Een puik plan, maar ik vrees dat er te veel .. ongewenste woorden in zouden voorkomen. Laat ik het erop houden dat De overmatig corpulente analist, niet zo corpulent zou zijn geweest als hij behalve zijn theoretische kennis, ook echt eens de buiten wereld zou opzoeken.Op dinsdag 26 februari 2002 21:39 schreef Coffeemonster het volgende:
Escapisme? Maar de auteur wilden een fantasywereld die de normen en waarden van onze huidige samenleving hanteert? Dus alle boeken moeten de huidige normen en waarden weerspiegelen? Wazig. Geen historische romans, geen SF, geen fantasy. Ik noem dat eerder onrealistisch. Maar ik denk wel dat je het daar met me eens bent
. Zullen we eens een psychologische analyse van die documentaire maken?
Dan kan hij meteen zelf het recht verdienen een mening te hebben over die wereld.
Ach, dat is nu even leuk, maar dat trekt wel weer weg. Ik kan het best begrijpen dat mensen even posters en dergelijke kopen van zo'n geweldige film. Zelf ben ik niet zo merchandize achtig aangelegd.Ik denk dat LotR inderdaad bekender zal blijven dan voor de film. Ze hebben een aantal dingen geïntroduceerd die de bedoeling hebben om langer te blijven, zoals een LotR-miniatuurspel a la Warhammer (hoewel ik van Warhammer-spelers hoor dat het minder mooi/leuk is). Maar wie weet zakt de hype weer helemaal weg. Mag van mij hoor, ik ben volledig wars van hypes.
My thoughts exactly, uitzonderingen daar gelaten, heeft denk ik elk boek wel iets van waarde.Dus lopen roepen dat iets zonder literaire waarde is (zoals die lui van Discovery) is dus onzin.
Ja, ik ook eigenlijk wel. Mensen zoals LD mogen uitleggen wat er allemaal aan ontbrak. Overigens, als je zoals al gezegd een copy van het boek verwacht, sja.. dan kan ik wel wat verzinnen.Zouden er hier ook mensen rondlopen die hier anders over denken (dus de film slecht vonden omdat die niet op het boek lijkt)? Ik ben wel benieuwd naar hun mening hierover.
Maar lijkt me een leuke discussie.