_-= Radeon Topic - Deel 25 =- _

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.020 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Die gast bij Queens heeft nu veel verantwoordelijkheid.

wat als ie ook 3d party Retails levert, ;) gaan je nog kopen? (Peltier selachii en mr., floppy) ik denk dat ik em gewoon hou :)

maar positieve denken, het is gewoon ATI's "echte" retail :)

edit: ik heb tot nu toe alleen Apollo retails gezien, ASUS zou toch ook ATI chips gebruiken? die kaart zou ik ook wel willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:28

edward2

Schieten op de beesten

Op donderdag 01 november 2001 19:38 schreef Redheinz het volgende:

En als je een GF3 hebt snap ik niet dat je een R8500 koopt die grofweg hetzelfde presteert. Ik vraag mij af of die mensen benchmark-verslaafd zijn? Ik ga nu van een kyroI (of GF2MX, weet nog niet zeker) naar een R8500.... Lijkt me genieten....
Dat heeft nix met benchmarks te maken, maar met de featureset, misschien moet je die eerst maar eens nalezen.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FMS schreef:

edit: ik heb tot nu toe alleen Apollo retails gezien, ASUS zou toch ook ATI chips gebruiken? die kaart zou ik ook wel willen.
Die Asus kaart was een hoax, Asus heeft allang verklaard niks te weten van zo'n kaart en verder te gaan met nVidea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de Apollo/Joytech website staat dat die Radeon8500 van hun 128MB DDR RAM heeft. Wie moeten we nu geloven??
http://www.joytech.com/product/vga/vga.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Hehehe, das zeker niet waar, 128MB DDR ? Leuke grap, maar dat zou over het hele internet gelijk bekend zijn. De eerste grafiesch kaart voor gamers met 128MB (Op de alles-overheersende Vooodoo 5 6k na dan :))

Als die bij Queens ook een Torpedo-Apollo-Harikiri-Rising-Sun-MoFo-kaart is zeg ik f*ck it en hou ik hem gewoon hoor.

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou er steeds meer 3d party merken zijn kaarten op de markt gaan brengen vraag ik me eigen toch af waar de ati's blijven . Maar goed we zullen wel zien , nu is alleen mijn vraag , zouden alle 3d party kaarten onderling het zelfde zijn ? Ik kan via een kennis aan een club 3d 8500 komen , althans dat zegt hij en je moet op het moment maar zien welk merk je krijgt, vraag me eigen alleen af of ik het wel moet doen , daar de prijs nou ook niet heel erg gunstig is .
En heeft iemand een linkie naar club3d voor mij , aub ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42
[b]Op donderdag 01 november 2001 20:59 schreef En heeft iemand een linkie naar club3d voor mij , aub ?
http://www.powercolor.com.tw/

(Club3D = Powercolor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 01 november 2001 21:01 schreef sverzijl het volgende:

[..]

http://www.powercolor.com.tw/

(Club3D = Powercolor)
Thanx , heb even op de site rondgekeken maar daar staat niks bij over een radeon 8500 van club 3d . Nog maar even verder informeren .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redheinz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:18
edward2, de featureset van de radeon zal dingen bevatten die de GF3 niet heeft, lijkt me andersom ook zo. Dual head is wel een extraatje, maar gaan veel mensen dat nou gebruiken? Of bedoel je nog andere features, zoals smoothvision? Hoewel ik daar wel benieuwd naar ben (adaptive AA toch?)...
TRUFORM lijkt me inderdaad ook wel leuk
SMARTSHADER hiephoi (turbo-T&L??)
HYPERZ II hiephoi...
Het enige wat echt anders is lijkt mij truform. Voegt echt iets toe. Verder wat techniekjes om bandbreedte naar het geheugen te besparen en performance vergroten... Het gaat uiteindelijk om de snelheid (even ervanuit gaan dat GF3 even mooie plaatjes geeft als RADEON) en dan lijkt het vooralsnog niet veel uit te maken toch?

Zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op donderdag 01 november 2001 21:27 schreef Redheinz het volgende:
edward2, de featureset van de radeon zal dingen bevatten die de GF3 niet heeft, lijkt me andersom ook zo. Dual head is wel een extraatje, maar gaan veel mensen dat nou gebruiken? Of bedoel je nog andere features, zoals smoothvision? Hoewel ik daar wel benieuwd naar ben (adaptive AA toch?)...
TRUFORM lijkt me inderdaad ook wel leuk
SMARTSHADER hiephoi (turbo-T&L??)
HYPERZ II hiephoi...
Het enige wat echt anders is lijkt mij truform. Voegt echt iets toe. Verder wat techniekjes om bandbreedte naar het geheugen te besparen en performance vergroten... Het gaat uiteindelijk om de snelheid (even ervanuit gaan dat GF3 even mooie plaatjes geeft als RADEON) en dan lijkt het vooralsnog niet veel uit te maken toch?
Alles wat de GF3 heeft, heeft de R8500 zover ik weet ook, plus idd trueform, smoothvision (nog maar afwachten way dit gaat worden)

pixelshader v1,4 en een veel uitgebreidere en krachtigere pixel& vertex engine, en vast nog wel meer ;)

De T&L enige is ook wat sterker.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redheinz, hiephoi?

Radeon 8500 levert zeer goede 2d beeldkwaliteit, iets waar de nvidia kaarten niet om bekend staan.

8500 bied de beste dvd playback (qualitatief gezien) op de markt.

8500 ondersteund pixel shader 1.4 en kan 6 textures in een pass renderen, iets wat (helaas pas) in doom3 zeer grote performance verschillen gaat opleveren met de gf3 die 4 textures in een pass kan renderen

8500 heeft smooth vision, een kwalitatief superieure aa methode (als ie zou werken met huidige drijvers maar goed, zie half novmber)

8500 ondersteund truform in hardware, dat zag je zelf al als goede functie.

8500 heeft nog wat andere leuke namen als hyper-z om bandbreedte besparen en als HSR te functioneren (wel aardig)

8500 is stukken goedkoper dan de gf3 ti500 en komt met de juiste drijvers vermoedelijk zeer dicht in de buurt wellicht zelfs sneller.

8500 heeft hydravision, een op zich degenlijk uitgevoerde dual moni support.

Het enige waar de gf3 het echt beter in doet zijn op dit moment drijvers. half november verandert dat als het goed is (dat is een gokje inderdaad)

met andere woorden, de 8500 heeft een hele rijke set features tegen een concurerende prijs. Zat features die de gf3 niet eens te bieden heeft. Oftewel, ik had geen enkele twijfel om m'n gf3 te verkopen, en fms en anderen ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FMS, ik check zeker voordat ik daar heen ga, heb niet voor niets m'n completer 8500 oem ingeruild. had ik die kaart net zo goed kunnen houden, had me een hoop wachten bespaard.

GRMBL GRMBL GRMBL!
k oem it is dus. wachten is erger dan 25MHz minder en een lelijke doos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazyhorse
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 09:57
Op donderdag 01 november 2001 17:27 schreef Le_Freak ! het volgende:
Dit is het verhaal van Perfect-Systems (die overigens zeer correct zijn)

Dit mailtje kreeg ik van hun een kwartiertje geleden.

Geachte klant,

Het spijt ons heel erg maar XS2 heeft ons verkeerd ingelicht.
Zei hebben een email gestuurd dat zei de ATI Radeon 8500 zouden leveren
terwijl dit achteraf een Apollo kaart is met een ATI Radeon 8500 Chipset. Ze
zeggen wel dat ATI zelf geen grafische kaarten meer maakt maar de productie
uitbesteden.

Dit betreft dus niet de originele ATI Radeon 8500 kaart.

Ons excuus voor dit door XS2 ontstane ongemak.

Als u wilt kunt u uw order annuleren.

Das duidelijk dan ! :)
ik heb er ook een aantal besteld bij XS2 en zelfs nog nagevraagd of dir echte ATI kaarten zijn en hun verzekerden me van wel.

Maar mocht het niet zo zendng dan is het gelijk retour afzender met die troep. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Laatst online: 06-09 10:54
Op donderdag 01 november 2001 22:44 schreef crazyhorse het volgende:

[..]

ik heb er ook een aantal besteld bij XS2 en zelfs nog nagevraagd of dir echte ATI kaarten zijn en hun verzekerden me van wel.

Maar mocht het niet zo zendng dan is het gelijk retour afzender met die troep. :)
Sterker nog, ik heb dus met een mevrouw van perfect-systems gesproken waar ik het hele verhaal aan uitgelegd hebt.
Je wil het niet geloven maar ze begreep het helemaal.
Na het hele verhaal verteld te hebben heeft ze de leverancier (XS2) dus gebeld en vervolgens mij weer gebeld dat al die kaarten van hun op 250/250 draaien.
Ze vertelde erbij dat dat ook zo snel mogelijk op hun site komt te staan om verdere misverstanden te voorkomen.

Tevens heb ik begrepen dat ze wel de "goede" versie willen gaan leveren binnenkort.

Ze leveren daar momenteel voor 100% zeker weten niet de versie die "wij" allemaal willen maar ik moet er nogmaals bijzeggen dat ze zeer behulpzaam en correct de juiste informatie gaven aan me.

Maar goed waar kan ik nou wel de goede versie kopen ? ? ?

Le_Freak

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 10:18
ff afwachten of Queen Systems wel de juiste binnen krijgt.
Iig georderd alvast met de mededeling dat als het geen echte Radeon8500 retail is dat ie hem dan mag houden.

edit: Ik woon al 21 jaar in Nederland, maar die taal blijft lastig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al dat gezeik over RETAIL OF OEM 3th party. :?

Tot nu toe komen alle RADEON8500 kaarten van 1 (uno, one, eins, een) kaartenbakker uit China. Deze printplatenboer levert alle kaarten (dus de echte retails) aan ATI zelf en voor de rest direct in indirect als OEM aan derden. Potverdie, nogmaals mijn OEM kaart is een echte ATI, serials, typenrs, stikkers, fan etc. etc. en toch maar 250/250mhz ipv. 275/275Mhz. Dus wie is hier dom?! ;) .

ATI is altijd al een chipbakker geweest, maar men moet niet vergeten dat ze ook kosten moeten besparen, en zoiets als chippies op een printje plakken kan je het beste doen in China, Korea of de Philipijnen etc. Alle grote Internationale firma's werken hier aan mee! Ook ATI is hier aan schuldig. Het kan zelfs zo zijn dat die chinese fabriek wel onderdeel is van ATI zelf, maar dan toch blijft het een chinees product. ;)

Nu is het ENIGE VERSCHIL met alle kaarten de BIOS. Tot nu toe zitten er EXCAT dezelfde componenten op met EXACT dezelfde specificaties en toch gaat overklokken iets moeilijker als bij RETAIL kaarten, met name het RAM, alhoewel het verschil maar marginaal is. ;(

Het gaat er bij mij ook niet in dat de Radeon8500 cores die ATI verkoopt allemaal verschillend zijn en onderling veel afwijken. Er is geen 1 grote fabrikant op de Wereld die het zich kan veroorloven om in zijn producten wat reserves over te houden. Er zit in praktijk meestal minimaal 10-15% reserve in snelheden, specs etc. Just to be sure. En zeker in de US waar ze om een dwarszittende scheet je al gerechtelijk aanklagen! |:(

Kortom, in principe moeten alle huidige cores gewoon minimaal die 25Mhz over te klokken zijn. 25Mhz, Jongens waar spreken we eigenlijk over?! Dachten jullie nu echt dat de zg. retailcores dusdanig beter zijn dat ze tov. die 25mhz extreem opeens veel verder over te klokken zijn. Door wat dan?! :Y) heeft er zeker niets mee te maken!

Als het werkelijk waar zou zijn dat een OEM core werkelijk geen reserves meer zou hebben en al bij minder dan 25Mhz over te klokken problemen zal gaan geven, dan is die core gewoon volledig ongeschikt. Ja misschien voor een toekomstige OEM 3'th party kaart die nog gemaakt gaat worden met SDRAM ofzo en dan maar op bijv. 200Mhz loopt ipv 275Mhz. Maar tot dusver zijn die er niet, en komen ze niet zolang ASUS, Abit, DFI, MSI etc. nog geen kaarten met Radeon 8500 chips maken. Alleen dit soort fabrikanten zijn in staat om echte nieuwe ontwerpen te maken volgens mij :Z

Anders gezegd, zal een computer die wat warmer wordt al hetzelfde effect geven als die 25mhz extra. Zouden die OEM cores werkelijk zo belabberd werken, dan zou bij de eerste beste zonnige dag setvig gevloekt worden. En dat geloven jullie toch niet dat dat een realistisch scenario is?! :0

Het wordt eens tijd dat we gewoon een juist Flashprogramma gaan vinden om een OEM om te bouwen tot een echte retail. dan blijft dit topic toch open voor de echte tweakers die wat meer willen dan oorspronkelijk kan met de gekochte kaart.

Ps. koop gewoon de kaart die bij je portefuelle past. die 25Mhz maakt echt geen ene ruk uit, maar een tweaker wil nu altijd het onderste uit de kan halen toch?! }:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was wel een lange posting niet?! :)

Heef Al iemand een tip om te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
[John_Hoek schreef]

"Tot nu toe komen alle RADEON8500 kaarten van 1 (uno, one, eins, een) kaartenbakker uit China. Deze printplatenboer levert alle kaarten (dus de echte retails) aan ATI zelf en voor de rest direct in indirect als OEM aan derden. Potverdie, nogmaals mijn OEM kaart is een echte ATI, serials, typenrs, stikkers, fan etc. etc. en toch maar 250/250mhz ipv. 275/275Mhz. Dus wie is hier dom?"

Ik weet niet waarom en of je je aangevallen voelt maar niemand beweert dat het geen echte Ati kaarten zijn die nu roeleren.
Natuurlijk zijn het echte Ati kaarten, waar het in dit hele draadje om gaat is het feit dat er OOK kaarten in de omloop zijn die wel standaard al op 275/275 draaien en die dus verder over te klokken zijn, immers vanaf de 275 mhz kom je denk ik eerder op de 290 dan wanneer je het vanaf 250 mhz probeerd.
Nogmaals ik probeer je verhaal niet onderuit te halen, integendeel !
Maar je zegt het zelf al tweakers proberen altijd het maximale eruit te halen.
Voor die 25 mhz wil ik wel wat moeite doen, tenslotte moet ik hem betalen.
Het voordeel wat die "snellere" versie natuurlijk wel heeft is dat hij ze waarde iets meer houdt te opzichte van de 250 mhz kaart (denk maar aan verkoop)

Anyway het is en blijft ieder ze eigen keuze maar iedereen wil toch het maximale hebben op het moment dat je geld uitgeeft.

Voor mij is het tevens een sport om zo'n versie te pakken te krijgen. :+ :+

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
25mhz is wel 10%. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Op donderdag 01 november 2001 21:36 schreef Peltier het volgende:
Redheinz, hiephoi?
8500 heeft nog wat andere leuke namen als hyper-z om bandbreedte besparen en als HSR te functioneren (wel aardig)bedenk dat de Memory Crossbar controller van de GF3 ook goede dingen laat zien, vooral met de nieuwe detonators.

Het enige waar de gf3 het echt beter in doet zijn op dit moment drijvers. half november verandert dat als het goed is (dat is een gokje inderdaad)vergeet snelheid niet op bepaalde vlakken
Kleine aanvulling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 17:26
En heeft iemand een linkie naar club3d voor mij , aub ?
http://www.club3d.de en op de site staan dan weer links naar andere pagina's in de jouw gewenste taal

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op vrijdag 02 november 2001 09:05 schreef Wekkel het volgende:

[..]

Kleine aanvulling :)
Ja de GF3 de crossbar controler is idd een zeer effectief middel om bandbreedte te besparen, het is goed te zien hoe de det4 drivers daar gebruik van maken, door vooral op de hogere resoluties flink aan snelheid te winnen.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
[update]

De originele Radeon die op 275 mhz loopt is momenteel in nederland alleen bij SWW te krijgen.

EN er schijnen nieuwe (volgens medewerker van SWW) drivers te zijn gereleased.

Dus alle tweakers die de kaart hebben surf naar Ati voor de drivers. :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Dat gaan we gelijk doen, alleen zit ik hier met een intel815 4 mb kaartje, dus ik kan ze nog niet testen ;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Ok, slecht nieuws. Queens heeft die kaarten binnen, het zijn geen origineel ATI retails.
Hij belt me zo terug met meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

UHm, nieuwe drivers? Niet voor WinXP hoor...staat gewoon 3276 op de site.

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Voor de andere os'en ook niet, misschien zijn het developersdivers?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

SWW krijgt die kaarten vandaag nog,

edit: ophalen gaat niet :( zoetemeer is te ver weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Hmmm...... die medewerker van SWW (een man) vertelde mij dat de kaarten die nu binnen komen al verkocht zijn, maar vertelde ook dat hij bij hun op de pc zo'n Ati kaart erin hebben zitten met nieuwe drivers.
Hij zou nu de GF3 killer zijn zoals aangekondigd werdt.

Dus ik zou zeggen bel maar met SWW en vraag waar hij die drivers vandaan heeft. :)

Ik moet in ieder geval nog even wachten op m'n kaartje.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

ik had paar weken geleden 2 kaarten besteld. ik ben een van de eerste 20 mensen. ik ben wel bij, eerst kon ik niet 2 bestellen.

als alles goed gaat, maandag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

Ik heb een 7500 en 8500 besteld bij actebis (officieel importeur van ati)
7500 werd begin van de week geleverd
8500 is nog niet leverbaar :(

7500 is helaas voor vriend die een iets goedkopere kaart wou

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

De drivers waar SWW het over had waren, 3276 en 7199 nog geen nieuwere dus ,, nog ff 2 weekje wachten.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ARGH ARGH ARGH.

Ok, queens heeft oems, wel vriendelijke gast trouwens.
M'n radeon 8500 order bij sww gister gecancelled, en dus heb ik vandaag geen recht meer op een sww radeon.

Ik zit nu een week zonder radeon en begin er genoeg van te krijgen. Tja, hoe vervelend ook ik rijd vandaag met selachii naar completer (terug ja) om voor 20,- meer dan ik em eerst had een 8500 te kopen. Ik heb tot op zekere hoogte alles eraan gedaan om een retail te verkrijgen maar echt lukken wil het niet. Mind you dat ik em 3x bij sww ben misgelopen door ongelukkige order cancellings en files.

Oftewel, IK Heb er genoeg van! Hoe graag ik ook een retail wil. nog een week wachten op die kaart? NO F*CKING WAY!
WEllicht ooit nog eens flashen mocht dat lukken, voorlopig boeiend! M'n vorige oem kaart liep op 300/275 en dat was best aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Henk ik heb een ID. ik heb 2 R8500 besteld bij SWW, en ik ben een van de eerste. als jij nou naar zoetemeer gaat, kun je die 2 kaarten ophalen op mij naam,(ik bel die gasten wel) dan kom je naar amersfoort en ik neem 1 kaart en jij mag de andere nemen.
zodat we van avond met die kaart kunnen spelen.

goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aandacht voor alle Belgische medetweakers . Als onze bestelling goed aangekomen is heeft binnenkort Wallabie Informatics 9 Radeon 8500 import kaarten uit de VS ter beschikking . Deze zullen aan competitieve prijzen te koop zijn maar haast jullie want de stock is beperkt . 9(tja 1 voor de initiatiefnemer laat er 9 over voor de rest :) ) zijn te koop . Op de frontpage zal gepost worden wanneer ze er zijn dus niet als gekken bellen van "Zijn die Radeon er al" . Dus als de leverancier in Amerika geen probleem vormt zouden ze er zo snel mogelijk zijn . Wallabie Informatics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online

DDX

Ok net mailtje van Actebis gehad betreft leverdatum :

>De kaart staat inderdaad voor u in backorder de vewachte >levertijd is 14-11-01
>hopende u zo voldoende te hebben geinformeerd

nog een tijdje met m'n g400max doen dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uniquorn
  • Laatst online: 21:14

uniquorn

Wat blijft komt nooit terug

Op vrijdag 02 november 2001 11:42 schreef ddx2 het volgende:
Ok net mailtje van Actebis gehad betreft leverdatum :

>De kaart staat inderdaad voor u in backorder de vewachte >levertijd is 14-11-01
>hopende u zo voldoende te hebben geinformeerd

nog een tijdje met m'n g400max doen dus :(
als ik het goed begrijp heb je ze dus direct bij de importeur vandaann hoe heb je dat voor elkaar gekregen en wat is de prijs bij de importeur?? (en zou je voor meer mensen er eentje willen bestellen?? ;) )

It's just a donkey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik ga 'm dus zo ophalen, ben ook alweer ff op jacht naar de RETAIL maareh dat blijkt mission impossible..... (destijds ook al s 2 maand op een Radeon ViVo zitten wachten & heb die uiteinderlijk maar gecanceld want toen kwan de release van de Radeon 8500 ook steeds dichterbij)

Kan nu dus een OEM krijgen voor slechts 619 piek >:) JA DAT LEES JE GOED ! bij Queensystems
Hij heeft er voldoende op vooraad dus......
Het gaat hier wel om de Appolo Radeon 8500 (draait dus op 250mhz) maargoed dat is wel weer te oc'en

Hij vertelde mij dat de 'echte' retail van ATI zelf pas over 2 weken beschikbaar is :? en dat de adviesprijs rond de 750 piek komt te liggen, naja 130 piek meer voor 10% meer snelheid is qua prijs/snelheidverhouding natuurlijk ook een beetje onzinnig |:(

Enne ik wil dit weekend wel s lekker een potje RTCW doen zonder te gaan breakdancen als er attilerie komt *D

Dus als je geduld op is zou ik lekker voor de oem gaan, heb je m vandaag nog en ook nog s voor een lekker prijsje!

Heb m net nog aan de lijn gehad en hij heeft er nu nog 15 liggen en ik heb m over een uurtje :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzems
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08-2024
iz er nou al iemand die een kaart van sww heeft???

Is dat de kaart die bv. ook op www.ati.com staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 14:50

Dethroned

Liev

Op woensdag 31 oktober 2001 14:14 schreef Selachii het volgende:
ik draai WinXP met 3276 drivers...werkt met ALLES. Geen crashes/bugs (alleen een zwart vierkantje middenop dat pointsprites paard) 6000 3dmarks 2k1 op een p3 1ghz.
3276 drivers ? (~) is dat niet een beetje overkill }:o

I got a problem-solver and its name is revolver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Mijn geduld is op :(
Ik heb zojuist mijn order voor de Radeon 8500LE bij Queens (voor fl.619,- :P ) bevestigd. Wordt maandag thuisbezorgd door de PTT :)

Es ffies kijken of de mijne wel een beetje leuk wil gaan overclocken ;)

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Het is nu toch wel duidelijk allemaal :)

SWW heeft de "goede" retail kaarten maar dan moet je alleen even geduld hebben.

Geen 4 weken maar wel twee :9

Het wordt pas interessant als we een andere leverancier kunnen vinden die OOK die goede retails heeft.

Al moet ik hem uit maastricht trekken :D

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

Op vrijdag 02 november 2001 11:09 schreef Peltier het volgende:

Ok, queens heeft oems, wel vriendelijke gast trouwens.
M'n radeon 8500 order bij sww gister gecancelled, en dus heb ik vandaag geen recht meer op een sww radeon.
Uhm, dat is niet helemaal waar. Hij zei dat we onze oude order plaats wel weer in konden nemen, maar dan nog kwamen we 2 rondes verder pas aan de beurt. De shipment die HEEEL misschien vandaag binnen komt is al verkocht, de daarop volgende waarschijnlijk ook (ze wisten niet of ze er 20 of 40 zouden krijgen de 2e shipping, de eerste shipment zijn er 20).

Goed ik ga dus lekker OEM-bikkelen :(

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Op vrijdag 02 november 2001 12:19 schreef Selachii het volgende:
Uhm, dat is niet helemaal waar. Hij zei dat we onze oude order plaats wel weer in konden nemen, maar dan nog kwamen we 2 rondes verder pas aan de beurt. De shipment die HEEEL misschien vandaag binnen komt is al verkocht, de daarop volgende waarschijnlijk ook (ze wisten niet of ze er 20 of 40 zouden krijgen de 2e shipping, de eerste shipment zijn er 20).

Goed ik ga dus lekker OEM-bikkelen :(
Zul je net zien dat ze bij SWW ook OEM's gaan binnenkrijgen. Mijn leedvermaak is dan comple(e)t(er) >:)

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 16:29
Op vrijdag 02 november 2001 12:25 schreef FirefoxAG het volgende:

[..]

Zul je net zien dat ze bij SWW ook OEM's gaan binnenkrijgen. Mijn leedvermaak is dan comple(e)t(er) >:)
ik vind het ook wel komisch allemaal, vorige week had iedereen zijn oem kaart, sturen ze em allemaal terug, partij heisa van hier tot tokio, gaan ze hals over kop elke tent in nl af bellen waar ook maar het woord 'retail' op de site voorkomt, denkt men een aantal leveranciers gevonden te hebben, blijken dit ook allemaal oem's te zijn, en nu gaan er een aantal hun (uitverkochte) ingeleverde oem's weer ophalen, rofl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

Owja mensen, er kan gevote worden op de logo's van Radeonic...ik vind die onderste 2 wel erg cool ;) Niet echt veel inzendingen BTW
http://www.radeonic.com/atisite/complogos/final.htm

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjMark
  • Laatst online: 10:43
ik vind nr 5 wel tof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het met de 2d kwaliteit van die "retail" kaarten die door een 3de partij zijn gemaakt? Scheelt dat t.o.v. een ati retail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
  • Laatst online: 01-09 10:18
hmzl mailtjuh gestuurd naar Queen Systems dat het een order is voor de ECHTE Ati Radeon 8500 retail moet worden en niet die expertvision.
De echte wordt pas in week 47 verwacht daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 02 november 2001 12:33 schreef Selachii het volgende:
Owja mensen, er kan gevote worden op de logo's van Radeonic...ik vind die onderste 2 wel erg cool ;) Niet echt veel inzendingen BTW
Yep, had het al gezien maar ik kan niet stemmen :( . De link naar hun poll-site werkt niet lekker (704). Ik heb ze al een mailtje hierover gestuurd.

B.t.w. nrs. 9 en 10 zijn van jou als ik me het goed herinner? (oeps, ik had even over jouw subtiele hint heen gelezen ;) )

Ik zit hier nu nog even te brainstormen of ik naar Wijhe (Queens) ga rijden en daar zo'n LE variant scoren (is maar 20 min. rijden) of dat ik de HCC afwacht met leuke aanbiedingen voor de echte Ati-kaart.
Hmm, denk, denk, denk, kraak, stuif.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Op vrijdag 02 november 2001 12:33 schreef Selachii het volgende:
Logo nummer vier is gewoon het strakst,duidelijk mijn keuze in deze :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ik vond nr. 10 wel mooi ;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 21:40

bloasfist

Slot-A Crew

Op vrijdag 02 november 2001 13:09 schreef edward2 het volgende:
Ik vond nr. 10 wel mooi ;)
Heb op 10 gestemd, omdat ik wist dat ie van iemand van hier is. Kan me eigenlijk niet bommen welke het word, dus dan help ik de tweaker maar :)

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansH
  • Laatst online: 19:32
Heb gestemd op logo 7 :9. Ziet er stoer uit, heeft wel iets weg van het batman symbool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online

DDX

Op vrijdag 02 november 2001 11:45 schreef uniquorn het volgende:

[..]

als ik het goed begrijp heb je ze dus direct bij de importeur vandaann hoe heb je dat voor elkaar gekregen en wat is de prijs bij de importeur?? (en zou je voor meer mensen er eentje willen bestellen?? ;) )
ja inderdaad, via mijn werk bestel ik daar.
ik zou hem eerst uit usa laten komen, maar daar verschuiven ze de eta ook steeds :(
kan er altijd meer meebestellen
prijzen ex btw (en verzendkosten) :

7500: 340,01
8500: 602,01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Ik vind 6 het mooist maar heb gestemd op 10 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik op 7, dat is pas echt een logo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Laatst online: 11-09 10:46

Masselink

Voor de dorst

Bij perfect-systems kost de Apollo Radeon 8500 nu Fl.649,00 incl. Btw
Uit voorraad leverbaar!!!

Ramdac speed: 400 MHz
GPU speed: 250 MHz/256bit T&L
Fill rate: 1000 Mpixel/sec
Memory: 64 MB
Memory type: DDR
Memory speed: 500 MHz
Memory interface: 128 bit
Memory bandwith: 12.000 MB/sec
FSAA: Yes
Texturecompression: Yes
Dualhead DVI TV-out
Het is dus een 250 Mhz kaartje....

Club3d heeft er ook eentje....en die vind je hier

Ik weet niet welke variant dit is....

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:17

ChUcKiE

Dus........

Ik verwacht dat het over een maand een enorm feest is, voor wat betreft de kaarten gebaseerd op de 8500 core. Ik gok dat elke kaartenbakker wel een Op de 8500-core gebaseerde kaart gaat uitbrengen, iets wat de prijs IMO alleen maar aantrekkelijker gaat maken!

Ik denk dat ik daarom toch nog maar eventjes wacht, minimaal tot de HCC!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjMark
Ik ga denk ik ook op de HCC een kaartje kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff heel iets anders:
Ik dacht dat ATi zijn produkten voortaan zou differentiëren door een getal achter de naam, dus Radeon 7200 is langzamer dan Radeon 7500 enz. Waarom noemen ze die langzamere versie nou dan weer 8500LE ipv bijvoorbeeld 8400 :?
Beetje inconsequent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjMark
Radeon 8500 is volgens mij DirectX 8 en 500 Mhz (2*250 DDR)vandaar 8500.
Die LE is gewoon 25 Mhz lager geklokt. Het geheugen en de Core dan he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Kan iemand dit eens proberen, in Win2000 of XP mag ook, ik ben erg benieuwd!

I was searching threw the REG. in WIN98se and saw that under the opengl section that 3DNow was not enabled. I enabled it and went into quake3 and ran the benchmark and got a extra 14 FPS. Then, I turned up the LODBIAS from 6 to 8 and turned up the anitropic(sp) filtering to 128. After I turned up those I reran the quake3 benchmark and lost ony 4 FPS from the 14FPS I had already gained. I am using OMEGA 99's file so the origial 99 may have 3DNow enabled in the REG.

I hope this as helped some of you. I know get a total of 112 FPS at 16x12 in the Quake3 benchmark and can know play with max number of box and it never gets choppy not even close.

Long Live the 8500!!!!!!!!!

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GVD GATHERING OF FALERS!!
Als iedereen nou eens 1,- opstuurd naar tweakers zodat ze gvd eens genoeg server capaciteit kunnen regelen.
het boeit me niet dat het forum af en toe down is, wat WEL irritant is dat als ik een (grote) post submit, en het forum WEER eens faalt, die post dus weg is.
dan maar volgende keer die post saven en dan submitten.

Goed hier nog een keer.(verkorte versie)
OEM bij completer gehaald, doet me goed dat de rest er wel om kan lachen, ik heb geen zin meer om te wachten, flash em desnoods anders wel mocht dat lukken, erg jammer maar waar.

Owja over die logo's
9 en 10 zijn van selachii,
4,5 en 6 zijn van mij.
breng gerust je stem uit op je eigen voorkeur
HEY! NR8 is aan het cheaten, die ging eerst rete slecht en nu ineens staat ie op de tweede plaats en rising VERY verdacht fast. Het lijkt erop dat dat systeem met cookies en ips' werkt en iemand ff thuis met dial up cookies zit te deleten en te revoten GVD! Nou lijkt me dat een beetje flauw. stemmen dus aub mensen anders is het erg flauw. niet cheaten das onzin, maar breng gewoon je stem eerlijk uit. of op nr 10 of 4 natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Laatst online: 21:11
Welek heeft de meeste vote's? 4,5,6,9 of 10? Dan bremk ik daar m'n stem op uit en doe ik dat straks vanaf nog 2 andere pc's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4 stond het hoogst. die is van mij. neem 10 (selachii) of 4 aub.
nummer 8 is een vuile cheater, hij is van 8 votes naar 40 gegaan, dat doe je niet even. tnx iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op vrijdag 02 november 2001 17:43 schreef Peltier het volgende:
4 stond het hoogst. die is van mij. neem 10 (selachii) of 4 aub.
nummer 8 is een vuile cheater, hij is van 8 votes naar 40 gegaan, dat doe je niet even. tnx iig
Hoezo, misschien heeft ie ook wel 'vrienden' ;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan ja. Maar het gaat wel erg gestaag omhoog, niet in een keer 20 stemmen, maar geleidelijk met 2 stemmen per keer. alsof iemand een bepaald process herhaald en stemt. (lees: cookies delete en opnieuw inbelt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Ik kom net van wijhe queens, queen systeems is maar een man in een normaal huis. :D

maar goed, ik heb het hier, eindelijk, ik ga win2k sp2 er op zetten en ook beetje OC'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Op vrijdag 02 november 2001 15:32 schreef edward2 het volgende:
Kan iemand dit eens proberen, in Win2000 of XP mag ook, ik ben erg benieuwd!

I was searching threw the REG. in WIN98se and saw that under the opengl section that 3DNow was not enabled. I enabled it and went into quake3 and ran the benchmark and got a extra 14 FPS. Then, I turned up the LODBIAS from 6 to 8 and turned up the anitropic(sp) filtering to 128. After I turned up those I reran the quake3 benchmark and lost ony 4 FPS from the 14FPS I had already gained. I am using OMEGA 99's file so the origial 99 may have 3DNow enabled in the REG.

I hope this as helped some of you. I know get a total of 112 FPS at 16x12 in the Quake3 benchmark and can know play with max number of box and it never gets choppy not even close.

Long Live the 8500!!!!!!!!!
Viel me laatst ook op dat de 7199 niet SSE en 3DNOW aan had staan (de omega drivers dan). Maar ja, hoe zet je dat aan onder WXP, welke Radeon Tweaker werkt er al onder WXP :?

Unituner :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op vrijdag 02 november 2001 18:14 schreef hjs het volgende:

[..]

Viel me laatst ook op dat de 7199 niet SSE en 3DNOW aan had staan (de omega drivers dan). Maar ja, hoe zet je dat aan onder WXP, welke Radeon Tweaker werkt er al onder WXP :?

Unituner :?
`

Ik heb gewoon met uitvoeren->regedit op 3dnow gezocht en de meesten staan uit, evenals sse, een athlonXP heeft het beiden maar alleen 3dnow aanzetten met heximale getallen deed niets...

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb op de mooiste gestemd :P

Moest ik speciaal internet exploder voor opstarten omdat ik in Opera helemaal geen poll zag :(

Ik vond 4 echt mooi. Beetje aftiteling voor een soft 'natuur' film :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.hartware.net/news.html?id=22109
Die russische Site ReactorCritical berichtet über neue
Radeon-Grafikkarten von Club3D. Die deutsche Vertretung von Club3D hat uns gegenüber zwar die Verfügbarkeit nächste Woche bestätigt, aber nicht die angegebenen Spezifikationen. Demnach wird es keine "vollwertige" Radeon 8500 von Club3D geben, sondern eine Radeon 8500LE, die mit 250 MHz Chip- und Speichertakt läuft, also 25 MHz weniger als die Retail-Version von ATI.
Die Club3D Radeon 7500 ist ebenfalls etwas anders getaktet als die ATI Radeon 7500. Statt 290 MHz Chip- und 230 MHz RAM-Takt läuft das Club3D-Modell mit 230/250 MHz, also mit langsamerem Chip und schnellerem Speicher.
Die Preise für die neuen Grafikkarten und konkrete Händler konnte uns Club3D leider noch nicht nennen. Nächste Woche werden zunächst die Großhändler beliefert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ìk heb de mijne nog even overklokt, 300/600 loopt stabiel, in WinXP levert dat maar weinig extra punten op 8500 3dmarks in 3DMark2001 tov 8010 op 275/550.

Q3 resp. 93 en 100 in 1280x1024x32 zonder s3TC max kwal. en met aniso op hoge kwaliteit (met q3 reg hack)

CPU/fsb nog steeds op default.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online

DDX

ik had trouwens ook een radeon 8500 besteld bij enpc.com
krijg ik net dit mailtje binnen :

You ordered ATI Radeon 8500 VGA card as Pre-order. Now we have product come in. But we cannot ship out the order since your credit card is an international card, there is not any supported system for us to verify your credit card. Unfortunately we have to cancel your order. We apologize for any inconvenience. Thank you for shopping with us.

lekker aardig dat ze mij niet eens de keus geven om via een andere creditcard o.i.d. te betalen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Betere drivers on the hood, nou nog ze zien te vinden, het betreft de 7200 serie! met bijna 40 fps in nature op een Radeon8500 LE 250/250 als het niet overklokt is tenminste :

http://gamershq.madonion.com/compare2k1.shtml?1900720

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je die gast al een mailtje gestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zijn dit ze

http://www.maxreboot.com/download.p...download&sid=23

XP is version 3.81
98/ME is ver 7197

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 16:29
Op zaterdag 03 november 2001 01:24 schreef ghost2003 het volgende:
Volgens mij zijn dit ze

http://www.maxreboot.com/download.p...download&sid=23

XP is version 3.81
98/ME is ver 7197
deze zijn net officieel uitgekomen denk ik, ik draai al een week 7199, net iets nieuwer lijkt me, maar wel unofficial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er van XP ook nog een nieuwere versie?
zo ja waar kan ik die downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03
I'm sorry but the poll has been reset due to irregular voting practises. We've now enabled IP blocking in addition to cookies. Should voting continue to be abused we will revert to either an email vote or a panel of judges.
Nou dan weet je 't ook wel weer he :)

edit:
Dit gaat dus over de Radeonic poll :)

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op zaterdag 03 november 2001 01:20 schreef ghost2003 het volgende:
Heb je die gast al een mailtje gestuurd?
Dat was het eerste wat ik deed ;) en het zijn 7200 drivers dus nieuwer, helaas nog geen antwoord.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impact99
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 08:41
ik heb net gestemd en kreeg dit te zien

I'm sorry but the poll has been reset due to irregular voting practises. We've now enabled IP blocking in addition to cookies. Should voting continue to be abused we will revert to either an email vote or a panel of judges.

Radeon 32 DDR Final Vote
Please vote for your chosen design
Design 4 (11)
42.31%
Design 10 (11)
42.31%
Design 7 (2)
7.69%
Design 2 (1)
3.85%
Design 5 (1)
3.85%
Design 1 (0)
0%
Design 3 (0)
0%
Design 6 (0)
0%
Design 8 (0)
0%
Design 9 (0)
0%

jjsjTotal of votes: 26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet in welke online shop in de VS ik de Radeon 8500 kan krijgen voor +-200$ . Ik moet kunnen betalen met VISA . Op pricewatch.com staat bij de bedrijven wel bij ships internationally , maar ze doen het eigenlijk niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeef mij als het al eens is gevraagd .. maar de topics zijn samen zo enorm lang .. en de search werkt niet:

Heeft iemand een idee wanneer de Radeon 8500 er komt met ViVo chip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

Op zaterdag 03 november 2001 02:34 schreef real_raichu70 het volgende:
Wie weet in welke online shop in de VS ik de Radeon 8500 kan krijgen voor +-200$ . Ik moet kunnen betalen met VISA . Op pricewatch.com staat bij de bedrijven wel bij ships internationally , maar ze doen het eigenlijk niet ...
In Amerika is hij niet zo goedkoop...nergens komt hij onder de $240,- (zie rage3d) Dell heeft ooit een foutje gemaakt, waardoor ze er $50 discount op gaven, toen kwam de prijs op $203,-.

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over die polls: Er zat een cheater bij, en daarom is die poll gereset. (10 en4 zijn GOT submissions)

Heb me completer oem kaart eens goed onder handen genomen.
Draait nu op 300/275 stabiel zonder artefacts.
3dmark 2001 -> 6387

Afbeeldingslocatie: http://spiritus.xcl-clan.com/special/XCLR200OC.jpg

Abit kt7a, 980Mhz tbird, 384MB ram, 140Mhz FSB, r200@300/275 default settings.

Er moeten nog heatsinkjes op het ram en een grotere HSF op de chip, betwijfel of ik ook maar Ietsjes hoger kom.
Iemand anders nou al OC resultaten met de retail of oem??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 03 november 2001 10:27 schreef Selachii het volgende:

[..]

In Amerika is hij niet zo goedkoop...nergens komt hij onder de $240,- (zie rage3d) Dell heeft ooit een foutje gemaakt, waardoor ze er $50 discount op gaven, toen kwam de prijs op $203,-.
Op pricewatch staat het VOL met winkels die em tegen 199$ verkopen man , zelfs 190$ , maar als staat er dat ships international bolleke bij , dan doen ze het niet .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impact99
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 08:41
Zijn er hier mensen die hun radeon bij queens hebben gehaald en hem ook overgeclockt hebben.

want ik begin een beetje te twijfelen heb hem nu in bestelling bij SWW maar ik heb zo'n vermoeden dat dat nog lang gaat duren.

Het schilt ook nog eens 200 piek.

edit:
typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://spiritus.xcl-clan.com/special/bxpcs.jpg

Click to enlarge. Opstelling van m'n OC'de radeon en waterkoeling, niet heel ontopic maar op z'n minst aardig te zien. (zuig webcam)

Grappig te zien dat de retail wel een 300MHZ memory hoogte haalt. zou er dan toch een verschil in ram timings zijn???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op vrijdag 02 november 2001 14:16 schreef Masselink het volgende:
Bij perfect-systems kost de Apollo Radeon 8500 nu Fl.649,00 incl. Btw
[..]

Het is dus een 250 Mhz kaartje....
Ik heb 'm gisteren (vrijdag) besteld + betaald, totaal 666.50.

Zodra ik 'm binnenheb, laat ik ut weten.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Op zaterdag 03 november 2001 02:35 schreef HlpDsK het volgende:
Vergeef mij als het al eens is gevraagd .. maar de topics zijn samen zo enorm lang .. en de search werkt niet:

Heeft iemand een idee wanneer de Radeon 8500 er komt met ViVo chip?
Had Anand daar niet een verhaaltje over :?
een soort preview ofzo, check die maar even.
Radeon 8500 DV heet die kaart

[edit]
The ATI meeting went very well; the All-in-Wonder Radeon 8500DV is definitely a very impressive product and while I'll reserve my final judgement for when we receive a final board, I can say that if what we saw is any indication of a final shipping product then ATI may salvage the tarnished 8500 name at least from a feature standpoint, before the end of this year.
I'd like to thank you all for sending in your questions for ATI. We tried to get as many answered and I'll hopefully be working on a short piece regarding the All-in-Wonder Radeon 8500DV and the rest of ATI's visit to AnandTech. I'll tackle that after classes and tests today, it is going to be a busy day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^BUMP^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

Waarom zou dit topic in godensnaam gebumped moeten worden?

Naja, ik haal met de nieuwe drivers (3281 WinXP) heele unsteady scores met 3dmark2001. Ik had de eerste keer 5939, de 2e keer iets van 5600, maarja.
SMOOTHVISION werkt iig. Ik moet zeggen dat het er goed uit ziet MAAR dat de wazigheid wel erg duidelijkaanwezig is. Dit kon ik van 3dfxFSAA niet zeggen. Naja, misschien lukt het ze in de toekomst wat betere viewpoints te vinden.

Verder werkt 3dmark2001 bij mij niet zodra ik powerstrip heb geinstalleerd (en gereboot). Hierdoor heb ik nogal sche*t aan het overklokken. Wel ben ik erg geintresseerd in een BIOSflash,maar zonder flash util schiet dat ook niet op.

Verder nog nieuws ?

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooT
  • Laatst online: 01-08 19:08
Staat die GPU core niet erg laag? Ik bedoel ik wil misschien een koolance gaan kopen, daar kan je ook je GPU mee koelen. Maar als ik dan het erop aan sluit denk ik dat het niet past ivm dat het dan tegen het mobo aankomt.. ff verduidelijken met plaatjes :)
Afbeeldingslocatie: http://koolance.com/products/pc2/video/vid1_large.jpg hier zie je hoe de koolance GPU cooler aangesloten is. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1003434693.jpg hier zie je hoe de Radeon 8500 GPU core is geplaatst. Past dit wel? Of zit ik nu helemaal mis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Laatst online: 23-05-2023
Hey jongens, omdat in dit topicje het radeon topic naar voren kwam, heb ik een lijst gemaakt van alle radeon topics tot nu toe. Dat zijn:

Radeon Topic, part 25 (191 posts)
Radeon Topic, part 24 (308 posts)
Radeon Topic, part 23 (265 posts)
Radeon Topic, part 22 (265 posts)
Radeon Topic, part 21 (266 posts)
Radeon Topic, part 20 (255 posts)
Radeon Topic, part 19 (255 posts)
Radeon Topic, part 18 (269 posts)
Radeon Topic, part 17 (261 posts)
Radeon Topic, part 16 (264 posts)
Radeon Topic, part 15 (224 posts)
Radeon Topic, part 14 (260 posts)
Radeon Topic, part 13 (256 posts)
Radeon Topic, part 12 (255 posts)
Radeon Topic, part 11 (255 posts)
Radeon Topic, part 10 (255 posts)
Radeon Topic, part 9 (255 posts)
Radeon Topic, part 8 (255 posts)
Radeon Topic, part 7 (255 posts)
Radeon Topic, part 6 (255 posts)
Radeon Topic, part 5 (255 posts)
Radeon Topic, part 4 (255 posts)
Radeon Topic, part 2 (255 posts)
Radeon Topic, part 1 (255 posts)

Maarrrrr: ik mis dus Radeon Topic nummertje 3! Die kan ik nergens terugvinden. Nou is het zo dat de eerdere topics nog niet genummerd waren omdat niemand verwacht had dat de discussie meer dan een jaar levend zou blijven ;).

Maar ik heb gesorteerd op datum, ben heel V&B afgeweest, volgens mij is 'ie weg! ;(
Anybody? :?

=====
Ik wil nog even kwijt dat het echt ontzettend leuk is al deze Radeon topics te lezen, er zit echt heel veel kennis in de topics!!! Dus bedankt, iedereen, maar in het bijzonder het kleine groepje hardcore Radeon Topic posters :) O+

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
Op zaterdag 03 november 2001 17:52 schreef RooT het volgende:
Staat die GPU core niet erg laag? Ik bedoel ik wil misschien een koolance gaan kopen, daar kan je ook je GPU mee koelen. Maar als ik dan het erop aan sluit denk ik dat het niet past ivm dat het dan tegen het mobo aankomt.. ff verduidelijken met plaatjes :)
[afbeelding] hier zie je hoe de koolance GPU cooler aangesloten is. [afbeelding] hier zie je hoe de Radeon 8500 GPU core is geplaatst. Past dit wel? Of zit ik nu helemaal mis ;)
De Radeon's hebben geen gaatjes voor de bevestiging van een andere HSF. Dus je moet sowieso creatief gaan zijn. Ook is de core een stuk kleiner dan het koelblokje. Suc6.

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

Ja idd. Een waterblokje vastzetten doe je niet zomaar zonder gaatjes. Ik denk niet dat die arctic plakzooi daar sterk genoeg voor is. Ik ga mijn heatsinks gewoon vastzetten met 2 druppeltjes superlijm op de hoeken en in het midden gewoone thermal compound. Van de week de lokale winkeltjes maar ff afzoeken naar mini-heatsinks...kheb ook nog 2 mini HSF's van me voodoo 5 (inc. 5v fan dus...ook leuk als je er daar 8 van kan regelen :) )

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooT
  • Laatst online: 01-08 19:08
Op zaterdag 03 november 2001 18:03 schreef mr_a het volgende:

[..]

De Radeon's hebben geen gaatjes voor de bevestiging van een andere HSF. Dus je moet sowieso creatief gaan zijn. Ook is de core een stuk kleiner dan het koelblokje. Suc6.
Maar ik zie bij de radeon HS aan de 4 hoeken schroeven zitten. Kan je die HS er dan niet afschroeven en die van de koolance erop zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
Op zaterdag 03 november 2001 18:12 schreef RooT het volgende:

[..]

Maar ik zie bij de radeon HS aan de 4 hoeken schroeven zitten. Kan je die HS er dan niet afschroeven en die van de koolance erop zetten ?
volgens mij worden die schroeven gebruikt voor de plastic houder van het fannetje.

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.