RADEON OEM 8500 TO RETAIL 8500 FLASHTRUUK UPDATE!
Ik kon het vanmorgen niet laten om het toch te proberen?! <:) De retail bios vroeg er gewoon om in mijn oem gekanlt te worden!
Het flashen ging goed (altans dat leek het) echter na opnieuw booten bleek dat ik nog steeds dezelfde snelheid had, nl. 250/250mhz??? oftwel het flashen ging niet goed, oftewel de BIOS die ik had gedownload was een OEM versie, of, ja wat dan??!
Nu heb ik een aantal testjes gedaan met flashrom V1.07
het ziet er naar uit dat waar ik al bang voor was, ook de waarheid is. Het flashprogramma kent nl. niet de flash_PROM die op je nieuwe Radeon 8500 zit, en produceerd alleen rotzooi.
Ik heb dit getest door een aantal malen achter elkaar een BIOS dump te maken en deze onderling te vergelijken. En ja het bleek dat de files allemaal verschillend waren!
Kortom, we moeten met zijn allen naar het juiste flashprogram zoeken. Via de websites van de OEM partners moet dit te vinden zijn, of een neiuwere versie van het flashprogramma. deze jongens willen natuurlijk wel wat kleine aanpassingen kunnen doen op hun Radeon 8500 kaarten, dus daar hebben ze toch een juiste flashprogramma voor nodig.
Hier is het lijstje nogmaals van alle officiele OEM partners:
Radeon 8500 Boardhersteller :
CP Technology Co. Ltd.
DFI Inc.
Ennyah Technologies Corp.
Giga-Byte Technology Co. Ltd.
Jetway Information Co. Ltd
Joytech Computer Co. Ltd.
Power Magic Multimedia Ltd.
Raising Rich Ltd.
Sapphire Developments Ltd.
Shuttle Inc.
Super Grace Electronics Ltd.
Wistron Corporation
Yuan Yuan High-Tech Development Co. Ltd.
Presse Mitteilung
Of er moet ergens een universeel flashprogramma op het www rondzwermen....?
Helaas is dit de enige oplossing en moet ik concluderen
dat tot dusver
DE FLASHTRUUK NIET WERKT! In ieder geval tot dusver...
Bah!