_-= Radeon Topic - Deel 25 =- _

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.018 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Een paar dagen te laat, maar toch maar deel 25 gestart.

Hier kunnen we weer verder gaan over de nieuwe Radeon 8500 drivers en andere radeon dingen. :D

Afbeeldingslocatie: http://www.ati.com/images/1827-5194.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.ati.com/images/1827-5323.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ati.com/images/1827-5324.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.ati.com/images/1827-5325.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Radeon 8500 & 7500 Review op Radeonic.
To convince you, the reader of our impartiality, I had come up with a few plans :

1/ Tell you we hate ATi and hope the 8500 is a flop :
No chance we'd get away with that, the site's name is Radeonic after all!

2/ Tell you that ATi wanted the card back and we're really annoyed :
Nope, can't go that way either because ATi DO want the card back, and we're really annoyed (well, upset).

3/ Hope you've read our other reviews and trust us :
I'm afraid this is the route we're gonna have to take.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier staat de nogmaals de procedure beschreven om een BIOS backup te maken. In mijn eerdere posting was een foutje geslopen, dat tot gevolg had dat dat de ROM file maar 0 bytes groot werd. Je moet ook de bios grootte opgeven.

Hier is dus de juiste procedure! :Z

Programma flashrom.exe downloaden van www.radeonfaq.com. Computer in DOS opstarten en dan de volgende commando's intikken:

flashrom -i ; om te checken dat kaartnr 0 is (=AGP)

flashrom -s 0 BACKUP_Radeon_RETAIL8500.rom 256 ;kopie van je bios maken. Je zal zien dat de bios maar 128Kbyte groot is ipv 256.

Send deze BIOS dump naar: j_hoek@wish.net :9~

Flashrom -p 0 Hier_gaat_de_RETAIL_bios_in_mijn_OEM.ROM 128

En gaan maar!

En dan maar hopen..... |:( Eens komt er een tijd dat je spijt krijgt om altijd maar meer te willen dan waarvoor je betaald... Maar ik heb een retail gekocht, dus een ratial it must be! :7

Dus mede fellow tweakers, stuur die RETAIL.ROM een snaar mij op!. Ik werp me wel op als (domme? :? ) vrijwilliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit was een berichtje van www.ati-news.de

Ik heb het even erbij geplakt om iedereen ervan te overtuigen dat een OEM 250/250 Radeon 8500 met 3,6 ns ram gewoon over te klokken moet zijn naar 275/275Mhz. het is een statement van ATI zelf. Op zich ook logisch. Deze kaarten komen uit de ATI fabriek zelf en bezitten exact dezelfde componeneten.

Quote:
------
Radeon 8500 LE

ATI wird seinen Radeon 8500 Chip unter der Bezeichnung "Radeon 8500 LE an OEMs, ODMs und AIBs verkaufen.
Der Chip wird von ATIO mit 250/250 MHz ausgeliefert. Je nach Einsatzgebiet kann die Speicher Geschwindigkeit variieren, es ist sogar möglich normalen SD-RAM zu verbauen. Somit produziert nur ATI die Retail Grafikkarten mit 275/275 MHz, jedoch sollte jede Radeon 8500 welche mit 3,6 ns Speicher ausgestattet ist die Retail Taktung erreichen. Hier zu muß ein Tweaker eingesetzt werden ,auch das overclocking Potential sollte das selbe wie bei ATI sein.

Radeon 8500 Boardhersteller :

CP Technology Co. Ltd.
DFI Inc.
Ennyah Technologies Corp.
Giga-Byte Technology Co. Ltd.
Jetway Information Co. Ltd
Joytech Computer Co. Ltd.
Power Magic Multimedia Ltd.
Raising Rich Ltd.
Sapphire Developments Ltd.
Shuttle Inc.
Super Grace Electronics Ltd.
Wistron Corporation
Yuan Yuan High-Tech Development Co. Ltd.
Presse Mitteilung

----

Zien jullie wel; 'Somit produziert nur ATI die Retail Grafikkarten mit 275/275 MHz, jedoch sollte jede Radeon 8500 welche mit 3,6 ns Speicher ausgestattet ist die Retail Taktung erreichen.'

Dus als er nu nog geen reden is om mij te helepen aan een RETAIL BIOS weet ik het niet meer... Dus hup, dumpen en sturen naar mij. Ik geef de results wel terug aan jullie en offer me wel op.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 10:18
uit de pricewatch:
Queen Systems FL 17,- FL 659,-
Alleen ik zie hem nergens op hun site staan. Kan iemand bevestiging geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:53

edward2

Schieten op de beesten

Zo ook eindelijk weer eens online.

IK heb heel de tijd zitten kutten met met m'n nieuwe mobo, ik kwam maar niet boven de 135 fsb uit.

Fout is gevonden, als ik fast writes en agp 4x aan heb kan ik hoge fsb's wel vergeten, nu kom ik al tot 145 cas2.

Zo ff verder met de Radeon, ik heb inmiddels heel wat games succesvol weten te draaien, alleen Blade of Darkness is no go en Evolva geven artefacts.

Ik hoop half nov op toch wel een flinke boost van ATI, des te meer omdat nVidia weer meer performance mbv de 22.50 uit hun kaarten weten te halen, ik heb ze even gedraaid met WinXP, wat kunnen die lui programmeren zeg.

John, als ik vannavond thuis, zit hier dus op m'n werk, ben zal ik eens kijken wat ik voor je kan doen.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Een flashtruuk zou wel erg leuk zijn. Doet me weer denken aan de Voodoo3 truken, he he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flashrom -s 0 radeon8500.rom 256
Hmmz ok ik zal het vanavond weer proberen.

Ik gooi het dan wel ff online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg nou wat? in een draadje op rage3d stond dat ATI z'n shipments stopt totdat ze de nieuwe drijvers releasen.
Mocht dat waar zijn dan hoop ik dat er geen groter tekort onstaat aan radeons (m'n sww radeon zou "in de loop van de week" aankomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42
ATI has put off delivery of this card. Reason for the delay is listed below in an e-mail I received from my Contact at ATI.
"Hi Rodney,
Thanks for the email. ATI has decided to hold off on sending out any more
8500s until we drop our next driver. We are going to have a new driver,
with SMOOTHVISION, posted to the ATI site over the next couple of weeks. I
will keep you posted on our progress."

--
lijkt me eerlijk gezegd BS, maar je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Zonet Win XP binnen gekregen, welke WinXP drivers zijn een beetje goed en zitten ze nog erg ver achter win9x/me?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Op woensdag 31 oktober 2001 09:54 schreef Sir_Floppy het volgende:
uit de pricewatch:
[..]

Alleen ik zie hem nergens op hun site staan. Kan iemand bevestiging geven?
om het kort en simpel te houden, queen systeems zuigt.
Ze leveren nooit op tijd, en ze lullen nogal veel, neem de nou de GF3, of de GF ti,. Stond bij hun site als eerst. Maar ze kunnen het nog niet leveren.

Nou heb ik ff een vraag, hoeveel kost de R8500 retail gemiddeld in Engeland, ik kan er namelijk paar kopen daar. ik hoef geen belasting betalen in Nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Op woensdag 31 oktober 2001 12:22 schreef FMS het volgende:

[..]

Ze leveren nooit op tijd,
niet mee eens, alhoewel mijn ervaring met queens beperkt is. Heb er paar maanden terug 512MB gekocht, lag binnen een paar dagen op de deurmat. Ze zijn soms wel traag met reageren op email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Op woensdag 31 oktober 2001 12:13 schreef edward2 het volgende:
Zonet Win XP binnen gekregen, welke WinXP drivers zijn een beetje goed en zitten ze nog erg ver achter win9x/me?
Weet niet, krijg morgen XP binnen.
maar ik dank dat ik deze maar als eerste ga proberen.
RADEON WINDOWS XP OMEGA DRIVERS 1.0.76a(10/29/2001 - 7.89MB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

ik draai WinXP met 3276 drivers...werkt met ALLES. Geen crashes/bugs (alleen een zwart vierkantje middenop dat pointsprites paard) 6000 3dmarks 2k1 op een p3 1ghz.

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Nou ik ben benieuwd, ik ga die vanavond eens proberen

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 31 oktober 2001 12:22 schreef FMS het volgende:

[..]

Ze leveren nooit op tijd, en ze lullen nogal veel, neem de nou de GF3, of de GF ti,. Stond bij hun site als eerst. Maar ze kunnen het nog niet leveren.

Nou heb ik ff een vraag, hoeveel kost de R8500 retail gemiddeld in Engeland, ik kan er namelijk paar kopen daar. ik hoef geen belasting betalen in Nl.
Nee hoor. 2 weken geleden Lite-on 24 besteld. Paar dagen later in huis. Gewoon niet lullen maar poetsen en lekker goedkoop.

Het is trouwens niet hun site maar zijn site. Hij doet alles in zijn uppie. Vandaar dat trage met die emails. Als je 100 emails per dag moet beantwoorden kom je aan opsturen niet meer toe ;)

Ik denk trouwens dat je in Engeland ook nog wel ff moet zoeken naar een goedkope shop. Dacht dat Engeland niet echt goedkoop was.

misschien www.pricewatch.co.uk ?? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 16:29
Op woensdag 31 oktober 2001 14:14 schreef Selachii het volgende:
ik draai WinXP met 3276 drivers...werkt met ALLES. Geen crashes/bugs (alleen een zwart vierkantje middenop dat pointsprites paard) 6000 3dmarks 2k1 op een p3 1ghz.
dat vierkantje verdwijnt met de 7199 drivers (alleen kweenie of die er voor xp zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
hehe tegen de tijd dat ik die kaart binnen heb zijn alle driverproblemen inmiddels al opgelost. Nog niks van SWW gehoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koop
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 28-10-2023

Koop

Go ahead!.. Rake my Hay!

Nou, ik heb net een 8500LE ( :P ) besteld bij completer,

bij SWW duurde het nog meer dan een week, en ik wilde het risico niet nemen dat ATI idd de leveringen stopt.

Nu maar hopen dat ik hem alsnog kan overklokken naar 275 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 21:18

Bluppy2

Hip!

oef, ik hoop dat ATi de leveringen hervat voor de HCC dagen... Anders zit ik een tijdje zonder goede videokaart :( :(

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Op woensdag 31 oktober 2001 11:31 schreef sverzijl het volgende:
ATI has put off delivery of this card. Reason for the delay is listed below in an e-mail I received from my Contact at ATI.
"Hi Rodney,
Thanks for the email. ATI has decided to hold off on sending out any more
8500s until we drop our next driver. We are going to have a new driver,
with SMOOTHVISION, posted to the ATI site over the next couple of weeks. I
will keep you posted on our progress."
Suxxxxx!!! :(

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok dan...

Ik heb met het flashrom proggie de bios gedumpt van mijnRadeon 8500 retail kaart.

Hij staat hier.

Voor degene die het aandurfen veel succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

* The PyroPath houdt al duimende de site op zijn scherm, mocht deze bios flash van een OEM echt een retail maken (waarmee bios timings vermoedens zo goed als bevestigd zijn) dan besteld hij razend snel dit kaartje

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Op woensdag 31 oktober 2001 14:47 schreef Jeep het volgende:

[..]

Nee hoor. 2 weken geleden Lite-on 24 besteld. Paar dagen later in huis. Gewoon niet lullen maar poetsen en lekker goedkoop.

Het is trouwens niet hun site maar zijn site. Hij doet alles in zijn uppie. Vandaar dat trage met die emails. Als je 100 emails per dag moet beantwoorden kom je aan opsturen niet meer toe ;)

Ik denk trouwens dat je in Engeland ook nog wel ff moet zoeken naar een goedkope shop. Dacht dat Engeland niet echt goedkoop was.

misschien www.pricewatch.co.uk ?? :D
Kijk een brander of een reep geheugen is geen probleem, dat moet wel goed gaan, wat ik jammer vind is dat ze een product aanbieden, maar of ze het werkelijk hebben? Meestal niet. ik heb het al 3 keer me gemaakt met hem. Eerst de GF3 dan de GF-ti en toen ook nog de KT266a, stond als eerst op zijn site. Maar hij had ze lang niet op voorraad.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/pw/h5.gif is ook niet voor nix. ;)

De prijzen zij idd laag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las op Firingsquad een interesant stukje over winXP. het ging onder andere over hoe ze stabiliteit en snelheid met games voor elkaar hebben gekregen.
De programma's geven opdrachten niet direct door naar de hardware, maar naar het OS, en die stuurt dat weer door naar de hardware.
Aleen directX kan een wat directere aansturing van hardware krijgen, zodat spellen lekker soepel lopen.

Nu vraag ik me af: hoe zit dat met glide?
Kan die het OS ook "bypassen"?

Ik speel namelijk liever spellen met glide dan met driectX. het loopt gewoon lekkerder.

Ik heb wel zin om eventjes winXP te proberen, maar hoeveel snelheidsverlies kan ik verwachten met mijn games?
(Radeon 64 kaart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweaKERS, ik neem aan dat je OpenGL bedoeld? Glide is een 3DFX-only API namelijk. OpenGL ondersteund veeel meer videokaarten net als DirectGraphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweakers, die aparte layer (HAL, hardware abstraction layer?) kan je niet omzeilen in winxp. helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al results vwb de Bios flash John ?????

Ik ga straks het koelverhaal eens starten :)
Heb beide koelers binnen en begin met de Blorb.

Quamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quamen, ben heel heel erg benieuwd. Echter die radeon wordt niet zo heel erg warm, maar een beetje koelen kan nooit kwaad. ik vermoed dat de core met degenlijke koeling toch vrij hoog moet komen. Helaas is de memory bandwidth de bottleneck bij de 8500. Zelfs met de massieve bandbreedte die ie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Longshot:

Alvast bedankt voor je RETAIL Bios dump.

Ik wacht nog even op een tweede collega die zijn bios op wil sturen/posten, om ze onderling te kunnen vergelijken. :?

Als ze identiek zijn (waarom ook niet? ;) ) dan ga ik proberen te flashen op mijn 5 dagen oude OEM RADEON 8500 van Completer.

Echter het flashprogramma geeft wel aan dan de flashprom onbekend is?? Daarom wil ik wel zekerheid of dit programmatje wel werkt met die nieuwe radeon cores. ik verwacht van wel; want tot dusver worden alle ATI chip-baksels ermee ondersteund :7 ,maar niet de R200 chip?! moet ik gewoon proberen denk ik....

En anders |:( :'(

Ach best wel een spannend avondje kan dit worden! :Y)
(Maar ik kan dit pas as vrijdagavond doen, daar mocht het misgaan ik wel even zoet ben... :D )

Ps. Misschien vind er iemand op de websites van de OEM kaartenbakkers die met deze ATI radeon 8500 chip gaan werken wel een nieuwere versie van het programma flashrom.exe. De huidige is V1.07. :+

Lijkt me wel logisch, want dan kunnen ze ook de bios iets aanpassen, zodat je een echte DFI of Powercolor Radeon8500 krijgt enzo. 8-)

Dus als er iemand wil helepen speuren op het net? B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 31 oktober 2001 20:32 schreef John_Hoek het volgende:
Ach best wel een spannend avondje kan dit worden! :Y)
Vol verwachting, klopt ons hart.... :+

Anyway, het lijkt mij ook wel interessant om te weten wat het resultaat is. Ikzelf zou zoiets nooit durven. (Hoeft ook niet want ik heb hem bij SWW besteld. :9)

Suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J.H. je kan em altijd terug flashen. het enige gevaar is dat de bios de kaart zo fout aanstuurd (als ie uberhaupt al iets doet met een foute bios) dat je kaart hardware matig kapot gaat, echter dat lijkt me een kleine kans.

heb ooit m;n abit be6-2 rev1 met een rev1.1 bios geflushed (geen typo) terug geflashed met een andere bios chip en hij werkte weer.

Op zich is het best het proberen waard. maarja je bent ff een risico aan het nemen op je nieuwe kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, ik ben het met jullie eens dat flashen op zich terug te draaien is.

Echter ik zit met een probleem. Als het flashprogramma zelf nu niet goed is, of goed samenwerkt met die nieuwe radeon 8500?! Dan is het nog maar de vraag of ik wel terug kan flashen naar mijn orginele OEM BIOS. :?

Dit is ook de reden dat ik het avontuur niet vanavond aanga. Ik moet wel even de tijd hebben om eea. te repareren mocht het inderdaad zo zijn dat het flashprogramma kloot. Dit foutmelding van onbekende Flash-PROM zit me gewoon niet lekker, snappie... :(

En mijn ervaring met PC's is dat het altijd anders loopt dan verwacht. Dus een juist flashprogramma is altijd welkom.

=====
Zijn er overigens universele flashprogramma's voor videokaarten te vinden op het www?! Net zoals awardflash etc. dan is dit zeker ook te proberen waard. Overigens de tip dat er een nieuwere versie op de ATI OEM partners staat is realistisch lijkt me. Allemaal zoeken! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

Ik denk dat er ook geen gevaar bij is. Ik heb mijn voodoo 5 bios MEERDERE malen geflashed. Ik heb er zelfs PCI-biosses in gehad (tis een AGP kaart) Mocht het niet werken...zet je er gewoon een PCI kaart naast, booten en weer opnieuw flashen! (wel PCI als prim. zetten in BIOS)

Als je flashprog niet zou werken zou je denkik ook niet kunnen dumpen...als hij het niet zou doen zou hij eerder helemaal niet aan de procedure beginnen dan halverwege kappen. Ik zou zeggen FLASHEN DIE HAP...volgens mij is mijn moni het enige dat nog niet geflashed is in me PC :)

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ik heb op dit moment WinXP geinst, maar nou zit dus die vervloekte 60 hz res er weer in, hoe kom ik daar vanaf?

3DMark2001 ging trouwens heerlijk asap terug naar de desktop dus wat een lekker begin ;(

offtopic, weet iemand toevallig nog een alternatieve downlocatie voor Audigy XP drivers?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
  • Laatst online: 10-09 02:37
Op woensdag 31 oktober 2001 22:03 schreef edward2 het volgende:
Ik heb op dit moment WinXP geinst, maar nou zit dus die vervloekte 60 hz res er weer in, hoe kom ik daar vanaf?
Dit heeft bij mij nog met iedere videokaart onder zowel XP als Win2K gewerkt. Geen gedoe met software die soms wel soms niet werkt, gewoon ff setting in registry veranderen en klaar. Werkt meteen voor zowel OpenGL als D3D.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op woensdag 31 oktober 2001 22:31 schreef Bomberman het volgende:

[..]

Dit heeft bij mij nog met iedere videokaart onder zowel XP als Win2K gewerkt. Geen gedoe met software die soms wel soms niet werkt, gewoon ff setting in registry veranderen en klaar. Werkt meteen voor zowel OpenGL als D3D.
Thanx, dat werkt :)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Als het flashen niet goed gaat, krijg je van mij 25 pieken gestort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ohja, het was openGL, ofwel openGlide :) ik haal die 2 altijd door elkaar.

Maar als ik het goed begrijp is openGL dus zwaar gehandicapt in XP.

Dat is wel heel erg jammer.

Sh**t M$ die directX door onze strot wil duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ik ervaaar nu in Q3 toch nog wel een behoorlijke performance hit (10%)

Maar ik wil nu al niet meer van XP af, zo lekker navigeert het en zo supersnel is alles qua 2d en het openen van mappen ect..

Maar het klokje van een doordeweekse werkweek tikt alweer ongeduldig dus ik ga morgen weer eens verder kijken hoeveel d3d inlevert tov Win9/Me.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

D*mn, ik hoop echt dat SWW die Shipment nog binnen krijgt...Ik ben nu echt 3 dagen in de hemel geweest met die Radeon...kzit nu al weer 5 dagen in de hell....PLEASE me RADEON...

Owja, vanaf morgen kan er gestemd worden op die logo's van Radeonic...jullie houden je toch wel aan je woord heh ;)

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

OpenGL stond stoch voor "Open Graphic(s) language?"

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 01 november 2001 00:39 schreef Selachii het volgende:
[knip]
Owja, vanaf morgen kan er gestemd worden op die logo's van Radeonic...jullie houden je toch wel aan je woord heh ;)
Tuurlijk.
Op die site was enige tijd geleden een probleem met de inzendingen! Ze waren alle inzendingen kwijt behalve van 1 persoon uit Nederland :o

Hmmmmm...... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

Die eene inzending uit Nederland was onze enige echte eigen Banshax....uhm...hier heet'ie Peltier :) hij was de pass van z'n Banshax account hier op GoT ooit kwijtgeraakt ofzo :)

Owja, ze waren idd alle inzendingen kwijt geraakt, de week daarna was de link naar de competition-page ook nogeens brak...met een beetje geluk weinig competitie :) Ik acht de kans klein...naja, niet dat die prijs boeit...maar de eer is wel cool :)

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RADEON OEM 8500 TO RETAIL 8500 FLASHTRUUK UPDATE! :9~

Ik kon het vanmorgen niet laten om het toch te proberen?! <:) De retail bios vroeg er gewoon om in mijn oem gekanlt te worden! :9

Het flashen ging goed (altans dat leek het) echter na opnieuw booten bleek dat ik nog steeds dezelfde snelheid had, nl. 250/250mhz??? oftwel het flashen ging niet goed, oftewel de BIOS die ik had gedownload was een OEM versie, of, ja wat dan??! :?

Nu heb ik een aantal testjes gedaan met flashrom V1.07
het ziet er naar uit dat waar ik al bang voor was, ook de waarheid is. Het flashprogramma kent nl. niet de flash_PROM die op je nieuwe Radeon 8500 zit, en produceerd alleen rotzooi.

Ik heb dit getest door een aantal malen achter elkaar een BIOS dump te maken en deze onderling te vergelijken. En ja het bleek dat de files allemaal verschillend waren! :r

Kortom, we moeten met zijn allen naar het juiste flashprogram zoeken. Via de websites van de OEM partners moet dit te vinden zijn, of een neiuwere versie van het flashprogramma. deze jongens willen natuurlijk wel wat kleine aanpassingen kunnen doen op hun Radeon 8500 kaarten, dus daar hebben ze toch een juiste flashprogramma voor nodig.

Hier is het lijstje nogmaals van alle officiele OEM partners:

Radeon 8500 Boardhersteller :

CP Technology Co. Ltd.
DFI Inc.
Ennyah Technologies Corp.
Giga-Byte Technology Co. Ltd.
Jetway Information Co. Ltd
Joytech Computer Co. Ltd.
Power Magic Multimedia Ltd.
Raising Rich Ltd.
Sapphire Developments Ltd.
Shuttle Inc.
Super Grace Electronics Ltd.
Wistron Corporation
Yuan Yuan High-Tech Development Co. Ltd.
Presse Mitteilung

Of er moet ergens een universeel flashprogramma op het www rondzwermen....? :?

Helaas is dit de enige oplossing en moet ik concluderen
dat tot dusver

DE FLASHTRUUK NIET WERKT! In ieder geval tot dusver...

Bah! :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Op woensdag 31 oktober 2001 22:03 schreef edward2 het volgende:

offtopic, weet iemand toevallig nog een alternatieve downlocatie voor Audigy XP drivers?
http://www.warp2search.net/article.php?sid=965

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Hmm, voorlopig kan ik dat geeltje dus in mijn zak houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op donderdag 01 november 2001 06:31 schreef hjs het volgende:

[..]

http://www.warp2search.net/article.php?sid=965
Thanx hjs.

Nou maar wachten op goede XP drivers voor de R8500, hoewel ik eigenlijk nu geen enkel probleem meer heb met artetfacts, alleen de performance is wel een stuk minder.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnos
  • Laatst online: 24-03 12:50
Ik wil Ghost Recon op 1600x1200 en alles high detail kunnen spelen. Is niet mogelijk met deze Radeon 8500 onder xp. Ik heb een aantal uren op 1600x1200 en alle details op medium gespeeld, maar is toch niet helemaal vloeiend. Ik draai nu maar even op 1184x864.
Dit staat in de faq van Ghost Recon:

Will Ghost recon have any visual enhancements or graphical optimization features specifically for GeForce3 video cards?

Answer: We do not have any video card-specific effects. However, some of the effects may cause enough of a performance hit that you'll only want to turn them on if you have a high-end card. Ghost Recon looks and runs great at 1600x1200 on a GeForce3, though.

Nu kan dit een aantal oorzaken hebben dat het spel niet super loopt op 1600x1200 met mijn Radeon 8500:

-drivers voor XP niet super
-het is een beta versie (er staat 1.0, maar ja toch nog niet officieel released)

Ik moet eigenlijk dit spel even testen met win98se, maar XP bevalt zo goed! Heb helemaal geen zin om terug te gaan naar een brak besturingssysteem :(

Mijn oem kaartje draait nu op 275/265
Geheugen wil niet echt hoger zonder artifacts. Core kan nog wel hoger.

"Choose life"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
ligt aan de drivers en winxp denk ik, ik haal onder xp zowieso overal een mindere performance, daarom blijf ik lekker bij win98, mijn draadloos netwerk word overigens ook nog niet ondersteund door xp dus dan houd het snel op.

en wat verstaan die lui onder draait perfect onder 1600*1200? 30 fps? 120 fps? ik weet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnos
Op donderdag 01 november 2001 11:42 schreef salvador4 het volgende:
knip

en wat verstaan die lui onder draait perfect onder 1600*1200? 30 fps? 120 fps? ik weet het niet.
Nee, zou ik ook niet weten. Er is een level met een moeras en als je daar dan door het water loopt, zijn de frames niet echt goed op 1600x1200. Zeker onder de 20fps ofzo. Vanaf hoeveel fps ziet alles er vloeiend uit? Ik dacht vanaf zo'n 50fps. Kijk ik hoef geen 100+ fps te hebben. Ik wil alleen maar dat het lekker speelbaar is.
Misschien moet ik maar dual boot gaan draaien. Dit spel is dat wel waard :)
Ik kijk het nog even een tijdje aan, maar als de drivers voor xp de komende 2 maanden niet verbeteren, koop ik een andere kaart.

"Choose life"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op donderdag 01 november 2001 11:55 schreef Martijnos het volgende:

[..]

Ik kijk het nog even een tijdje aan, maar als de drivers voor xp de komende 2 maanden niet verbeteren, koop ik een andere kaart.
Ik heb ook nog een GF3 liggen, die gaat misschien nog even terug erin, totdat de ATI XP drivers goed zijn, deze kaart moet gewoon veel sneller kunnen dan nu het geval is onder XP.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
commanche 4 demo schokt bij mij ook soms op 1600*1200*32 als er hele grote explosies zijn. is wel een geinig demotje (wel zwaar), maakt ook gebruik van een aantal van de (nieuwe) features op de radeon 8500 en gf3, water ziet er bv erg lekker uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar blijft me retail nou sww :(
Ik krijg het gevoel dat ik voorlopig nog aan het wachten ben. Grmbl!

Jammer dat het flashen niet gelukt is. Zou wel mooi zijn geweest als het in een keer lukte.

Iemand al spectaculaire OC resultaten gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op donderdag 01 november 2001 13:00 schreef Peltier het volgende:
Waar blijft me retail nou sww :(
Ik krijg het gevoel dat ik voorlopig nog aan het wachten ben. Grmbl!

Jammer dat het flashen niet gelukt is. Zou wel mooi zijn geweest als het in een keer lukte.

Iemand al spectaculaire OC resultaten gehaald?
Ik ben nog niet met oc begonnen, laten ze eerst maar eens alle potentie ontketenen met goede drivers, daarmee valt veel meer te verdienen dan die 5-10 % oc, anderzijds kun je natuurlijk zeggen dat je dan juist die oc nodig hebt, maar ik zal vanavond eens kijken wat erin zit, wil toch eigenlijk wel min 300/300 halen.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwa ik clockt op zich niet direct over. eerst kaart testen, en een beetje een beeld krijgen hoe snel hij is. (als ik die verdomde kaart zou hebben)
300/300 hoop ik op termijn ook wel te halen, echte extreme dingen ben ook niet van plan, software updates maken dat ding toch wel sneller idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
hmm bij Queen Systems verkopen ze een Ati Expertvision Radeon 8500. Weet iemand de specs van deze krengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telefoon doet wonderen sir_floppy :)

al spijt dat je je oem terug hebt gebracht?
hier niet, maar het knaagt wel aan me. bahm zuig voodoo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
Ik zit hier met een dooie accu in mijn mobieltje :)

Nee ik heb geen echte spijt er van. Maar ik wil dol graag een Radeon8500 RETAIL of beter hebbuh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Laatst online: 06-09 10:54
Hallo beste tweakers,

Ik zou graag even wat advies van jullie willen hebben.

Momenteel heb ik (tot volle tevredenheid) een Ati Radeon 64 mb DDR ViVo in m'n computer zitten.

Deze kaart heb ik verkocht en ben nu dus op zoek naar een goede videokaart.
Natuurlijk denk ik daarbij als eerste aan de nieuwe Radeon 8500 (als ik het goed begrepen heb moet ik de retail hebben toch ?)
Ik heb al veel over die kaart gelezen alleen kom ik er nog niet echt uit, de een zegt dit de andere dat.

Moet ik nu voor deze kaart gaan of niet ? ?

Ik heb het idee dat het wel een goede kaart is, oh ja ik wil een dualboot gaan maken met Win98SE NL en Win XP Pro NL
kan dat ? ?

Ik las ergens dat de Radeon niet te gebruiken is met Win 98SE maar ik vraag me af of dat waar is.

Kortom wie kan mij enigzins duidelijkheid verschaffen over de 8500
Ik ben een gamer maar kick niet op een fps meer of minder het gaat er mij om dat het spel soepel loopt en dat het geheel er strak uitziet.
Uiteraard verwacht ik ook dat de 2D kwaliteit net zo goed is als m'n oude 64 mb-tje.

Can someone help me ou please ? :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SWW:

"De kaart is niet op voorraad.
U ontvangt nog een verzendbericht zodra hij wegkan.

We verwachten leveringen eind deze week en in de loop van volgende week
binnen.
We houden u op de hoogte."

:( |:(

[mierenneuken]OpenGL staat voor Open Graphics Library en niet voor OpenGLide, Open Graphics Language of wat je dan ook verzonnen mocht hebben. :)[/mierenneuken]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
Kijk eens op http://www.perfect-systems.nl/
Goedkoop he? :9~ Heb um gelijk maar ff besteld :) :) :)

Ik heb ff gebeld en het is een build by Ati dus da zit goe. Ze komen morgen binnen dus ik verwacht hem zaterdag te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjMark
  • Laatst online: 10:43
Op donderdag 01 november 2001 14:49 schreef Sir_Floppy het volgende:

Ik heb ff gebeld en het is een build by Ati dus da zit goe. Ze komen morgen binnen dus ik verwacht hem zaterdag te hebben.
Shit man! Dat is echt goedkoop!
Maar, ik wacht toch nog tot ze fatsoenlijke drivers releasen voordat ik er een koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnos
Op donderdag 01 november 2001 14:49 schreef Sir_Floppy het volgende:

Zozo, dat is zeker niet duur. Of het een echte retail is, dat is natuurlijk afwachten. Misschien weer zo'n oem in een box. Die van mij is ook "build by Ati", maar wel een oem.

"Choose life"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Whoo hoo, :) good news

Ik heb queen systeems gebeld, over de R8500 natuurlijk. Ik had eigelijk verwacht dat hij de kaart pas over weken zou krijgen en dat het een OEM zouden zijn, maar ik heb niet gelijk, het zijn dus echte retails van ATI zelf, hij krijgt ze morgen binnen!!! En om het nog leuker te maken, ze kosten maar 680.- inc verzend. :7

En nou hopen dat alles goed gaat.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Le_Freak heeft hem ook maar besteld :P :9~

Ik heb even het een en ander besproken met een van de medewerkers en hij zegt dat het absoluut de retail is.
Het is tevens de DVI uitvoering, met andere woorden DE uitvoering die we willen hebben.
Dus geen geleuter over het feit dat hij op 250/250 draait of andere beperkingen, als je de 8500 wilt moet je deze uitvoering hebben. :)

ps.ik heb het dan niet over de drivers ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
Le_Freak, misschien voor de kijkers makkelijk als je zegt van welke winkel je de mederwerkers hebt gesproken :)

Ik geloof dat Queen Systems een 1 persoonsbedrijf is. Dus het gaat om Perfect Systems?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Ehh..ja sorry, ik heb gesproken met iemand van Perfect Systems.
www.perfect-systems.nl
Tel:0541-530664

compleet genoeg zo ? ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
Dit is die van Perfect Systems:
ATI Radeon 8500 (64 Mb - ratail)

Uit voorraad leverbaar!!!

Ramdac speed: 400 MHz
GPU speed: 250 MHz/256bit T&L
Fill rate: 1000 Mpixel/sec
Memory: 64 MB
Memory type: DDR
Memory speed: 500 MHz
Memory interface: 128 bit
Memory bandwith: 12.000 MB/sec
FSAA: Yes
Texturecompression: Yes
Dualhead DVI TV-out

Revolutionize your 3D gaming
experience! With 64MB DDR memory and
intelligent architecture, RADEON 8500
gives you the new level of character
realism and texture versatility, raising
the bar in visual quality and
performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redheinz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:18
GPU speed: 250 MHz/256bit T&L
Fill rate: 1000 Mpixel/sec
Memory: 64 MB
Memory type: DDR
Memory speed: 500 MHz

Dus 250/250 Mhz....
Dus geen retail ATI. Misschien retail chinees, maar in ieder geval wel cheap en een goede koop natuurlijk.

Zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
Ik heb ff gevraagd. Staat build by Ati op de doos met dat gevleugelde doodshoofd:)
Grote kans dus dat het 275/275 is en dat dit oude specs zijn die ze ergens vandaan hebben getoverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Ik zou voor de zekerheid voor Queensys gaan, hij wist zeker dat het om de ATI R8500 retail ging. en niet, die Ati Expertvision Radeon 8500, dat zij hij nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
Waarom staat er dan op zijn site dat het WEL expervision zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redheinz
Een gokje. Hij is in ieder geval retecheap. Bovendien heb ik hier al gelezen dat het maar een paar fps-jes uitmaakt tussen de 275 en 250, dus zou mij aan me reet roesten. Ik heb zo'n completer besteld. Weet je zeker dat je een traag klote-kaartje hebt :)

Zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Op donderdag 01 november 2001 15:57 schreef Sir_Floppy het volgende:
Waarom staat er dan op zijn site dat het WEL expervision zijn?
zelfde geldt voor perfectsystems. Als het de echte retails (of ratails volgens perfectsystems:) zijn, waarom staat er dan GPU 250 ipv 275

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

ff nog een winXP driver vraagje, ik wil straks van drivers verwisselen, maar als ik de drivers geuninstalled heb, gaat WinXP weer diezelfde drivers installeren, ook als ik winsystem32 ati vrij heb gemaakt, hoe hou ik dat tegen?

Ik wil altijd een uninstall doen, dus ik wil geen drivers overelkaar kopieren.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Ja nou weet ik het ook niet meer, op wat voor manier kun je die kaart nou bestellen zodat je zeker weet dat je de kaart krijgt die op 275/275 draait.

Retail is toch retail of zegt dat ook niets meer :?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
Tip: WinXP weg flikkeren en er gewoon Win2k opzetten.
Over een paar jaar als alle bugs uit XP zijn en alle drivers XP geschikt dan denk ik er misschien over na om te veranderen. Voorlopig hou ik Win2k.

Probeer eens in veilige modus (als die er is) op te starten en dan de drivers (zelf ook ff zoeken in system) met alle reg keys te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Op donderdag 01 november 2001 15:52 schreef Sir_Floppy het volgende:
Ik heb ff gevraagd. Staat build by Ati op de doos met dat gevleugelde doodshoofd:)
Grote kans dus dat het 275/275 is en dat dit oude specs zijn die ze ergens vandaan hebben getoverd.
Laten we het hopen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
is idd errug goedkoop, ik hoop het voor jullie dat het een retail is. Wat ik wel vreemd vind is dat de officiele prijs nog steeds 299$ en dat er maanden geroepen werd dat ie 900/1000 piek ging kosten, en dat een paar weken geleden de 7500 voor 750 piek te koop was. nu vliegen de acties je om de oren, vanaf 650 piek e.d, wie had dat ooit gedacht na 1 week dat ie uit is in nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, Perfect Systems gemaild.. Bij deze:

Geachte klant,

Het is toch een 250 MHz.

Hoe het kan weet ik ook niet, maar onze leverancier zegt dat het EN een ratail is en dat er op de doos 250 MHz staat.

Hij is morgen weer op voorraad.

Met vriendelijke groet,

Perfect Systems
Danny Nijland

:( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Op donderdag 01 november 2001 16:32 schreef CRX_master het volgende:
dat het EN een ratail is en dat er op de doos 250 MHz staat.
LOL, het is in ieder geval duidelijk een mailtje afkomstig van perfectsystems :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uniquorn
  • Laatst online: 21:14

uniquorn

Wat blijft komt nooit terug

als ik bij perfect-systems kijk zie ik dat het een apollo radeon ;( is dus geen echte ATI best jammer was een mooie prijs..
weet iemand al hoe het nou precies zijn bij Queeen systems? ik durf fijna niet te hopen omdat op de site expersvision staat.

It's just a donkey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

,ik zal jullie gerust stellen ;) Ik heb Queen-systeem gebeld, voor de 4de keer al. Ik heb nog een keer uitgelegd over de retail en de Expertvision retail.
Hij zij dat ie niet meer de Expertvision binnen krijgt, dus origineel zou hij die wel krijgen. de kaarten wat hij krijgt zijn afkomstig van ATI zelf. Hij zij specifiek dat het retails van ATI zelf zijn, dus geen 3d party.

Als, ik zeg als, ze 3d party retails zijn neem ik gewoon eentje. Met een beetje goed cooling haal ik 300/600 wel en verder maakt kloksnelheid niet zo heer erg uit, dat blijkt uit de benches die jullie hebben laten zien. Want met de GF3 was het een heel andere verhaal, 5mhz meer betekende gelijk 2-3FPS meer.

Maar goed, ik hoop echt dat Queen-systeem ATI retails krijgt. Kans van 75% :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Dit is het verhaal van Perfect-Systems (die overigens zeer correct zijn)

Dit mailtje kreeg ik van hun een kwartiertje geleden.

Geachte klant,

Het spijt ons heel erg maar XS2 heeft ons verkeerd ingelicht.
Zei hebben een email gestuurd dat zei de ATI Radeon 8500 zouden leveren
terwijl dit achteraf een Apollo kaart is met een ATI Radeon 8500 Chipset. Ze
zeggen wel dat ATI zelf geen grafische kaarten meer maakt maar de productie
uitbesteden.

Dit betreft dus niet de originele ATI Radeon 8500 kaart.

Ons excuus voor dit door XS2 ontstane ongemak.

Als u wilt kunt u uw order annuleren.

Das duidelijk dan ! :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

dat ATI zelf geen grafische kaarten meer maakt maar de productie uitbesteden.
dat zij Completer ook al. vind ik wel vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impact99
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 08:41
Op donderdag 01 november 2001 14:29 schreef Scarab666 het volgende:
SWW:

"De kaart is niet op voorraad.
U ontvangt nog een verzendbericht zodra hij wegkan.

We verwachten leveringen eind deze week en in de loop van volgende week
binnen.
We houden u op de hoogte."

:( |:(

[mierenneuken]OpenGL staat voor Open Graphics Library en niet voor OpenGLide, Open Graphics Language of wat je dan ook verzonnen mocht hebben. :)[/mierenneuken]
Ik kreeg precies het zelfde mailtje.

Ik denk dat ik morgen queens op bel om te vragen of ze daar binnen zijn en of het zeker de echte retails zijn want dan bestel ik hem daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

Kheb zojuist mijn SWW pre-order gecanceld. Ik kreeg namelijk dit mailtje terug toen ik vroeg of ze al meer wisten:
Dit is dus van SWW

optimische kijk: 7/8-11
pessimistisch: 14/15-11
Niet echt een lang mailtje, maar voor mij reden genoeg het af te blazen. Ik ga Queens proberen. Ik heb mijn completer niet ingeleverd om vervolgens weer zo'n zelfde kaart te kopen bij perfect-systems.

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet niet waar jullie allemaal zo moeilijk over doen met die retail en oem gebeuren...
ik draai nu al 8 dagen met mn Completer Radeon 8500.. als een trein.. dezelfde performance onder XP als in 98se (misschien 50 3dmarks minder)..
heb em natuurlijk ff geklokt naar 275/275... de snelheidswinst is echt gering... scheelt maar zo'n 100 3dmarks in totaal..

dus gewoon de goedkoopste zoeken een kopen... hij is zekers sneller als mn vorige kaart.. Elsa Gladiac 920 Geforce3...

Ati Rokz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Hmmmmzzz daar zit wat in :?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om die ene vraag te beantwoorden:

Ik had zelf ook een Radeon 64MB DDR vivo en heb nu een Completer Radeon500 (250 mhz) en ben erg tevreden !
Afgezien van de DVI to RCT adaptor (iets verlies) is er helemaal NIKS mis met deze kaart.

Mijn kaart is niet een super overclocker maar hij is DUIDELIJK sneller als mijn vorige radeon en het beeld is nog beter en zelfs de 2D speed is duidelijk sneller (ook niet onbelangerijk !).

Ik raad hem echt aan.
Draai hem onder Win98SE en NO problems whatsoever.

Kan hem alleen maar aanbevelen,

Quamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 21:18

Bluppy2

Hip!

ik heb een meeltje gestuurd naar Perfect Systems of het ook wel de retail versie is omdat er op hun website staat dattie op 250 geklokt staat. Dit zijn de antwoorden:
Geachte klant,

Het betreft de retail versie.

Die 250 MHz klopte dus niet.

Met vriendelijke groet,

Perfect Systems
Danny Nijland
en toen deze, om het maar wat vager te maken...
Geachte klant,

Het is toch een 250 MHz.

Hoe het kan weet ik ook niet, maar onze leverancier zegt dat het EN een ratail is en dat er op de doos 250 MHz staat.

Met vriendelijke groet,

Perfect Systems
Danny Nijland
ze hebben hier duidelijk niet echt het idee waar ze het over hebben. Het kan volgens mij geen retail zijn omdat hij op 250 geklokt staat. Mijn advies om hier voorlopig even niet te kopen en om even af te w8en.

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok selachii en ik hebben de kaart bij queenssystems besteld. Tevens een vrij lange mail gestuurd met uitleg over oems, radeons, retails en 3rd party kaarten.
en uiteraard om een bevestiging gevraagd of het ECHT de retail is (die gast zal ondertussen wel gek woorden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ik kom weer terug van m'n eerdere negatieve reactie onder WinXP, echt elke game draait zonder artefacts, stabiel en in d3d toch behoorlijk snel, alleen MaxPayne en Q3team arenea (openGL) kan nog wel wat sneller, ik heb wel fastwrites uitgezet, maar dat leverde toch geen winst op, alleen maar artefacts en crashes.

UT onder openGL draait uitstekend, niet zo snel als een GF3, maar met minder lage dips!

Ik draai nog steeds driver 3276 en blijf daar maar bij voorlopig, wachten tot half nov op de volgende drivers.

Gecombineerd met de prachtige beeldkwaliteit kan ik de R8500 iedereen aanbevelen ook onder XP, en ATI zal zich in de toekomst wel meer op dit OS gaan richten dus dat zal alleen maar beter worden.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnos
Op donderdag 01 november 2001 17:57 schreef Cyberia het volgende:

knip

dezelfde performance onder XP als in 98se (misschien 50 3dmarks minder)..

knip
Ja, 3dmarks zijn bij mij ook goed onder xp: 7656 punten, maar de performance met games (en daar draait natuurlijk allemaal om, 3dmark 2001 speel ik niet) is niet in orde :(

"Choose life"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Welke drivers draai jij?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
Order is nu weer geannuleerd.

Op naar Queen Systems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnos
Op donderdag 01 november 2001 19:05 schreef edward2 het volgende:
Welke drivers draai jij?
Ik draai 3276, maar misschien moet ik maar eens een andere proberen. Misschien is 3281 wel wat beter. Ik ga die thread over deze driver op rage3d maar eens lezen.

"Choose life"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redheinz
Natuurlijk is die radeon bij perfect een retail. Een retail APOLLO. Dus hebben ze helemaal gelijk. Alleen is het voor ons heel onoverzichtelijk. Je wilt een retail ATI met een ati R8500 chipset. Niet een retail apollo met een atiR8500 chipset. Als ik het hier allemaal zo heb gelzen in de vorige parts ben ik erg ethousiast geworden van die 8500 en mijn GF3-TI200 plannen overboord gegooid en deze gescoord (LE, completer). Hoop 'm morgen binnen te krijgen. die 25 Mhz maken toch geen drol uit (paar fps'jes op 100 fps) zoals uit bensies van dees en geen bleek.....
Mijn motto: Geen gelul, scoren dat ding.
En als je een GF3 hebt snap ik niet dat je een R8500 koopt die grofweg hetzelfde presteert. Ik vraag mij af of die mensen benchmark-verslaafd zijn? Ik ga nu van een kyroI (of GF2MX, weet nog niet zeker) naar een R8500.... Lijkt me genieten....

Zin.

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.