pro, are optimised for OpenGL and to work with any kind of architecture and graphic design software.
The ones for the Gamers, Argos 3000 Ti 500, Argos 3000 G, Argos 2000 G Pro, Argos 2000 MX 400, Argos TIL and Argos Ti 600 are focused on the gamers, going from a simple graphic board, Argos 2000 MX 400, to an exclusive and unique hard core gamer graphic boards.
The Argos 3000 G, 2000 G Pro y its Q Brand, have been awarded by the Spanish press and their benchmarks, 15% over the standards graphic boards, have amazed to everybody.
Great and unique novelties
But if there is something not to forget about, this is the two pearl of the range: Argos TIL with cooling system and Argos Ti 600.
Well supported by the EK Group R&D department after getting the patent of its cooling system, SpeedpluS, Eucotek presents this graphic board, Argos TIL, with the Ti 500 chipset and with a liquid cooling system for all the overcloking lovers. This graphic board let overclockers discover their own limits and realize that the normal limits dont apply.
The other exclusive product is the Argos Ti 600, based on the Ti 500, and thanks to its 3.3 ns memory, this graphic board let you get unbelievable speeds.
Unfortunately I do not have any artwork available yet. However we will review some of their product in the near future. We'll definitely keep an eye on this company
http://www.guru3d.com/cgi-bin/newspro/viewnews.cgi?newsid1004819543,89515,
Niet op voorraad.
Het hele verhaal is me duidelijk.
De 8500 wordt uitgebracht als powered by Ati en als build by Ati (en die wil ik hebben)
Dat is ook de kaart die standaard op 275/275 mhz draait EN beter over te klokken is.
Ik heb de mijne reeds besteld bij SWW het enige probleem is dat geen enkele leverancier VOOR half novemer die kaart krijgt (ivm de grote vraag)
Vandaar dat Ati een deel van z'n produktie heeft uitbesteed.
Ik zit zelf ook met smart te wachten op m'n kaartje maar ik wil perse de build by Ati uitvoering hebben.
Dus dat wordt nog even wachten
De 8500 wordt uitgebracht als powered by Ati en als build by Ati (en die wil ik hebben)
Dat is ook de kaart die standaard op 275/275 mhz draait EN beter over te klokken is.
Ik heb de mijne reeds besteld bij SWW het enige probleem is dat geen enkele leverancier VOOR half novemer die kaart krijgt (ivm de grote vraag)
Vandaar dat Ati een deel van z'n produktie heeft uitbesteed.
Ik zit zelf ook met smart te wachten op m'n kaartje maar ik wil perse de build by Ati uitvoering hebben.
Dus dat wordt nog even wachten
Je bedoelt die demos zoals Islands & Waterfall?? Die zien er inderdaad erg mooi uit.Op zondag 04 november 2001 16:14 schreef edward2 het volgende:
[..]
Die komen als dx 8.1 off gereleased is, daar zit ik ook zker op te wachten.
Yep en die smartshader demosOp zondag 04 november 2001 17:51 schreef hielko het volgende:
[..]
Je bedoelt die demos zoals Islands & Waterfall?? Die zien er inderdaad erg mooi uit.
Niet op voorraad.
* Bomberman zal waarschijnlijk binnenkort ook weer lid van de ATi community zijn
...
Die demos stonden bij mij gewoon op de driver CDOp zondag 04 november 2001 18:02 schreef edward2 het volgende:
[..]
Yep en die smartshader demos
Zal es gauw kijken, ik heb die cd nog niet eens aangeraakt, omdat ik er vanuit ging dat die demos later kwamen .Op zondag 04 november 2001 18:44 schreef hielko het volgende:
[..]
Die demos stonden bij mij gewoon op de driver CD.
Niet op voorraad.
Bij mij staat op de CD met koeien letters: Driver / Demos
Dus dat valt niet echt over het hoofd te zien. Maar ik vermoed dat ik een latere versie heb dan de meeste mensen hier, want de drivers op de driver cd hebben ook al SmoothVision ondersteuning. En ik meende dat, dat eerst nog miste.
Dus dat valt niet echt over het hoofd te zien. Maar ik vermoed dat ik een latere versie heb dan de meeste mensen hier, want de drivers op de driver cd hebben ook al SmoothVision ondersteuning. En ik meende dat, dat eerst nog miste.
Verwijderd
Kom iig gauw met de review ervanOp zondag 04 november 2001 19:31 schreef hielko het volgende:
Ik heb smoothvision ook, maar de Demos zijn alleen wat oudere spul, waterfall enz staat er niet bij.
Ti-600, tja, daar moet ik zeker weer een maand opwachten. Ik neem gewoon de leadtek Ti-500, en ik doe die R8500 in me lan systeem. of ik spaar me geld voor nForce en de Atlon XP2000+
Dit is trouwens me eerste ATI kaart ooit.
Ti-600, tja, daar moet ik zeker weer een maand opwachten. Ik neem gewoon de leadtek Ti-500, en ik doe die R8500 in me lan systeem. of ik spaar me geld voor nForce en de Atlon XP2000+
Dit is trouwens me eerste ATI kaart ooit.
Ik heb ze dus niet, als een mogelijkheid ziet om die shaderdemos up te loadenOp zondag 04 november 2001 19:31 schreef hielko het volgende:
Niet op voorraad.
Dit topic is gesloten.